[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.134 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Daniel_Elessar schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:10:
[...]

NU die ronde van Porsche kortgeleden is als ze voluit gaan dan komen ze in de richting. Echter gaat de F1 daar dit jaar wel weer overheen of onder die tijd, net hoe je het wilt zien.
Maar met een niet-spec auto. Als je de F1 van vorig jaar pakt, de fuel flow limit er af haalt en de aero, gewicht en diffuser niet aan de regels hoeven te voldoen gaan er ook nog heel wat seconden af waarschijnlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Tleilaxu op 17-04-2018 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Ik zou wel een minimum gewicht houden. Dit met betrekking tot veiligheid rondom de baan. Al die grindbakken, uitloopstukken, bandenstapels, vangrails, etc. zijn volgens mij allemaal berekend op een impact met een bepaald gewicht op een bepaalde snelheid. Als je met het gewicht er dan flink onder (of boven) gaat zitten dan kunnen er rare dingen gebeuren, denk ik.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

Jasphur schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:05:
Ik zou wel een minimum gewicht houden. Dit met betrekking tot veiligheid rondom de baan. Al die grindbakken, uitloopstukken, bandenstapels, vangrails, etc. zijn volgens mij allemaal berekend op een impact met een bepaald gewicht op een bepaalde snelheid. Als je met het gewicht er dan flink onder (of boven) gaat zitten dan kunnen er rare dingen gebeuren, denk ik.
Ja hoewel het qua technologie ook wel heel interessant is om te kijken hoe licht ze kunnen gaan. Maar dan hebben nog steeds de rijke teams het grootste voordeel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Zeker, maar maak dan een onwijs gaaf prototype. Een beetje zoals Red Bull virtueel gedaan heeft in Gran Turismo 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Jasphur schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:05:
Ik dacht dat een van de belangrijkste redenen van het minimum gewicht de gezondheid van de coureur was? Dit om dus te voorkomen dat coureurs uitgehongerd worden om net dat beetje extra gewicht te besparen en zo dus sneller te zijn.

But then again, dan kun je ook een (hoger?) minimum gewicht aan de coureur geven en als een coureur lichter is een verplichte ballast onder het stoeltje plaatsen om alsnog dat gewicht te behalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:31:
[...]

Ik dacht dat een van de belangrijkste redenen van het minimum gewicht de gezondheid van de coureur was? Dit om dus te voorkomen dat coureurs uitgehongerd worden om net dat beetje extra gewicht te besparen en zo dus sneller te zijn.

But then again, dan kun je ook een (hoger?) minimum gewicht aan de coureur geven en als een coureur lichter is een verplichte ballast onder het stoeltje plaatsen om alsnog dat gewicht te behalen.
Voornaamste reden was dat teams niet teveel geld uitgaven aan exotische materialen om de auto lichter te maken, zorgt er ook meteen voor dat teams geen bochten afsnijden qua veiligheid om gewicht te besparen.

Pas volgend jaar is de regel aangepast dat ze voor de coureur apart een gewicht bepalen, 80 kilo, als de rijder lichter is krijgt hij ballast aan zijn stoeltje om tot de 80 te komen.
( https://www.motorsport.co...-weight-2019-halo-997615/ )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Even de sport regels doorgespit over de gewichtsregels kom ik dit tegen:
The height of the trophies shall be :
a) Winner's and constructor's trophies - no less than 50cm and no more than 65cm high.
b) Second and third drivers' trophies - no less than 35cm and no more than 45cm high.
The maximum weight per trophy must not exceed 5kg. Trophies must be of a design that is capable of being handled and transported without damage.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 16:35

Mef

YakuzA schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:50:
[...]
Pas volgend jaar is de regel aangepast dat ze voor de coureur apart een gewicht bepalen, 80 kilo, als de rijder lichter is krijgt hij ballast aan zijn stoeltje om tot de 80 te komen.
( https://www.motorsport.co...-weight-2019-halo-997615/ )
Om de grotere zwaardere coureurs niet meer te benadelen hebben ze er een minimum gewicht van 80kg opgezet. Gezien ze de ballast onder het stoeltje steken is een lichtere coureur nog altijd in het voordeel. Door het extra gewicht onder hun kont wordt hun zwaartepunt ook licht naar onder verschoven toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
Mef schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:35:
[...]

Om de grotere zwaardere coureurs niet meer te benadelen hebben ze er een minimum gewicht van 80kg opgezet. Gezien ze de ballast onder het stoeltje steken is een lichtere coureur nog altijd in het voordeel. Door het extra gewicht onder hun kont wordt hun zwaartepunt ook licht naar onder verschoven toch.
Klopt. De loodgordel zal het niet gehaald hebben :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mef schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:35:
[...]
Hiervoor was het voordeel nog veel groter, volgend jaar zal dat voordeel geminimaliseerd zijn omdat ze de ballast niet overal in de auto mogen doen (onder de voorvleugel bijv.) maar verplicht tegen de rug/kont van de rijder in het stoeltje moet.
Of dat ze dit jaar geen ballast mee hoefden te nemen omdat ze net het minimum gewicht halen en dat ze dat volgend jaar wel moeten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Uit Suttons oude doos.

#POTD - Mika Hakkinen watches practice by the side of the track after stopping on the circuit in his @McLarenF1 MP4/15 at the 2000 Austrian GP #F1

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Da6hGjcX4AATLnj?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Een van de mooiste F1 auto's ooit _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 26-09 21:32
Jasphur schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:04:
Uit Suttons oude doos.

#POTD - Mika Hakkinen watches practice by the side of the track after stopping on the circuit in his @McLarenF1 MP4/15 at the 2000 Austrian GP #F1

[afbeelding]
Tja, als ik dan die "simpele" voorvleugel zie, ben ik blij dat we nu die kunststukjes hebben.. tuurlijk duur om te maken/ontwikkelen, en dus voor "budget" teams niet optimaal haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Sniffels schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:11:
[...]

Tja, als ik dan die "simpele" voorvleugel zie, ben ik blij dat we nu die kunststukjes hebben.. tuurlijk duur om te maken/ontwikkelen, en dus voor "budget" teams niet optimaal haalbaar.
En zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Da-m1qYWsAIAM-K?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:04:
Uit Suttons oude doos.

[afbeelding]
Machtig mooie wagen en wat een geluid!

In Asseto Corsa heb ik nu een aantal betaalde mods met wagens uit die era. Heerlijk om in te rijden, al is het maar in je kamer achter je stuurtje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Jackson6 schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:57:
Zie net dat de Grand Prix van Frankrijk, Oostenrijk en Groot Brittannië drie achtereenvolgende weekenden zijn 7(8)7, volgens mij is dat nog nooit gebeurd.
Hij wordt nog mooier voor de liefhebber. In die periode zijn er 5 races in 6 weekenden. Lijkt me wel zwaar voor de monteurs, zeker in de kleine teams die niet het budget hebben om in diensten te draaien.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

F1 Tech Tuesday:

Leuk stukje over drie recente wijzigingen van Ferrari, Red Bull en Toro Rosso:

https://www.formula1.com/...tweaks-bahrain-china.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2018 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:10:
[...]

Machtig mooie wagen en wat een geluid!

In Asseto Corsa heb ik nu een aantal betaalde mods met wagens uit die era. Heerlijk om in te rijden, al is het maar in je kamer achter je stuurtje!
Klein beetje off topic, maar in ProjectCars2 met de Lotus 98T rijden krijg ik ook een smile ala Riciardo.. Mega turbo-lag, oculus-rift op mn hoofd, geluid hard en proberen door de Eau-Rouge te knallen.. wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Sniffels schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:11:
[...]

Helaas zijn die kunststukjes van voorvleugels tegenwoordig ook een grote reden dat de wagens elkaar bijna niet kunnen volgen in high downforce bochten en dus inhalen bemoeilijken...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Stefie2010 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:06:
Helaas zijn die kunststukjes van voorvleugels tegenwoordig ook een grote reden dat de wagens elkaar bijna niet kunnen volgen in high downforce bochten en dus inhalen bemoeilijken...
Ja, precies. Terug naar wat simpelere vleugels zou geen gek idee zijn. Ziet er ook nog eens mooier uit IMHO.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorsportretro.com/wp-content/uploads/2014/01/PHC-Johansson-Ferrari-1985.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Brawn: "Qua inhalen kan Max nog veel leren van Daniel"

bron

Rare uitlating sowieso al, en nu als F1 Chef helemaal. Volgende Race, maakt ie een paar mooie acties en is het weer ' De Rijder' voor de toekomst. Als het een journalist of F1 analist was had ik er minder moeite mee.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En daar zijn de zoveelste geweldige beloften van Renault weer. Maar liefst een halve seconde per rondje erbij.
https://nl.motorsport.com...conde-winst-motor-1027238

Nou, eerst zien, dan geloven. O-)

Dan McLaren waar de "echte 2018" nu opeens in Barcelona komt. Die zou er nu zijn gekomen bij de wintertesten, Australië, Bahrein, China en nu Barcelona.

https://nl.motorsport.com...n-spanje-boullier-1027257

Dat is ook een kansloos verhaal aan het worden, net zoals Renault eigenlijk. Waarom? Nou als je een seizoen begint met ruim een seconde achterstand per rondje, dan ga je dit niet zomaar meer goedmaken. Het is niet alsof andere teams zoals Ferrari, Mercedes of RBR rustig twee maanden gaan wachten totdat McLaren eens met hun echte 2018 komt. Nee, die lopen gewoon keihard achter de feiten aan en mogen dat alle drie de topteams hun ontwikkeling de komende maanden verprutsten. Anders gaat het heel lastig worden. Nu betwijfel ik ergens of de topteams het allemaal gaan verprutsen. Zeker RBR en Ferrari hebben al een stap naar voren gezet en Mercedes komt echt wel met wat meer dan ze nu hebben. Die moeten nu.
Chocoball schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:08:
Vodafone heeft een limited editie van de Samsung S9/S9+ Red Bull Ring uitgebracht. De cover met logo heeft een NFC chip die de S9(+) voorziet van een heus Red Bull Ring thema met icoontjes, wallpapers en ringtones.

[afbeelding]
Staat een STR13 op de screensaver, geen RB14. O-)

[ Voor 75% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-04-2018 17:31 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 27-09 11:37

iichel

Gazoooo

McLaren wil ook in Barcelona z'n auto die 'het had moeten zijn' laten zien. Ben benieuwd!

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Hackus schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:55:
Brawn: "Qua inhalen kan Max nog veel leren van Daniel"

bron

Rare uitlating sowieso al, en nu als F1 Chef helemaal. Volgende Race, maakt ie een paar mooie acties en is het weer ' De Rijder' voor de toekomst. Als het een journalist of F1 analist was had ik er minder moeite mee.
Dat artikel lijkt een beetje een ongelukkige vertaling van het artikel op Motorsport Week.
The charge earned Ricciardo widespread plaudits and Brawn added his voice to praise of the Australian – and reckons Max Verstappen can learn from his team-mate.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 17-04-2018 17:03 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sjaool schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:02:
[...]

Dat artikel lijkt een beetje een ongelukkige vertaling van het artikel op Motorsport Week.

[...]
Dank je, zal het artikel zo ff lezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:13
Vodafone heeft een limited editie van de Samsung S9/S9+ Red Bull Ring uitgebracht. De cover met logo heeft een NFC chip die de S9(+) voorziet van een heus Red Bull Ring thema met icoontjes, wallpapers en ringtones.

Afbeeldingslocatie: https://www.vodafone.nl/_campagnes/ready/torace/_assets/img/RB-Pack-Final-vodafone-l.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

grappig dat ze een toro rosso op het hoesje de screensaver hebben staan ipv een red bull

[ Voor 13% gewijzigd door iichel op 17-04-2018 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:10:
grappig dat ze een toro rosso op het hoesje de screensaver hebben staan ipv een red bull
Die H valt gelijk op ja :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Of een vooruitziende blik :9

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:47
Dat social mediakanaal van F1 is ook savage hoor haha. Die wakkeren de haat richting Max behoorlijk aan met diverse posts. Al die reacties eronder, ongelooflijk _O-

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maurice079 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:44:
Dat social mediakanaal van F1 is ook savage hoor haha. Die wakkeren de haat richting Max behoorlijk aan met diverse posts. Al die reacties eronder, ongelooflijk _O-
Van mij mag dat wel. Even goed aanbranden, anders leer je het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:28

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Maurice079 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:44:
Linkjes zijn altijd erg prettig... ;)

Te koop....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:24
Een paar kleine aanpassingen voor volgend jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tP87Is4z09m002cYAYYIvbgK/full.png?nohitcount=1

en 2021:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cpfBStMVvuRuIXKd97m7F1IZ/full.png?nohitcount=1

Ze hadden zo te zien ook wel de hypersoft mee kunnen nemen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Da_-ziHW4AAZ9Jo.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Dijkstraat op 17-04-2018 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik zet zeer mijn twijfels bij het nut van meer kilo's brandstof, want het is en blijft sneller met een lichtere auto brandstof te sparen en banden, dan met een zwaardere meer en/of langer gas te geven.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ome Ernst schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:33:
Ik zet zeer mijn twijfels bij het nut van meer kilo's brandstof, want het is en blijft sneller met een lichtere auto brandstof te sparen en banden, dan met een zwaardere meer en/of langer gas te geven.
In het begin wat harder om die tank leeg te rijden :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vermoed dat we meer dan een pitstop gaan krijgen in Baku. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
albino71 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:41:
[...]

Zwaarder in het begin betekent ook trager starten. Daarnaast wordt er nu soms al gestart met minder brandstof.

Zo zou dat het geval zijn geweest voor BOT in Canada 2016 (toen nog bij Williams). Gestart met minder benzine en met geluk de auto thuis kunnen brengen tot de pits en daar toen bewust op verkeerde plek geparkeerd zodat er nog benzine in de tank zou zitten voor de tests/metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

albino71 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:41:
[...]

Dat zou ik dan alleen op ultrasofts doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50
Hier ben ik ook bang voor, tenzij ze de teams gaan verplichten om die 110 kg ook echt te mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Baumans schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:25:
[...]

Hier ben ik ook bang voor, tenzij ze de teams gaan verplichten om die 110 kg ook echt te mee te nemen.
Dat lijkt me niet. Zolang een wagen minimaal weegt van wat hij moet wegen, kun je dat niet verplichten.
Neemt een team te weinig brandstof mee, dan halen ze gewoon de finish niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:14
Dat is alleen maar zo als je daardoor een pitstop kan uitsparen. Meer brandstof betekent dat een coureur langer voluit kan gaan en meer kan vechten. Er wordt nu al af en toe door een team gezegd dat een coureur zijn positie niet moet verdedigen omdat hij anders te weinig brandstof over heeft. Als minder brandstof echt sneller zou zijn zouden ze allemaal 80 kmh rijden (even vertaald naar een gewone straatauto, ik weet niet waar het optimum zit op een F1 auto) , omdat dat het zuinigst is en je daarmee de minste brandstof nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Spookelo op 17-04-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Chocoball schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:08:

[afbeelding]
Als je via Vodafone Red koopt, krijg je 2 F1 tickets maar weet even niet voor welke race.

Ach, een S9 die random vastloopt of binnendoor inhaalt, wie zit daarop te wachten? :P

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

mbt tot de nieuwe motor regels... ik had al op reddit wat geschreven.
MGU-H eruit is prima, maar hoe gaan ze het compenseren?

--

I suppose the most interesting part is to hear what kind of fuel and hybrid limits they are thinking about.

My guess is that either the fuel flow will increase a lot from the current 100kg/hour, since they lose about 20% efficiency (from 50% to 40%) with the MGU-H. Or they will gain some allocation and power from the MGU-K, so they will be allowed to harvest more then what they are allowed now (I think 2MJ) and/or are allowed to harvest and deploy more than the 120kW (160hp) than they are allowed now.

If you have a look at hybrids in the WEC, they used to hit the 1000hp limit as well without MGU-H and lower fuel flow limits (around 65kg/hour) , i.e. in the Toyota TS050, but this was with front and rear MGU-K. This is about 500hp from the 2.4 V6T petrol and 500hp from front and rear MGU-K.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Dat is alleen maar zo als je daardoor een pitstop kan uitsparen.
Aangezien tanken tijdens de race niet is toegestaan, is het gewicht van de auto waarmee je de race start bepalend. Heb je bij wijze van spreken 5 kg meer bij je, accelereer je langzamer, slijten je banden meer, en moeten de remmen harder werken, omdat ze meer massa moeten vertragen.
Meer brandstof betekent dat een coureur langer voluit kan gaan en meer kan vechten. Er wordt nu al af en toe door een team gezegd dat een coureur zijn positie niet moet verdedigen omdat hij anders te weinig brandstof over heeft. Als minder brandstof echt sneller zou zijn zouden ze allemaal 80 kmh rijden (even vertaald naar een gewone straatauto, ik weet niet waar het optimum zit op een F1 auto) , omdat dat het zuinigst is en je daarmee de minste brandstof nodig hebt.
Het gewichtsvoordeel van minder kilos brandstof is extreem bepalend voor wat voor rondentijden je kan draaien, daarom worden er aan het eind van de race ook altijd de snelste tijden gezet, ook al zijn banden
soms niet zo fris meer.

Lift and coast uitgelegd, en waarom het efficienter is.

''The reality is that, even at a circuit which is not fuel limited, it is often quicker over the course of a race distance to use lift and coast. The basic principle is this: running less fuel saves weight - and a lighter car is a faster car. If you've got 100kg of fuel to complete a race but can run half the distance with lift and coast, you might be able to use 3kg less. If starting that race 3kg lighter enables a driver to go a tenth of a second per lap quicker without any lift and coast, by the time they're 30 laps into the race they might be three seconds further up the road. This could buy a position at the pit stops, gaining vital track position, and the driver can then save fuel later to compensate. So, teams use lift and coast strategically to produce the most effective race strategy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:07:
Er zijn geruchten geweest over een dubbele turbo.

Verder heb ik er geen verstand van, dus hoeveel van het verlies dat compenseert weet ik niet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:13
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:02:
[...]

Als je via Vodafone Red koopt, krijg je 2 F1 tickets maar weet even niet voor welke race.

Ach, een S9 die random vastloopt of binnendoor inhaalt, wie zit daarop te wachten? :P
De tickets zijn, hoe kan het ook anders, voor de F1 GP van Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:07:
De MGU-H gaat eruit omdat het de motoren te complex en te duur maakt. Niet omdat er te veel vermogen is.
Als hij er bij iedereen uit gaat, is in theorie het verschil bij iedereen met hetzelfde afgenomen. Maar Merc zal er niet blij mee zijn, omdat die een hele goede hebben, en dus in verhouding meer verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

RobertMe schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:19:
[...]

Er zijn geruchten geweest over een dubbele turbo.

Verder heb ik er geen verstand van, dus hoeveel van het verlies dat compenseert weet ik niet :p
Doorgaans worden meerdere turbo's toegepast als ruimte een rol speelt, voor de packaging zou het een voordeel kunnen hebben maar v.w.b. performance is er geen voordeel te behalen. 1 enkele turbo heeft ook vanzelfsprekend een hogere efficientie dan 2 kleinere bij hetzelfde volume. Dan kun je je ook nog afvragen of dat nou het punt is, de huidige turbo's kunnen meer volume (efficient) aanvoeren dan er brandstof (reglementair) voor handen is ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik snap dat iedereen dezelfde handicap zal hebben. Een dubbele turbo denk ik niet dat ze zullen krijgen; 2 turbos hebben 2x pijpwerk, 2x intercoolers etc nodig. Omdat ze in een vrij smalle rpm band racen is een bi-turbo in serie niet erg nodig en 1 turbo per cilinderbank brengt niet veel toevoeging t.o.v. 1 turbo voor de hele motor. Om nog maar te zwijgen over de kansen op turbo falen die verdubbeld worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ome Ernst schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:17:
[...]

Aangezien tanken tijdens de race niet is toegestaan, is het gewicht van de auto waarmee je de race start bepalend. Heb je bij wijze van spreken 5 kg meer bij je, accelereer je langzamer, slijten je banden meer, en moeten de remmen harder werken, omdat ze meer massa moeten vertragen.
Je zou het ook positiever kunnen omschrijven. Niet dat jij kritisch bent maar ik kijk er anders naar.

Met meer brandstof aan boord, kunnen ze jongens tot de eerste pitstop meer lift & coast doen. Hierdoor heb je in de eerste fase van de race mogelijk jongens die minder hard willen/kunnen om banden/remmen te sparen terwijl anderen wel snel kunnen/willen. Mogelijk meer inhalen/aktie tot de eerste pitstop.

Daarna zijn de auto's een stukje lichter geworden en kunnen anderen weer aanvallen want geen team heeft dezelfde bandenkeuze (want quali S2 bandjes) etc. En in sommige gevallen, zeker bij een tweestopper, is het dan nog wel lonend om een gebruikte set "zachtste compound" te monteren en nog even 14 ronden hard te gaan terwijl die gasten voor je op harder rijden.

Natuurlijk weet elke muur ook wel op basis van rondetijden/GPS dat een tegenstander mogelijk toch al meer heeft gevergd van banden of brandstof dus het wordt een dubbel-dubbel tactisch spelletje.

Ik ben voor! :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Oud-Formule 1-coureur Barrichello in januari geopereerd aan tumor
https://www.nu.nl/formule...ari-geopereerd-tumor.html

[ Voor 25% gewijzigd door Paulus07 op 17-04-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over Max en Jos.

Met de nasleep van afgelopen zondag werd vaak geroepen dat Jos weer met Max moet praten.

Nu vraag ik me af of Jos nog zo prominent aanwezig is als de voorgaande seizoenen. Hij werd vaak in beeld gebracht tijdens de zondagen echter heb ik hem dit seizoen nog niet gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:39:
Een vraagje over Max en Jos.

Met de nasleep van afgelopen zondag werd vaak geroepen dat Jos weer met Max moet praten.

Nu vraag ik me af of Jos nog zo prominent aanwezig is als de voorgaande seizoenen. Hij werd vaak in beeld gebracht tijdens de zondagen echter heb ik hem dit seizoen nog niet gezien?
Dit jaar is hij ook nog niet bij een race aanwezig geweest. De komende twee races is Jos wel op het circuit aanwezig. Maar reken erop dat hij en Max regelmatig met elkaar aan de telefoon hangen. Die twee hebben een behoorlijk hechte band als ik dat allemaal zo hoor en zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07

Martinspire

Awesomeness

Die 5 kilo extra brandstof gaat toch niet het verschil maken voor ineens wel de hele race voldoende brandstof? Die moeten toch veel meer besparen dan dat? Want 5 kilo is 1 rondje of zo? Misschien 2?

Ik vind het prima dat het meer wordt, maar volgens mij gaat het pas vanaf 25 kilo of meer echt een verschil maken. En dan is het nog maar afwachten of teams dat ook gaan gebruiken, want meer kilo's is een tragere auto.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 18 april 2018 @ 00:10:
Die 5 kilo extra brandstof gaat toch niet het verschil maken voor ineens wel de hele race voldoende brandstof? Die moeten toch veel meer besparen dan dat? Want 5 kilo is 1 rondje of zo? Misschien 2?

Ik vind het prima dat het meer wordt, maar volgens mij gaat het pas vanaf 25 kilo of meer echt een verschil maken. En dan is het nog maar afwachten of teams dat ook gaan gebruiken, want meer kilo's is een tragere auto.
Nu zit er dus max 105 kilo in. Verschil kan wel tot 2,5 rondes oplopen. Alhoewel hoe meer gewicht hoe meer brandstof je gebruikt. Waarom er nog steeds een limiet op zit? Zo jammer waarom moet het allemaal bij de F1 zo zuinig en zo veilig. }:|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
Ome Ernst schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:24:
[...]

De MGU-H gaat eruit omdat het de motoren te complex en te duur maakt. Niet omdat er te veel vermogen is.
Als hij er bij iedereen uit gaat, is in theorie het verschil bij iedereen met hetzelfde afgenomen. Maar Merc zal er niet blij mee zijn, omdat die een hele goede hebben, en dus in verhouding meer verliezen.
De MGU-H levert geen direct vermogen, maar wint energie terug en mag die onbeperkt aan de MGU-K en de ES (energy store) leveren.
Het verlies van de MGU-H zorgt er dus voor dat er minder gebruik kan worden gemaakt van het extra vermogen van de MGU-K (die bij iedereen hetzelfde vermogen levert).

Mercedes heeft het inderdaad beter voor elkaar. Dat zorgt ervoor dat waar de Honda vorig jaar al halverwege het rondje geen energie meer had om de MGU-K aan te zetten, Mercedes nog vrolijk een dot "gas" bij kon geven.

Eigenlijk trekken ze hiermee het hybride deel van de motoren gelijk. De MGU-K levert namelijk een maximaal vermogen en dat halen alle fabrikanten.

Compenseren zou kunnen door de ES groter te maken. (of efficiënter: meer energieopslag per kilo)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
De gepositioneerde balast waar we het een paar pagina’s terug over hadden is ook van de baan.

https://twitter.com/scarb...s/986314920282206213?s=21

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DbAX6umX4AIptcr?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 01:30:
[...]

Nu zit er dus max 105 kilo in. Verschil kan wel tot 2,5 rondes oplopen. Alhoewel hoe meer gewicht hoe meer brandstof je gebruikt. Waarom er nog steeds een limiet op zit? Zo jammer waarom moet het allemaal bij de F1 zo zuinig en zo veilig. }:|
Dit idd en naar mijn weten gebruikt geen enkel team het maximum want ze willen zo snel mogelijk zijn dus er gaat zo weinig mogelijk brandstof in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 26-09 18:03
Jasphur schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:24:
Even de sport regels doorgespit over de gewichtsregels kom ik dit tegen:

[...]
:P
imo bewijs dat de sport kapot gereguleerd is/wordt... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
Ome Ernst schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:17:
[...]

[...]

Het gewichtsvoordeel van minder kilos brandstof is extreem bepalend voor wat voor rondentijden je kan draaien, daarom worden er aan het eind van de race ook altijd de snelste tijden gezet, ook al zijn banden
soms niet zo fris meer.

Lift and coast uitgelegd, en waarom het efficienter is.

''The reality is that, even at a circuit which is not fuel limited, it is often quicker over the course of a race distance to use lift and coast. The basic principle is this: running less fuel saves weight - and a lighter car is a faster car. If you've got 100kg of fuel to complete a race but can run half the distance with lift and coast, you might be able to use 3kg less. If starting that race 3kg lighter enables a driver to go a tenth of a second per lap quicker without any lift and coast, by the time they're 30 laps into the race they might be three seconds further up the road. This could buy a position at the pit stops, gaining vital track position, and the driver can then save fuel later to compensate. So, teams use lift and coast strategically to produce the most effective race strategy."
Dus brandstofbesparing nog meer terugtrekken en een minimaal aantal kg brandstof meenemen is wel een oplossing?
Eerste rondes lekker veel trappen om de auto's lichter te krijgen :*)

Of zit daar ook weer een nadeel aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:26:
De gepositioneerde balast waar we het een paar pagina’s terug over hadden is ook van de baan.

[afbeelding]
Tenzij ik het verkeerd lees, nee?

De huidige situatie is dat er een "totaal" minimum gewicht is voor de combinatie van auto + coureur. Een lichte coureur heeft dus het voordeel dat hij sneller aan het minimum gewicht zit, of eronder komt, en daardoor extra ballast kan plaatsen op een eigen te kiezen plek.

In 2019 wordt het minimum gewicht gesplitst. De coureur moet 80KG wegen en de auto heeft een eigen minimum gewicht. Op het moment dat de coureur lichter is (omdat deze gewoon klein is) moet dit gecompenseerd worden met ballast aan/onder het stoeltje.

Of in ieder geval, dit is wat zowel hierboven besproken is als wat in de tweet staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

LoeWn schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:40:
[...]

Dus brandstofbesparing nog meer terugtrekken en een minimaal aantal kg brandstof meenemen is wel een oplossing?
Eerste rondes lekker veel trappen om de auto's lichter te krijgen :*)

Of zit daar ook weer een nadeel aan?
Vroegah...Toen was het altijd inderdaad veel trappen in het begin, en na de laatste pitstop banden en brandstof managen zodat je zo net iets eerder dan je tegenstander over de finishlijn kwam. Helaas is het tegenwoordig zo, en dat zei HAM vorig seizoen ook een keer, dat in ronde 2 al begonnen werd met lift and coast. Het moeten
managen van banden en brandstof is al zo oud als gemotoriseerde sporten, maar doordat de techniek tegenwoordig zo geavanceerd is, is het veel moeilijker om alles in die perfecte sweetspot te krijgen en te houden.
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:30:

[...]
Je zou het ook positiever kunnen omschrijven. Niet dat jij kritisch bent maar ik kijk er anders naar.

Met meer brandstof aan boord, kunnen ze jongens tot de eerste pitstop meer lift & coast doen. Hierdoor heb je in de eerste fase van de race mogelijk jongens die minder hard willen/kunnen om banden/remmen te sparen terwijl anderen wel snel kunnen/willen. Mogelijk meer inhalen/aktie tot de eerste pitstop.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind lift and coast ook niets. maar zoals ik hierboven al zei, goed managen van brandstof en banden, is de manier om als eerste te finishen.

Met meer brandstof aan boord zou ik juist in het begin trappen met ultra softs om gewicht kwijt te raken
en dan een pitstop met frissere banden en vanaf dan lift and coast.
Daarna zijn de auto's een stukje lichter geworden en kunnen anderen weer aanvallen want geen team heeft dezelfde bandenkeuze (want quali S2 bandjes) etc.
Het verschil in kilos brandstof tov je tegenstanders blijf je een groot deel van de race houden en maakt je langzamer/sneller. Omdat dat nu minder relevant is, die bandenkeuze. Zodra dat wel zo is, gaan ze echt wel allemaal naar hun concurrenten kijken.
Ik ben voor! :)
Ik ook :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

FastFred schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:39:
[...]
imo bewijs dat de sport kapot gereguleerd is/wordt... :')
Hoeft niet. Het is doorgaans een reactie op excessen. Misschien dat bij een bepaalde GP de troffee idioot zwaar was, of onhandelbaar (of praktisch geen verschil tussen de 1ste en 3de plaats beker). Je moet wel een beetje met dat ding kunnen pronken op het podium. Een groot ding van glas is dan niet zo handig zeg maar. Wat mij betreft mag er nog een regeltje bij: geen sponsor logo's aub! Ik baalde zo van de Vodafone logo's die je op enig moment bij meerdere GP's zag. Maak een mooie beker waar je trots op kunt zijn. Geen Heineken sterren of Vodafone druppels.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:42:
[...]

Tenzij ik het verkeerd lees, nee?

De huidige situatie is dat er een "totaal" minimum gewicht is voor de combinatie van auto + coureur. Een lichte coureur heeft dus het voordeel dat hij sneller aan het minimum gewicht zit, of eronder komt, en daardoor extra ballast kan plaatsen op een eigen te kiezen plek.

In 2019 wordt het minimum gewicht gesplitst. De coureur moet 80KG wegen en de auto heeft een eigen minimum gewicht. Op het moment dat de coureur lichter is (omdat deze gewoon klein is) moet dit gecompenseerd worden met ballast aan/onder het stoeltje.

Of in ieder geval, dit is wat zowel hierboven besproken is als wat in de tweet staat.
Alleen mag je in 2019 niet meer zelf bepalen waar je het extra gewicht in de wagen plaatst. Nu mag je het extra gewicht nog wat meer naar voren of naar achteren verplaatsen. In 2019 word het extra gewicht in het stoeltje geplaatst dus is er geen vrije keus meer in het verdelen van de balast. Zo lees ik het in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Moet toch zeggen dat de veranderingen die ik nu voorbij zie komen mij wel positief stemmen. Fijn ook dat het relatief eenvoudig kan. Iets meer brandstof, splitsing van gewicht auto/rijder en afschaffen MGU.

Als ze dan ook nog even het maximaal aantal onderdelen qua motor/versnellingsbak/turbo's etc omhoog krikken dan kan het nog wel wat worden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 17:30
mphilipp schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:17:
[...]

Hoeft niet. Het is doorgaans een reactie op excessen. Misschien dat bij een bepaalde GP de troffee idioot zwaar was, of onhandelbaar (of praktisch geen verschil tussen de 1ste en 3de plaats beker). Je moet wel een beetje met dat ding kunnen pronken op het podium. Een groot ding van glas is dan niet zo handig zeg maar. Wat mij betreft mag er nog een regeltje bij: geen sponsor logo's aub! Ik baalde zo van de Vodafone logo's die je op enig moment bij meerdere GP's zag. Maak een mooie beker waar je trots op kunt zijn. Geen Heineken sterren of Vodafone druppels.
Lijkt me ook om er voor te zorgen dat de derde prijs van de ene GP, niet groter is dan de 1e prijs bij een andere GP. Anders staat het ook zo raar in je prijzenkast.

En je voorkomt dingen als de Indy500 wisselbeker:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HKnBlpM.png

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 26-09 11:47
RocketKoen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:38:
[...]

Lijkt me ook om er voor te zorgen dat de derde prijs van de ene GP, niet groter is dan de 1e prijs bij een andere GP. Anders staat het ook zo raar in je prijzenkast.

En je voorkomt dingen als de Indy500 wisselbeker:
[afbeelding]
Ach je kunt ook gewoon zoals Emmo met 1 mill. US in 5 dollar briefjes op de foto.. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorsportretro.com/wp-content/uploads/2015/02/img_13059_13059-emerson-vence-indy-500-em-1989.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:18:
[...]

Alleen mag je in 2019 niet meer zelf bepalen waar je het extra gewicht in de wagen plaatst. Nu mag je het extra gewicht nog wat meer naar voren of naar achteren verplaatsen. In 2019 word het extra gewicht in het stoeltje geplaatst dus is er geen vrije keus meer in het verdelen van de balast. Zo lees ik het in ieder geval
Maar nu heb je die vrijheid ook maar beperkt. Die vrijheid heb je nu ook alleen als je coureur lichter is als die 80KG (anders ga je geen "extra extra" ballast plaatsen, of blijf je die ballast plaatsen), of als de je niet aan het minimum gewicht voldoet.

Dus nu (fictieve getallen):
Minimum totaal gewicht: 775KG
Auto: 700KG
Coureur: 50KG

Dan moet je dus 25KG ballast plaatsen en dat kun je vrij doen. Weegt je coureur 75KG heb je die vrijheid niet. Weegt die meer worden coureurs "verplicht" om af te vallen.

Maar volgens mij halen ze het minimum gewicht al niet. Zowel in 2017 niet door de grotere auto's, als in 2018 niet door halo en de gevolgen (ondanks dat 2x het minimum gewicht is verhoogd).
Dus krijg je:
Auto: 725KG
Coureur 50KG

Zit je precies op het minimum gewicht. Heb je een zwaardere coureur moet die dus weer "verplicht" afvallen. In beide gevallen is er dus ook al geen ruimte om ballast te plaatsen. Aangezien je dus al het minimum gewicht hebt en ook geen KGs extra's mee gaat slepen.

In 2019 krijg je dan het gesplitste minimum gewicht van auto en coureur, dus krijg je:
Minimum gewicht auto: 700KG
Minimum gewicht coureur: 80KG

Dus het "nadeel" wat de zwaardere coureurs hebben met de 2018 regels wordt in 2019 weggenomen. Terwijl er geen (onredelijk) nadeel is voor de lichtere coureurs. Immers worden zij hetzelfde behandeld als de zwaardere coureurs, 80KG evt. aangevuld met ballast onder stoeltje. Uiteraard hebben ze ten opzichte van de 2018 regels wel het nadeel dat "het totaal" iets zwaarder wordt maar dat is het weggenomen nadeel voor de zwaardere coureurs.

TLDR: de huidige auto's komen al niet aan het minimum gewicht. Dus de "vrij te plaatsen ballast" wordt al niet gebruikt (of in ieder geval niet ter compensatie om minimum gewicht te behalen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:29:
Moet toch zeggen dat de veranderingen die ik nu voorbij zie komen mij wel positief stemmen. Fijn ook dat het relatief eenvoudig kan. Iets meer brandstof, splitsing van gewicht auto/rijder en afschaffen MGU.
Dat is denk ik de invloed van (oa) Brawn. Ross snapt hoe eea in elkaar zit, en je kunt 'm niets op de mouw spelden. Combineer dat met een bepaalde mate van respect die de teambazen voor hem hebben (juist omdat hij weet waar hij het over heeft) en dan denk ik dat je tot goede oplossingen komt.
Volgens mij is Brawn niet zo'n politieke konkelaar, maar weet wel hoe de hazen lopen. Hij zal zich niet zo snel door iemand voor zijn karretje laten spannen. Ook heeft ie hart voor de sport. Dat merk je wel vind ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 01:30:
Zo jammer waarom moet het allemaal bij de F1 zo zuinig en zo veilig. }:|
In dit geval denk ik dat het positief is voor de spanning.
Mijn voorgevoel zegt dat wanneer er een vrij limiet was, dat vooral de Mercedes motor extra vermogen zou winnen en toch voldoende betrouwbaarheid blijft bieden. De andere leveranciers zitten meer tegen de max aan, Ferrari hierin wat minder dan Renault en Honda.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bij de Jumbo Racedagen op Zantvoort komen Max en Daniel de caravanrace beoordelen waar iedereen (met meer dan 3 jaar een rijbewijs) aan mee kan doen. 14 winnaars worden uitgekozen, krijgen een oude auto en caravan tot hun beschikking, mogen de caravan even mooi bespuiten en gaan dan met elkaar de strijd aan.

https://www.gpupdate.net/...ll-caravanrace-voor-fans/
https://www.redbull.com/nl-nl/events/caravanrace-2018

Wie weet zien we op dit evenement in de toekomst ook andere Nederlandse disciplines met achteruitrijden en whatnot. Is Van Duin nog beschikbaar voor commentaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 18-04-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:28:
Bij de Jumbo Racedagen op Zantvoort komen Max en Daniel de caravanrace beoordelen waar iedereen (met meer dan 3 jaar een rijbewijs) aan mee kan doen. 14 winnaars worden uitgekozen, krijgen een oude auto en caravan tot hun beschikking, mogen de caravan even mooi bespuiten en gaan dan met elkaar de strijd aan.

https://www.gpupdate.net/...ll-caravanrace-voor-fans/
https://www.redbull.com/nl-nl/events/caravanrace-2018

Wie weet zien we op dit evenement in de toekomst ook andere Nederlandse disciplines met achteruitrijden en whatnot. Is Van Duin nog beschikbaar voor commentaar?
Leuk initiatief! Nu maar hopen dat Ricciardo niet wordt uitgefloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Robertdj schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:53:
[...]

Lijkt mij niet zo snel. Ricciardo is volgens mij toch wel een van de meest likable karakters op de hele grid, en daarnaast een goed duo met Verstappen en hebben zij samen altijd een hoop lol. Ik verwacht dus niet dat er dan ineens een "haat" naar Ricciardo zou zijn.

Iets wat je dus wel soms ziet bij podiums met HAM. Maar HAM is sowieso een beetje een buitenbeentje van het hele veld etc dus in die zin meer te "begrijpen" (niet dat ik het uitfluiten goed keur). Hetzelfde als dat je hier meer kritiek op HAM ziet (bingokaart met "best crowd" etc etc).

Maar inderdaad wel een goed initiatief en leuk dat RBR er zoveel aan mee werkt (dat RIC ook daar is). En heeft inderdaad wel een oud ter land ter zee en in de lucht gevoel met Andre van Duin.

Toevoeging:
Was het niet ook op Spa (2017) dat RIC na de race aangaf dat hij het geweldig vond hoe de Nederlandse fans achter hem gingen staan na het uitvallen van Verstappen?

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 18-04-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
RobertMe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:10:
[...]

Toevoeging:
Was het niet ook op Spa (2017) dat RIC na de race aangaf dat hij het geweldig vond hoe de Nederlandse fans achter hem gingen staan na het uitvallen van Verstappen?
Ik dacht Oostenrijk juist.. (waar ik zelf ook bij was 8) )

edit: ahh. Toch België

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 18-04-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 16:29
Jasphur schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:26:

[afbeelding]
Kut man. max 80 kg? daar gaat m'n droom. :'( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
sanderb schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:48:
[...]

De MGU-H levert geen direct vermogen, maar wint energie terug en mag die onbeperkt aan de MGU-K en de ES (energy store) leveren.
Het verlies van de MGU-H zorgt er dus voor dat er minder gebruik kan worden gemaakt van het extra vermogen van de MGU-K (die bij iedereen hetzelfde vermogen levert).
De MGU-H spoelt ook de turbo op om de turbo-lag te compenseren. Waardoor hij wel direct invloed heeft op het vermogen van de ICE

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rudolf schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:49:
[...]

Nee, min. 80kg dus je mag best zwaarder zijn. Als jij zo snel bent dat je die extra kilootjes eraf weet te sturen op het circuit, dan maak je nog steeds kans :P

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 18-04-2018 15:04 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Paul Stoddart heeft wel een two-seater voor je, misschien telt het gewicht dan dubbel. :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/amp/0rKqpEP2/s6/f1-spanish-gp-2017-paul-stoddart-zsolt-baumgartner-f1-experiences-2-seater-driver-and-f1-e.jpg

Btw, je mag best zwaarder zijn dan 80kg alleen dan ben je wel in het nadeel ten opzichte van coureurs die lichter zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 18-04-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LoeWn schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:40:
[...]

Ik dacht Oostenrijk juist.. (waar ik zelf ook bij was 8) )

edit: ahh. Toch België
Ik was ook al aan het twijfelen, maar wist niet meer of Verstappen in Oostenrijk was uitgevallen.

En nu ik het type schiet mij te binnen dat hij toen die brakke start had door kapotte koppeling waarna Kvyat een Kvyatje deed en die in T1 al eruit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Robertdj schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:53:
Het zijn geen voetbalsupporters, hoop ik dan.
Verwacht echt niet dat iemand RIC gaat uitfluiten. Waarschijnlijk gaan Max en RIC de presentatie ook als tweetal doen, dus dan is er al helemaal geen reden voor. Denk dat er momenteel weinig teams zijn waar 'fans' van een coureur de andere coureur binnen het team uitfluiten. Alleen bij FI kan ik me dat indenken. En bij Williams zullen de SIR fans STR niet uitfluiten, maar uitlachen :+ En na afgelopen weekend bij Ferrari zullen de RAI fans VET ook wel uitlachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Danny Ric uitfluiten zal hier niet gebeuren daar is die gozer veel te aardig voor! Ik denk dat heel veel Max fans ook Daniël fans zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
[...]

Als ze van RedBull mij bellen dat ik binnen X-tijd 80 kilo moet wegen zodat ik een race mag rijden, dan zit ik opeens wel 5x per week in de sportschool en drink ik spinazie-sap ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
sjaool schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:37:
Danny Ric uitfluiten zal hier niet gebeuren daar is die gozer veel te aardig voor! Ik denk dat heel veel Max fans ook Daniël fans zijn. :P
Iedereen is Daniël fan.

Hoop dat hij ooit nog WK wordt. Die man verdiend het gewoon. Als Rosberg kampioen kan worden, dan RIC ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:24
onboard beelden van China: YouTube: Best Onboards | 2018 Chinese Grand Prix

Eerste ronde van Stroll was ook dikke prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:33:
[...]

Het zijn geen voetbalsupporters, hoop ik dan.
Verwacht echt niet dat iemand RIC gaat uitfluiten. Waarschijnlijk gaan Max en RIC de presentatie ook als tweetal doen, dus dan is er al helemaal geen reden voor. Denk dat er momenteel weinig teams zijn waar 'fans' van een coureur de andere coureur binnen het team uitfluiten. Alleen bij FI kan ik me dat indenken. En bij Williams zullen de SIR fans STR niet uitfluiten, maar uitlachen :+ En na afgelopen weekend bij Ferrari zullen de RAI fans VET ook wel uitlachen :P
Tijdens Spa 2016 toch menig voetbalsupporter gezien. Flikker wat potten bier in de gemiddelde Nederlander en het wordt er niet per se gezelliger op. Vorig seizoen werd hem verweten te profiteren van Max z'n ongeluk, dat zag je hier ook.

Vind het zelf overigens een topgozer (en coureur), maar overschat het gemiddelde publiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Uitfluiten zal mogelijk afhangen van de laatste race voor het evenement. Want velen beoordelen nog steeds op basis van de laatste race. Zo is Gasly ook weer met beide benen op aarde gezet volgens mij :P

Edit:

En daar hebben we Pitspraat weer (voor de liefhebbers):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ciVFnAUZEQU]

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 18-04-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
SnowDude schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:52:
[...]

De MGU-H spoelt ook de turbo op om de turbo-lag te compenseren. Waardoor hij wel direct invloed heeft op het vermogen van de ICE
Goed punt...maar het verhoogt nog steeds het vermogen van de PU niet.
Je hebt wel gelijk dat je door het vermijden van de turbo-lag ook net iets langer over het maximale vermogen kan beschikken.

De PU levert maximaal vermogen wanneer de ICE en MGU-K beiden maximaal vermogen leveren. Daar verandert de MGU-H (en dus ook het verwijderen ervan) niets.

De totale energie die je in een ronde tot je beschikking hebt varieert dus wel doordat je minder energie kan terugwinnen...en vanwege jouw punt: tijdens de turbo lag mis je ietsje..
Dat laatste is -denk ik- in verhouding niet zo'n groot issue.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:39
Dijkstraat schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:42:
[video]

En toch vind ik het knap dat Stroll niet zovaak crashed als je naar zijn stuurbewegingen kijkt.
Heel duidelijk te zien wanneer Vandoorne en Stroll naast elkaar rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

mphilipp schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:17:
[...]

Voor de china GP kun je nog argumenteren dat China sterren heeft in haar vlag ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13

AzzKickah

06-CENSORED

Dijkstraat schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:42:
[video]

Waardoor verliest LeClerc nou eigenlijk de auto midden in bocht 1? :?

Hm, ik hoor net dat hij zelf ook geen flauw idee heeft..
https://www.f1today.net/n...laarbare-spin-in-sjanghai

[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 18-04-2018 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:10
Misschien is dit ooit al eens voorbij gekomen maar ik was vandaag in Europa park en daar staat (onder andere) een merc en een safety car.

https://imgur.com/a/okEIq
https://imgur.com/a/hAuQu
https://imgur.com/a/GpMHt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Je kunt op de F1 auto (Mercedes W04) ook wel mooi zien waar de uitlaten eruit komen en met behulp van de luchtstroom over de sidepod de uitlaatgassen naar de diffuser leiden (zgn coandä effect). Deze uitlaatgassen 'sealden' de diffuser, door een vortex aan de rand te genereren. Een afgesloten diffuser heeft minder (instromende) lekkage waardoor deze harder kan zuigen.

De zogenaamde blown diffuser was een van de redenen (zowel on-throttle als off-throttle blowing) dat de red bull autos in de Vettel tijd zo dominant waren, en vettel kon er beter mee om gaan dan webber. Cold blowing was erg contra-intuitief voor een coureur, op rare momenten op je gas gaan. Maar de blown diffusers, uitlaatgassen de diffuser in blazen, werden in 2012 verboden. Met behulp van dit coandä effect voldeden ze wel aan de regels, maar nog steeds de voordelen van exhaust blowing. Staaltje engineering, eh?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X3lF17F.jpg

EDIT: nachtnet zou schrijven +15 minuten. nice read.
http://www.formula1-dictionary.net/diffuser_blown.html

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-dictionary.net/Images/blown_exhaust_exhaust_sealing_efect.jpg

Sealen van de diffuser/vloer wordt tegenwoordig geholpen met de 'rasp' voor de achterwielen, die zgn tire squirt (luchtstroom om de achterbanden) te minimaliseren.

[ Voor 29% gewijzigd door iichel op 18-04-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
erik91 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:08:
Misschien is dit ooit al eens voorbij gekomen maar ik was vandaag in Europa park en daar staat (onder andere) een merc en een safety car.

https://imgur.com/a/okEIq
https://imgur.com/a/hAuQu
https://imgur.com/a/GpMHt
offtopic:
Wel een vette achtbaan hè, die SilverStar!

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik wou dit gewoon even plaatsen. :+ (sorry :P )
https://www.crash.net/f1/...in-someone-getting-killed

Veel interessanter is dit artikel van AMuS.
https://www.auto-motor-un...b-14-rennpace-ueberlegen/

Ze komen mede door informatie van Mercedes tot de conclusie dat de RB14 werkelijk de snelste auto was in een race, in ieder geval in China. De RB14's waren ook respectievelijk 0,4 en 0,2sec sneller dan Mercedes of Ferrari op de medium banden. Ze waren banden aan het sparen voordat de SC kwam en ze opeens naar soft gingen en zo voorbij vlogen. Tijdens de race kregen ze bij RBR de banden gewoon veel beter werkende. Ook heeft de RB14 veel minder last van slijtage van zachtere banden waardoor ze deze veel langer kunnen gebruiken, met lagere rondetijden.

Dat lijkt een bewuste keuze te zijn geweest, want tijdens kwalificatie hebben ze moeite om de banden perfect te krijgen voor dat ene rondje. Verder lijken ze wel wat topsnelheid te verliezen door de extreme rake van de RB14. Dit komt nog eens boven de Renault PU.

Onder de streep is het dus echt een pure race auto voor de zondag en niet een kwalificatieauto voor de zaterdag. Het probleem is dat ze zo wel steeds starten als P5 en P6 en moeten hopen op inhaalacties en een betere strategie moeten hebben. Lukt dat, dan zijn ze echt de snelste. :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heel goed, want velen hier vergeten dit en blaten maar wat weg hier, ondanks dat we allemaal weten dat de grote jongens dit allemaal mee hebben gemaakt en zelfs gaan ze nog dingen meemaken ondanks dat het ervaren rotten zijn. Misschien wat minder frequent, maar het is en blijft gewoon op het scherpst van de snede en dan gaat het wel eens mis.

Geldt andersom dus ook voor Max fans! Als Max de dupe is van, noem eens iets :+, een Ferrari sandwich, dan moeten we eigenlijk ook niet te hard oordelen.

Ach, als het maar een beetje gezellig blijft....want dat is het meestal wel hier ;)

edit: Wel grappig trouwens dat Lauda in dit stuk zijn ongezouten mening geeft over zijn huidige topdriver.

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 18-04-2018 23:52 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach toevallig gisteren een hele oude aflevering van Top Gear terug gezien met Hamilton. Wat vonden ze dat toen ook een rare keuze dat hij daar heen ging in plaats van bij McLaren te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Dat was nog uit de tijd dat McLaren regelmatig mee deed om de prijzen, maar slechte betrouwbaarheid had. En de v6 turbo kwam eraan. We weten allemaal hoe goed dat blok was, Lewis en Niki waarschijnlijk ook maar al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:39:
Ze komen mede door informatie van Mercedes tot de conclusie dat de RB14 werkelijk de snelste auto was in een race, in ieder geval in China.
Eerst zien in de praktijk, dan geloven.
Want mijn ogen lieten mij een ander beeld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:47:
Ach toevallig gisteren een hele oude aflevering van Top Gear terug gezien met Hamilton. Wat vonden ze dat toen ook een rare keuze dat hij daar heen ging in plaats van bij McLaren te blijven.
het siert hem wel; praktisch iedereen was van mening dat het een ' bizondere' keuze was van Lewis. Maar ... lewis wist natuurlijk wel wat meer, en hij heeft wel echt geholpen mercedes naar hoger niveau te brengen. Een team (rond hem) gebouwd. Juiste team op juiste moment, iets wat Alonso niet goed lijkt te lukken :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1