Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 53 ... 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 16:21
In navolging op alle trainersmatten, kwam ik deze site tegen.

https://www.fietstrainer.nl/product/wahoo/kickr-trainermat

Een trainersmat van Wahoo voor 15 euro, bij de bekende wielersites als mantel en futurum betaal je al snel tussen de 50 en 70 euro.

Dan vraag ik me direct af, is deze site betrouwbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
pier87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:41:
In navolging op alle trainersmatten, kwam ik deze site tegen.

https://www.fietstrainer.nl/product/wahoo/kickr-trainermat

Een trainersmat van Wahoo voor 15 euro, bij de bekende wielersites als mantel en futurum betaal je al snel tussen de 50 en 70 euro.

Dan vraag ik me direct af, is deze site betrouwbaar?
Lijkt me niet heel betrouwbaar eigenlijk.............. onderstaande foto komt ook van die site. Snel maar 1 bestellen dan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vzDuemMGmF5Zc6_X-7V1swx41U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f4gyBdGeOfYa4DdJl8O8mCQ8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 18:52
loepzuiver schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:23:
[...] Als ik fiets staan er nog 2 oude ventilators, een verlengkabel om de trainer natuurlijk prik te geven en een strijkplank met troep er op.
Hahaha ik zat me al achter de oren te krabben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
haha inderdaad, dat zijn wel erg scherpe prijzen. Maar laten we eerlijk zijn, voor een rubberen matje zulke prijzen betalen bij Mantel vind ik ook wel aan de dure kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
het is geen eigen shop, ze scrapen wat prijzen en laten die automatisch zien, de t2800 voor 199 zou te koop zijn bij fietstrainerstore.nl, maar de link erachter is ook dood..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J48K8JzS6xGE3FYbd3DWpHkMXS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ol72eOUOJiYNOMG2C5ZteY2y.png?f=fotoalbum_large

fietstrainerstore gaat verder weer naar coolblue, dus ik vermoed dat https://www.fietstrainer.nl/ hun zaakjes technisch gewoon niet op orde heeft, maar het zijn voor zover ik kan zien geen oplichters

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:43
tinusterror schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

Lijkt me niet heel betrouwbaar eigenlijk.............. onderstaande foto komt ook van die site. Snel maar 1 bestellen dan :)

[Afbeelding]
Als je iets verder kijkt dan je neus lang is :9 , dan zie je dat dit een vergelijkingswebsite is.

Wil je dus die Neo voor 199 bestellen, dan wordt je doorverwezen naar coolblue. Echter is die aanbieding daar natuurlijk niet op te zien. Ofwel, Ja te mooi om waar te zijn, maar een kat in een zak kopen is gelukkig niet mogelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31
Gents, de winter kicks in en de conditie moet omhoog. Ik heb een forerunner en gebruik die voor hardlopen en gravelwerk. Laatstgenoemde heb ik voorzien van een cadans-sensor op de traparm, en een 40t voor en 11-32 achter.

Mijn carbon gravelbike wil ik graag op een trainer zetten, maar ik heb al drie blauwe maandagen gehad met push-on trainers en de bekende wielinzet met blauwe band.

Ik zoek dus iets waarbij ik voor een paar cent op de voorste rij zit (wie niet?) en overweeg een direct drive trainer.

Minimale voorwaarde is dat zowel cadans als forerunner (HR) data wordt gecombineerd met de trainer. Zwift of andere apps hoef ik niet, ik wil intervaltraining met voorgeprogrammeerde wattage programma's. Als dat de trainer-specifieke app is: prima!

Ik raak echter eerder het zicht kwijt dan gedacht. 'vroegah' was de Elite trainer 'je-van-het', nu is het wahoo en Tacx wat de klok slaat.

Kortom:
- klopt het dat Tacx wel volledig integreert met m'n forerunner obv ant+?
- welke instap directdrive trainer past bij mijn behoefte?
- zijn er mensen die van hun direct drive af willen? Indien ja, PM/DM me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:27
dnhelle schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:17:
Ik doe mijn Kickr Core weg voor € 1 299 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
dnhelle schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:17:
Gents, de winter kicks in en de conditie moet omhoog. Ik heb een forerunner en gebruik die voor hardlopen en gravelwerk. Laatstgenoemde heb ik voorzien van een cadans-sensor op de traparm, en een 40t voor en 11-32 achter.

Mijn carbon gravelbike wil ik graag op een trainer zetten, maar ik heb al drie blauwe maandagen gehad met push-on trainers en de bekende wielinzet met blauwe band.

Ik zoek dus iets waarbij ik voor een paar cent op de voorste rij zit (wie niet?) en overweeg een direct drive trainer.

Minimale voorwaarde is dat zowel cadans als forerunner (HR) data wordt gecombineerd met de trainer. Zwift of andere apps hoef ik niet, ik wil intervaltraining met voorgeprogrammeerde wattage programma's. Als dat de trainer-specifieke app is: prima!

Ik raak echter eerder het zicht kwijt dan gedacht. 'vroegah' was de Elite trainer 'je-van-het', nu is het wahoo en Tacx wat de klok slaat.

Kortom:
- klopt het dat Tacx wel volledig integreert met m'n forerunner obv ant+?
- welke instap directdrive trainer past bij mijn behoefte?
welke forerunner gaat het om? ik kan me voorstellen dat de goedkopere modellen minder functies hebben dan de duurdere, zeker als het op indoor fietsen aankomt.

Een edge 25 (simpelste fietscomputer van garmin) ondersteund bv ook geen power meter, terwijl ik met de edge 530 een indoor training kan inladen.

-volledige integratie- is nog al wat.. in principe moet je het zo zien een device moet hardwarematig verbinding kunnen maken met de je trainer (via BT of ANT+ in dit geval), daarnaast zal de software op dat device (dat kan dus zwift op je pc zijn, trainerroad op je tablet, sufferfest op je iphone, een qi app op je garmin, of de eigen software van garmin op je horloge of edge.
die software laat de trainer dan bepaalde dingen doen, een power target voor x tijd via ERG mode (dus de trainer zorgt dat je 300 watt blijft trappen ongeacht je cadans of versnelling) of een helling simulatie waarbij een bepaalde weerstand wordt vastgehouden in de trainer.

een zwift simulatie rit is dus weer wat anders dan een trainer road workout. Voor zover ik weet kan ik met mijn edge 530 in principe beide los inladen, een rit met hellingen om te simuleren of een workout met targets. Of je forerunner dat ook kan geen idee, misschien is die wel beperkter...

je hartslag connect overigens niet met je trainer, enkel met het device/software die de trainer aanstuurt.

wat je verder noemt zou elke smart trainer moeten kunnen, je beperking zit mogelijk in dit geval in de wens alles aan te sturen met je garmin.

2e hands DD trainers zijn op dit moment goud waard, de meeste 2e hands gaan tegen de advies prijs weg, nieuwe in doos boven de advies prijs. Het aanbod is erg beperkt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 12:03
Michaelg schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:01:
Oh trouwens nog iets anders. Ik had mijn trainer (kickr) op 100% ingesteld, maar bij het stukje van 15% voelde het echt alsof ik door de stroop aan het rijden was. De weerstand voelde enorm onnatuurlijk aan. Daarna terug gezet op 75% en toen voelde het weer "normaal". Nog steeds loodzwaar op de benen, maar in ieder geval niet zo stroperig. Herkennen mensen dit?
Hmm ja zekers, because it is what it is! Heb de Alpen gedaan en stukken vanaf 12% en meer zijn echt killing.
Ik zou juist adviseren om het juist op 100% te houden en dan etappes te zoeken die het opbouwen qua max. percentage. Dan heb je straks ook een net iets beter idee wat je kan hebben voorals je echt de heuvels/bergtoppen op wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 04-10 11:15
Gisteren had Mantel nog een paar Kickr Cores binnengekregen die in enkele minuten weg waren, maar nu lijken de laatste restjes op de markt ook echt helemaal op te zijn: Mantel geeft nu als verwachte levertijd de week van 28 december - 3 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Prulleman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

welke forerunner gaat het om? ik kan me voorstellen dat de goedkopere modellen minder functies hebben dan de duurdere, zeker als het op indoor fietsen aankomt.

Een edge 25 (simpelste fietscomputer van garmin) ondersteund bv ook geen power meter, terwijl ik met de edge 530 een indoor training kan inladen.

-volledige integratie- is nog al wat.. in principe moet je het zo zien een device moet hardwarematig verbinding kunnen maken met de je trainer (via BT of ANT+ in dit geval), daarnaast zal de software op dat device (dat kan dus zwift op je pc zijn, trainerroad op je tablet, sufferfest op je iphone, een qi app op je garmin, of de eigen software van garmin op je horloge of edge.
die software laat de trainer dan bepaalde dingen doen, een power target voor x tijd via ERG mode (dus de trainer zorgt dat je 300 watt blijft trappen ongeacht je cadans of versnelling) of een helling simulatie waarbij een bepaalde weerstand wordt vastgehouden in de trainer.

een zwift simulatie rit is dus weer wat anders dan een trainer road workout. Voor zover ik weet kan ik met mijn edge 530 in principe beide los inladen, een rit met hellingen om te simuleren of een workout met targets. Of je forerunner dat ook kan geen idee, misschien is die wel beperkter...

je hartslag connect overigens niet met je trainer, enkel met het device/software die de trainer aanstuurt.

wat je verder noemt zou elke smart trainer moeten kunnen, je beperking zit mogelijk in dit geval in de wens alles aan te sturen met je garmin.

2e hands DD trainers zijn op dit moment goud waard, de meeste 2e hands gaan tegen de advies prijs weg, nieuwe in doos boven de advies prijs. Het aanbod is erg beperkt.
Helder verhaal: ik gebruik inderdaad de forerunner 235, redelijk instap. Ik had via volgende URL begrepen dat de Tacx app wel in die connectivity voorzag:
https://support.garmin.com/en-GB/?faq=IRQlGJqpQ29hfYbqvf9vf8

Dus eigenlijk moet de HR van mijn forerunner in Tacx app inladen om zo uiteindelijk in connect app de trainingssessie te presenteren als workout. Dat kan dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
dnhelle schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Helder verhaal: ik gebruik inderdaad de forerunner 235, redelijk instap. Ik had via volgende URL begrepen dat de Tacx app wel in die connectivity voorzag:
https://support.garmin.com/en-GB/?faq=IRQlGJqpQ29hfYbqvf9vf8

Dus eigenlijk moet de HR van mijn forerunner in Tacx app inladen om zo uiteindelijk in connect app de trainingssessie te presenteren als workout. Dat kan dus?
hmm, wat is de tacx trainings app in dit verhaal?? als dat een app van tacx is die je op je mobiel, tablet of pc draait, dan stuurt die je (tacx) trainer aan. Ik heb zelf een wahoo en de gratis wahoo app kan inderdaad de trainer aansturen, maar enkel heel basis, voor zover ik kan zien kan ik geen fancy workout in de app inladen, daarvoor heb je externe (veelal betaalde) apps nodig. Wat je concreet met de tacx app kan weet ik niet..

je horloge doet dan verder niks, die kan je hartslag doorgeven, de meeste kunnen ook BT en ANT+ broadcasten, of de jouwe dat kan moet je ff checken, in dat geval kan je in de aansturende app je hartslag zien en mee opnemen in de activiteit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Helder. Zoektocht starten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Heeft er nog iemand interesse in een tacx flux s?? Moet je alleen even de poten er nog bij zien te vinden :)

https://www.cycosports.be/nl/product/thv058615/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
PaulBloem schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Hmm ja zekers, because it is what it is! Heb de Alpen gedaan en stukken vanaf 12% en meer zijn echt killing.
Ik zou juist adviseren om het juist op 100% te houden en dan etappes te zoeken die het opbouwen qua max. percentage. Dan heb je straks ook een net iets beter idee wat je kan hebben voorals je echt de heuvels/bergtoppen op wilt gaan.
Ja ik geloof echt wel dat 12% aan voelt als killing, maar waar ik op doel is dat het in game aan voelde alsof ik door de klei aan het fietsen was. Met name dat de spanning gedurende de hele stroke niet gelijk was. Erg on natuurlijk dus.
Ik zal binnenkort nog eens paar keer testen maar heb het gevoel alsof de weerstand niet helemaal lekker over gebracht wordt.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Leuk dat er hier een groep zo actief bezig is met indoor fietsen. Ikzelf rij al 2 jaar indoor (ongeveer al 8200 zwift km gereden). Ik maak gebruik van Wahoo kickr en zwift. Weet er toevallig iemand of het mogelijk is automatisch de fit file van zwift te laten downloaden? De Wahoo app kan dit naar een Dropbox sturen maar als ik zwift komt men rit niet bij men activiteiten in men Wahoo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:02
fit file van zwift staat gewoon op je pc. Ik gebruik de Wahoo app vrijwel nooit, en alleen om data in strava te pompen. Vanuit strava zet Tapiriik het voor mij in dropbox.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
TorpedoX_88 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:18:
Wat betreft hardware, is het niet zo dat de Fortius een directe electromotor heeft (die ook kan aandrijven) en de Flow/Vortex een vliegwiel? Heeft dat eventueel nog invloed op bv de betrouwbaarheid (heb al wat gelezen over problemen met de power back unit van de Fortius) of het geluid?
De Fortius heeft inderdaad een directe electromotor die ook kan aandrijven. Bij afdalingen zal het wiel dus blijven draaien zonder dat je hoeft te trappen. Dit schijnt gepaard te gaan met het nodige lawaai.
De Flow heeft een magneetrem en zal alleen weerstand geven.
Qua betrouwbaarheid kan ik niet zeggen welke beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 23:20
Zojuist een Wahoo Kickr Snap ontvangen nieuw in doos. Maar op de factuur en op het product staat dat het een 2017 versie is. Zijn alle nieuwe snaps ook 2017 versies of zijn er tussentijds nog wel updates geweest en heb ik gewoon een oud model ontvangen?

Hmm Serial begint met '20' dus het zal wel een nieuw model zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 29-10-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 15:21
Voor de liefhebbers, de Tacx Neo 2T lijkt weer beschikbaar bij Mantel (10+ beschikbaar).

Ik heb sinds deze week ook een Neo 2T thuis staan en vanochtend mijn eerste rit gereden met Zwift. Bevalt goed, veel beter (vooral veel stiller) dan een normale trainer. Leuk om van alles uit te proberen en zal zeker eens naar TrainerRoad kijken voor trainings programma's.

Lijkt mij ook leuk om eens mee te rijden met 1 van de online events die af en toe worden gehouden voor de NL groep, wilde eigenlijk gisteravond nog meerijden maar kwam op het laatste moment wat tussen helaas.

[ Voor 73% gewijzigd door SumBeam op 29-10-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
Mistraller schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:26:
fit file van zwift staat gewoon op je pc. Ik gebruik de Wahoo app vrijwel nooit, en alleen om data in strava te pompen. Vanuit strava zet Tapiriik het voor mij in dropbox.
Ik gebruik iPad. Ik heb de fit nodig om aan coachbox aan te leveren. Trainer moet kunnen volgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
donpierlo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

Ik gebruik iPad. Ik heb de fit nodig om aan coachbox aan te leveren. Trainer moet kunnen volgen...
Kan je het niet via via doen? Zwift kan bv automatisch uploaden naar Garmin connect en die kan weer met coachbox syncen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:06
SumBeam schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:59:
Lijkt mij ook leuk om eens mee te rijden met 1 van de online events die af en toe worden gehouden voor de NL groep, wilde eigenlijk gisteravond nog meerijden maar kwam op het laatste moment wat tussen helaas.
Vanavond is de herkansing om 20.15u geloof ik. Pace and race. Is geen echte wedstrijd, maar wordt wel redelijk doorgereden met laatste 5km vol gas voor wie dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 20:43
Zoals eerder aangegeven heb ik ant+ dropouts in Zwift... Power gaat naar 0 en cadans ook dus mijn avatar parkeert aan de zijkant. Niet zo leuk als je aan t ploeteren bent.

Ik heb een cyclus ant+ dongle met de meegeleverde USB verlengkabel tot onder het vliegwiel.

Heeft het zin om een originele Wahoo/Garmin dongle aan te schaffen? Zou deze beter werken? Zie ook Amazon ook dongles met antenne, iemand naar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57
Michiel193 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:04:
Zoals eerder aangegeven heb ik ant+ dropouts in Zwift... Power gaat naar 0 en cadans ook dus mijn avatar parkeert aan de zijkant. Niet zo leuk als je aan t ploeteren bent.

Ik heb een cyclus ant+ dongle met de meegeleverde USB verlengkabel tot onder het vliegwiel.

Heeft het zin om een originele Wahoo/Garmin dongle aan te schaffen? Zou deze beter werken? Zie ook Amazon ook dongles met antenne, iemand naar ervaring mee?
Ik weet dat er problemen met deze usb dongles zijn

Zie https://github.com/WouterJD/FortiusANT/issues/61

https://tacxfaqx.com/knowledge-base/cycplus-ant-stick/

[ Voor 4% gewijzigd door Tito129 op 29-10-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb cycplus (2 zelfs) maar hier nooit problemen eigenlijk.
Onlangs probeerde ik eens een ritje met de garmin Edge 530 direct aan de tacx (bushido) gepaired (Dus ook zonder zwift), maar dat was wel waardeloos, steeds uitval op de edge. En dat terwijl de edge op 10cm afstand van de tacx af lag.
Ik weet wel dat er problemen ontstaan als ik met een toestel naar BT devices ga zoeken. Ik heb het idee dat de frequentieband dan helemaal dichtgegooid wordt met data, dus dan komt er geen ANT pakketje meer door. Ook als mijn laptop besluit om tijdens de rit eens lekker windows updates te gaan doen, dan heb ik ook wel eens een dropout.

[ Voor 26% gewijzigd door Mistraller op 29-10-2020 19:43 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
@Mistraller Ik lees ook dat er problemen zijn bij het combineren van meerdere ant+ devices. Dat ervaar ik ook zonder koppeling met mijn horloge gaat het beter!

Bestel dan toch maar de wahoo dongle die komt dan ongeveer bij mijn voorwiel en niet tot het vliegwiel... Ben benieuwd of dat voldoende dichtbij is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Ypuh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:16:
95% of 20min 319watts / 3.94wkg
95% of 20min 308watts / 3.93wkg
95% of 20min 307watts / 3.86wkg
Average 311watts / 3.91wkg

Ik zat echt net op het randje van wat nog mag. Volgens mij begint hij bij 3.95wkg te rekenen als A, en dat moet je dus 3x gedaan hebben voordat je gepromoveerd wordt. Verder hou ik gewoon de ZP categorie aan. Vorig jaar was ik op één race na A renner, dus ik denk dat ik over een maand of 2 ook wel de lul ben.

De A's gaan overigens niet mega veel sneller (ik verwacht alleen dat ze meer over hebben op de klimmetjes). Als er genoeg mensen zoals Jacek, jij en ik uiteindelijk in de A's belanden, dan wordt dat ook gewoon een hele leuke competitie met sterk middenveld. De uiteindelijke ranking maakt me niet eens zoveel uit, zo lang je maar een paar aan elkaar gewaagde concurrenten hebt :+.
Ik ben sinds vandaag de lul :+.

95% of 20min 327watts / 4.26wkg
95% of 20min 318watts / 4.13wkg
95% of 20min 286watts / 3.73wkg
Average 310watts / 4.04wkg

En niet eens een wedstrijd meegedaan, was tijdens de Garmin Never Stop Cycling Tour :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Michiel193 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:11:
[...]

@Mistraller Ik lees ook dat er problemen zijn bij het combineren van meerdere ant+ devices. Dat ervaar ik ook zonder koppeling met mijn horloge gaat het beter!

Bestel dan toch maar de wahoo dongle die komt dan ongeveer bij mijn voorwiel en niet tot het vliegwiel... Ben benieuwd of dat voldoende dichtbij is.
Als ik zwift staat bij mij het volgende aan:
Tacx uiteraard; Garmin horloge staat in verbinding met BT op telefoon. Garmin horloge zet ik altijd in activity mode zodat ie mijn HR Strap (Ant+) oppikt. Er zit een ANT+ cadanssensor op die fiets, staat ook te zenden (alleen luistert er niks) De cycplus dongle pikt de HR Strap op, en de tacx, en aanpassen van resistance werkt prima.
Als we samen fietsen, dan rijdt de tweede persoon met een fiets die alleen BT cadans en speed heeft en de companion app pikt die op.
Dat zijn dus echt heel wat sensoren die door elkaar lopen te roepen. Het gaat echt alleen mis als ik actief met een telefoon naar BT apparaten ga zoeken. Nu weet ik natuurlijk niet welke batch van die cycplus dongle ik heb, want ik heb ze al een jaar of twee.
Maar omdat ik weet dat het prima werkt ook met duoritjes, viel het me op dat juist tacx en garmin edge tesamen problemen hadden.

TL:DR cycplus zal vast een tijdje slechte dongles hebben gehad, dat is in elk geval niet altijd zo. En dat lees ik ook op die pagina.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
Prulleman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Kan je het niet via via doen? Zwift kan bv automatisch uploaden naar Garmin connect en die kan weer met coachbox syncen
Heb ik gedaan. Activiteit komt zichtbaar in Garmin Connect maar deze geeft hij niet door aan coachbox. Bij activiteit door Garmin toestel geregistreerd wel. Zal voorlopig nog manueel werk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Kun je, eventueel met een zwifthack tool, zien wanneer iemand op ZwiftPower zich voor een race inschrijft? Dus dat je kan deelnemen aan dezelfde race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 12:13
MailMan schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:45:
Zojuist een Wahoo Kickr Snap ontvangen nieuw in doos. Maar op de factuur en op het product staat dat het een 2017 versie is. Zijn alle nieuwe snaps ook 2017 versies of zijn er tussentijds nog wel updates geweest en heb ik gewoon een oud model ontvangen?

Hmm Serial begint met '20' dus het zal wel een nieuw model zijn :)
Lijkt me inderdaad een nieuwe.

Alles wat < 2017 is volgens mij het oude v1 model.

Zie volgende url voor de verschillen tussen v1 en v2
https://www.dcrainmaker.c...snap-2017-v2-trainer.html

Op MP zie je met regelmaat nog een v1 verschijnen die eigenlijk te duur verkocht wordt omdat de koper niet doorheeft dat er een v2 bestaat. :|

Zwiftpower dingetje:
Ik was altijd in de veronderstelling dat je bij een group ride (en expliciet geen race) gewoon kunt starten in welke klasse dan ook. Afgelopen zondag een 100km rit gedaan op duurtempo dus ik wilde hem in C rijden (2.5 - 3.0 w/kg avg). Kreeg ik later een DSQ aan mijn broek op Zwiftpower. :?

Is toch vreemd. Wanneer ik B join gaat het veel te hard, of moet ik dan maar lossen en hopen dat er een grupetto / bus ontstaat op mijn duurtempo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
Ypuh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Vanavond is de herkansing om 20.15u geloof ik. Pace and race. Is geen echte wedstrijd, maar wordt wel redelijk doorgereden met laatste 5km vol gas voor wie dat wil.
Er is blijkbaar eenvoudige optie om de fitfile te mailen. In de iOS app kan je rechtsboven op een pijl klikken. Dan krijg je alle log files en fit files te zien. Deze kan je dan selecteren en mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50

Kluus

Gang is alles

Dix0r schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Zwiftpower dingetje:
Ik was altijd in de veronderstelling dat je bij een group ride (en expliciet geen race) gewoon kunt starten in welke klasse dan ook. Afgelopen zondag een 100km rit gedaan op duurtempo dus ik wilde hem in C rijden (2.5 - 3.0 w/kg avg). Kreeg ik later een DSQ aan mijn broek op Zwiftpower. :?

Is toch vreemd. Wanneer ik B join gaat het veel te hard, of moet ik dan maar lossen en hopen dat er een grupetto / bus ontstaat op mijn duurtempo?
Ik doe dat normaal ook altijd met groepsritten inderdaad, starten in de categorie op het tempo wat ik wil rijden en niet per se wat ik kan ;). Ik heb wel gezien dat een aantal van die lange ritten op zondag zijn opgezet als "cyclo" en dan is het stiekem toch een race denk ik, wellicht is dat aan de hand.

Vaak worden dat soort ritten ook tegelijk gestart dus dan zou je eventueel gewoon in je eigen cat kunnen rijden en bij een groep met Cs kunnen meerijden. Dat is uiteraard per event bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 30-10-2020 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 12:13
Kluus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Ik doe dat normaal ook altijd met groepsritten inderdaad, starten in de categorie op het tempo wat ik wil rijden en niet per se wat ik kan ;). Ik heb wel gezien dat een aantal van die lange ritten op zondag zijn opgezet als "cyclo" en dan is het stiekem toch een race denk ik, wellicht is dat aan de hand.

Vaak worden dat soort ritten ook tegelijk gestart dus dan zou je eventueel gewoon in je eigen cat kunnen rijden en bij een groep met Cs kunnen meerijden. Dat is uiteraard per event bekijken.
Blijkbaar markeert iemand je toch na zo'n event. Dat gaat toch niet geautomatiseerd? Heb wel eens eerder group ride in C gereden zonder DSQ.

Waarschijnlijk is die persoon dan ietwat chaggo omdat er tijdens zo'n group ride toch altijd losse groepjes ontstaan (en ik niet bij de beacon bleef ;-)). Echter dan zouden er veel meer deelnemers een DSQ moeten krijgen; dat maakt echter weer geen onderdeel uit van de Zwiftpower reglementen.

Dat tegelijk starten is inderdaad wel een goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dix0r schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Blijkbaar markeert iemand je toch na zo'n event. Dat gaat toch niet geautomatiseerd? Heb wel eens eerder group ride in C gereden zonder DSQ.

Waarschijnlijk is die persoon dan ietwat chaggo omdat er tijdens zo'n group ride toch altijd losse groepjes ontstaan (en ik niet bij de beacon bleef ;-)). Echter dan zouden er veel meer deelnemers een DSQ moeten krijgen; dat maakt echter weer geen onderdeel uit van de Zwiftpower reglementen.

Dat tegelijk starten is inderdaad wel een goede tip!
Ja dat is niet altijd zo, dat tegelijk starten, soms staat dat bij de event maar kan even zoeken zijn. Ik denk dat dat ook zichtbaar is in de Zwiftpower event list...

Hoe het met die DSQ werkt weet ik niet eigenlijk, kan goed zijn dat dat itt UPG en WKG niet automatisch is inderdaad. Dat zou wel lame zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Op MP zie je met regelmaat nog een v1 verschijnen die eigenlijk te duur verkocht wordt omdat de koper niet doorheeft dat er een v2 bestaat. :|
Is niet de schuld van een verkoper dat ze 'te duur verkocht' worden ;). Ik zie het nu ook nu ik opzoek ben naar een huis. Huizen die in mijn ogen op instorten staan worden boven de vraagprijs verkocht en dan wordt het simpel afgedaan als vraag en aanbod.
Zwiftpower dingetje:
Dan heeft de organisator hem gewoon 'verkeerd' aangemaakt. Je kunt alleen bij races gediskwalificeerd worden, niet bij grouprides (ook al staan die wel op ZP). Je beste 20m wattages telt wel mee voor het bepalen van je categorie volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLAt23gFQD3GQvVl04-r7MtpbVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y3GqGw50OxFNNokVaS1WBeVG.png?f=fotoalbum_large

Mocht er nog iemand Isostar poeder kunnen gebruiken: Ibood heeft momenteel een aanbieding. Wordt vooral interessant als je er minimaal 6 besteld ivm de verzendkosten die dan maar 1 keer betaald hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Laatst online: 22:03
Ypuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Je activities worden volgens mij pas gesynced vanaf het moment dat je ZwiftPower toegang gegeven hebt. De eerstvolgende rit die je dus uitrijdt zou op ZwiftPower moeten verschijnen. Het duurt dan nog even voordat alle gegevens verwerkt zijn (kan soms wel 1-2 uur duren).
Woensdag avond nog een activiteit gedaan (workout op France) maar zie hem er nog niet bij staan.
Net gewicht geupdate en profiel refresh gedaan en gewicht is wel aangepast.
Naja volgende activiteit nog maar even afwachten :?

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 16:15

Flipmo

OMG !!

noodel1988 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Woensdag avond nog een activiteit gedaan (workout op France) maar zie hem er nog niet bij staan.
Gewone workouts, of freerides komen niet in je mainpage te staan op Zwiftpower.
Daar zie je alleen de grouprides en races waar je aan meegedaan hebt.
Bovenaan heb je ook een tabblad met activities, daar zie je alle activiteiten die je gedaan hebt op Zwift.
Kijk daar eens of er wat tussen staat ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Flipmo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Gewone workouts, of freerides komen niet in je mainpage te staan op Zwiftpower.
Daar zie je alleen de grouprides en races waar je aan meegedaan hebt.
Bovenaan heb je ook een tabblad met activities, daar zie je alle activiteiten die je gedaan hebt op Zwift.
Kijk daar eens of er wat tussen staat ?!
Dank!
Helaas daar ook gekeken 0 uit 0.
De link is wel goed (gewicht aanpassingen komen wel door).
Misschien zwift power koppeling en de activiteit te kort tijd tussen?

Zal binnenkort nog wel ritje doen en kijken.
Was wel benieuwd wat je te zien kreeg.

Heb ook de privacy settings gecontroleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 16:15

Flipmo

OMG !!

noodel1988 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Dank!
Helaas daar ook gekeken 0 uit 0.
De link is wel goed (gewicht aanpassingen komen wel door).
Misschien zwift power koppeling en de activiteit te kort tijd tussen?

Zal binnenkort nog wel ritje doen en kijken.
Was wel benieuwd wat je te zien kreeg.

Heb ook de privacy settings gecontroleerd.
Ik heb activiteiten van 10 minuten ertussen staan, dat zal het probleem niet zijn.
Heb je op Zwift.com bij je profiel en dan connections => opt in aangeklikt bij de koppeling naar Zwiftpower?
"Consent to sharing your activity results and activity history including detailed performance data, race performance and profile information on the ZwiftPower site."

Als dat het niet is, zou ik zo niet weten wat het nog meer kan zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door Flipmo op 30-10-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Flipmo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Ik heb activiteiten van 10 minuten ertussen staan, dat zal het probleem niet zijn.
Heb je op Zwift.com bij je profiel en dan connections => opt in aangeklikt bij de koppeling naar Zwiftpower?
"Consent to sharing your activity results and activity history including detailed performance data, race performance and profile information on the ZwiftPower site."

Als dat het niet is, zou ik zo niet weten wat het nog meer kan zijn..
Jep.
ZwiftPower
Consent to sharing your activity results and activity history including detailed performance data, race performance and profile information on the ZwiftPower site.

OPT-OUT
Die 2e
Consent to sharing your real time Zwift activities and profile with Zwift GPS and Gold Rush.

OPT-IN
Zal het nog is checken na nieuwe activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
donpierlo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:18:
[...]

Heb ik gedaan. Activiteit komt zichtbaar in Garmin Connect maar deze geeft hij niet door aan coachbox. Bij activiteit door Garmin toestel geregistreerd wel. Zal voorlopig nog manueel werk blijven.
Kijk eens bij tapiriik of daar een service bij zit waar je iets mee kan?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
noodel1988 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Dan staat er iets niet goed. Heb je de opt-in wel aangezet op je Zwift account om ZP toegang te geven? Die wordt nogal vaak vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 09:43

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Wat een activiteit in dit topic :)

Anyway, ik heb dus ook een Kickr Core kunnen bemachtigen en plan hiermee verrassend afgetraind uit de lockdown te herrijzen.

Iedereen lijkt op Zwift te zitten, ik heb gisteren een eerste testritje gedaan van 20 km.

Zijn er hier die ook op andere platforms zitten?

* ik heb RGT Cycling 5 km geprobeerd (8 gesimuleerde echte parcours: o.a. Stelvio, Ventoux, Paterberg, Toscane) en dan viel ik bijna van mijn fiets van inspanning (Paterberg). Er waren 50 gebruikers online. Zag er niet zo aantrekkelijk uit als Zwift maar ga nog wel eens proberen.
GRATIS.
(als je premium neemt, kan je in het echt gereden ritten doorsturen en wordt deze door RGT gesimuleerd met hellingen en bochten en boompjes zodat je ze kunt rijden op je trainer: toffe feature!)

* Rouvy, Fulgaz, BigRingVR : Ritten op basis van echte videobeelden met hellingssimulatie en je snelheid bepaalt de afspeelsnelheid.
Wil ik zeker bekijken of ik hier geen voorkeur voor ga hebben tov het gamegevoel van Zwift.
Zullen niet allemaal gerichte trainingsplannen hebben.

* Sufferfest : trainingsplannen met motiverende en vaak grappige beelden/aanmoedigingen.

In gebruikersaantallen lijkt niets met Zwift te vergelijken. Maar voorlopig ben ik niet op zoek naar het sociale aspect denk ik...

Nog ervaringen met Zwiftalternatieven?

[ Voor 3% gewijzigd door Albi The Dragon op 30-10-2020 14:48 ]

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Ypuh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Dan staat er iets niet goed. Heb je de opt-in wel aangezet op je Zwift account om ZP toegang te geven? Die wordt nogal vaak vergeten.
Bedankt Ja, zie vorige post (denk langs elkaar op gegaan).

Maar kan zijn dat die te laat heb gedaan... Zal t nog is checken na nieuwe activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Albi The Dragon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:29:

Anyway, ik heb dus ook een Kickr Core kunnen bemachtigen en plan hiermee verrassend afgetraind uit de lockdown te herrijzen.

Iedereen lijkt op Zwift te zitten, ik heb gisteren een eerste testritje gedaan van 20 km.

* ik heb RGT Cycling 5 km geprobeerd (8 gesimuleerde echte parcours: o.a. Stelvio, Ventoux, Paterberg, Toscane) en dan viel ik bijna van mijn fiets van inspanning (Paterberg). Er waren 50 gebruikers online. Zag er niet zo aantrekkelijk uit als Zwift maar ga nog wel eens proberen.
GRATIS.
(als je premium neemt, kan je gereden ritten doorsturen en simuleert RGT een route met hellingen en bochten en boompjes : toffe feature!)

* Rouvy, Fulgaz, BigRingVR : Ritten op basis van echte videobeelden met hellingssimulatie en je snelheid bepaalt de afspeelsnelheid.
Wil ik zeker bekijken of ik hier geen voorkeur voor ga hebben tov het gamegevoel van Zwift.

* Sufferfest : trainingsplannen met motiverende en vaak grappige beelden/aanmoedigingen.

In gebruikersaantallen lijkt niets met Zwift te vergelijken. Maar voorlopig ben ik niet op zoek naar het sociale aspect denk ik...

Tacx al weet ik niet of vendor locked is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 21:45
gewoon wat proberen en kijken wat je leuk blijft vinden. Wanneer je echt op de Kickr gaat zitten om beter te worden is Zwift niet het meest voor de hand liggende. Dan lijkt Trainerroad of Sufferfest beter.
Persoonlijk ben ik Zwift gebruiker omdat het idee dat je met echte mensen fietst voor mij werkt. Zeker wanneer je wat vaker met dezelfde mensen fietst leer je de onderlinge verhoudingen ook wel kennen. Ook grotere events kom je vanzelf in een groep(je) die ongeveer van jouw niveau zijn. Bij races kun je dat vooraf al bepalen door in de juiste categorie mee te doen. Voor mij is Zwift zo vermakelijk dat ik met plezier binnen fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

GRATIS.
(als je premium neemt, kan je in het echt gereden ritten doorsturen en wordt deze door RGT gesimuleerd met hellingen en bochten en boompjes zodat je ze kunt rijden op je trainer: toffe feature!)

Je vergeet trainerroad :+
plan hiermee verrassend afgetraind uit de lockdown te herrijzen.
bv:
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"
Michaelg in "Het grote indoor cycling topic"

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 30-10-2020 15:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

GRATIS.

Ik heb nu de proefperiode van 7 dagen voor Zwift er bijna op zitten.
Wil nog 'ns kijken naar bkool (https://www.bkool.com/) want die heeft een 30-dagen proefperiode.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sufferfest kun je nu 6 weken gratis gebruiken: https://thesufferfest.com...-the-suf-transition-plans

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyW_1J6Q1kkuhOA1AH4HMMzU-jU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ujCdQKABxA8v9bwB8JBeWLPp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:05
Ook ik ben begonnen met binnen trainen. Dit jaar voor het eerst. Enkele weken geleden via Wielrenschool een Wahoo kickr Core kunnen aanschaffen. Ben voorlopig zoet met Zwift. Solo diverse parkoersen rijden bevalt goed. Hier en daar tips uit dit topic verzamelen (fans voor verkoeling :D ) en een in hoogte verstelbare tafel. (af en toe schrikken van de prijzen :/ )

Al met al zeer vermakelijk, digitaal fietsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46
Die code werkt ook als je al lid bent. Ik heb voor een jaar betaald, en krijg de volgende keer $15 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11

GRATIS.

Ik zit nu in de 7-day trial van Zwift en pak volgende week de 25 km per maand gratis nog even mee voordat ik de 14-day trial van Fulgaz ga proberen. Kijken of rijden met echte beelden me aanspreken. Dus vanuit mij nog geen ervaringen. Heb wel meerdere dingen bekeken, waarbij Fulgaz dus het beste uit de bus komt denk ik. Ik zag ook nog Kinomap als optie trouwens.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Waus26 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Ik zit nu in de 7-day trial van Zwift en pak volgende week de 25 km per maand gratis nog even mee voordat ik de 14-day trial van Fulgaz ga proberen. ...
Tip: Je kan doorblijven fietsen binnen dezelfde rit na 25km...klik op Not now en je kunt door zolang je wilt, tot je zwift afsluit. Je krijgt alleen geen achievements en drops meer na de 25km trial, maar wel gewone XP per kilometer.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

McMiGHtY

- burp -

tinusterror schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:31:
Heeft er nog iemand interesse in een tacx flux s?? Moet je alleen even de poten er nog bij zien te vinden :)

https://www.cycosports.be/nl/product/thv058615/
Als je handig bent knutsel je d'r zo een rockerplate onder :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:04
Ik heb serieus nog een voet over. Ik heb een tacx flux 2 terug moeten sturen onder garantie en die moest hun kant op zonder onderstel. Kreeg een vernieuwde versie terug compleet met voet dus heb er nog een liggen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:18
maakt het eigenlijk veel uit wat voor racefiets je neemt voor zo’n trainer? Dacht een goedkope tweedehands racefiets te nemen

[ Voor 201% gewijzigd door pina op 31-10-2020 11:18 . Reden: niet meer relevant ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 18:52
Ik heb diverse software geprobeerd: BigRingVR, Fulgaz, RGT, Trainerroad, Zwift, Tacx...

Van de software die video's van echte ritten aanbieden merk ik dat het zo spectaculair mogelijk moet zijn: de Alpen en van alles waar enorme hoogteverschillen in zitten. Als ik met mijn dikke ass naast het kantoorthuiswerken tussendemiddag een beetje wil fietsen op de trainer ga ik echt niet de Alpe d'Huez doen. Het is nog best een klus om iets met een beetje Nederlands hoogteprofiel te vinden. Het is er wel maar het is schrapen.

Nu ben ik toch bij Zwift blijven plakken en kies dan meestal voor die vrij vlakke ride door de woestijn en dan door het bos met de dino's terug. Central Park kan ook. Maar doen jullie dan wel elke dag tussendemiddag de Mont Ventoux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
Welke software raden jullie aan als je niet in mogelijkheid bent om een groot scherm (laptop/tablet) te gebruiken? Ik heb voorlopig maar zelf wat met vermogens zitten spelen in de gratis Tacx training app want Zwift op een telefoon scherm is ook niet veel aan... :+

Als ik de laatste pagina's met posts teruglees kan ik dan best TrainerRoad gaan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:39
Veel "indoor newbies" zie ik hier. Leuk! Ben er zelf ook een.

Bij Mantel deze week een Kickr Core kunnen scoren. Via een HDMI naar een oude LCD vanaf een MacBook Air. Merk wel dat Zwift veel accucapaciteit vraagt. De Companion-app op de iPhone (6s), en ook van de MacBook van een jaar oud! Is dat bij jullie ook zo? Gisteren 1,5u "gezwift", en de MacBook ging van 92% naar +/-20%.

Voor de rest Beni k van plan wat de meeste "newbies" ermee hebben, de free-trails proberen om er achter te komen wat bij je past.
bal130 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:18:
Welke software raden jullie aan als je niet in mogelijkheid bent om een groot scherm (laptop/tablet) te gebruiken?
Ik heb FullGaz een collega zien doen, dat scherm zag er best rustig uit. Niet zo druk als Zwift.

[ Voor 24% gewijzigd door Smotske op 31-10-2020 14:22 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Smotske schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Ik heb FullGaz een collega zien doen, dat scherm zag er best rustig uit. Niet zo druk als Zwift.
Ik heb FulGaz even opgezocht en zie dat dat ook met beelden is. Ik hoef eigenlijk geen beelden want zie je toch niet veel van op smartphone scherm. Ik ben meer op zoek naar een "eenvoudige" app waar je gewoon je cijfertjes (hartslag/vermogen/cadans) ziet + training die je moet afwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
bal130 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Ik heb FulGaz even opgezocht en zie dat dat ook met beelden is. Ik hoef eigenlijk geen beelden want zie je toch niet veel van op smartphone scherm. Ik ben meer op zoek naar een "eenvoudige" app waar je gewoon je cijfertjes (hartslag/vermogen/cadans) ziet + training die je moet afwerken.
Ik val in herhaling, maar trainerroad ;) ziet er op mobiel zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kypvsajTTewHdG264pmAXmpbA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9PGyUdIc0NTA6L6CzS4C479l.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel193
Michiel193 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:11:
[...]

@Mistraller en @Tito129 Vandaag met Wahoo ant+ gefietst. Geen dropouts! d:)b wel wat zuur in de bovenbenen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 04-10 11:15
Smotske schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:21:
Merk wel dat Zwift veel accucapaciteit vraagt. De Companion-app op de iPhone (6s), en ook van de MacBook van een jaar oud! Is dat bij jullie ook zo? Gisteren 1,5u "gezwift", en de MacBook ging van 92% naar +/-20%.
Ja, heb ik ook ervaren. Macbook Pro 2020, groot scherm eraan, Zwift via bluetooth-connecties. Ook in anderhalf uur op een haar na leeggefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Ik heb net dus geprobeerd om een TrainerRoad account aan te maken. Alleen moest je meteen al een betaalmethode aanduiden. Ik heb hiervoor PayPal aangeduid bij gebrek aan een creditcard account. Vervolgens moest ik alsnog creditcard gegevens invullen in Paypal ondanks dat ik genoeg geld op PayPal heb staan. Hebben meer mensen hiermee problemen ondervonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 29-09 19:12
bal130 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:42:
Ik heb net dus geprobeerd om een TrainerRoad account aan te maken. Alleen moest je meteen al een betaalmethode aanduiden. Ik heb hiervoor PayPal aangeduid bij gebrek aan een creditcard account. Vervolgens moest ik alsnog creditcard gegevens invullen in Paypal ondanks dat ik genoeg geld op PayPal heb staan. Hebben meer mensen hiermee problemen ondervonden?
Nope dit herken ik niet. Overigens, als je me dmed, stuur ik je een invite met een maand om te proberen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
bal130 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:42:
Geen ervaring met trainerroad. Maar sommige bedrijven ondersteunende alleen PayPal via je CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Het is ondertussen gelukt om een account aan te maken (met referral code van @Michaelg, thx!). Uiteindelijk heb ik het probleem opgelost door mijn bankrekening te koppelen in PayPal.

Gisteravond had ik al een trainingplan opgesteld maar die begon met een ramptest en die had ik vorige week al gedaan via de Tacx software. Ik had dus voor vandaag zelf een workout gekozen en die is "goed" bevallen. De workout was pittig maar doenbaar.

Ik heb trouwens het vermoeden dat mijn FTP hoger wordt geschat met een ramp test dan met een 20 minuten test. Zijn er nog mensen die deze ervaring hebben of misschien juist andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

bal130 schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:28:
...

Ik heb trouwens het vermoeden dat mijn FTP hoger wordt geschat met een ramp test dan met een 20 minuten test. Zijn er nog mensen die deze ervaring hebben of misschien juist andersom?
Ja klopt, dat kan per persoon een beetje verschillen geloof ik. Hoewel je wel vemoeidheid opbouwd door de aanlopende efforts kan het geloof ik zijn dat een heel explosief persoon iets overschat wordt terwijl een weinig explosief persoon iets onderschat kan worden.

https://www.trainerroad.c...-8-minute-ftp-test/9297/8

Alhoewel ik zelf erg van de langere efforts en juist weinig explosief in verhouding klopt de uitslag bij mij wel weer aardig met de werkelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 01-11-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Is het verschil tussen een tacx flux s en flux 2 noemenswaardig te noemen? Ik weet dat het op papier wel verschillen vertoont, maar is het ook iets dat je in de praktijk echt ondervindt?

Ik heb sinds deze zomer een racefiets gekocht en mis het fietsen nu wel. Daarom dat ik een tacx of wahoo overweeg. Nog mensen die een wahoo of tacx specifiek kunnen aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
pina schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:20:
Is het verschil tussen een tacx flux s en flux 2 noemenswaardig te noemen? Ik weet dat het op papier wel verschillen vertoont, maar is het ook iets dat je in de praktijk echt ondervindt?

Ik heb sinds deze zomer een racefiets gekocht en mis het fietsen nu wel. Daarom dat ik een tacx of wahoo overweeg. Nog mensen die een wahoo of tacx specifiek kunnen aanraden?
Waarom kun je dan niet fietsen nu? Vandaag was het heerlijk weer. Net terug van 30km (1h30m) fietsen. Desnoods gebruik je een spatbordje en gaan met die banaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
hoi1234 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:52:
[...]

Waarom kun je dan niet fietsen nu? Vandaag was het heerlijk weer. Net terug van 30km (1h30m) fietsen. Desnoods gebruik je een spatbordje en gaan met die banaan.
*knip*
Zie andere reacties, dat kun je ook heel anders brengen dan een lompe rant.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 02-11-2020 11:25 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
MrAngry schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:01:
[...]

Hou alsjeblieft eens op met het onderschijten van alle fietstopics met alle poep die in je hoofd opkomt.
Waarom is dit nou weer poep? Hij zegt dat hij er van baalt niet te kunnen fietsen. Ik ben alleen benieuwd waarom dat niet kan, zodat ik hem misschien tips kan geven, zodat hij wel weer buiten kan fietsen.

Persoonlijk vind ik het heerlijk om met dit weer te fietsen. Dan kun je gewoon echt even een frisse neus halen. Het is toch jammer om je te laten weerhouden door dingen die je misschien prima kunt oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 23:13

Roozzz

Plus ultra

hoi1234 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:23:
[...]

Waarom is dit nou weer poep? Hij zegt dat hij er van baalt niet te kunnen fietsen. Ik ben alleen benieuwd waarom dat niet kan, zodat ik hem misschien tips kan geven, zodat hij wel weer buiten kan fietsen.

Persoonlijk vind ik het heerlijk om met dit weer te fietsen. Dan kun je gewoon echt even een frisse neus halen. Het is toch jammer om je te laten weerhouden door dingen die je misschien prima kunt oplossen.
Vraag je eens af hoe jouw reactie iets toevoegt op de vraag waar je op reageert? Er wordt gevraagd naar ervaringen met specifieke indoor trainers in het indoor cycling topic, en jij raadt een spatbordje aan. Daar is echt niemand mee geholpen.

Inhoudelijk, mijn beeld is dat tacx en wahoo elkaar weinig ontlopen tegenwoordig. Ik zou vooral beschikbaarheid laten meewegen in de afweging tussen deze merken. Vergeet trouwens niet elite als derde merk.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prulleman
Er zijn meer dagen dan vandaag.. ik heb ook heerlijk buiten gefietst vandaag, maar ik zou mijn trainer voor geen goud willen missen. Voor mij is het een hele belangrijke trainingstool, daarnaast kan ik (zonder gevaar!) om 9 uur 's avonds als het werk klaar is en de kids op bed liggen nog heerlijk een workout afwerken.

(Dit is heel persoonlijk, voor een ander gaat het om het sociale in bv zwift, of realistische buitenlandse klimmen vanuit huis simuleren, of gewoon lekker in je eigen huis met Netflix aan wat beweging krijgen)

Kortom als iemand om advies voor een trainer hier komt zit ie niet te wachten op tips om in de herfst buiten te fietsen, dat is namelijk iets heel anders

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@Prulleman

Kortom als iemand om advies voor een trainer hier komt zit ie niet te wachten op tips om in de herfst buiten te fietsen, dat is namelijk iets heel anders

Waarvan Akte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Maar @pina er is al echt veel geschreven over de beperkingen van de flux. Voor sommige is dit niet van toepassing (in zwift loop je er bv niet zo snel tegen aan). Maar voor sommige workouts loop je echter tegen de grenzen van ERG mode aan en dan moet je alsnog schakelen (wat tegen het idee van ERG ingaat). Op zich geen ramp, maar in een ramptest bij je laatste stap erg naar.

Het ligt dus aan hoe je de trainer wilt gebruiken (zwift, workouts), hoe sterk je bent (of wordt) en hoe kritisch je bent

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Roozzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:42:
[...]

Vraag je eens af hoe jouw reactie iets toevoegt op de vraag waar je op reageert? Er wordt gevraagd naar ervaringen met specifieke indoor trainers in het indoor cycling topic, en jij raadt een spatbordje aan. Daar is echt niemand mee geholpen.

Inhoudelijk, mijn beeld is dat tacx en wahoo elkaar weinig ontlopen tegenwoordig. Ik zou vooral beschikbaarheid laten meewegen in de afweging tussen deze merken. Vergeet trouwens niet elite als derde merk.
Nou ja, ik lees het als: probleem ik wil fietsen, maar dat kan momenteel niet buiten. Ik wil dit oplossen door een trainer te kopen. Je kunt het probleem ook oplossen door het probleem op te lossen. Als dat "het is vies en nat buiten", dan helpt een spatbord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:27
hoi1234 schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:09:
[...]

Nou ja, ik lees het als: probleem ik wil fietsen, maar dat kan momenteel niet buiten. Ik wil dit oplossen door een trainer te kopen. Je kunt het probleem ook oplossen door het probleem op te lossen. Als dat "het is vies en nat buiten", dan helpt een spatbord.
Was het maar zo simpel. 's Winters ben je toch tijdje bezig met veel randzaken behalve fietsen: winter- en/of regenkledij aandoen, heb je dat niet mag je die dan eerst nog aanschaffen. Winter- en/of regenkledij is niet goedkoop. Secundo spatbord voorkomt niet dat jij en je fiets nat en/of vuil worden. Nat en vuil => kledij in de was en nog eens de fiets kuisen. Buiten fietsen bij slecht weer is ook niet gezond voor het materiaal.

Binnen fietsen: Op een kwartier ben ik klaar om virtueel te fietsen, draag nog minder dan in de zomer, fiets wordt niet vuil en onderhoud fiets niet nodig. Geef mij maar virtueel fietsen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pina
hoi1234 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:52:
[...]

dat is niet mijn vraag en totaal niet relevant natuurlijk. Ik heb geen zin om heel mijn tijdsbesteding en mijn work-life balance met het forum te delen en ik heb wel genoeg zaken in afweging genomen. Wie zegt dat het dient om in een mooi weertje binnen te hokken? Als fietsliefhebber ga je altijd liever buiten fietsen dan binnen. Maar ik neem het je niet kwalijk, je bedoelde het zeker niet slecht.

Bedankt aan de anderen voor het antwoord :Y

[ Voor 36% gewijzigd door pina op 01-11-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
kan je in principe elke fiets aan de trainer hangen of moet ik toch rekening houden met de cassette? Ik dacht om een goedkope 2dehands fiets te kopen om hem dan te gebruiken op de trainer. Maar zie bv dan wel dat het geen shimano versnellingen zijn, of er bv 3x12 versnellingen zijn of 2x8 etc... Meer tandwielen op de cassette dan je nodig hebt lijkt mij dan niet direct een probleem?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
eddemans schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:21:
Maar doen jullie dan wel elke dag tussendemiddag de Mont Ventoux?
Ik doe eigenlijk nooit bergen op de trainer, tenzij er toevallig een race over heen gaat. Dat indoor rijden van bekende cols wordt een beetje overschat naar mijn idee. Waar je in het echt de mooie uitzichten, berglucht, haarspelden hebt, zit je nu gewoon op je kamertje tegen een muur aan te kijken en zwaar te trappen.

De Alpe of Ventoux doe je, ook in Zwift, 1 of 2x en dan heb je het wel gezien. Het is wel een goede verkapte FTP test, maar echt voor je lol doe je zoiets niet iedere week lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:48:
[...]

Ik doe eigenlijk nooit bergen op de trainer, tenzij er toevallig een race over heen gaat. Dat rijden van bekende cols wordt een beetje overschat naar mijn idee. Waar je in het echt de mooie uitzichten, berglucht, haarspelden hebt, zit je nu gewoon op je kamertje tegen een muur aan te kijken en trappen.

De Alpe of Ventoux doe je, ook in Zwift, 1 of 2x en dan heb je het wel gezien. Het is ook wel een goede verkapte FTP test, maar echt voor je lol doe je zoiets niet iedere week lijkt mij.
Ik vind de Alpe in Zwift dan nog wel te doen op herhaling omdat daar die "mini game" in zit met bochten aftellen en je steeds een tussentijd krijgt. Dat werkt wel om mijn brein een klein beetje aan te houden en verder is het goede klimtraining. Dat gezegd hebbende heb ik die klim ook al een poos niet meer gedaan sinds ik klaar ben met Zwift hm's sprokkelen voor de Tron bike (1,5 jaar geleden) :+.

De Ventoux is inderdaad leuk in Zwift om een keer te doen en voor de herkenbaarheid na Chalet Reynard maar die zal ik verder ook niet vaak doen verwacht ik.

De applicaties die puur draaien om het narijden van video's van veelal deze bekende klimmen hebben me nooit zo getrokken omdat ik het interactieve van Zwift mis. Als er iemand voor me fietst wil ik er naartoe kunnen fietsen om daarna in het wiel te hangen (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pina schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:20:

De Flux S kan hellingen tot 10% en 1500W aan. De Flux 2 tot 16% en 2000W.
Zelf heb ik de Flux S en ondanks dat ik best aardig kan stampen, heb ik nog nooit die 1500W aangetikt. Ik geloof zelfs de 1000 nog nooit. Max zal ergens rond de 800W liggen, zeer kortstondig. Gisteren een helling van 8%, dan tik ik rond de 400W aan (piek).
Ik vraag me dus af of je het verschil in praktijk echt gaat merken. Als je in het echte leven al nooit boven de 1000W komt, lijkt me de Flux 2 overkill. Fiets je wel boven de 1000W, dan zou je je meteen moeten aanmelden bij een prof club ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 02-11-2020 10:09 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pina schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:43:
kan je in principe elke fiets aan de trainer hangen of moet ik toch rekening houden met de cassette? Ik dacht om een goedkope 2dehands fiets te kopen om hem dan te gebruiken op de trainer. Maar zie bv dan wel dat het geen shimano versnellingen zijn, of er bv 3x12 versnellingen zijn of 2x8 etc... Meer tandwielen op de cassette dan je nodig hebt lijkt mij dan niet direct een probleem?
eh..
je moet het zo zien..

in erg mode heb je maar 1 versnelling nodig, een singlespeed fiets voldoet dan ook
in zwift is het idee wel dat je moet schakelen als je een berg op fietst. Je kan echter wel wat met instellingen spelen dat je in de praktijk met minder versnellingen ook prima boven komt (in vergelijking met echte klimmen van 10+% over lange tijd). (zoek maar eens op trainer difficulty zwift).

Wat betreft het aantal versnellingen.. Als je een 2e hands fiets koopt om op dedicated op de trainer te zetten (direct drive neem ik aan), dan pak je de cassette die op je wiel zit en plaats je die op de trainer. Het is dan niet handig om een fiets met campagnolo te kopen omdat die een andere cassette montage hebben. Ook passen hele oude (7 speed denk ik) cassettes mogelijk niet, vanaf 8 zou het volgens mij met spacers moeten passen.
Bij een wheel on is het uiteraard niet van toepassing, dan zet je gewoon je hele fiets erop.
[Meer tandwielen op de cassette dan je nodig hebt lijkt mij dan niet direct een probleem?
die moet je even uitleggen, meer dan je nodig hebt is uiteraard geen probleem, maar 11 tandjes met en 8 speed shifter en derailleur gaat natuurlijk niet werken, dat loopt niet gelijk, mogelijk kan je em in 1 versnelling goed zetten en wat in ERG mode trappen, maar een berg op in zwift gaat em niet worden

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Microkid schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:08:
[...]

Zelf heb ik de Flux S en ondanks dat ik best aardig kan stampen, heb ik nog nooit die 1500W aangetikt. Ik geloof zelfs de 1000 nog nooit. Max zal ergens rond de 800W liggen, zeer kortstondig. Gisteren een helling van 8%, dan tik ik rond de 400W aan (piek).
Ik vraag me dus af of je het verschil in praktijk echt gaat merken. Als je in het echte leven al nooit boven de 1000W komt, lijkt me de Flux 2 overkill. Fiets je wel boven de 1000W, dan zou je je meteen moeten aanmelden bij een prof club ;)
het is meer dan dat... in ERG mode houd het in een specifieke versnelling bv al op bij 400 watt / 90 rpm. Je moet dan schakelen om een target van 420 watt te halen (wat in een ramptest niet fijn is.. dat is voor de meeste het moment dat je bijna van je fiets valt). van te voren schakelen is uiteraard een optie, maar daarvoor heb je geen trainer met erg mode gekocht om op tijd te bedenken wanneer je moet schakelen.

Verder klopt het wel dat op een trainer de meeste niet (veel) verder komen dan een piek van 1000 (toevallig vorige week voor het eerst er net over :)). Ik weet van een aantal hier dat ze ook zo rond die piek van ~ 1000 zitten. Iedereen met 4 w/kg en wat extra sprint training moet dat wel kunnen halen. Dus een prof ben je zeker nog niet als je de 1000 haalt.

Maar daar gaat het dus niet om, wat ik al eerder zei het gaat erom wat de beperkingen in de praktijk zijn en of je de trainer zo gebruikt dat je iets merkt van die beperkingen. @Michaelg heeft zijn flux ingeruild voor een kickr core hierom, @Ypuh met een neo, om andere redenen.

Het is ook zeker niet zo dat de flux een slechte trainer is, maar als je zo'n bak geld uitgeeft... weeg het dan even goed af. Aan de andere kant, op MP ben je em ook zo weer kwijt zonder al teveel verlies (afhankelijk van het moment dat je em aan gaat bieden), dus upgraden kan altijd nog zonder veel kosten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:47
Heb zelf een Kickr Core, dus niet echt relevant voor mijzelf, maar... Kun je die power band grafiekjes ergens online vinden voor de meeste trainers? Ik had al even gezocht en bij DC Rainmaker gekeken, maar ik kon ze zo snel niet vinden (misschien ook niet de juiste zoektermen gebruikt). Zou wel mooi zijn als daar ergens referentiemateriaal van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Morrar schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:09:
Heb zelf een Kickr Core, dus niet echt relevant voor mijzelf, maar... Kun je die power band grafiekjes ergens online vinden voor de meeste trainers? Ik had al even gezocht en bij DC Rainmaker gekeken, maar ik kon ze zo snel niet vinden (misschien ook niet de juiste zoektermen gebruikt). Zou wel mooi zijn als daar ergens referentiemateriaal van was.
nee, ik heb ook wel eens gezocht, maar kon deze alleen voor de flux vinden. ik weet ook niet hoeveel beter de flux 2 of flux s is.
https://tacx.com/nl/erg-training-flux/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_ll-sQC-dlnl6CbNSdeJNZIems=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xm02cKT9vRDbaxAkp3Uxk9hn.png?f=user_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Prulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:18:
[...]
nee, ik heb ook wel eens gezocht, maar kon deze alleen voor de flux vinden.
op zich geeft Tacx wel de remkracht op in Newton. Dat is wat mij betreft een duidelijker beeld dan de maximum weerstand in Watt. Remkracht binnen de Tacx direct drives is dat de Tacx 2 ongeveer 2x zo veel kracht heeft als de Tacx S. De Tacx Neo 2 is dan weer 2x zo sterk als de Tacx 2.
Qua grafiek zou je de bovenste lijn daarmee ongeveer 2x zo hoog voor de Tacx 2 tot 4x zo hoog voor de Tacx Neo 2 kunnen tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:55
Hallo mensen,

Weet iemand hier op de je Tacx app en de real-life video's kan gebruiken met trainers van een ander merk dan Tacx. Ik wil een direct drive trainer kopen (good luck with that...) en twijfel tussen de Wahoo core en Tacx Flux 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Is de Tacx Bushido T1980 probleemloos compatibel met Zwift? De T2780 is dit, maar ik ben niet zeker of de oudere versie van de Bushido dit ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqIJZJwrYbBwDERBaOpGayvdUrg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uLfdCxYbd5fNrhBgRaJnGVIF.png?f=user_large

... aldus het Zwift forum.

Vrij rondrijden kan dus gewoon, ERG-gestuurde trainingsschema's afwerken wordt lastig.

[ Voor 17% gewijzigd door Smultie op 02-11-2020 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kroton schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:04:
Hallo mensen,

Weet iemand hier op de je Tacx app en de real-life video's kan gebruiken met trainers van een ander merk dan Tacx. Ik wil een direct drive trainer kopen (good luck with that...) en twijfel tussen de Wahoo core en Tacx Flux 2.
Nee, dat werkt niet voor zover ik kan vinden.
https://support.garmin.co...oductID=696770&tab=topics

En: https://www.dcrainmaker.c...de.html#tacx-training-app

[ Voor 9% gewijzigd door MrAcid op 02-11-2020 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-10 16:01
Ik heb sinds afgelopen week een wahoo kickr core deze bevalt prima zeker een aanrader ben lekker aan het zwiften en heb kinomap ook al uitgetest tot nu toe erg tevreden over Zwift. Maar bij deze de kickr zou een code geleverd worden om andere apps uit te proberen zoals 30 dagen gratis Rouvy enzovoort maar mij lukt het niet om de code ontvangen iemand een idee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:41
Heb je de Wahoo Kickr Core "verbonden" met Bluetooth aan de Wahoo app (https://play.google.com/s...ahoofitness.fitness&gl=BE) op uw smartphone? Zoja, enkele dagen later kreeg ik een mail binnen met code's van verschillende diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Laatst online: 13-05 21:26
luuk66 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:42:
Ik heb sinds afgelopen week een wahoo kickr core deze bevalt prima zeker een aanrader ben lekker aan het zwiften en heb kinomap ook al uitgetest tot nu toe erg tevreden over Zwift. Maar bij deze de kickr zou een code geleverd worden om andere apps uit te proberen zoals 30 dagen gratis Rouvy enzovoort maar mij lukt het niet om de code ontvangen iemand een idee hoe dit werkt?
Via de site even contact opnemen, sturen ze de codes per mail toe. Had hetzelfde met mijn Core onlangs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
Microkid schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:08:
[...]
....
Als je in het echte leven al nooit boven de 1000W komt, lijkt me de Flux 2 overkill.
@pina op zich klopt bovenstaande redenatie maar bedenk wel dat dit soort waarden voor 40km/h bij 75kg worden opgegeven en daarmee misleidend zijn.
Stel dat jij virtueel heuvelop 8 km/h rijdt zullen genoemde trainers nog maar 1/5 van de weerstand kunnen maken. Bij de Flux S zit je dan op 300W en dat is wel denkbaar als vermogen wat je kunt trappen. Omdat de helling bij die trainer ook beperkt is zul je niet snel in de zone komen waar je vermogen hoog is en je snelheid laag. Het is wel zo dat wanneer je 100kg zou wegen je wel realistisch tegen de limiet van de trainer aan zit. Andersom wanneer je minder dan 75kg weegt is de beperking van de Flux S ook minder snel een probleem.
Persoonlijk zou ik ook niet een trainer willen die niet meer dan 10% simuleert. Aan de andere kant zou ik er afhankelijk van het budget wel me kunnen leven.
Pagina: 1 ... 53 ... 162 Laatste