Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tja, leuk dat de FIA dat heeft afgedwongen, maar het is denk ik niet te controleren.Snowdog schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:34:
Het is me niet helemaal duidelijk of het dit jaar even belangrijk is, aangezien motorenfabrikanten vanaf dit jaar (voor zover ik begrepen heb) dezelfde motoren en software (incl. de verschillende modi) moeten leveren aan klantenteams. Toch denk ik dat ze wel nog altijd voordelen hebben omdat ze beter weten hoe de motor er precies uit komt te zien en daar dus al eerder rekening mee kunnen houden bij het ontwerp van de auto. Maar ben verder ook geen expert op dit gebied, dus correct me if I'm wrong (anyone).
Mercedes gaf vorig seizoen al aan dat ze vanwege de drie PU regel gewoon een serie aan PU's gingen bouwen, deze testen en de beste selecteren. Stel dat ze er voor de eerste serie, 25 hebben gebouwd. Daarvan selecteren ze de beste zes en die gaan naar de teams. Tenminste dat zou je denken.
Ik geloof er niks van. Nee, de allerbeste twee gaan naar Mercedes, vervolgens houden ze voor de zekerheid de derde en vierde achter de hand mochten er problemen zijn. De rest gaat naar de klanten of word vernietigd. Omdat die motoren individueel getuned worden, kan je ook niet dezelfde mappings en modi draaien op elke motor. Denk niet dat Mercedes 100% hetzelfde levert aan Williams en FI als ze zelf hebben. Niet dat het echt uitmaakt omdat de auto's van Williams en FI niet goed zijn.
Uh, BS.Grrrrrene schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:06:
McLaren had ook geen enkel vergelijkingsmateriaal. Dan weet je niet waar je staat en kun je Honda zonder problemen de schuld geven (F1 is niet echt de wereld waarin je de schuld doorgaans bij jezelf zoekt). Nu rijden ze met een Renault en doen ze het nauwelijks beter dan Renault met hun "superieure" chassis en liggen ze een flink eind achter op Red Bull Racing, terwijl alle drie de teams exact dezelfde power unit hebben.
Nu pas moeten ze de hand in eigen boezem steken. Wellicht dat ze met het afgeven op Honda ook voor elkaar hebben gekregen dat Alonso bleef. Doordat hij op de "GP2-engine" bleef schelden, leidde dat de aandacht af van het feit dat hun chassis gewoon niet zo efficient was. Nu zal Alonso ook wel door hebben hoe de vork in de steel zit en dat hij geen F1-kampioen meer gaat worden of mee gaat doen voor podiums (tenzij er iets heel raars gebeurt in de race of misschien in de regen).
Al die teams kunnen door het uitlezen van telemetrie behoorlijk accuraat achterhalen hoeveel vermogen ze hebben op welk toerental, net zoals trekkracht etc. Desnoods modelleren ze elkaars auto's en gaan ze testen. Bij McLaren wisten ze echt wel dat ze hopeloos achterlagen. Vervolgens hebben ze zichzelf in een hoek gemanoeuvreerd door Honda te hard aan te vallen waardoor de eigenaren van McLaren het signaal zullen hebben gegeven dat ze van Honda af moesten, en daar hebben de eigenaren van McLaren enorm voor betaald. Dat was een stukje blufpoker dat ze met een nog extremere auto op aerodynamisch gebied wel even het gat met RBR zouden vullen in een winter. Right...
@XyritZz Dus je vroeg hoe de sfeer bij McLaren is. Nou, het hoofd van de technische afdeling, Tim Gross, is na twintig jaar bij McLaren ontslagen. Boullier staat kennelijk ook enorm onder druk, en er zullen waarschijnlijk meer koppen gaan rollen. De update in Spanje lijkt namelijk niet meer gedaan te hebben dan McLaren iets beter in de groep met Renault en Haas te brengen, voor P4 in het WCC.
Ik zou Honda alleen niet helemaal vrijpleiten. Honda stemde namelijk in met de "size zero" onzin van McLaren. Vervolgens hadden ze ook veel assertiever moeten zijn in wat ze echt nodig hebben voor de PU, en niet de dictaten van McLaren op te volgen, waardoor ze steeds bezig waren met schadebeperking. De waardeloze installatie van McLaren van de PU hielp ook echt niet. Zeker afgelopen seizoen werden de PU's gewoon kapot getrild door vibraties en was er te weinig ruimte voor koeling. Aan het begin van dit seizoen kwam al ter sprake dat ze bij Honda zo blij waren dat ze ruimte hadden voor goede koeling in de STR-13. Daardoor haalde ze meteen wat extra uit de motor.

McLaren had dus wel veel boter op hun hoofd. Eigenlijk willen ze doen wat Newey bij RBR doet, zonder Newey. Newey bouwt ook maar al te graag auto's die op het randje zijn qua koeling, maar Newey zorgt er tenminste voor dat ze niet over het randje zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad. Zal wel een Japans cultuurdingetje zijn. In feite zeg je dan 'dat kunnen wij niet'. Ik denk dat dat een beetje het probleem was. McLaren die onrealistische dingen verwacht en Honda die geen nee durft te zeggen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:33:
[...]
Ik zou Honda alleen niet helemaal vrijpleiten. Honda stemde namelijk in met de "size zero" onzin van McLaren. Vervolgens hadden ze ook veel assertiever moeten zijn in wat ze echt nodig hebben voor de PU, en niet de dictaten van McLaren op te volgen, waardoor ze steeds bezig waren met schadebeperking.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ergens is het wel te prijzen dat Honda vol blijft houden ook.
Hier een tijdlijn op de website van Honda Racing.
Er leuk om even doorheen te scrollen.
http://en.hondaracingf1.com/heritage.html
[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 18-05-2018 10:43 ]
Ik geloof er he-le-maal niks van dat teams "even" elkaars auto nabouwen (dat kan gewoon niet) en testen hoe die het doet t.o.v. hun eigen ontwerp. Hoe zou dat in de praktijk moeten werken? Zelfs met 3D-print technieken moet je de print nabewerken voor een goed glas resultaat, maar dat is allemaal al in de veronderstelling dat je een nauwkeurig 3D-model van de auto van je concurrent hebt. Die lenen hun auto echt niet uit voor een goede laserscan. Op basis van foto's kun je een idee nabootsen, maar nooit 100% en veel aero-onderdelen zitten dusdanig verborgen dat je niet kunt zien hoe ze er precies uit zien en dus hoe ze werken. Echt lariekoek dat ze even elkaars auto nabouwenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:33:
[...]
Uh, BS.![]()
Al die teams kunnen door het uitlezen van telemetrie behoorlijk accuraat achterhalen hoeveel vermogen ze hebben op welk toerental, net zoals trekkracht etc. Desnoods modelleren ze elkaars auto's en gaan ze testen. Bij McLaren wisten ze echt wel dat ze hopeloos achterlagen.
Het hele 2016 en 2017-seizoen was gevuld met opmerkingen van kijkers, McLaren, tv-presentatoren, Youtubers dat de auto van McLaren echt heel goed was, maar dat ze alleen vermogen tekort kwamen. Nu blijkt dat het ook aan het chassis ligt, beweert iedereen ineens dat dit echt wel duidelijk was. Ik ben het daar niet mee eens. Je kon McLaren met niemand vergelijken en er waren in 2017 zelfs analyses met bochtensnelheden, topsnelheden op het rechte stuk en hoe snel de acceleratie ging waaruit zou blijken dat het puur de motor was die McLaren tegenhield. Daarom zei ik ook: nu ze net als RBR met een (klanten-versie van een) Renault-PU rijden, zie je pas hoe inefficient hun chassis is.Vervolgens hebben ze zichzelf in een hoek gemanoeuvreerd door Honda te hard aan te vallen waardoor de eigenaren van McLaren het signaal zullen hebben gegeven dat ze van Honda af moesten, en daar hebben de eigenaren van McLaren enorm voor betaald. Dat was een stukje blufpoker dat ze met een nog extremere auto op aerodynamisch gebied wel even het gat met RBR zouden vullen in een winter. Right...
Je kijkt nu naar de relatie als een westerling. Zo werkt Japan gewoon niet. Assertief is bot en dat zit niet in de cultuur.Ik zou Honda alleen niet helemaal vrijpleiten. Honda stemde namelijk in met de "size zero" onzin van McLaren. Vervolgens hadden ze ook veel assertiever moeten zijn in wat ze echt nodig hebben voor de PU, en niet de dictaten van McLaren op te volgen, waardoor ze steeds bezig waren met schadebeperking.
Die trillingen werden toch veroorzaakt door de PU zelf? Vorig seizoen werd nml gezegd dat Honda te laat overstapte van een 1-cilinder concept naar een volledige ICE, waardoor de trillingsproblemen werden veroorzaakt. De motor zou zich letterlijk kapot trillen op topsnelheid en max rpm.De waardeloze installatie van McLaren van de PU hielp ook echt niet. Zeker afgelopen seizoen werden de PU's gewoon kapot getrild door vibraties en was er te weinig ruimte voor koeling. Aan het begin van dit seizoen kwam al ter sprake dat ze bij Honda zo blij waren dat ze ruimte hadden voor goede koeling in de STR-13. Daardoor haalde ze meteen wat extra uit de motor.![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 18-05-2018 11:44 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik wilde plaatjes van Honda plaatsen.
'k probeer het later nog eens.
[ Voor 95% gewijzigd door Jasphur op 18-05-2018 13:28 ]
Lekker bezig daar.
https://www.motorsport.co...y-renault-update-1038774/
Spoiler: dat “if possible” wordt later dit jaar, zo rond Monza, “not possible”.It is planning its first major engine upgrade for the Canadian Grand Prix, which is race seven of 21 this season, but the MGU-K is likely to be introduced separately to that.
"If we introduce it at race seven it's not going to do 13 races, so we would have to get number three and a penalty."
“It's a matter of trying to introduce the performance through that year, and [b]trying also, if possible, to get some 2019 stuff in '18."
[ Voor 55% gewijzigd door BlauweFles op 18-05-2018 14:14 ]
Modelleren doe je dus met CFD (Computational Fluid Dynamics). Met zulke rekenclusters kan je misschien Crysis eindelijk eens spelen.Grrrrrene schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:47:
[...]
Ik geloof er he-le-maal niks van dat teams "even" elkaars auto nabouwen (dat kan gewoon niet) en testen hoe die het doet t.o.v. hun eigen ontwerp. Hoe zou dat in de praktijk moeten werken? Zelfs met 3D-print technieken moet je de print nabewerken voor een goed glas resultaat, maar dat is allemaal al in de veronderstelling dat je een nauwkeurig 3D-model van de auto van je concurrent hebt. Die lenen hun auto echt niet uit voor een goede laserscan. Op basis van foto's kun je een idee nabootsen, maar nooit 100% en veel aero-onderdelen zitten dusdanig verborgen dat je niet kunt zien hoe ze er precies uit zien en dus hoe ze werken. Echt lariekoek dat ze even elkaars auto nabouwen
Verder kan je veel details vrij makkelijk achterhalen. Zeker de grotere teams hebben gewoon mensen in dienst die foto's maken van de concurrentie hun auto's. Verder helpt de media behoorlijk mee. Als iemand dan weer zijn auto in de muur parkeert, dan hebben ze helemaal veel beeldmateriaal. De paar dingen die ze niet zien, kan je inschatten.
De topteams hebben een heel goed beeld van elkaars capaciteiten. Dat moet ook omdat ze constant bezig zijn om elkaars ideeën te jatten. Je kan alleen weten wat je moet jatten als je weet wat de functie van een bepaald onderdeel is.
In 2016 miste ze ook echt vermogen, in 2017 kwam er in rap tempo vermogen bij. Al die PU wissels waren echt niet omdat Honda dit nu zo leuk vond. Nee, het waren steeds nieuwe onderdelen die steeds wat nieuws brachten. Verder was er vorig seizoen ook al wat gemompel in de marge dat het chassis van McLaren misschien helemaal niet zo goed was.Het hele 2016 en 2017-seizoen was gevuld met opmerkingen van kijkers, McLaren, tv-presentatoren, Youtubers dat de auto van McLaren echt heel goed was, maar dat ze alleen vermogen tekort kwamen. Nu blijkt dat het ook aan het chassis ligt, beweert iedereen ineens dat dit echt wel duidelijk was. Ik ben het daar niet mee eens. Je kon McLaren met niemand vergelijken en er waren in 2017 zelfs analyses met bochtensnelheden, topsnelheden op het rechte stuk en hoe snel de acceleratie ging waaruit zou blijken dat het puur de motor was die McLaren tegenhield. Daarom zei ik ook: nu ze net als RBR met een (klanten-versie van een) Renault-PU rijden, zie je pas hoe inefficient hun chassis is.
I know, betekend niet dat ik geen gelijk heb, of dat het niet aangeleerd kan worden. Soms moet je gewoon even assertief opstellen, dat hoort ook bij een samenwerking.Je kijkt nu naar de relatie als een westerling. Zo werkt Japan gewoon niet. Assertief is bot en dat zit niet in de cultuur.
Gedeeltelijk, maar de installatie van de PU deugde ook voor geen ene meter.Die trillingen werden toch veroorzaakt door de PU zelf? Vorig seizoen werd nml gezegd dat Honda te laat overstapte van een 1-cilinder concept naar een volledige ICE, waardoor de trillingsproblemen werden veroorzaakt. De motor zou zich letterlijk kapot trillen op topsnelheid en max rpm.
En Renault stelt de nieuwe MGU-K weer uit. Die komt dus niet in Canada dus de oude en zware MGU-K uit 2016 moet nog langer meegaan. Verder nog wat loze beloften over Ferrari inhalen die ze ook al vier jaar maken.
https://www.motorsport.co...y-renault-update-1038774/
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk dat ze een spelletje spelen om het Red Bull zo moeilijk mogelijk te maken en ze vooral geen inkijkje te geven hoe de motor eventueel volgend jaar gaat presteren.BlauweFles schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:10:
Je gelooft het niet. Maar Renault heeft de nieuwe MGU-K toch niet klaar voor Canada. Hopelijk ergens later dit jaar, maar zeker start volgend seizoen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dan spelen ze dat spelletje al vier jaar.mphilipp schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:13:
[...]
Ik denk dat ze een spelletje spelen om het Red Bull zo moeilijk mogelijk te maken en ze vooral geen inkijkje te geven hoe de motor eventueel volgend jaar gaat presteren.

Lijkt me aan de andere kant niet echt bevoordelijk om nu nog onderdelen uit te gaan stellen. Dat zorgt er alleen maar voor dat RBR nóg negatiever denkt over Renault.mphilipp schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:13:
[...]
Ik denk dat ze een spelletje spelen om het Red Bull zo moeilijk mogelijk te maken en ze vooral geen inkijkje te geven hoe de motor eventueel volgend jaar gaat presteren.
[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 18-05-2018 14:16 ]
Ik was druk bezig met een reactie typen die zeker meer dan een minuut kost om te typen.BlauweFles schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:16:
[...]
Je was zeker een minuut te laat met je nieuws
Tyrrell Racing -> BAR Honda -> Honda F1 -> Brawn GP -> Mercedes GP -> Mercedes AMG F1 als ik het goed heb?vhal schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:16:
[...]
Aan de andere kant, het is wel de roots van het huidige Mercedes AMG F1
Kan niet stoppen met ontploffen!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Honda powerrrrrr
1962 - Yoshihito Kudo

1964 - Honda’s F1 debut

1967 - RA300

1983 - 1.5 litre V6 turbo RA163E1969-1982 Farewell Formula 1
Just as we seemed to be finding our stride in Formula 1, there were problems that needed to be dealt with off the track. With new U.S emissions legislation presenting fresh challenges for our road cars, Honda bowed out of the sport.

1986 - RA166E V6 turbo

1987 - Powering both Lotus and Williams, we claimed the Drivers’ and Constructors’ World Championships.

1988 - RA168-E V6 – not unlike today’s F1 engines

2000 - We returned to F1 to once again test our development in 2000, supplying engines to BAR.

2006 - RA106

2007 - We wanted to promote the importance of the environment

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 18-05-2018 15:04 ]
Het gaat om miljoenen dus ik snap wel dat Red Bull de tijd wil nemen om een gedegen en goed onderbouwde beslissing te maken. Plus, die negativiteit kan Red Bull prima hebben. Het is ook publiciteit.LoeWn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:15:
[...]
Lijkt me aan de andere kant niet echt bevoordelijk om nu nog onderdelen uit te gaan stellen. Dat zorgt er alleen maar voor dat RBR nóg negatiever denkt over Renault.
"When you grow up your heart dies"
Volgend race-weekend zal werkelijk duidelijk kunnen worden hoe goed of minder goed het chassis is (mits het droog blijft). Mogelijk blijft VanDoorne wat achter, maar Alonso zou dan toch als best of the rest moeten kunnen presteren, zo niet mogelijk nog wat beter.Grrrrrene schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:47:
[knip]
[...]
Het hele 2016 en 2017-seizoen was gevuld met opmerkingen van kijkers, McLaren, tv-presentatoren, Youtubers dat de auto van McLaren echt heel goed was, maar dat ze alleen vermogen tekort kwamen. Nu blijkt dat het ook aan het chassis ligt, beweert iedereen ineens dat dit echt wel duidelijk was. Ik ben het daar niet mee eens. Je kon McLaren met niemand vergelijken en er waren in 2017 zelfs analyses met bochtensnelheden, topsnelheden op het rechte stuk en hoe snel de acceleratie ging waaruit zou blijken dat het puur de motor was die McLaren tegenhield. Daarom zei ik ook: nu ze net als RBR met een (klanten-versie van een) Renault-PU rijden, zie je pas hoe inefficient hun chassis is.
[...]
[knip]
Testing, one, two ...
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Krijgen we het lijstje compleet?Bob Popcorn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:19:
[...]
Tyrrell Racing -> BAR Honda -> Honda F1 -> Brawn GP -> Mercedes GP -> Mercedes AMG F1 als ik het goed heb?
Minardi - Scuderia Toro Rosso
Stewart Grand Prix - Jaguar Grand Prix - Red Bull Racing
Sauber - BMW - Sauber
Toleman - Benneton - Renault - Lotus - Renault
Jordan - Midland - Spyker - Force India
Volgens mij zijn we er dan zo'n beetje
Een bepaald onderdeel zullen ze nog wel modelleren en proberen op hun auto.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:11:
[...]
Modelleren doe je dus met CFD (Computational Fluid Dynamics). Met zulke rekenclusters kan je misschien Crysis eindelijk eens spelen.
Verder kan je veel details vrij makkelijk achterhalen. Zeker de grotere teams hebben gewoon mensen in dienst die foto's maken van de concurrentie hun auto's. Verder helpt de media behoorlijk mee. Als iemand dan weer zijn auto in de muur parkeert, dan hebben ze helemaal veel beeldmateriaal. De paar dingen die ze niet zien, kan je inschatten.
De topteams hebben een heel goed beeld van elkaars capaciteiten. Dat moet ook omdat ze constant bezig zijn om elkaars ideeën te jatten. Je kan alleen weten wat je moet jatten als je weet wat de functie van een bepaald onderdeel is.
Compleet modelleren van een concurrerende auto zullen ze niet doen, dit gaat namelijk af van hun eigen max computing power in CFD die ze mogen besteden volgens de regels.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hier kon je ook je naam op laten zetten. Als het goed is stond ik er ook nog een keer op.ATS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:33:
@Jasphur Die laatste had wel een gave livery vond ik...
[afbeelding]
PSN: Shiver23
Ik vond de laatste BAR's ook altijd wel gaaf, de Lucky Strike kleuren stond de auto wel goed.ATS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:33:
@Jasphur Die laatste had wel een gave livery vond ik...
[afbeelding]
Nu waren de auto's qua livery sowieso vaak mooier toen tabaksreclame nog mocht.
Een blinde F1 fan (@charafeddinF1, blind geworden toen hij 20 was) mag meerijden in de 2-seater in Barcelona. Dat moet een ervaring zijn
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 18-05-2018 20:06 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Daar was 'ie te emotioneel voor. Hij riep wel "Make it stop"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Never gonna happen. Ever.

http://www.skysports.com/...for-formula-1-tv-coverage
[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 19-05-2018 09:04 ]
Volgens Tim Coronel stapt Felix Rosenqvist na Monaco in de Toro Rosso. Probleem is wel dat ROS nog bezet is door Rosberg.
Ik zou het op zich wel jammer vinden voor Hartley als hij dan alweer klaar zou zijn in de F1.
[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 19-05-2018 09:44 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Vond het erg mooi, ook toen hij uitlegde dat hij iedere bocht kent en zo precies weet wat er gebeurd. Erg mooigambieter schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:05:
Dit is mooi om te zien: 'F1 is my world' - Surprising one blind fan with the ultimate F1 experience
Een blinde F1 fan (@charafeddinF1, blind geworden toen hij 20 was) mag meerijden in de 2-seater in Barcelona. Dat moet een ervaring zijn
😆 - Denk ook eens om ;)
[YouTube: https://youtu.be/xmRb6mQGChg]
En nu geen commentaar meer op hem hebben.
Dat zou inderdaad erg jammer zijn, ben wel fan van hem. Komt Felix dan niet in de plaats van Gasly?sjaool schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:43:
Krijgen we nu na Monaco weer een ROS in de F1.
Volgens Tim Coronel stapt Felix Rosenqvist na Monaco in de Toro Rosso. Probleem is wel dat ROS nog bezet is door Rosberg.
Ik zou het op zich wel jammer vinden voor Hartley als hij dan alweer klaar zou zijn in de F1.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Zeg nooit nooit. Het kost wat. Maar dan heb je ook wel wat:AzzKickah schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:13:
Ik zou denk ik ook janken als een kind wanneer ik uit een F1 wagen zou stappen na die ervaring.
Never gonna happen. Ever.
http://winfieldracingschool.com/driving-experiences/
En dat zie er dan zo uit. (filmpje is ooit al eens eerder geplaatst hier)
Dat jochie dat vorig jaar ging huilen omdat Kimi uitviel was weer aanwezig in Barcelona, en Kimi viel uit. Dat zal Formule 1 leuk voor hem maken. Hij was kennelijk ook binnen de paddock...
En afgelopen weekend was hij er ook weerDaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:26:
Random gedachte.
Dat jochie dat vorig jaar ging huilen omdat Kimi uitviel was weer aanwezig in Barcelona, en Kimi viel uit. Dat zal Formule 1 leuk voor hem maken. Hij was kennelijk ook binnen de paddock...
Ook binnen de paddock.
En nu je het zo zegt: Kimi viel weer uit…

Dat kereltje bouwt wel trauma's op, op deze manier.
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 19-05-2018 10:43 ]
En dan ieder jaar te gast zijn bij Ferrari in de paddock en Kimi ontmoeten? Doe mij maar een paar trauma's hoor!Jasphur schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:31:
[...]
En afgelopen weekend was hij er ook weer
Ook binnen de paddock.
Ik zei al in het Barcelona race-topic, die mag vast niet meer komen! Jochie brengt ongelukDaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:26:
Random gedachte.
Waiting on the world to change
Felix is wel een coureur waar ik al eerder een F1 debuut bij had verwacht eerlijk gezegd.sjaool schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:43:
Krijgen we nu na Monaco weer een ROS in de F1.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Opzich wel jaloers op die gast. Heeft gewoon in een F1 wagen geredenJasphur schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:20:
[...]
Zeg nooit nooit. Het kost wat. Maar dan heb je ook wel wat:
http://winfieldracingschool.com/driving-experiences/
En dat zie er dan zo uit. (filmpje is ooit al eens eerder geplaatst hier)
[video]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat kereltje is eigenlijk het neefje van Toto en boort elke wedstrijd n gaatje in t blok van KimiJasphur schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:31:
[...]
En afgelopen weekend was hij er ook weer
Ook binnen de paddock.
Op de thumbnail kijk Jack wel heel verliefd naar Olavsjaool schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:14:
Olav in zijn element.
[video]
En nu geen commentaar meer op hem hebben.
Het is dat ik geen 10k heb rondslingeren voor zoiets...Destruction schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:42:
[...]
Opzich wel jaloers op die gast. Heeft gewoon in een F1 wagen gereden![]()
Yuh, same..Hoogie2004 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:52:
[...]
Het is dat ik geen 10k heb rondslingeren voor zoiets...

Maar anders...
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dan deed ik het als nog niet
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
nog nooit gezien had (hoe dan?!)
[ Voor 36% gewijzigd door AzzKickah op 20-05-2018 01:59 ]
[Vimeo: https://vimeo.com/270257436]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Heeft volgens mij niet met punten scoren te maken, kost hem geen drol, heb er wel respect voor. Het is voor hem geen moeite om dat soort dingen te doen, geef die jongen de dag van zijn leven hopelijk laat die hem ook nog even naar Spa komenhjs schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:49:
Score je toch een hoop punten mee door toch even bij die jongen langs te gaan met die spierziekte. (Max dus)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kudo's punten voor zn karma.Pierre schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:11:
[...]
Heeft volgens mij niet met punten scoren te maken, kost hem geen drol, heb er wel respect voor. Het is voor hem geen moeite om dat soort dingen te doen, geef die jongen de dag van zijn leven hopelijk laat die hem ook nog even naar Spa komen
Ik bedoelde het positief
Als die jongen in friesland had gewoond was maxo ok niet langs gegaan gok ik hoor.hjs schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:24:
[...]
Kudo's punten voor zn karma.
Ik bedoelde het positief
Tenminste, zo zou ik denken... Zandvoort via Leeuwarden kost gewoon veel tijd
Maar hij woont paar honderd meter van zandvoort dus, dan is het goed in te plannen haha
Maar altijd goed voor de marketing dit en erg leuk voor die jongen.
En voor de mensen die denken, waar hebben ze het overPierre schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:11:
[...]
Heeft volgens mij niet met punten scoren te maken, kost hem geen drol, heb er wel respect voor. Het is voor hem geen moeite om dat soort dingen te doen, geef die jongen de dag van zijn leven hopelijk laat die hem ook nog even naar Spa komen
https://nos.nl/artikel/22...ngen-met-spierziekte.html
https://www.circuitzandvoort.nl/nl/pitcam
En Radio Zandvoort is er ook de hele dag bij. In de ZFM App zit ook een link naar de stream.
[ Voor 33% gewijzigd door sjaool op 20-05-2018 12:20 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Is de cam slecht of is het daar klootjesweer?sjaool schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:00:
Pitcam op Circuit Zandvoort met audio van o.a. Olav.
Lijkt me overigens echt geen zak aan daar. Zo'n drukte om er te komen en te zijn en dan allemaal tussen van die dagjesmensen.
Precies, hoewel die caravanrace.TheBrut3 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:30:
[...]
Is de cam slecht of is het daar klootjesweer?
Lijkt me overigens echt geen zak aan daar. Zo'n drukte om er te komen en te zijn en dan allemaal tussen van die dagjesmensen.
https://twitter.com/Motor...2F%2Fnl.motorsport.com%2F
Ach, de beelden zullen wel snel online komen.
Hoogstens om een teststoeltje te kopen en een keer een paar rondjes in de McLaren te mogen rijden.Snowhite0901 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:17:
https://www.gpblog.com/nl...n-ruil-voor-stoeltje.html
Stroll 2.0
En en beetje ook williams 2.0
Bij Renault mocht Latifi dat al een keer in 2017 en dit jaar heeft hij die rol bij FI.
Maar de centen van papa kopen geen stoeltje als coureur. Dan zal ie toch eerst flink punten moeten gaan scoren en genoeg punten op zijn superlicentie gaan krijgen
Stroll was Europees F3 kampioen...je kunt zeggen van hem wat je wil, maar hij had in ieder geval voldaan aan de eis om voldoende punten op je superlicentie te hebben.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het is daar nogal heiïg en de camera is een SD webcam. De camera's schakelen om de zoveel tijd. Maar je kunt het allemaal prima volgen vind ik.TheBrut3 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:30:
[...]
Is de cam slecht of is het daar klootjesweer?
@DaniëlWW2 Dit bedoel je?
[YouTube: https://youtu.be/aCGcrHnEIOI]
Het is wel jammer dat tijdens de Red Bull demonstraties de boel volgens mij op zwart gaat.
[ Voor 30% gewijzigd door sjaool op 20-05-2018 14:26 ]
Er gaan genoeg geruchten die zeggen dat deze punten ook wel een beetje gekocht zijn.sanderb schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:51:
[...]
Hoogstens om een teststoeltje te kopen en een keer een paar rondjes in de McLaren te mogen rijden.
Bij Renault mocht Latifi dat al een keer in 2017 en dit jaar heeft hij die rol bij FI.
Maar de centen van papa kopen geen stoeltje als coureur. Dan zal ie toch eerst flink punten moeten gaan scoren en genoeg punten op zijn superlicentie gaan krijgen
Stroll was Europees F3 kampioen...je kunt zeggen van hem wat je wil, maar hij had in ieder geval voldaan aan de eis om voldoende punten op je superlicentie te hebben.
Red Bull zal dit zelf op aan het nemen zijn.sjaool schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:09:
Het is wel jammer dat tijdens de Red Bull demonstraties de boel volgens mij op zwart gaat.
Verder maakte Ricciardo het wel heel erg bont.
https://twitter.com/BOVAG...2F%2Fnl.motorsport.com%2F
Ik ken de verhalen...en zelfs als alles daarvan waar is:Snowhite0901 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:48:
[...]
Er gaan genoeg geruchten die zeggen dat deze punten ook wel een beetje gekocht zijn.
Een simulator voor Williams waar alleen Stroll op mocht voor F3
Een F1 engineer die bij Prema kwam om de auto te verbeteren
Gruwelijk veel testkilometers in een 2014 Williams F1
Dan nog heeft ie zelf die races moeten rijden. In een klasse waar de auto minder het verschil maakt dan F1.
Toegegeven, het was niet het zwaarste jaar in de F3, maar sommige van de jongens waar hij tegen reed doen het nu ook niet onverdienstelijk.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Bij het beste team van de f3 met dus vaak de beste afstelling waarbij de teamgenoten in dienst van hem reden....sanderb schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:06:
[...]
Ik ken de verhalen...en zelfs als alles daarvan waar is:
Dan nog heeft ie zelf die races moeten rijden. In een klasse waar de auto minder het verschil maakt dan F1.
Toegegeven, het was niet het zwaarste jaar in de F3, maar sommige van de jongens waar hij tegen reed doen het nu ook niet onverdienstelijk.
Klopt, maar dan moet je het alsnog wel doen. Ik denk dat een aantal rijders die voorheen de F1 hebben behaald, ook dat niet had gered. Maar we zijn inmiddels alweer een hoop middelmatigheid kwijtSnowhite0901 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:02:
[...]
Bij het beste team van de f3 met dus vaak de beste afstelling waarbij de teamgenoten in dienst van hem reden....
Hier nog wat meer beelden van de caravans: https://twitter.com/RTLGP/status/998213095909744641
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 20-05-2018 17:23 ]
Je kan hier natuurlijk twee dingen tegenover inbrengen.sanderb schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:06:
[...]
Ik ken de verhalen...en zelfs als alles daarvan waar is:
Ten eerste zat hij wel in een van de betere F3 auto's/teams en had hij alsnog twee seizoenen nodig om kampioen te worden. Concurrentie van zijn teamgenoten kreeg hij niet. Vervolgens sloeg hij F2 over dat vol met talent zit, en waar alleen de beste coureurs een kans maken om door te stromen naar de F1. In plaats van zich te bewijzen in de F2, kocht zijn vader gewoon een plaats in de F1.
Ah, maar Max heeft ook geen F2 gedaan dus dat is niet eerlijk dat Stroll wel de F2 moest doen. Het verschil is dat Max zo goed bezig was in de F3 dat notoire strenge Helmut Marko hem vrijwel meteen naar de F1 bracht, en na iets meer dan een jaar al naar RBR. Max heeft gewoon bewezen exceptioneel te zijn.
Ten tweede zijn prestaties in F1. Hij had het moeilijk tegen Massa die echt niet goed presteerde afgelopen seizoen. Twee keer afgelopen seizoen liet hij iets zien. De eerste was het podium in Baku, dat ook veel geluk was. De tweede keer was de kwalificatie in de regen op Monza. Dat was eigenlijk de enige keer dat hij liet zien iets te kunnen.
Dat is gewoon bar weinig als je bedenkt hoeveel talent er is dat de F1 niet haalt. Denk aan Wehrlein die uit de F1 is geschopt of zelfs Kvyat. Beiden coureurs die ik hoger inschat. Vervolgens gaat Stroll wel een zitje blokkeren waar een veel betere coureur hoort te zitten. Denk aan Russel, Norris, Albon of misschien de Vries. Zeker Russel zou een zeer logische kandidaat moeten zijn.
Eigenlijk is het een vorm van gerechtigheid dat Williams nu het allerslechtste team is. Ze kozen zelf voor twee pay drivers, en die betalen nu flink voor de slechte auto en zijn vrijwel kansloos om Q2 te halen, punten te scoren, laat staan te denken aan het podium.
@sjaool Zoals ik al zei is Red Bull het zelf op aan het nemen.
https://twitter.com/redbullNED/status/998203395298164736
Of juist niet, veel slechter als nu kan toch nietiichel schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:31:
tsja, williams had zonder de Roebels van Sirotkin en de Dollars van Stroll nog minder geld gehad om de auto te ontwikkelen en dan waren ze nog verder achterop geraakt.
Maar nu hebben ze geld, een waardeloze auto en niet de coureurs om de auto verder te ontwikkelen waardoor de auto eerder waardeloos zal blijven en ze verder achter zullen raken. Vervolgens gaan ze ook heel wat prijzengeld mislopen omdat ze op deze manier laatste in het WCC gaan worden.iichel schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:31:
tsja, williams had zonder de Roebels van Sirotkin en de Dollars van Stroll nog minder geld gehad om de auto te ontwikkelen en dan waren ze nog verder achterop geraakt.
Tja, simulator en het echte werk is niet hetzelfde. In de simulator zal je bijvoorbeeld geen willekeuriger oververhitte motoren hebben door ontwerpfouten in de koeling. Verder kan Williams zomaar met correlatie problematiek zitten. Anders weet je maanden van te voren al dat je auto niet deugt en je dingen moet aanpassen.iichel schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:24:
Ik heb begrepen dat Kubica aardig wat simulatorwerk schijnt te doen voor de development van de auto? Maar ze gaan Massa nog wel missen.
Op Baku koste het kennelijk 0,8sec per rondje. Dat is fors genoeg om de aansluiting bij het middenveld te verliezen. Als je vervolgens zowel aan de voor als achterkant geen balans in de auto krijgt, tja dan gaat het lastig worden. Dat gaat nog wat worden in Monaco waar je vooral zelfvertrouwen moet hebben. We hebben de William's, Hartley, Grosjean, Hulkenberg die wel vaker problemen heeft op stratencircuits en Leclerc is nieuw en Monaco lijkt me dan ook niet je favoriete race.iichel schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:44:
Yep daar heb je gelijk aan. Maar dat koelingsprobleem zou naar verluid nog geen seconde kosten, ze zijn wel meer dan een seconde de weg kwijt
Ik heb echt zoiets van meteen naar buiten rijden voor Q1 en meteen een rondje neerzetten, voordat de baan vol met kapotte auto's ligt en je in de problemen komt omdat je eerst nog een rondje op moet warmen.
LEC heeft al zijn hele leven zowat op het circuit gewoond.DaniëlWW2 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:51:
[...]
Op Baku koste het kennelijk 0,8sec per rondje. Dat is fors genoeg om de aansluiting bij het middenveld te verliezen. Als je vervolgens zowel aan de voor als achterkant geen balans in de auto krijgt, tja dan gaat het lastig worden. Dat gaat nog wat worden in Monaco waar je vooral zelfvertrouwen moet hebben. We hebben de William's, Hartley, Grosjean, Hulkenberg die wel vaker problemen heeft op stratencircuits en Leclerc is nieuw en Monaco lijkt me dan ook niet je favoriete race.
Zijn allereerste auto wedstrijd was ook volgens mij op het GP circuit.
Dus ondanks het de eerste keer is van LEC op Monaco in de F1, verwacht ik wel dat hij goed mee kan komen.
Dat weet je nooit met Monaco. Max is er ook al behoorlijk vaak eraf gegaan, inclusief meerdere malen in een weekend nadat hij de vorige race doodleuk had gewonnen. Het is gewoon een ongelofelijk moeilijke baan.Ryur schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:06:
[...]
LEC heeft al zijn hele leven zowat op het circuit gewoond.
Zijn allereerste auto wedstrijd was ook volgens mij op het GP circuit.
Dus ondanks het de eerste keer is van LEC op Monaco in de F1, verwacht ik wel dat hij goed mee kan komen.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je zelfvertrouwen nodig hebt omdat Monaco altijd onvergefelijk is. Hartley staat onder druk tot het punt dat er al geruchten zijn over zijn vervanging. Dat helpt echt niet.iichel schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:09:
Hartley was in Baku keurig 10e. Hoezo liggen stratencircuits hem niet?
Ik denk dat ze bij Toro Rosso (Marko) niet moeten onderschatten hoeveel Hartley z'n ervaring in 't WEC kan gebruiken voor brandstof sparen en de banden begrijpen. Maargoed, we zullen zien. Ik ben wel fan van 'm maar in F1 moet ie wel beter gaan rijden.
Max zal het er niet op gericht hebben*, maar het is alleen al hele goede PR als je dat soort dingen doethjs schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:49:
Score je toch een hoop punten mee door toch even bij die jongen langs te gaan met die spierziekte. (Max dus)
Sluit niet uit dat z'n management het wel als argument kan hebben gebruikt tov Max "Joh, we kwamen een oproep tegen, het zou goede PR zijn, dat moet je wel even doen. Gewoon even langs gaan en klaar", zoiets
Inderdaad, zo'n jongen de koning te rijk, voor Max niet ontzettend veel moeite. Waarom dan niet
Oh en over de Williams discussie: Toen ik in dit topic beweerde dat Williams het nieuwe Sauber zou worden als men voor 2 paydrivers zou gaan, had ik niet verwacht dat ik in deze mate gelijk zou krijgen
[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 21-05-2018 03:13 ]
Bij F1 Café zeiden ze dat het z'n laatste race kon zijn als hij het weer verprutste...iichel schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:20:
Fair enough. Ik las het alsof Brendon in het rijtje van mensen met problemen zat met stratencircuits maar da's wellicht meer op Hulk bedoeld.
Ik denk dat ze bij Toro Rosso (Marko) niet moeten onderschatten hoeveel Hartley z'n ervaring in 't WEC kan gebruiken voor brandstof sparen en de banden begrijpen. Maargoed, we zullen zien. Ik ben wel fan van 'm maar in F1 moet ie wel beter gaan rijden.

Hoeveel races heeft hij nu gereden? 8 ofzo? Ik begrijp niet zo goed dat ze hem nú al zouden willen kicken. Blijkbaar zien ze meer dan wij, maar als ze VER na 60 races nog wel de handen boven het hoofd houden na zijn crashes, zou die crash in Barcelona zeker niet mee mogen wegen.ArcticWolf schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:49:
[...]
Bij F1 Café zeiden ze dat het z'n laatste race kon zijn als hij het weer verprutste...
Verstappen bevindt zich in een luxe positie, Red Bull heeft hem toentertijd als 16-jarige uit de Formule 3 rechtstreeks in de F1 gezet. Dat was toen een statement van: "Kijk eens naar ons geweldige junior-programma!" Zouden ze nu Verstappen eruit zetten erkennen ze hun eigen fout (niet perse een fout maar je begrijpt wat ik bedoel) en tja, dan spelen ego's in de kwestie.ArnevdS schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:05:
[...]
Hoeveel races heeft hij nu gereden? 8 ofzo? Ik begrijp niet zo goed dat ze hem nú al zouden willen kicken. Blijkbaar zien ze meer dan wij, maar als ze VER na 60 races nog wel de handen boven het hoofd houden na zijn crashes, zou die crash in Barcelona zeker niet mee mogen wegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cranzai op 21-05-2018 11:12 ]
Ik denk dat ze meer hadden verwacht van een WEC kampioen, het lijkt er toch een beetje op dat hij de druk niet aan kan. Terwijl ze bij Gasly juist het omgekeerde hebben gekregen... volgens mij waren daar de verwachtingen laag maar presteert hij wel goed.ArnevdS schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:05:
[...]
Hoeveel races heeft hij nu gereden? 8 ofzo? Ik begrijp niet zo goed dat ze hem nú al zouden willen kicken. Blijkbaar zien ze meer dan wij, maar als ze VER na 60 races nog wel de handen boven het hoofd houden na zijn crashes, zou die crash in Barcelona zeker niet mee mogen wegen.
Maar goed, de keuze voor Hartley was mij ook enigszins vreemd toen de naam viel vorig jaar dus weet ook niet helemaal waar RBR mee bezig is.
Lijkt me ook niet geheel onterecht, ik wil niet zeggen dat het een prutser is (ik ken z'n verdere carriere niet, buiten het feit dat-ie al 's eerder door Marko uit het RB programma gekicked is), maar ik zou op z'n minst wel vast stellen dat de F1 niet zijn tak van sport is. GAS scoort vrij consequent beter en heeft geen partij aan HAR.ArcticWolf schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:49:
[...]
Bij F1 Café zeiden ze dat het z'n laatste race kon zijn als hij het weer verprutste...
De vraag is wie ze in die auto willen gaan zetten. Ik heb gehoord dat Honda ook wat junioren heeft waarvan ze er graag een naar de F1 zouden willen brengen. RBR wil Honda motoren in de toekomst en wellicht van STR de works-status overnemen, beide hebben iets te onderhandelen op dat vlak. Maar mid-season lijkt het me niet waarschijnlijk dat deze wisseling (dus HAR eruit voor een Honda junior) plaats zou gaan vinden. Dus waar ga je dat stoeltje mee opvullen voor de rest van het seizoen?
Het lijkt me niet realistisch, maar ik zou het opzich wel een mooie stunt vinden als dit een kansje zou betekenen voor Kubica. Gewoon een zitje opvullen zodat RB/Marko de tijd heeft om na te denken over een opvolger, en Kubica kan laten zien wat-ie nog wel of niet meer kan
[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 21-05-2018 12:36 . Reden: voor de zekerheid ff een stukje tekst dik gedrukt gemaakt. ]
@Cranzai ik denk niet dat het een statement was m.b.t. het RBR Junior-programma. Verstappen reed pas in de RBR kleuren rond vanaf de 25-ste race in het 2014 F3 seizoen. Daarna werd pas officieel bekend gemaakt dat hij Formule 1 zou gaan doen. Je zou het misschien niet verwachten, maar Verstappen is er blijkbaar werkelijk door zijn talent in gekomen en niet omdat ie al jaren in de pijplijn zat bij RBR?Cranzai schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:12:
[...]
Verstappen bevindt zich in een luxe positie, Red Bull heeft hem toentertijd als 16-jarige uit de Formule 3 rechtstreeks in de F1 gezet. Dat was toen een statement van: "Kijk eens naar ons geweldige junior-programma!" Zouden ze nu Verstappen eruit zetten erkennen ze hun eigen fout (niet perse een fout maar je begrijpt wat ik bedoel) en tja, dan spelen ego's in de kwestie.
Testing, one, two ...

Je zal zeker niet de enige zijn. De stemmen lijken ook enorm veel op elkaar.Tommy The Cat schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:15:
Dit is wel heel slecht. Tot vandaag was ik in de veronderstelling dat Christian Horner met Max over de radio praat. Maar dat is natuurlijk zijn race engineer Gianpiero Lambias, die voor mijn gehoor exact dezelfde stem heeft.
Canada koopt gewoon de stoeltjes.Formula one schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:37:
Latifi in de mclaren volgend jaar ?
En Stroll naar FI als die in zwaarder financieel water komen,en het lek bij Williams niet boven komt.
Andere teams zie ik er niet intrappen en niet zo hard het geld nodig hebben.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Maar in hét fragment na zijn overwinning in Spanje wordt hij toch wel door Christian Horner gefeliciteerd? Of ben ik dan gek?Tommy The Cat schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:15:
Dit is wel heel slecht. Tot vandaag was ik in de veronderstelling dat Christian Horner met Max over de radio praat. Maar dat is natuurlijk zijn race engineer Gianpiero Lambias, die voor mijn gehoor exact dezelfde stem heeft.
Ja, als een van beide rijders wint, feliciteert Horner ze ook altijd na de race. Dat klinkt dan eigenlijk altijd zo: '[naam], you are a race winner. Fantastic/you are the man/well done!miekol schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:44:
[...]
Maar in hét fragment na zijn overwinning in Spanje wordt hij toch wel door Christian Horner gefeliciteerd? Of ben ik dan gek?
Correct. Na zijn overwinning in Spanje hoor je wel een stuk boordradio van Christian. Maar in 99,99% van de gevallen onder de race zul je de engineer horen.miekol schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:44:
[...]
Maar in hét fragment na zijn overwinning in Spanje wordt hij toch wel door Christian Horner gefeliciteerd? Of ben ik dan gek?
Ik kan mij tijdens de race ook maar een aantal momenten herinneren waarop je niet de engineer hoort. Bv Abu Dhabi 2016 waarbij Hamilton de boel ophoudt om nog de titel te kunnen pakken. Nadat al verschillende keren Hamiltons race engineer heeft gevraagd om harder te rijden komt op een gegeven moment Paddy Lowe op de radio (wat ie zelfs kenbaar maakt 'this is Paddy', waarschijnlijk dus ook omdat het zo ongewoon is dat iemand anders op de boordradio komt).
Daarnaast is er in race of kwali van Austin (2017 denk ik) een dingetje geweest waarbij Gunter Steiner bij Grosjean op de boordradio kwam om hem mede te delen dat hij moest stoppen met bitchen en moest doorrijden.
Dat iemand anders buiten de race engineer zich op de boordradio meld tijdens een race/kwali etc is dus echt hoogstens ongewoon. Na een finish heb je het wel vaker waarbij bv de teambaas een rijder feliciteerd.
Geen idee meer waar ik het gezien heb, maar in een interview (denk ik dan) werd inderdaad uitgelegd dat in principe de coureur alleen praat met zijn engineer tijdens te race. Als je tijdens de race je teambaas in je oor hoort kun je er vanuit gaan dat je iets doet wat het team niet leuk vindt en dat je na de race bij de baas op kantoor mag komen verschijnenRobertMe schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:54:
[...]
Correct. Na zijn overwinning in Spanje hoor je wel een stuk boordradio van Christian. Maar in 99,99% van de gevallen onder de race zul je de engineer horen.
Ik kan mij tijdens de race ook maar een aantal momenten herinneren waarop je niet de engineer hoort. Bv Abu Dhabi 2016 waarbij Hamilton de boel ophoudt om nog de titel te kunnen pakken. Nadat al verschillende keren Hamiltons race engineer heeft gevraagd om harder te rijden komt op een gegeven moment Paddy Lowe op de radio (wat ie zelfs kenbaar maakt 'this is Paddy', waarschijnlijk dus ook omdat het zo ongewoon is dat iemand anders op de boordradio komt).
Daarnaast is er in race of kwali van Austin (2017 denk ik) een dingetje geweest waarbij Gunter Steiner bij Grosjean op de boordradio kwam om hem mede te delen dat hij moest stoppen met bitchen en moest doorrijden.
Dat iemand anders buiten de race engineer zich op de boordradio meld tijdens een race/kwali etc is dus echt hoogstens ongewoon. Na een finish heb je het wel vaker waarbij bv de teambaas een rijder feliciteerd.
[Video: https://twitter.com/McAnnie_F1/status/998313291498840064]
[Video: https://www.facebook.com/bernhard.vanoranje/videos/1798006800260530/]
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1