Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 52 ... 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 21:49

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Gaaf dat je het ook echt zo bijgehouden hebt! Dat is wel het grote voordeel van een ramp test. Ook al is de test an sich misschien niet perfect, je kunt er prima je voortgang mee meten. Er zit wel een zekere vorm van (mentale) gewenning aan, dus je zult de eerste X keer misschien niet helemaal een realistische groei zien, maar eigenlijk is dat alleen maar positief/motiverend.

En consistency is king! Ik ben het afgelopen 1.5 jaar ook echt een stuk sneller geworden. Misschien niet direct op de piek (daar misschien zelfs wel wat ingeleverd), maar vooral bij lagere inspanning trap ik gemiddeld hogere wattages. Daardoor ben je ook meer uitgerust als het wel een keer even wat harder gaat.

Met 310w zit je op het randje van de A/B categorie. Gaat spannend worden wie er wint als @Prulleman, jij en ik een wedstrijdje gaan doen, al doen jullie het met gerichte training in de helft van de tijd :D.
geef even aan wanneer deze clash is...dan doe ik mee...in spectate mode anders zal ik er niet veel van meekrijgen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

XxOrpheusxX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Super. Ik had van Tacx op Twitter ook al antwoord gehad. Ik ga kijken of ik deze unit kan scoren. Ik heb namelijk twee domme Tacx Flows (een 1680 en een 2200) en ik hoop ook met Fortiusant een goedkope setup werkend te krijgen. Welke ant dongles van ome Ali gebruik jij? Werken ze goed? Ik hoor en lees daar wat wisselend berichten over.
Ik had deze besteld op 13 oktober, en die werden afgelopen zaterdag door DHL afgeleverd.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4a654c4d6UYiMi
Werden prima herkend door Windows 10 en Fortiusant zonder drivers of download.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
pier87 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:01:
Ben eigenlijk wel benieuwd?

Hoeveel progressie hebben jullie geboekt tijdens het trainingsprogramma van Trainerroad of Zwift? Wat was jullie FTP eerst en wat is het nu/ laatst gemeten?
Voornamelijk met TR, eerst trial maandje zwift gedaan, bij de workouts zitten misschien vergelijkbare, maar de plannen (zeker op langere termijn) niet. Bij TR plannen heb je veel meer structuur en opbouw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhDmurR2UWS-PtIEGAIUFi-jX70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TcuHYliAr9SBjl46Qk0BZ2lV.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5a9TI57TGXoJyAGOAfYvEVL1XU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LDHVXF4gDzf7PKoCwCxNnGK1.png?f=fotoalbum_large

Ik verwacht volgende week weer boven de 300 (en 4w/kg) uit te komen :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50

Kluus

Gang is alles

Nice @Michaelg (en @Prulleman) ook mooi om zo je progressie te meten inderdaad en ook interessant om te zien waar het stopt aangezien je nog altijd progressie maakt :).

Zelf heb ik dit nooit zo bijgehouden helaas en schommel al een paar jaar op hetzelfde niveau (ook rond de 4 W/kg) toen ik begon met (veel) veel fietsen heb ik wel de kilo's bij gehouden, en daar ben ik er toen veel van verloren, maar toen trainde ik nog niet binnen en ook niet met vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Gaaf dat je het ook echt zo bijgehouden hebt! Dat is wel het grote voordeel van een ramp test. Ook al is de test an sich misschien niet perfect, je kunt er prima je voortgang mee meten. Er zit wel een zekere vorm van (mentale) gewenning aan, dus je zult de eerste X keer misschien niet helemaal een realistische groei zien, maar eigenlijk is dat alleen maar positief/motiverend.

En consistency is king! Ik ben het afgelopen 1.5 jaar ook echt een stuk sneller geworden. Misschien niet direct op de piek (daar misschien zelfs wel wat ingeleverd), maar vooral bij lagere inspanning trap ik gemiddeld hogere wattages. Daardoor ben je ook meer uitgerust als het wel een keer even wat harder gaat.

Met 310w zit je op het randje van de A/B categorie. Gaat spannend worden wie er wint als @Prulleman, jij en ik een wedstrijdje gaan doen, al doen jullie het met gerichte training in de helft van de tijd :D.
ik ben bang dat ik het op dit moment dan toch moet afleggen, puur door het mindere volume, zowel jij als @Michaelg draaien nu wel wat meer uurtjes per week, en dat zie je niet terug in een ramp test, maar wel in de prestaties bij inspanningen van rond 1 uur of meer.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Kluus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:58:
Nice @Michaelg ook mooi om zo je progressie te meten inderdaad en ook interessant om te zien waar het stopt aangezien je nog altijd progressie maakt :-).

Zelf heb ik dit nooit zo bijgehouden helaas en schommel al een paar jaar op hetzelfde niveau (ook rond de 4 W/kg) toen ik begon met (veel) veel fietsen heb ik wel de kilo's bij gehouden, en daar ben ik er toen veel van verloren, maar toen trainde ik nog niet binnen en ook niet met vermogen.
Ja ik ben 33 en sport pas twee jaar. Dus erg nieuwsgierig wat erin zit. Dat is tevens mijn grootste motivatie. Ik race (nog) niet en ben dus eigenlijk mijn eigen concurrent. Dit jaar had ik als doel de 4w/kg. Dat is gehaald dus op naar de volgende stap. 4.5

@Ypuh
Haha nou, denk dat je het nog wel wint hoor. Trainen met een ftp van 310 en racen met die wattages is gok ik wel andere koek.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:06
#Indekken

Edit: Vanavond 20.00u trouwens weer de Zwift NL race. Met de maandelijks gratis trail kun je die gewoon rijden (na 25km wel direct ff op 'Continue' drukken). @Kluus, doe je ook weer mee?

[ Voor 92% gewijzigd door Ypuh op 28-10-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:03
magic_nl schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

In een snelle Google zoektocht lijkt de Vortex (T1960) zelf al over Ant+ te beschikken.
Zie https://www.futurumshop.n...x-t1960-ergotrainer.phtml.
Dan heb je alleen een Ant+ dongle op de pc/laptop nodig.

Voor de oudere Flow's heb je twee dongle's nodig. Een om te zenden, de ander om te ontvangen.
Die mogen ook op één pc/laptop ingeplugd zitten. Zie onderstaande afbeelding.

[Afbeelding]
Daar lijkt het inderdaad op ja, dus als ik het goed begrijp verbind je de Flow met een USB kabel + 2 Ant+ dongles en de Vortex met maar 1 Ant+ dongle, of toch 2 (1 zenden en 1 ontvangen)?

Als fietsende Tweaker vind ik dat FortiusANT overigens vrij geniaal dus de zoektocht naar een goedkope Flow/Vortex is inmiddels gestart, lijkt me helemaal vet om het bv met een Raspberry Pi aan de gang te krijgen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:11:
#Indekken

Edit: Vanavond 20.00u trouwens weer de Zwift NL race. Met de maandelijks gratis trail kun je die gewoon rijden (na 25km wel direct ff op 'Continue' drukken). @Kluus, doe je ook weer mee?
Ik probeer mijn recovery deze week serieus te nemen, dus deze week in ieder geval niet ;)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:11:
#Indekken

Ik doe zeker mee vanavond, wordt een zware, ik sta nu tweede in (wat er over is van) het B klassement onder andere dankzij jouw verbindingsproblemen vorige week ;) met slechts 7s achterstand. Maar ik denk niet dat ik die nummer een kan kloppen. Mijn enige hoop is dat hij vanavond tijdens de langere klim moet lossen (en ik dus niet, wat ook nog spannend wordt...) maar gezien zijn FTP en ervaringen uit de andere races geloof ik niet dat dat gaat gebeuren.

Dus dat wordt gewoon weer lekker met mezelf strijden om maar bij jullie in de eerste groep te blijven :+.

Lekker parcoursje wel 8)7. Laatste van deze series toch ook?

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 28-10-2020 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 16:15

Flipmo

OMG !!

Geloof dat ze iedere maand een andere wereld willen doen. Vanavond zou dan de laatste van de wattopia series zijn.

Ik sta 8ste in de C, Als ik de klim goed doorkom dan heb ik nog kans om 2 plekken te steigen.
We zullen zien, heb er wel weer zin in vanavond :)

Hopelijk sluit Zwift dit keer niet vanzelf af, dat zou wel ff k u t zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Waar kan ik zien wat het parcours is? Ik wil weleens mee rijden met die gratis 25km als het in mijn weekschema past, maar om te zien of het past moet ik wel kunnen inschatten hoe lang ik mezelf helemaal uit elkaar ga trekken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:47:
Waar kan ik zien wat het parcours is? Ik wil weleens mee rijden met die gratis 25km als het in mijn weekschema past, maar om te zien of het past moet ik wel kunnen inschatten hoe lang ik mezelf helemaal uit elkaar ga trekken.
Parcours vanavond is "Watopia Mountain 8": https://zwiftpower.com/events.php?zid=1155109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 09:32
TorpedoX_88 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op ja, dus als ik het goed begrijp verbind je de Flow met een USB kabel + 2 Ant+ dongles en de Vortex met maar 1 Ant+ dongle, of toch 2 (1 zenden en 1 ontvangen)?

Als fietsende Tweaker vind ik dat FortiusANT overigens vrij geniaal dus de zoektocht naar een goedkope Flow/Vortex is inmiddels gestart, lijkt me helemaal vet om het bv met een Raspberry Pi aan de gang te krijgen :D
Volgens mij kun je de Flow (mits je een i-Flow hebt met) gewoon met twee ANT dongles aansluiten. Dus geen extra USB kabel nodig volgens mij.

Ik hoop ook een Rasperry Pi te gaan gebruiken en dan een tablet als frontend, Voor de al fanatiek op trainers fietsende mensen: werkt dat een beetje? Of heb je een laptop nodig om Trainer Road (1e keus) of Zwift (2e keus) te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oke, dan pas ik vanavond even. Hoopte op ruim onder het uur, maar met 500hm erin ga ik dat niet redden met mijn lockdown vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Dat klopt. De Flow maakt via USB contact met de pc en zend via een Ant+ dongle het signaal uit en via de 2e Ant+ dongle wordt het signaal opgevangen zodat het voor bijv. Zwift kan worden gebruikt.
Je kan op marktplaats ook op zoek gaan naar een Fortius, die wordt het beste ondersteund door Fortiusant want de ontwikkelaar ervan heeft deze trainer.
De Fortius heeft als voordeel een motorrem die wat realistischer aanvoelt en bijv bij afdalingen het wiel aandrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:30:
Lekker parcoursje wel 8)7. Laatste van deze series toch ook?
Ja klopt. Zag het ook, 685m klimmen in 32km. Om even in Giro/Sunweb termen te blijven "Hier gaat met minuten gesmeten worden".

Waarschijnlijk start er dit jaar nog wel een competitie over 8 wedstrijden (waarbij de beste 6 of 7 tellen). Als er dan ook wat meer variatie is qua parcours (minder sprints) dan is dat wel het leukste voor het algemeen klassement.

Succes alvast in ieder geval. Ik zal kijken of ik je nog een beetje kan helpen, maar ben bang dat het ieder voor zich wordt op de lange klim. Daar ga ik het ook niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:14
Hoe reageert jullie avatar op het scherm op wat je zelf doet op de trainer?
Wanneer ik even goed aanzet dan zie ik direct mijn wattage omhoog gaan maar het duurt nog dik 4 seconden voordat mn avatar uit het zadel komt :|

Ik heb hier ook last van wanneer een groep mij voorbij komt en ik direct mee wil dan kan ik beter van te voren al gaan rijden, beetje irritant.

Zou het iets met de internet verbinding of trage cpu te maken hebben of heeft iedereen dit (een beetje)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TorpedoX_88
XxOrpheusxX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Volgens mij kun je de Flow (mits je een i-Flow hebt met) gewoon met twee ANT dongles aansluiten. Dus geen extra USB kabel nodig volgens mij.

Ik hoop ook een Rasperry Pi te gaan gebruiken en dan een tablet als frontend, Voor de al fanatiek op trainers fietsende mensen: werkt dat een beetje? Of heb je een laptop nodig om Trainer Road (1e keus) of Zwift (2e keus) te draaien?
Groent schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Dat klopt. De Flow maakt via USB contact met de pc en zend via een Ant+ dongle het signaal uit en via de 2e Ant+ dongle wordt het signaal opgevangen zodat het voor bijv. Zwift kan worden gebruikt.
Je kan op marktplaats ook op zoek gaan naar een Fortius, die wordt het beste ondersteund door Fortiusant want de ontwikkelaar ervan heeft deze trainer.
De Fortius heeft als voordeel een motorrem die wat realistischer aanvoelt en bijv bij afdalingen het wiel aandrijft.
Dit komt inderdaad wel overeen met elkaar, de USB kabel van de Flow/Fortius wordt dus alleen gebruikt om contact te maken en de twee Ant+ dongles om de signalen in en uit te sturen. De Vortex heeft zelf al Ant+, dus dat werkt dan net iets anders met 1/2 Ant+ dongles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 09:32
TorpedoX_88 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

[...]

Dit komt inderdaad wel overeen met elkaar, de USB kabel van de Flow/Fortius wordt dus alleen gebruikt om contact te maken en de twee Ant+ dongles om de signalen in en uit te sturen. De Vortex heeft zelf al Ant+, dus dat werkt dan net iets anders met 1/2 Ant+ dongles?
nee, dat komt niet echt overeen. Ik had het fout zie ik nu. Nouja, komt allemaal wel goed uiteindelijk, maar dank! Ik snap het nu weer iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Zojuist zwiftpower gekoppeld, was wel even pielen, maar mijn activities ed. ontbreken nog, worden die later gesynct? De stats ed zijn al wel geladen.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 14:36
Ik heb me vanavond om te testen maar is ingeschreven in de D categorie. Heb dit rondje in tegengestelde richting maandag voor het eerst gereden, best wel pittig. Ben benieuwd hoe dat vanavond gaat!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11
luuk66 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:59:
Heeft er iemand nog een site waar ze laatst de wahoo kickr core of de tacx flux 2 hebben kunnen bestellen? Ik hoorde dat ze soms nog met een klein aantal online komen maar kan nog niks vinden...
Voor de Core: Mantel. Ook was er hier iemand die bij 12Go Biking onlangs een Core geleverd had gekregen. Bij Mantel kan je je aanmelden voor een mailtje bij voorraad.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
@Ypuh Ik heb me ingeschreven voor de B's van vanavond ;) eens kijken hoe het is om te racen.
Heb me ingeschreven via event page. Hoe ver van te voren kan ik dan joinen zodat ik zeker weet dat het goed gaat?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:53:
@Ypuh Ik heb me ingeschreven voor de B's van vanavond ;) eens kijken hoe het is om te racen.
Heb me ingeschreven via event page. Hoe ver van te voren kan ik dan joinen zodat ik zeker weet dat het goed gaat?
Gezellig! :) Ik join meestal een minuut of tien vooraf al, maar tot 5 minuten zou ik ook nog wel aandurven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Michaelg schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:53:
Ik draai meestal even 20m warm en join dan zodra de popup verschijnt dat de race bijna begint (3 minuten). Dat was de vorige keer dus te kort doordat Zwift uitviel tijdens het switchen van werelden. Met 10 minuten zit je goed.

De eerste 1-2 minuten is dus echt even gas geven (ik trap meestal zo'n 400w). Het breekt nooit helemaal, dus je hoeft niet per se helemaal bij de voorste te zitten.

Verder verwacht ik een versplinterde koers. De top van de berg ligt precies halverwege, dus de eerste 5km gewoon als een mak lammetje jezelf naar de slachtbank laten leiden en dan op de klim rond je FTP rijden. Wat dat betreft wordt vandaag wel echt gewoon wie het langste rond z'n FTP kan blijven rijden i.p.v. dat er echt nog tactiek bij komt kijken.

Mocht je bovenop de klim nog in een groepje zitten dan wordt het wel interessant natuurlijk en is het wel de moeite waard om een trap harder te doen en zo nog net even aan te haken. Trekken ze vervolgens vol door in de afdaling of proberen ze elkaar op het laatste vlakke stuk nog los te rijden (voor zover dat nog lukt na die klim)? Wie als eerste groepje van 5 over de berg komt rijdt ook voor de overwinning lijkt me. Er zal niet echt meer een peloton ontstaan daarna.

Tot zover het pre-match verslag.

Edit: Oh ja, en op 25km dus zo snel mogelijk die trail popup wegklikken om niet de aansluiting met de groep te verliezen. Als het volle bak gaat kom je er anders nooit meer bij :+

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 28-10-2020 14:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Succes vanavond heren. Meestal vind ik het wel leuk als er geklommen wordt. Helaas heb ik mijn ritje vandaag al gedaan (1.5u herstel training na de FTP-test van gister. Lekker buiten, net voor de regen thuis).

Ik zou idd wel even 15 minuten de tijd nemen om warm te rijden. Zwiftraces beginnen nooit rustig.

Ik zat vandaag te bedenken dat de Uber Pretzel route voor deze winter nog wel een leuk doel is. Zullen we er een group ride van maken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10 10:26
Ypuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Ik draai meestal even 20m warm en join dan zodra de popup verschijnt dat de race bijna begint (3 minuten). Dat was de vorige keer dus te kort doordat Zwift uitviel tijdens het switchen van werelden. Met 10 minuten zit je goed.

De eerste 1-2 minuten is dus echt even gas geven (ik trap meestal zo'n 400w). Het breekt nooit helemaal, dus je hoeft niet per se helemaal bij de voorste te zitten.

Verder verwacht ik een versplinterde koers. De top van de berg ligt precies halverwege, dus de eerste 5km gewoon als een mak lammetje jezelf naar de slachtbank laten leiden en dan op de klim rond je FTP rijden. Wat dat betreft wordt vandaag wel echt gewoon wie het langste rond z'n FTP kan blijven rijden i.p.v. dat er echt nog tactiek bij komt kijken.

Mocht je bovenop de klim nog in een groepje zitten dan wordt het wel interessant natuurlijk en is het wel de moeite waard om een trap harder te doen en zo nog net even aan te haken. Trekken ze vervolgens vol door in de afdaling of proberen ze elkaar op het laatste stuk nog los te rijden (voor zover dat nog lukt na die klim)? Wie als eerste groepje van 5 over de berg komt rijdt ook voor de overwinning lijkt me. Er zal niet echt meer een peloton ontstaan daarna.

Tot zover het pre-match verslag.
Is dit voor niet Zwift-gebruikers ook te volgen ter oriëntatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Anniedrew schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Is dit voor niet Zwift-gebruikers ook te volgen ter oriëntatie?
Denk het wel ja. De YouTube streamer heb ik dit jaar nog niet gezien, maar je kunt via de Zwift client inloggen en bij het overzicht dat je de sensoren moet koppelen 'Skippen'.

Hoe dat precies werkt weet ik niet. Vraag me ook af hoe leuk het is om te kijken, op de fiets met hartslag 195 lijkt het toch allemaal net even wat spannender dan het is waarschijnlijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Oke en even voor de zekerheid. Het is gewoon kwestie van Watopia joinen en dan join event linksonder toch ? (wordt eerste race :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 22:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

TorpedoX_88 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Er is iemand al 'ns bezig geweest met een Arduino.
http://www.timetriallingf...-flow-into-smart-trainer/

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-10 16:01
Thanks de wahoo kickr core is nu beschikbaar op mantel weer idd heb er eentje kunnen bemachtigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Denk het wel ja. De YouTube streamer heb ik dit jaar nog niet gezien, maar je kunt via de Zwift client inloggen en bij het overzicht dat je de sensoren moet koppelen 'Skippen'.

Hoe dat precies werkt weet ik niet. Vraag me ook af hoe leuk het is om te kijken, op de fiets met hartslag 195 lijkt het toch allemaal net even wat spannender dan het is waarschijnlijk :D.
zat net ook even te kijken hoe je kan "spectaten", na het skippen van de sensoren kan je op iemand klikken in de lijst rechts, maar iemand zoeken gaat niet (en scrollen is lastig met 4000+ en waarschijnlijk nog veel meer in de avond).
Maar via de companion app kan je wel iemand opzoeken en als die bezig is "zou" je een spectate optie moeten hebben, die activeert het dan op de PC. Ik ga vanavond een poging wagen (maar dan met zwift en de companion app beide op dezelfde telefoon.. ben benieuwd of dat gaat werken).

Succes voor de deelnamers vanavond, ben benieuwd naar de uitslag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 28-10-2020 14:51 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Prulleman ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat je wel het betreffende event moet joinen dan. Anders zie je alleen de free-riders waarschijnlijk. (De lijst is dan wel gelijk een stuk kleiner)

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 28-10-2020 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Prulleman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

zat net ook even te kijken hoe je kan "spectaten", na het skippen van de sensoren kan je op iemand klikken in de lijst rechts, maar iemand zoeken gaat niet (en scrollen is lastig met 4000+ en waarschijnlijk nog veel meer in de avond).
Maar via de companion app kan je wel iemand opzoeken en als die bezig is "zou" je een spectate optie moeten hebben, die activeert het dan op de PC. Ik ga vanavond een poging wagen (maar dan met zwift en de companion app beide op dezelfde telefoon.. ben benieuwd of dat gaat werken).

Succes voor de deelnamers vanavond, ben benieuwd naar de uitslag :)
Je moet dan wel aan het event deelnemen, anders kan je ze niet volgen.
Bij de start blijf je dan staan en klik je op Ypuh, of iemand anders om hem te kunnen volgen :)

wat Kluus zegt dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:41
Damn het gaat hard op Mantel. Daarnet nog 10+, 2 minuten later 8, nu nog 3 beschikbaar.

Eeeeen, uitverkocht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-10 11:15
luuk66 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:46:
Thanks de wahoo kickr core is nu beschikbaar op mantel weer idd heb er eentje kunnen bemachtigen!
En al weer uitverkocht. Ik hield het in de gaten voor een kennis, maar de voorraad die ze binnen hebben gekregen ging er in een paar minuten tijd weer helemaal doorheen. Met zoveel Zwifters in Nederland (ik ga er althans van uit dat iedereen die een trainer aanschaft Zwift op z'n minst zal uitproberen) vind ik het ook wel eens tijd worden voor een Nederlandse wereld in Zwift :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:22
Kluus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:23:
[...]

Volgens zwift insider is de Turno “non-controllable”:
https://zwiftinsider.com/smart-trainer/elite-turno/

De Turno kan dus geen hellingen simuleren en ERG mode zal dan ook niet zal werken. Het is in feite een “domme” trainer met een ingebouwde vermogensmeter.

In dat geval zou ik dus sowieso voor de kickr core gaan.
Bedankt voor de info, kickr core komt morgen binnen. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:23:
[...]

Volgens zwift insider is de Turno “non-controllable”:
https://zwiftinsider.com/smart-trainer/elite-turno/

De Turno kan dus geen hellingen simuleren en ERG mode zal dan ook niet zal werken. Het is in feite een “domme” trainer met een ingebouwde vermogensmeter.

In dat geval zou ik dus sowieso voor de kickr core gaan.
zat nog voor de grap even te kijken, omdat je deze natuurlijk tegenkomt als je op zoek gaat naar een (betaalbare) DD trainer (dus ik kwam deze vorig jaar in mijn zoektocht ook tegen).. maar man man, wat een lelijk apparaat is het eigenlijk...

zoek de verschillen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFbSQ5NL0MbpgSP4o_aQ9h3ZYCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xGqIpCWE2BBEn4SkC3dSIAa0.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaK0utpnmiQu4zUSCSZsWFHqWAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P4VhzMLqf7pMfa7GNWRKjgQE.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

zat nog voor de grap even te kijken, omdat je deze natuurlijk tegenkomt als je op zoek gaat naar een (betaalbare) DD trainer (dus ik kwam deze vorig jaar in mijn zoektocht ook tegen).. maar man man, wat een lelijk apparaat is het eigenlijk...

zoek de verschillen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha, ja die associatie had ik ook al gelijk toen ik hem de eerste keer zag :D.
Nice @newtastyland, ga je veel plezier van hebben. Mooi dat je er zo snel een hebt kunnen krijgen in deze tijd!

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 28-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Iemand nog op zoek naar een Kickr Core?

Had een bestling gedaan, geannuleerd maar daarna niets meer gehoord. Krijg zojuist ineens een rekening en een verzendbevestiging.
Voor de kostprijs over te nemen. Regio Groningen. Doe maar een DM.

[ Voor 3% gewijzigd door ThijsM op 28-10-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
noodel1988 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:36:
Zojuist zwiftpower gekoppeld, was wel even pielen, maar mijn activities ed. ontbreken nog, worden die later gesynct? De stats ed zijn al wel geladen.
Je activities worden volgens mij pas gesynced vanaf het moment dat je ZwiftPower toegang gegeven hebt. De eerstvolgende rit die je dus uitrijdt zou op ZwiftPower moeten verschijnen. Het duurt dan nog even voordat alle gegevens verwerkt zijn (kan soms wel 1-2 uur duren).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

McMiGHtY

- burp -

pier87 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:01:
Ben eigenlijk wel benieuwd?

Hoeveel progressie hebben jullie geboekt tijdens het trainingsprogramma van Trainerroad of Zwift? Wat was jullie FTP eerst en wat is het nu/ laatst gemeten?
Ik begon met 151..en nu op 211 (al moet ik eigenlijk binnenkort weer even testen wat ik heb het gevoel dat ik wat gegroeid ben)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

McMiGHtY

- burp -

MrBarBarian schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:08:

Ik zat vandaag te bedenken dat de Uber Pretzel route voor deze winter nog wel een leuk doel is. Zullen we er een group ride van maken?
Om 2de Kerstdag door te komen bedoel je?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
McMiGHtY schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
Om 2de Kerstdag door te komen bedoel je?
En rond kerst/oudjaar is er ook een Festive 500 😉

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dat ging nog best aardig, was voor mijn gevoel maar een minuut of anderhalf achter het kopgroepje bovenaan de radiotoren. Meeste tijd toch kwijt geraakt met het bergaf fietsen, want met een groepje van 3 houd je de snelheid er toch niet zo in.

Eindelijk wel weer eens boven de 300 watt gemiddeld, had nog veel hoger kunnen zijn zonder het freewheelen (op momenten) naar beneden.

De jongens vooraan zijn toch wel machines.

[ Voor 5% gewijzigd door Yakolev op 28-10-2020 21:43 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat was weer een leuke race, ik heb een FTP testje naar boven gereden en daar aangekomen kwam ik met zijn tweeen te zitten. Ik dacht in eerste instantie tijdens het begin van de afdaling dat we dit verder met zijn tweeen kop over kop moesten gaan uitrijden maar toen kwam @Ypuh van achter aangedenderd in een toch wel erg fijn groepje wat hij bij elkaar geraapt had op de klim.

Daarmee nog bijna (op minder dan 10s, we konden ze al zien) het gat dicht gereden naar het kleine groepje koplopers, maar helaas is het niet meer gelukt om die bij te halen. Uiteindelijk tevreden met plek 14 (volgens Zwiftpower) en de uitslag van de ramptest vorige maand kunnen bevestigen tijdens de klim :).

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 28-10-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
TorpedoX_88 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

[...]

Heb de Ant+ dongles inmiddels besteld en ben me nu aan het oriënteren op een 2e hands Tacx, met de keuze tussen een Flow, Vector of Fortius. Heeft iemand een idee hoe deze zich verhouden tot elkaar qua bv geluid, nauwkeurigheid en betrouwbaarheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Fortius was ooit het topmodel, maar ik heb zelf nooit het idee gehad dat de hardware heel erg afweek van de Flow. Vector nooit van gehoord (Vortex?). Kijk bij alle Tacxen die oud zijn ook even goed naar de rol zelf, die slijt ook, bij de Flow waar ik jaren terug afscheid van heb genomen zat er echt een zichtbare kuil in en ik kreeg ook regelmatig lekke banden op dat ding. Verder vind ik dit echt prachtig, er staan zoveel oude wheel-on tacxen met depricated software nog in Nederland, heerlijk dat die nog gebruikt kunnen worden. Ik heb gvd zelf nog jaren een Windows XP VM in de lucht gehad om dat ding te kunnen aansturen.

edit: Als ik dit weekend tijd heb ga ik fortiusant aan de startpost toevoegen en hem verder ook herzien. Iemand nog najaar 2020 updates die erin moeten?

[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 28-10-2020 22:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Inderdaad weer een leuke race waar we op het laatst tot op 8 seconden (!!!) net niet bij de kopgroep van 9 man konden komen. Ondanks dat de klim niet fantastisch ging (lag de hele tijd zo rond plek 27-30), tegen de verwachting in toch nog kunnen sprinten voor een top-10 plekje. Helaas chocolade-benen toen het zo ver was en uiteindelijk als 17e in Zwift/8e op ZP* over de finish gekomen. Wel lekker gereden met een groep die het wel probeerde, maar jammer genoeg lukte het gewoon net niet het gat helemaal dicht te krijgen.

Er zit ook alweer aardige progressie in mijn wattages.
7-10: 293w gemiddeld
14-10: 304w gemiddeld
28-10: 318w gemiddeld

Had wel dat m'n wattage 3x heel kort (1s) even wegviel. Misschien batterij van de Quarq bijna leeg ofzo? Ook in de downhills af en toe m'n benen stil gehouden (in de aerotuck ga je net zo snel naar beneden kwam ik laatst achter).

Beste resultaat over een hele race was 335w gemiddeld (19-2). Nog een kleine 5% te gaan en ik zit weer op mijn piek :).

*Hele rits renners is achteraf geschrapt uit de uitslag. Met de lange klim hebben toch veel mensen langer dan 20 minuten boven de 4,1 (*0,95 = 3,9) W/Kg gereden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 29-10-2020 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 22:09
Middenmoot B's geëindigd vandaag. Had ook geen illusies, met 88kg is m'n FTP simpelweg niet hoog genoeg om vooraan te finishen in B. Desondanks toch wel leuk en voor mijn gevoel naar boven gevlogen.

Vraag me wel af wat het verschil tussen gemiddeld vermogen en gemiddeld gewogen vermogen nou is (Strava)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Oei op Zwiftpower zijn inmiddels de filters voorbij gekomen en de halve top 10 bij B (incl Jacek zelf) is geschrapt. Zo'n klim van ongeveer 20 minuten er in legt lekker de werkelijke "capaciteiten" (vwb FTP dan) bloot.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 29-10-2020 07:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
Nou mijn eerste Zwift race zit erop :)

Begin van de race was een tempo wat ik prima kon bijhouden. Had verwacht dat het nog iets harder zou gaan maar dat viel me dus mee.
Begin van de klim wilde ik direct mijn eigen ritme gaan rijden maar me ketting dropte :( Niet alleen tijdtechnisch vervelend maar ook mentaal baalde ik daar erg van.
Toch maar knop omgezet en in ieder geval geprobeerd het hele uur tegen me limiet aan te rijden en dat is aardig gelukt. Gemiddeld wattage van 287 over de gehele rit en power PR's gereden vanaf 12;40 tot aan het eind. 304 over 20 minuten en 302 over 30 minuten. Dus wel goed gepaced voor mijn gevoel.

Vanaf de top naar beneden zo goed als solo gereden tot de laatste paar km. Dan merk je wel echt heel veel verschil met draften ^^ . Erg veel energie verspilt op de weg naar beneden.
Leuke ervaring verder, vooral om eens een uur echt diep te gaan. Dat is iets wat in de trainingen niet echt gebeurd (voor de lichaam stimulus is het ook niet echt bevorderlijk natuurlijk ;) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:40:
Nou mijn eerste Zwift race zit erop :)

Begin van de race was een tempo wat ik prima kon bijhouden. Had verwacht dat het nog iets harder zou gaan maar dat viel me dus mee.
Begin van de klim wilde ik direct mijn eigen ritme gaan rijden maar me ketting dropte :( Niet alleen tijdtechnisch vervelend maar ook mentaal baalde ik daar erg van.
Toch maar knop omgezet en in ieder geval geprobeerd het hele uur tegen me limiet aan te rijden en dat is aardig gelukt. Gemiddeld wattage van 287 over de gehele rit en power PR's gereden vanaf 12;40 tot aan het eind. 304 over 20 minuten en 302 over 30 minuten. Dus wel goed gepaced voor mijn gevoel.

Vanaf de top naar beneden zo goed als solo gereden tot de laatste paar km. Dan merk je wel echt heel veel verschil met draften ^^ . Erg veel energie verspilt op de weg naar beneden.
Leuke ervaring verder, vooral om eens een uur echt diep te gaan. Dat is iets wat in de trainingen niet echt gebeurd (voor de lichaam stimulus is het ook niet echt bevorderlijk natuurlijk ;) ).
Ja netjes, volgens mij heb je ook nog echt veel tijd goed gemaakt na je pechgeval. Voor wat betreft de stimulus valt het wel mee hoor. Je voelt het wel de dag erna ja, en zal vast minder tijdsefficient zijn dan een trainingsschema maar als je gewoon zelf op tijd je rust pakt wordt je ook hier ook echt wel snel van.

En daarbij is het mentaal ook een goede training!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:39:
Oei op Zwiftpower zijn inmiddels de filters voorbij gekomen en de halve top 10 bij B (incl Jacek zelf) is geschrapt. Zo'n klim van ongeveer 20 minuten er in legt lekker de werkelijke "capaciteiten" (vwb FTP dan) bloot.
Zag het ook net. Jacek is hiermee gepromoveerd tot A, wat betekent dat jij dus de serie gewonnen hebt. Gefeliciteerd! Hebben we toch niet voor niets gereden gister oOo !

@Michaelg Elke race verloopt weer een beetje anders. Vandaag was door de lange klim die al vrij snel startte niet echt sprake van koersen, maar gewoon zo hard/goed mogelijk die berg over proberen te komen en dan inderdaad een groepje zoeken. Wat dat betreft zaten Kluus en ik prima in de 2e groep en ontstond er echt nog even koers in de 2e helft van de race.

Normaal gesproken gaat de start dus ook wel iets harder tot er een kopgroep gevormd is (vaak op het eerste echte pukkeltje. Dan zijn de tempo verschillen ook groter, waar je op een klimmetje zo'n 5,5 W/Kg rijdt en het (als het niet gelukt is een kopgroep te vormen) terugvalt naar 2,5 W/Kg. Dit jaar is het peloton alleen best wel groot waardoor de kopgroep vaak bestaat uit 20 man en het alsnog een sprint wordt, maar dan ben ik ook wel helemaal afgedraaid om bij te kunnen blijven.

[ Voor 45% gewijzigd door Ypuh op 29-10-2020 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Zag het ook net. Jacek is hiermee gepromoveerd tot A, wat betekent dat jij dus de serie gewonnen hebt. Gefeliciteerd! Hebben we toch niet voor niets gereden gister oOo !
Haha tsja als organiser zal ie nog wel in de echte uitslag komen ;). Was het geen regel dat als je halfweg promoveerde je alsnog de serie in die cat mocht afmaken?

Anyway ik ben zelf ook in de gevarenzone gekomen door die klim. Volgende keer misschien toch maar weer met de rode lantaarn gaan rijden bij de A's. Bij de B's miste ik toch ook al de explosiviteit om een goede uitslag te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
95% of 20min 319watts / 3.94wkg
95% of 20min 308watts / 3.93wkg
95% of 20min 307watts / 3.86wkg
Average 311watts / 3.91wkg

Ik zat echt net op het randje van wat nog mag. Volgens mij begint hij bij 3.95wkg te rekenen als A, en dat moet je dus 3x gedaan hebben voordat je gepromoveerd wordt. Verder hou ik gewoon de ZP categorie aan. Vorig jaar was ik op één race na A renner, dus ik denk dat ik over een maand of 2 ook wel de lul ben.

De A's gaan overigens niet mega veel sneller (ik verwacht alleen dat ze meer over hebben op de klimmetjes). Als er genoeg mensen zoals Jacek, jij en ik uiteindelijk in de A's belanden, dan wordt dat ook gewoon een hele leuke competitie met sterk middenveld. De uiteindelijke ranking maakt me niet eens zoveel uit, zo lang je maar een paar aan elkaar gewaagde concurrenten hebt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
MrAngry schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:13:
Fortius was ooit het topmodel, maar ik heb zelf nooit het idee gehad dat de hardware heel erg afweek van de Flow. Vector nooit van gehoord (Vortex?). Kijk bij alle Tacxen die oud zijn ook even goed naar de rol zelf, die slijt ook, bij de Flow waar ik jaren terug afscheid van heb genomen zat er echt een zichtbare kuil in en ik kreeg ook regelmatig lekke banden op dat ding. Verder vind ik dit echt prachtig, er staan zoveel oude wheel-on tacxen met depricated software nog in Nederland, heerlijk dat die nog gebruikt kunnen worden. Ik heb gvd zelf nog jaren een Windows XP VM in de lucht gehad om dat ding te kunnen aansturen.

edit: Als ik dit weekend tijd heb ga ik fortiusant aan de startpost toevoegen en hem verder ook herzien. Iemand nog najaar 2020 updates die erin moeten?
Ik bedoel inderdaad de Vortex (hoe kom ik nou weer op Vector... :F ), sorry voor de verwarring.

Wat betreft hardware, is het niet zo dat de Fortius een directe electromotor heeft (die ook kan aandrijven) en de Flow/Vortex een vliegwiel? Heeft dat eventueel nog invloed op bv de betrouwbaarheid (heb al wat gelezen over problemen met de power back unit van de Fortius) of het geluid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb nog even mee zitten kijken met de race, was inderdaad een mooie inhaal slag bij het 2e groepje, jammer dat het net te laat was.

de nummer 1 had overigens niet zoveel bij de B te zoeken, die trapte gewoon 5w/kg gemiddeld van wat ik heb gezien.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:16:
95% of 20min 319watts / 3.94wkg
95% of 20min 308watts / 3.93wkg
95% of 20min 307watts / 3.86wkg
Average 311watts / 3.91wkg

Ik zat echt net op het randje van wat nog mag. Volgens mij begint hij bij 3.95wkg te rekenen als A, en dat moet je dus 3x gedaan hebben voordat je gepromoveerd wordt. Verder hou ik gewoon de ZP categorie aan. Vorig jaar was ik op één race na A renner, dus ik denk dat ik over een maand of 2 ook wel de lul ben.

De A's gaan overigens niet mega veel sneller (ik verwacht alleen dat ze meer over hebben op de klimmetjes). Als er genoeg mensen zoals Jacek, jij en ik uiteindelijk in de A's belanden, dan wordt dat ook gewoon een hele leuke competitie met sterk middenveld. De uiteindelijke ranking maakt me niet eens zoveel uit, zo lang je maar een paar aan elkaar gewaagde concurrenten hebt :+.
Ja klopt, jij bent ook als enige in ons groepje mooi buiten schot gebleven volgens mij, de rest om ons heen is allemaal "almost A" nu. Mijn lijstje is dit:

95% of 20min 328watts / 4.01wkg
95% of 20min 313watts / 3.82wkg
95% of 20min 312watts / 3.81wkg
Average 318watts / 3.88wkg

Waarvan de bovenste dus de race van gisteren was. Verder is het precies wat je zegt: als meer mensen zoals wij die met hun FTP eigenlijk boven de 4 zitten, maar dat meestal niet trappen tijdens een race, mee zouden doen met A heb je daar gewoon altijd een leuke groep om mee te rijden.

Eigenlijk betekend dat ook dat het probleem van de D's en de C's ook gewoon bij B speelt maar daar wordt het gewoon iets minder opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 03-10 16:21
Mooi al dat enthousiasme over de Zwift race van gisteravond.

Doet me wat denken aan het filmpje die ik afgelopen week voorbij zag komen.

YouTube: My 1 Year Experience with TrainerRoad! *Full FTP Gains* and Review

Heeft echt een prima FTP, maar wordt in elk koersje eraf gereden. Vraag me serieus af, hoe zou bijvoorbeeld de Top 10 het doen in een soortgelijke wedstrijd zoals op Youtube ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Gisteren bij de C klasse de wedstrijd gereden.
Vanaf de start ging het vol gas, en uiteraard kon ik bergop de groep niet bijhouden.
Was halverwege echt helemaal klaar met die klim, en toen kwam het stukje bij de toren nog.. pfff wat een ()@#*$ bult!
In de afdaling kon ik een andere NL-er bijhalen en samen hebben we de afdaling gepakt.
Met z'n tweeën konden we de man achterop mooi voorblijven en haalden nog iemand in die uit een groepje van 4 voor ons wegviel.
Op de laatste 2 bultjes probeerde ik hem te lossen, eerste keer kwam hij bij en de 2de keer lukte het :)
Met 10 seconden voorsprong gefinished als 39de van 63 in Zwift.
Op Zwiftpower zijn er een hele zooi B-rijders, of mensen die op de klim te lang boven de 3.2 w/kg getrapt hebben gediskwalificeerd. (maar liefst de eerste 15!!! uit de uitslag)
Daar ben ik nu 9de geworden.

In het klassement 6de geworden en 5de als NL-er.
Klassement is een beetje raar, de tijden worden bij elkaar opgeteld, en als je nu net de snelste route gemist hebt is dat behoorlijk in je nadeel. Maar goed, vond het leuk om weer eens aan een paar NL races mee te doen!
Ben benieuwd welk land we nu in gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
Gisteren in een opvlieging zonder al te veel research de Tacx Flux S Smart besteld bij Mantel. Net als vele ben ik in het voorjaar begonnen met fietsen maar nu kan ik door een blessure tijdelijk niet meer buiten fietsen. Ik zag later dat deze trainer maar een 10% stijging kan simuleren. Kan je beter voor een high-end trainer gaan of hindert dit niet in de workouts als beginnende fietser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Jasperb_ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:07:
Gisteren in een opvlieging zonder al te veel research de Tacx Flux S Smart besteld bij Mantel. Net als vele ben ik in het voorjaar begonnen met fietsen maar nu kan ik door een blessure tijdelijk niet meer buiten fietsen. Ik zag later dat deze trainer maar een 10% stijging kan simuleren. Kan je beter voor een high-end trainer gaan of hindert dit niet in de workouts als beginnende fietser?
10% stijging is al flink wat he! en als je het echt na veel trainen te weinig vind kan je altijd nog een tandje zwaarder schakelen om jezelf het zwaarder te maken. Voordat je hieraan toe bent kan je met een prof ploeg meefietsen denk :). Al merk ik wel dat ik bij 10% kan blijven zitten met een dezelfde cadans..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lansovic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-02-2022
Hier gisteren de race in D klasse gereden. Met een grote groep naar de beklimming gereden, grootste gedeelte van de klim helaas alleen gereden.
Al met al een goede race gereden, jammer genoeg uit het ZP klassement gehaald.

Ik ben na de race van gister almost C, had ik mij gisteren al voor C klasse moeten inschrijven?:?

Grazie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Die percentages moet je niet teveel naar kijken. Is afhankelijk van verschillende factoren (o.a. gekozen versnelling, cadans en gewicht). Ook is de standaard trainer difficulty in Zwift 50%, maar uiteindelijk draait het toch allemaal om je geproduceerde vermogen (al is je difficulty op 0% zetten wel een beetje valsspelen).

Kortom, je kunt op zich prima uit de voeten met de Flux S.

@Lansovic Met 'almost C' krijg je inderdaad bij de eerstvolgende overschrijding een WKG. Dit parcours met zo'n lange klim (ZP kijkt naar overschrijdingen van 95% van je beste 20 minuten) is een mooie werkelijke weergave van iemands FTP, met dus vele diskwalificaties en promoties tot gevolg.

Deze serie kende tot nu toe vooral vlakke sprint etappes waar dus ook ontzettend hard gereden werd, maar de gemiddeldes nog net onder de grens lagen. Wat dat betreft is het goed dat er ook wat vaker zo'n race tussen zit.

[ Voor 40% gewijzigd door Ypuh op 29-10-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:04:
Mooi al dat enthousiasme over de Zwift race van gisteravond.

Doet me wat denken aan het filmpje die ik afgelopen week voorbij zag komen.

YouTube: My 1 Year Experience with TrainerRoad! *Full FTP Gains* and Review

Heeft echt een prima FTP, maar wordt in elk koersje eraf gereden. Vraag me serieus af, hoe zou bijvoorbeeld de Top 10 het doen in een soortgelijke wedstrijd zoals op Youtube ;)
Die zwift races lijken normaal kwa inspanning juist erg op dit soort criteriums (maw aan alleen je FTP heb je niet zo veel, je moet juist ook goed in je andere zones zitten). Gisteren was een vreemde eend in de bijt, maar normaal is het zo dat je redelijk rustig in het peloton zit en ieder mini "bultje" wordt aangevallen om tot slot te sprinten voor je plekje.

Alleen in het echt moet je natuurlijk ook nog kunnen sturen.

Daarnaast heb je ook het mentale spel wat behoorlijk mee speelt vind ik (ook vooral tijdens echte crits) waarmee je jezelf overtuigd dat die anderen toch ook wel moe moeten worden als je zelf in het rood zit om er bij te blijven. Je hebt geen tellertje wat je vertelt waardoor je weet dat je nog even een minuutje door moet bijten.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 29-10-2020 09:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 04-10 13:16

Crazy D

I think we should take a look.

Jasperb_ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:07:
"Maar 10%". Vind je het niet genoeg? Jammer van de stukjes 11% op de Alpe d'Huez, je virtuele tijd is dan net minder conform de werkelijkheid, maar knappe jongen die tegen de beperkingen in zijn training om beter worden aanloopt omdat de fietstrainer maar 10% ondersteunt :P

Kortom, nee, maakt geen moer uit. Lekker fietsen, en 10, 11 of 12% is gewoon sowieso zwaar, dat maakt voor je training echt niets meer uit. Daarna voelt 6% opeens als een ontspannen stukje om uit te rusten aan :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Kluus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Die zwift races lijken normaal kwa inspanning juist erg op dit soort criteriums (maw aan alleen je FTP heb je niet zo veel, je moet juist ook goed in je andere zones zitten). Gisteren was een vreemde eend in de bijt, maar normaal is het zo dat je redelijk rustig in het peloton zit en ieder mini "bultje" wordt aangevallen om tot slot te sprinten voor je plekje.

Alleen in het echt moet je natuurlijk ook nog kunnen sturen.
Nee precies. Denk dat dat ook wel het belangrijkste is; alleen FTP zegt niet zoveel.
Uiteraard, het is wel de basis van een hele hoop. Maar hoe je vervolgens je training/wedstrijden daaromheen rijdt/traint is natuurlijk nog wel belangrijker. Afgelopen jaar ook voornamelijk getrained voor sustainable power. Dus lang een hoog % van FTP kunnen rijden. Aankomend seizoen ga ik ook aantal criteriums rijden (eerst 1 om te kijken of ik het leuk vind :P), dus mijn training zal veel meer focus hebben op kortere intensievere efforts en deze dus vaak kunnen herhalen (short power build noemen ze het bij Trainerroad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Michaelg schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Nee precies. Denk dat dat ook wel het belangrijkste is; alleen FTP zegt niet zoveel.
Uiteraard, het is wel de basis van een hele hoop. Maar hoe je vervolgens je training/wedstrijden daaromheen rijdt/traint is natuurlijk nog wel belangrijker. Afgelopen jaar ook voornamelijk getrained voor sustainable power. Dus lang een hoog % van FTP kunnen rijden. Aankomend seizoen ga ik ook aantal criteriums rijden (eerst 1 om te kijken of ik het leuk vind :P), dus mijn training zal veel meer focus hebben op kortere intensievere efforts en deze dus vaak kunnen herhalen (short power build noemen ze het bij Trainerroad).
Nou.... ik zou het eerst bij trainingskoersen houden, deze worden vaak op een doordeweekse avond georganiseerd door plaatselijke wielerverenigingen. Zij hebben vaak een parcours, afgesloten etc.

Ik kan jullie vertellen dat dit een heel ander verhaal is, wanneer het windstil is en het is een mooi vlak parcours kan de gemiddelde getrainde fietser prima meekomen. Maar met een parcours met een klimmetje, enkele bochten of met wat wind.... wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Def1ant schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:31:
Middenmoot B's geëindigd vandaag. Had ook geen illusies, met 88kg is m'n FTP simpelweg niet hoog genoeg om vooraan te finishen in B. Desondanks toch wel leuk en voor mijn gevoel naar boven gevlogen.

Vraag me wel af wat het verschil tussen gemiddeld vermogen en gemiddeld gewogen vermogen nou is (Strava)
Je sprint was net niet hard genoeg op mij op het einde te pakken. Het hele groepje liet eigenlijk geen fatsoenlijke sprint zien. (ik ook niet, toch wel heftig na zo'n beklimming)

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
pier87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Nou.... ik zou het eerst bij trainingskoersen houden, deze worden vaak op een doordeweekse avond georganiseerd door plaatselijke wielerverenigingen. Zij hebben vaak een parcours, afgesloten etc.

Ik kan jullie vertellen dat dit een heel ander verhaal is, wanneer het windstil is en het is een mooi vlak parcours kan de gemiddelde getrainde fietser prima meekomen. Maar met een parcours met een klimmetje, enkele bochten of met wat wind.... wordt het een ander verhaal.
Ja zal zeker een trainingskoers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@Michaelg Mooi om mee te beginnen, vergis je er niet in ;) Begint vaak eind februari al op zaterdagen en wordt daarna verplaatst naar een doordeweekse avond (vaak in het voorjaar).

Verstandig om direct te beginnen, wanneer de wedstrijdjes van start gaan. Hoe later in het seizoen, hoe groter de onderlinge verschillen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 14:36
Gisteren ook mijn eerste race in de D's gereden, halverwege de klim loopt mijn dochter het netsnoer van mij vortex er per ongeluk uit... dat koste me de aansluiting bij de voorste groep. uiteindelijk in een soort niemandsland naar beneden gereden en daar aansluiting kunnen vinden bij een ander en zo samen de race uitgereden.

op Zwiftpower toch als 2de geëindigd ;-)
Leuke ervaring, ga ik zeker vaker doen!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Trainingskoersjes zijn inderdaad leuk. Afgelopen seizoen liep het een beetje raar met Corona maar toch nog een heel aantal mee kunnen pikken en dat zal komend jaar nog niet anders zijn misschien, even in de gaten houden wanneer ze weer kunnen beginnen in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:47
Def1ant schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:31:Vraag me wel af wat het verschil tussen gemiddeld vermogen en gemiddeld gewogen vermogen nou is (Strava)
Hier staan de formules:
https://medium.com/critic...-power-meter-2a295c661b46

Gemiddeld gewogen is zelfde als normalized volgens mij.

Het is een maat de meer rekening houdt met variantie in power dan het standaard gemiddelde. Dit is meer realistisch, omdat variatie ook zwaarder is voor je lichaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperb_
@tinusterror @Ypuh @Crazy D Bedankt voor jullie reacties! Stelt mij gerust dat ik niet gelijk voor de high-end range hoef te gaan. Hopelijk kan ik ook snel beginnen met trainen! Ben alleen nog even in afwachting op reactie van Mantel welke cassette ik precies nodig heb voor mijn trainingsritjes :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Jasperb_ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:16:
@tinusterror @Ypuh @Crazy D Bedankt voor jullie reacties! Stelt mij gerust dat ik niet gelijk voor de high-end range hoef te gaan. Hopelijk kan ik ook snel beginnen met trainen! Ben alleen nog even in afwachting op reactie van Mantel welke cassette ik precies nodig heb voor mijn trainingsritjes :).
Ook op die vraag heb je sneller antwoord hier dan van Mantel denk ik.
Mijn advies zou zijn je cassette van je huidige achterwiel halen en deze op de tacx zetten. je ketting is hierop ingesleten. Verder maakt het verzet niet heel veel uit denk. ik heb een 11-28. maar 11-25 kan ook gewoon.

Anders zou ik een nieuwe cassette monteren met een nieuwe ketting ook gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Zou inderdaad gewoon de goedkoopste pakken, of iets wat je hebt liggen. Een klimcassette is niet nodig.

Voor €35 heb je een 105 cassette thuisbezorgd voor 11 speed en dan heb je nog wel ff een crankafnemer nodig om hem vast te zetten (altijd handig in huis te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ik heb ook mijn cassette van het wiel overgezet naar de trainer i.v.m. combinatie ketting/cassette verhaal. En nu had ik een mooi excuus om de (standaard) 11-32 te vervangen voor een 12-25 voor buiten. Op Mantel in de combinatiedeal besteld met een nieuwe ketting, die er zodoende mooi in het voorjaar op kan.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lansovic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-02-2022
@Lansovic Met 'almost C' krijg je inderdaad bij de eerstvolgende overschrijding een WKG. Dit parcours met zo'n lange klim (ZP kijkt naar overschrijdingen van 95% van je beste 20 minuten) is een mooie werkelijke weergave van iemands FTP, met dus vele diskwalificaties en promoties tot gevolg.

Deze serie kende tot nu toe vooral vlakke sprint etappes waar dus ook ontzettend hard gereden werd, maar de gemiddeldes nog net onder de grens lagen. Wat dat betreft is het goed dat er ook wat vaker zo'n race tussen zit.

@Ypuh Thanks voor de info! Ik zie inmiddels dat mijn uitslag in de C klasse staat :)

Grazie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Waus26 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:36:
Ik heb ook mijn cassette van het wiel overgezet naar de trainer i.v.m. combinatie ketting/cassette verhaal. En nu had ik een mooi excuus om de (standaard) 11-32 te vervangen voor een 12-15 voor buiten. Op Mantel in de combinatiedeal besteld met een nieuwe ketting, die er zodoende mooi in het voorjaar op kan.
12-15, patser :*) :+ (scheelt dat nou veel gewicht? :P)

Ik ben op mijn NeoBike 11-34 ingesteld, zelfde als buiten. Op virtuele vlakke ritten soms onhandig dat het even zoeken is (maar goed, scheve ketting is dat op dat ding geen issue 8)) maar met klimmen in BigRingVR ben ik toch wel blij met de bergcassette hoor. Kan wel voor elke rit de cassette virtueel aanpassen maar daar heb ik dan weer geen zin in.
Voor ERG mode kun je net zo goed een fixie neerzetten :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Oh trouwens nog iets anders. Ik had mijn trainer (kickr) op 100% ingesteld, maar bij het stukje van 15% voelde het echt alsof ik door de stroop aan het rijden was. De weerstand voelde enorm onnatuurlijk aan. Daarna terug gezet op 75% en toen voelde het weer "normaal". Nog steeds loodzwaar op de benen, maar in ieder geval niet zo stroperig. Herkennen mensen dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 10:14
Michaelg schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:01:
Oh trouwens nog iets anders. Ik had mijn trainer (kickr) op 100% ingesteld, maar bij het stukje van 15% voelde het echt alsof ik door de stroop aan het rijden was. De weerstand voelde enorm onnatuurlijk aan. Daarna terug gezet op 75% en toen voelde het weer "normaal". Nog steeds loodzwaar op de benen, maar in ieder geval niet zo stroperig. Herkennen mensen dit?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.someecards.com/someecards/usercards/1338589184697_5161816.png

No joke, het is in het echt ook zwaar en afzien (denk ik, fiets nooit steil omhoog :9 ). Dus het komt overeen met de werkelijkheid als het goed is.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperb_
@Ypuh @tinusterror Dank weer voor jullie hulp! Gezien mijn beperkte technische kennis houd ik het liefst mijn fiets voorlopig intact haha. Mijn fiets zelf is Shimano Tiagra afgemonteerd en er zit nu een 12-30 verzet op. Ik had zelf deze 12-28 cassette op het oog omdat die het dicht in de buurt komt van wat ik nu heb. En daarnaast inderdaad goed om een cassette toolkit op de kop te slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 22:25

Tacoos

i am i

Ik heb een Elite qubo digital smart B+ wheel on smart trainer. Daarop fiets ik met mijn gravelracer met de 'gewone' straatbanden (WTB byway 47mm). Bij deze trainer hoef je wiel vs trainer niet af te stellen doordat je met een swing arm op de rol drukt met je eigen gewicht.

Voor mijn gevoel moet ik op de trainer bij gelijke snelheid een stuk zwaarder trapppen dan op de weg. Mogelijk door de breedte van band en de max druk in mijn band van 3.5 bar?

Heeft het zin om een extra wiel aan te schaffen + speciale trainingsband (soort van in volgorde van prio):
-wordt het realistischer?
-slijtage (de witte trainer is helmaal zwart door de rubber die van mijn band komt, dus ik gok van wel :9 ?
-geluid minder?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Crazy D schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

12-15, patser :*) :+ (scheelt dat nou veel gewicht? :P)

Ik ben op mijn NeoBike 11-34 ingesteld, zelfde als buiten. Op virtuele vlakke ritten soms onhandig dat het even zoeken is (maar goed, scheve ketting is dat op dat ding geen issue 8)) maar met klimmen in BigRingVR ben ik toch wel blij met de bergcassette hoor. Kan wel voor elke rit de cassette virtueel aanpassen maar daar heb ik dan weer geen zin in.
Voor ERG mode kun je net zo goed een fixie neerzetten :D
Scherp. 12-25 uiteraard. Aangepast :+
Jasperb_ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:18:
@Ypuh @tinusterror Dank weer voor jullie hulp! Gezien mijn beperkte technische kennis houd ik het liefst mijn fiets voorlopig intact haha. Mijn fiets zelf is Shimano Tiagra afgemonteerd en er zit nu een 12-30 verzet op. Ik had zelf deze 12-28 cassette op het oog omdat die het dicht in de buurt komt van wat ik nu heb. En daarnaast inderdaad goed om een cassette toolkit op de kop te slaan!
Een cassette afhalen en monteren is niet zo spannend. Ik heb het zelf dus nu voor de eerste keer gedaan en het is erg makkelijk. En: YouTube is your friend.

[ Voor 44% gewijzigd door MaSw85 op 29-10-2020 11:31 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 22:09
Yakolev schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
Je sprint was net niet hard genoeg op mij op het einde te pakken. Het hele groepje liet eigenlijk geen fatsoenlijke sprint zien. (ik ook niet, toch wel heftig na zo'n beklimming)
De sprint begon ook best laat, maar ik was kapot. Dat laatste stukje heuvels had mij helemaal leeg gemaakt, had nog een halve poging gedaan om wat mensen kwijt te raken op dat heuveltje na de sprint zo'n 4km voor de streep. Uiteindelijk groepje niet uit elkaar, beetje proberen te recoveren, maar alsnog kom ik dan op zo'n 500m op kop. Toen even de benen stil en was het opeens nog maar 200m. Te lang gewacht, dacht dat anderen wel zouden gaan en daarop reageren. Als ik het segment (final 200m) zie heb ik pas in de laatste 100m echt aangezet. Klopt ook wel met dat jij dan een seconde los gekomen bent :)

Toch wel leuk dat er behoorlijk wat Tweakers nog aanwezig zijn bij zo'n race. Op naar de volgende :)
Michaelg schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:01:
Ja zeker. Heb een Elite Suito, en 100% voelt totaal niet realistisch aan. Heb geaccepteerd dat binnen nooit buiten is en zit nu iets onder de standaard waarde van 50% difficulty.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Bij het gebrek van een mat voor de indoor trainer(fiets) heb ik er zelf een ontworpen.
2mm dik, waterproof zodat het zweet na de training met een doek kan worden weggeveegd. Dit formaat is 90 bij 190cm.

Zouden jullie zelf een andere quote op de weg willen zien? Of bijvoorbeeld een (bij)naam van een wielrenner? Eventueel interesse om ook een mat te laten maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1iuRt4aO8L_1dpE6zwdBu6Meh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fk7nMGpPXwxvAwDYFbfcs72i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WALe3FUDqSmLajYgvmOIarKL480=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23v35SHcELOEmVefeiZ2uCWB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPyW3B5VkhzWGEgpdIr21rDk1mI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySooY7Qz6tsTMbkDLLE8z69g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5Le0Uh1ltWjFj_NB1cf8rBkOYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmZAmQxBQ1D8uM9QlZrSIKtd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndn-6uSKVcOXHWRJosbOmZoNF0g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvUTqRshvl1TTC0Xw70ly4o0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

@loepzuiver In mijn garage is het toch al een zooi, ik vind mijn Action schuimen tegels al prima onder de trainer.
Maar als je een mooie nette paincave hebt is het zeker een mooie mat :)

is die 2mm dikte wel genoeg qua demping, als je hem in een studeerkamer of zolder hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
[b]Flipmo in "Het grote indoor cycling topic"
is die 2mm dikte wel genoeg qua demping, als je hem in een studeerkamer of zolder hebt staan?
Ik vraag me persoonlijk af of de dikte van de mat uberhaupt iets uitmaakt qua geluid. De trainer staat zelf op rubberen steunen en staat stabiel. Het is dus niet zo dat bij elke trap het apparaat tegen de grond tikt ofzo. Lijkt mij dat mogelijke geluidsoverlast meer komt van de ketting, aandrijfonderdelen en mijn eigen gehijg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@loepzuiver mooi gedaan man! Mooie cleane omgeving, ik ben momenteel met de mancave bezig. Ik zoek nog iets soortgelijks voor onder mn trainer. Hoe heb jij deze mat gemaakt, heb je tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loepzuiver
pier87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:10:
@loepzuiver mooi gedaan man! Mooie cleane omgeving, ik ben momenteel met de mancave bezig. Ik zoek nog iets soortgelijks voor onder mn trainer. Hoe heb jij deze mat gemaakt, heb je tips?
@pier87 Nou dat is ook maar voor de foto ;) Als ik fiets staan er nog 2 oude ventilators, een verlengkabel om de trainer natuurlijk prik te geven en een strijkplank met troep er op.
Ooit nog een keer goed inrichten.

Ontwerp in Adobe Photoshop en Illustrator gemaakt. Daar heeft wel ff tijd ingezeten om de textures te shoppen en het ontwerp van de teksten zo te krijgen. Als je ook zoiets wilt met bijvoorbeeld jouw naam erop, stuur me dan een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Stufferdt schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

[Afbeelding]

No joke, het is in het echt ook zwaar en afzien (denk ik, fiets nooit steil omhoog :9 ). Dus het komt overeen met de werkelijkheid als het goed is.
Klopt!

Overigens ben ik van mening dat de training-dificulty een setting moet worden die door de race-organisator ingesteld kan worden. Voor het totale vermogen maakt de TD setting niks uit. Maar juist het wisselen van vermogen (wat met TD op 100% veel meer is) maakt het een stuk lastiger..

k rij overigens alles op 100%. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:40

The DenMan

PSN ID: Thedenman

loepzuiver schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:42:
Bij het gebrek van een mat voor de indoor trainer(fiets) heb ik er zelf een ontworpen.
2mm dik, waterproof zodat het zweet na de training met een doek kan worden weggeveegd. Dit formaat is 90 bij 190cm.

Zouden jullie zelf een andere quote op de weg willen zien? Of bijvoorbeeld een (bij)naam van een wielrenner? Eventueel interesse om ook een mat te laten maken?

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er strak uit hoor! :*)

Waar kan je dit laten maken? Of wat kost het als ik het via jou bestel? Ik ben namelijk zelf ook nog op zoek naar een mat. Heb er nu 2 oude badlakens onder liggen :$

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
loepzuiver schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
nice man!

ik heb zelf wel eens zitten kijken naar een fatsoenlijk formaat logo bestand met de wahoo vliegwiel text "crank it up" om een muursticker oid van te maken, maar eigenlijk nooit iets fatsoenlijks gevonden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYRBVkzwH1swhEiDHY0prHXpPBs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PcShfiM1ywpSh8xaUQjcHynA.png?f=user_large
wat waren de kosten van de mat?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Crazy D Hoe makkelijk is het eigenlijk om op de Neo Smart Bike de crank lengte aan te passen? Op dit moment wissel ik de fietsen van mij en mijn vrouw om op mijn Neo, en dat is best te doen. Maar mochten we ooit willen upgraden naar een Neo Smart Bike: zij is een crank lengte van 172,5mm gewend (valt me trouwens nog mee nu ik het bekijk, ik had 170mm verwacht) en ik 175mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:45:
@Crazy D Hoe makkelijk is het eigenlijk om op de Neo Smart Bike de crank lengte aan te passen? Op dit moment wissel ik de fietsen van mij en mijn vrouw om op mijn Neo, en dat is best te doen. Maar mochten we ooit willen upgraden naar een Neo Smart Bike: zei is een crank lengte van 172,5mm gewend (valt me trouwens nog mee nu ik het bekijk, ik had 170mm verwacht) en ik 175mm.
dan moet je gaan rommelen met kleine spacers/washers/dingessen
https://www.dcrainmaker.c...epth-detailed-review.html
Next the manual has you attach your pedals. You’re going to use these little pods that allow you to specify one of three crank lengths depending on orientation: 170mm, 172.5mm, and 175mm

They go into the backside of the crank arm, and then you apply a little plate to the front side and thread your pedal through like normal. Don’t worry, we’re gonna chat more about this a bit later.
niet iets wat je x maal per week wilt doen lijkt me.

de meeste mensen merken het verschil overigens niet hoor. Op een mtb kan je het nog voor ground clearance doen, en op een time trial fiets om het onderste uit de kan te halen, maar het verschil is zo klein dat ik me er niet druk om zou maken

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 29-10-2020 12:50 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kluus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:45:
@Crazy D Hoe makkelijk is het eigenlijk om op de Neo Smart Bike de crank lengte aan te passen? Op dit moment wissel ik de fietsen van mij en mijn vrouw om op mijn Neo, en dat is best te doen. Maar mochten we ooit willen upgraden naar een Neo Smart Bike: zei is een crank lengte van 172,5mm gewend (valt me trouwens nog mee nu ik het bekijk, ik had 170mm verwacht) en ik 175mm.
Geen idee, heb gewoon alles aangesloten wat erbij zat en toen ben ik gaan fietsen :X Maar het verschil is zo klein dat ik denk dat je het niet eens merkt, als de rest beetje goed ingesteld staat that is. Denk ook niet dat ik blij zou worden om elke keer eerst weer te gaan sleutelen. Het idee van de steeds zadelhoogte wijzigen (er vanuit gaand dat het zadel niet naar voren of naar achter moet) vind ik al teveel op spinning in de sportschool lijken :P Maar kan overigens wel heel eenvoudig.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:27
@loepzuiver Mooi resultaat die mat, en zeer cleane pain cave, al had ik wel een vermoeden dat dit puur voor de foto was ;-)

De Wahoo Kickr floor mat, net nagemeten, is 6mm dik, en het maakt wel degelijk uit hoe dik en vooral uit welk materiaal de mat is gemaakt. Als ik op de mat loop dan zie ik mijn sporen waar ik loop of sta, dit zorgt er dus voor dat mijn Kickr en voorwiel een paar mm inzakt en dus iets stabieler staat. Tijdens het gewoon fietsen blijft mij voorwiel gewoon staan, enkel als ik van links naar rechts aan het sleuren ben tijdens een zware klim of sprint durft mijn voorwiel wel eens zich verplaatsen.

De dikte speelde bij mij niet echt een rol als het over geluidsabsorptie gaat, want ik fiets boven de garage en mijn dochter (kamer er naast) heeft geen last van de direct-drive trainergeluid maar van het geluid van mijn TV schermen :-) Ik fiets meestal na het werk, dus geen last van slapende kinderen.

Maar wat ik vooral belangrijk vond is de waterdichtheid en anti-schuifmaterie. Ik veronderstel dat de mat van @loepzuiver gewoon linoleum materiaal is en als je dit gewoon op een harde vloer legt en je stapt er op gaat dit schuiven. Met de Kickr, fiets en uzelf erbij zal dit al een pak minder het geval zijn, maar de Wahoo schuift veel minder als er niks op staat, dus zal die ook minder schuiven tijdens het fietsen.

Qua waterdichtheid zal dit niet veel uitmaken of dit linoleum of deze van Wahoo is.
Pagina: 1 ... 52 ... 162 Laatste