Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 73 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Bacchus schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Ik dacht hetzelfde maar toen ik de beschikbaarheid van trainers zag, heb ik mezelf extra tijd gegeven. Het wordt al snel langer licht en dan rijd ik liever buiten. In de loop van de zomer hoop ik dan een leuke aanbieding tegen te komen.
Ik rij ook liever buiten, al wordt ik wel enthousiast van de berichten in dit forum 😅

Normaal hardloop ik wat meer rond deze tijd, maar nu heb ik een kleine blessure. En met het thuiswerken heb ik echt wat sportieve afleiding nodig.

Wachten op een aanbieding of MP is zeker nog een optie, maar dan moet ik helemaal zeker weten wat wel/niet kan met een Shimano 12 speed. Van de verschillende websites word ik nog niet veel wijzer.

Tips zijn dus welkom 😊

Steam: McKluit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:09
Haha, niet échte echte races. Echte indoor races, dat is pas leven. Woensdagmiddags onder werktijd alvast het parcours verkennen op Zwiftinsider. Op Zwiftpower het hoogteprofiel en deelnemersveld analyseren. Het oplijnen op de start waar je iedereen al op hun Tacx ziet warm draaien. Het zenuwplasje als de counter richting 0 gaat. Net op tijd je bidon nog van het aanrecht plukken en niet vergeten je ventilator op de hoogste stand te zetten. De 3 piepjes vlak voor vertrek terwijl jij al 400w loopt te pompen. De teleurstelling als je weer een +'je als PU krijgt. Het plasje zweet onder je fiets na afloop.

Nee @pier87, echte races rij je in Zwift.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 28-01-2021 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 16:14

Fisico

by Fabian

Of je leest de post ervoor terug en ziet dat ik een verschil maak tussen de race tussen twee clubs in een meet up vorm en een race in Zwift wat ik dan voor de duidelijkheid maar echte race noem. ;w

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ypuh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:11:
Haha, niet échte echte races. Echte indoor races, dat is pas leven. Woensdagmiddags onder werktijd alvast het parcours verkennen op Zwiftinsider. Op Zwiftpower het hoogteprofiel en deelnemersveld analyseren. Het oplijnen op de start waar je iedereen al op hun Tacx ziet warm draaien. Het zenuwplasje als de counter richting 0 gaat. Net op tijd je bidon nog van het aanrecht plukken en niet vergeten je ventilator op de hoogste stand te zetten. De 3 piepjes vlak voor vertrek terwijl jij al 400w loopt te pompen. De teleurstelling als je weer een +'je als PU krijgt. Het plasje zweet onder je fiets na afloop.

Nee @pier87, echte races rij je in Zwift.
+1

Natuurlijk is het buiten racen echter of beter gezegd anders net zoals ik ook veel liever buiten rij dan in Zwift omdat het echter is omdat er niks beter is dan de wind voelen etc..
Maar of buiten racen zwaarder is weet ik niet gezien ik dat nooit gedaan heb, maar buiten heb je voordelen die je binnen echt niet hebt (draften en freewheelen) en Zwift races zijn volle bak al vanaf minuten voor de start en in tegenstelling to veel races in NL is er veel meer klimmen.

Voor mij als vader van 2 en een drukke baan is Zwiften echt meer dan perfect en in de zomer ben je lekker fit, zeker na veel Zwift races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:56

Kluus

Gang is alles

Jongens, jongens, mag je het ook gewoon allebij leuk vinden? O-)

Wat @pier87 zegt is trouwens wel de reden dat ik voorstander ben van het gaming aspect van Zwift boven een platform wat zo realistisch mogelijk probeert te zijn, helemaal realistisch wordt het namelijk nooit en de powerups en mechanics-trucjes in Zwift geven het zijn eigen tactiek en maken het een beetje zijn eigen discipline.

Edit:
Zo, dat heb ik mooi weer weten om te vormen in een stukje fanboism (wel oprecht zoals ik het zie overigens :9).
Ik kan trouwens niet echt zeggen wat ik zwaarder vind, op het einde ben ik in beide gevallen kapot.

[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 29-01-2021 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:26
Michaelg schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:14:
Hier nog twee referrals over voor de liefhebber. Graag alleen gebruiken indien je het serieus overweegt.

***members only***
Top Michael, bedankt! Eerste code is gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-09 10:59
Nee juiste topic dit ;) @MrAngry

het enthousiasme wat mensen hier allemaal naar boven brengen over binnen en online fietsen, dat is uiteraard prachtig. Maar ik denk dat wanneer mensen zo vol hiervan zijn ze echt eens een laagdrempelige clubwedstrijd moeten fietsen. Dat is nog echt zoveel mooier...

Niks ten nadele van alles wat hier gezegd wordt overigens, juist niet zelfs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
pier87 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:57:

het enthousiasme wat mensen hier allemaal naar boven brengen over binnen en online fietsen, dat is uiteraard prachtig. Maar ik denk dat wanneer mensen zo vol hiervan zijn ze echt eens een laagdrempelige clubwedstrijd moeten fietsen. Dat is nog echt zoveel mooier...

Ik zou heel graag willen beginnen met wedstrijden rijden, maar besef me dat ik op ongeveer alle vlakken tekort kom: sturen, groeprijden, bochten nemen op snelheid, puur vermogen, bijsprinten na elke bocht en ik mis nog minimaal 5 aspecten gok ik. Er is geen instapniveau waar ik me relaxed genoeg bij voel vrees ik om te gaan beginnen. Dus ik hou het lekker bij een competitief wedstrijdje op Zwift voor nu :)

Maar snap je punt wel hoor, maar denk dat het niet moet vergelijken. Mensen zoeken naar een manier om zich te vermaken in de winter en het wedstrijdelement in Zwift helpt daarbij :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:27
Stufferdt schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Ik zou heel graag willen beginnen met wedstrijden rijden, maar besef me dat ik op ongeveer alle vlakken tekort kom: sturen, groeprijden, bochten nemen op snelheid, puur vermogen, bijsprinten na elke bocht en ik mis nog minimaal 5 aspecten gok ik. Er is geen instapniveau waar ik me relaxed genoeg bij voel vrees ik om te gaan beginnen. Dus ik hou het lekker bij een competitief wedstrijdje op Zwift voor nu :)

Maar snap je punt wel hoor, maar denk dat het niet moet vergelijken. Mensen zoeken naar een manier om zich te vermaken in de winter en het wedstrijdelement in Zwift helpt daarbij :)
Yepp ik zit een beetje met hetzelfde. Een klein stukje verderop (Doetinchem) is er echter vanaf de zomertijd (als het dit jaar doorgaat vanaf dan....) een donderdag avond competitie. Dit wordt gebruikt als trainingsrace voor velen en dus mag je ook constant opnieuw aanhaken. Op die manier kun je veel aspecten op 1 avond best goed trainen. Ik ben dan ook zeker van plan hieraan te gaan deelnemen :). Schijnt erg laagdrempelig te zijn.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
Fisico schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Met 2 rustdagen per week zit ik redelijk op de grens van wat ik aan kan. Met name het hardlopen hakt er redelijk in elke keer. Ik zie de races die ik doe dan ook vaak als een stevige interval of inderdaad over/under training. Maar merk aan de andere kant wel dat het demotiverend werkt als het vlak voor mij breekt in een groepje en dan langzaam iedereen uit het zicht raakt en iemand met 2w.kg maar ook ruim 100 kg ook nog eens inloopt op mij. Dan denk ik wel, ik had ook lekker zo'n training die jij gaat doen in ERG kunnen doen in dit uur. Daar haal ik dan wel meer voldoening uit.

[...]

Ja daar moet ik dan ook nog eens mee uitkijken, want iets te fanatiek leegtrekken en ik zit er boven. Al was ik bij deze 3,1 wel echt helemaal naar de vaantjes dus het zal niet direct gebeuren. Een race Alp op is dan leuk met zo'n gewicht maar de meeste races zijn kansloos.
Ik zou lekker een low volume trainerroad plan doen :) klinkt alsof dat beter bij je past, ook goed te combineren met hardlopen + makkelijk plannen en schuiven met de kalender functie

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
Michaelg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Yepp ik zit een beetje met hetzelfde. Een klein stukje verderop (Doetinchem) is er echter vanaf de zomertijd (als het dit jaar doorgaat vanaf dan....) een donderdag avond competitie. Dit wordt gebruikt als trainingsrace voor velen en dus mag je ook constant opnieuw aanhaken. Op die manier kun je veel aspecten op 1 avond best goed trainen. Ik ben dan ook zeker van plan hieraan te gaan deelnemen :). Schijnt erg laagdrempelig te zijn.
Dit is een tijdje terug al eens in dit topic benoemd toch ook? Zoiets lijkt me oprecht leuk en zou er ook best even voor in de auto willen zitten (is een klein uurtje rijden), maar ik weet niet wat ik moet verwachten, of ik met 3wkg/FTP 240 en een max sprint van 900watt er uberhaupt wat te zoeken heb conditioneel (gok van niet), of ik er niet na 3 bochten aflig omdat ik vierkant de bocht doorga etc. En die twijfels weerhouden me er wel echt van om het eens te proberen. Wil ook niet de persoon zijn waardoor het lokale ziekenhuis vol ligt met de complete donderdavondcompetitie.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja ik snap je helemaal. Laatst ook al eens gezegd maar bijzonder dat in een fietsland als Nederland er niet echte categorieën zijn zoals bijvoorbeeld in Amerika wel is. Ook al zouden er dan maar 10 man deelnemen in een D veld, is het alsnog leuker dan inderdaad iedere ronde eraf moeten.
Nu ben ik nog echt een leek op dit gebied hoor, en zijn er wellicht wel andere alternatieven, dan hoor ik dat ook graag :D.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:59
Mijn Bose Sportsound Wireless headset is kapot en ik ben nu op zoek naar een nieuwe headset/earplugs. Ik gebruik deze qua sports puur voor indoorfietstrainingen op de Tacx en daarnaast voor muziek tijdens de treinreis e.d.

Een eis is dus dat ze een stevige zweetpartij (Trainerroad workouts en Zwift) aankunnen.

Nu testte ik laatst de over-ear noise cancelling headset van Sony (de 1000XM3), waar ik erg enthousiast over ben qua geluids- en noicecancelling kwaliteit. Deze zou ik dan ook graag aanschaffen.

Waar ik echter weinig over kan vinden is of een dergelijk apparaat (of een vergelijkbaar iets van Bose of Beatz) geschikt is om te gebruiken in de beschreven situaties qua zweet en warmte.

Alternatief is dus dat ik naar in-ear plugs ga kijken, bijvoorbeeld de Jabra Elite Active 75t of wederom de Bose versies...

Iemand die ervaring heeft met (de genoemde) overear headsets icm indoor cycling workouts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ik heb een Bose 700 maar ik moet er niet aan denken om met dat ding op te fietsen. Denk dat me oren op een gegeven moment onder water komen te staan in de schelp :P

Voor het fietsen heb ik zelf een set Rolfstone Neo oordopjes en die bevallen erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Kijk @Michaelg en @Stufferdt

Dat valt reuze mee, wanneer je begint ga je mooi in de buik van het peloton zitten of mooi achterin. Je laat je mooi meezuigen. En kijkt goed om je heen en probeert zoveel mogelijk op te pikken.

Je gaat heus niet sprinten als je net begint, en die clubparcoursjes zijn vaak goed te doen en laagdrempelig. Ik ken genoeg lui van 30+ of 40+ die nog de stap hebben gemaakt naar laagdrempelige wedstrijdjes. Natuurlijk is het wennen als je in een pelotonnetje fietst met een gemiddelde van rond de 40 per uur. Maar dit is slechts een kwestie van gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb van mijn werkgever airpod pro's gekregen, die gebruik ik nu ook regelmatig op de trainer, soms gekoppeld aan mijn telefoon voor muziek, maar meestal gekoppeld aan de TV (met netflix of youtube/music).

Ik moet zeggen dat die ook goed bevallen, noise cancellation is echt wel een toevoeging met al het lawaai van de fans en drivetrain (kickr is stil genoeg :)),

Qua comfort bevallen ze ook beter dan de goedkope QCY BT dopjes die ik ooit bij Ali heb gekocht, die sluiten meer luchtdicht af waardoor je een ander soort druk ervaart, de airpods zijn ergens nog open en daardoor is de druk in je oor beter geregeld.

Ik gebruik ze overigens zonder verder Apple producten met een S10, een windows laptop en een LG TV :D

Over ear moet ik ook niet aan denken, mijn hoofd ontploft ook al wel zonder een lomp warm ding erbij

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:02

Roozzz

Plus ultra

CousinBoneless schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:40:
Mijn Bose Sportsound Wireless headset is kapot en ik ben nu op zoek naar een nieuwe headset/earplugs. Ik gebruik deze qua sports puur voor indoorfietstrainingen op de Tacx en daarnaast voor muziek tijdens de treinreis e.d.

Een eis is dus dat ze een stevige zweetpartij (Trainerroad workouts en Zwift) aankunnen.

Nu testte ik laatst de over-ear noise cancelling headset van Sony (de 1000XM3), waar ik erg enthousiast over ben qua geluids- en noicecancelling kwaliteit. Deze zou ik dan ook graag aanschaffen.

Waar ik echter weinig over kan vinden is of een dergelijk apparaat (of een vergelijkbaar iets van Bose of Beatz) geschikt is om te gebruiken in de beschreven situaties qua zweet en warmte.

Alternatief is dus dat ik naar in-ear plugs ga kijken, bijvoorbeeld de Jabra Elite Active 75t of wederom de Bose versies...

Iemand die ervaring heeft met (de genoemde) overear headsets icm indoor cycling workouts?
Niet aan beginnen. Veel te warm als je iets anders dan een herstelrondje wilt doen. En zweet kan nergens heen, dus ik vrees dat dat ook problemen gaat opleveren.

In dagelijks gebruik dikke prima, ik heb er zelf een, maar er serieus mee sporten wil je echt niet.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
[...]

Tja, je kunt natuurlijk niet verwachten dat je de eerste keer dat je zoiets doet meteen lekker meefietst. Je moet het leren, dat is met alles zo. Verder wel eens met dat het instapniveau, ook bij de meeste clubtrainingswedstrijden, eigenlijk ontbreekt.

Nee, de eerste keer finish je waarschijnlijk niet in het peloton, misschien kan je een paar rondjes bijblijven. Je zult al helemaal niet meesprinten of meedoen in het "spelletje". Dat is helemaal logisch.

Elke week pik je weer iets nieuws op, blijf je er een rondje langer aanhangen en verbeter je jezelf. Voor je het weet rij je het uur wel uit in het peloton, ben je relaxter en ga je ook mogelijkheden zien om mee te spelen.

Maar wat je daarvoor moet doen is: beginnen!! (als het weer kan en mag) en het gewoon vaak doen, zoals met alles.

Wat dat betreft is virtueel een race rijden veel toegankelijker, makkelijker, veiliger en minder veelzijdig. Gewoon een andere discipline of misschien zelfs andere sport (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Michaelg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:40:
Ja ik snap je helemaal. Laatst ook al eens gezegd maar bijzonder dat in een fietsland als Nederland er niet echte categorieën zijn zoals bijvoorbeeld in Amerika wel is. Ook al zouden er dan maar 10 man deelnemen in een D veld, is het alsnog leuker dan inderdaad iedere ronde eraf moeten.
Nu ben ik nog echt een leek op dit gebied hoor, en zijn er wellicht wel andere alternatieven, dan hoor ik dat ook graag :D.
Ja precies. Zoek echt een laagdrempelige manier om het eens te ervaren.

Er is wel een funklasse aldus de KNWU, maar weet eigenlijk niet of die nog bestaat?
pier87 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:54:
Kijk @Michaelg en @Stufferdt

Dat valt reuze mee, wanneer je begint ga je mooi in de buik van het peloton zitten of mooi achterin. Je laat je mooi meezuigen. En kijkt goed om je heen en probeert zoveel mogelijk op te pikken.

Je gaat heus niet sprinten als je net begint, en die clubparcoursjes zijn vaak goed te doen en laagdrempelig. Ik ken genoeg lui van 30+ of 40+ die nog de stap hebben gemaakt naar laagdrempelige wedstrijdjes. Natuurlijk is het wennen als je in een pelotonnetje fietst met een gemiddelde van rond de 40 per uur. Maar dit is slechts een kwestie van gewenning.
Ik twijfel dus over dat laagdrempelig. Schat in dat ik op alle vlakken tekort ga komen en vind het dan weer lastig om het ook leuk te houden zegmaar. Na 5 keer proberen nog geen progressie zien, is ook weinig waard natuurlijk :)
Reynouts schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Tja, je kunt natuurlijk niet verwachten dat je de eerste keer dat je zoiets doet meteen lekker meefietst. Je moet het leren, dat is met alles zo. Verder wel eens met dat het instapniveau, ook bij de meeste clubtrainingswedstrijden, eigenlijk ontbreekt.

Nee, de eerste keer finish je waarschijnlijk niet in het peloton, misschien kan je een paar rondjes bijblijven. Je zult al helemaal niet meesprinten of meedoen in het "spelletje". Dat is helemaal logisch.

Elke week pik je weer iets nieuws op, blijf je er een rondje langer aanhangen en verbeter je jezelf. Voor je het weet rij je het uur wel uit in het peloton, ben je relaxter en ga je ook mogelijkheden zien om mee te spelen.

Maar wat je daarvoor moet doen is: beginnen!! (als het weer kan en mag) en het gewoon vaak doen, zoals met alles.

Wat dat betreft is virtueel een race rijden veel toegankelijker, makkelijker, veiliger en minder veelzijdig. Gewoon een andere discipline of misschien zelfs andere sport (?).
Doe ik ook zeker niet. je leest ook over het algemeen dat je de eerste paar koersjes een kwartiertje aan weet te plakken. Als je je eerste wedstrijd uitrijdt, fiets je minstens een niveau te laag (dat ga ik niet hebben :+ ).

Maargoed, conclusie: mochten er clubkoersjes komen, misschien gewoon maar eens proberen. In Amersfoort is het mogelijken Nedereindse berg ook meen ik, is allemaal aan te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

[...]

Allemaal dingen die best te leren zijn, maar wel door doen. Het zou al schelen als de club toch een echte locatie had om regelmatig op een gelijk niveau te trainen in een wedstrijdvorm. De wedstrijdjes tijdens de training zijn uiteindelijk toch het leukste onderdeel van de training, zeker als het lekker aan elkaar gewaagd is. Maar dat blijft op een openbare weg en voor een deel met mensen die liever tempo vogeltjes kijken dan gas geven rijden.

Uiteindelijk kan je harder de bocht door dan je denkt, of beter dan wanneer je denkt tijdens het fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Michaelg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:40:
ja, zat nog even naar mijn enige wedstrijd van vorig jaar te kijken (mtb, geen crit ofzo), 115 /222 gefinished, op zich een prima race gehad, maar had een iets hogere finish wel verwacht, zat toevallig vanmiddag nog even naar de uitslag te kijken (van al die corona perikelen en gebrek aan races wordt je een beetje nostalgisch).
maar in de top reden zowel Jeroen van Eck en Jesse Bikker mee, daar kan je als hobbiest niks tegen beginnen natuurlijk.

Verder is een MTB wedstrijd (mits je een beetje MTB techniek hebt uiteraard) wel makkelijker denk ik, het is in ieder geval een stuk makkelijker (solo) te trainen dan in een peleton rijden.

Als alternatief voor wedstrijden kan je ook kijken of je je kan inschrijven voor andere evenementen, het hoeft niet gelijk om de snelste tijd te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 29-01-2021 17:49 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Prulleman schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Ik zou lekker een low volume trainerroad plan doen :) klinkt alsof dat beter bij je past, ook goed te combineren met hardlopen + makkelijk plannen en schuiven met de kalender functie
Vanavond lekker wat sweet spot trainen en beetje tv kijken ondertussen. Al vind ik een keer per week a twee weken echt een lekkere zware training ook wel fijn. Maar het is voor mij dus of een over/under training of een wedstrijd rijden. Allebei gaat niet lukken in een normale week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Vandaag de Kickr’18 voorzien van de (vernieuwde) AXIS voetjes. Om de starten de lichtste variant er op gezet. Misschien straks of anders morgen eens een rit maken en deel ik mijn ervaring. Eerste op t oog is dat eea wat meer flext, maar zeker niet zooo veel als ‘in het echt’. Wordt vervolgd.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

pier87 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:57:

Ik begrijp wel wat je zegt. Ik liep regelmatig hardloopwedstrijden (toen het nog kon), bij lokale wedstrijden waarbij ik in de top 10 eindigde of bij Marathons is de beleving (voor mij) wel erg anders dan voor een Zwift race. In de aanloop naar een wedstrijd gerichter trainen, laatste week goede voeding (bij HM/marathon) , parcours incl drinkposten instuderen, de ochtend voor de wedstrijd op tijd aanwezig zijn en goed warmlopen, etc. En tijdens de race kan ik behoorlijk diep gaan (30-60min op HFMax).
Bij een Zwift race meld ik me voor het eten aan, stap 5 min voor de race op de fiets, vervolgens weer afstappen om drinken te pakken, etc ;). Misschien ook omdat mijn FTP vrij laag is , daardoor weinig motivatie om echt diep te gaan.
Kan me voorstellen dat er een groep is die het Zwift racen wat serieuzer oppakt, maar bij IRL wedstrijden is die groep groter denk ik :).

Plezier bij Zwift/TR haal ik voornamelijk uit het bewegen en lekker actief bezig zijn, terwijl het buiten regent en koud en donker is :P

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 29-01-2021 19:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-09 19:50
Kluit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:31:
Door het regenachtige weer overweeg ik de aanschaf van een smart trainer. Ik heb echter alleen een mtb (Canyon lux) met Shimano XT 12 speed. Het is me niet duidelijk of dit compatibel is met een smart trainer.

De wahoo kickr core lijkt aan al mijn wensen te voldoen (direct drive, stil, zwift), maar is hier een Shimano 12 speed cassette op te krijgen? En welke onderdelen heb ik dan nodig?
Hier ongeveer dezelfde setup, maar wel Sram.

Een microspline ga je niet vinden voor de Kickr, denk ik, maar je kan prima werken met een Sram NX of Sunrace 12x, die gaan op een HG shimano body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Bubble-BE schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Hier ongeveer dezelfde setup, maar wel Sram.

Een microspline ga je niet vinden voor de Kickr, denk ik, maar je kan prima werken met een Sram NX of Sunrace 12x, die gaan op een HG shimano body.
Zag zelfs een XD driver voor de Kickr Core. Dan kun je ook de GX Eagle (of hoger) cassette er op doen.
.
https://www.mantel.com/wahoo-sram-xdrxd-freehub-body

[ Voor 6% gewijzigd door Balboa op 29-01-2021 21:37 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Balboa schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Zag zelfs een XD driver voor de Kickr Core. Dan kun je ook de GX Eagle (of hoger) cassette er op doen.
.
https://www.mantel.com/wahoo-sram-xdrxd-freehub-body
Ah mooi👌
Ook zojuist geleerd dat cassettes compatible zijn tussen de merken. Nadeeltje van 12sp is de prijs, in totaal komt nog ruim 20% kosten bij bovenop de Kickr 😯

Edit: ik overdrijf, cassette zie ik nu voor 84EUR.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluit op 29-01-2021 23:19 ]

Steam: McKluit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
Inmiddels vier weken aan TrainerRoad, mede dankzij een referral code van @Michaelg (waarvoor nogmaals dank!). Bevalt echt prima, na een rustige paar keer en een ramp test al drie weken onderweg in een basis schema op low volume (3x per week, 2x een uur en 1x 90 minuten). Vandaag was de eerste over/under van 90 minuten (Warlow) en dat is toch best pittig. Volgende week staat 90 minuten Palisade gepland, die gaat net zo aanvoelen vrees ik :+

Maar met een podcast op of Netflix aan is dit prima vol te houden!

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sport_Life schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Ik begrijp wel wat je zegt. Ik liep regelmatig hardloopwedstrijden (toen het nog kon), bij lokale wedstrijden waarbij ik in de top 10 eindigde of bij Marathons is de beleving (voor mij) wel erg anders dan voor een Zwift race. In de aanloop naar een wedstrijd gerichter trainen, laatste week goede voeding (bij HM/marathon) , parcours incl drinkposten instuderen, de ochtend voor de wedstrijd op tijd aanwezig zijn en goed warmlopen, etc. En tijdens de race kan ik behoorlijk diep gaan (30-60min op HFMax).
Bij een Zwift race meld ik me voor het eten aan, stap 5 min voor de race op de fiets, vervolgens weer afstappen om drinken te pakken, etc ;). Misschien ook omdat mijn FTP vrij laag is , daardoor weinig motivatie om echt diep te gaan.
Kan me voorstellen dat er een groep is die het Zwift racen wat serieuzer oppakt, maar bij IRL wedstrijden is die groep groter denk ik :).

Plezier bij Zwift/TR haal ik voornamelijk uit het bewegen en lekker actief bezig zijn, terwijl het buiten regent en koud en donker is :P
Ja klopt wel, maar dan heb je ook het over specifieke wedstrijden, zoals ik zou toeleven naar een Omloop der Zevenheuvelen hier in de buurt bijvoorbeeld, een hoogtepuntje op de kalender. De voorbereiding naar een Marathon gaat nog verder en is te vergelijken met zoals een fietser zich voorbereid op een cyclo zoals de Marmotte of Maratona dles Dolomites. Niemand hier zegt dat ze zo toeleven naar de Zwift wedstrijdjes, dat zou inderdaad een beetje gek zijn.

Als je het echter gaat vergelijken met de lokale wekelijkse trainingswedstrijdjes en avondcompetities is de voorbereiding echter niet anders: sportdrank mee, half uurtje inrijden, uurtje knallen, half uurtje uitrijden. De inspanning en voorbereiding is gewoon vergelijkbaar. De ervaring is wel anders en je leert mensen kennen (die ik nu overigens vaak weer tegenkom in de Zwift wedstrijdjes, dus dat is ook wel leuk) en net als @pier87 zou ik iedereen aanraden het eens te proberen, maar ik haal persoonlijk uit beide wel plezier.

Edit: Maar waar gaat het eigenlijk over, niemand hier heeft volgens mij beweert dat Zwift wedstrijden hetzelfde zijn of een vervanging zijn van de koers in het echte leven. Sommigen zijn alleen te verliefd op hun dure spulletjes om het risico te durven nemen (zoals @Ypuh) >:) .

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 30-01-2021 09:38 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ypuh
Volgens mij wordt Zwift racen hier nogal onderschat. Om alleen maar een idee te geven, dit zijn beelden van mijn warming up voor de Zwift NL race een paar weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 22:42
Aangezien ik toch een beetje wil blijven bewegen en hardlopen me veel fysieke klachten geeft (lage rugklachten en een zweepslag?)

Maar eens op zoek naar een nieuwe smart trainer. Ik weet in het verleden had ik een tacx vortex voor 250 euro. Nu was ik ff zoeken , maar lijkt deze uitverkocht/ hoge prijs/ niet meer leverbaar..

Wordt deze nog gemaakt of is er een opvolger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-09 21:38

2 weken geleden de Jabra Elite Active 75T aangekocht. Ik heb nog nooit goeie ervaringen gehad met in-ear oortjes tot ik deze had aangekocht. De pasvorm (voor mij) is schitterend en ze blijven beiden effectief goed in het oor zitten. Ik heb er nu reeds een 4-tal Zwift sessies mee gereden alsook gelopen.

De pasvorm is zo goed dat praktisch niets meer van het omgevingsgeluid hoort. Maar als je gaat lopen, dan kan je de 4 micro's op de oortjes activeren en kan je het buitengeluid laten afspelen door de oortjes. Zo heb je toch nog een idee wat rondom u gebeurt. Dit buitengeluid kan je luid of zachter zetten.

Kortom, ik ben er zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ypuh schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:59:
Volgens mij wordt Zwift racen hier nogal onderschat. Om alleen maar een idee te geven, dit zijn beelden van mijn warming up voor de Zwift NL race een paar weken terug.

[YouTube: Rocky II - Rocky's Run (1979)]
Haha.. scherp.. Al eens aan een triathlon gedacht? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb zowel de Sony 1000xm als de Jabra elite active 75t , maar heb bij indoor fietsen altijd muziek via een speaker. Beter voor je gehoor dan in ear dopjes .

Heb de Sony weleens op gehad bij fietsen en op zich gaat het wel, maar gezien de hoeveelheid zweet vraag ik me af of het goed is om dit regelmatig te doen. De Jabra geeft goed geluid en zijn zweet bestendig, dus wat dat betreft beter om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 18:15
Ok, bij mij een beetje vreemde situatie. Hoop dat jullie hier weten waardoor dit komt.

Al enige maanden nu fanatiek bezig op de Kickr Core. Fiets eenmalig erop gezet en niet meer buiten gefietst. Nu vorige week zondag de fiets weer eens van de Kickr gehaald en buiten een rondje gemaakt. Bij terugkomst de fiets weer terug op de Kickr en had al heel de week deze week het idee dat hij niet goed afgesteld stond.

Wattage wat hij aangaf stuk hoger dan gewend, nu wilde ik zonet de alp du huez op gaan en hoefde ik niet eens naar mijn voorste kleine blad te schakelen. Duidelijk dus dat er iets niet goed staat.

In de Wahoo app de spindown gedaan, en uiteindelijk ook in de Zwift app de spindown gedaan ''gekalibreerd''. Heb het net dus nog even geprobeerd en lijkt opgelost.

Nu heb ik dus wel de vraag:

Het was duidelijk dat het een stuk makkelijker fietsen was voor mij, natuurlijk wil ik dit niet en het zo realistisch mogelijk houden. Maar kan het nu niet zijn dat de helft van de zwifters zonder dat ze dit weten toch niet helemaal goed gekalibreerd op de fiets zitten?

Is het noodzakelijk in de zwift of wahoo app iedere week de kickr opnieuw te kalibreren?

Los van dit bovenstaande heb ik ook het probleem dat de route welke ik selecteer in zwift niet geselecteerd lijkt te worden. Ik start de Jungle, kom op de Hilly hoop als start en blijf daar maar rondjes rijden. Heel raar. Iemand hier ook een oplossing voor wellicht?

Ik maak gebruik van de Wahoo KICKR CORE, Apple TV (nieuw model) met zwift.

(Ook lees ik van alles over een franse toevoeging op Zwift, zelfs in de Patch notes van de laatste versie, maar kan deze ook nergens in de app terug vinden.

Dank voor de eventuele antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 22:16
Beginnersvraagje (Zwift), als ik de tijden goed begrijp (CET, is toch onze tijd). Dan beginnen dit event op donderdagochtend (werktijd), eind middag (zou misschien net kunnen qua werk), eind van de avond (bedtijd) of midden in de nacht? Waarom niet gewoon in de avond zelf? Is toch super onhandig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_mhdAkGTXEMyxOX4eAJqIf2E0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zGEwjAPHiYtXWb0rk7DVy1GP.png?f=fotoalbum_large

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
kw_nl schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:30:
Beginnersvraagje (Zwift), als ik de tijden goed begrijp (CET, is toch onze tijd). Dan beginnen dit event op donderdagochtend (werktijd), eind middag (zou misschien net kunnen qua werk), eind van de avond (bedtijd) of midden in de nacht? Waarom niet gewoon in de avond zelf? Is toch super onhandig?

[Afbeelding]
De Zwift Compagnion app installeren op de smartphone, dan houdt die beter rekening met de lokale tijdzone rekening

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kw_nl schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:30:

[Afbeelding]
D'r zijn meer landen waar ze Zwift gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 16:08
Mijn avatar in Zwift lijkt in bochten telkens de buitenbocht te nemen. Het ziet er zo vreemd uit als je rijdend in een groep telkens compleet andere lijnen rijdt dan de rest. Dan neemt de rest van de groep een binnenbocht zelfs aan de andere kant van de witte middenlijn en mijn avatar neemt heerlijk de ruime buitenbocht. Hebben meer mensen daar “last” van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Jimmy-time1 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:18:
Mijn avatar in Zwift lijkt in bochten telkens de buitenbocht te nemen. Het ziet er zo vreemd uit als je rijdend in een groep telkens compleet andere lijnen rijdt dan de rest. Dan neemt de rest van de groep een binnenbocht zelfs aan de andere kant van de witte middenlijn en mijn avatar neemt heerlijk de ruime buitenbocht. Hebben meer mensen daar “last” van?
dat is alleen grafisch en doet Zwift voor iedereen d.w.z. iedereen ziet zichzelf de buitenbocht nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
BekSide schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:48:
Apple TV (nieuw model) met zwift.
de Apple TV moet je handmatig updaten naar de laatste Zwift. Doe je dat niet dan krijg je problemen met routes zoals jij nu ervaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:21
Voordeel van de lockdown is dat ik niets anders kan doen dan fietsen, aangezien Crossfit niet meer mag.

Vanaf eind december braaf 4x p-w gefietst met Trainerroad, Sweet spot base. Vroeger deed ik dat ook wel, maar lang niet zo consistent.

Ramptest gisteren: +11% (!). Kortom, voor fietsen geldt echt dat je de uren er consistent in moet stoppen en dan maak je grote stappen.

Ik scoor altijd alleen te hoog op een ramp test omdat ik aeroob sterker ben dan anaeroob. Weet nu al dat het komende blok eigenlijk te zwaar gaat worden op basis van de nieuwe FTP.

Zetten jullie je FTP ook wel eens lager? Of per workout juist de percentages wat lager? Of optie 3, niet zo zeuren? 😜.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04
Requiem19 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:42:
Voordeel van de lockdown is dat ik niets anders kan doen dan fietsen, aangezien Crossfit niet meer mag.

Vanaf eind december braaf 4x p-w gefietst met Trainerroad, Sweet spot base. Vroeger deed ik dat ook wel, maar lang niet zo consistent.

Ramptest gisteren: +11% (!). Kortom, voor fietsen geldt echt dat je de uren er consistent in moet stoppen en dan maak je grote stappen.

Ik scoor altijd alleen te hoog op een ramp test omdat ik aeroob sterker ben dan anaeroob. Weet nu al dat het komende blok eigenlijk te zwaar gaat worden op basis van de nieuwe FTP.

Zetten jullie je FTP ook wel eens lager? Of per workout juist de percentages wat lager? Of optie 3, niet zo zeuren? 😜.
Andere FTP test doen?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 12:21
Eigenlijk wel het beste idee.

Maar dan verlies je wel de vergelijking met je eerdere ftp-tests. Mss moet ik ze beiden dan maar doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Gewoon switchen zoals @Prulleman ook gedaan en eerder kort beschreven heeft, dan is het nu even vervelend dat je gevoelsmatig wat watts omlaag gaat, maar heb je wel een betere inschatting van je ftp die matcht met de workouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Yep, met name de threshold en over/under workouts zijn nu pittig, maar absoluut te doen, dat was met mijn ramp FTP niet zo

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
NielsTn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:09:
Vandaag de Kickr’18 voorzien van de (vernieuwde) AXIS voetjes. Om de starten de lichtste variant er op gezet. Misschien straks of anders morgen eens een rit maken en deel ik mijn ervaring. Eerste op t oog is dat eea wat meer flext, maar zeker niet zooo veel als ‘in het echt’. Wordt vervolgd.
Intussen een rit van ca 20km in Zwift gemaakt, nadat deze AXIS voetjes opnde Kickr 18 zijn gemonteerd.
Ik heb de lichtste variant/setting geplaatst, dus met de kleinste schoteltjes op het grijze rubber (ik weeg 90kg).

Tijdens het rijden merk je dat er wat meer flex/beweging in de setup komt. Niet enorm veel maar voor mijn gevoel wel meer. Is het het geld waard? Qua afwerking/maatvoering wel, al zul je misschien ook DIY oplossingen zelf kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

NielsTn schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Intussen een rit van ca 20km in Zwift gemaakt, nadat deze AXIS voetjes opnde Kickr 18 zijn gemonteerd.
Ik heb de lichtste variant/setting geplaatst, dus met de kleinste schoteltjes op het grijze rubber (ik weeg 90kg).

Tijdens het rijden merk je dat er wat meer flex/beweging in de setup komt. Niet enorm veel maar voor mijn gevoel wel meer. Is het het geld waard? Qua afwerking/maatvoering wel, al zul je misschien ook DIY oplossingen zelf kunnen bedenken.
Zelf had ik op de v5 versie de middelste zitten en toen kreeg ik last van mijn heup omdat de fiets totaal niet bewoog. Ook had ik bij lagere wattages een doodpunt in mijn omwenteling. Ik heb vrij snel de lichte versie erop gezet en alle klachten zijn ook weg. Met 65 kg zit ik ook aan de ondergrens van de middelste versie en ben ik iets te zwaar voor de kleinste versie, maar die paar kilo geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52
Vraagje; ik heb een oude Tacx sirius die ik weer eens uit de berging gevist heb. Nu is tijdens het monteren van de fiets de hendel om de weerstand rol op de band te plaatsen afgebroken :( Heeft iemand enig idee of die dingen los te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Wat is jullie ervaring met 2e hands trainers? Zo is de Tacx Vortex nergens meer te krijgen.. en is de Wahoo Kickr voor mij te duur. Waarop moet ik letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DaYwaLkUr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:50:
Wat is jullie ervaring met 2e hands trainers? Zo is de Tacx Vortex nergens meer te krijgen.. en is de Wahoo Kickr voor mij te duur. Waarop moet ik letten?
Je zou fora/marktplaats kunnen volgen. Een oudere wahoo Kickr (model 14 bv) kan wellicht qua prijs interessant zijn.

Verder heeft DC rainmaker een uitgebreid overzicht/vergelijk van vele andere trainers, wellicht dat daar gelijkwaardige alternatieven uit komen.

Een neef heeft recent een Wahoo KICKR core op de kop getikt voor een nette prijs, en is er zeer tevreden over.
Zelf alleen ervairng met Kickr ‘14 en Kickr ‘18 (en kickr climb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Prulleman schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:53:
Yep, met name de threshold en over/under workouts zijn nu pittig, maar absoluut te doen, dat was met mijn ramp FTP niet zo
Ik ben ook al een tijdje geleden over gestapt op de 20min test. Dat geeft toch een beter beeld van je werkelijke FTP.
Wat voor mij goed werkt is een ramp up. Iets rustiger beginnen en op het eind proberen te maxen.

Even een andere vraag:

Wat vinden jullie van ERG-mode.
In het begin was ik wel om. Maar nu gebruik ik de functie bijna niet meer. Tenzij het hele korte intervals zijn.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:06
Na een paar weken Zwiften wil ik toch ook wel graag een tijdje trainerroad proberen.

In het kader van 'niet geschoten is altijd mis', heeft iemand misschien nog een referral code die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
murphylee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:44:
[...]

Ik ben ook al een tijdje geleden over gestapt op de 20min test. Dat geeft toch een beter beeld van je werkelijke FTP.
Wat voor mij goed werkt is een ramp up. Iets rustiger beginnen en op het eind proberen te maxen.

Even een andere vraag:

In het begin was ik wel om. Maar nu gebruik ik de functie bijna niet meer. Tenzij het hele korte intervals zijn.
ja, 1e x was minder goed gepaced, :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ncn5NA2ScmfSF6ob8LeGvQbYSlQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LCzskxjs8xNcuZJJYImeOi2p.png?f=user_large

over de 2e x de 20 minuten meer tevreden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQJrJITpDd_0Eju6uaTDuYsiMLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3ge0aKjjI7owckonT5gzIYZE.png?f=user_large

Maar dat is ook gelijk waarom de ramptest (zeker voor beginners) beter is. de pacing van de 20 minuten test is wel belangrijk, anders scoor je gewoon te laag.

Ik doe eigenljk alles in ERG, maakt het makkelijker om netflix te volgen :+
heel soms wel eens een keer iets zonder, denk dat ik het vaker ga doen, want ook een target zelf vasthouden is een skill die handig is voor de 20 minuten test

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Louislouislouis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:49:
Na een paar weken Zwiften wil ik toch ook wel graag een tijdje trainerroad proberen.

In het kader van 'niet geschoten is altijd mis', heeft iemand misschien nog een referral code die ik kan gebruiken?
check je DM

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
dnhelle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Thanks, maar die is tot 22-feb uitverkocht. Andere opties beschikbaar?
Heb jij nog een goed alternatief gevonden? Ik ben ook in de markt voor een nieuwe adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:57:
Aangezien ik toch een beetje wil blijven bewegen en hardlopen me veel fysieke klachten geeft (lage rugklachten en een zweepslag?)

Maar eens op zoek naar een nieuwe smart trainer. Ik weet in het verleden had ik een tacx vortex voor 250 euro. Nu was ik ff zoeken , maar lijkt deze uitverkocht/ hoge prijs/ niet meer leverbaar..

Wordt deze nog gemaakt of is er een opvolger?
Ik heb nog een tacx satori t2400 liggen. Stuurt snelheid/cadans/power uit, wel handmatige weerstand. Wheel-on. Mocht je interesse hebben, stuur even een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 27-09 22:44
Nipje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Heb jij nog een goed alternatief gevonden? Ik ben ook in de markt voor een nieuwe adapter :)
Yep! Heb de Taope RC402 vorige week ingeprikt. Had wat problemen met het laten vinden door de Tacx App doordat de Garmin ANT+ Agent en Garmin Express hem al hadden geclaimed. Die even gedisabled et-voila, works like a charm. Zowel de Forerunner 235 als de Wahoo Cadence sensor connecten via ANT+.

NB: ik zie alleen de RC400 en RC401 beschikbaar, maar die hebben ook goede reviews.
https://www.amazon.nl/TAO...103O?th=1#customerReviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Iemand een tip voor het verkrijgen van de Vacmaster?

Ik krijg via de Cleva shop iedere keer deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Pg7B456Eh4hrmqX8mBv_N_Y-pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlutem03WWPdVL1bj8XfpKXh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 27-09 18:50
LGU schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:12:

[Afbeelding]
Je probeert ws iets te bestellen bij een shop in de UK of VS en die leveren niet in NL.

-edit -- Oh wacht, dit is de reden:
*International Deliveries - Temporarily Suspended
Due To The Rapidly Changing Situation With COVID-19 Restrictions And The Customs Border For Brexit, We Are No Longer Accepting New Orders For International Delivery."

Maar ehm, ik wist niet dat je op een stofzuiger kon fietsen. Of moest je eigenlijk in een ander topic zijn? :)

[ Voor 15% gewijzigd door nomar109 op 01-02-2021 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LGU

LGU

nomar109 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:20:
[...]

Je probeert ws iets te bestellen bij een shop in de UK of VS en die leveren niet in NL.

-edit -- Oh wacht, dit is de reden:
*International Deliveries - Temporarily Suspended
Due To The Rapidly Changing Situation With COVID-19 Restrictions And The Customs Border For Brexit, We Are No Longer Accepting New Orders For International Delivery."

Maar ehm, ik wist niet dat je op een stofzuiger kon fietsen. Of moest je eigenlijk in een ander topic zijn? :)
Nee, ik wil enkel de hier al vaker aangehaalde Vacmaster in huis halen. Mocht iemand een tip hebben waar die wel te bestelen is verneem ik het graag. Op Amazon lijkt die in ieder geval uitverkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
LGU schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:29:
[...]

Nee, ik wil enkel de hier al vaker aangehaalde Vacmaster in huis halen. Mocht iemand een tip hebben waar die wel te bestelen is verneem ik het graag. Op Amazon lijkt die in ieder geval uitverkocht.
Op Amazon.de op voorraad: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Super! Ik liep vorige week al tegen hetzelfde probleem als @LGU, gelijk bij Amzon.de besteld. Ik ben benieuwd, bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LGU

LGU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
@RigolleM @Kluus @LGU

Mooi ding en hele vooruitgang op mijn staande ventilator. Ik ga alleen wel de afstandsbediening missen om tussen de verschillende ventilatie standen te schakelen. Hoe lossen jullie dat op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michiel193 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:15:
@RigolleM @Kluus @LGU

Mooi ding en hele vooruitgang op mijn staande ventilator. Ik ga alleen wel de afstandsbediening missen om tussen de verschillende ventilatie standen te schakelen. Hoe lossen jullie dat op?
Mijn huidige ventilator heeft ook geen afstandbediening dus gewoon wat ik nu ook doe: juiste stand bij de beoogte intensiteit vinden en daarop laten staan.

Wat je nooit gehad hebt kan je ook niet missen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 01-02-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb een klik aan/klik uit stopcontact ertussen zitten, staat eigenlijk altijd op 2, in de zomer gaat ie weleens op 3. Na de warmup kan ik dus zonder afstappen de vacmaster aanzetten, maar ik moet wel van te voren bedenken op welke stand (maar dat wisselt zelden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 27-09 18:50
Michiel193 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:15:
@RigolleM @Kluus @LGU

Ik heb een staande 45cm ventilator, erg stil, met 6 standen (ik kom eigenlijk nooit hoger dan stand 4), kan alle kanten op bewegen (ik laat hem ja-knikken). En hij heeft een afstandsbediening. Alle features van het ding zijn fijn, maar de afstandbediening zou ik echt niet willen inleveren.
Ik heb liever een wat minder goede ventilator dan dat ik die controle zou moeten opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Bij mij staat ie vlak naast me voorwiel waardoor ik hem tijdens een workout nog kan bedienen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Over essentiele informatie gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mocTO_LnAX_MB_h3qPiA14lNejU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYW7dYNz8tRTBZM1J9inAOop.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij staat ie meestal ook op standje 2. Voor een race zet ik hem op 3, maar dan wordt het wel serieus koud soms.

Verder demp ik de luchtstroom een beetje door tijdens de warmup een handdoek over m'n stuur te leggen. Na de start trek ik die er vanaf en krijg je de wind van voren.

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 01-02-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Vanavond Inssbruck gefietst op Zwift: de 2018 UCI Worlds course short lap.
Met een tijd van 24:48 best wel tevreden, zat niet veel meer in had ik het gevoel.

Maar samen met @Fisico vroeg ik me wel iets af: Moet je nou wel of niet je benen stilhouden in de afdaling? Ik verloor uiteindelijk 15 seconde op iemand achter me, met een combinatie van aerotuck (bij minimaal 3% afdalingen) en bijtrappen op alles wat vlakker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Aerotuck werkt pas vanaf 54 km/u en -4%. Overall ben je sneller in aerotuck is mijn ervaring, maar geen idee of gewicht etc. daar nog een rol in spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Ypuh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:42:
Aerotuck werkt pas vanaf 54 km/u en -4%. Overall ben je sneller in aerotuck is mijn ervaring, maar geen idee of gewicht etc. daar nog een rol in spelen.
Ah, ik dacht bij een lagere snelheid (wellicht miles in m'n hoofd) en -3%. De aerotuck lijkt sneller inderdaad. Ik kwam er vorige week wel achter dat je met een TT-bike geen aerotuck hebt, ik verloor 15 seconde in een minuuut omdat ik me dus rustig liet uitrollen terwijl er achter me fors werd doorgereden :9

Vandaag overigens nog wel een kleine verbetering bereikt aldus intervals.icu:

FTP +2 to 244w from 30m at 250w :D

Best 20m staat op 252 in de afgelopen 42 dagen en beste 30m dus op 250, dus ik denk dat m'n FTP nog wel wat omhoog kan. Beste 20m is overigens 259 en stamt uit november. Alle waardes uit die maand heb ik overigens niet meer gehaald (ben langzaam geworden terwijl ik meer fiets. Rotkerstdagen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kluus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Mijn huidige ventilator heeft ook geen afstandbediening dus gewoon wat ik nu ook doe: juiste stand bij de beoogte intensiteit vinden en daarop laten staan.

Wat je nooit gehad hebt kan je ook niet missen :)
Zo doe ik het ook :).
Vraag me wel af hoe het in de voorjaar/zomer gaat , nu bij kamertemperatuur van 18 graden met fan vol aan koel ik net genoeg af, maar heb regelmatig de volgende dag hoofdpijn. (Soort kater gevoel).
Ben bang dat het voor mij iig in de zomer niet te doen is.

Zo'n Kickr Fan is wel mooi, maar jammer dat het dan weer zoveel geld is voor een fan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 01-02-2021 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balboa
Doe nu een goede week de trainingen van Trainerroad op de Wahoo Kickr Core. Moet zeggen dat het me niet tegenvalt, maar langer dan een uur vind ik echt wel een uitdaging. Trainingen van 1.5 uur gaan moeizaam en soms een beetje kramp in de hamstrings, maar bovenal.....m'n reet. M'n zitbotjes zijn dit niet gewend op de mtb ;)

Maar bovenal vraag ik me af welk trainingsprogramma jullie gebruiken. Ik train niet specifiek voor een wedstrijd, maar wil gewoon fitter worden. Helaas gooit een operatie aan m'n schouder deze week wat roet in het eten, waardoor ik een week of 3 niet kan fietsen. Daarna wil ik het weer z.s.m. oppakken om iig in de zomer weer helemaal fit te zijn.

Probeer op de MTB zo veel mogelijk trails te rijden. Afgelopen maanden regelmatig naar het drielandenpunt geweest en merk dat ik op de klimmetjes meer moeite heb om lekker naar boven te fietsen. Snelheid is er op het vlakke en naar beneden wel, maar klimmen is nooit m'n beste vriend geweest. "Verlies" daar t.o.v. de rest ook met meest. Zie het ook meer als noodzakelijk kwaad om naar beneden te kunnen, maar vroeg me af welk trainingsprogramma geschikt is om dat wat meer te trainen. Heb het nu op enduro ingesteld.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:50
DaYwaLkUr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:50:
Bij een wheelon van tacx ff testen of de rol geen tikgeluiden geeft. Schijnt nogal eens los te laten. Kan je wel fixen maar is een goede reden om af te dingen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Balboa schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:26:
Doe nu een goede week de trainingen van Trainerroad op de Wahoo Kickr Core. Moet zeggen dat het me niet tegenvalt, maar langer dan een uur vind ik echt wel een uitdaging. Trainingen van 1.5 uur gaan moeizaam en soms een beetje kramp in de hamstrings, maar bovenal.....m'n reet. M'n zitbotjes zijn dit niet gewend op de mtb ;)

Maar bovenal vraag ik me af welk trainingsprogramma jullie gebruiken. Ik train niet specifiek voor een wedstrijd, maar wil gewoon fitter worden. Helaas gooit een operatie aan m'n schouder deze week wat roet in het eten, waardoor ik een week of 3 niet kan fietsen. Daarna wil ik het weer z.s.m. oppakken om iig in de zomer weer helemaal fit te zijn.
In het begin vond ik de 90 mins workouts ook best lang duren, maar als je er eenmaal beetje aan gewend bent gaat dat best prima. Ik ben zelf erg fan van om MTB wedstrijden te kijken tijdens me intervallen met een beetje muziek op. Tegenwoordig zelfs 120 minuten workouts zonder moeite :). En je gaat vanzelf meer zitvlees kweken waardoor je daar ook niet echt last meer van hebt.

Aangezien ik van plan ben om ooit dit jaar crits te gaan rijden heb ik gekozen voor de volgende plannen:
Sweet spot 1 en 2. Short power build en criterium specialty. Doordat ik eigenlijk iets meer volume wilde dan Mid Volume, maar ook niet zo hoog als High Volume heb ik zelf het schema wat aangepast.
https://www.trainerroad.com/app/career/sasha1103/calendar

Dit is de laatste week van Sweet Spot 1 en heb wel echt zin om weer wat meer hogere intensiteit te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Balboa schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:26:

Probeer op de MTB zo veel mogelijk trails te rijden. Afgelopen maanden regelmatig naar het drielandenpunt geweest en merk dat ik op de klimmetjes meer moeite heb om lekker naar boven te fietsen. Snelheid is er op het vlakke en naar beneden wel, maar klimmen is nooit m'n beste vriend geweest. "Verlies" daar t.o.v. de rest ook met meest. Zie het ook meer als noodzakelijk kwaad om naar beneden te kunnen, maar vroeg me af welk trainingsprogramma geschikt is om dat wat meer te trainen. Heb het nu op enduro ingesteld.
Enduro is wel erg explosief volgens mij, als je gewoon lange ritten wilt maken is xcm misschien beter. Of als dat teveel uithoudingsvermogen is, xco.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
Sport_Life schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:36:
[...]

Vraag me wel af hoe het in de voorjaar/zomer gaat , nu bij kamertemperatuur van 18 graden met fan vol aan koel ik net genoeg af, maar heb regelmatig de volgende dag hoofdpijn. (Soort kater gevoel).

Zo'n Kickr Fan is wel mooi, maar jammer dat het dan weer zoveel geld is voor een fan.
In het voorjaar en de zomer kan je gewoon weer buiten fietsen :+

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

In het voorjaar/zomer gaat Zwift op stop en fiets ik inderdaad alleen buiten :+. Dat zal dit jaar niet anders zijn... Dat kater gevoel heb ik in het begin ook wel eens maar de laatste tijd is dat wel minder. Zorg er sowieso voor dat je veel drinkt. Eigenlijk is het volgens mij ook niet zo goed om 's-avonds voor je gaat slapen nog intensief te gaan trainen, soms komt het zo uit maar de laatste tijd probeer ik dat weer te voorkomen.

Grappig trouwens, hierboven schreef ik nog dat ik sturen een stomme feature vind (en ik vind het nog steeds niet echt nodig) maar inmiddels heeft de gadget liefhebber in mij mezelf wel laten verleiden om een Sterzo Smart te bestellen :+. Bij12Go is ie nu iets goedkoper dan bij de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Sinds gisteren een Tacx Vortex op de kop weten te tikken voor 200 euro. Ik mis wel nog een steun voor het voorwiel, die komt Zaterdag binnen.

Nu wil ik in de garage gaan fietsen, dus het wordt een beetje zoeken qua hitte/kou en kleding. Maken jullie gebruik van een zweetvanger? of gewoon een handdoekje op het stuur?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pier87
@DaYwaLkUr kijk maar eens wat berichten terug, dit forum staat vol met info hierover.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 20:48

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

LGU schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:12:

[Afbeelding]
Ik heb er één via aliexpress besteld, verzonden vanuit Spanje waardoor binnen een week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

ohno_nl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Ik heb er een via aliexpress besteld, verzonden vanuit Spanje waardoor binnen een week in huis.
Sooo dat scheelt bijna de helft |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Meer drinken. En in de zomer fiets je buiten :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Crazy D schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Meer drinken. En in de zomer fiets je buiten :P
Inderdaad, vooraf, tijdens en na het indoor fietsen voldoende drinken. Weeg jezelf voordat je op de trainer stapt en nadat je eraf komt. Het verschil is vochtverlies, wat je verliest moet je 1,5 x bij drinken dus voor elke kilo vochtverlies moet je 1,5 liter drinken. Die 1,5 liter moet je ook weer verdelen want je lichaam kan maar een beperkte hoeveelheid vocht opnemen, ik houd zelf 0,5 liter per uur aan.
Vaak voeg ik tijdens het indoorfietsen een elektrolyten tablet toe aan mijn water om de zouten wat aan te vullen.

[ Voor 6% gewijzigd door ohno_nl op 02-02-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
ohno_nl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Inderdaad, vooraf, tijdens en na het indoor fietsen voldoende drinken. Weeg jezelf voordat je op de trainer stapt en nadat je eraf komt. Het verschil is vochtverlies, wat je verliest moet je 1,5 x bij drinken dus voor elke kilo vochtverlies moet je 1,5 liter drinken. Die 1,5 liter moet je ook weer verdelen want je lichaam kan maar een beperkte hoeveelheid vocht opnemen, ik houd zelf 0,5 liter per uur aan.
Vaak voeg ik tijdens het indoorfietsen een elektrolyten tablet toe aan mijn water om de zouten wat aan te vullen.
Die tabletten gebruik ik ook voor indoortraining of in de zomer. Lemon lime vind ik een prettige smaak. Houd er wel rekening mee dat SIS in de UK zit en er nu dus extra kosten bij komen.....dat was ik laatst even vergeten..... |:( Bij veel Nederlandse webshops hadden ze geen voorraad meer en bij SIS wel.....

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik heb nog voor de Brexit een voorraadje besteld bij SIS, helaas na de Brexit verzonden... dus nog niets ontvangen. SIS heeft het pakket opnieuw verstuurd dus ik ben benieuwd of het dit keer wel aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Merken jullie verschil tussen gewoon water en met toevoegingen?

Ik zit hooguit 1,5 uur op de fiets binnen en drink enkel water (net als buiten eigenlijk). Ik eet voorafgaand ook niks bijzonders, hooguit een banaan als ik er zin in heb. Ik zweet fors en drink 0,75ml per uur ongeveer, dus dat lijkt me opzich wel voldoende. Maar mis je op zo'n korte inspanning al de verloren zouten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:39
ohno_nl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Thanks, goeie tip voor de hydro tablets.

Hoe kijken jullie tegen voedsel voor bijvoorbeeld een langere klim van 2 uur indoor?
Gezien je thuis makkelijker zit met een side-tafel wellicht, kiezen jullie dan voor andere voedsel supplementen dan je wellicht normaliter met buiten fietsen zou meenemen?
Of gaan jullie nog steeds voor de repen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Ik persoonlijk train met datgene wat ik ook buiten zou gebruiken. Dus rustigere ritten met vast voedsel (banaan, snelle jelle) en zodra intensiteit omhoog gaat wordt het vervangen voor gels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik stap eigenlijk altijd na het eten op de fiets (zowel binnen als buiten) en eet vaak weer zodra ik onder de douche vandaan kom. Afhankelijk van verschillende variabelen neem ik op ritten van <70km geen eten mee (nu in de winter wel) en bij >70km probeer ik ieder uur wel iets te eten tijdens het fietsen.

Ligt dus wel aan verschillende variabelen:
- Hoe lang (tijd)
- Hoe hard
- Weersomstandigheden
Etc.

Zo valt het me aan het begin van iedere winter weer op hoeveel extra je eigenlijk moet eten bij kou, terwijl het tempo doorgaans laag ligt. Anderzijds wil ik in de zomer nog wel eens 100km fietsen met de club zonder eten mee te nemen. Dat is met een gemiddelde hartslag van 110-120 dan voor mij nauwelijks een inspanning en vaak heb ik dan genoeg gegeten voor vertrek en eet ik bij thuiskomst een bak kwark en zak chips.

Valkuil zijn de ritten dat je solo weggaat voor 50-70km en dat dan ineens 80-110km wordt, of dat er onderweg iets tegen zit (regen, harde wind, lekke banden etc). Voor die gevallen neem ik eigenlijk altijd wel iets mee. Clubritten zijn doordeweeks beperkt tot zo'n 1.5-2u en dan heb ik vaak net het avondeten op (en in het ergste geval is er wel een clubgenoot met een reepje).

Indoor nog nooit langer gefietst dan 1.5u (vaak ook na het avondeten) dus eet ik niets. Sportdrank ben ik sowieso niet zo van, dan liever een banaan/stroopwafel/mueslireep/gelletje.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 02-02-2021 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

In sportdrank zitten echter naast koolhydraten ook elektrolyten waardoor het vocht beter opgenomen wordt, dat kan je niet met voeding vervangen. Ik gebruik afhankelijk van de intensiteit isostar, zowel binnen als buiten en heb zeker wel het gevoel dat dit helpt bij de hydratatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:50:
In sportdrank zitten echter naast koolhydraten ook elektrolyten waardoor het vocht beter opgenomen wordt, dat kan je niet met voeding vervangen. Ik gebruik afhankelijk van de intensiteit isostar, zowel binnen als buiten en heb zeker wel het gevoel dat dit helpt bij de hydratatie.
Ja hier ook isostar in de bidon bij langere/intensievere ritten. Merk tijdens de ritten geen verschil qua energieniveau. Wel erg fijn dat je geen droge bek krijgt😉 en het smaakje is ook prettig. 2 lepeltjes op 800ml.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michiel193 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:37:
[...]

Ja hier ook isostar in de bidon bij langere/intensievere ritten. Merk tijdens de ritten geen verschil qua energieniveau. Wel erg fijn dat je geen droge bek krijgt😉 en het smaakje is ook prettig. 2 lepeltjes op 800ml.
Energieniveau weet ik ook niet echt, maar dat merk je ook pas echt als het echt te laat is vind ik altijd :). Wat ik wel merk met isotone sportdrank is minder plassen en bij echt intensieve en lange ritten minder ellende (hoofdpijn/kater gevoel) achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kluus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:03:
[...]

In het voorjaar/zomer gaat Zwift op stop en fiets ik inderdaad alleen buiten :+. Dat zal dit jaar niet anders zijn... Dat kater gevoel heb ik in het begin ook wel eens maar de laatste tijd is dat wel minder. Zorg er sowieso voor dat je veel drinkt. Eigenlijk is het volgens mij ook niet zo goed om 's-avonds voor je gaat slapen nog intensief te gaan trainen, soms komt het zo uit maar de laatste tijd probeer ik dat weer te voorkomen.

Grappig trouwens, hierboven schreef ik nog dat ik sturen een stomme feature vind (en ik vind het nog steeds niet echt nodig) maar inmiddels heeft de gadget liefhebber in mij mezelf wel laten verleiden om een Sterzo Smart te bestellen :+. Bij12Go is ie nu iets goedkoper dan bij de rest.
Ik drink best veel, ongeveer liter per uur (750ml water en een groot glas limonade). Maar dat is soms toch te weinig blijkbaar.
Maargoed ik zal voortaan proberen nog meer te drinken, is wel duidelijk dat dat de oorzaak is.
Qua eten moet er bij mij minimaal 3 uur tussen avond eten en fietsen zitten, dus de Zwiftnl races zijn vaak lastig te combineren.

Die Sterzo smart is wel een leuke gadget idd, even over nadenken O-). Ik hoor graag hoe het bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MaSw85 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:51:
[...]

In het voorjaar en de zomer kan je gewoon weer buiten fietsen :+
"Probleem" is dat ik 3 kinderen heb rondlopen (kruipen) en die zijn nog te jong om mee te fietsen :P , indoor trainen is dan echt een uitkomst. Alhoewel als de dagen weer langer zijn gaat het 's avonds ook nog wel buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
Wat heb je aan het stuur in Zwift? Kan je bochten beter aansnijden of is het vooral een gimmick?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

KW25 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:27:
Wat heb je aan het stuur in Zwift? Kan je bochten beter aansnijden of is het vooral een gimmick?
Je kan inderdaad bochten beter aansnijden, dat schijnt het grootste voordeel te zijn. Maar je kan ook je positie in de groep zelf bepalen en proberen weg te sturen om anderen uit je wiel te lossen.

Zwift stuurt ook niet meer voor je schijnbaar (hoewel je wel hard binnen de grenzen van je weghelft wordt gehouden, je kan dus niet crashen of van het parcours af) dus het geeft misschien ook weer iets om mee bezig te zijn tijdens het rijden. Bij de normale races staat het (terecht) uit trouwens, er zijn alleen futureworks races waarin het aan staat. In free ride en group rides schijnt het wel te werken (en aangezien die laatste soms ook eindigen als race... >:)).

Ik ben er trouwens ook best sceptisch over hoor, voor mij had het eigenlijk niet geimplementeerd hoeven worden. Maar als het er toch is ga ik het maar eens proberen. Misschien kom ik er op terug en vind ik het straks wel een leuke toevoeging, wie weet...

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 02-02-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

murphylee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:44:

Even een andere vraag:

Ik doe alle trainingen in ERG-mode en ik ben wel liefhebber. Netjes op het juiste wattage, geen gedoe met schakelen en heuvel op en af maakt niet uit. Ik merk ook dat het mij dwingt om echt te leveren. Zonder ERG zou ik of soms ff versnellen om iemand bij te houden en nog veel vaker de laatste paar minuten van een blokje denken, zoek het uit ik schakel een tandje terug.

Straks buiten moet ik toch mezelf weer motiveren, maar dat is er ook weer zon en wind en is het sowieso anders.

Pagina: 1 ... 73 ... 161 Laatste