[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.134 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:45:
[...]

Welke talenten? ;)
Er zit de komende jaren niks meer in de pijplijn binnen RB. Verder liet Max zien dat een speciaal RB programma dus niet nodig is. Van STR kan je een nieuw Minardi maken. Laat echt getalenteerde coureurs betalen voor een zitje, al dan niet door een ander team. Voor de rest heeft het team eigenlijk geen waarde meer voor RB. Ze kunnen de boel beter verkopen en het geld steken in RBR.
jah en nee, volgens mij is STR toch zeker bruikbaar voor RBL. Neem nu die honda; STR testen, en bevalt dat ding of zit er progressie in. Reken maar dat ie zsm in een RBL gebouwd gaat worden. Is het shit ... lekker blijven racen met renaultje. Idem voor de drivers, personeel, kennis etc. Denk dat menig team stik jaloers is op rbl zijn 2 teams - dat biedt je toch wel veel voordelen. Bijv. dubbel testen, kennis uitwisseling etc.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
himlims_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:09:
[...]

jah en nee, volgens mij is STR toch zeker bruikbaar voor RBL. Neem nu die honda; STR testen, en bevalt dat ding of zit er progressie in. Reken maar dat ie zsm in een RBL gebouwd gaat worden. Is het shit ... lekker blijven racen met renaultje. Idem voor de drivers, personeel, kennis etc. Denk dat menig team stik jaloers is op rbl zijn 2 teams - dat biedt je toch wel veel voordelen. Bijv. dubbel testen, kennis uitwisseling etc.
Maar dat zou Ferarri toch ook met Sauber kunnen doen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:45:
[...]

Welke talenten? ;)
Er zit de komende jaren niks meer in de pijplijn binnen RB. Verder liet Max zien dat een speciaal RB programma dus niet nodig is. Van STR kan je een nieuw Minardi maken. Laat echt getalenteerde coureurs betalen voor een zitje, al dan niet door een ander team. Voor de rest heeft het team eigenlijk geen waarde meer voor RB. Ze kunnen de boel beter verkopen en het geld steken in RBR.
Dat ze er nu niet zijn betekent natuurlijk niet dat er nooit meer een talent aankomt, ze zullen ook weer een opvolger voor Max moeten hebben tegen de tijd dat hij naar een ander team wil verkassen.

Wat Red Bull met Max heeft gedaan mag overigens simpelweg niet meer, jonge coureurs worden nu gedwongen om meer tijd in de opstapklassen te spenderen om superlicentiepunten te verzamelen. Opleidingsprogramma's zijn daarom juist van belang. Niet voor niets dat Ferrari de betrokkenheid bij Sauber heeft vergroot.

Zonder STR hadden ze Max niet binnengehaald, zonder STR lopen ze de volgende generatie talenten mis. Zonder STR hadden ze nu geen jaar tijd gehad om Honda te evalueren. Zonder STR is Red Bull overgeleverd aan andere teams om hun talenten te stallen; zie wat dat heeft gebracht voor Wehrlein, Mercedes mist een echt B-team en als de motorenklanten dan een talent weigeren of voor een ander talent kiezen is daar niets meer aan te doen.

Komt nog bij dat STR ook een extra vinger in de pap bij de FIA is voor Red Bull.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

klopt, doet ferrari toch ook (al dan niet via Sauber of Haas). Vraag is wanneer je STR afstoot, of je die mogelijkheden / voordeelen kunt behouden. En of Ferrari zo 'vrij' is met delen data/infomratie .... is nog maar de vraag. RBL & STR weet je dat het 'twee handen 1 buik is'. Geloof dan ook niet in het verhaal van hierboven; dat RBL STR zou afstoten. Goed is kapitaal injectie, maar dat is kort termijn succes. Zitten zo veel voordelen aan 2e team runnen - als het kan - zullen ze dat blijven doen.

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 19-01-2018 12:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:49
Paddy Lowe in grill the grid, en net zoals Williams valt de score tegen :+
YouTube: Williams' Paddy Lowe | F1 Grill The Grid Team Bosses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 16:35
Paddy Lowe is toch geen teamboss? Ik vond het al vreemd dat hij het doet in plaats van Claire.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:19
Knul schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:18:
Paddy Lowe is toch geen teamboss? Ik vond het al vreemd dat hij het doet in plaats van Claire.
Claire zou volgens mij vanaf september geen races meer bijwonen en vanuit huis werken i.v.m. de zwangerschap. Denk dat het daar mee te maken heeft :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:02

Martinspire

Awesomeness

Maurice079 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:22:
[...]

Claire zou volgens mij vanaf september geen races meer bijwonen en vanuit huis werken i.v.m. de zwangerschap. Denk dat het daar mee te maken heeft :)
Klopt. Momenteel is Paddy volgens mij de tijdelijke leiding. Al is dit aan het eind van het seizoen opgenomen en toen was ze in ieder geval wel afwezig

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3o7526kWJUQFHmgRXy/giphy.gif

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 18:18
Zo zie je maar: minder toeters en bellen op het voertuig = korter achter elkaar kunnen rijden :D.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:19
Kijktip! Aanstaande donderdag om 20:30 op Ziggo een interview tussen Wilfried de Jong en Max Verstappen! d:)b

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Interview met Sean Bratches op AMuS over o.a. livestreaming.

Sean Bratches reveals plans for streaming service, new tv graphic packages & F1 live events
We will introduce a direct streaming offer to the fans for both live content and non-live content. The fans will then get access to data directly from the cars. 120 sensors transmit 1,500 data records every second. We will filter out 30 to 50 dates. Part of it will be interesting for ordinary viewers, the other only for the hardcore fans. The one will be freely available the other for the freaks comes behind a payment barrier. And we will process the data graphically interesting and tailor-made. For example, a Verstappen fan is interested in where Max brakes exactly. This information is then recorded exactly at the braking point.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
nieuwe presentatie datum:

Force India op 25-2 te Barcelona.

via @JaumeCiurana - twitter

[ Voor 32% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Het zal mij benieuwen. Normaal krijgen ze het nog niet eens voor elkaar om bij een graphics wijziging alle graphics klaar te hebben voor de eerste race. Laat staan dat het werkt zonder bugs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 17:09
Hoop vooral dat die lelijke nieuwe fonts een beetje te lezen zijn op een TV scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35
Phusebox schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Het zal mij benieuwen. Normaal krijgen ze het nog niet eens voor elkaar om bij een graphics wijziging alle graphics klaar te hebben voor de eerste race. Laat staan dat het werkt zonder bugs.
Ik zou liever zien dat ze de daadwerkelijke datastreams beschikbaar maken en niet alleen hun eigen grafische interpretatie ervan.
Als ze die (beperkte set van) datapoints zelf realtime beschikbaar maken, zul je zien dat er hele mooie dingen uit de community zelf komen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zijn er al jaaroverzichten van 2017 te vinden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sanderb schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:45:
[...]
Ik zou liever zien dat ze de daadwerkelijke datastreams beschikbaar maken en niet alleen hun eigen grafische interpretatie ervan.
Als ze die (beperkte set van) datapoints zelf realtime beschikbaar maken, zul je zien dat er hele mooie dingen uit de community zelf komen.
En je rivaliserende teams ook. Dus alle datapoints zie ik ze niet zo snel realtime vrijgeven op die manier.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sanderb schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Dat is wel heel erg veel wishful thinking en naïviteit ineen. Het is een commercieel bedrijf hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 17:44
Een lijstje met de F1-lonen, maar weet niet of de cijfers correct zijn :

Een overzicht van wat de F1-piloten dit jaar verdienen:
1. Sebastian Vettel (Ferrari) : 60 miljoen dollar
2. Lewis Hamilton (Mercedes) : 50 miljoen dollar
3. Kimi Räikkönen (Ferrari) : 40 miljoen dollar
4. Fernando Alonso (McLaren) : 30 miljoen dollar
5. Valtteri Bottas (Mercedes) : 12 miljoen dollar
6. Max Verstappen (Red Bull) : 10 miljoen dollar
7. Stoffel Vandoorne (McLaren) : 7 miljoen dollar
8. Daniel Ricciardo (Red Bull) : 6 miljoen dollar
9. Nico Hülkenberg (Renault) : 5,5 miljoen dollar
10. Sergio Pérez (Force India) : 5 miljoen dollar
11. Romain Grosjean (Haas) : 4,45 miljoen dollar
12. Esteban Ocon (Force India) : 3 miljoen dollar
13. Kevin Magnussen (Haas) : 2,5 miljoen dollar
14. Lance Stroll (Williams) : 1,8 miljoen dollar
15. Carlos Sainz (Renault) : 750 000 dollar
16. Marcus Ericsson (Sauber) : 500 000 dollar
17. Pierre Gasly (Toro Rosso) : 350 000 dollar
18. Brendon Hartley (Toro Rosso) : 350 000 dollar
19. Charles Leclerc (Sauber) : 150 000 dollar
20. Sergey Sirotkin (Williams) : 150 000 dollar

Bron : http://www.f1journaal.be/...eel-verdienen-f1-piloten/

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 15:41
lukadad schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:03:

Opmerkelijk dat Max bijna het dubbele verdient tov Ricciardo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

Arfman

Drome!

Herax10NL schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:35:
[...]
Zo'n beetje hottest property on the grid op het moment, goeie timing qua contractverlenging, zo opmerkelijk is het dan niet. De komende jaren zit hij geramd bij Red Bull (qua financiën) en ook al wordt hij daar geen wereldkampioen, als hij zo blijft rijden heeft hij daarna weer de stoeltjes voor het uitzoeken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:21

Edd

Herax10NL schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:35:
[...]

Ik vind het eerder opmerkelijk dat Stoffel al op nr 7 staat met 7 Miljoen.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 16:35

Mef

Oorspronkelijk artikel gepubliceerd in sportwereld. De "referentie" voor F1-nieuws in België. Vorig jaar spraken ze nog over de Limburger Stoffel Vandoorne. Aleja ik wil maar zeggen, ik zou het met een kilootje zout nemen.
7miljoen voor Stoffel is niet geloofwaardig. Hadden ze er nu 2-4 ergens gezet, zou het al vlot gerekend vinden.
Zelfde voor Sainz: 750000€ is toch veel te weinig? Denk dat die bij Renault wel wat meer krijgt dan bij STR. Zou bijna gaan denken dat ze de bedragen van die 2 gewisseld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

lukadad schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:03:

Is dit inclusief of exclusief bonussen? Ik kan me voorstellen dat de Red Bull boys minder verdienen als jaarsalaris maar veel binnenhalen met bonussen en sponsorevents (er is een reden dat de bekende coureurs ook komen opdagen bij die demo-dagen).

Ik denk dan ook dat als die bonussen er niet bij zitten, Ricciardo afgelopen jaar meer had verdiend omdat ie simpelweg vaker op het podium stond, al zal het bedrag voor een overwinning wel meer zijn dan 1 of 2 podiums. Dat verkoopt namelijk meer blikjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Mef schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:41:
Oorspronkelijk artikel gepubliceerd in sportwereld. De "referentie" voor F1-nieuws in België. Vorig jaar spraken ze nog over de Limburger Stoffel Vandoorne. Aleja ik wil maar zeggen, ik zou het met een kilootje zout nemen.
7miljoen voor Stoffel is niet geloofwaardig. Hadden ze er nu 2-4 ergens gezet, zou het al vlot gerekend vinden.
Zelfde voor Sainz: 750000€ is toch veel te weinig? Denk dat die bij Renault wel wat meer krijgt dan bij STR. Zou bijna gaan denken dat ze de bedragen van die 2 gewisseld hebben.
Hij rijdt op huurbasis bij Renault. Dus waarschijnlijk behoudt hij gewoon z'n Red Bull salaris.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ferrari is ook veel aan personeelslasten kwijt t.o.v. bijvoorbeeld Mercedes. Al helemaal als je het met Redbull vergelijkt. Is er eigenlijk ook bekend hoe groot de budgetten zijn van de teams?

Vorig jaar las/zag ik ergens dat Mercedes 500 man aan het werk zet? Dat gaat flink in de papieren lopen. Als ze bij ferrari i.p.v. van Raikonnen, nu eens een coureur nemen van 10 miljoen dan kunnen ze 30 miljoen extra in de auto steken. Lijkt me beter dan Raikonen rondjes op plaats 5 of 6 te laten rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Chrosser schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:39:
[..] Is er eigenlijk ook bekend hoe groot de budgetten zijn van de teams?
Budgetten van teams staan ergens in eerdere edities van dit topic. (kan ze even niet zo snel vinden)
Vorig jaar las/zag ik ergens dat Mercedes 500 man aan het werk zet? [..]
1000-1200 man personeel komt meer in de buurt voor Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35
YakuzA schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:34:
[...]

En je rivaliserende teams ook. Dus alle datapoints zie ik ze niet zo snel realtime vrijgeven op die manier.
Daarom had ik het ook over een beperkte set aan datapoints ;)
Phusebox schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:37:
[...]

Dat is wel heel erg veel wishful thinking en naïviteit ineen. Het is een commercieel bedrijf hè.
Een commercieel bedrijf dat een enorme achterstand heeft opgelopen in hoe ze om moeten gaan met een jonger publiek. Het feit dat ze eindelijk(!) bedacht hebben dat streaming wel eens beter kan gaan werken dan uitzendrechten per land geeft een sprankje hoop...
Bovendien hebben ze door die afspraken op uitzendrechten waarschijnlijk meer problemen om die stream beschikbaar te krijgen dan om een beetje data beschikbaar te maken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Hoe krijgen bijv. Stroll en Sirotkin het voor elkaar om salaris te krijgen terwijl ze zelf geld mee moeten nemen? Jezelf betalen lijkt mij ook een beetje raar 8)7

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gekkenhuis schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:21:
Hoe krijgen bijv. Stroll en Sirotkin het voor elkaar om salaris te krijgen terwijl ze zelf geld mee moeten nemen? Jezelf betalen lijkt mij ook een beetje raar 8)7
Wat dacht je van de sponsors betalen het team en het team betaald de coureurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gekkenhuis schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:21:
Kan zijn dat ik er naast zit. Maar zij nemen niet privé geld mee. Het geld dat zij meenemen komt uit funds, privé-sponsoren (denk aan familie die steunt) of sponsoren die je al hebt vanuit een andere tijd bij bijvoorbeeld F2/FE/F3 etc. en die graag met je mee verhuizen naar F1. Deze sponsoren generen dan icm de sponsoren en andere bronnen van inkomsten voor Williams het salaris van deze twee heren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Jullie redeneringen klinken iets logischer, niet goed over nagedacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Gekkenhuis op 23-01-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nachtnet schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Budgetten van teams staan ergens in eerdere edities van dit topic. (kan ze even niet zo snel vinden)

[...]

1000-1200 man personeel komt meer in de buurt voor Mercedes.
Laatste keer dat ik er iets over hoorde was het idd 1200, waarvan 400-500 aan de motor werken (dus inclusief de klantenmotoren) en de rest aan de auto (chassis/aero/catering :P).
Maar dat was nog voor hun uitbreidingsplannen.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 00:12

Destruction

(ex-)Automonteur

Chrosser schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:39:

Als ze bij ferrari i.p.v. van Raikonnen, nu eens een coureur nemen van 10 miljoen dan kunnen ze 30 miljoen extra in de auto steken. Lijkt me beter dan Raikonen rondjes op plaats 5 of 6 te laten rijden
Dat heeft niet ontzettend veel zin, zie ook hoe ze bij een aantal races de kansen van Kimi in de prullenbak gooien door hem (veel) te lang te laten doorrijden op banden, als Kimi kans maakt op een podium terwijl Vettel van achteraan moest starten en ze krijgen de kans halen ze Kimi binnen voor een extra stop, zodat Vettel ervoor zit, enz... Of ze nou Kimi in die auto laten rijden, of welk willekeurige andere coureur dan ook.. Die coureur (en auto) gaat altijd geslachtofferd worden voor de resultaten van auto (en coureur) nummer 1.

Maar... Vervolgens gaat de teamleiding dan wel publiekelijk klagen over je vorm en resultaten :') Begrijp me niet verkeerd, Kimi heeft (veel) betere tijden gekend maar het is niet alleen Kimi die zorgt voor de tegenvallende resultaten van Kimi.

En wie van de mogelijk toekomstige Ferrari rijders gaat akkoord met een 2e viool rol naast Vettel? Max en Ricciardo zie ik het beide niet doen als ze niet gegarandeerd, zwart op wit, gelijke kansen krijgen. Misschien dat een Leclerc dat wel wil, maar voordat die ervaren genoeg is om wel stabiel punten bij elkaar te rijden... Mwoah. Ik denk niet dat Ferrari met hun huidige duidelijke nummers 1 en 2 strategie een beter alternatief gaat vinden dan Kimi.

En ik weet.. Toen Massa vertrok voor Kimi naast Alonso zei men bij Ferrari dat ze gingen afstappen van hun nummer 1 en 2 strategie, maar een echt praktijk voorbeeld hiervan heb ik nooit gezien. Van het tegendeel wel.

Op twitter zag ik gisteravond een bericht van Renault dat Carlos aan een rally mee gaat doen, Renault kreeg nogal kritiek op het feit dat ze dat gingen toestaan :+ Of ze 2011 waren vergeten.. Ik heb het exacte verhaal (nog) niet gelezen, maar het lijkt me inderdaad wat vreemd dat een team dat eerder al een coureur vlak voor het seizoen verloor nu weer zo'n risico neemt?

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 23-01-2018 12:45 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:31
Destruction schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:41:
[...]

Dat heeft niet ontzettend veel zin, zie ook hoe ze bij een aantal races de kansen van Kimi in de prullenbak gooien door hem (veel) te lang te laten doorrijden op banden, als Kimi kans maakt op een podium terwijl Vettel van achteraan moest starten en ze krijgen de kans halen ze Kimi binnen voor een extra stop, zodat Vettel ervoor zit, enz... Of ze nou Kimi in die auto laten rijden, of welk willekeurige andere coureur dan ook.. Die coureur (en auto) gaat altijd geslachtofferd worden voor de resultaten van auto (en coureur) nummer 1.

Maar... Vervolgens gaat de teamleiding dan wel publiekelijk klagen over je vorm en resultaten :') Begrijp me niet verkeerd, Kimi heeft (veel) betere tijden gekend maar het is niet alleen Kimi die zorgt voor de tegenvallende resultaten van Kimi.

En wie van de mogelijk toekomstige Ferrari rijders gaat akkoord met een 2e viool rol naast Vettel? Max en Ricciardo zie ik het beide niet doen als ze niet gegarandeerd, zwart op wit, gelijke kansen krijgen. Misschien dat een Leclerc dat wel wil, maar voordat die ervaren genoeg is om wel stabiel punten bij elkaar te rijden... Mwoah. Ik denk niet dat Ferrari met hun huidige duidelijke nummers 1 en 2 strategie een beter alternatief gaat vinden dan Kimi.

En ik weet.. Toen Massa vertrok voor Kimi naast Alonso zei men bij Ferrari dat ze gingen afstappen van hun nummer 1 en 2 strategie, maar een echt praktijk voorbeeld hiervan heb ik nooit gezien. Van het tegendeel wel.

Op twitter zag ik gisteravond een bericht van Renault dat Carlos aan een rally mee gaat doen, Renault kreeg nogal kritiek op het feit dat ze dat gingen toestaan :+ Of ze 2011 waren vergeten.. Ik heb het exacte verhaal (nog) niet gelezen, maar het lijkt me inderdaad wat vreemd dat een team dat eerder al een coureur vlak voor het seizoen verloor nu weer zo'n risico neemt?
Maar een 2e rijder die 10 mln/jaar kost scheelt 30 mln. Je moet er dan alleen wel een hebben die het niet erg vindt om 2e viool te zijn, en toch ergens in de bovenste helft van de top-10 rijdt.

Sainz... maar die heeft de Dakar toch gewonnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Aardappel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Maar een 2e rijder die 10 mln/jaar kost scheelt 30 mln. Je moet er dan alleen wel een hebben die het niet erg vindt om 2e viool te zijn, en toch ergens in de bovenste helft van de top-10 rijdt.

Sainz kon er ook niet zo goed mee omgaan dat Verstappen beter was is mijn indruk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Aardappel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Ja, precies.. En wie gaat dat doen, onder de voorwaarden die er zijn (races die geslachtofferd worden, teamleiding die je publiekelijk gaat afkraken, etc)? Nou ben ik geen coureur, en heb ik sowieso niets met Ferrari, maar als ik coureur zou zijn en kans zou maken op een stoeltje bij Ferrari, dan moet zo'n team accepteren wat de gevolgen van hun eigen daden zijn en dus hun mond houden, of men moet mij grof meer geld betalen... Ik denk dat die 30 mln per jaar voor Kimi nog helemaal niet zo gek duur is, hoor.
Ja, dat was Sr. Nu gaat Jr. een rally rijden, schijnt.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 16:22
Nou ja ik geloof dat Schumacher ook heel lang op 30 miljoen heeft gezeten.
Tuurlijk dat is 12 jaar geleden (inflatie) en hij had veel andere inkomens zoals sponsoren en media etc.
Maar 30 miljoen voor een 2e rijder vind ik erg veel, ze zijn gewoon 100 miljoen kwijt aan rijders, dat is ongeveer 1/4 van hun totale budget. Zet er een goedkope rijder in en je kunt 25 miljoen extra besteden aan de ontwikkeling van je auto, dat is ook veel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sainz Jr. gaat in de voorloopauto rijden. Voor degenen die nog nooit bij een rally zijn geweest; dat is een auto (1 van de auto's eigenlijk) die, voordat de daadwerkelijke proef op snelheid begint, op +/- 70/80% snelheid over de proef banjert. Deels als warmup voor het publiek (lekker dwars gaan), deels om te kijken of de proef er veilig en verantwoord bij ligt. Dus het risico is beperkt.

Ik las ook dat Sainz Jr. thuis ook al aan het oefenen is met z'n vader in een rallyauto in de heuvels rondom z'n huis, dat mag dus blijkbaar ook. Laten we ook niet vergeten dat het ongeval van Kubica nogal een freak accident was, ik ken in ieder geval geen gelijksoortig ongeval in de rallysport.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Sainz Jr. staat niet eens onder contract bij Renault, dus hebben daar ook niks over te zeggen. :+

Mooie kansloze internetrel dus :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
YakuzA schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Sainz Jr. staat niet eens onder contract bij Renault, dus hebben daar ook niks over te zeggen. :+

Mooie kansloze internetrel dus :+
Een huurcontract is ook een contract.. En of Renault in zo'n contract heeft opgenomen wat Sainz wel en niet mag buiten de races om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

lremcol schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:12:
Nou ja ik geloof dat Schumacher ook heel lang op 30 miljoen heeft gezeten.
Tuurlijk dat is 12 jaar geleden (inflatie) en hij had veel andere inkomens zoals sponsoren en media etc.
Maar 30 miljoen voor een 2e rijder vind ik erg veel, ze zijn gewoon 100 miljoen kwijt aan rijders, dat is ongeveer 1/4 van hun totale budget. Zet er een goedkope rijder in en je kunt 25 miljoen extra besteden aan de ontwikkeling van je auto, dat is ook veel waard.
Schumacher zal alleen heel wat extra sponsorgeld binnen hebben gehaald buiten het team om. ;)

Verder vertrouw ik die lijst dus niet. Ik denk echt niet dat Kimi substantieel meer dan €10 miljoen verdiend. Je waarde wordt vergroot door kampioenschappen, en Kimi heeft er uiteindelijk maar een. Natuurlijk kan je een premie afspreken voor loyaal de tweede rijder spelen, maar dit is echt heel veel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Schumacher zal alleen heel wat extra sponsorgeld binnen hebben gehaald buiten het team om. ;)

Verder vertrouw ik die lijst dus niet. Ik denk echt niet dat Kimi substantieel meer dan €10 miljoen verdiend. Je waarde wordt vergroot door kampioenschappen, en Kimi heeft er uiteindelijk maar een. Natuurlijk kan je een premie afspreken voor loyaal de tweede rijder spelen, maar dit is echt heel veel.
Denk dat RAI smeergeld krijgt, omdat hij tweede rijder is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Volgens mij hebben wij als buitenstaanders geen benul wat er in salarissen omgaat bij die mannen, laat staan als je bonussen en sponsorgelden mee gaat rekenen. Zo'n lijstje zou ik met een hele grote korrel zout nemen iig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappel
Lijstje van RN365

Vettel - $ 40.000.000,-
Hamilton - $ 31.000.000,-
Alonso - $ 27.500.000,-
Verstappen - $ 11.000.000,-
Bottas - $ 8.500.000,-
Raikkonen - $ 7.000.000,-
Ricciardo - $ 6.500.000,-
Hulkenberg - $ 3.000.000,-
Perez - $ 2.500.000,-
Sainz - $ 2.500.000,-
Grosjean - $ 1.500.000,-
Magnussen - $ 1.000.000,-
Stroll - $ 500.000,-
Ocon - $ 500.000,-
Vandoorne - $ 400.000,-
Ericsson - $ 350.000,-
Gasly - $ 350.000,-
Hartley - $ 350.000,-
Sirokin - $ 150.000,-
Leclerc - $ 150.000,-

Exclusief bonussen/sponsorgelden.
Gemiddelden genomen. HAM bij wereldtitel wordt 40 mln geschat, VET onb.
Vandoorne is geschat, staat niet in het lijstje van RN365.

https://racingnews365.nl/...ule-1-coureurs-van-2018#1

[ Voor 5% gewijzigd door Aardappel op 23-01-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aardappel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:45:
Lijstje van RN365

Vettel - $ 40.000.000,-
Hamilton - $ 31.000.000,-
Alonso - $ 27.500.000,-
Verstappen - $ 11.000.000,-
Bottas - $ 8.500.000,-
Raikkonen - $ 7.000.000,-
Ricciardo - $ 6.500.000,-
Hulkenberg - $ 3.000.000,-
Perez - $ 2.500.000,-
Sainz - $ 2.500.000,-
Grosjean - $ 1.500.000,-
Magnussen - $ 1.000.000,-
Stroll - $ 500.000,-
Ocon - $ 500.000,-
Vandoorne - $ 400.000,-
Ericsson - $ 350.000,-
Gasly - $ 350.000,-
Hartley - $ 350.000,-
Sirokin - $ 150.000,-
Leclerc - $ 150.000,-

Exclusief bonussen/sponsorgelden.
Gemiddelden genomen. HAM bij wereldtitel wordt 40 mln geschat, VET onb.
Vandoorne is geschat, staat niet in het lijstje van RN365.

https://racingnews365.nl/...ule-1-coureurs-van-2018#1
Dat lijkt realistischer en komt meer overheen met andere bronnen die wel eens voorbij komen.
Max heeft het in ieder geval al goed voor elkaar. In dit tempo kan hij zo een van de rijkste sportmannen uit de Nederlandse geschiedenis worden. Met gemak. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Laten we wel wezen, na 1 seizoen hoeft hij (als hij het goed speelt) al niet meer te werken voor de rest van z'n leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het is natuurlijk wel de vraag hoeveel er over blijft van dat geld, voor hem zelf. Dat geld gaat niet naar Max zelf maar naar de BV Max Verstappen (Vermeulen, Jos?, andere kosten, belastingen ongetwijfeld) :)

Evengoed lijkt het me een heel prima jaarsalaris, ik zou denk ik een jaar of 5 willen werken voor dat loon. Niet dat ik daarna stop, maar dan heb ik meer dan genoeg geld om me nooit meer druk te hoeven maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Arfman schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:39:
Laten we wel wezen, na 1 seizoen hoeft hij (als hij het goed speelt) al niet meer te werken voor de rest van z'n leven :P
Voor zover je het werk kunt noemen als je met je jongensdroom bezig bent. Sure trainen zal zwaar zijn, maar rijden in de auto doe je toch met een grote smile op je mond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Dat lijkt realistischer en komt meer overheen met andere bronnen die wel eens voorbij komen.
Max heeft het in ieder geval al goed voor elkaar. In dit tempo kan hij zo een van de rijkste sportmannen uit de Nederlandse geschiedenis worden. Met gemak. :P
En Ricciardo moet nog in onderhandeling over zijn salaris dus die zal sowieso ook in de buurt van Max komen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Destruction schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:46:
Het is natuurlijk wel de vraag hoeveel er over blijft van dat geld, voor hem zelf. Dat geld gaat niet naar Max zelf maar naar de BV Max Verstappen (Vermeulen, Jos?, andere kosten, belastingen ongetwijfeld) :)

Evengoed lijkt het me een heel prima jaarsalaris, ik zou denk ik een jaar of 5 willen werken voor dat loon. Niet dat ik daarna stop, maar dan heb ik meer dan genoeg geld om me nooit meer druk te hoeven maken :D
Hij betaalt geen inkomstenbelasting aangezien hij in Monaco woonachtig is.
Als ie slim is heeft ie z'n holding ook niet in NL zitten maar in een land met 0% VPB zoals Cyprus of Guernsey etc. etc. Er zijn allerlei leuke constructies te bedenken als je in Monaco woonachtig bent. Hij zal dus geen belasting betalen. En zijn team zal of in dienst zijn van 1 van de werkmaatschappijen of op freelance basis werken denk ik. Maar je hebt gelijk.. Geld gaat naar een BV (of LLC). Dat hij het er vervolgens belastingvrij kan uithalen is stap 2 ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 26-09 11:47
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Vergeet niet dat ze Kimi ook 30 milj. hebben betaald om plaats te maken voor Alonso..

Die lijst blijft idd altijd gissen maar het zou mij niet verbazen als Kimi nog steeds 20+ milj. per jaar verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zat me af te vragen.. zijn er eigenlijk mensen op aarde van 20 die meer dan 11 miljoen dollar verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Jackson6 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:23:
Zat me af te vragen.. zijn er eigenlijk mensen op aarde van 20 die meer dan 11 miljoen dollar verdienen?
Het zullen er niet zo veel zijn.
En dan denk ik net name richting kinderen van rijke ouders, artiesten, youtube-vloggers, prijswinnaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Destruction schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:46:

Voor dat geld zou ik zo'n beetje iedere baan ter wereld wel een paar jaar willen uitvoeren, op wat heel smerige en foute beroepen na natuurlijk :P Maar Max mag voor dat geld nog eens in de snelste auto's ter wereld racen, letterlijk een droombaan dus :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jackson6 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:23:
Zijn wel wat voetballers/ NBA / mlb spelers die dat wel toucheren in de sport.

Een Mbappe krijgt 400k+ per week bijv. bij PSG.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 23-01-2018 19:02 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:53:
[...]

En Ricciardo moet nog in onderhandeling over zijn salaris dus die zal sowieso ook in de buurt van Max komen.
Als hij blijft. Daar ben ik eigenlijk niet zo zeker van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Als hij blijft. Daar ben ik eigenlijk niet zo zeker van. :/
Waar zou hij naar toe moeten? Ferrari is uitgesloten omdat Vettel geen rijder duldt die even goed of beter is en Mercedes wil ook geen strijd meer tussen (nagenoeg) gelijkwaardige rijders zoals in 2016.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lekker Ventje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:14:
[...]

Waar zou hij naar toe moeten? Ferrari is uitgesloten omdat Vettel geen rijder duldt die even goed of beter is en Mercedes wil ook geen strijd meer tussen (nagenoeg) gelijkwaardige rijders zoals in 2016.
Het is maar een vermoeden. Als hij echt goed verslagen wordt door Max dan zie ik hem wel vertrekken. Dan kan je denken aan Renault of McLaren als daar wat open komt, of toch Ferrari in de hoop dat hij Vettel zoek kan rijden of dat Vettel stopt en hij nummer 1 is.

Ik zou het een ramp voor hem vinden als hij vertrekt, maar ik sluit het niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

[...]

Ik snap je hele redenatie en het was vanuit mijn kant ook een beetje sarcastisch bedoeld. Ik bedoelde meer dat als ze dan een duidelijke 2e viool aannemen voor 10 miljoen salaris i.p.v. 40 miljoen er 30 miljoen extra kan naar de algehele ontwikkeling van Ferrari. Je moet voor 10 miljoen salaris best een coureur kunnen oppikken die in een dergelijk goede auto als ferrari altijd wel top 6 finisht (of voor oponthoud van andere auto's kan zorgen). Daar hoef je niet perse 40 miljoen voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lekker Ventje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:14:
[...]
Vettel is ook wel beter dan Ric. Het jaar dat ze samen reden voor RB moest hij expres slecht rijden om zijn prestatie clausule in zijn contract te kunnen gebruiken ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Het is maar een vermoeden. Als hij echt goed verslagen wordt door Max dan zie ik hem wel vertrekken. Dan kan je denken aan Renault of McLaren als daar wat open komt, of toch Ferrari in de hoop dat hij Vettel zoek kan rijden of dat Vettel stopt en hij nummer 1 is.

Ik zou het een ramp voor hem vinden als hij vertrekt, maar ik sluit het niet uit.
Hoewel Ricciardo goed is, en een geweldige kerel en een perfect team met Max, zie ik 'm geen wereldkampioen worden.
Als RAI en VET en HAM met pensioen gaan is er een gaatje maar dan is hij ook al redelijk oud.
En Ferrari en Mercedes willen 1 kampioen en 1 rijder die de eerstvolgende plaats pakt voor het WCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:22
YakuzA schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:59:
Een Mbappe krijgt 400k+ per week bijv. bij PSG.
Maar dat is voor zo'n jonge voetballer ook een uitzondering. De grootverdieners in de voetbalwereld zijn vaak al wat ouder.
Ik denk dat er vrij weinig 20 jarigen 20 miljoen verdiebben.
Overigens lees je op internet schattingen tussen de 8 en 35 miljoen. Volgens mij is het daadwerkelijke bedrag nog niet uitgelekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Aardappel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:06:
[...]

Hoewel Ricciardo goed is, en een geweldige kerel en een perfect team met Max, zie ik 'm geen wereldkampioen worden.
Als RAI en VET en HAM met pensioen gaan is er een gaatje maar dan is hij ook al redelijk oud.
En Ferrari en Mercedes willen 1 kampioen en 1 rijder die de eerstvolgende plaats pakt voor het WCC.
Ik denk inderdaad dat RIC in een lastig parket zit. Hoewel RBR (en RIC) erbij blijven dat ze gelijke kansen zullen krijgen, heeft Marko er meerdere malen op gehint dat ze van Max de jongste WK ooit willen maken. De meeste aandacht zal dus naar Max uit gaan.

Bij Ferrari zit Vettel, die erop zal aandringen een voorkeursbehandeling te krijgen. Bij Mercedes hebben ze Hamilton die de WK's binnen moet harken tot-ie er genoeg van heeft.

Dus inderdaad: Waar moet-ie naartoe? Hij is absoluut nog niet oud, maar ergens gaat de tijd toch wel een beetje dringen voor 'm.

Trouwens... Waarom moet ik bij de naam Leclerc altijd denken aan 'Allo 'Allo? :D
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZelPcA2Dz2c]

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 24-01-2018 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Destruction schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:07:
[...]

Ik denk inderdaad dat RIC in een lastig parket zit. Hoewel RBR (en RIC) erbij blijven dat ze gelijke kansen zullen krijgen, heeft Marko er meerdere malen op gehint dat ze van Max de jongste WK ooit willen maken. De meeste aandacht zal dus naar Max uit gaan.

Bij Ferrari zit Vettel, die erop zal aandringen een voorkeursbehandeling te krijgen. Bij Mercedes hebben ze Hamilton die de WK's binnen moet harken tot-ie er genoeg van heeft.

Dus inderdaad: Waar moet-ie naartoe? Hij is absoluut nog niet oud, maar ergens gaat de tijd toch wel een beetje dringen voor 'm.

Trouwens... Waarom moet ik bij de naam Leclerc altijd denken aan 'Allo 'Allo? :D
[video]
Misschien McLaren mits zij ooit weer de weg naar boven vinden? Als vervanging van Alonso die niet eeuwig door zal blijven gaan?

Lijkt me best een goede match eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
McLaren en RIC lijkt mij ook een prima combi, zeker met de Belgische Max Verstappen erbij haha. Maar dan moet McLaren echt nog wel even heel erg hard aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-09 10:27
Heeft iemand al een idee wanneer de F1 racemanagers het nieuwe seizoen gaan beginnen?
Ik wil dit jaar ook eens kijken hoeveel kennis en geluk ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kleine edit: Mocht BOT toch niet matchen of er om andere redenen uit Mercedes stappen, dan zie ik RIC eventueel ook nog wel zijn plel overnemen. Russel, Ocon en Werhlein hebben nog niet het niveau van RIC naar mijn inziens. Maar goed, BOT blijft nog wel even bij Mercedes tot hij minimaal 1 WDC heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
Jasphur schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:53:
Kleine edit: Mocht BOT toch niet matchen of er om andere redenen uit Mercedes stappen, dan zie ik RIC eventueel ook nog wel zijn plel overnemen. Russel, Ocon en Werhlein hebben nog niet het niveau van RIC naar mijn inziens. Maar goed, BOT blijft nog wel even bij Mercedes tot hij minimaal 1 WDC heeft.
Zoals het er nu uit ziet denk ik sowieso niet dat BOT eerste rijder gaat worden bij Merc. Ik zie Merc gewoon over 1 of 2 jaar dat stoeltje aan Ocon geven en dan mag BOT een ander stoeltje gaan zoeken (tenzij HAM dan zou stoppen). Wil BOT WDC worden moet hij een flinke portie geluk hebben, en zoals het ROS in 2016 wel lukte (met kunde & geluk) zie ik niet snel gebeuren bij BOT. Tuurlijk, BOT is geen koekenbakker, maar ik denk dat hij afgelopen seizoen ook teveel foutjes heeft gemaakt en niet reed op de plekken waar de auto dat wel moest kunnen. Natuurlijk, de echte dominantie van Mercedes was er niet meer zo sterk als voorgaande jaren, maar Bottas is ook een aantal races erg knullig (te) ver naar achteren gefinished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Zoals het er nu uit ziet denk ik sowieso niet dat BOT eerste rijder gaat worden bij Merc. Ik zie Merc gewoon over 1 of 2 jaar dat stoeltje aan Ocon geven en dan mag BOT een ander stoeltje gaan zoeken (tenzij HAM dan zou stoppen). Wil BOT WDC worden moet hij een flinke portie geluk hebben, en zoals het ROS in 2016 wel lukte (met kunde & geluk) zie ik niet snel gebeuren bij BOT. Tuurlijk, BOT is geen koekenbakker, maar ik denk dat hij afgelopen seizoen ook teveel foutjes heeft gemaakt en niet reed op de plekken waar de auto dat wel moest kunnen. Natuurlijk, de echte dominantie van Mercedes was er niet meer zo sterk als voorgaande jaren, maar Bottas is ook een aantal races erg knullig (te) ver naar achteren gefinished.
Zeker, maar om dat stoeltje dan over te geven aan Ocon? Alleen maar vanwege dat hij een Junior Driver is?
Denk dat als je RIC in een Silver Arrow zet hij er meer uit haalt dan Ocon. Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Jasphur schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Zeker, maar om dat stoeltje dan over te geven aan Ocon? Alleen maar vanwege dat hij een Junior Driver is?
Denk dat als je RIC in een Silver Arrow zet hij er meer uit haalt dan Ocon. Toch?
Ik vraag het me af, misschien het eerste jaar.
Daarbij kost RIC een paar meloenen meer dan OCO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aardappel schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Ik vraag het me af, misschien het eerste jaar.
Daarbij kost RIC een paar meloenen meer dan OCO.
Moet je wel een grote schuur hebben, als je wordt uitbetaald in meloenen. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Laatst online: 20-09 20:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Zul je zien dat de koffiemolen van Renault weer niet verder komt dan ~850-900 :/ En Honda de motoren niet betrouwbaar kan krijgen als-ie afgesteld staat om meer dan 600pk te leveren :/ Had gehoopt dat dit jaar wat meer coureurs kans zouden maken op de leuke prijzen, maar ik vrees dat het er niet in gaat zitten en het gewoon weer HAM en VET worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
1000 pk met 722 kilogram. Damn. Dat is een flinke power to weight ratio :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
MegaTronics schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Moet je wel een grote schuur hebben, als je wordt uitbetaald in meloenen. :p
Ironisch genoeg minder groot dan in tonnen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
Gemeten piek van 1000pk, niet gelijk aan 1000 inzetbare pk's tijdens de hele race..

Merc lijkt wel al 1000 pk in de race te (kunnen) gebruiken.

* nachtnet ruikt Ferrari marketing (en onrealistische verwachtingen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
nachtnet schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:56:
Gemeten piek van 1000pk, niet gelijk aan 1000 inzetbare pk's tijdens de hele race..

Inderdaad, 950 echte PK's en 60 Italiaanse fantasiepaarden?

Mercedes zat vorig jaar al op (net over) de 1000 pk piek volgens sommige bronnen.
Die PK's moeten ook op het asfalt komen, en zijn ook weer niet op elke baan even hard nodig (al helpt het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgens de expers (comments daar) :X moet het 1250pk zijn, da's "slechts" 25% winst over 1 seizoen 8)7 :X :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
sterker nog ik denk dat zelfs Honda wel eens een piek van 1000PK gemeten heeft aan de motor.. (voordat deze plof zegt..) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187

Bron is wel Turini he? Hij is weliswaar meestal goed ingelicht maar volgens mij doet Ferrari al jaren geen uitspraken meer over verwachtingen voor het volgende seizoen.

Iets met een ezel en een steen.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:30:
sterker nog ik denk dat zelfs Honda wel eens een piek van 1000PK gemeten heeft aan de motor.. (voordat deze plof zegt..) :+
Mijn Yamaha FS 1 liep jaren geleden ook ruim 90km/u voordat de boel de geest gaf. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
sjaool schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:17:
[...]

Mijn Yamaha FS 1 liep jaren geleden ook ruim 90km/u voordat de boel de geest gaf. :+
Laten we hopen dat mij Yamaha RS700 niet ineens 100 dB gaat geven, voordat… :P :+

Oké, ik heb dus gemist dat UK wel weer op de lijst staat haha. Maar goed dat ligt aan mij.
Wel een leuk voorprogramma. Hoop dat het een beetje tof in beeld gebracht gaat worden.

RACES MET HISTORISCHE F1-AUTO'S IN VOORPROGRAMMA BRITSE GP
https://www.f1today.net/n...n-voorprogramma-britse-gp

[ Voor 37% gewijzigd door Jasphur op 24-01-2018 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kan je niet gebruiken want brandstof sparen. Het gaat er al jaren om de balans tussen brandstofverbruik en vermogen. Wil je winnen met deze motorreglementen dan moet je een motor hebben die maximaal presteert tijdens een Q3 zonder de brandstoflimiet per minuut te breken, of aankomend seizoen ook geen magische olieverbrandknop. In de race gaat het om maximaal vermogen zonder de totale limiet op brandstof te verbreken. Dit soort berichten vertellen dan ook helemaal niks over raceprestaties. Zo bezopen zijn de motorreglementen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jasphur schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Oké, ik heb dus gemist dat UK wel weer op de lijst staat haha. Maar goed dat ligt aan mij.
Wel een leuk voorprogramma. Hoop dat het een beetje tof in beeld gebracht gaat worden.

RACES MET HISTORISCHE F1-AUTO'S IN VOORPROGRAMMA BRITSE GP
https://www.f1today.net/n...n-voorprogramma-britse-gp
Ai, jammer, dat was eerst de GP die ik wilde bezoeken dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Phusebox schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:04:
[...]

Ai, jammer, dat was eerst de GP die ik wilde bezoeken dit jaar...
Jammer? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
sjaool schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:17:
[...]

offtopic:
Mijn geel blauwe fs1 kwam ook in die buurt.. Tot de motor dan warm werd en met een harde klap vast liep..
Goede (domme & roekeloze) tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

Ik zeg sneeuwrace in Finland. :o :+

[ Voor 26% gewijzigd door nachtnet op 24-01-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Le professeur aan het woord over o.a. Renault:
YouTube: Alain Prost On All Things F1

Ze blijven wel flink investeren, doen ze uiteraard al behoorlijk maar hij bevestigd het nog maar eens.( en noemt Max terloops nog even als talent )
Ze gaan echt voor een WK miz, of ze het halen is wat anders want iedereen weet dat het gewoon een jaren lange investering is, die Renault vol aan gaat zo te zien.
Allicht Max wereld kampioen met Renault in 2021? :9

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:36
Mogelijk zijn deze livery concepten al eerder individueel voorbij gekomen, maar hierbij het overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DT4vxKHX0AAka0N.jpg:large

F1today, meldt mogelijk de komst van wit in de livery: https://www.f1today.net/n...e-aan-de-livery-voor-2018

Van het door RedBull aangekondigde Supercars Livery:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DUSTabXW0AAGQGx.jpg
naar:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DUSTb2nWkAASaPx.jpg

Het eerste concept van de RedBull met groene kleuren vindt ik persoonlijk het mooist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geef mij maar wat ze nu hebben. Zeer herkenbaar als RBR.
Wit zou ik alleen tolereren als de halo daardoor minder opvalt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:56:
Mooie oranje helm erachter...🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Behalve dat de sharkfin verdwijnt.

Leuk die concepts maar ik heb er al zo veel voorbij zien komen, ik denk dat er weinig van te zeggen is.
Bij bovenstaande concepts zie ik ook dat er wel er vaak nadruk op de halo is gelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:56:
Windmolen grijs is misschien wel wat voor de halo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 09:34

Flotter

Pelipper!

MuVo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:52:
Mogelijk zijn deze livery concepten al eerder individueel voorbij gekomen, maar hierbij het overzicht:
[afbeelding]
[...]
Aston Martin gives you wings :P

't Is allemaal duidelijk door één persoon/organisatie gemaakt, hopelijk komen de ontwerpers van de teams met iets meer variatie.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Flotter schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:49:
[...]
Aston Martin gives you wings :P

't Is allemaal duidelijk door één persoon/organisatie gemaakt, hopelijk komen de ontwerpers van de teams met iets meer variatie.
Hier is er een losgegaan op Toro Rosso (STR13 + Honda = :F )

https://twitter.com/seanbulldesign/status/955719465953525760

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Sean Bull staat sowieso bekend om geweldige livery designs. Zie ook zijn instagram pagina;
https://www.instagram.com/seanbullliveries/?hl=nl
En natuurlijk de site waar hij de rest van zijn designs op post: https://www.behance.net/SeanBull

[ Voor 25% gewijzigd door Dazzler2120 op 25-01-2018 16:58 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MuVo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:52:

Het eerste concept van de RedBull met groene kleuren vindt ik persoonlijk het mooist :)
Die met Groen doet me alleen denken aan de faal die Jaguar was :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ik lees hier nog weinig over de eerste 2018 testdag morgen.

Zien we morgen meteen grotendeels de nieuwe liveries?
Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1