Nou ja...ik had mijn reserves. Het staat of valt met de performance van de Honda natuurlijk. Wat ik gezegd heb, en daar blijf ik bij, is dat RBR zich niet kan veroorloven om ineens nóg slechter te gaan presteren. Er kan wel veel geklaagd worden over de Renault, maar voorlopig is het de motor die (in de RBR iig) het dichtst in de buurt komt van de Mercedes en Ferrari. Iedereen was het erover eens dat Max en/of Ricciardo best kans hadden op een podium als ze in de race waren gebleven. Zo dramatisch is dat ding dus niet. En de performance is, zoals ik even terug al aangaf, helemaal niet achteruit gegaan of niet niet verbeterd. Als Renault er een paar procent bij kan proppen in de winter, doet Mercedes dat ook. De gap blijft dan (hopelijk) minimaal hetzelfde of wordt iets kleiner. En volgens mij is die gap nu ook kleiner. Dus nogmaals: zo slecht is ie niet. En bij Mercedes en Ferrari is er ook al het nodige stuk gegaan, dus om nu meteen drama te roepen richting Renault is een hysterische overdrijving. Het moment van stuk gaan is natuurlijk bepalend. Tijdens de race is zwaar köt zullen we maar zeggen. Maar dat had ook met Mercedes kunnen gebeuren.GH45T schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:32:
[...]
Het begint er steeds meer op te lijken dat Red Bull met Honda gaat rijden ja. Wel leuk, iets minder dan een jaar geleden schreef ik al iets over dat idee wat toen velen nog niet zagen zitten. GH45T in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"
Ik ben erg benieuwd, maar ook dit seizoen alweer zit Red Bull richting Renault te schoppen. RB15 met Honda, kom er maar in
Dus terug bij het begin: als de Honda snel genoeg is, en/of genoeg progressie kan aantonen, zou het zomaar kunnen gebeuren. Gedurende het seizoen is nonsens, dat doen ze niet, en daar is ook helemaal geen aanleiding voor. Veel te ingewikkeld, tenzij ze er stiekem al aan hebben gewerkt en het chassis al klaar is om een Honda in te passen. Maar dat geloof ik niet. Er zal best wel wat moeten worden aangepast om een heel andere motor erin te stoppen, dus dat doe je liever in de winter.
Ondertussen heb ik nog even naar de lapchart van de afgelopen race gekeken. De vergelijking tussen Gasly en Vettel is best interessant. Op dezelfde banden is ie zeg maar tussen 1s en 1.5s langzamer. Op dezelfde banden gaat daar iets vanaf. Ervan uitgaande dat STR een minder snel chassis heeft dan RBR (dat verschil konden we vorig jaar zien met dezelfde motor) en RBR ook betere coureurs heeft, zou je kunnen stellen dat een RBR met de Honda motor misschien wel even snel is als de Ferrari, of maar een heel klein beetje langzamer. Dus met wat upgrades zou er wel iets goeds uit moeten komen.
Maar goed, wij kunnen niet in het hoofd van Horner et al kijken. En vergeet niet dat wat in de media komt, niet altijd is wat de bazen zeggen of denken. Veel is slechts speculatie. Ik ken geen bedrijf dat zijn onderhandelingen via de media doet. Dus we moeten afwachten. RBR zal druk bezig zijn met analyses van de STR cijfers en ze zullen ook wel eens een keer meeluisteren met de overlegjes om een beeld te krijgen van het reilen en zeilen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.