Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 54 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:01
SteffenV schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:40:
[...]

Via de site even contact opnemen, sturen ze de codes per mail toe. Had hetzelfde met mijn Core onlangs.
Thanks ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:18:
[...]

nee, ik heb ook wel eens gezocht, maar kon deze alleen voor de flux vinden. ik weet ook niet hoeveel beter de flux 2 of flux s is.
https://tacx.com/nl/erg-training-flux/
[Afbeelding]
Belangrijke toevoeging aan dit plaatje: dit is bij een 39x19 schakelverhouding. Het geeft dus (maar) voor één specifieke versnelling de bandbreedte van de weerstand, afgezet tegen cadans, aan.

In de versnelling 39x19 kun je met een cadans van 57rpm dus géén 400W weerstand krijgen.

Schakel je echter zwaarder, zeg 52x11 als fictief voorbeeld, dan schuift het hele blauwe vlak “naar boven” op en kun je prima 500-600W weerstand krijgen bij 57rpm (fictief voorbeeld).

Ik twijfel of @BartNL dit nu ook bedoelt, maar het leest nu alsof de Flux S dit soort wattages op lage snelheden niet kan. Maar dat is dus niet zo.

Het grote verschil tussen goedkope(re) trainers en de dure versies is de weerstand (lees: vermogen dat jij moet trappen) dat ze kunnen leveren bij een lage vliegwielsnelheid (lees: cadans die jij moet trappen).

In de praktijk: bij een goedkope(re) trainer moet je soms/vaker schakelen om een bepaald wattage aan weerstand te krijgen dan bij een dure trainer. Echter, alle trainers leveren “gewoon” 0-1000/1500/2000W aan weerstand conform hun specificaties en er zijn maar heel weinig praktische use cases/ranges die geen enkele trainer haalt (een voorbeeld zou zijn 2000W met een vliegwielsnelheid van 1km/h of cadans 10rpm: dat red er ook een Tacx Neo 2 denk ik niet).

Je test dit zelf eenvoudig in ERG mode met kleine versnellingen (bijv. 34x28). Dan heb je vrij snel een beeld van de boven-onderwaardes qua weerstand in een bepaalde versnelling. Doe je vervolgens hetzelfde in een grotere versnelling (52x11) dan liggen die boven-onderwaardes anders (‘hoger’ in het grafiekje hierboven).

TL;DR: elke direct drive trainer voldoet. Je moet soms alleen wat vaker schakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrAcid op 02-11-2020 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
MrAcid schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:04:
[...]
Ik twijfel of @BartNL dit nu ook bedoelt, maar het leest nu alsof de Flux S dit soort wattages op lage snelheden niet kan. Maar dat is dus niet zo.

Het grote verschil tussen goedkope(re) trainers en de dure versies is de weerstand (lees: vermogen dat jij moet trappen) dat ze kunnen leveren bij een lage vliegwielsnelheid (lees: cadans die jij moet trappen).
wat jij hier schrijft is niet zoals het werkt. Een direct drive remt je achterwiel / achteras en het is daarom dat het vermogen dat ze aankunnen bij een fictieve snelheid van je achterwiel geldt. De cadans die je daarbij trapt is daar via je versnelling aan gekoppeld. Daarom dat Tacx in de getoonde curve ook een specifieke versnelling noemt.
Het is wel degelijk zo dat alle trainers op lagere snelheid minder vermogen kunnen simuleren. Het is niet voor niets dat de trainers beperkt zijn in te simuleren helling en dat alle(?) software ook voorzien is van een setting om het effect van de virtuele helling te verminderen. Dat heeft als voordeel dat je trainer meer vermogen kan simuleren. In de virtuele wereld wordt op basis van je getrapte vermogen een snelheid berekend die dan niet meer klopt met de snelheid van je achteras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
Uiteindelijk is de conclusie wel correct, een Tacx flux heeft een prima bruikbare range, echter niet in1 versnelling. Als je een trainer specifiek voor ERG mode workouts koopt zou dat voor mij wel en dingetje zijn... uiteraard is het een luxeprobleem, maar ik ben zelf blij dat ik wat extra heb weggelegd voor de core

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 16:44
Vandaag de Flux S geleverd gekregen. Na het eten direct in elkaar gezet en geïnstalleerd. Daarna mijn ghetto pain cave vormgegeven en de eerste ritjes gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghwodw9CXP2qSn0404nwg_N4wOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dLPl9HzsyA4qU7nhoJF7Z4cc.jpg?f=user_large

Trainer is binnen een week geleverd door Decathlon, mazzel gehad. De Wahoo trainers zie ik veel langere levertijden voor staan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
Toevallig gezien dat op coolblue nog de wahoo kickr core in voorraad is. Direct eentje besteld. Al zal het niet voor direct zijn om erop te fietsen, gezien het mooie weer deze week :Y

Als leek, toch paar (misschien domme) vragen:
- de voorwielsteun, heb je hem echt nodig? Ik zie geen van wahoo, wel de skyliner. Ik heb nu wel een gravelbike, banden zijn dus wel wat dikker.
- de mat, lijkt mij nogal prijzig voor een mat, voldoet een gewone turnmat/ fitnessmat ook?
- de cassette tenslotte, ik heb een 2x11 shimano. Mag ik dan eender welke 11 speed cassette nemen? Want dat is mij niet echt duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
- bij een Wahoo niet (bij Tacx wel anders staat fiets niet horizontaal)
- gewone fitnessmat voldoet
- zolang je derailleur het aankan kun je elke cassette gebruiken. Omdat virtueel de bergen dichtbij zijn zou ik met een klimverzet rekening houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 01:21
Kluus schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:57:
[...]

Ik vind de Alpe in Zwift dan nog wel te doen op herhaling omdat daar die "mini game" in zit met bochten aftellen en je steeds een tussentijd krijgt. Dat werkt wel om mijn brein een klein beetje aan te houden en verder is het goede klimtraining. Dat gezegd hebbende heb ik die klim ook al een poos niet meer gedaan sinds ik klaar ben met Zwift hm's sprokkelen voor de Tron bike (1,5 jaar geleden) :+.

De Ventoux is inderdaad leuk in Zwift om een keer te doen en voor de herkenbaarheid na Chalet Reynard maar die zal ik verder ook niet vaak doen verwacht ik.
Zit er dus in de Ventoux klim geen tussenscore? Dat vind ik met de alpe inderdaad ook fijn. Moet de Ventoux nog eens proberen. Maar de alpe ga ik nog wel een paar keer proberen deze winter, maar dan met difficulty op 100%. Eens kijken of ik hem onder het uur kan krijgen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Market_Watcher schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:08:
Is de Tacx Bushido T1980 probleemloos compatibel met Zwift? De T2780 is dit, maar ik ben niet zeker of de oudere versie van de Bushido dit ook is.
Nope. De trainer is opzich wel okee, want de diameter van de rol is groter, dus je hebt een rustigere loop/minder geluid, meer contactoppervlak en dus geen/minder slip. We hadden eerst een bluemotion trainer met losse cadans/speedsensor, en dan heb je bijna hetzelfde, en dat was ik al tijdens de 7 dagen trial beu, dus meteen een t2780 gekocht toen. Nog geen spijt van gehad.

Zie ook https://zwift.com/hardware?__znl=en-eu

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pina schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:43:
Toevallig gezien dat op coolblue nog de wahoo kickr core in voorraad is. Direct eentje besteld. Al zal het niet voor direct zijn om erop te fietsen, gezien het mooie weer deze week :Y

Als leek, toch paar (misschien domme) vragen:
- de voorwielsteun, heb je hem echt nodig? Ik zie geen van wahoo, wel de skyliner. Ik heb nu wel een gravelbike, banden zijn dus wel wat dikker.
- de mat, lijkt mij nogal prijzig voor een mat, voldoet een gewone turnmat/ fitnessmat ook?
- de cassette tenslotte, ik heb een 2x11 shimano. Mag ik dan eender welke 11 speed cassette nemen? Want dat is mij niet echt duidelijk
Een mat: is maar net waar je hem neerzet. Bij ons staat ie in de garage op het beton. De mat die bij de bluemotion zat is nooit uit de doos gekomen...

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:39:
[...]

Zit er dus in de Ventoux klim geen tussenscore? Dat vind ik met de alpe inderdaad ook fijn. Moet de Ventoux nog eens proberen. Maar de alpe ga ik nog wel een paar keer proberen deze winter, maar dan met difficulty op 100%. Eens kijken of ik hem onder het uur kan krijgen.
Nope, er zit een extra finishlijn bij Chalet Reynard en ik weet niet zeker meer of je daar een tijd krijgt (sommige events en routes eindigen daar wel), maar goed dan heb je al een klim achter de rug die gelijkwaardig is aan de Alpe zelf. De Ventoux is nu eenmaal ook geen echte haarspeldbochten klim zoals de Alpe dus waar leg je dan de tussentijden.

Ze hebben het stuk tot aan het chalet net als de Alpe wel opgeleukt met wat scenery dingen die er in het echt niet zijn maar dat heb je op den duur wel gezien natuurlijk. Na het chalet is het gewoon het iconische maanlandschap, grotendeels zoals het in het echt ook is.

Het is zeker wel leuk om te doen hoor, zeker als je hem in het echt al eens hebt gedaan, voor de herkenbaarheid (en dus om de verschillen te spotten) en om je tijden te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Prulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:58:
Uiteindelijk is de conclusie wel correct, een Tacx flux heeft een prima bruikbare range, echter niet in1 versnelling. Als je een trainer specifiek voor ERG mode workouts koopt zou dat voor mij wel en dingetje zijn... uiteraard is het een luxeprobleem, maar ik ben zelf blij dat ik wat extra heb weggelegd voor de core
check! opzich gaat het ook wel in een versnelling (alleen de "pauze" momenten moet je even terugschakelen) maar gisteren had ik een paar interval blokjes waar je je cadans moest verhogen en tegelijkertijd het wattage naar beneden ging en toen snapte hij er helemaal niets meer van en moest ik blijven schakelen om te zorgen dat hij toch nog enigszins in de buurt kwam van het wattage...nu denk ik dat het bij die van mij heel extreem is en dat er iets mis is maar ja ik heb geen zin om hem nu weg te sturen voor reparatie zolang hij nog redelijk bruikbaar is...

ik moet ook alles in hele hoge versnellingen doen om het een beetje stabiel te houden.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:26:
[...]

check! opzich gaat het ook wel in een versnelling (alleen de "pauze" momenten moet je even terugschakelen) maar gisteren had ik een paar interval blokjes waar je je cadans moest verhogen en tegelijkertijd het wattage naar beneden ging en toen snapte hij er helemaal niets meer van en moest ik blijven schakelen om te zorgen dat hij toch nog enigszins in de buurt kwam van het wattage...nu denk ik dat het bij die van mij heel extreem is en dat er iets mis is maar ja ik heb geen zin om hem nu weg te sturen voor reparatie zolang hij nog redelijk bruikbaar is...

ik moet ook alles in hele hoge versnellingen doen om het een beetje stabiel te houden.
ja.. ik zat ff te kijken naar je workout plaatje op strava. Zonder ERG zou het nog makkelijker moeten zijn om de target vast te houden. Het gekke is dat het ook mis gaat bij targets die dicht bij elkaar liggen, het probleem waar hier veel over gesproken wordt is vooral van toepassing als je van een laag target naar een hoog target gaat, maar de main intervallen hebben enkel wat variatie in een range die in de meeste versnellingen wel gewoon beschikbaar moet zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxzeSwbW5MqRUnNtZ_eK5XUhZMc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UjfIoWfh7DZWbVssqY8OiWYB.png?f=user_large
de kleine stapjes, zeker die naar beneden zouden geen probleem moeten zijn.
bij mij ziet het dezelfde workout er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4BIexir5EIJrGdZ2N2v-SOheSw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XAZusW5EvGz1GJh3GnnIglvy.png?f=user_large

en dit is een andere workout van iemand anders, maar deze is zonder ERG gedaan, zelfs dan is het een stuk smoother
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kq9lk5wxlieqrArmnPshbiXTFX8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0vn0r4zkBcdG41qcdRBPoJHo.png?f=user_large

ik zou in ieder geval ff contact opnemen, wie weet kunnen ze em swappen voor je, nee heb je, ja kan je krijgen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:41:
[...]

ja.. ik zat ff te kijken naar je workout plaatje op strava. Zonder ERG zou het nog makkelijker moeten zijn om de target vast te houden. Het gekke is dat het ook mis gaat bij targets die dicht bij elkaar liggen, het probleem waar hier veel over gesproken wordt is vooral van toepassing als je van een laag target naar een hoog target gaat, maar de main intervallen hebben enkel wat variatie in een range die in de meeste versnellingen wel gewoon beschikbaar moet zijn
[Afbeelding]
de kleine stapjes, zeker die naar beneden zouden geen probleem moeten zijn.
bij mij ziet het dezelfde workout er zo uit:
[Afbeelding]

en dit is een andere workout van iemand anders, maar deze is zonder ERG gedaan, zelfs dan is het een stuk smoother
[Afbeelding]

ik zou in ieder geval ff contact opnemen, wie weet kunnen ze em swappen voor je, nee heb je, ja kan je krijgen
ja die workout van gisteren was gewoon echt niet te doen...heb op een gegeven moment maar gewoon geprobeerd om er boven te blijven (en zelfs dat was onmogelijk) maar bij andere workouts ging het wel iets beter maar nog steeds bagger.

ik ga inderdaad wel even met Garmin contact opnemen...desnoods betaal ik wel €100,- bij voor een NEO als ze die wel kunnen leveren :+ :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 08:11
@Nutterd ik weet niet waar jij je tacx hebt aangeschaft? Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn wahoo kickr snap. Deze werkte niet meer goed, ik heb contact gehad met Mantel en aangegeven dat het binnen de garantie viel etc. En aangegeven dat ik indien mogelijk wel een upgrade wilde (Kickr Core). Zij waren hiermee akkoord, nu ben ik super tevreden met mijn core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 18:02
Dank, dat artikeltje is zeer helder. Geen ondersteuning voor non-Tacx trainers op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

pier87 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:22:
@Nutterd ik weet niet waar jij je tacx hebt aangeschaft? Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn wahoo kickr snap. Deze werkte niet meer goed, ik heb contact gehad met Mantel en aangegeven dat het binnen de garantie viel etc. En aangegeven dat ik indien mogelijk wel een upgrade wilde (Kickr Core). Zij waren hiermee akkoord, nu ben ik super tevreden met mijn core.
ik heb hem bij Math Salden gekocht (enige plek waar hij toen op voorraad was) ga er eens even mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BartNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:42:
[...]

wat jij hier schrijft is niet zoals het werkt. Een direct drive remt je achterwiel / achteras en het is daarom dat het vermogen dat ze aankunnen bij een fictieve snelheid van je achterwiel geldt. De cadans die je daarbij trapt is daar via je versnelling aan gekoppeld. Daarom dat Tacx in de getoonde curve ook een specifieke versnelling noemt.
Het is wel degelijk zo dat alle trainers op lagere snelheid minder vermogen kunnen simuleren. Het is niet voor niets dat de trainers beperkt zijn in te simuleren helling en dat alle(?) software ook voorzien is van een setting om het effect van de virtuele helling te verminderen. Dat heeft als voordeel dat je trainer meer vermogen kan simuleren. In de virtuele wereld wordt op basis van je getrapte vermogen een snelheid berekend die dan niet meer klopt met de snelheid van je achteras.
Je hebt gelijk, dit had ik in mijn post ook proberen te verwoorden.
MrAcid schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:04:
[...]

In de praktijk: bij een goedkope(re) trainer moet je soms/vaker schakelen om een bepaald wattage aan weerstand te krijgen dan bij een dure trainer. Echter, alle trainers leveren “gewoon” 0-1000/1500/2000W aan weerstand conform hun specificaties en er zijn maar heel weinig praktische use cases/ranges die geen enkele trainer haalt (een voorbeeld zou zijn 2000W met een vliegwielsnelheid van 1km/h of cadans 10rpm: dat red er ook een Tacx Neo 2 denk ik niet).
De praktijk ligt denk ik inderdaad (jouw punt) genuanceerder dan 2000W bij 1 km/h. Dure trainers zijn daar dus weldegelijk beter in.

De vraag is alleen: wie gaat er met cadans 40rpm met 600W fietsen. In de praktijk niemand (die z'n knieën wil behouden).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:57
MrAcid schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:58:
De vraag is alleen: wie gaat er met cadans 40rpm met 600W fietsen. In de praktijk niemand (die z'n knieën wil behouden).
Mensen die een lekker geroosterd broodje willen voor lunch:
YouTube: Olympic Cyclist Vs. Toaster: Can He Power It?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
MrAcid schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:58:
[...]
jammer genoeg ontbreekt in jouw voorbeeld elk realisme.
Tacx geeft zelf op dat de Flux maximaal een 10% gradiënt voor iemand van 75kg kan simuleren. Houdt er dan rekening mee dat wanneer je meer of minder weegt de maximale gradiënt evenredig mee verandert. In de praktijk betekend voor iedereen een maximale gradiënt die je virtueel tegen kunt komen en de Tacx Flux niet realistisch kan simuleren. Hoe erg dat is en of je daarom een andere trainer moet kopen kan ik niet voor een ander bepalen. Zelf zou ik een Tacx Neo2T kopen.
Dat je een afweging maakt of de Neo2T de hogere prijs waard is t.o.v. de Flux S begrijp ik wel maar laat je dan niet misleiden door onrealistische voorbeelden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 07:16
Haha ik had die al eens gezien inderdaad. De benen en spieren van die kerel; echt een gorilla... Hij trekt dat stuurtje ook zo'n beetje van die fiets af :D En dan kun je dus net een broodje roosteren. Absurd en doet je wel beseffen hoeveel energie we eigenlijk gebruiken op een gemiddeld dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die organisaties hangen aan elkaar van de vrijwilligers, en daar kunnen we ze heel dankbaar voor zijn.
M.i. niet meer dan fatsoenlijk om te betalen voor de rondjes die je (regelmatig) aandoet.

[ Voor 30% gewijzigd door Smultie op 03-11-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
poe, wat een beer :D

ik krijg in 20 seconden die boterham niet gaar ben ik bang :)

maar hoe lang hij op die lage cadans door kan blijven gaan, ongelooflijk, het lijkt erop dat ie in ERG mode zo lang mogelijk 700 watt probeert vast te houden, als ik dat zou proberen en het gaat een beetje richting klaar, en de cadans zakt (onder de 80 ofzo), dan is het ook direct klaar, dan kan ik echt niet nog even x seconden met 50 rpm door stoempen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oeh, ik heb dit jaar 22s 698 W getrapt, aldus intervals.icu (<----- géniale site btw), maar ik gok dat die Duitser dat wat langer volhield :)

(Als m'n wiskunde van ~25 jaar geleden me niet in de steek laat, zou dit 52.92s op 700 watt zijn )
Whoops, alsnog fout: 108 seconden!

[ Voor 34% gewijzigd door Smultie op 03-11-2020 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:49
Smultie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:42:
Oeh, ik heb dit jaar 22s 698 W getrapt, aldus intervals.icu (<----- géniale site btw), maar ik gok dat die Duitser dat wat langer volhield :)

(Als m'n wiskunde van ~25 jaar geleden me niet in de steek laat, zou dit 52.92s op 700 watt zijn )
Netjes hoor, heb gekeken met dat intervals.icu (idd heel nice!) en kom nog niet tot de helft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrTYLwi4CKMEj4O5lqFU3DscOgY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZX8SywQvScKvNNmMgDrJ3FxP.png?f=user_large

Ik ben alleen nog niet helemaal gewend aan echt sprinten op mijn trainer. Ik ben nog steeds bang dat ik omval (dit overkwam me bijna bij een Wattbike).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:46
Ik ben duidelijk nog een Zwift newbie. Ik had gisteren een rondje Jungle Circuit gedaan en de gemiddelde snelheid lag een stuk lager dan normaal. Ik kwam er net pas achter dat op dat onverharde rondje wielkeuze belangrijk is voor de rolweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 11:46
Ik heb een vraag over de categorieën van de races van zwift.
Ik heb nu 3 tal races gedaan in zwift en wordt absoluut niet eerste de laatste races 6e en 7e en de eerste keer zelfs 30e .
Ik rijdt in de B categorieen mee. De laatste race had ik een W/kg gereden van 4.12 en nu ben ik gediskwalificeerd in zwift power vanwege een te hoge W/kg voor mijn categorie. Hoe kan het dan dat degene die boven mij zijn geëindigd wel gewoon gekwalificeerd zijn met een hogere W/kg.

https://zwiftpower.com/events.php?zid=1172699

Hierbij een link naar het event. Ikzelf ben Tobias Hopman. Misschien kan iemand advies geven hoe het nu zit. Je kunt mij zien als je naar unfiltered gaat.

Ps. Ik ga elke race helemaal stuk en voel me nog niet helemaal klaar om nog dieper te moeten om bij de A mee te komen. @Kluus @Ypuh volgens mij hebben jullie hetzelfde met dat je een beetje tussen de A en B schommeld. Het moet voor mijn gevoel ook een beetje leuk zijn en je hoeft niet elke keer volledig tot het gaatje te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

blauwester schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:43:
Ik heb een vraag over de categorieën van de races van zwift.
Ik heb nu 3 tal races gedaan in zwift en wordt absoluut niet eerste de laatste races 6e en 7e en de eerste keer zelfs 30e .
Ik rijdt in de B categorieen mee. De laatste race had ik een W/kg gereden van 4.12 en nu ben ik gediskwalificeerd in zwift power vanwege een te hoge W/kg voor mijn categorie. Hoe kan het dan dat degene die boven mij zijn geëindigd wel gewoon gekwalificeerd zijn met een hogere W/kg.

https://zwiftpower.com/events.php?zid=1172699

Hierbij een link naar het event. Ikzelf ben Tobias Hopman. Misschien kan iemand advies geven hoe het nu zit. Je kunt mij zien als je naar unfiltered gaat.

Ps. Ik ga elke race helemaal stuk en voel me nog niet helemaal klaar om nog dieper te moeten om bij de A mee te komen. @Kluus @Ypuh volgens mij hebben jullie hetzelfde met dat je een beetje tussen de A en B schommeld. Het moet voor mijn gevoel ook een beetje leuk zijn en je hoeft niet elke keer volledig tot het gaatje te gaan.
Ja klopt, ik win ook nooit bij B en sta nu ook weer op het punt om gepromoveerd te worden naar A. Bij mij komt het doordat ik explosiviteit mis die anderen wel hebben terwijl mijn 20 minuten meer dan prima is voor de A's. Bij de B kom ik daardoor de hele race lekker in de eerste groep mee maar in de laatste halve kilometer wordt ik helemaal zoek gereden.

Ik ga me voortaan maar weer inschrijven bij A om te voorkomen dat ik straks ook een WKG filter krijg, dat deed ik in het begin van dit indoor seizoen ook al en ook toen had ik eigenlijk hetzelfde probleem als ik nu bij de B's heb met als enige verschil dat ik iets harder mijn best moest doen om in de groep te blijven. Uiteindelijk vind je ttoch wel competitie al is het om een lagere plek.

Overigens is bij de laatste Zwift NL race bijna de hele top 10 gepromoveerd omdat er toevallig de Watopia Epic KOM in zat, mooie FTP test van zo'n 20 minuten waardoor iedereen door de mand viel. Dus we zijn niet de enige die hier mee zitten, al die top 10/20's bij de B zijn gasten met zo'n 4W/kg FTP en kunnen ook wel met A mee ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
Kluus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:11:
[...]

Ja klopt, ik win ook nooit bij B en sta nu ook weer op het punt om gepromoveerd te worden naar A.
Fijn te horen dat ik niet alleen mee zit. Juist het gemis aan dat explosieve is ook mijn probleem. Zeker aan het eind van een rit als ik al helemaal stuk ben. Ik geloof dat ik ook gewoon niet slim race maar te vaak aan kop rijdt en te weinig in het wiel van de anderen. Maar zal me volgende keer ook maar bij de A inschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:28
Een race winnen vergt meer dan alleen hard fietsen. Ik mis vaak ook net de explosiviteit voor de laatste sprint. Vorig jaar wel een paar keer 2e en 3e geworden in de B's volgens mij, maar de groep is in de breedte dit jaar een stuk groter geworden en het wordt dus lastig ze echt los te rijden op het vlakke of kort een klimmetje. Op een lange klim zoals de laatste race werd de hele top-10 zo'n beetje gepromoveerd, dus daar bleek ook wel dat de meeste eigenlijk net boven de 4 W/Kg zitten en in de A's thuis horen.

Verwacht zelf deze winter ergens ook wel naar de A's te gaan. Nog een %'tjes winnen en beetje afhankelijk van de parcoursen. Tot die tijd doe ik gewoon m'n best om een race te winnen en hou verder Zwiftpower aan. Als die zegt dat ik naar de A's moet dan is dat duidelijk. Met mannen zoals Kluus, Jacek (die de afgelopen competitie won) en waarschijnlijk jij dus ook Blauwester, kunnen we vast een leuk/concurrerend middenveld vormen. Je rijdt dan misschien niet voor de winst, maar op een goeie dag kan de één misschien net wel bij de kopgroep blijven en de ander niet. Dat soort duels zijn voor mij minstens net zo leuk hoor. Uiteindelijk gaat het mij gewoon om een goede training en lekker gevoel over te houden. Liever een spannende race net verliezen dan een saaie race winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
blauwester schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:43:
Hoe kan het dan dat degene die boven mij zijn geëindigd wel gewoon gekwalificeerd zijn met een hogere W/kg.
in de B category zit de hele top 10 nu onder de 3.9 W/kg. Enige uitzondering is de 13 jarige winnaar die 37kg zou wegen. Die heeft geluk / maakt misbruik van het feit dat Zwiftpower naast je w/kg ook naar absoluut vermogen kijkt. Wanneer je dan een rit hebt met veel hoogtemeters ben je tegen zo iemand kansloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
BartNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:54:
[...]

in de B category zit de hele top 10 nu onder de 3.9 W/kg.
Hoe bedoel je? De rest is inmiddels al geschrapt uit de uitslag? Als je ziet wie er allemaal uitgefilterd zijn dan waren er behoorlijk wat meer renners in de top-10. Volgens mij waren Kluus en ik 17 en 18 in Zwift en 8 en 9 op ZP afgelopen woensdag.

ZP is tergend langzaam op dit moment, dus geen zin om te checken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 03-11-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
Ypuh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:51:
Met mannen zoals Kluus, Jacek (die de afgelopen competitie won) en waarschijnlijk jij dus ook Blauwester, kunnen we vast een leuk/concurrerend middenveld vormen. Je rijdt dat misschien niet voor de winst, maar op een goeie dag kan de één misschien net wel bij de kopgroep blijven en de ander niet. Dat soort duels zijn voor mij minstens net zo leuk hoor. Uiteindelijk gaat het mij gewoon om een goede training en lekker gevoel over te houden. Liever een spannende race net verliezen dan een saaie race winnen.
Helemaal met je eens hoor. Voelde allen toch na harde inspanning gediskwalificeerd te worden ofzo. Zal ook gouw proberen eens lekker met ZwiftNL races mee te doen is voor mij in m'n privé een wat lastig te plannen tijd. Een beetje laat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
ik heb via de link van @blauwester de ZP event uitslag van 'TEAM VEGAN Tofu Tornado' van vanmiddag 17:30 bekeken en de B rijders daar zitten nu allemaal onder de 3.9 w/kg. Tobias is daar de enige gefilterde Nederlander. Waarschijnlijk bedoel jij een ander event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
BartNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:04:
[...]

ik heb via de link van @blauwester de ZP event uitslag van 'TEAM VEGAN Tofu Tornado' van vanmiddag 17:30 bekeken en de B rijders daar zitten nu allemaal onder de 3.9 w/kg. Tobias is daar de enige gefilterde Nederlander. Waarschijnlijk bedoel jij een ander event?
Bedankt, ja ging inderdaad om diegene die eerste is geworden. De rest was onder die magische grens van 3.9 gebleven... :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iWI9c8uordRuVmw3oYsUFu9hQ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ovSH1BHSEx9nEZ7XGOMvTNo7.png?f=user_large
wanneer je 37kg weegt zou je zelfs met 249W en daarmee 6,7 w/kg nog in de B categorie mogen racen :*)

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 03-11-2020 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nu heb ik ook even zitten kijken (initieel reageerde ik vooral op de "PS") maar ik vind het toch ook maar vreemd.

- Zwiftpower geeft bij je categorie nog gewoon aan dat je B bent, terwijl je al een aantal keer gemiddeld boven de 4W/kg gemiddeld hebt gezeten. Ik kom een keer boven de 4W/kg (en een aantal keer in de buurt) en krijg al een "Almost A". Ik snap dat algoritme ook niet helemaal dan of komt het omdat het bij @blauwester nog maar op basis van 4 ritten is?
- Je Zwiftpower categorie is gewoon netjes B dus, en de regels van betreffende race zeggen "ZwiftPower category overrides wkg". Hoe zit dat dan, je hield je volgens mij netjes aan de gestelde regels ook al zat je iets boven de W/kg.

Edit: Of is hier handmatig achteraf gefilterd? Bij die Team Vegan ritjes mag je wel verwachten dat er lui met principes achter de knoppen zitten natuurlijk. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 03-11-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
BartNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:07:
- bij een Wahoo niet (bij Tacx wel anders staat fiets niet horizontaal)
- gewone fitnessmat voldoet
- zolang je derailleur het aankan kun je elke cassette gebruiken. Omdat virtueel de bergen dichtbij zijn zou ik met een klimverzet rekening houden.
De cassette van mijn fiets is een Shimano 105 CS-HG700, 11-34T. In de fietswinkel zeiden ze mij de Shimano CS-R8000 te nemen. Maar ik zie dat het wel een 11 speed is, maar met minder tanden 14-28T. Maakt dat veel uit of kijk ik beter naar een Shimano 11 speed met hetzelfde aantal tanden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

pina schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:00:
[...]

De cassette van mijn fiets is een Shimano 105 CS-HG700, 11-34T. In de fietswinkel zeiden ze mij de Shimano CS-R8000 te nemen. Maar ik zie dat het wel een 11 speed is, maar met minder tanden 14-28T. Maakt dat veel uit of kijk ik beter naar een Shimano 11 speed met hetzelfde aantal tanden?
De R8000 Ultegra is er in meerdere samenstellingen waaronder de 11-34 die je ook al op je fiets hebt. Een 14-28 vind ik zeer specifiek en zou ik sowieso niet kiezen.

Dat gezegd hebbende zou ik gewoon voor de R7000 105 gaan (ziedaar op precies die cs-hg700 die je al hebt tussen staan ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 03-11-2020 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
Kluus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:47:
Nu heb ik ook even zitten kijken (initieel reageerde ik vooral op de "PS") maar ik vind het toch ook maar vreemd.

- Zwiftpower geeft bij je categorie nog gewoon aan dat je B bent, terwijl je al een aantal keer gemiddeld boven de 4W/kg gemiddeld hebt gezeten. Ik kom een keer boven de 4W/kg (en een aantal keer in de buurt) en krijg al een "Almost A". Ik snap dat algoritme ook niet helemaal dan of komt het omdat het bij @blauwester nog maar op basis van 4 ritten is?
- Je Zwiftpower categorie is gewoon netjes B dus, en de regels van betreffende race zeggen "ZwiftPower category overrides wkg". Hoe zit dat dan, je hield je volgens mij netjes aan de gestelde regels ook al zat je iets boven de W/kg.

Edit: Of is hier handmatig achteraf gefilterd? Bij die Team Vegan ritjes mag je wel verwachten dat er lui met principes achter de knoppen zitten natuurlijk. >:)
Dat is precies mijn punt. Je start in de categorie waar je thuis hoort volgens zwiftpower en door omstandigheden, frisse benen en finish van 8km bergop kom je boven je vermogen uit not much that I can do my friend.

Ik denk idd dat het de vegane principes zijn. Ik heb ook aardig wat keren het woord tofuridder gebruikt toen 4 man 8 km bij mij in het wiel hingen en gewoon weigerden op kop te rijden. >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
pina schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:00:
[...]

Als je op 100% difficulty wilt klimmen in zwift kan je beter je 11-34 cassette op je trainer zetten en als je voornamelijk vlak in NL buiten fietst kan je die 14-28 mooi voor buiten gebruiken.
Voor erg mode maakt het niks uit, verder zou ik persoonlijk ook geen Ultegra nemen voor een trainer, maar gewoon 105

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:14:
[...]

Als je op 100% difficulty wilt klimmen in zwift kan je beter je 11-34 cassette op je trainer zetten en als je voornamelijk vlak in NL buiten fietst kan je die 14-28 mooi voor buiten gebruiken.
Voor erg mode maakt het niks uit, verder zou ik persoonlijk ook geen Ultegra nemen voor een trainer, maar gewoon 105
Eens, maar dan nog is een 14-28 een beetje vreemd vind ik, als je een klein verloop wil voor het vlakke zou ik eerder naar 12-25 kijken, en die is er ook gewoon als 105 in tegenstelling tot de 14-28.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:17:
[...]

Eens, maar dan nog is een 14-28 een beetje vreemd, als je een klein verloop wil voor het vlakke zou ik eerder naar 12-25 kijken, en die is er ook gewoon als 105.
Ja, heb je ook gelijk in. Uiteindelijk ligt het ook nog aan je tandwielen voor. Maar met een compact zou ik inderdaad ook geen 14 willen

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
blauwester schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:11:
[...]

Dat is precies mijn punt. Je start in de categorie waar je thuis hoort volgens zwiftpower en door omstandigheden, frisse benen en finish van 8km bergop kom je boven je vermogen uit not much that I can do my friend.

Ik denk idd dat het de vegane principes zijn. Ik heb ook aardig wat keren het woord tofuridder gebruikt toen 4 man 8 km bij mij in het wiel hingen en gewoon weigerden op kop te rijden. >:) >:)
volgens mij klopt je DQ volgens de huidige eerder dit jaar aangescherpte regels wel zie https://www.zwiftpower.com/viewtopic.php?f=11&t=8814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Van Zwift Nederland:
Vanavond starten we weer met een nieuwe race serie, de Zwift NL Racing League. 8 weken/etappes, waarbij de beste 6 resultaten meetellen voor het eindklassement. Er gaat geklommen worden, gesprint en een iTT kan er ook nog zomaar bij zitten....voor ieder wat wils dus.

Wij trappen vanavond om 20.00uur af met de eerste etappe en dat is er gelijk eentje...Surrey Hills (Londen). Dat wordt gelijk knallen.

Tot vanavond!

Inschrijven via: https://zwift.com/events/view/1176013

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/123752406_3462700153765901_2238843276398193529_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=2&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=R2LJEaJdSWQAX8fbI6O&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=0a726b27632d1511c952251d453859ac&oe=5FC81D47
Over 8 weken vind ik altijd een stuk leuker dan 4. Dan maakt het ook wat minder uit als er 2-4 sprints in zitten (die verder voor weinig spanning/verschil zorgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
ze beginnen wel gelijk veel klimwerk en het profiel is daarbij selectief met de beklimmingen. Komt waarschijnlijk door de Zwift meetpunten maar Leith Hill klim begint al stuk eerder voor meetpunt en Box Hill is niet veel anders dan Fox Hill maar blijkbaar geen klim. Leuke rit wanneer je goed bergop bent ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Pff dat wordt inderdaad knallen vanavond en ik twijfel nog steeds over de juiste categorie. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:00:
Pff dat wordt inderdaad knallen vanavond en ik twijfel nog steeds over de juiste categorie. :+
Lastig inderdaad. Je mag nog starten in de B's maar zult halverwege waarschijnlijk wel naar de A's gaan. Dan raak je je plekje in het AK wel kwijt lijkt me.

Vreemd trouwens, ik zie dat mijn avg. de laatste 90 dagen iets hoger is, maar ik heb nog niet boven de 4 W/Kg gereden. Voor mij geldt hetzelfde dus.

Ypuh:
95% of 20min 319watts / 3.94wkg
95% of 20min 308watts / 3.93wkg
95% of 20min 307watts / 3.86wkg
Average 311watts / 3.91wkg

Kluus:
95% of 20min 328watts / 4.01wkg
95% of 20min 313watts / 3.82wkg
95% of 20min 312watts / 3.81wkg
Average 318watts / 3.88wkg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:13:
[...]

Lastig inderdaad. Je mag nog starten in de B's maar zult halverwege waarschijnlijk wel naar de A's gaan. Dan raak je je plekje in het AK wel kwijt lijkt me.

Vreemd trouwens, ik zie dat mijn avg. de laatste 90 dagen iets hoger is, maar ik heb nog niet boven de 4 W/Kg gereden. Voor mij geldt hetzelfde dus.

Ypuh:
95% of 20min 319watts / 3.94wkg
95% of 20min 308watts / 3.93wkg
95% of 20min 307watts / 3.86wkg
Average 311watts / 3.91wkg

Kluus:
95% of 20min 328watts / 4.01wkg
95% of 20min 313watts / 3.82wkg
95% of 20min 312watts / 3.81wkg
Average 318watts / 3.88wkg
Klopt ja, dus die ene keer boven de 4 is de trigger geweest, maar ik verwacht inderdaad dat als dat nog een keer gebeurt ik een bump krijg. Ik ga gewoon met de A's mee, das wel zo eerlijk en dan doe ik alvast mee in dat klassement inderdaad.

Verder wel leuk dat het nu over 8 weken is en inderdaad over de 6 beste resultaten, dan kan je er tenminste 1 of 2 missen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 04-11-2020 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
@Kluus Ik ben zelf vanavond ook sterk in de verleiding om mee te doen aan de Zwift NL race. En daar ze vannacht met zwiftpower mijn categorie hebben aangepast naar A heb je in ieder geval een soort van 'lotgenoot' die met de A mee doet. (en bij mijn rit van gisteren is de DQ ook weggehaald, raar...)

Trouwens ik heb nog niet veel ervaring met Zwift maar irl zijn ritten met veel bergop ook wel de ritten waar je gemakkelijk hogere wattages pushed; dat icm intensiever rijden in Zwift de laatste tijd verwacht ik dat je vanavond alweer over die 4 W/kg komt en misschien dan al gebumped wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:22:
Van Zwift Nederland:

[...]

Over 8 weken vind ik altijd een stuk leuker dan 4. Dan maakt het ook wat minder uit als er 2-4 sprints in zitten (die verder voor weinig spanning/verschil zorgen).
Zag de route van de week al op Zwiftpower staan, 46km met meer als 1000hm sla ik even over.
Is nog weer een stuk pittiger als die van vorige week en die vond ik al weinig aan :P

Hopelijk kan ik nog wel 6 van de andere ritten rijden, want toch wel leuk om in het klassement te staan.
Misschien dat ze nu met punten gaan werken ipv met totale tijd gefietst?

Succes voor de heren die wel gaan rijden vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
BartNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:24:
[Afbeelding]
wanneer je 37kg weegt zou je zelfs met 249W en daarmee 6,7 w/kg nog in de B categorie mogen racen :*)
Ik weet dat dit misschien geen serieuze opmerking is, maar je word dan toch gepromoveerd aan de hand van te hoge w/kg? Als je een van de 2 te hoog hebt moet je over volgens zp, dacht ik.

Dat is waar ik vorig jaar in elk geval tegenaan liep. Laag gewicht, redelijk w/kg, relatief laag absoluut vermogen, dus vlakke races in mijn eigen zp categorie kon ik niet in de groep finishen door het lage absolute vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Reynouts schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:37:
[...]

Ik weet dat dit misschien geen serieuze opmerking is, maar je word dan toch gepromoveerd aan de hand van te hoge w/kg? Als je een van de 2 te hoog hebt moet je over volgens zp, dacht ik.

Dat is waar ik vorig jaar in elk geval tegenaan liep. Laag gewicht, redelijk w/kg, relatief laag absoluut vermogen, dus vlakke races in mijn eigen zp categorie kon ik niet in de groep finishen door het lage absolute vermogen.
Nee, ze hanteren een gewicht van 60kg of 62,5kg voor de omrekening dus je moet wel heel weinig wegen om daarmee in de problemen te komen. Qua absoluut FTP vermogen weet ik zeker dat dat op zich geen reden is om je een categorie hoger te laten fietsen. Beide B rijders hierboven zouden anders nooit aan een B race mee hebben mogen doen en ik zou dan zelf op basis van 250W FTP in een fitte bui ook A rijder zijn en ik ben verre van dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
BartNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:03:
[...]

Nee, ze hanteren een gewicht van 60kg of 62,5kg voor de omrekening dus je moet wel heel weinig wegen om daarmee in de problemen te komen. Qua absoluut FTP vermogen weet ik zeker dat dat op zich geen reden is om je een categorie hoger te laten fietsen. Beide B rijders hierboven zouden anders nooit aan een B race mee hebben mogen doen en ik zou dan zelf op basis van 250W FTP in een fitte bui ook A rijder zijn en ik ben verre van dat :P
En andersom? Ik meen toch echt dat je door enkel een te hoog w/kg over je laatste drie races een upg krijgt en je categorie in zp aangepast wordt. Ook al is je absoluut vermogen niet te hoog.

Jij hebt het in je laatste zin over enkel een te hoog absoluut vermogen. Dat is inderdaad geen reden in om te promoveren volgens zp. Maar een te hoog w/kg alleen wel. En dat maakt het nog moeilijker voor mensen die wel promoveren aan de hand van enkel hun w/kg, want de hoge absolute wattages zeggen in de meeste races meer dan w/kg.

Als dat niet klopt wat ik zeg, kom ik misschien weer meedoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Reynouts schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:13:
[...]
...want de hoge absolute wattages zeggen in de meeste races meer dan w/kg.

Als dat niet klopt wat ik zeg, kom ik misschien weer meedoen :P
dat laatste klopt in de ZwiftNL races volgens mij niet omdat je op tijd wordt geclassificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Huh? Sorry, volgens mij mis ik iets.. of praten we langs elkaar heen.

Met een hoog absoluut wattage ga je (met uitzondering van berg op) toch over het algemeen harder? Zeker in Zwift. Heel gesimplificeerd gezegd: iemand die gemiddeld 300 watt trapt en 100 kilo weegt (3,0 W/kg) is eerder binnen op een voornamelijk vlakke race dan iemand die 222 watt trapt en 60 kilo weegt (3,7 W/kg). De grap is dat de laatste een categorie hoger moet rijden.

Hetzelfde zou je kunnen zeggen voor klimwedstrijden, maaaar met enkel een hoger W/kg moet je dus promoveren (andersom niet). Daarom is het misschien een beetje scheef. De races die ik heb gedaan waren ook voornamelijk vlak, met een korte klim op het einde bijvoorbeeld. Maar dat kan natuurlijk veranderd zijn en anders zijn in specifieke ZwiftNL races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Reynouts schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:17:
Huh? Sorry, volgens mij mis ik iets.. of praten we langs elkaar heen.
dat sowieso want als zwaardere rijder denk ik dat lichtere rijders in Zwift in het voordeel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:40
BartNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:06:
[...]

dat sowieso want als zwaardere rijder denk ik dat lichtere rijders in Zwift in het voordeel zijn ;)
Is in het echt ook zo, behalve in een afdaling of tijdens een sprint!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

blauwester schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:32:
@Kluus Ik ben zelf vanavond ook sterk in de verleiding om mee te doen aan de Zwift NL race. En daar ze vannacht met zwiftpower mijn categorie hebben aangepast naar A heb je in ieder geval een soort van 'lotgenoot' die met de A mee doet. (en bij mijn rit van gisteren is de DQ ook weggehaald, raar...)

Trouwens ik heb nog niet veel ervaring met Zwift maar irl zijn ritten met veel bergop ook wel de ritten waar je gemakkelijk hogere wattages pushed; dat icm intensiever rijden in Zwift de laatste tijd verwacht ik dat je vanavond alweer over die 4 W/kg komt en misschien dan al gebumped wordt.
Pff dat viel nogal tegen. Vooraf had ik al verwacht hier niet gebumped te worden omdat deze klimmen te kort zijn. Maar goed, verder ging het ook voor geen meter vanavond. Wel mooi dat @Ypuh er ook was bij de A's en die is voor zo ver ik heb kunnen zien wel bij het laatste groepje kunnen blijven.

Ik moest halverwege de tweede klim lossen terwijl iedereen achter mij opgaf. Ik heb hem wel uitgereden om de route af te vinken en omdat het toch wel een goede training is, maar had weinig zin meer op een gegeven moment. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blauwester
Kluus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:13:
[...]

Pff dat viel nogal tegen. Vooraf had ik al verwacht hier niet gebumped te worden omdat deze klimmen te kort zijn. Maar goed, verder ging het ook voor geen meter vanavond. Wel mooi dat @Ypuh er ook was bij de A's en die is voor zo ver ik heb kunnen zien wel bij het laatste groepje kunnen blijven.

Ik moest halverwege de tweede klim lossen terwijl iedereen achter mij opgaf. Ik heb hem wel uitgereden om de route af te vinken en omdat het toch wel een goede training is, maar had weinig zin meer op een gegeven moment. :P
Bij mij viel de internet weg. Ik was zo enorm pissed!!!!!! Echt super irritant! Maar was ook echt een enorm harde route met zo veel hoogtemeters

Vond het wel heel leuk de eerste 10 km zo samen op te rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door blauwester op 04-11-2020 22:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:13:
[...]

Haha, vond het inderdaad wel een beetje sneu om je daar zo rond te zien dwalen in niemandsland maar af laten zakken had ook geen zin. Ik heb uiteindelijk wel een leuke race gehad. Zat aan het begin zo rond plek 25-30 en had al snel een groepje van 5 man te pakken samen met Kluus. Met dat groepje konden we de afvallers uit de kopgroep oppikken waardoor we ineens voor een plek in de top-20 konden rijden, maar deze groep was er vooral op uit om mensen eraf te rijden i.p.v. samen te werken.

Denk dat je er uiteindelijk wel bij had kunnen blijven @Kluus, dus misschien gewoon een wat mindere dag? Op 2-3 momenten is er even aangezet en uiteindelijk waren we nog met z'n 3'en. Heel even zagen we nog de #17 rijden en ook de nummers 14-16 waren nog wel in beeld, maar zoals gezegd ons groepje was er op uit om mensen los te rijden en keken vooral achteruit i.p.v. vooruit (ik vond het ook wel prima zo, kon ze alleen toch niet losrijden).

In de 'sprint' 2e geworden van de 3 die er nog over waren, en uiteindelijk 19e in de einduitslag. Best tevreden mee, al zag ik die eerste 15~ man aan het begin van de klim allemaal al 6+ W/Kg trappen. Ik heb niet de illusie dat ik daar ooit bij aan kan haken (met 5 W/Kg voor een paar minuten houdt het echt wel op).

Het zou leuk zijn als de A's net zo druk wordt als de B's. Bij de A's deden er maar 37 mee, en bij de B's meestal zo'n 70-90+ man. Dan is er meer sprake van een peloton en heb je als 2e groep nog kans om het gat naar de koplopers te dichten. Door die grote groep rijden de B's uiteindelijk ook harder dan de A's. Het heeft weinig zin om 4.5 W/Kg gemiddeld te gaan trappen als je nog met z'n 3'en over bent en voor plek 20 rijdt. Ondanks het zware parcours was ik dus niet echt kapot op het einde (op de klimmetjes kun je gewoon niet harder, maar daartussen was het een beetje stop-and-go).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh klopt ja combinatie van een mindere dag en het parcours wat mij niet zo ligt hoop ik maar. Uiteindelijk ben ik ook nog 22ste geworden van de 37 ofzo maar de meesten achter mij gaven op dus sta ik een na laatste van de finishers). Ik ben nu ook nog helemaal niet zó kapot en uiteindelijk "slechts" 3,5 W/kg gemiddeld gereden dus de goesting was er niet denk ik. Volgende keer zien we wel weer :)

Je had ook zeker niet op mij moeten wachten trouwens, ik vond het wel best zo, daar moet jij jouw race niet voor opgeven :).

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 04-11-2020 22:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Ik zag inderdaad ook 2 of 3 die er bij ons afwaaiden en ook direct de race quitten. Achter jou zat ook een gat van 5 minuten ofzo.

Soms is het wel de moeite waard om als je met 3-4 man rijdt, je af te laten zakken naar de groep daarachter als daar wat 'bekenden' zitten. Met een beetje samenwerken rij je het gat dan zo weer dicht (in de B's kende ik de meeste mensen op het laatst wel, dan zat ik soms liever in de 2e groep dan de eerste omdat ik wist dat die op het vlakke beresterk zijn).

Ach ja, zoals gezegd wel een leuke avond gehad. Ik 'miste' de B's wel een beetje omdat het daar vaak veel meer koers is en dus spannender wordt (en uiteindelijk dus ook meer full-gas om een gat dicht te rijden). Ik denk dat dat vooral door het parcours van vandaag kwam dat als je er af ligt je eigenlijk nergens meer voor rijdt. Een finish bergop lokt ook niet uit om je daarvoor leeg te rijden. Op een vlakke etappe ben ik wel benieuwd of ik er wel gewoon aan kan blijven hangen en op die manier ook wat sterker wordt.

Zit ff te kijken, maar die #1, 3 en 4 hebben ook gewoon 38k, 28k en 57k kilometers op Zwift :+.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 04-11-2020 23:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik zou nog een update geven over trainerroad...hierbij zal ik even het falen van mijn trainer buiten beschouwing laten.

ik zit inmiddels in de 4de week van het programma gemaakt door Trainerroad (sweet spot base) en eigenlijk gaat het wel goed en ook de motivatie zit er nog wel redelijk in (de anderhalf uur workouts krijg ik niet voor elkaar om af te maken...dit duur me zelfs met netflix/podcast/sport op tv te lang) dus die breek ik steeds na een uurtje af omdat ik het gewoon qua ververling niet trek. je merkt wel echt vooruitgang waar ik in het begin moeite had met de eerste trainingen die op papier lichter zijn dan de trainingen waar ik nu in bezig ben merk je dat de nieuwe trainingen die op papier zwaarder zijn gewoon makkelijker gaan. hierna nog een week met zware trainingen en dan even rust en dan de nieuwe Ramp test waar ik wel benieuwd naar ben.

Ik vind het veel leuker om te Zwiften en toch trek ik me na een werkdag makkelijker naar de fiets toe met trainerroad. races op Zwift lijken me leuk en ook een goeie training maar dan wil ik eerst in een wat hogere klasse kunnen racen dan dat ik nu doe.

ik vind nergens de mogelijkheid om de trainingen die 1.5 uur duren te verkorten naar 1 uur opzich geen probleem want ik stop gewoon (vind 3 uur binnen trainen met 3-4 uur buiten wel genoeg per week) maar toch voelt het als de timer niet afgelopen is als opgeven ook al heb je het besloten :+

Conclusie: Trainerroad is prima en best goed vol te houden door het gevoel dat je echt gericht en goed bezig bent maar ik vind het wel saai! een uur training lijkt 2 uur en 1.5 uur is (voor mij) niet te doen. Voor nu blijf ik het zeker tot Maart volhouden maar mocht ik ooit op het punt komen dat ik bijvoorbeeld in de B's goed mee kan racen in Zwift denk ik dat ik overstap.

-----------------------------------------

Dan nu nog even trainer perikelen...ik heb contact gehad met Tacx en hij moet opgestuurd worden voor reparatie en ben hem dan tussen de 4 en 6 weken kwijt dus dat is voor nu helaas geen optie...maar om toch heel even te kijken wat het verschil is met andere trainers ben ik naar een vriend gegaan die een Tacx Flux S had en daar trapte ik heel envoudig ruim 10-15% hogere wattages dan op mijn trainer dus ik denk dat er meer aan de hand is.

ik heb nu bij Tacx gevraagd of er geen mogelijkheid tot swappen is maar ik ben er bang voor :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:22:
Ik zou nog een update geven over trainerroad...hierbij zal ik even het falen van mijn trainer buiten beschouwing laten.

ik zit inmiddels in de 4de week van het programma gemaakt door Trainerroad (sweet spot base) en eigenlijk gaat het wel goed en ook de motivatie zit er nog wel redelijk in (de anderhalf uur workouts krijg ik niet voor elkaar om af te maken...dit duur me zelfs met netflix/podcast/sport op tv te lang) dus die breek ik steeds na een uurtje af omdat ik het gewoon qua ververling niet trek. je merkt wel echt vooruitgang waar ik in het begin moeite had met de eerste trainingen die op papier lichter zijn dan de trainingen waar ik nu in bezig ben merk je dat de nieuwe trainingen die op papier zwaarder zijn gewoon makkelijker gaan. hierna nog een week met zware trainingen en dan even rust en dan de nieuwe Ramp test waar ik wel benieuwd naar ben.

Ik vind het veel leuker om te Zwiften en toch trek ik me na een werkdag makkelijker naar de fiets toe met trainerroad. races op Zwift lijken me leuk en ook een goeie training maar dan wil ik eerst in een wat hogere klasse kunnen racen dan dat ik nu doe.

ik vind nergens de mogelijkheid om de trainingen die 1.5 uur duren te verkorten naar 1 uur opzich geen probleem want ik stop gewoon (vind 3 uur binnen trainen met 3-4 uur buiten wel genoeg per week) maar toch voelt het als de timer niet afgelopen is als opgeven ook al heb je het besloten :+

Conclusie: Trainerroad is prima en best goed vol te houden door het gevoel dat je echt gericht en goed bezig bent maar ik vind het wel saai! een uur training lijkt 2 uur en 1.5 uur is (voor mij) niet te doen. Voor nu blijf ik het zeker tot Maart volhouden maar mocht ik ooit op het punt komen dat ik bijvoorbeeld in de B's goed mee kan racen in Zwift denk ik dat ik overstap.

Dan nu nog even trainer perikelen...ik heb contact gehad met Tacx en hij moet opgestuurd worden voor reparatie en ben hem dan tussen de 4 en 6 weken kwijt dus dat is voor nu helaas geen optie...maar om toch heel even te kijken wat het verschil is met andere trainers ben ik naar een vriend gegaan die een Tacx Flux S had en daar trapte ik heel envoudig ruim 10-15% hogere wattages dan op mijn trainer dus ik denk dat er meer aan de hand is.

ik heb nu bij Tacx gevraagd of er geen mogelijkheid tot swappen is maar ik ben er bang voor :+
workouts aanpassen naar een andere variant is vrij eenvoudig, in de meeste gevallen zijn er + en/of - x versies, zo ook voor je laatste workout op strava:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Dfr9f7jwSDAT-P4jQROkei-ctc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1J4QbX4xl6B343ouqzDw45OM.png?f=fotoalbum_large

je kan in de online kalender gewoon een activiteit opzoeken en toevoegen, maar in de desktop app is het wat beter geregeld, daar kan je direct swappen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNFhSEKTL1ECr54iCOUkFaAh0gI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/avDLFP9tnv4RPBcWSDnEkGk2.png?f=user_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:28:
[...]

workouts aanpassen naar een andere variant is vrij eenvoudig, in de meeste gevallen zijn er + en/of - x versies, zo ook voor je laatste workout op strava:
[Afbeelding]

je kan in de online kalender gewoon een activiteit opzoeken en toevoegen, maar in de desktop app is het wat beter geregeld, daar kan je direct swappen:[Afbeelding]
ok, blijkbaar heb ik wel heel slecht gekeken :/ bedankt weer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03
Gisteren ook voor 2e maal de ZwiftNL gereden als B renner. Wat een parcours, iig goede interval!! :+

Wederom 'de slag' gemist op de 1e echte klim. Ik ga in het vervolg toch eens zorgen dat ik echt positie 1 t/m 5 zit. Het brak vrij snel / onopmerkelijk. Ik zat toen nog met 4 a 5 waarmee we het gat niet gedicht kregen. Je kan het overigens ook zo stellen dat ik niet goed genoeg ben voor de kopgroep ;). Hierna onszelf in laten lopen door de achtervolgende groep voor betere draft.

Tot aan de slotklim zaten we met ~ 8 a 10 man en was het vervolg ieder voor zich. Redelijk wat ritme gevonden en nog een punch eruit weten te persen. P12 aldus Zwiftpower. Al met al weer goede fun :). Hopelijk volgende keer een parcours wat me wat meer ligt.

Ook voor het eerst een beker te pakken in Zwift, blijkbaar in een afdaling 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 05-11-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:32:
[...]

ok, blijkbaar heb ik wel heel slecht gekeken :/ bedankt weer!
no problem :)

wel balen van je trainer.. ik hoop dat ze em kunnen swappen voor je, snap dat het een lastige keuze is.. 6 weken kwijt of aankloten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Hallo allen,

heeft hier iemand nog een proeflicentie liggen van trainerroad? Mijn oom twijfelt tussen Trainerroad en Zwift. Maar denkt dat Trainerroad meer zijn ding is, hij wil dit graag uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:35:
[...]

no problem :)

wel balen van je trainer.. ik hoop dat ze em kunnen swappen voor je, snap dat het een lastige keuze is.. 6 weken kwijt of aankloten
ja in principe ben ik kapot na de trainingen, ik voel dat het goed doet voor mijn benen en conditie enzovoort maar voor mijn gevoel kloppen de waardes niet + dat ERG niet goed werkt. maar op dit moment ben ik niet in de mogelijkheid om meer dan 3-4 uur buiten te fietsen dus is de trailer wel "heilig" dus voorlopig doe ik het hier maar mee (tenzij hij geswapped word)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
pier87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:40:
Hallo allen,

heeft hier iemand nog een proeflicentie liggen van trainerroad? Mijn oom twijfelt tussen Trainerroad en Zwift. Maar denkt dat Trainerroad meer zijn ding is, hij wil dit graag uitproberen...
check je DM!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Hey @Prulleman bedankt man!

@Nutterd ik ervaar grotendeels hetzelfde. Gisteravond een 1.5 uur durende sweetspot training gedaan, lekker en volledig volbracht. Ik merk dat ik op die momenten geen Netflix kan krijgen omdat ik niet alles meer goed meekrijg ;)

Daarom maar even Youtube aan met wat muziek. Ik verwacht ook dat ik meer progressie ga boeken met het gebruik van Zwift.

Al moet ik zeggen, wanneer ik de bovenstaande berichten lees over de Zwift wedstrijdjes begint het toch wel te kriebelen om zulke wedstrijdjes weer mee te doen ;)

Maar...... stick to the plan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:56:
...

Ach ja, zoals gezegd wel een leuke avond gehad. Ik 'miste' de B's wel een beetje omdat het daar vaak veel meer koers is en dus spannender wordt (en uiteindelijk dus ook meer full-gas om een gat dicht te rijden). Ik denk dat dat vooral door het parcours van vandaag kwam dat als je er af ligt je eigenlijk nergens meer voor rijdt. Een finish bergop lokt ook niet uit om je daarvoor leeg te rijden. Op een vlakke etappe ben ik wel benieuwd of ik er wel gewoon aan kan blijven hangen en op die manier ook wat sterker wordt.
Ik denk dat het met een vlakkere etappe wel lukt om beter bij elkaar te blijven ja, dan nog is het afwachten wat het resultaat wordt natuurlijk maar dan ben je wel even lekker bezig en het is altijd goede training inderdaad. Ik mis de B's ook wel wat dat betreft maar hopelijk was het gisteren niet representatief.
Zit ff te kijken, maar die #1, 3 en 4 hebben ook gewoon 38k, 28k en 57k kilometers op Zwift :+.
Klopt ja, en inmiddels doet zwiftpower het weer, top 9 zijn allemaal A+, eigenlijk nog een categorietje hoger dus en dat was te merken :+. Het is ook wel weer de charme van de A's dat er van dat soort mannen meedoen en af en toe een (ex) prof of Thijs Zonneveld.

PS: Overigens vond ik dit artikel over hoe je races kan uitzoeken aan de hand van de ranking van de inschrijvers:
https://zwiftinsider.com/race-quality/. Hij wil juist high quality om zijn eigen ranking te verhogen maar misschien moet ik maar gaan zoeken naar low quality voorlopig :+.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 05-11-2020 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 20:28
Toch maar even me trainingsschema omgegooid om ruimte te gaan maken voor de Woensdag avond serie :).
Zal dus aankomende 7 weken meedoen met de B's.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

pier87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:07:
Hey @Prulleman bedankt man!

@Nutterd ik ervaar grotendeels hetzelfde. Gisteravond een 1.5 uur durende sweetspot training gedaan, lekker en volledig volbracht. Ik merk dat ik op die momenten geen Netflix kan krijgen omdat ik niet alles meer goed meekrijg ;)

Daarom maar even Youtube aan met wat muziek. Ik verwacht ook dat ik meer progressie ga boeken met het gebruik van Zwift.

Al moet ik zeggen, wanneer ik de bovenstaande berichten lees over de Zwift wedstrijdjes begint het toch wel te kriebelen om zulke wedstrijdjes weer mee te doen ;)

de eerste 2 heb ik ook afgemaakt maar de laatste 2 kreeg ik het gewoon niet meer voor elkaar...misschien als ik dadelijk een flinke boost in mijn FTP krijg dat het dan voor extra motivatie zorgt maar voor nu vind ik 3x per week een uurtje voldoende :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
@Nutterd
Begrijpelijk, ik kijk de laatste tijd ook wel eens een Trainerroad video op youtube. Niet tijdens het trainen, maar gewoon thuis vanaf de bank. Dit motiveert mij ook, uitleg over hoe je FTP kan groeien, of nut van sweetspot trainingen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:44
Nutterd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:22:

Al wat gehoord van Tacx/Garmin? Ik heb zelf ook dat mijn flux s smart raar geluid gaat maken en sporadisch het wattage aanpast. Zodra je de support een mail hebt gestuurd krijg je een standaard mail terug en na reageren hierop duurt het heel een eeuwigheid tot reactie. Nu 5 dagen geleden bij mij.

Eerder al een probleem gehad en volgens hun ligt dit aan de freehub. Nieuwe opgestuurd gekregen en resulteert niet in een oplossing. Weer gemaild en ben benieuwd wat ze er nu van zeggen.

Lees verhalen van omruilen met bijbetaling voor een ander model. Echter was dit nog in de tijd dat het van tacx was. Nu het garmin is komt de standaard reactie, ga maar naar de verkopende partij en laat het maar via hun regelen. Ga ik niet mee akkoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
pier87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:07:

Ik pak nogal eens een spotify playlist met een bepaalde BPM. Als ik een rit rij waarbij ik een steady cadans kan houden rijdt dat heerlijk. Zo rond de 180BPM; en dan lekker op de muziek stampen.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Even klagen over Zwift hoor, want wat is die zooi toch traag. Met opstarten duurt het al lang voordat je je spullen kan aansluiten, en daarna duurt het nogmaals lang voordat de wereld is geladen.

Gelukkig is de Companion app ook zo traag, dus ze zijn wel consequent. Maar dit moet toch veel sneller kunnen?

En oja.. wat is het irrirant dat je heel Zwift opnieuw moet opstarten als je naar een andere wereld wil...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

tinusterror schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:25:
[...]

Al wat gehoord van Tacx/Garmin? Ik heb zelf ook dat mijn flux s smart raar geluid gaat maken en sporadisch het wattage aanpast. Zodra je de support een mail hebt gestuurd krijg je een standaard mail terug en na reageren hierop duurt het heel een eeuwigheid tot reactie. Nu 5 dagen geleden bij mij.

Eerder al een probleem gehad en volgens hun ligt dit aan de freehub. Nieuwe opgestuurd gekregen en resulteert niet in een oplossing. Weer gemaild en ben benieuwd wat ze er nu van zeggen.

Lees verhalen van omruilen met bijbetaling voor een ander model. Echter was dit nog in de tijd dat het van tacx was. Nu het garmin is komt de standaard reactie, ga maar naar de verkopende partij en laat het maar via hun regelen. Ga ik niet mee akkoord.
Ja, dat hij opgestuurd moet worden idd via de partij waar hij aangekocht is. ik heb gevraagd of ze kunnen swappen maar ben bang dat dit hem niet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03
@MrBarBarian Zwift kan inderdaad qua user experience nog wel wat slagen maken. Bepaalde punten die je noemt zitten eigenlijk al jaren in de game. Heb het vermoeden dat het dusdanig ingebakken zit in de software architectuur dat dit niet snel gaat veranderen. Het heeft in ieder geval geen prioriteit gezien andere recente ontwikkelingen/functionaliteiten.

Ik zit overigens net naar de Strava rit van de winnaar in B te kijken. Hij geeft zelf aan dat hij hogere waardes trapt i.v.m. een verkeerde calibratie. Gaat de jury van Zwift NL daar nog handmatig ingrijpen? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:08:
Klopt ja, en inmiddels doet zwiftpower het weer, top 9 zijn allemaal A+, eigenlijk nog een categorietje hoger dus en dat was te merken :+.
Wij zijn ook de enige 2 in de A's boven de 80 kg, haha shit. Toch iets teveel pepernoten gegeten de laatste 2 maanden -O- .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:44:
[...]

Wij zijn ook de enige 2 in de A's boven de 80 kg, haha shit. Toch iets teveel pepernoten gegeten de laatste 2 maanden -O- .
Corona kilo's! ;) Normaal kan ik in de zomer in de aanloop naar een cyclo ofzo wel rond de 78 komen maar dat is me dit jaar ook al niet gelukt.

Ik denk dat veel 80kg+ mannen allemaal gelost zijn in de eerste twee klimmen en besloten hebben dat het hem niet ging worden en die staan dus niet in de uitslag. Als je dat bedenkt hebben we het dus nog niet zo slecht gedaan >:).

PS: Als wat @Reynouts zegt klopt zouden wij het bij een ander parcours met hetzelfde deelnemersveld dus inderdaad een stuk makkelijker moeten hebben. (Maar ik vrees dat een vlakker parcours ook andere deelnemers trekt).

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 05-11-2020 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
78kg is voor mij ook wel het lichtste dat ik geweest ben. Heb het de laatste weken zonder doel en buiten-kilometers weer een beetje laten verslappen. Gewicht boeit me eigenlijk ook niets, totdat ik weer ga Zwiften en alles ineens om W/Kg draait. Volgend jaar voor de Velomediane (eind augustus) wil ik een keer proberen naar de 76/75kg toe te gaan, maar dat ga ik daarna niet vol (willen) houden.

Zwift zou in theorie zwaardere renners moeten bevoordelen. Ik trap op het vlakke vrij gemakkelijk 340w (4,25 W/Kg), waar dat voor iemand van 60kg 5,6 W/Kg is (dankzij double draft een stuk minder natuurlijk). Bergop zou je in theorie net zo snel moeten zijn door de Zwift categorieen die op W/Kg gebaseerd zijn, alleen gaat in de A's die vlieger niet echt meer op.

@Nutterd Je beschrijvingen van TrainerRoad zijn ook mijn ervaringen, met de kanttekening dat ik het mentaal niet aankan om een workout voortijding af te breken :+. Voor lekker Netflixen is het net iets te intensief, en zonder entertainment net iets te saai.

Mijn voornaamste argument om te gaan Zwiften is dan ook dat een workout van een uur in TR voelt als 2 uur, en een Zwift race/groupride van een uur eerder voelt als 30 minuten. Zit er wel aan te denken om weer een paar workouts te gaan doen deze winter (wil natuurlijk ook een beetje mee kunnen draaien bij de A's), maar misschien ga ik daarvoor de group workouts in Zwift eens uitproberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 05-11-2020 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:07:
...

Mijn voornaamste argument om te gaan Zwiften is dan ook dat een workout van een uur in TR voelt als 2 uur, en een Zwift race/groupride van een uur eerder voelt als 30 minuten. Zit er wel aan te denken om weer een paar workouts te gaan doen deze winter (wil natuurlijk ook een beetje mee kunnen draaien bij de A's), maar misschien ga ik daarvoor de group workouts in Zwift eens uitproberen.
Die group workouts trekken mij niet echt, maar natuurlijk moet je ze even zelf proberen als je dat nog niet hebt gedaan. Jij bent sowieso wat meer chatty dan ik in group rides dus wellicht is het wel iets voor jou. ;)

Ik vind het lastig dat je allemaal in dezelfde snelheid wordt getrokken en dan na een zware workout eindigt met 25km/u (virtueel uiteraard ;)) gemiddeld. Solo workouts vind ik dan weer wel prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:45
Prulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:28:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, alleen zijn er ook workouts (b.v. Juneau -1) die weliswaar wijzigen in intensiteit, maar niet in duur... Dat is soms wel eens vervelend, want 2 uur is mij echt te lang. En die duur wil je dan eigenlijk wijzigen ;-) Uiteraard kan je wel zelf een (at random) workout selecteren wat een beetje in de buurt komt (en wel de gewenste duur heeft).

1 uur is prima en vliegt om (podcast of muziek, afhankelijk van intensiteit) 1,5 uur ook nog wel... maar dan is de koek toch op.

Ben me toch aan het verdiepen om zelf een rocker plate te gaan maken, om die statische houding eruit te halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
RR46 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:21:
[...]

Klopt, alleen zijn er ook workouts (b.v. Juneau -1) die weliswaar wijzigen in intensiteit, maar niet in duur... Dat is soms wel eens vervelend, want 2 uur is mij echt te lang. En die duur wil je dan eigenlijk wijzigen ;-) Uiteraard kan je wel zelf een (at random) workout selecteren wat een beetje in de buurt komt (en wel de gewenste duur heeft).

1 uur is prima en vliegt om (podcast of muziek, afhankelijk van intensiteit) 1,5 uur ook nog wel... maar dan is de koek toch op.

Ben me toch aan het verdiepen om zelf een rocker plate te gaan maken, om die statische houding eruit te halen...
dit zijn wel uitzonderingen natuurlijk, in een low volume plan kom je deze al niet tegen.Uiteindelijk is het doel van de workout ook wel duidelijk veel en lang sweetspot, dat gaat niet in 1 uur :)
maar als je iets onder de 2 uur wilt doen wat in de buurt komt dan kom je op iets met 3x20 pakken of 4x15
(60 minuten in de SS zone + warmup, cooldown en rust intervallen), bv Galena (3x20 in 90 minuten)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:17:
[...]

Die group workouts trekken mij niet echt, maar natuurlijk moet je ze even zelf proberen als je dat nog niet hebt gedaan. Jij bent sowieso wat meer chatty dan ik in group rides dus wellicht is het wel iets voor jou. ;)

Ik vind het lastig dat je allemaal in dezelfde snelheid wordt getrokken en dan na een zware workout eindigt met 25km/u (virtueel uiteraard ;)) gemiddeld. Solo workouts vind ik dan weer wel prima te doen.
TR group workouts werkt ook wel aardig, paar keer gedaan met @Michaelg, het meest lastige is dat je eigenlijk in dezelfde fase moet zitten, of je plan zo moet tweaken dat je op dezelfde dag dezelfde workout kan doen. Maar in het kort komt het erop neer dat samen afzien makkelijker is en dat waar je solo misschien toch geneigd bent 5 seconden voor het einde van een vo2max interval te stoppen, je dit samen met iemand niet doet :)

Het is verder niet anders dan een solo TR workout, je hebt gewoon beide je eigen targets geschaald naar je eigen FTP, maar de intervallen lopen wel synchroon en je hebt een camera en mic voor video chat.

(qua afstand van een workout.. gewoon niet naar kijken, ik doe mijn TR workouts op het kleine blad en zit met 60 minuten 240 watt op nog geen 20 km ..)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroton
Nutterd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:29:
[...]

Ja, dat hij opgestuurd moet worden idd via de partij waar hij aangekocht is. ik heb gevraagd of ze kunnen swappen maar ben bang dat dit hem niet gaat worden.
Goed te lezen over de service van Tacx / Garmin. Denk dat ik toch maar ga wachten totdat er weer Wahoo's te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Kroton schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:46:
[...]

Goed te lezen over de service van Tacx / Garmin. Denk dat ik toch maar ga wachten totdat er weer Wahoo's te krijgen zijn.
achteraf gezien had ik dat ook moeten doen maar ben over alle andere spullen van Garmin heel erg te spreken (Horloge en EDGE), dus vandaar dat ik toen de Tacx Flux 2 wel aan durfde ook al waren de reacties op internet over de Wahoo iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:41:
[...]

TR group workouts werkt ook wel aardig, paar keer gedaan met @Michaelg, het meest lastige is dat je eigenlijk in dezelfde fase moet zitten, of je plan zo moet tweaken dat je op dezelfde dag dezelfde workout kan doen. Maar in het kort komt het erop neer dat samen afzien makkelijker is en dat waar je solo misschien toch geneigd bent 5 seconden voor het einde van een vo2max interval te stoppen, je dit samen met iemand niet doet :)

Het is verder niet anders dan een solo TR workout, je hebt gewoon beide je eigen targets geschaald naar je eigen FTP, maar de intervallen lopen wel synchroon en je hebt een camera en mic voor video chat.

(qua afstand van een workout.. gewoon niet naar kijken, ik doe mijn TR workouts op het kleine blad en zit met 60 minuten 240 watt op nog geen 20 km ..)
Ja klopt, ik heb normaal altijd wel de drive om lastige intervals toch af te maken though, nooit de neiging gehad om op te geven dus voor de motivatie heb ik het persoonlijk niet nodig.

Voor wat betreft de afstand, Zwift is wat dat betreft anders dan TR natuurlijk omdat je tegelijk in een virtuele rit zit en de afstand in Zwift wereld standaard overeenkomt met de vermogens die je trapt. In TR zou het mij inderdaad niets uitmaken omdat het daar niet op een virtuele wereld gemapped wordt in Zwift meer. Bovendien: Afstand is XP drops in Zwift! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Kluus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:55:
[...]
Als wat @Reynouts zegt klopt zouden wij het bij een ander parcours met hetzelfde deelnemersveld dus inderdaad een stuk makkelijker moeten hebben. (Maar ik vrees dat een vlakker parcours ook andere deelnemers trekt).
wat hij zegt klopt in zoverre dat je vooraf op basis van een parcours wel kan inschatten of w/kg of watts belangrijk gaan zijn. Zelf ben ik 90-95kg en normaal gesproken (ben na val buiten nu minder) rond de 2.5w/kg. Zo'n parcours als gisteren zou ik daarmee in de D categorie lastig hebben gehad. Op meer klassiek parcours rijd ik in D meestal wel om de top 3. Wanneer ik op 2.7 w/kg zit kan ik op meer vlakke parcours zelfs in C categorie nog om de prijzen mee sprinten maar zou ik op zo'n parcours als gisteren bij de laatsten eindigen.
Naar mijn mening kloppen de verhoudingen in Zwift wel met de werkelijkheid. Voornaamste verschil is wat mij betreft dat je meteen kunt zien wat verschil in tijd en vermogen is van de mensen waarbij je in de buurt fietst. Je moet zeker in races daar rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 22:41
BartNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:08:
[...]

wat hij zegt klopt in zoverre dat je vooraf op basis van een parcours wel kan inschatten of w/kg of watts belangrijk gaan zijn. Zelf ben ik 90-95kg en normaal gesproken (ben na val buiten nu minder) rond de 2.5w/kg. Zo'n parcours als gisteren zou ik daarmee in de D categorie lastig hebben gehad. Op meer klassiek parcours rijd ik in D meestal wel om de top 3. Wanneer ik op 2.7 w/kg zit kan ik op meer vlakke parcours zelfs in C categorie nog om de prijzen mee sprinten maar zou ik op zo'n parcours als gisteren bij de laatsten eindigen.
Naar mijn mening kloppen de verhoudingen in Zwift wel met de werkelijkheid. Voornaamste verschil is wat mij betreft dat je meteen kunt zien wat verschil in tijd en vermogen is van de mensen waarbij je in de buurt fietst. Je moet zeker in races daar rekening mee houden.
Ik heb ongeveer dezelfde specs (okee, ietsje minder vermogen O-)
Waar heb jij je trainer dificulty op staan? Ik heb nog niet helemaal in de smiezen wat de fijnste stand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
nomar109 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:26:
[...]
Ik heb ongeveer dezelfde specs (okee, ietsje minder vermogen O-)
Waar heb jij je trainer dificulty op staan? Ik heb nog niet helemaal in de smiezen wat de fijnste stand is.
ligt er aan met wel doel. In de basis rijd ik altijd op 100% difficulty.

Wanneer er in een groepsrit of race langer of meer dan 10% helling geklommen moet worden zet ik difficulty rond 70%. Bij groepsrit omdat je daar meestal aan een w/kg vast zit wat op 100% niet lekker klimt en in een race om minder te schakelen en toch wel extra kracht te zetten wanneer je voelt dat het moet.
Wanneer er alleen een korte klim in zit vind ik 100% vaak wel lekker omdat ik bijvoorbeeld de 'leg snapper' in Innsbruck wel op power mee kan komen en ik het liefst met 50x13 op 100% setting de eindsprint begin.

Ik heb na een zware val in Augustus 6 weken niet gefietst en nog aan het herstellen. Daarbij fiets ik voor gezonde conditie en ontspanning. Om beter te worden zou ik meer moeten fietsen en daarbij gerichter moeten trainen. Van beiden weet ik dat ik het niet lang ga volhouden. Wanneer ik in Zwift de Pack Social rides lekker mee kan rijden en op Zondag de Valhalla 100km D rit uit rijd ben ik weer op voldoende niveau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 21:22
Heb als het goed is morgen mijn ''kickr core'' binnen. Klopt het dat die enorm lastig te krijgen zijn nu ouzo of gewoon niet goed gekeken?

Afgelopen zomer begonnen met fietsen, bevalt goed maar nu naar buiten heb ik minder trek in.
Heb dus een kickr core op de kop getikt, daarnaast dien ik nog een mat + laptop met Zwift te hebben ben ik dan voorzien voor mooie routes achter de voordeur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

BekSide schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:41:
Heb als het goed is morgen mijn ''kickr core'' binnen. Klopt het dat die enorm lastig te krijgen zijn nu ouzo of gewoon niet goed gekeken?

Afgelopen zomer begonnen met fietsen, bevalt goed maar nu naar buiten heb ik minder trek in.
Heb dus een kickr core op de kop getikt, daarnaast dien ik nog een mat + laptop met Zwift te hebben ben ik dan voorzien voor mooie routes achter de voordeur?
ventilator niet vergeten, en misschien een ANT + dongle voor een wat stabielere verbinding.
Ook zonder kan je fietsen, maar vooral een ventilator (of 2) is erg welkom want je zweet je te pletter binnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 21:22
Flipmo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:51:
[...]

ventilator niet vergeten, en misschien een ANT + dongle voor een wat stabielere verbinding.
Ook zonder kan je fietsen, maar vooral een ventilator (of 2) is erg welkom want je zweet je te pletter binnen ;)
Thanks,
Ik moet hier eerst maar eens het forum door spitten. Ik heb een Wahoo roam. Kan ik straks gewoon met zwift, koppelen aan de kickr en gaan?

Ongetwijfeld allemaal al voorbij gekomen, dus mag ook zeggen lees het forum eerst eens😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

BekSide schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:58:
[...]

Thanks,
Ik moet hier eerst maar eens het forum door spitten. Ik heb een Wahoo roam. Kan ik straks gewoon met zwift, koppelen aan de kickr en gaan?

Ongetwijfeld allemaal al voorbij gekomen, dus mag ook zeggen lees het forum eerst eens😅
Laptop aan, zwift opstarten, kickr aanzetten en beetje trappen.
Kickr verbinden met zwift bij power source en bij controllable.
Cadans verbinden (kickr)
Hartslagmeter (als je die hebt) verbinden en gaan met die banaan.

De volgende keren verbind hij alles automatisch.
Je Roam heb je niet nodig als je wil Zwiften,
Als je je gegevens op strava wil hebben kan je dit bij Zwift instellen, als je races wil gaan rijden ook even registreren bij Zwiftpower.

Maar begin eerst maar is met fietsen, al maken die races en grouprides het zwiften juist extra leuk.
Maar met wat zoeken in dit topic vind je alles wel. En anders gewoon ff schreeuwen.
Veel expertise in dit topic m.b.t. Zwift / Trainerroad / etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroton
BekSide schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:41:

Waar heb je die vandaan, als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Laatst online: 17-04 19:30
hatsa schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Die code werkt ook als je al lid bent. Ik heb voor een jaar betaald, en krijg de volgende keer $15 korting.
Merk op dat de promo code toegang biedt tot enkel de transition plan workouts.
Pagina: 1 ... 54 ... 158 Laatste