Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 55 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 21:22
Kroton schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:24:
[...]

Waar heb je die vandaan, als ik het vragen mag?
Ik kreeg een belletje van lokale fietszaak hier.
Regio Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:13
plong schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:29:
[...]

Merk op dat de promo code toegang biedt tot enkel de transition plan workouts.
Ik ga er niet vanuit dat als ik $114 voor een jaar betaal ik alleen toegang krijg tot een beperkte set workouts. Als je al betalend lid bent krijg je, in ieder geval als je op jaarbasis betaalt, gewoon $15 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 19:30
hatsa schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:06:
[...]

Ik ga er niet vanuit dat als ik $114 voor een jaar betaal ik alleen toegang krijg tot een beperkte set workouts. Als je al betalend lid bent krijg je, in ieder geval als je op jaarbasis betaalt, gewoon $15 korting.
Dat zou ik ook verwachten.
Ik zal mijn originele post specifiëren, m.n. als je als niet-betalend lid TRANSITION30 gebruikt, je alvast enkel toegang krijgt tot de workouts binnen de transition up/down plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:31
Prulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:11:
[...]

eh..
je moet het zo zien..

in erg mode heb je maar 1 versnelling nodig, een singlespeed fiets voldoet dan ook
in zwift is het idee wel dat je moet schakelen als je een berg op fietst. Je kan echter wel wat met instellingen spelen dat je in de praktijk met minder versnellingen ook prima boven komt (in vergelijking met echte klimmen van 10+% over lange tijd). (zoek maar eens op trainer difficulty zwift).

Wat betreft het aantal versnellingen.. Als je een 2e hands fiets koopt om op dedicated op de trainer te zetten (direct drive neem ik aan), dan pak je de cassette die op je wiel zit en plaats je die op de trainer. Het is dan niet handig om een fiets met campagnolo te kopen omdat die een andere cassette montage hebben. Ook passen hele oude (7 speed denk ik) cassettes mogelijk niet, vanaf 8 zou het volgens mij met spacers moeten passen.
Bij een wheel on is het uiteraard niet van toepassing, dan zet je gewoon je hele fiets erop.
Ik wil hier even op terugkomen. Je zegt dat je dan bij een dedicated fiets op de trainer, je de cassette op de wahoo plaatst. Maar dan veronderstel ik wel dat je bedoelt als het gaat om een shimano/campagnolo/sram cassette? Gezien dat je niet zomaar andere cassettes op kan plaatsen.

Stel nu dat ik een 11 speed racefiets heb met een cassette die niet van shimano/campagnolo/sram is. Kan ik dan die fiets er toch gewoon op plaatsen? Of moet ik per se op zoek gaan naar een fiets die wel al is uitgerust met een cassette van shimano/campagnolo/sram?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
nee je moet een cassette van die merken hebben om op je direct drive trainer te plaatsen. De cassette van je fiets laat je normaliter op je achterwiel zitten dat je uit de fiets haalt om deze op de trainer te zetten. Wanneer cassette op de trainer zelfde aantal versnellingen heeft als je cassette op het achterwiel gaat het waarschijnlijk werken (maar ik ben geen fietsenmaker en weet dus niet of er misschien vage uitzonderingen zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een compatible cassette (zoals Sunrace ofzo) zal ook prima werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
BartNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:22:
nee je moet een cassette van die merken hebben om op je direct drive trainer te plaatsen. De cassette van je fiets laat je normaliter op je achterwiel zitten dat je uit de fiets haalt om deze op de trainer te zetten. Wanneer cassette op de trainer zelfde aantal versnellingen heeft als je cassette op het achterwiel gaat het waarschijnlijk werken (maar ik ben geen fietsenmaker en weet dus niet of er misschien vage uitzonderingen zijn)
wel ja, dat was idd wat de vraag: of ik eender welke fiets met 11 versnellingen op de trainer kan plaatsen of dat het per se eentje met die shimano/campagnolo/sram cassettes moest zijn. Het antwoord is dus negatief :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
pina schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:30:
[...]

wel ja, dat was idd wat de vraag: of ik eender welke fiets met 11 versnellingen op de trainer kan plaatsen of dat het per se eentje met die shimano/campagnolo/sram cassettes moest zijn. Het antwoord is dus negatief :Y
Welke cassette/derailleur heb je dan? Want zoveel wordt er niet verkocht buiten die 3 merken, lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
@pina er zit een body op je trainer, standaard past daar een Shimano cassette op (9,10,11 speed). Als je er een campa of Sram(12 speed) cassette op wilt zetten, dan moet je de body van je trainer vervangen.

Het makkelijkste is dus om een fiets met Shimano te kopen, maar ook een fiets met 11 speed Sram kan je gewoon op een trainer met een 11 speed Shimano cassette zetten.

Ik meen me te herinneren dat je de fiets in de winter enkel op de trainer wilt, dan hoeft je geen extra cassette te kopen, dan kan je gewoon die van de fiets op de trainer zetten. Een fiets met Shimano is dan dus het meest handig. Zo heb ik het eerste seizoen ook gedaan, pas in de lente een 2e cassette gekocht (ik heb naast de racefiets ook een MTB, die wordt het meeste buiten gebruikt en niet alleen in de winter ;)).

Maar we doen eigenlijk een beetje moeilijk om niks, gewoon Shimano nemen en klaar :D

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
Net een pittige workout afgerond...viel niet mee na een pittig rondje buiten gisteren en een nieuw FTP van de ramptest eerder deze week. Maar toch altijd lekker als het er weer op zit :D
Geleidelijke over unders van 95-105%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wg2Zmpk7kHfzYJ_K0OcGx3pc0t8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ePNPxfzkNmr9rszeg18TibAi.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
BartNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:08:
[...]

wat hij zegt klopt in zoverre dat je vooraf op basis van een parcours wel kan inschatten of w/kg of watts belangrijk gaan zijn. Zelf ben ik 90-95kg en normaal gesproken (ben na val buiten nu minder) rond de 2.5w/kg. Zo'n parcours als gisteren zou ik daarmee in de D categorie lastig hebben gehad.
Ik heb afgelopen dinsdag in de D-categorie de road to ruins route gedaan en merkte dat ik met mijn 98kg ook niet echt mee kon komen. Ik kwam op plek 31 op 05:36 binnen met een gemiddelde van 2.8 w/kg. Als ik kijk naar puur het wattage wat ik gemiddeld getrapt heb dan sta ik wel op plaats 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 09:55
Prulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:04:
@pina er zit een body op je trainer, standaard past daar een Shimano cassette op (9,10,11 speed). Als je er een campa of Sram cassette op wilt zetten, dan moet je de body van je trainer vervangen.

Het makkelijkste is dus om een fiets met Shimano te kopen, maar ook een fiets met 11 speed Sram kan je gewoon op een trainer met een 11 speed Shimano cassette zetten.

Ik meen me te herinneren dat je de fiets in de winter enkel op de trainer wilt, dan hoeft je geen extra cassette te kopen, dan kan je gewoon die van de fiets op de trainer zetten. Een fiets met Shimano is dan dus het meest handig. Zo heb ik het eerste seizoen ook gedaan, pas in de lente een 2e cassette gekocht (ik heb naast de racefiets ook een MTB, die wordt het meeste buiten gebruikt en niet alleen in de winter ;)).

Maar we doen eigenlijk een beetje moeilijk om niks, gewoon Shimano nemen en klaar :D
Sram 11 speed cassette is dezelfde passing als shimano 11 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
edoappelhof schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:49:
[...]

Sram 11 speed cassette is dezelfde passing als shimano 11 speed.
Ja.. vanaf 12 wordt het anders
Sram road en mtb 12 speed hebben xdr en de bosjes, Shimano 12 (MTB) micro spline, maar er zijn ook Sram (NX) en su race 12 speed mtb cassettes die op de "normale" Shimano Hg splines passen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:04:
@pina er zit een body op je trainer, standaard past daar een Shimano cassette op (9,10,11 speed). Als je er een campa of Sram cassette op wilt zetten, dan moet je de body van je trainer vervangen.

Even hierop inhakend: kun je ook zonder problemen een 11 speed fiets op een dd trainer zetten met een 10 speed cassette als je alleen in ERG rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Reynouts schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:00:
[...]

Even hierop inhakend: kun je ook zonder problemen een 11 speed fiets op een dd trainer zetten met een 10 speed cassette als je alleen in ERG rijdt?
Zal een beetje zoeken zijn naar een versnelling die soepel loopt, en met een flux zal je misschien toch moeten schakelen. Maar het kan wel..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 09:55
Reynouts schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:00:
[...]

De body voor beide systemen is in principe hetzelfde. Voor gebruik van een 10 speed cassette gebruik je een vulring en voor 11 speed niet. Ik durf in alle eerlijkheid niet te zeggen of er ook 'smalle' 10 speed bodies gemaakt zijn die zonder vulring een 10 speed cassette passen. Deze zullen in ieder geval vrij zeldzaam zijn, want is met de komst van 11 speed toentertijd langzaam uitgestorven.

edit: vraag verkeerd gelezen. Functioneel zal het misschien wel gaan maar je bent wel met spullen aan het werk wat niet voor elkaar gemaakt is. Zo zijn de kransen op 10 speed marginaal breder dan 11 speed en de ketting dus ook. Of dit werkend te krijgen is zal denk ik alleen de praktijk kunnen uitwijzen.

[ Voor 18% gewijzigd door edoappelhof op 06-11-2020 08:10 . Reden: Vraag verkeerd gelezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Thanks. Ik ga het binnenkort proberen. Dan is het hier thuis makkelijker om meerdere mensen gebruik te laten maken van de neo.

Wat betreft TR begin ik steeds meer aan de opzet en inspanning te wennen. De begeleidende teksten lees ik niet echt meer (overal min of meer hetzelfde) en zoek motiverende muziek uit met ongeveer 95bpm. Palisade afgelopen week ook overleefd, was er bijna bang van geworden na reactie eerder van @Prulleman , maar ging opzich goed. De korte sprint intervallen worden iets vertraagd met de neo en ERG, maar werkt wel oké.

De laatste week van mijn eerste blok (3 rustige ritjes) heb ik wel overgeslagen. Ben rustig buiten gaan fietsen. Niet veel zin om zoiets indoor te doen.

Wat zijn de trainingen in TR die jullie het zwaarste vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
edoappelhof schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:08:
[...]

De body voor beide systemen is in principe hetzelfde. Voor gebruik van een 10 speed cassette gebruik je een vulring en voor 11 speed niet. Ik durf in alle eerlijkheid niet te zeggen of er ook 'smalle' 10 speed bodies gemaakt zijn die zonder vulring een 10 speed cassette passen. Deze zullen in ieder geval vrij zeldzaam zijn, want is met de komst van 11 speed toentertijd langzaam uitgestorven.

edit: vraag verkeerd gelezen. Functioneel zal het misschien wel gaan maar je bent wel met spullen aan het werk wat niet voor elkaar gemaakt is. Zo zijn de kransen op 10 speed marginaal breder dan 11 speed en de ketting dus ook. Of dit werkend te krijgen is zal denk ik alleen de praktijk kunnen uitwijzen.
inderdaad, de body past gewoon met (10 speed of 11 speed MTB) of zonder 1,8mm spacer (11 speed race)
de binnenkant van de ketting is gelijk, dus op het kransje past een 11 speed ketting gewoon op een 10 cassette, andersom, een 10 speed ketting op een 11 cassette past wel, maar kan bij een schuine kettinglijn eerder tegen de bovenliggende kransjes aanlopen (omdat de ketting iets breder is). De kransjes hebben dus dezelfde dikte (want de binnenbreedte van de ketting is ook gelijk), maar de afstand tussen de kransjes is niet helemaal gelijk. Op zwift waar je je versnellingen nodig hebt, dus niet doen, maar voor een ERG workout is er wel een versnelling te vinden die werkt
Reynouts schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:24:
Thanks. Ik ga het binnenkort proberen. Dan is het hier thuis makkelijker om meerdere mensen gebruik te laten maken van de neo.

Wat betreft TR begin ik steeds meer aan de opzet en inspanning te wennen. De begeleidende teksten lees ik niet echt meer (overal min of meer hetzelfde) en zoek motiverende muziek uit met ongeveer 95bpm. Palisade afgelopen week ook overleefd, was er bijna bang van geworden na reactie eerder van @Prulleman , maar ging opzich goed. De korte sprint intervallen worden iets vertraagd met de neo en ERG, maar werkt wel oké.

De laatste week van mijn eerste blok (3 rustige ritjes) heb ik wel overgeslagen. Ben rustig buiten gaan fietsen.

Sweet spot is eigenlijk altijd wel te doen, maar dat is ook het idee van die zone, je kan er relatief veel tijd in spenderen, makkelijk van herstellen en toch veel gains pakken.

Over/Unders rond threshold (waarbij je in de unders dus amper kan herstellen) zoals palisade en die ik hierboven had gepost (Carpathian Peak) vind ik erg zwaar, zeker als de blokken wat langer worden. Uiteindelijk zit je bij deze ook 12 minuten rond je threshold, iets erboven, iets eronder, maar gemiddeld komt het dicht bij. Bij Palisade ook, de blokken zijn dan wat korter (9 min) maar de tijd boven threshold is weer meer.
Over het algemeen zijn deze net te doen, tenzij je al een paar pittige workouts in je benen hebt, of je mist wat opbouw hiernaartoe.
Bij Vo2max workouts zit ergens een grens waarboven het heel erg zwaar wordt, uiteindelijk is het natuurlijk een combinatie van lengte, hoogte, herhalingen, recovery lengte in de blokken en tussen de blokken. Maar.. gemiddeld genomen lukken de vo2max blokken tot 2 minuten wel, die van 2:30 en 3:00 zijn echt killing.. Die zet ik ook wel regelmatig een paar % omlaag (maar dat wordt dan ook in de workout text aangegeven, je kan beter een paar % omlaag en toch x seconden volmaken dan te vroeg afkappen

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 13:25
Mijn minst favoriete workouts zijn de 3 minuten Vo2 efforts op 120%. Die vind ik echt zowel mentaal als fysiek zo zwaar.
Mijn favoriete workouts zijn Over/Unders en kortere Vo2 sessies. Dus 60s op 120% en dan 60s op 50%. De over unders maken je vooral mentaal een stuk sterker.

Daarnaast ligt het ook wel een beetje aan in welk blok je zit. In het begin van Sweet Spot Base 1 en 2 zijn de workouts allemaal nog wel te doen. Maar zit je in de laatste weken van de build fase, dan wordt echt alles een stuk zwaarder. Met name door de vermoeidheid die je op bouwd in de weken voorafgaand.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
Gister eerste race gereden op Zwift. In game niet laatste (deden er 27 mee in klasse D), maar staan er maar 3 op zwiftpower. Daar wel strak laatste :+

https://zwiftpower.com/events.php?zid=1179225

Wel een goeie inspanning zo :) 1u20 doorrammen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
NoepZor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:59:
Gister eerste race gereden op Zwift. In game niet laatste (deden er 27 mee in klasse D), maar staan er maar 3 op zwiftpower. Daar wel strak laatste :+
en dan zijn er toch nog mensen die denken dat het in Zwift alleen maar om absoluut vermogen gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb iets te veel kilo's voor mijn watts. Toch wel het idee dat dat op "het vlakke" in Zwift ook nog wel e.e.a. uit maakt. Nummer 9 uit die lijst trapt 4 watt meer, maar doet er 23 minuten minder lang over. Sowieso het idee dat die Zwiftpower site allemaal mensen bevat die gevorderd zijn. De raceuitslag staat helaas niet in Zwift zelf. Ik zag bij iemand die ik volg in een activiteit een ranking staan.

Tot nu toe bevalt het Zwiften eigenlijk best goed. Die 1u20 was gisteren best snel voorbij door het interactieve en het competitie-element. Het is in ieder geval veel beter dan zo'n statische rollentrainer (ik heb ooit op een blauwe maandag een Tacx Satori geprobeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Reynouts schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:24:
Ligt volgens mij aan type wielrenner. Voor mij zijn de workouts waarbij ik langere tijd rond FTP moet rijden het zwaarst. Komt omdat ik van mijzelf beter presteer op inspanningen tot 5 minuten en een FTP test van 20 minuten mijn werkelijke FTP overschat. Voor indeling in Zwift ritten maakt dat niet zo veel uit maar in trainingen merk ik dat zeker. Kortere intervallen op bijvoorbeeld VO2max gaan mij in verhouding gemakkelijk af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
NoepZor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:25:
Ik heb iets te veel kilo's voor mijn watts. Toch wel het idee dat dat op "het vlakke" in Zwift ook nog wel e.e.a. uit maakt. Nummer 9 uit die lijst trapt 4 watt meer, maar doet er 23 minuten minder lang over.
ik verwacht ook dat wanneer je wat tactischer rijdt je heel veel sneller kunt finishen. Idee is dat je vrij hard start maar wel zo dat je je niet over de kop fietst. Voor mij is dat een minuut rond de 4w/kg en dan kijken hoe de groepen ontstaan en langzaam je vermogen laten zakken tot rond de w/kg wat je tot het einde vol kunt houden. Idealiter kom je dan in een vlakke rit in een groep die 0,5-1,0 w/kg meer trapt dan jij. Op die manier heb je het meeste voordeel van je vermogen en kun je krachten sparen voor de momenten dat het bergop gaat en je gewicht mee gaat tellen. Verder vooral weinig kopwerk doen zo lang je niet zeker weet dat je dat tot aan de finish vol kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
BartNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ligt volgens mij aan type wielrenner. Voor mij zijn de workouts waarbij ik langere tijd rond FTP moet rijden het zwaarst. Komt omdat ik van mijzelf beter presteer op inspanningen tot 5 minuten en een FTP test van 20 minuten mijn werkelijke FTP overschat. Voor indeling in Zwift ritten maakt dat niet zo veel uit maar in trainingen merk ik dat zeker. Kortere intervallen op bijvoorbeeld VO2max gaan mij in verhouding gemakkelijk af.
Hier heb ik dus ook last van!
FTP ramptest gedaan en sinds ik een Neo 2T gebruik, trek ik bijv de sweet spot training echt niet meer.
Moet dan echt de workout op 90% zetten, anders ben ik echt klaar.
Best irritant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
loyske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:49:
[...]

Hier heb ik dus ook last van!
FTP ramptest gedaan en sinds ik een Neo 2T gebruik, trek ik bijv de sweet spot training echt niet meer.
Moet dan echt de workout op 90% zetten, anders ben ik echt klaar.
Best irritant!
heb je de ramptest opnieuw gedaan toen je de Neo 2T bent gaan gebruiken? misschien dat je vorige trainer een stukkie te hoog zat

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:18
Vorig jaar tijdens de winter vooral races en freerides gereden, ik kwam uit een goede winter, en had voorsprong op mijn bikemakkers die 's winters weinig fietsen wegens het slechte/koude weer. Maar na enkele weken was ik mijn voorsprong al terug kwijt.

Dus deze winter ga ik het anders aanpakken en meer structuur in mijn ritten steken.

Ik heb mij net voor de deadline van het inschrijvingen, ingeschreven voor de Zwift Academy 2020 en ik probeer deze nu voor 25 November af te werken.

Ik heb nu alle dagen een workout gedaan, en vanavond start ik dus workout 5. Tot nu was het telkens een uurtje. Vorig jaar reed ik 2 à 3 / week een anderhalf uur, dus qua totale tijd zal het iets meer zijn, maar voelt minder zwaar (zeker bij zo'n race).

Voor mij is het de eerste keer dat ik workouts rij in Zwift en het bevalt mij enorm. Zo erg zelfs dat ik echt gemotiveerd ben om deze allemaal op 1 week te doen, dan nog 4 races/groeprides om die Zwift Academy 2020 binnen te halen.

Nu komt mijn vraag. Na ZA2020 welke workouts moet ik kiezen om beter uit de verf te komen na de winter. Duurtrainingen is niet mijn probleem, ik rij makkelijk 5 à 6 uur. Ik heb het vooral lastig tijdens het klimmen, ik ga vrij snel in het rood en merk dat ik te weinig power heb om de rest te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
RigolleM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:03:
Vorig jaar tijdens de winter vooral races en freerides gereden, ik kwam uit een goede winter, en had voorsprong op mijn bikemakkers die 's winters weinig fietsen wegens het slechte/koude weer. Maar na enkele weken was ik mijn voorsprong al terug kwijt.

Dus deze winter ga ik het anders aanpakken en meer structuur in mijn ritten steken.

Ik heb mij net voor de deadline van het inschrijvingen, ingeschreven voor de Zwift Academy 2020 en ik probeer deze nu voor 25 November af te werken.

Ik heb nu alle dagen een workout gedaan, en vanavond start ik dus workout 5. Tot nu was het telkens een uurtje. Vorig jaar reed ik 2 à 3 / week een anderhalf uur, dus qua totale tijd zal het iets meer zijn, maar voelt minder zwaar (zeker bij zo'n race).

Voor mij is het de eerste keer dat ik workouts rij in Zwift en het bevalt mij enorm. Zo erg zelfs dat ik echt gemotiveerd ben om deze allemaal op 1 week te doen, dan nog 4 races/groeprides om die Zwift Academy 2020 binnen te halen.

Nu komt mijn vraag. Na ZA2020 welke workouts moet ik kiezen om beter uit de verf te komen na de winter. Duurtrainingen is niet mijn probleem, ik rij makkelijk 5 à 6 uur. Ik heb het vooral lastig tijdens het klimmen, ik ga vrij snel in het rood en merk dat ik te weinig power heb om de rest te volgen.
Voor klimmen moet je threshold omhoog en je kg naar beneden (ofwel je w/kg omhoog), als je duur in orde is kan je in Z2 lang cruisen dat is leuk op vlakke ritten, maar om te klimmen moet je toch rond threshold trappen, als dat bv 250 watt is bij 85 kg, zit je net onder de 3 w/kg. Als je dat weet uit te bouwen naar 300 watt bij 75 kg dan zit je aan 4 w/kg

met dit verschil kan je of met 8,7 km/u klimmen of met 11,5 (voor zolang je rond threshold kan trappen uiteraard.

en het wordt nog leuker als je je FTP nog hoger kan krijgen, dan kan je met dezelfde snelheid klimmen terwijl het geen threshold effort meer is, maar lekker sweet spot of nog lager :)

* uiteraard zijn de gewichten en wattages gewoon voorbeelden om een berekening aan te kunnen hangen, als je 1,60 of 2.10 m bent is 75 kg niet van toepassing.

(zelf ben ik 1.87 en op dit moment 75 kg en ftp 300 en dus 4w/kg ik hoop er nog wat watts bij te trainen, maar ik weet niet waar de grens ligt met de uren die ik maak, met 5 uur per week kom ik misschien nog tot de 320, maar veel verder ook niet ben ik bang, dan moet er meer volume komen, maar ben nu sinds januari bezig, dus we gaan het zien).

Oja, en je eigenlijke vraag.. welke workouts moet je dan kiezen... ik zou zeggen ga TR gebruiken, dan kan je een plan voor een specifiek doel automatisch genereren, ook met een eind tijd, dus als jou doel is om in mei een goede klimmer te zijn, kan je een plan maken die van nu tot mei je de beste progressieve workouts voorschoteld om sterker te kunnen klimmen. Van Zwift weet ik te weinig, dat zijn meestal blokken van een aantal weken met een opbouw erin, maar TR werkt ook met blokken, maar dan ook met het juist stapelen van die 6 weken blokken. In Zwift zou je bv het FTP builder plan kunnen pakken

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 06-11-2020 12:22 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
RigolleM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:03:
Duurtrainingen is niet mijn probleem, ik rij makkelijk 5 à 6 uur. Ik heb het vooral lastig tijdens het klimmen, ik ga vrij snel in het rood en merk dat ik te weinig power heb om de rest te volgen.
wanneer het om langer klimmen gaat zie antwoord @Prulleman maar voor kortere Nederlandse klimmen zul je ook je VO2max vermogen omhoog moeten krijgen zodat je een paar minuten dat hogere vermogen kunt trappen zonder in het rood jezelf op te blazen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
@BartNL @Prulleman Bedankt voor de tips, ga die specifieke workouts eens bekijken.

Ik woon 15km (vogelvlucht) van de Vlaamse Ardennen, dus Koppenberg, Paterberg, Kwaremont,.. zijn zo beetje makkelijk bereikbaar voor mij, maar ik heb toch liever de langere klimmen in onze 'echte' Ardennen, en het is net daar dat ik het dus moeilijk krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Uiteindelijk is het ook een kwestie van goed pacen, het zou zo maar kunnen dat je maten wat sneller starten, maar daarna ook inkakken.
Maar het blijft een feit dat je een klim van een 30-60 minuten niet boven je (power) threshold kan rijden, dat is simpelweg niet houdbaar. Dat kan je op het vlakke ook niet, maar dan is recoveren (uit de wind of rustiger tempo) een stuk eenvoudiger. Als je recovery nodig hebt op 10+% val je om :) en uit de wind heeft met ~10 km/u geen zin. Dus als je maten een hogere w/kg hebben zullen ze eerder boven zijn :)

Als je geen power buiten hebt, maar wel op de trainer, en vaker wat langere intervallen op sweet spot en rond threshold meepakt, dan krijg je ook een idee wat je hartslag range is en wanneer je moet gaan uitkijken. Ik heb ook geen power buiten (enkel op de trainer), maar hiermee heb ik wel een veel beter inzicht/gevoel gekregen in mijn zones en limieten, dat maakt het ook zonder power buiten een stukje makkelijker

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 06-11-2020 12:38 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Prulleman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:59:
[...]

heb je de ramptest opnieuw gedaan toen je de Neo 2T bent gaan gebruiken? misschien dat je vorige trainer een stukkie te hoog zat
Goeie vraag, maar vergeten te vermelden, Ramptest inderdaad op de Neo 2T gedaan.
Binnenkort weer eens doen, misschien is hij wel flink gezakt :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
loyske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:49:
[...]

Goeie vraag, maar vergeten te vermelden, Ramptest inderdaad op de Neo 2T gedaan.
Binnenkort weer eens doen, misschien is hij wel flink gezakt :-(
haha, dat kan zeker, ook met training.. ik had zelf een dipje na de zomervakantie, op zich genoeg uren gefietst, maar minder structuur, waardoor het trainingsplan een beetje te zwaar werd (gebrek aan de juiste opbouw door het missen van bepaalde workouts). toen ben ik ook van 310 terug gezakt naar 297, dan kan sweetspot ineens als threshold aanvoelen als je je FTP niet bijsteld

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
Ok, mede indoor fietsgenoten.
Vandaag de kickr core gemonteerd en mijn fiets erop. (let op! ik ben echt een leek).

Nu heb ik zwift op mijn monitor, de kickr verbindt prima met zwift echter klopt naar mij idee niets van de Kilometers per uur.

Wanneer ik lichter schakel en dus minder hard trap gaat daar juist de snelheid omhoog. Moet dit nog gekalibreerd worden, of doe ik iets niet goed?

Dan zou ik ook eigenlijk helemaal niet graag meer willen schakelen, want ook het schakelen gaat nog niet erg soepel op de kickr, mijn voorste bladen kan ik eigenlijk niet meer in wisselen sinds hij gemonteerd zit op de Kickr.

Zijn er hier experts op dit gebied aanwezig? Dank vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33
BekSide schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:19:
Ok, mede indoor fietsgenoten.
Vandaag de kickr core gemonteerd en mijn fiets erop. (let op! ik ben echt een leek).

Nu heb ik zwift op mijn monitor, de kickr verbindt prima met zwift echter klopt naar mij idee niets van de Kilometers per uur.

Wanneer ik lichter schakel en dus minder hard trap gaat daar juist de snelheid omhoog. Moet dit nog gekalibreerd worden, of doe ik iets niet goed?

Dan zou ik ook eigenlijk helemaal niet graag meer willen schakelen, want ook het schakelen gaat nog niet erg soepel op de kickr, mijn voorste bladen kan ik eigenlijk niet meer in wisselen sinds hij gemonteerd zit op de Kickr.

Zijn er hier experts op dit gebied aanwezig? Dank vast!
Heb je de Kickr Core wel gekalibreerd met behulp van de Wahoo app?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
Waus26 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:28:
[...]

Heb je de Kickr Core wel gekalibreerd met behulp van de Wahoo app?
Ja dit is gebeurd in de vorm van de ''spindown''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
BekSide schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:19:

ga je in Zwift niet net heuvel af of zoiets? Het zou in ieder geval op buiten moeten lijken d.w.z. heuvelop zwaarder/langzamer en heuvelaf lichter/sneller.

Schakelen op de Kickr zou hetzelfde moeten werken als buiten. Voorbladen verander je niets niets aan met omzetten. Zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/w...hannel=ShaneMiller-GPLama of https://www.youtube.com/w...Q&ab_channel=WahooFitness hoe je de cassette goed monteert. Let ook op dat je bij 9 en 10 tandwiel cassette een spacer moet installeren. Cassette montage zou je door fietsenmaker kunnen laten doen/nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Binnen welke app speelde dit @BekSide ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
hij schrijft zwift 🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Whooops, wel ff blijven lezen inderdaad.
In dat geval kan ik ook bijna alleen maar aan een afdaling denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
Iemand die Zwift op een recente MacBook Air draait?

Ik heb het instapmodel (i3) uit 2020 en nou weet ik ook wel dat dat geen grafische rekenbeest is, maar ik lees op internet mensen die het op veel oudere MacBook Airs draaien met redelijke FPS als ik deze site mag geloven: https://zwiftalizer.com/benchmarks

Op 576p halen ze 30+ fps met een Mid 2013 Air (wel i7). Ik hang rond de 17fps...

Tips om performance te verbeteren of is dit gewoon waar ik het mee moet doen?

Laat ik het zo zeggen, de iOS versie op mijn iPhone SE (2020) loopt soepeler.

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 07-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09

Kluus

Gang is alles

MailMan schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:08:
Iemand die Zwift op een recente MacBook Air draait?

Ik heb het instapmodel (i3) uit 2020 en nou weet ik ook wel dat dat geen grafische rekenbeest is, maar ik lees op internet mensen die het op veel oudere MacBook Airs draaien met redelijke FPS als ik deze site mag geloven: https://zwiftalizer.com/benchmarks

Op 576p halen ze 30+ fps met een Mid 2013 Air (wel i7). Ik hang rond de 17fps...

Tips om performance te verbeteren of is dit gewoon waar ik het mee moet doen?
Misschien is het niks hoor maar aangezien je de normale gfx opties waarschijnlijk al hebt geprobeert: hoe staat je “Laptop Battery Saver” setting? Als die op high staat en je draait Zwift zonder je laptop aan de voeding te hangen wordt je gecapped rond de 15fps.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 07-11-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Kluus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:22:
[...]

Misschien is het niks hoor maar aangezien je de normale gfx opties waarschijnlijk al hebt geprobeert: hoe staat je “Laptop Battery Saver” setting? Als die op high staat en je draait Zwift zonder je laptop aan de voeding te hangen wordt je gecapped rond de 15fps.
Staat uit en ook op stroom blijft de FPS hangen op ±20 op 576p en ±20 op 576p...

MacBook Pro 2020 van vriendin draait het echt soepel op, maar die heeft wel een betere processor en integrated GPU.

Prima als het gewoon klopt dat het niet goed loopt op m'n Air, maar omdat ik op internet lees dat mensen met Low settings en oudere laptops prima performance halen begin ik te twijfelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MailMan
Hmm na reboot ineens wel 30fps op 1080p (in-game setting)! Daar doen we het voor :)

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 07-11-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 08:11
@MailMan Kan makkelijk ;)

ik had een MacBook Air van 2014 en hier liep Zwift ook heel soepel op. Geen centje pijn! Dan moet het op een 2020 versie zeker ook lukken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
Hier op een MacBook Pro (15-inch, 2018) en dan op de 3440x1440 monitor is geen probleem, maar soms lijkt het alsof de refresh-rate niet helemaal lekker is.
Echt soepel draait het op mijn Win10 machine met 1070Ti, dezelfde monitor en een bluetooth usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik ben net begonnen met fietsen en wil in de winter naar binnengaan.
Nu ben ik al een tijdje op zoek maar met een budget van max 400 voor een smart trainer is het niet makkelijk iets te vinden (zelfs tweedehands).

Ik kan een Tacx genius T2080 Smart kopen voor 350.
Is dit nog een goede wheel-on om mee te beginnen?
Het is een wat oudere trainer (2017/2018) maar wel binnen budget.

Wat zeggen jullie?
Doen of verder kijken naar een nieuwer model?
Zo ja welk model raden jullie aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Awaken1 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:50:
Nu ben ik al een tijdje op zoek maar met een budget van max 400 voor een smart trainer is het niet makkelijk iets te vinden (zelfs tweedehands).

Wat zeggen jullie?
De meesten hier (inclusief ikzelf) zijn nogal fan van de direct drives maar daarmee ga je al gelijk boven budget natuurlijk. Ik heb die Genius even opgezocht en wat ik er zo van vind is dat een hele prima wheel-on trainer om mee te beginnen. Sowieso veel beter dan de Vortex waarmee ik ooit begon. Volgens mij is 350 euro ook een prima prijs. Nieuw was ie ooit 575 euro: https://www.futurumshop.nl/tacx-genius-smart-t2080.phtml.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 01-05 23:59
Awaken1 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:50:

Wat zeggen jullie?
Ik heb een bushido, behoorlijk vergelijkbaar met de Genius, en ben er best tevreden mee. Roldiameter is iets groter als bv de vortex, dus lager toerental, minder slip/geluid. Om mee te beginnen is een wheel-on echt niet zo raar in elk geval. Ik heb in elk geval nu voor het derde winterseizoen plezier aan mijn bushido. Nog geen issues in elk geval met de rol. Ik heb een trainingsbandje van decathlon, maar mijn vrouw fietst er altijd op met gewone banden, dus die is helemaal snel opgestapt als ze zin heeft. (Vanwege meerdere fietsen is de bushido nog altijd wel een blijvertje hier)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:21

Fisico

by Fabian

Sinds een weekje heb ik een Kickr met de standaardcassette van Wahoo erop. Scheelt het in geluid heel veel als ik die cassette vervang? Ik wilde eigenlijk de cassette pas vervangen als ik de ketting en cassette van mijn fiets ook vervang, maar ik moet de TV wel heel hard zetten om iets te kunnen volgen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Fisico schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:50:
Sinds een weekje heb ik een Kickr met de standaardcassette van Wahoo erop. Scheelt het in geluid heel veel als ik die cassette vervang? Ik wilde eigenlijk de cassette pas vervangen als ik de ketting en cassette van mijn fiets ook vervang, maar ik moet de TV wel heel hard zetten om iets te kunnen volgen.
de ketting is meer versleten dan de (nieuwe) cassette en veroorzaakt dat het extra geluid. Hoeveel km zit er op de ketting of beter, heb je een slijtage meter?

Of simpeler.. de indexing is en beetje off tussen je trainer en je fiets en de ketting loopt met niet mooi op de kransjes (dan zal ie waarschijnlijk ook minder soepel op of af schakelen)

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 09-11-2020 23:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De slijtagemeter laat nog amper slijtage zien. Ik zit op net 1.000 km met de ketting, dus die kan nog wel even. De cassette loopt echt veel minder mooi dan mijn fietscassette en omdat ik toch blijf wisselen tussen binnen en buiten heb ik eigenlijk geen zin om het fijn te stellen. Schakelen gaat ook minder soepel. En deze standaard cassette met een 26 is ook niet helemaal lekker.

Dus toch maar vervangen voor een 30 van betere kwaliteit. Dan heb ik nog wel een 28 op de fiets, maar die gaat in het voorjaar ook naar een 30. Daarom wil ik eigenlijk alles in een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Afgelopen weekend alles geinstalleerd van de wahoo kickr. Ging best wel vlot voor een 1e keer het te doen. Maar ik ondervind toch wel wat last bij het schakelen. Hij wil altijd precies terugschakelen en je hoort zo dat hij niet volledig in de juiste versnelling steekt. Het vreemde is, dat ik dat niet heb bij het fietsen buiten. Daar lijken de versnellingen wel goed te werken.

De enige verklaring lijkt mij de cassette, maar die is nieuw en hangt er toch goed vast aan. Ook de 2 buitenste ringen en de lock ring zijn goed aangedraaid...

Hieronder een foto hoe hij dus wat blijft hangen tussen 2 versnellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gkONQCE6nUaVG36-z2a2ur0Cp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTLRseVktzZsaEIvxkx8edbu.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er ook een video van gemaakt, is wel wat donker maar gaat vooral om het geluid:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Allereerst cable length adjustment; maw staat de derailleur precies bij het kransje?
Tweede de B screw =afstand derailleur tot cassette, bij grotere tandwielen moet die wellicht wat aangepast want anders zit het bovenste derailleurwieltje tegen je cassette. Omgekeerd is iets minder erg dus als je vaak wisselt van cassette stel je hem af op de grootste kransen.
Derde maar minder waarschijnlijk; dat het derailleur niet haaks op de cassette zit. Normaliter moet dan de pad gericht worden; maar dan zou weer niet verklaren dat het met je gewone wiel niet speelt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
De cassette in de trainer is nochtans identiek aan de ie van mijn fiets. Dan zou ik in principe toch geen zaken moeten aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Het zou niet moeten, maar het lijkt erop alsof de cassette nét niet helemaal goed staat t.o.v. de hartlijn van de fiets. Met kabelspanning zou je dat prima moeten kunnen corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 01-05 17:02
Het beste is om maar meteen een extra fiets voor op de trainer bij te kopen, zodat je niet meer met de instelling van je versnellingen hoeft te pielen :D ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tranze op 10-11-2020 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 17:55
pina schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:37:
Afgelopen weekend alles geinstalleerd van de wahoo kickr. Ging best wel vlot voor een 1e keer het te doen. Maar ik ondervind toch wel wat last bij het schakelen. Hij wil altijd precies terugschakelen en je hoort zo dat hij niet volledig in de juiste versnelling steekt. Het vreemde is, dat ik dat niet heb bij het fietsen buiten. Daar lijken de versnellingen wel goed te werken.

De enige verklaring lijkt mij de cassette, maar die is nieuw en hangt er toch goed vast aan. Ook de 2 buitenste ringen en de lock ring zijn goed aangedraaid...

Hieronder een foto hoe hij dus wat blijft hangen tussen 2 versnellingen:

[Afbeelding]

Heb er ook een video van gemaakt, is wel wat donker maar gaat vooral om het geluid:

[YouTube: ketting]
Heb je ook de spacer (ring) gebruikt bij het installeren van de cassette op de Wahoo? Dat gaf bij mijn kickr core (niet de gewone kickr) soelaas. Zonder die ring had ie moeite om alle kransjes goed te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bij 10 speed race of 11 speed MTB heb je de spacer nodig, bij 11 speed race in principe niet.
(Als het een probleem oplost wat er eigenlijk niet hoort te zijn is het uiteraard prima..)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

bedankt voor alle feedback op de aankoop van de trainer.

Heb gisteren nog even gezocht en dit zijn mijn opties:
- Genius (2dehands) - 350 euro.
- Vortex (nieuw) - 300 euro.
- Flow (nieuw) - 250 euro.

Mijn voorkeur zou dan denk ik naar de genius gaan omdat die al in een hoger segment zat.
Helaas kan ik niet gelijk naar een direct drive omdat deze 2dehands ook niet te krijgen zijn.
Ik ben al blij dat ik op dit moment een smart trainer kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Awaken1 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:44:

Mijn voorkeur zou dan denk ik naar de genius gaan omdat die al in een hoger segment zat.
Helaas kan ik niet gelijk naar een direct drive omdat deze 2dehands ook niet te krijgen zijn.
Klopt, ik denk ook dat de Genius voor die prijs een goede keuze is mits technisch in orde uiteraard. Die trainers zijn nauwelijks veranderd door de tijd dus het is in ieder geval niet zo dat je een outdated model koopt. De Vortex Smart is volgens mij bijvoorbeeld nog dezelfde als een jaar of vijf geleden toen de smart functionaliteit er in kwam.

De enige reden die ik kan bedenken dat de Genius uit de handel is gegaan is omdat Tacx in datzelfde (nieuw)prijssegment met de Flux kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

Kluus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:50:
[...]

Klopt, ik denk ook dat de Genius voor die prijs een goede keuze is mits technisch in orde uiteraard. Die trainers zijn nauwelijks veranderd door de tijd dus het is in ieder geval niet zo dat je een outdated model koopt. De Vortex Smart is volgens mij bijvoorbeeld nog dezelfde als een jaar of vijf geleden toen de smart functionaliteit er in kwam.

De enige reden die ik kan bedenken dat de Genius uit de handel is gegaan is omdat Tacx in datzelfde (nieuw)prijssegment met de Flux kwam.
Thanks! Ik zag net dat Tacx op de website nog de Denius adviseert als ik door het keuzemodel loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pina schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 01:48:
De cassette in de trainer is nochtans identiek aan de ie van mijn fiets. Dan zou ik in principe toch geen zaken moeten aanpassen?
In principe niet, maar in de praktijk dus wel, bewijs heb je staan ;)

Ik heb hier ook drie identieke wielsets, en toch moest ik een heel dunne spacers toevoegen op de as om de afstand van frame tot cassette uit te lijnen. Ik wilde ook niet hoeven afstellen bij een wielwissel, ben een hele avond bezig geweest om dat voor elkaar te krijgen. De afstand van jouw derailleur tot aan je cassette wordt immers bepaald door je naaf en de as.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Fisico schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:17:
Dus toch maar vervangen voor een 30 van betere kwaliteit. Dan heb ik nog wel een 28 op de fiets, maar die gaat in het voorjaar ook naar een 30. Daarom wil ik eigenlijk alles in een keer doen.
de "kwaliteit" van je tandwielen zou ik mij op de trainer geen zorgen om maken. Zelf rijd ik buiten Shimano Ultegra en binnen met Shimano 105 cassette. Verschil in kwaliteit zit tussen die beide groepen bij de cassette wat mij betreft alleen in het gewicht en niet in hoe mooi het loopt. Wanneer je fiets regelmatig omzet van buiten naar binnen zou ik wel proberen om het grootste tandwiel even groot te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Awaken1 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:44:

De vortex zou ik niet snel nemen, ik hoor geregeld dat je daarbij snel aan de maximale remkracht zit, en dan gaat Zwift alleen je snelheid aanpassen maar voel je niks meer veranderen.
Vind het relatief veel geld voor die Genius maar ja, #corona
Check wel de rol en geruisloze lagers, dat zijn bekende problemen. Testen dus!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
pina schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 01:48:
https://support.wahoofitn...ain-skipping-and-popping- sowieso even checken of je niet per ongeluk toch een spacer hebt of een setting fout hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@pina ik heb laatst ook met iemand van hier mee zitten kijken wat het probleem was tussen het achterwiel en de trainer, daar bleek 1 van de stofkappen (opgeschroefd) van de naaf te ver naar buiten te staan op het achterwiel, daardoor stond de derailleur verder naar buiten op het achterwiel dan op de trainer. In dat geval zat het probleem dus in het achterwiel, Na het vastdraaien van de stofkap en het afstellen van de derailleur op de fiets werkte het ook goed op de kickr.

Je moet kijken waarom je derailleur t.o.v. je cassette op de trainer verder naar buiten komt dan bij je wiel

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:14
Ik zou nooit €350 betalen voor een 2e hands wheel-on trainer. Ze zijn niet per se slecht, maar het is gewoon geen goede deal meer (alhoewel, hetzelfde kun je zeggen van velgremmen en 10s fietsen, maar ook die leveren anno 2020 gewoon nog geld op).

Zou zelf lekker voor de Flow of Vortex gaan. Wel even zoeken want ze werden eerder dit jaar nog voor €200-230 nieuw aangeboden (o.a. Wiggle), dus €300 lijkt me wat aan de hoge kant. Ik had voor die van mij (Vortex) destijds €330 betaald geloof ik en dat is inmiddels 4 jaar geleden.

Wheel-on is met alle nadelen in acht genomen nog best prima hoor. Het is wat luider, minder accuraat, je banden slijten etc. maar overall kun je er prima indoor mee fietsen/Zwiften. Ik kan iedereen wel een Neo of Kickr (Core) aanraden, maar als die duurder is dan je fiets en je gaat hem in de winter misschien 15x gebruiken, dan is dat zwaar overkill natuurlijk.

Weerstand is overrated. Ik zou de percentages negeren. Je wilt vooral een degelijke trainer en dat zijn de Vortex/Bushido/Kickr Snap wel (maar liefst wel gewoon nieuw met garantie).

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 10-11-2020 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:33:
Ik zou nooit €350 betalen voor een 2e hands wheel-on trainer. Ze zijn niet per se slecht, maar het is gewoon geen goede deal meer (alhoewel, hetzelfde kun je zeggen van velgremmen en 10s fietsen, maar ook die leveren anno 2020 gewoon nog geld op).

Zou zelf lekker voor de Flow of Vortex gaan. Wel even zoeken want ze werden eerder dit jaar nog voor €200-230 nieuw aangeboden (o.a. Wiggle), dus €300 lijkt me wat aan de hoge kant. Ik had voor die van mij (Vortex) destijds €330 betaald geloof ik en dat is inmiddels 4 jaar geleden.

Wheel-on is met alle nadelen in acht genomen nog best prima hoor. Het is wat luider, minder accuraat, je banden slijten etc. maar overall kun je er prima indoor mee fietsen/Zwiften. Ik kan iedereen wel een Neo of Kickr (Core) aanraden, maar als die duurder is dan je fiets en je gaat hem in de winter misschien 15x gebruiken, dan is dat zwaar overkill natuurlijk.

Weerstand is overrated. Ik zou de percentages negeren. Je wilt vooral een degelijke trainer en dat zijn de Vortex/Bushido/Kickr Snap wel (maar liefst wel gewoon nieuw met garantie).
Hmm maar die Genius was wel een stuk hoger segment dan de Vortex destijds en kan tov de Vortex:
- 1500W (Vortex 950W)
- 20% helling (Vortex 7%)
- Downhill simulatie (niet per se nodig natuurlijk, wel "leuk" met Zwift)

En daarbij is het gewoon een meer high end apparaat, wat @Mistraller al zegt met betrekking tot de diameter van de rol enzo. Ik ben ook geen absolute kenner mbt deze trainers en mijn Vortex voldeed destijds ook prima maar ik denk wel dat dit een klasse hoger is ten opzichte van een Vortex, maar dan moet 'ie technisch natuurlijk wel top zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 10-11-2020 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:03
Prulleman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:27:
@pina ik heb laatst ook met iemand van hier mee zitten kijken wat het probleem was tussen het achterwiel en de trainer, daar bleek 1 van de stofkappen (opgeschroefd) van de naaf te ver naar buiten te staan op het achterwiel, daardoor stond de derailleur verder naar buiten op het achterwiel dan op de trainer. In dat geval zat het probleem dus in het achterwiel, Na het vastdraaien van de stofkap en het afstellen van de derailleur op de fiets werkte het ook goed op de kickr.

Je moet kijken waarom je derailleur t.o.v. je cassette op de trainer verder naar buiten komt dan bij je wiel
Bij mijn Canyon op de Tacx Neo was het probleem dat de bus die uit de cassette steekt precies even groot is als het gat waar deze in valt. 1mm links, rechts, boven of onder zorgde er voor dat deze een millimeter of 2 op schoof. Voor het fietsen maakte het niets uit, maar de derrie pakte niet de juiste tandjes. Kijk dus ook of de fiets goed op de trainer staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
De Flow, Vortex en Bushido zijn in ieder geval identiek qua hardware, behalve de iets zwaardere motor die in de Vortex en Bushido liggen. De Kickr Snap stond alweer bekend als degelijker, dus de Genius zal de Tacx tegenhanger daar wel van zijn.

Toch denk ik dat als de top wheel-ons in beeld komen, de instap direct drives ook in beeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Holk schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:46:
[...]

Bij mijn Canyon op de Tacx Neo was het probleem dat de bus die uit de cassette steekt precies even groot is als het gat waar deze in valt. 1mm links, rechts, boven of onder zorgde er voor dat deze een millimeter of 2 op schoof. Voor het fietsen maakte het niets uit, maar de derrie pakte niet de juiste tandjes. Kijk dus ook of de fiets goed op de trainer staat.
inderdaad, goed kijken naar alles wat tegen je frame en tegen de as van je wiel/kickr drukt
hier staan ook nog voorbeelden van de schroefjes van je padje etc
https://templeblot.wordpr...kickr-without-adjustment/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Mistraller schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:17:
[...]

In principe niet, maar in de praktijk dus wel, bewijs heb je staan ;)

Ik heb hier ook drie identieke wielsets, en toch moest ik een heel dunne spacers toevoegen op de as om de afstand van frame tot cassette uit te lijnen. Ik wilde ook niet hoeven afstellen bij een wielwissel, ben een hele avond bezig geweest om dat voor elkaar te krijgen. De afstand van jouw derailleur tot aan je cassette wordt immers bepaald door je naaf en de as.
Niet alle assen van de naven zijn gelijk, heb ik al jaren problemen mee met schrijfremmen die slepen tegen de remblokken op een mountainbike. Bij 2 gelijke achternaven (bv. DT Swiss 240) heb je dit probleem niet! Dit heeft ook invloed op de positie van de ketting tov tandwiel vooraan. Dus als je een achterwiel hebt die perfect aansluit bij de as van een Kickr dan hoef je niks af te regelen. Nu is de vraag: welke naven sluiten het best aan bij een Kickr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Prulleman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:24:
Bij 10 speed race of 11 speed MTB heb je de spacer nodig, bij 12 speed race in principe niet.
(Als het een probleem oplost wat er eigenlijk niet hoort te zijn is het uiteraard prima..)
Ik heb een gravel bike, dus eerder tussenin. Ik heb nog gehoord dat je toch een spacer zou nodig hebben bij een 11 speed 11x34T. Daarom dat het mij niet zo gek lijkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
pina schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:03:
[...]

Ik heb een gravel bike, dus eerder tussenin. Ik heb nog gehoord dat je toch een spacer zou nodig hebben bij een 11 speed 11x34T. Daarom dat het mij niet zo gek lijkt...
bij een gravelbike heb je dikke kans dat je een 135mm as-afstand hebt en daar moet je je Kickr montage dan wel op aangepast hebben. Zie eerdere link met verschil 130mm en 135mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
BartNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:13:
[...]

bij een gravelbike heb je dikke kans dat je een 135mm as-afstand hebt en daar moet je je Kickr montage dan wel op aangepast hebben. Zie eerdere link met verschil 130mm en 135mm.
Klopt, ik heb de adapters voor een 12x142mm moeten gebruiken. Misschien is de spacer daar bovenop ook nog eens nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
pina schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:31:
[...]
Klopt, ik heb de adapters voor een 12x142mm moeten gebruiken. Misschien is de spacer daar bovenop ook nog eens nodig
Op de Wahoo site waar ik eerder naar gelinkt hebt staat "....What is the hub width on your frame? Nearly all modern road bikes are 130mm spacing and modern mountain bikes are typically 135mm spacing. If you're using a mountain bike, be sure to flip the spacer on the KICKR to the 135mm setting (located on the non-drive side)...." dat is iets anders dan adapters gebruiken. Wat mij betreft lijkt dit een gevalletje van de montage instructie eens goed lezen en exact doen wat daar in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
BartNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:38:
[...]

Op de Wahoo site waar ik eerder naar gelinkt hebt staat "....What is the hub width on your frame? Nearly all modern road bikes are 130mm spacing and modern mountain bikes are typically 135mm spacing. If you're using a mountain bike, be sure to flip the spacer on the KICKR to the 135mm setting (located on the non-drive side)...." dat is iets anders dan adapters gebruiken. Wat mij betreft lijkt dit een gevalletje van de montage instructie eens goed lezen en exact doen wat daar in staat?
nee, voor mij is dit van toepassing:

Thru axle bikes with a hub width of 142mm and 148mm work with the KICKR. Thru axle bikes with a hub width of 142mm require a separate adapter kit to work with the KICKR SNAP. Thru axle bikes with a hub width of 148 mm do not work with the KICKR SNAP.

ik bedoelde dat dus met “adapter”. Die zijn wel correct ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pina schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:52:
[...]

nee, voor mij is dit van toepassing:

Thru axle bikes with a hub width of 142mm and 148mm work with the KICKR. Thru axle bikes with a hub width of 142mm require a separate adapter kit to work with the KICKR SNAP. Thru axle bikes with a hub width of 148 mm do not work with the KICKR SNAP.

ik bedoelde dat dus met “adapter”. Die zijn wel correct ingevoerd.
Als je een steekas hebt, dan moet je inderdaad de 142 dopjes gebruiken op je kickr, (148 is boost, en volgens mij niet van toepassing op gravel bikes).

de 130 en 135 dopjes zijn voor QR (ouderwetse quick release assen).

Dan gaat het om de cassette die je op de cassette hebt gemonteerd en de welke groep er op je fiets zit.. gravel zit met veel componenten tussen road en MTB in.

De GRX shifters hebben een cable pull gelijk aan een 11 speed road shifter (dus over de hele cassette 1,8 mm meer), maar er worden ook combinaties verkocht met een GRX shifter en bv een M8000 11-42 11 speed MTB (XT) cassette, dit schakelt voor zover ik weet niet optimaal..

Maar de belangrijkste vraag nu, welke cassette zit er op je wiel en welke op je kickr, als dit bv in beide gevallen "gewoon" een 11 speed road cassette (bv 105 of ultegra) is, dan moet je het toch verder zoeken in kleine dingen rond je naaf of dropouts waar een afwijking zit.
Oja, dus welke cassettes heb je in gebruik en heb je de spacer op de kickr gebruikt?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 01-05 17:02
Ooit eens aangemeld voor de Veloton beta... kreeg net eindelijk een mail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXeOlLga93__H33_n3JmHUKBhV4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s2zStu6q1GkgxFOOJcU6gqqK.png?f=user_large
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Prulleman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:06:
[...]

Als je een steekas hebt, dan moet je inderdaad de 142 dopjes gebruiken op je kickr, (148 is boost, en volgens mij niet van toepassing op gravel bikes).

de 130 en 135 dopjes zijn voor QR (ouderwetse quick release assen).

Dan gaat het om de cassette die je op de cassette hebt gemonteerd en de welke groep er op je fiets zit.. gravel zit met veel componenten tussen road en MTB in.

De GRX shifters hebben een cable pull gelijk aan een 11 speed road shifter (dus over de hele cassette 1,8 mm meer), maar er worden ook combinaties verkocht met een GRX shifter en bv een M8000 11-42 11 speed MTB (XT) cassette, dit schakelt voor zover ik weet niet optimaal..

Maar de belangrijkste vraag nu, welke cassette zit er op je wiel en welke op je kickr, als dit bv in beide gevallen "gewoon" een 11 speed road cassette (bv 105 of ultegra) is, dan moet je het toch verder zoeken in kleine dingen rond je naaf of dropouts waar een afwijking zit.
Oja, dus welke cassettes heb je in gebruik en heb je de spacer op de kickr gebruikt?
Ik heb GRX shifters. De cassette op de trainer is dezelfde als op mijn wiel:

Trainer: https://www.mantel.com/be...5-r7000-11-speed-cassette (CS HG700 variant)
Fiets: Shimano 105 CS-HG700, 11-34T

Op de kickr heb ik de 1.8mm spacer nog niet gebruikt omdat er in de handleiding stond dat het niet nodig is voor een 11 speed. Maar heb het gevoel dat het misschien toch wel nodig zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-04 21:21
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem met mijn Kickr Core. Op mijn achterwiel heb ik een 10 speed Shimano 105 casette. Op de Kickr Core heb ik dezelfde casette steken.

Toch kan ik niet soepel schakelen op de Kickr Core. Op de site van Wahoo staat er dat ik een spacer moet gebruiken (die ook meegeleverd is). Echter zit er bij de Shimano 105 10s ook een spacer. Ik heb dus beide spacers op de body geplaatst. Zou dit eventueel mijn fout kunnen zijn, of moeten ze er effectief beiden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@pina volgens mij zit dan alles goed gemonteerd, dan moet je dus echt goed op zoek naar iets wat een mm uitsteekt tussen je frame en je naaf of tussen je frame en je kickr. Als daar niks zit dan is waarschijnlijk je naaf niet helemaal correct binnen de marges.

@argon007 2 spacers is inderdaad teveel, 1tje is genoeg (achter het grootste kransje dus)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
de Shimano spacers kun je in drie maten krijgen 1.00 mm, 1.85 mm en 2.35 mm. Je zou ze alle drie kunnen kopen en kijken hoe je met één of meerdere exemplaren uit komt?
Alternatief is misschien de indexering aanpassen maar ik zou van de min/max limiet schroeven afblijven wanneer je de fiets gaat wisselen voor binnen en buiten.

[ Voor 32% gewijzigd door BartNL op 10-11-2020 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ypuh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:47:
De Flow, Vortex en Bushido zijn in ieder geval identiek qua hardware, behalve de iets zwaardere motor die in de Vortex en Bushido liggen. De Kickr Snap stond alweer bekend als degelijker, dus de Genius zal de Tacx tegenhanger daar wel van zijn.

Toch denk ik dat als de top wheel-ons in beeld komen, de instap direct drives ook in beeld zijn.
Ik dacht zelf toch echt dat de bushido en genius een dikkere rol hadden. Waarbij de Bushido net iets onder de Genius zit qua max vermogen (1400 vs 1500W) en de vortex zit daar vér onder. (700W)

De bushido is verder zonder netsnoer, nooit het idee gehad dat ik dat een voordeel vond trouwens.

Met het perfect afstellen bij het wisselen van de fiets op een directdrive of desnoods ander wiel, heb ik zelf gemerkt dat zelfs een heel plat spacertje (ik had heel dunne carrosserieringetjes) al verschil kan uitmaken. 1mm is al heel snel te veel. Draaien aan de cable length adjuster doe je immers ook niet met meerdere slagen tegelijk. Zeker bij 11spd is de marge niet zo groot.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:25
Tranze schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:21:
Ooit eens aangemeld voor de Veloton beta... kreeg net eindelijk een mail:
[Afbeelding]
Ben benieuwd :)
ik heb net een paar videos op youtube gekeken, ziet er veelbelovend uit....benieuwd naar jouw ervaringen

https://www.youtube.com/watch?v=muVI8hHGFHE

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleP38 op 10-11-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Dit is dus nog meer bedoeld als een soort van game ipv pure trainingstool, geinig. Ziet er tof uit (lijkt dynamischer dan zwift). Lekker met Yater, Sancher en de Gendi fietsen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
Daarnet de cassette erafgehaald want wilde eens proberen om er een spacer tussen te plaatsen. Maar groot was mijn verbazing dat er al eentje tussen zat, omdat dat standaard bij de cassette al zat en bij het monteren plaats je die cassette, inclusief die spacer, er integraal in... Rekening houdende met de opmerking hierboven over 2 spacers heb ik natuurlijk ook die spacer eraf gehaald en nu kan hij wel probleemloos schakelen :Y

Dus het probleem was eigenlijk dat er een spacer tussen zat, terwijl die niet nodig was, zoals het dus eigenlijk zou moeten. Maar wist niet dat er eentje tussen zat. Maar hiermee toch weer een pak bijgeleerd :Y

[ Voor 3% gewijzigd door pina op 10-11-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pina schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:21:
Daarnet de cassette erafgehaald want wilde eens proberen om er een spacer tussen te plaatsen. Maar groot was mijn verbazing dat er al eentje tussen zat, omdat dat standaard bij de cassette al zat en bij het monteren plaats je die cassette, inclusief die spacer, er integraal in... Rekening houdende met de opmerking hierboven over 2 spacers heb ik natuurlijk ook die spacer eraf gehaald en nu kan hij wel probleemloos schakelen :Y

Dus het probleem was eigenlijk dat er een spacer tussen zat, terwijl die niet nodig was, zoals het dus eigenlijk zou moeten. Maar wist niet dat er eentje tussen zat. Maar hiermee toch weer een pak bijgeleerd :Y
dat een r7000 12 11 speed cassette met spacer wordt geleverd is dan wel weer bijzonder, want die heb je voor zover ik weet bij veen enkele naaf/freehub nodig.

Maar mooi dat het nu werkt :)

Edit: typo

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Het gaat om een 11 speed cassette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pina schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:01:
Het gaat om een 11 speed cassette :)
Typo... Wordt tijd voor Shimano dat ze meegaan met de hype (of niet :D, Maar dat is een hele andere discussie.. persoonlijk denk ik dat met versnellingen op je cassette vooral interessant zijn bij 1x systemen, er zitten ook nadelen aan zoals gevoeliger voor kleine afstel foutjes, slijtage, hoor terecht je padje is etc)

[ Voor 36% gewijzigd door Prulleman op 10-11-2020 19:20 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
pina schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:21:
op basis van je foto is dat ook wel de meest logische verklaring en om het er even in te wrijven was ook mijn eerste advies om dat te checken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

BartNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:18:
[...]

de "kwaliteit" van je tandwielen zou ik mij op de trainer geen zorgen om maken. Zelf rijd ik buiten Shimano Ultegra en binnen met Shimano 105 cassette. Verschil in kwaliteit zit tussen die beide groepen bij de cassette wat mij betreft alleen in het gewicht en niet in hoe mooi het loopt. Wanneer je fiets regelmatig omzet van buiten naar binnen zou ik wel proberen om het grootste tandwiel even groot te houden.
Het gaat niet zover om de kwaliteit van de tandwielen, maar in dit specifieke geval dat de standaard cassette van de Kickr een ongelukkige verdeling heeft en ook nogal herrie maakt. Wat ik eerder ook al last. Het is inderdaad over kill om hier een hele dure cassette op te zetten. Ik denk dat de indoorcassette niet veel gaat slijten dus kies ik daar nu voor een 30-11 en pak ik in het voorjaar ook een 30-11 voor buiten, met een nieuwe ketting. Dan maar suboptimaal de winter door en wellicht met iets meer herrie, maar alles kraakt toch wel van de troep op de Utrechtse heuvelrug ;) Het omzetten wil ik zo min mogelijk doen. Al hoop ik natuurlijk op een fijne kerstvakantie met zacht weer voor veel ritjes buiten of snel weer ritjes met de club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
https://www.dcrainmaker.c...dations-guide-winter.html
The simple reality is that finding in-stock trainers is near impossible in many regions of the world. Especially the more popular models, or rather, the ones you actually want to buy. So in some ways, the recommendations guide this year could read: Buy anything you can actually find.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Coolblue vraagt gewoon 200 meer dan de adviesprijs voor een Tacx Flux S. Ik heb de mijne via Decathlon voor adviesprijs (599). Daar was hij vanmiddag online beschikbaar maar inmiddels ook weer weg. Gaat hard dus :)

Vanavond een Herd group ride gedaan, ging best aardig afgezien van het gat dichtrijden in het begin omdat mijn trainer wattage niet doorkwam en ik ff opnieuw moest pairen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:07
NoepZor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:25:
Coolblue vraagt gewoon 200 meer dan de adviesprijs voor een Tacx Flux S. Ik heb de mijne via Decathlon voor adviesprijs (599). Daar was hij vanmiddag online beschikbaar maar inmiddels ook weer weg. Gaat hard dus :)

Vanavond een Herd group ride gedaan, ging best aardig afgezien van het gat dichtrijden in het begin omdat mijn trainer wattage niet doorkwam en ik ff opnieuw moest pairen :p
Whaaattttt 8)7 8)7 8)7 , Gewoon €829 vragen ook! Destijds met een normale aanbieding hem voor €509 kunnen kopen in de winkel...

De mijne is voor reparatie weg, ze zouden hem of repareren of vervangen voor een nieuwe.. ik ga de mijne te koop aanbieden denk ik :). Koop ik wel met iets bijbetalen een Neo 2T terug...

De prijzen zijn echt niet normaal op het moment..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8RH2gQ-7vZkmCFUNMkrXYcGj1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/izNK0BP59BB3UpwhHsyvioei.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door tinusterror op 11-11-2020 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Lol, ik heb de Flux S vorig jaar ook nog gekocht voor €509. Ergens in september/oktober notabene, net voor de stroom op.

Ik zag overigens ook biedingen van €850 en €875 op Neo1's op Marktplaats. Ter vergelijking heb ik hier vorig jaar gevraagd of €650 een realistische prijs was voor een 2e hands (inclusief mat), en waren we het er allemaal over eens dat het wel vrij veel geld was voor een 1e editie. Heb het toen wel gedaan om de simpele redenen dat ik hem lopend op kon halen en heb er ook geen seconde spijt van gehad. Begin maart (toen de 1e lockdown net begon) wel even getwijfeld om hem met winst te verkopen en later een Neo 2T terug te kopen, maar blij dat ik dat toen niet gedaan heb.

@tinusterror Had overigens die Neo2 gekocht voor een vriend en hij resoneerde een beetje. Contact opgenomen met Tacx en ondanks dat ze een beetje traag zijn, is er nu een tool met een rubber ringetje onderweg die het probleem op zou moeten lossen. Maatje vind het allemaal wel prima, is nu toch nog prima fietsweer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Ypuh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:54:
...biedingen van €850 en €875 op Neo1's op Marktplaats. Ter vergelijking heb ik hier vorig jaar gevraagd of €650 een realistische prijs was voor een 2e hands (inclusief mat), en waren we het er allemaal over eens dat het wel vrij veel geld was voor een 1e editie..
als eigenaar van een Neo geloof ik niet dat ik €650 voor een tweede hands Neo ooit een hoge prijs zou hebben gevonden. Ik heb wel eens overwogen om te upgraden naar een Neo 2/2T en daarbij nooit de idee gehad minder dan €800 voor mijn Neo te kunnen krijgen.
Voor de rest klopt je verhaal wel maar het lijkt mij vanzelfsprekend dat er bij meer vraag en zelfde aanbod nu hogere bedragen betaald moeten worden voor dezelfde trainer. Persoonlijk zou ik altijd kijken of ik nú zo'n trainer wil en wat ik er nu voor moet betalen en niet kijken naar wat anderen er een een jaar geleden voor betaald hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Die foto met al die kratten bier _/-\o_ :)F
okee en ook :)B

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 11-11-2020 10:26 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:54:
...

@tinusterror Had overigens die Neo2 gekocht voor een vriend en hij resoneerde een beetje. Contact opgenomen met Tacx en ondanks dat ze een beetje traag zijn, is er nu een tool met een rubber ringetje onderweg die het probleem op zou moeten lossen. Maatje vind het allemaal wel prima, is nu toch nog prima fietsweer buiten.
Mijn Neo 1 resoneert ook bij bepaalde disc snelheden maar ik had hieruit begrepen dat dat normaal is:
https://tacxfaqx.com/knowledge-base/whistling-sound/
Heb jij dit niet dan @Ypuh?

Het is niet zo heel storend en ik doe het er al een paar jaar mee maar nu begrijp ik dat er een fix voor is, of is dat alleen voor de 2?

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 11-11-2020 11:20 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 158 Laatste