Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Is het niet een regel bij RBR dat coureurs uit hun eigen stal komen, dus uit STR of de 'restvoorraad' voor zover daar iets bij zit. Ik kan me niet heugen dat ze een coureur via de zij-ingang is ingestroomd.LordKnox schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:03:
En dan verwacht ik een Hulkenberg bij RBR.
Evengoed lijkt me de tijd aangebroken voor 'multi-21' aanwijzingen bij RBR... Als de kinderen zich niet kunnen gedragen, dan maar met harde maatregelen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Testing, one, two ...
Als hij voor een van de ander twee topteams rijdt, denk je dan dat er iets verandert? Dan racet hij nog steeds met Verstappen en dat gaat het er nog harder aan toe. In theorie zouden rijdes in hetzeflde team elkaar meer ruimte moeten geven. Ja dat was gisteren niet zo, maar vanuit die gedachte kun je beter met een Max racen als hij in hetzelfde team zit als een Max die in een ander team zit.TrekDr0p schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:26:
Denk dat de laatste race RIC wel een zetje richting een ander team heeft gezet, of niet?
Als je het positief bekijkt voor RIC dan kun je stellen dat RBR op dit moment in ieder geval geen eerste en tweede rijder aanwijst. Als RIC naar MER of FER gaat, dan is de kans groot dat hij tweede rijder wordt. Hoewel Max in potentie beter is, haalt RIC meer punten dus als hij zoveel punten heeft dat hij mee kan doen voor het WC dan zit hij zo slecht zit hij nog niet bij RBR.
Vergeet niet dat het het moeilijkst is om je teamgenoot in te halen, want identieke auto. Kijk ook naar de beginfase van afgelopen race waarbij SAI & HUL in een veel zwakkere auto alsnog zo langs beide RBRs reden. Op die plekken van het circuit waar VER zijn auto slecht werkt en het dus makkelijk inhalen is werkt die van RIC ook niet goed dus kan inhalen nog niet.Mickey77 schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:44:
[...]
Als hij voor een van de ander twee topteams rijdt, denk je dan dat er iets verandert? Dan racet hij nog steeds met Verstappen en dat gaat het er nog harder aan toe. In theorie zouden rijdes in hetzeflde team elkaar meer ruimte moeten geven. Ja dat was gisteren niet zo, maar vanuit die gedachte kun je beter met een Max racen als hij in hetzelfde team zit als een Max die in een ander team zit.
Gaat RIC weg heeft hij een andere auto die wellicht wel meehielp om in een clean pass VER in te halen en weg te rijden. Uiteraard zit hij dan wel met het probleem dat HAM of VET naast hem ook geen koekenbakkers zijn.
Toch via STR. Dat is toch de route? Je wordt aan de Red Bull stal toegevoegd, gaat naar STR en daarna doorstromen naar RBR. Misschien is het geen keiharde wetmatigheid, maar wel de weg die de voorkeur geniet.hardware-lover schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:38:
@mphilipp volgens mij is Verstappen een van de coureurs die er via die zijingang is ingekomen. Toen hij tijdens het Formule 3 seizoen met de Red Bull kleuren ging rijden was ook beklonken dat hij het volgende seizoen F1 ging doen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja, toen Webber naar RBR ging (2006), bestond STR pas 1 jaar. En toen reden daar nog de echte rookies uit de Red Bull stal. En Coulthard was de eerste rijder van RBR (opgericht in 2005).roda_djavulen schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:36:
@mphilipp Bijv. Coulthard en Webber kwamen niet uit de Red Bull stal, maar dat is ook al even terug natuurlijk.
RBR heeft eigenlijk alleen keuze uit GAS of SAI uit eigen stal.Jasphur schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:17:
Niemand die GAS ziet doorstromen naar RBR als VER of RIC verdwijnt?
Het zal er helemaal van afhangen hoe die 2 zich dit jaar ontwikkelen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Sainz is simpelweg verder als coureur dan Gasly, dus nee, ik zie Gasly nog niet direct doorstromen naar RBR komend jaar.Jasphur schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:17:
Niemand die GAS ziet doorstromen naar RBR als VER of RIC verdwijnt?
STR komen ook alleen rookies uit de lagere klassen die al waren ingelijfd door Red Bull binnen.mphilipp schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:55:
[...]
Toch via STR. Dat is toch de route? Je wordt aan de Red Bull stal toegevoegd, gaat naar STR en daarna doorstromen naar RBR. Misschien is het geen keiharde wetmatigheid, maar wel de weg die de voorkeur geniet.
Daarnaast zou een stap van Renault naar STR voor HUL weer een stap terug zijn. De stap van Force India naar Renault was al een stap terug, maar wel een stap van een klantenteam met een gering budget naar een fabrieksteam met een vele malen groter budget in ontwikkeling. Renault gaf dus meer perspectief. Maar nog eens een keer terug naar STR zie ik HUL echt niet doen.
Daarnaast zie ik RBR ook niet met een coureur komen uit een ander team en zeker niet iemand die al jaren in de F1 rijdt. (Een junior uit bv Mercedes of Ferrari gelederen die daar wordt losgelaten zie ik ze nog wel overnemen als ze er perspectief in zien, maar niet iemand die al tich seizoenen in de F1 heeft gereden).
RAI zijn contract loopt af (en hetzelfde voor BOT) dus Ferrari (& Mercedes) kunnen RIC gewoon zonder problemen een contract geven zonder dat ze de huidige coureur hoeven te ontslaan/contract opheffen.Jackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:40:
Heeft Raikkonen al aangegeven dat hij ermee kapt want hoe gaat RIC anders naar Ferrari dan?
Hmmmm, wellicht wordt het dan:RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:41:
[...]
RAI zijn contract loopt af (en hetzelfde voor BOT) dus Ferrari (& Mercedes) kunnen RIC gewoon zonder problemen een contract geven zonder dat ze de huidige coureur hoeven te ontslaan/contract opheffen.
Mercedes
HAM
BOT
Ferrari
VET
RIC
Red Bull
VER
SAI
Zou leuk zijn als bijvoorbeeld Alonso swapped met Bottas
Ik zie HAM en ALO niet weer samen in een team komen als ik eerlijk ben.Jackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:43:
[...]
Hmmmm, wellicht wordt het dan:
Mercedes
HAM
BOT
Ferrari
VET
RIC
Red Bull
VER
SAI
Zou leuk zijn als bijvoorbeeld Alonso swapped met Bottas
https://www.formula1.com/...ver-2019-engine-deal.html
Dat denk ik ook niet inderdaad, die wil 1e rijder worden en geen bitch.mphilipp schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:10:
Ik weet niet of Ricciardo er naar uitziet om weer de bitch van Vettel te worden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hij kan altijd 1e rijder na Vettel worden.Pierre schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:11:
[...]
Dat denk ik ook niet inderdaad, die wil 1e rijder worden en geen bitch.
Zo zullen ze het wel parafraseren in zijn contract...Amphiebietje schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:26:
[...]
Hij kan altijd 1e rijder na Vettel worden.
Ferrari roept altijd dat de coureurs in dienst van Ferrari rijden en niet voor zichzelf. Dus wat de baas zegt, moet je doen. Toch blijf ik het raar vinden dat een team de zogenaamde nummer 1 steunt en daar zelfs de tweede rijder mee comprimiteert. Zelfs wanneer die tweede rijder laat zien dat ie (momenteel) beter overweg kan met de auto dan de nr.1. Maar ja, dat mogen zij zelf uitzoeken.
We zien wel waar iedereen terecht komt volgend jaar. Hopelijk komen Max en Daniel zelfstandig tot inzicht en gaan ze verder goed en professioneel met elkaar om. Het zou zonde zijn als ze ervoor kiezen om als een soort Hamilton en Rosberg verder te gaan dit seizoen.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik zou zeggen:naitsoezn schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:51:
Het zou me niets verbazen als ALO er na dit seizoen gewoon mee ophoudt en lekker Indycar of een andere klasse gaat racen. Jaren lang werd ie zoet gehouden met het verhaal dat het allemaal aan Honda lag, nu hebben ze een betrouwbaardere en snellere motor, maar kunnen ze zich nog steeds niet onderscheiden van Renault (en überhaupt niet winnen van RBR). Mijn gok is dat ALO het voor gezien houdt in de F1.
RAI out
RIC naar Ferrari
ALO naar Red Bull
De Vries naar McLaren.
ALO naar Red Bull naast Max! Dan mogen de hekken langs de circuits nog wel een metertje verhoogd wordenJackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:53:
[...]
Ik zou zeggen:
RAI out
RIC naar Ferrari
ALO naar Red Bull
De Vries naar McLaren.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Denk eerder dat dit zou gebeuren... al zie ik liever de Vries uiteraard.Jackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:53:
[...]
Ik zou zeggen:
RAI out
RIC naar Ferrari
ALO naar Red Bull
De Vries Norris naar McLaren.
ALO zie ik overigens eerder stoppen. Wellicht Gasly naar RBR, Hartly eruit(Wehrlein erin)?
Ik geloof niet dat RIC naar een team gaat als tweede rijder én waar je niet vrij gelaten wordt/instructies moet opvolgen (al is de vraag of RBR ook nog zo vrij blijft, maar laten we daar even vanuit gaan).Jackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:53:
[...]
Ik zou zeggen:
RAI out
RIC naar Ferrari
ALO naar Red Bull
De Vries naar McLaren.
In dat gevalRazr schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:55:
[...]
Ik geloof niet dat RIC naar een team gaat als tweede rijder én waar je niet vrij gelaten wordt/instructies moet opvolgen (al is de vraag of RBR ook nog zo vrij blijft, maar laten we daar even vanuit gaan).
Mercedes
HAM
RIC , bij Mercedes mag je volgens mij wel winnen als 2e rijder.
Ferrari
VET
BOT
Red Bull
VER
ALO
[ Voor 3% gewijzigd door Jackson6 op 30-04-2018 12:58 ]
Misschien dat RIC volgend jaar ook zijn stoeltje mist als 'ie niet een beslissing gaat nemen?Razr schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:55:
[...]
Ik geloof niet dat RIC naar een team gaat als tweede rijder én waar je niet vrij gelaten wordt/instructies moet opvolgen (al is de vraag of RBR ook nog zo vrij blijft, maar laten we daar even vanuit gaan).
Vraag me af hoe afwachtend RBR is, ze zeggen wel dat ze 'm willen houden...
Ik blijf erbij dat RBR geen zij-instroom doet. En zeker niet een rijder die $40mln wil hebben...
Dan zal er toch echt wat peper in die Honda gestopt moeten worden. De betrouwbaarheid lijkt er te zijn op het moment. Als ze nu voor snelheid gaan gaat dit misschien wel weer ten koste van de betrouwbaarheid. Ik zou als ik RBR was nu niet té hard van stapel lopen iig.nachtnet schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:55:
Honda & RBR in gesprek. 2019//2020 (goh niet echt verrassend..)
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 30-04-2018 13:02 ]
Wat zijn de alternatieven voor RBR, ik denk niet dat Sainz op het niveau van RIC zit, laat staan Gasley.Aardappel schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:58:
[...]
Misschien dat RIC volgend jaar ook zijn stoeltje mist als 'ie niet een beslissing gaat nemen?
Vraag me af hoe afwachtend RBR is, ze zeggen wel dat ze 'm willen houden...
M.b.t. RBR en ALO, en dan zeker ook nog een Honda erin lepelen?
Als Honda slim was gingen ze eerst voor de power en daarna voor de betrouwbaarheid, het is simpeler om iets snels ietsje terug te schroeven en het betrouwbaar te maken dan dat je iets betrouwbaars hebt en er snelheid uit probeert te halen.Gekkenhuis schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:00:
[...]
Dan zal er toch echt wat peper in die Honda gestopt moeten worden. De betrouwbaarheid lijkt er te zijn op het moment. Als ze nu voor snelheid gaan gaat dit misschien wel weer ten koste van de betrouwbaarheid. Ik zou als ik RBR was nu niet té hard van stapel lopen iig.
Ja, dan had je wel 10 blokken per auto nodig dit seizoen, maar dan had je volgend jaar tenminste wel wat gehad.
Dan McLaren: die lijken een beetje in niemandsland te rijden: het chassis blijkt nu toch ook niet goed genoeg om naar de top te gaan en het middenveld zit wel dicht op elkaar (Renault, Force India, Haas en zelfs Sauber). Als Alonso stopt hebben ze echt een groot probleem.
Gek genoeg denk ik dat ze het qua rijdersduo nu goed voor elkaar hebben bij Renault. Daar zit ervaren kracht Hulkenberg en talent Saintz. Aangezien Saintz nergens heen kan en Hulkenberg toch net niet goed genoeg is voor de top zitten deze twee stoeltjes wel vast.
Maar dan moeten er dus twee nieuwe rijders komen bij STR.. ik zeg Robert Doornbos en Tom CoronelBlauw schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:20:
Ik denk dat ze bij Ferrari merken dat de strategie om Kimi steeds op te offeren niet zo goed werkt en dat ze daarom op zoek gaan naar een systeem waarbij beide wagens legitiem kunnen winnen. Daar past Ricciardo wel in. Ik denk dat Mercedes wel blij is met de dynamiek Bottas / Hamilton. Wat moe RBR dan? Ik denk - wat hierboven ook al genoemd wordt - verder met Gasly. Nog een beetje onervaren maar wel talent genoeg om als tweede viool te gaan fungeren naast Max. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze nog ruimte gaan maken voor Saintz omdat deze combi bij TR ook al niet echt goed uit de verf kwam. Over TR gesproken: het wordt ook al tijd dat ze Hartley uit z'n lijden verlossen: leuke vent maar kan absoluut geen potten breken. Tijd voor een vervanger.
Dan McLaren: die lijken een beetje in niemandsland te rijden: het chassis blijkt nu toch ook niet goed genoeg om naar de top te gaan en het middenveld zit wel dicht op elkaar (Renault, Force India, Haas en zelfs Sauber). Als Alonso stopt hebben ze echt een groot probleem.
Gek genoeg denk ik dat ze het qua rijdersduo nu goed voor elkaar hebben bij Renault. Daar zit ervaren kracht Hulkenberg en talent Saintz. Aangezien Saintz nergens heen kan en Hulkenberg toch net niet goed genoeg is voor de top zitten deze twee stoeltjes wel vast.
Het zou me imo niet verbazen als RB de hele tent verkoopt: volgens mij heeft zo'n sattelietteam geen zin als er niet voldoende talent in je pool zit dat je Hartley moet terughalenJackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:22:
Maar dan moeten er dus twee nieuwe rijders komen bij STR.. ik zeg Robert Doornbos en Tom CoronelEn dan wordt het Scuderia Toro Rosso Plasmadiscounter Racing
Hartley is schijnbaar wel een manneke die een auto goed mee kan ontwikkelen. Dat is in dit stadium ook wel fijn met een nieuwe Honda ICE die volgend jaar naar RBR gaat.Blauw schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:20:
Ik denk dat ze bij Ferrari merken dat de strategie om Kimi steeds op te offeren niet zo goed werkt en dat ze daarom op zoek gaan naar een systeem waarbij beide wagens legitiem kunnen winnen. Daar past Ricciardo wel in. Ik denk dat Mercedes wel blij is met de dynamiek Bottas / Hamilton. Wat moe RBR dan? Ik denk - wat hierboven ook al genoemd wordt - verder met Gasly. Nog een beetje onervaren maar wel talent genoeg om als tweede viool te gaan fungeren naast Max. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze nog ruimte gaan maken voor Saintz omdat deze combi bij TR ook al niet echt goed uit de verf kwam. Over TR gesproken: het wordt ook al tijd dat ze Hartley uit z'n lijden verlossen: leuke vent maar kan absoluut geen potten breken. Tijd voor een vervanger.
Dat idee heb ik ook al een tijdje. Ondanks dat volgens de geleerden Jos zich bezig moet houden met talenten. En als die talenten er nu nog niet zijn gaat dat nog wel jaren duren voor ze daar de vruchten van plukken. Gasly komt nog wel ergens eens goed terecht en Hartley, tja. LMP1 is zijn ding....Blauw schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:25:
[...]
Het zou me imo niet verbazen als RB de hele tent verkoopt: volgens mij heeft zo'n sattelietteam geen zin als er niet voldoende talent in je pool zit dat je Hartley moet terughalen
Kan me niet voorstellen dat Sainz nog voor RB uit gaat komen als Max daar zit. Die ellende hebben ze bij TR wel geleerd denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door e.looijenga op 30-04-2018 13:31 ]
Perez?RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:05:
[...]
Wat zijn de alternatieven voor RBR, ik denk niet dat Sainz op het niveau van RIC zit, laat staan Gasley.
Wat denk je wie de eigenaren van McLaren zijnJackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:36:
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat er nog steeds geen Arabieren F1 Team is, die gasten strooien met geld, hebben inmiddels Bahrain en Abu Dhabi op de kalender dus dan kan een F1 Team er ook nog wel bij toch?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Toch blijf ik de performance van Toro Rosso niet geweldig vinden. Ze hebben naar de kenners een prima aero pakket, de topsnelheid is niet zo belabberd, maar volgens mij is het nog steeds geen topper. Ja hij loopt nu wat harder, maar is de tijd tot die snelheid bereikt wordt niet nog steeds te groot?nachtnet schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:55:
Honda & RBR in gesprek. 2019//2020 (goh niet echt verrassend..)
Ik heb niet het idee dat ze meer performance uit die Honda halen als ze hem in die Red Bull stoppen. Vooralsnog bewijst Renault dat ze momenteel in ieder geval mee kunnen komen. Ja hij is langzamer, maar Red Bull was nog steeds erg snel tijdens de race. En als je puur gaat kijken naar de statistieken en snelheden, kun je volgens mij niet anders dan concluderen dat je momenteel niks wint met Honda power.
En om die nou weer op hun bruine ogen te gaan geloven voor wat ze volgend seizoen kunnen bereiken...
Ik denk dat we echter pas over een paar Grand Prix een echt inzicht kunnen maken, al is het natuurlijk logisch dat RBR gaat praten. Daar hebben ze tenslotte de vrijheid voor. Het probleem bij McLaren was gewoon dat die McLaren ontwerpers te koppig waren om Honda de ruimte/afmetingen te geven om hun ding te doen. Mooi zo'n slank ontwerp, maar de motor deed het daar gewoon niet in. Bij Toro Rosso is dat probleem al minder erg, maar met die vrijheid moeten ze er wel meer PK's uit trekken dan nu het geval is.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 30-04-2018 13:53 ]
Mwah, RBR is wel degelijk een ander team dan TR. Zoals Max het na zijn overstap vertelde is het sowieso een stuk professioneler georganiseerd. En aangezien RBR ook gewoon 2 goede coureurs in de auto wil hebben, zie ik ze die stap nog wel nemen. Beide heren zijn inmiddels een paar jaar ouder en meer ervaren, dat kan ook nog een rol spelen.e.looijenga schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:26:
[...]
Kan me niet voorstellen dat Sainz nog voor RB uit gaat komen als Max daar zit. Die ellende hebben ze bij TR wel geleerd denk ik.
Nope. ALO gaat no way naar Red Bull, daar geloof ik niets van. Met je begin ben ik het wel eensJackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:58:
[...]
In dat geval
Mercedes
HAM
RIC , bij Mercedes mag je volgens mij wel winnen als 2e rijder.
Ferrari
VET
BOT
Red Bull
VER
ALO
Red Bull
VER
GAS
Torro Rosso
HAR (ook klaar denk ik)
??
??
McLaren
ALO (stopt)
NOR (Norris gaat er in boven De Vries)
VAN (Mazzel dat ALO stopt, anders was het zijn laatste jaar)
Renault
SAI
HUL
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Probleem is: de relatie met Renault is aardig verzuurd, en de deadline om de FIA te laten weten wat de plannen zijn is half mei. Ik ben bang dat RB en Honda tot elkaar veroordeeld zijn, al weet ik niet wat de status is van die melding aan de FIA. Volgens mij was de switch tussen McLaren en STR qua motoren vorig jaar ook pas laat aangekondigd tenslotte, en ook van eerdere seizoenen meen ik me te herinneren dat er nog wel eens laat van motorleverancier gewisseld is.Gekkenhuis schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:00:
[...]
Dan zal er toch echt wat peper in die Honda gestopt moeten worden. De betrouwbaarheid lijkt er te zijn op het moment. Als ze nu voor snelheid gaan gaat dit misschien wel weer ten koste van de betrouwbaarheid. Ik zou als ik RBR was nu niet té hard van stapel lopen iig.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ondertussen denk ik dat Ricciardo eigenlijk ook weg wil. Niet omdat hij klaar is of geen vertrouwen heeft in RBR, maar omdat hij best wel eens zou kunnen denken dat hij geen keuze heeft. In Renault zal hij totaal geen vertrouwen meer hebben, en met Honda is het nog steeds lastig. Verder is heel duidelijk aan het worden hoe de kaarten zijn geschut door Marko. Horner lijkt beide te willen behouden, Marko kijkt verder in de toekomst en wil gewoon een serie aan kampioenschappen binnenhalen met Max.
Verder zal Max de komende jaren alleen maar beter en beter worden. Ja dat komt door leeftijd. Wie van jullie was nu werkelijk echt emotioneel volwassen op zijn 20ste? Je hersens zijn botweg niet uitontwikkeld op die leeftijd en je mist bijvoorbeeld nog een stukje risicoanalyse, een stukje zelfbescherming voor gevaar. Legers maken hier nota bene al minstens een eeuw bewust gebruik van. De beste kwaliteit mankracht zijn steevast de soldaten rond de 20 jaar omdat ze zich sneller onoverwinnelijk voelen en meer risico durven nemen. Oudere soldaten zijn vaker wat voorzichtiger en worden vaak ingezet voor andere taken dan echt gevaarlijk de aanval leiden.
Dat is een onderdeel van je ontwikkeling, en dat is echt niet anders voor F1 coureurs. Max gaat de komende jaren iets kalmeren tenzij er iets goed misgaat met zijn ontwikkeling. Dat durf ik te betwijfelen. Is hij dan iets meer calculerend en kan hij zijn gigantische talent beter toespitsen, dan gaat het echt een nachtmerrie zijn om naast hem in een team te zitten. Vorig seizoen dreigde hij Ricciardo al te overvleugelen, en wat hij gister liet zien was echt niet bemoedigend voor Ricciardo.
En dat is waarom ik vermoed dat hij naar Ferrari zal gaan. Die zullen hem natuurlijk gelijke status beloven, maar of ze dat ook doen is een tweede. Zit Ricciardo eenmaal bij Ferrari, dan kan hij ook niet meer weg. Mercedes zal hem niet willen, RBR wil hem niet meer terug en teams zoals Renault of McLaren gaan hoogstwaarschijnlijk niet competitief worden voor 2021. Als Vettel zou stoppen, dan krijgt Ricciardo waarschijnlijk pas een eerlijke kans.
Wat ook nog kan is dat Vettel zegt dat Kimi moet blijven aangezien het zowel op als buiten het circuit gewoon goede vrienden zijn. Vettel kan die voorkeursbehandeling van Ferrari ook wel waarderen. Kimi heel wat minder, maar hij weet echt wel dat het niet anders is en hij er miljoenen voor krijgt. Dan zit Ricciardo waarschijnlijk vast bij RBR.
Qua vervanging van Ricciardo bij RBR. Tja, ik denk Gasly puur omdat Marko klaar lijkt te zijn met Sainz. Sainz is geen wonder en zijn mentaliteit is gewoon slecht. Hij werd gewoon afgemaakt door Max in 2015 en heeft nu al meerdere malen lopen zeuren dat hij zo geweldig is en naar RBR moet. Waarom? Zodat hij daar stennis kan gaan trappen? Verder heeft hij het nu heel moeilijk tegen Hulkenberg, en een totaal gedemotiveerde Kvyat was hij ook niet heel erg de baas.
Nee, ik denk dat Marko liever Gasly heeft als bewuste 1,5 coureur. Marko zal weten dat Gasly de potentie heeft om een Bottas rol te vervullen, maar geen bedreiging zal zijn voor Max. Dan kunnen ze vrij races, maar Max zal dit meestal winnen. Heb je geen problemen, en dan kan Max ongestoord WDC's binnen gaan halen als Honda haar zaakjes op orde heeft. Ja, ik denk dat ze voor Honda gaan en als het niet totaal rampzalig gaat, dan zie ik ze ook na 2020 blijven. Dan is de MGU-H weg en zullen de motoren waarschijnlijk dichter op elkaar komen te zitten. Veel gaan ze niet veranderen. Het blijven V6 turbo's met waarschijnlijk hogere toerentallen en een grotere batterij. Als de motorblokken zelf dan naar elkaar toe blijven kruipen de komende jaren, dan kunnen ze best wel eens redelijk gelijkwaardig zijn in 2021 met de nieuwe reglementen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die deadline is er zodat een team zonder motor door de FIA geholpen kan worden. De FIA kan namelijk een fabrikant verplichten om motoren te leveren (dit zal dan de fabrikant met minste klanten zijn). Wat er na die deadline gebeurd is aan de teams & fabrikanten, maar de FIA kan dan geen fabrikant meer verplichten om een team te leveren na die deadline.ATS schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:56:
[...]
Probleem is: de relatie met Renault is aardig verzuurd, en de deadline om de FIA te laten weten wat de plannen zijn is half mei. Ik ben bang dat RB en Honda tot elkaar veroordeeld zijn, al weet ik niet wat de status is van die melding aan de FIA. Volgens mij was de switch tussen McLaren en STR qua motoren vorig jaar ook pas laat aangekondigd tenslotte, en ook van eerdere seizoenen meen ik me te herinneren dat er nog wel eens laat van motorleverancier gewisseld is.
Waardoor we dus na 15 mei eigenlijk al weten dat het RBR-Honda gaat zijn.RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:13:
[...]
Die deadline is er zodat een team zonder motor door de FIA geholpen kan worden. De FIA kan namelijk een fabrikant verplichten om motoren te leveren (dit zal dan de fabrikant met minste klanten zijn). Wat er na die deadline gebeurd is aan de teams & fabrikanten, maar de FIA kan dan geen fabrikant meer verplichten om een team te leveren na die deadline.
Ik zie Renault eigenlijk niet meer leveren met de constante kritiek van Horner op de PU. Verder kunnen ze ook hopen dat ze een rivaal uitschakelen door RBR niet meer te voorzien.
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-04-2018 17:29 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vandaag, 24 jaar geleden overleed Roland Ratzenberger tijdens de kwalificatie van de San Marino GP. Dat wou ik even speciaal vermelden omdat het morgen natuurlijk 24 jaar geleden is dat Senna overleed tijdens die race, en daar is al snel meer aandacht voor.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:42:
Schaamteloze double post.![]()
Vandaag, 24 jaar geleden overleed Roland Ratzenberger tijdens de kwalificatie van de San Marino GP. Dat wou ik even speciaal vermelden omdat het morgen natuurlijk 24 jaar geleden is dat Senna overleed tijdens die race, en daar is al snel meer aandacht voor.

Simtek S941 imola94 Roland Ratzenberger
Ook Barrichello die een zwaar ongeluk had dat weekend en dat wordt helemaal vergeten.
Als je aan teamorders begint, kun je nooit zien hoe een coureur zich ontwikkelt. Wat ik tot nu toe van RBR heb gezien vertelt mij dat ze die jongens gewoon hun gang laten gaan. Kun je daar niet tegen (de druk) dan ben je niet uit het juiste hout gesneden. Zie Kvyat. Wat Max nu meemaakt is 'coming of age'. Hij is erg goed, bovengemiddeld zelfs, maar hij moet zo nu en dan leren wanneer je juist van het gas moet om goed te finishen. Dat zegt hij wel te snappen, maar nu nog vertalen in signalen naar de handjes en voetjes zeg maar...Barfman schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:12:
Het lijkt mij toch niet zo'n gekke gedachten om Gasley naar RBR te brengen volgend seizoen. Gasley die dan al ervaring heeft met de Honda motor, maar ook nog wat makkelijker om team orders te geven zodat Max wat meer ademruimte heeft als hij teamgenoot is van Gasley. Ricardo zou dat niet pikken, maar een Gasley zou er wel vrede mee hebben in het begin.
Er zijn nog 17 races, dus er is nog tijd. Als ie de rest goed rijdt, puntjes sprokkelt voor het team, en en passant Ricciardo voorbij steekt in het kampioenschap, is ie aan het eind van het seizoen weer de held van de paddock.
Eh, was dat niet waar Vettel Hamilton van beschuldigde vorig seizoen, en wat tot het incident in Bakoe resulteerde, de braketest volgens Vettel? Lekker mekkeren, die Hami...Lewis Hamilton has accused title rival Sebastian Vettel of breaking the rules behind the safety car during the Azerbaijan Grand Prix. Mercedes driver Hamilton said Vettel drove dangerously by slowing down and speeding up repeatedly.
The Briton said he would be seeking clarification on what was allowed from FIA Formula 1 director Charlie Whiting before the next race in Spain. "You are not allowed to start and stop, start and stop," said Hamilton. "You're not allowed to fake the guy behind. "If there was not that rule, that's what you'd do because eventually you'd catch them sleeping."
Hamilton said the Ferrari driver had also behaved in this manner at a restart after a safety car period during the opening race in Melbourne.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Typisch gevalletje 'pot verwijt de ketel' inderdaad. Dat is toch juist wat je doet, je achterliggers op het verkeerde been zetten? Niet zeuren, Lewis!gambieter schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 04:04:
Hier omdat het om meer races dan alleen Bakoe gaat: Lewis Hamilton says Sebastian Vettel broke safety car rules
Eh, was dat niet waar Vettel Hamilton van beschuldigde vorig seizoen, en wat tot het incident in Bakoe resulteerde, de braketest volgens Vettel? Lekker mekkeren, die Hami...
Zit in mijn optiek toch een nuance verschil in.gambieter schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 04:04:
Hier omdat het om meer races dan alleen Bakoe gaat: Lewis Hamilton says Sebastian Vettel broke safety car rules
[...]
Eh, was dat niet waar Vettel Hamilton van beschuldigde vorig seizoen, en wat tot het incident in Bakoe resulteerde, de braketest volgens Vettel? Lekker mekkeren, die Hami...
Het was niet dat Hamilton vorig jaar al deed alsof hij ervan door ging. Het incident gebeurde zo'n 2 kilometer voor start/finish, dus Hamilton zou dan veel te vroeg vertrokken zijn. Daarnaast gebeurde het in een bocht, waarbij de telemetrie heeft aangetoond dat hij niet (veel) meer afremde dan in de ronden ervoor.
Vettel haalde dit geintje uit op het rechte stuk, op een moment dat hij er ook daadwerkelijk vandoor had kunnen gaan. Het viel me tijdens de race al op, en ik vermoedde al een beetje dat er nog wel gedonder over zou komen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ham probeert de zwakke snaar bij vet te raken?gambieter schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 04:04:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De safety car line zit (ruim) voor het begin van de lijn van de pits. Een coureur mag zelf het tempo kiezen nadat de lampen van de safety car uit gaan. Daarna mag er pas op de safety car lijn ingehaald worden.alexbl69 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:10:
Het was niet dat Hamilton vorig jaar al deed alsof hij ervan door ging. Het incident gebeurde zo'n 2 kilometer voor start/finish, dus Hamilton zou dan veel te vroeg vertrokken zijn. Daarnaast gebeurde het in een bocht, waarbij de telemetrie heeft aangetoond dat hij niet (veel) meer afremde dan in de ronden ervoor.
Het is gebruikelijk dat je de laatste bocht dan op tempo neemt.
Dat iets gebruikelijk is betekend niet dat dat moet. Daarnaast was T15 waar het incident gebeurde niet de laatste bocht, zelfs niet als je die plankgas dingen aan het begin van het rechte stuk meetelt, want onder aan de heuvel heb je nog T16 en ook dat is een rempunt.ANdrode schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:38:
[...]
De safety car line zit (ruim) voor het begin van de lijn van de pits. Een coureur mag zelf het tempo kiezen nadat de lampen van de safety car uit gaan. Daarna mag er pas op de safety car lijn ingehaald worden.
Daarnaast mag de eerste coureur de SC niet inhalen, en die reed op het moment van ingaan van T15 nog maar een paar meter voor HAM uit, dus ik kan je garanderen dat als HAM na T15 op het gas ging die de SC nog voor T16 had ingehaald, laat staan voor de safety car line / pit line (geen idee vanaf welk punt de SC ingehaald mag worden).
Daarnaast mag de coureur dan wel zelf het tempo bepalen, maar mag deze niet (abrupt) afremmen, laat staan gas => remmen => gas => remmen. Volgens mij heeft ene M. Schumacher zo eens een of meerdere concurrenten uitgeschakeld, waarna deze regel is ingesteld?
Het incident gebeurde vorig jaar niet in de laatste, maar in de één-na-laatste bocht T15.ANdrode schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:38:
[...]
De safety car line zit (ruim) voor het begin van de lijn van de pits. Een coureur mag zelf het tempo kiezen nadat de lampen van de safety car uit gaan. Daarna mag er pas op de safety car lijn ingehaald worden.
Kijk even naar de video onderaan deze pagina.
Daar zie je dat Hamilton op een paar autolengtes achter de safery-car reed tijdens het incident. Vettel zit volledig onnodig zo'n beetje op de 'bumper' bij Hamilton.
No way dat Vettel dacht dat Hamilton er al vandoor ging.
Neem aan helemaal niet. Geen idee waar de SC lijn is, maar lijkt me logisch dat deze na pit-entry is, anders zouden ze in Baku met 340+ legaal de SC in kunnen halen.RobertMe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:46:
[...]
(geen idee vanaf welk punt de SC ingehaald mag worden).

Volgens deze afbeelding is pit-entry pas na ongeveer 75% van het rechte stuk. Je kunt in de praktijk dus pas tussen bocht 17 en 18 vol gas geven zonder het risico te lopen de SC in te halen voor de SC lijn (die dus in mijn optiek zeker na pit-entry ligt).
[ Voor 28% gewijzigd door alexbl69 op 01-05-2018 08:58 ]

https://www.motorsport.co...-team-opposition-1032355/
Toch nieuwe aero regels voor volgend jaar. Bredere achtervleugel en eenvoudigere voorvleugel.
Dit zou het inhalen moeten bevorderen. En vooral die, iets, simpelere voorvleugel juich ik toe. Dat kan alleen maar helpen. Vooral nu het erop lijkt dat de motoren al redelijk naar elkaar toe aan het bewegen zijn qua vermogen.
Wordt dan vanzelf een meer onderstuurde auto. Of lossen ze dat met de gewichtsverdeling op?
https://www.crash.net/f1/...ve-postrace-shows-twitter
Edit:
Bron dichter bij F1.com - f1.com zelf. https://www.formula1.com/...live-show-on-twitter.html
[ Voor 35% gewijzigd door nachtnet op 01-05-2018 08:59 ]
Ik ga er inderdaad vanuit dat de SC niet "on track" ingehaald mag worden, maar vanaf wanneer dan wel? Is dat als deze bv volledig achter de pit muur is verdwenen, of dan het punt van waaraf je je niet meer van pit entry het circuit op mag (is dat de pit entry line?) etcalexbl69 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:49:
[...]
Neem aan helemaal niet. Geen idee waar de SC lijn is, maar lijkt me logisch dat deze na pit-entry is, anders zouden ze in Baku met 340+ legaal de SC in kunnen halen.
Hoeft niet perse, een simpelere vleugel betekent niet perse minder downforce, maar waarschijnlijk wat meer drag. Verder wil je niet met de gewichtsverdeling gaan klooien aangezien je dan je stuurgedrag verandert door de inertia van de auto.MikeyMan schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:57:
Kan weleens flinke invloed hebben op de balans, of niet?
Wordt dan vanzelf een meer onderstuurde auto. Of lossen ze dat met de gewichtsverdeling op?
Ik zit te denken aan Imola, brake test en Button die er niet op anticipeerde en zowat haaks afvloog op het rechte stuk voor de laatste bocht.RobertMe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:46:
[...]
Daarnaast mag de coureur dan wel zelf het tempo bepalen, maar mag deze niet (abrupt) afremmen, laat staan gas => remmen => gas => remmen. Volgens mij heeft ene M. Schumacher zo eens een of meerdere concurrenten uitgeschakeld, waarna deze regel is ingesteld?
Kan het alleen niet vinden...
Is dit wat er uit het gesprek is gekomen welke ze (de teams en de FIA) begin april hadden?BlauweFles schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:56:
Dit is nog wel even nieuws.
Toch nieuwe aero regels voor volgend jaar. Bredere achtervleugel en eenvoudigere voorvleugel.
Dit zou het inhalen moeten bevorderen. En vooral die, iets, simpelere voorvleugel juich ik toe. Dat kan alleen maar helpen. Vooral nu het erop lijkt dat de motoren al redelijk naar elkaar toe aan het bewegen zijn qua vermogen.
edit: Ik moet eerst eens lezen voordat ik iets vraag. Ja, dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 01-05-2018 09:20 ]
Aardappel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:13:
[...]
Ik zit te denken aan Imola, brake test en Button die er niet op anticipeerde en zowat haaks afvloog op het rechte stuk voor de laatste bocht.
[ Voor 41% gewijzigd door alexbl69 op 01-05-2018 09:20 ]
Monza, filmpje staat hierboven alAardappel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:13:
[...]
Ik zit te denken aan Imola, brake test en Button die er niet op anticipeerde en zowat haaks afvloog op het rechte stuk voor de laatste bocht.
Sterker nog, die clausule was er al, bij zijn laatste bijtekenen heeft Vettel als voorwaarde gesteld dat Kimi aan zou blijven. Deels om Ricciardo de wind uit de zeilen te nemen, die twee liggen elkaar niet zo sinds RB, en zou RIC naast VET komen te rijden, dan doemt de vraag op wie 1e rijder gaat worden.. dat gaat VET niet laten gebeuren.DaniëlWW2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:05:
Wat ook nog kan is dat Vettel zegt dat Kimi moet blijven aangezien het zowel op als buiten het circuit gewoon goede vrienden zijn. Vettel kan die voorkeursbehandeling van Ferrari ook wel waarderen. Kimi heel wat minder, maar hij weet echt wel dat het niet anders is en hij er miljoenen voor krijgt. Dan zit Ricciardo waarschijnlijk vast bij RBR.
__
edit:
Als RIC al naar Ferrari gaat, zou het mij niet heel gek in de oren klinken als Ferrari een bold move doet en VET eruit wipt. RAI ook met pensioen als ie niet meer wil en dan Giovinazzi erin ofzo
[ Voor 11% gewijzigd door Chiron op 01-05-2018 09:35 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mijn reactie hierop is.gambieter schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 04:04:
[...]

Oh dus toch Mercedes die voor was. Tja, die zullen wel hopen dat het reglement meer naar pre 2017 gaat en dat ze er een voordeel uit gaan halen. Niet dat ik tegen de aanpassingen ben, verre van. Een simpele voorvleugel gaat de Y250 vortex ook verminderen waardoor je minder hebt aan aero rond de bargeboards. Je totale downforce gaat omlaag, maar je zal meer afhankelijk worden van de vloer en diffuser. Dat is Newey terrein.BlauweFles schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:56:
Dit is nog wel even nieuws.
De grote verliezer kan hier wel eens Ferrari zijn en dat kan ook wel eens meegespeeld hebben in de overweging van Mercedes om voor de aanpassingen te zijn. RBR ontwikkelt zich er wel uit, geen enkel probleem. Verder kan een groter DRS effect ze helpen. Ferrari kan het wat moeilijker gaan krijgen. Teams zoals Renault, McLaren of Haas worden echt genaaid omdat die niet de slagkracht in ontwikkeling hebben en die net zoals iedereen opnieuw kunnen beginnen.
En daarom zeggen die teams ook: "Laat deze wijzingen gewoon zitten en laat de F1 voor wat het is tot aan 2021. En gooi dat seizoen alles overhoop."DaniëlWW2 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:17:
[...]
Oh dus toch Mercedes die voor was. Tja, die zullen wel hopen dat het reglement meer naar pre 2017 gaat en dat ze er een voordeel uit gaan halen. Niet dat ik tegen de aanpassingen ben, verre van. Een simpele voorvleugel gaat de Y250 vortex ook verminderen waardoor je minder hebt aan aero rond de bargeboards. Je totale downforce gaat omlaag, maar je zal meer afhankelijk worden van de vloer en diffuser. Dat is Newey terrein.![]()
De grote verliezer kan hier wel eens Ferrari zijn en dat kan ook wel eens meegespeeld hebben in de overweging van Mercedes om voor de aanpassingen te zijn. RBR ontwikkelt zich er wel uit, geen enkel probleem. Verder kan een groter DRS effect ze helpen. Ferrari kan het wat moeilijker gaan krijgen. Teams zoals Renault, McLaren of Haas worden echt genaaid omdat die niet de slagkracht in ontwikkeling hebben en die net zoals iedereen opnieuw kunnen beginnen.
Other teams suggested that rather than make piecemeal changes the sport should wait until 2021 and do it all in one go.
“In my opinion F1 is good enough for the next two years,” Renault F1 boss Cyril Abiteboul told Motorsport.com.
“It can be slightly improved with twists to the sporting regulations, and we will make proposals on ways to make the show better, but we should not distract ourselves from the main objective, which is 2021 overall. Let’s do something proper, which is the whole car, the whole set-up of F1, budget cap, and so forth in 2021. For the time being we have a good product.”
“I would be surprised if it’s agreed,” said Red Bull team principal Christian Horner. “They’re a snapshot of 2021, but taken in isolation.
"There are consequences that are detrimental, so better to leave things alone as they are for now, and then do a complete package for 2021 that encompasses everything.”
Hier het FIA nieuwsartikel
https://www.fia.com/news/...rding-aerodynamic-changes
[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 01-05-2018 10:29 ]
Volgens de bron heeft Red Bull juist tegen gestemd. Want waaruit blijkt dat Red Bull juist zo geweldig is met de vloer en diffuser? Misschien hebben ze juist wel tegen gestemd omdat hun voorvleugel zo gigantisch belangrijk is voor de aero van hun totale wagenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:17:
[...]
Oh dus toch Mercedes die voor was. Tja, die zullen wel hopen dat het reglement meer naar pre 2017 gaat en dat ze er een voordeel uit gaan halen. Niet dat ik tegen de aanpassingen ben, verre van. Een simpele voorvleugel gaat de Y250 vortex ook verminderen waardoor je minder hebt aan aero rond de bargeboards. Je totale downforce gaat omlaag, maar je zal meer afhankelijk worden van de vloer en diffuser. Dat is Newey terrein.![]()
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ik denk dat RBR tegen heeft gestemd omdat de verschillen die je kunt maken met het aero-pakket kleiner zullen zijn als je minder vrijheid hebt. Dat wil niet zeggen dat je er niet het beste van kunt proberen te maken als het toch doorgevoerd wordt.Stefie2010 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:27:
[...]
Volgens de bron heeft Red Bull juist tegen gestemd. Want waaruit blijkt dat Red Bull juist zo geweldig is met de vloer en diffuser? Misschien hebben ze juist wel tegen gestemd omdat hun voorvleugel zo gigantisch belangrijk is voor de aero van hun totale wagen
Ik denk dat er nog wel een andere reden is. De teams die deze reglementen wensten waren juist enorm afhankelijk van topsnelheid en zijn zwakker geworden door de huidige reglementen die RBR en McLaren wenste. Niet zo vreemd dat ze terug willen.Jasphur schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:20:
[...]
En daarom zeggen die teams ook. Laat deze wijzingen gewoon zitten en laat de F1 voor wat het is tot aan 2021. En gooi dat seizoen alles overhoop.
RBR is tegen en dat begrijp ik wel. Ze halen juist veel extra snelheid uit bochten door het aerodynamische totaalpakket. Daar gaan ze nu wat op verliezen aan de voorkant. Maar het is wel RBR die nog steeds voorlopen op het ontwikkelen van de vloer, diffuser en achtervleugel. RBR heeft veel van haar bargeboards schaamteloos van Ferrari en Mercedes gekopieerd. Staat tegenover dat Ferrari juist de diffuser van RBR kopieert en die gaat nu veel belangrijker worden. Als RBR haar voordeel in bochten wil behouden, dan moeten ze nog meer inzetten op de diffuser, vloer en hun high rake. Daar liggen ze gewoon voor op iedereen.Stefie2010 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:27:
[...]
Volgens de bron heeft Red Bull juist tegen gestemd. Want waaruit blijkt dat Red Bull juist zo geweldig is met de vloer en diffuser? Misschien hebben ze juist wel tegen gestemd omdat hun voorvleugel zo gigantisch belangrijk is voor de aero van hun totale wagen
Het probleem is dat ze qua vermogen nu wel in moeten gaan lopen. Groter DRS effect is leuk, maar niet genoeg.
https://streamable.com/ksqb0
[ Voor 17% gewijzigd door Pierre op 01-05-2018 10:58 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is Max denk ik:bottom line schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:46:
Kan niet zien welke coureur het is, maar blijkbaar is Red Bull zich aan het amuseren in Hongarije
https://streamable.com/ksqb0
https://redbullracing.redbull.com/article/budapest-burnouts
"Over the year’s we’ve had David Coulthard, Dany Kvyat and Daniel Ricciardo taking part. This year, it’s Max’s turn to spin the wheels and let the big, double world championship-winning, V8, RB8 roar through the centre of town with an eclectic selection of burnouts, donuts and speed runs. If you’re in Budapest – or even remotely near – it’s the place to be."

@alexbl69 : het was niet alleen Bakoe voor zover ik me kan herinneren, er was al eerder over geklaagd dat Hamilton dat deed bij SCs. Vandaar dat het een erg pot/ketel verwijt lijkt te zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verschil Red Bull met pole vorig jaar 1.5 sec
Verschil Red Bull met pole dit jaar 0.5 sec.
Ik denk serieus dat Red Bull dit jaar nog tussen de 5 en 10 races kan gaan winnen als deze lijn zich doorzet.
Misschien Monaco, Hongarije of Singapore, de rest zie ik ze (op pace) niet winnen. Bovendien was Ferrari vorig jaar ook erg sterk op die banen en is inhalen er lastig, dus je kwalificatieplek is erg belangrijk.Jackson6 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:32:
Ik blijf me nog steeds verbazen dat ze bij Ziggo maar blijven zeggen dat Red Bull alles verliest op de topsnelheid. In de speedtraps zit echt weinig verschil vergeleken vorig jaar. Ook als je naar de kwalificatie kijkt van Baku.
Verschil Red Bull met pole vorig jaar 1.5 sec
Verschil Red Bull met pole dit jaar 0.5 sec.
Ik denk serieus dat Red Bull dit jaar nog tussen de 5 en 10 races kan gaan winnen als deze lijn zich doorzet.
Ik denk dat je sowieso Mexico en Japan wel mag toevoegen aan dat rijtje dan zit je al op 5.Knul schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:37:
[...]
Misschien Monaco, Hongarije of Singapore, de rest zie ik ze (op pace) niet winnen. Bovendien was Ferrari vorig jaar ook erg sterk op die banen en is inhalen er lastig, dus je kwalificatieplek is erg belangrijk.
En de USAJackson6 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:38:
[...]
Ik denk dat je sowieso Mexico en Japan wel mag toevoegen aan dat rijtje dan zit je al op 5.
https://twitter.com/redbu...s/991250021357117441?s=21
Wie omschrijft er even voor mij hoe het klinkt?

Dus meneer kan er niet tegen dat VET even hetzelfde met hem deed als hij vorig jaar met VET deed?"The rules are, when the safety car goes, you are not allowed to start, stop, start, stop," said Hamilton.
"You're not allowed to gas, and then brake. You're not allowed to fake the guy behind, because naturally if there was not that rule, that's what you would do.
"You're not allowed to do that. You're allowed to weave, but you're not allowed to start, stop, start, stop.
"Every restart I've done, particularly the four that I did last year, I didn't do that, and I abided by that.
"In Australia, Sebastian accelerated and then braked, I nearly went up the back end of him. And today he did it maybe four times.
Hoe kan die stemming erdoor gaan met 6 teams tegen en 4 teams voor?Jasphur schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:20:
[...]
Hier het FIA nieuwsartikel
https://www.fia.com/news/...rding-aerodynamic-changes
Hamilton deed vorig jaar niet hetzelfde. Hamilton remde af toen de lichten uitgingen en ging toen niet steeds gas geven en remmen achter elkaar.Amphiebietje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:57:
Hamilton: Bwaaaah, Vettel brake-tested meeee!![]()
[...]
Dus meneer kan er niet tegen dat VET even hetzelfde met hem deed als hij vorig jaar met VET deed?
Of het kinderachtig is daar gelaten, als het niet mag volgens de regels, mag het niet en moeten er consequenties aan zitten. Ik vond het ook erg opmerkelijk het te zien.Amphiebietje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:57:
Hamilton: Bwaaaah, Vettel brake-tested meeee!![]()
[...]
Dus meneer kan er niet tegen dat VET even hetzelfde met hem deed als hij vorig jaar met VET deed?
Dat staat in het motorsport-artikel. Als alle andere belanghebbende partijen voor zijn, zijn er nog maar 4 teams nodig.Martinspire schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:59:
[...]
Hoe kan die stemming erdoor gaan met 6 teams tegen en 4 teams voor?
Under F1 Commission rules the vote of as few as four of the current 10 teams are required to push a proposal through if everyone else – the FIA, F1, and sponsor and promoter representatives – are behind it.
[ Voor 21% gewijzigd door naitsoezn op 01-05-2018 12:03 ]
Martinspire schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:59:
[...]
Hoe kan die stemming erdoor gaan met 6 teams tegen en 4 teams voor?
Under F1 Commission rules the vote of as few as four of the current 10 teams are required to push a proposal through if everyone else – the FIA, F1, and sponsor and promoter representatives – are behind it.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
FTYI. Uit de telemetry zou blijken dat Hamilton helemaal niet (substantieel) heeft afgeremd.demo31051987 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:00:
[...]
Hamilton deed vorig jaar niet hetzelfde. Hamilton remde af toen de lichten uitgingen en ging toen niet steeds gas geven en remmen achter elkaar.
De beelden staan me even niet meer bij, maar als Hamilton wel afremde zou ook het achterlicht aan moeten zijn geweest (/knipperen) om aan te geven dat de voorganger lift and coast toepaste en dus waarschuwen voor het snelheidsverschil. Maar het staat me niet bij dat deze brande/knipperde
Uit hetzelfde artikel:Suicyder schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:02:
[...]
Of het kinderachtig is daar gelaten, als het niet mag volgens de regels, mag het niet en moeten er consequenties aan zitten. Ik vond het ook erg opmerkelijk het te zien.
Dus geen probleem, maar HAM moet toch mekkeren.Race control looked at the incident, but it was deemed that the same sort of behaviour was happening up and down the field, and no action was taken.
Overigens is een bocht oerlangzaam nemen (zoals Hamilton vorig jaar deed) ook knap gevaarlijk, zeker omdat het zicht van een achtervolgende coureur op de achtervolgde auto bij lage auto's zoals F1's makkelijk kan worden ontnomen door een muur/vangrail, helemaal op een smal stratencircuit...
[ Voor 4% gewijzigd door Amphiebietje op 01-05-2018 12:11 ]
Liberty Media? Nee, maar FOM/F1 welJasphur schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:04:
Heeft Liberty nog zeggenschap in dat soort gesprekken?
Maar lijkt mij dat deze voorstellen sowieso van FOM afkomstig waren? Aangezien Brawn dus al de hele tijd bezig is met nieuwe regels om de sport te verbeteren.
Hij geeft alleen zijn mening vanuit zijn perspectief, is dat dan al meteen mekkeren?Amphiebietje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:09:
Dus geen probleem, maar HAM moet toch mekkeren.
Overigens is een bocht oerlangzaam nemen (zoals Hamilton vorig jaar deed) ook knap gevaarlijk, zeker omdat het zicht van een achtervolgende coureur op de achtervolgde auto bij lage auto's zoals F1's makkelijk kan worden ontnomen door een muur/vangrail, helemaal op een smal stratencircuit...
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1