Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 94 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 23:36
Zondr de discussie te laten ontsporen or me er actief in te mengen:

Als ik m’n voorwiel ophoog door er simpelweg iets onder te leggen (saaie studieboeken zat), gebruik ik dan ookal automatisch andere (klim?)spieren? Ik zou nooit een climb kopen, maar het concept van toch weer andere spieren trainen als je de virtuele Alpe opbuffelt lijkt me wel wat.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44
Stufferdt schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:50:
Zondr de discussie te laten ontsporen or me er actief in te mengen:

Als ik m’n voorwiel ophoog door er simpelweg iets onder te leggen (saaie studieboeken zat), gebruik ik dan ookal automatisch andere (klim?)spieren? Ik zou nooit een climb kopen, maar het concept van toch weer andere spieren trainen als je de virtuele Alpe opbuffelt lijkt me wel wat.
Enerzijds wel, want je zal dan ook de houding op de fiets veranderen. Het draaipunt is dan echter je voorwiel, wat niet helemaal klopt, aangezien het draaipunt in principle midden onder je zou moeten zitten in het echt (de Kickr Bike doet dit dus goed, terwijl de Kickr Climb het eigenlijk niet goed doet).

Maar het is wel een leuk experiment, ritje doen op je indoor trainer met je voorwiel op stapel boeken, ben benieuwd hoe je dat zal ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 13:25
Nee dit kun je beter benadrukken door dus met een lagere vliegwielsnelheid te rijden (dus in Zwift hem op 100% te zetten en in TR gebruik te maken van een lagere versnelling).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:12
Maar het is wel een leuk experiment, ritje doen op je indoor trainer met je voorwiel op stapel boeken, ben benieuwd hoe je dat zal ervaren.
Ik heb na het verhogen van mijn zadelstand een tijd last gehad van mijn nek. 15mm onder mijn voorwiel was een groot verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
Prulleman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:15:
lijstje waarom het op een (echte) berg allemaal net wat anders is
https://www.cyclingapps.n...0w-is-there-a-difference/

met name de pedal dynamics spelen volgens mij een grote rol, die kan je overigens prima simuleren door met een lichte versnelling en hoge weerstand indoor te trappen, dan pak je ook gelijk een aantal van de andere punten mee, namelijk de afremmende werking van de helling / gebrek aan momentum. Hierdoor -moet- je blijven trappen (constante druk op de pedalen), anders val je stil en omver
Afgelopen zondag heb ik geluisterd op BNR naar een interview met een NL fabrikant van een fietstrainer (TrueBike van TrueKinetix). Volgens hun hebben zij juist met hun technologie dit probleem aangepakt en een trainer gemaakt die qua pedal dynamics realistisch is. Ik overweeg om een testritje te gaan doen.

Een citaat van hun site:
"How did we make the TrueBike feel like magic?
We replaced the flywheel with a smart robot and strong motor. It can fully simulate the right pedal force, calculated for your body weight and length. That’s why the TrueBike feels very smooth!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 23:36
Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Enerzijds wel, want je zal dan ook de houding op de fiets veranderen. Het draaipunt is dan echter je voorwiel, wat niet helemaal klopt, aangezien het draaipunt in principle midden onder je zou moeten zitten in het echt (de Kickr Bike doet dit dus goed, terwijl de Kickr Climb het eigenlijk niet goed doet).

Logisch inderdaad, zo had ik er nog niet naar gekeken.
Ik zal het eens uitproberen!
Michaelg schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:54:
Nee dit kun je beter benadrukken door dus met een lagere vliegwielsnelheid te rijden (dus in Zwift hem op 100% te zetten en in TR gebruik te maken van een lagere versnelling).
Rij structureel op 100% in Zwift en in TR gebruikte ik ook altijd het binnenblad (meen te hebben gelezen hier dat dat het beste/nauwkeurigste is?). Maar ook weer nooit bij stilgestaan dat dit dus het meeste lijkt nog op klimmen.

Thanks beiden voor het vlotte antwoord :)
Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:49:
Ik bedenkt me nu dat dit misschien één van de redenen is dat ik Trainerroad altijd als zwaar ervaar.

Ik deed / doe TR altijd in ERG (uiteraard), maar wel op binnenblad en best wel licht op de casette omdat dit het stilste is. Dat simuleert dus onbedoeld bergop rijden, aangezien het vliegwiel weinig momentum heeft en dus heel snel afremt :P.
Dit verklaart wel wat ja. Opzich wil ik op de trainer toch altijd wel blijven trappen, maar dit had ik dus ook.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:10
@Requiem19 Draaipunt maakt, behalve voor de beleving niets uit voor de houding. Die wordt bepaald door het hoogteverschil tussen voor- en achterwiel; daarbij maakt het niet uit of je je voorwiel 10cm omhoog zet, je achterwiel 10cm omlaag, of een combinatie van beiden.

(10cm klinkt extreem veel, maar de wielbasis van de meeste fietsen is iets minder dan een meter; 10 cm is dus net iets meer dan 10%)

Voor je houding betekent het dat door de andere hellingshoek je reach kleiner wordt, je Stack en setback toenemen. Ergo, je krijgt een meer "endurance achtige" geometrie.

In combinatie met een lagere cadans ga je dit compenseren door meer voor op je zadel te zitten omdat je anders je bovenlichaam van de fiets duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40

Kluus

Gang is alles

Hoe het met een vliegwiel aanvoelt weet ik inderdaad ook niet, ik ben een Neo gewend die toch wel anders aanvoelt vanwege het virtuele (elektronische) vliegwiel. Is het dus niet zo dat dat systeem van Truebike al lang gebruikt wordt door Tacx in de Neo en Neo bike, of doen ze bij truebike nog iets wezenlijk anders?

Ik vind het klimmen met 50% in Zwift in ieder geval niet echt anders aanvoelen op zich behalve dan dat je dus minder snel hoeft te schakelen en met minder versnellingen toe kan. En ik ben op zich echt wel wel wat echte bergen gewend.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 21-10-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@Gebanned mijn opmerking is gebaseerd op DCRainmakers comment over de Kickr Bike:
Wahoo KICKR Bike Integrated Climb – Incline/Decline Simulation: The Wahoo KICKR Bike replicates that of the KICKR+CLIMB, which means that it can tilt you upwards to 20% incline, and downwards to -15% decline. Though, the bike will automatically limit you to lesser angles if the FIT is in certain configurations. The sensation is different on the KICKR Bike than a KICKR+CLIMB because the pivot point is different. On the KICKR+CLIMB combo, it’s simply lifting your front fork upwards (or downwards). Whereas on the KICKR Bike the pivot point is roughly below your crotch, so the feeling is actually greater. Here’s what it looks like on a KICKR Bike:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ander Zwift news over aankomende updates

- Nieuwe maps
- Nieuwe user interface
- CLUBS

Vooral dat laatste lijkt me een super leuke toevoeging. Vooral voor 'ons tweakers'. Tijd voor een eigen cluppie? :)

https://www.dcrainmaker.c...-clubs-public-launch.html

[ Voor 23% gewijzigd door Requiem19 op 21-10-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:27:
Ander Zwift news over aankomende updates

- Nieuwe maps
- Nieuwe user interface
- CLUBS

Vooral dat laatste lijkt me een super leuke toevoeging. Vooral voor 'ons tweakers'. Tijd voor een eigen cluppie? :)

https://www.dcrainmaker.c...-clubs-public-launch.html
Zeker, vooral die nieuwe maps! Misschien krijgen ze me toch weer aan het Zwiften dan. Vandaag uiteindelijk toch weer een rondje buiten gemaakt waar ik werd beloond met prachtige wolkenpartijen ;).

Edit: wel jammer dat die nieuwe maps in de Makuri Islands lijkt te zijn. Dat is niet echt mijn favoriete wereld.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 21-10-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:36
Gebanned schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:19:
@Requiem19 Draaipunt maakt, behalve voor de beleving niets uit voor de houding. Die wordt bepaald door het hoogteverschil tussen voor- en achterwiel; daarbij maakt het niet uit of je je voorwiel 10cm omhoog zet, je achterwiel 10cm omlaag, of een combinatie van beiden.

(10cm klinkt extreem veel, maar de wielbasis van de meeste fietsen is iets minder dan een meter; 10 cm is dus net iets meer dan 10%)

Voor je houding betekent het dat door de andere hellingshoek je reach kleiner wordt, je Stack en setback toenemen. Ergo, je krijgt een meer "endurance achtige" geometrie.

In combinatie met een lagere cadans ga je dit compenseren door meer voor op je zadel te zitten omdat je anders je bovenlichaam van de fiets duwt.
Het enige waar je met 10 cm hoger voor en 10 cm lager achter op moet letten is dat je wel recht vooruit kijkt ten opzichte van je voorwiel. Als je je scherm op dezelfde plek laat staan, zul je verder naar beneden kijken dan zonder je voorwiel 10cm omhoog te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Ik ga zo maar even een ritje maken, zijn er eigenlijk maps zonder al teveel HM? Bedoeling is wel een D1/D2 ritje namelijk, kan je daarop filteren in Zwift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:34:
Ik ga zo maar even een ritje maken, zijn er eigenlijk maps zonder al teveel HM? Bedoeling is wel een D1/D2 ritje namelijk, kan je daarop filteren in Zwift?
Ja, in Watopia heb je de route Tempus Fugit, die is bijna helemaal vlak. Ik weet niet wat je FTP is maar voor mij komen D1/D2 ritjes mooi op het tempo uit van de pacemaker bot "C. Cadance", die houdt iets van 2,5W/kg aan. Dan kan je toch in een soort van groep fietsen en je verdiend ook nog eens extra drops via een multiplier die oploopt zo lang je bij de pacemaker blijft (en tot 2x, daarna begint 'ie weer opnieuw).

Eerst Watopia selecteren en dan kan je in de "Join another Zwifter" lijst de pacemakers zien, als je daar op klikt krijg je een popup waarin je een pacemaker kan kiezen, als je daarna je rit start wordt je gelijk in het wiel van de gekozen pacemaker gedropt.

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 21-10-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Ja, in Watopia heb je de route Tempus Fugit, die is bijna helemaal vlak. Ik weet niet wat je FTP is maar voor mij komen D1/D2 ritjes mooi op het tempo uit van de pacemaker bot "C. Cadance", die houdt iets van 2,5W/kg aan. Dan kan je toch in een soort van groep fietsen en je verdiend ook nog eens extra drops.

Eerst Watopia selecteren en dan kan je in de "Who's Zwifting" lijst de pacemakers zien, dat kan je open klikken en dan de pacemaker kiezen, als je daarna je rit start wordt je gelijk in het wiel van die pacemaker gedropt.
Ahh! Dat is een goede tip! Nu zie ik het inderdaad, je kunt filteren op elevation
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOfZIu-vvhAGQd1bszX-RrW8qXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HnKKtwA54VfxkV292I867FqG.png?f=fotoalbum_large

En dan die pace partners, goeie! Met al die regen van buiten helemaal geen zin in schoonmaken etc. En elke dinsdag heb ik een zwift race vanuit de WTRL competitie. De afgelopen race van 47km was wel bijzonder pittig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04:16
blauwester schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

super bedankt aanstaande maandag vrij dus genoeg te knutselen.
ik snap nog alleen niet helemaal waarvoor je de martens eindkap nodig hebt.
Ik heb deze ingekort (schuin afgezaad) en hier vallen exact de voetjes van een Tacx Neo 2T in (wellicht ook andere versies?).

Veelal zie je bij rocker plates dat ze trainer met een bandje/beugel vast maken op de plaat... ik heb het meer preventief gedaan zodat de trainer niet kan schuiven op de plaat. Of het noodzakelijk is...? Voor € 0,40 per eindkap ga ik niet de proef op de som nemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Stillekracht schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Afgelopen zondag heb ik geluisterd op BNR naar een interview met een NL fabrikant van een fietstrainer (TrueBike van TrueKinetix). Volgens hun hebben zij juist met hun technologie dit probleem aangepakt en een trainer gemaakt die qua pedal dynamics realistisch is. Ik overweeg om een testritje te gaan doen.

Een citaat van hun site:
"How did we make the TrueBike feel like magic?
We replaced the flywheel with a smart robot and strong motor. It can fully simulate the right pedal force, calculated for your body weight and length. That’s why the TrueBike feels very smooth!"
zit er nog eens over na te denken, maar de ondergrond van een berg weet ook niet waar ik in mijn pedalstroke zit, het gaat puur om momentum van je vliegwiel vs momentum van je rijdende fiets, een fiets bergop of met wind tegen zal eerder momentum verliezen, net zoals een trainer met een klein/licht vliegwiel of lage vliegwielsnelheid. Dit staat echt los van je positie in je pedal stroke

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Ja, in Watopia heb je de route Tempus Fugit, die is bijna helemaal vlak. Ik weet niet wat je FTP is maar voor mij komen D1/D2 ritjes mooi op het tempo uit van de pacemaker bot "C. Cadance", die houdt iets van 2,5W/kg aan. Dan kan je toch in een soort van groep fietsen en je verdiend ook nog eens extra drops via een multiplier die oploopt zo lang je bij de pacemaker blijft (en tot 2x, daarna begint 'ie weer opnieuw).

Eerst Watopia selecteren en dan kan je in de "Join another Zwifter" lijst de pacemakers zien, als je daar op klikt krijg je een popup waarin je een pacemaker kan kiezen, als je daarna je rit start wordt je gelijk in het wiel van de gekozen pacemaker gedropt.
Die pacemaker C is inderdaad lekker, op de grens van D1 voor mij. Lekker uurtje meegetrapt en daarna nog 2 andere vlakke ritten afgevinkt voor de XP. Je verdiend ook lekkere druppels op die manier, dus gelijk mijn DT swiss wielset maar even gekocht. Hoe hard gaat het bij die A/B pacemakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Die pacemaker C is inderdaad lekker, op de grens van D1 voor mij. Lekker uurtje meegetrapt en daarna nog 2 andere vlakke ritten afgevinkt voor de XP. Je verdiend ook lekkere druppels op die manier, dus gelijk mijn DT swiss wielset maar even gekocht. Hoe hard gaat het bij die A/B pacemakers?
Top, voor mij zit die C ook precies op de grens van 1 en 2 ja. Met de druppels gaat het even hard, de W/kg is voor B 3,2 (beetje grijze temporit dus voor mij, voor jou dan ook waarschijnlijk) en A is 4,2 dat is een beetje too much voor mij om lekker mee te fietsen, die heeft trouwens ook nooit zo’n grote groep om zich heen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Top, voor mij zit die C ook precies op de grens van 1 en 2 ja. Met de druppels gaat het even hard, de W/kg is voor B 3,2 (beetje grijze temporit dus voor mij, voor jou dan ook waarschijnlijk) en A is 4,2 dat is een beetje too much voor mij om lekker mee te fietsen, die heeft trouwens ook nooit zo’n grote groep om zich heen. ;)
Ja precies, 3,2w/kg trap ik in races ook wel. 4,2 dat lukt me nog wel maar daar rijd ik ook niet lang mee. Dat is dan al 370W. Binnen trap ik dat een stukje minder lekker weg als buiten. De druppels gaan wel sneller door die multiplier en thumbs ups toch? Maximaal 2.5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Komt er een Zwift Tweakers Club met eigen pakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:36
rolandos582 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:07:
[...]

Ja precies, 3,2w/kg trap ik in races ook wel. 4,2 dat lukt me nog wel maar daar rijd ik ook niet lang mee. Dat is dan al 370W. Binnen trap ik dat een stukje minder lekker weg als buiten. De druppels gaan wel sneller door die multiplier en thumbs ups toch? Maximaal 2.5x
Ik vind het vaak lastig om met zo'n groep mee te blijven rijden, het schommelt nogal met voorin/achterin de groep. Daar geen last van gehad?

Om nog even terug te komen op de fietsen en velgen in Zwift. Zojuist even gekeken wat ik allemaal kon kopen en zonder iets te kopen in de drop shop maar wel iets te selecteren en daarna terug te keren in het menu zorgt ervoor dat je het bovenste item van dat merk alsnog ziet tijdens je rit. Geen idee of je ook de effecten hebt en of het ook al een bekende bug is maar wel interessant als je het mij vraagt.

Je blijft het geselecteerde frame en wielen zien, totdat je Zwift herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
la_fusion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Ik vind het vaak lastig om met zo'n groep mee te blijven rijden, het schommelt nogal met voorin/achterin de groep. Daar geen last van gehad?
Nahh want die multiplier werkt alleen als je binnen 30 meter van die bot rijd, dus je moet gewoon in de buurt blijven. Het reed allemaal constant maar er waren ook mensen voorin die wat harder gingen. Heb me wel vermaakt eigenlijk. Het nadeel is dat het volgens mij altijd hetzelfde parcours is, die bot rijd natuurlijk gewoon allemaal maar rondjes en je kunt altijd instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:07:
[...]

Klopt ja die gaan wel sneller met die twee dingen. Inderdaad een nadeel dat ze steeds hetzelfde rondje doen, dat gaat wel een beetje vervelen op den duur. Het was vroeger lastiger om in de multiplier range te blijven, toen stond die op 15 meter ongeacht de grootte van de groep. Tegenwoordig neemt de afstand toe met de groepsgrootte zodat je hem overal in de groep wel houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:30
[...]

Ja, in Watopia heb je de route Tempus Fugit, die is bijna helemaal vlak. Ik weet niet wat je FTP is maar voor mij komen D1/D2 ritjes mooi op het tempo uit van de pacemaker bot "C. Cadance", die houdt iets van 2,5W/kg aan.
Vandaag nog met C.Cadence meegereden maar vond hem een beetje traag, kwam maar op 2.04 W/kg ofwel 192W gemiddeld uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 21:07
kwiebus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:53:
[...]

Vandaag nog met C.Cadence meegereden maar vond hem een beetje traag, kwam maar op 2.04 W/kg ofwel 192W gemiddeld uit.
Misschien even zoeken waar D1/D2 voor staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 09:30
418O2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Misschien even zoeken waar D1/D2 voor staat :)
Wat heeft dat te maken met het tempo wat C.Cadence aanhoudt?

Ik zou verwachten dat hij met 2.5W/kg rijdt, maar kwam zelf maar op 2.0W/kg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@kwiebus zou kunnen, heb zelf al een tijdje niet meer gereden. Daarnaast is het een vlakke route, en daarin heeft gewicht ook effect in het nadeel van de lichtere, laatste keer dat ik keek stond die bot redelijk statisch ingesteld op 165 Watt inderdaad, en blijkbaar “weegt” ze maar 65kg, op een redelijk vlakke route, als je zwaarder bent kom je dan al snel wat lager uit.

Daarnaast zit er ook nog altijd een grote groep omheen wat spelingsruimte geeft.

Maar zoals @418O2 zegt, @rolandos582 en ik gebruiken die bot ook juist om rustig uit te trappen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ja bij mij was er echt een grote groep, zeker wel 100 renners. 1e 15min zat ik vooraan en reden we te ver weg van de bot. Multiplier weg dus daarna wat meer midden/achteraan. 207W gemiddeld dus 2.3w/kg vind ik dikke prima. Als je harder wilt A/B zijn er ook nog 😂 ook veel interacties in de chat, dat is wel lachen. Beetje sociaal erbij etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:41
Is het ook mogelijk om in de Zwift app zelf beter je workout te bekijken (vergelijkbaar met hoe dit in de companion app is?). Dit zou voor mij fijn zijn zodat ik slechts 1 apparaat hoef te gebruiken ipv de companion app en de computer. Is er een instelling in Zwift waar meet dit kan? (ik heb zelf gezocht maar het lijkt niet te bestaan?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-05 18:01
Simbob schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:13:
Komt er een Zwift Tweakers Club met eigen pakje?
Is voorzien maar komt pas in latere updates van Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 20:14
Nieuwe update voor Wahoo Kickr Climb beschikbaar: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StILvYGbBJXduSKSGKj_MRie6DI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3XPqzg6TvqQf52IBTtslXhy.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ok ‘domme vraag’: hoe filter ik op parcours in Zwift (Companion)?

Ik wil vandaag wel even de Alpe du Zwift rijden, maar wat is de makkelijkste manier om dat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:00

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:42:
Ok ‘domme vraag’: hoe filter ik op parcours in Zwift (Companion)?

Ik wil vandaag wel even de Alpe du Zwift rijden, maar wat is de makkelijkste manier om dat te doen?
In het menu de route "road to sky" laden. Ongeveer een minuut of 10 aan lead in en dan draai je af naar AdZ.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHNZ7HyVZhHoBezgJ25NR-KNixI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOcft8MFBuM1IY9rtDVeFbxK.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het opstarten van Zwift op mijn pc krijg ik deze foutmelding. Heeft iemand een idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwsmit82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-03 09:11
Jimmy-time1 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:37:
[Afbeelding]

Tijdens het opstarten van Zwift op mijn pc krijg ik deze foutmelding. Heeft iemand een idee waar dat aan ligt?
Zie laatste reactie van onderstaande link. Het ligt vermoedelijk aan oude zwift launcher.
https://forums.zwift.com/...following-error/209252/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:35
jwsmit82 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:10:
[...]

Zie laatste reactie van onderstaande link. Het ligt vermoedelijk aan oude zwift launcher.
https://forums.zwift.com/...following-error/209252/11
Aha, dat zou het kunnen zijn. Ik wilde hem nu voor het eerst na een half jaar weer opstarten om zodoende de nieuwste versie te gaan installeren. Maar dat kan dus blijkbaar niet op deze manier.

Update: heb net Zwift launcher opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het wel weer. Bedankt voor de tip! @jwsmit82

[ Voor 10% gewijzigd door Jimmy-time1 op 23-10-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:51
MVDP rijdt dadelijk om 17:00 uur mee met zwift recovery ride…

Ondanks ik vanochtend al gefietst heb doe ik wel ff mee 😄👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

k1978 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:00:
MVDP rijdt dadelijk om 17:00 uur mee met zwift recovery ride…

Ondanks ik vanochtend al gefietst heb doe ik wel ff mee 😄👍
Zijn recovery tempo is mijn vo2? :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Hehe 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-05 10:03

McMiGHtY

- burp -

RR46 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Kleine update, nalv bovenstaande reactie en enkele PB's.

Afgelopen week e.e.a. in elkaar gezet en gisteren de eerste rit (warming up en een ramp test in TR) gedaan. Eerste indruk is positief, het statische is compleet weg en voelt prettiger. Moet misschien alleen nog even spelen met de luchtdruk in de binnenbandjes...

Winkelmandje:
- Multiplex plaat 22m dik / 820*610mm - 2x
- Multiplex plaat 22mm dik / 350*250mm (uit mijn hoofd) - 2x
- Trillingsdemper 50mm (M10) - 6x (aan 3 stuks zou je ook voldoende moeten hebben, maar heb de resterende 3 bij het voorwiel gebruikt)
- Kruiwagen binnenband - 2x
- Verzonken schroef met binnenzeskant M10x25mm - 12x (6 stuks bij gebruik van 3 trillingsdempers)
- Martens eindkap PVC grijs 40 mm - 4x (momenteel heb ik er pas 2 gemonteerd, eerste indruk lijkt dat dit voldoende is...)
- Schroef 3*15mm (of iets wat hier op lijkt, om de eindkapjes vast te zetten) - 2/4x

Enige ''nadeel'' van dit alles is dat je dus (22*2+50mm) hoger komt te zitten.. Misschien nog opstapje oid knutselen. Bovenstaande is gemaakt voor een Tacx Neo 2T, realtief low budget (kan natuurlijk altijd goedkoper!) en welke ook te realiseren is voor iemand die niet een heel machinepark ter beschikking heeft.

Vanavond staat ''Tray Mountain'' (TR) op de planning. Let's rock! 8)
Had je ook iets van een simpele bouwtekening?

Hoe ging Tray Mountain?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hoeveel fans gebruiken jullie eigenlijk voor je indoor setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
rolandos582 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:44:
Hoeveel fans gebruiken jullie eigenlijk voor je indoor setup?
1 een vacmaster. Maar train in grote niet geïsoleerde ruimte.

Nu met dit wat koudere weer stand 1 en in zomer stand 2. Stand 3 blaas je van je fiets dat is niet fijn vind ik.

[ Voor 19% gewijzigd door k1978 op 23-10-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Ik heb een paar dagen Zwift gebruikt, maar het is niet echt mijn dingetje. Ik deed vanochtend mee met een 80Km group ride. Zou qua intensiteit een relatief rustige duurtraining zijn met een paar intervallen. Na 10Km was de eerste interval nog niet afgelopen en reed ik nog steeds boven mijn omslagpunt.

Het was een group ride, geen wedstrijd. Toch bleef ik opletten hoe mijn positie in de groep was.

Ik hou het wel op individueel indoor rijden wat ik al heel lang doe. Komende dagen ga ik ERGvideo uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Stillekracht schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:19:
Ik heb een paar dagen Zwift gebruikt, maar het is niet echt mijn dingetje. Ik deed vanochtend mee met een 80Km group ride. Zou qua intensiteit een relatief rustige duurtraining zijn met een paar intervallen. Na 10Km was de eerste interval nog niet afgelopen en reed ik nog steeds boven mijn omslagpunt.

Het was een group ride, geen wedstrijd. Toch bleef ik opletten hoe mijn positie in de groep was.

Ik hou het wel op individueel indoor rijden wat ik al heel lang doe. Komende dagen ga ik ERGvideo uitproberen.
duurtraining is relatief.. voor mvdp is 300 watt waarschijnlijk duurtraining, voor mij is dat threshold.
(En dan telt gewicht ofwel w/kg) ook behoorlijk mee in zwift)

Ik denk dat je dan een te snelle groupride hebt gekozen.

Maar als je toch (vooral/enkel) workouts gaat doen, kan je inderdaad net zo goed of beter een andere tool pakken.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
Ik had een rit gepakt die qua W/Kg paste bij hetgeen ik wilde gaan doen. Maar......er waren wat teveel mannetjes bij elkaar gestopt :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41
Stillekracht schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:29:
Ik had een rit gepakt die qua W/Kg paste bij hetgeen ik wilde gaan doen. Maar......er waren wat teveel mannetjes bij elkaar gestopt :-)
De alpha mamils moeten ergens heen in de winter. De rest zit gewoon op Trainerroad.

* mhr-zip rent hard weg.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stillekracht schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:29:
Was er geen ride leader (met zo’n grote gele pijl boven zn hoofd)? Want die zou zich aan de geadverteerde snelheid moeten houden, gewoon daar bij blijven. Die gasten die overal een wedstrijd van maken gewoon lekker laten gaan.

Als er geen rideleader was of hij hielt zich zelf ook niet aan de W/kg had je pech en een verkeerde ride uitgekozen, volgende keer een andere kiezen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Kan de ritten van ZZRC wel aanraden. Daar wordt eigenlijk altijd wel de geadverteerde w/KG gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
Kluus schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Was er geen ride leader (met zo’n grote gele pijl boven zn hoofd)? Want die zou zich aan de geadverteerde snelheid moeten houden, gewoon daar bij blijven. Die gasten die overal een wedstrijd van maken gewoon lekker laten gaan.

Als er geen rideleader was of hij hielt zich zelf ook niet aan de W/kg had je pech en een verkeerde ride uitgekozen, volgende keer een andere kiezen! ;)
Nope, niet gezien. Er was er wel een die de tijd had om steeds berichten te sturen dat het goed ging. Ik denk dat die met 8W/Kg rijdt. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Vandaag 10% kortingscode voor alle indoor trainers op futurumshop. Voor de geïnteresseerden ;). De tacx neo staat al afgeprijsd, deze heb je voor €980 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Laatst online: 12:40
Stancke schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:00:
Sinds enkele weken haal ik op regelmatige basis het achterwiel uit de fiets om deze op een indoortrainer te plaatsen. Sinds de eerste keer al merkte ik op dat er geen ruimte is tussen de achterbrug en het plastic uiteinde van de steekas. Na enkele keren dit te doen, is er natuurlijk een stukje lak weg op de plaats waar deze altijd de achterbrug raakt. Mis ik hier een spacer of hoort dit zo?

Het achterwiel is pas de eerste keer verwijderd geweest in september bij een bikefit en ik kan mij totaal niet herinneren dat dit toen ook zo was. Zou er hier een spacer tussen gezeten hebben die vergeten terug te plaatsen is? Gaat hier over een 2021 Scott Addict 10.

[Afbeelding]
Ik heb mogelijk hetzelfde probleem met mijn Canyon Ultimate rim '19 en Wahoo Kickr Core '19. De achteras zit net te krap, waardoor het frame bij gebruik de Kickr raakt.. Resultaat; stukje lak eraf. Ondanks hier niet voor gewaarschuwd werd bij Canyon dan wel Wahoo, geven beiden bedrijven niet thuis. Het laatste antwoord was dan ook; niet alle fietsen zijn compatibel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:55
Deo_Volente schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Ik heb mogelijk hetzelfde probleem met mijn Canyon Ultimate rim '19 en Wahoo Kickr Core '19. De achteras zit net te krap, waardoor het frame bij gebruik de Kickr raakt.. Resultaat; stukje lak eraf. Ondanks hier niet voor gewaarschuwd werd bij Canyon dan wel Wahoo, geven beiden bedrijven niet thuis. Het laatste antwoord was dan ook; niet alle fietsen zijn compatibel.
Wat is er op deze pagina van Wahoo met een lijst van incompatible fietsen, waar jouw fiets ook in is opgenomen, niet duidelijk voor je?
https://wahoofitness.yony...88-11e7-b908-bc764e10c19d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
nomar109 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Wat is er op deze pagina van Wahoo met een lijst van incompatible fietsen, waar jouw fiets ook in is opgenomen, niet duidelijk voor je?
https://wahoofitness.yony...88-11e7-b908-bc764e10c19d
Beetje jammer van de sneer, achteraf is alles te vinden.. maar de informatie was destijds:
https://road.cc/content/t...d-ultimate-endurace-grail

En er was geen opmerking in de handleiding van de kickr of canyon. Als gebruiker moet je vooraf geïnformeerd worden. Niet achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Nou ja, het was niet zo snerend bedoeld, maar de info is echt heel gemakkelijk te vinden. Wahoo heeft er veel over geschreven. Dat je zelf vooraf niet even hebt gecheckt of je fiets zou passen, daar kun je Wahoo niet helemaal verantwoordelijk voor maken en Canyon al helemaal niet. De lijst met niet passende fietsen verandert voortdurend en daarom staat het niet in de handleiding. En als ik me niet vergis staat er wel ergens een linkje vermeld waar je kunt checken of je fiets op de trainer past.
Zo wist ik voor de levering van mijn Trek al dat hij niet ging passen op de Kickr Core. Maar ik had gelezen dat Wahoo werkte aan een oplossing. Na een prima persoonlijk mailcontact met Wahoo heb ik uiteindelijk gratis een adapterset thuisgestuurd gekregen waarmee hij wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
nomar109 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:18:
Nou ja, het was niet zo snerend bedoeld, maar de info is echt heel gemakkelijk te vinden. Wahoo heeft er veel over geschreven. Dat je zelf vooraf niet even hebt gecheckt of je fiets zou passen, daar kun je Wahoo niet helemaal verantwoordelijk voor maken en Canyon al helemaal niet. De lijst met niet passende fietsen verandert voortdurend en daarom staat het niet in de handleiding. En als ik me niet vergis staat er wel ergens een linkje vermeld waar je kunt checken of je fiets op de trainer past.
Zo wist ik voor de levering van mijn Trek al dat hij niet ging passen op de Kickr Core. Maar ik had gelezen dat Wahoo werkte aan een oplossing. Na een prima persoonlijk mailcontact met Wahoo heb ik uiteindelijk gratis een adapterset thuisgestuurd gekregen waarmee hij wel past.
Je begrijpt me niet. Dat lijstje was toen ik de fiets kocht er nog niet. Er viel nog niet zoveel te checken. Er werden zelfs Kickr Core's via de Canyon website verkocht. Lees ook even dc rainmaker en/of reddit over het hele debacle:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 10:08

Ik vind dat veel van die groepen veel te hard gaan. Helemaal als er geen Fence gebruikt wordt. Wisselt veel per groep ook.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:54
Elite suito T besteld! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Sport_Life op 24-10-2021 22:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04:16
McMiGHtY schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:23:
[...]

Had je ook iets van een simpele bouwtekening?

Hoe ging Tray Mountain?
Tekening die ik gemaakt had (voor een Neo 2T):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De plaat met de ronde gaten is de bovenste plaat. 620mm is alleen 610mm geworden omdat dit toevallig de afmetingen was bij de Gamma en ik weinig behoefte had aan een grotere plaat (meer restafval). Vwb de voorzijde (voorwiel) is het minder spannend, hoogte omhoog achter = hoogte extra nodig voorzijde. En hier kan je natuurlijk creatief in zijn. Omdat ik nog trillingsdempers had liggen, heb ik deze uit gemak ook hier gebruikt.

Bovenstaande is 1 methode, de mogelijkheden zijn natuurlijk heel divers (en verschillende per trainer?). Vooralsnog ben ik erg positief over de fietsbeleving, ik heb ook de indruk dat 2 eindkappen voldoende is voor de stabiliteit van de trainer... al heb ik nog niet echt gesprint oid. Vanavond volgende rit: Tallac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-05 10:03

McMiGHtY

- burp -

Danku Danku!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109

In een group ride is je positie irrelevant. Als je je eigen tempo gaat rijden en je niet laat opjagen, kom je meestal na verloop van tijd vanzelf terecht in een groepje gelijkgestemden en kun je met hen samen naar de finish rijden. En of je nu als 10e over de streep komt of als 843e, dat doet er niet toe, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik ben duidelijk geen zwifter, maar wat is nou precies het voordeel van bovenstaande t.o.v gewoon een rondje vrij rijden of een endurance workout laden en gewoon x tijd op x% rijden in ERG mode?

Is het dan het chatten met anderen in de groep, of de hogere snelheid door de groepsdraft (en de bijkomende unlock/XP voordelen ofzo..??)

(buiten zijn groeps/club ritjes ook zelden een goede workout, goed om moe te worden, maar qua training vaak teveel intensiteit, blijkbaar is dat in Zwift niet anders..)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Prulleman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:19:
ik ben duidelijk geen zwifter, maar wat is nou precies het voordeel van bovenstaande t.o.v gewoon een rondje vrij rijden of een endurance workout laden en gewoon x tijd op x% rijden in ERG mode?

Is het dan het chatten met anderen in de groep, of de hogere snelheid door de groepsdraft (en de bijkomende unlock/XP voordelen ofzo..??)

(buiten zijn groeps/club ritjes ook zelden een goede workout, goed om moe te worden, maar qua training vaak teveel intensiteit, blijkbaar is dat in Zwift niet anders..)
Niet iedereen traint/neemt alles zo serieus met als doel 4 of 5w/kg te trappen natuurlijk. Sommigen willen gewoon rijden. Ik rijd ook Zwift races, geen goede workout. Wel heel leuk, die pace partners is goed voor interactie/drops en kan een prima rit/workout zijn. Maar ieder zijn ding toch, ook afhankelijk hoeveel tijd je beschikbaar hebt en wat voor plan je hebt. Wil je gewoon lekker 1 of 2 uurtjes fietsen, prima O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41

De grijs trainende alpha mamil moet ook voorzien worden in zijn trainingsbehoefte.

En de draft is goed voor het alpha jaargemiddelde, ik zie heel regelmatig in de winter gemiddeldes die 10 km/u liggen boven de gemiddeldes in de zomer (en dit is niet dankzij betere getraindheid).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Wat @nomar109 bedoeld is juist om die groepsritten met een W/kg wat vooraf geadverteerd wordt juist niet als temporit/race aan te gaan, zoals sommige doen, maar gewoon de intensiteit gaan trappen die je van plan was. Die ligt dan dus niet te hoog, als je je aan je plan houdt en er is altijd wel een groepje die datzelfde doen, dus laat die "racers" lekker gaan bij zo'n rit. Ik heb het echte nut van die "fence" daarom ook nooit begrepen trouwens.

Het voordeel is dat uit de populariteit van Zwift wel blijkt dat veel fietsers er een soort positief groepsgevoel bij krijgen om wat te kunnen chatten en gewoon wat interactie om zich heen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Zwift was dus niet mijn ding. Nu een maandje abonnement genomen op ERGvideo.

Net twee uurtjes getrapt met video van de Stelvio erbij. Eerste indrukken:
- Ik schat in dat de software en een deel van de opnames bijna 10 jaar oud zijn. Laatste nieuwe video (volgens nieuws item) is van jan 2019
- Software niet echt intuïtief. Zonder iemand te willen beschadigen: het komt mij over als techneutensoftware.
- De gedachtes achter de software (waaronder de training selectietool) zijn niet verkeerd. Waren denk ik indertijd hun tijd wat voor.
- Laatste nieuwsbericht op de site was van jan-2019. Dus bijna 3 jaar oud.
- Video kwaliteit van Stelvio was matig. Niet gestabiliseerd. Ik moet nog gaan ervaren hoe dat met andere video's is.
- Ik vraag mij af of de site en software nog verder ontwikkeld wordt, of dat het stil staat.
- Groot pluspunt voor mij is dat het direct een Computrainer kan aansturen _/-\o_

Ik denk dat het een abonnement van een maandje blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 11:12
haha @Stillekracht hoe kom je in vredesnaam bij dit platform? Als je alleen de website al bekijkt, man man man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Stillekracht schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:24:

Net twee uurtjes getrapt met video van de Stelvio erbij. Eerste indrukken:
- Ik schat in dat de software en een deel van de opnames bijna 10 jaar oud zijn. Laatste nieuwe video (volgens nieuws item) is van jan 2019
- Software niet echt intuïtief. Zonder iemand te willen beschadigen: het komt mij over als techneutensoftware.
- De gedachtes achter de software (waaronder de training selectietool) zijn niet verkeerd. Waren denk ik indertijd hun tijd wat voor.
- Laatste nieuwsbericht op de site was van jan-2019. Dus bijna 3 jaar oud.
- Video kwaliteit van Stelvio was matig. Niet gestabiliseerd. Ik moet nog gaan ervaren hoe dat met andere video's is.
- Ik vraag mij af of de site en software nog verder ontwikkeld wordt, of dat het stil staat.
- Groot pluspunt voor mij is dat het direct een Computrainer kan aansturen _/-\o_

Is dit dan niet een leukere optie om te proberen?

https://www.bkool.com/en

Of Wahoo System (formerly Sufferfest), or Rouvy?

https://www.cyclingweekly...ndoor-cycling-apps-364282

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 25-10-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik wissel regelmatig mijn weekend TR sweetspot of Z2 rit af met een groepsrit van ZZRC. Die houden zich aan 2.5w/kg op het vlak en iets meer bult op. 2.8/3.0 ongeveer. Die 2.5 is voor mij de bovenkant van mijn endurance zone dus dat is wel lekker. Voor mij is het grootste voordeel dat het weer extra afleiding is. De tijd gaat gewoon sneller voor m'n gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19

Het gaat denk ik vooral om motivatie en dat kan voor iedereen anders zijn.

Zo sprak ik gisteren met een vriendin die structured training doet in Zwift op ERG (en dus totaal niets voelt van de hoogteverschillen in Zwift, want als je blokje net klaar is maar je rijdt per ongeluk op 12% omhoog zet de ERG de weerstand gewoon naar 80 watt).

Zij vindt het dus leuk om door die wereld te fietsen en dat is voor haar motivatie.

Ik vind het zelf leuk na wat TR periodes om wat meer af te wisselen. TR vergt eigenlijk wel een ijzeren discipline en mist een beetje de lol factor. Bij Zwift voel je in ieder geval wat verschil in het terrein en gebeurt er lekker veel. Heb best wel veel lol gehad om de Alpe Du Zwift op te rijden en de Mont Ventoux afgelopen weken (Alpe Du Zwift was 16 minuten sneller dan vorig jaar :D).

Ten slotte voelt het ook wel weer erg grappig om met andere mensen te rijden, geeft wat meer 'samen' gevoel, terwijl TR meer het 'me myself and I' gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 08:49
@Stillekracht Als je graag video's fiets zou ik eerder Tacx Training aanbevelen, alleen geen idee of die met de computrainer werkt.
Vorig jaar regelmatig video's daarin gefietst, mijn indoor tolerantie was echter redelijk beperkt (vooral qua comfort) dus had redelijk snel alle interessante 1-1,5 uurs ritten gehad. Maar daar zitten ook video's van de Stelvio en andere bekende klimmen in als je langer wil afzien.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Voor wat betreft rijden op video's, er waren hier ooit ook een paar fanatieke BigRingVR en FulGaz gebruikers geloof ik, geen idee of dat nog steeds iets is.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 25-10-2021 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De mede oprichter van BigringVR is daarmee gestopt en zit nu in JOIN.
BigringVR gaat nog wel door begreep ik.

Maar aan dat soort platformen zit wel een einde. Op een gegeven moment heb je de grote klimmen wel gehad.
Door de reisbeperkingen due nu in de wereld zijn is het toevoegen van nieuwe onbekende klimmen ook niet makkelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Simbob op 25-10-2021 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
FulGaz is super realistisch en veel in 4K. Dit weekend nog mont Ventoux gedaan 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Ik rij al ruim twintig voor een groot deel binnen. Voor mij is het niet veel moeite om mij te motiveren.

Meestal rij ik een random VR parcours waarbij ik het maximale percentage en de afstand instel (Computrainer 3D software). De gestructureerde trainingen rij ik in ERG mode, aangestuurd door een lokaal programma (Computrainer CS), Golden Cheetah of Trainerroad.

Ik ben op zoek of de nieuwere toepassingen voor mij wat toevoegen in de beleving. Dus realistische video's en/of de toevoeging van een sociaal aspect of wedstrijdelement.

Mijn voorzichtige conclusie in mijn zoektocht is dat het wel eens bij het oude kan blijven. Het is leuk om met echte beelden een col te beklimmen, maar dan moet het ook met bijbehorende stijgingspercentages. De Computrainer werkt niet echt lekker met de combinatie van hoog vermogen, laag toerental en lage snelheid. Ik weet niet hoe de moderne apparaten daarmee omgaan (Wahoo, Taxc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
k1978 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:58:
FulGaz is super realistisch en veel in 4K. Dit weekend nog mont Ventoux gedaan 👍
Heb je dan ook dezelfde stijgingspercentages te verwerken? Zo ja, welk trainer gebruik je en gaat dat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Stillekracht schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:01:
[...]

Heb je dan ook dezelfde stijgingspercentages te verwerken? Zo ja, welk trainer gebruik je en gaat dat goed?
Jazeker 100%. Ik heb een Wahoo Kickr Bike en dat gaat heel goed.

Vorig weekend Alpe du Huez gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
k1978 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Jazeker 100%. Ik heb een Wahoo Kickr Bike en dat gaat heel goed.

Vorig weekend Alpe du Huez gedaan.
Geen last van hoge vermogens, lage snelheid, lage toerental en dan je dan niet meer netjes vloeiend kan ronddraaien? (of slippen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:30
Stillekracht schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:24:

[…]

De volgende proefperiode zou ik voor Fulgaz gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Stillekracht schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:07:
[...]

Geen last van hoge vermogens, lage snelheid, lage toerental en dan je dan niet meer netjes vloeiend kan ronddraaien? (of slippen)
Nee geen probleem. Versnellingen genoeg. Loopt vloeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 19:22

Crazy D

I think we should take a look.

Simbob schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:46:
De mede oprichter van BigringVR is daarmee gestopt en zit nu in JOIN.
BigringVR gaat nog wel door begreep ik.

Maar aan dat soort platformen zit wel een einde. Op een gegeven moment heb je de grote klimmen wel gehad.
Door de reisbeperkingen due nu in de wereld zijn is het toevoegen van nieuwe onbekende klimmen ook niet makkelijk.
Maar BigRing heeft wel zoveel rides dat voordat je er echt op uitgekeken bent, ik denk dat je wel ff een tijdje verder bent. En gelukkig hebben ze ook wat meer vlakkere rides zodat je niet altijd alleen maar continue aan het klimmen bent. Persoonlijk werd ik eigenlijk juist heel snel verveeld van Zwift. Continue de tekenfilmwereld waarin je rondrijdt, dat vind ik juist zelf helemaal niks. Dan maar gewoon mooie beelden, of op de achtergrond aanzetten net Netflix oid eroverheen.

Zowel op de Wahoo Kickr als op de Neo Bike werkt het in ieder geval top, goede realistische percentages en bijbehorend gevoel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Stillekracht schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:07:
[...]Geen last van hoge vermogens, lage snelheid, lage toerental en dan je dan niet meer netjes vloeiend kan ronddraaien? (of slippen)
huidige trainers zijn daar verder in ontwikkeld. In theorie zit er altijd een grens aan vermogen bij lage (trap)snelheid maar in de praktijk is de weerstand op de moderne trainers over een groot bereik realistisch. Meestal hoe duurder de trainer hoe groter dit bereik.
Wanneer je 70kg weegt en 3.0 w/kg trapt denk ik niet dat je ooit op een realistische simulatie de grens van een Tack Neo2T zult voelen. Weeg je 100kg en trap je 2 w/kg dan zul je bij >15% de grenzen wel merken.

Daarbij is de software tegenwoordig ook een stuk verder en de gangbare programma's hebben simulatie difficulty / realisme setting. Daarmee kun je instellen dat 20% helling als 10% voelt. Je trapfrequentie kan dan / moet dan hoger blijven om hetzelfde vermogen te leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door BartNL op 26-10-2021 16:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brammer90
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-04 16:03
Zojuist de Wahoo Kickr Core op Amazon.de aangeschaft voor €550,00. Ik zat al een tijdje Marktplaats in de gaten te houden of te wachten op Black Friday. Volgens mij een erg goede aanbieding vandaar dat ik hem even deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
brammer90 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:32:
Zojuist de Wahoo Kickr Core op Amazon.de aangeschaft voor €550,00. Ik zat al een tijdje Marktplaats in de gaten te houden of te wachten op Black Friday. Volgens mij een erg goede aanbieding vandaar dat ik hem even deel.
No-brainer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
Ervaring met garantie? Interesse ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
chento12 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Ervaring met garantie? Interesse ...
Laat maar, besteld haha ! Super deal en was fe laatste (net nog 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Welke seller? Of Amazon zelf?
Klinkt eigenlijk een beetje "to good to be true"

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chento12
Prulleman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:19:
Welke seller? Of Amazon zelf?
Klinkt eigenlijk een beetje "to good to be true"
Wtb outdoor equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammer90
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-04 16:03
chento12 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:07:
[...]

Laat maar, besteld haha ! Super deal en was fe laatste (net nog 3)
Hahaha voor garantie eventueel rechtstreeks naar de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chento12
https://www.amazon.de/dp/...ore&qid=1635312478&sr=8-3

Er zijn er weer, voor de geïnteresseerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-05 20:37
Heb er ook eentje besteld! Heel erg bedankt voor de tip!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:52

Sherlock

No Shit

Ik heb dit weekend een (2e hands uiteraard) Tacx Vortex smart T2180 gekocht, maar ik krijg het apparaat maar niet gekoppeld aan mijn telefoon (Galaxy S10 met Bluetooth en ANT+). Of beter gezegd; met de Zwift app op mijn telefoon. De Tacx Training app herkent hem namelijk direct en kan er zo mee verbinden.

Uiteraard al zitten zoeken naar oplossingen, ik heb onder andere de Zwift app al eens van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat hielp helaas niet. Ook heb ik de Tacx app er al eens afgegooid zodat die verbinding/koppeling niet meer gebruikt werd, maar in Zwift zag ik nog steeds niks. Venster met "searching..." opent en dat blijft volledig grijs. Hij zou toch wel onder "Controllable" moeten staan?

Als ik dan in Android Bluetooth ga zoeken naar apparaten staat hij wel bij de Beschikbare apparaten.
Edit: ook op mijn Windows laptop (van het werk, dus geen mogelijkheid Zwift te installeren) kan ik de Vortex zien en koppelen.

Kan je hem ook enkel via ANT+ verbinden, of is dat alleen om te ontvangen en niet om aan te sturen?

Heeft iemand nog tips voor me?

Edit2; hij is verbonden. Hoe dat exact gelukt is weet ik niet, maar hopelijk houdt hij de verbinding vast. Ik weet wel vrij zeker dat het met Bluetooth te maken had, want alles via ANT+ kon ik selecteren (Powermeter, cadans, speed).

[ Voor 15% gewijzigd door Sherlock op 27-10-2021 13:53 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kluus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:39:
Voor wat betreft rijden op video's, er waren hier ooit ook een paar fanatieke BigRingVR en FulGaz gebruikers geloof ik, geen idee of dat nog steeds iets is.
Ik zie liever een "echte" wereld voor me dan een virtuele wereld. Ik gebruik daarom BigRingVR naast BKool. BKool is leuk om samen ritjes te rijden en trainingen te doen en heeft ontiegelijk veel video's (ook veel uit Nederland). BRVR gebruik ik als ik gewoon een mooie route wil fietsen. De video's zijn full HD en echt prachtig. Tevens klopt de hellingsgraad exact met wat je op de video ziet. Bij BKool wil dit er nog wel eens flink naastzitten, zodat je bijv aan het klimmen bent terwijl je op beeld al aan het dalen bent...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Niet meer voor de aanbiedingsprijs. Maar als je naar de prijshistorie kijkt, dan zie je dat je op Amazon zeer regelmatig flinke kortingen kunt krijgen op de Kickr Core. Hij is onlangs zelfs even 500 euro geweest. Het loont best de moeite om dat in de gaten te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3g-ymDhnxpI1-l280LU1ujEgdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iZ5Ue14ePZySwBEt3s4jvsXW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-04 08:03
Sherlock schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:49:
Ik heb dit weekend een (2e hands uiteraard) Tacx Vortex smart T2180 gekocht, maar ik krijg het apparaat maar niet gekoppeld aan mijn telefoon (Galaxy S10 met Bluetooth en ANT+). Of beter gezegd; met de Zwift app op mijn telefoon. De Tacx Training app herkent hem namelijk direct en kan er zo mee verbinden.

Uiteraard al zitten zoeken naar oplossingen, ik heb onder andere de Zwift app al eens van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat hielp helaas niet. Ook heb ik de Tacx app er al eens afgegooid zodat die verbinding/koppeling niet meer gebruikt werd, maar in Zwift zag ik nog steeds niks. Venster met "searching..." opent en dat blijft volledig grijs. Hij zou toch wel onder "Controllable" moeten staan?

Als ik dan in Android Bluetooth ga zoeken naar apparaten staat hij wel bij de Beschikbare apparaten.
Edit: ook op mijn Windows laptop (van het werk, dus geen mogelijkheid Zwift te installeren) kan ik de Vortex zien en koppelen.

Kan je hem ook enkel via ANT+ verbinden, of is dat alleen om te ontvangen en niet om aan te sturen?

Heeft iemand nog tips voor me?

Edit2; hij is verbonden. Hoe dat exact gelukt is weet ik niet, maar hopelijk houdt hij de verbinding vast. Ik weet wel vrij zeker dat het met Bluetooth te maken had, want alles via ANT+ kon ik selecteren (Powermeter, cadans, speed).
Ik heb het ook wel eens met de Tacx Neo Bike. Dan doe ik het volgende:
1. Alle apps sluiten op device (bij mij een tablet);
2. Bluetooth even uit en aan op device;
3. Zwift openen en daarna pas weer andere apps.
Dan werkt het meestal. Als het niet zo is dan haal ik de stroom even van de Tacx.

Via Tacx had ik nog een vraag gesteld over bluetooth of ANT+, reactie: Daarbij is Bluetooth meer en meer stabieler dan Ant+ dus dat is wel goed.

Ze adviseren trouwens eerder een iPad dan een Samsung tablet, maar ik gebruik de Samsung S5e en dat gaat eigenlijk best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

DialOut schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:25:
Via Tacx had ik nog een vraag gesteld over bluetooth of ANT+, reactie: Daarbij is Bluetooth meer en meer stabieler dan Ant+ dus dat is wel goed.
Dat is niet mijn ervaring. Dan wel een Kickr ipv een Tacx maar de meningen zijn toch overwegend Ant+ indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-05 06:05
Ik zie bij de laatste 2 reviews dat bij hun niks geleverd is. Is die van jouw al verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:23
Volgens de eigen site van de verkoper is hun Amazon account gehackt: https://www.wtb-outdoor.de/i/kontakt

Ik denk niet dat de Wahoo geleverd gaat worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 21:07
rvisser schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:58:
Volgens de eigen site van de verkoper is hun Amazon account gehackt: https://www.wtb-outdoor.de/i/kontakt

Ik denk niet dat de Wahoo geleverd gaat worden…
Open anders even een SF topic
Pagina: 1 ... 94 ... 158 Laatste