Over tien minuten op Ziggo het interview van Wilfried de Jong met MV.
Ben je niet in de war met 26 februari? Morgen is het pas 26 januariTommy The Cat schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:17:
Ik lees hier nog weinig over de eerste 2018 testdag morgen.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nog een maandje wachten helaas!Tommy The Cat schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:17:
Zien we morgen meteen grotendeels de nieuwe liveries?
Zit wel klaar voor interview op Ziggo zo (20:30).
En bij deze meld ik me hier ook weer

Ik kan blijkbaar niet langer wachten
edit
Stond al een tijdje (verkeerd) in mijn agenda
[ Voor 43% gewijzigd door Tommy The Cat op 25-01-2018 20:27 ]
Is dat niet een maandje later?Tommy The Cat schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:17:
Zien we morgen meteen grotendeels de nieuwe liveries?
Interview gezien, maar ik vond het tegenvallen. Deskundigheid van Wilfried op het gebied van F1 viel me tegen, waardoor er niet echt een 'chemie' tussen beide ontstond. B.v. de foto van de Apenrots.. Wilfried probeerde meerdere malen tevergeefs om Max te laten zeggen dat hij bovenop de rots zat, maar Max liet duidelijk merken dat hij dat niet wilde zeggen en was hem meerdere keren te slim af. En Red Bull drankjes zijn slecht voor je tanden? Werkelijk? Gaan we het daar over hebben in een interview!DJTimo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:20:
Over tien minuten op Ziggo het interview van Wilfried de Jong met MV.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

YouTube: Hele uitzending: Wilfried de Jong in gesprek met Max Verstappen 50min Via Ziggo
Helaas niet te embedden, 1x klikken dus
Edit:
Oorspronkelijke post wat opgeschoond (was met de tablet gemaakt.)
[ Voor 96% gewijzigd door nachtnet op 26-01-2018 07:50 ]
Ik vond het interview wel vermakelijk maar inderdaad niks nieuws gehoord behalve het feit dat Max blijkbaar maar 1 paspoort heeft (het Nederlandse). Ik dacht dat ie nog steeds een dubbele nationaliteit had. Qua vragen was ie WdJ vaak te slim af.
Dat betekent, stam + t .
Zojuist gekeken maar wat een slecht interview zegnachtnet schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:06:
[video]
YouTube: Hele uitzending: Wilfried de Jong in gesprek met Max Verstappen 50min

Vragen als "je weet dat Red Bull heel slecht voor je tanden is?" kun je echt niet maken

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Het was geen heel gek interview, maar miste inderdaad wat zout. Het was wat flauw er en der.
Vond wel het antwoord van VER over Vrouwen in de F1 een slap en gedateerd antwoord. Denk dat dat antwoord hem nog enige tijd (negatief) kan achtervolgen.
Had iemand anders ook het idee dat de stapel foto's groter was dan het aantal uitgezonden vragen & antwoorden?
Vond wel het antwoord van VER over Vrouwen in de F1 een slap en gedateerd antwoord. Denk dat dat antwoord hem nog enige tijd (negatief) kan achtervolgen.
Had iemand anders ook het idee dat de stapel foto's groter was dan het aantal uitgezonden vragen & antwoorden?
Vond een beetje zonde van mijn tijd om eerlijk te zijn, en inderdaad die opmerkingen over vrouwen vond ik niet gepast.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wat verwacht je dan van een gozer van 20 jaar.
Alsof hij zich daar ooit ook maar 1 seconden mee bezig heeft gehouden.
Kanloos interview met levensvragen die voor hem nog totaal van toepassing zijn. Deze vragen over 10 jaar opnieuw stellen zal mogelijk een veel volwassener interview opleveren.
Alsof hij zich daar ooit ook maar 1 seconden mee bezig heeft gehouden.
Kanloos interview met levensvragen die voor hem nog totaal van toepassing zijn. Deze vragen over 10 jaar opnieuw stellen zal mogelijk een veel volwassener interview opleveren.
Ik heb het interview niet gezien, dus ik weet niet precies hoe hij het gezegd heeft, maar als hij het zo gezegd heeft als jij nu dan sluit het een het ander niet uit: dat je geen twee paspoorten hebt wil niet zeggen dat je geen twee nationaliteiten hebt.Apache4u schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:24:
Ik vond het interview wel vermakelijk maar inderdaad niks nieuws gehoord behalve het feit dat Max blijkbaar maar 1 paspoort heeft (het Nederlandse). Ik dacht dat ie nog steeds een dubbele nationaliteit had. Qua vragen was ie WdJ vaak te slim af.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Viel toch wel mee? Wat hij zei was niet onwaar. Dat er tere zieltjes zijn die daar dan weer over gaan janken, tjah. Next!nachtnet schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:33:
Lol tinfoilhat off. Max leeft in een internationale wereld waar behoorlijk anders tegen dit soort dingen aangekeken wordt dan de betweterige nederlanders.nachtnet schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:33:
Verrek, je hebt gelijk natuurlijk. Paspoort staat niet gelijk aan nationaliteit. Volgens mij had ie het over paspoort. De Nederlandse nationaliteit verlies je als je met dubbele nationaliteit langdurig (ik dacht 10 jaar) in het buitenland (buiten de eu) woont en geen verlenging of verklaring aanvraagt. Misschien dat er ook zoiets is met de Belgische nationaliteit?ATS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:14:
[...]
Ik heb het interview niet gezien, dus ik weet niet precies hoe hij het gezegd heeft, maar als hij het zo gezegd heeft als jij nu dan sluit het een het ander niet uit: dat je geen twee paspoorten hebt wil niet zeggen dat je geen twee nationaliteiten hebt.
Dat betekent, stam + t .
Wait, Ziggo zet het interview zelf op Youtube? Had dat effe niet verwacht. Dacht dat ze dit wilden gaan gebruiken om mensen gewoon hun Ziggo Sport Totaal abonnement te laten gebruiken, maar dat is dus niet nodig. Nicenachtnet schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:06:
[afbeelding]
YouTube: Hele uitzending: Wilfried de Jong in gesprek met Max Verstappen 50min Via Ziggo
Edit:
Oorspronkelijke post wat opgeschoond (was met de tablet gemaakt.)
Ondertussen was Charlie afgelopen week dus stiekem in Nederland. Hij heeft het TT circuit bezichtigd en grotendeels goedgekeurd voor de F1. Kennelijk zijn alleen wat extra zaken zoals kerbs of barrières zijn nodig.
https://nos.nl/artikel/22...ssen-stap-dichterbij.html
De baan zelf ziet er op zich redelijk "biased" genoeg uit voor RBR.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-01-2018 12:14 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
@DaniëlWW2 Je was mij net voor. Keep the hype alive
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het is en blijft ook gewoon een mooi circuit. Ik snap de romantiek wel achter Zandvoort, en de geschiedenis. Maar Assen is naar mijn mening een veel betere kandidaat.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:12:
Ondertussen was Charlie afgelopen week dus stiekem in Nederland. Hij heeft het TT circuit bezichtigd en grotendeels goedgekeurd voor de F1. Kennelijk zijn alleen wat extra zaken zoals kerbs of barrières zijn nodig.![]()
Eerste zee vracht gaat nu al onderweg:
Voornamelijk wheel guns en standaard accesoires uiteraard
Voornamelijk wheel guns en standaard accesoires uiteraard
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Voor mij is Zandvoort net te fietsen. Was dit niet zo, dan hoeft het van mij niet. Is er een race, kan je er niet normaal komen.Zahariac schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:33:
[...]
Het is en blijft ook gewoon een mooi circuit. Ik snap de romantiek wel achter Zandvoort, en de geschiedenis. Maar Assen is naar mijn mening een veel betere kandidaat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voor mij ook net te fietsen (1,5 uur). Maar Assen doe ik ieder jaar al naar de TT. Is ook prima te doen op de motor.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:34:
[...]
Voor mij is Zandvoort net te fietsen. Was dit niet zo, dan hoeft het van mij niet. Is er een race, kan je er niet normaal komen.
Valt er ook een beetje in te halen op Assen voor een F1 auto?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
10 meter breed. Dus moet te doen zijn lijkt mij.Lekker Ventje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:40:
Valt er ook een beetje in te halen op Assen voor een F1 auto?
Dat gaat er natuurlijk alleen maar om dat die baan technisch gezien geschikt is voor F1, met name op het gebied van veiligheid, en wil verder nog niets zeggen natuurlijk.
Ik zie een Nederlandse GP niet gebeuren, tenzij er ineens allerlei andere circuits van de kalender verdwijnen. Ik zou in ieder geval niet weten wat de commerciële waarde van nog een Europese GP zou zijn voor de eigenaren. Lijkt me dat die eerder zullen kijken naar een land waar nog veel meer groeipotentieel ligt.
Maar goed, dit is zo'n beetje een wekelijks terugkerend item in deze topicreeks, dus dream on allemaal.
Ik zie een Nederlandse GP niet gebeuren, tenzij er ineens allerlei andere circuits van de kalender verdwijnen. Ik zou in ieder geval niet weten wat de commerciële waarde van nog een Europese GP zou zijn voor de eigenaren. Lijkt me dat die eerder zullen kijken naar een land waar nog veel meer groeipotentieel ligt.
Maar goed, dit is zo'n beetje een wekelijks terugkerend item in deze topicreeks, dus dream on allemaal.
Qua marketing zou het toch wel goed moeten komen lijkt mij. Heineken hoofdsponsor. Nederlandse rijder die het goed doet.Arrne schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:45:
Dat gaat er natuurlijk alleen maar om dat die baan technisch gezien geschikt is voor F1, met name op het gebied van veiligheid, en wil verder nog niets zeggen natuurlijk.
We hebben al jaren niet meer iemand die echt een deuk in een pakje boter kan slaan in de MotoGP of de klasses daaronder. En toch zijn de tribunes ieder jaar weer vol bij de TT.
kerbstones van goud, ingelegd met roze diamantjes ofzo?https://nos.nl/artikel/22...ssen-stap-dichterbij.html:
[...]
Zo moet het circuit nog wel enkele noodzakelijke aanpassingen doen door middel van kerbstones, vangrails en Tecpro barriers. De kosten daarvoor worden op twee miljoen euro geraamd.

Objectief gezien is Assen natuurlijk een veel logischere plaats voor een F1-GP dan Zandvoort. Maar jah, Zandvoort is op fietsafstand
[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 26-01-2018 13:01 ]
Dit dus, de logistiek naar Assen is vele malen beter dan Zandvoort, alleen al het feit dat Assen naar een snelweg ligt..... Mooie dromen over Zandvoort, maar laten we nu van de twee circuits die we hebben er 1 naar voren schuiven waar van duidelijk is dat er een internationaal evenement gehost kan worden. (Motor GP)Zahariac schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:33:
[...]
Het is en blijft ook gewoon een mooi circuit. Ik snap de romantiek wel achter Zandvoort, en de geschiedenis. Maar Assen is naar mijn mening een veel betere kandidaat.
Ik hoop echt dat het ze gaat lukken, ik zie nog wel wat eisen van de FOM betreffende aankleding en mogelijkheden, maar goed…. Hopen dat de FOM ook mee gaat met de FIA, dan zou het toch geweldig zijn om met een jaar of wat naar Assen te gaan voor een Formule 1 race…
Cogitationis poenam nemo patitur
Putdeksels met goud vastsolderen denk iknaitsoezn schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:57:
[...]
kerbstones van goud, ingelegd met roze diamantjes ofzo?
Objectief gezien is Assen natuurlijk een veel logischere plaats voor een F1-GP dan Zandvoort. Maar jah, Zandvoort is op fietsafstand
Dan het liefst in 2020, nieuwe motorreglementen en het jaar dat Max WDC wordtBullet NL schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Dit dus, de logistiek naar Assen is vele malen beter dan Zandvoort, alleen al het feit dat Assen naar een snelweg ligt..... Mooie dromen over Zandvoort, maar laten we nu van de twee circuits die we hebben er 1 naar voren schuiven waar van duidelijk is dat er een internationaal evenement gehost kan worden. (Motor GP)
Ik hoop echt dat het ze gaat lukken, ik zie nog wel wat eisen van de FOM betreffende aankleding en mogelijkheden, maar goed…. Hopen dat de FOM ook mee gaat met de FIA, dan zou het toch geweldig zijn om met een jaar of wat naar Assen te gaan voor een Formule 1 race…
[ Voor 52% gewijzigd door Zahariac op 26-01-2018 13:06 ]
via @Olav_Mol: Starttijden van Europese GP's gaan naar later op de dag.
15:10 Gp Frankrijk zelfs naar 16:00u
[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 26-01-2018 13:11 ]
Ik denk niet dat de verkoop van kaartjes de primaire/enige overweging is van F1 eigenaren, anders waren sommige circuits al lang van de kalender verdwenen.Zahariac schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:48:
[...]
Qua marketing zou het toch wel goed moeten komen lijkt mij. Heineken hoofdsponsor. Nederlandse rijder die het goed doet.
We hebben al jaren niet meer iemand die echt een deuk in een pakje boter kan slaan in de MotoGP of de klasses daaronder. En toch zijn de tribunes ieder jaar weer vol bij de TT.
En ook Heineken kijkt natuurlijk veel verder dan de kleine Nederlandse markt, dat zie je ook aan de evenementen waar ze hun sponsoring nu op richten. Ik geloof niet dat een GP in Nederland nu zo heel belangrijk voor ze zou zijn.
Lijkt mij opzich niet verkeerd. 16:00 de race, en daarna bij vrouwlief aanschuiven aan tafel. Ik zie t wel zitten.nachtnet schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:07:
Kaartverkoop is ook zeker niet de enige overweging. Maar voor een hoop evenementen is Nederland wel een geschikte kandidaat. Internationaal gezien is Nederland ook bekend genoeg.Arrne schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:11:
[...]
Ik denk niet dat de verkoop van kaartjes de primaire/enige overweging is van F1 eigenaren, anders waren sommige circuits al lang van de kalender verdwenen.
En ook Heineken kijkt natuurlijk veel verder dan de kleine Nederlandse markt, dat zie je ook aan de evenementen waar ze hun sponsoring nu op richten. Ik geloof niet dat een GP in Nederland nu zo heel belangrijk voor ze zou zijn.
Er zijn nog een hoop drempels te nemen, maar als genoeg mensen en partijen zich er hard voor maken lijkt mij dat t gewoon haalbaar moet zijn. Assen is daar ook nog qua locatie geschikter voor dan Zandvoort. De Duitse grens ligt binnen handbereik.
[ Voor 56% gewijzigd door Zahariac op 26-01-2018 13:19 ]
Ach Assen is misschien logistiek beter, maar heeft kleine pitboxen, smalle baan etc.
Zandvoort wordt een file-hel maar is meer geschikt voor auto's.
Samen goed, maar beide nét niet. En er wordt pas geracet als er genoeg verdiend kan worden.
Ik zie het niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd.
Samen goed, maar beide nét niet. En er wordt pas geracet als er genoeg verdiend kan worden.
Dit heeft dan wellicht met "America First" te maken verwacht ik?nachtnet schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:07:
Testing, one, two ...
Even voor diegene (zoals ik) die geen idee hebben van hoe het circuit van assen eruit ziet.
Een rondje met de Hulk.
Een rondje met de Hulk.
Zo gek is het toch niet, als je een nieuwe markt aan wil boren zul je wel moeten zorgen dat de races gereden worden op een moment dat de mensen daar zullen kijken. En dat de VS een interessante markt is voor een sport om te groeien staat buiten kijf lijkt me. Maar precies daarom lijkt me ook dat er in de toekomst eerder minder dan meer Europese GP's op de kalender zullen komen.hardware-lover schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:20:
[...]
Dit heeft dan met "America First" te maken verwacht ik?
Gekke tijd wel, 15:10.
Dan kun je makkelijker zeggen dat de race om 15:00 uur begint. Dan weet je zeker dat iedereen voor de buis/computerscherm zit als het daadwerkelijk om 15:10 uur begint.Arrne schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:27:
[...]
Zo gek is het toch niet, als je een nieuwe markt aan wil boren zul je wel moeten zorgen dat de races gereden worden op een moment dat de mensen daar zullen kijken. En dat de VS een interessante markt is voor een sport om te groeien staat buiten kijf lijkt me. Maar precies daarom lijkt me ook dat er in de toekomst eerder minder dan meer Europese GP's op de kalender zullen komen.
Wel even goed lezen natuurlijk. De totale kosten van alle aanpassingen, dus ook de Tecpro barriers e.d. dat kost 2 miljoen euro, niet alleen de kerbstones. Die trouwens ook custom made moeten zijn immers, dus aan de andere kant is het zo raar niet, dat het zo prijzig is.naitsoezn schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:57:
kerbstones van goud, ingelegd met roze diamantjes ofzo?
Want? Assen is MotoGP circuit, ik zie niet waarom dat (ook) een F1 circuit zou moeten zijn? Assen lijkt mij daar in elk geval o.a. te smal voor.Objectief gezien is Assen natuurlijk een veel logischere plaats voor een F1-GP dan Zandvoort. Maar jah, Zandvoort is op fietsafstand
Dat zal wel het idee zijn, 10 minuten intro vanuit de FOM oid.Jasphur schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:29:
[...]
Dan kun je makkelijker zeggen dat de race om 15:00 uur begint. Dan weet je zeker dat iedereen voor de buis/computerscherm zit als het daadwerkelijk om 15:10 uur begint.
Die 15:10 zal wel een typo zijn Geen typoArrne schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:27:
[...]
Zo gek is het toch niet, als je een nieuwe markt aan wil boren zul je wel moeten zorgen dat de races gereden worden op een moment dat de mensen daar zullen kijken. En dat de VS een interessante markt is voor een sport om te groeien staat buiten kijf lijkt me. Maar precies daarom lijkt me ook dat er in de toekomst eerder minder dan meer Europese GP's op de kalender zullen komen.

Persoonlijk vond ik het voorstukje tijdens de US GP zo over the top, maar ik ben natuurlijk een dinosaurus en misschien helemaal niet de doelgroep voor het nieuwe F1 management, die hebben het vooral over het aantrekken van meer jeugd voor deze sport.
Testing, one, two ...
Pff.. Wat een rottige tijd 15:10.
14:00 brak al de volledige dag...maar dit is nog erger.
14:00 brak al de volledige dag...maar dit is nog erger.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
mogelijk komt met 15:10 de eindtijd van een GP op een beter moment voor Amerikaanse Media. (iets met tijdslots etc.)
Joh, je meent het. Dat maakt het een stuk beterCH4OS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:30:
[...]
Wel even goed lezen natuurlijk. De totale kosten van alle aanpassingen, dus ook de Tecpro barriers e.d. dat kost 2 miljoen euro, niet alleen de kerbstones.

Het tijdstip verschuiven heeft natuurlijk helemaal niets te maken met "ver-Amerikaniseren". Met een kleine en onbelangrijke aanpassing zorg je ervoor dat je veel meer kijkers aan kunt trekken.hardware-lover schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:32:
[...]
Die 15:10 zal wel een typo zijn? Als deze serie teveel ver-Amerikanisseerd dan brengt het misschien wel meer kijkers aan de overkant van de grote plas water, maar menig (oudere?) Europeaan zal dan mogelijk afhaken?
Persoonlijk vond ik het voorstukje tijdens de US GP zo over the top, maar ik ben natuurlijk een dinosaurus en misschien helemaal niet de doelgroep voor het nieuwe F1 management, die hebben het vooral over het aantrekken van meer jeugd voor deze sport.
Je zou een punt hebben als ze bij elke GP zo'n show zouden opvoeren, maar vooralsnog doen ze dat alleen maar in de VS en er is niets dat er op wijst dat ze dat elders ook gaan doen. En dan nog, je hoeft dat niet te kijken. Het zal mij werkelijk worst zijn wat ze in het voor- en naprogramma van een GP hebben staan, daar kijk ik toch niet naar.
Volgens Olav Mol heeft de latere starttijd met het WK voetbal te maken.nachtnet schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:34:
mogelijk komt met 15:10 de eindtijd van een GP op een beter moment voor Amerikaanse Media. (iets met tijdslots etc.)
"When you grow up your heart dies"
En dat is voor iedereen natuurlijk helemaal anders, voor mij begint een Grand Prix al op donderdagArrne schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:41:
[...]
Het tijdstip verschuiven heeft natuurlijk helemaal niets te maken met "ver-Amerikaniseren". Met een kleine en onbelangrijke aanpassing zorg je ervoor dat je veel meer kijkers aan kunt trekken.
Je zou een punt hebben als ze bij elke GP zo'n show zouden opvoeren, maar vooralsnog doen ze dat alleen maar in de VS en er is niets dat er op wijst dat ze dat elders ook gaan doen. En dan nog, je hoeft dat niet te kijken. Het zal mij werkelijk worst zijn wat ze in het voor- en naprogramma van een GP hebben staan, daar kijk ik toch niet naar.
Dat geldt alleen voor de Grand Prix van Frankrijk staat er geschreven?sjaool schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:43:
[...]
Volgens Olav Mol heeft de latere starttijd met het WK voetbal te maken.
F1 races in 2018 gaan later beginnen. de starttijden voor races in Europa gaat naar 15.10 uur. GP Frankrijk om 16.00 ivm WK voetbal zelfs. FOM zal volgende week def schema bekendmaken.
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 26-01-2018 13:46 ]
Testing, one, two ...
Haha mooie vent die Vasseurnachtnet schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:32:
Grill the Grid Frederic Vasseur
https://www.formula1.com/...s___Fr_d_ric_Vasseur.html
Die Franse 16:00u wel..sjaool schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:43:
[...]
Volgens Olav Mol heeft de latere starttijd met het WK voetbal te maken.
Die pitboxen vallen toch wel mee? 12 meter x 12 meter. Zijn kleinere boxen op de kalender wat ik mij meen te herinneren (ben het nog aan het opzoeken).Aardappel schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:19:
Ach Assen is misschien logistiek beter, maar heeft kleine pitboxen, smalle baan etc.
En heb net nog terug kunnen vinden dat het circuit 10 tot 14 meter breed is. Dit is gelijk aan de Nurburgring bijvoorbeeld.
edit: Die van Zandvoort zijn 10 x 15 meter. Zit dus maar 6m2 verschil tussen.
[ Voor 5% gewijzigd door Zahariac op 26-01-2018 14:05 ]
Ik zie vooral een baan waar het onmogelijk is om in te halen. Nergens uitremmen en nergens andere lijnen. Dus nee, hou het vooral voor MotoGPJasphur schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:24:
Even voor diegene (zoals ik) die geen idee hebben van hoe het circuit van assen eruit ziet.
Een rondje met de Hulk.
[video]
MonacoZahariac schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:47:
[...]
Die pitboxen vallen toch wel mee? 12 meter x 12 meter. Zijn kleinere boxen op de kalender wat ik mij meen te herinneren (ben het nog aan het opzoeken).
En heb net nog terug kunnen vinden dat het circuit 10 tot 14 meter breed is. Dit is gelijk aan de Nurburgring bijvoorbeeld.
edit: Die van Zandvoort zijn 10 x 15 meter. Zit dus maar 6m2 verschil tussen.
Korte baan dus lekker veel rondjes en een uitremmogelijkheid na start/finish. Ik zie wel de nodige mogelijkheden hoor.Martinspire schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Ik zie vooral een baan waar het onmogelijk is om in te halen. Nergens uitremmen en nergens andere lijnen. Dus nee, hou het vooral voor MotoGP
"When you grow up your heart dies"
We hebben toch al zo'n circuit in Hongarije?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Klopt, net zo breed. Maar Assen is een stuk minder ver reizenLekker Ventje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:21:
We hebben toch al zo'n circuit in Hongarije?
Zo een scharlaken vlakke baan als die van Assen vind ik ook niet zo interessant. Bijna alle circuits op de kalender hebben wel iets speciaals maar zie dat in Assen niet zo, wordt al vrij snel saai zoals eerder Indianapolis denk ik ( en dan doel ik niet op de race die alleen door bridgestone teams werd gereden). IPV Assen laten ze dan Istanboel terug op de kalender plaatsen (afgezien van het politieke standpunt) vind ik dat een veel mooiere baan waar nog wel mooie inhaalacties en gevechten hebben plaatsgevonden.
[ Voor 26% gewijzigd door Fugitive2008 op 26-01-2018 14:32 ]
Als toeschouwer is het wel een interessante baan. Je kunt van zo'n beetje elke tribune de helft van het circuit zien. Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Spa dan kijk ik liever een race live vanaf Assen. Misschien voor de coureur minder interessant, maar daar verkopen ze geen races mee.Fugitive2008 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:29:
Zo een scharlaken vlakke baan vind ik ook niet zo interessant. Bijna alle circuits op de kalender hebben wel iets speciaals maar zie dat in Assen niet zo, wordt al vrij snel saai zoals eerder Indianapolis denk ik ( en dan doel ik niet op de race die alleen door bridgestone teams werd gereden).
@Zahariac Ja dat is wel een goed punt wat je aanhaalt dat vind ik ook het jammere van Spa meteen. Maar denk dat het uiteindelijk om de TV inkomsten gaat en dan is denk ik Assen niet zo interessant. Maar goed laat ik niemands plezier bederven van mij mogen ze er 1 houden als er genoeg animo voor is, en dat zal vast wel de komende jaren met de Max hype.
Het is misschien niet appels en appels vergelijken. Maar zet de camera's een beetje op een spannende plek en je kan er een extreem spannende race van maken zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd. Kijk bijvoorbeeld eens naar zo'n hotlap met een wagen over de Ebola-drome van The Grand TourFugitive2008 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:35:
@Zahariac Ja dat is wel een goed punt wat je aanhaalt dat vind ik ook het jammere van Spa meteen. Maar denk dat het uiteindelijk om de TV inkomsten gaat en dan is denk ik Assen niet zo interessant. Maar goed laat ik niemands plezier bederven van mij mogen ze er 1 houden als er genoeg animo voor is, en dat zal vast wel de komende jaren met de Max hype.
Of check het Farmkhana filmpjeJasphur schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:50:
[...]
Het is misschien niet appels en appels vergelijken. Maar zet de camera's een beetje op een spannende plek en je kan er een extreem spannende race van maken zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd. Kijk bijvoorbeeld eens naar zo'n hotlap met een wagen over de Ebola-drome van The Grand Tour
YouTube: The Grand Tour: Farmkhana
Veel beter voorbeeld inderdaadZahariac schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:01:
[...]
Of check het Framkhana filmpje![]()
YouTube: The Grand Tour: Farmkhana
@Jasphur Ja goed er zouden nog wel wat spannendere camera standpunten in deze dagen van 4k 3D hologram technologie erbij kunnen dat vind ik ook. Maar om nou een optocht maar spannender te maken door een camera in de cilinderkop te plaatsen, vind ik zoeken naar iets wat er niet is
.
[ Voor 3% gewijzigd door Fugitive2008 op 26-01-2018 15:30 ]
Word de tv-omzet wel hoger van, haha.Fugitive2008 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:30:
@Jasphur Ja goed er zouden nog wel wat spannendere camera standpunten in deze dagen van 4k 3D hologram technologie erbij kunnen dat vind ik ook. Maar om nou een optocht maar spannender te maken door een camera in de cilinderkop te plaatsen, vind ik zoeken naar iets wat er niet is.
En Williams gaat vroeg de nieuwe livery presenteren op de oude auto:
Williams will reveal the first look of its 2018 Formula 1 challenger on February 15 at its season launch event in London.
PSN
Dat is wel erg vroeg ten opzichte van de concurrentie... Hopelijk is dat voor Williams een goed teken en kunnen ze komend seizoen meer meedoen in de subtop vs FI
PS4 PSN: Dazzler2120
In een artikel van RTV Noord (link blijf ik verschuldigd) werd aangegeven dat een bocht juist verbreed moest worden voordat een licentie verstrekt zou worden. Die verbreding moet juist om meerdere lijnen mogelijk te maken.Martinspire schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Ik zie vooral een baan waar het onmogelijk is om in te halen. Nergens uitremmen en nergens andere lijnen. Dus nee, hou het vooral voor MotoGP
Cranzai schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:28:
[...]
In een artikel van RTV Noord (link blijf ik verschuldigd) werd aangegeven dat een bocht juist verbreed moest worden voordat een licentie verstrekt zou worden. Die verbreding moet juist om meerdere lijnen mogelijk te maken.
Via F1todayAan het circuit zelf wordt vrij weinig gewijzigd. Wel moet de Veenslang (een recht stuk) verlengd worden, waardoor coureurs in de Formule 1 zouden kunnen inhalen. In de Strubben-bocht wordt het asfalt verbreed, zodat coureurs meerdere lijnen kunnen rijden. Het gaat om een totale investering van 1 tot 2 miljoen euro. Een bedrag dat Bos graag op tafel legt.
En zooooo obviously nep. Heerlijk.
ping 127.212.23.124
Had echt niet verwacht dat het zo "makkelijk" zou gaan om de baan van Assen F1-waardig te maken. 2 miljoen euro is natuurlijk een lachertje als je daarmee F1 naar NL brengt! Nu alleen nog de infrastructuur van en naar Assen haha, dat zal eerder in de miljarden lopen
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Dat circuit ligt naast een snelweg.p0st schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:26:
[...]
Had echt niet verwacht dat het zo "makkelijk" zou gaan om de baan van Assen F1-waardig te maken. 2 miljoen euro is natuurlijk een lachertje als je daarmee F1 naar NL brengt! Nu alleen nog de infrastructuur van en naar Assen haha, dat zal eerder in de miljarden lopen
Nee, met deze beoordeling, en een goedkeuring van de Formule 1 kan het zomaar gaan gebeuren. Liberty begrijpt echt wel dat ze goed kunnen verdienen aan een Nederlandse GP de komende jaren. Vraag is er ook zeker naar. De vraag is of het circuit een goede deal kan krijgen omdat iedereen weet dat ze volledig uitverkocht zullen zijn. Kijk maar naar Spa of de Red Bull ring vorig jaar.
Dit gaat alleen over de kosten om het circuit grade 1 certified te krijgen. Om F1 te organiseren komen daar nog wel wat meer dingen bij kijken.p0st schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:26:
[...]
PSN
Ben er zelf nog nooit geweest hoor, maar hoor altijd dit soort verhalenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:40:
[...]
Dat circuit ligt naast een snelweg.![]()
Nee, met deze beoordeling, en een goedkeuring van de Formule 1 kan het zomaar gaan gebeuren. Liberty begrijpt echt wel dat ze goed kunnen verdienen aan een Nederlandse GP de komende jaren. Vraag is er ook zeker naar. De vraag is of het circuit een goede deal kan krijgen omdat iedereen weet dat ze volledig uitverkocht zullen zijn. Kijk maar naar Spa of de Red Bull ring vorig jaar.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Weet iemand waarom je mensen als Horner en Arrivabene bij de start altijd in de pits ziet staan, ipv aan de pitsmuur? Mogen ze daar niet zijn bij de start?
Vrees van niet.. Schijnt dat de nieuwe auto nog steeds niet door de crashtests is gekomen:Dazzler2120 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:28:
Dat is wel erg vroeg ten opzichte van de concurrentie... Hopelijk is dat voor Williams een goed teken en kunnen ze komend seizoen meer meedoen in de subtop vs FI
https://www.maximumf1.com...ed-bull-ahead-of-schedule
Op tv zie je gewoon meer dan irl.Roamor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:27:
Weet iemand waarom je mensen als Horner en Arrivabene bij de start altijd in de pits ziet staan, ipv aan de pitsmuur? Mogen ze daar niet zijn bij de start?
Inderdaad, volgens de regels mogen er tijdens de start geen teamleden op de pitmuur zitten. Ivm de veiligheid.Roamor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:27:
Op de pitmuur hebben ze dezelfde, en meer beelden dan dat ene scherm in de pitbox
[ Voor 24% gewijzigd door Jurgen op 27-01-2018 08:00 ]
Ze gaan bij liberty wellicht het tijdschema omgooien.
https://www.motorsport.co...__twitter_impression=true
Voor de advertentie inkomsten, niet voor de kijkers .p.d.akkerman schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:03:
Ze gaan bij liberty wellicht het tijdschema omgooien.
Typisch VS.Furthermore, there is the idea to move the races back a further 10 minutes – to start at 3.10pm – to help better fit with commercial television channel coverage, especially with the American audience and the need to run adverts before the start.
Voor het uur verschil wordt overigens geen verklaring gegeven in het artikel, of lees ik er overheen? Staat in de eerste alinea nota bene.
[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 27-01-2018 09:20 ]
Crashtest zegt niet zoveel; hoe kunnen we onze auto zo onveilig mogelijk maken, en wel door de test komen. Red Bull en andere partijen hebben ook vaker gefaald in die testen omdat ze een gaatje zochten wat niet legaal wasGrimmie187 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:30:
[...]
Vrees van niet.. Schijnt dat de nieuwe auto nog steeds niet door de crashtests is gekomen:
https://www.maximumf1.com...ed-bull-ahead-of-schedule
PS4 PSN: Dazzler2120
[YouTube: https://youtu.be/yE-jkSwyD-E]
Uit de oude doos en waarschijnlijk in vorige jaren al eens gepost.
Uit de oude doos en waarschijnlijk in vorige jaren al eens gepost.
Hamilton over zijn grootste rivalen op dit moment. Laatste stukje over Max is wel leuk...
F1 world champion Lewis Hamilton reveals his top three rivals
Hamilton, who claimed the fourth F1 championship crown of his career in 2017, identified McLaren's Fernando Alonso, Ferrari's Sebastian Vettel and Red Bull's Max Verstappen as the three drivers he must watch out for most.
Hele artikel op autosport.com
Hamilton, who claimed the fourth F1 championship crown of his career in 2017, identified McLaren's Fernando Alonso, Ferrari's Sebastian Vettel and Red Bull's Max Verstappen as the three drivers he must watch out for most.
Lewis zijn no nonsense aanpak met een diepgaandere laag laat zich weer eens gelden. Natuurlijk zijn dat de vier beste coureurs op het moment die in auto's zitten die waarschijnlijk wat kunnen. Voor Lewis speelt er wat anders mee namelijk de glans van de overwinning. In 2014 en 2015 reed hij doodleuk naar een kampioenschap. 2017 leek spannend te worden, totdat Ferrari weer eens "full Italian" ging. 2008, dat was een mooi kampioenschap. Dat wil hij gewoon opnieuw denk ik. Hij wil winnen, in stijl.
Is dat niet een herhaling van een bericht net na het einde van het seizoen? Ik heb een dejavu namelijk.albino71 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:54:
Hamilton over zijn grootste rivalen op dit moment. Laatste stukje over Max is wel leuk...
Geen idee, maar het is F1 kwamkwammertijd, dus herhalen magUltraSub schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:13:
[...]
Is dat niet een herhaling van een bericht net na het einde van het seizoen? Ik heb een dejavu namelijk.
Precies. En aangezien ik alleen thuis ben op dit moment, en dat voorlopig ook blijf voor een aardige poos, slinger ik gewoon nog eens even wat oudere races aan. Beginnen met half mei 2016 en dan vervolgen met....?albino71 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:14:
[...]
Geen idee, maar het is F1 kwamkwammertijd, dus herhalen mag
Testing, one, two ...
Yep, hier ook af en toe wat oude boel terugkijken.hardware-lover schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:12:
[...]
Precies. En aangezien ik alleen thuis ben op dit moment, en dat voorlopig ook blijf voor een aardige poos, slinger ik gewoon nog eens even wat oudere races aan. Beginnen met half mei 2016 en dan vervolgen met....?
Jaaroverzichten van 1991, 1992, 2006, 2007 en 2008 stonden de afgelopen tijd aan
Controverse is toch ook altijd wel een niet weg te denken ingrediënt geweest; dat bepaalt mede de smeuïgheid m.i..
De Alfa Romeo Sauber C37 wordt op 20 februari aan de wereld getoond.

[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 29-01-2018 11:00 ]
Brrr... Races een uur later? Ik hoop het niet, doe maar een uur eerder
Die USA eigen volk eerst mentaliteit is voor de Aziaten een stuk minder fijn. Geen idee hoe de kijkcijfers zijn verdeeld over de wereld, maar ik kan mezelf indenken dat er meer Aziaten en Australiërs kijken dan Amerikanen.
Maar het Amerikaanse kijkersdeel moet groeien, dus dan maar die groep pleasen en de al bestaande fans maar even niet.TheBrut3 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:23:
Brrr... Races een uur later? Ik hoop het niet, doe maar een uur eerderDie USA eigen volk eerst mentaliteit is voor de Aziaten een stuk minder fijn. Geen idee hoe de kijkcijfers zijn verdeeld over de wereld, maar ik kan mezelf indenken dat er meer Aziaten en Australiërs kijken dan Amerikanen.
@nachtnet Van welke wagen is die neus?
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 29-01-2018 12:25 ]
@Jasphur Van een oude sauber die ze bij de presentatie van het merk Alfa Romeo voorzien hebben van een Alfa Sticker.
Van mij mag de start zelfs naar 16:00, kun je daarna meteen aan tafel. En voor de start heb je ook nog wat aan de zondag.TheBrut3 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:23:
Brrr... Races een uur later? Ik hoop het niet, doe maar een uur eerderDie USA eigen volk eerst mentaliteit is voor de Aziaten een stuk minder fijn. Geen idee hoe de kijkcijfers zijn verdeeld over de wereld, maar ik kan mezelf indenken dat er meer Aziaten en Australiërs kijken dan Amerikanen.
Beste race de afgelopen jaren was een avondvullend programma in Brazilie, na het eten. Dus.Lekker Ventje schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:33:
[...]
Van mij mag de start zelfs naar 16:00, kun je daarna meteen aan tafel. En voor de start heb je ook nog wat aan de zondag.
ping 127.212.23.124
@pjottum die middag race in Barcelona in 2016 was anders ook prima 
Net als die race in Baku van 2017..
Net als die race in Baku van 2017..
Mij maakt het niet zo veel uit kan ik je zeggen, blijf er toch voor thuis
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
vind die avondraces zelf wel prettig (VS, MEX, BRA, CAN)
En de helm van RAI voor 2018 is ook bekend. Hoewel je hem makkelijker kunt herkennen aan zijn positie in de race. 2e Ferrari.. 

Blijft toch jammer dat Ferrari zo duidelijk 1e en 2e courreur heeft.

Blijft toch jammer dat Ferrari zo duidelijk 1e en 2e courreur heeft.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1