NoepZor schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:26:
De Kickr Core voelt wel een beetje duur. De Flux S is een stukje goedkoper, biedt deze voldoende ervaring? Primaire doel is fit blijven in de winter. ERG training ken ik zo niet, maar volgens Google is dat trainen op een vast wattage. Kan denk ik voor progressie wel werken, maar ik probeer ook een stukje plezier te krijgen. Daarom lijkt Zwift mij mooi, het interactieve/wedstrijdelement.
Vind persoonlijk de Core niet heel duur voor wat je krijgt (al reken ik wel met de aanbiedingsprijzen, terwijl je op dit moment blij mag zijn als je uberhaupt een unit voor de adviesprijs kunt bemachtigen). De Flux biedt opzich wel de next-best-thing ervaring, maar ik heb de beperkingen van de S al een aantal keer genoemd in dit topic.
Voor wie vergelijkt met een wheel-on; dan is een Flux wel altijd beter natuurlijk. Als je het een beetje leuk/serieus aan wilt pakken, dan zou ik geen geld meer in een wheel-on investeren. Anderzijds, met een Tacx Vortex kun je ook prima Zwiften.
Beetje mixed feelings dus. Ik heb een Vortex > Flux S > Neo gehad en pas bij die laatste ben ik indoor trainen leuk gaan vinden. Ligt dat dan echt aan het apparaat of omdat je er door het aankoopbedrag meer in geinvesteerd bent is lastig te zeggen.
Hou er ook rekening mee dat je minimaal eigenlijk nog het volgende nodig bent:
- Ventilator
- Trainer mat
- ANT+ dongeltje
Eventueel nog een tafeltje/standaard, zweetvanger, extra cassette of ander klein spul.