Sirotkin dus de 2e rijder bij Williams
https://www.motorsport.co...stroll-s-teammate-996281/
https://www.motorsport.co...stroll-s-teammate-996281/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 51% gewijzigd door nachtnet op 16-01-2018 12:19 ]
Mijn god, waarom stemden ze dan met zijn (bijna) allen in voor het concept?Grimmie187 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:16:
https://www.f1today.net/n...otorreglementen-voor-2018
Als ze nu samen met Ferrari en RBR optrekken dan dreigt de top 6 van het afgelopen seizoen te vertrekken. Moet je opletten hoe snel ze die zotte motorregels terugdraaien..
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Goeie vraag, ik vermoed dat het antwoord hetzelfde is als bij de meeste voorgestelde wijzigingen: Eerst ja zeggen met het idee dat ze het voorstel later in overleg nog wel kunnen wijzigen?Jasphur schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:19:
[...]
Mijn god, waarom stemden ze dan met zijn (bijna) allen in voor het concept?
[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 16-01-2018 12:25 ]
Williams is altijd een team geweest dat zijn techniek/engineers boven rijders verkoos. Op dat gebied zijn wel wat grote namen aangetrokken (paddy lowe), en investeringen gedaan (met behulp van papa stroll). Dat moet wel te betalen blijven en aangezien dat momenteel niet kan met prijzengeld zijn er andere fondsen nodig.Señor Sjon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:23:
Sirotkin... het is wel heel triest gesteld met WIlliams nu. How the mighty have fallen.
[ Voor 38% gewijzigd door nachtnet op 16-01-2018 12:33 ]
Ja, optrekken met het team dat de aanpassing van de drie motoren regel voorzag van een veto. Goed gedaan hé Ferrari. Mogen jullie motoren flink ploffen voor deze idiotenactie die gaat eindigen in een nog dommer gridpenalty seizoen met nog meer motor sparen...Grimmie187 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:16:
https://www.f1today.net/n...otorreglementen-voor-2018
Als ze nu samen met Ferrari en RBR optrekken dan dreigt de top 6 van het afgelopen seizoen te vertrekken. Moet je opletten hoe snel ze die zotte motorregels terugdraaien..
Zou Sirotkin de nieuwe Maldonado worden, of de Maldonado die we maar niet konden waarderen? Palmernachtnet schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:18:
Sirotkin dus.. Startpost maar weer voorzien van deze naam.
* nachtnet heeft ergens het gevoel dat de Williams bodywork fabriek dit seizoen overuren moet gaan maken..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou Perez en Ocon zaten bijna vaker tegen elkaar aan te beuken dan dat ze aan t racen waren
Nouja t zijn nou niet allebei echt grote talenten, en het is nog maar kijken of sirotkin geen heethoofd is.Jasphur schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:40:
En waarom zouden SIR (is dat de afkorting?) en STR dat ook doen?
Just asking.
Op het eerste gezicht wel.Señor Sjon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:23:
Sirotkin... het is wel heel triest gesteld met WIlliams nu. How the mighty have fallen.
Wat vooral indrukwekkend is geweest is de zak geld die Sirotkin mee heeft genomen. Als je t puur op talent bekijkt heeft hij niks te zoeken in de formule 1.Martinspire schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:57:
[...]
Op het eerste gezicht wel.
Maar laten we wel wezen, ze kiezen Sirotkin boven:Het lijkt me dan logisch dat ie (intern) toch indrukwekkend is geweest.
- Kubica
- Massa
- Kvyat
- Di Resta
- Etc
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-01-2018 14:03 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PSN: Shiver23
Zoals gewoonlijk weet je de feiten weer aardig te verdraaien zodra het over Ferrari gaat...DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:17:
[...]
Ja, optrekken met het team dat de aanpassing van de drie motoren regel voorzag van een veto. Goed gedaan hé Ferrari. Mogen jullie motoren flink ploffen voor deze idiotenactie die gaat eindigen in een nog dommer gridpenalty seizoen met nog meer motor sparen...
Maar kennelijk maken ze er toch richting de honderd blokken en pikken ze de beste eruit voor de kwalificatie en races. De mindere blokken gebruiken ze voor FP1-3 en de rest recyclen ze. Als RBR zou ik die regels vanaf dag een negeren. We pakken de penalty's maar op circuits waar je makkelijk kan inhalen want wij gaan gas geven elke race. Want ja, het idee van de F1 is toch racen, Ferrari...
Volslagen idioot is het.
[...]
Zou Sirotkin de nieuwe Maldonado worden, of de Maldonado die we maar niet konden waarderen? Palmer
Onderbouwing? Haha, jij bent degene die een Ferrari veto uit zijn duim zuigt..DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:28:
Die motorregel van de FIA was laat, elk team behalve Ferrari was tegen, en Ferrari stopte de poging van RBR om er van af te komen. Het heeft ook helemaal niks te maken met een competitief voordeel, of dat het onmogelijk is af te wijken van drie motoren naar vier.
Kijk alleen al naar wat Mercedes wil gaan doen. Ze hebben drie teams te voorzien. Wat ze nu zeggen is dat ze voor die zes auto's steeds een partij van enkele tientallen motoren zullen bouwen, 20 a 30. Ze pakken de allerbeste zes en die gaan naar de kwalificatie/race. Dan nog eens zes voor FP1-3. De rest gooien ze weg of houden ze in reserve. Denk je nu werkelijk dat Ferrari, Renault en Honda dit niet doen? Ze zullen allemaal extra motoren maken om er maar een paar goede uit te halen die langer meegaan dan gemiddeld. Ze hebben dus ook de capaciteit om met extra motoren te rijden. Dan gaan ze maar eerder kapot. Maakt niks uit want ze kunnen toch vervangen worden met al bestaande motoren. Duurder is dat ook zeker niet.
Dan kom jij weer eens met een of ander verhaal hoe het vooral niet de schuld van Ferrari is, wederom zonder enige onderbouwing, en anderen maar beschuldigen die het wagen ook maar iets negatiefs te zeggen over Ferrari...
Tot dusver de kostenbesparing die de FIA wildeDaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:28:
Kijk alleen al naar wat Mercedes wil gaan doen. Ze hebben drie teams te voorzien. Wat ze nu zeggen is dat ze voor die zes auto's steeds een partij van enkele tientallen motoren zullen bouwen, 20 a 30. Ze pakken de allerbeste zes en die gaan naar de kwalificatie/race. Dan nog eens zes voor FP1-3. De rest gooien ze weg of houden ze in reserve. Denk je nu werkelijk dat Ferrari, Renault en Honda dit niet doen? Ze zullen allemaal extra motoren maken om er maar een paar goede uit te halen die langer meegaan dan gemiddeld.
Volgens mij zijn de motoren voor FP1-3 toch echt apart. Die motoren worden ook steeds gewisseld na FP3 op vrijdag voor de motor die tijdens de kwalificatie en de race word gebruikt. Idem voor de versnellingsbakken. Verder krijg je voor zover ik weet ook geen grid penalty's voor motoren die je niet introduceert bij een race.Señor Sjon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:43:
Die FP1-3 motoren komen gewoon uit de pool van 3/rijder hoor. Ze verdelen alleen de motorbelasting over het seizoen.
Dus ze testen bv 50-100 blokken per iteratie (in principe 3-4 iteraties per seizoen).
Beste serie voor het fabrieksteam, rest afhankelijk van de tegenstand van de klantenteams. Er zwerft een Lotus-anekdote dat een Mercedes engineer instructies gaf om wat geheime settings te veranderen tijdens de Spa race een paar jaar geleden. De auto werd gelijk sneller. Die modus mochten ze daarna ook nooit meer gebruiken.
Daarom zei ook zo ongeveer iedereen behalve Ferrari dat het helemaal geen kosten zou besparen, maar het juist duurder zou maken. Doen ze dit niet, dan is het ook niet goedkoper. Voor de motoren moeten ze een hele hoop machines afstellen voor de onderdelen. Bouw je er dan maar een paar, dan gaan de per eenheid kosten gigantisch omhoog. Ja, je betaalt nu meer voor grondstoffen etc, maar door schaalvergroting verdien je dit tenminste gedeeltelijk weer terug. Dat is een economische wetmatigheid die je nota bene op de middelbare school geleerd zou moeten worden.RichardQG schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:46:
[...]
Tot dusver de kostenbesparing die de FIA wilde
[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-01-2018 14:51 ]
Dat komt omdat motor 1 die al 5 races erop heeft zitten bv geen raceafstand meer trekt, maar wel FP1-2 in lagere settings. Dan houden ze een verse voor de zaterdag en zondag. De regel die jij bedoelt bestaat al een paar jaar niet meer.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:47:
[...]
Volgens mij zijn de motoren voor FP1-3 toch echt apart. Die motoren worden ook steeds gewisseld na FP3 op vrijdag voor de motor die tijdens de kwalificatie en de race word gebruikt. Idem voor de versnellingsbakken. Verder krijg je voor zover ik weet ook geen grid penalty's voor motoren die je niet introduceert bij een race.
Ferrari wil niet dat RB en McLaren enig voordeel hebben komend jaar. Dat ze zelf ook op cruciale momenten problemen hadden, zijn ze blijkbaar vergeten.[...]
Daarom zei ook zo ongeveer iedereen behalve Ferrari dat het helemaal geen kosten zou besparen, maar het juist duurder zou maken. Doen ze dit niet, dan is het ook niet goedkoper. Voor de motoren moeten ze een hele hoop machines afstellen voor de onderdelen. Bouw je er dan maar een paar, dan gaan de per eenheid kosten gigantisch omhoog. Ja, je betaalt nu meer voor grondstoffen etc, maar door schaalvergroting verdien je dit tenminste gedeeltelijk weer terug. Dat is een economische wetmatigheid die je nota bene op de middelbare school geleerd zou moeten worden.
Alsof de F1 regels echt te volgen zijn.Señor Sjon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:57:
[...]
Dat komt omdat motor 1 die al 5 races erop heeft zitten bv geen raceafstand meer trekt, maar wel FP1-2 in lagere settings. Dan houden ze een verse voor de zaterdag en zondag. De regel die jij bedoelt bestaat al een paar jaar niet meer.
Dat in ieder geval. Zeker als je ziet hoe snel RBR in staat is te ontwikkelen als ze er een beetje extra moeite insteken. Als die inlopen op vermogen, dan versla je ze niet zomaar. McLaren is echt een wildcard. Ze zullen beter zijn, maar hoeveel? Ik zie ze eerder voor P4 gaan in gevecht met FI en Renault, dan dat ze meedoen voor de podiumplaatsen.Ferrari wil niet dat RB en McLaren enig voordeel hebben komend jaar. Dat ze zelf ook op cruciale momenten problemen hadden, zijn ze blijkbaar vergeten.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-01-2018 15:05 ]
Het zal om dit verhaal gaan verwacht ik?Grimmie187 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:45:
[...]
Onderbouwing? Haha, jij bent degene die een Ferrari veto uit zijn duim zuigt..
Testing, one, two ...
Kan zijn. Maar je hebt een reeds lange tijd naar de middenmoot afgedreven topteam met een (goede) klantenmotor, dat qua chassis achter begint te lopen bij de concurrentie. Met als rijders een rookie en een rijder met één seizoen ervaring. En die laatste heeft in dat eerste seizoen laten zien maar weinig van de auto te begrijpen. Dat geeft weinig hoop op doorontwikkeling in 2018 en voor de auto van 2019.Shiver23 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:03:
Zo slecht is Sirotkin helemaal niet: https://www.gpupdate.net/...uwste-aanwinst-eigenlijk/
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
alles kan off-topic
nachtnet schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:46:
voor ik het vergeet:
in ieder geval lijkt Massa definitief met pensioen te zijn.![]()
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hm... parody en nog niet eens grappig ook.
"When you grow up your heart dies"
Ik wist het wel, jou houden ze niet voor de gek
Testing, one, two ...
n.a.v. jouw post kon ik het niet laten even te kijken wat de "ranglijst" is:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| VET - RAI, 30 + 38 = 68 HAM - BOT, 33 + 28 = 61 ALO - VAN, 36 + 25 = 61 GRO - MAG, 31 + 25 = 56 SAI - HUL, 23 + 30 = 53 GAS - HAR, 21 + 28 = 49 RIC - VER, 28 + 20 = 48 PER - OCO, 27 + 21 = 48 ERI - LEC, 27 + 20 = 47 STR - SIR, 19 + 22 = 41 |
Op Olav mol na is er niemand die twijfelt aan de capaciteiten van Sainz, toch?Destruction schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:42:
(of wie weet Sainz bij Renault?)
Naja, het is geen totale pannenkoek in mijn ogen. Maar ook geen echt talent IMO. Wel duidelijk beter dan een Ericsson, Stroll, Magnussen, etc.Tleilaxu schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:26:
[...]
Op Olav mol na is er niemand die twijfelt aan de capaciteiten van Sainz, toch?
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nice, heb alleen die van 1982 niet bewust meegemaakt, de rest kan ik me nog herinneren.Jasphur schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:19:
Tof filmpje met de top 10 meest dramatische last laps. Uiteraard met ons Max in Austin op nummer 10.
https://www.formula1.com/...amatic_F1_final_laps.html
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Bij mij nog niet echt, ik heb er totaal geen vertrouwen in dat Red Bull (en dan met name de Renault Motor) het dit jaar beter gaat doen.Rockabilly_1991 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:20:
HET BEGINT NU TOCH WEL WEER TE KRIEBELEN HOOR!!! nog iets meer dan een maand tot de testen en met de start va dit topic open weer zin in komende seizoen.
Hoe gaan jullie de testdagen volgen? Wat ik vaak bijhoud is Periscope, er zijn altijd wel een paar mensen die video's maken. Verder volg ik alles van de #GOMAX groep en de bekende websites.
That's the spiritJackson6 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:22:
[...]
Bij mij nog niet echt, ik heb er totaal geen vertrouwen in dat Red Bull (en dan met name de Renault Motor) het dit jaar beter gaat doen.
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Hopelijk mag hij wat vrijdagen rijden, zou mooi zijn.nachtnet schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:33:
Kubica toch reserverol bij Williams.
http://www.williamsf1.com/racing/news
De kriebels gaan mij ook niet echt om RBR maar meer om de F1 algemeen. Dat max zijn best doet is wel bekend, we kunnen alleen hopen dat er stappen gemaakt zijn.Jackson6 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:22:
[...]
Bij mij nog niet echt, ik heb er totaal geen vertrouwen in dat Red Bull (en dan met name de Renault Motor) het dit jaar beter gaat doen.
Juist voor de F1 hoop ik dat Renault de zaken op orde heeft. Als de motor goed is, is een gevecht tussen RB, MCL en Renault al leuk. Als ze het gat met de top verkleinen kan dit nog een leuke worden.Rockabilly_1991 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:37:
[...]
De kriebels gaan mij ook niet echt om RBR maar meer om de F1 algemeen. Dat max zijn best doet is wel bekend, we kunnen alleen hopen dat er stappen gemaakt zijn.
? dat kost alleen Kubica geld. Williams heeft daar niks mee te maken.Rudolf schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:44:
Zou die insurance pay-out van Kubica ook nog meegespeeld hebben bij de keuze van Williams? Sirotkin neemt een shitload aan geld mee terwijl Kubica een hoop geld zou gaan kosten. Die mag natuurlijk zijn verzekering terug gaan betalen als hij weer achter het stuur kruipt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja maar Kubica zal ook wat geld moeten verdienen toch? Hij zal niet voor niks in die auto stappen lijkt me.YakuzA schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:58:
[...]
? dat kost alleen Kubica geld. Williams heeft daar niks mee te maken.
Kubica kwam ook met een 8 of 10 miljoen voor williams aan sponsorgeld.
Echte paydrivers krijgen volgens mij geen salaris van het team. Deze worden weer betaald door hun (persoonlijke) sponsoren.Rudolf schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:01:
[...]
Ja maar Kubica zal ook wat geld moeten verdienen toch? Hij zal niet voor niks in die auto stappen lijkt me.
Bensimpel
Positieve meneer
The crowd was amazing, yeaaahJasphur schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:36:
Of RBR nou wel of niet WDC gaat worden, maakt mij niet zoveel uit. Ik kijk weer uit naar toffe gevechten, gezeik rondom de Halo en tracklimits, in-season rijderwissels, hier en daar een crash van een top rijder, de 'great fans' speeches, het gezeik op de FIA dat ze het niet goed doen, de prachtige foto's na elk weekend, nieuwe feitjes over de wagens en geschiedenis van de sport, etc etc. Ik heb gewoon weer zin een race.
😆 - Denk ook eens om ;)
Die betrouwbaarheid hebben ze al. Ik ben bang dat alle klantenteams van Ferrari en Mercedes hun motoren teruggeschroefd gaan krijgen. Die zullen het dan zeven races redden met hier en daar wat uitzonderingen. Ferrari en Mercedes zie ik de allerbeste motoren zelf houden en strakker afstellen. Zelfs dan vraag ik me af of ze hun motor na vijf races niet gewoon afschrijven en er een nieuwe inzetten. Een keertje achteraan starten maakt toch niks uit voor die teams. Het middenveld halen ze toch makkelijk in, zeker als die motoren verder teruggeschroefd zijn...nachtnet schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:24:
@DaniëlWW2 bovendien zal Mercedes zonder twijfel met Duitse grondigheid een handvol PK's en betrouwbaarheid gevonden hebben.
Of op de meest strategische momenten een nieuwe motor weet te instaleren.sjaool schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:41:
Met maximaal drie motoren voor het hele seizoen komt de betrouwbaarheid van Mercedes ook onder druk te staan. Het is dan gewoon afwachten wie van de teams het beste met die druk weet om te gaan gedurende het seizoen. Dat laatste heeft naar mijn dan weer niks met F1 te maken.
De teams moeten gewoon onderling wissel moment afstemmen. Na iedere 3 races iedereen een nieuw blok en iedereen dezelfde penalty. (Dat die twee mercedessen op pole blijven staan verander je er niet mee, maar het veld erachter doet dan gewoon lekker mee met wel een nieuw blok.sjaool schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:41:
Met maximaal drie motoren voor het hele seizoen komt de betrouwbaarheid van Mercedes ook onder druk te staan. Het is dan gewoon afwachten wie van de teams het beste met die druk weet om te gaan gedurende het seizoen. Dat laatste heeft naar mijn dan weer niks met F1 te maken.
alles kan off-topic
Prima idee, gok alleen zomaar dat Rb liever een winstje pakt dan een dergelijke constructie af te spreken.Ankona schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:00:
[...]
De teams moeten gewoon onderling wissel moment afstemmen. Na iedere 3 races iedereen een nieuw blok en iedereen dezelfde penalty. (Dat die twee mercedessen op pole blijven staan verander je er niet mee, maar het veld erachter doet dan gewoon lekker mee met wel een nieuw blok.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En ookal weet Vettel te winnen van de Mercedessen, dan winnen de Duitsers ookDaniëlWW2 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:21:
Uiteindelijk winnen die Duitsers weer dus.
Tenzij Renault opeens het gat van 50pk dicht, en die motor ook werkt, gaan Mercedes gewoon weer winnen. Die zie ik met een sterker chassis komen dan afgelopen seizoen, en dan kan Ferrari ook weinig meer. Zeker niet met de motorenreglementen. Die moet je eigenlijk aan je laars lappen voor een uitdaging van Mercedes ben ik bang. Wat er dan gebeurd als Mercedes ze ook aan hun laars lapt, tja.
PSN
Ik had er 5 van de 12, dit seizoen maar extra goed opletten denk ikgambieter schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:15:
Vast leuk voor de voorbereiding: F1 2018: The grid in numbers quiz.
Ik had 9 van de 12 goed, dat moet beter kunnen
Red Bull offert STR op dit jaar. Die hebben maar 1 doel: Die Honda op minimaal het niveau van Renault krijgen en als het even kan dat van Ferrari of Mercedes.DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:33:
[...]
Honda blijft de vraag. Ik vermoed dat Red Bull gaat eisen dat ze in enorm tempo blijven ontwikkelen. Dan ploft er maar eens wat, of hebben ze gridpenalty's. Dan gaat de Honda "meme" maar door, dat is wat RBR nodig heeft. Ik denk dat ze in 2019 gewoon met Honda zitten, en dan moet die motor vermogen leveren. Verder betaalt Honda de motoren gewoon, en hebben ze hun reputatie te redden. Management bij Honda is al opgeschud, nu nog prestaties.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
PSN
Het is ook bijna een wetmatigheid aan het worden. Moet je nagaan wat er was gebeurd als Alonso toch naar RBR was gegaan. Had hij nu waarschijnlijk al zes titels op zijn naam staan.Phusebox schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:33:
Aangezien Alonso heeft gekozen voor McLaren (had niet heel veel keuze maar soit) met Renault motoren zal Renault wel ruk blijken te zijn dit jaar en gaat Honda doorschuiven naar de derde plek vwb motoren.
2019 misschien als Honda volgens de wet op Alonso haar zaakjes op orde heeft gekregen.Max wereldkampioen? Ach hoe graag ik het zou zien gebeuren denk ik eerlijk gezegd dat het op zijn vroegst in 2020 mogelijk is wanneer de motoren wijzigen of Max naar een ander team gaat.
Ik hoop liever dat die Fransen en Japanners hun zaakjes op orde krijgen. Die Italianen zijn heel erg goed, in het tweede team achter zijn. Moeten ze vooral mee doorgaan.Hoop gewoon dat die Italianen het dit keer langer dan alleen de eerste helft van het seizoen volhouden.
Het zou mij niet verbazen als de écht goede mensen onder contract staan bij het overkoepelende bedrijf van RBR en STR. Lijkt mij dat die dan gewoon overkunnen stappen.sanderb schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:10:
[...]
Red Bull offert STR op dit jaar. Die hebben maar 1 doel: Die Honda op minimaal het niveau van Renault krijgen en als het even kan dat van Ferrari of Mercedes.
Dat lukt niet met alleen uren op een testbank, dat ding moet rondjes knallen onder echte omstandigheden.
Met echte g-krachten, echte vibraties en echte belasting.
Ik verwacht dat we een seizoen krijgen met STR die veruit de meeste motorwissels pakt. Voor mijn part jagen ze er 10 motoren per weekend doorheen.
En dat hoop ik echt.
Elke race een nieuwe update en achteraan starten...en dan elke race een stapje naar voren zetten...met af en toe een mooie plof wanneer de motor het toch weer niet haalt. Liefst zo dat Max op het einde van het seizoen af en toe Gasly in zijn nek heeft zitten net zoals Max in de STR ook af en toe zich vooraan kon melden.
Voor Gasly maakt het niet uit, die krijgt nog steeds ervaring op het circuit. Bovendien zit Sainz nog op de reservebank als Max of RIC RBR toch zouden verlaten. Hartley zit al in bonustijd en mag zich proberen in de kijker te rijden.
Ik denk zelfs dat Red Bull STR na dit seizoen in de verkoop zet. Wellicht met een deal met Honda zodat die een fabrieksteam krijgen en RBR dezelfde motoren. En anders misschien een nieuw team.
STR heeft voor RBR niet meer de waarde van weleer. Als Honda goed genoeg wordt blijven RIC en Max gewoon voor jaren zitten. Dan is een jeugdteam niet zo waardevol. Bovendien hebben ze met Max gezien dat een junior ook heel laat opgepakt kan worden. Max werd pas RB gedurende zijn seizoen in de F3.
Ik hoop wel dat ze bij RBR de goede mensen van STR, zoals Key, kunnen meenemen.
En dan in 2019 knallen met RBR Honda en Max kampioen..
tot zover mijn glazen bol voor komend seizoen
11 van de 12.gambieter schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:15:
Vast leuk voor de voorbereiding: F1 2018: The grid in numbers quiz.
Ik had 9 van de 12 goed, dat moet beter kunnen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
nou… Maar of dit nou wetenschappelijk bewijs is.Damian schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:56:
Iemand die dit onderste stukkie naast de auto van 2017 plakt, kijken of we al verschillen zien
En niet alleen dat, perspectief valt ook niet mee. Maar na redelijk wat foto's voorbij te hebben zien komen heb ik wel echt het idee dat de nieuwe Mercedes wagen toch wel een kortere wielbasis heeft. ALS op de foto de nieuwe wagen te zien is. Speculaas, speculaas.sjaool schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:10:
@Jasphur Het zou zomaar kunnen dat Mercedes weer naar een kortere wielbasis overstapt natuurlijk. Maar zo op het oog schalen dan lijkt het als snel groter of kleiner dan het in werkelijkheid is.
Mag ik even toevoegen dat de auto waarschijnlijk nog niet geproduceerd is? De eerste fire-up is over 3 weken ongeveer. Ik denk dat dit gewoon de 2017 auto is.Jasphur schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:38:
[...]
En niet alleen dat, perspectief valt ook niet mee. Maar na redelijk wat foto's voorbij te hebben zien komen heb ik wel echt het idee dat de nieuwe Mercedes wagen toch wel een kortere wielbasis heeft. ALS op de foto de nieuwe wagen te zien is. Speculaas, speculaas.
Kortere wielbasis, meer rake. Oh oh...
sjaool schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:38:
Net op RTL Boulevard, Max heeft een nieuwe vriendin.
Is dat zo? Natuurlijk is het originele plan van Red Bull al jaren geleden kapot gemaakt door regelgeving. Eén auto ontwerpen bij RB Technology en die "doorverkopen" aan STR en RBR maar dat neemt niet weg dat STR alsnog zeer belangrijk is voor Red Bull.DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:23:
[...]
-STR staat al jaren te koop. Ze willen er al jaren vanaf bij Red Bull. Max was even een vette bonus tussendoor, maar nu willen ze er nog steeds vanaf.
[...]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Welke talenten?XyritZz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:50:
[...]
Is dat zo? Natuurlijk is het originele plan van Red Bull al jaren geleden kapot gemaakt door regelgeving. Eén auto ontwerpen bij RB Technology en die "doorverkopen" aan STR en RBR maar dat neemt niet weg dat STR alsnog zeer belangrijk is voor Red Bull.
Alle Red Bull talenten komen via STR de sport in, waar gaan ze die stallen als het team verkocht zou worden? Dat er nu even een droogte is aan aanstormend talent betekent niet dat dat zo blijft, er komen vast weer nieuwe toptalenten aan over een paar jaar en aangezien STR zo ongeveer de reden is geweest dat Max bij Red Bull getekend heeft geeft al wel aan hoe belangrijk een B-team is.
Zonder STR had Verstappen mogelijk voor Mercedes getekend.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Welke talenten?![]()
Er zit de komende jaren niks meer in de pijplijn binnen RB. Verder liet Max zien dat een speciaal RB programma dus niet nodig is. Van STR kan je een nieuw Minardi maken. Laat echt getalenteerde coureurs betalen voor een zitje, al dan niet door een ander team. Voor de rest heeft het team eigenlijk geen waarde meer voor RB. Ze kunnen de boel beter verkopen en het geld steken in RBR.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq