[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.137 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Wat is met de huidige wagens nou het beste circuit? Susuka? Gilles-Villeneuve? Silverstone? Monza? …

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 06-04-2018 11:01 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:33
Jasphur schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:59:
Wat is met de huidige wagens nou het beste circuit? Susuka? Gilles-Villeneuve? Silverstone? Monza? …
Denk een landingsbaan. Kunnen ze gewoon naast elkaar rijden, hebben ze geen last van verstoorde luchtstromen en dicht naast elkaar rijden is volgens mij geen probleem met de huidige bolides :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DesireHD schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:03:
[...]

Denk een landingsbaan. Kunnen ze gewoon naast elkaar rijden, hebben ze geen last van verstoorde luchtstromen en dicht naast elkaar rijden is volgens mij geen probleem met de huidige bolides :+
Maak er een kromme baan van en je hebt gewoon indycars :P
(die trouwens veel makkelijker naast/achter elkaar kunnen rijden, zelfs op normale circuits)

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 06-04-2018 11:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:33
Maar weer ff serieus :-)
Afgelopen seizoen waren de leukste races als ik het mij goed herinner de nieuwere/bredere Tilke-banen dus dat verwacht ik dit seizoen eigenlijk wel weer. Dus Bahrein, China, Austin en eeeuhhh..... dat was het volgens mij wel.
Old-school toffe banen zoals Suzuka, Gilles Villeneuve e.d. zijn voor de huidige auto's volgens mij minder geschikt; alleen een beetje DRS-overtakes :O

[ Voor 5% gewijzigd door DesireHD op 06-04-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:51
Volgens AMuS (Tobi Gruener) is er vanaf 2021 een budgetbeperking van tot $150M voor de teams.. (eens kijken hoe daar omheen gewerkt gaat worden..)

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 06-04-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:22:
Volgens AMuS (Tobi Gruener) is er vanaf 2021 een budgetbeperking van tot $150M voor de teams.. (eens kijken hoe daar omheen gewerkt gaat worden..)
Dat zie ik McLaren of RBR niet eens pikken. Dat zal nog wel richting de €250-300 miljoen gaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
nachtnet schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:22:
$150M maar?! Als ik mij niet vergis zit Red Bull op iets van 300 en Ferrari/Merc rond de 450. Die teams leveren dan dus gewoon de helft of tweederde in op budget :o

Red Bull kan hier denk ik vrij eenvoudig omheen werken met hun Red Bull Technology bedrijfje i.s.m. Aston Martin. Ferrari en Mercedes hebben natuurlijk hun road cars waarvoor ze zogenaamd het een en ander zouden kunnen ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
Cranzai schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:27:
[...]

$150M maar?! Als ik mij niet vergis zit Red Bull op iets van 300 en Ferrari/Merc rond de 450. Die teams leveren dan dus gewoon de helft of tweederde in op budget :o

Red Bull kan hier denk ik vrij eenvoudig omheen werken met hun Red Bull Technology bedrijfje i.s.m. Aston Martin. Ferrari en Mercedes hebben natuurlijk hun road cars waarvoor ze zogenaamd het een en ander zouden kunnen ontwikkelen.
Dit dus. Beetje spelen met de boekhouding en klaar.
Elk team kan een bedrijf oprichten wat tech ontwikkeld voor het team. Ze 'verkopen' vervolgens de tech goedkoop aan het team en klaar. De sponsoren geven vervolgens een groot gedeelte van het sponsergeld aan het ontwikkelingsbedrijf als zijnde sponsering voor hen en daarmee is de cirkel rond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
tweet van Peiotto geeft het treffend weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9MqRjp39W0EY1Xq2KkxjSbIZ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is toch simpel te omzeilen? Zo'n Haas zal een fractie betaling voor Ferrari techniek, dan Ferrari zelf uitgeeft aan dat spul, kan een Merc/RBR ook gewoon een extra bedrijf er tussenhangen met wat 'kartelafspraken' om kosten lager te houden.

Nee, aanpassing aan budget zal weinig veranderen, glasheldere en keiharde regels rond motoren en body zou veel meer kunnen doen (ooit een controle in de Nascar of V8 gezien? Dat is mm-werk qua controles :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:26:
Dat zie ik McLaren of RBR niet eens pikken. Dat zal nog wel richting de €250-300 miljoen gaan.
Schijnbaar vind Marko het juist wel de goede richting op gaan:
https://twitter.com/lenna...s/982183851517665283?s=21
Red-Bull-Motorsportchef Dr. Helmut Marko ist zufrieden mit dem Meeting, sagt BILD: „Der Ansatz ist der richtige. Jetzt muss es weitere Gespräche in diese Richtung geben.“

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DaFwc7rVAAEj8wa.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DaFwc7vUwAAbPPW.jpg

Pressrelease (veel bla, weinig wol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik hoop inderdaad dat de echte presentatie van 1,25 uur iets inhoudelijker, meer uitgewerkt is geweest dan deze release (wat we toch allang wisten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cranzai schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:27:
[...]

RBR zat kennelijk al op €430 miljoen vorig seizoen. Merc/Ferrari eerder €470+. ;)
Twynn schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:36:
[...]

Schijnbaar vind Marko het juist wel de goede richting op gaan:
https://twitter.com/lenna...s/982183851517665283?s=21
De goede richting en niet wat er de goede richting opgaat. ;)
Nee, die gaan dit niet pikken want die willen alsnog een budgetcap hebben waarmee ze boven het middenveld blijven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:56

Martinspire

Awesomeness

Nog afgezien van het budget: hoe moet het personeel van die teams zich nu voelen? Want geheid dat er bij de grote teams dan ontslagen gaan vallen. Lijkt me geen leuk weekend voor hen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Martinspire schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:58:
Nog afgezien van het budget: hoe moet het personeel van die teams zich nu voelen? Want geheid dat er bij de grote teams dan ontslagen gaan vallen. Lijkt me geen leuk weekend voor hen.
Ik zei het gister al :P Verspreid de mensen over meerdere teams. Mercedes kan prima meerdere teams creëren. Is meteen ook makkelijker voor de creatieve boekhouding en leuker voor ons, want meer wagens op de baan. Dan krijg je bijvoorbeeld team Silver Arrows Racing :D

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 06-04-2018 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
Martinspire schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:58:
Is vervelend voor hun, maar zonder grote verandering staan de toekomst van de F1 en hun toekomst ook op het spel.

Mensen met dit soort kwalifcaties zullen geen probleem hebben om ander werk te vinden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:01:
[...]

Ik zei het gister al :P Verspreid de mensen over meerdere teams. Mercedes kan prima meerdere teams creëren. Is meteen ook makkelijker voor de creatieve boekhouding en leuker voor ons, want meer wagens op de baan. Dan krijg je bijvoorbeeld team Silver Arrows Racing :D
Meer teams lijkt me leuk, maar ik vraag me af of ze wel zoveel ruimte krijgen. Daarnaast denk ik niet dat al het personeel ingezet kan worden voor meerdere teams. Ze hebben nu al andere taken. En het legt meer druk op kosten van bv de motor om de rest te kunnen managen, maar je bent bij voorbaat kansloos als de motoren dan ook niet dichter bij elkaar liggen. Dan krijg je een Lotus-achtige auto: supersnelle motor maar de rest is gewoon naatje. En dat lijkt me ook niet F1-waardig.
Joris748 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:13:
[...]

Is vervelend voor hun, maar zonder grote verandering staan de toekomst van de F1 en hun toekomst ook op het spel.

Mensen met dit soort kwalifcaties zullen geen probleem hebben om ander werk te vinden.
Dat ze ander werk kunnen vinden snap ik, maar als ze nu werk doen wat ze fantastisch vinden, dan is dat natuurlijk gewoon hartstikke jammer. Natuurlijk brengt verandering ook negatieve dingen met zich mee, maar volgens mij onderschat de FIA hoeveel man ze straks op straat gaan zetten. 1500 man bij Mercedes is met 150 miljoen (of iets meer als je de bedragen van de motoren meerekent) niet te doen (naast wat ze nog meer moeten doen met het geld). Dat is een serieuze aderlating voor hen en ik vraag me af of het helpt.

Mercedes heeft op de huidige motoren zo'n grote voorsprong, dat ga je met het afnemen van personeel alleen maar vergroten. Dus als je als team geen duren Mercedes motoren neemt, ben je per definitie kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:47:
[...]
Nee, die gaan dit niet pikken want die willen alsnog een budgetcap hebben waarmee ze boven het middenveld blijven.
Veel keuze hebben ze niet:
https://twitter.com/tgruener/status/982193176889847808
Todays published 2021 F1 plans are not up for discussion according to our sources. Teams have the choice to take part or leave. FIA is supporting those changes. #AMuS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:20

Hoogie2004

Whohooooo

Als ze allemaal kiezen voor 'leave' heeft de FIA geen Formule 1 meer... En die teams gaat het nooit eens worden over een rivaliserende klasse, dus dat is dan het einde

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-04-2018 12:42 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dan slikken ze het allemaal maar. Mooi. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoogie2004 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:40:
[...]

Als ze allemaal kiezen voor 'leave' heeft de FIA geen Formule 1 meer... En die teams gaat het nooit eens worden over een rivaliserende klasse, dus dat is dan het einde
Is een mogelijke uitkomst, maar denk niet dat het zover komt. En welke teams gaan er dan uit? RBR, Mercedes en Ferarri? We houden dan nog een aantal mooie teams over. (als ze dan nog wel motoren geleverd krijgen) De wat meer aan elkaar gewaagde teams. Kan zijn dat we dan misschien een jaar (of 2) met extreem weinig auto's op het circuit rijden, maar het kan de drempel voor nieuwe teams best wel verlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Op het moment dat Mercedes en Ferrari eruit stappen (Ferrari zie ik sowieso niet zo snel gebeuren, maar je weet het nooit), dan ligt tegelijk ook het motorenreglement weer helemaal open om daar iets voor te 'verzinnen' wat voldoende aantrekkingskracht heeft voor spelers die nu aan de zijlijn staan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jasphur schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:56:
[...]

Is een mogelijke uitkomst, maar denk niet dat het zover komt. En welke teams gaan er dan uit? RBR, Mercedes en Ferarri? We houden dan nog een aantal mooie teams over. (als ze dan nog wel motoren geleverd krijgen) De wat meer aan elkaar gewaagde teams. Kan zijn dat we dan misschien een jaar (of 2) met extreem weinig auto's op het circuit rijden, maar het kan de drempel voor nieuwe teams best wel verlagen.
Ik vraag me serieus af of de F1 dat kan overleven, 2 van die jaren met de huidige middenmoot. Ik verwacht dat er dan wel heel veel fans en sponsoren zullen afhaken. De waarde van de F1 zal compleet instorten, alsmede het complete verdienmodel, waardoor zelfs die teams het niet meer op kunnen brengen.

De budget-cap wordt tevens ook een van de moeilijkst te controleren items in de hele sport denk ik, of je moet meteen hele strenge restricties stellen aan dingen die geleverd mogen worden door een derde partij.

Ik denk dat de budget-cap niet de manier is om meer kosten te besparen, er zijn vast betere manieren. Het beperken van resources, zoals CFD en windtunnel-tijd (wat al deels gedaan wordt) is denk ik op de lange termijn een veel betere oplossing. Als je maar 40 uur rekentijd hebt, kun je natuurlijk wel voor 120 uur aan ideëen verzinnen, maar je kunt er maar 1/3e van doorrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
-verkeerde topic-

[ Voor 62% gewijzigd door Phusebox op 06-04-2018 13:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 18:56
Hoogie2004 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:03:
[...]

Ik vraag me serieus af of de F1 dat kan overleven, 2 van die jaren met de huidige middenmoot. Ik verwacht dat er dan wel heel veel fans en sponsoren zullen afhaken. De waarde van de F1 zal compleet instorten, alsmede het complete verdienmodel, waardoor zelfs die teams het niet meer op kunnen brengen.

De budget-cap wordt tevens ook een van de moeilijkst te controleren items in de hele sport denk ik, of je moet meteen hele strenge restricties stellen aan dingen die geleverd mogen worden door een derde partij.

Ik denk dat de budget-cap niet de manier is om meer kosten te besparen, er zijn vast betere manieren. Het beperken van resources, zoals CFD en windtunnel-tijd (wat al deels gedaan wordt) is denk ik op de lange termijn een veel betere oplossing. Als je maar 40 uur rekentijd hebt, kun je natuurlijk wel voor 120 uur aan ideëen verzinnen, maar je kunt er maar 1/3e van doorrekenen.
Fans en sponsoren haken nu ook al af door al die "verrassende" racewinnaars die nagenoeg elke race hetzelfde zijn. En de optochten zijn ook geen reclame.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Lekker Ventje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:14:
[...]

Fans en sponsoren haken nu ook al af door al die "verrassende" racewinnaars die nagenoeg elke race hetzelfde zijn. En de optochten zijn ook geen reclame.
Ik ben het er volledig mee eens dat er iets gedaan moet worden hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar de F1 moet wel een technische klasse blijven, niet een met standaard auto's. Er moet ruimte zijn voor ontwikkeling / innovatie / etc. Echter moet daarbij dus op een manier een factor gevonden worden waardoor elk team een keer die gouden ontdekking kan doen om een goed seizoen te draaien. Wat die gouden factor dan precies is, is de hamvraag natuurlijk, maar de budgetcap gaat het probleem niet oplossen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:56:
[...]

RBR blijft wel. Mopperend maar ze blijven. De meeste teams zitten tussen de €100 en €150 miljoen. RBR zal liever een maximum van €200 miljoen of iets meer zien zodat ze er gewoon boven staan. Die kunnen we leven met €150 miljoen denk ik.

Ferrari en Mercedes gaan echt een gigantisch lopen janken hierover. Kan niet wachten. :D
naitsoezn schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:59:
Op het moment dat Mercedes en Ferrari eruit stappen (Ferrari zie ik sowieso niet zo snel gebeuren, maar je weet het nooit), dan ligt tegelijk ook het motorenreglement weer helemaal open om daar iets voor te 'verzinnen' wat voldoende aantrekkingskracht heeft voor spelers die nu aan de zijlijn staan.
V6, twin turbo, hoger toerental, MGU-K met een flinke batterij. Als het dan een beetje klinkt als de Mclaren-Honda MP4/4 dan heb je echt niks te klagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 14:29
Ik hoop voor de motoren vooral meer openheid mbt. verbranding en kleppen. Er wordt op dit moment veel vooruitgang geboekt door freevalve met dynamische kleppentiming en mazda met de compressie ontsteking. Beide dingen die in F1 niet zijn toegestaan en wel toegang bieden tot interessante ontwikkel routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik weet dat F1Today het niet altijd bij het rechte eind heeft, maar:

https://www.f1today.net/e...kkonen-at-ferrari-in-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:21:
[...]

RBR blijft wel. Mopperend maar ze blijven. De meeste teams zitten tussen de €100 en €150 miljoen. RBR zal liever een maximum van €200 miljoen of iets meer zien zodat ze er gewoon boven staan. Die kunnen we leven met €150 miljoen denk ik.

Ferrari en Mercedes gaan echt een gigantisch lopen janken hierover. Kan niet wachten. :D
RBR blijft gewoon. Voor hun is er geen technische incentive om in de sport te blijven. Daar gaat het alleen om marketing en maakt het dus niet uit of het met een V6 of een V12 is. Voor Mercedes is het een prestige-project, waarbij ik me afvraag hoe lang ze mee blijven doen als ze niet meer winnen. Red Bull wil meer competitie want dat levert meer marketing op. Mercedes will meer overwinningen want dat levert hen meer op. Ferrari heeft ook succes nodig, maar in de F1 zelf zitten levert ze al voldoende aandacht op eigenlijk.

Het hangt er vanaf wat ze gaan beslissen, maar ik zie voor allen wel dat ze akkoord kunnen gaan met als componenten minder straat-relevant zijn, want dat is voor hen niet het ultieme doel, maar Ferrari en Mercedes (en misschien Renault) moeten zich wel kunnen onderscheiden met techniek om op dat vlak nog marketing te kunnen doen. Maar het blijft uiteindelijk allemaal marketing en allemaal kunnen ze best wat inleveren voor de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:36:
Ik weet dat F1Today het niet altijd bij het rechte eind heeft, maar:

https://www.f1today.net/e...kkonen-at-ferrari-in-2019
Ik zie het wel gebeuren, en ik ben bang dat Ricciardo er enorm veel spijt gaat krijgen. Bij Ferrari krijgt hij gewoon geen eerlijke kans. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:43:
[...]

Ik zie het wel gebeuren, en ik ben bang dat Ricciardo er enorm veel spijt gaat krijgen. Bij Ferrari krijgt hij gewoon geen eerlijke kans. :/
Och, hij heeft Vettel al eerder om z'n oren gereden.
En je ziet dat hij nu ook niet echt lekker met de auto overweg kan.

Ik schat Vettel niet beter in dan Ricciardo eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:17

Player1S

Probably out in the dark

hihi.... lees op reddit wel mooie comment. Ruwweg vertaald: zou grappig zijn dat wanneer Ferrari eruit zou stappen, VAG haar intrede doet met Lamborghini, gewoon als een fuck you richting Ferrari.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:46:
[...]

Och, hij heeft Vettel al eerder om z'n oren gereden.
En je ziet dat hij nu ook niet echt lekker met de auto overweg kan.

Ik schat Vettel niet beter in dan Ricciardo eigenlijk.
Het is maar de vraag of Vettel niet bewust aan het onderpresteren was omdat hij wou vertrekken en een clausule in zijn contract kon activeren. Verder kan Vettel niet goed omgaan met auto's die niet toelaten om laat te remmen en scherp in te sturen. Ricciardo rijdt vergelijkbaar en heeft bij RBR wel een auto die dat toestaat.

Verder is het irrelevant bij Ferrari of je beter bent. Ze kiezen al jaren een nummer een en de ander moet maar aan de kant gaan. Dat is wat je accepteert als je nu naar Ferrari gaat. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 14:29
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:43:
[...]

Als we allemaal heel eerlijk zijn krijgt hij dat op dit moment bij Red Bull ook niet echt. Verstappen is gewoon het wonderkind/mooie marketing verhaal. Dus krijgt ook de meeste aandacht ook al rijdt Ricciardo beter. Bij Ferrari hebben ze idd een 1e en 2e rijder, maar ik geloof wel dat dat ook gaat op basis van performance. Als Ricciardo na 4 races voor zou staan in het kampioenschap wordt hij gewoon 1e rijder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

perpixel schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:53:
[...]

Als we allemaal heel eerlijk zijn krijgt hij dat op dit moment bij Red Bull ook niet echt. Verstappen is gewoon het wonderkind/mooie marketing verhaal. Dus krijgt ook de meeste aandacht ook al rijdt Ricciardo beter. Bij Ferrari hebben ze idd een 1e en 2e rijder, maar ik geloof wel dat dat ook gaat op basis van performance. Als Ricciardo na 4 races voor zou staan in het kampioenschap wordt hij gewoon 1e rijder.
Bij RBR krijgt Ricciardo een eerlijke kans in elke race. Dat Max vorig seizoen beter was in kwalificatie en vaak ook in racepace kwam niet omdat RBR hem bevoordeelde.

Dat staat in schril contrast met wat Ferrari doet met Kimi. Die zetten ze regelmatig op een waardeloze strategie zodat hij Mercedes op kan houden of Vettel er voorbij kan, ook al is hij sneller. Dat kan zomaar gaan gebeuren met Ricciardo.

Verder wil Ricciardo een zitje waar hij mee kan doen voor het WDC. Tja, dan moet je naar Mercedes, niet Ferrari. Mercedes zal je een eerlijke kans geven als je snel genoeg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:50:
[...]

Het is maar de vraag of Vettel niet bewust aan het onderpresteren was omdat hij wou vertrekken en een clausule in zijn contract kon activeren. Verder kan Vettel niet goed omgaan met auto's die niet toelaten om laat te remmen en scherp in te sturen. Ricciardo rijdt vergelijkbaar en heeft bij RBR wel een auto die dat toestaat.

Verder is het irrelevant bij Ferrari of je beter bent. Ze kiezen al jaren een nummer een en de ander moet maar aan de kant gaan. Dat is wat je accepteert als je nu naar Ferrari gaat. :/
Met Rai kunnen ze er nog enigszins mee wegkomen, als ze echter het hele seizoen van Ric moeten vergallen om Vettel te laten winnen gaat het wel een beetje opvallen... Vettel zal onder gigantische druk staan om te bewijzen dat hij bewust onder presteerde en om nou te zeggen dat hij de laatste tijd floreert onder druk... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Aston Martin roept al dat ze de voorstellen prima vinden en graag willen instappen.
quote: Andy Palmer - Twitter CEO Aston Martin
We are extremely pleased to hear today's news regarding the future of Formula One. These prospective changes support many of the requirements needed for Aston Martin to enter the sport as an engine supplier. This is a very positive step in the right direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:21:
[...]

[...]

V6, twin turbo, hoger toerental, MGU-K met een flinke batterij. Als het dan een beetje klinkt als de Mclaren-Honda MP4/4 dan heb je echt niks te klagen. ;)
Gewoon terug naar de V8/V10, twin turbo + KERS systeem zonder MGU-H (er worden overigens nog steeds nieuwe auto's met V8 uitgebracht... dus die techniek kan nog steeds toegepast worden :+ ) Snap niet helemaal wat ze met de V6 "greenmachines" willen bereiken aangezien we over 10 jaar toch nagenoeg geen nieuwe ontbrandingsmotoren gaan zien in consumenten auto's.
Gewoon terug naar motoren met ziek veel vermogen, weinig regels en bijtanken ook weer toestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 06-04-2018 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ArcticWolf schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:44:
[...]

Gewoon terug naar de V8/V10, twin turbo + KERS systeem zonder MGU-H (er worden overigens nog steeds nieuwe auto's met V8 uitgebracht... dus die techniek kan nog steeds toegepast worden :+ ) Snap niet helemaal wat ze met de V6 "greenmachines" willen bereiken aangezien we over 10 jaar toch nagenoeg geen nieuwe ontbrandingsmotoren gaan zien in consumenten auto's.
Gewoon terug naar motoren met ziek veel vermogen, weinig regels en bijtanken ook weer toestaan.
Omdat je uit een goede V6 net zoveel vermogen kan halen als uit een V8 van een aantal jaar geleden. Kan je gewoon flink brandstof meenemen omdat je motor lichter is. Verder als je nu een moderne V8 gaat bouwen dan krijg je langere en zwaardere auto's en onherroepelijk de roep dat er meer downforce moet komen omdat je te veel verliest in de bochten. Krijg je dadelijk weer alle aero onderdelen.

Verder moet je ook motorfabrikanten meekrijgen. Mercedes en Ferrari zullen al genoeg problemen hebben als de MGU-H verdwijnt. Laat ze tenminste dan de V6 behouden zodat ze mee blijven doen. Als Liberty de regels er gewoon door gaat drukken dan is het toch al afgelopen met zaken zoals een Ferrari veto. Dat doel heb je dan ook bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 18:11
Als riccardo wel naar ferrari gaat dan betekent het sainz naar redbull en ik denk dat bottas weer terug gaat naar williams. sirotkin naar Renault
en ocon naar mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Denk je dat Williams BOT kan betalen?

Toevoeging: nadat ie X jaar ervaring heeft opgedaan bij Mercedes. Met alle aero- motor info van dien.

[ Voor 58% gewijzigd door Jasphur op 06-04-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
nachtnet schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:39:
Aston Martin roept al dat ze de voorstellen prima vinden en graag willen instappen.

[...]
Jammer dat die motoren dan niet zo klinken als de Vulcan :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De_Bastaard schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:22:
[...]

Jammer dat die motoren dan niet zo klinken als de Vulcan :/
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 18:11
Ze gebruiken toch mercedes motor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Formula one schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:01:
[...]

Niet in de Vulcan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:02
L1nt schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:49:
hihi.... lees op reddit wel mooie comment. Ruwweg vertaald: zou grappig zijn dat wanneer Ferrari eruit zou stappen, VAG haar intrede doet met Lamborghini, gewoon als een fuck you richting Ferrari.
Ze durven Ferrari dus niet aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
Arjantje72 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:15:
[...]

Ze durven Ferrari dus niet aan?
Lame, was vroeger wel anders :D Het zou wel leuk zijn als Lamborghini / VAG mee zou doen. VAG heeft imo geld zat voor dit soort grapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Formula one schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:01:
[...]

Ford Mondeo V6 concept maar dan met 12 cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:42:
[...]

Ford Mondeo V6 concept maar dan met 12 cilinders.
Ook niet, de DB11 en Vulcan gebruiken een heel nieuw blok.

In other news; de vries doet een Frijnsje?

https://www.gpupdate.net/...-niemand-heeft-garanties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:44:
[...]

Ook niet, de DB11 en Vulcan gebruiken een heel nieuw blok.

In other news; de vries doet een Frijnsje?

https://www.gpupdate.net/...-niemand-heeft-garanties/
Wordt zelf door Harris gezegd in die video... het concept komt van een Ford V6 motor.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 06-04-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 18:56
De_Bastaard schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:20:
[...]

Lame, was vroeger wel anders :D Het zou wel leuk zijn als Lamborghini / VAG mee zou doen. VAG heeft imo geld zat voor dit soort grapjes.
Denk dat VW nu wel andere prioriteiten heeft met de centen als je ziet wat ze alleen in de VS al kwijt zijn aan het verplicht opkopen van auto's.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:47:
[...]

Wordt zelf door Harris gezegd in die video... het concept komt van een Ford V6 motor.
Excuus, was in de veronderstelling dat de Vulcan en de db11 de motor deelden. De Vulcan heeft de oude 6.0, waar de db11 de nieuwe 5.2 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

F1 in Assen bijna zeker?
Vandaag sprak @wouter met Jos Vaessen, voorzitter The Netherlands Grandprix Foundation. Jos liet weten dat de voorgenomen veranderingen aan het circuit om de F1 mogelijk te maken naar verwachting dit weekend goedgekeurd worden. Maar dat is nog niet alles: volgens Jos is het 99,9 procent zeker dat de F1 écht naar Assen komt!
https://www.autoblog.nl/n...oedig-op-assen-999-108412

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 07:15
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:50:
[...]

Hu hoe kom je hier ineens allemaal bij? Dat Vettel het de afgelopen 2 jaar misschien iets minder doet, is gewoon omdat het niet nodig is geweest.
Maar waarvan jij zegt dat Vettel bepaalde dingen niet goed zou kunnen, zeker weten dat hij dat allemaal perfect kan. Ik weet niet meer welke race het afgelopen jaar was (flinke S bocht), maar hier ging hij echt als felste en snelste doorheen, gewoon zeer mooi hoe Vettel dat juist wel allemaal kan.
Maar again, hier was het nodig dus deed hij het, over het algemeen hoeft Vettel geen risico's te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 06-04-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Hmmm, als ik op mijn telefoon naar gpupdate.net navigeer word ik door verbonden naar autosport.com?! Meer mensen die dit gedrag hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LopendeVogel schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:24:
[...]

Hu hoe kom je hier ineens allemaal bij? Dat Vettel het de afgelopen 2 jaar misschien iets minder doet, is gewoon omdat het niet nodig is geweest.
Maar waarvan jij zegt dat Vettel bepaalde dingen niet goed zou kunnen, zeker weten dat hij dat allemaal perfect kan. Ik weet niet meer welke race het afgelopen jaar was (flinke S bocht), maar hier ging hij echt als felste en snelste doorheen, gewoon zeer mooi hoe Vettel dat juist wel allemaal kan.
Maar again, hier was het nodig dus deed hij het, over het algemeen hoeft Vettel geen risico's te nemen.
Uh, waar haal jij dit vandaan? :P
Ik zeg helemaal niet dat Vettel slecht is. Ik merk terecht op dat zijn rijstijl afhankelijk is van bepaalde autokarakteristieken, en daar is hij niet alleen in. Vettel is een coureur die extreem laat remt en instuurt. Zo laat om tijd te winnen, meer snelheid mee te pakken in bochten en sneller eruit te komen. Dat vraagt alleen wel om een auto die extreem stabiel is tijdens remmen en waar je ook snelheid mee kan nemen in de bocht. De auto moet dus een gedeelte van de rijstijl van Vettel compenseren.

Dat was de SH-70 zeker, de SH-71 veel minder. Verder heb je 2016 Vettel al vergeten? Ook geen goede auto en Vettel was echt te genieten zeg, zowel qua prestaties als houding.

Zet dat in contrast met Kimi zijn stijl. Kimi remt precies op het juist moment en stuurt met een soepele beweging in en heeft die bocht dan ook gepakt. Dat is iets dat maar zeer weinig coureurs kunnen. Nu de auto wat minder is zie je hem relatief beter presteren. Hij kan gewoon beter omgaan met auto's die niet perfect zijn. Dat is zijn uitzonderlijke talent. Daarom ben ik ook vaak een beetje nijdig als Ferrari Kimi weer eens naait met een waardeloze strategie. Kimi is goed, heel erg goed. Zeker niet meer op de top van zijn kunnen, maar zeker nog goed genoeg voor een topteam. Hij mag het vaak genoeg niet laten zien en/of zit in een auto die meer gebouwd is rond Vettel dan Kimi.

Dan kan je bijvoorbeeld ook nog naar Stroll kijken. Dat is totale paniek in stuurbewegingen en daar mist gewoon talent. Zo zijn er wel meer in de Formule 1 op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Laatst online: 22:10
Cranzai schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:44:
Hmmm, als ik op mijn telefoon naar gpupdate.net navigeer word ik door verbonden naar autosport.com?! Meer mensen die dit gedrag hebben?
https://www.autosport.com...ires-netherlands-gpupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:58:
[...]

Omdat je uit een goede V6 net zoveel vermogen kan halen als uit een V8 van een aantal jaar geleden. Kan je gewoon flink brandstof meenemen omdat je motor lichter is. Verder als je nu een moderne V8 gaat bouwen dan krijg je langere en zwaardere auto's en onherroepelijk de roep dat er meer downforce moet komen omdat je te veel verliest in de bochten. Krijg je dadelijk weer alle aero onderdelen.
De ontwikkeling van de V8 is ook niet stil blijven zitten, er komen nog steeds nieuwe auto's met nieuwe V8 (en zelfs V10/V12) motoren uit. Dus je kan de huidige V6T niet vergelijken met de suffe V8 van toen.
En als je bijtanken weer toestaat dan worden de auto's ook weer lichter ;)
Verder moet je ook motorfabrikanten meekrijgen. Mercedes en Ferrari zullen al genoeg problemen hebben als de MGU-H verdwijnt. Laat ze tenminste dan de V6 behouden zodat ze mee blijven doen. Als Liberty de regels er gewoon door gaat drukken dan is het toch al afgelopen met zaken zoals een Ferrari veto. Dat doel heb je dan ook bereikt.
Dat wel ja.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 06-04-2018 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 06-04-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gaat
Niet
Gebeuren

Nu niet, nooit niet. Hoofdstuk 1123 van de afgelopen 30 jaar.
Ze waren erg onder de indruk van het circuit

De kansen nemen toe

Het lijkt nu toch wel zeker dat...

etc etc
Nu niet, nooit niet.

EDIT:

Deze jongen snapt het:

PWM in "[F1] Seizoen 2017 - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

Arfman

Drome!

@PWM , klein detail: dit gaat over Assen, niet over Zandvoort ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21

Pierre

Van nature lui!

Arfman schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:16:
@PWM , klein detail: dit gaat over Assen, niet over Zandvoort ;)
En daar komt het ook nooit :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 13:24
PWM schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:06:
[...]

[...]

Nu niet, nooit niet.

EDIT:

Deze jongen snapt het:

Dus het gaat wel gebeuren? :+

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 20-09 23:55
PWM schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:06:
[...]

Gaat
Niet
Gebeuren

[...]

Nu niet, nooit niet.

EDIT:

Deze jongen snapt het:

Verwijs je nu serieus naar jezelf om je punt te onderbouwen :? ?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:49:
[...]
en voorziet zichzelf van klop op de schouder... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@PWM Zoals gezegd gaat dit over Assen en niet over je zelf ingenomen opmerking Zandvoort.
Ook het verleden wat je aanhaalt is achterhaalt nu Liberty de scepter zwaait, kijk naar wat ze nu al veranderd hebben sinds geldwolf Bernie.
Max is een hype, Spa stroomt over van betalende oranje fans, Assen is WK materiaal (Moto GP), wat wil je nog meer? ( Ecclestone was voor de centen gegaan iig, bij Liberty zal het miz zeker meewegen maar fans staan op 1 voor wat ze tot op heden laten zien)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Vorig jaar had ie ook gelijk.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Je hebt van die momenten dat je gewoon gelijk hebt :+

Was niet serieus bedoelt natuurlijk. En ja, ik weet dat het over Assen gaat en Nee, ook daar komt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

PWM schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:12:
[...]

Je hebt van die momenten dat je gewoon gelijk hebt :+

Was niet serieus bedoelt natuurlijk. En ja, ik weet dat het over Assen gaat en Nee, ook daar komt het niet.
Hé fijn, dank voor de onderbouwing, nou weet ik het zeker...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Humma Kavula schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:15:
[...]

Hé fijn, dank voor de onderbouwing, nou weet ik het zeker...
Ik kom hier 20 jaar. En 20 jaar hebben we hetzelfde gelul in de F1 topics. Meestal hebben we 2x per jaar zo'n opleving, soms 3. En toen Jos the Boss zelf nog reed hadden we in de bladen en op de radio 5x per jaar weer zo'n luchtfietser.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Assen op de agenda komt. Max? Ja, Liberty Media is echt enorm begaan met de Nederlandse fans die huismerkbier uit hun plastic zak aan die baan gaan zitten drinken met een brulshirt aan. Ja, dat klinkt denigrerend en dat is het ook een beetje.

Er zijn betere opties dan Nederland die meer geld opbrengen. En Liberty Media gaat al die opties af, voordat Nederland in de picture komt.

Bookmark deze post maar voor 2020 ;)

EDIT:

Nou dan, disclaimer: Als Max kampioen word, dan is het wellicht een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 06-04-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@PWM Jammer van je disclaimer, mijn plusje is weer weg :+

Om nog maar even aan te halen wat Liberty in fans ziet:
YouTube: Raikkonen Turns a Young Ferrari Fan's Tears to Smiles | 2017 Spa...
YouTube: Dreams Come True: Polish Fans Meet Their Hero Robert Kubica

Dat haal je niet zo snel uit een zandstaat gebied wat moeilijk toegankelijk/dunbevolkt/geen F1 coureur heeft, ja ze betalen lekker maar de fanbase is 0.
Maar goed, we gaan het zien. Ik zeg niet dat het gebeurt, noteer alleen een gesprek wat heeft plaatsgevonden met Jos Vaessen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:27

pinda powerrr

Slow down...

Silly season: Ricciardo naar Ferrari in 2019

https://www.f1today.net/n...konen-bij-ferrari-in-2019

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En Mercedes wil een hogere budgetcap. Dat zag ik echt niet aankomen. O-)

Maar $250 miljoen valt misschien nog wat over te zeggen. Het is zeker meer dan het middenveld, maar niet meer bijna drie keer zoveel zoals nu.
https://www.motorsport.co...t-achievable-1022473/?s=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Pirelli zou van de fia toestemming hebben gekregen om naar Barcelona, Silverstone en Paul ricard aangepaste lichtere banden mee te nemen (1kg lichter)
via albert fabrega twitter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oh Olav had wat leuke dingen te melden zeg.
-De teambazen hebben afgesproken geen details naar buiten te brengen van de voorstellen van Liberty. Dat lijkt al aardig mislukt. :P
-De voorstellen van Liberty staan helemaal nog niet vast. Er is dus geen sprake van een dictaat of bedragen zoals de budgetcap die al vaststaan. Er gaat nog uitgebreid gesproken worden over de details met onder andere de teams voor de details.
-De bazen van Liberty zijn kennelijk van mening dat Ferrari kan vertrekken als ze niet willen meewerken.
-En nu voor de klapper. Er gaan ook geruchten dat Liberty in samenspraak met RBR en McLaren een een speciale motor wil laten ontwikkelen door Aston Martin. Deze moet dienen als pure klantenmotor zodat elk team die hier gebruik van wil maken, dit kan zonder dat ze vastzitten aan een bepaalde leverancier. Deze ontwikkeling zou betaalt worden door Liberty. d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-04-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:39:

[...]
Toch blijf ik me nog steeds afvragen: waarom wil Aston Martin zo graag met een eigen motor de F1 in? Willen die niet liever een andere motor gebruiken maar met een eigen team komen? Dat is voor hun toch veel meer in hun vaarwater? Wel het bodywork, maar niet de componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:43:
Oh Olav had wat leuke dingen te melden zeg.

-De voorstellen van Liberty staan helemaal nog niet vast. Er is dus geen sprake van een dictaat of bedragen zoals de budgetcap die al vaststaan. Er gaat nog uitgebreid gesproken worden over de details met onder andere de teams voor de details.
Ik denk dat een gelijke budget cap voor alle teams erg overdreven is. Ik zou het al heel wat vinden als we een budget cap krijgen die 2-3x zo hoog is als het armste team nu. Ondanks dat er dan nog steeds grote budgetverschillen zijn, kunnen kleinere teams door een goede interne samenwerking, briljante jonge geesten en out of the box denken dan toch competitief zijn.
-De bazen van Liberty zijn kennelijk van mening dat Ferrari kan vertrekken als ze niet willen meewerken.
Ik zie ze niet vertrekken, maar we gaan het zien.
-En nu voor de klapper. Er gaan ook geruchten dat Liberty in samenspraak met RBR en McLaren een een speciale motor wil laten ontwikkelen door Aston Martin. Deze moet dienen als pure klantenmotor zodat elk team dat wil, hier gebruik van kan maken en ze niet vast zitten aan een bepaalde leverancier. Deze ontwikkeling zou betaalt worden door Liberty. d:)b
Dat zou he-le-maal geweldig zijn. De motorleveranciers zijn echt veel te machtig. Ik ben alleen benieuwd wat dat voor Honda gaat betekenen, want die zouden zo'n rol in de toekomst toch willen vervullen, lijkt me?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grrrrrene schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat een gelijke budget cap voor alle teams erg overdreven is. Ik zou het al heel wat vinden als we een budget cap krijgen die 2-3x zo hoog is als het armste team nu. Ondanks dat er dan nog steeds grote budgetverschillen zijn, kunnen kleinere teams door een goede interne samenwerking, briljante jonge geesten en out of the box denken dan toch competitief zijn.
2-3x is al snel €200-€300 miljoen. De armste teams zitten rond de €100 miljoen. RBR, Ferrari en Mercedes ruim over de €400 miljoen. Met de huidige reglementen heb je ook wel dergelijke bedragen nodig om te innoveren. FI is een van de armste teams in de Formule 1 en die zijn nu ook helemaal weggevallen terwijl ze reglementen nauwelijks zijn veranderd ten opzichte van 2017. Die zijn gepasseerd door veel teams met grotere budgetten. Het gat met de top 3 is ook alleen maar groter aan het worden omdat RBR nu goed aanhaakt bij Mercedes en Ferrari.

Die reglementen moeten eerst maar eens op de schop. Dan kan je en budgetcap introduceren. Ik denk dat €200-€250 miljoen exclusief salarissen van coureurs en eventuele ontwikkeling van een PU al voldoende is. Zitten de topteams alsnog ruim boven het middenveld in uitgaven, en waarschijnlijk prestaties. Het verschil zal dan minder extreem zijn.
Ik zie ze niet vertrekken, maar we gaan het zien.
Ik ook niet. Ik zie ze wel heel erg veel dreigen en zich opstellen als een kleuter die al zijn speeltjes uit de krib gooit. Mooi meegenomen, want Liberty gaat die toch allemaal afpakken. :+
Dat zou he-le-maal geweldig zijn. De motorleveranciers zijn echt veel te machtig. Ik ben alleen benieuwd wat dat voor Honda gaat betekenen, want die zouden zo'n rol in de toekomst toch willen vervullen, lijkt me?
Honda kan ook een dergelijke motor leveren. Alternatief is dat Honda stopt of STR of een ander team koopt. FI kan zomaar, Williams misschien ook als ze daar nog langer blijven prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:56:
[...]

Die reglementen moeten eerst maar eens op de schop. Dan kan je en budgetcap introduceren. Ik denk dat €200-€250 miljoen exclusief salarissen van coureurs en eventuele ontwikkeling van een PU al voldoende is. Zitten de topteams alsnog ruim boven het middenveld in uitgaven, en waarschijnlijk prestaties. Het verschil zal dan minder extreem zijn.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je zegt: 200-250M inclusief salarissen van coureurs :P Dan heeft Hamilton met z'n 60M-salariseis wel een moeilijke onderhandelingspositie >:) Sowieso vraag ik me af waarom je hem dat zou geven als Mercedes zijnde. Hij is steengoed, absoluut, maar 60M is bijzonder veel geld en bij Ferrari gaat Vettel hem weigeren (veto) en als hij naar RBR wil, moet RIC daar weg en kan die zijn plaats innemen voor veel minder geld.
[...]

Honda kan ook een dergelijke motor leveren. Alternatief is dat Honda stopt of STR of een ander team koopt. FI kan zomaar, Williams misschien ook als ze daar nog langer blijven prutsen.
Williams zit in een neerwaartse spiraal en ik snap niet dat ze dat niet oplossen. Al jaaaaaren is die auto puur gebouwd rond topsnelheid op rechte stukken en is grip in de bochten het probleem. Doe daar wat aan. Huur iemand in van al dat geld van je paydrivers... Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het is geen groot geheim wat daar fout gaat.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Cranzai schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:44:
Is al een tijdje aangezien ze samen zijn, oude site is wel bereikbaar maar niet door alleen gpupdate.net in te typen (neem een oudere gpupdate uit je history en dan kom je er wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grrrrrene schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:00:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je zegt: 200-250M inclusief salarissen van coureurs :P Dan heeft Hamilton met z'n 60M-salariseis wel een moeilijke onderhandelingspositie >:) Sowieso vraag ik me af waarom je hem dat zou geven als Mercedes zijnde. Hij is steengoed, absoluut, maar 60M is bijzonder veel geld en bij Ferrari gaat Vettel hem weigeren (veto) en als hij naar RBR wil, moet RIC daar weg en kan die zijn plaats innemen voor veel minder geld.
Alsof Mercedes een gebrek aan geld heeft. Die betalen graag tientallen miljoenen voor een coureur als Hamilton. Zou ik ook doen als ik Toto was. Die auto kost elk jaar enkele honderden miljoenen, kan het bedrag voor een goede coureur er ook wel bij. ;)
Williams zit in een neerwaartse spiraal en ik snap niet dat ze dat niet oplossen. Al jaaaaaren is die auto puur gebouwd rond topsnelheid op rechte stukken en is grip in de bochten het probleem. Doe daar wat aan. Huur iemand in van al dat geld van je paydrivers... Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het is geen groot geheim wat daar fout gaat.
Tja, ze hebben iemand ingehuurd van de paydriver money. Een zekere Paddy Lowe die onder andere verantwoordelijk was voor de Mercedessen van 2014-2016. Die waren volgens bij best wel aardig. O-)

Williams heeft serieuze structurele problemen. Ze lijken alles zelf te willen doen zonder het budget ervoor te hebben. Kijk naar Haas die gewoon een versnellingsbak van Ferrari kopen. Die stoppen al hun middelen in plekken waar het tot recht komt en kopen de rest gewoon. Zou Williams ook moeten doen. Nu hebben ze weer vrijwel alles zelf gedaan en lijken er behoorlijke fouten te zijn gemaakt in het aerodynamische concept. Natuurlijk hebben ze het geld niet om dit zomaar op te lossen. Zit je dan met een Mercedes PU...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zit trouwens eens het circuit Assen te bekijken. Dat moet de meest interessante bocht 1 uit de F1 geschiedenis worden. 22 auto's op elkaar en afvlaggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
PWM schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:34:
Zit trouwens eens het circuit Assen te bekijken. Dat moet de meest interessante bocht 1 uit de F1 geschiedenis worden. 22 auto's op elkaar en afvlaggen :+
Plek zat aan de buitenkant van de haarbocht.

Wil wel eens 22 F1 auto's door de Ruskenhoek en door de Ramshoek zien gaan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:08:
Ze lijken alles zelf te willen doen zonder het budget ervoor te hebben. Kijk naar Haas die gewoon een versnellingsbak van Ferrari kopen. Die stoppen al hun middelen in plekken waar het tot recht komt en kopen de rest gewoon. Zou Williams ook moeten doen. Nu hebben ze weer vrijwel alles zelf gedaan en lijken er behoorlijke fouten te zijn gemaakt in het aerodynamische concept.
Spijker --> Kop.

Iedereen klaagt wel over Haas, maar voor zover nu duidelijk is, lijkt alles reglementair te zijn.

Gene Haas en Gunther Steiner snappen prima waar ze het geld moeten besteden om het verschil te maken. De rest kopen ze gewoon in.

Ik had gehoopt dat Claire iets vooruitstrevender zou zijn, maar het is duidelijk dat er geen ondernemers-, maar 'garagistes'-bloed door d'r aderen heeft stromen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:13
LopendeVogel schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:02:
[...]

Is al een tijdje aangezien ze samen zijn, oude site is wel bereikbaar maar niet door alleen gpupdate.net in te typen (neem een oudere gpupdate uit je history en dan kom je er wel)
Beetje offtopic:
Maar GPUpdate is niet met Autosport (logo/kleur is rood) samen, maar met Motorsports (waar logo/kleur geel/blauw/zwart is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ryur schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:25:
[...]
Beetje offtopic:
Maar GPUpdate is niet met Autosport (logo/kleur is rood) samen, maar met Motorsports (waar logo/kleur geel/blauw/zwart is)
Autosport.com is overgenomen door Motorsport network waar motorsport.com deel van is

Grote consolidatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:13
ANdrode schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:08:
[...]

Autosport.com is overgenomen door Motorsport network waar motorsport.com deel van is

Grote consolidatie dus.
Die overname had ik niet meegekregen :)
Dankje voor de verbetering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Ryur schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:25:
[...]

Beetje offtopic:
1 pot nat joh :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Motorsports wou vorig jaar ook f1today.net al overnemen, mocht daarom daar niks meer plakken van motorsport.com destijds.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Olav Mol noemde tijdens de wedstrijd iets over dat Cosworth (met Porsche?) een motor zou ontwikkelen als onafhankelijke partij, en dat Liberty daar 100 miljoen in gestolen zou hebben.

Als ik hier op Google vind ik alleen wat vage geruchten uit 2017. Is dit een concreet plan of loopt Mol iets te hard van stapel?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
cheiron schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:18:
Olav Mol noemde tijdens de wedstrijd iets over dat Cosworth (met Porsche?) een motor zou ontwikkelen als onafhankelijke partij, en dat Liberty daar 100 miljoen in gestolen zou hebben.

Als ik hier op Google vind ik alleen wat vage geruchten uit 2017. Is dit een concreet plan of loopt Mol iets te hard van stapel?
Dit is een gerucht naar aanleiding van de plannen die Liberty Media/FOM afgelopen vrijdag heeft gepresenteerd naar de teams.

Hierbij zou het gaan dat FOM, RBR en McLaren (die laatste weet ik niet 100% zeker) inderdaad zo'n onafhankelijke motor zouden willen laten ontwikkelen. Maar volgens mij zou dat wel onder de Aston Martin vlag vallen (wellicht wel gemaakt/grotendeels ontwikkeld door Cosworth, Illien).

Maar over de plannen van Liberty Media/FOM is officieel niet veel naar buiten gebracht, en de teambazen praten er verder ook niet (publiekelijk) over. Dus verder dan geruchten komt het inderdaad niet. Maar, waar rook is is vuur. En waarschijnlijk is het ook gewoon een "feit" dat FOM zo'n plan heeft alleen is het via obscure weggetjes naar buiten gekomen omdat er officieel niks over naar buiten wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Van wat ik mij kan herinneren is er vorig seizoen een enorme bak met roddels verspreid over mogelijke motorleveranciers voor RBR, omdat een persoon van Cosworth was gespot bij deze of gene van RBR. Toen ook VAG aanwezig zou zijn geweest bij een meeting over een nieuw motorconcept voor '20/'21 brak de roddel regenwolk open en ging iedereen elkaar napraten. Ik denk dat als je het algemene F1 topic van 2017 terug leest (en dan zeker tegen het einde) vind je zat posts over deze roddels/feiten/geruchten/speculaasjes.

Maar ik zou het tof vinden als Liberty Cosworth een boost van een paar miljoen geeft om zo mee te doen wanneer de nieuwe motorregelgeving ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

olaf zelf zei 2x dat het om een gerucht ging. (wandelgangpitsstraat-gelul )

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik geloof er helemaal niks van dat Cosworth, Aston Martin of VAG maar enige concrete interesse hebben om een motor te ontwikkelen. Cosworth en AM hebben sowieso dat geld helemaal niet en VAG heeft wel wat anders aan z'n hoofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 17:01
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:43:
-En nu voor de klapper. Er gaan ook geruchten dat Liberty in samenspraak met RBR en McLaren een een speciale motor wil laten ontwikkelen door Aston Martin. Deze moet dienen als pure klantenmotor zodat elk team die hier gebruik van wil maken, dit kan zonder dat ze vastzitten aan een bepaalde leverancier. Deze ontwikkeling zou betaalt worden door Liberty. d:)b
Ik hoorde Olav tijdens de race juist iets roepen over Liberty, FIA, overleg, RBR, voorstel en Cosworth?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

FastFred schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:27:
[...]

Ik hoorde Olav tijdens de race juist iets roepen over Liberty, FIA, overleg, RBR, voorstel en Cosworth?
Aston Martin ontwikkelt zelf geen motoren. Ze hebben wel een fabriek om motoren te bouwen in Keulen. Een derde partij zal die motoren dus moeten ontwikkelen en dat kan heel goed Cosworth zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
FastFred schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:27:
[...]

Dan heeft Olav echt in het algemene F1 topic 2017 zitten lurken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 16:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

ArcticWolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:59:
Ik geloof er helemaal niks van dat Cosworth, Aston Martin of VAG maar enige concrete interesse hebben om een motor te ontwikkelen. Cosworth en AM hebben sowieso dat geld helemaal niet en VAG heeft wel wat anders aan z'n hoofd :P
Aston is geen motor-bouwer, ze hebben de oude op ford gebaseerd V12 en V8, maar de nieuwe V8 motoren in de DB11 kopen ze gewoon bij merc-AMG

Cosworth had een V6T prototype in 2014, maar niemand maar dan ook niemand wou het ding hebben, McLaren vond zelf Honda (die later zijn begonnen met ontwerpen) een beter idee.. En kijk dan eens naar de vooruitgang die bijv Ferrari heeft gemaakt tussen 2014 en nu.

VAG zal ook geen interesse hebben, die zijn met hun twee high-end merken (porsche en audi) binnen een jaar uit de old school motorsport (nouja, old school, LMP1H is vrij cutting edge kwa hybrid) gestapt om in de Formula-e te stappen, en hebben financieel nog steeds de grote hobbel van diesel-gate te verwerken.

Het kan best zijn dat bijv. Cosworth een klantenmotor gaat bouwen als Liberty ze daar een zak geld voor geeft, maar niemand die nu niet in de sport zit gaat daar zelf eigen geld in stoppen, en ik verwacht dat tenzij Liberty een BoP achtige truuk gebruikt (alsin, de Liberty motor krijgt x% meer brandstof om het gat te dichten), die teams alsnog compleet kansloos zijn tegen Merc, Ferrari en zelf Renault (en Honda als die hun zaakjes op orde krijgen), simpele kwestie van budget voor doorontwikkeling

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1