[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.129 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:37
Baku blijft nog tot 2020 op de kalender staan, pas daarna mogelijk van de kalender af. Miami gaat Baku dus niet vervangen (mogelijk wel al voor 2021 op de kalender.)

via @LukeSmithF1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@nachtnet kan het nu even niet opzoeken, maar is het tot of t/m?

Edit: het zou t/m zijn begrijp ik, omdat het huidige contract zolang zou lopen, en dit enkel gewijzigd zou kunnen worden indien beide partijen daarover akkoord zouden zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 24-05-2018 15:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Deze al gepost?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wtf is dat voor een baan :') zien ze nou zelf niet dat zoiets echt niet kan... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
en waarschijnlijk heten in 2019 bij iedere race de banden zacht, medium en hard (ook al blijven er dan voor iedere race andere compounds ) FIA/F1 heeft Pirelli gevraagd om versimpeling van de namen..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd-7kT1X4AIQb9J.jpg

* nachtnet denkt :N Doe nou niet alles in Jip en Janneke vorm veramerikaniseren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

@nachtnet Ik begreep van RTL GP dat dit al zo goed als zeker was. En Kees zal zo zijn contacten bij Pirelli hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 24-05-2018 20:58 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@sjaool Ik zag nog geen andere bronnen met dezelfde stelligheid als RTLGP dit bericht posten.. (die verwachten ook een Dutch GP in 2020.. :N )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@nachtnet Die jongens bij RTLGP zitten er natuurlijk middenin. Maar 2020, de coureurs die ik gehoord heb zien geen bezwaren. Coulthard en Bottas bijvoorbeeld. En als Monaco kan, waarom dan ook niet Zandvoort? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@sjaool :+ laat maar komen het WEL/GEEN nederlandse GP gevecht hier
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd_BXcBXUAEvMS8.jpgJim Clark 1964 Zandvoort Lotus Climax 25

:+

Deze bron zegt ongeveer hetzelfde.

Kleuren en verschillende compounds blijven, aanduiding tijdens de race lijkt hard, gemiddeld en zacht te worden

http://gpf1.cz/fia-donuti...it-nazvy-svych-pneumatik/

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 24-05-2018 21:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd9SiDkU0AAUcI7.jpg

Nieuw paddock gebouw voor Canada 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

nachtnet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:57:
en waarschijnlijk heten in 2019 bij iedere race de banden zacht, medium en hard (ook al blijven er dan voor iedere race andere compounds ) FIA/F1 heeft Pirelli gevraagd om versimpeling van de namen..

[afbeelding]

* nachtnet denkt :N Doe nou niet alles in Jip en Janneke vorm veramerikaniseren..
Wel gek, ze kennen 1001 fastfoodketens en weet ik hoeveel soorten hamburgers maar een paar compounds uit elkaar houden is moeilijke materie voor die gasten... 8)7

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[afbeelding]

Liever niet nee, maar ze kunnen wel eens fatsoenlijk de bandjes laten zien in de lijst. Nu is zowel de S als de SS als de US als de HS een S in de lijst, doe dan op zn minst nog een U en een H zodat een kleurenblinde nog kan zien welke band er gebruikt wordt (verschil tussen geel en rood zien ze nog wel lijkt me, maar rood paars roze wordt vrij kut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

vhal schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:36:
[...]
Wel gek, ze kennen 1001 fastfoodketens en weet ik hoeveel soorten hamburgers maar een paar compounds uit elkaar houden is moeilijke materie voor die gasten... 8)7
Het zijn niet alleen de Amerikanen die dit niet lijken te snappen. Er wordt hier ook regelmatig geroepen dat het simpeler moet. Tsja...dan moet je een simpele sport gaan kijken :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik vind het eigenlijk toch wel prima als ze gewoon inderdaad hard, medium en soft gebruiken die de standaard kleuren rood/oranje, wit en geel hebben. Zolang ze OOK maar bedenken dat er wel meer dan één categorie fan is die niet allemaal op een hoop te vegen zijn. Eentje die dus al vanaf dinsdag op zo'n forum zit alles te volgen en degene die gewoon zaterdag om 15:10 de TV aanzet en veel minder technisch geïnteresseerd is. Dus wel ergens informatie geven over welke compounds er precies gebruikt worden, maar daar op beeld en in de live berichtgeving niets over zeggen om geen verwarring te scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

[afbeelding]

Vind het eigenlijk wel best. Wij 'kenners' blijven toch wel over de echte compounds praten, kan me voorstellen dat dit hele gedoe voor de casual kijker vrij verwarrend kan zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:22

Timple

Ik vind de naamgeving ook zeer matig. Waarom is hyper meer dan ultra?
What's next, de megasoft?

Doet me denken aan versiebeheer bij documenten: report_final_v2.doc bij de volgende iteratie verzinnen we wel weer iets 'logisch' ...

En waarom rijden ze nooit op de hard?

[ Voor 23% gewijzigd door Timple op 24-05-2018 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56
alexbl69 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:09:
[...]

Vind het eigenlijk wel best. Wij 'kenners' blijven toch wel over de echte compounds praten, kan me voorstellen dat dit hele gedoe voor de casual kijker vrij verwarrend kan zijn.
Niet alleen voor de casual kijker... ook voor de coureurs en teams zelf :p
Die hebben het dan ook vaak nog steeds over de "prime" en "option" tyre... wat volkomen logisch is...en ze al decennia doen.

In de praktijk komt het namelijk steeds op hetzelfde neer de afgelopen jaren: Het plan om meer pitstops te forceren door meer strategien mogelijk te maken pakte niet goed uit.
Pas nu ze dit jaar compounds gaan overslaan wordt het op dat vlak interessanter.

Niet in Monaco overigens.. Daar kun je zelfs met de Hyper Soft de hele race op het setje van Q2 uitrijden als het zou mogen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
sanderb schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:33:
[...]

Niet alleen voor de casual kijker... ook voor de coureurs en teams zelf :p
Die hebben het dan ook vaak nog steeds over de "prime" en "option" tyre... wat volkomen logisch is...en ze al decennia doen.

In de praktijk komt het namelijk steeds op hetzelfde neer de afgelopen jaren: Het plan om meer pitstops te forceren door meer strategien mogelijk te maken pakte niet goed uit.
Pas nu ze dit jaar compounds gaan overslaan wordt het op dat vlak interessanter.

Niet in Monaco overigens.. Daar kun je zelfs met de Hyper Soft de hele race op het setje van Q2 uitrijden als het zou mogen.
Nou, BOT gaf anders wel aan vandaag dat de Hyper na een ronde of 7 wel zijn beste tijd gehad heeft en dat ze toch echt de Ultra en de Super prefereren.

Uiteindelijk zal er toch wel maar 1x gestopt worden aangezien je zelfs met compleet versleten banden niet ingehaald kan worden...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

alexbl69 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:09:
[...]

Als ze dan ook nog ergens anders gaan vertellen welke echte compound het is wordt het helemaal onduidelijk...

Ja de hard is eigenlijk de medium, de medium is de supersoft en de soft is de ultrasoft. Maar volgende week is de soft de soft en deze medium de hard en de hard de superhard.

Daar gaat echt niemand meer iets van snappen. Maak het dan eventueel band 1 2 en 3.

Oh en wat betreft Monaco uitrijden op 1 set hypers, zowel ferrari als Mercedes gaat dat niet lukken met hun zeer slechte bandenmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
mark-k schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 00:27:
[...]

Als ze dan ook nog ergens anders gaan vertellen welke echte compound het is wordt het helemaal onduidelijk...

Ja de hard is eigenlijk de medium, de medium is de supersoft en de soft is de ultrasoft. Maar volgende week is de soft de soft en deze medium de hard en de hard de superhard.

Daar gaat echt niemand meer iets van snappen. Maak het dan eventueel band 1 2 en 3.
Klopt. Meest duidelijk zou zijn dat er elk weekend een harde, medium en een zachte band is. Pirelli bepaalt welke van de 7 banden (die best nummers kunnen krijgen van hard naar zacht) er dan voor hard, medium en zacht gebruikt gaan worden.

Nu hebben we:
  • Hypersoft
  • Ultrasoft
  • Supersoft
  • Soft
  • Medium
  • Ice
  • Superhard
Volgens mij zijn die laatste 2 zelfs nog nooit gebruikt. De Ice zou ook vrij verwarrend zijn aangezien die blauw is, gelijk aan de regenband.

Pirelli maakt alle banden toch op klantenwens? Dan zou je zelfs weer naar een 3-kleurensysteem kunnen gaan. (Hard: wit / Medium: Geel / Zacht: Rood).

Zou het allemaal wel een stuk overzichtelijker maken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
alexbl69 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:05:
[...]

Klopt. Meest duidelijk zou zijn dat er elk weekend een harde, medium en een zachte band is. Pirelli bepaalt welke van de 7 banden (die best nummers kunnen krijgen van hard naar zacht) er dan voor hard, medium en zacht gebruikt gaan worden.

Nu hebben we:
  • Hypersoft
  • Ultrasoft
  • Supersoft
  • Soft
  • Medium
  • Ice
  • Superhard
Volgens mij zijn die laatste 2 zelfs nog nooit gebruikt. De Ice zou ook vrij verwarrend zijn aangezien die blauw is, gelijk aan de regenband.

Pirelli maakt alle banden toch op klantenwens? Dan zou je zelfs weer naar een 3-kleurensysteem kunnen gaan. (Hard: wit / Medium: Geel / Zacht: Rood).

3 kleuren? maar hoe moet je dan nog als kijker de onderlinge banden kunnen onderscheiden.
Dan krijg je bij de ene race dat een supersoft rood is, en bij een andere race geel. Dat zorgt ervoor dat het alleen maar verwarrender wordt IMO. En nummertjes aan de banden geven is onnodig. Het was gewoon goed zo als het is, er zijn verbeteringen mogelijk in de naamgeving van de banden, maar het hele systeem omgooien is echt de foute keuze. Dat hebben ze eindelijk wel een keer goed.

Ik ben het wel eens met je opmerking over de blauwe band(ICE) en de superhard. Maar waren dit ook niet 'back-up'-banden. Voor als de degradatie van medium te hoog zou zijn dat deze in het arsenal zitten.
Pirelli heeft volgens mij ook gezegd dat die banden wss niet gebruikt zullen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door demonic op 25-05-2018 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

alexbl69 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:05:
[...]

Nu hebben we:
  • Hypersoft
  • Ultrasoft
  • Supersoft
  • Soft
  • Medium
  • Ice
  • Superhard

Nee het meest duidelijk is als je gewoon weet welke compound het is. Jouw scenario is het meest simpele, niet het meest duidelijke, aangezien je daarmee niks over de echte band weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Ik had het al meegekregen. Ik vind het een verslechtering. Goed, de huidige naamgeving is verwarrend. Als je 7 compounds hebt, dan kan je die gewoon "Super Hard", "Hard", "Medium", "Soft", "Super Soft", "Ultra Soft" noemen of zoiets in plaats van er nog een "Hyper Soft" boven te hebben waarbij onduidelijk is of Hyper zachter is dan Ultra.

Maar teruggaan naar 3 namen voor 7 compounds zou ik verwarrend vinden. Het probleem is er wat mij betreft vooral dat banden op verschillende circuits ineens heel verschillende eigenschappen hebben, en het verschil tussen die banden ook groter of kleiner kan zijn als Pirelli bij een race een compound overslaat. Dat kan je nu goed zien, maar straks niet meer. Ik heb overigens "prime" en "option" ook nooit duidelijk gevonden en ik was blij dat we daar eindelijk vanaf waren.

Ik snap wel dat het voor de casual kijker eenvoudiger wordt met iets als wit == tragere band/langer doorrijden, geel = midden en rood = snellere band/sneller versleten. Maar als je toch de details ergens er bij gaat zetten wordt het vooral verwarrend denk ik.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
Ze gaan echt niet de kleuren in stand houden hoor en vervolgens dezelfde benamingen gebruiken elke race. dat zorgt alleen maar voor nog meer verwarring: "Waarom hebben we nu een roze soft en vorige week was het geel?"

Je kan eerder verwachten dat pirelli van te voren bekend maakt welke ze meenemen, zodat je ernaast kan houden/nog wel weet, maar ze zullen gewoon 3 kleuren en 3 namen gebruiken gok ik zo.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Soft, medium, hard , welke compound het is, is nu van belang, dan niet meer. Speciaal voor het circuit gecustomized. Dan blijft het gewoon Soft Medium Hard.

Maar dan kan er dus best wel naar huidige standaarden 2 compounds verschil in zitten.
Dat maakt het gewoon makkelijk. Al is het nu ook niet moeilijk. Even googlen, of een willekeurige F1 site bezoeken en je hebt de informatie op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Is er een goed onderbouwde reden waarom ze eerst naar Monaco gaan, daarna Canada, dan weer Frankrijk? Een beetje planner zou toch denken dat van Monaco naar Frankrijk naar Canada toch logischer is...?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Slavy Maakt toch niks uit? Ze moeten sowieso een keer naar Canada op en neer. Als je het dan toch logisch zou willen doen dan zou je het hele seizoen gewoon per contintent moeten afgaan. Maar dat heeft weer haken en ogen voor organisaties en de hele commerciële mikmak die om het F1 circus heen hangt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
@Slavy @sjaool dat is ook om de bezoekersaantallen te maximaliseren. Als beide races in het grote continent vlak na elkaar zijn komen er minder bezoekers dan bij gespreide races. Men is dan eerder geneigd om 2 races te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pirelli zou best 6-8 verschillende banden kunnen hebben maar het gewoon overzichtelijker maken door een natuurlijke kleur volgorde toe te passen, Zwart/Rood is het zachtst en Paars/Wit is het hardst en de aantal andere banden daartussen in regenboog volgorde. Desnoods voor kleurenblinde mensen elke band ook nog een letter geven van A tm H ofzo.

Om dan vervolgens maar 3 van die banden naar elke race mee te nemen en de hardste hard en de zachtste gewoon zacht te noemen.

Regenbanden moeten imho dan gewoon 2 kleuren gestippeld of 2 lijnen naast elkaar worden, of zelfs 1 lijn die de compound aangeeft en 1 gestippelde lijn daar omheen die de diepte van het profiel aangeeft.

Zo heb je beide lagen van informatie intuitief duidelijk, je hebt de info per race en ook de info om de compounds tussen de races te kunnen vergelijken.

De onduidelijkheid die er nu is komt 100% door de belachelijke gelaadde naamgeving, en de gekke kleurvolgorde.

[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 25-05-2018 11:49 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben gewend aan de huidige kleuren en namen, maar dat geldt niet voor iedereen....

Gewoon drie kleuren en de simpele benaming hard, medium, soft is voor iedereen te begrijpen.

Daarnaast kun je voor de 'kenners' prima met een letter aangeven welke 'echte' compound het is.

Puur een gevalletje: Het is nooit goed w.m.b.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er zijn al plannen geuit om volgend jaar naar elke race drie kleuren mee te nemen (Rood, geel, wit?), die per race van compound verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MikeyMan schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:47:
Er zijn al plannen geuit om volgend jaar naar elke race drie kleuren mee te nemen (Rood, geel, wit?), die per race van compound verschillen...
Daar had mijn reactie ook betrekking op...

Toen we naar de huidige vorm gingen vonden veel het te ingewikkeld en nu er gesproken wordt over versimpeling hoor je juist weer het tegenovergestelde.

Vandaar "Het is nooit goed";)

Hopelijk gaan ze beide partijen tevreden stellen met zoiets als ik opperde.

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Het blijven toch wel de 2 coureurs met de grootste lol altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

https://www.gpupdate.net/...n-grotesk-salaris-krijgt/

Ik denk dat Horner hier echt gelijk heeft. Hamilton zou best goed kunnen sturen, maar waarom hij er nu zon bak geld voor krijgt is mij een mysterie. Zet Vettel, Alonso, Verstappen of Ricciardo in die auto voor de helft van het salaris van Hamilton en die worden er ook wel wereld kampioen mee hoor...

Ik trek die Hamilton echt niet meer de laatste tijd, wat een gladde glamour laat dat achterwege is dat geworden zeg :X Kerel zit alleen met zijn neus in zijn mobiel en hele dag selfies aan het maken. Ik vind dat ie F1 geen goede naam geeft. Vroeger waren F1 drivers kerels die zelf ook niet vies waren van wat sleutelen en de sport met gevaar voor eigen leven beoefende. Hamilton is een Diva die betaald krijgt om zijn kunstje te doen voor vies veel geld, wat veel anderen voor een kwart ook kunnen/zouden doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/09/09/12/2C1602AF00000578-3226829-Man_of_the_moment_Hamilton_claimed_his_seventh_victory_of_the_se-a-61_1441796735870.jpg

einde rant :P

[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-05-2018 14:35 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Damian schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:46:

Ik denk dat Horner hier echt gelijk heeft. Hamilton zou best goed kunnen sturen, maar waarom hij er nu zon bak geld voor krijgt is mij een mysterie. Zet Vettel, Alonso, Verstappen of Ricciardo in die auto voor de helft van het salaris van Hamilton en die worden er ook wel wereld kampioen mee hoor...

Ik trek die Hamilton echt niet meer de laatste tijd, wat een gladde glamour knip is dat geworden zeg :X Kerel zit alleen met zijn neus in zijn mobiel en hele dag selfies aan het maken. Ik vind dat ie F1 geen goede naam geeft. Vroeger waren F1 drivers kerels die zelf ook niet vies waren van wat sleutelen en de sport met gevaar voor eigen leven beoefende. Hamilton is een Diva die betaald krijgt om zijn kunstje te doen voor vies veel geld, wat veel anderen voor een kwart ook kunnen/zouden doen.

[afbeelding]

Geen idee wat Hamilton precies verdient, maar ik weet dat het salaris van Alonso ook echt niet laag is hoor. Dat van Vettel schijnt zels 150M voor 3 jaar te zijn, en volgens diezelfde site verdient Hamilton 31M en Alonso 30M: https://www.totalsportek....driver-salaries-revealed/

[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-05-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ham eruit, Ric erin.

Zou wat zijn zeg :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Het zal mij echt een zorg zijn wat een coureur in zijn vrije tijd doet of hoe hij er bij loopt. Zie je niets van als ze hun helm op hebben.

Natuurlijk verdiend Hamilton absurd veel geld, evenals bijv. Vettel. Ze zijn het blijkbaar waard, anders werd het niet betaald door de teams natuurlijk. Vergeet niet dat beide viervoudig wereldkampioen zijn, iets wat niet veel mensen is gelukt...
En het mag dan wel heel makkelijk lijken dat Hamilton de titels en overwinningen aan elkaar knoopt de laatste tijd, maar Rosberg en zeker Bottas laten zien dat het toch ook in Mercedes niet allemaal zo eenvoudig is.

En ja, Rosberg heeft Hamilton verslagen maar Rosberg heeft al verklaard dat dat wel met veel meer moeite en inspanning ging dan dat het bij Hamilton ging/gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stefie2010
Damian schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:46:

Ik trek die Hamilton echt niet meer de laatste tijd, wat een gladde glamour [mbr] laat dat achterwege[/mbr] is dat geworden zeg :X Kerel zit alleen met zijn neus in zijn mobiel en hele dag selfies aan het maken. Ik vind dat ie F1 geen goede naam geeft. Vroeger waren F1 drivers kerels die zelf ook niet vies waren van wat sleutelen en de sport met gevaar voor eigen leven beoefende. Hamilton is een Diva die betaald krijgt om zijn kunstje te doen voor vies veel geld, wat veel anderen voor een kwart ook kunnen/zouden doen.

[afbeelding]

Wat iemand zijn vrije tijd doet of aantrekt is toch helemaal zijn eigen keus, wie ben jij om daar over te oordelen? Als je je eraan stoort volg hem dan niet dan wordt je ook niet met zijn lifestyle geconfronteerd.

En het is toch best normaal dat iemand die 4x wereldkampioen is geworden meer verdient dan iemand die dat nog nooit is geweest? Vettel en Alonso zitten trouwens in dezelfde categorie mbt salaris hoor.

Je suggestie om hem eruit te gooien en in te ruilen voor iemand met minder salaris zou hetzelfde zijn als jouw baas jou eruit gooit voor iemand die hetzelfde kan maar voor veel minder geld, slaat toch nergens op?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wacht maar totdat Max een WDC heeft gewonnen. :P
De schattingen zijn nu al rond de $10 miljoen per jaar voor hem, en dan nog bonussen. Stel dat Max nu pole pakt, wint en snelste tijd noteert, dan zou ik niet verbaast zijn als hij doodleuk even richting de miljoen aan bonussen bijgeschreven krijgt.

Reken er maar op dat Vettel of Hamilton meer dan een miljoen krijgen voor winnen. Voor dergelijke bedragen zou ik ook wel "grazie ragazzi" door de radio schreeuwen of het publiek bedanken dat ze zo geweldig zijn. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En Olav zijn infopraatje, ook met wat van Doornbos:
-Mercedes lijkt niet te bluffen als het om de HS te gaan. Ze hebben echt een probleem met die band.
-Max schijnt echt heel erg veel vertrouwen in de auto te hebben.
-Kennelijk heeft Marko een stoeltje aangeboden aan Norris ter vervanging van Hartley. Norris heeft alleen een optie voor 2019 bij McLaren getekend, geen garanties op een stoeltje, en zit dus vast.
-Alonso heeft kennelijk echt een gesprek gehad met Ferrari voor 2019.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:58:
En Olav zijn infopraatje, ook met wat van Doornbos:
-Mercedes lijkt niet te bluffen als het om de HS te gaan. Ze hebben echt een probleem met die band.
-Max schijnt echt heel erg veel vertrouwen in de auto te hebben.
-Kennelijk heeft Marko een stoeltje aangeboden aan Norris ter vervanging van Hartley. Norris heeft alleen een optie voor 2019 bij McLaren getekend, geen garanties op een stoeltje, en zit dus vast.
-Alonso heeft kennelijk echt een gesprek gehad met Ferrari voor 2019.
Norris in de STR zou ik heel nice vinden, die kerel kan echt goed rijden, en dan zit hij tenminste niet in die praatjesclub. Beste chassis my ass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Weer vertrekt er een sleutelfiguur bij Ferrari naar een ander F1 team: (mogelijk Sauber i.v.m. vertrek Jorg Zander daar.)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DeRgmYlXUAAwSC7.jpg

Simone Resta (Head Vehicle Project Coordination)

https://www.racefans.net/...sta-moving-to-rival-team/

[ Voor 30% gewijzigd door nachtnet op 28-05-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
nachtnet schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:28:
Weer vertrekt er een sleutelfiguur bij Ferrari naar een ander F1 team: (mogelijk Sauber i.v.m. vertrek Jorg Zander daar.)

[afbeelding]

Simone Resta (Head Vehicle Project Coordination)

https://www.racefans.net/...sta-moving-to-rival-team/
Of naar Mercedes net zoals ze Allison gehaald hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Sauber twittert net Simone resta als nieuwe tech director.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Cranzai schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:44:
[...]

Of naar Mercedes net zoals ze Allison gehaald hebben :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4wUWaRj8btWyCKL3cAQ1gBw1/full.png

@Cranzai & it.motorsport.com had natuurlijk binnen 5sec* een artikel online staan .. :X
https://it.motorsport.com...alfa-romeo-sauber1042618/

Afbeeldingslocatie: https://cdn-4.motorsport.com/images/amp/YEeVrrwY/s6/f1-trofeo-bandini-2017-2017-simone-resta-chief-designer-scuderia-ferrari-lascia-la-sua-ded-8482212.jpg

*5 sec is in dit geval 1m:45..

[ Voor 46% gewijzigd door nachtnet op 28-05-2018 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@nachtnet Een strategische zet van Ferrari dus lijkt mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
@sjaool en daarmee ook een suggestie dat Sauber als 2e Ferrari-team (FerrariJuniors) ingericht gaat kunnen worden. (nog voor HAAS als Ferrari Klanten team.)

Als nu nog het bericht komt dat ERI eruit gezet wordt en GIO erin komt.. Dan kan LEC over 2 jaar door naar het FerrariEredivisie-team (RAI zou nog wel eens 2 jaar kunnen blijven..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 20-09 23:55
nachtnet schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:58:
@sjaool en daarmee ook een suggestie dat Sauber als 2e Ferrari-team (FerrariJuniors) ingericht gaat kunnen worden. (nog voor HAAS als Ferrari Klanten team.)

Als nu nog het bericht komt dat ERI eruit gezet wordt en GIO erin komt.. Dan kan LEC over 2 jaar door naar het FerrariEredivisie-team (RAI zou nog wel eens 2 jaar kunnen blijven..)
Dat zou wel verklaren waarom RAI zowaar spraakzaam was bij Jack Plooi en glimlachte. Ik verstond zowaar hele zinnen van RAI :o

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• nachtnet
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:19
Toen ik dat gisteren zag vroeg ik me al af hoelang het zou duren voor zoiets zou verschijnen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is totaal onderbelicht door de chaos van het afgelopen weekend, maar er zijn vorderingen voor de 2021 PU.
-De MGU-H is definitief weg. :*)
-Fuel limiet lijkt te verdwijnen.
-Toerental gaat omhoog.

https://www.planetf1.com/...tion-to-losing-the-mgu-h/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Beetje offtopic met dat rally maar wel leuk:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

nachtnet schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:58:
Dan kan LEC over 2 jaar door naar het FerrariEredivisie-team (RAI zou nog wel eens 2 jaar kunnen blijven..)
Dit zie ik absoluut niet gebeuren. Ferrari geeft al jaren decennia aan dat ze alleen ervaren coureurs in de auto willen, omdat daarvoor rijden gewoon ontzettend veel druk met zich mee brengt. Daar waar andere teams "wat fans" hebben, heeft Ferrari gewoon een compleet land achter zich, en ook wereldwijd een enorme fanbase.
Dat LEC een talent is staat als paal boven water, maar je zie nu bij VER ook dat hij een dip heeft, en dat hoort ook bij jonge rijders. Ik verwacht dat ze LEC zeker de komende 4 jaar daar nog niet laten rijden. Maar misschien heb ik het wel mis, en stapt Ferrari voor de eerste keer van hun geloof. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DaniëlWW2 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:56:
Het is totaal onderbelicht door de chaos van het afgelopen weekend, maar er zijn vorderingen voor de 2021 PU.
-Toerental gaat omhoog.

Ik ben het wel met Toto eens dat het vanuit technologisch oogpunt jammer is dat de MGU-H verdwijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dj-sannieboy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:20:
[...]

Ik ben het wel met Toto eens dat het vanuit technologisch oogpunt jammer is dat de MGU-H verdwijnt.
Fair enough, maar ik heb veel liever motoren die veel dichter op elkaar liggen qua prestaties, en waar je verschillende kanten op kan ontwikkelen en toch vergelijkbare prestaties kan behalen. Dat kan nu gewoon niet. Je moet nu een motor hebben die rond de 10.500 toeren het minimale aan brandstof verbruikt, en dit moet in ieder geval minder dan 105kg zijn. Ook moet je ongeveer anderhalve minuut piekvermogen kunnen leveren voordat de motor oververhit gaat. Verder moet je een zeer goede MGU-H hebben die energie direct naar de MGU-K kan sturen en turbolag kan voorkomen. Er is geen alternatief scenario en Mercedes is hier het beste in.

Zonder de MGU-H krijg je een heel ander speelveld. De batterij opladen kan dan alleen nog maar door de MGU-K, waardoor opladen langer duurt. Maak je de capaciteit van de batterij ook groter zoals voorgesteld, dan gaat dit een middel om in te halen worden, niet een constante bron van extra vermogen. Kan je meteen overwegen om DRS af te schaffen omdat de batterij deze functie overneemt. Gaat het elektrische systeem kapot, dan verlies je alleen je tijdelijke boost. Dan heb je dus niet meer het scenario van Ricciardo die doodleuk even 25% van je vermogen verliest. Op elk ander circuit dan Monaco betekent dat einde race omdat je door iedereen ingehaald gaat worden.

Door het schrappen van de MGU-H, zal de focus op de motor en de turbo gaan liggen. Hier haal je al je constante vermogen in de race uit, en dan heb je opties in je ontwikkeling. Steek je meer middelen in de turbo? Meer in absoluut vermogen van de motor? Juist efficiënter met brandstof om gewicht te besparen? Hoe ga je deze drie balanceren met gewicht, betrouwbaarheid en formaat van de motor en turbo?

Ook worden de motoren goedkoper omdat die MGU-H een zeer complex onderdeel is. Alleen de allergrootste autofabrikanten kunnen dat ding werkende krijgen, en Renault is nog steeds twijfelachtig na vier seizoenen. Hierdoor kunnen er meer fabrikanten instappen. Meer teams, al dan niet als works team, wordt zo ook mogelijk. 20 auto's op de grid is ook te weinig, en dat komt mede door de PU's van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:15:
[...]

Fair enough, maar ik heb veel liever motoren die veel dichter op elkaar liggen qua prestaties, en waar je verschillende kanten op kan ontwikkelen en toch vergelijkbare prestaties kan behalen. Dat kan nu gewoon niet. Je moet nu een motor hebben die rond de 10.500 toeren het minimale aan brandstof verbruikt, en dit moet in ieder geval minder dan 105kg zijn. Ook moet je ongeveer anderhalve minuut piekvermogen kunnen leveren voordat de motor oververhit gaat. Verder moet je een zeer goede MGU-H hebben die energie direct naar de MGU-K kan sturen en turbolag kan voorkomen. Er is geen alternatief scenario en Mercedes is hier het beste in.
Zonder de MGU-H krijg je een heel ander speelveld. De batterij opladen kan dan alleen nog maar door de MGU-K, waardoor opladen langer duurt. Maak je de capaciteit van de batterij ook groter zoals voorgesteld, dan gaat dit een middel om in te halen worden, niet een constante bron van extra vermogen. Kan je meteen overwegen om DRS af te schaffen omdat de batterij deze functie overneemt. Gaat het elektrische systeem kapot, dan verlies je alleen je tijdelijke boost. Dan heb je dus niet meer het scenario van Ricciardo die doodleuk even 25% van je vermogen verliest. Op elk ander circuit dan Monaco betekent dat einde race omdat je door iedereen ingehaald gaat worden.
Ehm.. :? Die tijdelijke boost gaat dan toch ook gewoon onderdeel uitmaken van de rondestrategie (en zal heus wel ingezet worden om Vmax over een ronde te halen.?
Door het schrappen van de MGU-H, zal de focus op de motor en de turbo gaan liggen. Hier haal je al je constante vermogen in de race uit, en dan heb je opties in je ontwikkeling. Steek je meer middelen in de turbo? Meer in absoluut vermogen van de motor? Juist efficiënter met brandstof om gewicht te besparen? Hoe ga je deze drie balanceren met gewicht, betrouwbaarheid en formaat van de motor en turbo?

Ook worden de motoren goedkoper omdat die MGU-H een zeer complex onderdeel is. Alleen de allergrootste autofabrikanten kunnen dat ding werkende krijgen, en Renault is nog steeds twijfelachtig na vier seizoenen. Hierdoor kunnen er meer fabrikanten instappen. Meer teams, al dan niet als works team, wordt zo ook mogelijk. 20 auto's op de grid is ook te weinig, en dat komt mede door de PU's van nu.
24 wagens op de grid? Graag, er zijn nu echt te weinig stoeltjes voor talent etc. Teams zijn daardoor heel conservatief in welke rijders er rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
geschiedenis:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DeSFgP4WsAAyDqv.jpg
Brabham BT45B & BT46 Prototype - via @lienhardRacing

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DeUsrKIWsAAExyE.jpg
Tyrell

Afbeeldingslocatie: https://img15.deviantart.net/6496/i/2012/266/c/e/jackie_stewart___niki_lauda__monaco_1972__by_f1_history-d5fmt0c.jpg
Jackie Stewart Tyrrell 004 - 1972 Monaco

Verhaal vanuit het weekeinde:
" Mercedes of Ferrari won't supply engines to Red Bull so it's neccessary to get used to the idea that Renault will not either" says Abiteboul
Renault wil na dit seizoen of uiterlijk volgend seizoen van RBR af.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DeSwx5GVQAAofdk.jpg
Vandoorne begint overigens steeds meer in de oranje zone te komen. Zag afgelopen weekeinde een ondertoon van frustratie in zijn interviews rond de race. Verwacht dat hij stevig onder druk staat om te presteren. Hij moet echt voor de zomerstop met een goed resultaat komen anders verwacht ik dat de Carriere voor VAN in F1 (of iig bij McL) over is. Hoe wordt daar in de Belgische Media over bericht?

https://tercerequipo.com/...-arremete-contra-mclaren/
"I think we had to have stopped five laps before. Fernando came out front and that turn, we simply stopped when the damage was already done, disappointing. I feel that my career were sacrificed for the benefit of Alonso, I felt it as well, definitely."

En toch een belangrijk verhaal: Ferrari staat nog steeds onder extra aandacht van de FIA ten aanzien van vermeend ERS misbruik. De FIA heeft dit weekeinde wat extra aandacht besteed aan de SF71H en (nog) niets gevonden. Op crash.net staat een uitgebreide toelichting hoe FIA in de toekomst wil gaan monitoren op misbruik.

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 29-05-2018 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Snowhite0901 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:48:
https://www.crash.net/f1/...pointing-monaco-gp-result

Williams had een heleboel problemen. Het klappen van de banden van Stroll had helemaal niets te maken met de botsing maar kwam door oververhitting van de remmen....
Volgens @petr Hlawiczka komt Williams met een upgrade in Duitsland die 1,5-2.0s zou moeten opleveren. (hoewel Patrick Head daar zelf ook behoorlijke vraagtekens bij zet.)
met een vertaal-app staat in dit Finse artikel ook nog wat over Williams.

De 2018 Williams rijdt echt als een baksteen met wielen. Ik hoop voor Williams dat ze ergens een fix kunnen ontwerpen en goed implementeren anders zou het snel een verhaal als MANOR kunnen worden. (Formule 1 geschiedenis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:11:
[...]

Volgens @petr Hlawiczka komt Williams met een upgrade in Duitsland die 1,5-2.0s zou moeten opleveren. (hoewel Patrick Head daar zelf ook behoorlijke vraagtekens bij zet.)
met een vertaal-app staat in dit Finse artikel ook nog wat over Williams.

De 2018 Williams rijdt echt als een baksteen met wielen. Ik hoop voor Williams dat ze ergens een fix kunnen ontwerpen en goed implementeren anders zou het snel een verhaal als MANOR kunnen worden. (Formule 1 geschiedenis.)
En toch vraag ik mij af, is dat de fout van het team of ligt dat ook aan de regelgeving? Dat een team mindere jaren heeft is logisch, je kunt niet altijd de beste zijn. Maar van de top afglijden naar de absolute bodem is toch wel extreem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
WIlliams is post-BMW al niks meer waard. Ze hebben Spanje 2012 'gekregen' (goh, Frank Williams werd 70...). De laatste opleving was '14-'15, toen ze veruit de sterkste motor hadden met de Mercedes. Nu dat weer meer naar elkaar toe kruipt, is Williams gewoon nergens meer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Zahariac schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:41:
[...]

En toch vraag ik mij af, is dat de fout van het team of ligt dat ook aan de regelgeving? Dat een team mindere jaren heeft is logisch, je kunt niet altijd de beste zijn. Maar van de top afglijden naar de absolute bodem is toch wel extreem.
Als ik het goed begrijp wil Williams alles zelf doen. Zo maken ze ook hun eigen versnellingsbak en zo, waar andere (klanten) teams die gewoon inkopen. Als je dat bij alles zelf doet gaat dat natuurlijk aardig in de kosten lopen, en Williams lijkt, ook door de tegenvallende resultaten, steeds meer sponsoren te verliezen (en volgend jaar ook Martini).

In tegenstelling zie je dat een team als Force India wel flink veel bang for buck krijgt. Zij zijn een van de kleinste team (budget van ergens in de 100 miljoen?) maar zijn afgelopen jaar wel netjes vierde geworden. Dit jaar lijken ze de plank dan wel een beetje misgeslagen te hebben (naar eigen zeggen doordat ze 2 jaar achter elkaar nieuw chassis hebben moeten maken, om dit jaar de halo te kunnen "ondersteunen"). Maar zij krabbelen nu ook weer naar boven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:25
Wat betreft Stoffel, enkele krantentitels in de Belgische pers :

- Stoffel Vandoorne opgeofferd voor Alonso?: Dit was een teleurstellende race
- McLaren maakt Stoffel Vandoorne vleugellam
- Onze F1-watcher hoort opmerkelijke uitspraak van ingenieur: “Van die nieuwe voorvleugel zijn er twee exemplaren. De ene is voor Alonso, de andere voor... Alonso”

Interview met Stoffel :
https://sporza.be/nl/2018...-topauto-racen-1-3204099/

Dus, wat gaat McLaren doen als Alonso er genoeg van heeft? Pay-drivers in hun auto's plaatsen of Stoffel aan boord houden? En als Alonso blijft, dan de belofte Lando Norris het zitje geven van Stoffel?

Een ander gerucht die al de ronde gedaan heeft in de Belgische pers is dat Stoffel het zitje van Hulkenberg zou innemen. Maar ja, geruchten...

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
lukadad schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:17:
Wat betreft Stoffel, enkele krantentitels in de Belgische pers :

- Stoffel Vandoorne opgeofferd voor Alonso?: Dit was een teleurstellende race
- McLaren maakt Stoffel Vandoorne vleugellam
- Onze F1-watcher hoort opmerkelijke uitspraak van ingenieur: “Van die nieuwe voorvleugel zijn er twee exemplaren. De ene is voor Alonso, de andere voor... Alonso”

Interview met Stoffel :
https://sporza.be/nl/2018...-topauto-racen-1-3204099/

Dus, wat gaat McLaren doen als Alonso er genoeg van heeft? Pay-drivers in hun auto's plaatsen of Stoffel aan boord houden? En als Alonso blijft, dan de belofte Lando Norris het zitje geven van Stoffel?

Een ander gerucht die al de ronde gedaan heeft in de Belgische pers is dat Stoffel het zitje van Hulkenberg zou innemen. Maar ja, geruchten...
Waar willen ze Hulkenberg dan neerzetten? Die zal bij Renault nu op de beste plaats zitten zolang er bij FER / MERC / RBR geen plaats vrijkomt. En bij Renault zullen ze hem ook niet kwijt willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Stoffel heeft eigenlijk nog nul indruk gemaakt in anderhalf jaar F1? Vorig jaar Monaco ging hij goed, maar verprutste het zelf in Q.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
VAN rijdt netjes. Maar ik denk dat McLaren daar niet op zit te wachten. We gaan het zien. Het is nog steeds relatief vroeg in het seizoen. Wie weet wat er allemaal gebeurd.

Ik vind in ieder geval de top 5 heerlijk dicht bij elkaar staan.
https://www.formula1.com/en/results.html/2018/drivers.html

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is te hopen dat Max weer aansluiting weet te vinden op de top 5. Iets meer dan de helft van de punten van RAI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:32:
geschiedenis:
[afbeelding]
Brabham BT45B & BT46 Prototype - via @lienhardRacing
Dat was toch het compleet gefaalde experiment met warmtewisselaars ipv radiateurs?
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:44:
WIlliams is post-BMW al niks meer waard. Ze hebben Spanje 2012 'gekregen' (goh, Frank Williams werd 70...). De laatste opleving was '14-'15, toen ze veruit de sterkste motor hadden met de Mercedes. Nu dat weer meer naar elkaar toe kruipt, is Williams gewoon nergens meer.
Na hun laatste WK in 1997 vliegt Williams alle kanten op, 1998/1999 waren ook een ramp, tot BMW weer instapte, na hun vertrek was het idd weer volkomen bal.
Toch blijft het knap dat ze blijven bestaan, F1 is ook hun ding, weinig andere teams kunnen dat nu zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:03:
Ehm.. :? Die tijdelijke boost gaat dan toch ook gewoon onderdeel uitmaken van de rondestrategie (en zal heus wel ingezet worden om Vmax over een ronde te halen.?
Nee juist niet. De MGU-K is een elektromotor die kinetische energie haalt uit remmen. Dat is gewoon erg beperkt waardoor je de batterij langzaam oplaad. De MGU-H draait altijd en laat de batterij op in langzamere stukken, en op rechte stukken kan de energie direct naar de MGU-K en de achterwielen. Daarnaast kan je de batterij nog ontladen. Dat gebeurd nu ook al niet elke ronde, en dat gaat alleen maar minder worden zonder de MGU-H. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
DaniëlWW2 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:56:
-Toerental gaat omhoog.

bah, de MGU-H is zo'n gaaf stukje techniek. Ik heb dat ding liever dan dat nutteloze extra lawaai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DeW6YKFW0AAL-Hu.jpg

Wat een variatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Je kan wel veilig zeggen dat HS en Mercedes niet echt een gelukkig huwelijk is :P Stroll met 5 setjes SS is ook wel apart.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Hah, je was me echt net voor.
Inderdaad, wel interessant, MERC vrij conservatief. Verder Renault, Williams en FI die voor weinig US banden gaan. Misschien niet heel slecht, aangezien die band dit seizoen moeilijk in de working range te krijgen is (en de SS vaak een betere en snellere optie lijkt te zien, zo ook voor Bottas in Monaco).

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@yorkick STR met 5x SS lijkt in te zetten op of 1: veel tijd op de baan tijdens FP's of 2:te gokken op een 1 stops-strategie met punten.

Als Canadees heeft STR op de thuis GP wel wat te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00

Oekol

waka waka hey hey

vhal schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:40:
Je kan wel veilig zeggen dat HS en Mercedes niet echt een gelukkig huwelijk is :P Stroll met 5 setjes SS is ook wel apart.
In Monaco deden ze anders een stuk beter op de HS dan de US. Dus best interessante keuze die ze uiteraard al veel eerder al moesten doorgeven. Achja niet dat de Mercedes een goed huwelijk heeft over 't algemeen met banden

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Adlermann schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:21:
[...]

bah, de MGU-H is zo'n gaaf stukje techniek. Ik heb dat ding liever dan dat nutteloze extra lawaai.
Kan best zo zijn, maar het zorgt ervoor dat we nu al jaren naar Mercedes dominantie kijken. Dan hoeft het van mij echt niet meer. Ik kijk die races en wil wat meer zien dat twee auto's die me nog steeds te vaak gewoon wegrijden van iedereen, of onverslaanbaar zijn in kwalificatie. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-05-2018 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:02:
[...]

Kan best zo zijn, maar het zorgt ervoor dat we nu al jaren naar Mercedes dominantie kijken. Dan hoeft het van mij echt niet meer. Ik kijk die races en wil wat meer zien dat twee auto's die me nog steeds te vaak gewoon wegrijden van iedereen, of onverslaanbaar zijn in kwalificatie. ;)
Het is naïef om te denken dat dat nu opgelost is. Ook op ice gebied lopen ze al vanaf het begin aardig voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:02:
[...]

Hm, ja en nee. De MGU-H is wel iets dat Mercedes heel goed voor elkaar heeft maar vergeet niet:
- TJI hadden ze vanaf het begin goed (er waren geruchten over HCCI maar bleek TJI te zijn)
- Enorm goede integratie chassis/motor met hun intercooler concept
- Compacte motor met de compressor aan de voorkant en turbine aan de achterkant
- Goed chassis zeker 3e op de grid
- FRIC
- 2 erg goeie coureurs met ROS en HAM en BOT doet het ook niet slecht

De zwakke plek van Mercedes in het V8 tijdperk is ook weer boven komen drijven, de banden. Sinds FRIC en de trick suspensions verboden zijn heeft mercedes nooit echt de banden goed op temp kunnen krijgen. Dit hebben ze goed weten te verhullen met meer power en direct afgeleid van de power, meer downforce kunnen dragen.

Uiteraard heeft het 'spot on' hebben van de MGU-H (en de afmetingen van de compressor/turbine, split turbo design, party mode en het inzien dat harvesten op de H erg efficient is) in het begin van 2014 enorm bijgedragen aan hun succes, dat zal niemand in twijfel trekken, maar het is zeker niet de enige factor.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@iichel Als ik het goed begrijp is TJI een soort voorverbranding? En HCCI druk-ontbranding?

Enig idee wat de verschillen/ pro's/cons zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Even heel iets anders. Duidelijk bewijs van Mercedes en hun banden problemen:

Wat @nachtnet zei dus |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Zahariac op 29-05-2018 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Zahariac zie ook de post van @nachtnet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

@MikeyMan nee dat is niet helemaal correct wbt TJI

HCCI = heterogeneous charge compression ignition
Dat is inderdaad een soort diesel ontbranding met benzine als brandstof.
Als de druk hoog genoeg wordt krijg je een spontane en zeer efficiente ontbranding van het brandstof/lucht mengsel.
Zodoende krijg je 1 grote boem ipv 1 lopende vlam die begint bij de bougie zoals onze benzine motoren hebben. Deze is gelimiteerd door de verbrandingssnelheid van het benzinemengsel.
F1 motoren hebben geen HCCI

TJI is Turbulent Jet Ignition
Soms ook wel omschreven als een pre-chamber.
Hierbij wordt een groot deel (let's say 99%) van de brandstof gewoon ingespoten in de cylinder dmv directe injectie rond iets van 50 graden voor TDC.

In plaats van een vonkje van de bougie komt er een zgn Jet uit de injector met de laatste %, een hete straal of meerdere stralen van brandende brandstof die probeert een homogene verbranding te starten (op veel plekken in de cylinder ipv op slechts 1 plaats, nml bij de bougie). Deze straal komt uit een zgn pre-chamber waar alvast wat brandstof en lucht gemengd worden en door de bougie daar ontstoken worden.

Zodoende krijg je veel lokale ontbrandingen ipv 1 lopende vlam die begint bij de bougie zoals onze benzine motoren hebben. Deze is gelimiteerd door de verbrandingssnelheid van het benzinemengsel.

Mercedes had het vanaf het begin, Ferrari vanaf begin 2016, Renault ietsje later (Canda '16) en van Honda denken dat ze het sinds ongeveer 1e helft 2017 hebben, de 3.0 versie van de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:49:
@MikeyMan nee dat is niet helemaal correct wbt TJI

HCCI = heterogeneous charge compression ignition
Dat is inderdaad een soort diesel ontbranding met benzine als brandstof.
Als de druk hoog genoeg wordt krijg je een spontane en zeer efficiente ontbranding van het brandstof/lucht mengsel.
Zodoende krijg je 1 grote boem ipv 1 lopende vlam die begint bij de bougie zoals onze benzine motoren hebben. Deze is gelimiteerd door de verbrandingssnelheid van het benzinemengsel.

TJI is Turbulent Jet Ignition
Soms ook wel omschreven als een pre-chamber.
Hierbij wordt een groot deel (let's say 99%) van de brandstof gewoon ingespoten in de cylinder dmv directe injectie rond iets van 50 graden voor TDC.

In plaats van een vonkje van de bougie komt er een zgn Jet uit de injector met de laatste %, een hete straal of meerdere stralen van brandende brandstof die probeert een homogene verbranding te starten (op veel plekken in de cylinder ipv op slechts 1 plaats, nml bij de bougie). Deze straal komt uit een zgn pre-chamber waar alvast wat brandstof en lucht gemengd worden en door de bougie daar ontstoken worden.

Zodoende krijg je veel lokale ontbrandingen ipv 1 lopende vlam die begint bij de bougie zoals onze benzine motoren hebben. Deze is gelimiteerd door de verbrandingssnelheid van het benzinemengsel.

Mercedes had het vanaf het begin, Ferrari vanaf begin 2016, Renault ietsje later (Canda '16) en van Honda denken dat ze het sinds ongeveer 1e helft 2017 hebben, de 3.0 versie van de motor
Ik heb vernomen (zou even moeten googlen). Dat HCCI het ultieme doel is, maar dat de regels voorschrijven dat er een bougie gebruikt word voor de initieele ontbranding. TJI is hierdoor een mooie hybride oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

perpixel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Ik heb vernomen (zou even moeten googlen). Dat HCCI het ultieme doel is, maar dat de regels voorschrijven dat er een bougie gebruikt word voor de initieele ontbranding. TJI is hierdoor een mooie hybride oplossing
Een motor moet 1 bougie per cylinder hebben maar er staat nergens dat ze 'm moeten gebruiken. Zo wel, dan ben je illegaal bezig als je bijvoorbeeld een motor met klop hebt. Wat HCCI eigenlijk is, gecontroleerde klop.

HCCI is de heilige graal inderdaad in benzine motoren qua efficientie. Echter is dit erg moeilijk te realiseren omdat het slechts werkt onder zeer nauwe omstandigheden.
RPM moet kloppen, cylinder geometrie (compressie ratio), turbodruk, injectiemoment(en), verdeling van de brandstof door de cylinder.

Een van de problemen in de F1 is het brede toerenbereik, ongeveer 9K tot 12,5K (en snel veranderend!) en de vastgezette geometrie van de cylinder. Turbodruk is makkelijk te regelen (met lag) door de MGU-H. Ook kom je met interne EGR in de knoop omdat er na de uitlaatslag nog steeds uitlaatgassen blijven hangen.

Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat HCCI enorm ingewikkeld wordt in een omgeving als een F1 motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Een motor moet 1 bougie per cylinder hebben maar er staat nergens dat ze 'm moeten gebruiken. Zo wel, dan ben je illegaal bezig als je bijvoorbeeld een motor met klop hebt. Wat HCCI eigenlijk is, gecontroleerde klop.

HCCI is de heilige graal inderdaad in benzine motoren qua efficientie. Echter is dit erg moeilijk te realiseren omdat het slechts werkt onder zeer nauwe omstandigheden.
RPM moet kloppen, cylinder geometrie (compressie ratio), turbodruk, injectiemoment(en), verdeling van de brandstof door de cylinder.

Een van de problemen in de F1 is het brede toerenbereik, ongeveer 9K tot 12,5K en de vastgezette geometrie van de cylinder. Turbodruk is makkelijk te regelen met de MGU-H. Ook kom je met interne EGR in de knoop omdat er na de uitlaatslag nog steeds uitlaatgassen blijven hangen.

Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat HCCI enorm ingewikkeld wordt in een omgeving als een F1 motor.
Ik heb het even opgezocht ;)
5.11.1 Ignition is only permitted by means of a single ignition coil and single spark plug per cylinder.
No more than five sparks per cylinder per engine cycle are permitted.
The use of plasma, laser or other high frequency ignition techniques is forbidden.
Only approved ignition coils may be used and the list of parts approved by the FIA, and the
approval procedure, may be found in the Appendix to the Technical Regulations
Dus volgens mij moet ontsteking dus echt plaatsvinden door die ene bougie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Een van de problemen in de F1 is het brede toerenbereik, ongeveer 9K tot 12,5K (en snel veranderend!) en de vastgezette geometrie van de cylinder. Turbodruk is makkelijk te regelen met de MGU-H. Ook kom je met interne EGR in de knoop omdat er na de uitlaatslag nog steeds uitlaatgassen blijven hangen.

Is het zo dat Mazda gebruik maakt van de HCCI techniek in hun (turboloze) Sky Active benzine motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@perpixel
5.11.1 Ignition is only permitted by means of a single ignition coil and single spark plug per cylinder.
No more than five sparks per cylinder per engine cycle are permitted.
The use of plasma, laser or other high frequency ignition techniques is forbidden.
Only approved ignition coils may be used and the list of parts approved by the FIA, and the
approval procedure, may be found in the Appendix to the Technical Regulations
Pffff. We hebben het hier toch over de F1? :+
Beetje innovatie bij het (her)uitvinden van een verbrandingsmotor moet toch kunnen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Stefie2010 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:58:
[...]

Is het zo dat Mazda gebruik maakt van de HCCI techniek in hun (turboloze) Sky Active benzine motoren?
Dat is correct en tevens juist in de Skyactiv-G Gen2 en Skyactiv X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

iichel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:01:
[...]

Dat is correct en tevens juist in de Skyactiv-G Gen2 en Skyactiv X
en betekend dat je straks met je 2.0L de turbo gebakjes voorbij kan rijden in je Mazda 3. Lijkt me heerlijk. Als dat nu nog eens lekker zit..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:05:
[...]

Het is naïef om te denken dat dat nu opgelost is. Ook op ice gebied lopen ze al vanaf het begin aardig voor.
We gaan nu naar een formule waar de motor meer brandstof zal gebruiken en hogere toerentallen zal draaien. Dat vraagt om zwaarder gebouwde motoren want we gaan echt niet terug naar acht motoren per seizoen. Dat gaat de verhoudingen omgooien omdat Mercedes vanaf het begin ook in heeft gezet op efficiëntie nadat Renault hier succes mee had.

De huidige motoren zijn ontworpen om snel op te lopen naar 9000 toeren en te "cruisen" op 10.500 toeren. Kijk maar eens goed naar de stuurtjes, de halo graphics of vorig jaar toen dit nog duidelijk werd aangeven. Daarboven schakelen ze meteen. Alleen als ze al in de achtste versnelling zitten gaan ze eroverheen. Dat noemen we in de regel Q3. ;)

@iichel Op zich mee eens, maar ik plaats wel wat kanttekeningen. :)
-Goede integratie mag je toch wel hopen van een worksteam. (kuch McLaren-Honda kuch)
-Het juist hebben van "maar" een top 3 chassis, in plaats van het beste, geeft juist aan dat het veel te veel om de motor gaat. Ik denk dat we het er wel over eens kunnen worden dat RBR in 2014-2016 en 2018 het beste chassis had/heeft. 2017 was Ferrari de beste, tenminste voor Singapore toen RBR eindelijk met serieuze verbeteringen kwam. De Mercedes dominantie was enorm in al die jaren. 2017 was uiteindelijk ook enorm dominant nadat Mercedes zich om de zoveelste FRIC ban had ontwikkeld.

Dan zet je dit af tegen met name 2015 en 2016, en dan zie je wat voor een belachelijk verschil de PU maakte. Natuurlijk hadden ze toen het tweede chassis omdat Ferrari er echt niks van bakte. Toen had McLaren misschien wel het derde chassis van het veld. :+

De Ferrari PU was vanaf 2015 wel goed, dus helemaal door de PU komt het ook niet. Dat zou ik ook niet durven beweren, maar het was altijd wel meer PU dan chassis. Daar moet je gewoon vanaf zijn. Chassis kan elk topteam ontwikkelen, maar zeker niet iedereen heeft toegang tot alle opties op motorisch gebied. Is je PU nu slecht, dan ben je bijna kansloos. Bijna, want alleen RBR weet er nog wat van te maken.

Ik zou dus liever zien dat de moeilijkheidsgraad voor PU ontwerp omlaag gaat zodat het een minder grote factor zal worden. Verder als je meerdere kanten op kan ontwikkelen, dan kan je echt spectaculaire races krijgen. Denk het begin van 2012. Helaas zelf nooit gezien omdat ik pas eind in 2015 begon in te stappen, maar dat moet echt een heerlijk seizoen zijn geweest om te zien. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Nou ja goed, wat we van de Mercedes hybrides gezien hebben is dat het chassis wel goed is, maar zodra ze in de dirty air komen zitten ze in de problemen.
In clean air denk ik dat ze het beste chassis hebben, lekker veel DF erop schroeven, beetje veel drag maar dat trekt die PU wel.
Zodra ze in de dirty air komen zie je dat ze een stuk minder goed zijn. Dirty air, minder DF, minder performance. Vandaar (minimaal) 3e beste chassis ;).

Chassis/PU integratie moet je als works team idd goed voor elkaar hebben maar Renault maakt bv de PU geloof ik in Frankrijk en het Chassis in Enstone.
Mercedes daarentegen zit om de hoek (Brackley en Brixworth) en Ferrari doet beide dingen in Maranello en volgens het boek van Ross Brawn, in aangrenzende kantoorruimtes.

McLaren Honda is een tijdperk dat ik uit m'n geheugen verbannen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
@iichel en @pjottum

Is het met die HCCI motoren van mazda niet zo dat ze sowieso nog een turbo nodig hebben (wel lage druk) om de inlaatdruk te reguleren? (vooral richting het 2.0 turbotjes voorbij rijden, je hebt er zelf ook nog 1 ;) )

En dat ze niet 100% hcci zijn, maar in specifieke omstandigheden als HCCI kunnen fungeren. Dus bijv. eerst warm moeten worden en bij continue belasting zoals snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Toch vraag ik mij af of sommige teams niet verkeerde conclusies trekken uit Monaco (lijkt me sterk maar toch). Als wij bijvoorbeeld Ferrari nemen. Die hebben de hele race op cruise modus gereden omdat Ric niet harder ging. Als ze nu wel volle bak kunnen rijden komen ze dan niet voor nare verrassingen te staan? Er is namelijk al eerder gebleken dat Ferrari niet al te zuinig met de banden om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Zahariac schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Toch vraag ik mij af of sommige teams niet verkeerde conclusies trekken uit Monaco (lijkt me sterk maar toch). Als wij bijvoorbeeld Ferrari nemen. Die hebben de hele race op cruise modus gereden omdat Ric niet harder ging. Als ze nu wel volle bak kunnen rijden komen ze dan niet voor nare verrassingen te staan? Er is namelijk al eerder gebleken dat Ferrari niet al te zuinig met de banden om gaat.
Keuze is 12 weken geleden al gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:19:
[...]

Keuze is 12 weken geleden al gemaakt.
Nee dan kan dat het niet zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Zahariac schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:23:
[...]

Nee dan kan dat het niet zijn inderdaad.
Ik moet er overigens wel een klok klepel disclaimer bij zetten.

Volgens mij moeten teams 8 weken voor een Europese GP en 14 weken voor een gp overzee hun keuze doorgeven. (in het geval van Canada'18 en de aanwezigheid van HS zou het ook kunnen dat die keuze pas na de testdagen Barcelona gemaakt moest worden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:43:
[...]

Ik moet er overigens wel een klok klepel disclaimer bij zetten.

Volgens mij moeten teams 8 weken voor een Europese GP en 14 weken voor een gp overzee hun keuze doorgeven. (in het geval van Canada'18 en de aanwezigheid van HS zou het ook kunnen dat die keuze pas na de testdagen Barcelona gemaakt moest worden.)
Bij twijfel altijd even de website van F1 checken. :+
  • No less than nine weeks before the start of each event in Europe, and 15 weeks before the start of each event held outside Europe, Pirelli (in consultation with the FIA) will inform the team which three compounds can be used at each race.
  • The teams must inform the FIA of their nominations no less than eight weeks before the start of each European race and fourteen weeks before the start of each event held outside Europe, meaning they effectively have a week in which to decide on their allocation after hearing which compounds will be made available at each race.
  • If a team does not meet the deadline, the choice will be made by the FIA.
  • The choices for each car will remain secret until two weeks before the race.
https://www.formula1.com/...egs/tyres-and-wheels.html

[ Voor 86% gewijzigd door Jasphur op 29-05-2018 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Op basis van de link die je eerst poste heeft @nachtnet gewoon gelijk:
The teams must inform the FIA of their nominations no less than eight weeks before the start of each European race and fourteen weeks before the start of each event held outside Europe, meaning they effectively have a week in which to decide on their allocation after hearing which compounds will be made available at each race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@RobertMe Nachtnet heeft zeker gelijk. Ik bedoel het meer van: als je het niet zeker weet. De website van F1 heeft een heel fijne Rules & Regulations overzicht :)

Ik had alleen het verkeerde stukje ge-copy/pasted :P

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 29-05-2018 14:55 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1