[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.154 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:13

Oekol

waka waka hey hey

Heel weinig sponsers ook, of heel klein op de auto. Sowieso niet de eerste die best leeg oogt. Das best mooi :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Niet heel spannend om te zien, wat kaal qua livery en gebrek aan sponsoren. Lijkt meer een grote update op hetgeen ze vorig jaar hadden, waar sommige teams flink los zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Vos

AFCA

Ik vind de halo op een recht stuk toch aardig wat zicht wegnemen. Hoop dat de coureurs dit ook vinden en dat hij volgend jaar weer weg is ;).

Naast dat ik hem ook echt spuuglelijk vind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

VAN en ALO :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cmqGJgEhK3PP7sY5orGIRBBv/full.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waar vorig jaar de RB er basic uit zag, is dat nu de McLaren. :P Geen wonder dat ze al flinke updates hebben aangekondigd. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

ALO heeft zn baardje ook aardig bijgetrimd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ze hebben Aerocat overgenomen van Renault?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

Mijn eerte indrukken van de MCL33:

- Smallere sidepods en achterkant van de body, in lijn met andere teams
- Het zachtere, lichtere oranje (papaya) vind ik lelijker dan het oranje van de MCL32. Het blauw vind ik een leuk contrast
- Veel, veel vleugels, vanes, geleiding... aero-afdeling heeft zeker niet stilgezeten!
- Een kleine evolutie vanaf de MCL32. Waarschijnlijk veel tijd gestoken in het fusen van chassis en de (voor McLaren) nieuwe Renault-motor

Ik ben benieuwd! :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Volgens mij heeft die Alfa Romeo Sauber meer sponsors dan de McLaren :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 16:52

scorpie

Supra Addict

Ik denk dat ik de McLaren toch wel de lelijkste vind tot nu toe. Ik hoop wel voor iedereen die ermee bezig is dat ie een beetje vooruit gaat, want daar gaat het uiteindelijk om, dan komen ook die sponsoren wel weer.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

Grimmie187 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:10:
[...]

Vooral flink op dieet geweest rond de sidepods zo te zien. En er gebeurt nogal veel rond de bargeboards (zie top down foto).

Ik mis trouwens Renault? Of doen ze bij McLaren geen engine supplier meer op de auto vermelden? >:)
Staat achteraan de body richting de staart :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n9fqhbqSEI7z2kRNUbfy5M60/full.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/McLaren_MP4-7_right_Honda_Collection_Hall.jpg/1920px-McLaren_MP4-7_right_Honda_Collection_Hall.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
Behoorlijk lange dubbele gleuven in de lengte van de vloer, zo extreem heb ik dat bij andere teams nog niet eerder gezien.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DWs9ZLQW0AATIli.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Lasmibalsingh op 23-02-2018 08:33 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

kevlar01 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:17:
ALO heeft zn baardje ook aardig bijgetrimd :P
Alles voor de winst. :9

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
VInd de mcl33 wel mooi, kan ALO zeggen dat de oranjezeeen langs de baan voor McLaren komen.

Ook vermoed ik dat de sidepod nog een niet aangekondigde sponsor gaat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 17:04
Mjeh, nogal conservatief die MCL33... jammer had gehoopt dat ze echt een risico zouden nemen om vooraan mee te kunnen doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 10:16

Damian

Insane Obtrusion

Phusebox schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:34:
Mjeh, nogal conservatief die MCL33... jammer had gehoopt dat ze echt een risico zouden nemen om vooraan mee te kunnen doen.
en dat zie jij op basis van dit? Knap hoor :P

Gewoon hopen dat die motor achterin een klap harder gaat dan de Honda, dan staan ze echt niet meer achteraan dit jaar.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 16:07
...
Ik mis trouwens Renault? Of doen ze bij McLaren geen engine supplier meer op de auto vermelden? >:)
'Renault' staat helemaal achteraan vermeld, net onder de '14'.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Grappig die hanekammen op de side pods.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:50
Jasphur schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:44:
Grappig die hanekammen op de side pods.
Anti meelift strips? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

man man man, wat een lelijk hok.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dit vind ik nou een lelijk ding, had dat blauw gewoon zwart gelaten, man man man

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 12:14
Dan stop je zoveel effort in het maken van toffe teaser filmpjes en dan kom je met zo'n livery op de proppen?

Ben benieuwd wat Zack Brown dan nog in petto heeft. Hij loopt het hele voorseizoen iedereen al lekker te maken dat McLaren er qua uitstraling, ook buiten de auto, compleet anders uit gaan zien dan andere teams. Ik ben bang dat dat een beetje gaat tegenvallen.

EDIT: In die comparisonfoto vind ik die van vorig jaar zelfs mooier. En die vond ik al lelijk...

[ Voor 11% gewijzigd door meintje op 23-02-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Laatst online: 29-09 19:55
Phusebox schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:34:
Ik denk dat vorig jaar het chassis niet echt het probleem was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
Koja78 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:55:
[...]

Dat lees ik ook op veel plekken. Ik twijfel nog of dat waarheid is, of dat het gezegd wordt zodat ze de schuld naar de Honda PU kunnen schuiven.. Daar gaan we dit seizoen denk ik achter komen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 30-09 10:16

Damian

Insane Obtrusion

Koja78 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:55:
[...]

Ding ging op banen waar downforce belangrijker was dan pure snelheid echt een stuk beter.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
alesandro_46 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Dat lees ik ook op veel plekken. Ik twijfel nog of dat waarheid is, of dat het gezegd wordt zodat ze de schuld naar de Honda PU kunnen schuiven.. Daar gaan we dit seizoen denk ik achter komen.
Het aeropakket van McLaren was vorig seizoen echt wel heel goed. Ik dacht te merken dat ze op circuits waar aero belangrijker was dan een sterke motor dat ze zeer goed mee kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43
meintje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:54:
Dan stop je zoveel effort in het maken van toffe teaser filmpjes en dan kom je met zo'n livery op de proppen?

Ben benieuwd wat Zack Brown dan nog in petto heeft. Hij loopt het hele voorseizoen iedereen al lekker te maken dat McLaren er qua uitstraling, ook buiten de auto, compleet anders uit gaan zien dan andere teams. Ik ben bang dat dat een beetje gaat tegenvallen.

EDIT: In die comparisonfoto vind ik die van vorig jaar zelfs mooier. En die vond ik al lelijk...
Inderdaad een flinke tegenvaller. Ik vind het ook typisch een livery van een achterhoedeteam, dus van McLaren verwacht ik helemaal niets dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Ach, die livery is natuurlijk een dikke knipoog naar die Andretti Indycar van vorig jaar waar ALO in heeft gereden tijdens de Indy500. Ik vind hem niet onaardig in ieder geval, lekker retro maar wellicht was wat meer blauw mooier geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 23-02-2018 09:17 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meintje
Ik moet wel toegeven dat sommige livery's er op het circuit wel beter uitzien dan op die studiofoto's. Laten we hopen dat dat voor McLaren ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Is deze hier al gedeeld? Zit aardig in de weg.
YouTube: First Look! 2018 Mercedes F1 Onboard with Halo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

alesandro_46 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Hoe kun je daar nou aan twijfelen? Je zag toch resultaten op banen als Monaco waar chassis belangrijker is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Het aeropakket van McLaren was vorig seizoen echt wel heel goed. Ik dacht te merken dat ze op circuits waar aero belangrijker was dan een sterke motor dat ze zeer goed mee kwamen.
Dat was het probleem juist. Leuk dat je enorm veel downforce hebt. Het is totaal zinloos als je auto zoveel luchtweerstand heeft dat die niet vooruit te branden is. Het verschil tussen de Honda en Renault schijnt laat in het seizoen iets van 20pk te zijn geweest. McLaren zat toen vrij hoog in de middenmoot, maar ze waren nog steeds niet vooruit te branden op rechte stukken. Dat in sterk contract met RBR die echt niet onder doen qua downforce, maar wel snelheid hebben.

Verder wat een ongelofelijk lelijk onding die MCL33. :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ja die is al gepost, de discussie over het filmpje is vanaf hier te vinden: powah33 in "[F1] Seizoen 2018 - deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:48
En dat vind ik dus eigenlijk best meevallen. Ze missen een heel stuk lucht (niet zo belangrijk), maar eerst keken ze ook tegen een kudde antenne's aan die op en neer zwabberden.
Focuspunt ligt toch paar honderd meter verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Grappig dat de meeste hier de nieuwe McLaren zo lelijk vinden. De (voornamelijk Engelstalige) community op reddit is juist helemaal in rep en roer omdat ze het zo'n prachtig ding vinden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:12
Ik vind de Mclaren mooi :) alleen hadden ze misschien nog: "your name here" op de zijkant moeten schrijven zodat het minder leeg lijkt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Leoon. schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Hoe kun je daar nou aan twijfelen? Je zag toch resultaten op banen als Monaco waar chassis belangrijker is?
Op banen zoals Monaco, Singapore, Hongarije en Canada is het hebben van goede mechanische grip belangrijker dan het produceren van chasisisdownforce. Mclaren heeft vrijwel altijd goede mechanische grip gehad. Zelfs in 2015-2017 periode haalden ze regelmatig punten op dit soort banen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat ze gewoon een gigantisch probleem hebben om sponsoren te vinden. Een titelsponsor vinden hebben ze al opgegeven.

Ergens zou ik het echt geweldig vinden als ToroRosso er voor staat dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

roda_djavulen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:28:
Ik vind de Mclaren mooi :) alleen hadden ze misschien nog: "your name here" op de zijkant moeten schrijven zodat het minder leeg lijkt :p
Ik kan em ook wel pruimen, de combinatie knalkleur en zwarte halo is toch wel de best te pruimen variant (de body colour halo zoals wiliams en ferrari.... :X )

Vind alleen de blauwe accenten niet zo geslaagd, zwart was daar beter geweest, en die rare vinnetjes op de sidepods... Ik kan me alleen maar voorstellen dat dat heeeeeel erg pijn doet als je er overheen zou glijden of zo.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:23:
[...]

Dat was het probleem juist. Leuk dat je enorm veel downforce hebt. Het is totaal zinloos als je auto zoveel luchtweerstand heeft dat die niet vooruit te branden is. Het verschil tussen de Honda en Renault schijnt laat in het seizoen iets van 20pk te zijn geweest. McLaren zat toen vrij hoog in de middenmoot, maar ze waren nog steeds niet vooruit te branden op rechte stukken. Dat in sterk contract met RBR die echt niet onder doen qua downforce, maar wel snelheid hebben.

Verder wat een ongelofelijk lelijk onding die MCL33. :N
Maar het probleem was toch met name de deployment, niet zozeer het piek vermogen? Op sommige circuits was de ES leeg voor het einde van het rechte stuk (China, in ieder geval, iirc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
“Our return to a papaya orange livery for this year wasn’t simply an emotional decision; it demonstrates that we are listening to our fans, building deeper engagement with them and the Formula 1 community as a whole.
Via

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
Jasphur schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Leoon. schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Blijkbaar laat mijn geheugen me in de steek :). In Monaco zijn Vandoorne en Button inderdaad in Q3 terecht gekomen, zo ook in Hongarije (maar dan Alsonso i.s.o. Button :)). En mogelijk ook op andere circuits, maar heb geen tijd om daar verder in te duiken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Remy

Remy

Jackson6 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:51:
Dit vind ik nou een lelijk ding, had dat blauw gewoon zwart gelaten, man man man
McLaren gebruikte deze papaya-oranje/blauwe color-scheme ook al, met de McLarens in 1970/1971.

De M15:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MI8IYo7YugX3kaEmE7cQsWPv/full.jpg

edit:
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:31:
Behoorlijk lange dubbele gleuven in de lengte van de vloer, zo extreem heb ik dat bij andere teams nog niet eerder gezien.

[afbeelding]
Behoorlijk ja:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vsO1Ksyzwuemx40LkNjUSTOU/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Remy op 23-02-2018 09:45 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Stijlvolle wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Remy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:41:
[...]

McLaren gebruikte deze papaya-oranje/blauwe color-scheme ook al, met de McLarens in 1970/1971.

De M15:

[afbeelding]

edit:

[...]

Behoorlijk ja:

[afbeelding]
Ik vind dat op de jaren 70/71 wagen enorm goed passen. Alleen het huidige kleur schema vind ik totaal niet passen bij de moderne auto's...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Remy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:41:
[...]

De M15:

[afbeelding]
Wat een brute auto is dat :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
In de studio lijken de kleuren te artificieel, op de baan en in de garage ziet het er inderdaad beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DWtJgwlX4AAe4yz.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

Lasmibalsingh schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:50:
In de studio lijken de kleuren te artificieel, op de baan en in de garage ziet het er inderdaad beter uit.

[afbeelding]
Yikes, iemand heeft aan de saturation lopen schuiven.

Dit is op +/- normaal niveau :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zNbLBJHrVspIeBHJNlc3Hn54/full.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:34
Vind het wel een coole wagen eigenlijk! Op een donker circuit ziet dit er vast ook goed uit

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
DeKaerften schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:33:
[...]
Maar het probleem was toch met name de deployment, niet zozeer het piek vermogen? Op sommige circuits was de ES leeg voor het einde van het rechte stuk (China, in ieder geval, iirc).
Dat is gewoon een deployment keuze. Kan je over zeuren maar kies je zelf voor :)

Ergens had ik verwacht dat Honda vorig jaar wel een goed werkende MGUH had die in ieder geval on par was met de rest. Dat is toch een onderdeel dat iedereen inkoopt net zoals de turbo (Honeywell etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik weet dat het een geposeerde foto is, maar ik vind de 'vibe' die van deze foto komt best wel prettig.
Volgens mij zijn VAN en ALO achter (en ook wel voor) de schermen best wel een leuk team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Bijzonder, die lange slots in de vloer van voor naar achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 15:32
Wow die McLaren met het oranje en blauw vind ik best geslaagd. Hopelijk kunnen de rijders er wel wat mee maar dat hoop ik eigenlijk van elk team. Williams en McLaren gun ik ten opzichte van andere jaren meer succes, ik beetje met weemoed aan het verleden aan het denken waarschijnlijk. Ik hoop dat ze voor de Force India's staan nah goed iedereen mag z'n mening daarover hebben offcourse.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
Wij maar zeuren over de halo, moest toch even gniffelen om deze foto uit de jaren 60/70 :)
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/a8/74/e0/a874e0ebb015a47aced40c186612b79d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat valt wel mee. 9/10x keek Bottas er langsheen omdat ie al met de volgende bocht bezig was, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
dannx1986 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:16:
Wij maar zeuren over de halo, moest toch even gniffelen om deze foto uit de jaren 70 :)
[afbeelding]
Mooi toch hoe ver we zijn gekomen in 40 jaar? :)

Toen was het:
Heb je wel eens van downforce gehoord? Dat rijdt veel beter!
Nee ken ik niet, hoe doe je dat?
Nou simpel, gewoon omgekeerde vleugels op de auto plakken.
Ok, zoiets?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:58:
[...]

Dat is gewoon een deployment keuze. Kan je over zeuren maar kies je zelf voor :)
Ik kan het me niet exact meer voor de geest halen, maar ergens meen ik mij te herinneren dat ze minder deployment hadden dan andere teams. Of dit nu kwam door de MGU's of door het niet genoeg kunnen harvesten of doordat ze de energie al eerder in de ronde moesten gebruiken om het gebrek aan ICE vermogen te compenseren, kan ik me niet meer herinneren.

In ieder geval gaat er wat licht geschenen worden op het Renault vs Honda verhaal, door de wisseling van Toro Rosso en McLaren, waar ik erg benieuwd naar ben.
Ergens had ik verwacht dat Honda vorig jaar wel een goed werkende MGUH had die in ieder geval on par was met de rest. Dat is toch een onderdeel dat iedereen inkoopt net zoals de turbo (Honeywell etc)
Dat wist ik niet, ik dacht dat dat eigen ontwikkeling was. Weet je ook wie die dingen maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy

Remy

Eens kijken hoe de gezichten staan na een paar races dit seizoen, nu kunnen ze nog lachen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FBnsnhSuZAI9OozHb2l7EtRX/full.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Wij maar zeuren over de halo, moest toch even gniffelen om deze foto uit de jaren 60/70 :)
[afbeelding]
Alleen waren deze dingen qua veiligheid het omgekeerde van de Halo en volgens mij erg snel verboden. (Na een race in Spanje toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Daar ziet het er toch al een stukje beter uit.
Remy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:25:
Eens kijken hoe de gezichten staan na een paar races dit seizoen, nu kunnen ze nog lachen :)

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:31:
[...]

Alleen waren deze dingen qua veiligheid het omgekeerde van de Halo en volgens mij erg snel verboden. (Na een race in Spanje toch?)
Correct, 2 ongelukken (Rindt en Stommelen) op Montjuic waarbij die vleugels loslieten en toeschouwers om het leven zijn gekomen..

Jammer want Monjuic was daarna gelijk exit en dit was echt een gaaf en uniek circuit!

Wikipedia: Montjuïc circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DeKaerften schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Ik kan het me niet exact meer voor de geest halen, maar ergens meen ik mij te herinneren dat ze minder deployment hadden dan andere teams. Of dit nu kwam door de MGU's of door het niet genoeg kunnen harvesten of doordat ze de energie al eerder in de ronde moesten gebruiken om het gebrek aan ICE vermogen te compenseren, kan ik me niet meer herinneren.

In ieder geval gaat er wat licht geschenen worden op het Renault vs Honda verhaal, door de wisseling van Toro Rosso en McLaren, waar ik erg benieuwd naar ben.

[...]

Dat wist ik niet, ik dacht dat dat eigen ontwikkeling was. Weet je ook wie die dingen maakt?
Het is nu eigen ontwikkeling. In de toekomst willen ze wel naar een standaard toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy

Remy

De McLaren van de voorkant, op Navarra-circuit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2vMdyed7BBDBIWZje7jglrog/full.jpg

En de eerste meters door Alonso:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RZbvb1jszdtUDFw6VzIFdRnd/full.jpg

:)

edit:

McLaren heeft een livestream opname op YouTube staan:

[ Voor 20% gewijzigd door Remy op 23-02-2018 10:40 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Minder verkeerd dan de eerdere plaatjes die je poste vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Ziet er on-track inderdaad een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat komt denk ik doordat er iets minder licht is. Het oranje is net te licht als je het mij vraagt. Donkerder metallic was denk ik mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 06:34
Remy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:38:

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:

[video]
Staat ie nu op Soft banden? ik dacht dat dat niet mocht toch?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Beetje die slot van Ferrari van vorig jaar, maar dan veel extremer en groter.
Zal ook wel het zelfde nut hebben als de tyre squirt slots die iedereen voor de achterwielen heeft?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Hmm ik vind het op het circuit juist niet mooi. In merk dat het blauw heel erg opvalt, waardoor je minder naar het centrum van de auto kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grimmie187 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:21:
[...]

Mooi toch hoe ver we zijn gekomen in 40 jaar? :)

Toen was het:
Heb je wel eens van downforce gehoord? Dat rijdt veel beter!
Nee ken ik niet, hoe doe je dat?
Nou simpel, gewoon omgekeerde vleugels op de auto plakken.
Ok, zoiets?
:+
Was krap 10 jaar later dat de Chaparrel 2J uitkwam, paar jaar erop de BT46, ze wisten toen al vrij goed hoe het systeem zou moeten werken :P

Denk dat het de laatste 10-15 jaar meer een kwestie 'meer met minder doen' geworden is, en natuurlijk continue de grenzen en gaatjes in het regelement opzoeken (diffuser, olie, Q-stand).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

Interview Sky met Stoffel Vandoorne: https://twitter.com/SkySportsF1/status/966963694549786624

- Stoffel wil graag aan de slag
- Heeft vetrouwen in team + Renault
- Kijkt zowel naar Red Bull als Renault works team als benchmark
- Denkt dat hij ALO best aan kan met een goede wagen, en nu hij meer ervaring heeft

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Stoelpoot schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:43:
Hmm ik vind het op het circuit juist niet mooi. In merk dat het blauw heel erg opvalt, waardoor je minder naar het centrum van de auto kijkt.
Haha kijk jij in inverted kleuren ofzo? :P Dat oranje trekt de ogen toch eerder aan dan het blauw (bij mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:

[video]
Nog een keer goed gekeken. En ik vind die hanenkammen echt heel raar haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Nog een keer goed gekeken. En ik vind die hanenkammen echt heel raar haha.
Ik hou er altijd wel van, die rare aero-aanhangsels. geeft me het gevoel dat echt het meeste eruit wordt gehaald.
dannx1986 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:49:
[...]

Haha kijk jij in inverted kleuren ofzo? :P Dat oranje trekt de ogen toch eerder aan dan het blauw (bij mij dan)
Ik weet het niet. Ik denk dat het komt omdat het de uiteinden zijn. Waar je ook kijkt zie je er een stukje van en worden je ogen er naartoe getrokken.

[ Voor 38% gewijzigd door Stoelpoot op 23-02-2018 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
[afbeelding]
Als je goed kijkt zit daar een enorm verschil in trouwens met de huidige aero: de vleugels steunen af op de naven. Dat betekent dat de banden extra druk krijgen maar de auto op zich niet, en dat de auto dus ook geen problemen krijgt met te ver ingedrukte vering op hogere snelheid en dus hogere downforce.

Mag tegenwoordig niet meer, bewegende delen van de ophanging mogen geen downforce meer leveren en delen die downforce opleveren mogen niet bewegen buiten de normale flex van componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Mooie wagen die McLaren.

Wat ik overigens aan alle presentaties erg opvallend vind is hoe klein de sidepods zijn geworden. Dat had ik dus totaal niet verwacht; juist dit jaar moeten ze qua betrouwbaarheid een gigantische stap extra zetten met 25% reductie in beschikbare onderdelen. Zou dan eerder verwachten dat ze op koeling zeker niet gaan beknibbelen.

Bijzonder ook wel dat dus zowel Mercedes, als Ferrari als Renault powered teams diezelfde ontwikkeling doormaken. Ben benieuwd of Toro Rosso ook in deze "beweging" mee kan gaan, of dat de Honda toch nog een bak extra koeling nodig heeft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
DeKaerften schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:25:
[...]
Turbo deel van MGU-H komt bij Ferrari van Honeywell. Generator deel waarschijnlijk van een electronica specialist (magneti marelli is een goede gok). Integratie van de delen gebeurt dan in mijn ogen door de motorfabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
SinergyX schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Was krap 10 jaar later dat de Chaparrel 2J uitkwam, paar jaar erop de BT46, ze wisten toen al vrij goed hoe het systeem zou moeten werken :P

Denk dat het de laatste 10-15 jaar meer een kwestie 'meer met minder doen' geworden is, en natuurlijk continue de grenzen en gaatjes in het regelement opzoeken (diffuser, olie, Q-stand).
Holy crap, die Chaparrel 2J 8)7 wat een stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:

[video]
Kijk, dat ziet er wel mooi uit :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

XyritZz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:02:
Mooie wagen die McLaren.

Wat ik overigens aan alle presentaties erg opvallend vind is hoe klein de sidepods zijn geworden. Dat had ik dus totaal niet verwacht; juist dit jaar moeten ze qua betrouwbaarheid een gigantische stap extra zetten met 25% reductie in beschikbare onderdelen. Zou dan eerder verwachten dat ze op koeling zeker niet gaan beknibbelen.

Bijzonder ook wel dat dus zowel Mercedes, als Ferrari als Renault powered teams diezelfde ontwikkeling doormaken. Ben benieuwd of Toro Rosso ook in deze "beweging" mee kan gaan, of dat de Honda toch nog een bak extra koeling nodig heeft.
Kan natuurlijk ook doordat ze de plaatsing van de radiator weer anders hebben neergezet, ze relatief net zoveel koeling kunnen halen uit dat kleinere gat dan dat ze normaal kregen. Dacht dat RBR ze vorig jaar 90 graden gedraaid hadden tov Fer/Merc, maar dat ze nu allemaal weer op hetzelfde systeem verder gaan.

Fer/Merc hebben sowieso behoorlijk betrouwbare motoren, dat ze daar best wat marge hebben om wat meer aan de aerodynamica te doen, zal voor RBR grotere gok zijn met de Renault motor. TR zal wel safe spelen met de Honda :P

Ferrari 2016 naar 2017
Afbeeldingslocatie: https://clqtg10snjb14i85u49wifbv-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/10/Fig01.png

En van 2017 naar 2018
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/02/ferrari-comparison-header.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 23-02-2018 11:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zouden ze allemaal straks met die hanenkammen en die brievenbus spiegels rijden?

Ik vind die aero spiegels van Ferrari eigenlijk best wel een ' |:( ' momentje. Zo simpel.

[ Voor 36% gewijzigd door Jasphur op 23-02-2018 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 11:43
Jasphur schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:17:
Zouden ze allemaal straks met die hanenkammen en die brievenbus spiegels rijden?
Die "Hanenkammen" hadden ze rond 2010 al op enkele wagens zitten, niks nieuws dus.
https://twitter.com/ScarbsTech/status/966935973056491520

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Verklaring van de aero spiegels op de nieuwe Ferrari (volgens Scarbs):

https://drivetribe.com/ga...id=U2ngjVTrThu_ffEktqgs_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hebben ze bij McLaren de memo niet ontvangen dat die shark-fin eraf moest?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DWs9ZLQW0AATIli.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:52
himlims_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:25:

[afbeelding]
Dit is toegestaan. Je ziet het ook op de andere auto's:
Haas: https://cdn-6.motorsport....s-f1-team-2018-livery.jpg
RB: https://www.formule1.nl/a...2018/02/RB14-1500x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:25:

[afbeelding]
Sharkfin ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij Ferrari? Tenzij ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ANdrode schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:06:
[...]

Turbo deel van MGU-H komt bij Ferrari van Honeywell. Generator deel waarschijnlijk van een electronica specialist (magneti marelli is een goede gok). Integratie van de delen gebeurt dan in mijn ogen door de motorfabrikant.
Zoals in je gequote artikel staat, komt de Turbo van Honeywell.
Honeywell has helped Scuderia Ferrari develop a turbocharger that weighs nearly one-sixth of a typical production turbo of the same size and produces the equivalent power of a production Honeywell turbocharged 16L commercial vehicle engine.
Van de MGU-H zie ik geen referentie?
(MGU-H is ook alleen een electromotor die de Turbo afremt of opspint)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 23-02-2018 11:28 . Reden: Turbo is geen onderdeel van de MGU-H dus je opmerking is wat verwarrend. ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy

Remy

Bensimpel schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Kijk, dat ziet er wel mooi uit :)
Geluid is ook goed. Beter dan de rochelende Honda: https://twitter.com/McLarenF1/status/966979280814133248

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Waarom rijd de McLaren op gele streep (soft) banden en niet op de film banden?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 23-02-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
wat is toegestaan qua sharkfin in 2018

Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/1b5/image/1b50a817f01d15ebbff99ee25932b89d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:

[video]
Die eerste foto daar is de auto bijna mooi zeg! Stuk beter, wat andere ook zeggen, dan die eerdere foto's. Hebben ze er toch wellicht kijk op daar :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Meer kleur is altijd een goede zaak!

Dus d:)b @Mclaren!

Ook vind ik de Ferrari echt mooier nu er nog meer rood op zit!

[ Voor 35% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-02-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
minder wit bedoel je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Grimmie187 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:23:
Verklaring van de aero spiegels op de nieuwe Ferrari (volgens Scarbs):

https://drivetribe.com/ga...id=U2ngjVTrThu_ffEktqgs_A
Ik zie niet echt een verklaring, alleen een pijl die laat zien waar de windflow naartoe gaat.
Kwam deze verklaring gisteren tegen.

qoute"Mirror aerodynamic development is mostly dictated by the aim of reducing the drag of a flat reflective surface. Curving the top and bottom surface around substantially reduced drag. However, any 'boat tailing' added to a baseline mirror configuration would still generate a wake behind that sends lossy flow on top of the sidepod and towards the top of the diffuser.
Afbeeldingslocatie: https://i300.photobucket.com/albums/nn30/Bearleener/AutomobilRevue_tailMods.jpg
Ferrari opened up the front of the mirror, which fills in the wake behind the mirror with a fresh, more energetic freestream air. It also decreases profile drag as the pressure difference between upstream and downstream of the mirror is reduced because of this channel (top and bottom duct).

EDIT: ik zie nu dat je via jou link even moet doorklikken via Scarbs voor een beetje uitleg.
Qoute"but rather than the wing being there for a sneaky bit of downforce, the wing points down creating lift!

As mentioned above, sometimes teams want bodywork to turn the airflow down for other benefits downstream and this is what the new mirrors do. When viewed from above, it’s clear the mirrors are perfectly aligned with the upper sidepod inlet. The downwash the mirrors internal wing creates pushes more airflow into the sidepods for better cooling. Nothing like this has ever been seen before, there no rules to prevent this, so Ferrari have a clever trick to make their sidepods work even better, these are literally wing mirrors!"/qoute

Dus deze spiegel setup geeft minder drag, en de airflow rond de spiegels word nu geleid naar de sidepods voor een betere koeling.

[ Voor 27% gewijzigd door powah33 op 23-02-2018 12:27 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat rochelen wat de pit-limiter... ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Jasphur schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:34:
Waarom rijd de McLaren op gele streep (soft) banden en niet op de film banden?
Dit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 09:33
Dit zullen waarschijnlijk de droogweer variant zijn van de filmbanden gezien de andere met natte omstandigheden reden.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Tot nu toe is volgens mij Red Bull de enige die de in 2018 verplichte 360º camera op het chassis heeft laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Lasmibalsingh schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:57:
Tot nu toe is volgens mij Red Bull de enige die de in 2018 verplichte 360º camera op het chassis heeft laten zien.
Tja, Red Bull ziet daar de marketingwaarde wel van in. :P

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1