Ik heb dit weekend een (2e hands uiteraard) Tacx Vortex smart T2180 gekocht, maar ik krijg het apparaat maar niet gekoppeld aan mijn telefoon (Galaxy S10 met Bluetooth en ANT+). Of beter gezegd; met de Zwift app op mijn telefoon. De Tacx Training app herkent hem namelijk direct en kan er zo mee verbinden.
Uiteraard al zitten zoeken naar oplossingen, ik heb onder andere de Zwift app al eens van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat hielp helaas niet. Ook heb ik de Tacx app er al eens afgegooid zodat die verbinding/koppeling niet meer gebruikt werd, maar in Zwift zag ik nog steeds niks. Venster met "searching..." opent en dat blijft volledig grijs. Hij zou toch wel onder "Controllable" moeten staan?
Als ik dan in Android Bluetooth ga zoeken naar apparaten staat hij wel bij de Beschikbare apparaten.
Edit: ook op mijn Windows laptop (van het werk, dus geen mogelijkheid Zwift te installeren) kan ik de Vortex zien en koppelen.
Kan je hem ook enkel via ANT+ verbinden, of is dat alleen om te ontvangen en niet om aan te sturen?
Heeft iemand nog tips voor me?
Edit2; hij is verbonden. Hoe dat exact gelukt is weet ik niet, maar hopelijk houdt hij de verbinding vast. Ik weet wel vrij zeker dat het met Bluetooth te maken had, want alles via ANT+ kon ik selecteren (Powermeter, cadans, speed).
[
Voor 15% gewijzigd door
Sherlock op 27-10-2021 13:53
]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.