Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 75 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je bent het toch wel met me eens dat qua absolute Watts persoon 2 méér boven z'n FTP zit dan persoon 1?
Als dat zo is, is het absolute tempo waarmee persoon 2 z'n tank leegt ook groter?

Dan is volgens mij de enige vraag nog of een stijging van 50% van je FTP ook een stijging van 50% van je anaërobe tank met zich meebrengt. Volgens mij in ieder geval niet per definitie. Ik denk dat er type renners zijn die een hogere anaërobe tank hebben (puncheurs/sprinters) dan andere renners (klimmer/tijdrijder), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Requiem19 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:20:
[...]

'anaerobic' work capacity is toch je energiesysteem dat (grotendeels) functioneert zonder je aerobe systeem (zuurstof dat via bloed naar je spieren vervoerd wordt), maar op basis van ATP.

Je FTP is een inspanning van een uur, dus dat zal altijd gedomineerd worden door je aerobe systeem. Het kan - imo - dus heel prima dat 2 personen dezelfde anaerobe power hebben, maar persoon 1 een veel lager FTP heeft dan persoon 2.

Dus stel:

Persoon 1; FTP 200
Persoon 2: FTP 300

Persoon 1: W' - 350
Persoon 2: W' - 350

Nu komt er een workout op basis FTP en worden de V02 max blocken op 130% ingezet. Werkt als volgt uit:

Persoon 1: 200*130% = 260
Persoon 2: 300*130% = 390

Beide personen trainen dan in de verkeerde anaërobe zone... omdat je FTP als basis gebruikt, maar voor anaerobe trainingen zou je dus wellicht een ander referentiepunt moeten nemen....

Ik ben zelf ook iemand in deze categorie door vele kracht en HIIT crossfittrainingen. Mijn 5 - 10 - 30 - 1 minuut waardes zijn relatief echt VEEL beter dan mijn FTP (maar daar werk ik aan :D).
Dit klopt volgens mij allemaal, maar de vraag is dan nog hoe intervals.icu en andere sites een W' kunnen betekenen en in hoeverre je dat weer betrouwbaar kan gebruiken. Het is net zoals je FTP nooit een statisch gegeven.

En dan heb je nog waar je met training focus op legt in de afgelopen periode. Ff beetje vo2max knallen heeft sneller effect dan aeroob werk. In hoeverre fluctueert je w' tankje met je training?

Ingewikkeld gedoe alles bij elkaar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Dit klopt volgens mij allemaal, maar de vraag is dan nog hoe intervals.icu en andere sites een W' kunnen betekenen en in hoeverre je dat weer betrouwbaar kan gebruiken. Het is net zoals je FTP nooit een statisch gegeven.

En dan heb je nog waar je met training focus op legt in de afgelopen periode. Ff beetje vo2max knallen heeft sneller effect dan aeroob werk. In hoeverre fluctueert je w' tankje met je training?

Ingewikkeld gedoe alles bij elkaar
FTP is toch vaak 20 min Max power x 95%?

Dan zou je best een formule kunnen maken voor w’, door te kijken naar max gemiddelde power 10-30-1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Smultie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:43:
Je bent het toch wel met me eens dat qua absolute Watts persoon 2 méér boven z'n FTP zit dan persoon 1?
Als dat zo is, is het absolute tempo waarmee persoon 2 z'n tank leegt ook groter?

Dan is volgens mij de enige vraag nog of een stijging van 50% van je FTP ook een stijging van 50% van je anaërobe tank met zich meebrengt. Volgens mij in ieder geval niet per definitie. Ik denk dat er type renners zijn die een hogere anaërobe tank hebben (puncheurs/sprinters) dan andere renners (klimmer/tijdrijder), etc.
Absolute aantallen uiteraard. Maar training en trainings stimulans worden nooit geduid in absolute aantallen.

Heb nog even verder gekeken naar wat zaken en de volgende website legt e.e.a. zeer helder uit.

https://roadcyclinguk.com...bic-capacity-cycling.html

Wat echter erg belangrijk is, is dat de waardes die gebruikt worden dus wel echt zeer goed gemeten worden. En dus niet uit random data gehaald worden. Hiervoor moet je of een gecontroleerde lab test doen, of verspreid over meerdere dagen een aantal max efforts (sprint, 1min, 3 min etc).
Die power curve die daar uit komt, geeft dan vervolgens aan welk type rijder je bent.
Wel belangrijk om dan daarbij te onthouden dat een deel van dit alles genetisch bepaald is (type 2 / 1 vezels).

Al met al erg interessant en ben dus erg benieuwd of de data uit intervals.icu overeen gaat komen.
Voor mijn gevoel ben ik meer een tt-er dan een sprinter. Maar ga straks short power build programma volgen. Dus benieuwd of dat dan wellicht wat wijzigd.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Michaelg schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Absolute aantallen uiteraard. Maar training en trainings stimulans worden nooit geduid in absolute aantallen.

Heb nog even verder gekeken naar wat zaken en de volgende website legt e.e.a. zeer helder uit.

https://roadcyclinguk.com...bic-capacity-cycling.html

Wat echter erg belangrijk is, is dat de waardes die gebruikt worden dus wel echt zeer goed gemeten worden. En dus niet uit random data gehaald worden. Hiervoor moet je of een gecontroleerde lab test doen, of verspreid over meerdere dagen een aantal max efforts (sprint, 1min, 3 min etc).
Die power curve die daar uit komt, geeft dan vervolgens aan welk type rijder je bent.
Wel belangrijk om dan daarbij te onthouden dat een deel van dit alles genetisch bepaald is (type 2 / 1 vezels).

Al met al erg interessant en ben dus erg benieuwd of de data uit intervals.icu overeen gaat komen.
Voor mijn gevoel ben ik meer een tt-er dan een sprinter. Maar ga straks short power build programma volgen. Dus benieuwd of dat dan wellicht wat wijzigd.
Yes. Niet om gelijk te hebben of krijgen, maar dit is inderdaad hoe ik het ook al die tijd gezien heb.
Sterker nog, ik heb een soortgelijk voorbeeld gegeven als in de webpagina die je linkt om 'uit te rekenen' hoeveel Watt je moet trappen om je tank te legen op een 3 minuten klim.
Hoe beter je de specifieke intervallen (FTP, maar ook de kortere) hebt gedaan, hoe nauwkeuriger de data wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Precies, en juist het feit dat het relatief is (30% boven FTP als voorbeeld) zorgt ervoor dat iemand met een hoog FTP een absoluut groter verschil heeft tussen blauw in (FTP) en rood uit (geleverd vermogen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVU9r2-1r7C2tL83-U5nDngMbJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xWTqZJePpe0BpBgv6r5vaiEf.png?f=fotoalbum_large

30% van 300W is nou eenmaal méér dan 30% van 200W

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 05-02-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Daarom met enige regelmaat zowel FTP als intervallen op max vermogen doen.
Denk aan een Full Frontal in Sufferfest, FTP test in bijna alles, of jezelf uitdagen in een Zwift race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja precies. Helder verhaal nu!
Enige waar ik dan nog wel benieuwd naar ben is de verhouding tussen ftp en anearobic power.
Mag je aannemen dat als je ftp stijgt. De rest van de curve ook mee lift daar op? Of is dit teveel training specifiek (je wordt goed in datgene wat je traint).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Michaelg schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:42:
Enige waar ik dan nog wel benieuwd naar ben is de verhouding tussen ftp en anearobic power.
Mag je aannemen dat als je ftp stijgt. De rest van de curve ook mee lift daar op? Of is dit teveel training specifiek (je wordt goed in datgene wat je traint).
Ik denk persoonlijk dus het laatste. Als je heel specifiek je FTP gaat trainen, gaat die omhoog. En waarschijnlijk zelfs ten koste van je anaërobe tank (je levert dan bij gelijkblijvende 5mins power minder vermogen boven je FTP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Smultie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:44:
[...]

Ik denk persoonlijk dus het laatste. Als je heel specifiek je FTP gaat trainen, gaat die omhoog. En waarschijnlijk zelfs ten koste van je anaërobe tank (je levert dan bij gelijkblijvende 5mins power minder vermogen boven je FTP)
Exact mijn ervaring.

Met SS training stijgt mn FTP hard, maar korte max power blijft hetzelfde of wordt eerder minder (denk ook terug aan Dumoulin met ‘grijs’ trainen waardoor hij zn explosiviteit langzaam verloren was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Michaelg schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:42:
Ja in de basis wel denk ik. Als je FTP van 250 naar 300 gaat blijft je vo2max niet achter, maar het is zo verweven dat als je veel vo2max traint ook wel wat FTP erbij krijgt.

Ik denk dat je MAP (max aerobic power) welke gebruikt wordt in de ramp test, ook niet een statisch begrip is in relatie tot je FTP. Gemiddeld is FTP =75% van MAP. Ik denk dat dat aardig klopte toen ik begin met structured workouts. Maar na een half jaar training is dit verschoven naar 72%

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
Heerlijk, data!!!!
M'n eFTP ligt wel wat lager dan m'n Zwift FTP (242 vs 271) maar kan wel kloppen, beetje rustig gedaan rond de kerstdagen. Wel heel mooi om te zien dat ik laatst bijna van mijn fiets af viel tijdens een microburst tocht en dat deze grafiek dat ook bevestigde.. (pijnlijk wel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzgTwqPCYZhsIAAQi09fBsqMY3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSrr6ONPz2rU4DnwCfthMbvI.jpg?f=fotoalbum_large

Heel veel kudo's voor deze tip!

[ Voor 41% gewijzigd door Holk op 05-02-2021 19:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik ben zelf geen abonnementspersoon, maar David van intervals.icu steun ik graag!
Wat hij in z'n eentje voor elkaar krijgt, lukt Strava nog niet met een heel team aan programmeurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Holk schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:49:
Heerlijk, data!!!!
M'n eFTP ligt wel wat lager dan m'n Zwift FTP (242 vs 271) maar kan wel kloppen, beetje rustig gedaan rond de kerstdagen. Wel heel mooi om te zien dat ik laatst bijna van mijn fiets af viel tijdens een microburst tocht en dat deze grafiek dat ook bevestigde.. (pijnlijk wel)

[Afbeelding]

Heel veel kudo's voor deze tip!
mooi grafiekje!

Misschien moet je de 18 of 20k value ook wel zelf terug gaan beredeneren. Zorgen dat je bij een paar vo2 interval workouts goed leeg gaat en dan beide grafieken naar 0 proberen te matchen door te spelen met de waarde.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Site geeft aan dat ik nu rond de 17400 J zit bij een eFTP van 242. Ik ga m'n FTP in Zwift even aanpassen (als deze hoger is dat gaat Zwift deze wel weer aanpassen en dan een goede VO2Max training opzoeken

fout; eFTP is 261. 10 van m'n Zwift af. .

[ Voor 11% gewijzigd door Holk op 05-02-2021 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Overigens is dit ook wel een interessante opmerking
Once the barrel (anaerobic capacity) is empty, a bigger FTP (hose-pipe) will refill the barrel (anaerobic capacity) quicker than a smaller FTP (hose-pipe). We call this recharging your anaerobic capacity.
De blauwe toestroom (je FTP) zal bij een hoger FTP (grotere opening) sneller je tank vullen dan bij een kleinere opening (lager FTP).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVU9r2-1r7C2tL83-U5nDngMbJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xWTqZJePpe0BpBgv6r5vaiEf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Smultie op 05-02-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Stufferdt schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:27:
[Afbeelding]

Collega wil vanavond samen op zwift een uurtje fietsen en vond mijn voorstel voor intervalletjes wel passend. Dit is z'n voorstel voor vanavond.

I'm scared :|

Benieuwd hoe ver ik kom. En meteen ook een mooie test voor m'n kickr. Als de ERG weer niet functioneert heb ik een mooie file en kan ie terug naar Wahoo.
Baffling Beau uit Build Me Up. Gisteren gedaan, vond 'm meevallen. Ik vond Malevolent van dezelfde serie stukken zwaarder, ook een uur.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja.. klopt ook wel, als je bij wijze van spreken een FTP van 450 hebt, dan maakt het niet zoveel uit wat je MAP of wat dan ook is..

als je een uur op 450 kan rijden cruise je iemand met een FTP van 300 voorbij die het net een paar minuten op 450/150% kan uithouden.
Uiteraard een extreem voorbeeld, maar daarmee wordt het nut van een grote aanvoerpijp wel duidelijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Prulleman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:54:
[...]
BIj trainerroad werkt de hele staff met lasko spul, zoals bv

die zijn in EU lastig te krijgen, de vacmaster is een prima alternatief
naar mij ervaring een overrated hype en Trainerroad staff lijkt mij eerder gesponsord dan betrouwbaar advies. De apparaten zijn niet compact en het is maar de vraag of je je prettig bij een gerichte luchtstroom voelt. Ik gebruik zelf juist twee minder gerichte ventilatoren die ik daardoor dicht op mijn fiets kan zetten. Dat voelt voor mij als een natuurlijke fiets luchtstroom en de ventilatoren bij de bouwmarkt gehaald. Zijn Honeywell HT900 type van € 25 - € 30 per stuk.
Nu je met lockdown alles via internet moet bestellen is uitproberen lastig maar persoonlijk zou ik absoluut geen vacmaster kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 05-02-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:13:
Ja.. klopt ook wel, als je bij wijze van spreken een FTP van 450 hebt, dan maakt het niet zoveel uit wat je MAP of wat dan ook is..

als je een uur op 450 kan rijden cruise je iemand met een FTP van 300 voorbij die het net een paar minuten op 450/150% kan uithouden.
Uiteraard een extreem voorbeeld, maar daarmee wordt het nut van een grote aanvoerpijp wel duidelijk
Maar als je een FTP van 450W hebt, leeg je nog steeds de tank als je 600W trapt (met 150W/s).
Maar als je vervolgens weer even rustig 200 trapt, vul je 'm aan met 250W/s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
BartNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:13:
[...]

naar mij ervaring een overrated hype en Trainerroad staff lijkt mij eerder gesponsord dan betrouwbaar advies. De apparaten zijn niet compact en het is maar de vraag of je je prettig bij een gerichte luchtstroom voelt. Ik gebruik zelf juist twee minder gerichte ventilatoren die ik daardoor dicht op mijn fiets kan zetten. Dat voelt voor mij als een natuurlijke fiets luchtstroom en de ventilatoren bij de bouwmarkt gehaald. Zijn Honeywell HT900 type van € 25 - € 30 per stuk.
Nu je met lockdown alles via internet moet bestellen is uitproberen lastig maar persoonlijk zou ik absoluut geen vacmaster kopen.
Mag je denken/vinden, maar voor zover mij bekend is de enige marketing in de podcast hun eigen product. Jonathan is zelfs geen yeti ambassadeur meer zodat hij onpartijdig zijn mening over verschillende fietsen en merken kan geven.

Wat betreft de fans.. als je de podcast kent dan weet je dan de ceo Nate alles, maar dan ook alles doet om overal het maximale uit te halen. Volgens mij traint ie zelf met 3 grote lasko's. Als er iets was geweest wat beter voor hem werkte dan zou hij dat gelijk delen. Het doel van de podcast is mensen aan trainerroad binden door middel van goed advies, niet van loze gesponsorde meuk aansmeren.

Ik ben goed op de hoogte van marketing, en vorm ook mijn eigen mening, maar advies van de tr podcast doe ik zeker niet bij voorbaat af als sponsor gezwats

Ik geloof ze eerder over 3rd party zaken dan over hun eigen product, daar zullen ze namelijk niet zomaar iets negatiefs over zeggen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 05-02-2021 20:53 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
https://www.trainerroad.c...-thanks-to-hugo1/9554/433

Check het volgende topic voor andere meningen dan die van de TR crew...

Dat jij het wellicht niet fijn vind om zo'n geconcentreerde lucht stroom te hebben, is niet direct een reden dat het overhyped is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Prulleman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:16:
[...]
Ik geloof ze eerder over 3rd party zaken dan over hun eigen product, daar zullen ze namelijk niet zomaar iets negatiefs over zeggen ;)
maar het blijft wat mij betreft het hypen van een ventilator. Datzelfde geldt wat mij betreft ook voor de posts hier op Tweakers over deze ventilator. Er zijn meer goede ventilatoren te koop.
Nadeel van de lockdown nu is dat je ze niet makkelijk kunt uitproberen maar zelf zou ik gewoon naar een bouwmarkt o.i.d. gaan en daar proberen wat prettig voelt. Dat heb ik zelf dan ook gedaan.
Maar je zou een hype ook de ervaring van anderen kunnen noemen en daar is niets mis mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Michaelg schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:39:
Dat jij het wellicht niet fijn vind om zo'n geconcentreerde lucht stroom te hebben, is niet direct een reden dat het overhyped is.
wat mij betreft wel en Engelsen en Amerikanen zijn daar blijkbaar erg goed in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Ja dat is erg jammer dat we nu geen fans kunnen proberen bij de bouwmarkt...
Ze zien me al aan komen bij de Gamma in me bibs met me kickr onder me armen. "Ik kom even een ventilator testen voor ik hem koop."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Michaelg schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:18:
Ze zien me al aan komen bij de Gamma in me bibs met me kickr onder me armen. "Ik kom even een ventilator testen voor ik hem koop."
wanneer jij denkt dat dat nodig is zou ik inderdaad "in me bibs met me kickr onder me armen" online een vacmaster kopen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:50
Michaelg schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:18:
Ik heb een maand geleden zitten zoeken... kwam ook alleen maar uit op het gehype van ventilatoren die hier niet te krijgen zijn... Of katsjing doen bij Wahoo (leuk idee hoor, maar nee).
De vacmaster vond ik geen aantrekkelijk idee helaas.

Toen onder de noemer: als het niks is gaat het gratis retour een Termozeta Airzeta bij de Mediamarkt outlet (een eerdere retour dus) gehaald voor net boven de 2 tientjes (incl verzending). Relatief groot (45cm) Genoeg wind en niet eens erg veel lawaai... En de plas na afloop is nu slechts een handje druppels.

Voldoet dus (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 05-02-2021 22:15 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Thx weer :X

PS toen ik bovenstaande link omzette van dollar naar euro was goedkoper afrekenen dan rechtstreeks in dollars O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
BartNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Ik heb op dit moment ook 2x HT900 rechts en links op de grond naast mijn wiel, en nog een oude tafelventilator naast me op schouderhoogte die ik met de hand kan bedienen. Toch nog niet helemaal tevreden. Hoe is jouw plaatsing? Wel stukje mooier dan de vacmaster.

En verder wat betreft de vacmaster: enige echte manier om te weten of het een overrated hype is, is om hem te bestellen (add to basket..). Denk dat ik toch te nieuwsgierig ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:29
Ik heb vorige week maar gewoon die Wahoo headwind aangeschaft. Heel erg tevreden mee! De ‘smart’ functie en het design hebben me over de streep getrokken. Zo’n bouw ventilator vind ik zelf erg lelijk staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Reynouts schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:33:
[...]

Ik heb op dit moment ook 2x HT900 rechts en links op de grond naast mijn wiel, en nog een oude tafelventilator naast me op schouderhoogte die ik met de hand kan bedienen. Toch nog niet helemaal tevreden. Hoe is jouw plaatsing? Wel stukje mooier dan de vacmaster.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mi2oXPgeMLtf44-7mglCrXH5noY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UhT8YoleJkpyNL97PdZBgOaY.jpg?f=user_large
net even nagekeken en mijn ventilatoren lijken wel op de Honeywells maar zijn van merk Vornado. Heb ze zo'n 5 jaar geleden in de bouwmarkt gekocht. Deze gekozen uit een aantal ventilatoren die ze daar opgesteld hadden staan. Fans blazen goede luchtstroom op twee meter afstand, maken niet te veel herrie en zien er inderdaad minder lomp uit.
Foto is niet heel recent want ondertussen staat de boel op een gehypte 'rocker plate' _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04
12gobiking heeft weer voorraad voor wie nog zoekt:

https://www.12gobiking.nl/accessoires/fietstrainers

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Weer een FTP test gedaan vanochtend.
Van 3.97 W/kg half december naar 4.15 W/kg nu! \0/

Nu nog even kijken hoe ik dit om kan zetten naar betere resultaten in Zwift races.

Misschien een crit-specifiek testprogramma?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
4.15 W/kg

Ik tik het nog een keertje; 4.15 watt per kilogram

Holy crap, dan moet ik 30 kilo afvallen om dat te redden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Smultie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:00:

Nu nog even kijken hoe ik dit om kan zetten naar betere resultaten in Zwift races.

Als ik kijk naar het short power build programma zijn de key workouts vo2 repeats waarbij je niet echt rust. Maar de rust periode blijf je op 88%.

Zoiets dus:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEry1h2be_ua1PpF0mpi3A60PPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bj4s9kfYM1RFPGQRvll7BEGC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:00:

Lekker hoor! Wat mis je nu in Zwift races? Langer rond of net over threshold hold bergop, kortere efforts om op andere plekken aangehaakt te blijven? Of een eindsprint?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Haha, alle drie :)
Vooral de schommelingen verteer ik lastig, m'n 3-5 mins is relatief matig.
Logica zegt dan dat ik daar op moet oefenen hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Zo, nav de data gisteren (en vooral de shock dat m’n fitness in december echt wel naar beneden is gegaan) besloten om vaker doeltreffende ritjes te doen op de Tacx. Met wat zoeken 6 hiit workouts gevonden en ingevoerd in Zwift als custom training. 20 minuten, 30 minuten tot een uur en een microburst uur om het af te sluiten. Ik fietste afgelopen weken 2 (soms 1) keer een uur duurtrappen binnen en zondag buiten een rondje van 50+ op de MTB. Wil nu minimaal 3 door de week en 1 keer die MTB doen per week.

Oh ja, Zwift is niet heel gebruikersvriendelijk om een training in te voeren, maar soit, het staat er in :) En enkele van die trainingen vind ik bij voorbaat al zwaar dus hopelijk gaat m’n fitness snel omhoog en valt het mee

[ Voor 8% gewijzigd door Holk op 06-02-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 23:43
coelho schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Baffling Beau uit Build Me Up. Gisteren gedaan, vond 'm meevallen. Ik vond Malevolent van dezelfde serie stukken zwaarder, ook een uur.
Collega ging wel goed stuk (FTP 280 op 85-ish kg dus 3,3 wkg) daarom, die lag bijna op de grond. BIj mij deed ERG-mode het niet, dus uiteindelijk zelf maar een poging gedaan door binnen/buitenblad te schakelen bij de wisselingen. Om een of andere reden weigert ERG volledig in Zwift, waar ik in TR geen problemen had. Dus overweeg 'm toch maar aan te melden voor garantie bij Wahoo, ookal ben ik 'm dan waarschijnlijk wel een behoorlijke periode kwijt :/

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 28-05 14:07
Stufferdt schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:00:
[...]

Collega ging wel goed stuk (FTP 280 op 85-ish kg dus 3,3 wkg) daarom, die lag bijna op de grond. BIj mij deed ERG-mode het niet, dus uiteindelijk zelf maar een poging gedaan door binnen/buitenblad te schakelen bij de wisselingen. Om een of andere reden weigert ERG volledig in Zwift, waar ik in TR geen problemen had. Dus overweeg 'm toch maar aan te melden voor garantie bij Wahoo, ookal ben ik 'm dan waarschijnlijk wel een behoorlijke periode kwijt :/
Heb ook een tijdje gehad dat met mijn Kickr de ERG of te hoog of te laag of niet insprong. Heb hier al eerder gemeld dat ik al mijn profielen in andere apps gewist heb en alleen verbonden ben met de Zwift Companion en Zwift zelf. Daarbij zet ik éérst Zwift aan tot aan het koppelmenu en dán pas de stekker van mij Kickr Core in het stopcontact. Op een of andere manier heb ik nu geen issues meer.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
coelho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:08:
[...]

Heb ook een tijdje gehad dat met mijn Kickr de ERG of te hoog of te laag of niet insprong. Heb hier al eerder gemeld dat ik al mijn profielen in andere apps gewist heb en alleen verbonden ben met de Zwift Companion en Zwift zelf. Daarbij zet ik éérst Zwift aan tot aan het koppelmenu en dán pas de stekker van mij Kickr Core in het stopcontact. Op een of andere manier heb ik nu geen issues meer.
Naar aanleiding van jouw post toen dacht ik ook de oplossing te hebben, maar was niet van toepassing op mijn situatie meen ik. Heb wel de wahoo-app verwijderd en gebruik enkel de Zwift companion app (iPhone SE) en zwift (windows laptop). Ik zet altijd eerst m'n trainer aan en start dan pas Zwift op, dus wellicht een goede tip om die volgorde te wijzigen aangezien dat voor jou prima werkt dus.

Heb de logs bekeken, maar erg is pas aan het einde van de training disabled aldus Zwift. In de companion app had ik in het begin ook netjes de view die hoort bij ERG/workout (met zo'n wijzer die aangeeft of je binnen de afwijking/marge van het doelwattage zit) en ERG ON staat hier geselecteerd (stond hetzelfde als bij de collega).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Probeer het dan eens zonder zwift en meerdere devices.
Gewoon enkel je telefoon met de Wahoo app. Of overal Bluetooth uit en enkel je garmin of wahoo gps.

Even wat zaken uitsluiten

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 21:52
Zo, lekker zwift fondootje weggetrapt vanmorgen, de eerste keer ooit dat ik 100km wegtrapte (binnen/buiten) zonder ook maar 1 keer uit het zadel!

Vraagje, ik probeerde de zwift poster te bestellen, maar al die online aanbieders accepteren geen PDF, en als ik hem converteer naar JPG of PNG komt er een belabberde kwaliteit uit. Iemand die een goedkope oplossing kent hiervoor? Ik wilde hem bij de hema bestellen, daar had ik nog een kortingsbon van, maar dat lukt dus niet. En een aantal anderen ook alleen jpg of png...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRe
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05 17:57
Mistraller schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:42:

Vraagje, ik probeerde de zwift poster te bestellen, maar al die online aanbieders accepteren geen PDF, en als ik hem converteer naar JPG of PNG komt er een belabberde kwaliteit uit. Iemand die een goedkope oplossing kent hiervoor? Ik wilde hem bij de hema bestellen, daar had ik nog een kortingsbon van, maar dat lukt dus niet. En een aantal anderen ook alleen jpg of png...
Toevallig gisteren ook naar gezocht. Het is mogelijk via een aantal websites. Via Google zoekopdracht "pdf poster" kwam ik er een aantal tegen. https://www.printenbind.nl/poster was er bijvoorbeeld 1 (ik ken het bedrijf niet en heb geen aandelen). Prijs was op origineel formaat 914,4 mm x 609,6 mm rond 25 euro. Ik vond dat zelf nog iets teveel

@Moderator - als bovenstaande vermelding niet toegestaan is dan kunt u deze gerust verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Mistraller schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:42:
wanneer ik een PDF converteer komt er prima kwaliteit uit? De Zwift Watopia map kan ik in Photoshop een heel grote PNG van maken die op 1,8 meter x 1,2 meter denk ik nog scherp te printen is. Het ligt denk ik aan je conversie. Om welke PDF gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRe
BartNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:59:
[...]

wanneer ik een PDF converteer komt er prima kwaliteit uit? De Zwift Watopia map kan ik in Photoshop een heel grote PNG van maken die op 1,8 meter x 1,2 meter denk ik nog scherp te printen is. Het ligt denk ik aan je conversie. Om welke PDF gaat het?
De PDF download is hier te vinden: https://zwiftinsider.com/map/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
RaRe schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:45:
[...]
De PDF download is hier te vinden
DM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRe
Ontvangen :-) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
hopelijk is deze niet te groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

+/-50Mb toch?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 22:09
Vandaag "The PRL Full" route (173km met 2496hm) in Zwift proberen te doen maar dat bleek net iets te ambitieus. Na 140km, 1866hm en 4u30m op de fiets de handdoek in de ring gegooid.

Wel mijn langste rit ooit en volgens Garmin is mijn VO2 max iets verbeterd en zou ik nu in de top 10% voor mijn leeftijd en geslacht zitten. Dus toch nog iets bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Nog steeds chapeau!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:43
kwiebus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:54:
Vandaag "The PRL Full" route (173km met 2496hm) in Zwift proberen te doen maar dat bleek net iets te ambitieus. Na 140km, 1866hm en 4u30m op de fiets de handdoek in de ring gegooid.

Wel mijn langste rit ooit en volgens Garmin is mijn VO2 max iets verbeterd en zou ik nu in de top 10% voor mijn leeftijd en geslacht zitten. Dus toch nog iets bereikt.
Ha, mooi, en respect! Ik had hetzelfde plan, gelukkig wel kunnen uitrijden. Maar bij rondje 10 was ik er eigenlijk wel klaar mee. Net onder de 5u30 kunnen voltooien. Alleen slechts 2280hm? https://www.strava.com/activities/4750472274

[ Voor 5% gewijzigd door MMUilwijk op 07-02-2021 19:33 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hier de Uber pretzel gedaan in ongeveer 4:15u. Rustig aan en wat gestructureerd dingen onderweg gedaan..

Die PRL full is me toch echt te saai. Steeds rondjes...

Komende week zullen de mega pretzel en gewone pretzel ook wel sneuvelen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
MrBarBarian schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:26:
Hier de Uber pretzel gedaan in ongeveer 4:15u. Rustig aan en wat gestructureerd dingen onderweg gedaan..

Ook respect! De Uber en Mega staan voor komende week op de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
ik bedoelde in pixels, aanvankelijk had ik een bestand van ongeveer 21000px x14000px en dat vinden sommige printservices iets te gortig. Daarom had ik hem naar 12000px x 8000px 'verkleind' en ongeveer 30MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 22:09
MrBarBarian schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:26:

Op een gegeven moment ben je wel klaar met die "Box Hill". Met mijn gewicht is heuvelop rijden ook niet echt een feest.

De mega pretzel heb ik al wel een keer gedaan (3u56min), de uber en gewone nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 18:48

Kluus

Gang is alles

Ik heb vandaag de mega pretzel gedaan (had hem al ooit gedaan, maar toen waren er nog geen badges :() als onderdeel van de zFondo. Fijn dat dat deze keer kon, ik vind het ook een veel leuker rondje dan de normale zFondo routes. Uiteindelijk de route onder de drie uur gereden (2:56) en 30/605 waar ik best tevreden over ben. Was deze keer ook wel in een fijn groepje terecht gekomen.

Alle Pretzel routes nu gedaan, tijdje terug al de Uber die is ook wel lang 4:30 voor mij (ook in een groep, maar wel ge-paced, geen race) maar nog wel afwisselend. De PRL Full moet ik ook nog. Daar zie ik echt tegen op, ik vind 1 rondje van dat parcours al saai... Ik ga sowieso eerst op zoek naar een groupride die hem een keer aandoet, dat maakt hetvoor mij al een stuk beter te doen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 07-02-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
kwiebus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Op een gegeven moment ben je wel klaar met die "Box Hill". Met mijn gewicht is heuvelop rijden ook niet echt een feest.

De mega pretzel heb ik al wel een keer gedaan (3u56min), de uber en gewone nog niet.
Laat ik klimmen nou net het leukste onderdeel van fietsen vinden *O*. Maar iedere keer hetzelfde rondje.. nee...

Dus: pretzels. En misschien Mont Ventoux nog maar een keer :P

[ Voor 12% gewijzigd door MrBarBarian op 07-02-2021 20:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 09:48
Had hier beter wat reclame gemaakt :). Vandaag de PRL Full groepsrit gedaan met het Zwift team waar ik lid van ben (Team 3R).
Zou dit nooit alleen willen doen, maar vandaag was het wel leuk :9. Na 5 uurtjes waren we klaar.
Uiteindelijk nog wat verder gereden om te finishen met dik 200 km op de teller. Wat moet een mens anders doen met zo'n weer... :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17
CedricD schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:16:
Wat moet een mens anders doen met zo'n weer... :+
Sneeuwballen gooien en rode wijn drinken bij de haard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
BartNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:59:
[...]

Ik had enkele online tools geprobeerd (waaronder die van adobe zelf)
Ik heb geen fotoshop in elk geval.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
MMUilwijk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:27:
[...]

De uber staat vrijdag op de agenda :)

Kids naar school *O*

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Weet je het zeker? Hier sowieso al een uur later vandaag, en ik hoor genoeg ouders al melden dat hun school heeft gemeld dat ze toch gesloten blijven.

(En heel veel ouders die daarna riepen "Nou..dan hebben ze ijsvrij!")

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

MMUilwijk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Ik moet nog maar 5 badges (ik ben nu met de Mega Pretzel bezig)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpYX_JgZI9wgIf_D31NdQn9s0Pw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eKDdnu1xHXO998vnz9Zri1Zk.jpg?f=user_large

De PRL & Everested zie ik echt tegen op :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
jspr schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Ik moet nog maar 5 badges (ik ben nu met de Mega Pretzel bezig)[Afbeelding]

Hé een excel! :9~
Handige manier gevonden om alles te tracken?

Ik log nu alles via ZwiftHub, maar altijd wel op zoek naar nog iets handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
jspr schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Ik moet nog maar 5 badges (ik ben nu met de Mega Pretzel bezig)[Afbeelding]

Everest wordt ook nog wel een vervelende ja. 25x de Alp is ook nog wel even een stukje weg. Alhoewel 8,6 de Alp voor de Everest daarbij wel helpt (ruim 11,5u klimmen), is 6x en een beetje de Ventoux maar 10u klimmen, en iets meer hersteltijd in de afdaling. Twijfel :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

PaulBloem schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Hé een excel! :9~
Handige manier gevonden om alles te tracken?

Ik log nu alles via ZwiftHub, maar altijd wel op zoek naar nog iets handiger...
Ik heb een heel getailleerd dashboard in Excel 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIPPuvU0-Moxmf9jVmBrbo81Xrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtsSeT3S5GSGhbII7AYQx1Cp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
OMG delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
hahaha jozef @jspr die is heftig :)
heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
't is dat het hier Tweakers is 😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gratis bij een setje kleding? :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik had al een versie gemaakt voor de DIRT Zwift groep op Facebook, dus hierbij.
https://www.dropbox.com/s...BwvOs08i-Vtekk-pq_Aa?dl=0

Je moet wel enige kennis hebben van Excel trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ah, nice, daar kunnen we wel wat mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Heb je interesse in de Attaquer kleding die ik te koop heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30

St@m

@ Your Service

Ik heb een beetje aankoopadvies nodig... dus als jullie kunnen helpen, graag!
Ik ben me aan het oriënteren op indoor fietsen. Ik maak redelijk wat outdoor km's (ook in de winter) op zowel de racefiets als de normale fiets. Toch wil ik ook indoor kunnen fietsen.
Redenen:
1. Ik wil tijdens het werken lekker kunnen peddelen. Ik merk dat ik tijdens meetings steevast met mijn poten op mijn bureau lig. Een collega heeft zo'n deskbike en die fietst gewoon de hele dag door. Dus het kan.
2. Ook tijdens slecht weer (kijk naar buiten :P ) wil ik kunnen fietsen, en dan echt fietsen (Zwift).
3. Ik vind het leuk om te intervallen, maar buiten schiet dat vaak niet op (vind ik). Ik heb heel lang gespind in de sportschool en zou het leuk vinden om dat zo nu en dan te kunnen benaderen.

Eigenlijk 3 verschillende wensen, een spinningbike zou kunnen, maar dat is niet echt compatibel met Zwift heb ik al gelezen. Behalve die erg dure 'fietsen' van bijvoorbeeld Wahoo.
Ik heb een leuke Orbea Avant om buiten te fietsen, ding staat in de garage en de locatie waar ik wil indoor fietsen is op zolder. Ik heb al bedacht dat ik niet telkens mijn achterwiel eruit ga halen, rest van de fiets naar boven sjouwen, aansluiten, volgende dag is het lekker weer en wil ik buiten fietsen.. nah, dat gaat hem niet worden. Er moet dus een extra 'indoor fiets only' komen.

Volgens mij, en hier komt het, hoeft dat dus niet speciaal te zijn toch? Frame, zadel stuur en dan ben ik er wel. Het schakelen gaat me echt niet heel erg boeien. Kom ik weg met zo'n Triban geval https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-305831?mc=8545769? Of moet ik toch 2e hands op zoek?

Budget is zo'n 2/300 euro denk ik voor de fiets? Ik ga er dus NIET mee de weg op :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
McMiGHtY schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:18:
Weet je het zeker? Hier sowieso al een uur later vandaag, en ik hoor genoeg ouders al melden dat hun school heeft gemeld dat ze toch gesloten blijven.

(En heel veel ouders die daarna riepen "Nou..dan hebben ze ijsvrij!")
Ze zijn vandaag gewoon naar school geweest. De kids snakken ernaar. Mijn dochter vooral. Kwijnde echt volledig weg. Ze was zoo blij dat het weer kon. Volgende week hebben ze vakantie hier. Tijd zat voor ijsvrij.

@St@m Kan je beter een tweedehands zoeken met een fijne groepset denk ik?
Want daar ga je plezier aan hebben, die triban heeft ultrabudget. Ik zwift zelf ook op een marktplaats fiets, maar wel op een fijne race groepset (oud model shimano 105 (3x10).
Collega fietst op een heel oude stalen racefiets met buiscommandeurs maar voor die tijd wel goed materiaal. Die is volgens mij erg blij met zijn setup.
Een nieuwe triban zou ik alleen als optie zien als je niks kunt vinden en deze wél leverbaar is. Voor zo'n prijs weet je gewoon dat je niet veel fiets zult krijgen.
Die triban dwingt je dan volgens mij ook nog eens tot een wheel-on trainer. Niks mis mee op zich, maar direct drive is wel de standaard tegenwoordig, en daar past een groepsetje 7 speed volgens mij niet eens op? (Not sure)

Een deskbike. Vergeet dat. Ik heb er ook wel eens op gereden. Dat is geen fietsen, dat is je benen bewegen, meer niet. Zodra het fietsen mag heten, is je concentratie weg. En kan je geen inspannend gesprek meer voeren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Tnx, een deskbike is ook geen optie hoor. Ik weet wat het is, meer om aan te geven dat ik de mogelijkheid heb om te fietsen tijdens werktijd.
Nou, ik ga mp wel in de gaten houden.. had al een vermoeden dat die triban het niet zou zijn, even een dubbelcheck.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-05 08:41
Mistraller schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:45:
[...]
Een nieuwe triban zou ik alleen als optie zien als je niks kunt vinden en deze wél leverbaar is. Voor zo'n prijs weet je gewoon dat je niet veel fiets zult krijgen.
De remmen zijn al snel vrij ruk op een goedkope fiets en het schakelmateriaal misschien niet het hipste maar ik denk dat een nieuwe instap-Triban best eens een stijver frame kan hebben dan een tien jaar gebruikte middenklasse alu Bulls of Cube.
Die triban dwingt je dan volgens mij ook nog eens tot een wheel-on trainer. Niks mis mee op zich, maar direct drive is wel de standaard tegenwoordig, en daar past een groepsetje 7 speed volgens mij niet eens op? (Not sure)
Met een (ik dacht 1,5mm) spacer past een 7-speed cassette op een 11-speed-naaf. Daarbij schakelt een 7-speed imho (maar ik denk dat ik hier weleens een minderheid kan zijn) beter/betrouwbaarder dan een 11-speed.
Het zou me verbazen als de achtervork te smal is om op een direct drive te zetten. Maar Decathlon verkoopt ze beiden. Het lijkt mij bij zo'n investering heel redelijk om ze te vragen dat voor je te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 12:32
Ik heb laatst een uurtje getacxed tijdens een bruut saaie verplichte online training waarvan ik de inhoud al kende, maar ik denk niet dat dat een goed idee was geweest als ik er iets van had moeten opsteken, of vragen had moeten stellen of beantwoorden. Ik zie gewoon niet helemaal hoe dat goed samen gaat.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MrAngry schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:34:
Ik heb laatst een uurtje getacxed tijdens een bruut saaie verplichte online training waarvan ik de inhoud al kende, maar ik denk niet dat dat een goed idee was geweest als ik er iets van had moeten opsteken, of vragen had moeten stellen of beantwoorden. Ik zie gewoon niet helemaal hoe dat goed samen gaat.
Je hoeft toch niet keihard te fietsen? De uren dat je niet zit te typen achter je toetsenbord (en dat zijn er bij mij best wat) kun je toch prima de beentjes bewegen :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simonsters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:56
Zodra je boven je hersteldrempel uitkomt, dus een inspanning die je daadwerkelijk iets brengt, wordt je concentratie heel veel minder. Heel af en toe kan ik het combineren met bv. een verplichte Townhall meeting of training. Actief participeren in een meeting is gewoon erg lastig.
Zou zeggen, pak gewoon een dedicated uurtje voor/na je werk. Dat zet meer zoden aan de dijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
St@m schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:07:
[...]

Je hoeft toch niet keihard te fietsen? De uren dat je niet zit te typen achter je toetsenbord (en dat zijn er bij mij best wat) kun je toch prima de beentjes bewegen :?
Je kan het natuurlijk prima eens proberen, maar ik mis toch ergens een stukje focus op zo'n moment. Serie kijken en zwiften gaat prima samen als je wat random peddelt, maar focus op het 1 en daarnaast fietsen vind ik persoonlijk een slechte combinatie. Ik ga bijvoorbeeld weleens wandelen als ik zonder laptop een belletje in kan (zijn eigenlijk alleen de informele bijpraatmomenten), maar fietsen zou voor mij niet echt lukken. Je bent dan allebei half aan het doen is mijn verwachting.

Gisteren lekker ritje gehad weer. 50 minuten a 240 watt (NP 251), zo'n wedstrijdje stookt de boel toch weer goed op. Sprinten zat er niet meer in, maar verder wel lekker gereden. Vulcano circuit CCW is een mooi rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:03

DeFeCt

je wéét toch

jspr schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:31:
Ik had al een versie gemaakt voor de DIRT Zwift groep op Facebook, dus hierbij.
https://www.dropbox.com/s...BwvOs08i-Vtekk-pq_Aa?dl=0

Je moet wel enige kennis hebben van Excel trouwens :)
Ziet er zeer indrukwekkend uit! Begrijp ik het goed dat je alle data wel met de hand moet invoeren?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DeFeCt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Ziet er zeer indrukwekkend uit! Begrijp ik het goed dat je alle data wel met de hand moet invoeren?
Klopt. Personlijk vind ik dat niet erg omdat ik dan precies weet wat ik per rit gedaan heb. Wellicht is het veel werk als je verschillende ritten per dag in moet vullen maar dat is denk ik niet het geval voor velen.
In "mijn" versie heb ik nog een handvol tabs waar ik gegevens bij houd.

[ Voor 7% gewijzigd door jspr op 09-02-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
jspr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Klopt. Personlijk vind ik dat niet erg omdat ik dan precies weet wat ik per rit gedaan heb. Wellicht is het veel werk als je verschillende ritten per dag in moet vullen maar dat is denk ik niet het geval voor velen.
In "mijn" versie heb ik nog een handvol tabs waar ik gegevens bij houd.
Kan je hier wat mee?

https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?p=1463153#p1463153

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hey die kende ik nog niet, bedankt!
Op dit moment haal ik mijn dashboard gegevens uit RidewithGPS gezien daar meer parameters instaan die niet uit Strava komen.
Gezien ik ook Zwift data (Exp. & Drops) en gewicht na de race er in zet is het compleet manueel en het kost me max. 5 min. per rit (incl. eventueel screenshots of foto's uploaden naar Strava)

[ Voor 5% gewijzigd door jspr op 09-02-2021 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 28-05 17:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkPmZ14y_oC-X1i_i8Qwl5YmYDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ofJLGq3K4bEk15QDj3vTmeq.jpg?f=fotoalbum_large

Bij RGT is er iemand bezig om een route te maken op Mount Everest. 😜

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

St@m schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:27:
Ik heb een beetje aankoopadvies nodig... dus als jullie kunnen helpen, graag!
Knoop doorgehakt, extra 2e hands fietsie erbij kopen..
Wil ik de Elite Suito-T bestellen is er geen voorraad meer 8)7

Edit: En nu weer wel bij de oosterburen:
https://www.bike-componen...?o=200001-black-universal

Besteld. Nu nog even een tweedehands fietsie en een cassette regelen (en hopen op nog heel veel slechte dagen :D )

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 10-02-2021 12:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Voor die genen die veel met C. Cadance rijden wellicht is dit handige info: een rondje is 17,9 Km en 26:10 min. dus mocht je onverwacht van je fiets af moeten dan kun je weer aanhaken na 26 min. als de Pace partner weer langs komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlXqtlcrBn0Mfnddd1mDNszC6bI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XnOJBAKMfeZqwNLJJRsr5e9y.jpg?f=user_large

Het zou mooi zijn om een re-spawn functie te hebben zodat je weer aan kan haken na een wc bezoek, iets te eten of zoals ik de deur open moest doen voor een bezorging van fiets kleding.

Tevens zou ik graag de beacons in de companion app willen zien zodat je van Pace Partner naar Pace Partner kunt fietsen.
Wellicht een optie om voordat je in Watopia gaat om met de Pace Partner te rijden dat je in het home scherm op een kaart kunt zien waar de 4 Pace Partners rijden zodat je kunt beginnen op een punt dat je bevalt. Ik kan me niet bedenken dat je op de Titans Grove KOM wilt opwarmen met 3,5W/Kg.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
Zo, dankzij @Prulleman nu 6 trainerroad trainingen gedaan (waarvan 1 FTP test).

Al met al haal ik hier een stuk meer voldoening uit dan de trainingen op Zwift. Persoonlijk vind ik het heel prettig dat er een heel schema voor je wordt gemaakt zodat je weet waar je aan toe bent en je, in ieder geval voor je gevoel, echt doelgericht aan het trainen bent.

Wat ik nog niet begrijp is hoe het aantal virtuele km's berekend wordt op basis van de trainingen. Een uur op 195 watt gemiddeld komt op Strava als 14,38 km. Dit lijkt me wat aan de lage kant.

Nou maakt me dit niks uit, virtuele km's tel ik niet mee bij mijn jaartotaal. Maar op een platform als Zwift kan je met een beetje draften dik 40km afleggen met dezelfde waardes.

Al met al is TR wat mij betreft een dikke aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Louislouislouis d:)b
Goed bezig

In de meeste gevallen ligt het aan de versnelling waar je inzit (en dus de vliegwiel snelheid van je trainer)
In een zware versnelling gaat je vliegwiel harder en maak je meer virtuele km (vergelijkbaar met wind mee of bergaf)
In een licht verzet andersom, weinig snelheid, weinig km.

Een licht verzet wordt wel aangeraden, dan is je trainer in erg mode wat meer responsief.

Maar je trapt uiteindelijk wel dezelfde watts.

Mijn kickr core heeft in de Wahoo app overigens een schuifje voor speed simulatie in erg mode, dan pakt Strava wel een wat meer realistische afstand en snelheid. Als de stroom eraf is geweest is die instelling weer uit.. het wisselt bij bij nogal.. (het gekke is overigens dat ik de workouts ook met een Garmin opneem, maar die doet weer wat anders met de data, met speed sim aan wijken de km en snelheid in Strava en connect af)

Met speed sim aan: https://www.strava.com/activities/4765607779
Uit: https://www.strava.com/activities/4744392182

Beide ~230 watt gem, snelheid bij de 1e x2

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 10-02-2021 21:12 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:11
@Prulleman en @Louislouislouis Ik train vaak buitenblad wanneer ik op trainerroad train. Wanneer ik een uurtje train zit ik vaak rond de 42 km wanneer ik deze file upload.

Ik begreep dat dit met de omwentelingen te maken heeft die mijn Wahoo Kickr core maakt.

• Michaelg
@Ypuh Hoe ging je race van gisteren ? Zag aan de strava titel dat het wat tegenviel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51
Ik heb nog 2 Trainerroad referral codes voor de liefhebber:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Louislouislouis
Thanks voor de verduidelijking! Is ook eigenlijk wel logisch. Ik gebruik ook altijd mijn binnenblad en een vrij grote versnelling achter, dat is bij mij ook het stilst.

Ga die speed sim eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
Stofkapje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:25:
Ik heb nog 2 Trainerroad referral codes voor de liefhebber:

***members only***
Thanks, heb de eerste gebruikt!

• Prulleman
Louislouislouis schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:27:
Thanks voor de verduidelijking! Is ook eigenlijk wel logisch. Ik gebruik ook altijd mijn binnenblad en een vrij grote versnelling achter, dat is bij mij ook het stilst.

Ga die speed sim eens proberen.
ik begreep van @Michaelg dat de iOS wahoo app deze optie niet heeft, zelf heb ik een android telefoon.
Het kan ook zijn dat je even geduld moet hebben, het lijkt er bij mij ook op dat de connectie met de trainer eerst helemaal op orde moet zijn voordat de optie geladen wordt (en dus zichtbaar is) in de app. Als ik te snel ben zie ik ook niks

Strava

• Requiem19
  • Nu online
Even benieuwd: is jullie HR bij V02 max intervallen (30 seconden 120% FTP) ook lager dan bijv bij een sweet spot workout?

Eergisteren Taylor -2 gedaan. Voelde makkelijker dan bijv Geiger +2 een paar dagen eerder. Gemiddelde HR was ook 6 slagen lager en ook Max HR was lager.

Kortom, hoe moet een goede V02 max workout in TR voelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Prulleman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:30:
[...]

ik begreep van @Michaelg dat de iOS wahoo app deze optie niet heeft, zelf heb ik een android telefoon.
Het kan ook zijn dat je even geduld moet hebben, het lijkt er bij mij ook op dat de connectie met de trainer eerst helemaal op orde moet zijn voordat de optie geladen wordt (en dus zichtbaar is) in de app. Als ik te snel ben zie ik ook niks
Ah dan is dat het probleem geweest! Nu zie ik in de iOS app ook de "ERG-modus snelheidssimulatie" optie.

Ik heb overigens ook nog een referral over:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@Requiem19
Met name de kortere Vo2 intervallen zijn te kort om echt de HR flink te laten stijgen.
Wacht maar tot je straks de 3 minuten @ 120% intervallen gaat doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Michaelg op 11-02-2021 09:39 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 158 Laatste