Denk dat Mercedes toch wat moeite heeft om de hypersofts onder "controle" te krijgen...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Je bent nr3 al die dit post...T-homas schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:34:
[afbeelding]
Denk dat Mercedes toch wat moeite heeft om de hypersofts onder "controle" te krijgen...
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2018 15:46 ]
Testing, one, two ...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:07:
Ondertussen wordt ook duidelijk waar Honda nou mee gaat komen. De focus ligt op verbeteringen voor de verbrandingskamer.![]()
Zie:
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1001102847881236481
En voor wie ook geen Spaans leest.![]()
https://translate.google....236481&edit-text=&act=url
[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 29-05-2018 17:16 ]
Ik heb geen twitter dus ik heb dat knopje niet.nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:14:
[...]
offtopic:
@DaniëlWW2 Klik eens op het wereldbolletje onder de tweet. (of op translate tweet..)
[afbeelding]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
"When you grow up your heart dies"
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
En de vertaling die dat knopje uitbraakt is ook prut: "evolution D engine", "GP D Canada" en "camera D combustion" ipv "engine evolution", "Canada GP" en "combustion chamber".DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:15:
[...]
Ik heb geen twitter dus ik heb dat knopje niet.
Juist niet. Efficiëntie winnen hier is zover ik weet juist een van de grootste winstpunten die je kan hebben. Het gaat allemaal om met zo weinig mogelijk brandstof de cilinders op en neer te krijgen, of juist met dezelfde hoeveelheid brandstof, de cilinders meer bewegingen laten maken.nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:22:
offtopic:
@DaniëlWW2 weer iets geleerd in het f1 topic. Wist niet dat je ingelogd moet zijn voor vertaalbutton...
Ontopic:
Heel benieuwd hoe zo'n verandering gaat leiden tot een betere Honda. Combustion chamber is redelijk gereglementeerd. Het zal om minimale wijzigingen moeten gaan.
https://www.motorsport.co...size-zero-concept-672435/When asked if it was logical that as efficiency improved, the turbine got bigger, Cowell said: "Yeah. Two areas are going to improve, the efficiency of the ICE is going to go up and up and up every year, and the efficiency of that turbo is going to go up.
"That means the turbine sizing number is going to go up as long as it is not stealing from the engine."
In Mercedes' case, Cowell confirmed that its turbine had got bigger year on year – helping deliver more power.
Had that compressor and turbine size been restricted to the inside of the engine, like the Honda is, then the scope for making it larger is not there – as it will no longer deliver the advantages that size zero supposedly brings along.
It is clear that Mercedes' vision of what's needed in F1 and what Honda believes is right are very different.
But the answer to who is right will have to wait until the cars hit the track.
Heerlijk stukje technisch inzicht waarvoor dank en kudo's!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:49:
[...]
Juist niet. Efficiëntie winnen hier is zover ik weet juist een van de grootste winstpunten die je kan hebben. Het gaat allemaal om met zo weinig mogelijk brandstof de cilinders op en neer te krijgen, of juist met dezelfde hoeveelheid brandstof, de cilinders meer bewegingen laten maken.
Eerst even een korte maar zeer heldere uitleg hoe die Mercedes warpdrive PU nou werkt.
[video]
Dit is allemaal zeer relevant omdat Honda is overgestapt op hetzelfde model. Je maakt de ICE efficiënter waardoor deze meer hitte gaat produceren. Deze hitte vang je op met een grotere MGU-H turbine. Dit extra vermogen gebruik je om de turbo en compressor efficiënter en krachtiger te maken, waardoor je de ICE weer kan verbeteren. Daarnaast gebruik je de rest van het vermogen van de MGU-H om je batterij op te laden of je de MGU-K aan te drijven.
...
Dan nog iets waar ik helemaal niet bij stil heb gestaan. Met de veranderde aerodynamische reglementen is de tijd dat vol gas geeft natuurlijk ook toegenomen. Hierdoor verbrand je meer brandstof, en produceert de MGU-H dus meer energie omdat er meer hitte vrijkomt. Wederom Mercedes die het perfect uitlegt.
...
And so it begins.. 😂👌 #Ricciardo #DirtyDancing #F1 pic.twitter.com/rLGu9KNC3I
— 𝔽𝟙 𝕀𝕞𝕒𝕘𝕖𝕤 (@F1_Images) 28 mei 2018
😂 #Ricciardo #Titanic #F1 pic.twitter.com/PRCP0UfACf
— 𝔽𝟙 𝕀𝕞𝕒𝕘𝕖𝕤 (@F1_Images) 28 mei 2018
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ontkenningsfase. Hij wil het wiel weer monteren en verder rijden alsof er niks gebeurd is, maar wordt door de marshal weggesleurd van het drama.AzzKickah schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:29:
Wat loopt Max nou te hannessen met dat wiel dan nadat ie 'm heeft opgevouwen in de muur?
Kwikfit stijl uitlijnenAzzKickah schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:29:
Wat loopt Max nou te hannessen met dat wiel dan nadat ie 'm heeft opgevouwen in de muur?
Nee, dat zal in 2021 zijn.Martinspire schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:51:
Uiteindelijk heeft RBR toch niks aan die goede MGU-H voor volgend jaar? Die ging er toch ook vanaf?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Nee, volgens mij heb ik het gewoon niet helemaal goed uitgelegd.Cranzai schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:15:
[...]
Heerlijk stukje technisch inzicht waarvoor dank en kudo's!
Echter vraag ik me, met mijn al dan niet gelimiteerde kennis van thermodynamica, een ding af.
Je geeft aan dat je idd de efficiëntie wil verhogen waardoor je meer van de energie die je uit de ontbranding haalt nuttig gebruikt. Dus inderdaad meer cillinder beweging per hoeveel heid brandstof.
Later merk je op dat de ICE efficiënter wordt en dan meer hitte produceert. Dit is geloof ik niet logisch aangezien een efficiëntere ICE meer werk levert en zou er dus minder energie overblijven om hitte te worden. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Het laatste wat je zegt over meer full throttle dat leidt tot meer hitte is logisch als je bedenkt dat hitte een stroom van eenheid per tijdsenheid is die vastgesteld wordt door de efficiëntie.
Om een lang verhaal kort te maken vraag ik me af of de ICE nou heter wordt of dat de stroom gassen over de tijdseenheid tot een groter totaal aan hitte leidt over één ronde?
Edit:
Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel. Desgevraagd wil ik het wel uittekenen.
Dat verschil is inderdaad minder groot dan ik dacht. Als Max een race wint waar Kimi uitvalt bijvoorbeeld, staan ze gelijk in punten. In mijn hoofd was de opgelopen achterstand al een stuk groter iig.sjaool schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:42:
Het is te hopen dat Max weer aansluiting weet te vinden op de top 5. Iets meer dan de helft van de punten van RAI.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
[ Voor 11% gewijzigd door iichel op 29-05-2018 22:55 ]
Volgens mij heeft Honda vorig seizoen al TJI geintroduceerd, dus dat is het niet. Het zal eerder om optimalisaties voor de cilinderkop gaan om de efficiëntie wat te verhogen. Vervolgens misschien ook aanpassingen aan de compressor.iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:49:
geometrie van de combustion chamber zelf liggen wel vrij vast (inhoud, boring, slag) maar de cylinderkop en de vorm van de kop (kleppen, injector, geometrie) zijn vrij te kiezen. daarnaast is de hoeveelheid swirl bijvoorbeeld ook van invloed bij de inlaatslag, dit bepaalt hoe goed de brandstof zich kan verdelen.
afgeleid van de combustion chamber, het concept van de verbranding kan invloed hebben, de stap van normale ontsteking naar TJI gaf zowel bij Renault als Ferrari ongeveer 40pk en daarnaast kun je met een efficientere verbranding ook meer harvesten op de H.
De MGU-H heeft er juist alles mee te maken. Dat ding is namelijk onderdeel van de cirkel die steeds meer vermogen oplevert. Als de focus nu vooral op de ICE ligt, dan zal de volgende stap de MGU-H en de turbo zijn.nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:42:
Mgu-etc. heeft in dit geval niets te maken met de "combustion chamber" uit de tweet van Fabrega. Die is juist aan allerlei eisen gebonden. Daarom vroeg ik hoe wijzigingen daar echt dat stapje kunnen brengen?
@DaniëlWW2
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-05-2018 23:19 ]
Volgens mij heeft Honda geen problemen met hun software gehad, dus dat zit wel goed. Het grote probleem was echt de MGU-H die in de V van de ICE lag, niet kon groeien. Vorig jaar was dat eindelijk voorbij, maar toen vibreerde die zichzelf aan stukken. De matige installatie van de PU door McLaren zal ook niet hebben geholpen...iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:18:
Vergeet niet hoe zo'n grote rol de software speelt bij deze complexe PUs
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-05-2018 23:28 ]
Ik moest daar vandaag aan denken. De FIA heeft regels geimplementeerd dat customer teams dezelfde software als fabrieksteam moeten hebben. Vandaag kwam er een bericht dat Mercedesbaas Toto Wolff FI-rijder Ocon geinstrueerd heeft om voor Mercedesrijder Hamilton opzij te gaan. Ik geloof gelijk dat Ferrari dat ook met Sauber of zelfs Haas heeft. Is die hele zelfde softwareregel dan niet beetje overbodig geworden?iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:18:
Vergeet niet hoe zo'n grote rol de software speelt bij deze complexe PUs
Akkoord, Honda is zeker bezig met de hardware, net als de andere 3 voor de PU upgrades in Canada (allemaal gepland). Ik wou wat meer aansluiten in je verhaaltje van de grote rol van de MGU-H in de cirkel die in de F1 efficientie en power heet.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:21:
[...]
Volgens mij heeft Honda geen problemen met hun software gehad, dus dat zit wel goed. Het grote probleem was echt de MGU-H die in de V van de ICE lag, niet kon groeien. Vorig jaar was dat eindelijk voorbij, maar toen vibreerde die zichzelf aan stukken. De matige installatie van de PU door McLaren zal ook niet hebben geholpen...
Nee, de klantenteams racen tegen meer dan alleen 'hun' fabrieksteam.Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:22:
[...]
Ik moest daar vandaag aan denken. De FIA heeft regels geimplementeerd dat customer teams dezelfde software als fabrieksteam moeten hebben. Vandaag kwam er een bericht dat Mercedesbaas Toto Wolff FI-rijder Ocon geinstrueerd heeft om voor Mercedesrijder Hamilton opzij te gaan. Ik geloof gelijk dat Ferrari dat ook met Sauber of zelfs Haas heeft. Is die hele zelfde softwareregel dan niet beetje overbodig geworden?
Mercedes zei vorige week nog dat ze denken nog steeds superieure softwaremappen te hebben tov Ferrari. Je hebt gelijk, het maakt enorm veel uit. Mercedes HPE in Engeland heeft zelfs de grote softwareafdelingen in Duitsland gebruikt. Renault Sport staat op zichzelf en het is verbazend hoe traag de progressie daar is. Ik ben ook zonder Max wel een fan van Red Bull en hoop dat Honda in Canada genoeg laat zien voor een overstap in 2019.iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:30:
[...]
Akkoord, Honda is zeker bezig met de hardware, net als de andere 3 voor de PU upgrades in Canada (allemaal gepland). Ik wou wat meer aansluiten in je verhaaltje van de grote rol van de MGU-H in de cirkel die in de F1 efficientie en power heet.
Ik durf niet te zeggen wat Honda precies van plan is qua hardware de komende tijd. Volgen F1 Technical is inderdaad de ICE aan de beurt. Details ontbreken, zoals altijd
[...]
Nee, de klantenteams racen tegen meer dan alleen 'hun' fabrieksteam.
Kijk, je kunt je motor wel mooi 100 rondjes laten draaien in party mode maar dat brengt ook slijtage met zich mee. Een van de redenen dat de klanten slechts minder tijd in hogere modes kregen is om de betrouwbaarheid te garanderen.
Er is een leuk verhaal dat Lotus in Spa 2014 ineens wat meer power kreeg van Mercedes om nog wat puntjes te pakken of een podium te pakken en toen wel andere software kreeg voor meer power.
Tegenwoordig moeten klantenteams inderdaad dezelfde software krijgen (zgn maps) maar ik doelde meer op het ontwikkelen van de maps zelf. Wanneer ga je harvesten, wanneer ga je extra turborduk geven, wat doet dat met je output, efficientie, wanneer spuit je brandstof in, hoeveel kun je harvesten op de K. het is een grote jongleer sessie en alleen als je alle variabelen spot on hebt, dan ga je hard. En dan heb je nog verschillende strats (hoeveel power/benzine je verbruikt) en verschillende ERS strategien. Had ik het al over de overtake button gehad?
Honda heeft pas sinds rij recent een 'party mode'. Dat is pure software, alles uit de Energy Store en hybride systemen halen. Renault heeft dat nog steeds niet.
ik geloof dat begin 2017 Honda de software dusdanig slecht voor elkaar had, dat de bak erg lang (0,5 seconde oid) moest ontkoppelen in plaats van een seamless shift kon doen.
Dit is dan denk ik eigenlijk weer niet zo waarschijnlijk.. Wat er vervangen moest worden was wel duidelijk: de complete rechter voorwielophaning. Hij zat ook echt naar het wiel te kijken en naar de binnenkant ervan. Die hele reminstallatie gaat sowieso in de shredder.MikeyMan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:23:
@AzzKickah denk dat ie de schade wil bepalen om alvast de monteurs te briefen. Het duurt natuurlijk even voordat de auto terug is. Dus even kijken welke onderdelen er vervangen moeten worden.
Ik denk niet zozeer dat ie wilde doorgeven wat er stuk was, maar dat ie al wilde kijken of het veel werk ging zijn of niet. Ik denk dat ie vooral naar de bodemplaat keek, want dat duurt gewoon even.AzzKickah schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:09:
[...]
Dit is dan denk ik eigenlijk weer niet zo waarschijnlijk.. Wat er vervangen moest worden was wel duidelijk: de complete rechter voorwielophaning. Hij zat ook echt naar het wiel te kijken en naar de binnenkant ervan. Die hele reminstallatie gaat sowieso in de shredder.
Dus ik vraag mij nog steeds af: Wat loopt ie daar nou te knooien met dat wiel?
Tja, when out of control, slam the throttle, is nou niet echt wat je verwacht bij een ervaren coureur. Zelfs mn moeder snapt nog dat dat niet verstandig is.B-Real schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:15:
Tja, we hebben het wel regelmatig over het seizoen van Verstappen welke nog niet helemaal van een leien dakje gaat. Maar iemand die het echt zwaar heeft is Grosjean, man man man wat heeft die al een paar onbenullige (eigen schuld of niet) acties/crashes gehad dit jaar
Nou, in his defence... In eerste aanleg was het geen slecht idee, je kunt daarmee inderdaad je auto een zetje geven om sneller te keren...mark-k schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:20:
[...]
Tja, when out of control, slam the throttle, is nou niet echt wat je verwacht bij een ervaren coureur. Zelfs mn moeder snapt nog dat dat niet verstandig is.
Maar een donut, zelfs als dat in één keer goed gaat, op plek waar nog 10 auto's langs komen racen is niet handig. Ook al is dat misschien wel de snelste manier om weer recht te komen staan, het is zeker niet veilig.MikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:29:
[...]
Nou, in his defence... In eerste aanleg was het geen slecht idee, je kunt daarmee inderdaad je auto een zetje geven om sneller te keren...
Maar dan komt het; om dan stilstaand, als het al mislukt is, nog vijf seconden je banden op te roken is echt absurd...
Het was altijd een slecht idee, het is geen rallywagen maar een F1 auto. Hij gleed achteruit, was al bijna volledig van de baan, en toen besloot hij vol op het gas te gaan en ongecontroleerd te gaan spinnen. Had hij niks gedaan was hij gewoon de run off op gegleden en had hij 3sec later achteraan aan kunnen sluiten zonder brokken.MikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:29:
[...]
Nou, in his defence... In eerste aanleg was het geen slecht idee, je kunt daarmee inderdaad je auto een zetje geven om sneller te keren...
Maar dan komt het; om dan stilstaand, als het al mislukt is, nog vijf seconden je banden op te roken is echt absurd...
Je kan hem geen ongelijk geven. Vorig jaar scoorde hij meer punten dan Max en ook dit jaar heeft hij al een mooie voorsprong op hem. Dan kan je als team moeiijk verantwoorden dat de man die een pak minder punten scoort voor het team een pak meer geld krijgt. Want voor het team zijn en blijven punten belangrijk.Grimmie187 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:52:
Haha, Daniel denkt met zijn overwinning een sterkere onderhandelingspositie te hebben:
https://www.formulapassio...di-verstappen-385445.html
Even door de vertaler halen en TLDR: Als je wil dat ik blijf bij RBR wil ik hetzelfde salaris als Max..
Ik geef hem geen ongelijk eigenlijk..
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Precies, zoals sommige voetbalcontracten: ik wil wat Max krijgt + 1 dollar..
ex bonussen uiteraardGrimmie187 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:00:
[...]
Precies, zoals sommige voetbalcontracten: ik wil wat Max krijgt + 1 dollar..
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
had max niet laatst zijn contract verlengd? En dat van RIC loopt af aan het einde van het jaar, als ik het goed heb. daar zal wel het een en ander aan liggen.alexbl69 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:11:
Bevreemd me dat Max überhaupt een hoger salaris heeft dan Daniel.
Yup, Max rijdt wat roekelozer omdat hij toch het contract al op zak heeft. RIC kan dat niet maken want dan is het eenvoudigweg exit voor hem. Ziedaar de huidige situatie in een notendop.Grono112 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:13:
[...]
had max niet laatst zijn contract verlengd? En dat van RIC loopt af aan het einde van het jaar, als ik het goed heb. daar zal wel het een en ander aan liggen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Was dat niet Saab?iichel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:29:
tsja, Renault is een van de grootste pioneers van het gebruik van een turbolader op benzinemotoren. Need I say more?
Een van de...
Forced induction dates from the late 19th century, when Gottlieb Daimler patented the technique of using a gear-driven pump to force air into an internal combustion engine in 1885.[4] The turbocharger was invented by Swiss engineer Alfred Büchi (1879–1959), the head of diesel engine research at Gebrüder Sulzer (now simply called Sulzer), engine manufacturing company in Winterthur,[5] who received a patent in 1905 for using a compressor driven by exhaust gases to force air into an internal combustion engine to increase power output, but it took another 20 years for the idea to come to fruition.[6][7] The first use of turbocharging technology based on his Design was for large marine engines, when the German Ministry of Transport commissioned the construction of the "Preussen" and "Hansestadt Danzig" passenger liners in 1923. Both ships featured twin ten-cylinder diesel engines with output boosted from 1750 to 2500 horsepower by turbochargers designed by Büchi and built under his supervision by Brown Boveri (BBC) (now ABB).[8]During World War I French engineer Auguste Rateau fitted turbochargers to Renault engines powering various French fighters with some success.[9] In 1918, General Electric engineer Sanford Alexander Moss attached a turbocharger to a V12 Liberty aircraft engine. The engine was tested at Pikes Peak in Colorado at 14,000 ft (4,300 m) to demonstrate that it could eliminate the power loss usually experienced in internal combustion engines as a result of reduced air pressure and density at high altitude.[9]
Turbochargers were first used in production aircraft engines such as the Napier Lioness[10] in the 1920s, although they were less common than engine-driven centrifugal superchargers. Ships and locomotives equipped with turbocharged diesel engines began appearing in the 1920s. Turbochargers were also used in aviation, most widely used by the United States. During World War II, notable examples of U.S. aircraft with turbochargers — which included mass-produced ones designed by General Electric[11] for American aviation use — include the B-17 Flying Fortress, B-24 Liberator, P-38 Lightning, and P-47 Thunderbolt. The technology was also used in experimental fittings by a number of other manufacturers, notably a variety of experimental inline engine-powered Focke-Wulf Fw 190 prototype models, with some developments for their design coming from the DVL, a predecessor of today's DLR agency, but the need for advanced high-temperature metals in the turbine, that were not readily available for production purposes during wartime, kept them out of widespread use.
Turbochargers are widely used in car and commercial vehicles because they allow smaller-capacity engines to have improved fuel economy, reduced emissions, higher power and considerably higher torque.
Wikipedia: TurbochargerThe first turbocharged passenger car was the Oldsmobile Jetfire option on the 1962–1963 F85/Cutlass, which used a turbocharger mounted to a 215 cu in (3.52 L) all aluminum V8. Also in 1962, Chevrolet introduced a special run of turbocharged Corvairs, initially called the Monza Spyder (1962–1964) and later renamed the Corsa (1965–1966), which mounted a turbocharger to its air cooled flat six cylinder engine. This model popularized the turbocharger in North America—and set the stage for later turbocharged models from Porsche on the 1975-up 911/930, Saab on the 1978–1984 Saab 99 Turbo, and the very popular 1978–1987 Buick Regal/T Type/Grand National. Today, turbocharging is common on both diesel and gasoline-powered cars. Turbocharging can increase power output for a given capacity[39] or increase fuel efficiency by allowing a smaller displacement engine. The 'Engine of the year 2011' is an engine used in a Fiat 500 equipped with an MHI turbocharger. This engine lost 10% weight, saving up to 30% in fuel consumption while delivering the same HP (105) as a 1.4 litre engine.
Wikipedia: Turbocharged petrol enginesIn Formula One, in the so-called "Turbo Era" of 1977 until 1988, Renault, Honda, BMW, and Ferrari produced engines with a capacity of 1,500 cc (92 cu in) able to generate 1,000 to 1,500 hp (750 to 1,120 kW). Renault was the first manufacturer to apply turbo technology in F1.[20] Turbocharged engines dominated and ended the Cosworth DFV era in the mid-1980s. In 1987, FIA decided to limit the maximum boost before the technology was banned for 1989. Rule changes for the 2014 season marked a return of turbocharged engines to the sport, from the previous normally aspirated 2.4 litre V8 engines to turbocharged 1.6 litre V6 engines.[21]
[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-05-2018 10:42 ]
Dat issue speelde in Monaco helemaal niet. Er reden vaak genoeg vier coureurs binnen drie seconden van elkaar.Suicyder schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:39:
https://www.gpupdate.net/...-te-verwachten-in-monaco/
Bizar eigenlijk dat coureurs de baan en concept (https://www.gpupdate.net/...n-monaco-moet-veranderen/)
Is het niet gewoon van basis een probleem dat de Aero ervoor zorgt dat je niet dicht op elkaar kan rijden en daardoor niet fatsoenlijk kan racen. Ze kunnen amper normaal binnen 2 seconden van elkaar rijden. Fix dat probleem i.p.v. DRS nog meer ruimte te geven (zoals volgend seizoen)
Of zoals GAS, HUL, en VER, 3 auto's binnen 1 seconde (oftewel 0.5s tussen de autos).MikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:45:
[...]
Dat issue speelde in Monaco helemaal niet. Er reden vaak genoeg vier coureurs binnen drie seconden van elkaar.
Dit is Buxtons idee. Iets meer bochten en een extra tunnelSuicyder schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:39:
https://www.gpupdate.net/...-te-verwachten-in-monaco/
Bizar eigenlijk dat coureurs de baan en concept (https://www.gpupdate.net/...n-monaco-moet-veranderen/)
Is het niet gewoon van basis een probleem dat de Aero ervoor zorgt dat je niet dicht op elkaar kan rijden en daardoor niet fatsoenlijk kan racen. Ze kunnen amper normaal binnen 2 seconden van elkaar rijden. Fix dat probleem i.p.v. DRS nog meer ruimte te geven (zoals volgend seizoen)
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Nouja, op dit moment levert hij wel veel "bang for buck". Letterlijk dan.StealthyPeanut schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:42:
Nu hopen dat Max zijn salaris waar gaat maken...........!
Dat probleem wordt alleen maar verergerd door het lastig in kunnen halen natuurlijk. Niet door die banden op zich. Track position is in Monaco belangrijker dan rondetijden helaas.Stefie2010 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:57:
Dit jaar in Monaco lag het grootste probleem bij de banden welke heel veel last van graining hadden en daardoor continu heel strak gemanaged moesten worden. Ik heb daar eigenlijk wel iedereen naderhand over horen klagen. Dit in combinatie met dat inhalen onmogelijk is als het snelheidsverschil tussen 2 auto's niet zo groot is, tja dan krijg je dit...
Volgens mij werd dat principe al veel en veel langer gebruikt in dieselmotoren?Sniffels schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:28:
Honda is uitvinder van de PrecombustionChamber en zelfs een van hun modellen ernaar vernoemd: Civic (cvcc) Wikipedia: CVCC
Dus je zou zeggen dat ze al decennica lang ervaring hebben
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Jazeker, dat zijn de dieselmotoren met indirecte injectie! Maar is inmiddels vervangen door directe injectie wegens grotere warmteverliezen in de kop en daarmee verlies aan efficientie. Ook is een directe injectie makkelijker te controleren en zeker met de common rail technologie met hoge drukken, verdeelt de brandstof zich erg goed in de cylinder.ThunderNet schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:20:
[...]
Volgens mij werd dat principe al veel en veel langer gebruikt in dieselmotoren?
[ Voor 37% gewijzigd door iichel op 30-05-2018 12:14 ]
Onrechtstreeks wel, volgens mij. Graining => meer marbles langs de ideale rijlijn => groter risico om naast de ideale rijlijn te gaanMikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:10:
[...]
Dat probleem wordt alleen maar verergerd door het lastig in kunnen halen natuurlijk. Niet door die banden op zich. Track position is in Monaco belangrijker dan rondetijden helaas.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Met welke auto's gebeuren deze tests eigenlijk? Neem aan dat het gewoon de 2018 is, maar betekend dat dan dat deze teams (wat meewerken aan die tests) allemaal nog een extra auto hebben, of is dit in zoverre Bottas zijn eigen auto die van Monaco naar fabriek is gegaan, nu weer naar Frankrijk, en dan naar Canada gaat?Jasphur schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:03:
Wisten we dat vandaag (en gister) een wet tyre test day was? Voor de bandjes van 2019
[afbeelding]
https://twitter.com/pirel.../1001778608073998336?s=21
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 30-05-2018 13:27 ]
V.w.b. delen van data klopt. Maar volgens mij zijn daar, in ieder geval begin 2017, ook klachten over geweest? Dat de teams die dus niet de tests hadden gedaan alsnog klaagden over dat de teams die dat wel hadden gedaan grote voordelen hadden. Vraag is alleen in hoeverre dat begin 2017 relevant was, want de mule cars waren volgens mij ook verre van de daadwerkelijke 2017 auto's qua downforce etcEn verder, geen idee eigenlijk. Het enige wat ik (ongeveer) weet is dat, in dit geval, Mercedes de data niet mag houden en met terugkoppelen aan Pirelli. Wat uiteraard logisch is. Pirelli deelt dan de data weer met de teams.
Maar dan kun je Honda dus moeilijk de uitvinder er van vinden, mogelijk de eerste gebruiker van het principe op benzinemotoren..iichel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Jazeker, dat zijn de dieselmotoren met indirecte injectie! Maar is inmiddels vervangen door directe injectie wegens grotere warmteverliezen in de kop en daarmee verlies aan efficientie. Ook is een directe injectie makkelijker te controleren en zeker met de common rail technologie met hoge drukken, verdeelt de brandstof zich erg goed in de cylinder.
/offtopic
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ja ach... Dat is een beetje hoe je het wilt noemen. Een bestaand concept een nieuwe toepassing geven, is dat uitvinden? Of slechts innoveren? Mij maakt het niet uitThunderNet schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:38:
[...]
Maar dan kun je Honda dus moeilijk de uitvinder er van vinden, mogelijk de eerste gebruiker van het principe op benzinemotoren..
Dit geeft ze hopenlijk tijd om een betere layout van het circuit te maken. Het voorbeeld wat @powah33 liet zien in dit bericht was nou niet heel bijzonder. Op Twitter heb ik al betere ontwerpen gezien, zoals:nachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:44:
Baku blijft nog tot 2020 op de kalender staan, pas daarna mogelijk van de kalender af. Miami gaat Baku dus niet vervangen (mogelijk wel al voor 2021 op de kalender.)
via @LukeSmithF1
Mja, als je een nieuw optocht circuit met Trulli-treinen wil maken moet je die doen iddWoudloper schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:27:
[...]
Dit geeft ze hopenlijk tijd om een betere layout van het circuit te maken. Het voorbeeld wat @powah33 liet zien in dit bericht was nou niet heel bijzonder. Op Twitter heb ik al betere ontwerpen gezien, zoals:
[afbeelding]
credit: Senna vs Schumacher Twitter account
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 30-05-2018 15:44 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwafeld? Het zijn nooit anders dan wafels geweest. De meeste steden in de VS zijn pas net 150 jaar oud en dus is het logisch dat ze allemaal een block structuur volgen. Daarom begrijp ik ook niet zo goed waarom er een stratenrace in de VS moet komen. Het circuit zou er in elke random stad daar vergelijkbaar uit komen te zien (tenzij je 'm op een achterlijke locatie als San Francisco zou proberen te houdenkevlar01 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:46:
Die 90 graden bochten heb je in de meeste stratencircuits, vooral de moderne Amerikaanse steden zijn 'verwafeld'.
Probeer hier maar een mooie layout van te maken [afbeelding]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Hadden ze hier in de buurt moeten doen... Nat genoeg!Jasphur schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:03:
Wisten we dat vandaag (en gister) een wet tyre test day was? Voor de bandjes van 2019
[afbeelding]
https://twitter.com/pirel.../1001778608073998336?s=21
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Blijf het altijd een beetje een lucky victory vinden. Snap ook niet dat dit zogenaamd Button zijn beste race zou zijn, onder enigszins 'normale' omstandigheden was hij niet eens in de punten geeindigd..TrekDr0p schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:18:
Is Canada voorpret al toegestaan??
[video]
Wat was dit een leuke race
Owja en alvast #ragerace??
[afbeelding]
Misschien juist omdat de wedstrijd zo onvoorspelbaar was en hij ondanks de touch toch gewoon eerste word terwijl vettel zo riant vooraan reedGrimmie187 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:44:
[...]
Vermakelijk en onvoorspelbaar was het iig wel!
Lucky of niet, je moet er wel zijn op het moment dat de kansen er liggen. Neem bijvoorbeeld een Daniel Ricciardo die heeft er ook al zo'n handje van.Grimmie187 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:44:
[...]
Blijf het altijd een beetje een lucky victory vinden. Snap ook niet dat dit zogenaamd Button zijn beste race zou zijn, onder enigszins 'normale' omstandigheden was hij niet eens in de punten geeindigd..
Vermakelijk en onvoorspelbaar was het iig wel!
En hier het artikelMikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:34:
Zojuist via de F1 app het bericht dat Dirk de Beer, head of Aero, Williams gaat verlaten. Lijkt me ook niet geheel onterecht gezien de prestaties op dit moment...
5:19. Catch of the day, Max Verrstappen.
Dat was een bougie die er even geen zin meer in had.iichel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:35:
Had Max dat ook niet in de GP opSpa 2016? Motor kapte ermee, motor gestart in de pits, niks aan 't handje?
Testing, one, two ...
Thanks for sharing, maar ik skip 'm tochhardware-lover schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:07:
Zeer waarschijnlijk niet voor iedereen verstaanbaar, toch wil ik hem delen omdat Herr Schmidt beslist weet waar ie het over heeft...
[video]
Tja? Zolang Ricciardo het zo blijft doen zoals ie het tot nu toe heeft gedaan, maakt ie het Verstappen iig niet gemakkelijker. Mocht ie bij RBR blijven hangen voor de komende jaren, dan zou Ricciardo zeker wel een probleem voor Verstappen kunnen gaan worden, als deze de overhand niet terug gaat krijgen die hij vorig jaar wel had.AzzKickah schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:23:
[...]
Thanks for sharing, maar ik skip 'm tochKan geen Duits en met de titel ben ik het al niet eens. Max' probleem heet niet Ricciardo.
Testing, one, two ...
Het is niet zo dat Ricciardo veel meer pace heeft dan Max dit seizoen. Qua kwalificaties is het 3-3. Verder weten we waarom Max minder punten heefthardware-lover schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 02:20:
[...]
Tja? Zolang Ricciardo het zo blijft doen zoals ie het tot nu toe heeft gedaan, maakt ie het Verstappen iig niet gemakkelijker. Mocht ie bij RBR blijven hangen voor de komende jaren, dan zou Ricciardo zeker wel een probleem voor Verstappen kunnen gaan worden, als deze de overhand niet terug gaat krijgen die hij vorig jaar wel had.
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 31-05-2018 08:02 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq