[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.146 views

Onderwerpen

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:49
Alle cijfers uit de test weken:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ypuspqusefl01.png
Edit:Bron

Blijkbaar gaat de Mercedes zonder voet van het pedaal te halen door bocht 3 en 9 van het circuit van Barcalona. Ergens had ik gelezen of gehoord dat Max dit ook kan voor bocht 9.
bron

[ Voor 68% gewijzigd door MuVo op 14-03-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MuVo schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:22:
[afbeelding]

Blijkbaar gaat de Mercedes zonder voet van het pendaal te halen door bocht 3 en 9 van het cercuit van Barcalona. Ergens had ik gelezen of gehoord dat Max dit ook kan voor bocht 9.
bron
Interessant overzicht, heeft het je veel tijd gekost deze samen te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:19

TrekDr0p

QR niet scannen

[afbeelding]

Blijkbaar gaat de Mercedes zonder voet van het pendaal te halen door bocht 3 en 9 van het cercuit van Barcalona. Ergens had ik gelezen of gehoord dat Max dit ook kan voor bocht 9.
bron
Wow had Vettel echt zoveel meer dan Räikkönen gereden???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuVo
Tleilaxu schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:01:
[...]

Interessant overzicht, heeft het je veel tijd gekost deze samen te stellen?
DIt overzicht is niet van mij, zal even de bron vermelden: Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

TrekDr0p schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Wow had Vettel echt zoveel meer dan Räikkönen gereden???
Kennelijk wel. Lijkt erop dat Vettel 5 en Räikkönen maar 3 dagen in actie is gekomen. Dan loopt het verschil wel op natuurlijk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:10
Räikkönen is een dag ziek geweest, maar heeft (uiteindelijk) s'middags nog even gereden.

Ook heeft Räikkönen de pech gehad dat hij aan bod kwam op de dag dat er niet (amper) gereden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Razorbite schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:11:
[afbeelding]
bron

Dit is de speedtrap van dag 4, week twee. Help me even: Ferrari doet gloryruns op hypersofts voor de qualificatie trims, maar is langzamer dan RB in de speedtrap (waarschijnlijk op supers)??

En check dat Mclaren _/-\o_
Red Bull geeft je vleugels. :+
Het lijkt erop dat RBR het met de RB14 voor elkaar heeft om hun vermogensachterstand grotendeels weg te compenseren op de rechte stukken. Vervolgens is hun chassis in staat om zeer scherpe lijnen met hoge snelheid te rijden in bochten. Bij elkaar heb je dan een zeer goede wagen voor zowel races als kwalificatie. Waarschijnlijk beter voor races omdat ze alsnog piekvermogen missen.

Dan de banden. Tja, dit is toch al jaren zo? Mercedes heeft meer last van slijtage van hun achterbanden dan Ferrari of zeker RBR. Staat tegenover dat Mercedes eigenlijk altijd snellere is op harde banden. Zachtere banden helpen teams zoals RBR of Ferrari om dichterbij te komen. Verder lijken die hypersoft banden helemaal niet zoveel sneller te zijn, maar slijten ze wel heel erg snel. Puur Q2/Q3 banden zo lijkt het. Erop kwalificeren zal waarschijnlijk ook twee pitstops gaan forceren. Ze lijken nauwelijks tien rondjes mee te gaan. Rij je een Q3 tijd dan heb je al drie rondjes waarvan een bloedsnel. Dan de ronde voor de race begint en dan kan je een paar rondjes rijden en moet je al naar de pit voor andere banden. Krijgen we wel leukere races te zien want Mercedes kan nu niet zomaar meer wegschieten en een gat slaan.

Als laatste Peptalk voor wie het wil zien. :)
Het was niet zo slecht, mede omdat monteurs en coureurs wel met een ex coureur zoals Doornbos willen praten over zaken. Zaken zoals:
-Dat de hypersoft maar 0,4 seconden sneller is in plaats van de beloofde 0,8 seconden.
-Dat ze nu in bocht 3 en 9 niet eens meer het gas loslaten en gewoon vol gas gaan, in ieder geval RBR.
-Dat Ferrari hun long run pace dus niet zo goed lijkt te zijn.

[YouTube: https://youtu.be/zUxA7XCH_N8?t=45m24s]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:27:
Dan de banden. Tja, dit is toch al jaren zo? Mercedes heeft meer last van slijtage van hun achterbanden dan Ferrari of zeker RBR. Staat tegenover dat Mercedes eigenlijk altijd snellere is op harde banden. Zachtere banden helpen teams zoals RBR of Ferrari om dichterbij te komen. Verder lijken die hypersoft banden helemaal niet zoveel sneller te zijn, maar slijten ze wel heel erg snel. Puur Q2/Q3 banden zo lijkt het. Erop kwalificeren zal waarschijnlijk ook twee pitstops gaan forceren. Ze lijken nauwelijks tien rondjes mee te gaan. Rij je een Q3 tijd dan heb je al drie rondjes waarvan een bloedsnel. Dan de ronde voor de race begint en dan kan je een paar rondjes rijden en moet je al naar de pit voor andere banden. Krijgen we wel leukere races te zien want Mercedes kan nu niet zomaar meer wegschieten en een gat slaan.
Als het verschil tussen de verschillende banden niet meer zo groot is, maakt dat het dan juist niet makkelijker voor de top teams om Q2 door te komen op de iets hardere band? Want de winst wat de andere teams pakken door op de zachtste band te rijden compenseren Merc/Ferr/RBr met de betere auto. Daardoor zouden juist de subtoppers in de problemen komen, omdat die wel de zachtste band moeten gebruiken om naar Q3 door te gaan en vervolgens dus meteen last hebben van de slijtage van die banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Als het verschil tussen de verschillende banden niet meer zo groot is, maakt dat het dan juist niet makkelijker voor de top teams om Q2 door te komen op de iets hardere band? Want de winst wat de andere teams pakken door op de zachtste band te rijden compenseren Merc/Ferr/RBr met de betere auto. Daardoor zouden juist de subtoppers in de problemen komen, omdat die wel de zachtste band moeten gebruiken om naar Q3 door te gaan en vervolgens dus meteen last hebben van de slijtage van die banden.
Daar heb je misschien een punt. O-)
Ik weet alleen niet hoe de verdeling van de banden gaat zijn. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat we hypersoft, ultrasoft en supersoft krijgen voor een race. Bijvoorbeeld hypersoft, supersoft en soft lijkt me logischer en dan zal er wel een gat zijn. Verder konden afgelopen seizoen Ferrari, Mercedes en RBR al op supersoft in plaats van ulltrasoft door Q2 komen en dat dezen de eigenlijk ook nooit. Je komt in de eerste ronde van de race gewoon slechter weg en dan verlies je potentieel al plaatsen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
[afbeelding]
Edit:Bron

bron
Ja, ze gaan echt hard door die bochten. Hamilton gaf in een interview aan met een big smile achter het stuur te zitten:
“The cars, there’s so much downforce in those speeds, you can really feel the whole car starting to bend and flex and still you have the grip and you need to trust the grip. Sliding the car in those speeds is a good feeling, there’s a smile on my face every time.”
“Yesterday I was flat through turn nine which I’ve never been in the whole 10, 12 years I’ve been racing. It’s awesome.”

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Als laatste Peptalk voor wie het wil zien. :)
Het was niet zo slecht, mede omdat monteurs en coureurs wel met een ex coureur zoals Doornbos willen praten over zaken. Zaken zoals:
-Dat de hypersoft maar 0,4 seconden sneller is in plaats van de beloofde 0,8 seconden.
-Dat ze nu in bocht 3 en 9 niet eens meer het gas loslaten en gewoon vol gas gaan, in ieder geval RBR.
-Dat Ferrari hun long run pace dus niet zo goed lijkt te zijn.

[video]
Alleen knabbel en babbel langs de zijlijn:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7jhfK11n8u4]

Het enthousiasme is leuk.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
XyritZz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:27:
“Yesterday I was flat through turn nine which I’ve never been in the whole 10, 12 years I’ve been racing. It’s awesome.”
Ja, daar kan ik me iets bij indenken ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:52
Jammer dat de onboard van de snelste ronde in de pre-season tests van Vettel geen telemetrie bevat maar het klinkt alsof hij bocht negen niet helemaal volgas neemt. Al kunnen de zwaartekrachten daar misschien ook wat mee te maken hebben.

Ironisch genoeg heeft Vettel het meeste ervaring van het huidige veld om bocht 9 volle gas te nemen want de RB6 uit 2010 kon dat ook.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pjottum schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:29:
[...]

Alleen knabbel en babbel langs de zijlijn:
[video]

Het enthousiasme is leuk.
Ik vind ze nog steeds beter dan Jack hoor, zeker Doornbos. Olav ook. Jack weg en Doornbos naar de circuits zou ik helemaal goed vinden. ;)

Maar het was best wel leerzaam wat Doornbos duidelijk probeerde te maken. Vond het alleen niet goed bewerkt of gepresenteerd. Het voelt alsof er steeds stukjes weggeknipt zijn die juist relevant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:32:
[...]

Ik vind ze nog steeds beter dan Jack hoor, zeker Doornbos. Olav ook. Jack weg en Doornbos naar de circuits zou ik helemaal goed vinden. ;)

Maar het was best wel leerzaam wat Doornbos duidelijk probeerde te maken. Vond het alleen niet goed bewerkt of gepresenteerd. Het voelt alsof er steeds stukjes weggeknipt zijn die juist relevant zijn.
Jack weg zou zo'n verademing zijn _/-\o_

/can only hope ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21

vhal

ಠ_ಠ

Lasmibalsingh schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:12:
Ironisch genoeg heeft Vettel het meeste ervaring van het huidige veld om bocht 9 volle gas te nemen want de RB6 uit 2010 kon dat ook.
Die auto had zo veel belachelijke hoeveelheden aan downforce dat iedere bocht wel vol gas kon, al speelde het gebrek aan vermogen van de Renault ook wel mee (tov de rest). Ze moesten wel vol gas de bocht door om niet ingehaald te worden op een aansluitend recht stuk. Daarnaast was deze auto een stuk lichter tov de nogal zware 2017/2018 wagens.

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 13-03-2018 19:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

AzzKickah

06-CENSORED

vhal schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:58:
[...]

Die auto had zo veel belachelijke hoeveelheden aan downforce dat iedere bocht wel vol gas kon, al speelde het gebrek aan vermogen van de Renault ook wel mee (tov de rest). Ze moesten wel vol gas de bocht door om niet ingehaald te worden op een aansluitend recht stuk. Daarnaast was deze auto een stuk lichter tov de nogal zware 2017/2018 wagens.
Sure. Maar Hamilton geeft aan dat dit de eerste keer in 12 jaar racen is dat hij die bocht vol gas kan nemen. En de McLaren van 2010 zal ook een stuk lichter zijn geweest dan de wagens van nu, maar die kon het blijkbaar niet.

Alleen maar dubbel impressive natuurlijk, dat nu met -bij wijze van- dubbel zo zware auto's die bocht wel vol gas kan. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

AzzKickah schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:22:
[...]

Sure. Maar Hamilton geeft aan dat dit de eerste keer in 12 jaar racen is dat hij die bocht vol gas kan nemen. En de McLaren van 2010 zal ook een stuk lichter zijn geweest dan de wagens van nu, maar die kon het blijkbaar niet.

Alleen maar dubbel impressive natuurlijk, dat nu met -bij wijze van- dubbel zo zware auto's die bocht wel vol gas kan. :)
114kg verschil, om precies te zijn (734 vs 620, beiden minimum gewicht inc. coureur). Dat verschil merk je nogal, zeker met wagens die 'zo weinig' wegen tov de hoeveelheid power. Het zijn echt hele dure bussen geworden ;(

edit: Daarover gesproken...ik kan er niks aan doen, maar bij het begin van het F1-seizoen moet ik altijd aan twee video's terugdenken. Nummer 1 is Hamilton die Senna's MP4/4 rijdt @ Top Gear, met mini-interview door Clarkson, stylo 'vroeger was alles beter':

Nummer 2 is het geluid van de Ferrari 412/T2. De 3 liter V12 leverde een ongelofelijk fantastische 'huil' waarvan ik vind dat het is zoals F1 hoort te klinken.

Opvallend overigens hoe enorm veel uitval (DNFs) er was in het seizoen van 1995: Wikipedia: 1995 FIA Formula One World Championship.

Goes to show hoe betrouwbaar (in verhouding!) De F1-auto's van nu zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Remy op 13-03-2018 23:15 . Reden: twee nostalgische video's toegevoegd ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:28
Wat Renault doet is toegestaan. Maar ze mogen geen engine modes verzinnen waardoor er extra lucht uit de uitlaat geblazen wordt.
https://nl.motorsport.com...uitlaatconcepten-1014337/

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 22:48
Snowhite0901 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 06:03:
Wat Renault doet is toegestaan. Maar ze mogen geen engine modes verzinnen waardoor er extra lucht uit de uitlaat geblazen wordt.
https://nl.motorsport.com...uitlaatconcepten-1014337/
En volgens mij vervliegt daarmee ook gelijk de hoop op een kwali mode voor RBR ;w

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Bastie-88 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:56:
[...]

En volgens mij vervliegt daarmee ook gelijk de hoop op een kwali mode voor RBR ;w
hoezo? Dit zegt daar niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Snowhite0901 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:57:
[...]

hoezo? Dit zegt daar niets over.
Hoe ga je een engine mode verzinnen die extra vermogen levert zonder dat de uitlaatgassen daarbij verhogen? Zover ik het altijd begrepen heb laten ze met die kwali mode de motoren een rondje op "110%" draaien (de jip en janneke uitleg).
Dan kan het toch bijna niet anders dat ze meer uitstoten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Bastie-88 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:08:
[...]

Hoe ga je een engine mode verzinnen die extra vermogen levert zonder dat de uitlaatgassen daarbij verhogen? Zover ik het altijd begrepen heb laten ze met die kwali mode de motoren een rondje op "110%" draaien (de jip en janneke uitleg).
Het gaat erom dat ze niet bijvoorbeeld extra zuurstof gewoon door de cylinder in en uitlaatkleppen mogen laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Snowhite0901 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:09:
[...]

Het gaat erom dat ze niet bijvoorbeeld extra zuurstof gewoon door de cylinder in en uitlaatkleppen mogen laten komen.
Artikel nog eens gelezen en inderdaad, ik interpreteerde het verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bastie-88 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:08:
[...]

Het gaat vooral om dingen als:
- Off throttle gas geven om de motor extra te laten draaien en uitlaatgassen te produceren voor downforce terwijl de coureur geen gas geeft.

Renault heeft met de geblazen achtervleugel namelijk het issue dat zodra de DRS dichtgaat, de coureur ook van het gas af gaat om een bocht in te gaan. Die 2 veranderingen tegelijk zorgen voor een instabiel downforce level.
Dat wilden ze voorkomen door stiekem de motor door te laten draaien en uitlaatgassen te blijven produceren zonder dat de coureur gas geeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 10:02
Snowhite0901 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:09:
[...]

Hoe zou je dat uberhaupt doen zonder dat ook te verbranden? En dat kan weer alleen door de brandstoflimiet te verhogen, wat al weer niet mag volgens een regel die er al is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
RonaldMcDonald schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Hoe zou je dat uberhaupt doen zonder dat ook te verbranden? En dat kan weer alleen door de brandstoflimiet te verhogen, wat al weer niet mag volgens een regel die er al is...
het gaat erom dat ze in de bochten met weinig gas geven toch flow uit de uitlaat hebben. Dus bijvoorbeeld wat ik zei lucht erin blazen zonder fuel en gewoon je kleppen open zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 10:02
Hmm weet niet zoveel van de F1 techniek maar in een normale straatauto krijg je heel raar motorgedrag denk ik dan. Zwaar afremmen op de motor in ieder geval.

Gebruiken ze eigenlijk nog traditionele nokkenassen of hebben ze al van die nokkenas-loze techniek zoals wat Koenigsegg heeft ontwikkeld?

[ Voor 30% gewijzigd door RonaldMcDonald op 14-03-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

RonaldMcDonald schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Wellicht met een truc met de turbo en MGU-H? Je kan een turbo natuurlijk ook als fan laten werken...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RonaldMcDonald schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:45:

Gebruiken ze eigenlijk nog traditionele nokkenassen of hebben ze al van die nokkenas-loze techniek zoals wat Koenigsegg heeft ontwikkeld?
Volgens mij mag dat niet volgens de regels:

5.1.8 Engines must have two inlet and two exhaust valves per cylinder.

Only reciprocating poppet valves with axial displacement are permitted.

The sealing interface between the moving valve component and the stationary engine component must be circular.

5.7.2 Variable valve timing and variable valve lift profile systems are not permitted.

Dus ook geen Honda VTEC }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
ArcticWolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:01:
[...]

Volgens mij mag dat niet volgens de regels:

5.1.8 Engines must have two inlet and two exhaust valves per cylinder.

Only reciprocating poppet valves with axial displacement are permitted.

The sealing interface between the moving valve component and the stationary engine component must be circular.

5.7.2 Variable valve timing and variable valve lift profile systems are not permitted.

Dus ook geen Honda VTEC }:O
Eigenlijk jammer dat dat soort dingen niet mogen.
Mazda heeft met de skyactiv X ook een intressant concept te pakken, zou leuk zijn als je dergelijke systemen in de F1 terug zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastie-88 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:06:
[...]

Eigenlijk jammer dat dat soort dingen niet mogen.
Mazda heeft met de skyactiv X ook een intressant concept te pakken, zou leuk zijn als je dergelijke systemen in de F1 terug zou zien.
Dat laatste mag wel toegepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
ArcticWolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Dat laatste mag wel toegepast worden.
Nope, Skyactiv motor werkt ook met variabele timing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Er is ergens een filmpje vanuit Hamilton's auto gezien (uit 2010) waarin hij dacht ik achter Vettel reed in Spanje, waarin duidelijk te zien is dat Hamilton flink moet liften om op het circuit te blijven terwijl de RB6 als op rails door die bocht knalt, volgas. Kan hem helaas niet zo vinden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastie-88 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Nope, Skyactiv motor werkt ook met variabele timing
Het /kan/ met variabele timing werken, om het nog beter te maken. Maar Skyactiv is naar mijn weten "gewoon" een SPCCI motor (Spark Controlled Compression Ignition).
Meen dat Honda ook met die techniek bezig is voor de volgende update:

https://www.f1technical.n...18874&start=13215#p742934

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:59

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:33:
[...]
Dat wilden ze voorkomen door stiekem de motor door te laten draaien en uitlaatgassen te blijven produceren zonder dat de coureur gas geeft.
Nee, dat zegt niemand. De FIA waarschuwt Renault dat ze dat soort grapjes niet moeten uithalen omdat het niet getolereerd wordt. Er is vooralsnog niets aan de hand, want niemand heeft nog geconstateerd dat ze dat doen. Met de blown diffuser kon je het horen en vroeg men zich in eerste instantie af wat het was. Toen duidelijk werd dat ze off-throttle gas lieten geven door de computer was de boot aan.
Misschien moeten de coureurs dan zelf maar de throttle blippen zoals Senna altijd deed om de toeren hoog te houden. :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog een leuke opmerking van ons aller Jean Todt over de kritiek van de rijders op Halo. Hij stelt dat de coureurs er zelf om gevraagd hebben en nu niet moeten janken. Ik moet 'm daarin gelijk geven. Als de coureurs vragen om hoofdbescherming in een F1 auto, zijn er maar een beperkt aantal mogelijkheden. Het ruitje is afgewezen (ik denk zelf in een poging het hele verhaal uit te stellen, helaas mislukt) dus blijft een soort van roll bar over.
Todt:
Todt is unimpressed with such remarks, and said drivers especially had no right to speak out against it - because the Grand Prix Drivers' Association pushed so hard for it to be introduced.

"It is short memories and it was a request from the drivers," said Todt, during a media briefing in London on Tuesday.

"On December 16, 2015, I got a letter than was signed by [GPDA directors] Jenson Button, Sebastian Vettel and Alex Wurz, urging us to decide for head protection for the drivers, and I said, 'We are there. We will listen.'

"Immediately we asked the technical people as a priority to see what could come out, and on July 27, 2016 they [the drivers] knew a meeting was going to happen - and they said: 'Don't be weak. Please respect what we have asked you on safety'. So we committed to taking that into consideration.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:17:
Nog een leuke opmerking van ons aller Jean Todt over de kritiek van de rijders op Halo. Hij stelt dat de coureurs er zelf om gevraagd hebben en nu niet moeten janken. Ik moet 'm daarin gelijk geven. Als de coureurs vragen om hoofdbescherming in een F1 auto, zijn er maar een beperkt aantal mogelijkheden. Het ruitje is afgewezen (ik denk zelf in een poging het hele verhaal uit te stellen, helaas mislukt) dus blijft een soort van roll bar over.
Todt:

[...]
Op zich eens, maar blijkbaar spreekt de GPDA dus niet voor alle coureurs(ik geloof dat o.a. Verstappen niet eens lid is).

Vond ook de reactie van Buxton wel mooi:
Bloody hell Jean. It’s not hard. It’s like me asking a security company to fix an anti intruder system at my house. And them putting bars on my widows, a portcullis in front of my door and a moat around my house. Might do the job. But it’s a bit sodding medieval.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MuVo
Waarschuwing 18+ :$ :
spoiler:

[ Voor 18% gewijzigd door MuVo op 14-03-2018 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Als je dit zo ziet kan ik wel snappen waarom mclaren wat koelingsproblemen heeft, lijkt veruit de smalste inlaat te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 18:11
https://nl.motorsport.com...oen-red-bull-1014233/?s=1

Rosberg denkt dat max geen wereld kampioen word bij redbull

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Hij heeft wel een punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:54
Rosberg is verrast dat Verstappen eind vorig jaar de keuze heeft gemaakt om zijn contract bij Red Bull te verlengen tot eind 2020. De kampioen van 2016 ziet het team uit Milton Keynes namelijk voorlopig niet om de titel meedoen. “Het was een vreemde beslissing, omdat hij daar niet de beste auto heeft en de twee teams die op dat moment de beste wagens hadden, de rode loper voor hem hadden uitgerold. Ik heb geen idee wat hem uiteindelijk overtuigd heeft [om zijn contract bij Red Bull te verlengen]. Waarom zou je zo snel bijtekenen?”, vraagt Rosberg,
Loyaliteit misschien? Redbull / Helmut Marko hebben hem wel al op zo'n jonge leeftijd de kans en het vertrouwen gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Volgens mij was de banden keuze voor Melbourne nog niet voorbij gekomen, if so, mea culpa;
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/thejudge13.com/wp-content/uploads/2018/03/01-AU-Selected-Sets-Per-Driver-EN.jpg?resize=768%2C768&ssl=1

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Rudolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Loyaliteit misschien? Redbull / Helmut Marko hebben hem wel al op zo'n jonge leeftijd de kans en het vertrouwen gegeven.
loyaliteit doesnt buy shit :+ alsof contracten/loyaliteit waarde hebben in F1. Tuurlijk is het wenselijk voor team, maar daar win je geen races mee. Ik gok op het volgende;
- vettel heeft veto over wie er langs hem rijdt/start [..]
- mercedes had m graag gehad, maar waarschijnlijk met bepaalde condities (willen een 2e rosberg-crash-lewis seizoen voorkomen)
- rbl zal ongetwijfeld dikke zak centjes hebben neergelegd, en .... potentie van honda in het achterhoofd, is 1 jaartje 'missen' niet zon groot probleem voor de jonge max.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Wom

Dat over de rode loper uitrollen neem ik met een korreltje zout eerlijk gezegd. Zowel Ferrari als Mercedes hebben wereldkampioenen in dienst, dus directe grote noodzaak was er nu ook niet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tleilaxu schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:48:
[...]
Op zich eens, maar blijkbaar spreekt de GPDA dus niet voor alle coureurs(ik geloof dat o.a. Verstappen niet eens lid is).
Jammer dan voor Max...
De GPDA is er voor de rijders. Volgens mij zijn de meesten wel lid. Maar dan nog, als zij dat gevraagd hebben, moet je ervan uit kunnen gaan dat het van (vrijwel) alle rijders af komt. En men heeft genoeg tijd gehad om te protesteren. De rijders die niet in de GPDA zitten, hadden ook een brief kunnen sturen of overleggen met de andere rijders.
Vond ook de reactie van Buxton wel mooi:
Leuk, maar slaat nergens op. Om een huis te beveiligen zijn tientallen opties mogelijk. Om de cockpit van een F1 auto tegen objecten te beschermen hooguit 3 (en dan kan ik er maar 2 bedenken). Dus ja, leuk om dat te roepen, doet het goed in de onderbuik, maar is grote onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou én?
Wat heeft Rosberg daarmee te maken? Bovendien is het niet onmogelijk om als je niet de snelste auto hebt, toch wereldkampioen te worden. Toen Schumacher voor het eerst kampioen werd, was de Benetton niet de snelste. Dat was de Williams. Uiteraard is Hamilton van een andere categorie als Hill, maar toch.

Het is de beslissing van Max, en hij heeft daar zijn eigen redenen voor. Ik denk inderdaad een combinatie van loyaliteit en de kans om een team om zich heen op te bouwen. Bij Mercedes zit ie naast Hamilton en moet ie maar zien dat ie de auto naar zijn hand kan zetten. Bij Ferrari idem dito. Je weet niet wanneer Vettel of Hamilton opstappen/eruit getrapt worden :+
Prima beslissing dus. En ook al zijn wij of de hele F1 community het er niet mee eens: jammer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Jammer dan voor Max...
De GPDA is er voor de rijders. Volgens mij zijn de meesten wel lid. Maar dan nog, als zij dat gevraagd hebben, moet je ervan uit kunnen gaan dat het van (vrijwel) alle rijders af komt. En men heeft genoeg tijd gehad om te protesteren. De rijders die niet in de GPDA zitten, hadden ook een brief kunnen sturen of overleggen met de andere rijders.

[...]

Leuk, maar slaat nergens op. Om een huis te beveiligen zijn tientallen opties mogelijk. Om de cockpit van een F1 auto tegen objecten te beschermen hooguit 3 (en dan kan ik er maar 2 bedenken). Dus ja, leuk om dat te roepen, doet het goed in de onderbuik, maar is grote onzin.
Rustaaaagh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Wom schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:59:
Dat over de rode loper uitrollen neem ik met een korreltje zout eerlijk gezegd. Zowel Ferrari als Mercedes hebben wereldkampioenen in dienst, dus directe grote noodzaak was er nu ook niet.
Dat zelfde geldt voor Max, die zit prima nog even bij Red Bull en hij is nog zo jong.

Maar ik weet zeker dat hij bovenaan het lijstje staat van Wolff om Hamilton op te volgen bij Mercedes als dit contract afloopt. Hamilton is dan 36 en ik verwacht niet dat hij heel lang doorgaat (zoals Kimi).

Bovendien zitten we dan aan het nieuwe motorreglement en voor hetzelfde geld is dat het begin van een dominante Red Bull periode. Juist een slimme keuze dus nu als je het mij vraagt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 14-03-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
mphilipp schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:30:
[...]

Nou én?
Wat heeft Rosberg daarmee te maken?
Ik persoonlijk denk dat Rosberg juist uit de hoek komt die erover kan oordelen.
Rosberg is kampioen kunnen worden, omdat hij op dat moment in het team reed met de snelste bolides van de grid. Zonder die bolide was de kans om kampioen te worden, juist helemaal niet aanwezig.
Hij kan het juist weten. zonder die Merc onder zijn kont was Ros never een WDC geworden.

We zitten helaas in een "engine formula" ...... daarom denk ik dat je vergelijking met het Beneton tijdperk niet helemaal op gaat. Daar waren er nog kansen om met een bijzonder aero design (+illegale software/traction controll) het verlies van PK's goed te maken. Nu zitten we achter hele strenge Aero rules waar alle bolides steeds meer op elkaar gaan lijken. Je kans om PK verlies goed te maken met een bijzonder aero design zijn nihil tot nul. Zelfs Newey gaf aan dat de Merc pu's op zoveel vlakken overheersen, dat het maken van een goeie auto dit niet kan overtreffen.

EDIT: Zou Max wel kampieon worden, dan mogen we er vanuit gaan dat Max bijzonder goed heeft gereden....en mercedes en Ferrari veel fouten hebben lopen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door powah33 op 14-03-2018 13:01 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

powah33 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:59:
[...]
Je kans om PK verlies goed te maken met een bijzonder aero design zijn nihil tot nul. Zelfs Newey gaf aan dat de Merc pu's op zoveel vlakken overheersen, dat het maken van een goeie auto dit niet kan overtreffen.
We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mphilipp schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:15:
[...]

Nee, dat zegt niemand. De FIA waarschuwt Renault dat ze dat soort grapjes niet moeten uithalen omdat het niet getolereerd wordt. Er is vooralsnog niets aan de hand, want niemand heeft nog geconstateerd dat ze dat doen. Met de blown diffuser kon je het horen en vroeg men zich in eerste instantie af wat het was. Toen duidelijk werd dat ze off-throttle gas lieten geven door de computer was de boot aan.
Misschien moeten de coureurs dan zelf maar de throttle blippen zoals Senna altijd deed om de toeren hoog te houden. :+
Uhu, vandaar dat ze "Renault technical director Bob Bell" quoten met:
As well as getting the rear wing protection sorted, Bell has also suggested that effort will be put into getting engine modes created to help keep the flow of gases more constant rather than only being when the driver was on-throttle.
https://www.motorsport.co...wn-wing-push-1012196/?s=1

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[AMuS] overzichtje van de diverse Halo oplossingen.

Plaatjes kijken voor wie het Duits abracadabra is, maar de plaatjes zeggen meer dan genoeg, zo niet alles verwacht ik?
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Halo-F1-Test-Barcelona-2018-fotoshowBig-4ddcb366-1152644.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022
hardware-lover schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:35:
[AMuS] overzichtje van de diverse Halo oplossingen.

Plaatjes kijken voor wie het Duits abracadabra is, maar de plaatjes zeggen meer dan genoeg, zo niet alles verwacht ik?
[afbeelding]
Dat wordt nog oppassen voor de jongens bij Haas met in- en uitstappen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KvODmou.jpg

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
neocon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:06:
[...]

Dat wordt nog oppassen voor de jongens bij Haas met in- en uitstappen :)

[afbeelding]
Volgens mij is er zelfs in de eerste testweek al een coureur geweest die zijn pak open heeft gehaald met het instappen. Ik weet het alleen niet meer zeker, en al helemaal niet het team of coureur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:20
RobertMe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Volgens mij is er zelfs in de eerste testweek al een coureur geweest die zijn pak open heeft gehaald met het instappen. Ik weet het alleen niet meer zeker, en al helemaal niet het team of coureur.
Dat was Gasly:
https://www.grandprix247....et-in-and-out-of-the-car/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:32:
[...]
Uhu, vandaar dat ze "Renault technical director Bob Bell" quoten met:
Ah, dat had ik even gemist. Ik had het verhaal ergens anders gezien en daar stond die quote niet bij, dus ik dacht dat men concludeerde dat het wel moest met die engine mode tricks. I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 26-09 21:32
Waren de regels van de maximale duur van een GP race aangepast? het was toch 2uur? (mits regen/rode vlaggen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hier een beperkt overzicht van de productie van de Halo. Zo kun je het originele model eens vergelijken met de uitvoering die bij een bepaalde renstal in gebruik (en aangepast) is?

Edit: zoals @RobertMe aangeeft dus, dacht dat dit wel duidelijk zou zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DYMZL6VXkAAacQ3.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 14-03-2018 15:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 21-09 16:13
hardware-lover schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:28:
Hier een beperkt overzicht van de productie van de Halo. Zo kun je het originele model eens vergelijken met de uitvoering die bij een bepaalde renstal is gebruikt?

[afbeelding]
Denk dat alle renstallen dezelfde Halo ontvangen/kopen en er zelf aan gaan sleutelen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:48:
[...]

Denk dat alle renstallen dezelfde Halo ontvangen/kopen en er zelf aan gaan sleutelen.
Correct, er zijn maar 1 of 2 (FIA gekeurde) fabrikanten van de halo. De teams zijn dus verplicht om een van die halos te gebruiken, maar mogen vervolgens wel zelf de vorm er omheen bepalen (binnen die 2CM).

Ik denk ook dat dat is wat hardware lover bedoelde "dit is het origineel, zo kun je dus voor elk team vergelijken welke aanpassingen ze hebben gedaan".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Na Renault heeft nu ook Ferrari een FIA bobo ingelijfd.
Ferrari has lured the FIA's safety and deputy race director Laurent Mekies away from the governing body, in a move that will likely prompt fresh controversy about secrets being taken to teams.
https://www.motorsport.co...i-technical-role-1014530/

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Wat ik zo snel lees/begrijp. Die wat naar Renault is gegaan ging volgens mij ook over het keuren van auto's etc, en heeft dus vele technische details van de verschillende teams gezien. Waar deze Mekies "maar" safety director was en dus alleen over veiligheid gaat (en neem ik aan dus minder bij de auto's betrokken is, buiten evt. dat hij bepaalt of er wel of geen vinkje komt te staan bij "deze auto is veilig"). Lijkt mij dus dat Mekies een minder controversiële functie heeft/had. Enige dingetje wat in dit geval mogelijk kan spelen is dat hij al langere tijd "Ferrari fan" was en vanuit die "gedachte" ook zijn licht heeft laten schijnen over zaken in zijn rol als assistant race director. Alhoewel in dat geval dus weer officieel de stewards gaan over of iets wel/niet mag en de straffen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Humma Kavula schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:53:
Na Renault heeft nu ook Ferrari een FIA bobo ingelijfd.
Ferrari zelf heeft in 2016 een flinke aderlating moeten doen, die vervolgens via een (vervelende) pauze bij Mercedes terecht is gekomen. Daar plukt Mercedes dit jaar werkelijk de vruchten van verwacht ik (en dat lijkt ook het geval te zijn is de eerste indruk).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +21 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZxaVqrj.jpg

Gister verveelde ik mij dus ben ik begonnen met het maken van een Track guide voor 2018, uiteraard banden in zoverre ingevuld als mogelijk en zo ook voor het aantal rondes van Frankrijk.

zaten een aantal fouten in dus deze er uit gehaald en hier het eindresultaat:

https://easyzoom.com/image/108624

Ik denk dat sommige het hier ook wel kunnen waarderen.

https://www.reddit.com/r/...ref=share&ref_source=link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:43:
[afbeelding]

Gister verveelde ik mij dus ben ik begonnen met het maken van een Track guide voor 2018, uiteraard banden in zoverre ingevuld als mogelijk en zo ook voor het aantal rondes van Frankrijk.

Ik denk dat sommige het hier ook wel kunnen waarderen.

https://www.reddit.com/r/...ref=share&ref_source=link
Thx, heb zelf eergisteren kaartjes gekocht voor Monza *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 29-09 09:36

Tripl3 D

Brother in Arms

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:43:
[afbeelding]

Toch wel apart dat Ricciardo tijdens de race in Italië 12 seconden sneller was dan Hamilton tijdens de kwalificatie, of kijk ik nou verkeerd? :?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tripl3 D schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Toch wel apart dat Ricciardo tijdens de race in Italië 12 seconden sneller was dan Hamilton tijdens de kwalificatie, of kijk ik nou verkeerd? :?
Wij noemen dat "regen". :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 29-09 09:36

Tripl3 D

Brother in Arms

Ah, vandaar. Het viel me gewoon ineens op!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gevalletje.. "oh ja......, da's waar ook", voor diegenen die de kwalificatie nog in het geheugen hebben, zoals jij dus ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hamilton: Melbourne updates could send Red Bull top
https://www.motorsport.co...updates-mercedes-1014565/

Rosberg weer tegengesproken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

#underdogspelen
Mocht het allemaal niet zo goed lopen, hebben ze dat als excuus :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:42:
[...]

#underdogspelen
Mocht het allemaal niet zo goed lopen, hebben ze dat als excuus :P
Naja... vorig jaar zat Hamilton er ook niet ver naast met z'n voorspelling dat Ferrari "snel" was.

:P nog 1,5 week... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ArcticWolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:44:
[...]

Naja... vorig jaar zat Hamilton er ook niet ver naast met z'n voorspelling dat Ferrari "snel" was.

:P nog 1,5 week... }:O
Natuurlijk, maar het was ergens best een no-brainer dat MERC en FER de snelste veelal zullen blijven, zeker met een achterlopende Renault motor bij de rest. Het is ook maar echt 1-2x geweest dat alles echt de andere kant opging van MERC, foute keuze of slecht rijden, maar verder waren ze toch altijd 'sneller' :P

Wel jammer van de tijden voor de eerste race :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:56:
[...]

Natuurlijk, maar het was ergens best een no-brainer dat MERC en FER de snelste veelal zullen blijven, zeker met een achterlopende Renault motor bij de rest. Het is ook maar echt 1-2x geweest dat alles echt de andere kant opging van MERC, foute keuze of slecht rijden, maar verder waren ze toch altijd 'sneller' :P

Gewoon doorhalen ;)

Denk sowieso dat ik dit keer wel de VT1 & 2 ga kijken (ben die vrijdag vrij :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Was deze Mekies niet de "protege" van Whiting? Ik meende dat hij als hij in beeld was bij ziggo wel eens als dusdanig genoemd werd.

Wie is nu de opvolger van Whiting?

[ Voor 3% gewijzigd door Cranzai op 14-03-2018 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Cranzai schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:18:
[...]

Was deze Mekies niet de "protege" van Whiting? Ik meende dat hij als hij in beeld was bij ziggo wel eens als dusdanig genoemd werd.

Wie is nu de opvolger van Whiting?
Staat in het bronartikel. Werd gezien als opvolger, maar officieel is dat nooit benoemd door de FIA. Zijn vervanger zal nu dus wel gezien worden als (mogelijke) opvolger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SinergyX schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:56:
[...]

Ferrari bouwde al jaren poepauto’s, zo’n no-brainer was het vorig jaar niet dat Ferrari snel zou zijn.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat ALO zou zijn gestopt als McLaren niet was gestopt met Honda, ALO werd steeds openlijker erg kritisch, hij was het duidelijk helemaal zat. Wel zuur voor 'm dat het tot nu toe lijkt alsof het niet aan Honda lag :+

We zullen zien wat-ie dit jaar kan doen met de McLaren-Renooit, of dat 'm overtuigd om nog door te gaan of dat-ie eind komend seizoen alsnog vertrekt. Mocht TR-Honda overall beter scoren dan hij met McLaren kan doen zie ik 'm eind van het jaar alsnog wel weglopen. Hij heeft wat minder goede moves gemaakt, maar dit zou denk ik wel een toppunt en de spreekwoordelijke druppel kunnen zijn :P

Ik ben het overigens eens met Rosberg dat Max bij RBR nooit kampioen zal worden. Zeker niet met Renault als motorleverancier. Misschien als Honda wat moois uit de hoge hoed kan toveren, maar met die fransen en hun fratsen zie ik het niet goed komen.

[ Voor 46% gewijzigd door Destruction op 14-03-2018 20:46 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 18:56
Destruction schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:39:
[...]

Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat ALO zou zijn gestopt als McLaren niet was gestopt met Honda, ALO werd steeds openlijker erg kritisch, hij was het duidelijk helemaal zat. Wel zuur voor 'm dat het tot nu toe lijkt alsof het niet aan Honda lag :+

We zullen zien wat-ie dit jaar kan doen met de McLaren-Renooit, of dat 'm overtuigd om nog door te gaan of dat-ie eind komend seizoen alsnog vertrekt. Mocht TR-Honda overall beter scoren dan hij met McLaren kan doen zie ik 'm eind van het jaar alsnog wel weglopen. Hij heeft wat minder goede moves gemaakt, maar dit zou denk ik wel een toppunt en de spreekwoordelijke druppel kunnen zijn :P

Ik ben het overigens eens met Rosberg dat Max bij RBR nooit kampioen zal worden. Zeker niet met Renault als motorleverancier. Misschien als Honda wat moois uit de hoge hoed kan toveren, maar met die fransen en hun fratsen zie ik het niet goed komen.
Het is moeilijk in de toekomst kijken. Waarom zou Red Bull nooit meer een kampioen af gaan leveren en waarom zou je bij Mercedes of Ferrari moeten rijden om ooit nog kampioen te kunnen worden?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lekker Ventje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:05:
[...]

Het is moeilijk in de toekomst kijken. Waarom zou Red Bull nooit meer een kampioen af gaan leveren en waarom zou je bij Mercedes of Ferrari moeten rijden om ooit nog kampioen te kunnen worden?
Nu met Renault zal het in ieder geval heel moeilijk worden. Ten eerste had Renault geen fabrieksteam in de tijd dat RBR 4x kampioen werd. Waar ze dat nu wel hebben en dat toch de eerste concurrent zal zijn als Renault weer een topteam wordt. En daarnaast ligt Renault qua motor aardig achter qua motorontwikkeling. Tegen de tijd dat Renault de motor op orde heeft is de kans natuurlijk ook groter dat ze de auto op orde hebben. En daarnaast vormt McLaren natuurlijk nu ook nog een concurrent, als de Renault motor good enough is.

Edit:
TLDR; Als klantenteam kun je niet winnen en de Renault is sowieso (nog) te slecht.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 14-03-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45

Oekol

waka waka hey hey

RobertMe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:13:
[...]

Nu met Renault zal het in ieder geval heel moeilijk worden. Ten eerste had Renault geen fabrieksteam in de tijd dat RBR 4x kampioen werd. Waar ze dat nu wel hebben en dat toch de eerste concurrent zal zijn als Renault weer een topteam wordt. En daarnaast ligt Renault qua motor aardig achter qua motorontwikkeling. Tegen de tijd dat Renault de motor op orde heeft is de kans natuurlijk ook groter dat ze de auto op orde hebben. En daarnaast vormt McLaren natuurlijk nu ook nog een concurrent, als de Renault motor good enough is.

Edit:
TLDR; Als klantenteam kun je niet winnen en de Renault is sowieso (nog) te slecht.
Niet eens. Stel je voor de Renault motor is on par met de Ferrari en Mercedes is RB alsnog de bovenligfende partij die Renault en McLaren naar huis rijdt. Kijk naar vorig jaar.. Dat het makkelijker is als fabrieksteam ja dat zeker.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Lekker Ventje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:05:
[...]

Nou, vooruit dan.

Red Bull heeft de faciliteiten, weet hoe ze WK moeten en kunnen worden. Er is echter 1 heel groot probleem, en dat is de motor. Renault heeft vrij structureel haar zaken niet voor elkaar, het vermogensverschil met Ferrari en Mercedes is consequent te groot om mee te kunnen doen voor de titel. Daarnaast is Renault nu met McLaren bezig, willen ze hun eigen team opbouwen én willen ze van RBR af. Al met al genoeg redenen om aan te nemen dat het er niet in gaat zitten dat ze ooit weer WK's binnen halen met Renault als leverancier.

Mocht de overstap naar Honda officieel worden en de Japanners krijgen het voor elkaar (Vergis je niet, de McLaren jaren hebben ze natuurlijk nogal wat imagoschade gebracht, Honda weet - in principe - echt wel hoe ze een motorblok moeten bouwen) dan zit daarin misschien nog een kans.

Anders gezegd: Als er een Ferrari of Mercedes blok achterin die RBR gehangen zou worden geef ik het 90% kans dat ze FER en MER op afstand verslaan, maar dat is dus precies waarom beide teams geen motor aan RBR willen leveren ;) Maar zolang ze bij Renault zitten gaat het niet meer gebeuren.

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2018 12:37 . Reden: Laat de scheldwoorden achterwege ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Leoon. schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:37:
[...]

Niet eens. Stel je voor de Renault motor is on par met de Ferrari en Mercedes is RB alsnog de bovenligfende partij die Renault en McLaren naar huis rijdt. Kijk naar vorig jaar.. Dat het makkelijker is als fabrieksteam ja dat zeker.
Ten eerste zie ik het niet gebeuren dat de Renault on par is met Mercedes & Ferrari. Daarnaast, als dat zo is zullen er ook circuits zijn waar of Mercedes of Ferrari de bovenhand heeft (Mercedes op high speed, Ferrari op low speed, op basis van afgelopen jaar). Dat betekend dan dus dat Red Bull heel veel punten moet sprokkelen op de circuits die daar tussenin zitten.

Daarnaast zal naar verwachting McLaren de boel ook wel op de rit krijgen (gedurfd ontwerp, maar aanloopproblemen). Zij zouden vervolgens dus ook weer punten van Red Bull 'afpakken'.

In die zin was Ron Dennis zijn idee dat je als klantteam niet kunt winnen dus niet zo gek (immers zijn er dan meer teams op hetzelfde, of een hoger niveau, als jijzelf). Alleen is die samenwerking met Honda dan nogal fout afgelopen. (Waar hopelijk de komende jaren Red Bull de vruchten van plukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

RobertMe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:47:
[...]

In die zin was Ron Dennis zijn idee dat je als klantteam niet kunt winnen dus niet zo gek (immers zijn er dan meer teams op hetzelfde, of een hoger niveau, als jijzelf). Alleen is die samenwerking met Honda dan nogal fout afgelopen. (Waar hopelijk de komende jaren Red Bull de vruchten van plukt)
Ron Dennis sprak zeker geen wartaal, dat klopt.

Het verhaal gaat echter dat McLaren Honda een 1 liter fles gaf, en van Honda eistte dat men er 2 liter in propte. Het is geen verassing dat dat is mislukt. Ik ben benieuwd hoe het dit seizoen met Toro Rosso - Honda gaat. Tot nu toe lijkt de motor in elk geval betrouwbaar, ze hebben zo'nbeetje het meeste aantal ronden gereden met de test?

Mocht de Honda inderdaad betrouwbaar zijn en snel genoeg in vermogen winnen, weet ik vrijwel zeker dat RBR Renault eind dit jaar de middelvinger geeft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

RobertMe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Ten eerste zie ik het niet gebeuren dat de Renault on par is met Mercedes & Ferrari. Daarnaast, als dat zo is zullen er ook circuits zijn waar of Mercedes of Ferrari de bovenhand heeft (Mercedes op high speed, Ferrari op low speed, op basis van afgelopen jaar). Dat betekend dan dus dat Red Bull heel veel punten moet sprokkelen op de circuits die daar tussenin zitten.

Daarnaast zal naar verwachting McLaren de boel ook wel op de rit krijgen (gedurfd ontwerp, maar aanloopproblemen). Zij zouden vervolgens dus ook weer punten van Red Bull 'afpakken'.

Maar je zegt dat je als klantenteam niet kampioen kan worden. Ik stel dat dat wel kan, aangezien red bull van de Renaults het beste was vorige jaar. Dat Mercedes en ferrarri mijlen ver voor liggen is niet zo moelijk te zien. In een ideale wereld waar Renaults motor even goed is als de anderen kan Red Bull bijv wel kampioen worden als klantenteam. Daarbij ben ik benieuwd hoe dicht RB er nu al achter zit met een klote motor die niet 'in de buurt' komt bij die andere twee.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Mag ik zo lui zijn.. zit hier nog nieuws in of weten we het inmiddels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Leoon. schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:05:
[...]

Maar je zegt dat je als klantenteam niet kampioen kan worden. Ik stel dat dat wel kan, aangezien red bull van de Renaults het beste was vorige jaar.
Echter was er ook niet echt concurrentie. STR zal nooit concurrentie van RBR zijn (onafhankelijk of ze met dezelfde motor rijden :+ ), en Renault is/was nog steeds een team dat aan het opbouwen was. De 2016 auto was gewoon de 2015 Lotus met Renault motor. De 2017 auto was uiteraard wel een eigen auto (zoals elk team een nieuwe auto moest maken), maar omdat Renault het "noodlijdende" Lotus had over genomen hadden ze ook niet het beste van het beste personeel. Dit waar ze dit jaar weer een extra jaar hebben gehad om personeel aan te trekken (die van FIA bv) en ze dat goed kunnen gebruiken om de auto verder te ontwikkelen. Daarnaast is McLaren er dit jaar als concurrent ook nog bij gekomen.

Overigens reageer ik gedeeltelijk ook als advocaat van de duivel. Want dat de RBR een auto is die races kan winnen hebben we vorig jaar in Maleisië gezien, daarnaast in iets mindere mate in Mexico, en in nog wat mindere mate in Baku.

Maleisië heeft Verstappen volledig op eigen kracht gewonnen. Oke, Hamilton hoefde niet zo (Vettel was die race achteraan gestart door die motor problemen IIRC?), maar Verstappen is wel op eigen kracht gevolgd en erlangs gegaan.
Mexico was dan een gelukje met de clash tussen Hamilton en Vettel, maar tegelijkertijd konden Bottas en Raikonnen daarna ook niet volgen.
Baku was dan weer meer een gelukje door de meltdown van Vettel, loszittende headrest bij Hamilton, crashes met en tussen Bottas en Raikonnen, maar dan wel ook de mooie divebomb van Ricciardo bij de zoveelste herstart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:31
RobertMe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:13:
[...]

Edit:
in 2010 en 2011 (de eerste twee van vier kampioenschapsjaren van RBR) deed Renault F1 nog wel mee met een fabrieksteam.
Verder ben ik het er mee eens dat het voor RBR te lastig wordt om kampioen te worden met een Renault torretje achterin.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 06:37
Destruction schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:45:
[...]

Nou, vooruit dan.

Red Bull heeft de faciliteiten, weet hoe ze WK moeten en kunnen worden. Er is echter 1 heel groot probleem, en dat is de motor. Renault heeft vrij structureel haar zaken niet voor elkaar, het vermogensverschil met Ferrari en Mercedes is consequent te groot om mee te kunnen doen voor de titel. Daarnaast is Renault nu met McLaren bezig, willen ze hun eigen team opbouwen én willen ze van RBR af. Al met al genoeg redenen om aan te nemen dat het er niet in gaat zitten dat ze ooit weer WK's binnen halen met Renault als leverancier.

Mocht de overstap naar Honda officieel worden en de Jappen krijgen het voor elkaar (Vergis je niet, de McLaren jaren hebben ze natuurlijk nogal wat imagoschade gebracht, Honda weet - in principe - echt wel hoe ze een motorblok moeten bouwen) dan zit daarin misschien nog een kans.

Anders gezegd: Als er een Ferrari of Mercedes blok achterin die RBR gehangen zou worden geef ik het 90% kans dat ze FER en MER op afstand verslaan, maar dat is dus precies waarom beide teams geen motor aan RBR willen leveren ;) Maar zolang ze bij Renault zitten gaat het niet meer gebeuren.
Maar heeft Renault niet al meermaals aangegeven vanaf 2019 mee te willen strijden om het kampioenschap? Oftewel, dit jaar kan het al spannend worden (ze lijken dan ook tot zover al dichter bij de top te zitten), volgend jaar zouden ze er klaar voor zijn.

Daarnaast hoeft Renault ook minder grote stappen te maken in vergelijking met Honda die veel grotere stappen moet maken om bij de Mercedes in de buurt te komen.

Ik verwacht zelf dat RBR niet in de zomer besluit om voor Honda te gaan in 2019, want dat zal lijkt mij een stap terug zijn. Ik verwacht dat RBR het contract met Renault voor 1 jaar verlengt in de hoop dat Honda tegen die tijd Renault voorbij is.

Hoe dan ook, het ligt eraan wie dit seizoen de grootste stappen maakt, stel Honda weet het nu al voor elkaar te krijgen om sneller/beter/betrouwbaarder te zijn dan het Renault blok (lijkt me sterk), ja dan worden de kaarten anders gelegd.

Echter zal het niet op schieten wanneer Renault straks vrijwel gelijk staat aan een Ferrari of Mercedes, dat ze er ineens mee stoppen om maar een Honda te nemen en misschien weer een stap terug gaan doen, gewoon omdat het kan.

@RobertMe vergeet niet dat RBR met gemak wint van Renault zelf, ondanks dezelfde motor. RBR is in deze dan wel een uitzondering moet je niet vergeten.
Je uitspraak klopt wel indien we het over Mercedes en Ferrari hebben want die laten op het circuit hun klantenteams ver achter zich. Maar RBR weet wel te winnen van Renault, ondanks dat RBR geen fabrieksteam is maar een klantenteam :)

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 15-03-2018 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LopendeVogel schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:20:
@RobertMe vergeet niet dat RBR met gemak wint van Renault zelf, ondanks dezelfde motor. RBR is in deze dan wel een uitzondering moet je niet vergeten.
Maar tegelijkertijd heeft Renault toen ze terugkeerden ook altijd gezegd dat ze RBR als hun benchmark zien. Zolang ze niet minimaal op het niveau van RBR zitten vinden ze het zelf uiteraard niet goed genoeg.

Renault heeft RBR gewoon (nog) nodig. Aangezien ze op basis van RBR ook zien hoe hun motor het doet in vergelijking met de Mercedes & Ferrari. Want de Renault vergelijken met Mercedes en Ferrari is raar omdat de auto ook bij lange na niet on par was (/is). Zo hard als RBR nog niet zonder Renault kan, kan Renault ook niet zonder RBR.

Nu ook nog eens McLaren erbij is gekomen wordt dat natuurlijk mogelijk een ander verhaal. Als de McLaren net zo goed is als de RBR dan heeft Renault RBR dus niet meer nodig en kunnen ze ook McLaren gebruiken om hun motor met die van Mercedes & Ferrari te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
RobertMe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:28:
[...]

Maar tegelijkertijd heeft Renault toen ze terugkeerden ook altijd gezegd dat ze RBR als hun benchmark zien. Zolang ze niet minimaal op het niveau van RBR zitten vinden ze het zelf uiteraard niet goed genoeg.

Renault heeft RBR gewoon (nog) nodig. Aangezien ze op basis van RBR ook zien hoe hun motor het doet in vergelijking met de Mercedes & Ferrari. Want de Renault vergelijken met Mercedes en Ferrari is raar omdat de auto ook bij lange na niet on par was (/is). Zo hard als RBR nog niet zonder Renault kan, kan Renault ook niet zonder RBR.

Nu ook nog eens McLaren erbij is gekomen wordt dat natuurlijk mogelijk een ander verhaal. Als de McLaren net zo goed is als de RBR dan heeft Renault RBR dus niet meer nodig en kunnen ze ook McLaren gebruiken om hun motor met die van Mercedes & Ferrari te gebruiken.
Klopt, maar jij gaf volgens mij (?) aan dat RBR geen kampioen zou kunnen worden wanneer het geen fabrieksteam is. Ik gaf aan dat dit wel mogelijk is wanneer Renault hun blok op orde heeft (en ze dan uiteraard bij RBR nog met Renault rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LopendeVogel schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:33:
[...]

Klopt, maar jij gaf volgens mij (?) aan dat RBR geen kampioen zou kunnen worden wanneer het geen fabrieksteam is. Ik gaf aan dat dit wel mogelijk is wanneer Renault hun blok op orde heeft (en ze dan uiteraard bij RBR nog met Renault rijden).
Correct, dat standpunt verdedigde ik in deze discussie :+ . Het hangt natuurlijk vooral af van veel mitsen en maren. Ik als leek zie RBR dit jaar niet strijden om het kampioenschap. Misschien dat het dit jaar wel een three way fight wordt tussen Mercedes, Ferrari en Red Bull, maar in dat geval betekend dat dat elk van de drie teams elke race het maximale eruit moet halen. En gezien zowel Renault als Red Bull al aangeven dat ze waarschijnlijk een keer een extra motor gaan gebruiken betekend dat dat ze in een "three way fight" situatie waarschijnlijk al in een race kostbare punten laten liggen.

Volgend jaar zal denk ik:
Of RBR met Honda rijden (ok, dan gaat de stelling dat ze als "klant"team niet kunnen winnen nog steeds half op, ze zijn dan immers (exclusief) klant van Honda)
Of als er inderdaad dit jaar een three way fight is Mercedes wel met een nieuwe auto komt omdat deze toch niet goed genoeg was, en zie ik Mercedes weer bovenaan staan.
Of McLaren en/of Renault aansluiten waardoor er al 4 of 5 teams strijden om de titel en het dus nog moeilijker wordt om de titel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
RobertMe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:41:
[...]

Correct, dat standpunt verdedigde ik in deze discussie :+ . Het hangt natuurlijk vooral af van veel mitsen en maren. Ik als leek zie RBR dit jaar niet strijden om het kampioenschap. Misschien dat het dit jaar wel een three way fight wordt tussen Mercedes, Ferrari en Red Bull, maar in dat geval betekend dat dat elk van de drie teams elke race het maximale eruit moet halen. En gezien zowel Renault als Red Bull al aangeven dat ze waarschijnlijk een keer een extra motor gaan gebruiken betekend dat dat ze in een "three way fight" situatie waarschijnlijk al in een race kostbare punten laten liggen.

Volgend jaar zal denk ik:
Of RBR met Honda rijden (ok, dan gaat de stelling dat ze als "klant"team niet kunnen winnen nog steeds half op, ze zijn dan immers (exclusief) klant van Honda)
Of als er inderdaad dit jaar een three way fight is Mercedes wel met een nieuwe auto komt omdat deze toch niet goed genoeg was, en zie ik Mercedes weer bovenaan staan.
Of McLaren en/of Renault aansluiten waardoor er al 4 of 5 teams strijden om de titel en het dus nog moeilijker wordt om de titel te pakken.
Klopt, Renault zelf heeft ook al een aantal keer aangegeven dit jaar niet mee te kunnen doen met hun motor, verwachting is dat ze vanaf 2019 wél mee kunnen doen (en dan zullen ze het niet over hun eigen team hebben, maar over hun motor in een RBR).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

LopendeVogel schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:33:
[...]

Ah ja ik heb 't ook al 2 keer geprobeerd maar het wil er niet in. RBR is gewoon sneller dan Renault dat is een feit dus ze zouden wel kampioen kunnen worden als klantenteam en zoals je al aangaf al 2x gebeurd is dus in 2010 en 2011. Het enige dat ze beperkt is de slechte motor. Dus het zal dit jaar niet lukken, maar als iemand het kan als klantenteam is het dus wel RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:50
Leoon. schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:06:
[...]

Ah ja ik heb 't ook al 2 keer geprobeerd maar het wil er niet in. RBR is gewoon sneller dan Renault dat is een feit dus ze zouden wel kampioen kunnen worden als klantenteam en zoals je al aangaf al 2x gebeurd is dus in 2010 en 2011. Het enige dat ze beperkt is de slechte motor. Dus het zal dit jaar niet lukken, maar als iemand het kan als klantenteam is het dus wel RB.
4x achter elkaar bedoel je? (2010-2013)
Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1