Met Keepa (ik gebruik hem als add-on in Firefox) kan je op gewenste artikelen een prijs waarschuwing opnemen. Komt het artikel onder een bepaald niveau dan krijg je een email. Werkt goed!nomar109 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Niet meer voor de aanbiedingsprijs. Maar als je naar de prijshistorie kijkt, dan zie je dat je op Amazon zeer regelmatig flinke kortingen kunt krijgen op de Kickr Core. Hij is onlangs zelfs even 500 euro geweest. Het loont best de moeite om dat in de gaten te houden.
[Afbeelding]
Dat verklaard e.e.a.rvisser schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:58:
Volgens de eigen site van de verkoper is hun Amazon account gehackt: https://www.wtb-outdoor.de/i/kontakt
Ik denk niet dat de Wahoo geleverd gaat worden…
Ik zat gisteravond op hun website te kijken. Ze hebben maar 12 artikelen in hun shop. Een trainer staat daar niet bij en past logischerwijze niet in het assortiment.
ook mijn ervaring afgelopen jaren dat ANT+ stabieler werkt op meerdere Windows PC'sPhydomir schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:50:
[...]
Dat is niet mijn ervaring. Dan wel een Kickr ipv een Tacx maar de meningen zijn toch overwegend Ant+ indien mogelijk.
Volgens mij ligt instabiliteit vaak aan de stick/hardware en of de bijbehorende driver. Het protocol is in principe stabiel.BartNL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:18:
[...]
ook mijn ervaring afgelopen jaren dat ANT+ stabieler werkt op meerdere Windows PC's
Mijn s8 liep beter met ant+ mijn S10 weer beter met bt (beide ingebouwde ant+ hardware, dus niet met een USB stick)
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 27-10-2021 19:58 ]
Eensch. Ik had een no-name ANT+ USB stick van Amazon. Regelmatig kon BKool de apparatuur niet vinden. Omgewisseld voor een originele Garmin ANT+ stick, geen problemen meer.Prulleman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:57:
[...]
Volgens mij ligt instabiliteit vaak aan de stick/hardware en of de bijbehorende driver. Het protocol is in principe stabiel.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Mijn BT connectie was echt ruk, zowel via PC moederbord als S10+ telefoon. Heb nu zo'n Tacx ANT+ dongel en nergens meer last van. Apparaten ook altijd netjes gelijk verbonden, 0 drops etc.
Pff halverwege week 3 van Zwift's Build me up plan, maar is nog best pittig voor opa
Het plan is ook vrij rigide en dat is niet heel makkelijk te combineren met gezin en sociale verplichtingen.
Eerste week m'n ribben gekneusd en daarna geholpen met een verhuizing, dus dat was een lekkere start haha #indekken #excuses Daarnaast was het echt lekker weer dit weekend en dan is het wel jammer dat je op de trainer "moet". Buiten blokken afwerken vind ik niet echt te doen...
En nog zoiets in Zwift; van die routes waarbij je bergop begint, maar dat is dan de "lead-in"; waar de f*ck is dat goed voor? Vervolgens berg af en weer op en dan is de route af... Meestal is mijn training precies klaar halverwege die tweede keer klimmen
Dan wil ik toch ff die stomme route badge halen. En daarna rol je naar beneden, want ja gratis KMs en dus XP...
Is dit gewoon een cheap trick van Zwift om je langer online te houden?

Eerste week m'n ribben gekneusd en daarna geholpen met een verhuizing, dus dat was een lekkere start haha #indekken #excuses Daarnaast was het echt lekker weer dit weekend en dan is het wel jammer dat je op de trainer "moet". Buiten blokken afwerken vind ik niet echt te doen...
En nog zoiets in Zwift; van die routes waarbij je bergop begint, maar dat is dan de "lead-in"; waar de f*ck is dat goed voor? Vervolgens berg af en weer op en dan is de route af... Meestal is mijn training precies klaar halverwege die tweede keer klimmen

Krijg net een mailtje dat die trainer niet geleverd gaat worden.Stillekracht schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:50:
[...]
Dat verklaard e.e.a.
Ik zat gisteravond op hun website te kijken. Ze hebben maar 12 artikelen in hun shop. Een trainer staat daar niet bij en past logischerwijze niet in het assortiment.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Wel je geld terug via Amazon mag ik hopen?KW25 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:31:
[...]
Krijg net een mailtje dat die trainer niet geleverd gaat worden.
Yes, geld gewoon terug. Wel jammer, dan mss maar de Elite Suito-T halenPrulleman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:14:
[...]
Wel je geld terug via Amazon mag ik hopen?
Ik kijk hoe lang een workout duurt en obv daarvan kies ik een route waarbij ik inschat dat ik deze net wel of net niet kan rijden in de workout.Morrar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:07:
Meestal is mijn training precies klaar halverwege die tweede keer klimmenDan wil ik toch ff die stomme route badge halen. En daarna rol je naar beneden, want ja gratis KMs en dus XP...
Sinds deze week kijk ik ook of het laatste stuk van de route geen flinke klim bevat, want anders is je workout (met cooling down) klaar en dan zit je in een klim (kan je weer gaan aanzetten...).
Gisteren bv Mountain 8 route gedaan met een workout van ruim een uur. Laatste stukje van de route nog rustig uitgetrapt nadat de workout klaar was.
Want als het even kan wil ik ook een workout combineren met het uitrijden van een route
Gisteren mijn eerste rit op Zwift gedaan, ook de mountain 8. Ik vond het erg leuk maar wel zwaar. De trainer staat nu nog binnen (op zolder) maar zodra het kan gaat hij naar de garage. Die moet nu nog vrij blijven (voor zo ver dat kan) ivm de levering van de nieuwe keuken. Lijkt mij een stuk prettiger, ondanks een raam wat open stond en een ventilator op mijn hoofd ontplofte ik bijna van de warmte. Maar toch lekker een uurtje gefietst.
Heb de suito en mijn Garmin HR band via BT verbonden met mijn MacBook, ging prima. Wat ik wel erg lastig vond is rijden in een groepje. Vaak ga ik net iets te langzaam waardoor ik iets harder ga trappen en dan vlieg ik er voorbij, iemand nog tips hiervoor? De KOM sprintjes tussendoor zijn erg tof en motiverend.
Heb de suito en mijn Garmin HR band via BT verbonden met mijn MacBook, ging prima. Wat ik wel erg lastig vond is rijden in een groepje. Vaak ga ik net iets te langzaam waardoor ik iets harder ga trappen en dan vlieg ik er voorbij, iemand nog tips hiervoor? De KOM sprintjes tussendoor zijn erg tof en motiverend.
Ik heb gisteren mijn tweede rit op Zwift gedaan, maar de eerste keer waarbij de Vortex helemaal goed gekoppeld was. Ik heb een rondje Harrogate gereden, was toch pittiger dan verwacht. Ondanks dat het slechts 14km was.
Ik gebruik mijn S10 en daarbij de Zwift app als scherm, heb wel het gevoel dat ik veel mis t.o.v. een groter scherm. Ik word regelmatig verrast door een helling die ik niet aan zag komen en dan moet ik als een gek terugschakelen.
In groepjes rijden vond ik ook erg lastig ja.
Ik gebruik mijn S10 en daarbij de Zwift app als scherm, heb wel het gevoel dat ik veel mis t.o.v. een groter scherm. Ik word regelmatig verrast door een helling die ik niet aan zag komen en dan moet ik als een gek terugschakelen.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
zorg dat je niet op een Time Trial fiets zit omdat Zwift bij die fietsen het luchtweerstand voordeel van in een groep fietsen niet meeneemt. Daarna kijken welk vermogen in w/kg de mensen rondom je trappen en zelf ongeveer datzelfde vermogen trappen. In een grotere groep kijken in de tabel rechts of de tijdsintervallen allemaal 0 seconden zijn. Zo gauw je daar verschillen ziet zit je in de gevaren zone om uit een groep te raken.R0y. schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:22:
Wat ik wel erg lastig vond is rijden in een groepje. Vaak ga ik net iets te langzaam waardoor ik iets harder ga trappen en dan vlieg ik er voorbij, iemand nog tips hiervoor?
Dat blijft lastig tot je de routes echt goed kent. Ik vind het ook op een laptop erg moeilijk te zien of iets ophoog loopt en moet dan echt op de cijfertjes in Zwift letten. De echte klimmentjes ken ik nu wel ongeveer dus weet inmiddels waar het wat stijler wordt.Sherlock schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:14:
Ik heb gisteren mijn tweede rit op Zwift gedaan, maar de eerste keer waarbij de Vortex helemaal goed gekoppeld was. Ik heb een rondje Harrogate gereden, was toch pittiger dan verwacht. Ondanks dat het slechts 14km was.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hoi allemaal,
Tijdje hier niet gepost ivm buiten fietsen maar ook omdat mijn fiets helaas gestolen is... Een nieuwe is onderweg maar komt pas in maart.
Nu zou ik een goedkope fiets willen kopen om op mijn Wahoo Kickr te zetten zodat ik wel gewoon trainerroad trainingen in ERG kan afdraaien. Momenteel zit er een 11-speed cassette op mijn kickr, is het dan mogelijk om er een oude 8/9/10 speed fiets op te zetten en niet meer te schakelen?
Concreet is de vraag:
Past een 8/9/10 speed fiets op een Wahoo Kickr met een 11-speed cassette? Schakelen is niet meer nodig want zal alleen ERG modus gebruiken
Tijdje hier niet gepost ivm buiten fietsen maar ook omdat mijn fiets helaas gestolen is... Een nieuwe is onderweg maar komt pas in maart.
Nu zou ik een goedkope fiets willen kopen om op mijn Wahoo Kickr te zetten zodat ik wel gewoon trainerroad trainingen in ERG kan afdraaien. Momenteel zit er een 11-speed cassette op mijn kickr, is het dan mogelijk om er een oude 8/9/10 speed fiets op te zetten en niet meer te schakelen?
Concreet is de vraag:
Past een 8/9/10 speed fiets op een Wahoo Kickr met een 11-speed cassette? Schakelen is niet meer nodig want zal alleen ERG modus gebruiken
Als je weinig buiten fietst, kan je ook gewoon de cassette overzetten en de cassette die met je fiets mee komt op de kickr monteren. Dan weet je zeker dat het fatsoenlijk loopt.Louislouislouis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:17:
Hoi allemaal,
Concreet is de vraag:
Daarnaast is de kans wel groot dat het gaat lukken zonder schakelen, misschien beetje trimmen met de barrel adjuster om de ketting mooi midden op 1 kransje te krijgen.
Ik zou denk ik dan toch proberen een 10 speed te scoren, 10 en 11 speed race zitten nog het dichtste bij elkaar qua dikte van de ketting plaatjes en afstand van de kransjes (11 speed cassettes zijn 1.8mm breder dan 10 speed, terwijl bij 8, 9 en 10 speed enkel de ketting plaatjes dunner zijn geworden en de afstand van de kransjes kleiner)
Hier kan ik wat mee! Thanks voor je antwoord, deze fiets gaat denk ik uberhaupt niet meer buiten komen. Tot mijn spijt extreem weinig tijd om te fietsen komende maanden.Prulleman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:50:
[...]
Als je weinig buiten fietst, kan je ook gewoon de cassette overzetten en de cassette die met je fiets mee komt op de kickr monteren. Dan weet je zeker dat het fatsoenlijk loopt.
Daarnaast is de kans wel groot dat het gaat lukken zonder schakelen, misschien beetje trimmen met de barrel adjuster om de ketting mooi midden op 1 kransje te krijgen.
Ik zou denk ik dan toch proberen een 10 speed te scoren, 10 en 11 speed race zitten nog het dichtste bij elkaar qua dikte van de ketting plaatjes en afstand van de kransjes (11 speed cassettes zijn 1.8mm breder dan 10 speed, terwijl bij 8, 9 en 10 speed enkel de ketting plaatjes dunner zijn geworden en de afstand van de kransjes kleiner)
dan is het heel simpel, dan zou ik echt de cassette op de kickr zetten, als de boel bij aanschaf niet doorslaat en je zet en goed schoongemaakt en goed gesmeert op de trainer, dan kan je wel wat km maken. Terwijl als je gaat mixen moet je maar kijken wat er wel of niet overslaat.Louislouislouis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:54:
[...]
Hier kan ik wat mee! Thanks voor je antwoord, deze fiets gaat denk ik uberhaupt niet meer buiten komen. Tot mijn spijt extreem weinig tijd om te fietsen komende maanden.
(als de fiets goed zit, is het ook wel lekker om gewoon een vaste indoor setup te hebben, zodat je niet meer hoeft te wisselen
Uit interesse; waar zou je de voorvork op vastmaken dan (bij gebrek aan een Kickr Climb)?Prulleman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:58:
[...]
(als de fiets goed zit, is het ook wel lekker om gewoon een vaste indoor setup te hebben, zodat je niet meer hoeft te wisselenen een fiets passen maken is natuurljk indoor ook wel makkelijker, aangezien je de meest vreemde stuurpen lengte en hoek kan monteren om goed uit te komen, je stuurgedrag maakt ook niet uit, zelf zou ik denk ik bij een 100% vaste setup ook nog mijn voorwiel verwijderen om ruimte te besparen)
weleens zoiets gezien:Louislouislouis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:09:
[...]
Uit interesse; waar zou je de voorvork op vastmaken dan (bij gebrek aan een Kickr Climb)?
/f/image/FswKQBKUBZU4uGGA9DWp6fAn.png?f=fotoalbum_large)
maar volgens mij zijn er ook wel after market oplossingen voor, of anders gelijk goed aanpakken en zoiets gaan gebruiken:
https://www.dcrainmaker.c...n-accessory-hands-on.html
(beetje duur alleen...)
:fill(white):strip_exif()/f/image/b5P5iImWlfmV3jgOYvfyNtx9.png?f=user_large)
(maar misschien is zo'n vast blok ook helemaal geen goed idee.. met een band heb je nog wat demping en beweging, met een blok/bok wordt het wellicht weer onnodig statisch)
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 28-10-2021 17:32 ]
Ik zou de cassette van de de goedkope nog te kopen fiets overzetten naar de Kickr. Weet je zeker dat alles op elkaar is ingelopen. Wel de opvulling gebruiken voor een 9 of 10t cassette. Ik had ook een goedkope fiets van iemand op Marktplaats voor indoor met een combinatie van 10 speed hendels, crank met 11 speed ketting en tandwielen. Voor ERG prima maar toch maar een 10 speed cassette en ketting aangeschaft. Kan nu ook Zwiften zonder ERG op alle kransjes.Louislouislouis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:17:
Hoi allemaal,
Concreet is de vraag:
Zelf heb ik ook een zeer oude 26inch MTB met 3x8 op een Elite Suito gezet. Cassette past helemaal prima, dus lijkt mij dit ook passen bij een Wahoo Kickr. Deze fiets blijft hier ook altijd op staan.Louislouislouis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:17:
Hoi allemaal,
Concreet is de vraag:
Bereik is af en toe wel vervelend want de voor derailleur werkt niet super.
Ik sta op het punt een elite suito t aan te schaffen zodat ik, nu er weer een baby is, met wat minder tijd toch wat kan bewegen op de fiets.
Die elite suito t wordt zonder casette geleverd. Wat kan ik het beste doen? Identieke casette van mijn racefiets kopen (11-34 105) of andere verhouding? Of een hele goedkope decathlon 11 speed? Of de casette van mijn racefiets overzetten?
Die elite suito t wordt zonder casette geleverd. Wat kan ik het beste doen? Identieke casette van mijn racefiets kopen (11-34 105) of andere verhouding? Of een hele goedkope decathlon 11 speed? Of de casette van mijn racefiets overzetten?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Even een followup voor wie het interesseert: ik heb na wat heen en weer mailen met Elite diverse json files gekregen waarmee je de eeprom op de trainer kan flashen. Deze verandert hoe snel de trainer reageert op wijzigingen in vermogen in erg mode en de problemen zijn hiermee opgelost.JJJ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:54:
[...]
[...]
Iedereen bedankt voor het meedenken iig! Ik heb met zowel de TR als Elite supportdesk contact opgenomen. Even afwachten waar zij mee komen (mogelijk uitsluitprotocol of andere kalibratiestappen? We'll see).
Kortom: ik ben tevreden met de Elite service en de trainer functioneert naar behoren. Nu de discipline vinden om regelmatig op het ding te trainen
als je nu een 11-34 hebt en in het vlakke nederland woont, dan zou ik deze cassette op de trainer zetten met je bestaande ketting.bonzz.netninja schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:49:
Ik sta op het punt een elite suito t aan te schaffen zodat ik, nu er weer een baby is, met wat minder tijd toch wat kan bewegen op de fiets.
Voor op je fiets dan een 12-25 met een nieuwe ketting zodat je daar in het voorjaar weer buiten mee kan fietsen.
De 12-25 heeft kleinere stapjes tussen de kransen zodat je cadans minder grote sprongen maakt dan met de 11-34.
Mocht je een x naar het buitenland gaan, dan de cassette met ketting even omzetten.
Zo is hoe ik het doe
Dat is een prima tip en gedachtegangen! Stom dat ik daar helemaal niet aan heb gedacht. Ketting hoeft misschien niet vernieuwd te worden, zit pas 1000 km in.Flipmo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:05:
[...]
als je nu een 11-34 hebt en in het vlakke nederland woont, dan zou ik deze cassette op de trainer zetten met je bestaande ketting.
Voor op je fiets dan een 12-25 met een nieuwe ketting zodat je daar in het voorjaar weer buiten mee kan fietsen.
De 12-25 heeft kleinere stapjes tussen de kransen zodat je cadans minder grote sprongen maakt dan met de 11-34.
Mocht je een x naar het buitenland gaan, dan de cassette met ketting even omzetten.
Zo is hoe ik het doe
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
bijna hetzelfde als mijn setup, mijn 2ehands fiets kwam met een 10 speed 11-34 cassette, die nu op de trainer zit, voor de vlakke NL ritjes zit er nu een 12-28 op mijn wiel (in 10 speed was niet zoveel te krijgen)Flipmo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:05:
[...]
als je nu een 11-34 hebt en in het vlakke nederland woont, dan zou ik deze cassette op de trainer zetten met je bestaande ketting.
Zo is hoe ik het doe
Maar dat is niet handig als je nog regelmatig buiten wilt fietsen toch? Dan moet je elke keer je derailleur gaan afstellen in de hoogte (B ) volgens mij. Al is dit natuurlijk ook zo gebeurd.Flipmo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:05:
[...]
Zo is hoe ik het doe
Zelf nog een 11-34 liggen maar heb de 12-25 op de trainer gezet. Wil nog een 12-25 bestellen juist om de mogelijkheid om op een mooie dag toch de racefiets te kunnen pakken.
Ik hoef na het wisselen niks af te stellen. Heb op mijn wielset een 12-25 en op de trainer de 11-32.
Fiets eraf, wiel erin en trappen maar.
Fiets eraf, wiel erin en trappen maar.
ah dat is helemaal goed om te lezen want dat vroeg ik mij nog af. Morgen komt de suito en een casette!
Ik heb hetzelfde gedaan. 34-11 op de trainer, 28-13 op de fiets. Af en toe een paar draaien aan de fine tuner in de kabel is prima om alles soepel te laten lopen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
In short... hoe krijg ik het wiel vast?
Gisteren bij een vriend m'n Tacx Vortex Smart neergezet...
maar nu heeft z'n fiets (Cube Attain Race Disc) niet zo'n as welke we gelijk tussen de Tacx Vortex kunnen knellen/vastzetten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3odlgcstbq0aGni05MlgOqPQ.jpg?f=user_large)
Ik geloof dus dat hij een vervangende steekas moet kopen zodat we wel de punten hebben op de as om 't wiel er tussen te klemmen.

maar nu heeft z'n fiets (Cube Attain Race Disc) niet zo'n as welke we gelijk tussen de Tacx Vortex kunnen knellen/vastzetten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3odlgcstbq0aGni05MlgOqPQ.jpg?f=user_large)
Ik geloof dus dat hij een vervangende steekas moet kopen zodat we wel de punten hebben op de as om 't wiel er tussen te klemmen.
- Is zoiets hetgene wat we zoeken? Tacx E-Thru Steek-as
[ Voor 14% gewijzigd door PaulBloem op 01-11-2021 09:59 ]
Wat heeft ie nu voor (steek)as? Normaliter staat het erop. Uit het plaatje kan ik niets opmaken.
Ik denk dat je in de goede richting zit, maar het staat of valt met het juiste type
Ik denk dat je in de goede richting zit, maar het staat of valt met het juiste type
If you can see, look. If you can look, observe
Zo iets: https://www.google.com/search?q=Tacx+E-Thru+Steek-asPaulBloem schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:58:
In short... hoe krijg ik het wiel vast?![]()
[Afbeelding]
- Is zoiets hetgene wat we zoeken? Tacx E-Thru Steek-as
Je moet alleen de lengte en de draad van je huidige as weten.

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 01-11-2021 11:07 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ok top, dan zat ik dus in de juiste richting te denken.mhr-zip schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:04:
[...]
Zo iets: https://www.google.com/search?q=Tacx+E-Thru+Steek-as
Je moet alleen de lengte en de draad van je huidige as weten.
[Afbeelding]
Thanks!
Even meten bij hem de volgende keer.
[ Voor 4% gewijzigd door PaulBloem op 01-11-2021 11:18 ]
De draad kan je het makkelijkste meten door ff met je huidige as naar een winkel te gaan. Dan voel je meteen of de moer past of niet.PaulBloem schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:17:
[...]
Ok top, dan zat ik dus in de juiste richting te denken.
Thanks!
Even meten bij hem de volgende keer.
Kijk ook ff hier. https://www.mantel.com/bl...as-Lengte-meten-A4-NL.pdf
Ik vond ze trouwens wel schandalig duur. Een snelspannertje voor de tacx is nog geen tientje...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Pff gisteren weer eens even iets serieuzer op de tacx gaan zitten. SST workout gepakt. Met de eerste "over" ging mijn HR al meteen skyhigh, en met -10% moest ik nog af en toe ff bijkomen. Viel dat ff tegen zeg. Weet niet of ik nou gewoon een slecht moment had gekozen; maar ik vermoed dat mijn FTP wel een flink stukje gedaald is. Toch maar eens een FTP-builder gaan doen of zo
---------------
Je zou een draadstuk bij de ijzerhandel kunnen kopen, inkorten met de ijzerzaag, boutjes aan beide zijden en done.Mistraller schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:27:
[...]
De draad kan je het makkelijkste meten door ff met je huidige as naar een winkel te gaan. Dan voel je meteen of de moer past of niet.
Ik vond ze trouwens wel schandalig duur. Een snelspannertje voor de tacx is nog geen tientje...
Niet de meest chique oplossing maar tja.
Every battle is won before it is fought
Vraag me wel af of je wiellagers het tof vinden om op een draad te rusten ipv op een solid stuk metaal...?Greybeard schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:11:
[...]
Je zou een draadstuk bij de ijzerhandel kunnen kopen, inkorten met de ijzerzaag, boutjes aan beide zijden en done.
Niet de meest chique oplossing maat tja.
Bovendien moeten de moeren (boutjes??) dan rond gemaakt worden om netjes in de tacx bus te passen; je hebt dus moeren nodig die dikker zijn dan standaard..., dan daarna slijpwerk dus. En dan nog; je draad moet kloppen. Denk dat je een aardig gesorteerde zaak moet hebben wil ie meerdere draaddiktes hebben. Gemiddelde bouwmarkt heeft dat zeker niet.
---------------
Hornbach hier heeft draadeind vanaf iets van 3 mm tot zeker 16 mm. (Die laatste is zeer effectief om brackets los te draaien of een balhoofd te persen.Mistraller schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:24:
[...]
Vraag me wel af of je wiellagers het tof vinden om op een draad te rusten ipv op een solid stuk metaal...?
Bovendien moeten de moeren (boutjes??) dan rond gemaakt worden om netjes in de tacx bus te passen; je hebt dus moeren nodig die dikker zijn dan standaard..., dan daarna slijpwerk dus. En dan nog; je draad moet kloppen. Denk dat je een aardig gesorteerde zaak moet hebben wil ie meerdere draaddiktes hebben. Gemiddelde bouwmarkt heeft dat zeker niet.
Lagers zijn over het algemeen uitgesproken hard en een draadeind juist niet. Dat gaat geen punt zijn. Als je echt zeker wilt zijn, slijp je de draad in het midden weg.
[ Voor 10% gewijzigd door Bacchus op 01-11-2021 12:50 ]
dat is op zich wel een pittige, want in de 2 hoofdblokken zit je toch 2x30 minuten op 86-95%, maar is het wel allemaal onder threshold en zou het dus zwaar maar te doen moeten zijn.Mistraller schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:32:
Pff gisteren weer eens even iets serieuzer op de tacx gaan zitten. SST workout gepakt. Met de eerste "over" ging mijn HR al meteen skyhigh, en met -10% moest ik nog af en toe ff bijkomen. Viel dat ff tegen zeg. Weet niet of ik nou gewoon een slecht moment had gekozen; maar ik vermoed dat mijn FTP wel een flink stukje gedaald is. Toch maar eens een FTP-builder gaan doen of zo
Kan een moment opname zijn, ff wennen aan intensiteit, maar het is wel aannemelijk dat je FTP wat minder is geworden,
(mijn laatste sweet spot workout was 2 x 22 minuten 92-94% en mijn hartslag bleef netjes stabiel onder het omslag punt, maar in trainer road werk je ook naar dit soort workouts toe, gewoon koud uit het niks ff 30 minuten ss blokken doen is ook met een correct FTP een uitdaging, ook al zou het "in theorie" moeten kunnen)
Ik vind over X gangen meten veel makkelijker.Mistraller schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:27:
[...]
De draad kan je het makkelijkste meten door ff met je huidige as naar een winkel te gaan. Dan voel je meteen of de moer past of niet.
Stel je meet 11 gangen en dat is 17,5 mm. Is het 17,5/10=1,75mm per gang.
(Delen door N-1)
Ik leg het misschien een beetje krom uit, hopelijk snap je het.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Volgens mij zijn ze allemaal 12mm doorsnede maar de draad (ook wel de spoed) is verschillend.Bacchus schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:47:
[...]
Hornbach hier heeft draadeind vanaf iets van 3 mm tot zeker 16 mm. (Die laatste is zeer effectief om brackets los te draaien of een balhoofd te persen.)
Lagers zijn over het algemeen uitgesproken hard en een draadeind juist niet. Dat gaat geen punt zijn. Als je echt zeker wilt zijn, slijp je de draad in het midden weg.
Als je de draad wegslijpt zit je wiel los om een niet-passende as. Lijkt me ook niet tof.de spoed: is de rechtlijnige afstand tussen twee overeenkomstige punten van dezelfde schroeflijn, het is de verplaatsing langs de as per omwenteling. De spoed wordt bij metrische schroefdraad aangeduid in millimeter, bij Engelse draad wordt dit aangegeven in het aantal gangen per inch. Een andere gangbare definitie is: 'de spoed is de verplaatsing van de schroeflijn bij één omwenteling.'
---------------
SST (Short) doet 4 overs-4unders. Bij de eerste "over" zat ik al dik over het omslagpunt. En omdat ik van mijn powermeter weet dat ik met buitenritjes die vermogens op zich wel kan wegtrappen, viel het me gewoon een beetje tegen. Ik kwam steeds in de spiral of deathPrulleman schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:59:
[...]
dat is op zich wel een pittige, want in de 2 hoofdblokken zit je toch 2x30 minuten op 86-95%, maar is het wel allemaal onder threshold en zou het dus zwaar maar te doen moeten zijn.
Kan een moment opname zijn, ff wennen aan intensiteit, maar het is wel aannemelijk dat je FTP wat minder is geworden,
(mijn laatste sweet spot workout was 2 x 22 minuten 92-94% en mijn hartslag bleef netjes stabiel onder het omslag punt, maar in trainer road werk je ook naar dit soort workouts toe, gewoon koud uit het niks ff 30 minuten ss blokken doen is ook met een correct FTP een uitdaging, ook al zou het "in theorie" moeten kunnen)

---------------
En de Wahoo Kickr Core staat er weer voor € 550 https://www.amazon.de/Wah...ckr&qid=1635775086&sr=8-2
Was dit niet een gehackte shop ofzo? Dat de leveringen sowieso niet gedaan worden. Ook als je kijkt naar wat de shop nog meer/vooral/uitsluitend verkoopt (witgoed).thomasissailing schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:13:
En de Wahoo Kickr Core staat er weer voor € 550 https://www.amazon.de/Wah...ckr&qid=1635775086&sr=8-2
dat zijn geen over/unders...Mistraller schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:07:
[...]
SST (Short) doet 4 overs-4unders. Bij de eerste "over" zat ik al dik over het omslagpunt. En omdat ik van mijn powermeter weet dat ik met buitenritjes die vermogens op zich wel kan wegtrappen, viel het me gewoon een beetje tegen. Ik kwam steeds in de spiral of deathKreeg het niet meer rond. Maar inderdaad; in zwift kijk ik meer naar performance, buiten naar afstand en naar de vogeltjes
:fill(white):strip_exif()/f/image/hZrSoJHGDCMSj5L8oiByFRFj.png?f=user_large)
enkel de 110% is "over"
Een over/under is bv waarbij je tussen de 95en 105 procent afwisseld
Klopt dat is gewoon een sweetspot training met wat variatie. Er zitten (uiteraard) wel over/under workouts in Zwift, zoals deze: https://whatsonzwift.com/...n/high-intensity-recoveryPrulleman schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:48:
[...]
dat zijn geen over/unders...
[Afbeelding]
enkel de 110% is "over"
Ik probeer het wel, beetje op die shop gekeken en hebben wel meer fitness apparatuur. In principe ben je wel veilig met Amazon, orders worden gewoon gecanceld.MaSw85 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:15:
[...]
Was dit niet een gehackte shop ofzo? Dat de leveringen sowieso niet gedaan worden. Ook als je kijkt naar wat de shop nog meer/vooral/uitsluitend verkoopt (witgoed).
Ik ben benieuwd, als ik de recensies van deze verkoper de afgelopen weken bekijk heb ik mijn twijfels:KW25 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:08:
[...]
Ik probeer het wel, beetje op die shop gekeken en hebben wel meer fitness apparatuur. In principe ben je wel veilig met Amazon, orders worden gewoon gecanceld.
Ich bin sehr enttäuscht. Erst wurde ich tagelang hingehalten und dann wird die Bestellung plötzlich storniert. Wenn nicht genug Ware zum günstigen Preis da ist, darf man diese Angebote nicht einstellen oder früher beenden. So kann man keine Kunden halten. MfG Monika Lieven
Artikel extrem günstig angeboten, Bestellung sodann storniert und nun wird verlangt, dass ich den Betrag auf ein polnisches Konto überweise. Verarschen kann ich mich selber.
Und so weiter… Beetje uitkijken met die lui dus!Offensichtlich ein Betrug. Sie verkaufen Dinge zu unglaublich günstigen Preisen, stornieren sie dann, bieten aber an, sie in "ihrem Laden", also außerhalb von Amazon, zu kaufen. Das verstößt nicht nur gegen die Nutzungsbedingungen von Amazon, das bedeutet, dass sie Ihr Geld betrügen können und werden. Sie bleiben ungeschützt und Amazon kann nichts tun, um Ihnen zu helfen.
Thanks, heb hem gecanceld. Ziet er idd vaag uit dat ze hem cancelen en dan aanbieden via hun eigen shop.Kluus schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:31:
[...]
Ik ben benieuwd, als ik de recensies van deze verkoper de afgelopen weken bekijk heb ik mijn twijfels:
[...]
[...]
[...]
Und so weiter… Beetje uitkijken met die lui dus!
Iemand die hier zijn/haar blik over kan werpen?
Vanavond ipv een wedstrijdje de Alpe op in TR Grassy Ridge -3 gedaan. Dit is een VO2max training waarbij je 8*30/30's doet op 110% en 50% van het FTP. Vorige week getest en FTP is 230ish. Eerste blokken gingen dusdanig eenvoudig dat ik heb geupt naar 105% voor het eerste blok en bij blok 3 ben geeindigt op 115% (292w).
Mijn vraag: Staat mijn FTP (veel) te laag als ik ook op 115% deze training vrij goed kan doen?
Als ik kijk naar m'n stravaritje leek het qua hartslag dan toch peanuts. j
En iemand een idee hoe ik aan 38,7km/u gemiddeld kom aldus TR?
edit: FTP-test niet tot het gaatje gegaan, dus wellicht staat FTP 10? te laag ofzo.
Vanavond ipv een wedstrijdje de Alpe op in TR Grassy Ridge -3 gedaan. Dit is een VO2max training waarbij je 8*30/30's doet op 110% en 50% van het FTP. Vorige week getest en FTP is 230ish. Eerste blokken gingen dusdanig eenvoudig dat ik heb geupt naar 105% voor het eerste blok en bij blok 3 ben geeindigt op 115% (292w).
Mijn vraag: Staat mijn FTP (veel) te laag als ik ook op 115% deze training vrij goed kan doen?
edit: FTP-test niet tot het gaatje gegaan, dus wellicht staat FTP 10? te laag ofzo.
[ Voor 5% gewijzigd door Stufferdt op 01-11-2021 21:07 ]
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Kan verschillende oorzaken hebben, maar hier bij 2ct.Stufferdt schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:58:
In de basis is die workout een behoorlijke instapper qua VO2Max. Maar als je het laatste blok op 125% van FTP hebt gedaan dan zou je dat opzich wel moeten merken aan het einde van dat blok. Afhankelijk van hoelang je al traint. Dus het zou kunnen dat je FTP inderdaad te laag staat. Of je bent gewoon goed in VO2 werk. Beide kan. Wat je kan doen is een workout zoals Kaweah of Mount Baldy -1 proberen. Die moeten te doen zijn, maar is wel flink aanpoten. Als dat ook te makkelijk voelt dan staat je FTP waarschijnlijk te laag.
Wil je qua VO2 kijken of het je echt zo makkelijk afgaat kan je eens kijken naar iets als Gendarme +1.
De snelheid van TR is puur afhankelijk van je vliegwiel snelheid. Groot voor, klein achter zal je een hogere snelheid geven dan klein voor.
Aan de hand van jouw edit: Welke vorm van FTP test heb je gedaan? Vooral bij de ramp test is het echt belangrijk dat je blijft trappen tot je echt niet meer kan. 15 tot 30sec extra blijven trappen kan best een groot verschil betekenen omdat hij 75% van je 1min max power pakt als FTP.
[ Voor 6% gewijzigd door Phydomir op 01-11-2021 21:21 ]
115% van 230 is geen 292W maar 264,5WStufferdt schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:58:
In dit soort series op 110% mag je verwachten dat langzaamaan je hartslag wat hoger wordt. Als ik naar mijzelf kijk dan kom ik bij dergelijke series op 110% niet richting mijn omslagpunt.
TR stuur je trainer in ERG mode aan. TR zorgt er dan voor dat jij het ingestelde vermogen trapt. Of je dit bij 20Km/uur doet op 42x18 of 50Km/uur op 53x13 maakt niet uit. Vermogen is vermogen.
Kan verschillende oorzaken hebben. Maar belanrijkste is dat het een level 1.6 workout is.. deze zou voor iedereen goed te doen moeten zijn. (Veel makkelijker heb je ze niet zeg maar).Stufferdt schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:58:
Daarnaast wat je zelf aangeeft je FTP kan te laag zijn, maar het kan ook zijn dat je vo2 sterker ontwikkeld is dan je ss of threshold levels. Dan moet je zorgen dat je een level 5 pakt de volgende x
Is er een soort van algoritme mbt het krijgen van Ride Ons? Niet dat ik daar op zit te wachten, maar bijvoorbeeld zojuist reed ik een HERD rit. Dat waren 4 rondjes Watopia flat. Na een paar km hadden al verschillende mensen de achterzakken ram vol met Ride Ons. In de hele rit heb ik er zelf maar 1 gehad.
Is het om dat ik geen Amerikaan ben? Is het dat ik met een Tron bike rijd?
Ah, dat verklaart wel wat. Ik ben best redelijk in VO2 opzich, dus dan gaat het voor een groot deel daar al in zitten. Ik volg momenteel een plan maar krijg weinig spannends voorgeschoteld vooralsnog, wellicht ervaring in intervallen wat omhoog zetten ook.Phydomir schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:17:
[...]
Kan verschillende oorzaken hebben, maar hier bij 2ct.
In de basis is die workout een behoorlijke instapper qua VO2Max. Maar als je het laatste blok op 125% van FTP hebt gedaan dan zou je dat opzich wel moeten merken aan het einde van dat blok. Afhankelijk van hoelang je al traint. Dus het zou kunnen dat je FTP inderdaad te laag staat. Of je bent gewoon goed in VO2 werk. Beide kan. Wat je kan doen is een workout zoals Kaweah of Mount Baldy -1 proberen. Die moeten te doen zijn, maar is wel flink aanpoten. Als dat ook te makkelijk voelt dan staat je FTP waarschijnlijk te laag.
Wil je qua VO2 kijken of het je echt zo makkelijk afgaat kan je eens kijken naar iets als Gendarme +1.
De snelheid van TR is puur afhankelijk van je vliegwiel snelheid. Groot voor, klein achter zal je een hogere snelheid geven dan klein voor.
Aan de hand van jouw edit: Welke vorm van FTP test heb je gedaan? Vooral bij de ramp test is het echt belangrijk dat je blijft trappen tot je echt niet meer kan. 15 tot 30sec extra blijven trappen kan best een groot verschil betekenen omdat hij 75% van je 1min max power pakt als FTP.
Ramptest inderdaad en ben niet kotsend van m'n fiets afgevallen, dus had wellicht nog wat dieper gemoet/gekund. Dus die wellicht binnenkort maar eens overnieuw doen sowieso.
Omslagpunt kwam niet in de buurt, maar ben ook vrijwel niet buiten duurvermogen geweest. En klopt, de eerste interval was op 264 (of ergens in die regio) en toen heb ik het volgende blok op 105% van de geplande workout gedaan, tweede blok op 110% en die erna op 115% gedaan.Stillekracht schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:18:
[...]
115% van 230 is geen 292W maar 264,5W
In dit soort series op 110% mag je verwachten dat langzaamaan je hartslag wat hoger wordt. Als ik naar mijzelf kijk dan kom ik bij dergelijke series op 110% niet richting mijn omslagpunt.
TR stuur je trainer in ERG mode aan. TR zorgt er dan voor dat jij het ingestelde vermogen trapt. Of je dit bij 20Km/uur doet op 42x18 of 50Km/uur op 53x13 maakt niet uit. Vermogen is vermogen.
Qua verzet sta ik nu op 50 -15 ofzo, het wordt dus realistischer als ik 'm voor op klein zet? Klinkt stom, maar dit ziet er stom uit op strava, herstelritjes met 37 gemiddeld. Ben niet MVDP helaas
Ik kreeg vanavond tijdens het inloggen ook de melding dat ik vanaf nu adaptive training heb, dus als ik nu zwaardere varianten doe van de voorgestelde trainingen in mijn plan, past ie automatisch aan toch? Op drempel (4) en sweet spot (2,7) na staat alles op 1,5 of 1,0, dat verklaart dus ook de 'instaptrainingen'...Prulleman schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:19:
[...]
Kan verschillende oorzaken hebben. Maar belanrijkste is dat het een level 1.6 workout is.. deze zou voor iedereen goed te doen moeten zijn. (Veel makkelijker heb je ze niet zeg maar).
Daarnaast wat je zelf aangeeft je FTP kan te laag zijn, maar het kan ook zijn dat je vo2 sterker ontwikkeld is dan je ss of threshold levels. Dan moet je zorgen dat je een level 5 pakt de volgende x
Dank allen weer voor de snelle en nuttige antwoorden
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Als je het op de site onder Account -> Adaptive Training aanzet wel ja. Volgens mij hebben ze het nu ook aangepast dat het bij alle training plannen kunnen gebruiken. Het was een tijd zo dat het alleen werkte als je plan via plan builder was aangemaakt.Stufferdt schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:54:
Ik kreeg vanavond tijdens het inloggen ook de melding dat ik vanaf nu adaptive training heb, dus als ik nu zwaardere varianten doe van de voorgestelde trainingen in mijn plan, past ie automatisch aan toch? Op drempel (4) en sweet spot (2,7) na staat alles op 1,5 of 1,0, dat verklaart dus ook de 'instaptrainingen'...
Dank allen weer voor de snelle en nuttige antwoorden
Zelf denk ik dat als je enigszins fit bent moet beginnen met workouts die qua level tussen de 3 en 4 zitten. Alles daaronder is echt instap. Als het te makkelijk voelt dan dan kun je na je workout easy (als je het idee hebt dat je dezelfde training zo nog een keer zou kunnen doen) of moderate (als je denk dat je nog wel een complete interval set er achteraan had kunnen doen) aangeven bij je survey. Hij zal dan je plan aanpassen zodat je progressie nog wat sneller omhoog gaat. In de plannen zelf zit altijd al progressie ingebouwd. De workouts zullen sowieso zwaarder worden. Ookal geef je steeds aan dat de workout "hard" was. Dat is namelijk de basis van trainen. Je lichaam pushen tot een niveau wat hij niet kent, om zo sterker te worden.
Staar je alleen niet te veel blind op de progressie levels. Het idee is dat je hierdoor het juiste niveau, binnen dat energie systeem krijgt voorgeschoteld. Het doel is niet om die maar zo hoog mogelijk te krijgen maar op jouw niveau. De hoge intensiteit workouts moeten zwaar voelen maar niet onhaalbaar of er voor zorgen dat je de rest van de week moet bijkomen. Als bijvoorbeeld jouw VO2 progressie level op 5 zit en een workout met level 5.5 kan je niet afmaken omdat het te zwaar is. Dan is daar opzich niets mis mee. Als jij daarna de workouts van rond de 5 goed blijft afmaken heb je nog steeds een hele goede workout gehad en betekend dat niet dat je ineens geen progressie meer zult boeken in je algemene fitheid en kracht. Je zult zien dat als je door blijft gaan en je lichaam zich aanpast, die 5 op een gegeven moment wel makkelijker gaat voelen. Of, omdat je FTP omhoog gaat, die level 5 workout die makkelijk was, nu ineens toch wel weer pittig is.
My bad. Te lang geen workouts gedaanPrulleman schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:48:
[...]
dat zijn geen over/unders...
[Afbeelding]
enkel de 110% is "over"
https://whatsonzwift.com/...minutes-to-burn/sst-short

Het ging om 96 vs 88% ftp. en bij die 96% was ik al binnen 2 minuten op een HR van 167 aangeland. Dat maakt het nog wel erger zeker...
---------------
Ik heb een paar weken geleden precies hetzelfde gehad @Mistraller . FTP waarde eerst met 5% verlaagd, en een dag later nog een poging gedaan. Ging al stukken beter. Komt toch wel nauw. Je blaast jezelf makkelijk op met die SST workouts als je te fanatiek begint.
@DetailingBySmotske
Yep, als je bijvoorbeeld 42x17 of 16 gaat rijden zal je waarschijnlijk op 30 gemiddeld uitkomen.Qua verzet sta ik nu op 50 -15 ofzo, het wordt dus realistischer als ik 'm voor op klein zet? Klinkt stom, maar dit ziet er stom uit op strava, herstelritjes met 37 gemiddeld. Ben niet MVDP helaas
Maar.......Social Media maakt meer kapot dan je lief hebt. Je moet je er niet zoveel van aantrekken wat anderen er van vinden. Je doet niemand kwaad, hindert niemand en bent gewoon goed bezig
Koppeling met Strava eruit halen kan natuurlijk ook. Je eigen historie kan je prima (beter) vastleggen in Golden Cheetah (gewoon op je PC). In dat pakket gaan de analytics een stuk verder.
Die 38,7 komt gewoon door de snelheid van je vliegwielStufferdt schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:58:
Wat betreft je FTP. Ik zag volgens mij vorige week ook al een workout van je voorbij komen waarbij je over/under blokken deed en die laatste set deed je op 105%.
Als je bij die over under blokken bij de "over" niet wat zwaar begint te voelen, dan denk ik dat je FTP te laag staat. In dit geval zou ik gewoon Adaptive Training gaan aanzetten en daarmee aan de slag gaan. Als de workouts vaak te easy voelen wordt het snel genoeg gecorrigeerd.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
AT is niet bedoeld om een foutieve FTP te corrigeren. Dus als die echt verkeerd staat dan ben je alsnog gewoon sweet spot aan het doen terwijl threshold de bedoeling is.Michaelg schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:49:
In dit geval zou ik gewoon Adaptive Training gaan aanzetten en daarmee aan de slag gaan. Als de workouts vaak te easy voelen wordt het snel genoeg gecorrigeerd.
Ja als het teveel afwijkt ga je dat daar inderdaad niet mee oplossen.
Vraag is vervolgens wel of een Ramp test dan voor jou het beste middel is om je FTP te bepalen. Misschien geeft een 20 minuten test wel een veel realistischer beeld. Dus dat is wellicht nog wel iets om rekening mee te houden.
Vraag is vervolgens wel of een Ramp test dan voor jou het beste middel is om je FTP te bepalen. Misschien geeft een 20 minuten test wel een veel realistischer beeld. Dus dat is wellicht nog wel iets om rekening mee te houden.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Zover ik weet is er geen ride on algoritme en multi ride ons tijdens een group ride werkt ook niet meer tegenwoordig. Ikvermoed dat die andere mensen gewoon veel volgers hebben...Simbob schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:31:
Is er een soort van algoritme mbt het krijgen van Ride Ons? Niet dat ik daar op zit te wachten, maar bijvoorbeeld zojuist reed ik een HERD rit. Dat waren 4 rondjes Watopia flat. Na een paar km hadden al verschillende mensen de achterzakken ram vol met Ride Ons. In de hele rit heb ik er zelf maar 1 gehad.
FTP testen moet je ook leren, als het de eerste ooit is dan is 10% ernaast (eronder) heel gewoon, vooral als je niet gewend bent om jezelf pijn te doen.Michaelg schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:58:
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik werd vooral getriggerd door het feit dat het wel heel eenvoudig ging allemaal, maar heeft dus met meerdere redenen te maken. Het voelde heel gek om bij een V02max training niet uit m'n duurvermogen te komen. Maar net eerste week af, dus even tweaken en leren is niet verkeerd natuurlijk.Phydomir schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:53:
[...]
Als je het op de site onder Account -> Adaptive Training aanzet wel ja. Volgens mij hebben ze het nu ook aangepast dat het bij alle training plannen kunnen gebruiken. Het was een tijd zo dat het alleen werkte als je plan via plan builder was aangemaakt.
Zelf denk ik dat als je enigszins fit bent moet beginnen met workouts die qua level tussen de 3 en 4 zitten. Alles daaronder is echt instap. Als het te makkelijk voelt dan dan kun je na je workout easy (als je het idee hebt dat je dezelfde training zo nog een keer zou kunnen doen) of moderate (als je denk dat je nog wel een complete interval set er achteraan had kunnen doen) aangeven bij je survey. Hij zal dan je plan aanpassen zodat je progressie nog wat sneller omhoog gaat. In de plannen zelf zit altijd al progressie ingebouwd. De workouts zullen sowieso zwaarder worden. Ookal geef je steeds aan dat de workout "hard" was. Dat is namelijk de basis van trainen. Je lichaam pushen tot een niveau wat hij niet kent, om zo sterker te worden.
Staar je alleen niet te veel blind op de progressie levels. Het idee is dat je hierdoor het juiste niveau, binnen dat energie systeem krijgt voorgeschoteld. Het doel is niet om die maar zo hoog mogelijk te krijgen maar op jouw niveau. De hoge intensiteit workouts moeten zwaar voelen maar niet onhaalbaar of er voor zorgen dat je de rest van de week moet bijkomen. Als bijvoorbeeld jouw VO2 progressie level op 5 zit en een workout met level 5.5 kan je niet afmaken omdat het te zwaar is. Dan is daar opzich niets mis mee. Als jij daarna de workouts van rond de 5 goed blijft afmaken heb je nog steeds een hele goede workout gehad en betekend dat niet dat je ineens geen progressie meer zult boeken in je algemene fitheid en kracht. Je zult zien dat als je door blijft gaan en je lichaam zich aanpast, die 5 op een gegeven moment wel makkelijker gaat voelen. Of, omdat je FTP omhoog gaat, die level 5 workout die makkelijk was, nu ineens toch wel weer pittig is.
Vind het gewoon zonde als ik elke training 40 gemiddeld doe en dus m'n kilometers ook niet meer kloppen, toch een leuke manier om het over de jaren heen te vergelijken. Al heb je daar ook weer aantal uren voor natuurlijk.Stillekracht schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 06:09:
[...]
Yep, als je bijvoorbeeld 42x17 of 16 gaat rijden zal je waarschijnlijk op 30 gemiddeld uitkomen.
Maar.......Social Media maakt meer kapot dan je lief hebt. Je moet je er niet zoveel van aantrekken wat anderen er van vinden. Je doet niemand kwaad, hindert niemand en bent gewoon goed bezig
Koppeling met Strava eruit halen kan natuurlijk ook. Je eigen historie kan je prima (beter) vastleggen in Golden Cheetah (gewoon op je PC). In dat pakket gaan de analytics een stuk verder.
Werk nu met zwift + intervals.icu en dat is voor mij nu even ruim voldoende. Blij dat er kleurtjes in zitten zegmaar
Ja klopt, daar was ik echt easy aan het trappen voor m'n gevoel, dus daarom het plussen.Michaelg schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:49:
[...]
Die 38,7 komt gewoon door de snelheid van je vliegwiel. Hogere vliegwiel snelheid geeft meer het gevoel van buiten met wind mee fietsen. Lagere vliegwiel snelheid simuleert meer het bergop fietsen.
Wat betreft je FTP. Ik zag volgens mij vorige week ook al een workout van je voorbij komen waarbij je over/under blokken deed en die laatste set deed je op 105%.
Als je bij die over under blokken bij de "over" niet wat zwaar begint te voelen, dan denk ik dat je FTP te laag staat. In dit geval zou ik gewoon Adaptive Training gaan aanzetten en daarmee aan de slag gaan. Als de workouts vaak te easy voelen wordt het snel genoeg gecorrigeerd.
Ik zou het eens moeten uitproberen, afgelopen maart zat m'n FTP rond de 260 en werd door intervals.icu op 275 geschat afgelopen zomer, maar door een periode niet fietsen kan ik dus niet echt een inschatting maken van m'n huidige status. Laatste weken ook geen ritten gedaan waarbij ik echt diep moest, dus dat helpt ook niet.Michaelg schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:58:
Ja als het teveel afwijkt ga je dat daar inderdaad niet mee oplossen.
Benen liepen wel goed vol, maar had een lege HR-band dus ook geen vermoeden of ik al rond m'n max zat. En zoals boven genoemd, door een paar slechte weken is m'n huidige conditie echt giswerk.MrAngry schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:13:
[...]
FTP testen moet je ook leren, als het de eerste ooit is dan is 10% ernaast (eronder) heel gewoon, vooral als je niet gewend bent om jezelf pijn te doen.
Maar om samen te vatten: ik ga m'n trainingen vervangen met wat intensievere trainingen (zie productief en haalbaar staan bv) en toch wellicht eens een nieuwe FTP-test, bijv. met 20 minuten in plaats van ramp.
Met duurvermogen heb je het dan over je hartslag? Ik heb aan het begin van mijn vorige blok ook een vo2max workout gehad die als te makkelijk voelde maar zelfs daarbij kwam mijn hartslag wel uit duurvermogen zone. Niet zo hoog als ik zou verwachten (voor mij 170+) maar toch echt wel in de hoge 150s.Stufferdt schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:56:
Ik werd vooral getriggerd door het feit dat het wel heel eenvoudig ging allemaal, maar heeft dus met meerdere redenen te maken. Het voelde heel gek om bij een V02max training niet uit m'n duurvermogen te komen. Maar net eerste week af, dus even tweaken en leren is niet verkeerd natuurlijk.
@Stufferdt binnenkolometers en snelheid zeggen niks. Strava zou dat veel strikter moeten scheiden ook
Kijkend naar het profiel van de workout, zou ik persoonlijk vewachten toch ergens in Z3/Z4 te komen.Phydomir schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:25:
[...]
Met duurvermogen heb je het dan over je hartslag? Ik heb aan het begin van mijn vorige blok ook een vo2max workout gehad die als te makkelijk voelde maar zelfs daarbij kwam mijn hartslag wel uit duurvermogen zone. Niet zo hoog als ik zou verwachten (voor mij 170+) maar toch echt wel in de hoge 150s.

Kijkend naar m'n hartslag, is dat dus niet zo.
/f/image/c48HUpXSlBwO3fqfbqA86Fd7.png?f=fotoalbum_large)
M'n max is door de sportarts getest op 190, aerobe drempel is 149 en anaerobe drempel is 173. Zie overigens nu dat strava ze niet helemaal strak heeft staan, maar kloppen behoorlijk goed (buiten Z4 alles binnen 2 marge).
Nee dat blijkt, maar vind ik dus wel jammer. Zou liever wat realistischere km in m'n strava hebben staan, zodat m'n jaartotaal toch klopt418O2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:50:
@Stufferdt binnenkolometers en snelheid zeggen niks. Strava zou dat veel strikter moeten scheiden ook
[ Voor 12% gewijzigd door Stufferdt op 02-11-2021 10:52 ]
@Stufferdt Niet om het een of ander, maar het is inmiddels toch overduidelijk dat jouw FTP-setting niet goed is? Dat je dan de gewenste/verwachte hartslagzones niet bereikt is toch ook compleet logisch?
Ik begrijp dat je een ramptest gedaan hebt maar niet zeker bent of je je max hebt bereikt. Ik zou willen stellen dat als je je benen nog steeds rond kreeg, je de max niet bereikt hebt en dus met een te laag ftp traint. Bij zo'n ramptest mag je gewoon doorstampen tot falen
Kortom hoog tijd voor een nieuwe test of gewoon een flinke zet naar boven...
Ik begrijp dat je een ramptest gedaan hebt maar niet zeker bent of je je max hebt bereikt. Ik zou willen stellen dat als je je benen nog steeds rond kreeg, je de max niet bereikt hebt en dus met een te laag ftp traint. Bij zo'n ramptest mag je gewoon doorstampen tot falen
Kortom hoog tijd voor een nieuwe test of gewoon een flinke zet naar boven...
If you can see, look. If you can look, observe
Mijn vrouw en ik willen graag voor de winter een Tacx neerzetten, om te blijven wielrennen. Nu heeft mijn fiets een Shimano 105 11-speed 11-30 cassette, terwijl zij een 11-speed Ultegra heeft. Als ik op de Tacx ook een 11-speed 105 cassette zet, kan de fiets van mijn vrouw er zonder problemen op?
Ik overzie dat stukje fietstechniek nog onvoldoende
En vraag 2: hoe zit het met delen van een abonnement voor de trainingssoftware zoals bijvoorbeeld Zwift, kan dat bij bepaalde aanbieders of heb je 2 abo's nodig?
En vraag 2: hoe zit het met delen van een abonnement voor de trainingssoftware zoals bijvoorbeeld Zwift, kan dat bij bepaalde aanbieders of heb je 2 abo's nodig?
1) Je kunt gewoon allebei op dezelfde cassette. Weet niet of je het derailleur nog moet stellen, ik heb zelf een wheelon trainer, dan speelt dat allemaal niet. (Drie fietsen met 10 en 9 spd groepje)millerman_sf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:06:
Mijn vrouw en ik willen graag voor de winter een Tacx neerzetten, om te blijven wielrennen. Nu heeft mijn fiets een Shimano 105 11-speed 11-30 cassette, terwijl zij een 11-speed Ultegra heeft. Als ik op de Tacx ook een 11-speed 105 cassette zet, kan de fiets van mijn vrouw er zonder problemen op?
2) Zwift heeft het al jaren over een gezins abbo, maar ze doen het niet. Als je de data niet op een grote hoop wil gooien dan heb je dus 2 subscriptions nodig. Een collega van mij fietst wel met z'n vrouw op 1 account, dat komt ook allemaal op zijn strava account binnen. Weet ook niet of ze steeds geslacht en gewicht aanpassen, maar dat zal wel niet. Want ik denk dat Zwift daaraan prima kan zien dat het account geshared wordt. Als je dat verkeerd hebt staan wordt het wel een stuk minder realistisch.
Dus als mijn vrouw deze winter wél meer gaat fietsen dan die ene trial per maand, dan neemt ze gewoon een eigen account. Verder nog iets wat velen niet weten: kinderen onder de 16 zwiften gratis.
---------------
Ja, maar in die zin zijn kilometers buiten ook geen betrouwbare metric, ik heb namelijk ritten (wedstrijden en ritjes met een snelle "grupetto") buiten gereden van ~45 kilometer in een uur, wat ik in mijn eentje ook echt niet haal. Op de mountainbike, in het bos op een parcours haal ik met dezelfde intensiteit als deze ritten denk ik zo'n 26/27 kilometer in een uur (ook weer afhankelijk van hoe technisch het parcours is) en solo op de racefiets misschien 36/37. En dan heb ik het nog niet eens over hoogtemetersStufferdt schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:50:
Nee dat blijkt, maar vind ik dus wel jammer. Zou liever wat realistischere km in m'n strava hebben staan, zodat m'n jaartotaal toch klopt
Het zegt dus eigenlijk niets over intensiteit van een rit (of vrij onbetrouwbaar in ieder geval) en het enige wat je er aan kan aflezen is het aantal afgelegde meters over deze aardkloot.
Als je het realistisch gaat bekijken zouden alle binnenritten dus gewoon 0 moeten zijn en kan je voor je jaartotaal beter naar de uren kijken, die wel meetbaar zijn.
Edit: Ik snap het wel, iedereen kijkt naar de jaar kilometers, en dat is ook het leukste vergelijken, maar wat "realistische" kilometers zijn is nogal lastig te duiden aangezien dit in de echte wereld ook al erg afhankelijk is van de situatie.
[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 02-11-2021 11:30 ]
Ik had de trainingsintensiteit al 10% naar onder geschroefd haha. Maar op basis van mijn vermogensmeter op de buitenfiets zou ik zeggen dat ik die load prima aan zou kunnen.Smotske schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 02:42:
Ik heb een paar weken geleden precies hetzelfde gehad @Mistraller . FTP waarde eerst met 5% verlaagd, en een dag later nog een poging gedaan. Ging al stukken beter. Komt toch wel nauw. Je blaast jezelf makkelijk op met die SST workouts als je te fanatiek begint.
Ik ga eerst maar weer eens een FTP testje doen, om te zien hoe de vlag erbij hangt. Ik realiseerde me dat mijn laatste FTP testje alweer anderhalf jaar geleden was... En proberen of mijn vermogensmeter ook op de binnenfiets past (FSA cranks) want ik ben nu wel echt benieuwd hoeveel de tacx en 4iiii verschillen.
---------------
Weet er iemand in de omgeving van Antwerpen waar je wat trainers kan testen?
Ik heb momenteel een Elite Turno. Die is wel smart (meet power en cadans en stuurt die via BT en ANT+ door), maar doet geen ERG of hellingsimulatie en bovenal: hij staat niet stabiel genoeg (voor mij). Als ik wat op de pedalen sta (of zelfs zittend grotere vermogens trap), gaat hij zwiepen; dan kwakkelt hij met fiets en al van links naar rechts. Ik heb hetzelfde ook op een Kickr Core gemerkt toen ik die een keertje kon proberen. Wellicht ligt het aan mijn rijstijl, maar ik wil dus zeker eentje hebben met een stabiele basis. (Of rocker plate?).
Ik ben er vorig jaar zo al een keertje met omgevallen. Dat was niet fijn.
Ik heb momenteel een Elite Turno. Die is wel smart (meet power en cadans en stuurt die via BT en ANT+ door), maar doet geen ERG of hellingsimulatie en bovenal: hij staat niet stabiel genoeg (voor mij). Als ik wat op de pedalen sta (of zelfs zittend grotere vermogens trap), gaat hij zwiepen; dan kwakkelt hij met fiets en al van links naar rechts. Ik heb hetzelfde ook op een Kickr Core gemerkt toen ik die een keertje kon proberen. Wellicht ligt het aan mijn rijstijl, maar ik wil dus zeker eentje hebben met een stabiele basis. (Of rocker plate?).
Als dit lukt zou ik ook voorstellen om powermatch te gebruiken binnen TR.Mistraller schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:18:
[...]
Ik had de trainingsintensiteit al 10% naar onder geschroefd haha. Maar op basis van mijn vermogensmeter op de buitenfiets zou ik zeggen dat ik die load prima aan zou kunnen.
Ik ga eerst maar weer eens een FTP testje doen, om te zien hoe de vlag erbij hangt. Ik realiseerde me dat mijn laatste FTP testje alweer anderhalf jaar geleden was... En proberen of mijn vermogensmeter ook op de binnenfiets past (FSA cranks) want ik ben nu wel echt benieuwd hoeveel de tacx en 4iiii verschillen.
Dan wordt de trainer aangestuurd met het vermogen van de powermeter en heb je dus binnen en buiten altijd hetzelfde apparaat om de waardes mee te meten. Voorheen werkte deze optie niet echt super. Maar met powermatch 2.0 ben ik zelf erg tevreden.
hmm.. ik heb weleens de 1100 aangetikt op een kickr core, maar dat voelde totaal niet onstabiel ofzo.. (dat soort vermogens trap ik overigens ook maar 1 seconde, de vermogens die in normale workouts voorbij komen, dus 30 seconden 400 ofzo gaan al helemaal zonder problemen.Teun_2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:22:
(ben je wellicht erg lang, waardoor je zwaartepunt vrij hoog ligt..?? ik ben 1.87 overigens )
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 02-11-2021 11:32 ]
Een andere optie is dat je in strava al je vritual rides vanuit zwift, koppelt aan een (fictieve) binnenfiets waardoor je (bijv op Veloviewer) onderscheid kan maken tussen binnen en buiten (en dus appels met appels kan vergelijken maar ook peren met peren), en ook de gecombineerde totalen kan bekijken/vergelijkenKluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:14:
[...]
......
Als je het realistisch gaat bekijken zouden alle binnenritten dus gewoon 0 moeten zijn en kan je voor je jaartotaal beter naar de uren kijken, die wel meetbaar zijn.
Dat ook ja, maar het gaat natuurlijk ook om het jaartotaal wat anderen van je zienRHE218 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:32:
[...]
Een andere optie is dat je in strava al je vritual rides vanuit zwift, koppelt aan een (fictieve) binnenfiets waardoor je (bijv op Veloviewer) onderscheid kan maken tussen binnen en buiten (en dus appels met appels kan vergelijken maar ook peren met peren), en ook de gecombineerde totalen kan bekijken/vergelijken
@Teun_2 ik heb een 1st Gen Tacx Neo en die is ook gewoon stabiel. Ik denk dat je eerder je achtervork afbreekt dan dat je met die trainer omvalt
[ Voor 23% gewijzigd door Kluus op 02-11-2021 11:41 ]
Yes, nu je het zegt, dat onderscheid kan je daar ook al maken iddKluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:35:
[...]
Op Veloviewer kan je zelfs al selecteren op indoor of outdoor dacht ik toch?
Zo rond de 600 watt begint het kwakkelen wat. Ik ben 1m80, ik heb vooral de indruk dat ik dan misschien wat te veel naar voren hang en zo mijn zwaartepunt buiten de driehoek van voorwiel en steun krijg.Prulleman schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:31:
[...]
hmm.. ik heb weleens de 1100 aangetikt op een kickr core, maar dat voelde totaal niet onstabiel ofzo.. (dat soort vermogens trap ik overigens ook maar 1 seconde, de vermogens die in normale workouts voorbij komen, dus 30 seconden 400 ofzo gaan al helemaal zonder problemen.
(ben je wellicht erg lang, waardoor je zwaartepunt vrij hoog ligt..?? ik ben 1.87 overigens )
Een indoorfiets ligt wel echt buiten budget. Ik vind een gewone smart trainer al duur genoeg voor de paar maanden in het jaar dat ik die gebruik.Kluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:35:
[...]
Dat ook ja, maar het gaat natuurlijk ook om het jaartotaal wat anderen van je zien. Op Veloviewer kan je zelfs al selecteren op indoor of outdoor dacht ik toch?
@Teun_2 ik heb een 1st Gen Tacx Neo en die is ook gewoon stabiel. Ik denk dat je eerder je achtervork afbreekt dan dat je met die trainer omvalt. Sowieso zou ik, als het aan je rijstijl ligt, dit ook proberen aan te passen als je binnen trained, want je frame vind het waarschijnlijk ook niet echt fijn als deze gefixeerd zulke laterale krachten te verwerken krijgt! Of je moet gelijk een hele indoor fiets kopen, die zijn behoorlijk solide volgens mij.
Fiets is titanium, zou er wat beter tegen moeten kunnen dan aluminium en heb ook de toch iets dikkere buizen voor de chainstays en seat stays gekozen dan eventueel ook had gekunnen met mijn gewicht. Zou hopelijk dus wel ok moeten zijn.
Heb zelf een Kickr Core en heb daarnuals hoogste zo'n 800w op getrapt maar totaal niet het idee dat deze dan onstabiel wordt.Teun_2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:52:
Zo rond de 600 watt begint het kwakkelen wat. Ik ben 1m80, ik heb vooral de indruk dat ik dan misschien wat te veel naar voren hang en zo mijn zwaartepunt buiten de driehoek van voorwiel en steun krijg.
Heb zelf ook een core en nooit een probleem qua stabiliteit, maar goed kan me voorstellen dat iemand van 1.90 meter en 140 kg een andere ervaring heeft
Maar je maakt die kilometers wel. Eens hoor, 200w tegen de wind in genereert minder kilometers dan windje mee of een trainingskoers. En klopt dat het moeiljk te zeggen is, maar 38 gemiddeld met <200w average is best knap zonder grupetto om je heen. Dan ben je qua aero Eddy Evenemerckx.Kluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:14:
[...]
Ja, maar in die zin zijn kilometers buiten ook geen betrouwbare metric, ik heb namelijk ritten (wedstrijden en ritjes met een snelle "grupetto") buiten gereden van ~45 kilometer in een uur, wat ik in mijn eentje ook echt niet haal. Op de mountainbike, in het bos op een parcours haal ik met dezelfde intensiteit als deze ritten denk ik zo'n 26/27 kilometer in een uur (ook weer afhankelijk van hoe technisch het parcours is) en solo op de racefiets misschien 36/37. En dan heb ik het nog niet eens over hoogtemeters.
Het zegt dus eigenlijk niets over intensiteit van een rit (of vrij onbetrouwbaar in ieder geval) en het enige wat je er aan kan aflezen is het aantal afgelegde meters over deze aardkloot.
Edit: Ik snap het wel, iedereen kijkt naar de jaar kilometers, en dat is ook het leukste vergelijken, maar wat "realistische" kilometers zijn is nogal lastig te duiden aangezien dit in de echte wereld ook al erg afhankelijk is van de situatie.
Hier ook weleens met de kickr core aan de wandel geweest tijdens het sprinten (74kg, ~1000w 1s piek). Had bij mij vooral te maken dat ik m'n gewicht/energie niet naar voren kwijt wou maar meer opzij. Dus als je echt begint te wiebelen/wippen, kijken naar hoe je beweegt en of het efficienter kan voor het fietsen. En staat je fiets wel goed vast? Dus QR/steekass goed vast etc? En staat je voorwiel recht en neit in een hoek? Wil ook nog weleens uitmaken merk ik.
Hier ook een Kickr Core; en normaal ook geen last van stabiliteitsproblemen; maar wel met de ervaring dat de ondergrond er een hoop toe doet. Laatst een relatief gladde plank onder het voorwiel gelegd; en dat gaf in eerste instantie een behoorlijk instabiel gevoel; doordat het stuur veel sneller kon draaien (normaal staat het wiel behoorlijk gefixeerd in een losse voorwiel steun).
Ja maar dat bedoel ik ook, waarom zou een indoor ride gelijk moeten staan aan een solo rit? Waarom niet met een grupetto om je heen? Ik ken genoeg gasten die alleen maar in grupetto's rijden, die gaan niet eens solo met windje tegen, dus die zullen dit alweer een acceptabelere vertaling vinden. Het is leuk om dat voor indoor proberen te vertalen en 38 km/u voor 200 Watt is inderdaad niet te vertalen naar een solo rit, maar het ligt er maar net aan welk referentiekader je pakt. En dan denk ik dat je er niet zo zwaar aan moet tillenStufferdt schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:36:
[...]
Maar je maakt die kilometers wel. Eens hoor, 200w tegen de wind in genereert minder kilometers dan windje mee of een trainingskoers. En klopt dat het moeiljk te zeggen is, maar 38 gemiddeld met <200w average is best knap zonder grupetto om je heen. Dan ben je qua aero Eddy Evenemerckx.
Je maakt die kilometer helemaal niet, je levert een y vermogen voor x tijd. Als je in de sportschool gewichten staat te heffen ga je toch ook niet uitzoeken hoeveel verhuisdozen je verplaatst hebt?
ja precies,Kluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:22:
[...]
Ja maar dat bedoel ik ook, waarom zou een indoor ride gelijk moeten staan aan een solo rit? Waarom niet met een grupetto om je heen? Ik ken genoeg gasten die alleen maar in grupetto's rijden, die gaan niet eens solo met windje tegen, dus die zullen dit alweer een acceptabelere vertaling vinden. Het is leuk om dat voor indoor proberen te vertalen en 38 km/u voor 200 Watt is inderdaad niet te vertalen naar een solo rit, maar het ligt er maar net aan welk referentiekader je pakt. En dan denk ik dat je er niet zo zwaar aan moet tillen
Je maakt die kilometer helemaal niet, je levert een y vermogen voor x tijd. Als je in de sportschool gewichten staat te heffen ga je toch ook niet uitzoeken hoeveel verhuisdozen je verplaatst hebt?
/f/image/LbQAkfOtWANB4trvSij5hmyh.png?f=fotoalbum_large)
Maar als je het toch belangrijk vind, en je hebt toevallig een kickr, zet dan in de wahoo app het vinkje voor ERG mode speed simulation aan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/3vEfRld2skP7nf0Sxg5xNVJM.png?f=user_large)
Hierdoor doet ie een leuke berekening met je getrapte power (denk in combinatie met je gewicht enzo) en kom je op aardige gemiddeldes uit.
bv 253 watt: 32 km/uur (zeker niet te ruim denk ik)
:fill(white):strip_exif()/f/image/5azEc3U3Z88UkbTHFlBI6Tt3.png?f=user_large)
https://www.strava.com/activities/6180407392
Tegenover deze
https://www.strava.com/activities/3173549304
(kleine blad, midden cassette, speed sim uit)
233 watt met 17 km/uur gem
Je kan in Zwift prima het vermogen en cadans van de 4iiii kiezen ipv van de tacx.Michaelg schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:31:
[...]
Als dit lukt zou ik ook voorstellen om powermatch te gebruiken binnen TR.
Dan wordt de trainer aangestuurd met het vermogen van de powermeter en heb je dus binnen en buiten altijd hetzelfde apparaat om de waardes mee te meten. Voorheen werkte deze optie niet echt super. Maar met powermatch 2.0 ben ik zelf erg tevreden.
De tacx meet output, de powermeter input. Met een wheelon verwacht ik dat er best een beetje verlies zal optreden her en der.
Maar ik ga natuurlijk niet elke fietsrit mijn crankarm wisselen van fiets. Daarvoor vind ik de cijfertjes dan toch net niet boeiend genoeg
Op statshunters kan dat ook, je kan het zo gek niet bedenken of je kan erop filteren. Per fiets, activity, avg speed, afstand, datum....name it en het zit erin. Briljante toolKluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:35:
[...]
Dat ook ja, maar het gaat natuurlijk ook om het jaartotaal wat anderen van je zien. Op Veloviewer kan je zelfs al selecteren op indoor of outdoor dacht ik toch?
---------------
past die andere fiets niet op je trainer, dat is in de meeste gevallen makkelijker dan onderdelen swappenMistraller schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:53:
[...]
Je kan in Zwift prima het vermogen en cadans van de 4iiii kiezen ipv van de tacx.
De tacx meet output, de powermeter input. Met een wheelon verwacht ik dat er best een beetje verlies zal optreden her en der.
Maar ik ga natuurlijk niet elke fietsrit mijn crankarm wisselen van fiets. Daarvoor vind ik de cijfertjes dan toch net niet boeiend genoegMaar voor een keertje is het wel leuk om een referentie te maken.
[...]
Op statshunters kan dat ook, je kan het zo gek niet bedenken of je kan erop filteren. Per fiets, activity, avg speed, afstand, datum....name it en het zit erin. Briljante tool
Wij hebben thuis een Kickr Core en een Tacx Flux S. Ik ben 68kg en 1.84 meter en bij een sprint op Zwift komen ze allebei aan 1 kant los van de grond.. Ben er gelukkig nog nooit mee omgevallen, maar de fiets en trainer zijn dan meestal wel enkele centimeters verplaatst.Teun_2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:22:
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Het is echt de trainer die ook gewoon meekomt. Je leunt dan eigenlijk enkel op het voorwiel en linker (of rechterpoot). De andere poot en achterkant van de trainer komen dan van de grond. Zeker bij voorover hangen en wat trekken aan het stuur zorgt ervoor. Ik zou dus graag wat trainers uitproberen, maar ik weet dus niet waar dat kan.Stufferdt schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:36:
[...]
Maar je maakt die kilometers wel. Eens hoor, 200w tegen de wind in genereert minder kilometers dan windje mee of een trainingskoers. En klopt dat het moeiljk te zeggen is, maar 38 gemiddeld met <200w average is best knap zonder grupetto om je heen. Dan ben je qua aero Eddy Evenemerckx.
Hier ook weleens met de kickr core aan de wandel geweest tijdens het sprinten (74kg, ~1000w 1s piek). Had bij mij vooral te maken dat ik m'n gewicht/energie niet naar voren kwijt wou maar meer opzij. Dus als je echt begint te wiebelen/wippen, kijken naar hoe je beweegt en of het efficienter kan voor het fietsen. En staat je fiets wel goed vast? Dus QR/steekass goed vast etc? En staat je voorwiel recht en neit in een hoek? Wil ook nog weleens uitmaken merk ik.
Velodroom in Roden heeft wel eea staan (Elite, Wahoo en Tacx).Teun_2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:11:
[...]
Het is echt de trainer die ook gewoon meekomt. Je leunt dan eigenlijk enkel op het voorwiel en linker (of rechterpoot). De andere poot en achterkant van de trainer komen dan van de grond. Zeker bij voorover hangen en wat trekken aan het stuur zorgt ervoor. Ik zou dus graag wat trainers uitproberen, maar ik weet dus niet waar dat kan.
gebruik je een voorwielsteun?
Dat kan zeker, met een wheelon kan je er immers alles op mikken, maar ik heb geen tacx steekas.Prulleman schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:00:
[...]
past die andere fiets niet op je trainer, dat is in de meeste gevallen makkelijker dan onderdelen swappen
En ik ben ook vooral benieuwd naar de meetverschillen met mijn zwiftfiets. Een crankarm swappen is ook weer niet het meest spannende. Ik heb op allebei de fietsen een 172.5 met spd dus dat blijft gewoon gelijk.
---------------
Even een vraagje, ik ben van plan om einde van de maand met black friday een wahoo kickr core aan te schaffen. Nou heb ik (denk ik althans) twee plekken die geschikt zouden zijn om de kickr core te plaatsen. De ene is 'gewoon' binnen op het thuiswerk kantoor (ongeveer 9m2 op zolder) maar wel met een groot kantelkiep raam. De tweede plek is een houten standaard nieuwbouw berging (https://degrootvroomshoop...taal-vuren-1-1024x768.jpg).
Wat zouden jullie adviseren? Ik lees veel ervaringen van mensen hier die binnen met relatief grote ventilatoren aan de slag gaan, mijn voorkeur zou de berging zijn maar ik heb geen idee of dit aan/af te raden is.
Wat zouden jullie adviseren? Ik lees veel ervaringen van mensen hier die binnen met relatief grote ventilatoren aan de slag gaan, mijn voorkeur zou de berging zijn maar ik heb geen idee of dit aan/af te raden is.