Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
RBR 4x achter elkaar, maar in 2010 en 2011 reed Renault ook met een eigen (=frabrieks)team rond, dat is de 2x die @Leoon. zal bedoelen.Grimmie187 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:10:
[...]
4x achter elkaar bedoel je? (2010-2013)
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Renault heeft al duidelijk aangegeven dat ze pas in 2020 denken zover te zijn om WDC te kunnen worden. Ik denk juist dat Renault wilt dat RBR kampioen word, want dat is goed voor het merk Renault ook al is het een "Tag Heur".
Ik heb wel de hoop dat Renault er alles aan doet om RBR kampioen te laten worden.
Denk wel dat Renault dit jaar zich nog volledig inzet bij RBR idd, ze schieten er dit jaar niks mee op om RBR dwars te liggen en het is uiteindelijk ook hun doel om zo'n chassis zoals RBR te hebben waar een goede motor bij hoort.TrekDr0p schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:17:
Ik snap niet waarom zoveel mensen denken dat RBR geen WDC kan worden, omdat het een klantenteam is.
Renault heeft al duidelijk aangegeven dat ze pas in 2020 denken zover te zijn om WDC te kunnen worden. Ik denk juist dat Renault wilt dat RBR kampioen word, want dat is goed voor het merk Renault ook al is het een "Tag Heur".
Ik heb wel de hoop dat Renault er alles aan doet om RBR kampioen te laten worden.
Hoop alleen dat de ontwikkeling genoeg is geweest om echt voorin mee te mogen doen.
Ik denk dat het op zich best kan, zie 2010-2013. Maar sinds de nieuwe motorformule is wel gebleken dat het voor klantenteams nog lastiger is geworden om kampioen te worden. Beide 'onafhankelijke' motorbouwers Honda en Renault hebben flinke moeite om bij te benen in ieder geval.TrekDr0p schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:17:
Ik snap niet waarom zoveel mensen denken dat RBR geen WDC kan worden, omdat het een klantenteam is.
Wat mij meer verbaasd is dat veel mensen hier denken dat RBR makkelijk kampioen wordt als ze met Mercedes/Ferrari motor zouden rijden.. Tuurlijk hebben ze een goed chassis maar op basis van afgelopen seizoenen echt niet significant beter dan dat van Mercedes of Ferrari.
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe de verhoudingen zouden liggen als RBR, Mercedes en Ferrari met dezelfde motoren zouden rijden..
Volgens mij is er een moment geweest in alle moder gegooi dat Renault aangaf dat RBR wel klaagt als de Renault het niet doet, maar niks aan "positiviteit" aan Renault geeft als het wel goed gaat. Oftewel, ja, RBR is 4x kampioen geworden met een Renault motor, maar Renault heeft daar niet veel voor terug gekregen en de credits gingen naar RBR. Nu het echter slecht gaat met de Renault motor staat RBR wel vooraan om de vuile was buiten te hangen (bv ook van motoren die na de race netjes aan Renault worden gegeven en volgende race met gebroken krukas aankomen, of een race dat Renault de MGU-K was vergeten en Horner die maar in de handbagage moest meenemen).TrekDr0p schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:17:
Ik denk juist dat Renault wilt dat RBR kampioen word, want dat is goed voor het merk Renault ook al is het een "Tag Heur".
Dus zoveel reclame zal het Renault denk ik niet opleveren. In ieder geval minder dan ze hopen (en uiteraard veel minder als dat hun eigen fabrieksteam kampioen zou worden).
Dat zou inderdaad best interessant zijn en het zou waarschijnlijk ook dicht bij elkaar liggen. De teams hebben natuurlijk allemaal een verschillende ontwerp filosofie, dus verschil zal er wel zijn, maar je haalt wel de factor vermogensverschil en betrouwbaarheid weg.Grimmie187 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:24:
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe de verhoudingen zouden liggen als RBR, Mercedes en Ferrari met dezelfde motoren zouden rijden..
Overigens denk ik dat alle motorleveranciers qua traditionele verbrandingsmotor allemaal redelijk dicht bij elkaar zitten. Voornamelijk het hybride stuk zorgt voor de verschillen, zowel in vermogen als in betrouwbaarheid.
Er is ook een reden dat zowel Ferrari als Mercedes geen motor aan RBR willen verkopen...LopendeVogel schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:20:
[...]
Je uitspraak klopt wel indien we het over Mercedes en Ferrari hebben want die laten op het circuit hun klantenteams ver achter zich. Maar RBR weet wel te winnen van Renault, ondanks dat RBR geen fabrieksteam is maar een klantenteam
Ik bedoel, als RBR het beiden het leven al moeilijk maakt met een zogenaamd inferieure motor, wat gaan ze doen met de sterkste krachtbron? Dus die uitspraak van Dennis kunnen we nog lang en breed over debatteren, maar tenzij de leverancier gaat sabotteren is het gewoon mogelijk. Dat je de snelste motor kunt maken, wil niet zeggen dat je de snelste auto in handen hebt. De Mercedes en Ferrari chassis zijn niet shabby, maar die van RBR is duidelijk beter. Immers, hoe krijg je het anders voor elkaar om met 50-60pk minder gewoon aan hun hielen te happen? Het is dat de Renault niet betrouwbaar genoeg was (hoop ik), want anders had RBR Ferrari ingehaald in de constructeurstitelstrijd. Het kampioenschap winnen is misschien een brug te ver, maar wie zijn zaakjes vanaf Melbourne goed voor elkaar heeft en een goede ontwikkeling doorloopt gedurende het seizoen, maakt een goede kans.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Renault https://twitter.com/renau...s/974032171278139397?s=21
SFI
https://twitter.com/force...s/974220391500734464?s=21
Mercedes
https://twitter.com/merce...s/974218209862832128?s=21
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja, McLaren heeft vele successen gehad met Mercedes, maar volgensmij heeft Mercedes ook pas vanaf 2011? hun eigen team. Dus McLaren had voor die tijd sowieso geen concurrentie van "het fabrieksteam" want dat was er simpelweg niet. En bij de nieuwe motorformule heeft McLaren/Dennis dan ook de kans genomen om van motorleverancier te wisselen en zo semi de "fabrieksteam" status te verkrijgen.naitsoezn schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:30:
Die uitspraak van Dennis is ook een beetje een eigen leven gaan leiden natuurlijk. Was gezegd in de context van McLaren die net geswitched was naar een soort-van fabrieksteam-status, dus niet zo vreemd dat ie dat zei (om hun break met Mercedes 'goed te praten'). Ze zijn jarenlang klantenteam geweest en hebben daar vele successen met behaald. Maar uiteindelijk draait het allemaal om geld: Als je als klantenteam maar een groot genoeg budget hebt, heb je net zoveel kansen als het fabrieksteam. En laat er bij RBR nou aan één ding geen gebrek zijn, en dat is budget
Ik wordt onderhand doodziek van Ferrari die op die manier de sport gijzelt. En alleen maar om geld. Het gaat niet om 'eerlijke' behandeling of 'toegevoegde waarde', maar keihard om het extra geld dat Ecclestone voor ze geregeld heeft. En Mercedes doet alsof ze het erg vinden, maar ze zijn denk ik eerder bang dat ook hun premie onderwerp van discussie wordt als ze die van Ferrari willen schrappen. Al die zogenaamde 'heritage' bonussen mogen van mij geschrapt worden. Dan gaan die teams misschien écht een keertje minder uitgeven.
Wat ze met dat geld moeten doen, in plaats van het weg te geven aan de rijke teams, is het in een fonds stoppen om beginnende teams te steunen. Ik heb het altijd al raar gevonden dat als je als team punten had, je geld kreeg voor bv transport. Als ze dat nou eens doen voor teams die nog niet zover zijn dat ze punten scoren. Dat zijn nou juist de teams die dat geld hard nodig hebben om vooruit te komen. Daar kun je dan een performance clausule aan verbinden om te voorkomen dat een of andere patjakker voor de lol een F1 team begint en zo lekker subsidie opstrijkt. Je moet echt vooruit gaan en zodra je op een bepaald nivo bent, vervalt de subsidie.
Kijk naar MotoGP, waar niet-fabrieksteams tijdelijk onder andere regels rijden vwb brandstofvoorraad, motormanagement e.d. Zo kunnen ze zich ontwikkelen, en zodra ze een keer op het podium zijn geweest (of meerdere keren, ik weet het niet precies) moeten ze aan dezelfde regels voldoen als de rest. Dat heeft Ducati enorm geholpen bijvoorbeeld.
De kam moet er doorheen. En ik denk dan maar dat als Ferrari daar niet mee kan leven, dan rotten ze maar lekker op. Het is typisch Italiaans: als ze de boel niet kunnen flessen hebben ze er geen zin meer in. Het lijkt meer op een mafia team dan een sportief team. Opzouten!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik hoop dat de wereld ze gewoon stuk provoceert. Als een klein jongetje in de hoek zitten te mokken omdat ze hun zin niet krijgen op hun manier. Met de regels die komen gaan in richting 2021, zie ik ze nog vertrekken ook. Pure arrogantie werkt niet op de lange termijn.mphilipp schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:33:
Nou roept Toto Wolff weer dat de FIA Ferrari niet moet provoceren, want Marchionne zou zomaar ineens écht kunnen opstappen uit de F1.
Ik wordt onderhand doodziek van Ferrari die op die manier de sport gijzelt. En alleen maar om geld. Het gaat niet om 'eerlijke' behandeling of 'toegevoegde waarde', maar keihard om het extra geld dat Ecclestone voor ze geregeld heeft. En Mercedes doet alsof ze het erg vinden, maar ze zijn denk ik eerder bang dat ook hun premie onderwerp van discussie wordt als ze die van Ferrari willen schrappen. Al die zogenaamde 'heritage' bonussen mogen van mij geschrapt worden. Dan gaan die teams misschien écht een keertje minder uitgeven.
Wat ze met dat geld moeten doen, in plaats van het weg te geven aan de rijke teams, is het in een fonds stoppen om beginnende teams te steunen. Ik heb het altijd al raar gevonden dat als je als team punten had, je geld kreeg voor bv transport. Als ze dat nou eens doen voor teams die nog niet zover zijn dat ze punten scoren. Dat zijn nou juist de teams die dat geld hard nodig hebben om vooruit te komen. Daar kun je dan een performance clausule aan verbinden om te voorkomen dat een of andere patjakker voor de lol een F1 team begint en zo lekker subsidie opstrijkt. Je moet echt vooruit gaan en zodra je op een bepaald nivo bent, vervalt de subsidie.
Kijk naar MotoGP, waar niet-fabrieksteams tijdelijk onder andere regels rijden vwb brandstofvoorraad, motormanagement e.d. Zo kunnen ze zich ontwikkelen, en zodra ze een keer op het podium zijn geweest (of meerdere keren, ik weet het niet precies) moeten ze aan dezelfde regels voldoen als de rest. Dat heeft Ducati enorm geholpen bijvoorbeeld.
De kam moet er doorheen. En ik denk dan maar dat als Ferrari daar niet mee kan leven, dan rotten ze maar lekker op. Het is typisch Italiaans: als ze de boel niet kunnen flessen hebben ze er geen zin meer in. Het lijkt meer op een mafia team dan een sportief team. Opzouten!
Als je 50-80 pk dichtrijdt met een chassis, kun je er wel vanuit gaan dat dit een significant verschil is lijkt me.Grimmie187 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:24:
[...]
Ik denk dat het op zich best kan, zie 2010-2013. Maar sinds de nieuwe motorformule is wel gebleken dat het voor klantenteams nog lastiger is geworden om kampioen te worden. Beide 'onafhankelijke' motorbouwers Honda en Renault hebben flinke moeite om bij te benen in ieder geval.
Wat mij meer verbaasd is dat veel mensen hier denken dat RBR makkelijk kampioen wordt als ze met Mercedes/Ferrari motor zouden rijden.. Tuurlijk hebben ze een goed chassis maar op basis van afgelopen seizoenen echt niet significant beter dan dat van Mercedes of Ferrari.
Ook in die periode is Red Bull volgens de overlevering kampioen geworden 'ondanks' de renault motor. Toen ook al 50-100 pk te kort.RobertMe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:30:
[...]
Volgens mij is er een moment geweest in alle moder gegooi dat Renault aangaf dat RBR wel klaagt als de Renault het niet doet, maar niks aan "positiviteit" aan Renault geeft als het wel goed gaat. Oftewel, ja, RBR is 4x kampioen geworden met een Renault motor, maar Renault heeft daar niet veel voor terug gekregen en de credits gingen naar RBR. Nu het echter slecht gaat met de Renault motor staat RBR wel vooraan om de vuile was buiten te hangen (bv ook van motoren die na de race netjes aan Renault worden gegeven en volgende race met gebroken krukas aankomen, of een race dat Renault de MGU-K was vergeten en Horner die maar in de handbagage moest meenemen).
Dus zoveel reclame zal het Renault denk ik niet opleveren. In ieder geval minder dan ze hopen (en uiteraard veel minder als dat hun eigen fabrieksteam kampioen zou worden).
alles kan off-topic
Sinds deze motorformule krijgt Renault het niet op de rit, er blijven betrouwbaarheids issues en een gebrek aan vermogen. Voor mij wel reden om er niet meer in te geloven dat RBR met Renault in deze motorformule mee gaat kunnen doen om de titels.Grimmie187 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:24:
[...]
Ik denk dat het op zich best kan, zie 2010-2013. Maar sinds de nieuwe motorformule is wel gebleken dat het voor klantenteams nog lastiger is geworden om kampioen te worden. Beide 'onafhankelijke' motorbouwers Honda en Renault hebben flinke moeite om bij te benen in ieder geval.
Ik ben dus één van de mensen die dat denkt, ja. Waarom anders zou zowel Mercedes als Ferrari geen motor willen leveren? Tevens heeft (volgens mij) een Mercedes engineer in een interview bij Sky al eens aangegeven dat RedBull niet bij te houden zou zijn met hun motor.Wat mij meer verbaasd is dat veel mensen hier denken dat RBR makkelijk kampioen wordt als ze met Mercedes/Ferrari motor zouden rijden..
Ik ook. Ik zou sowieso naar een minder afhankelijk veld willen, waarbij kleinere teams in een gekke wedstrijd ook kans kunnen maken op de serieuze punten. Dus inderdaad, dat je na een gekke wedstrijd ineens een Sauber coureur op het podium ziet staanIk ben eigenlijk best benieuwd hoe de verhoudingen zouden liggen als RBR, Mercedes en Ferrari met dezelfde motoren zouden rijden..
Voor mij als neutraal kijker valt er in elk geval weer genoeg te bezien. Hoe vergaat het Honda bij Toro Rosso? Is de motor echt betrouwbaar, en hoe doet-ie het op snelheid? De paydrivers bij Williams, komt daar ook echt wat uit? En stel dat Kubica (naarmate hij de auto beter leert kennen etc) bij tests/FP1 sessies sneller blijkt te zijn dan de 2 inkooprijders*? Kan RBR meekomen met Mercedes en Ferrari? En bij gelijkmatige betrouwbaarheid, wie is de betere van de 2 RBR rijders? Overal wordt druk geroepen dat Max het supertalent is. Tuurlijk, het jong doet het goed, erg goed. Maar Ricciardo is ook absoluut geen pannekoek. Feit is dat het tot nu toe een leuk duo is, we zullen zien of en hoe dat veranderd als Renault perongeluk wel een blok gebouwd heeft dat RBR in staat stelt mee te vechten om het WK
Mercedes en Ferrari... Tsja, dat kennen we. Voorspelbare nummer 1 en 2 rijder, met name Mercedes heeft zijn zaken over het algemeen heel goed voor elkaar. Het is goed dat Ferrari ze vorig seizoen het vuur aan de schenen kon leggen, maar we hebben ook gezien dat ze het niet volhouden. En ja, ik noem daarbij ook de 'waas' van Vettel om in Singapore zichzelf, zijn teamgenoot en Max onschadelijk te maken. Waarom? Ferrari had Kimi toch wel voor 'm weg gehaald en ook Max had hij wel weer gepakt, en al was dat niet gelukt, dan nog had Vettel met een P2 aan de finish goede zaken gedaan voor zijn WK strijd. Vele malen beter in elk geval, dan hoe het nu is gegaan. Maargoed.. We zullen zien hoe het dit seizoen verloopt. Ik hoop dat Mercedes eens serieus tegenstand gaat krijgen, en ookal pakt Hamilton dan eind dit seizoen zijn 5'e titel... Mij best, als hij er dan maar totaal gesloopt door de felle strijd bij staat. Alles is beter, dan een Mercedes (of welk ander team dan ook) dat met 2 vingers in de neus op cruisecontrol op 2s voor het veld uit rijdt en titels pakt.
* persoonlijk denk ik dat Kubica gewoon heel tevreden moet zijn met het feit dat-ie het geschopt heeft tot test- en reservecoureur. Als-ie echt weet te overtuigen hoop ik dat er een team is dat het lef heeft om hem ook een echte kans te geven, al is dat voor 1 seizoen. Natuurlijk wil je nieuw talent niet blokkeren door een oudgediende te lang aan te houden.
Voor zover ik heb begrepen ging het om een bonus die Ferrari kreeg, bovenop de herritage bonus. Maar inderdaad:mphilipp schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:33:
Nou roept Toto Wolff weer dat de FIA Ferrari niet moet provoceren, want Marchionne zou zomaar ineens écht kunnen opstappen uit de F1.
Dit dus, zo kun je de sport toegankelijker maken voor nieuwe teams, krijgt een nieuw team ook een eerlijke kans om voet aan de grond te zetten en zich te ontwikkelen. En inderdaad, zodra je laat zien dat je mee kunt draaien zijn de voordeeltjes weer weg. Lijkt mij een prima idee.Wat ze met dat geld moeten doen, in plaats van het weg te geven aan de rijke teams, is het in een fonds stoppen om beginnende teams te steunen. Ik heb het altijd al raar gevonden dat als je als team punten had, je geld kreeg voor bv transport. Als ze dat nou eens doen voor teams die nog niet zover zijn dat ze punten scoren. Dat zijn nou juist de teams die dat geld hard nodig hebben om vooruit te komen. Daar kun je dan een performance clausule aan verbinden om te voorkomen dat een of andere patjakker voor de lol een F1 team begint en zo lekker subsidie opstrijkt. Je moet echt vooruit gaan en zodra je op een bepaald nivo bent, vervalt de subsidie.
Uiteindelijk kan ook ik niet anders dan tot de volgende conclusie komen:
Helemaal mee eens. Ik snap sowieso niet wat er zo 'heilig' aan Ferrari is, waarom moeten we ze absoluut niet verliezen? Omdat ze er vanaf het begin bij waren? Dat zegt wat mij betreft helemaal niets, verdedigt eerder een standpunt dat het misschien juist wel tijd is dat ze oprotten. Zo te horen bevalt het ze niet meer in de sport? Opbokken dan, niet eindeloos gaan mekkeren en dreigen maar ook je woord een keer na komen en daadwerkelijk je koffers pakken. Tot nu toe is het niks meer dan een (wmb smerig) spelletje om macht en geld. Dat ga je maar lekker ergens anders doen.De kam moet er doorheen. En ik denk dan maar dat als Ferrari daar niet mee kan leven, dan rotten ze maar lekker op. Het is typisch Italiaans: als ze de boel niet kunnen flessen hebben ze er geen zin meer in. Het lijkt meer op een mafia team dan een sportief team. Opzouten!
[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 15-03-2018 13:55 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
https://www.grandprixradi...-van-de-fia-naar-ferrari/
Overstap? FIA was toch al Ferrari?
AMuS maakt terecht de opmerking dat het een "leuk" schouwspel gaat worden als ze de Ferrari motoren opstarten op de grid voor aanvang van de race. Ik vraag me af of je daar als coureur in de praktijk last van krijgt als je daar direct achter moet starten of ronden lang achter moet blijven hangen tijdens de race?

Testing, one, two ...
De rook is alleen bij de 1e keer opstarten van de auto.hardware-lover schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:56:
[AMuS] een heel artikel betreffende de rookgordijnen die Ferrari aangedreven auto's als Special Effect aan het 2018 seizoen toe gaan voegen. Helemaal duidelijk wordt het niet gemaakt in het artikel, waarom bij de Ferrari krachtbron wel, maar bij de Mercedes krachtbronnen er geen dusdanige rookontwikkeling te zien is. Beiden staan bekend om dat overmatige olieverbruik, dus waarom de 2018 regelwijziging nu zo duidelijk is bij de één, maar niet bij de andere, zichtbaar is?
AMuS maakt terecht de opmerking dat het een "leuk" schouwspel gaat worden als ze de Ferrari motoren opstarten op de grid voor aanvang van de race. Ik vraag me af of je daar als coureur in de praktijk last van krijgt als je daar direct achter moet starten of ronden lang achter moet blijven hangen tijdens de race?
[afbeelding]
Na de opwarmronde zal de Ferrari dus niet roken bij het optrekken.
(bij het optrekken voor de opwarmronde mogelijk wel, maar dat is toch lui wegrijden dus dat zal niet zoveel uitmaken)
Het continu sprayen van olie kan misschien nog wel een issue'tje zijn. (ik moet meteen aan mario kart etc denken
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Och, ze worden toch beveiligd door de halo?YakuzA schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:22:
Het continu sprayen van olie kan misschien nog wel een issue'tje zijn. (ik moet meteen aan mario kart etc denken)
Lichtelijk overdreven (allemaal op f1technical destijds tot in den treure besproken):MikeyMan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:57:
[...]
Als je 50-80 pk dichtrijdt met een chassis, kun je er wel vanuit gaan dat dit een significant verschil is lijkt me.
[...]
Ook in die periode is Red Bull volgens de overlevering kampioen geworden 'ondanks' de renault motor. Toen ook al 50-100 pk te kort.
Cosworth CA2010 = gaven op 770, gemeten op 720
BMW P98/9 = 765
Mercedes FO108W = 760
Ferarri 056 = 750
Honda RA808E = 745
Renault RS27-2009 = 740
Toyota RVX9 = 730
20 pk minder t.o.v. de Mercedes, met als voordeel een hogere fuel efficiency (Renault teams konden met minder brandstof toe wat het tekort compenseerde), minder koeling nodig en beter koppelverloop. Alle cijfers voor jaar 2009 of laatste jaar actief maar gezien de bevriezing van de regels zal daar voor latere jaren geen verschil in zitten. Er is meer dan alleen piek vermogen, ook in dit tijdperk laat Mercedes dat heel goed zien, hun brandstofverbruik is zeer goed i.c.m. een hoog vermogen. Ferrari lijkt daar tegen grenzen aan te lopen.
Renault motor die minder vermogen levert maar wel volledig is ingericht op off-throttle blown diffuser. Dat is hetzelfde als het hypothetische geval waar McLaren met Honda kampioen was geworden "ondanks" de size-zero motor.MikeyMan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:57:
[...]
Ook in die periode is Red Bull volgens de overlevering kampioen geworden 'ondanks' de renault motor. Toen ook al 50-100 pk te kort.
Dat wilden ze zelf. Zonder het ge/misbruik maken van off throttle blown diffuser was Red Bull geen kampioen geworden.
In mijn ogen was dat gewoon een goede motor, vrijwel genoeg vermogen en efficiënt, ook nog in combinatie met off-throttle diffuser trucje.melcon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:30:
20 pk minder t.o.v. de Mercedes, met als voordeel een hogere fuel efficiency (Renault teams konden met minder brandstof toe wat het tekort compenseerde), minder koeling nodig en beter koppelverloop. Alle cijfers voor jaar 2009 of laatste jaar actief maar gezien de bevriezing van de regels zal daar voor latere jaren geen verschil in zitten. Er is meer dan alleen piek vermogen, ook in dit tijdperk laat Mercedes dat heel goed zien, hun brandstofverbruik is zeer goed i.c.m. een hoog vermogen. Ferrari lijkt daar tegen grenzen aan te lopen.
Je kan daar als klant over gaan zeuren, dan ben je gewoon niet loyaal. Dat is het team denk ik.
Misschien ben ik te simpel, maar is een opvangbakje van TupperWare niet makkelijker? Kun je het na de race millieuvriendelijk afvoeren, is de F1 meteen weer wat groener...
op ruim 2000 liter brandstof per race zal dat denk niet zoveel uitmaken denkmphilipp schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:53:
Misschien ben ik te simpel, maar is een opvangbakje van TupperWare niet makkelijker? Kun je het na de race millieuvriendelijk afvoeren, is de F1 meteen weer wat groener...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Heb zo een vermoeden dat 2000 liter brandstof ook niet zoveel uitmaakt als je ziet hoeveel banden er bij een race doorheen gaan of hoeveel banden er ongebruikt weer omgesmolten worden.basvn schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:00:
[...]
op ruim 2000 liter brandstof per race zal dat denk niet zoveel uitmaken denk
Wat dacht je van al die bezoekers, veel vervuilender dan het hele circus bij elkaar.alesandro_46 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:05:
En de trucks/vliegtuigen die het hele circus over en weer transporteren...
Als ze het op AMuS niet direct kunnen verklaren, waarom het verschil er is, dan verwacht ik niet dat het zo simpel is..mphilipp schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:53:
Dat die Ferrari zo rookt heeft te maken met de plek waar zij de olie dumpen. Zo'n verhaal kwam er uit bij dat Sky stukje met Ted Kravitz enzo. Gecombineerd met de lage temperaturen op Barcelona leek het heel wat. Ik geloof dat het door de uitlaat komt oid. Bij de anderen zie je dat niet zo omdat ze op een andere plek venten. Niet echt heel interessant.
Petr Hlawiczka
RedBull are the fastest at the moment potentially. The have some sort of upgrade coming... 0.2-0.4s "I heard," fears Hamilton.
Ik ben benieuwd of de RB14 werkelijk van flink wat updates voorzien gaat worden volgende week. Vorig jaar was er nauwelijks iets gewijzigd aan de wagen in Melbourne, maar toen waren ze ook volledig het spoor bijster met correlatie theorie/praktijk windtunnel/circuit. Dat laatste "lijkt" dit jaar niet het geval te zijn?
[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 15-03-2018 16:17 ]
Testing, one, two ...
Ik vind het maar een vaag verhaal.mphilipp schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:53:
Dat die Ferrari zo rookt heeft te maken met de plek waar zij de olie dumpen. Zo'n verhaal kwam er uit bij dat Sky stukje met Ted Kravitz enzo. Gecombineerd met de lage temperaturen op Barcelona leek het heel wat. Ik geloof dat het door de uitlaat komt oid. Bij de anderen zie je dat niet zo omdat ze op een andere plek venten. Niet echt heel interessant.
Bij normale auto's is het olie circuit gesloten en zal het verbruik nihil moeten zijn, pas als de schraapveren of klepseals slijten gaat de motor olie verbranden (met turbo's zijn er nog wat meer mogelijkheden).
Echter ik meen dat de F1 motoren geen zuigerveren gebruiken en dus olie nodig hebben tussen de zuiger en de wand (en dus olie verbruiken), het klep systeem daarentegen is volgens de regels wel gewoon "standaard".
Maar dan is het dus nog vreemd dat die Ferrari motor op bepaalde momenten zoveel extra olie nodig heeft. Klinkt alsof ze extra olie nodig hebben op moment om te koelen?
vragen vragen vragen
Ik vermoed dat dit het gevolg is van een koude motor en de spelingen die er dan her en der zijn.YakuzA schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:22:
[...]
De rook is alleen bij de 1e keer opstarten van de auto.
Na de opwarmronde zal de Ferrari dus niet roken bij het optrekken.
(bij het optrekken voor de opwarmronde mogelijk wel, maar dat is toch lui wegrijden dus dat zal niet zoveel uitmaken)
Het continu sprayen van olie kan misschien nog wel een issue'tje zijn. (ik moet meteen aan mario kart etc denken)
Wanneer de motor warm is zijn deze spelingen ( in verschillende mateiraal soorten ) verkleind
HeAdWaVe74 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:03:
[...]
Ik vermoed dat dit het gevolg is van een koude motor en de spelingen die er dan her en der zijn.
Wanneer de motor warm is zijn deze spelingen ( in verschillende mateiraal soorten ) verkleind
(als ze niet verwarmd worden vantevoren was er (vroeger iig) niet genoeg ruimte voor de zuigers om te bewegen
Zou me niet verbazen dat er meer oliedamp uit de nieuwe outlet komt, die dan gaat roken zodra deze gemixt wordt met de hete uitlaatgassen voor de afzuiging bijvoorbeeld.
PSN
Ik denk dat ze in bedrijf iets warmer worden ( zie MCL)YakuzA schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:07:
[...]
het blijft me een raadsel waar het vandaan komt. F1 motoren worden al tijden voor het starten opgewarmd zodat ze niet koud zijn.
(als ze niet verwarmd worden vantevoren was er (vroeger iig) niet genoeg ruimte voor de zuigers om te bewegen)
Zou me niet verbazen dat er meer oliedamp uit de nieuwe outlet komt, die dan gaat roken zodra deze gemixt wordt met de hete uitlaatgassen voor de afzuiging bijvoorbeeld.
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Peilstok?daniellammers schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:24:
Hoe wordt het olieverbruik gemeten?
Hoe weet je hoeveel er tegen de zuigerwanden zit? En bij de kleppen?
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Nivo in het olietankje wordt gemonitord door de FIA.daniellammers schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:24:
Hoe wordt het olieverbruik gemeten?
(ze mogen ook geen geheim extra tankje hebben)
Het wordt zelfs soortvan realtime gemonitord:
https://www.autosport.com...on-oilasfuel-burn-in-2018The first new requirement is that teams must supply the measurement of the oil level in their cars' main tank to the FIA "at all times" during a grand prix weekend.
The mass of the oil in tanks other than the main tank must also be declared to the FIA one hour before the start of the race, to provide a total sum of what is in the car.
This is aimed at highlighting anomalies in oil consumption, such as extra oil being burned in qualifying compared to the races.
[ Voor 55% gewijzigd door YakuzA op 15-03-2018 16:46 ]
PSN
Bij een dry-sump motor heb je niet zoveel aan een pijlstok. Zover ik weet kijkt de FIA inderdaad naar het reservoir
Ik denk dat we race en kwalificatie goed uit elkaar moeten houden. Mercedes gaat waarschijnlijk bijna alle poles pakken in het aankomende seizoen. Je hebt vermogen en downforce nodig voor kwalificaties, en dat heeft Mercedes in overvloeden.hardware-lover schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:31:
[...]
Als ze het op AMuS niet direct kunnen verklaren, waarom het verschil er is, dan verwacht ik niet dat het zo simpel is..
Petr Hlawiczka
RedBull are the fastest at the moment potentially. The have some sort of upgrade coming... 0.2-0.4s "I heard," fears Hamilton.
Ik ben benieuwd of de RB14 werkelijk van flink wat updates voorzien gaat worden volgende week. Vorig jaar was er nauwelijks iets gewijzigd aan de wagen in Melbourne, maar toen waren ze ook volledig het spoor bijster met correlatie theorie/praktijk windtunnel/circuit. Dat laatste "lijkt" dit jaar niet het geval te zijn?
In de race gaan andere zaken spelen. Alle PU's worden omlaag geschroefd waardoor het verschil in vermogen een stuk kleiner word. Daarnaast gaan andere zaken ook tellen. Heeft je auto meer last van dirty air? Wendbaarheid om in te halen? Bandenslijtage waardoor je minder rondjes kan rijden of langzamer moet? Prestatiedelta tussen verschillende banden? Dat zijn zaken die RBR waarschijnlijk beter voor elkaar heeft dan wie dan ook.
Mercedes is uiteindelijk een "kwalificeer op pole, rij bij de start weg en win met gemak" type auto's. Mercedes wint haar races meestal op zaterdag, niet op zondag. RBR haar auto's zijn racers voor zondag. Als die in gevecht kunnen komen met Mercedes dan kunnen ze winnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel piek en boost vermogen Merc over heeft nu ze geen olie meer mogen inspuiten in de inlet, en truukjes zoals het extreem koelen van de lucht die de motor in gaat ook niet meer mogen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:01:
[...]
Ik denk dat we race en kwalificatie goed uit elkaar moeten houden. Mercedes gaat waarschijnlijk bijna alle poles pakken in het aankomende seizoen. Je hebt vermogen en downforce nodig voor kwalificaties, en dat heeft Mercedes in overvloeden.
Het is idd al jaren dat de Merc relatief meer last heeft in verkeer, vermoed dat ze daar niet al teveel aandacht aan geven bij de aero testen.In de race gaan andere zaken spelen. Alle PU's worden omlaag geschroefd waardoor het verschil in vermogen een stuk kleiner word. Daarnaast gaan andere zaken ook tellen. Heeft je auto meer last van dirty air? Wendbaarheid om in te halen? Bandenslijtage waardoor je minder rondjes kan rijden of langzamer moet? Prestatiedelta tussen verschillende banden? Dat zijn zaken die RBR waarschijnlijk beter voor elkaar heeft dan wie dan ook.
Kortom alle ingredienten voor een spannend begin van het seizoenMercedes is uiteindelijk een "kwalificeer op pole, rij bij de start weg en win met gemak" type auto's. Mercedes wint haar races meestal op zaterdag, niet op zondag. RBR haar auto's zijn racers voor zondag. Als die in gevecht kunnen komen met Mercedes dan kunnen ze winnen.
PSN
Op veel circuits is de zachtste band de soft, sommige circuits met meer slijtage is dat de medium. Alleen Barcelona heb je harde banden. Zo ga je dus meer races krijgen die voornamelijk op US, SS en soft gereden gaan worden. Dat zal vaak ten nadele van Mercedes zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb één overzichtje langs zien komen waaruit lijkt dat RBR er idd vanuit gaat dat ze in moeten kunnen halen, niet zomaar als snelste kwalificeren.DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:01:
[...]
[knip]
Mercedes is uiteindelijk een "kwalificeer op pole, rij bij de start weg en win met gemak" type auto's. Mercedes wint haar races meestal op zaterdag, niet op zondag. RBR haar auto's zijn racers voor zondag. Als die in gevecht kunnen komen met Mercedes dan kunnen ze winnen.
Testing, one, two ...
Misschien moet ik aan Mercedes een kannetje van die Petronas rommel vragen, kijken of ik ineens harder ga. Elke dag teveel olie erin...
Blijft bijzonder dat dat zomaar kan.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Zoals eerder gezegd, maximale gardening leave in de Zwitserse wet is 3 maanden. Daar is de FIA legaal aan gebonden.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:04:
Ik ben bang dat het tevergeefs is: https://www.autosport.com...a-signing-broke-agreement
Blijft bijzonder dat dat zomaar kan.
Voor interessante nieuwtjes: de 1e F1 report van sky:
[YouTube: https://youtu.be/G6oDNd3D8b8]
/edit: Ted tipt Max voor de race win in Australië

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 15-03-2018 22:24 ]
PSN
3300 vragen aan Schumacher, coincidence? I think don't think sopilskes schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:00:
Dit heeft HELEMAAL NIKS met 2018 te maken, maar dit filmpje had ik nog nooit gezien van Schumi en Jos:
[video]
Je bedoeld dat Ferrari gewoon daar zijn kont mee veegt?Hmtsjmftsch schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:03:
Maar schijnbaar was er wel een gentleman's agreement om die periode te verlengen naar 12 maanden. Zowel de FIA als Ferrari voelden zich daar schijnbaar niet aan gebonden.
De FIA heeft daar niets mee te maken. Zoals hierboven vermeld kunnen die 3 maanden opleggen en daar houdt het op.
PSN
Beetje laat, maar als je de laatste tijd het nieuws heb gevolgd zitten er niet echt nieuwe dingen inTommy The Cat schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:27:
[...]
Mag ik zo lui zijn.. zit hier nog nieuws in of weten we het inmiddels wel?
Wettelijk gezien is een gentleman's agreement inderdaad niet bindend, maar ik had toch gehoopt dat de FIA wel andere middelen heeft om druk uit te oefenen. Nou ja, het zal allemaal wel bij het proces horen om tot een nieuwe overeenkomst tussen FIA en teams te komen. Waarschijnlijk krijgen we nog wel aardig wat kanongebulder de komende 2 jaar.YakuzA schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:23:
[...]
Je bedoeld dat Ferrari gewoon daar zijn kont mee veegt?
De FIA heeft daar niets mee te maken. Zoals hierboven vermeld kunnen die 3 maanden opleggen en daar houdt het op.

Wet race !!
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Er 25 punten gegeven zouden worden voor de snelste pre-season test lap-time?
daniellammers schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:27:
[...]
Hoe weet je hoeveel er tegen de zuigerwanden zit? En bij de kleppen?
Rustig!! Was een geintje.GH45T schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:42:
[...]
Bij een dry-sump motor heb je niet zoveel aan een pijlstok. Zover ik weet kijkt de FIA inderdaad naar het reservoir
Dat zou heel goed kunnen, ze hadden eerder in het seizoen problemen met trillingen in de motor, waarschijnlijk afkomstig van de versnellingsbak. Als McLaren de messen van de maaier niet perfect gebalanceerd heeft, dan krijg je inderdaad trillingen met dit tot gevolg.Razorbite schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:10:
Misschien is dit wat Honda testte bij Mclaren de afgelopen jaren??
Overigens....je moet er maar op durven zitten met die snelheid en zo'n hoog zwaartepunt
Ze hebben er laatst wel een filmdag mee gedraaidRazorbite schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:10:
Misschien is dit wat Honda testte bij Mclaren de afgelopen jaren??
Eerder constant rood, want huilies.lukadad schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 00:02:
Om iedereen al 'warm' te maken voor het komende 'F1 Australia' topic, hierbij het weerbericht :
[afbeelding]
Wet race !!
1 april
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Was toch een idee? Ze doen het bij Nascar en Indy ook, je merkt er bar weinig van. Klinkt beetje als achtergrond muziek bij een hoofdmenu van F1 2018 (de game), niet echt storend.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Alleen vind ik bijvoorbeeld het achtergrondmuziekje dat men gebruikt bij de Formule E bij herhalingen wel bloedirritant.SinergyX schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:41:
[...]
Was toch een idee? Ze doen het bij Nascar en Indy ook, je merkt er bar weinig van. Klinkt beetje als achtergrond muziek bij een hoofdmenu van F1 2018 (de game), niet echt storend.
Maar ja, dat is Formule E.. Wie kijkt dat nu?
-
Inderdaad van mij mag de eerste kwalificatie/race ook wel droog verlopen. Maar in een week kan er veel veranderen.Tommy The Cat schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:06:
Natte kwalificatie/race zou jammer zijn. Dan moeten we twee weken langer wachten om te zien hoe de verhoudingen echt liggen.
YouTube: F1 Season Launch 2018: Engineered Insanity
[ Voor 10% gewijzigd door Dijkstraat op 16-03-2018 10:16 ]
Persoonlijk kan ik niet naar de Formule E kijken, wat een geluidEdd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:06:
[...]
Alleen vind ik bijvoorbeeld het achtergrondmuziekje dat men gebruikt bij de Formule E bij herhalingen wel bloedirritant.
Maar ja, dat is Formule E.. Wie kijkt dat nu?

Sorry, maar het geluid van de auto's, het opschakelen, dat is mijn muziek, dus laat die storende factor weg ajb....
Ja, ok, het is minder geworden qua geluid e.d., maar muziek??
Het wordt tijd dat er liefhebbers worden aangenomen bij de F1, want er lijken me nu toch wel teveel wereldvreemde nono's aan de knoppen te draaien, ongelofelijk.
Zo, dat vind ik er van
Nog een week en dan hebben we er al twee vrije trainingen op zitten.

Bij de Formule E zou een muziekje tijdens de race ook prettig zijnArcticWolf schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:20:
[...]
Persoonlijk kan ik niet naar de Formule E kijken, wat een geluid![]()
Testing, one, two ...
Misschien moeten ze bij (bijvoorbeeld Peptalk) Max eens confronteren met z'n vader die hier zegt dat-ie liever heeft dat z'n kind gaat paard rijden of voetballenpilskes schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:00:
Dit heeft HELEMAAL NIKS met 2018 te maken, maar dit filmpje had ik nog nooit gezien van Schumi en Jos:
[video]
Na die beelden van die 10-15 meter later remmen, eens kijken of Max kan raden hoe Jos erover dacht destijds, ofzo
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
dat 10/15 meter later remmen hebben ze hem al een voor de voeten gegooid.Destruction schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:21:
[...]
Misschien moeten ze bij (bijvoorbeeld Peptalk) Max eens confronteren met z'n vader die hier zegt dat-ie liever heeft dat z'n kind gaat paard rijden of voetballen![]()
Na die beelden van die 10-15 meter later remmen, eens kijken of Max kan raden hoe Jos erover dacht destijds, ofzo
toen moest die raden van wie de quote is.
edit: [Video: https://www.autobahn.eu/5259/max-verstappen-kan-zijn-ogen-niet-geloven-na-het-zien-van-deze-video/]
of bedoelde je dat al? ben niet wakker
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2018 11:24 ]
Dat is inderdaad precies wat ik bedoeldeVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:22:
[...]
dat 10/15 meter later remmen hebben ze hem al een voor de voeten gegooid.
toen moest die raden van wie de quote is.
edit: [video]
of bedoelde je dat al? ben niet wakker
Omdat het filmpje op die site niet lijkt te werken, ff zo:
[YouTube: https://youtu.be/SlT5yVf6wxw?t=23m9s]
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 16-03-2018 11:29 ]

En nu brengen ze een limited edition slipper uit

https://twitter.com/VanGamerenF1/status/974579942947262465
Dangerzone? Serieus Liberty....

Jammer dat ze een tijdlijn laten zien voor hoe ver hij in de ronde zit. Had liever een kaartje gezien van het circuitRoamor schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:04:
Het dramatiseren gaat wel erg ver imho; na muziek bij herhalingen ook nieuwe graphics:
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik vind het jammer dat je geen info meer ziet over het gas- en rempedaal en ook geen RPM info. Daarnaast zou een kaartje met een locatie op het circuit beter zijn.Boinkie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:06:
Veranderingen doen pijn heGraphics zien er best gelikt uit. Het werkt tenminste lijkt het.. Konden we van de nieuwe graphics vorig jaar niet zeggen.
Eerlijk gezegd zou ik opteren voor een scrolling positionbar zoals bij de IndyCars e.d.
Ik had idd ook brakingzone verwacht, maar voor de rest ziet het er wel goed uit.Roamor schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:04:
Het dramatiseren gaat wel erg ver imho; na muziek bij herhalingen ook nieuwe graphics:
Maar voor de nieuwe kijkers zal het wel beter werken...
Dit is toch niet serieus of wel?Roamor schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:04:
die danger-zone melding had ook enkel betrekking op lewis, toen hij bij seb in de buurt kwam
Op zich zijn een aantal veranderingen wel fijn voor nieuwe kijkers of mensen die het niet heel scherp volgen.Roamor schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:04:
Maar zo geeft het wel een videogame look en een aantal dingen zijn onnodig versimpelt en eigenlijk verpest zo. Ik zie in ieder geval geen toerental of indicator van versnelling of remmen meer. Dangerzone is gewoon belachelijk en dan komt de halo er ook nog eens bij. Dat zal vanuit deze hoek echt zwaar gaan zuigen. We zien alleen dat ding.
Wat is het volgende? Als iemand crasht dan krijg je een bebloed scherm. "Bloody screen, surreal".

Komt wel een beetje wanhopig over van Liberty als dit nou de soort veranderingen zijn waar ze druk mee zijn. Bernie, kom er maar in..
Tja liberty laat maar weer eens zien dat verandering niet perse verbetering is. Persoonlijk vind ik de nieuwe tv graphics nog wel meevallen alleen doe gewoon een normaal lettertype en laat dezelfde relevante informatie zien zonder al te veel poespasGrimmie187 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:36:
We zullen wel weer hopeloos ouderwets zijn maar wat was er in hemelsnaam mis met de oude graphics?!
Komt wel een beetje wanhopig over van Liberty als dit nou de soort veranderingen zijn waar ze druk mee zijn. Bernie, kom er maar in..
Juist, jij snapt hetDaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:24:
[...]
Op zich zijn een aantal veranderingen wel fijn voor nieuwe kijkers of mensen die het niet heel scherp volgen.
Maar zo geeft het wel een videogame look en een aantal dingen zijn onnodig versimpelt en eigenlijk verpest zo. Ik zie in ieder geval geen toerental of indicator van versnelling of remmen meer. Dangerzone is gewoon belachelijk en dan komt de halo er ook nog eens bij. Dat zal vanuit deze hoek echt zwaar gaan zuigen. We zien alleen dat ding.![]()
Wat is het volgende? Als iemand crasht dan krijg je een bebloed scherm. "Bloody screen, surreal".
En flashing POWERBOOST als er iemand inhaalt.
En voor de echte info zoals toerental gas/remmen die zal wel in hun betaal stream zitten.
Wat mij betreft allemaal veranderingen, die niet nodig zijn.
https://f1manager.info/ranking/4605
En op het moment dat iemand gaat inhalen komt er groot in beeld: FINISH HIM!!!powah33 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:52:
[...]
Juist, jij snapt het![]()
En voor de echte info zoals toerental gas/remmen die zal wel in hun betaal stream zitten.
HhahaZahariac schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:57:
[...]
En op het moment dat iemand gaat inhalen komt er groot in beeld: FINISH HIM!!!
Dacht je van die fanboost activatie bij Formule E? Is ook allemaal happy onzin die op het beeld komt.powah33 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:52:
[...]
Juist, jij snapt het![]()
En de Formule E heeft al zo'n gare interface bij zulke laps:
YouTube: Formula E Buenos Aires ePrix onboard lap with Daniel Abt
Hier meer van zulke voorbeelden.
https://current-e.com/features/tv-graphics-get-funky/
Ook humor is die line-up met 'AR' effecten voor de coureurs.
Het is hip, het is hype, dus wen er maar vast aan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jikkes, nog even en dan krijgt elke rijder zijn eigen 06 nummertje op het scherm , en kunnen de hippe nieuwe fans stemmen en likes geven tijdens een race.SinergyX schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:01:
[...]
Dacht je van die fanboost activatie bij Formule E? Is ook allemaal happy onzin die op het beeld komt.
En de Formule E heeft al zo'n gare interface bij zulke laps:
YouTube: Formula E Buenos Aires ePrix onboard lap with Daniel Abt
Hier meer van zulke voorbeelden.
https://current-e.com/features/tv-graphics-get-funky/
Ook humor is die line-up met 'AR' effecten voor de coureurs.
Het is hip, het is hype, dus wen er maar vast aan.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Iedereen lijkt nu al de pan uit te flippen over hoe erg het wel niet is zonder dat er 1 race gereden is en niemand weet wat er echt veranderd.
PSN
Edit:
Dit bedoel ik:

[ Voor 25% gewijzigd door jorank op 16-03-2018 17:01 ]
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Zag er inderdaad wel fancy uit. Maar volgens mij werkte dat niet heel goed. Leek erop dat het gewoon faalde aan de kant van weergave, zoals er aan het begin van het seizoen meer nieuwe dingen waren met animaties, info balken etc. In veel gevallen faalde als ik het mij goed herinneren het renderen en was het traag, hakkelig, etc.jorank schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:48:
Weet nog van vorig jaar dat je tijdens de uitzending allemaal mini sectoren kreeg te zien. Volgens mij was dat maar 1 race te zien. Komt dat weer terug eigenlijk? Beviel mij wel.
Hopelijk dat ze voor dit jaar dus wat nieuwe computers hebben die alle infographs wel gerenderd krijgen
Ik werd nogal afgeleid door al die blokjes eigenlijkjorank schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:48:
Weet nog van vorig jaar dat je tijdens de uitzending allemaal mini sectoren kreeg te zien. Volgens mij was dat maar 1 race te zien. Komt dat weer terug eigenlijk? Beviel mij wel.
Edit:
Dit bedoel ik:
[afbeelding]

Naast dat het technisch af en toe faalde, heb ik ergens gehoord/gelezen dat de commentatoren er ook niet zo blij mee waren. Je haalt met zulke mini-sectoren wel een beetje de spanning uit de kwalificatie. Nu kan iedereen wel zien of iemand waarschijnlijk wel of niet een tijd haalt. Een commentator bouwt toch een beetje op naar de finish en dat is hiermee toch een beetje apart. (zoiets zei David Croft, SkyF1, volgens mij)jorank schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:48:
Edit:
Dit bedoel ik:
[afbeelding]
De graphics zoals bij de motogp blijven voorlopig superieur aan de F1ArnevdS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:45:
[...]
Naast dat het technisch af en toe faalde, heb ik ergens gehoord/gelezen dat de commentatoren er ook niet zo blij mee waren. Je haalt met zulke mini-sectoren wel een beetje de spanning uit de kwalificatie. Nu kan iedereen wel zien of iemand waarschijnlijk wel of niet een tijd haalt. Een commentator bouwt toch een beetje op naar de finish en dat is hiermee toch een beetje apart. (zoiets zei David Croft, SkyF1, volgens mij)
PSN
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1