[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.131 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:52:
De 'echte' fan heeft toch gewoon de F1 App en een betaald abo? Dan zie je alles. Nog sneller ook. Erg grappig tijdens quali, want de (digitale) TV loopt soms wel 7s achter. Dus de poletijd zie je altijd eerder dan Mol het kan uitroepen.
Dan ben ik blijkbaar geen "echte" fan, want ik doe in de praktijk niets met de app. Ik zou er ook niet veel aan hebben want ik start iedere race op 1/4 van de normale beeldsnelheid en laat dit zo staan tot de eerste ronde is gelopen (of de boel duidelijk al is gesetteld/safetycar actief is). Voor het overige doe ik het met de informatie die in beeld verschijnt en ik lijk daarbij niet werkelijk wat te missen gezien hetgeen ik blijkbaar wel op lijk te merken maar, als voorbeeld, Mister Mol over het hoofd/verkeerd lijkt te zien (en horen). Het verschil in rondetijden kan ik prima berekenen a.h.v. de actuele tijdsverschillen tussen de rijders, die vrijwel altijd in beeld worden gebracht.

Nope, ik blijf de races wel op deze wijze volgen, werkt prima voor mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
MikeyMan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Heb de betaalde app ook, maar vind het juist wel vervelend dat het voorloopt op de tv. Je ziet inhaalacties al voordat ze op tv zijn... Een vertragingsknop zou niet gek zijn.
In de app zit deze er ook in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:55:
[...]
Op normale circuits wel, op ovals zijn de Indycars sneller.
Hoe weet je dat?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

ATS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Ik denk van niet eigenlijk. LM is, zo heb ik begrepen, geen fan van locaties als Baku die puur voor het geld op de kalender staan. Miami heeft natuurlijk veel meer een racehart dan Baku, en ik denk dat ze redeneren dat het goed zou zijn voor de F1 als ze die stad ook aan doen. Het zou me niet verbazen als er ook nog een keer iets aan de westkust van de VS bij komt.
Qua stad misschien wel, maar qua circuit vind ik Baku toch wel interessant. Ja, die straight is wel echt te lang, maar verder is het wel altijd spektakel op die baan met verassende uitkomsten. Dan heb ik liever dat ze een race zoals Australie schrappen, met de carnaval kan ik al genoeg optochten zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Mercedes heeft een nieuwe aero expert in dienst genomen, geen goed nieuws voor de rest van de teams:

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/991996617128579072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37
mark-k schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:03:
[...]

Qua stad misschien wel, maar qua circuit vind ik Baku toch wel interessant. Ja, die straight is wel echt te lang, maar verder is het wel altijd spektakel op die baan met verassende uitkomsten. Dan heb ik liever dat ze een race zoals Australie schrappen, met de carnaval kan ik al genoeg optochten zien.
Want Baku 2016 was zo'n spannende race? Als er in Baku geen safety car is is er niks aan en is het een grote optocht waarbij alleen op het rechte stuk (te) makkelijk met slipstreamen wordt ingehaald.

Vanaf T3 t/m T16 zie je eigenlijk 0 actie tenzij iemand hem in de muur zet. Vooral schrijnend tussen T6 en T7 (in tegengestelde richting van lange rechte stuk) waar de voorste gewoon het tempo bepaald en de rest er achteraan rijdt (te vaak in beeld gebracht tijdens de race), vervolgens T7 door naar het kasteel is ook een polonaise, en bovenlangs dat snelle stuk is wel iets breder maar zijn ook geen inhaalmogelijkheden. Dan zit je dus al aan T15, met een beetje geluk rijdt VET daar op de achterkant van HAM, beneden een bochtje en dan weer "volle gas" naar T1.

Nee, ik vind het geen spectaculair circuit. Behalve dan soms een wat chaotische race mede veroorzaakt door de safety car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:10:
[...]
Nee, ik vind het geen spectaculair circuit. Behalve dan soms een wat chaotische race mede veroorzaakt door de safety car.
Het is inherent aan dit soort banen. Monaco is ook altijd wel wat aan de hand. Coureurs kunnen er eigenlijk niet goed voluit gaan, want geen uitloopstrook. De enige plekken waar ze echt wat durven, is waar er een uitloop is, en daar werd dan ook gretig gebruik van gemaakt.
Dus ja, het is een prima baan, want er gebeurt altijd wat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Danielson schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:09:
Mercedes heeft een nieuwe aero expert in dienst genomen, geen goed nieuws voor de rest van de teams:

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/991996617128579072
Of juist wel, want blijkbaar heeft Mercedes nieuwe Aero expertise nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Stoelpoot schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Dat was toch wel duidelijk? :P
Als ze achter een wagen zaten kwamen ze er gewoon nooit langs als het op aero aankwam.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Stoelpoot schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Ik verwacht eigenlijk niet dat de nieuwe expert voor veel verandering gaat zorgen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:56
Heb het wel eens getest in iRacing ;).

Maar aangezien ik allesbehalve een autoriteit ben op dat gebied, vandaar deze verklaring van een coureur/teameigenaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:36:
[...]

Heb het wel eens getest in iRacing ;).

Maar aangezien ik allesbehalve een autoriteit ben op dat gebied, vandaar deze verklaring van een coureur/teameigenaar.
Indycar heeft speciaal een andere aero package voor ovals, dus het zou me niet verbazen als ze daar sneller op rond kunnen. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:59:
[...]
Indycar heeft speciaal een andere aero package voor ovals, dus het zou me niet verbazen als ze daar sneller op rond kunnen. :)
Natuurlijk. Indy is in essentie oval racing. Op een oval hebben ze van alles anders: andere wielophanging, andere banden (conisch), camber/caster en weetikwat, zijn allemaal anders ingesteld. Als je een F1 wagen (en vergeet de motor niet!) ook gaat afstemmen op oval racing, is het weer anders. Maar F1 is totaal niet gebouwd op oval racen. Dus de hele vergelijking gaat mank. Net als zeggen dat een racefiets sneller is in een touretappe dan een mountainbike. Ja, nogal wiedes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
hardware-lover schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:33:
[...]

Ik zou er ook niet veel aan hebben want ik start iedere race op 1/4 van de normale beeldsnelheid en laat dit zo staan tot de eerste ronde is gelopen (of de boel duidelijk al is gesetteld/safetycar actief is).
Ik kan hier wel wat toelichting gebruiken. Jij kijkt de eerste ronde vertraagd in beeld en geluid? Want? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-09 19:20
Tommy The Cat schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:15:
[...]

Ik kan hier wel wat toelichting gebruiken. Jij kijkt de eerste ronde vertraagd in beeld en geluid? Want? :P
Omdat er tijdens de 1e ronde op 8 plaatsen wat gebeurd, en je dat op normale snelheid nauwelijks kunt volgen.
Helemaal niet zo'n stom idee eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:52

sjaool

Every life should have 9 cats

hardware-lover schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:33:
[...]

Dan ben ik blijkbaar geen "echte" fan, want ik doe in de praktijk niets met de app. Ik zou er ook niet veel aan hebben want ik start iedere race op 1/4 van de normale beeldsnelheid en laat dit zo staan tot de eerste ronde is gelopen (of de boel duidelijk al is gesetteld/safetycar actief is).
Doe je dat bij de live-uitzending of als je de race terugkijkt? Het lijkt mij namelijk niks om de start vertraagt af te spelen. Ik vind die snelheid juist hetgeen wat de F1 zo geweldig maakt. Maar goed ieder zijn ding. Dat Olav af en toe wat mist maakt mij niet uit, zijn enthousiasme maakt heel veel goed. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:01:
[...]
Doe je dat bij de live-uitzending of als je de race terugkijkt? Het lijkt mij namelijk niks om de start vertraagt af te spelen. Ik vind die snelheid juist hetgeen wat de F1 zo geweldig maakt. Maar goed ieder zijn ding. Dat Olav af en toe wat mist maakt mij niet uit, zijn enthousiasme maakt heel veel goed. ;)
Live, maar dat gaat zonder geluid. Ik kan daarbij prima in de gaten houden wie er lekker wegkomt en wie niet en het is daarbij vaak ook nog eens flink spannender om te volgen. Je zit met dichtgeknepen billen te kijken of het net wel of net niet goed zal gaan. Na de aangegeven periode in slow motion ga ik terug naar de rode lichten en bekijk ik vanaf dat moment de race op normale snelheid. Ik heb het enthousiasme van Mol niet echt nodig, heb zelfs een voorkeur voor enkel het race- en omgevinggeluid als ik dat kan kiezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:16

iichel

Gazoooo

Vind het best een goed idee eigenlijk

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De banden voor Silverstone zijn bekend...

https://news.pirelli.com/...at-britain-2018-compounds

Hard, medium en soft. :F ;(

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hard, de ideale bandjes om de auto op te zetten in de pitbox en om hem naar de keuring te rollen. Verder zal die wel niet gebruikt worden (behalve misschien door Sauber? Die wisselen wel vaker aan begin van de race naar hardste band om daarop uit te rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zonde dat ze van de soft geen ss of hypersoft voor sprintstinten beschikbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jasphur schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:59:
[...]

Zonde dat ze van de soft geen ss of hypersoft voor sprintstinten beschikbaar maken
Sowieso vind ik het bandenreglement soms maar ruk. Je moet perse 2 compounds gebruiken in de race, dus meestal heb je aan een 1stopper genoeg. Gooi er gewoon een zachte band tussen en laat de teams zelf beslissen, misschien vinden ze het wel leuk om een 3stopper te doen met 3x de zachtste band. Dan krijg je tenminste weer eens variatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:59:
[...]

Ach, straks komt het met bakken uit de lucht en boeit het allemaal niet meer wat voor strategie iedereen bedacht heeft :) Het blijft Engeland he? ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:04
Via Sauber & ERI twitter:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DcSFGKGXUAAP4Md.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DcSFHtGXUAAkm0d.jpg:large

ERI toch nog informatief. Wat een lage zitpositie zo.

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 03-05-2018 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik weet dat Sauber niet het team is met het grootste budget, maar deze simulator is een stuk kariger dan ik dacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
hardware-lover schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:11:
[...]

Live, maar dat gaat zonder geluid. Ik kan daarbij prima in de gaten houden wie er lekker wegkomt en wie niet en het is daarbij vaak ook nog eens flink spannender om te volgen. Je zit met dichtgeknepen billen te kijken of het net wel of net niet goed zal gaan. Na de aangegeven periode in slow motion ga ik terug naar de rode lichten en bekijk ik vanaf dat moment de race op normale snelheid. Ik heb het enthousiasme van Mol niet echt nodig, heb zelfs een voorkeur voor enkel het race- en omgevinggeluid als ik dat kan kiezen.
De spanning is voor mij juist het live-moment, de snelheid en dat je niet genoeg ogen hebt om alles te zien wat er gebeurt. Ik heb bij de start hartslag 160. En als de hectiek voorbij is uitkijken naar de herhalingen.

Lijkt me heel vreemd om vertraagd te kijken, alsof ze maar niet vooruit komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Via Matt Bishop @TheBishF1:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DcVNIT0VQAAqcXU.jpg:large
1980 - Didier Pironi, Zolder, Ligier JS11/15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

https://www.autosport.com...gised-to-gasly-many-times
Magnussen: "I don't like compromises. I will give everything," he was quoted as saying. "I will die in the car. I won't hold back."
Dipstick.. :F

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
via @TheBishF1:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DcVQlTUVwAAgmMp.jpg:large
1969 - Winnaar Jackie Stewart - Spanish GP, Montjuich, Matra MS80. 1 van de 2 GP's waarbij de winnaar 2 laps voor de nummer 2 finishte (andere GP is AUSGP 1995 door Damon Hill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Zie nu die footage pas voor het eerst.....bizar!

Wel typisch dat hier in de pers dan weer totaal geen aandacht voor is 8)7 ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
nachtnet schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:55:
Via Sauber & ERI twitter:
[afbeelding]
[afbeelding]

ERI toch nog informatief. Wat een lage zitpositie zo.
Ligt het aan mij of is dat hier weleens eerder vermeld?
Maar waarom vind ik ERI toch keer op keer op een Thunderbirds poppetje lijken? Zodra ik hem zie denk ik aan de Thunderbirds van vroegah |:(

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 04-05-2018 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:27:
via @TheBishF1:
[afbeelding]
1969 - Winnaar Jackie Stewart - Spanish GP, Montjuich, Matra MS80. 1 van de 2 GP's waarbij de winnaar 2 laps voor de nummer 2 finishte (andere GP is AUSGP 1995 door Damon Hill)
Dan toch liever de Halo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
LopendeVogel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:36:
[...]

Ligt het aan mij of is dat hier weleens eerder vermeld?
Maar waarom vind ik ERI toch keer op keer op een Thunderbirds poppetje lijken? Zodra ik hem zie denk ik aan de Thunderbirds van vroegah |:(
Ik zou zeggen het haar. Maar nu je 't zegt is dat inderdaad wel een goede vergelijking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 15:06
Nu lijk je net een van die sensatiesites :9

Er staat ook in dat hij het niet letterlijk zo bedoelde, maar meer dat ie alles zou geven op het circuit om succesvol te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Our lord and saviour has spoken. De nieuwe aero regels zijn dus goed. :+

https://nl.motorsport.com...oorvleugels-2019-1032980/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:25:

Oh leuk nu kan Verstappen makkelijker tegen anderen aan rijden /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:25:

Vergeet deze quote niet, voor een aantal van ons in dit topic :+
Daarnaast heeft Verstappen nog een ander kritiekpuntje: “En uiteraard is er nog het geluid. Kijk naar de demo in Boedapest: het geluid, de donuts, de stad en de gepassioneerde fans. Dat was geweldig om te zien. Dit was een boodschap aan Carey om aan het geluid van de wagens te werken en de motoren luider te maken. Ik heb begrepen dat ze daar al aan werken."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

StealthyPeanut schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:35:
[...]

Zie nu die footage pas voor het eerst.....bizar!

Wel typisch dat hier in de pers dan weer totaal geen aandacht voor is 8)7 ...
Dat is toch al een paar keer voorbij gekomen in de thread. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Renault geeft Reb Bull geen uitstel voor hun besluit over de motorleverancier in 2019. Red Bull wil wachten op de updates in Canada, maar Renault wil uiterlijk 15 mei weten hoeveel onderdelen besteld moeten worden.

http://www.espn.co.uk/f1/...bull-engine-deadline-2019

Oftewel, het lijkt erop dat Red Bull moet afgaan op de prestaties tot en met Barcelona en slechts de verwachting voor daarna.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Lekker een beetje de wereld verkennen via Apple Maps :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hh0e0xOMbYmZHQnl3D6EuNB4/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qNi131eQZvqqcSvcJ29s87VE/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4b3U8NF0PhrxKQGxl1KOYM88/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5AJ1tBnZQ3G44WFjyal5YYme/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F008uEiOjs2ai9qeT05D8OQm/full.png

[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 04-05-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15
Tommy The Cat schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:24:
Renault geeft Reb Bull geen uitstel voor hun besluit over de motorleverancier in 2019. Red Bull wil wachten op de updates in Canada, maar Renault wil uiterlijk 15 mei weten hoeveel onderdelen besteld moeten worden.

Oftewel, het lijkt erop dat Red Bull moet afgaan op de prestaties tot en met Barcelona en slechts de verwachting voor daarna.
Ze kunnen sainz ook als ruil middel gebruiken net als vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 16:08

basvn

Breezand - NHN

Formula one schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:36:
[...]

Ze kunnen sainz ook als ruil middel gebruiken net als vorig jaar
Sainz nog een jaar leasen voor uitstel..
Wie heeft Renault anders als reserve rijder?
Misschien zou Kubica weer naar Renault kunnen?.. dan hebben ze dat ook opgelost.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
sjaool schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:51:
[...]

Dat is toch al een paar keer voorbij gekomen in de thread. ;)
Ik lees de thread niet heel actief meer, vandaar denk ik :9 .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:24:
Lekker een beetje de wereld verkennen via Apple Maps :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Austin, Barcelona, Monte Carlo, Montreal, Monza?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DeKaerften schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:54:
[...]

Yup, dat dacht ik dus ook. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@DeKaerften Had even gezegd dat je het als een quiz had gezien :P Dan had ik wel wat moeilijker te raden screenshots gemaakt. Het was helemaal niet mijn bedoeling het op die manier te plaatsen haha

[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 04-05-2018 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

edit, of ik lees wat beter :P

[ Voor 68% gewijzigd door SinergyX op 04-05-2018 11:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DeKaerften schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:54:
[...]

Dat je achter Barcelona een vraagteken durft te zetten als het hele circuit + naam nota bene op de foto vermeld staat :+ Maar ik had ze idd ook allemaal zo herkend, als je de F1 al een tijdje volgt zou dat geen opgave mogen zijn. Het zijn nogal landmarks die op de foto zijn gezet (op Barcelona na dan, dat is een generiek recht stuk met een spoiler aan de rechter kant :+)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Vraagteken was met name voor Monza :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 21:15
Het zou eigenlijk diep triest zijn als een F1 of andere autosport kijkert deze foto's niet zou herkennen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Wie spot hier de Millennium Falcon? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qKi6mH4sWPMi3Ivvpbv7WNiz/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 04-05-2018 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 16:19
Jasphur schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:12:

[afbeelding]
May the 4th be with you!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 24-09 16:41

[afbeelding]
Die is toch niet zo heel moeilijk.

spoiler:
Linkerkant van het circuit(op de hoogte van de pitboxes maar dan bijna aan de rand van t plaatje)

Twitch

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Goed nieuws. Max is niet gecrashed. :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 16:19
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:27:

[video]
De weg naar de top is opnieuw ingezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rudolf schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:29:
[...]

De weg naar de top is opnieuw ingezet!
Binnenkort worden de rubberen bumpers van zijn RB14 gehaald en mag hij weer gewoon gaan racen. :Y)

Oke, serieus weer. Met een korreltje zou temen, maar Toto lijkt tevreden te zijn met Hamilton en Bottas. Dat is dus een team potentieel potdicht voor Ricciardo. Blijft RBR of tweede coureur bij Ferrari over...
http://www.espn.com/f1/st...dering-rival-drivers-2019

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat een volk is daar op af gekomen! Geweldig. Kan Mac deze wagen niet gewoon inzetten in Barcalona :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Binnenkort worden de rubberen bumpers van zijn RB14 gehaald en mag hij weer gewoon gaan racen. :Y)

Oke, serieus weer. Met een korreltje zou temen, maar Toto lijkt tevreden te zijn met Hamilton en Bottas. Dat is dus een team potentieel potdicht voor Ricciardo. Blijft RBR of tweede coureur bij Ferrari over...
http://www.espn.com/f1/st...dering-rival-drivers-2019
Daniel blijft volgens mij gewoon zitten waar die zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

sjaool schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:44:
[...]

Daniel blijft volgens mij gewoon zitten waar die zit.
Ik zet mijn geld op een move naar Ferrari. 2-Jaarcontract oid :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 10:18

vhal

ಠ_ಠ

Jasphur schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:34:
Wat een volk is daar op af gekomen! Geweldig. Kan Mac deze wagen niet gewoon inzetten in Barcalona :P
Lijkt mij niet zo'n goed idee...of je moet een inhaalrace willen en gezien zijn laatste acties loopt dat 9 vd 10 keer niet zo goed af :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Wom schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:45:
[...]

2 jaar met 20.000 km/pj via RBR lease :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Wom schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:45:
[...]

Ik kom er op terug. De Vettel-factor buiten beschouwing gehouden. Denk dat Ferrari er niet in zit voor RIC bij nader inzien.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 19:19

TommyGun

Stik er maar in!

DeKaerften schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:09:
Vraagteken was met name voor Monza :p
Ga je schamen :p

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:26

Pierre

Van nature lui!

Wom schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Ik kom er op terug. De Vettel-factor buiten beschouwing gehouden. Denk dat Ferrari er niet in zit voor RIC bij nader inzien.
Dan wordt het maar de bitch van Max :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:05:
[...]
Dan wordt het maar de bitch van Max :9
En ik maar denken dat het Verstappen was die laatst van achteren was "genomen"? :(:)

@Pierre, was vergeten er wat aan toe te voegen :+

Case closed...

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2018 12:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:26

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:15:
[...]

En ik maar denken dat het Verstappen was die laatst van achteren was "genomen"?
Misschien moeten we deze discussie maar skippen, ik wil het niet weten :9 (het is vrijdag sorry) haha

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 24-09 15:02
Wie spot hier de Tweaker die zichzelf verveelt op 't werk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LoeWn schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Wie spot hier de Tweaker die zichzelf verveelt op 't werk? :+
Ssst haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:27:

[video]
Bij deze beelden valt het pas echt op hoeveel die halo het zicht voor de kijker belemmerd. Hier is tenminste de hele voorkant van de wagen zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nu weer een beetje ontopic dames ;)

Hier een mooi artikel met plaatjes over en de werking van tire squirt gaten in de vloer voor de achterwielen:
https://www.motorsport.co...a-floor-loophole-1033357/

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2018 14:05 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 18:30
Tommy The Cat schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:24:

Red Bull zou als Renault de pot stijf houd nog eventueel kunnen besluiten om zowel voor Honda als Renault te gaan.. En dan pas later in het seizoen te beslissing te gaan maken welke motor in welke auto komt.

Mocht Honda nog niet op niveau van Renault komen, kunnen ze nog veilig die in de STR laten liggen (en doorontwikkelen).
Als Honda al wel Renault voorbij streeft (of die potentie toont), dan over naar RBR en de Renault in de STR.

Dan zijn ze alleen afhankelijk van hun eigen capaciteit om laat in het seizoen de auto te kunnen ontwikkelen voor de andere motor.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat gaat niet gebeuren. Tenminste, dat zou ik zelf niet willen als ik Renault zou zijn. Je kiest voor één motorleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sanderb schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:19:
[...]

Red Bull zou als Renault de pot stijf houd nog eventueel kunnen besluiten om zowel voor Honda als Renault te gaan.. En dan pas later in het seizoen te beslissing te gaan maken welke motor in welke auto komt.

Mocht Honda nog niet op niveau van Renault komen, kunnen ze nog veilig die in de STR laten liggen (en doorontwikkelen).
Als Honda al wel Renault voorbij streeft (of die potentie toont), dan over naar RBR en de Renault in de STR.

Dan zijn ze alleen afhankelijk van hun eigen capaciteit om laat in het seizoen de auto te kunnen ontwikkelen voor de andere motor.
Dat lijkt mij niet te mogen. Toro Rosso en Red Bull mogen dan van dezelfde eigenaar zijn maar het zijn wel twee onafhankelijke teams. Het zal ook de nodige problemen gaan opleveren met contracten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het grote probleem met de motordeal is dat Renault de bluf van RBR allang heeft doorzien. Wachten tot laat in de zomer voor de keuze is gewoon totale onzin. Wachten tot Canada is problematisch.

RBR kan botweg niet beginnen met de ontwikkeling van de RB15 voordat er een keuze is gemaakt voor een PU. Het chassis moet ontwikkeld worden rond de PU en de Renault en Honda verschillen gewoon te veel in afmetingen om de keuze voor PU te negeren in het ontwerp. Dat er op het laatste moment nog aanpassingen zijn gekomen aan de aerodynamische reglementen, zal veel teams al irriteren omdat ze conceptueel ontwerpwerk weg hebben moeiten gooien dat ze in maart en april hebben gedaan. Hierdoor kunnen alle teams al terug naar de tekentafel omdat er behoorlijk wat zal veranderen door met name de voorvleugels die veranderen. Dat zal een zekere druk gaan leggen op de ontwerpers binnen teams om de verloren maanden goed te maken. Het idee dat RBR nog even ruim een maand tot de Canada in juni kan wachten, is eigenlijk bezopen. Als ze dat doen, dan kan dit voor een gecomprimeerde RB15 zorgen waarna ze weer een heel seizoen een inhaalrace moeten gaan draaien om de schade ten opzichte van Ferrari en Mercedes goed te maken.

Kijk naar hoe het ging met McLaren die echt veel te weinig tijd hadden, of naar STR. De STR-13 is eigenlijk ook helemaal niet zo goed. Dat kan je alleen al afleiden aan de enorme problemen die ze hebben om consistent de auto goed af te stellen.

De keuze voor PU zal dus snel gemaakt moeten worden, tenminste intern. Aangezien Honda betrouwbaar is geweest en haar zaakjes eindelijk op orde lijkt te hebben, gok ik op de works status die RBR niet zal kunnen weerstaan. Het is ook een investering voor na 2020 voor Red Bull om nu het vertrouwen in Honda te geven. Tot dusver hebben ze het ook waargemaakt met STR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
Maar de designs van de verschillende chassis staat nu nog zodanig in de kinderschoenen dat er zowel voor een Honda en Renault getekend kan worden en RBR die keuze daarom met gemak tot juni kan laten liggen. Ware het niet dat ze er gegokt op hebben dat Renault wel mee zou gaan hierin. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Boinkie op 04-05-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Die keuze voor Honda kunnen ze best prima maken denk ik zo. Het lijkt erop dat ze best een aardig blokje hebben gemaakt dat ook nog niet elke race ontploft. Met Renault gaat RBR toch altijd achter de feiten aan blijven lopen, dan beter de gok nemen met Honda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 18:30
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:27:
Het grote probleem met de motordeal is dat Renault de bluf van RBR allang heeft doorzien. Wachten tot laat in de zomer voor de keuze is gewoon totale onzin. Wachten tot Canada is problematisch.
Ook waar.. Al zit er natuurlijk wel nog een periode tussen half mei en half juni..
Zowel Honda als Renault zeggen in Canada met een grote PU update te komen. Dan is het niet gek dat RBR daar toch wel het resultaat van wil zien.

Het kan/zal natuurlijk ook gewoon allemaal onderdeel zijn van het grote onderhandelingsspel.

Persoonlijk denk ik dat de keuze al lang gemaakt is bij RBR en dat ze hoogstens een performance afspraak met Honda hebben dat ze voor tijd X genoeg moeten hebben laten zien. Maar of dat dan Canada is?

Dat er nu naar buiten komt dat de serieuze gesprekken gestart zijn is leuk, maar ik geloof niet dat ze nu pas daarover praten. Publiek wellicht, maar achter gesloten deuren is die RBR deal met Honda al gestart toen STR bij ze tekende.

En dan ook nog het feit dat Max voor 3 jaar bijgetekend heeft.. Ja, dat kwam in een periode waarin Renault aan het klootviolen was, maar ze moeten hem iets hebben voorgehouden dat hem voor 3 jaar liet tekenen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

sanderb schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:47:
[...]

Ook waar.. Al zit er natuurlijk wel nog een periode tussen half mei en half juni..
Zowel Honda als Renault zeggen in Canada met een grote PU update te komen. Dan is het niet gek dat RBR daar toch wel het resultaat van wil zien.

Het kan/zal natuurlijk ook gewoon allemaal onderdeel zijn van het grote onderhandelingsspel.

Persoonlijk denk ik dat de keuze al lang gemaakt is bij RBR en dat ze hoogstens een performance afspraak met Honda hebben dat ze voor tijd X genoeg moeten hebben laten zien. Maar of dat dan Canada is?

Dat er nu naar buiten komt dat de serieuze gesprekken gestart zijn is leuk, maar ik geloof niet dat ze nu pas daarover praten. Publiek wellicht, maar achter gesloten deuren is die RBR deal met Honda al gestart toen STR bij ze tekende.

En dan ook nog het feit dat Max voor 3 jaar bijgetekend heeft.. Ja, dat kwam in een periode waarin Renault aan het klootviolen was, maar ze moeten hem iets hebben voorgehouden dat hem voor 3 jaar liet tekenen.
Het zou wel echt een bak zijn als Honda eigenlijk al een monster van een blok heeft liggen maar deze nog niet voor de deadline naar buiten mag brengen van RBR zodat Renault nog steeds denkt dat ze goed bezig zijn (en McLaren keihard genaaid is) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mark-k schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:50:
[...]

Het zou wel echt een bak zijn als Honda eigenlijk al een monster van een blok heeft liggen maar deze nog niet voor de deadline naar buiten mag brengen van RBR zodat Renault nog steeds denkt dat ze goed bezig zijn (en McLaren keihard genaaid is) :9
Hoe onrealistisch jouw idee ook klinkt, ik geloof best dat er al plannen vanuit Honda gepresenteerd zijn aan RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zijn er zelfs niet geruchten geweest dat Verstappen een bezoekje aan Honda in Japan heeft gebracht voordat hij die drie jaar bijtekende?

Dat zegt dan toch ook wel dat RBR liever eerder dan later met Honda in zee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boost voor Renault en Mclaren, niet voor de RB14.

https://www.motorsportweek.com/news/id/18029

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:10:
Zijn er zelfs niet geruchten geweest dat Verstappen een bezoekje aan Honda in Japan heeft gebracht voordat hij die drie jaar bijtekende?

Dat zegt dan toch ook wel dat RBR liever eerder dan later met Honda in zee gaat.
Dat is geen gerucht. ;)
Max was in Sakura in de week voor de GP van Japan. Honda heeft in Sakura een uiterst geavanceerde fabriek en onderzoekscentrum gebouwd voor Formule 1 PU ontwikkeling en productie. Honda heeft in ieder geval veel meer aan faciliteiten dan Renault.

Vlak erna tekende Max bij. Het basissalaris was meermaals is geschat op ca. €10 miljoen met opties voor miljoenen voor punten, overwinningen of zelfs het WDC zal ook hebben geholpen. :+
En dat is dus typisch Renault. Ze beloven weer iets, maar in de praktijk gaan we er echt helemaal niks van merken in realistische prestatiewinst. Persoonlijk vermoed ik ook dat RBR al meer vermogen uit de Tag Heuer haalt met hun ExxonMobil brandstof, dan Renault met BP haalt. RBR betaalt ook miljoenen om hun eigen brandstof te laten testen en als het dan minder is, dan zijn ze er op een gegeven moment ook wel klaar mee. Ik denk dat RBR best tevreden is met hun leverancier. Het is ook geheel toevallig dat STR en Honda voor dit seizoen zijn overgestapt naar ExxonMobil. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-05-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Huh, is de fuel niet gestandaardiseerd? Lijkt me best wel gedoe als Renault je de engine mappings maakt terwijl je andere brandstof gebruikt, misschien is die wel klopvaster waardoor je eigenlijk meer uit je motor zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mark-k schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:25:
[...]
Lijkt me best wel gedoe als Renault je de engine mappings maakt terwijl je andere brandstof gebruikt, misschien is die wel klopvaster waardoor je eigenlijk meer uit je motor zou kunnen halen.
Tja, dat is het risico natuurlijk als je een partnerschap met een andere leverancier aangaat ;)

Kan me trouwens niet voorstellen dat brandstof zoveel verschil kan opleveren. Natuurlijk, elke % is er één, maar ik denk niet dat deze 'upgrade' RBR dichterbij pole gebracht zou hebben.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
naitsoezn schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:43:
[...]

Tja, dat is het risico natuurlijk als je een partnerschap met een andere leverancier aangaat ;)

Kan me trouwens niet voorstellen dat brandstof zoveel verschil kan opleveren. Natuurlijk, elke % is er één, maar ik denk niet dat deze 'upgrade' RBR dichterbij pole gebracht zou hebben.
Bij mijn auto verlies ik wat vermogen als ik 95 tank ipv 98, het is niet echt merkbaar omdat je in Nederland zelden het gas serieus kan open trekken :P. Maar volgens mij zitten ze in de F1 al bijna op 18:1 compressie (en dat is volgens mij ook het maximum in de regelgeving).

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 04-05-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ArcticWolf schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:52:
[...]

Bij mijn auto verlies ik wat vermogen als ik 95 tank ipv 98, het is niet echt merkbaar omdat je in Nederland zelden het gas serieus kan open trekken :P. Maar volgens mij zitten ze in de F1 al bijna op 18:1 compressie (en dat is volgens mij ook het maximum in de regelgeving).
Het verschil tussen 95 en 98 zal het niet geven gok ik zo, zal eerder binnen de procent vallen. Maar toch, hoger octaangetal betekent dat je meer boost kan draaien.

Die 18:1 lijkt me wel erg hoog, zeker voor een geblazen motor. Zou wel verklaren waarom ze maar zo'n lage toerentallen op de turbo draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 24-09 15:02
mark-k schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:25:
[...]

Huh, is de fuel niet gestandaardiseerd? Lijkt me best wel gedoe als Renault je de engine mappings maakt terwijl je andere brandstof gebruikt, misschien is die wel klopvaster waardoor je eigenlijk meer uit je motor zou kunnen halen.
Horner legt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
[...]

Het is absoluut onderdeel van de onderhandelingen... vergeet niet dat Red Bull Sainz heeft als leverage. Dus Renault kan ook niet zomaar de stekker uit de onderhandelingen trekken.
[...]
Dat lees ik wel vaker, maar wat moet dat zijn dan? Een Honda motor die vorig jaar nog verre van ideaal was? Garanties op prestaties heb je nooit. Bij geen enkel team of PU-leverancier.

Er wordt veel te veel achter die contractverlenging gezocht. Misschien zit Max gewoon prima op z'n plek daar en is er tijd en ruimte om zich te ontwikkelen? Waarom zou je dan je heil ergens anders zoeken, hij is 20, er is tijd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:20:
[...]

Dat is geen gerucht. ;)
Max was in Sakura in de week voor de GP van Japan. Honda heeft in Sakura een uiterst geavanceerde fabriek en onderzoekscentrum gebouwd voor Formule 1 PU ontwikkeling en productie. Honda heeft in ieder geval veel meer aan faciliteiten dan Renault.

Vlak erna tekende Max bij. Het basissalaris was meermaals is geschat op ca. €10 miljoen met opties voor miljoenen voor punten, overwinningen of zelfs het WDC zal ook hebben geholpen. :+

[...]

En dat is dus typisch Renault. Ze beloven weer iets, maar in de praktijk gaan we er echt helemaal niks van merken in realistische prestatiewinst. Persoonlijk vermoed ik ook dat RBR al meer vermogen uit de Tag Heuer haalt met hun ExxonMobil brandstof, dan Renault met BP haalt. RBR betaalt ook miljoenen om hun eigen brandstof te laten testen en als het dan minder is, dan zijn ze er op een gegeven moment ook wel klaar mee. Ik denk dat RBR best tevreden is met hun leverancier. Het is ook geheel toevallig dat STR en Honda voor dit seizoen zijn overgestapt naar ExxonMobil. ;)
Dat RBR meer problemen heeft (op de elektra na) komt door sommige juist door de afwijking qua brandstof cijfertjes. Renault heeft ook afgelopen seizoen meermaals aangegeven er niks mee te kunnen, Renault test hun PU op BP en niet op Exxon omdat RBR anders wilt zijn. Mocht er motorisch iets gebeuren dankzij de ''afwijkende'' brandstof van RBR dan komt dat mooi door RBR.

Voor RBR-Honda kan het natuurlijk wel voordelen opleveren omdat Honda hierin meewerkt, Renault werkt hier niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
Oftewel: Het grote nadeel van je eigen olie is dat het je extra geld kost.
Een obstakel voor de klantenteams van Merc en Ferrari met een beperkt budget. Maar ik denk niet dat RBR er iets van voelt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LopendeVogel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:08:
[...]
Dat RBR meer problemen heeft (op de elektra na) komt door sommige juist door de afwijking qua brandstof cijfertjes. Renault heeft ook afgelopen seizoen meermaals aangegeven er niks mee te kunnen, Renault test hun PU op BP en niet op Exxon omdat RBR anders wilt zijn. Mocht er motorisch iets gebeuren dankzij de ''afwijkende'' brandstof van RBR dan komt dat mooi door RBR.

Voor RBR-Honda kan het natuurlijk wel voordelen opleveren omdat Honda hierin meewerkt, Renault werkt hier niet aan mee.
Das niet helemaal waar, renault heeft een extra testbank (dyno) compleet betaald door RB waar ze dezelfde testen en simulaties runnen met de Exxon brandstof.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LopendeVogel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:08:
[...]

Mijn reactie hierop is even opsommen wat er allemaal kapot ging. Dit is alleen de races waar ze uitvielen. Je kan er zelf doorheen klikken. Veel was was elektrisch. Verder was het vaak de MGU-H die kapot ging, en die kan zowel de turbo als de ICE slopen als die gaat.

RBR:
http://www.statsf1.com/en/max-verstappen/abandon.aspx
http://www.statsf1.com/en/daniel-ricciardo/abandon.aspx

STR:
http://www.statsf1.com/en/brendon-hartley/abandon.aspx
http://www.statsf1.com/en/carlos-sainz/abandon.aspx
http://www.statsf1.com/en/daniil-kvyat/abandon.aspx

Renault:
http://www.statsf1.com/en/nico-hulkenberg/abandon.aspx
http://www.statsf1.com/en/jolyon-palmer/abandon.aspx

Totaal vervangen onderdelen:
https://www.thisisf1.com/...nit-elements-used-so-far/

Als laatste betaalt RBR Renault miljoenen om motoren op een dyno te zetten en te testen met de brandstof van ExxonMobile zodat ze zeker weten dat de brandstof of smeerolie de motor niet sloopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:52
Miami reveals proposed F1 circuit layout

Ik vind het maar een inspiratieloos circuit zo... Dan nog liever Baku...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mark-k schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:58:
[...]

Het verschil tussen 95 en 98 zal het niet geven gok ik zo, zal eerder binnen de procent vallen. Maar toch, hoger octaangetal betekent dat je meer boost kan draaien.

Die 18:1 lijkt me wel erg hoog, zeker voor een geblazen motor. Zou wel verklaren waarom ze maar zo'n lage toerentallen op de turbo draaien.
Morgen gaat m'n auto toevallig de dyno op voor een run :9 Reed sinds januari weer op V-power omdat Shell beweert dat het RON 98 is geworden (terwijl er nog steeds 95 op de pomp staat), afgelopen 2x toch maar weer BP Ultimate 98 getankt... hoop toch wel dat ik gelijk of maximaal -5pk van het originele vermogen zit.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 04-05-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:57:

Als die twee lange stukken de DRS zones zijn en er een van de twee detectie punten in die u bocht zit, kan het nog wel wat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat gedrocht mag nog niet eens in de buurt van de naam circuit komen. Er zit geen enkele uitdaging in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ArcticWolf schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Morgen gaat m'n auto toevallig de dyno op voor een run :9 Reed sinds januari weer op V-power omdat Shell beweert dat het RON 98 is geworden (terwijl er nog steeds 95 op de pomp staat), afgelopen 2x toch maar weer BP Ultimate 98 getankt... hoop toch wel dat ik gelijk of maximaal -5pk van het originele vermogen zit.
Sowieso is die BP verstandiger aangezien daar als het goed is nog geen ethanol in zit, daar krijg je dus ook iets meer km's uit theoretisch gezien (en geen opgevreten leidingen). Mijn brond daarvan is wel alweer een tijdje oud dus kan zijn dat het niet meer up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56

Wat is er mis met Baku?
Het is bij lange niet de saaiste baan van het circuit, ondanks het lange stuk.
Er gebeurde genoeg voor 3 races afgelopen zondag.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
ArcticWolf schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Is RON niet het benzinemerk in GTAV?

Happy cakeday trouwens

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1