[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.139 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het opvallend aanwezige rookgordijn bij Ferrari en Sauber is nu zeer waarschijnlijk te verklaren.

[AMuS] Inzwischen ist das Rätsel der rauchenden Ferrari-Motoren geklärt. Offensichtlich gab es ein Los von Lagern im Turbolader mit zu großen Toleranzen. Dadurch wurde Öl über den Verdichter in den Motor geblasen und ist dabei verbrannt. Das ist auch der Grund, warum das Phänomen nur bei Ferrari und Sauber zu sehen war. Im Turbolader für HaasF1 soll eine andere Charge Lager verbaut gewesen sein.

Korte vertaling: Schijnbaar werd er een lot (productie-serie) van lagers gebruikt in de turboladers met te grote toleranties. Daardoor kwam er teveel olie in de motor met de overmatige rookontwikkeling tot gevolg.
HaasF1 zou het probleem niet hebben gehad omdat ze een ander lager in gebruik zouden hebben gehad.

Mij is niet direct duidelijk of de lagers al vervangen zijn door exemplaren die aan strengere specificaties voldoen, mij lijkt van wel, maar we zullen het vrijdag_morgen vroeg zelf wel kunnen zien.

Buiten de verklaring van die rookontwikkeling wordt er in het artikel ook de strenge(re) maatregelen tegen teveel olieverbranding aangehaald.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat een berg verandering-is-eng-vroeger-was-alles-beter-mutsen hangen er toch rond in dit topic. Zeker niet alles is een schot in de roos maar de zuurtegraad is hoog genoeg om een Ferrari V12 blok in op te lossen in luttele seconden.

Het gaat bijna beginnen, kan niet wachten !

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:02
FirePuma142 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:56:
Wat een berg verandering-is-eng-vroeger-was-alles-beter-mutsen hangen er toch rond in dit topic. Zeker niet alles is een schot in de roos maar de zuurtegraad is hoog genoeg om een Ferrari V12 blok in op te lossen in luttele seconden.

Het gaat bijna beginnen, kan niet wachten !
Eens het is ook gewoon evolutie van de auto en sport, we kunnen niet blijven hangen in een bepaald era dat is ook niet de gedachte gang van F1. Het moet een sport blijven met technische ontwikkelingen/innovaties, dat bijvoorbeeld de halo een niet esthetisch oplossing is voor de F1 klopt, maar het is en blijft een ontwikkeling wat de kracht achter de F1 is.

Ik heb er weer zin in dit weekend, dit zal wederom het jaar van de Benz worden alleen hopen dat Bottas meer kan aanhaken bij Hamilton.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45

mphilipp

Romanes eunt domus

FirePuma142 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:56:
Hulde!

Change, YES WE CAN! (brulden we 'allemaal' mee met Obaampje, maar ondertussen zijn 'we' net zo conservatief als Pence)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
Waarom gebruiken ze de halo eigenlijk niet om voor de kijker duidelijker te maken wie welke coureur is? De helmen zijn minder zichtbaar, de nummers nog altijd niet leesbaar en ondertussen hebben we een halo waar niemand omheen kan kijken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 20:27

RBH

Geen idee of deze al voorbij is gekomen, maar imho wel een heel gaaf filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06
Weerkaart voor Melbourne verplaatst naar het juiste F1 Toppic...

[ Voor 118% gewijzigd door The_Butler op 21-03-2018 14:12 ]

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

edit: hoort in racetopic :)

Hier een handige cheat sheet voor dit seizoen: alle wagens + coureurs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fu3Czd4332NeSt8z2EaYzGpc/full.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Remy op 21-03-2018 14:00 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heerlijk altijd hoe het algemene topic en race topic totaal door elkaar lopen :P Graag nieuwtjes e.d. posten in het daarvoor bedoelde topic [F1 2018] Race 1 - GP van Australië , 1 topic bijhouden vind ik wat fijner ipv 2.

[ Voor 50% gewijzigd door Jackson6 op 21-03-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die scheiding is vaak erg dun natuurlijk. Zo'n cheat sheet heeft betrekking op F1 2018. Als we over elke post die mogelijk dubbel is of op het randje gaan piepen...je kunt ook gewoon een slag verder draaien aan het muiswieltje toch? Er staan ook zat posts in die ik liever niet had gezien. Als je op elke gaat reageren, wordt het topic ernstiger vervuild dan de oorspronkelijke 'overtreding'.

Net zoals deze post eigenlijk...ik had gewoon verder moeten scrollen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:21

sjaool

Every life should have 9 cats

Phusebox schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:53:
Wat een saaie Pirates of the Caribbean dertien in een dozijn Disney score is me dat zeg. Gadverdamme.
ik mis echt de snelheid van de wagens in de muziek. Dit kabbelt maar een beetje voort. Dan hadden ze nog beter de muziek van Ziggo kunnen nemen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

AzzKickah

06-CENSORED

mphilipp schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:15:
Die scheiding is vaak erg dun natuurlijk. Zo'n cheat sheet heeft betrekking op F1 2018. Als we over elke post die mogelijk dubbel is of op het randje gaan piepen...je kunt ook gewoon een slag verder draaien aan het muiswieltje toch? Er staan ook zat posts in die ik liever niet had gezien. Als je op elke gaat reageren, wordt het topic ernstiger vervuild dan de oorspronkelijke 'overtreding'.

Net zoals deze post eigenlijk...ik had gewoon verder moeten scrollen... :+
Het probleem is meer dat er voor élke scheet een apart topic gemaakt moet worden. We hebben een F1-topic, en als er dan een F1-race is, gebruiken we niet dat topic, maar maken we weer een aparte.

Ik heb dat sowieso nooit begrepen.

Maar als je beide topics open hebt staan in aparte tabs in 1 browser dan werkt dat 'X aantal nieuwe berichten' balkje onderaan wel redelijk. En in de tab-titel komt er dan (1) voor te staan.

@hieronder Oh die kende ik helemaal nog niet. Zal het eens bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 21-03-2018 15:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:56
AzzKickah schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Het probleem is meer dat er voor élke scheet een apart topic gemaakt moet worden. We hebben een F1-topic, en als er dan een F1-race is, gebruiken we niet dat topic, maar maken we weer een aparte.

Ik heb dat sowieso nooit begrepen.

Maar als je beide topics open hebt staan in aparte tabs in 1 browser dan werkt dat 'X aantal nieuwe berichten' balkje onderaan wel redelijk. En in de tab-titel komt er dan (1) voor te staan.
Vergeet de Tweakers Topic Watcher niet.

Edit: nu werk ik mee aan de vervuiling :X.

[ Voor 3% gewijzigd door alesandro_46 op 21-03-2018 15:32 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AzzKickah schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:17:
[...]
Ik heb beide topics vastgepind in Chrome. Werkt prima. :P

De topic-watcher kende ik ook nog niet. Ziet er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
OMG het is dus waar, kwam ff snel checken..

Alfa Romeo samen met Sauber *O*

Vroeg me al af wanneer/of Alfa Romeo zich met F1 ging bezig houden :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

poor Leno schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:56:

8)7

Jij komt net uit je winterslaap ofzo?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Gekkenhuis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:57:
[...]

8)7

Jij komt net uit je winterslaap ofzo?
Hahaha ja sorry, zag toevallig het nieuwtje voorbij komen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

poor Leno schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Ik snap dat niet iedereen een even fanatieke supporter is van de F1 maar om dit nou nog een "nieuwtje" te noemen gaat wel een beetje ver :P

Maargoed, welkom terug iig :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

poor Leno schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:58:
[...]
Je keek in een krant van november 2017? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Gekkenhuis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:05:
[...]

Ik snap dat niet iedereen een even fanatieke supporter is van de F1 maar om dit nou nog een "nieuwtje" te noemen gaat wel een beetje ver :P

Maargoed, welkom terug iig :W
mphilipp schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Je keek in een krant van november 2017? :?
Nee haha, ben er even uit geweest (volg het sws beetje af en aan)

En deze kwam voorbij, van gisteren.

https://www.autosport.com...uber-much-more-attractive

Vandaar ;)

[ Voor 29% gewijzigd door poor Leno op 21-03-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alfa doet niks anders dan 20-30 miljoen betalen voor een sticker op de Sauber :+

(wat ook klopt want bij Alfa hebben ze net zoveel verstand van goede motoren als Tag Heuer }) )

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 21-03-2018 17:10 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.motorsport.co...or-australian-gp-1016887/

stukje uit dat artikel:
Although not certain about Red Bull's exact form, Mateschitz does have faith that the Milton Keynes-based outfit and sister team Toro Rosso are in a totally different shape to 12 months ago.

"I have to admit that we had at the beginning of last year not only an engine problem, but also a chassis-related one," he said.

"We had to re-develop during the first half and were competitive only from mid-season. This season is different.

"At Toro Rosso, Honda's engine runs like a clockwork, is reliable and in power output is equal with Renault.
Honda paar pk's gevonden afgelopen week? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:02
ArcticWolf schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:29:
https://www.motorsport.co...or-australian-gp-1016887/

stukje uit dat artikel:

[...]

Honda paar pk's gevonden afgelopen week? :9
Dat moet McLaren toch pijn doen als het aankomend weekend goed uit de verf komt, van exclusieve motordeal naar klant team. Toch zonde een het blijft een historisch team net als Williams die meer verdient als de achterhoede.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:15

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hari-Bo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:49:
[...]

Dat moet McLaren toch pijn doen als het aankomend weekend goed uit de verf komt, van exclusieve motordeal naar klant team. Toch zonde een het blijft een historisch team net als Williams die meer verdient als de achterhoede.
Het blijft apart wat daar gebeurd is. Ja Honda heeft fouten gemaakt en het project onderschat, maar het lijkt er steeds meer op dat McLaren de arrogantie zelve was en de samenwerking als een opdrachtgever > opdrachtnemer relatie zag ipv. works/samenwerking project. 8)7
Dat kan gewoon niet goed gaan, wat dus ook is gebleken... dus heb niet echt veel medelijden met McLaren moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13

Klaar met gamen? Op naar F1! Zitten een paar (half) witte modellen tussen hoor :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:23:
[...]

Het blijft apart wat daar gebeurd is. Ja Honda heeft fouten gemaakt en het project onderschat, maar het lijkt er steeds meer op dat McLaren de arrogantie zelve was en de samenwerking als een opdrachtgever > opdrachtnemer relatie zag ipv. works/samenwerking project. 8)7
Dat kan gewoon niet goed gaan, wat dus ook is gebleken... dus heb niet echt veel medelijden met McLaren moet ik eerlijk zeggen.
jah maar dit kon iedereen toch voorzien (vanaf de zijlijn) dikke kans dat STR de MCL voorbij gaat dit seizoen, en ik blijf erbij; gaat het zo goed met honda, ligt er halve wegen het seizoen "gewoon" een honda blok in de RBL. Iets zegt me dat ze rekening gehouden hebben met een switch. Blijf erbij dat volgend jaar het jaar van Max gaat worden, zo staat in de opgedroogde thee blaadjes geschreven 8) :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor de social media fans: ook Robert Kubica is nu op Instagram: https://www.instagram.com/robertkubica_real/ - ik denk alleen niet dat hij kan concurreren met Raikkonen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:26:
[...]

jah maar dit kon iedereen toch voorzien (vanaf de zijlijn) dikke kans dat STR de MCL voorbij gaat dit seizoen, en ik blijf erbij; gaat het zo goed met honda, ligt er halve wegen het seizoen "gewoon" een honda blok in de RBL. Iets zegt me dat ze rekening gehouden hebben met een switch. Blijf erbij dat volgend jaar het jaar van Max gaat worden, zo staat in de opgedroogde thee blaadjes geschreven 8) :+
Wacht, mag je motorfabrikant tussentijds wisselen? Of kan RBR daar omheen werken dankzij TAG als tussenpartij?

Overigens zie ik dat sowieso niet te gauw gebeuren omdat je dan toch opeens een extra motor in gebruik neemt, en daar heb je er maar 3 van. En zonder de winter om uitgebreid te testen zal de switch naar Honda ze ook best wel problemen geven, hoe goed de motor ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stoelpoot schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:41:
[...]

Wacht, mag je motorfabrikant tussentijds wisselen? Of kan RBR daar omheen werken dankzij TAG als tussenpartij?

Overigens zie ik dat sowieso niet te gauw gebeuren omdat je dan toch opeens een extra motor in gebruik neemt, en daar heb je er maar 3 van. En zonder de winter om uitgebreid te testen zal de switch naar Honda ze ook best wel problemen geven, hoe goed de motor ook is.
Ja dat mag, heb het een paar weken geleden opgezocht (staat hier ook in het draadje ergens) in het reglement.

Je mag op ieder willekeurig moment wisselen van motorleverancier. Je krijgt dan een nieuwe inschrijving voor het team dus je kan niet meer meedoen voor het kampioenschap (maar goed, als je van motorleverancier wisselt mid-season dan deed je dat waarschijnlijk al niet :+).

Aan het einde van het seizoen worden de punten van beide inschrijvingen opgeteld en deze worden wel gebruikt voor de verdeling van het prijzengeld, dus daar lijdt je dan minder verlies mee.

RBR zou het kunnen gebruiken als een verkapte 2019 test :+ maar goed, kans is niet heel groot.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 22-03-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Je krijgt dan een nieuwe inschrijving voor het team dus je kan niet meer meedoen voor het kampioenschap
Gaat dit dan om het WCC of het WDC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:56
Stoelpoot schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:59:
[...]

Gaat dit dan om het WCC of het WDC?
WCC

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Ja dat mag, heb het een paar weken geleden opgezocht (staat hier ook in het draadje ergens) in het reglement.

Je mag op ieder willekeurig moment wisselen van motorleverancier. Je krijgt dan een nieuwe inschrijving voor het team dus je kan niet meer meedoen voor het kampioenschap (maar goed, als je van motorleverancier wisselt mid-season dan deed je dat waarschijnlijk al niet :+).

Aan het einde van het seizoen worden de punten van beide inschrijvingen opgeteld en deze worden wel gebruikt voor de verdeling van het prijzengeld, dus daar lijdt je dan minder verlies mee.

RBR zou het kunnen gebruiken als een verkapte 2019 test :+ maar goed, kans is niet heel groot.
blijft redbull, stel ... ze gaan het niet redden, seizoen is uitzichtloos. waarom niet? is natuurlijk gigantisch nattevinger werk, maar als er een team is die dit zou kunnen doen... is het RBL. Ondanks de successen uit het verleden met Renault, verwacht ik in de toekomst meer van Honda. En zoals iemand hierboven ook reeds suggereerde; STR wordt Honda fabriek team, en RBL premium partner. Renault en MCL gaan huwelijksbootje in. Achjah .... genoeg winterstop gelul en speculaas :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:08
working range voor de fit4f1 banden van Pirelli:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mzQZ12WGsE2yqwRYBnVJ7HB1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:39
De Amerikanisering gaat verder:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DY0bywMXcAAyv13.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DY0NzrYXUAUaYfL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DYznOjZX0AESYt7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DY0kcoNVAAEimyi.jpg

Ik weet niet of ik er überhaupt blij mee ben, maar zondag zullen we het weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 11:31

Destruction

(ex-)Automonteur

himlims_ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:26:
[...]

.. ik blijf erbij; gaat het zo goed met honda, ligt er halve wegen het seizoen "gewoon" een honda blok in de RBL.
Dit. Gaat absoluut niet gebeuren, je raakt je punten infeite kwijt en kunt niet meer meedoen voor het WCC. Buiten dat heb je geen mogelijkheden tot testen en kun je er niet zomaar vanuit gaan dat je tussen races in probleemloos van Renault naar Honda kunt wisselen.

Het gaat gewoon echt niet gebeuren. Waarom denkt iedereen dat :?

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:25:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik weet niet of ik er überhaupt blij mee ben, maar zondag zullen we het weten :).
Wat is hier specifiek Amerikaans aan? Het enige wat ik zie wat niet gangbaar is op de Nederlandse TV is de sponsortekst links bovenin. Daar werd je on-track toch al mee doodgegooid.

Kleurstelling en de drivers list vind ik mooi en duidelijk. Aandacht voor details is er geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Destruction omdat het niet duidelijk is of de motor van Red Bull als een Tag Heuer of Renault bij de FIA staat geregistreerd. Mocht de motor officieel als Tag Heuer geregistreerd staan, dan zou het zomaar eens kunnen dat in het STR+Honda contract een clausule staat dat Tag Heuer de Honda motor mag aanvragen en rebranden. Dan zouden ze geen punten voor het WCC kwijtraken en zouden andere teams geen toestemming hoeven geven.

Echter zie ik het ook niet gebeuren, het is een veel te groot risico om midden in het seizoen te wisselen. Dat zou dan rond de zomerstop moeten zijn. Maar om in drie weken de auto gedeeltelijk om te bouwen en te testen, daar zou ik niet aan beginnen.

We gaan het meemaken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Destruction schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Dit. Gaat absoluut niet gebeuren, je raakt je punten infeite kwijt en kunt niet meer meedoen voor het WCC. Buiten dat heb je geen mogelijkheden tot testen en kun je er niet zomaar vanuit gaan dat je tussen races in probleemloos van Renault naar Honda kunt wisselen.

Het gaat gewoon echt niet gebeuren. Waarom denkt iedereen dat :?
Geen idee. Ik zie het ook niet gebeuren. Toro Rosso is vorig jaar al vroeg begonnen met het plaatsen van de Honda motor en gaf daarbij constant aan dat het heel anders zit dan bij de Renault. Daarnaast heeft ook McLaren meerdere malen laten horen dat een wissen van motorleverancier erg lastig is.

Dus tenzij Red Bull al een chassis voor de Honda-motor heeft liggen, zal het echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 11:31

Destruction

(ex-)Automonteur

alex3305 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:30:
@Destruction omdat het niet duidelijk is of de motor van Red Bull als een Tag Heuer of Renault bij de FIA staat geregistreerd. Mocht de motor officieel als Tag Heuer geregistreerd staan, dan zou het zomaar eens kunnen dat in het STR+Honda contract een clausule staat dat Tag Heuer de Honda motor mag aanvragen en rebranden. Dan zouden ze geen punten voor het WCC kwijtraken en zouden andere teams geen toestemming hoeven geven.

Echter zie ik het ook niet gebeuren, het is een veel te groot risico om midden in het seizoen te wisselen. Dat zou dan rond de zomerstop moeten zijn. Maar om in drie weken de auto gedeeltelijk om te bouwen en te testen, daar zou ik niet aan beginnen.

We gaan het meemaken :).
Tag Heuer is in dit geval niets meer of minder dan een naam. Het daadwerkelijke bedrijf Tag zit er niet achter ofzo. Wie moet dan een Honda motor aanvragen?

Nee hoor, dit gaat gewoon niet gebeuren.

[ Voor 0% gewijzigd door Destruction op 22-03-2018 12:01 . Reden: bedrag (wtf?) ---> bedrijf ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Destruction schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Tag Heuer is in dit geval niets meer of minder dan een naam. Het daadwerkelijke bedrag Tag zit er niet achter ofzo. Wie moet dan een Honda motor aanvragen?

Als er een heel kleine loop-hole bestaat dan zou je dat niet moeten uitsluiten. Ik ga er iig vanuit dat RBR een RB14.b & RB15 met HONDA in CAD heeft staan om een eventuele ombouw door te rekenen.

Formule 1 draait immers om het gebruiken van mazen in de regels en het verbuigen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Destruction schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Tag Heuer is in dit geval niets meer of minder dan een naam. Het daadwerkelijke bedrag Tag zit er niet achter ofzo. Wie moet dan een Honda motor aanvragen?

TAG Heuer is een eigen bedrijf (horlogefabrikant) en zij zijn de leverancier van de motor op papier voor zover ik kan vinden. Nu is Wikipedia niet de meest betrouwbare bron natuurlijk, maar daar staan de overwinningen van Max en Ric bvb op de TAG Heuer pagina, en niet de Renault-pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Destruction Ik snap dat Tag Heuer alleen maar een naam is, en dat is juist de grap. Het is voor ons onbekend onder welke naam de huidige motor officieel staat geregistreerd bij de FIA. Is dat Renault of Tag Heuer?

Als dat Renault is, is wisselen sowieso niet direct mogelijk omdat ze toestemming moeten hebben van alle teams én punten voor het WCC verliezen.

Als het echter Tag Heuer is, dan zou Tag Heuer een motor kunnen bestellen bij Honda en laten rebranden naar een Tag Heuer. Waarna die weer verkocht wordt aan Red Bull. Dan is er officieel niet van motorfabrikant gewisseld. Maar ik neem aan dat dit tevens contractueel moet vastliggen in het contract wat STR/RB nu met Honda heeft. Dus hoe lastig dit is, is ook onbekend voor ons.

Dat het technische een grote uitdaging wordt is een ander verhaal.

@nachtnet Inderdaad, maar draait de Formule 1 toch om, loopholes vinden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
alex3305 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:25:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Benieuwd wat die Slow Mo en die Hot Lap inhouden voor ons als kijker. Is dat een apparte uitzending? Of als bumpertje tijdens de race zelf die word aangeboden door een bepaalde sponsor? En wat zit er onder die censuur balkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:32
Jasphur schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Benieuwd wat die Slow Mo en die Hot Lap inhouden voor ons als kijker. Is dat een apparte uitzending? Of als bumpertje tijdens de race zelf die word aangeboden door een bepaalde sponsor? En wat zit er onder die censuur balkjes?
Het zijn beide waarschijnlijk een gesponsorde herhaling, waar de eerste een superslomo herhaling is (gesponsord door Rolex) en de 2e wellicht de "beste" raceronde? (gesponsord door Heineken)

Achter de censuurbalkjes zullen 2 andere varianten van gesponsorde herhalingen zitten waar er 1 door Pirelli gesponsord is (beste inhaalactie?) en 1tje nog door een onbekende sponsor.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Puc van S. schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:46:
1tje nog door een onbekende sponsor.
DHL voor Fastest Pitstop misschien.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Pirelli neemt de HyperSoft, de UltraSoft en de SuperSoft band mee naar Monaco (en een stapel regenbanden natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stoelpoot schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:37:
[...]

TAG Heuer is een eigen bedrijf (horlogefabrikant) en zij zijn de leverancier van de motor op papier voor zover ik kan vinden. Nu is Wikipedia niet de meest betrouwbare bron natuurlijk, maar daar staan de overwinningen van Max en Ric bvb op de TAG Heuer pagina, en niet de Renault-pagina.
Het staat ook op hun eigen pagina:
https://www.tagheuer.com/...on-martin-red-bull-racing

"car now running on a TAG Heuer engine V6'

Maar goed, stel dat het WCC uitzichtloos lijkt dan zou het een mogelijkheid zijn, ongeacht of deze nou TAG, Honda of Renault heet :P
Kans is natuurlijk minimaal... maar aangezien STR al een maand bezig is met de 2019 auto ben ik er vrij zeker van dat de RBR ook al bezig is met de 2019 auto + Honda motor. Er moet voor mei gewoon duidelijkheid zijn welke kant het op gaat. Maar een B-spec auto inzetten mid-season is ook niet zomaar gedaan denk ik zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Ze hebben F1 TV maar even uitgesteld:
https://www.gpupdate.net/...-livestreamingdienst-uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Edd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:51:
[...]

DHL voor Fastest Pitstop misschien.
ik zag voor bij komen dat pirelli fastest pit stop is, en dhl de mooiste drs move is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:30

mark-k

AKA markkNL

Jurgen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:35:
[...]

ik zag voor bij komen dat pirelli fastest pit stop is, en dhl de mooiste drs move is.
DRS move en mooi gaan bijna niet samen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Jurgen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Ik borduurde voort op de Fastest Pit Stop Award van vorig jaar ;)
Maar mooiste DRS move? Mag hopen van niet..
Lijkt mij dat ze het de Best Takeover noemen oid.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen
mark-k schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:39:
[...]

DRS move en mooi gaan bijna niet samen...
Edd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:43:
[...]

Ik borduurde voort op de Fastest Pit Stop Award van vorig jaar ;)
Maar mooiste DRS move? Mag hopen van niet..
Lijkt mij dat ze het de Best Takeover noemen oid.
Even met bron:
https://t.co/tSAAXZMK38

Geen idee wat ze met de DRS gaan doen, maar het beloofd niet veel goeds.

Don't shoot the messenger!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
F1 in Amerikaanse handen, per 2020:

"Vettel kan nu een actie gaan maken dankzij zijn Samsung-DRS in zijn Ferrari! Laten we die actie nog even bekijken via de Rolex-slomo! De Heineken-fastest lap staat op dit moment op naam van Ricciardo. Oef, daar klappen twee TATA-steel-bolides tegen elkaar! Er hangt op dit moment Pirelli-geel in sector 2, tijd voor een DHL-pitstop. Ja ja, er komt een Emirates-safety car de baan op!

Dat geeft ons even 5 Petronas-laps de gelegenheid om nog eens goed te bekijken wat er net in die Royal Dutch Shell-hairpin gebeurde, nadat we even naar de T-Mobile-trackbeschrijving gaan kijken.

Oké, de 5 rondes zitten erop. We zijn reuze benieuwd wat er gaat gebeuren tijdens de Allianz-herstart van de race. Bottas bevindt zich bijna in de LG-1-seconde zone voor de Samsung-DRS, laten we hopen dat hij genoeg power heeft in zijn Vodafone-KERS systeem, met nog 3 ronden te gaan tot de Qatar Airways finishvlag."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Divak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:48:

"Vettel kan nu een actie gaan maken dankzij zijn Samsung-DRS in zijn Ferrari! Laten we die actie nog even bekijken via de Rolex-slomo! De Heineken-fastest lap staat op dit moment op naam van Ricciardo. Oef, daar klappen twee TATA-steel-bolides tegen elkaar! Er hangt op dit moment Pirelli-geel in sector 2, tijd voor een DHL-pitstop. Ja ja, er komt een Emirates-safety car de baan op!

Dat geeft ons even 5 Petronas-laps de gelegenheid om nog eens goed te bekijken wat er net in die Royal Dutch Shell-hairpin gebeurde, nadat we even naar de T-Mobile-trackbeschrijving gaan kijken.

Oké, de 5 rondes zitten erop. We zijn reuze benieuwd wat er gaat gebeuren tijdens de Allianz-herstart van de race. Bottas bevindt zich bijna in de LG-1-seconde zone voor de Samsung-DRS, laten we hopen dat hij genoeg power heeft in zijn Vodafone-KERS systeen, met nog 3 ronden te gaan tot de Qatar Airways finishvlag."
But first, here's a word from our sponsors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Oké, de 5 rondes zitten erop. We zijn reuze benieuwd wat er gaat gebeuren tijdens de Allianz-herstart van de race. Bottas bevindt zich bijna in de LG-1-seconde zone voor de Samsung-DRS, laten we hopen dat hij genoeg power heeft in zijn Vodafone-KERS systeen, met nog 3 ronden te gaan tot de Qatar Airways finishvlag."
:D

maar hoop het niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online

Nog steeds beter dan de clipshow aan het begin van MotoGP vorige week. Het leek alsof je het hele off season in een halfuur gepropt kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jasphur schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Komt in beeld tijdens herhalingen samen met nieuwe enerverende muziek. :+

Eigenlijk helemaal niet grappig dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, Ziggo Sport Totaal is geactiveerd(tientje per maand). Nu de mediabox instellen voor de eerste 2 vrije trainingen vannacht. Ben er klaar voor *O* :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jurgen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:47:
[...]

[...]

Even met bron:
https://t.co/tSAAXZMK38

Geen idee wat ze met de DRS gaan doen, maar het beloofd niet veel goeds.

Don't shoot the messenger!
kijker kan stemmen, en dan bonus-boost uitdelen :+ beetje zoals the hunger games 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:05:
Zo, Ziggo Sport Totaal is geactiveerd(tientje per maand). Nu de mediabox instellen voor de eerste 2 vrije trainingen vannacht. Ben er klaar voor *O* :)
Tientje? Waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Via Ziggo zelf. Maar is alleen voor de eerste 2 maandjes hoor maar goed niet verkeerd vind ik zelf. Daarna wordt het gewoon 14,95.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Gekkenhuis schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:36:
Kun je met dat ding de lampen eigenlijk wel fatsoenlijk uit zien gaan? Kan mij voorstellen dat het op een bepaalde plek echt klote is. Even iets gaan verzitten is er ook niet gemakkelijk bij lijkt mij.
https://www.motorsport.co...light-visibility-1017138/

https://www.formula1.com/...-compensate-for-halo.html
The new-for-2018 cockpit protection device has also inspired changes to the circuits, with the FIA adjusting the start light gantry in Melbourne to allay any concerns surrounding visibility.

Some drivers had expressed doubt over whether the introduction of the halo would make seeing the start lights more difficult, depending on where they were on the grid.

With this in mind, the FIA have reduced the height of the main set of lights at Albert Park – and instructed the rest of the circuits on this year’s calendar to follow suit.

They have also moved the second set of lights, which were previously positioned around the middle of the grid, to aid the driver on pole – as that, somewhat ironically, seems to be the most affected position given the angle.

"With the halo what we've asked every circuit to do is to make the lights at a standard height above the track," said the FIA’s F1 Race Director Charlie Whiting. "We've also put a repeat set of lights, in this case off to the left, over the verge.

"Those repeat lights were normally halfway up the grid, and they were fitted round about 2009, when the rear wings became higher on the cars.

"Some drivers complained about not being able to see the main start lights, so that is when we introduced an extra set. But now the wings have been lowered, there's no need for those halfway up the grid so I've decided to utilise them somewhere else.

"Pole position seems to be the worst case scenario with the halo there - maybe the driver can't quite see the lights, or see only half of them, and he might have to move his head too much.

"But then he's got a repeat set of lights which are five metres further down."

Drivers will trial the new set-up with practice starts at the end of both Friday practice sessions.

"We haven't normally allowed practice starts on the grid here because it's quite a tight timetable and things like that," said Whiting.

"What I thought would be a good idea was to give the driver sight of those lights rather than have them look at them for the first time on Sunday evening."

The start light tweaks are not the only circuit changes made by the FIA in Melbourne. The governing body also added a third DRS zone to the Albert Park layout to improve drivers' chances of overtaking.
HA! Ik ben zo dom dus nog niet..

[ Voor 67% gewijzigd door Gekkenhuis op 22-03-2018 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen
Dit hoort eigenlijk hier: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?, maar ziggo sport totaal go (het online abbonement) is sws goedkoper dan via je tv aanbieder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Voor de geïnteresseerden; Brendon Hartley gaat dit seizoen een persoonlijke blog bijhouden over zijn Rookie year:
https://www.theplayerstri...ey-formula-one-the-rookie

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
nachtnet schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:37:
[...]
Ik ga er iig vanuit dat RBR een RB14.b & RB15 met HONDA in CAD heeft staan om een eventuele ombouw door te rekenen.
Ze zullen heus al de opties aan het bekijken zijn qua werk aan ombouw, maar meer dan een soort collision detection en een vroege inschatting van het benodige werk zal er nog niet zijn.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mark-k schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:50:
[...]
But first, here's a word from our sponsors.
Very annoying that F1 footage between my commercials 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
(lange) summary van STR Honda tijdens de testdagen en ook dat de "motor" problemen op de laatste dag zijn opgelost:
https://www.f1technical.n...83fc0&start=13500#p750367

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gekkenhuis schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:11:
[knip]

HA! Ik ben zo dom dus nog niet..
Niemand hier die dacht dat je dom was...

Afbeeldingslocatie: https://image.slidesharecdn.com/hes-crazy-1193042514376327-4/95/hes-crazy-1-728.jpg?cb=1193017315

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 22-03-2018 21:33 . Reden: something went wrong... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 28-09 20:14
Humma Kavula schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:27:
Voor de geïnteresseerden; Brendon Hartley gaat dit seizoen een persoonlijke blog bijhouden over zijn Rookie year:
https://www.theplayerstri...ey-formula-one-the-rookie
Leuk artikel dit. Ik ga deze volgen, thanks!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Ziggo F1 eBattle is ook weer gestart. Blijft toch leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

sjaool schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:33:
De Ziggo F1 eBattle is ook weer gestart. Blijft toch leuk om te zien.
Facebook verplicht dus dat kan ik ( en allicht anderen ) niet kijken.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Humma Kavula schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:37:
[...]

Maak je toch een fake-account aan. ;)

@Humma Kavula Zie hieronder een betere tip. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 22-03-2018 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
Humma Kavula schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:37:
[...]

YouTube: LIVE: Ziggo eBattle Bar

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@daniellammers Gaaf, die wist ik nog niet. Thanks! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik las in een artikel eerder vandaag o.a. deze uitspraak door Horner gedaan;

Horner thinks it may not be until the Spanish Grand Prix in May, when Renault could choose to introduce its second power unit of the year, that the team may be in a position to get on even terms with Mercedes and Ferrari.

De 2e powerunit bij de 5e race al? Dan toch minimaal 4 krachtbronnen voor Renault/Red Bull en McLaren zoals eigenlijk al eerder als plan naar buiten is gebracht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dat was toch al bekend dat Renault ( motoren ) het op 4 stuks dit jaar gooien? Penalty's en upgrades op het juiste moment.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hardware-lover schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:40:

Horner thinks it may not be until the Spanish Grand Prix in May, when Renault could choose to introduce its second power unit of the year, that the team may be in a position to get on even terms with Mercedes and Ferrari.

De 2e powerunit bij de 5e race al? Dan toch minimaal 4 krachtbronnen voor Renault/Red Bull en McLaren zoals eigenlijk al eerder als plan naar buiten is gebracht?
Zou mooi zijn, en om eerlijk te zijn lijkt me het de enige mogelijkheid voor Renault om "de eer te redden" als leverancier van PU's, maar ook om de doelen als team te behalen.

We gaan het zien...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Alsof de PU's dan niet al versleten zijn. Mooie beloften van Renault hebben we nu wel genoeg gehoord hoor. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
Ja kwam er vorig jaar ook niet een fantastische nieuwe motor in barcelona? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik denk dat zelfs Mercedes op een gegeven moment meer motoren nodig heeft dit seizoen. Het is maar net hoeveel tegenstand ze krijgen van Red Bull en Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Humma Kavula schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:45:
Dat was toch al bekend dat Renault ( motoren ) het op 4 stuks dit jaar gooien? Penalty's en upgrades op het juiste moment.
Dat was wel geopperd als mogelijkheid, nu lijkt het wat concreter te zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tsja strafje op Monza en dan 5e worden is toch niet zo erg?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Tom Coronel en Giedo van der Garde op RTL4 nu.

Edit: nu niet meer :P

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 22-03-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:57:
[...]
Tsja strafje op Monza en dan 5e worden is toch niet zo erg?
Daar al de 4e? Dan moet die 4e het wel erg veel races vol gaan houden. Het e.e.a. zal beslist afhankelijk worden van de stand in het kampioenschap.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 01:17:
[...]

Daar al de 4e? Dan moet die 4e het wel erg veel races vol gaan houden. Het e.e.a. zal beslist afhankelijk worden van de stand in het kampioenschap.
Je mag gewoon met een andere motor dan de laatste rijden.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:41
hardware-lover schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 01:17:
[...]

Je kan altijd terug grijpen naar vorige motoren (als die nog niet versleten/kapot zijn)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
en omdat niemand het hier nog gepost heeft:

De Ferrari van Vettel heeft dit jaar de naam "Loria" gekregen.. (hoewel Ferrari eerst de naam Gloria via social media had verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

nachtnet schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:06:
en omdat niemand het hier nog gepost heeft:

De Ferrari van Vettel heeft dit jaar de naam "Loria" gekregen.. (hoewel Ferrari eerst de naam Gloria via social media had verspreid.
Vettel was een fan van ik mik loreland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

Martinspire

Awesomeness

AzzKickah schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:21:
Tom Coronel en Giedo van der Garde op RTL4 nu.

Edit: nu niet meer :P
Met wat voor programma? RTL Late Night of zo?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Met wat voor programma? RTL Late Night of zo?
Yep, vanaf ~10 minuten voor het eind dus alles daarvoor kun je rustig skippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 19:08
En wat vinden jullie van het nieuwe F1 intro?

[YouTube: https://youtu.be/UgPp2u6U0Hg]
Ik vind hem gaaf!

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
jdiezrequejo schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:25:
En wat vinden jullie van het nieuwe F1 intro?

[video]
Ik vind hem gaaf!
Ik heb 'm eerst zonder geluid gekeken. Conclusie: Gaaf.

Vervolgens met muziek.. Ik kreeg eigenlijk een power rangers idee. Voor mijn idee hadden ze een heftiger stukje moeten pakken uit de theme song

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
via F1 technical - twitter
Wonder how those vented wing mirrors on the Ferrari SF71H really work? Check out this CFD simulation #TechF1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nvtYQIhCqA5jzkVo9mf51sHs/full.jpg

https://www.f1technical.n...opic.php?p=750431#p750431

@ArnevdS Kun je hier misschien nog wat verdere duiding en toelichting aan geven?

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 23-03-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
2 dingen weer ik me nu al aan begin te ergen !

1: Onboard camera, het engste wat je ziet is de Halo.
2. Het geluidje dat je hoort bij replay beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Albert020 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:06:
2 dingen weer ik me nu al aan begin te ergen !

1: Onboard camera, het engste wat je zit is de Halo.
2. Het geluidje dat je hoort bij replay beelden.
Heb je een clip van het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:31
Oeps :)

[ Voor 94% gewijzigd door Arjantje72 op 23-03-2018 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Jasphur schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Heb je een clip van het geluid?
Nee, maar moet je maar eens opletten bij een replay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1