[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.133 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

XyritZz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:25:
[...]

Ik snap dat het moet van de sponsors en zo, maar drie regels tekst in drie verschillende fonts maakt het gewoon echt een rommelig geheel.
Het zijn twee logo's met twee verschillende huisstijlen die gecombineerd moesten worden. Je kunt niet zomaar de huisstijl van de een aanpassen aan de ander. Ik vind dat ze het nog redelijk opgelost hebben.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Dazzler2120 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Pfoe, 2 jaar geleden gegaan & om 7 uur vertrokken. Waren rond 12(volgens mij) op de parking/het terrein. Wat ik wel zag is dat je de afslag die je vanuit Nederland krijgt beter kan skippen, daarna de volgende afslag pakt & een stukje terug rijdt (alsof je van Frankrijk afkomt). Scheelt je ongeveer een half uur.
Ik heb nu een hotelletje geboekt 20km van het circuit af. Leek me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
sjaool schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Het zijn twee logo's met twee verschillende huisstijlen die gecombineerd moesten worden. Je kunt niet zomaar de huisstijl van de een aanpassen aan de ander. Ik vind dat ze het nog redelijk opgelost hebben.
Snap ik, het enige waar het race team zelf wellicht nog invloed op heeft is het font van de onderste regel "Racing". Verder zijn ze ook aan handen en voeten gebonden door wat de sponsors willen.

Overigens; over logo's gesproken. Ferrari heeft op alle social media hun logo aangepast. Dit logo (https://upload.wikimedia....eria_Ferrari_logo.svg.png)

is overal vervangen door simpelweg het schildje met het paard er in. Hopelijk een voorbode van het verwijderen van wit uit de livery. Terug naar de volledig rode Ferrari's van rond 2008, of een greep in het verleden met zwarte vleugels zo ik wel toejuichen, hopelijk ook weer een iets donkerdere kleur rood in de livery nu Santander weg is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Update van de F1 app met de nieuwe racekalender. Nu word het wel erg duidelijk dat het nog 78 dagen tot aan Melbourne is :'(

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:33:
Update van de F1 app met de nieuwe racekalender. Nu word het wel erg duidelijk dat het nog 78 dagen tot aan Melbourne is :'(
Vind het anders best meevallen, over een maandje alweer de auto presentaties, wat verwachten jullie daar van?

Hoop wel op een nieuwe livery van Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik verwacht niet zoveel, inderdaad wat geupdate liveries. Veel Halo's uiteraard. Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, hoe ze die dingen in de gehele aero-pakket hebben verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Ik verwacht dat;
- Renault een iets betere motor gaat leveren.
- Ferrari weer een goeie seizoenstart heeft, maar door het jaar niet kan bijhouden kwa development.
- RBR een Chassis/Aero heeft wat op randje is van wel of niet toegestaan. Seizoenstart is afhankelijk of het mag of niet. Mag het? Goeie seizoenstart, strijd met ferrari voor p2 in constructeurs
- Mercedes weer lekker op de top is.
- McLaren het gevecht aangaat met Williams & FI. Zij zullen dit jaar plek 4 of 5 pakken.
- Renault hetzelfde verhaal als McLaren.
- Honda geen goeie start kent ivm nieuwe engine layout. RBR gaat door het jaar heen steeds meer druk zetten. Seizoen TR wordt vroeg opgegeven, zodat Honda vroeg kan ontwikkelen aan motor 2019.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:05
Dazzler2120 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:56:

- Honda geen goeie start kent ivm nieuwe engine layout. R
Juist Renault ging toch aan nieuwe layout? Honda hield dit jaar juist vast aan oude.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Snowhite0901 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:59:
[...]

Juist Renault ging toch aan nieuwe layout? Honda hield dit jaar juist vast aan oude.
Ah! Na even googlen inderdaad; https://www.motorsport.co...-2018-back-up-991771/?s=1
Alleen dat Renault aan een nieuwe layout werkt kan ik nergens terug vinden.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Snowhite0901 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:59:
[...]

Ze houden allebei vast aan de "oude" layout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
XyritZz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:32:
[...]

Snap ik, het enige waar het race team zelf wellicht nog invloed op heeft is het font van de onderste regel "Racing". Verder zijn ze ook aan handen en voeten gebonden door wat de sponsors willen.

Overigens; over logo's gesproken. Ferrari heeft op alle social media hun logo aangepast. Dit logo (https://upload.wikimedia....eria_Ferrari_logo.svg.png)

is overal vervangen door simpelweg het schildje met het paard er in. Hopelijk een voorbode van het verwijderen van wit uit de livery. Terug naar de volledig rode Ferrari's van rond 2008, of een greep in het verleden met zwarte vleugels zo ik wel toejuichen, hopelijk ook weer een iets donkerdere kleur rood in de livery nu Santander weg is.
Moet zeggen dat ik alleen dat schildje wel erg stijlvol vind. Past wel bij mijn beeld van Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:47
Dazzler2120 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:56:
Ik verwacht dat;
- Renault een iets betere motor gaat leveren.
- Ferrari weer een goeie seizoenstart heeft, maar door het jaar niet kan bijhouden kwa development.
- RBR een Chassis/Aero heeft wat op randje is van wel of niet toegestaan. Seizoenstart is afhankelijk of het mag of niet. Mag het? Goeie seizoenstart, strijd met ferrari voor p2 in constructeurs
- Mercedes weer lekker op de top is.
- McLaren het gevecht aangaat met Williams & FI. Zij zullen dit jaar plek 4 of 5 pakken.
- Renault hetzelfde verhaal als McLaren.
- Honda geen goeie start kent ivm nieuwe engine layout. RBR gaat door het jaar heen steeds meer druk zetten. Seizoen TR wordt vroeg opgegeven, zodat Honda vroeg kan ontwikkelen aan motor 2019.
Helemaal mee eens. Alleen één dingetje aangepast. Ik denk niet dat Williams mee kan komen met FI en Renau;t en al helemaal niet met McLaren.

ja, ik heb nog steeds goede hoop dat McLaren dit jaar top word!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LoeWn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:31:
[...]
Helemaal mee eens. Alleen één dingetje aangepast. Ik denk niet dat Williams mee kan komen met FI en Renau;t en al helemaal niet met McLaren.

Ik gun het Alonso ook wel dat hij in zijn afscheidstour van 2 a 3 jaar nog een aantal podiumpjes pakt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Razorbite schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Ze houden allebei vast aan de "oude" layout
Nee, alleen Honda. Renault heeft de ontwikkeling van de 2017 motor ook vrij snel weer gestaakt, en veranderd voor 2018 weer fundamentele dingen aan de motor. Dit doen ze om de motor te laten passen in een eigen aero concept. Ik heb dus meer vertrouwen in Honda het komende seizoen, dan Renault...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LoeWn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Ik hoop met je mee, maar ik hoop ook echt dat Williams mee kan komen met de rest SFI en Sauber voorblijft. Maar of ze daar de rijders voor hebben…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:46:
[...]
Ik hoop met je mee, maar ik hoop ook echt dat Williams mee kan komen met de rest SFI en Sauber voorblijft. Maar of ze daar de rijders voor hebben…?
Williams, Sauber en Toro Rosso zijn mijn verwachte achterhoede top 3 voor komend jaar.

Williams laat sinds 2014 een dalende lijn zien. Denk niet dat een rookie (Sirotkin) of een penionado (Kubica) naast iemand met 1 jaar ervaring zetten veel potentie heeft om dat te doorbreken.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Een mens mag hopen, toch? :P Heb na het zien van de docu over Williams een beetje medelij met team gekregen. haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Mijn grootste hoop is dat er in ieder geval weer minimaal 1 team is dat het mercedes lastig kan gaan maken. Kom maar door met die titelstrijd d:)b

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:27:
[...]

Nee, alleen Honda. Renault heeft de ontwikkeling van de 2017 motor ook vrij snel weer gestaakt, en veranderd voor 2018 weer fundamentele dingen aan de motor. Dit doen ze om de motor te laten passen in een eigen aero concept. Ik heb dus meer vertrouwen in Honda het komende seizoen, dan Renault...
Oh nee Renault niet weer.. Ze hadden hun eigen verwachtingen al overtroffen met dit pruttelende koffiepotje. Ik begrijp niet dat zoiets in topsport gezegd kan worden na zulke abominabele prestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Razorbite schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Oh nee Renault niet weer.. Ze hadden hun eigen verwachtingen al overtroffen met dit pruttelende koffiepotje. Ik begrijp niet dat zoiets in topsport gezegd kan worden na zulke abominabele prestaties.
Als ik het me goed herinner wil Renault de motor iets lager en breder maken. Dat kan natuurlijk, maar dan veranderd de geometrie van de motor ook. Krijg je dus andere cilinderdimensies etc. Effectief dus weer een nieuwe motor. Dit in tegenstelling tot Mercedes die het gewoon de eerste keer goed deden, of Ferrari die na een moeizaam 2014, vanaf 2015 ook doorontwikkelend met een motorontwerp. Honda moest wel omdat ze er geen vermogen meer uit kregen.

Klopt mijn herinnering, dan kan het ook wel eens zo zijn dat RBR min of meer opnieuw moet beginnen met het chassis omdat de nieuwe motor niet meer zou passen. Dat zou helemaal mooi zijn zeg, want ze hadden nu voor de tweede keer achter elkaar, aan het einde van het seizoen waarschijnlijk het beste chassis. Kunnen ze weer opnieuw beginnen. :')

Nee, kom maar met Honda. Die zijn diep in hun eer gekrenkt, die Yusuke Hasegawa is ook vervangen, en dan is er waarschijnlijk de Ilmor connectie, of de geruchten dat Mercedes, Honda heeft geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-01-2018 14:26 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:09
Al meer bekend over de presentaties van de auto's. Of is Ferrari nog steeds de enige die dit naar buiten heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:25:
[...]
Als ik het me goed herinner wil Renault de motor iets lager en breder maken. Dat kan natuurlijk, maar dan veranderd de geometrie van de motor ook. Krijg je dus andere cilinderdimensies etc. Effectief dus weer een nieuwe motor. Dit in tegenstelling tot Mercedes die het gewoon de eerste keer goed deden, of Ferrari die na een moeizaam 2014, vanaf 2015 ook doorontwikkelend met een motorontwerp. Honda moest wel omdat ze er geen vermogen meer uit kregen.
[knip]
@DaniëlWW2 zou je misschien toch eens uit willen zoeken waar je die fysieke aanpassing van de Renault krachtbron voor 2018 ergens voorbij hebt zien komen? Ik kom eigenlijk alleen maar berichten tegen dat men bij Renault vooral zou gaan voortborduren op de 2017 krachtbron (wat al een volledig nieuw ontwerp was), en waarbij men zich in eerste instantie voor 2018 vooral zou focussen op de betrouwbaarheid en later pas op extra performance? Misschien kijk ik er langs, maar kan niet vinden wat je je herinnerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52
DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:25:
[...]
Als ik het me goed herinner wil Renault de motor iets lager en breder maken. Dat kan natuurlijk, maar dan veranderd de geometrie van de motor ook. Krijg je dus andere cilinderdimensies etc.
Blokhoek ligt vast in de regels op 90 graden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:46:
[...]

@DaniëlWW2 zou je misschien toch eens uit willen zoeken waar je die fysieke aanpassing van de Renault krachtbron voor 2018 ergens voorbij hebt zien komen? Ik kom eigenlijk alleen maar berichten tegen dat men bij Renault vooral zou gaan voortborduren op de 2017 krachtbron (wat al een volledig nieuw ontwerp was), en waarbij men zich in eerste instantie voor 2018 vooral zou focussen op de betrouwbaarheid en later pas op extra performance? Misschien kijk ik er langs, maar kan niet vinden wat je je herinnerd?
Ik kan het echt niet meer terugvinden. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Ik kan het echt niet meer terugvinden. :/
Ik dacht dat STR alleen genoemd had dat ze de auto grondig moesten verbouwen omdat de Honda motor een andere layout heeft dan de Renault motor; het omgekeerde geldt dus ook voor McLaren. Kan de link even niet weer vinden, maar die edit ik er later in.

edit: gevonden --> nachtnet in "[F1] Seizoen 2017 - deel 2" --> https://www.motorsport.co...llenge-toro-rosso-988567/

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 03-01-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
STR is de enige die met Honda gaat rijden, die kunnen dus in overleg over wat het beste aangepast kan worden, de auto of de motor.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat renault juist wilde voortborduren op de 2017-motor; hadden ze in de amerikaanse races (usa, mexico, brazilië) niet ook een paar nieuwigheden bij drie rijders geïntroduceerd die uit het 2018-ontwerp kwamen? dan zal de 2018-motor niet heel anders zijn dan de 2017-motor toch, qua concept?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:27:
ik dacht dat renault juist wilde voortborduren op de 2017-motor; hadden ze in de amerikaanse races (usa, mexico, brazilië) niet ook een paar nieuwigheden bij drie rijders geïntroduceerd die uit het 2018-ontwerp kwamen? dan zal de 2018-motor niet heel anders zijn dan de 2017-motor toch, qua concept?
Dat lijkt mij eigenlijk ook omdat die upgrade, die bij de USA Grand Prix werd geïntroduceerd, R.E.17G als code heeft, de "oude" krachtbron heeft R.E.17 als code. Verstappen, Hulkenberg en één van de Toro Rosso's kregen de nieuwe spec..

Er zijn nog wat modificaties aangekondigd voor Paul Ricard.
...
However some modifications have been approved by the FIA ahead of its debut which include tightening Turn 1, which will make the corner slightly slower on entry, widening the entry of Turn 5 and tweaking the Turn 14/15 complex.

The biggest change will come at Turn 12 with an entirely new corner being laid which bypasses the original corner, making it a sweeping left-hander aimed at increasing overtaking.

Circuit zal mogelijk dus nog een iets gewijzigde layout gaan krijgen dan hieronder weergegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uXXFAD16mkukm8Vm7Nv35338/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 03-01-2018 18:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

hardware-lover schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:56:
[...]
...
Circuit zal mogelijk dus nog een iets gewijzigde layout gaan krijgen dan hieronder weergegeven.
[afbeelding]
Sowieso vind ik het circuit er van boven vrij psychedelisch uitzien, eigenlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wVOrbCasiDntAN1Zlw32EV5K/full.jpg

Lijkt haast alsof Martini het circuit sponsort :)

Veel runoff area in ieder geval, erg vriendelijk voor stuurfoutjes.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:11
Remy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:28:
[...]

[afbeelding]

Volgens mij was het juist niet vriendelijk voor stuurfoutjes? Naast de baan ligt speciaal asfalt wat je of flink afremt, of de banden hard van slijten en je dus semi verplicht een pitstop moet maken voor nieuwe. Het is dus wel veilig voor crashes, maar je haalt absoluut geen voordeel uit buiten de baan gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
RobertMe schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:49:
[...]

Volgens mij was het juist niet vriendelijk voor stuurfoutjes? Naast de baan ligt speciaal asfalt wat je of flink afremt, of de banden hard van slijten en je dus semi verplicht een pitstop moet maken voor nieuwe. Het is dus wel veilig voor crashes, maar je haalt absoluut geen voordeel uit buiten de baan gaan.
Als dat zo is, dan is het de perfekte oplossing die ze nergens lijken te hebben.
Elders werken ze met kunstmatige willekeurig toegekende tijdstraffen of experimenteren ze met openstaande putdeksels.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:11
Ankona schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Als dat zo is, dan is het de perfekte oplossing die ze nergens lijken te hebben.
Elders werken ze met kunstmatige willekeurig toegekende tijdstraffen of experimenteren ze met openstaande putdeksels.
Correct. Was het niet ook een circuit van Bernie? Die het min of meer speciaal voor die reden zo had laten aanleggen?

In ieder geval is dat asfalt een experiment om buiten de baan komen direct af te straffen zonder dat het een impact mag hebben bij crashes of zo. Wel de ruimte om fouten te herstellen, niet glad of zo, en toch een barrière om er overheen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb de laatste jaren inmiddels aardig wat races gezien op dat circuit. Andere klasses dan F1 welteverstaan. Er werd daarbij heel erg regelmatig buiten de lijntjes gekleurd, maar ik heb er nog nooit een daarna de pits in zien duiken om banden te wisselen. Ik weet dat de run-off gedeeltes voorzien zijn van ruwer asfalt maar of het werkelijk een noodzakelijke bandenwissel of duidelijk mindere banden tot gevolg gaat hebben voor de formule 1 bolides?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Remy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:28:
[...]

[afbeelding]

Klopt, dat is ook 1 van de redenen waarom Renault daar 'amateurs' en 'Jan Modaal met veel geld' daar laat racen in hun v8 F1 wagen. http://winfieldracingscho...-experiences/#experience2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 24-09 14:28
Jasphur schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Klopt, dat is ook 1 van de redenen waarom Renault daar 'amateurs' en 'Jan Modaal met veel geld' daar laat racen in hun v8 F1 wagen. http://winfieldracingscho...-experiences/#experience2
48000euro's.. slik. maar mooi om te zien dat het kan mocht ik de staats winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Er is ook een pakket voor € 9.900 :+ Misschien iets betaalbaarder voor je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
Jasphur schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:02:
Er is ook een pakket voor € 9.900 :+ Misschien iets betaalbaarder voor je?
Vind mn motor racedag Spa francorchamps voor 300euro (ex. overnachting) al duur genoeg (weet je gelijk mijn budget)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:46
Sniffels schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Vind mn motor racedag Spa francorchamps voor 300euro (ex. overnachting) al duur genoeg (weet je gelijk mijn budget)
dat de komende 33 jaar niet doen, maar in een spaarpotje stoppen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
hardware-lover schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:19:
Ik heb de laatste jaren inmiddels aardig wat races gezien op dat circuit. Andere klasses dan F1 welteverstaan. Er werd daarbij heel erg regelmatig buiten de lijntjes gekleurd, maar ik heb er nog nooit een daarna de pits in zien duiken om banden te wisselen. Ik weet dat de run-off gedeeltes voorzien zijn van ruwer asfalt maar of het werkelijk een noodzakelijke bandenwissel of duidelijk mindere banden tot gevolg gaat hebben voor de formule 1 bolides?
Volgens mij is dat het verschil tussen blauw en rood. Blauw remt af en rood sloopt je banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
The track is known for its distinctive black and blue runoff areas known as the Blue Zone. The runoff surface consists of a mixture of asphalt and tungsten, used instead of gravel traps, as common at other circuits. A second, deeper run-off area is the Red Zone, with a more abrasive surface designed to maximize tyre grip and hence minimize braking distance, although at the cost of extreme tyre wear. The final safeguard consists of Tecpro barriers, a modern improvement on tyre barriers.
Via de Paul Riccard wiki pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Ik zie het zomaar gebeuren dat ze spontaan blisters krijgen na 20 meter over zo'n rood stukje. Met die rare Pirelli compounds weet je het nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Zou goed kunnen. Maar als je op de luchtfoto van het circuit van @Remy kijkt, zie je dat de rode vlakken echt wel ver weg van de track liggen. Je moet dus wel echt heel raar rijden wil je daar vol overheen rijden. M.a.w. als je op de rode vlakken terecht komt is er hoogst waarschijnlijk wel iets anders aan de hand. Voor tracklimits zoals we zagen in Austin 2017 gaat de huidige ligging van die vlakken niet werken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:41

vhal

ಠ_ಠ

Jasphur schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:52:
Zou goed kunnen. Maar als je op de luchtfoto van het circuit van @Remy kijkt, zie je dat de rode vlakken echt wel ver weg van de track liggen. Je moet dus wel echt heel raar rijden wil je daar vol overheen rijden. M.a.w. als je op de rode vlakken terecht komt is er hoogst waarschijnlijk wel iets anders aan de hand. Voor tracklimits zoals we zagen in Austin 2017 gaat de huidige ligging van die vlakken niet werken :P
Ik heb vernomen dat GRO graag de uitdaging aan gaat :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Jasphur helemaal juist, enkel bij behoorlijke incidenten komen ze daarop terecht, en dan is er vaak wat meer aan de hand dan een versleten bandje. In de meeste gevallen komen ze op het blauwe gedeelte terecht. Mijn grootste bezwaar bij races op dat circuit is de slechte overzichtelijkheid (onduidelijke track-grenzen op TV vanuit de toegepaste camera-posities), maar misschien pakken ze het voor de Formule 1 klasse iets anders aan (hoop ik).

Als voorbeeld: YouTube: 1st race of the 2016 season / 1st race at Paul Ricard

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 04-01-2018 13:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:49

AzzKickah

06-CENSORED

Wát een lelijk circuit :N :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hamilton vindt het ook een waardeloos circuit. Dat zegt wat, want hij gaat daar zo ongelofelijk makkelijk winnen met zijn Mercedes...

Dat is dan wel weer leuk. Duitse auto, bestuurt door een Brit, die wint in Frankrijk. :+

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:09
Jullie doen net alsof er kaasraspen zitten verwerkt in dat asfalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
TheBrut3 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:59:
Jullie doen net alsof er kaasraspen zitten verwerkt in dat asfalt :+
Scheelt niet veel toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Zit er wolfraam in dat asfalt verwerkt ja? :+
Ze kunnen natuurlijk niet te gek doen met dat asfalt, dat was meer mijn boodschap. Motorcoureurs moeten er ook veilig overheen kunnen schuiven zonder dat hun pak en huid helemaal wordt opengetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het ruwere asfalt is niet aangebracht om het buiten de lijntjes rijden af te straffen maar eigenlijk uit pure veiligheidsoverwegingen?

Visually, the biggest change was in the adoption of a pioneering new high-grip asphalt run-off system to replace the gravel traps of old. High-grip asphalt areas offer differing levels of abrasion, designed to slow down errant vehicles and avoid impact with the barriers. Distinguished by their bright blue and red (for ultra-high grip) colouring, the Blue Line concept has since been adopted by a number of other circuits, though not as completely as at Le Castellet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:39
hardware-lover schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:49:
Het ruwere asfalt is niet aangebracht om het buiten de lijntjes rijden af te straffen maar eigenlijk uit pure veiligheidsoverwegingen?

Visually, the biggest change was in the adoption of a pioneering new high-grip asphalt run-off system to replace the gravel traps of old. High-grip asphalt areas offer differing levels of abrasion, designed to slow down errant vehicles and avoid impact with the barriers. Distinguished by their bright blue and red (for ultra-high grip) colouring, the Blue Line concept has since been adopted by a number of other circuits, though not as completely as at Le Castellet.
to slow down...and...avoid impact..

Het mes snijdt aan twee kanten natuurlijk.. Als je eraf schiet heb je er last van omdat je vaart mindert en je banden meer slijten.. plus je komt door die verminderde vaart sneller tot stilstand en dus wellicht niet in the barriers.

Grindbakken lagen er om dezelfde reden: Je werd fiks afgeremd waardoor je niet in de muur knalde.
Het grote nadeel was echter dat het vaak direct einde verhaal was: grind in de sidepots, ingegraven auto's.
En het grootste risico: auto's die over de kop sloegen door dat ingraven...of glijden over het grind en niet meer kunnen remmen.

Met dit asfalt kun je nog steeds remmen, en zelfs met blokkerende wielen rem je harder af. Omslaan gebeurt minder snel.

Of je echter hard genoeg afgeremd wordt om een inhaalpoging buiten de baan ook daadwerkelijk te bestraffen?

Sensoren langs de hele baan lijkt me ook erg ingewikkeld.
Van de andere kant: lane departure zit al in gewone personen auto's. Het moet dan toch mogelijk zijn om langs de hele baan een bepaalde kleur verf aan te brengen en dat vanuit de auto te registreren? Zo lang het maar andere lijnen zijn dan de lijnen die op de baan voorkomen waar je wel overheen mag

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sanderb schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:40:
[...]

to slow down...and...avoid impact..

Het mes snijdt aan twee kanten natuurlijk.. Als je eraf schiet heb je er last van omdat je vaart mindert en je banden meer slijten.. plus je komt door die verminderde vaart sneller tot stilstand en dus wellicht niet in the barriers.

Grindbakken lagen er om dezelfde reden: Je werd fiks afgeremd waardoor je niet in de muur knalde.
Het grote nadeel was echter dat het vaak direct einde verhaal was: grind in de sidepots, ingegraven auto's.
En het grootste risico: auto's die over de kop sloegen door dat ingraven...of glijden over het grind en niet meer kunnen remmen.

Met dit asfalt kun je nog steeds remmen, en zelfs met blokkerende wielen rem je harder af. Omslaan gebeurt minder snel.

Of je echter hard genoeg afgeremd wordt om een inhaalpoging buiten de baan ook daadwerkelijk te bestraffen?

Sensoren langs de hele baan lijkt me ook erg ingewikkeld.
Van de andere kant: lane departure zit al in gewone personen auto's. Het moet dan toch mogelijk zijn om langs de hele baan een bepaalde kleur verf aan te brengen en dat vanuit de auto te registreren? Zo lang het maar andere lijnen zijn dan de lijnen die op de baan voorkomen waar je wel overheen mag
Op veel? circuits hebben ze al een systeem dat het automatisch geel wordt als er een auto met 4 banden van het circuit af gaat.
Die sensoren zijn er al dus :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Correct, volgens mij hebben alle Formule 1 circuits dit al.

Al denk ik eigenlijk dat de F1 organisatie dit zelf meeneemt en dat dit niet specifiek techniek is die op het circuit aanwezig moet zijn, maar dat is een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
TheBrut3 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:16:
Correct, volgens mij hebben alle Formule 1 circuits dit al.

Al denk ik eigenlijk dat de F1 organisatie dit zelf meeneemt en dat dit niet specifiek techniek is die op het circuit aanwezig moet zijn, maar dat is een aanname.
Dit systeem werkt volgens mij op basis van GPS sensoren in de auto

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Williams heeft de wagen bij de de receptie gewijzigd voor het nieuwe seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DSrsoVcW4AAjscR?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Jasphur schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:52:
Williams heeft de wagen bij de de receptie gewijzigd voor het nieuwe seizoen.

[afbeelding]
Volgend jaar ook een andere, goedkopere, motorleverancier?
(*Zet aluhoedje af*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En daar is "Squirrel Irritable". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
‘He is beter then that, you will see very shortly’ hehe. Ben benieuwd! Verwacht dat SAI en HUL flinke concurrentjes worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
hierrrr een youtube video waarin de grid penalty regels van 2018 uitgelegd worden (inclusief de oude regels, zodat er ook begrip is wat er precies anders is)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:01
Zo, even bijgelezen. Goed 2018 gewenst allen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kimi zijn race engineer Dave Greenwood heeft Ferarri verlaten om bij Manor WEC ye gaan werken. Er is nog niet bekend waarom en wie de opvolger wordt.

https://twitter.com/scarbstech/status/949567179380412416

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:13
Scuderia Ferrari stapt na meer dan tien jaar af van het roodwitte sigaretenfabrikantlogo en hanteert weer het steigerende paard logo:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DSdH43zW0AIW91d.jpg:large

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

Lasmibalsingh schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:07:
Scuderia Ferrari stapt na meer dan tien jaar af van het roodwitte sigaretenfabrikantlogo en hanteert weer het steigerende paard logo:

[afbeelding]
Misschien handig om dan ook even het oude logo te tonen? Ferrari zelf heeft altijd dat paard gehad, maar ik kan me zo niet bedenken hoe het logo eruit zou zien. Volgens mij heeft dat Marlboro logo toch altijd apart gestaan? Betekent het overigens dat Marlboro eindelijk met de sponsoring stopt?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dit is volgens mij de 'oude'.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6d/The_current_Scuderia_Ferrari_logo.svg/1280px-The_current_Scuderia_Ferrari_logo.svg.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Omdat het topic erg aan het zakken is op mijn bookmarklijst. Een foto van ons ALO.

Afbeeldingslocatie: https://o.aolcdn.com/images/dims3/GLOB/crop/800x450+0+0/resize/800x450!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/6888962de6525bd4cf66ec9e36959a69/203582225/f1-australian-gp-2016-fernando-alonso-mclaren-mp4-31-in-a-huge-crash.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Gaat RBR het dit jaar eindelijk flikken of is het nog steeds knudde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:21:
Omdat het topic erg aan het zakken is op mijn bookmarklijst. Een foto van ons ALO.

[afbeelding]
Een foto van ALO zonder HALO :+

Dat gaan we niet meer zien dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
0xygen500 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:26:
Gaat RBR het dit jaar eindelijk flikken of is het nog steeds knudde?
Ik verwacht hetzelfde als afgelopen twee jaar eerlijk gezegd.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Nu online
Denk het ook of newey moet Iets gevonden hebben, maar die werkt maar 50% aan de rbr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

0xygen500 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:14:
Denk het ook of newey moet Iets gevonden hebben, maar die werkt maar 50% aan de rbr
Newey heeft recentelijk een uitgebreid interview gegeven aan Sky Sports UK (Pinkman, but it's a woman ;) ), en daarin gaf ie aan, meen ik mij te herinneren, weer volledig bij het RB14 ontwerp betrokken te zijn vanaf de eerste helft van 2017. Dit was niet het geval bij de RB13, daar is ie pas later werkelijk mee aan de slag gegaan, maar toen was het al te laat voor het 2017 seizoen.

Interview zal nog wel "ergens" terug te vinden zijn?

Edit: nog even teruggeluisterd, hij geeft aan vanaf "spring/summer" weer meer betrokken te zijn, niet werkelijk volledig dus, enkel meer. Hij geeft ook aan dat het chassis tegenwoordig meer bijzaak is geworden en dat de Formule meer krachtbron gericht is.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 09-01-2018 18:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Newey heeft recentelijk een uitgebreid interview gegeven aan Sky Sports UK (Pinkman, but it's a woman ;) ), en daarin gaf ie aan, meen ik mij te herinneren, weer volledig bij het RB14 ontwerp betrokken te zijn vanaf de eerste helft van 2017. Dit was niet het geval bij de RB13, daar is ie pas later werkelijk mee aan de slag gegaan, maar toen was het al te laat voor het 2017 seizoen.

Interview zal nog wel "ergens" terug te vinden zijn?
Ik meen dat horner gezegd heeft dat hij weer 50/50 ging werken. Moet dat dan ff terug zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Pinkman? Pinkham!
Pinks voor intimi :9

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The weinig "ham", ik hou het bij "man" ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
hardware-lover schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Edit: nog even teruggeluisterd, hij geeft aan vanaf "spring/summer" weer meer betrokken te zijn, niet werkelijk volledig dus, enkel meer. Hij geeft ook aan dat het chassis tegenwoordig meer bijzaak is geworden en dat de Formule meer krachtbron gericht is.
Dat gaf hij inderdaad aan, maar de ondertoon was vooral dat hij het jammer vindt dat de motor eigenlijk het meest bepalende element is. Eerder heeft hij laten zien met slimme oplossingen/loopholes competitief te kunnen zijn (de Renault-motor van RB9-RB13 was niet altijd even krachtig als van concurrenten). In zijn boek schrijft hij daar ook een hoofdstuk over. Zijn hele loopbaan is hij op slimme manieren succesvol geweest, maar in de hybridetijd is dat dus niet gelukt vanwege de grote verschillen. Ik heb dus 'How to build a car gelezen, mensen geïnteresseerd in een klein verslagje? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:16
​Williams wil volgende week Sergey Sirotkin presenteren als tweede coureur voor het nieuwe Formule 1-seizoen. De Rus lijkt de strijd om het laatste beschikbare stoeltje voor 2018 te hebben gewonnen van Robert Kubica.
Bron: https://www.nu.nl/formule...n-als-tweede-coureur.html

Dat zou toch wel erg jammer zijn, had Kubica graag terug in de F1 gezien..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij is Newey vanaf het begin bij de RB14 betrokken. Of hij dat fulltime doet maakt eigenlijk niet veel uit, hij is er gewoon helemaal bij betrokken.
Bij de RB13 was dat niet zo omdat hij met de AM Valkyrie bezig was. Er waren roddels (geen idee of dat is bevestigd) dat intern is gezegd dat ze Newey niet nodig hadden voor de RB13.

En dat nieuws van Sirotkin komt ook niet echt als een verrassing. Zou niet slecht zijn als Kubica voor een seizoen terug komt. Ik heb geen idee of hij het veilig genoeg aan kan, daar heb ik wel mijn twijfels bij. Maar kans voor jongeren is altijd goed. Sommige zullen slagen (VER, OCO) en sommige not so much (STR, KVY).

[ Voor 32% gewijzigd door TheBrut3 op 10-01-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
TheBrut3 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:07:
Volgens mij is Newey vanaf het begin bij de RB14 betrokken. Of hij dat fulltime doet maakt eigenlijk niet veel uit, hij is er gewoon helemaal bij betrokken.
Bij de RB13 was dat niet zo omdat hij met de AM Valkyrie bezig was. Er waren roddels (geen idee of dat is bevestigd) dat intern is gezegd dat ze Newey niet nodig hadden voor de RB13.
Volgens mij heeft Newey ook zelf wel eens aangegeven zo onderhand wel een beetje met pensioen te willen. Dat was de andere reden waarom hij aanvankelijk minder bij de RB13 betrokken is geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat; en hij had zin in een andere uitdaging. Kan me ook wel voorstellen dat je je na 20 F1 autos een keer wilt stuk bijten op een road-car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Nu online
RonaldMcDonald schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Volgens mij heeft Newey ook zelf wel eens aangegeven zo onderhand wel een beetje met pensioen te willen. Dat was de andere reden waarom hij aanvankelijk minder bij de RB13 betrokken is geweest
Pensioen kan wel nadat max klaar is :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sniffels
alvast even vrijdag de 23ste vrij genomen, vrije training 0200 en 0400 uur laat maar komen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

TheBrut3 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:07:
Sommige zullen slagen (VER, OCO) en sommige not so much (STR, KVY).
STR zal altijd in de F1 blijven (en dus "slagen" in zekere zin). Met de hoeveelheid geld die hij mee kan brengen is er altijd wel een klein(er) team te vinden dat hem een stoeltje wil geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bosmonster schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:22:
[...]

STR zal altijd in de F1 blijven (en dus "slagen" in zekere zin). Met de hoeveelheid geld die hij mee kan brengen is er altijd wel een klein(er) team te vinden dat hem een stoeltje wil geven.
Top teams zal hij nooit halen inderdaad. Maar even naast het geld, hij kan ook best wel rijden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
Bosmonster schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:22:
[...]

Of een team kopen... :+
Stroll heeft afgelopen jaar ook wel eens goede momentjes gehad, hij was zeker niet de slechtste van het veld. En hij heeft ook wel wat geleerd, al zagen we het aan het eind van het jaar wat minder.

Ik denk dat als iemand echt bagger rijdt zelfs de kleinere teams daarvoor zullen bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Sniffels schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:06:
alvast even vrijdag de 23ste vrij genomen, vrije training 0200 en 0400 uur laat maar komen :D
Ik ben altijd vrij op vrijdag maar ik neem het zeker wel op om het dan rond een uur of tien te gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ArnevdS schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:42:
Ik heb dus 'How to build a car gelezen, mensen geïnteresseerd in een klein verslagje? >:)
Yup. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jasphur schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:49:
[...]
Maar even naast het geld, hij kan ook best wel rijden hoor.
Ja. Ik ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mee ga doen in F1 :P

Maar serieus: Nee, z'n racelijnen, z'n zenuwachtige stuurgedrag, alles was behoorlijk ondermaats dit jaar. Enige circuit waar die het redelijk deed was Baku, met heel veel chaos en geluk op een circuit waar je bijna alleen maar rechtdoor hoeft in een auto met de sterkste motor.

Vergeet ook niet dat hij naast Massa reed. Geen hoogvlieger en iemand die vorig seizoen nog compleet weggereden werd door Bottas. En nu werd Stroll regelmatig op een seconde gereden door Massa. Dat geeft genoeg aan hoe ver Stroll verwijderd is van de top. Gelukkig voor hem is Sirotkin ook een rookie en geen hoogvlieger, dus kan die nog even blijven doen alsof.

Massa is een mooi voorbeeld van hoe grappig het trouwens is hoe snel mensen vergeten hoe rijders presteren. Zet Massa naast Bottas en hij moet met pensioen. Zet hem naast Stroll en Massa rijdt (ook naar eigen zeggen.. verrassend) z'n beste seizoen in z'n carriere!

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Bosmonster Stroll is op 3 punten na Massa 12de (STR 40, MAS 43) geworden op het einde van het seizoen. Dat is voor een rookie in zijn eerste jaar, met nieuwe, zeer moeilijk bestuurbare wagens toch echt wel een goede prestatie. Mee eens, hij komt niet aan het niveau van de top. Maar om nu al te zeggen dat hij ondermaats presteert, nee. Einde van aankomend seizoen kunnen we 2018 met 2017 vergelijken en dan kunnen we pas zeggen of hij ondermaats reed of dat hij is gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jasphur schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:35:
@Bosmonster Stroll is op 3 punten na Massa 12de (STR 40, MAS 43) geworden op het einde van het seizoen. Dat is voor een rookie in zijn eerste jaar, met nieuwe, zeer moeilijk bestuurbare wagens toch echt wel een goede prestatie. Mee eens, hij komt niet aan het niveau van de top. Maar om nu al te zeggen dat hij ondermaats presteert, nee. Einde van aankomend seizoen kunnen we 2018 met 2017 vergelijken en dan kunnen we pas zeggen of hij ondermaats reed of dat hij is gegroeid.
Ik heb geen vergelijking nodig om te zien dat hij slecht reed. Maar dat gezegd hebbende, kan het altijd beter worden natuurlijk. Ben benieuwd hoe die het volgend jaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:14
Jasphur schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:35:
Dit vind ik altijd zo'n kromme vergelijking. Als hij in BAKU niet als derde was gefinished dan had hij 15 punten punten gehad. BAKU is afgelopen jaar voor stroll een plek geweest die hij normaal niet halt, maar door "geluk" wel een aantal plekken in de stand is opgeschoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
Bosmonster schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Ja. Ik ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mee ga doen in F1 :P

Maar serieus: Nee, z'n racelijnen, z'n zenuwachtige stuurgedrag, alles was behoorlijk ondermaats dit jaar. Enige circuit waar die het redelijk deed was Baku, met heel veel chaos en geluk op een circuit waar je bijna alleen maar rechtdoor hoeft in een auto met de sterkste motor.

Vergeet ook niet dat hij naast Massa reed. Geen hoogvlieger en iemand die vorig seizoen nog compleet weggereden werd door Bottas. En nu werd Stroll regelmatig op een seconde gereden door Massa. Dat geeft genoeg aan hoe ver Stroll verwijderd is van de top. Gelukkig voor hem is Sirotkin ook een rookie en geen hoogvlieger, dus kan die nog even blijven doen alsof.

Massa is een mooi voorbeeld van hoe grappig het trouwens is hoe snel mensen vergeten hoe rijders presteren. Zet Massa naast Bottas en hij moet met pensioen. Zet hem naast Stroll en Massa rijdt (ook naar eigen zeggen.. verrassend) z'n beste seizoen in z'n carriere!
Misschien dat Massa zijn hoogtijdagen al wel een tijdje achter zich had, maar hij is o.a. 2e, 3e, en 4e geworden in het WK, en heeft 11 GP's gewonnen.
Zoals Sinasappel ook al zegt heeft Stroll met z'n 3e plaats wel wat geluk gehad, maar ik vind 'm niet de slechtste rijder. We zullen zien wat hij dit jaar klaar gaat spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

* DaniëlWW2 vindt Stroll is niet de slechtste courreur omdat Ericsson er nog is. :+

Stroll is geen hoogvlieger, en dat zal hij ook niet worden. Je kan gewoon zien dat hij weinig controle heeft over de auto. Ook al is het Williams chassis slecht, het zal nog steeds beter zijn dan Sauber of Haas. Een coureur zoals Stroll houdt voor mij alleen maar een zitje voor een coureur zoals Wehrlein, of erger iemand zoals Lando Norris bezet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Stroll kan gewoon goed meekomen. Kampioen zal hij niet snel worden maar hij doet mee en pakt punten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ankona schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:44:
Stroll kan gewoon goed meekomen. Kampioen zal hij niet snel worden maar hij doet mee en pakt punten.
Stroll kan aardig mee komen, maar dat komt meer omdat er gewoon te veel net niet paydrivers in de F1 zitten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

Aardappel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:12:
[...]

Misschien dat Massa zijn hoogtijdagen al wel een tijdje achter zich had, maar hij is o.a. 2e, 3e, en 4e geworden in het WK, en heeft 11 GP's gewonnen.
Zoals Sinasappel ook al zegt heeft Stroll met z'n 3e plaats wel wat geluk gehad, maar ik vind 'm niet de slechtste rijder. We zullen zien wat hij dit jaar klaar gaat spelen.
Je kunt het inderdaad zien als 2e 3e en 4e, maar je kunt het ook zien als 3 jaar in de meest dominante auto in de F1 en dan gedeclasseerd worden door je teammaat. En als die wegvalt alsnog verliezen van een auto die significant langzamer was. Een topcoureur was die 3 jaar kampioen geworden of op een haar na (en zo herinneren we Massa helemaal niet). Ook 11 GP's in die auto's is totaal niet indrukwekkend. En ja, misschien was het materiaal anders, maar het was ook als tweedehandsje nog zeker sneller dan de rest.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:08
Kvyat bevestigd als "development driver" bij Ferrari

https://twitter.com/Scude...status/951079594039369729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:42:
* DaniëlWW2 vindt Stroll is niet de slechtste courreur omdat Ericsson er nog is. :+

Stroll is geen hoogvlieger, en dat zal hij ook niet worden. Je kan gewoon zien dat hij weinig controle heeft over de auto. Ook al is het Williams chassis slecht, het zal nog steeds beter zijn dan Sauber of Haas. Een coureur zoals Stroll houdt voor mij alleen maar een zitje voor een coureur zoals Wehrlein, of erger iemand zoals Lando Norris bezet...
Een zitje bezet of houd die een noodlijdend team nog even wat langer in de F1 en daarmee een extra zitje beschikbaar. Ik zeg niet dat Williams nu noodlijdend is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
die replies op de tweet vatten het goed samen. "what were you thinking, Ferrari?"

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02

Killjoy

Klingon lawn products

Zo kunnen ze in ieder geval voorkomen dat hij ooit nog de baan op komt. Of zou hij de simulator ook laten crashen? :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Haha. Al die gifjes eronder :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:32

Oekol

waka waka hey hey

Jasphur schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Haha. Al die gifjes eronder :D
Priceless, maar wat doet een development driver precies? Iemand die mij kan inlichten?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1