pier87 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:57:
Nee juiste topic dit

@
MrAngry
het enthousiasme wat mensen hier allemaal naar boven brengen over binnen en online fietsen, dat is uiteraard prachtig. Maar ik denk dat wanneer mensen zo vol hiervan zijn ze echt eens een laagdrempelige clubwedstrijd moeten fietsen. Dat is nog echt zoveel mooier...
Niks ten nadele van alles wat hier gezegd wordt overigens, juist niet zelfs...
Ik begrijp wel wat je zegt. Ik liep regelmatig hardloopwedstrijden (toen het nog kon), bij lokale wedstrijden waarbij ik in de top 10 eindigde of bij Marathons is de beleving (voor mij) wel erg anders dan voor een Zwift race. In de aanloop naar een wedstrijd gerichter trainen, laatste week goede voeding (bij HM/marathon) , parcours incl drinkposten instuderen, de ochtend voor de wedstrijd op tijd aanwezig zijn en goed warmlopen, etc. En tijdens de race kan ik behoorlijk diep gaan (30-60min op HFMax).
Bij een Zwift race meld ik me voor het eten aan, stap 5 min voor de race op de fiets, vervolgens weer afstappen om drinken te pakken, etc

. Misschien ook omdat mijn FTP vrij laag is , daardoor weinig motivatie om echt diep te gaan.
Kan me voorstellen dat er een groep is die het Zwift racen wat serieuzer oppakt, maar bij IRL wedstrijden is die groep groter denk ik

.
Plezier bij Zwift/TR haal ik voornamelijk uit het bewegen en lekker actief bezig zijn, terwijl het buiten regent en koud en donker is
[
Voor 7% gewijzigd door
Sport_Life op 29-01-2021 19:49
]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25