[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.129 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:40:
@hardware-lover Je mag het niet geloven maar Max is echt door zijn talent in de F1 gekomen? Hij is door Helmut Marko zelf bij Toro Rosso binnengehaald? ;)
@sjaool en wat binnen mijn reactie doet anders vermoeden? 8)

@sjaool , see what I did there? :+

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 21-05-2018 22:21 . Reden: Ik weet nog steeds (half dementerend), waar een vraagteken voor staat ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

@hardware-lover Dit stukje klonk nogal verbaast en vragend. Dus ik denk ik verduidelijk het even voor je. ;)
Verstappen is er blijkbaar werkelijk door zijn talent in gekomen en niet omdat ie al jaren in de pijplijn zat bij RBR.
@hardware-lover Sneaky bastard... :+

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 22-05-2018 08:07 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Na de racedagen in Zandvoort vroeg ik mij af of er ook veel demonstraties van andere teams zijn. In onze NL berichtgeving zien we natuurlijk alleen RBR, maar doen Mercedes, Ferrari etc dit ook? Zo ja, is er een overzicht van waar/wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
Woudloper schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:26:
Na de racedagen in Zandvoort vroeg ik mij af of er ook veel demonstraties van andere teams zijn. In onze NL berichtgeving zien we natuurlijk alleen RBR, maar doen Mercedes, Ferrari etc dit ook? Zo ja, is er een overzicht van waar/wanneer?
Ik kan ook geen overzicht vinden. Maar vorig jaar was er 1 in London, de week voor Silverstone. Die zou dit jaar weer terug komen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
RocketKoen schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:35:
[...]

Ik kan ook geen overzicht vinden. Maar vorig jaar was er 1 in London, de week voor Silverstone. Die zou dit jaar weer terug komen.
Je bedoelt London Live? Want dat was door FOM zelf opgezet en alle teams deden daar semi verplicht aan mee (alleen Hamilton was er niet bij).

En ik vermoed dat alleen Red Bull het zo veel doet. Per slot van rekening doen zij aan extreme sports en is het voor hun puur reclame. Zoiets als dat event in Vietnam zie ik andere teams dan ook niet snel doen, omdat het blijkbaar überhaupt moeilijk is om autos dat land in en uit te krijgen (gaf VER aan in interview dat het nog niet zeker was dat de derde auto erbij zou zijn op Zandvoort). Red Bull lijkt dan ook veel zelf te doen (dit waren dan weer wel de Jumbo Racing dagen en dus geen Red Bull event). Waar je bij een Mercedes denk ik voornamelijk naar events van anderen moet kijken, Goodwood doen zij bv wel aan deelnemen. Ferrari zie ik zoiets niet doen, en andere teams zijn denk ik te klein om überhaupt demo autos te hebben, een compleet team van monteurs er omheen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:27
RobertMe schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:16:
[...]

Je bedoelt London Live? Want dat was door FOM zelf opgezet en alle teams deden daar semi verplicht aan mee (alleen Hamilton was er niet bij).

En ik vermoed dat alleen Red Bull het zo veel doet. Per slot van rekening doen zij aan extreme sports en is het voor hun puur reclame. Zoiets als dat event in Vietnam zie ik andere teams dan ook niet snel doen, omdat het blijkbaar überhaupt moeilijk is om autos dat land in en uit te krijgen (gaf VER aan in interview dat het nog niet zeker was dat de derde auto erbij zou zijn op Zandvoort). Red Bull lijkt dan ook veel zelf te doen (dit waren dan weer wel de Jumbo Racing dagen en dus geen Red Bull event). Waar je bij een Mercedes denk ik voornamelijk naar events van anderen moet kijken, Goodwood doen zij bv wel aan deelnemen. Ferrari zie ik zoiets niet doen, en andere teams zijn denk ik te klein om überhaupt demo autos te hebben, een compleet team van monteurs er omheen, etc.
Daar kan je wel extra monteurs opleiden voor het echte werk.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
RobertMe schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:16:
[...]

Onlangs zag ik op Twitter dat Renault zo af en toe ook een demo geven. Maar dat gebeurd inderdaad niet zo vaak als dat RBR dat doet.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

mphilipp

Romanes eunt domus

ArnevdS schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:05:
[...]
Hoeveel races heeft hij nu gereden? 8 ofzo? Ik begrijp niet zo goed dat ze hem nú al zouden willen kicken. Blijkbaar zien ze meer dan wij, maar als ze VER na 60 races nog wel de handen boven het hoofd houden na zijn crashes, zou die crash in Barcelona zeker niet mee mogen wegen.
Je kunt VER met HAR natuurlijk niet met elkaar gaan vergelijken op basis van de recente crashes. Dat zou erg simplistisch zijn. Max heeft inmiddels laten zien wat ie kan. Hartley nog niet echt. Ja, de eerste race heeft ie zich kranig geweerd, maar de rest is ie geen groot racetalent (in F1) gebleken. Testen zal ie ongetwijfeld goed doen, maar in de race is het minder. Het hangt er maar net vanaf hoe belangrijk ze zijn input vinden. Wij zien/weten natuurlijk ook niet alles. Ook dat vervangen is voorlopig alleen iets dat via de pers wordt geroepen. Niemand heeft het nog over een bron in het team gehad. Allemaal speculatie en misschien wishful thinking van de fans van iemand anders.

Vooralsnog lijkt het mij persoonlijk erg sterk als Red Bull iemand van buiten hun eigen kweekvijver op dat stoeltje zetten. Dat doen ze nooit. Dus Kubica en Wehrlein lijken mij vreemde opties. Wehrlein helemaal, want die is van Mercedes, en Red Bull gaat zeker Mercedes geen plezier doen om die gast weer in het zadel te helpen.
Maar goed...stranger things have happened... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik geloof nooit dat we Wehrlein nog een keer in de formule 1 gaan terugzien.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Vaak zijn het promo events van sponsoren.

Zo hebben wij bij ons in het dorp (6 jaar geleden), een demo van Jenson Button in de McLaren gehad. Die reed even wat door het dorp. Allemaal promotie van Vodafone voor aanleg van glasvezel :) Was nog best een evenementje voor ons dorpje (~5000 inwoners).

Zelfs RTL heeft er toen een een stuk aan gewijd: YouTube: RTL GP - Grand Prix van Roggel 720P HD

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-05-2018 08:29 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

sjaool schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:25:
NH tv heeft een leuk item gemaakt over de Jumbo Racedagen.

[video]
Wat stoer dat ie Daniel gewoon vraagt of hij al gaat bijtekenen bij Red Bull :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

sjaool schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:14:
Olav in zijn element.

[video]

En nu geen commentaar meer op hem hebben. :+
Iemand enig idee wat dat andere timingscherm is dat even in beeld was? Dat zag er wel mooi uit...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14
Leesvoer:
The Guardian - Williams must relocate their charisma to be among F1 history-makers again - +12m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XbxfEiaCP7WhznkXxhIiHgzC/full.jpg
A slow racing car never looks good, and the current Williams F1 machines resemble a pair of wounded white whales as they lumber round at the tail of this season’s field, outpaced by ravenous sharks and nimble dolphins. You even find yourself half-hoping that some Captain Ahab is going to come along and put them out of their misery.
Prima artikel over hoe Williams onderuit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Via @JavieRubioF1

Renault is weer eens ontevreden over " verwend" Red Bull

Leesvoer (spaans:
https://www.elconfidencia...-red-bull-mclaren_1566477
Quote uit vertaalde webpagina
"Red Bull will never learn"

Abiteboul directs a team, but also a company that supplies engines to other rivals. How is the relationship with them? Do you benefit? Soon it becomes clear that this relationship is stormy with one of them. "Red Bull to critique your supplier of engines is not something new, because you have spent twelve years with them, eight championships together, and yet they criticized Renault. We are used to it. " They'll never learn and never going to appreciate what is necessary on meaning loyalty and commitment to a supplier".
Also reveals that it offered that once an agreement more deep to the Austrian team. "When I returned at 2015 discuss the dome of Renault before buying the team, and offered integrating forces at Red Bull." They declined the offer. If you buy a team was because that possibility of integration was not attractive". And it rejects that the Austrian team is ballasting by the French engine. "They have the capacity to win races this season, they will gain more. "Did in Shanghai, and also perhaps in Baku if its two pilots had not crashed between them".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En McLaren heeft (indirect) een geld boost gekregen

https://www.grandprixradi...ert-miljoenen-in-mclaren/

Of is dit gewoon inkoperij?

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 22-05-2018 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Marc Marquez krijgt een F1 test bij Red Bull. Als hij net zo bijzonder een F1 wagen kan besturen als een tweewieler is dit gegarandeerd vuurwerk.

https://www.motorsport.co...test-for-marquez-1040037/

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 16:00

Oekol

waka waka hey hey

Jasphur schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:46:
En McLaren heeft (indirect) een geld boost gekregen

https://www.grandprixradi...ert-miljoenen-in-mclaren/

Of is dit gewoon inkoperij?
Dat riekt wel heel erg naar stoeltje kopen voor zoon idd

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:17:
Leesvoer:
The Guardian - Williams must relocate their charisma to be among F1 history-makers again - +12m
[afbeelding]

[...]

Prima artikel over hoe Williams onderuit gaat.
But she had the grace to accept some of the blame. “There are teams with less money than we have who are doing a better job,” she said. There could be even less when they lose their main sponsor, Martini, at the end of the season.
Als dit gebeurd en er komt geen oplossing voor, dan is het einde Williams denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Jasphur schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:15:
[...]

[...]

Als dit gebeurd en er komt geen oplossing voor, dan is het einde Williams denk ik.
Tja dat krijg je als je kiest om incompetente mensen met een zak geld in je auto te zetten ipv een fatsoenlijke coureur die voor resultaten kan zorgen. Hoewel dat met deze prut auto waarschijnlijk nog steeds niet mogelijk is. Ik snap best dat je geen team wilt sponsoren dat zich profileert als een plek waar je gewoon een zak geld neer kunt gooien om je plek te hebben, dan ben je geen sport maar een hobby voor rijkelui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:56
Jasphur schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:28:
[...]

Onlangs zag ik op Twitter dat Renault zo af en toe ook een demo geven. Maar dat gebeurd inderdaad niet zo vaak als dat RBR dat doet.
Vaker dan je denkt ;) vorig jaar waren ze er zelfs ook bij de Gamma racing day (https://www.facebook.com/.../videos/1888191411207857/)

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Tja dat krijg je als je kiest om incompetente mensen met een zak geld in je auto te zetten ipv een fatsoenlijke coureur die voor resultaten kan zorgen.
Dat is denk ik te simpel gesteld. Ik denk dat Williams elke cent die ze kunnen krijgen nodig hebben. Kubica bracht gewoon te weinig centjes mee (hij is net als Sirotkin een paydriver) en zonder die extra backing was het misschien al exit voor Williams.
Je moet keuzes maken. Claire is ook niet helemaal gek natuurlijk, en er zitten ook mensen om haar heen in het MT (en Frank zelf misschien ook, hij is nog niet dement volgens mij) die er wat vanaf weten. Zij weten best wel dat ze niet het beste coureursduo van de grid hebben. Probleem nu is dat dat een heel groot probleem is als de auto knudde is.

En inderdaad, Force India doet het beter met veel minder geld. Dat zei men ook al toen de budgetcap werd besproken. FI verbrandt minder geld dan de voorgestelde budgetcap, dus zij doen iets heel erg goed zelfs. Dus de andere teams mogen daar ook wel eens naar kijken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een heel mooi evenement om heen te gaan (staat op mijn bucket list) is het Goodwood Festival of Speed. In de tuin bij Lord Goodwood, die een eigen circuit heeft. Er wordt een echt hillclimb gehouden met allerlei klassieke en moderne racewagens. Echt een petrolhead festival.
Ze hebben ook een Goodwood Classic oid, waar je zelfs verzocht wordt om in kleding uit de periode te komen. Een beetje '50s raceauto's dacht ik. Erg mooi, en die Engelsen komen dan ook echt in die ouwe kleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mphilipp schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Dat is denk ik te simpel gesteld. Ik denk dat Williams elke cent die ze kunnen krijgen nodig hebben. Kubica bracht gewoon te weinig centjes mee (hij is net als Sirotkin een paydriver) en zonder die extra backing was het misschien al exit voor Williams.
Je moet keuzes maken. Claire is ook niet helemaal gek natuurlijk, en er zitten ook mensen om haar heen in het MT (en Frank zelf misschien ook, hij is nog niet dement volgens mij) die er wat vanaf weten. Zij weten best wel dat ze niet het beste coureursduo van de grid hebben. Probleem nu is dat dat een heel groot probleem is als de auto knudde is.

En inderdaad, Force India doet het beter met veel minder geld. Dat zei men ook al toen de budgetcap werd besproken. FI verbrandt minder geld dan de voorgestelde budgetcap, dus zij doen iets heel erg goed zelfs. Dus de andere teams mogen daar ook wel eens naar kijken.
Williams heeft een Heritage bonus en had sowieso al een deel van het geld dat over de teams die al minimaal 3 jaar meedraaien verdeeld wordt. Haas had de afgelopen 2 jaar nauwelijks iets, en toch zetten die een fatsoenlijke auto neer (die hebben dan weer andere driver problemen, maargoed).

Je wordt op een gegeven moment gewoon niet meer serieus genomen als je je kans op resultaten gaat vergooien voor een berg geld van een paydriver, en zelfs dan een waardeloze auto neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:38:
[...]
Haas had de afgelopen 2 jaar nauwelijks iets
Noem een oud Ferrari chassis maar niets... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timoflex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 20:05
Na alle discussies vorige week over de VSC hier een mooi filmpje waarin het wordt uitgelegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:33:
Via @JavieRubioF1

Renault is weer eens ontevreden over " verwend" Red Bull

Leesvoer (spaans:
https://www.elconfidencia...-red-bull-mclaren_1566477
Quote uit vertaalde webpagina

[...]
Misschien zou Renault eens na vier jaar van loze beloften moeten leveren. Ik betwijfel of er dan zoveel kritiek is. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:09:
[...]

Misschien zou Renault eens na vier jaar van loze beloften moeten leveren. Ik betwijfel of er dan zoveel kritiek is. O-)
Of gewoon de daad bij het woord voegen en de contracten met RBR verbreken. Nu is het steeds gezeur van Renault, "wij krijgen geen credits voor wat we doen.."

Trek dan de stekker er maar eens uit. (Ook al betekent dat dat er de komende jaren geen Renault(-Motor) op het podium gaat staan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:38:
[...]

Of gewoon de daad bij het woord voegen en de contracten met RBR verbreken. Nu is het steeds gezeur van Renault, "wij krijgen geen credits voor wat we doen.."

Trek dan de stekker er maar eens uit. (Ook al betekent dat dat er de komende jaren geen Renault(-Motor) op het podium gaat staan)
McLaren kan daar toch best voor vechten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

mphilipp schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:32:
[...]

Je kunt VER met HAR natuurlijk niet met elkaar gaan vergelijken op basis van de recente crashes. Dat zou erg simplistisch zijn. Max heeft inmiddels laten zien wat ie kan. Hartley nog niet echt. Ja, de eerste race heeft ie zich kranig geweerd, maar de rest is ie geen groot racetalent (in F1) gebleken. Testen zal ie ongetwijfeld goed doen, maar in de race is het minder. Het hangt er maar net vanaf hoe belangrijk ze zijn input vinden. Wij zien/weten natuurlijk ook niet alles. Ook dat vervangen is voorlopig alleen iets dat via de pers wordt geroepen. Niemand heeft het nog over een bron in het team gehad. Allemaal speculatie en misschien wishful thinking van de fans van iemand anders.

Vooralsnog lijkt het mij persoonlijk erg sterk als Red Bull iemand van buiten hun eigen kweekvijver op dat stoeltje zetten. Dat doen ze nooit. Dus Kubica en Wehrlein lijken mij vreemde opties. Wehrlein helemaal, want die is van Mercedes, en Red Bull gaat zeker Mercedes geen plezier doen om die gast weer in het zadel te helpen.
Maar goed...stranger things have happened... :+
Als ik dit lees, dan denk ik (hoe aardige gast het ook is) dat Hartley sowieso in 2019 zijn stoeltje moet afstaan.

“Of course, there is the Honda link,” said Tost to Autosport. “And what we want is to have sooner or later a Japanese driver."

https://www.thecheckeredf...uture-with-honda-backing/

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:38:
[...]

Dat is dus het probleem. Het schijnt dat de FIA een clausule heeft in laten bouwen dat Renault verplicht is om motoren te leveren aan wie dan ook als een team hierom vraagt. Dat zou gebeurd zijn na de 2015 ellende tussen RBR en Renault. De enige uitzondering is als Renault al drie teams voorziet.

Zie daar het probleem. Bestaat deze clausule, dan kan RBR doodleuk na Abu Dhabi zeggen dat ze Renault motoren willen, en dan moeten ze leveren. Ze kunnen er alleen onderuit als ze een derde team hebben dat Renault wil. Geen enkel team in het middenveld zal zelfs maar overwegen om hun Ferrari of Mercedes PU op te geven omdat ze dan meteen wegzakken.

Ik begin te vermoeden dat de clausule zeker een realiteit is, en dat ze bij Renault zeer gefrustreerd zijn omdat ze niks horen van RBR. De vraag is onderhand of ze niet bezig zijn met RBR weg te pesten. Het zou ongelofelijk dom zijn omdat je een betalende klant wegjaagt die wel races kan winnen. Dat is het enige goede dat je op het moment over de Renault PU kan zeggen. Verder helpt een derde team met ontwikkeling en geeft je een benchmark. Veel intelligentie komt er nou niet echt uit Renault, dus het zou zomaar wegpesten kunnen zijn. :P
albino71 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Als ik dit lees, dan denk ik (hoe aardige gast het ook is), dat Hartley sowieso in 2019 zijn stoeltje moet afstaan.

“Of course, there is the Honda link,” said Tost to Autosport. “And what we want is to have sooner or later a Japanese driver."

https://www.thecheckeredf...uture-with-honda-backing/
Kennelijk moet fukuzumi vierde worden in de F2 om een superlicentie te verdienen. Hij is niet eens in de buurt van dat doel. Gaat erg lastig worden.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-05-2018 13:49 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

albino71 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:45:
[...]
Als ik dit lees, dan denk ik (hoe aardige gast het ook is) dat Hartley sowieso in 2019 zijn stoeltje moet afstaan.
Dat denk ik ook. En dan neemt ie misschien de rol van development driver op zich oid. Een beetje afhankelijk van hoe men zijn input waardeert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:07
Timoflex schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:48:
Na alle discussies vorige week over de VSC hier een mooi filmpje waarin het wordt uitgelegd.

[video]
Leerzaam filmpje, maar het geeft geen antwoord op de vraag wat dan de loophole is. Men zegt wel dat hij niet zou kunnen bestaan, maar waarom rijdt iedereen dan van die maffe lijnen en roept Vettel op om de loophole te dichten?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mphilipp schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:48:
[...]

Noem een oud Ferrari chassis maar niets... :+
Nauwelijks iets qua geld bedoel ik dan he. Die moesten het puur van sponsoren hebben want vanuit de F1 kregen ze peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Haha dat drinken van die champagne uit de schoenen _o-

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:27:
[...]
Nauwelijks iets qua geld bedoel ik dan he. Die moesten het puur van sponsoren hebben want vanuit de F1 kregen ze peanuts.
Haas is niet echt een armlastig bedrijf. Williams inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:41:
[...]

Haas is niet echt een armlastig bedrijf. Williams inmiddels wel.
Haas is niet armlastig omdat ze de helft van Ferrari kopen, en de andere helft kopiëren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:19:
[...]
Haas is niet armlastig omdat ze de helft van Ferrari kopen, en de andere helft kopiëren. :+
Linksom of rechtsom, ze hebben uiteindelijk meer centjes. Volgens mij is hun budget iets hoger.

Feit blijft dat Williams het al een paar jaar niet zo best doet. Het leek even de goede kant uit te gaan, maar ineens ging het weer minder. En dat is in de F1 erg vervelend, want dan lopen sponsors weg. je komt zo steeds dieper in de problemen te zitten. Dus nu moeten ze hun toevlucht zoeken in slechte paydrivers met veel geld. De term paydrivers wordt vaak negatief gebruikt, maar Kubica is er ook gewoon een, en zo'n beetje alle coureurs op de grid zijn - in ieder geval op enig moment in hun carrière - paydriver geweest of nog steeds. En ik interpreteer het begrip ruim. Sommige toprijders komen met een sponsor die hun salaris voor een groot deel betaalt. Dan ben je ook een soort paydriver, want het team hoeft niet jouw (gehele) salaris zelf te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Als dit geen in elkaar geflanst, half verdraaid verhaal is, lijkt het me inmiddels officieel dat Hartley onder druk staat:

Tost: "Liever vroeg dan laat Japanner bij Toro Rosso"

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Destruction schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:01:
Als dit geen in elkaar geflanst, half verdraaid verhaal is, lijkt het me inmiddels officieel dat Hartley onder druk staat:

Tost: "Liever vroeg dan laat Japanner bij Toro Rosso"
Volgens Jack Plooij kan Monaco al de laatste race zijn van Hartley (was in F1 Café afgelopen vrijdagavond).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:11:
[...]

Volgens Jack Plooij kan Monaco al de laatste race zijn van Hartley (was in F1 Café afgelopen vrijdagavond).
Jack Plooij is geen journalist, maar een fan met een microfoon (zijn woorden). Maar de geruchten waren er al eerder en zijn hier ook al voorbij gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:46:
[...]

Jack Plooij is geen journalist, maar een fan met een microfoon (zijn woorden). Maar de geruchten waren er al eerder en zijn hier ook al voorbij gekomen.
Jack kwam als eerste met het Miami nieuws... tis een pannenkoek eerste klas en van mij mag hij ook weg, maar soms heeft hij weleens puntjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:09:
[...]

ho-ho de ''belofte'' ( het streven naar ) van Renault is om in 2020-2021 een competitieve motor te hebben (hoewel ze die ergens al hebben natuurlijk), niet 2017, ook niet 2018, dus ook niet 2019.
Er is wat gebrul vanuit RBR gekomen, niet vanuit Renault. Renault heeft gezegd om over enkele jaren mee te gaan strijden aan de top. .

Renault wordt dan inderdaad in de NL media (en door het gebrul van RBR) zwart gemaakt, terecht? Nah niet echt.
RBR drijft ze in de media naar een hoekje in de hoop dat deze kat (Renault) rare sprongen zal maken.. Maar goed Renault is open en duidelijk en zegt: nee vanaf 2020-2021 verwachten wij alles op orde te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 22-09 13:45
LopendeVogel schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:18:
[...]

ho-ho de ''belofte'' ( het streven naar ) van Renault is om in 2020-2021 een competitieve motor te hebben (hoewel ze die ergens al hebben natuurlijk), niet 2017, ook niet 2018, dus ook niet 2019.
Er is wat gebrul vanuit RBR gekomen, niet vanuit Renault. Renault heeft gezegd om over enkele jaren mee te gaan strijden aan de top. .

Renault wordt dan inderdaad in de NL media (en door het gebrul van RBR) zwart gemaakt, terecht? Nah niet echt.
RBR drijft ze in de media naar een hoekje in de hoop dat deze kat (Renault) rare sprongen zal maken.. Maar goed Renault is open en duidelijk en zegt: nee vanaf 2020-2021 verwachten wij alles op orde te hebben.
Nee, het streven van Renault was om in 2020-2021 een competitieve auto te hebben, los van de powerunit. Renault als motorleverancier had twee jaar geleden al een motor moeten hebben die zich zou kunnen meten met de Mercedes krachtbron, of daar dicht bij in de buurt zou komen.
Maar Renault heeft inmiddels wel aangegeven dat ze de krachtbron nu naar eigen voorkeur ontwerpen, dus aangepast op hun eigen chassis. RBR en McLaren moeten hun auto's daarop aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Twynn schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:34:
[...]

Nee, het streven van Renault was om in 2020-2021 een competitieve auto te hebben, los van de powerunit. Renault als motorleverancier had twee jaar geleden al een motor moeten hebben die zich zou kunnen meten met de Mercedes krachtbron, of daar dicht bij in de buurt zou komen.
Maar Renault heeft inmiddels wel aangegeven dat ze de krachtbron nu naar eigen voorkeur ontwerpen, dus aangepast op hun eigen chassis. RBR en McLaren moeten hun auto's daarop aanpassen.
Klopt, maar een competitieve auto heb je niet wanneer je motor niet op orde is. Je kan hier in ieder geval wel een conclusie uit trekken en daar zou ik meer aan hechten dan wat ''buitenstaanders'' roepen.

Net als alle verhalen over beloftes vanuit Renault.. Nee vanuit RBR kwamen de beloftes, die deden ze wel even namens Renault :D
Niet dat RBR alles fout doet hoor, Renault zal vast en zeker weleens wat gezegd hebben wat in de praktijk moeilijker bleek. Maar doen alsof Renault alleen maar onzin (ofja, leugens) verkondigd dat klopt niet. Het gros van de media artikelen zijn afkomstig namens RBR of 1 of andere onbekende bron die vermoedelijk niet eens bestaat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LopendeVogel schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:18:
[...]

Nee, die competatieve PU beloofde ze al voor 2014. Verder waarom zou Renault in godsnaam pas in 2020 met een competatieve V6 hybride motor komen? Dat is volslagen bezopen omdat de reglementen in 2021 veranderen.

Vervolgens belooft Renault, niet RBR, al sinds 2014 beterschap en de inhaalslag op Mercedes qua vermogen. Nou, waar is die dan? RBR wacht nog steeds...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ach, we zien wel wat er gebeurt met Renault/RBR. Wij hebben daar toch geen inkijk in, uiteindelijk draait het toch om geld...

Maar eerst: MONACO!!! en natuurlijk de Indy 500!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pilskes schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:07:
Ach, we zien wel wat er gebeurt met Renault/RBR. Wij hebben daar toch geen inkijk in, uiteindelijk draait het toch om geld...
Precies. En ze lullen beiden in hun eigen straatje. Pot verwijt de ketel. Wij kennen de afspraken niet en we weten ook niet wat er precies gebeurt. We ze in dit soort situaties publiekelijk zeggen is niet heel vaak de waarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Er zijn geruchten over Alonso die de banden met Ferrari in het geheim een beetje aanhaalt:
https://www.express.co.uk...Mercedes-Vettel-Raikkonen

Ben wel benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken. Ik verwacht dat Alonso de loze beloftes van McLaren inmiddels wel een beetje beu is, dus als ze hem willen houden zullen ze dit jaar RedBull toch echt moeten bijhalen (iets dat me schier onmogelijk lijkt). Voor een lager salaris bij Ferrari instappen is dan misschien wel een optie, want zeker als Ferrari weer naast de titels zou grijpen zullen ze eerder geneigd zijn misschien toch eens wat dingen te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet

[ Voor 49% gewijzigd door nachtnet op 23-05-2018 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:14:
Er zijn geruchten over Alonso die de banden met Ferrari in het geheim een beetje aanhaalt:

Ben wel benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken. Ik verwacht dat Alonso de loze beloftes van McLaren inmiddels wel een beetje beu is, dus als ze hem willen houden zullen ze dit jaar RedBull toch echt moeten bijhalen (iets dat me schier onmogelijk lijkt). Voor een lager salaris bij Ferrari instappen is dan misschien wel een optie, want zeker als Ferrari weer naast de titels zou grijpen zullen ze eerder geneigd zijn misschien toch eens wat dingen te veranderen.
Vettel en Alonso lijkt mij best wel een kampioensteam. Maar kan ook vreselijk misgaan als Alonso als tweede rijder wordt behandeld. Daarnaast denk ik overigens dat Alonso nu liever naar andere race klasses gaat kijken. Zoals bijvoorbeeld de Indy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:27:
[...]

Vettel en Alonso lijkt mij best wel een kampioensteam. Maar kan ook vreselijk misgaan als Alonso als tweede rijder wordt behandeld. Daarnaast denk ik overigens dat Alonso nu liever naar andere race klasses gaat kijken. Zoals bijvoorbeeld de Indy.
Het mooie van gestandaardiseerde klassen zoals Indycar, Nascar, AussieV8 en nog wat andere leuke, is dat je als rijder aan het begin van het seizoen best wel goed weet waar je aan toe bent, en niet meer in die valse anticipatie zit van doen we deze keer mee.

Als je 10e finisht is het gewoon eigen toedoen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik ben benieuwd.

Aston Martin en de ontwikkeling van hun motor voor Red Bull

https://www.autosport.com...ne-for-f1-engine-decision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:27:
[...]
Maar kan ook vreselijk misgaan als Alonso als tweede rijder wordt behandeld.
Haha...'Fernando is faster than you...' :+

Ik weet het niet. Werd er niet vaak geroepen dat dat huwelijk echt voorbij was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:19:
[...]

Haha...'Fernando is faster than you...' :+

Ik weet het niet. Werd er niet vaak geroepen dat dat huwelijk echt voorbij was?
Maar niet on bad terms, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

DeKaerften schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:27:
[...]

Maar niet on bad terms, toch?
het schijnt dat het Ferrari management en Alonso niet echt op 1 lijn zaten in 2014. Montezemelo en Alonso was dikke prima, daarna was 't minder gezellig.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:07:
Ik ben benieuwd.

Aston Martin en de ontwikkeling van hun motor voor Red Bull

https://www.autosport.com...ne-for-f1-engine-decision
Een jaar geleden was dit nog interesant geweest. Nu zal RBR eerder voor Honda gaan. Daar zitten gewoon veel, veel meer middelen achter. Dat gaat al snel naar Mercedes niveau met een nieuwe fabriek. Het kwam er de afgelopen jaren gewoon niet uit omdat Honda niet de motor mocht bouwen die we wilden, maar de motor die McLaren eiste.
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:14:

Ik geloof er helemaal niks van. Alonso heeft de brug met Ferrari in de fik gestoken en Ferrari zit helemaal niet te wachten op Vettel vs. Alonso. Die hebben ook echt geen goede onderlinge relatie. Nee, het zal Kimi worden, of toch Ricciardo. Leclerc is veel te onervaren, en types zoals Perez of Grosjean zijn totaal wereldvreemd in hun gedachte ooit voor Ferrari te mogen rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:37:
[...]

Een jaar geleden was dit nog interesant geweest. Nu zal RBR eerder voor Honda gaan. Daar zitten gewoon veel, veel meer middelen achter. Dat gaat al snel naar Mercedes niveau met een nieuwe fabriek. Het kwam er de afgelopen jaren gewoon niet uit omdat Honda niet de motor mocht bouwen die we wilden, maar de motor die McLaren eiste.
Dat fabeltje is toch ook wel een beetje achterhaald? De kleine motor was ook gewoon een keus van Honda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:37:

[...]

Ik geloof er helemaal niks van. Alonso heeft de brug met Ferrari in de fik gestoken en Ferrari zit helemaal niet te wachten op Vettel vs. Alonso. Die hebben ook echt geen goede onderlinge relatie. Nee, het zal Kimi worden, of toch Ricciardo. Leclerc is veel te onervaren, en types zoals Perez of Grosjean zijn totaal wereldvreemd in hun gedachte ooit voor Ferrari te mogen rijden.
Ik weet het niet, als Ferrari weer naast de titels grijpt, zullen ze misschien toch een andere 2e coureur zoeken. De keus tussen Ricciardo en Alonso is dan niet zomaar gemaakt lijkt mij. Beide zullen een echte 2e rijder status niet zien zitten, dus in beide gevallen heb je spanningen tussen je coureurs. De vraag is dan wie ze liever hebben, en zou die keus best wel eens Alonso's kant op kunnen vallen (zeker als hij zijn salaris-eisen wat naar beneden zou bijstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Dat fabeltje is toch ook wel een beetje achterhaald? De kleine motor was ook gewoon een keus van Honda.
Nee, McLaren wilde graag dat kleine blok, en Japanners zeggen geen nee als je als Europeaan een dringend verzoek doet. McLaren zegt nu wel dat Honda had mogen aangeven dat het niet zou gaan lukken en dat ze het dan anders hadden mogen doen, maar zo zijn Japanners nou eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Nee, "size zero" was McLaren. Toen dat totaal mislukt was mocht Honda een grotere PU ontwerpen langs Mercedes lijnen. Nog steeds klein, maar niet zo klein meer. De afspraak daar was dat ze eerst een stap terug zouden zetten, om vervolgens meerdere stappen voorwaarts te nemen. Die stap terug was er zeker, en die stappen voorwaarts zien we nu. Zeker omdat Honda na de breuk met McLaren haar 2017 spec 3xx serie motoren heeft achtergelaten en naar spec 4xx is gegaan. Die zijn wederom iets groter. Er is nu gewoon ruimte om de PU in te bouwen en koel te houden. Dat zie je nu ook. Het is ook eindelijk betrouwbaar na die ene MGU-H die ermee kapte. Dat was nog een 2017 onderdeel was.

Nu de boel eindelijk werkt, kan je ook gaan werken aan extra vermogen eruit halen. Eigenlijk is bij Honda ook alles onderontwikkeld omdat ze na een jaar van ontploffingen de boel nu eerst betrouwbaar wenste te krijgen. Voor Canada zou er al sprake zijn van winst uit de motor zelf en de ERS onderdelen. Dat is allemaal "laaghangend fruit". Als je die lijn door kan zetten, dan ga je Renault gewoon passeren.
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Ik weet het niet, als Ferrari weer naast de titels grijpt, zullen ze misschien toch een andere 2e coureur zoeken. De keus tussen Ricciardo en Alonso is dan niet zomaar gemaakt lijkt mij. Beide zullen een echte 2e rijder status niet zien zitten, dus in beide gevallen heb je spanningen tussen je coureurs. De vraag is dan wie ze liever hebben, en zou die keus best wel eens Alonso's kant op kunnen vallen (zeker als hij zijn salaris-eisen wat naar beneden zou bijstellen).
Ferrari geeft echt geen ene F om het WCC. Waarom zouden ze ook? Voor het verschijnen aan de start in Australië krijgen ze al iets van $100 miljoen. Zo lang als de tweede coureur maar wat punten binnenhaalt en keurig aan de kant gaat voor nummer 1, is het goed. :P

[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik heb alle vertrouwen in Honda dat ze hun zaakjes op orde krijgen. De ontwikkeling daar gaat hard.

De andere fabrikanten daarentegen hoor ik al jaren weinig van qua ontwikkeling. Natuurlijk ligt Honda onder het vergrootglas van de hele F1 liefhebbende wereld, als nieuwkomer en na alle mislukkelingen en openlijke kritieken van (vooral) Alonso. Of dat blok echt zo slecht was, of dat misschien het chassis ook niet helemaal top was, laten we in het midden.

Ondanks de slechte prestaties in de afgelopen 3 jaar heb ik meer vertrouwen in een Renault dan in een Honda. En dat zeg ik als McLaren fan.

In alles wat ik erover gelezen heb was dat het kleine blok McLaren goed paste maar at het (ook) een beslissing van Honda was (bv http://www.f1i.com/news/4...zero-concept-mclaren.html) Maargoed, die tijd ligt achter ons.

Ik ben erg benieuwd of Renault ook leuke updates meebrengt naar Canada. *kuch* MGU-K uit 2016 *kuch*. dat Honda goed bezig is staat voor mij buiten twijfel.

[ Voor 4% gewijzigd door iichel op 23-05-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:53:
Ik ben erg benieuwd of Renault ook leuke updates meebrengt naar Canada. *kuch* MGU-K uit 2016 *kuch*. dat Honda goed bezig is staat voor mij buiten twijfel.
* kuch * Nee * kuch *. M.b.t. de MGU-K is hier al langs gekomen dat daar (nog steeds) geen nieuwe van komt in Canada. Die schijnt er wel al te zijn, maar gezien er maar 2 MGU-Ks mogen dit jaar is de introductie daarvan uitgesteld, tot ik neem aan dus om en nabij de helft van het seizoen. Anders zou die nieuwe MGU-K dus meteen onevenredig veel kilometers moeten maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
@RobertMe Renault kennende zou/zal zo'n nieuwe MGU-K overigens tijdens de warmup lap van de eerste race van gebruik de geest geven.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@iichel Nee, die MGU-K uit 2016 is alweer uitgesteld. O-)

Even heel bot, maar McLaren fan zijn is op het moment gewoon zelfkastijding. McLaren is nu al tien jaar lang steeds verder weg aan het zakken, en Honda de schuld geven van alles is gewoon oneerlijk. Zeker als je bedenkt dat McLaren niks anders deed dat Honda de schuld geven. Van samenwerking lijkt namelijk geen sprake te zijn geweest.

Verder was McLaren was ook sh*t in 2014, met de Mercedes warpdrive PU. Nu worden ze gewoon op een ronde gezet door RBR, met dezelfde PU, en dat is niks minder dan een vernedering. Ik ben bang dat ze het de komende twee jaar nog heel moeilijk gaan krijgen tegen Renault. De top 3 kunnen ze wel vergeten. :/

Zie ook deze sterke opsomming van McLaren hun implosie. Het is ook een flink stukje wanbeleid.
https://www.motorsport.co...of-misjudgements-1040345/

Verder is Honda juist heel erg open over hun ontwikkelingen terwijl de andere drie nauwelijks iets vertellen. Ze lagen voor meer dan alleen hun constante falen onder een vergrootglas. Honda's enorme falen vorig seizoen maskeerde ook hoe miserabel Renault's eigenlijk was. Die kwamen na drie jaar van beloften ook met een totaal nieuw PU concept dat het gat met Mercedes wel even zou dichten. Waar Honda echt vanuit het niks kwam en enorme stappen maakte in 2017, bleef Renault maar prutsen tot we bij de schandalige vertoning aan het einde van het seizoen kwamen. Eerst de ramp in Mexico waar Renault zelf de PU's te agressief had afgesteld, waardoor ze achter elkaar plofte. Die van Max bleef eens heel door de goddelijke interventie verkregen door Kvyat uit de F1 te trappen. :P

Vervolgens had Renault niet genoeg onderdelen meer en schraapte ze maar wat bij elkaar. Dat was gewoon een schandalige vertoning. Een vertoning die eindelijk eens meer aandacht bracht op Renault hun wanprestaties tijdens 2017. Nu zitten we in 2018 en heeft Renault meer problemen dan Honda. Problemen zoals Ricciardo zijn plof in China en elektronica in Bahrein of een probleem met brandstofaanvoer waar Renault zich behoorlijk zorgen om maakt.

Vervolgens heeft Honda een Q3 mode die ze nooit kunnen demonstreren omdat de STR auto vrij slecht is en meestal niet in staat is om Q3 te halen. Q3 mode betekent dat je tijdelijk piekvermogen kan verhogen, en dat lukt Renault gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:49:
[...]
Ferrari geeft echt geen ene F om het WCC.
Dat fabeltje geloof ik al jaren geen reet meer van. Van alle teams wordt gezegd dat ze de constructeurstitel veel belangrijker vinden. Dat kan wel zo zijn, maar aandacht is aandacht. Een coureur die 5x wereldkampioen is en in jouw kleuren rijdt, is aandacht. Dat vinden commerciele organisaties best belangrijk. Reclame heet dat, en de sponsors betalen goud geld voor hun lettertjes en figuurtjes op de auto's en de coureurs. Dus dat verhaal dat ze de WCC niet belangrijk vinden: bollocks! Dat vinden ze echt wel belangrijk. Misschien op de tweede plaats na een constructeurstitel, maar echt wel belangrijk. Meer media exposure=hogere advertentietarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:54:
[...]

Dat fabeltje geloof ik al jaren geen reet meer van. Van alle teams wordt gezegd dat ze de constructeurstitel veel belangrijker vinden. Dat kan wel zo zijn, maar aandacht is aandacht. Een coureur die 5x wereldkampioen is en in jouw kleuren rijdt, is aandacht. Dat vinden commerciele organisaties best belangrijk. Reclame heet dat, en de sponsors betalen goud geld voor hun lettertjes en figuurtjes op de auto's en de coureurs. Dus dat verhaal dat ze de WCC niet belangrijk vinden: bollocks! Dat vinden ze echt wel belangrijk. Misschien op de tweede plaats na een constructeurstitel, maar echt wel belangrijk. Meer media exposure=hogere advertentietarieven.
Tja, ik zou het ook niet geloven als ze Kimi niet zo ongeveer elke race op een kansloze strategie zouden zetten waardoor het WCC winnen gewoon onmogelijk is. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 als ze die q3 mode echt hadden, zouden ze die in q2 wel gebruiken hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:53:
@iichel Nee, die MGU-K uit 2016 is alweer uitgesteld. O-)

Even heel bot, maar McLaren fan zijn is op het moment gewoon zelfkastijding. McLaren is nu al tien jaar lang steeds verder weg aan het zakken, en Honda de schuld geven van alles is gewoon oneerlijk. Zeker als je bedenkt dat McLaren niks anders deed dat Honda de schuld geven. Van samenwerking lijkt namelijk geen sprake te zijn geweest.

Verder was McLaren was ook sh*t in 2014, met de Mercedes warpdrive PU. Nu worden ze gewoon op een ronde gezet door RBR, met dezelfde PU, en dat is niks minder dan een vernedering. Ik ben bang dat ze het de komende twee jaar nog heel moeilijk gaan krijgen tegen Renault. De top 3 kunnen ze wel vergeten. :/

Zie ook deze sterke opsomming van McLaren hun implosie. Het is ook een flink stukje wanbeleid.
https://www.motorsport.co...of-misjudgements-1040345/
Klopt in ben in de afgelopen 3 jaren meer Honda fan geworden dan McLaren fan gebleven. Ik vind het nog niks in vergelijking met het Red Bull/Renault debacle. Ik had goeie hoop toen Honda en Alonso kwamen, maar de afgelopen 3 jaar waren wel afzien. De documentaire "Grand Prix Driver'" geeft een mooi inzicht in de ontwikkelingen tussen Honda en McLaren.

En dan hebben we nog alle valse hoop van beloftes over updates (zowel Honda als vooral McLaren) :X
De nieuwe neus is leuk, maar de andere teams staan ook niet stil. En toch per jaar 300M GBP+ erdoorheen jassen :P

De hoogtijdagen van Hamilton/Button zijn helaas voorbij, maar tot en met 2012 deden ze leuk mee en hadden regelmatig een goeie package. Dat in 2018 met een half Honda half Renault chassis er niet veel van zou komen, dat had ik wel verwacht. Ik hoop dat er in 2019 een beter package staat want Mercedes, Ferrari of Red Bull supporten zie ik mezelf ook niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:27
enchion schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:34:
Het mooie van gestandaardiseerde klassen zoals Indycar, Nascar, AussieV8 en nog wat andere leuke, is dat je als rijder aan het begin van het seizoen best wel goed weet waar je aan toe bent, en niet meer in die valse anticipatie zit van doen we deze keer mee.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, zoals vaker hier. :+ Het is niet voor niets dat de Penske en ECR wagens bij de Fast 9 zaten. De onderlinge verschillen zijn wel wat kleiner, daar ben ik het mee eens, maar er zijn zeker nog verschillen tussen de teams.

Nou is een race op een oval sowieso deels een loterij, maar dat is racen op dezelfde baan als Crashjean ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

enchion schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Als je 10e finisht is het gewoon eigen toedoen.
Allemaal leuk en aardig, maar in de gestandaardiseerde klassen die we hier hebben, zitten de tribunes alles behalve vol. Het leuke van F1 is juist dat ze lekker kunnen ontwikkelen. Probleem is alleen dat dat ontwikkelen een nadelige invloed heeft op de budgetten. Maar verder is het wel een mooi concept. Wie is de slimste? Samen met de beste coureur kun je dan een aaridge dominantie opbouwen. Iets dat je in een standaardklasse nog maar moet afwachten.
Mijn voorkeur gaat uit naar F1 zoals het nu is, met een aantal wijzigingen in de reglementen. Laat er maar een element van ontwikkeling in zitten, zodat ze elkaar de loef af kunnen steken. Eenheidsworsten koop ik wel bij de Hema...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Je kunt in de F1 zeggen wat je wilt, maar om nou te zeggen dat de coureur echt het verschil kan maken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Ferrari vloer

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4k1SrVMAEC8sV.jpg
SF71H via @SmilexTech

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:01:
Je kunt in de F1 zeggen wat je wilt, maar om nou te zeggen dat de coureur echt het verschil kan maken? :P
Oh zeker wel hoor, meer dan de helft van de races is tot nu toe beslist door de coureur die een safety car veroorzaakt heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:02:
@DaniëlWW2 als ze die q3 mode echt hadden, zouden ze die in q2 wel gebruiken hè ;)
Dat weet je niet. Q3 mode in Q2 gebruiken om in Q3 te komen kan ook voor extra slijtage zorgen voor de PU. Verder weten we dat Q3 mode een dingetje is dat bij Honda bestaat. Kijk zelf maar naar Gasly zijn Q2 en Q3 tijden en vergelijk ze met de rest.

-Gasly was 0,5sec sneller tussen Q2 en Q3.
-Seb en Kimi wonnen ongeveer 0,4sec tussen Q2 en Q3.
-Lewis won 0,2sec terwijl Bottas zijn slechte Q2 tijd ruim goedmaakte.
-Magnussen won 0,3 sec tussen Q2 en Q3.
-Ocon won iets meer dan 0,1sec tussen Q2 en Q3.
-Geen flauw idee wat Renault aan het doen was dat ze langzamer waren. :P
-Geen flauw idee hoe Ricciardo opeens 0,6sec sneller was. :P

Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat Honda zeker over een Q3 mode beschikt. Anders win je niet even 0,5sec. Verder was Qasly in Q2 maar P9, en daarna ging hij er even ruim overheen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/cQW7O4Absv4/maxresdefault.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2018 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:04:
[...]

Dat weet je niet. Q3 mode in Q2 gebruiken om in Q3 te komen kan ook voor extra slijtage zorgen voor de PU. Verder weten we dat Q3 mode een dingetje is dat bij Honda bestaat. Kijk zelf maar naar Gasly zijn Q2 en Q3 tijden en vergelijk ze met de rest.

-Gasly was 0,5sec sneller tussen Q2 en Q3.
-Seb en Kimi wonnen ongeveer 0,4sec tussen Q2 en Q3.
-Lewis won 0,2sec terwijl Bottas zijn slechte Q2 tijd ruim goedmaakte.
-Magnussen won 0,3 sec tussen Q2 en Q3.
-Ocon won iets meer dan 0,1sec tussen Q2 en Q3.
-Geen flauw idee wat Renault aan het doen was dat ze langzamer waren. :P
-Geen flauw idee hoe Ricciardo opeens 0,6sec sneller was. :P

Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat Honda zeker over een Q3 mode beschikt. Anders win je niet even 0,5sec. Verder was Qasly in Q2 maar P9, en daarna ging hij er even ruim overheen. ;)

[afbeelding]
Volgens je eigen logica heeft RIC dus ook duidelijk een Q3 mode? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:11:
[...]

Volgens je eigen logica heeft RIC dus ook duidelijk een Q3 mode? :+
Nee, want beide Renault's waren langzamer. Ricciardo kan gewoon goed Q3 rijden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De Q2 rondjes worden - door de teams die verwachten in Q3 terecht te komen - vaak ook wat conservatiever gereden, omdat die banden gebruikt moeten worden voor de eerste stint in de Race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 19:21
mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:54:
[...]

Misschien is het toch wel zo, waarom anders Schumacher eruit gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Arjantje72 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:25:
[...]
Misschien is het toch wel zo, waarom anders Schumacher eruit gegooid?
Ik wist niet dat hij eruit gegooid was.... Is ie niet gewoon met pensioen gegaan?

En als ie eruit gegooid is, is dan de enige verklaring dat ze niets geven om de rijderstitel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 19:21
mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:41:
[...]

Ik wist niet dat hij eruit gegooid was.... Is ie niet gewoon met pensioen gegaan?

En als ie eruit gegooid is, is dan de enige verklaring dat ze niets geven om de rijderstitel?
Hij moest met pensioen omdat ze meer Italiaans wouden zijn.
Zal morgen even de linkjes zoeken :)
Kijk hoe ze met Kimi omgaan, zegt ook wel iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Arjantje72 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:45:
[...]

Bedoel je dit artikel?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik heb niet veel Italiaanse rijders gezien bij Ferrari de laatste 25 jaar eigenlijk... Uitzondering is 2009 met Fisichella en Badoer, maar verder niets tot 1994.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

[...]

Schumacher is eruit gegooid omdat ze Kimi erin wouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm...allemaal lekker spannend geschreven, maar vol aannames en interpretaties. Ik heb dan niet eens meer zin om het helemaal te lezen. Klinkt net een Amerikaanse conspiracy theory. Ook allemaal aannames en redenerend naar één mogelijke uitkomst: het bewijs voor hun theorie.

Je kunt misschien zeggen dat er een spanning was, maar zolang niemand zich erover uit heeft gesproken, kun je er onmogelijk wat van zeggen. En hoe is dit te rijmen met het eeuwige gezeik van de relatie Ferrari-FIA, zeker nu Todt daar de baas is. Die zou dan juist een hekel moeten hebben aan Ferrari en ze zeker niet moeten helpen.

Nee, ik ben niet echt gevoelig voor dat soort verhalen. Lekker spannend voor bij het kampvuur, maar weinig realistisch.

[edit]
By the way: Schumacher is blijven werken voor Ferrari. Als ie op de beschreven manier in de bips gepakt is door de baas, denk ik dat ie helemaal niets meer met die mannen te maken zou willen hebben. En dat is een minder vergezochte conclusie dan de auteur van het spannende verhaal steeds trekt uit opgestoken duimpjes en gezichtsuitdrukkingen.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 23-05-2018 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 22:14
iichel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:01:
[...]

Schumacher is eruit gegooid omdat ze Kimi erin wouden.
Dat heeft dan iig goed gewerkt, in 2007 werd hij direct kampioen.. 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Yep, Ferrari's meest recente WDC 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grimmie187 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:08:
[...]
Dat heeft dan iig goed gewerkt, in 2007 werd hij direct kampioen.. 8)
Ja, maar dat lag niet aan Kimi, maar meer aan het falen van 3 andere mannen. Hamilton, Alonso en Massa konden toen ook kampioen worden. Ik weet nog dat men voor de race de kansen van Kimi als het laagste inschatte. En hoe het precies verliep weet ik niet meer, maar het was volgens mij een aaneenschakeling van fouten van de anderen, waardoor Kimi uiteindelijk won en WK werd.
Niet dat ik iets bij 'm wil wegnemen, hij heeft het verdient, want de anderen faalden. Maar het kwam niet vanzelf zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:38:
[...]

Ja, maar dat lag niet aan Kimi, maar meer aan het falen van 3 andere mannen. Hamilton, Alonso en Massa konden toen ook kampioen worden. Ik weet nog dat men voor de race de kansen van Kimi als het laagste inschatte. En hoe het precies verliep weet ik niet meer, maar het was volgens mij een aaneenschakeling van fouten van de anderen, waardoor Kimi uiteindelijk won en WK werd.
Niet dat ik iets bij 'm wil wegnemen, hij heeft het verdient, want de anderen faalden. Maar het kwam niet vanzelf zeg maar...
Bij deze ;)
Wikipedia: 2007 Formula One World Championship

Viel wel mee hoeveel mazzel hij had. Gewoon de meeste races gewonnen van iedereen (6x) en 12x op het podium. Dat de laatste race chaotisch verliep en Hamilton opzichtig faalde doet daar wat mij betreft weinig aan af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:59:
Allemaal leuk en aardig, maar in de gestandaardiseerde klassen die we hier hebben, zitten de tribunes alles behalve vol. Het leuke van F1 is juist dat ze lekker kunnen ontwikkelen. Probleem is alleen dat dat ontwikkelen een nadelige invloed heeft op de budgetten. Maar verder is het wel een mooi concept. Wie is de slimste? Samen met de beste coureur kun je dan een aaridge dominantie opbouwen.
Enige lastige is dat het dus niet alleen geld is wie bepaald welke coureur je kunt huren (of wie zichzelf kan inkopen) maar dus ook geld bepaald hoeveel ontwikkeling je kunt doen of techniek kunt inkopen. Al is veel geld weer geen garantie dat je zult winnen dat hebben we vaak zat gezien, maar het gebrek aan geld helpt zeker niet mee om te winnen :+ Maar tegelijkertijd... neem de vleugeltjes overal (wat we in het verleden ook al zagen met die barge bords of hoe je dat schrijft zonder dat auto correct er van alles van maakt), dagenlang tunen in de windtunnel en vervolgens worden ze in de 1e bocht eraf gereden, en de snelheid is nog minstens net zo goed. Kun je je dus afvragen of het wel zoveel scheelt. Maar, met genoeg geld kun je aandacht geven aan iedere cm van je auto en met minder geld moet je keuzes maken. Als je dan net de verkeerde keuzes maakt, en het lukt niet, bungel je lekker achteraan.

Dat de tribunes niet vol zitten vind ik trouwens niet altijd terecht. Heb een paar WTCC races gezien en behalve de immense pokken herrie, was dat echt tof, maar er was bijna geen hond. En op Zandvoort toch echt superleuke racedagen gezien met de Cliootjes, met maar een handje vol publiek. (en F1 is ook niet overal even afgeladen alleen sluiten ze dan gewoon 1 tribune en laat de regisseur die tribune wat minder vaak zien :D). Maar F1 is "spectaculair" en het klinkt natuurlijk ook vetter om te zeggen dat je een weekendje F1 hebt gedaan, dan dat je ver weg bent gegaan om de Clio Cup te kijken (ondanks dat het race technisch, maar dat is 10+ jaar terug dan waar ik het over heb, echt hele leuke races waren met meer race-actie dan F1).

Maar dat is wel hetgeen wat ik ook tof vind aan F1. Juist het totaal plaatje, rijder, auto, het hele team. En laat er wat vrijheid blijven om binnen de grenzen te spelen zodat ze ook niet allemaal maar op 1 manier tot een bepaalde oplossing komen. Voor "de beste coureur" heb je andere klassen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grimmie187 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:46:
[...]
Viel wel mee hoeveel mazzel hij had. Gewoon de meeste races gewonnen van iedereen (6x) en 12x op het podium.
Je moet je Ferrari bril af zetten... ;)
Nummer 2 en 3 hadden beide 109 punten, Kimi 110. Dus de mannen die 7de en 3de finishden, hadden uiteindelijk maar 1 punt minder dan Kimi. Dáár moet je naar kijken. Je kunt veel races winnen, maar je kunt ook kampioen worden door geen enkele race te winnen. Dat deed Keke Rosberd. Door consistent punten te pakken en steeds een podium, kun je het klusje ook klaren.

Ik heb dat lijstje ook bekeken... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazy D schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:02:
[...]
Enige lastige is dat het dus niet alleen geld is wie bepaald welke coureur je kunt huren (of wie zichzelf kan inkopen) maar dus ook geld bepaald hoeveel ontwikkeling je kunt doen of techniek kunt inkopen.
Klopt. Simpelweg met geld smijten is niet voldoende. Maar als je slim bent, de juiste mensen in het team hebt, de beste coureur én een bak geld, kun je haast niet meer stuk.
Force India laat zien dat het met minder ook goed kan. McLaren laat zien dat het met een hoop geld en de beste coureur ook helemaal mis kan gaan. Die beste coureur heeft ook een goede auto nodig...
Maar tegelijkertijd... neem de vleugeltjes overal (wat we in het verleden ook al zagen met die barge bords of hoe je dat schrijft zonder dat auto correct er van alles van maakt), dagenlang tunen in de windtunnel en vervolgens worden ze in de 1e bocht eraf gereden, en de snelheid is nog minstens net zo goed. Kun je je dus afvragen of het wel zoveel scheelt.
Dat is een misvatting die Mol ook graag in stand houdt omdat het zo lekker simpel klinkt, dus er makkelijk in gaat. Zo'n bargeboard of wing endplate zorgen er echt niet voor dat de auto heel erg snel gaat. Nee, daarvoor zou ie voor de gein een voor of achtervleugel moeten missen, dan komen ze ineens de bocht niet meer om. Of een paar van die diffuser bladen wegkappen. Dan is de wegligging ook weg.
Nee, die bargeboards en wing endplates zorgen ervoor dat de lucht gedwongen wordt een bepaalde kant op te gaan, of beter: een bepaalde route te volgen. Het moet allemaal naar achteren, want daar gebeurt het. Een wing endplate zorgt ervoor dat de lucht niet naar de zijkant 'wegloopt' maar netjes naar achteren gaat. Dat doet ie zonder endplate ook wel, alleen niet ALLE lucht. Er wordt dan een 'hapje' gemorst, en ze willen alles hebben, want dat is beter. Dus het is uiteindelijk niet het belangrijkste aerodynamische onderdeel, maar het is gewoon onderdeel van het pakket. Misschien goed voor een paar duizendsten, maar dat is zo'n beetje elk flapje en ribbeltje. Bij elkaar is het toch weer 2-3 tienden ofzo.
Dat de tribunes niet vol zitten vind ik trouwens niet altijd terecht.
Helemaal gelijk. Maar de mensen komen af op de hoofdklassen. British Superbike is/was ook altijd spannender dan MotoGP, maar er kijken meer mensen naar Rossi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:57:
[...]

Je moet je Ferrari bril af zetten... ;)
Nummer 2 en 3 hadden beide 109 punten, Kimi 110. Dus de mannen die 7de en 3de finishden, hadden uiteindelijk maar 1 punt minder dan Kimi. Dáár moet je naar kijken. Je kunt veel races winnen, maar je kunt ook kampioen worden door geen enkele race te winnen. Dat deed Keke Rosberd. Door consistent punten te pakken en steeds een podium, kun je het klusje ook klaren.

Ik heb dat lijstje ook bekeken... :+
Dus als het aan het eind van de rit maar 1 of 2 punten scheelt is het mazzel? Daar moet je dus juist niet naar kijken, rare argumentatie.. Daarnaast haal je Keke Rosberg aan als voorbeeld van consistentie maar als er iemand met mazzel kampioen is geworden is hij het wel. Een van zijn belangrijkste concurrenten (Villeneuve) heeft het seizoen nota bene niet overleefd.

In 2007 was Kimi niet alleen op papier de beste, Ferrari had het grootste deel van het seizoen de beste auto en Kimi presteerde het meest consistent van iedereen. Dus nogmaals, hoezo mazzel? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Grimmie187 op 24-05-2018 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mark-k schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:58:
[...]

Oh zeker wel hoor, meer dan de helft van de races is tot nu toe beslist door de coureur die een safety car veroorzaakt heeft :+
De coureur die je bedoeld is GRO toch? :P

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:06:
[...]

Dat is een misvatting die Mol ook graag in stand houdt omdat het zo lekker simpel klinkt, dus er makkelijk in gaat. Zo'n bargeboard of wing endplate zorgen er echt niet voor dat de auto heel erg snel gaat. Nee, daarvoor zou ie voor de gein een voor of achtervleugel moeten missen, dan komen ze ineens de bocht niet meer om. Of een paar van die diffuser bladen wegkappen. Dan is de wegligging ook weg.
Nee, die bargeboards en wing endplates zorgen ervoor dat de lucht gedwongen wordt een bepaalde kant op te gaan, of beter: een bepaalde route te volgen. Het moet allemaal naar achteren, want daar gebeurt het. Een wing endplate zorgt ervoor dat de lucht niet naar de zijkant 'wegloopt' maar netjes naar achteren gaat. Dat doet ie zonder endplate ook wel, alleen niet ALLE lucht. Er wordt dan een 'hapje' gemorst, en ze willen alles hebben, want dat is beter. Dus het is uiteindelijk niet het belangrijkste aerodynamische onderdeel, maar het is gewoon onderdeel van het pakket. Misschien goed voor een paar duizendsten, maar dat is zo'n beetje elk flapje en ribbeltje. Bij elkaar is het toch weer 2-3 tienden ofzo.
Dat, en ze rijden in de race seconden per ronde langzamer. Scheelt ook fors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
.

[ Voor 99% gewijzigd door Grimmie187 op 24-05-2018 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 07:07
mphilipp schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:06:
[...]
Dat is een misvatting die Mol ook graag in stand houdt omdat het zo lekker simpel klinkt, dus er makkelijk in gaat. Zo'n bargeboard of wing endplate zorgen er echt niet voor dat de auto heel erg snel gaat.
Plus het feit dat je het tijdsverlies door dit soort minieme schades eenvoudig kunt compenseren door iets meer van de banden te vergen.

Is op TV nauwelijks waarneembaar, zeker zoals het bij Verstappen in Spanje gebeurde; aan het eind van de race waar je je banden toch 'oprijdt'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Via Matt Bishop - Zandvoort 1964 - John Surtees (Ferrari 158)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd8A6YWV0AM193z.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grimmie187 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:10:
[...]
In 2007 was Kimi niet alleen op papier de beste, Ferrari had het grootste deel van het seizoen de beste auto en Kimi presteerde het meest consistent van iedereen. Dus nogmaals, hoezo mazzel? ;)
Mathematisch, voorafgaand aan de race, had Kimi niet de beste kaarten. Lewis had 7 punten meer dan Kimi en had dus niet eens hoeven te winnen om WK te worden. Maar door een versnellingsbakprobleem heeft ie even heel langzaam rond gereden zodat het hele veld 'm voorbij reed. Anders had ie gewoon kampioen geworden. Dan heb je best wel mazzel als je grootste concurrent ineens een zeldzame storing heeft.

Maar het is niet om de prestatie van Kimi teniet te doen. Hij is in dat jaar ook teruggekomen van 17 punten achterstand, en we weten hoe goed die Ferrari was. Maar om te zeggen dat ie dominant was, is ook een beetje teveel. Kijk, je kunt veel races winnen, maar het gaat er ook om waar je finished als je niet wint. Die Keke Rosberg was in het jaar dat ie kampioen werd uiteindelijk toch de beste. Ook al win je niets, maar blijkbaar zijn je concurrenten ook niet goed genoeg om steeds op het podium te eindigen. Hij deed dat wel en sprokkelde ijverig zijn puntjes bij elkaar. Geen noodzaak voor een inhaalrace of hopen op problemen bij de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

pjottum schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:24:
[...]

De coureur die je bedoeld is GRO toch? :P
Niet perse, die zit er wel vaak bij, maar ook de toro rosso crash en Daniel die op max rijdt hebben veel uitgemaakt. En daarna nog dat Magnussen Gasly probeerde te vermoorden waardoor Bottas lek reed in Baku.
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1