"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hahaha jij dacht John en Linda?
Ik dacht zelf dan weer dat VJM gewoon kort was voor ViJay Mallya
Assumptions, assumptions...
[ Voor 16% gewijzigd door AzzKickah op 31-05-2018 22:03 ]
De Mol-familie in de zin van Jan en Michiel Mol, idd (zonder 'de')
Je hebt Olav Mol (wie is de mol?
Ze zetten het er op Wikipedia nog zo bij:iichel schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:54:
[...]
VJM staat voor Vijaj, Jan en Michael, de laatste twee zijn beide de Mol van achternaam
[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 31-05-2018 22:24 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Grrrrrene schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:20:
[...]
Je hebt Olav Mol (wie is de mol?) toch wel eens Michiel Mol horen interviewen als het over FI ging? Volgens mij heeft hij wel eens bij Ziggo in de studio gezeten tijdens een F1-weekend
[...]
Ze zetten het er op Wikipedia nog zo bij:
[...]
ik probeer alles uit het blote bolletje te doen, dan mis je soms de details een beetje
ik sta gecorrigeerd...
Is wel redelijk vertekend, zonder de 600 miljoen (afaik) die de initiele ontwikkeling van de motor heeft gekost.Tylocke schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:08:
@DaniëlWW2 Wat me opvalt aan dat overzicht van F1 teams is dat bijvoorbeeld Mercedes eigenlijk voor een schijntje een marketing machine heeft. Voor uiteindelijk 2,3m pond weten ze dus een WCC en WDC te pakken en bijna elke race staan ze wel op het podium.
Ik pak de de 2 waardes bij net cost, dat is dus na alle belastingen en ander punten. Dan komt Mercedes op een verlies van 2,3m pond. Peanuts natuurlijk gezien de exposure die ze krijgen.Aardappel schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:03:
[...]
Volgens het overzicht verdienen ze er 27,8 mln pond aan?
Jij en @DaniëlWW2 hebben een goed punt. Initiele investeringen zitten hier niet in. En er zijn vast kosten ergens in het hoofdbedrijf van Mercedes die we ook niet zien in dit plaatje. Feit is wel dat Mercedes (en andere fabrikanten) het wel zien zitten zolang de kosten opwegen tegen de exposure. Als de kosten te hoog worden dan stoppen de fabrikanten met meedoen.Roamor schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:29:
[...]
Is wel redelijk vertekend, zonder de 600 miljoen (afaik) die de initiele ontwikkeling van de motor heeft gekost.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bij een race weet ik niet. Volgens mij zat hij bij F1 café / F1 fans only.Grrrrrene schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:20:
Volgens mij heeft hij wel eens bij Ziggo in de studio gezeten tijdens een F1-weekend
Maar de gemiddelde reactie hier zal wel zijn geweest: Wat voor half onbekende BN'er zit daar nou weer in de studio? Die ken ik niet!
Verwijderd
Villeneuve is niet zo goed als verstappen
Ow wacht nee dan kan die zijn eigen crash niet goed praten natuurlijk daarom dat die dit bericht eruit stuurt:
Een danieltje maar dan nog even over de top.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2018 11:21 ]
Hij heeft toch gelijk of niet dan?Onestone schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:07:
Vriend Jacques heeft weer wat te klagen.
https://www.wheels24.co.z...appen-villeneuve-20180601
Max rijdt beroerd dit jaar (tot nu toe!)
Waiting on the world to change
Gebaseerd op feitelijke onjuistheden:Onestone schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:07:
Vriend Jacques heeft weer wat te klagen.
https://www.wheels24.co.z...appen-villeneuve-20180601
"For example, Ricciardo was not at all to blame for their crash in Baku. He did nothing wrong."
Over de schuldvraag hoeven we niet opnieuw te beginnen, maar het feit is nu dat ze beiden evenveel schuld hebben toegewezen door de FIA. Villeneuve presenteert hier zijn eigen mening dus lekker als feit.

https://twitter.com/thruxtonracing ←←← Foto's en beelden zullen waarschijnlijk hier te zien zijn.
* nachtnet ziet een 6-wielige Saudia (FW07D)
Ach, verschilt niet veel van wat ik hier soms voorbij ziet komenStoelpoot schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:39:
[...]
Villeneuve presenteert hier zijn eigen mening dus lekker als feit.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Eau rouge ontleent zijn naam ergens aanJasphur schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:56:
Ik dacht dat Spa mineraal water was. Dit water hoef ik niet hoor. Bah bah
[afbeelding]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Via @dickiestanford
Geen vleugels nodig wegens ontzettend groot ground-effect (skirts die doorlopen tot na de achterwielen)
"It looks like a boat" -Hamilton about 2017 MERCJasphur schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:56:
Ik dacht dat Spa mineraal water was. Dit water hoef ik niet hoor. Bah bah
[afbeelding]
Lijkt me dus dat Mercedes Spa al in de tas heeft zo
Nah, hij zegt dat Ricciardo beter is omdat hij afdwingt dat Max fouten maakt. Buiten Monaco om heb ik niet gezien dat Ricciardo sneller of beter was dan Max en dus is het Max zelf die hier en daar teveel van zichzelf eist. Daarnaast bestaat er zoiets als groei en vooruitgang. Grote vriend Villeneuve is waarschijnlijk vooral geïnteresseerd in relevant zijn voor de Canadese GP.Adlermann schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:34:
[...]
Hij heeft toch gelijk of niet dan?
Max rijdt beroerd dit jaar (tot nu toe!)
[ Voor 37% gewijzigd door Bansheeben op 01-06-2018 12:23 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Max laat alles behavle groei en vooruitgang zien :dBansheeben schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:16:
[...]
"It looks like a boat" -Hamilton about 2017 MERC
Lijkt me dus dat Mercedes Spa al in de tas heeft zo
[...]
Nah, hij zegt dat Ricciardo beter is omdat hij afdwingt dat Max fouten maakt. Buiten Monaco om heb ik niet gezien dat Ricciardo sneller of beter was dan Max en dus is het Max zelf die hier en daar teveel van zichzelf eist. Daarnaast bestaat er zoiets als groei en vooruitgang. Grote vriend Villeneuve is waarschijnlijk vooral geïnteresseerd in relevant zijn voor de Canadese GP.
Had deze nog niet gezien. En ik kan mij zeker vinden in wat er besproken wordt. Ik hoop dat die kanteling gewoon snel komt.himlims_ schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:49:
was deze als langs gekomen?
https://www.motorsport.co...g-for-verstappen-1043561/

nice
Ik denk dat ik wel in de voorste regionen sta, als het aankomt op kritisch op Max zijn, maar hij heeft in Monaco een keurige race gereden. Foutloos.Adlermann schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:46:
[...]
Max laat alles behavle groei en vooruitgang zien :d
Bovendien de race ervoor keurig naar het podium gereden (behalve dat voorvleugelincidentje met Stroll dan, maar goed dat kun je niet 100% op Max afschuiven imo).iichel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:09:
[...]
Ik denk dat ik wel in de voorste regionen sta, als het aankomt op kritisch op Max zijn, maar hij heeft in Monaco een keurige race gereden. Foutloos.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waarom niet?Arfman schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:29:
[...]
Bovendien de race ervoor keurig naar het podium gereden (behalve dat voorvleugelincidentje met Stroll dan, maar goed dat kun je niet 100% op Max afschuiven imo).
Hmm ik begrijp dat je dit zo kunt zien, maar tegelijkertijd is dit het eerste jaar waar Max af en toe echt in de top meedraait zonder betrouwbaarheids issues en met dus de volle druk op de ketel. Lijkt me logisch dat ie daar even zijn weg in moet vinden. En ach dan is 2018 een minder jaar. Als hij gewoon snel blijft heeft ie alle jaren tussen nu en 2033 om zijn weg naar een wereldtitel te vinden.Adlermann schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:46:
[...]
Max laat alles behavle groei en vooruitgang zien :d
Omdat Stroll niet zat op te letten. Anders kun je ook 100% van de blame voor de Baku crash bij Ricciardo leggen
[ Voor 17% gewijzigd door Bansheeben op 01-06-2018 13:33 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dan wel, maar als je 289,4 + 140,4 optelt kom je op 429,8. Als je daar de kosten van aftrekt 275,1 + 126,9 = 402 kom je op een som van 429,8 - 402 - 27,8 winst.Tylocke schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:49:
[...]
Ik pak de de 2 waardes bij net cost, dat is dus na alle belastingen en ander punten. Dan komt Mercedes op een verlies van 2,3m pond. Peanuts natuurlijk gezien de exposure die ze krijgen.
Met andere woorden, hoe ze op die bedragen bij net profit/loss zijn gekomen is me een raadsel. Het is in geen geval 'revenue + cost = net profit/loss'.
Een weekend is langer dan alleen de race....iichel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:09:
[...]
Ik denk dat ik wel in de voorste regionen sta, als het aankomt op kritisch op Max zijn, maar hij heeft in Monaco een keurige race gereden. Foutloos.
Zolang hij elk weekend een lompe touche heeft met iets, doet hij het niet goed. Klaar.
Absoluut mee eens. Maar ik was er wel bang voor, dat hij te gretig of te gefrustreerd zou raken met zo'n snelle auto in het verkeer. Hij heeft de auto uit de barrieres gehouden en nette cleane overtakes gemaakt.Adlermann schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:36:
[...]
Een weekend is langer dan alleen de race....
Zolang hij elk weekend een lompe touche heeft met iets, doet hij het niet goed. Klaar.
Het is rood-bruin
Het is iniedergeval geen Spa-rood
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Geef ze gewoon 99%. Zolang het maar een beetje niet Max zijn schuld is, zijn ze gelukkig.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik vind Baku, een mislukte inhaalactie van Ricciardo/overmatig blocken van Max niet een vergelijkbare situatie met Barcelona, waar de VSC eindigt, Stroll inhoudt, naast de racing line, om Max erlangs te laten en Max dat niet verwacht en z'n endplate eraf rijdt.Bansheeben schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:32:
[...]
Omdat Stroll niet zat op te letten. Anders kun je ook 100% van de blame voor de Baku crash bij Ricciardo leggen
Hoewel er in beide gevallen sprake is van iemand die achterop rijdt, vind ik niet dat je deze kan vergelijken
Wie heeft de schuld in Baku dan in jouw ogen? Max of Ricciardo? Want in Baku deed Max iets wat onverwacht was voor Ric en op Catalunya deed Stroll iets wat onverwachts was voor Max (of denk je dat ie bewust z'n eigen voorvleugel kapot rijdt?).PjotrStroganov schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:38:
[...]
Geef ze gewoon 99%. Zolang het maar een beetje niet Max zijn schuld is, zijn ze gelukkig.
De overeenkomst zit 'm erin dat in beide gevallen degene die voorop rijdt iets onverwachts doet. Nu is het wel zo dat dit misschien wat vergezocht is hoor, maar ik vind het incident met Stroll niet zo zwart-wit.iichel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:40:
[...]
Ik vind Baku, een mislukte inhaalactie van Ricciardo/overmatig blocken van Max niet een vergelijkbare situatie met Barcelona, waar de VSC eindigt, Stroll inhoudt, naast de racing line, om Max erlangs te laten en Max dat niet verwacht en z'n endplate eraf rijdt.
Hoewel er in beide gevallen sprake is van iemand die achterop rijdt, vind ik niet dat je deze kan vergelijken
[ Voor 43% gewijzigd door Bansheeben op 01-06-2018 13:43 ]
Daar ben ik je mee eens.iichel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Absoluut mee eens. Maar ik was er wel bang voor, dat hij te gretig of te gefrustreerd zou raken met zo'n snelle auto in het verkeer. Hij heeft de auto uit de barrieres gehouden en nette cleane overtakes gemaakt.
Als hij de rest van het jaar (het gehele weekend) zo rijdt; dan is er verder niets aan het handje dnek ik .
AkkoordBansheeben schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:41:
[...]
De overeenkomst zit 'm erin dat in beide gevallen degene die voorop rijdt iets onverwachts doet. Nu is het wel zo dat dit misschien wat vergezocht is hoor, maar ik vind het incident met Stroll niet zo zwart-wit.
Over Baku wil ik niet meer beginnenBansheeben schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:41:
[...]
Wie heeft de schuld in Baku dan in jouw ogen? Max of Ricciardo? Want in Baku deed Max iets wat onverwacht was voor Ric en op Catalunya deed Stroll iets wat onverwachts was voor Max (of denk je dat ie bewust z'n eigen voorvleugel kapot rijdt?).
Of iemand iets bewust doet of niet betekent niet dat je niet schuldig bent aan iets. Stroll deed iets wat Max niet verwachtte, maar daarin deed nog steeds niets fout. Het is begrijpelijk dat Max er door werd verrast, maar het is nog steeds zijn eigen fout. Ik zou het eerder vergelijken met Hamilton en Vettel in Baku vorig jaar. Vettel was hierin ook fout.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Vind het echt een verademing om hier te discussiëren ten opzichte van andere plekken op het internet. Niet iedereen is het met elkaar eens, maar dat wordt gerespecteerd en volwassen besproken met doordachte argumenten. Voor zover ik ervaren heb echt een uitzondering tegenwoordig.
Mee eens. Alhoewel Vettel daar vooral zeer fout was door zijn gedrag na z'n ongelukje. Wel een bevestiging dat zoiets zelfs de besten van de grid kan overkomen en Verstappen rijdt 'm vervolgens toch alsnog maar mooi naar de 3e plaats.PjotrStroganov schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:47:
[...]
Over Baku wil ik niet meer beginnen![]()
Of iemand iets bewust doet of niet betekent niet dat je niet schuldig bent aan iets. Stroll deed iets wat Max niet verwachtte, maar daarin deed nog steeds niets fout. Het is begrijpelijk dat Max er door werd verrast, maar het is nog steeds zijn eigen fout. Ik zou het eerder vergelijken met Hamilton en Vettel in Baku vorig jaar. Vettel was hierin ook fout.
[ Voor 48% gewijzigd door Bansheeben op 01-06-2018 13:53 ]
Ja ach, weet je. Ik heb het idee dat vele mensen hier een fan van Max zijn. En dat snap ik heel goed. Nederlander, rijdt goed en rijdt in een top team. En met dat fan-zijn verdedig je je coureur ook gewoon. Dat gebeurt hier, dat gebeurt op andere fora, facebook, youtube.Bansheeben schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:48:
[...]
Vind het echt een verademing om hier te discussiëren ten opzichte van andere plekken op het internet. Niet iedereen is het met elkaar eens, maar dat wordt gerespecteerd en volwassen besproken met doordachte argumenten. Voor zover ik ervaren heb echt een uitzondering tegenwoordig.
Ik ben persoonlijk niet per sé fan van Max en doordat veel mensen dat wel zijn, ontstaat er snel een polarisatie. Of Max is een rijdende god, of hij kan er niks van en moet terug naar de Formule Renault oid.
Dat botst vaak. Maar dat geeft niet...
Zolang een discussie met argumenten gevoerd wordt, en dat probeer ik hier toch wel te doen, en velen met mij, dan komt dat respect voor een andere mening vanzelf. Ik bots best vaak met oa @DaniëlWW2 in onze opvattingen maar we respecteren elkaar en we kunnen beargumenteren waarom we iets vinden.
Dan krijg je niet altijd een gezamelijk standpunt, maar wordt het wel heel leuk van!
Zolang ik me iets voor kan stellen waarom persoon x mening y heeft (en dat is zeker niet beperkt tot de F1) dan kun je juist heel leuk discussies voeren. En ik vind het zelf ook wel eens leuk om de advocaat van de duivel te spelen (want eigenlijk kijk ik F1 helemaal niet om fan te zijn van iemand maar vooral voor de technische innovatie). Hopelijk wordt dat niet opgevat als trollen maar leidt het juist tot leuke discussies. Als je iets vindt, top. Als je weet waarom je iets vindt en het ook kan uitleggen, nog beter
Tja, ik kan ook alleen maar toegeven dat ik F1 ben gaan kijken door Verstappen. Maar tegelijkertijd is F1 op zich me steeds meer gaan bekoren. En als Verstappen eruit zou komen te liggen door een reden, zie ik mezelf echt wel blijven kijken (alhoewel dan niet meer via Ziggo natuurlijkiichel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:53:
[...]
Ja ach, weet je. Ik heb het idee dat vele mensen hier een fan van Max zijn. En dat snap ik heel goed. Nederlander, rijdt goed en rijdt in een top team. En met dat fan-zijn verdedig je je coureur ook gewoon. Dat gebeurt hier, dat gebeurt op andere fora, facebook, youtube.
Ik ben persoonlijk niet per sé fan van Max en doordat veel mensen dat wel zijn, ontstaat er snel een polarisatie. Of Max is een rijdende god, of hij kan er niks van en moet terug naar de Formule Renault oid.
Dat botst vaak. Maar dat geeft niet...
Zolang een discussie met argumenten gevoerd wordt, en dat probeer ik hier toch wel te doen, en velen met mij, dan komt dat respect voor een andere mening vanzelf. Ik bots best vaak met oa @DaniëlWW2 in onze opvattingen maar we respecteren elkaar en we kunnen beargumenteren waarom we iets vinden.
Dan krijg je niet altijd een gezamelijk standpunt, maar wordt het wel heel leuk van!
Zolang ik me iets voor kan stellen waarom persoon x mening y heeft (en dat is zeker niet beperkt tot de F1) dan kun je juist heel leuk discussies voeren. En ik vind het zelf ook wel eens leuk om de advocaat van de duivel te spelen (want eigenlijk kijk ik F1 helemaal niet om fan te zijn van iemand maar vooral voor de technische innovatie). Hopelijk wordt dat niet opgevat als trollen maar leidt het juist tot leuke discussies. Als je iets vindt, top. Als je weet waarom je iets vindt en het ook kan uitleggen, nog beter
F1 technical: https://www.f1technical.net/forum/viewforum.php?f=8
Voor al je technische dingen (analyse van power units, teams, voorvleugels, aero en af en toe een gaaf hobby project). Ook veel fans maar ook engineers/studenten, soms een ex-F1 engineer.
F1 kijk ik eigenlijk altijd op Channel 4 of Sky. Hoewel het commentaar een beetje biased is omtrent Hamilton, is het wel erg inzichtvol met ex-coureurs Brundle, Di Resta, Webber, DC en goeie interviews. Net waar je van houdt
Sinds kort heb ik F1TV (woon in het buitenland) en dat is iets stabieler dan een piratenstream maar wel de World Feed met Sky F1 commentaar.
En natuurlijk de anti-Max circlejerk niet vergeten.iichel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:04:
Als je je ooit een keer in de F1 wilt gaan verdiepen, dan kan ik https://www.reddit.com/r/formula1/ wel aanbevelen voor algemeen F1 nieuws, van alles wat. Veel fans, veel blind fanatisme voor hun driver en tegen anderen maar als je dat negeert, best OK.
Ik ga het nog erger maken met een theoretische berekening, waar Max stond als hij foutloos had gereden dit seizoen.Adlermann schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:42:
[...]
Daar ben ik je mee eens.
Als hij de rest van het jaar (het gehele weekend) zo rijdt; dan is er verder niets aan het handje dnek ik .
-In Australië maakte hij een foutje in Q3 waardoor hij maar P4 stond, anders had hij P2. In Australië kon je toch niet inhalen, dus foutloos was P2 geweest.
-In Bahrein had Max P4 of P5 kunnen kwalificeren. Verder was hij sneller dan Hamilton, dus P3 was goed mogelijk geweest.
-China had hij moeten winnen, geen twijfel over mogelijk.
-Baku had P4 moeten zijn.
-Barcelona was keurig P3.
-Monaco had Max heel goed kunnen winnen. Pole pakken was mogelijk, en anders vanaf P2 winnen omdat Ricciardo zijn MGU-K ermee kapte en Max voorbij gelaten zou worden omdat hij anders in problemen zou komen.
Kom je uit op: 18+15+25+12+15+25=110 punten.
Hamilton staat nu eerste op 110 punten in het WDC. Door succes van Max zou Hamilton in Australië, Bahrein, China en Monaco minder punten hebben gescoord. Een Max zonder stomme fouten had nu ruim eerste gestaan in het WDC.
Ja dat moest.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waar zit het duimpje omlaagDaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:17:
[...]
Ik ga het nog erger maken en eens een theoretische berekening maken waar Max stond als hij foutloos had gereden dit seizoen.
-In Australië maakte hij een foutje in Q3 waardoor hij maar P4 stond, anders had hij P2. In Australië kon je toch niet inhalen, dus foutloos was P2 geweest.
-In Bahrein had Max P4 of P5 kunnen kwalificeren. Verder was hij sneller dan Hamilton, dus P3 was goed mogelijk geweest.
-Monaco had Max heel goed kunnen winnen. Pole pakken was mogelijk, en anders vanaf P2 winnen omdat Ricciardo zijn MGU-K ermee kapte en Max voorbij gelaten zou worden omdat hij anders in problemen zou komen.
Hamilton staat nu eerste op 110 punten in het WDC. Door succes van Max zou Hamilton in Australië, Bahrein, China en Monaco minder punten hebben gescoord. Een Max zonder stomme fouten had nu ruim eerste gestaan in het WDC.
Ja dat moest.
Max is scherp, Stroll dus niet.
Helmet Cam with Pierre Gasly, ik zeg, bij iedereen invoeren!
www.scinus.com
Iedereen loopt te zeiken over de halo. Maar wat lijken mij die spiegels irritant zeg! Ze nemen gewoon in sommige bochten het zicht weg.blade08 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:52:
[video]
Alleen een beetje in de hairpin, maar dat is ook de meest extreme bocht op de kalenderZahariac schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:00:
[...]
Iedereen loopt te zeiken over de halo. Maar wat lijken mij die spiegels irritant zeg! Ze nemen gewoon in sommige bochten het zicht weg.
mooi overzichtDaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:17:
[...]
Ik ga het nog erger maken met een theoretische berekening, waar Max stond als hij foutloos had gereden dit seizoen.
Ja dat moest.
wil nog toevoegen dat als het team eerder had ingegrepen in Baku een 3e plek m.i. makkelijk mogelijk was geweest... nu waren de Bulls elkaar's rondetijden naar de knoppen aan het helpen, als dat niet gebeurd was
was Bottas het haasje geweest
Aangezien hij het niet elk weekend doet, doet hij het dus goed?Adlermann schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:36:
[...]
Een weekend is langer dan alleen de race....
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Euh, dan kijk jij andere races dan ikYakuzA schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:50:
[...]
Aangezien hij het niet elk weekend doet, doet hij het dus goed?
Ok ok misshcien een keer een spin ipv een touche.
maar waarom verdedigt iedereen max hier zo erg? Wat is er mis mee om iemand op z'n niet functioneren te wijzen? Dat is toch normaal? Doe je bij collega's, vrienden en familie toch ook.
Zelfs z'n werkgever schreeuwt in de pers dat het anders moet.
Ik ben benieuwd naar de lijst van 66 weekenden waar hij op rij 'elk weekend' een lompe touche heeft gehadAdlermann schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:52:
[...]
Euh, dan kijk jij andere races dan ik
Ok ok misshcien een keer een spin ipv een touche.
Je deponeert een gechargeerde stelling en dan reageer je zo als je gewezen wordt op je incorrecte stelling?maar waarom verdedigt iedereen max hier zo erg? Wat is er mis mee om iemand op z'n niet functioneren te wijzen? Dat is toch normaal? Doe je bij collega's, vrienden en familie toch ook.
Zelfs z'n werkgever schreeuwt in de pers dat het anders moet.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is het 2018 topic, niet de gehele carrière van Max. Dus ik heb het over de zes races van dit jaar. Wat toch al bijna 1/3 van het seizoen is.YakuzA schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:17:
[...]
Ik ben benieuwd naar de lijst van 66 weekenden waar hij op rij 'elk weekend' een lompe touche heeft gehad
[...]
Je deponeert een gechargeerde stelling en dan reageer je zo als je gewezen wordt op je incorrecte stelling?
Dus zeggen dat hij het niet goed doet is weinig gechargeerd aan.
Vind t al eng om mee te kijkenblade08 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:52:
[video]
Exact expert nodig?
Ja hij draait tot nu toe een minder seizoen, we weten dat ondertussen wel
Volgens mij word ik kotsmisselijk als ik hier te lang naar kijk.blade08 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:52:
[video]
De lens stabilisatie mag idd wel wat beterArrne schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:37:
[...]
Volgens mij wordt ik kotsmisselijk als ik hier te lang naar kijk.
Degene die tegen de ander aanrijdt in een aardig te voorkomen situatie is fout naar mijn mening, dus het front wing incident was een fout van Max en Baku een fout van Ricciardo. Max had niet zo dicht op STR moeten zitten bij het volgas gaan na de VSC, want iemands reactievermogen kan wat minder zijn (of uberhaupt rijd/racevermogen). In Baku koos RIC een verkeerde lijn, Max bewoog niet, dus duidelijk RIC zn fout op dat moment.Bansheeben schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:41:
[...]
Wie heeft de schuld in Baku dan in jouw ogen? Max of Ricciardo? Want in Baku deed Max iets wat onverwacht was voor Ric en op Catalunya deed Stroll iets wat onverwachts was voor Max (of denk je dat ie bewust z'n eigen voorvleugel kapot rijdt?).
[...]
De overeenkomst zit 'm erin dat in beide gevallen degene die voorop rijdt iets onverwachts doet. Nu is het wel zo dat dit misschien wat vergezocht is hoor, maar ik vind het incident met Stroll niet zo zwart-wit.
Uiteraard was de crash van HUL en GAS in Barcelona de fout van GRO ook al reden zij tegen hem op, dat was niet een te voorkomen situatie.
Waarom? Gewoon voor de winst gaan. Denk dat deze baan dit jaar een stuk interessanter wordt, ongeacht het rechte stukhjs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:32:
Ik hoop dat hij de komende twee races zonder incidenten zesde wordt, alleen al om van dat constant terugkerende gezeik af te zijn.
Ziet er tof uit! Maar denk niet dat het geschikt is voor live tv, mogelijk een app of extra kanaal. Ik denk dat veel mensen er misselijk van kunnen worden.blade08 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:52:
In IndyCar werkt het heel goed!TheBrut3 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:00:
[...]
Ziet er tof uit! Maar denk niet dat het geschikt is voor live tv, mogelijk een app of extra kanaal. Ik denk dat veel mensen er misselijk van kunnen worden.
Het zou al enorm helpen als ze de auto focus uitzetten. Dat dingt zit continue te focussen waarbij heel vaak de focus op de halo wordt gezet en alles waar de coureur echt naar kijkt compleet wazig wordt.TheBrut3 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:00:
[...]
Ziet er tof uit! Maar denk niet dat het geschikt is voor live tv, mogelijk een app of extra kanaal. Ik denk dat veel mensen er misselijk van kunnen worden.
Weet niet wat voor camera ze hiervoor gebruikt hebben, maar een grotere scherptediepte of de focus een paar meter voor de auto vast zetten moet niet zo moeilijk zijn..
Van mij zou het overigens zo snel mogelijk ingevoerd mogen worden als vervanger van de huidge onboard cam.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Als de helmetcam bij Indycar (bijv bij Graham Rahal bij de Indy500) of NASCAR (zoals Kurt Busch/Bubba Wallace regelmatig heeft) komt, dan moet ik ook wegkijken.
Ik word er zo misselijk van. Zou zo graag willen dat het optioneel is, zodat ik minder van de race mis.
Denk dat het ermee heeft te maken dat die helmetcam beweegt, en ikzelf niet (wagenziekte misschien?)
De 'normale' onboard beelden heb ik weinig last van!
[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 01-06-2018 20:33 ]
Hoewel vet, zie ik stiekem toch liever die 360 cam erop, leuk om VR rondjes mee te rijdenblade08 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:52:
[video]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als Max dat doet wordt er geheid over gezeken dat er meer in had gezeten en dat hij wat meer risico had moeten nemen.hjs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:32:
Ik hoop dat hij de komende twee races zonder incidenten zesde wordt, alleen al om van dat constant terugkerende gezeik af te zijn.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Sorry!?PjotrStroganov schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:47:
[...]
Over Baku wil ik niet meer beginnen![]()
Daar ramt vettel hem gewoon even naar binnen bij Hamilton en tevens was dat een safety car dus mag je pas inhalen bij de start. Nee als we het over domme acties hebben zulke heb ik verstappen nog niet zien doen gelukkig. Dat daar de zwarte vlag niet voor werd afgestoft blijft nog altijd een raadsel. Dat was gewoon een compleet opgefokte idioot achter het stuur. Max had nooit verwacht dat stroll niet op zou trekken en raakt alleen een endplate kwijt. Hij parkeert hem niet in de achterkant.
Overigens zie ik veel kritiek op verstappen deels terecht hij moet minder eager worden maar alle coureurs die jong zijn begonnen hebben die periode gehad. Het is aan max om te laten zien dat die er beter van wordt.
Terug naar F1 techniek en nieuwtjes!
Als Max volgende week weer eigenhandig crasht, hebben we weer genoeg voer om over te praten
Waiting on the world to change
Volgens mij had max moeten weten dat riccardo niet meer kon remmen door het gebrek aan downfore toen hij in baku de deur dicht gooide.mark-k schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:11:
[...]
Degene die tegen de ander aanrijdt in een aardig te voorkomen situatie is fout naar mijn mening, dus het front wing incident was een fout van Max en Baku een fout van Ricciardo.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Verwijderd
Als de voorste coureur zo moet gaan denken, kan je beter niet meer racen.Edgenumber schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:22:
[...]
Volgens mij had max moeten weten dat riccardo niet meer kon remmen door het gebrek aan downfore toen hij in baku de deur dicht gooide.
Want elke do-or-die actie moet je dan maar voorbij laten komen.
https://f1manager.info/ranking/4605
Hij bewoog misschien 20cm, dus hij gooide de deur helemaal niet dicht. RIC ging ervan uit dat Max naar rechts zou gaan bewegen zodat er ruimte zou ontstaan links, Max hield gewoon zijn lijn en toen was RIC fucked omdat hij zijn hele race op een slecht gefundeerde aanname heeft vergooid.Edgenumber schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:22:
[...]
Volgens mij had max moeten weten dat riccardo niet meer kon remmen door het gebrek aan downfore toen hij in baku de deur dicht gooide.
Je hebt helemaal gelijk.powah33 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:36:
[...]
Als de voorste coureur zo moet gaan denken, kan je beter niet meer racen.
Want elke do-or-die actie moet je dan maar voorbij laten komen.
Kunnen we in ieder geval concluderen dat Baku altijd wel voor wat discussie zorgt
Maar je hebt gelijk de voorste moet eigenlijk alleen maar over zijn verdegende acties hoeven te denken, en die daarachter over zijn aanvallende acties. Dat levert mooie tv op (ook op de tribune natuurlijk). De auto moet gewoon zonder veel zorgen mm's op z'n voorganger kunnen kruipen, heerlijk man.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nu willen ze bij Canada weer controleren (?). Lijkt me een beetje raar want dan zullen ze weer niks vinden. Als Ferrari iets illegaals doet zullen ze toch op heterdaad betrapt moeten worden lijkt mij."Er is één accu, maar het systeem neemt twee accu's waar. Ik denk niet dat ik daarmee iets verklap", voegt Whiting toe.
Geen simpel verhaal lijkt mij, waarom zou je softwarematig een echte accu in 2en splitsen...
https://nl.motorsportz.ne...errari-onderzoeken-13670/
[ Voor 17% gewijzigd door DoeEensGek op 02-06-2018 09:50 ]
FIA heeft wat extra verduidelijking gevraagd, beetje meer scruitineering gedaan.
Uitkomst is dat de FIA niets illegaals kon vinden maar toch een hardware aanpassing heeft laten doen zodat men zeker weet dat er niet gesjoemeld wordt.
Anyway, die helmet cam is gaaf, leuker dan de 360 VR-camera voorop omdat je een rondje ziet vanuit (letterlijk) het perspectief van de coureur. Ik kan de video zo 1-2-3 niet terugvinden, maar had Sky ooit niet een video waarin Nico Hülkenberg een brilletje op had met een camera erin en waarmee ze konden zien waar hij naar keek?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Oke, dan begrijp ik dat dus dat ze nu nog meer controle willen doen aankomende race. Omdat Ferrari een aanpassing gaat doen en de Fia wil begrijpen wat het verschil is. Lijkt me dat hun vermoeden heel sterk is dat ze sjoemelen.iichel schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:50:
Rond Barcelona kwamen al geruchten dat Ferrari een beetje vals speelde met hun ERS, ze zouden op de een of andere manier de FIA sensoren weten te omzeilen.
FIA heeft wat extra verduidelijking gevraagd, beetje meer scruitineering gedaan.
Uitkomst is dat de FIA niets illegaals kon vinden maar toch een hardware aanpassing heeft laten doen zodat men zeker weet dat er niet gesjoemeld wordt.
Ondertussen is de volgende Ferrari beschuldiging er ook alweer, nu de drs.
https://nl.motorsportz.ne...i-gaat-te-ver-open-13764/
[ Voor 10% gewijzigd door DoeEensGek op 02-06-2018 10:03 ]
Dat betekent niet dat de FIA vermoedt dat Ferrari sjoemelt, maar dat ze niet zeker weten/wisten dat de FIA sensoren toereikend waren om de Ferrari PU te controleren.
--> https://www.motorsportmag...ntroversial-f1-ers-system
Klopt, was een leuk item iddGrrrrrene schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:53:
Ik open het topic en krijg gewoon een flashback van de afgelopen weken. Is er nou niks interessanters te melden?
Anyway, die helmet cam is gaaf, leuker dan de 360 VR-camera voorop omdat je een rondje ziet vanuit (letterlijk) het perspectief van de coureur. Ik kan de video zo 1-2-3 niet terugvinden, maar had Sky ooit niet een video waarin Nico Hülkenberg een brilletje op had met een camera erin en waarmee ze konden zien waar hij naar keek?
YouTube: Eye Tracking on an F1 car
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Via @theBishF1 - Bizar verhaal: Piquet (Benetton, foto Daniel Reinhard) wint de Canadese GP (1991) nadat Nigel Mansell in de laatste ronde (aan de leiding) naar het publiek gaat zwaaien en zijn Williams laat afslaan..

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 02-06-2018 14:13 ]
https://www.nu.nl/formule...-bull-gaat-verlengen.html
FIA was ook zo leuk om bekend te maken dat de tip van Mercedes kwam. Van een engineer die nu bij Mercedes werkt en daarvoor bij Ferrari.iichel schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:50:
Rond Barcelona kwamen al geruchten dat Ferrari een beetje vals speelde met hun ERS, ze zouden op de een of andere manier de FIA sensoren weten te omzeilen.
Ja dat is wel kwalijk te nemen, alhoewel ik twijfel of FIA wel de naam heeft genoemd. Ze geven volgens mij wel aan van wel team het afkomstig is.RocketKoen schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:55:
[...]
FIA was ook zo leuk om bekend te maken dat de tip van Mercedes kwam. Van een engineer die nu bij Mercedes werkt en daarvoor bij Ferrari.
Een journalist noemde de namen tijdens een interview en Charlie Whiting bevestigde dat hun de bron waren...DoeEensGek schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:57:
[...]
Ja dat is wel kwalijk te nemen, alhoewel ik twijfel of FIA wel de naam heeft genoemd. Ze geven volgens mij wel aan van wel team het afkomstig is.
http://classic.autosport.com/news/report.php/id/136381
Nee, dat staat er niet. Hij geeft aan dat hij niet verwacht dat hij bij merc of Ferrari terecht kan. Dat is niet zo raar: hij wil hem zelf waarschijnlijk niet naast hem hebben*, en weet dat dat ook voor Vettel geldt.Exocet schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:47:
Hamilton heeft een mening over het beleid bij Red Bull:
https://www.nu.nl/formule...-bull-gaat-verlengen.html
*) en heeft daar vast zelf invloed op door dat te kunnen eisen als hij een nieuw contract tekent
[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 02-06-2018 20:54 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
En dat is eigenlijk jammer want Ricciardo is wel goed genoeg om iemand anders een WDC te onthouden. Eigenlijk kunnen er dit seizoen zes coureurs het WDC pakken. Oke. vier wat Max heeft zichzelf aardig gesaboteerd en Kimi gaat die kans nooit krijgen.ATS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:15:
[...]
Nee, dat staat er niet. Hij geeft aan dat hij niet verwacht dat hij bij merc of Ferrari terecht kan. Dat is niet zo raar: hij wil hem zelf waarschijnlijk niet naast hem hebben, en weet dat dat ook voor Vettel geldt.
Bottas en Ricciardo zijn outsiders, en het gaat tussen Hamilton en Vettel. Persoonlijk gok ik Hamilton omdat RBR ook sterk zal zijn op circuits waar Ferrari sterker is dan Mercedes. Die kunnen de boel dus aardig saboteren voor Ferrari. RBR is toch al de verstorende factor in dit seizoen, op veel manieren, niet allemaal positief maar daar gaan we het eens niet over hebben.
Ga je naar 2019, en dan doen vijf coureurs weer mee. Stel dat Honda de sprong maakt die Ferrari van 2014 naar 2015 maakt en grotendeels inloopt op Mercedes. RBR heeft wederom laten zien dat ze een auto kunnen bouwen die vermogen kan compenseren, en dan ook nog eens belachelijk veel downforce heeft. Dan krijg je een heel seizoen waar vijf er echt voor kunnen gaan. Het probleem is dan dat je naast je concurrenten in andere teams, je eigen teamgenoot ook ruim de baas moet zijn. Het gaat allemaal om elk puntje binnenhalen met zo'n complexe strijd om het WDC. Ferrari zal Kimi gewoon harder opofferen. Hamilton zal Bottas de baas zijn, en de RB's vechten om elk punt en zitten elkaar in de weg. Dit tenzij Max er nog een tandje bijzet en Ricciardo eindelijk gaat overvleugelen.
Eigenlijk hoop ik dat Ricciardo gaat vertrekken. Omdat ik hem niet haat, hoop ik Mercedes, maar het lijkt niet erg waarschijnlijk dat hij gaat. Ferrari waar hij echt een eerlijke kans krijgt, of deze afdwingt, mag van mij ook. Veel liever zou ik Gasly in het tweede RBR zitje zien. Niet dat hij nu zo slecht is, maar na een seizoen naar een topteam kan echt niet iedereen. Hij zou het moeilijk krijgen om partij te bieden aan Max, en dat is precies wat je eigenlijk wil.
Verder zit er natuurlijk de update van "onze redder van de Franse Renault tirannie" eraan te komen. Tanabe (de baas van Honda F1) schijnt vaker erg voorzichtig te zijn, en dat kan ik zeker na de afgelopen jaren wel geloven. Maar als je een beetje tussen de lijntjes doorleest dan begint het erop te lijken dat Honda veel dingen gaat aanpakken, en ook nog zaken heeft die ze kunnen verbeteren met meer ervaring zoals de software optimaliseren. Daar lijkt dus nog heel wat aan te komen.

Staar je ook niet dood op puur vermogen, er lijkt meer aan te komen en ook nodig te zijn zoals efficiëntie.
https://www.f1technical.n...18874&start=13860#p768842
De afgelopen maanden hebben ze vrijwel niks gezegd.sjaool schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:06:
@DaniëlWW2 Het is te hopen dat de mensen van Honda een hoop valse bescheidenheid hebben getoond in de interviews tot nu toe.
sjaool schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:06:
@DaniëlWW2 Het is te hopen dat de mensen van Honda een hoop valse bescheidenheid hebben getoond in de interviews tot nu toe.
Q: It is expected that you will bring a lot of new products to the Canadian Grand Prix.
In which areas will you refine the power unit?
Toyoharu Tanabe : Basically, modernization will touch the internal combustion engine.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1