Waarbij je volgens mij wel moet aantekenen dat veel inhaalacties natuurlijk niet gelijk staat aan een goede en spannende race.albino71 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:15:
Recordaantal inhaalacties IndyCar: 'Dit is wat de Formule 1 had moeten doen'
Autosport-legende Mario Andretti vindt dat de Formule 1 een voorbeeld moet nemen aan de Amerikaanse tegenhanger, de IndyCar. De Amerikaan zegt dat in een reactie op het gebrek aan inhaalacties dat de F1 teistert sinds de introductie van de nieuwe wagens in 2017.
https://www.ad.nl/formule...had-moeten-doen~a2a87715/
@ArnevdS andersom kan je wel stellen dat weinig tot geen inhaalacties nagenoeg gelijk staat aan een saaie race..
En toch heb ik hier op het forum reacties gelezen van mensen die vinden dat al die ronde- en sectortijden machtig interessant zijn om live te volgen.Eric1985 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:15:
@ArnevdS andersom kan je wel stellen dat weinig tot geen inhaalacties nagenoeg gelijk staat aan een saaie race..
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Tja, ben ik dan een zeur als ik zeg dat ik actie op de baan prefereer boven cijfertjes op het tablet?Spotmatic schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:20:
[...]
En toch heb ik hier op het forum reacties gelezen van mensen die vinden dat al die ronde- en sectortijden machtig interessant zijn om live te volgen.
Let wel, ik pleit echt niet voor standaard F1, maar wel voor een sterke versimpeling.
Dat zal de sport goed doen....
De cijfertjes kunnen gewoon blijven uiteraard.
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 26-03-2018 20:27 ]
Ik ga toch meer in de conclusie mee onder de tabel geplaatst. Albert Park wordt door menigeen als power circuit gezien, dit door zijn start/stop bochten en weinig werkelijk lange doordraaiers. En Ferrari hoefde al helemaal het achterste van de tong niet te laten zien, je kon daar immers toch niet inhalen.DaniëlWW2 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:23:
[...]
Ah, maar Ferrari lijkt ook het minste te zijn opgeschoten sinds vorig seizoen. Eigenlijk zijn ze niks opgeschoten terwijl Mercedes en RBR wel zijn verbeterd. Iedereen is het er denk ik ook wel over eens dat Renault een grote stap heeft gezet voor 2018, en die hebben meer topsnelheid ingeleverd dan wel team dan ook. Nu is Albert Park geen powercircuit, waardoor meer downforce rijden logisch is.
Dat gegeven maakt Ferrari juist minder sterk. Ricciardo kon ook steeds zeer dichtbij Kimi komen in S2 en S3. Idem voor Hamilton met Vettel. Het zou namelijk betekenen dat Ferrari op powercircuits het aflegt tegen Mercedes. Dat zit er dik in. Op downforce circuits zou Ferrari het wel eens af kunnen gaan leggen tegen zowel RBR als Mercedes. Dan krijg je een gevecht om P2 tussen RBR en Ferrari terwijl Mercedes er doodleuk vandoor gaan met de prijzen, alweer.
Lewis heeft uitgesproken dat ie verwacht dat Ferrari op het volgende circuit erg sterk zal zijn, het te kloppen team. Ook China is een power-circuit, dus over 2 races zal misschien wel duidelijker zijn hoe de verhouding Mercedes/Ferrari ligt.
En als we willen vergelijken met de Ferrari 2017 dan hoeven we enkel maar naar Haas te kijken? Die konden het tempo van Mercedes en Ferrari niet volgen. Verstappen (RB14) zou dat overigens wel hebben gekund.
Testing, one, two ...
De meest spannende gave periode in de F1 , tussen mid 70-er en mid 90-er jaren en zelfs ook nog enigszins tot mid 00-er waren juist de jaren waarin er bijna geen restricties waren op de auto en al helemaal niet op de aerodynamica.albino71 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:26:
[...]
Let wel, ik pleit echt niet voor standaard F1, maar wel voor een sterke versimpeling.
Dat zal de sport goed doen....
Juist sinds de PC movement met al z`n regeltjes is het bergaf gegaan.
Kleine teams kunnen niet meer met een geniaal concept komen omdat de regels bijna volledig definieren hoe de auto in elkaar moet zitten, alleen de grote bedrijven/teams hebben genoeg middelen om alle mazen in de wetten uit te pluizen.
Wat mij betreft gooien ze juist voor een jaar of 3-4 alle regels overboord en houden alleen de veiligheidsregels voor de rijder.
Anyway F1 moet gewoon eens de volwassen keuze gaan maken om of een volledige spec-series neer te zetten of alles open te gooien, dit halfhalf gelimiteerde+open manier van organiseren werkt gewoon niet.
How do you save a random generator ?
Je bedoeld inhaalpogingen / gevechten voor positie?Eric1985 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:15:
[ Voor 4% gewijzigd door Just_I op 26-03-2018 21:09 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Ik denk dat de gedachte achter mijn post duidelijk genoeg isJust_I schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:08:
[...]
Je bedoeld inhaalpogingen / gevechten voor positie?
Het probleem is dat ze toen nog niet zo ver waren als nu. De vleugels, bargeboards, vloeren en achtervleugels zijn zo complex en werken alleen wanneer er een onverstoorde luchtstroom is. Dat was in de tijden die jij omschrijft heel anders, daarom is het naïef om te denken dat je zonder versimpeling van de aero (dus ja, regels op dat gebied) dit terug kunt krijgen.enchion schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:07:
[...]
De meest spannende gave periode in de F1 , tussen mid 70-er en mid 90-er jaren en zelfs ook nog enigszins tot mid 00-er waren juist de jaren waarin er bijna geen restricties waren op de auto en al helemaal niet op de aerodynamica.
Kleine teams kunnen niet meer met een geniaal concept komen omdat de regels bijna volledig definieren hoe de auto in elkaar moet zitten, alleen de grote bedrijven/teams hebben genoeg middelen om alle mazen in de wetten uit te pluizen.
Wat mij betreft gooien ze juist voor een jaar of 3-4 alle regels overboord en houden alleen de veiligheidsregels voor de rijder.
Anyway F1 moet gewoon eens de volwassen keuze gaan maken om of een volledige spec-series neer te zetten of alles open te gooien, dit halfhalf gelimiteerde+open manier van organiseren werkt gewoon niet.
Minder ingewikkelde vleugels en vloer en meer vrijheid op gebied van ophanging zou de boel flink opschudden en het racen aantrekkelijker maken, daar ben ik van overtuigd.
En we moeten af van die "milieu vriendelijke" motoren die bakken met geld kosten om te ontwikkelen en meer uitstoten dan een Golf 2 diesel.albino71 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:23:
[...]
Het probleem is dat ze toen nog niet zo ver waren als nu. De vleugels, bargeboards, vloeren en achtervleugels zijn zo complex en werken alleen wanneer er een onverstoorde luchtstroom is. Dat was in de tijden die jij omschrijft heel anders, daarom is het naïef om te denken dat je zonder versimpeling van de aero (dus ja, regels op dat gebied) dit terug kunt krijgen.
Minder ingewikkelde vleugels en vloer en meer vrijheid op gebied van ophanging zou de boel flink opschudden en het racen aantrekkelijker maken, daar ben ik van overtuigd.
Maar goed, denk dat we niet meer van het GDI/HCCI concept af kunnen en weet niet of SPCCI al werkt met dergelijke toerentallen (en zonder variabele kleptiming, wat weer verboden door het reglement).
Op een gegeven moment moet er een besluit worden gemaakt, want zoals het nu loopt zal er waarschijnlijk tussen 2030 en 2040 het besluit worden genomen om helemaal van nieuwe (combustion engine) brandstof auto's af te zien... dus wat gebeurd er dan met de F1? En er bestaat al een F-E...
Gaan ze dan voor de prestige weer terug naar benzine slurpende V12 twin turbo super charged motoren met 2000pk?

Zit ik Call of Duty IW te spelen, blijkt Hamilton daarin te zitten ...

[ Voor 26% gewijzigd door kevlar01 op 26-03-2018 22:25 ]
Geen team radio maar wel een tribute:Klor schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:06:
Geeneens Haas teamradio erin. Die lijken me toch wel best of.
YouTube: 2018 Australian Grand Prix: Haas F1 Team's Weekend Falls Apart
Dat is wat Melbourne nodig heeft... meer team radio.Remy schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:53:
Het race-topic is al dicht, maar ik wil jullie niet de best of team radio van de Australische Grand Prix onthouden
[video]
"When you grow up your heart dies"
Ben ik nu zon vreselijke pessimist of..
Lees net een artikel op een nieuws site over dat Redbull Ferrari moet kunnen verslaan.
Het zal best , Maar hebben niet alle autos op de track ( behalve die op POS 1 ) last van vuile lucht .
en kunnen we dan niet stellen dat RB niet sneller is dan Ferrari
Sterke nog zelfs niet sneller dan Haas.
En dat Ferrari zich zelf zelfs een hele mooi buffer/stopper heeft gegeven door Haas tussen de top 8 te zetten.
Al is het maar om de boel te frustreren en RBR op te houden
Lees net een artikel op een nieuws site over dat Redbull Ferrari moet kunnen verslaan.
Het zal best , Maar hebben niet alle autos op de track ( behalve die op POS 1 ) last van vuile lucht .
En dat Ferrari zich zelf zelfs een hele mooi buffer/stopper heeft gegeven door Haas tussen de top 8 te zetten.
Komt er nog één achter.kevlar01 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:23:
[afbeelding]
Zit ik Call of Duty IW te spelen, blijkt Hamilton daarin te zitten ...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens mij hebben Ricciardo en Verstappen afgelopen weekend bewezen dat ze constant in de versnellingsbak van hun voorligger kunnen rijden.HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:31:
En op circuits waar de remzone langer is kunnen ze volgens mij prima inhalen, het feit dat Australië korte DRS zones heeft en kortere remzone pakte niet goed uit voor de meeste.
De RB's waren meer dan een seconde sneller dan Haas afgelopen weekend, dus dat zegt volgens mij wel genoeg.
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 27-03-2018 08:37 ]
Er zijn wel geteld twee inhaalacties geweest in Melbourne, eentje van Bottas en eentje van Ricciardo. De red bull is echt wel beduidend sneller dan McLaren en Haas, maar inhalen was onmogelijk. Net als dat Hamilton sneller dan Vettel was.HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:31:
Ik zie Red Bull zeker wel de strijd aangaan met Ferrari. Mercedes zal nog een maat te groot zijn.
In het begin van het seizoen kan Haas wellicht een van de topteams wel eens dwars kunnen zitten en later in het seizoen zal McLaren en/of Renault deze rol waarschijnlijk gaan vervullen. Net zoals Force India dat vorig jaar wel eens deed. Maar, ze zijn alle nog ver weg om een echte bedreiging te zijn.
Over Force India gesproken, die hebben echt een terugval gehad afgelopen winter. Van top 4 team, naar ruim buiten de punten! Het is bijna alsof ze van plekje hebben gewisseld met Haas.
Dat Haas de topteams dwars kan zitten lijkt me totaal niet waar, daar leek het nu op maar dat was alleen maar omdat er onmogelijk valt in te halen op Melbourne. Als Max gewoon voor Magnussen was gebleven bij de start dam was hij binnen 5 laps uit z'n spiegels.AequitasII schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:39:
[...]
Er zijn wel geteld twee inhaalacties geweest in Melbourne, eentje van Bottas en eentje van Ricciardo. De red bull is echt wel beduidend sneller dan McLaren en Haas, maar inhalen was onmogelijk. Net als dat Hamilton sneller dan Vettel was.
Ik zie Red Bull zeker wel de strijd aangaan met Ferrari. Mercedes zal nog een maat te groot zijn.
In het begin van het seizoen kan Haas wellicht een van de topteams wel eens dwars kunnen zitten en later in het seizoen zal McLaren en/of Renault deze rol waarschijnlijk gaan vervullen. Net zoals Force India dat vorig jaar wel eens deed. Maar, ze zijn alle nog ver weg om een echte bedreiging te zijn.
Hoewel ik pas uit '88 kom en tot mijn 18e niet veel F1 gekeken heb (weleens met 1 oog omdat vaders het al jaar en dag volgt) viel het echt wel tegen met wat jij zegtenchion schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:07:
[...]
De meest spannende gave periode in de F1 , tussen mid 70-er en mid 90-er jaren en zelfs ook nog enigszins tot mid 00-er waren juist de jaren waarin er bijna geen restricties waren op de auto en al helemaal niet op de aerodynamica.
Ja je had een paar coureurs die van achteren naar voren konden rijden (vooral in de regen), net als nu.
Maar oh men wat was het verschil groot toen tussen de teams, middenmoot? Was er niet bepaald. Je had 2 misschien met geluk 3 top teams maar echt de strijd aangaan? Nah niet veel beter vergeleken nu.
De verschillen waren toen der tijd veel groter, toevallig was nu Hartley (?) afgelopen weekend op 1 ronde gezet, toen werd je op 2-3-4 rondes gezet als je niet in een top 3 auto zat.
Zet maar eens een willekeurige race op via youtube, dat was pas saai (behalve een paar coureurs die spektakel brachten, maar die heb je nu ook; afhankelijk van circuit en het weer).
Dus nee, voor mij aub niet meer de tijd van toen want dat was zelfs door met 1 oog te kijken saai. Er werd juist vooral ingehaald (droog weer) door de meerdere pitstops.
Indien je nu weer 2-3-4 pitstops zou hebben krijg je automatisch meer ''inhaalacties'', laat Mercedes 3x ergens op positie 10 uitkomen na een pitstop (moeilijk, maar stel), ja dan heeft Mercedes weer wat auto's om in te halen.
Verstappen is ook ingehaald door 3 mensenAequitasII schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:39:
[...]
Er zijn wel geteld twee inhaalacties geweest in Melbourne, eentje van Bottas en eentje van Ricciardo. De red bull is echt wel beduidend sneller dan McLaren en Haas, maar inhalen was onmogelijk. Net als dat Hamilton sneller dan Vettel was.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
4
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Haas was vorig jaar ook snel in Australie maar vielen terug doordat ze weinig ontwikkelen gedurende het seizoen. Dat verwacht ik weer.
Vroeger was alles beterenchion schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:07:
Alleen je onthoudt de gave acties.... En ook toen was het zo dat de rijke teams gewoon alles veel beter voor elkaar hadden vanwege budget. Weinig verschil met nu hoor. En de verschillen waren misschien juist wel groter.
Het was naar mijn gevoel wel een interessantere periode maar vooral omdat het wat meer "pioneer" aanvoelt. Ze waren nog de dingen aan het ontdekken en uitvinden, waar nu ondertussen op voortborduurt wordt. (maar ook dat kan door de roze bril waarmee je naar het verleden kijkt wel anders zijn in het echt....).
Er waren geen restricties op areo omdat de techniek ook nog niet zo ver was. De restricties komen omdat ze steeds meer kunnen. Als je ze volledig vrijlaat denk ik dat er alleen maar meer luchtwervelingen komen want voor een team is het natuurlijk superfijn als je kan voorkomen dat je tegenstander vlak achter je kan rijden.
Exact expert nodig?
Is iemand in staat dit te zien en conclusie te posten?
http://f1.channel4.com/vi...ri-high-power-party-mode/
Blijkbaar hebben ze bij Channel4 een vergelijking gemaakt tussen de Mercedes en Ferrari kwalificatie standen. Maar vanwege geoblocking kan ik het niet zien. Op YT staat het clipje ook niet.
Blijkbaar hebben ze bij Channel4 een vergelijking gemaakt tussen de Mercedes en Ferrari kwalificatie standen. Maar vanwege geoblocking kan ik het niet zien. Op YT staat het clipje ook niet.
offtopic:
Ik vraag dus niet om het filmpje te posten, maar alleen maar om de 'uitslag' te delen.
Ik vraag dus niet om het filmpje te posten, maar alleen maar om de 'uitslag' te delen.
Dan zat Haas toch juist dwars?Jackson6 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:48:
[...]
Dat Haas de topteams dwars kan zitten lijkt me totaal niet waar, daar leek het nu op maar dat was alleen maar omdat er onmogelijk valt in te halen op Melbourne. Als Max gewoon voor Magnussen was gebleven bij de start dam was hij binnen 5 laps uit z'n spiegels.
Juist omdat ze bij de start op plekje 3 of 4 terecht kunnen komen en de top dichter bij elkaar lijkt te zitten wordt het een factor om rekening mee te houden. Als je net de pech hebt dat er eentje tussen piept moet je die dus eerst nog voorbij en mis je de aansluiting. Ook op circuits waar het makkelijker inhalen is.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Mwah, vroeger waren teams ook dominant.
Mercedes 2014 - heden
RBR 2010 - 2013
Ferrari 1999 - 2008 (met tussendoor 2x Renault en 2009 1x Brawn)
Williams 1992 - 1997 (met tussendoor 1x Benetton en 1998 1x McLaren)
McLaren/Williams 1984 - 1991
Jaren daarvoor is het ook een Ferrari of Willams en af en toe een ander team.
Over het algemeen kun je wel stellen dat er één team is dat een jaar of 5 de titels pakt.
Wikipedia: List of Formula One World Constructors' Champions
Mercedes 2014 - heden
RBR 2010 - 2013
Williams 1992 - 1997 (met tussendoor 1x Benetton en 1998 1x McLaren)
Over het algemeen kun je wel stellen dat er één team is dat een jaar of 5 de titels pakt.
FIFYAardappel schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:26:
Mwah, vroeger waren teams ook dominant.
Mercedes 2014 - heden
RBR 2010 - 2013
Williams 1992 - 1997 (met tussendoor 2x Benneton en 1998 1x McLaren)
Maar kan me ook nog wel de begin jaren 90 herinneren waarbij de Minardi's/Simteks/Tyrrells e.d. op meerdere rondes werden gezet. Ook niet altijd even leuke races. Al werd er toen wel meer op de limieten van de wagens gereden waardoor ook de grotere namen wel eens een foutje maakten. En af en toe een goede plof natuurlijk
[ Voor 18% gewijzigd door DesireHD op 27-03-2018 09:30 ]
2x?DesireHD schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:28:
[...]
FIFY
Maar kan me ook nog wel de begin jaren 90 herinneren waarbij de Minardi's/Simteks/Tyrrells e.d. op meerdere rondes werden gezet. Ook niet altijd even leuke races. Al werd er toen wel meer op de limieten van de wagens gereden waardoor ook de grotere namen wel eens een foutje maakten. En af en toe een goede plof natuurlijk
Vroeger... in de tijd van Jos, toen je er niet van op moest kijken als er 10 uitvallers waren
Niet heel lastig, als je bijna stil gaat staan en een donutje draait voor het publiek
Beter als ze dat ná de race doen, maar ook dat mag niet meer.
@RobertMe
[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 27-03-2018 09:42 ]
En al mag het, dan nog zullen ze het niet doen. Ik meen mij ook iets van "waarschuwingen" over boordradio te herinneren m.b.t. de motor, versnellingsbak, ... nog even mee moesten en het alleen daarom al niet verstandig is om zomaar donuts gaan te draaien.FreshMaker schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:35:
[...]
Niet heel lastig, als je bijna stil gaat staan en een donutje draait voor het publiek
Beter als ze dat ná de race doen, maar ook dat mag niet meer
Yep, Michael Schumacher in '94 met de Benetton Ford (V8) en in '95 met de Benetton Renault (V10).Aardappel schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:32:
[...]
2x?
Vroeger... in de tijd van Jos, toen je er niet van op moest kijken als er 10 uitvallers waren
Ik keek naar WCC ivm het team, niet naar de WDC, daar heb je gelijk.DesireHD schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:39:
[...]
Yep, Michael Schumacher in '94 met de Benetton Ford (V8) en in '95 met de Benetton Renault (V10).
De ferrari is sneller op het rechte stuk maar in de bochten loopt de mercedes veel meer uit.BlauweFles schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:19:
Is iemand in staat dit te zien en conclusie te posten?
offtopic:
Thx.hjs schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:44:
[...]
De ferrari is sneller op het rechte stuk maar in de bochten loopt de mercedes veel meer uit.
Dus.. De motor van Ferrari is net zo snel (zo niet sneller), maar Mercedes heeft een beter chassis?
Oeh ja is ook zo; je hebt gelijk. Dat jaar werd Williams WCC en Schumi WDC.Aardappel schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:43:
[...]
Ik keek naar WCC ivm het team, niet naar de WDC, daar heb je gelijk.
Was dat niet het jaar dat Schumacher/Benetton voor een aantal races geschorst werd i.v.m. die plank onder de auto die niet aan reglementen voldeed?
edit: ja dus. Van Schumi's WikiPedia:
Schumacher's Benetton B194
In 1994 leek de grote krachtmeting tussen Senna en Schumacher te gaan plaatsvinden. De eerste twee races werden gewonnen door Schumacher, terwijl Senna uitviel. Dan volgde het weekend in Imola, waarin Senna en Roland Ratzenberger dodelijk verongelukten. Schumacher won vervolgens voor de derde keer op rij. Van de volgende vier wedstrijden won hij er nog drie, maar dan leek het tij te keren. Na het negeren van een zwarte vlag, op aanwijzing van zijn team, op Silverstone werd Schumacher gediskwalificeerd, waardoor zes punten verloren gingen. Na een nulresultaat (kapotte motor) in "zijn" thuisrace en de winst in Hongarije, werd Schumacher na de Grand Prix Formule 1 van België wederom gediskwalificeerd wegens een te ver afgesleten bodemplaat en geschorst voor twee wedstrijden (Italië en Portugal).
[ Voor 52% gewijzigd door DesireHD op 27-03-2018 09:56 ]
voor wie het "party mode"vergelijkingsfilmpje van channel 4 alsnog willen zien:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uMxr6NYNgT4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uMxr6NYNgT4]
Toch een goed teken voor Bahrain en China dat Ferrari sneller is dan Mercedes op de rechte stukkenGh0stw4lk3r schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:59:
[video]

Zo zie je maar dat de ontwikkelkracht die Mercedes en Red Bull wordt toegedicht ook gewoon van toepassing is op Ferrari.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ze hebben vorig seizoen ook al aangegeven zich voor 2018 vooral te focussen op kwalificaties en topsnelheid. Ze hebben daar alleen wel wat downforce van het goede chassis van vorig seizoen voor moeten opgeven, hopelijk niet te veel.Wom schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:06:
Zo zie je maar dat de ontwikkelkracht die Mercedes en Red Bull wordt toegedicht ook gewoon van toepassing is op Ferrari.
Het concept van hoge rake en lange wielbasis heeft in ieder geval enorm potentieel voor downforce en topsnelheid, de vraag is alleen of ze dit snel genoeg kunnen ontwikkelen. In de afgelopen seizoenen zijn ze vaak door andere teams voorbijgestreefd in ontwikkeltempo..
Dat laatste klopt wel als ik zo snel terugdenk @Grimmie187. Vorig seizoen 'out-of-the-box' hadden ze ook de snelste auto. Feitelijk door de enorme slagkracht van Mercedes dan toch geklopt richting einde van seizoen. Maar kwa vermogen zitten ze heel dicht op Mercedes zo lijkt het.
Dank je.Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:59:
[video]
Wel jammer dat de Merc halo-view heeft, en Ferrari de cam naast de neus, dat kijkt net wat minder lekker dan beide het zelfde camera-standpunt.
Helemaal niet. Mercedes zal de setup van hun auto's gewoon aanpassen per circuit. Ze pakken een andere voor/achtervleugel en zullen met minder downforce rijden. Dan rijden ze zowel Ferrari als RBR alsnog zoek. In Australië kozen ze bewust voor meer downforce dan wel team dan ook, en dan hebben ze alsnog genoeg vermogen om behoorlijk wat topsnelheid te halen. Ze zullen dus veel sneller zijn dan ze hebben laten zien in Australië.Grimmie187 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:01:
[...]
Toch een goed teken voor Bahrain en China dat Ferrari sneller is dan Mercedes op de rechte stukken
Deze vergelijking geeft vooral aan dat Ferrari, in een bijna wanhopige poging om topsnelheid vast te houden op rechte stukken, enorm veel inlevert in de bochten. Mercedes kan gewoon alle downforce zetten die ze willen en is nauwelijks langzamer. Dat gaat ongelofelijk pijnlijk worden de komende races omdat Ferrari hun hoge snelheid setup al heeft laten zien, Mercedes niet.
RBR heeft helemaal een probleem met vermogen en die proberen vooral tijd te pakken in de bochten en de schade te beperken in de rechte stukken. Die reden redelijk veel downforce, maar zeker niet zoveel als Mercedes. RBR gaat ook het minimale aan downforce zetten voor vermogenscircuits met weinig bochten. Dus Bahrein, China en Azerbeidzjan. Ik zou zeker op Ricciardo letten omdat die meer moeite lijkt te hebben met minimale downforce dan Max. Die kan zomaar eens gaan spinnen of uitschieten en zijn rondje/kwalificatie weggooien.
Blijkt dan ook nog eens dat Ferrari in de kwalificaties van de komende races rond of zelfs achter RBR te staan, dan liggen ze er helemaal uit voor het kampioenschap. Dan hebben ze niet eens een voordeel op circuits waar ze RBR in ieder geval te snel af zouden moeten zijn. Niet dat ik denk dat Ferrari of RBR werkelijk een kans maakt om een van de kampioenschappen te winnen. Nee, we kijken gewoon naar nog een jaartje Mercedes die iedereen afmaakt...
Wat er misging bij Max is nu ook duidelijk. Ronde vijf, bocht vier is een stuk van zijn diffuser afgebroken. Dat verklaard het wel. Team heeft geen flauw idee hoe dit kon gebeuren.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f1yR9G3hhDg]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Fernando Alonso geeft aan z'n fans een gratis Motorsport Prime abonnement kado: https://twitter.com/alo_oficial/status/978550255733170176
Ik zou zeggen: enjoy!
De enige hoop die ik heb qua spanning dit jaar is het Constructeurs kampioenschap. Lewis heeft met zijn kwalificatie skills en auto zo'n voorsprong op de rest. Vooral nu je ook Vettel overal hoort zeggen 'we need to do our homework' en ontwijkende antwoorden als gevraagd wordt of alles behalve WK voldoende is. Die weet ook wel hoe ze ervoor staan.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:33:
[...]
..
Blijkt dan ook nog eens dat Ferrari in de kwalificaties van de komende races rond of zelfs achter RBR te staan, dan liggen ze er helemaal uit voor het kampioenschap. Dan hebben ze niet eens een voordeel op circuits waar ze RBR in ieder geval te snel af zouden moeten zijn. Niet dat ik denk dat Ferrari of RBR werkelijk een kans maakt om een van de kampioenschappen te winnen. Nee, we kijken gewoon naar nog een jaartje Mercedes die iedereen afmaakt...
..
Als Max en Daniel optimaal presteren en Bottas zo af en toe een steekje laat vallen is er wellicht iets mogelijk. Het zal lastig worden, maar ik sluit het niet volledig uit. Dan moet Max alleen geen kwalificatie foutjes maken zoals afgelopen zaterdag.
Werkt ook nogRemy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43:
Fernando Alonso geeft aan z'n fans een gratis Motorsport Prime abonnement kado: https://twitter.com/alo_oficial/status/978550255733170176
3 maanden abbo, maar toch! Grazie FernandoRemy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43:
Had mijn account verwijderd om hem opnieuw aan te kunnen maken, krijg ik: This email is already taken.
Zelfs dat zie ik lastig worden. Ik zie Bottas echt niet genoeg kwalificaties en races verprutsen.BlauweFles schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:44:
[...]
De enige hoop die ik heb qua spanning dit jaar is het Constructeurs kampioenschap. Lewis heeft met zijn kwalificatie skills en auto zo'n voorsprong op de rest. Vooral nu je ook Vettel overal hoort zeggen 'we need to do our homework' en ontwijkende antwoorden als gevraagd wordt of alles behalve WK voldoende is. Die weet ook wel hoe ze ervoor staan.
Als Max en Daniel optimaal presteren en Bottas zo af en toe een steekje laat vallen is er wellicht iets mogelijk. Het zal lastig worden, maar ik sluit het niet volledig uit. Dan moet Max alleen geen kwalificatie foutjes maken zoals afgelopen zaterdag.
Verder maakte Ricciardo pas fouten in de kwalificatie zeg. Hij zat er gewoon bijna 0,3 achter. Max zijn fout kwam omdat ze alsnog te weinig downforce hadden voor die bocht op de RB14. Vettel maakte precies dezelfde fout terwijl Lewis daar veel beter uit de bocht kwam. Dat is het verschil en tel je al deze kleine dingetjes op dan sta je zomaar 0,6 seconde voor.
Vettel had ik ook gehoord na zijn winst. Die weet ook dat het meer geluk dan wijsheid was dat ze er überhaupt wonnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Grazie ragazzi.Remy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43:
Max gaf aan dat hij meer downforce wilde in de ronde ervoor (front grip zei hij geloof ik). Dus hij dacht het onder controle te hebben, maar helaas niet. Dat is niet perse een fout natuurlijk, maar wel jammer. En het zat nu alsnog vreselijk dicht op elkaar tussen 2,3,4.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:59:
[...]
Zelfs dat zie ik lastig worden. Ik zie Bottas echt niet genoeg kwalificaties en races verprutsen.
Verder maakte Ricciardo pas fouten in de kwalificatie zeg. Hij zat er gewoon bijna 0,3 achter. Max zijn fout kwam omdat ze alsnog te weinig downforce hadden voor die bocht op de RB14. Vettel maakte precies dezelfde fout terwijl Lewis daar veel beter uit de bocht kwam. Dat is het verschil en tel je al deze kleine dingetjes op dan sta je zomaar 0,6 seconde voor.
Vettel had ik ook gehoord na zijn winst. Die weet ook dat het meer geluk dan wijsheid was dat ze er überhaupt wonnen.
Ik denk ook niet dat Bottas al zijn kwali's en races gaat vergooien, maar hij heeft minder 'magie' dan Lewis heeft. En RBR kan normaal hun auto goed doorontwikkelen. Dus vandaar dat ik vooral hoop op een WCC voor RBR. Dan kan Daniel ook met opgeheven hoofd afscheid nemen van het team.
Het zegt niet zo veel denk ik. Het heeft te maken met keuzes. Ferrari had kennelijk minder downforce staan dan Mercedes. Die hebben zoveel vermogen, dat ze dat kunnen investeren in meer downforce (en dus meer drag) waarmee ze ook sneller worden in de bochten en later kunnen remmen.Grimmie187 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:01:
[...]
Toch een goed teken voor Bahrain en China dat Ferrari sneller is dan Mercedes op de rechte stukken
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Misschien wel, of als we Lewis moeten geloven heeft Mercedes misschien helemaal niet zon voorsprong qua vermogen..ATS schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:19:
[...]
Het zegt niet zo veel denk ik. Het heeft te maken met keuzes. Ferrari had kennelijk minder downforce staan dan Mercedes. Die hebben zoveel vermogen, dat ze dat kunnen investeren in meer downforce (en dus meer drag) waarmee ze ook sneller worden in de bochten en later kunnen remmen.
We gaan het volgende week meemaken in Bahrain, tot die tijd blijf ik lekker op mijn positieve wolk zitten!
De wens is ook de vader van de gedachte bij mij moet ik erkennen. De uiteenzetting van @DaniëlWW2 snijdt uiteraard wel hout. Maar een mens mag dromen toch?
Volgens Lewis was er ook niet bekend waarom Ferrari opeens P1 had in de race, en dat niemand met 'm gesproken had, en dat er geen party-mode is.Grimmie187 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:28:
[...]
Misschien wel, of als we Lewis moeten geloven heeft Mercedes misschien helemaal niet zon voorsprong qua vermogen..
We gaan het volgende week meemaken in Bahrain, tot die tijd blijf ik lekker op mijn positieve wolk zitten!
Ik denk dus dat we Lewis niet moeten geloven
Vind het geluid van de meerij-cameras zijn verbeterd, ze lijken voor mijn gevoel ook harder te gaan en dat het de motor meer moeite kost om de tijden te rijden.
FIA heeft direct de kritiek ten harte genomen om het camera-standpunt te laten vervallen waar die halo vol in beeld zit.
- Er zat bij de herhalingen een "race-motor-geluid" als het F1 logo in en uit beeld kwam, hebben ze ook direct aangepast.
-Sectortijden zijn nogsteeds gratis op de app.
Kortom: ze luisteren best wel naar kritiek
FIA heeft direct de kritiek ten harte genomen om het camera-standpunt te laten vervallen waar die halo vol in beeld zit.
- Er zat bij de herhalingen een "race-motor-geluid" als het F1 logo in en uit beeld kwam, hebben ze ook direct aangepast.
-Sectortijden zijn nogsteeds gratis op de app.
Kortom: ze luisteren best wel naar kritiek
Het is wel voor 3 maanden. Maar desalniettemin erg nice.Remy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43:
Autosport heeft nu ook een actie met één maand gratis Plus.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die app is wel traaaaaaaaaaaag trouwens. Pfff. Site werkt wel.Remy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Volgens mij was het probleem niet de voorkant maar gewoon te snel door die bocht willen. Dan heb je gewoon te weinig downforce en dan ga je te ver over de kerbs. 0,2 seconde kwijt, van P2 naar P4 en het kost je enorm in de race als je de verkeerde kant kiest voor bocht 1. Mercedes zat ook niet op te letten met hun pitstop voor Lewis en Max zat met SS banden waarmee die waarschijnlijk wel wat prijs had moeten geven aan lap times. Had zomaar alsnog de fout gemaakt kunnen worden met de Haas auto's en de VSC. Maar niet gebeurd, volgende keer beter. WDC zit er hoogstwaarschijnlijk toch niet in.BlauweFles schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:10:
[...]
Max gaf aan dat hij meer downforce wilde in de ronde ervoor (front grip zei hij geloof ik). Dus hij dacht het onder controle te hebben, maar helaas niet. Dat is niet perse een fout natuurlijk, maar wel jammer. En het zat nu alsnog vreselijk dicht op elkaar tussen 2,3,4.
WCC denk ik ook niet. Hamilton zie ik gewoon steeds 25 punten binnenhalen en anders wel achttien. Vervolgens zal Bottas op sommige circuits kwetsbaar zijn, op anderen niet en pakt hij gewoon P2. Dat gaat op een gegeven moment optellen, zeker omdat Ferrari en RBR elkaar waarschijnlijk in de weg gaan zitten op veel circuits.Ik denk ook niet dat Bottas al zijn kwali's en races gaat vergooien, maar hij heeft minder 'magie' dan Lewis heeft. En RBR kan normaal hun auto goed doorontwikkelen. Dus vandaar dat ik vooral hoop op een WCC voor RBR. Dan kan Daniel ook met opgeheven hoofd afscheid nemen van het team.
Verder zie ik Ricciardo helaas ook vertrekken, naar Mercedes. Hij kan niet nog jaren wachten en hopen dat RBR-Honda sterk genoeg gaat worden voor een WDC. Bottas is naar mijn mening ook de zwakste van de top zes zitjes, en als je Renault en McLaren op P4 en P5 zet, dan de zwakste van de top tien. Hij moet zich echt gaan bewijzen en hij lijkt niet goed om te kunnen gaan met dergelijke druk. Faalt hij, dan is Ricciardo waarschijnlijk eerste keuze.
Ik kan gewoon nog steeds niet die "Grand Prix Driver" docu kijken op Prime? Fijn, goed Amazon, als je het zo wil... Opgezegd en klaar ermee.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wat heeft Mercedes dan precies verkeerd gedaan? Hamilton komt binnen voor pitstop want ze kunnen niet anders dan reageren op Raikkonen en paar ronden erna is er een VSC.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:07:
[...]
Mercedes zat ook niet op te letten met hun pitstop voor Lewis
Zie niet direct hoe je dat "niet opletten" kunt noemen.
Eigenlijk kan je zeggen dat Hamilton niet gewonnen heeft door de slechte start positie van Bottas. Nu kon Ferrari hun strategie splitsen en dat heeft opgeleverd (met een beetje geluk)
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Denk het ook maar dan wel naar Ferrari.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:07:
Verder zie ik Ricciardo helaas ook vertrekken, naar Mercedes.
Ze hebben Lewis bewust niet laten pushen in de eerste rondes na zijn pitstop. Hij reed weg bij Kimi en ze dachten dat ze in alle situaties groen zaten (dus ook bij een VSC en SC) voor Vettel. Eigenlijk zat de verkeerde berekening niet zozeer in de rondjes VSC, maar die vlak daarvoor.Kenhas schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:14:
[...]
Wat heeft Mercedes dan precies verkeerd gedaan? Hamilton komt binnen voor pitstop want ze kunnen niet anders dan reageren op Raikkonen en paar ronden erna is er een VSC.
Zie niet direct hoe je dat "niet opletten" kunt noemen.
Eigenlijk kan je zeggen dat Hamilton niet gewonnen heeft door de slechte start positie van Bottas. Nu kon Ferrari hun strategie splitsen en dat heeft opgeleverd (met een beetje geluk)
https://www.jamesallenonf...away-from-lewis-hamilton/After his stop, Hamilton was balancing the pace, not pushing too much too early in the stint on the soft tyres, Mercedes working to what they believed was a ‘safe’ gap to Vettel. This was in their hands and, had they had the correct number in their strategy model, they would have pushed more in those seven laps to have Vettel inside the window for that gap and would have won the race.
Tja moet je maar niet op safe gaan spelen tijdens een F1 race, dat doet Hamilton net zo goed zelfBlauweFles schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:20:
[...]
Ze hebben Lewis bewust niet laten pushen in de eerste rondes na zijn pitstop. Hij reed weg bij Kimi en ze dachten dat ze in alle situaties groen zaten (dus ook bij een VSC en SC) voor Vettel. Eigenlijk zat de verkeerde berekening niet zozeer in de rondjes VSC, maar die vlak daarvoor.
[...]
https://www.jamesallenonf...away-from-lewis-hamilton/
Ah, op die manier. Had het gelezen als "tijdens de pitstop zelf".
Inderdaad beetje te voorzichtige aanpak. Had eigenlijk dat idee al van bij de start. Vorige seizoenen was het gewoon kwestie van zo snel mogelijk een grote voorsprong te hebben. Nu waren ze precies tevreden met iets meer dan DRS activatie.
Misschien was het afwachtend om de motor te sparen
Inderdaad beetje te voorzichtige aanpak. Had eigenlijk dat idee al van bij de start. Vorige seizoenen was het gewoon kwestie van zo snel mogelijk een grote voorsprong te hebben. Nu waren ze precies tevreden met iets meer dan DRS activatie.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Het één is een gevolg van het ander. Ze moeten nu nog meer sparen dan vorig jaar dus zo onlogisch is het niet. Bij Mercedes gaat het wel vaker "mis" met de software die ze gebruiken, en ook nu weer. Fout in de berekening, met tweede plek voor Hamilton tot gevolg. Hamilton kon niet anders dan rijden wat er van hem werd gevraagd, zo gaat dat tegenwoordig.GrooV schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:23:
[...]
Tja moet je maar niet op safe gaan spelen tijdens een F1 race, dat doet Hamilton net zo goed zelf
Testing, one, two ...
Hamilton acteert op basis van informatie van het team, als het team tegen hem zegt dat hij safe zit dan zal Hamilton er ook vanuit gaan dat het zo is.GrooV schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:23:
[...]
Tja moet je maar niet op safe gaan spelen tijdens een F1 race, dat doet Hamilton net zo goed zelf
100% pushen kan geen enkele coureur, de banden gaan er te snel aan en de brandstof is te snel op. Ze zijn constant bezig de pace te managen en daarin heeft Mercedes dus gewoon een misrekening gemaakt waardoor ze Hamilton ook niet van de juiste informatie voorzien hebben.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Wat XyritZz zegt en wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat ze nog maar drie motoren per seizoen mogen gebruiken.GrooV schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:23:
Williams rijdt zelf met een krachtbron van Mercedes. "Ik weet niet hoe het met andere motoren zit, maar op iets lager vermogen heb je er daarvan nu al genoeg aan drie per seizoen."
Quote: Paddy Lowe
Daar lijkt het wel op: Hamilton-staakte-jacht-op-vettel-om-limiet-op-motorenKenhas schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:28:
Ah, op die manier. Had het gelezen als "tijdens de pitstop zelf".
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Op safe spelen doe je als je 20+ seconden voor rijdt, niet met een paar seconden marge als de koploper nog een stop moet maken.
Verder reageert het team in paniek als Raikkonen als eerste naar binnen gaat.
Mercedes probeert alles maar te managen maar een race win je op de baan, niet in je remote garage
Verder reageert het team in paniek als Raikkonen als eerste naar binnen gaat.
Mercedes probeert alles maar te managen maar een race win je op de baan, niet in je remote garage
Phusebox schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:13:
Ik kan gewoon nog steeds niet die "Grand Prix Driver" docu kijken op Prime? Fijn, goed Amazon, als je het zo wil... Opgezegd en klaar ermee.
Je kan hem ook gratis kijkenPhusebox schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:13:
Verwijderd
Jep, ik denk ook naar Ferrari. Gelijk oversteken met Vettel hoorde ik in de wandelgangen.
@GrooV ik ben bang dat u niet helemaal in de smiezen heeft hoe het gaat bij moderne Formule 1, dat wordt (helaas) wel voornamelijk vanuit de garage geregeld. De coureur heeft maar een beperkt aandeel in het eindresultaat, het is op dit moment gewoonweg niet anders.
Testing, one, two ...
WDC wordt Hamilton met afstand, net als vorig jaar achteraf het geval is geweest. Het leek spannend, maar als je kijkt en ziet dat het verschil gewoon bijna 50 punten is geweest is dat veel.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:07:
WDC zit er hoogstwaarschijnlijk toch niet in.
[...]
WCC denk ik ook niet.
Zelfde bij WCC, dat wordt ook Mercedes gewoon met 2 vingers in de neus. Ferrari verwacht ik daar 2e. Niet omdat ze een betere auto hebben dan RBR, maar ik verwacht gewoon weer problemen met de motoren.
Heerlijk, speculaties
50 punten is niet veel. Dat is 1 race waarin Hamilton niet finished of in de punten rijdt (-25) en de nummer 2 in het kampioenschap die race wint (+25), en het staat gelijk. Een tweede race waar het wat minder zou zijn gegaan en Hamilton zou geen kampioen geweest zijn. Of 4 races waarin Hamilton niet als eerste maar als tweede over de finish rijdt, en de nummer 2 in het kampioenschap eerste.TheBrut3 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:32:
[...]
WDC wordt Hamilton met afstand, net als vorig jaar achteraf het geval is geweest. Het leek spannend, maar als je kijkt en ziet dat het verschil gewoon bijna 50 punten is geweest is dat veel.
Zelfde bij WCC, dat wordt ook Mercedes gewoon met 2 vingers in de neus. Ferrari verwacht ik daar 2e. Niet omdat ze een betere auto hebben dan RBR, maar ik verwacht gewoon weer problemen met de motoren.
Heerlijk, speculaties
Het lijkt veel, maar dat is het niet.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Jij rekent op dezelfde manier als vrouwen doen met geld uitgeven. Koop je iets met korting, dan heb je geld verdiend dat je vervolgens weer uit mag geven.....NitroX infinity schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:39:
[...]
50 punten is niet veel. Dat is 1 race waarin Hamilton niet finished of in de punten rijdt (-25) en de nummer 2 in het kampioenschap die race wint (+25), en het staat gelijk. Een tweede race waar het wat minder zou zijn gegaan en Hamilton zou geen kampioen geweest zijn. Of 4 races waarin Hamilton niet als eerste maar als tweede over de finish rijdt, en de nummer 2 in het kampioenschap eerste.
Het lijkt veel, maar dat is het niet.
(ter verduidelijking, een keer niet finishen levert geen 25 punten aftrek op)
alles kan off-topic
Volgens mij heb ik ook iets van plastic over het circuit zien gaan. Wel echt een bagger manier om een DNF te krijgen“You will not believe what happened,” said an incredulous Sirotkin. “There was a plastic sandwich bag that went into the rear-right brake duct. That caused massive overheating, which caused massive temperature spikes and it destroyed all the brakes. I lost the pedal completely. It was lucky there was no wall there so the car is still in one piece.”
"We need to do some forensics on that, but we have residue of what looks like a melted plastic bag,” said Lowe. "Lance [Stroll] actually said he saw some plastic bags at Turn 1 very early in the race. We measure disc temperatures and that's where we see them suddenly start to go through the roof, at exactly that part of the circuit, so that also corroborates.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niet zozeer bewust. Ze hebben ook niet op zitten letten als ze nu een algoritme de schuld geven. Lekker makkelijk om de computer de schuld te geven. Computer berekent wat je er zelf instopt qua getallen. Als je dan zelf niet kan zien dat een pitwindow veranderd onder een VSC, dan zit je niet op te letten.BlauweFles schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:20:
[...]
Ze hebben Lewis bewust niet laten pushen in de eerste rondes na zijn pitstop. Hij reed weg bij Kimi en ze dachten dat ze in alle situaties groen zaten (dus ook bij een VSC en SC) voor Vettel. Eigenlijk zat de verkeerde berekening niet zozeer in de rondjes VSC, maar die vlak daarvoor.
Alsjeblieft niet zeg. Kan hij echt zijn carrière weggooien omdat hij nummer twee mag gaan spelen. Verder krijgen we dan dadelijk Sainz in RBR, yay. Gaat hij zich over een jaar weer opstellen als een driftige kleuter die zijn speeltjes uit zijn krib gooit als blijkt dat Max gewoon veel beter is. Die kant ging het al op toen ze samen in STR zaten.

Ja, dat kan natuurlijk ook nog met Renault.TheBrut3 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:32:
[...]
WDC wordt Hamilton met afstand, net als vorig jaar achteraf het geval is geweest. Het leek spannend, maar als je kijkt en ziet dat het verschil gewoon bijna 50 punten is geweest is dat veel.
Heerlijk, speculaties
Uiteraard levert het geen punten aftrek op, maar het zorgt er wel voor dat Hamilton die punten niet scoorde en ze dus beschikbaar waren voor een ander. Dus zo'n rekensommetje werkt wel.Ankona schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:43:
[...]
Jij rekent op dezelfde manier als vrouwen doen met geld uitgeven. Koop je iets met korting, dan heb je geld verdiend dat je vervolgens weer uit mag geven.....
(ter verduidelijking, een keer niet finishen levert geen 25 punten aftrek op)
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dwars zitten is misschien een groot woord, maar we hebben gezien dat ze niet zo maar te passeren zijn. Haas is, volgens mij, sneller op een recht stuk dan RB en lijken dit jaar ook op aero wat gewonnen te hebben.Jackson6 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:48:
[...]
Dat Haas de topteams dwars kan zitten lijkt me totaal niet waar, daar leek het nu op maar dat was alleen maar omdat er onmogelijk valt in te halen op Melbourne. Als Max gewoon voor Magnussen was gebleven bij de start dam was hij binnen 5 laps uit z'n spiegels.
Ik snap best dat komende races de gehele top 6 uit merc., fer en RB gaat bestaan en dat geef ik in mijn post ook aan.
In Melbourne. Bahrain wordt een heel ander verhaal, alhoewel het rechte stuk met Ferrari power ook niet makkelijk zal zijn voor Red Bull.AequitasII schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:08:
[...]
Dwars zitten is misschien een groot woord, maar we hebben gezien dat ze niet zo maar te passeren zijn.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Realistisch is dat dan ook weer niet, volgens mij is HAM maar 2x uitgevallen de afgelopen jaren, 1x de crash met z'n teamgenoot en volgens mij later dat jaar nog een keer. 2017 helemaal niet uitgevallen.NitroX infinity schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:00:
[...]
Uiteraard levert het geen punten aftrek op, maar het zorgt er wel voor dat Hamilton die punten niet scoorde en ze dus beschikbaar waren voor een ander. Dus zo'n rekensommetje werkt wel.
Nu zat BOT gewoon klote en Melbourne is geen representatief circuit, de situatie dat er 50 punten 'even ' worden gewisseld bij MERC, zeer kleine kans.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Singapore 2017?SinergyX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:11:
[...]
Realistisch is dat dan ook weer niet, volgens mij is HAM maar 2x uitgevallen de afgelopen jaren, 1x de crash met z'n teamgenoot en volgens mij later dat jaar nog een keer. 2017 helemaal niet uitgevallen.
Nu zat BOT gewoon klote en Melbourne is geen representatief circuit, de situatie dat er 50 punten 'even ' worden gewisseld bij MERC, zeer kleine kans.
HAM en VET pakte respectievelijk 25 en 0 punten, waar het net zo goed 10 - 25 had kunnen zijn (Q).
Dan verlies je dus 40 punten delta. Neem daarbij de DNF in Japan en je bent klaar.
@TheBrut3 50 punten is over het algemeen natuurlijk een groot verschil, helemaal als er weinig gekke dingen gebeuren. Maar die liggen altijd op de loer, dat is het mooie.
Als je bovenstaande voorbeelden neemt, dan was die 50 punten voorsprong van HAM veel groter dan hij "verdiende" en dat ontnam ons wel een spannend seizoen einde. Maar daar is vorig jaar al alles over besproken hier
Situatie nu staat er prima voor lijkt me, geeft mij wel vertrouwen in een goed aantal erg spannende kwalificaties / races.
Maar met die 3 extra op de baan had het wederom ander verhaal kunnen zijn, eerlijk of niet, zo zijn de races afgelopen en zo waren de punten. Melbourne was daar wel vervolg op, een race van geluk en ongeluk, niets met skills of vette actie, het was 1 inhaal actie en de rest van het veld werd bepaald door uitval en VSC.yorkick schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:36:
[...]
Singapore 2017?
HAM en VET pakte respectievelijk 25 en 0 punten, waar het net zo goed 10 - 25 had kunnen zijn (Q).
Dan verlies je dus 40 punten delta. Neem daarbij de DNF in Japan en je bent klaar.
@TheBrut3 50 punten is over het algemeen natuurlijk een groot verschil, helemaal als er weinig gekke dingen gebeuren. Maar die liggen altijd op de loer, dat is het mooie.
Als je bovenstaande voorbeelden neemt, dan was die 50 punten voorsprong van HAM veel groter dan hij "verdiende" en dat ontnam ons wel een spannend seizoen einde. Maar daar is vorig jaar al alles over besproken hier.
Situatie nu staat er prima voor lijkt me, geeft mij wel vertrouwen in een goed aantal erg spannende kwalificaties / races.
Spannend wil ik het ook niet noemen, zal eerder weer een one-trick-pony DRS rechte stuk verhaal worden, plus de gebruikelijke power verschillen van de auto's. Vorig jaar tussen HAM en VET was het ook plaatsje wisselen bij pitstops (buiten bot/ham en het geluk van de VSC voor VET), daarachter werd vaak genoeg gewisseld, maar in gevecht van de top was er bar weinig te vinden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ook, een wit zakje. Zag het onder de auto van Alonso door gaan op het rechte stuk bij Start/Finish en daarna niet er onder vandaan komen. Heb er nog aan zitten denken wat er zou gebeuren als dat in de sidepod terecht zou komen. Iets soortgelijks is dus uiteindelijk bij Sirotkin gebeurd.Jasphur schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:59:
[...]
Volgens mij heb ik ook iets van plastic over het circuit zien gaan. Wel echt een bagger manier om een DNF te krijgen

Vloog echt veel plastic over het circuit heen idd en niet alleen visor tear-offs.RonaldMcDonald schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:18:
[...]
Ik ook, een wit zakje. Zag het onder de auto van Alonso door gaan op het rechte stuk bij Start/Finish en daarna niet er onder vandaan komen. Heb er nog aan zitten denken wat er zou gebeuren als dat in de sidepod terecht zou komen. Iets soortgelijks is dus uiteindelijk bij Sirotkin gebeurd.
Op de STR bleef er zelfs een plastic zak aan de neus haken wat downforceverlies opleverde.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Net nog even wat interviews van de laatste GP teruggekeken en ook F1 Paddock Pass met Will Buxton. Blijkbaar hadden ze een foutje gemaakt waardoor bepaalde kijkers niet blij waren.
spoiler: foutje
Japan ontbreekt op de wereldkaart in de intro YouTube: F1 Paddock Pass: Post-Race at the 2018 Australian Grand Prix
Sorry, maar van je rekensom klopt gewoon niksNitroX infinity schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:00:
[...]
Uiteraard levert het geen punten aftrek op, maar het zorgt er wel voor dat Hamilton die punten niet scoorde en ze dus beschikbaar waren voor een ander. Dus zo'n rekensommetje werkt wel.
Nee, dat kun je niet zo zeggen. Het kan ook aan de setup liggen: Ferrari had wellicht minder downforce gekozen, waardoor ze in de bochten minder grip hadden, maar op de rechte stukken minder luchtweerstand (drag).BlauweFles schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:50:
[...]
Thx.
Dus.. De motor van Ferrari is net zo snel (zo niet sneller), maar Mercedes heeft een beter chassis?
[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 27-03-2018 20:23 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nog een die rekent als een vrouw. 40 punten delta wat is dat nu weer voor kreet. In 1 race kun je Max 25 punten inlopen of 25 punten verliezen...niet meer en niet minder. Dus 50 punten goedmaken in 1 race kan nietyorkick schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:36:
[...]
Singapore 2017?
Als je bovenstaande voorbeelden neemt, dan was die 50 punten voorsprong van HAM veel groter dan hij "verdiende" en dat ontnam ons wel een spannend seizoen einde. Maar daar is vorig jaar al alles over besproken hier.
Ja klopt maar het verschil tussen +25 en -25 is 50 puntenbvbal79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 00:29:
[...]
Nog een die rekent als een vrouw. 40 punten delta wat is dat nu weer voor kreet. In 1 race kun je Max 25 punten inlopen of 25 punten verliezen...niet meer en niet minder. Dus 50 punten goedmaken in 1 race kan niet
ooooh, en wanneer worden er negatieve punten uitgedeeld?
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Stel voor de race staan HAM en VET gelijk bijv 100-100.
Na de race kan het 125-100 zijn of 100-125 dus +25 en -25
Na de race kan het 125-100 zijn of 100-125 dus +25 en -25
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1