Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 51 ... 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 13:16

Crazy D

I think we should take a look.

Flipmo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:57:
Beter iets dan niets op strava.. maar wel kut dat Zwift vastliep. Zag dat een neef van me dit vorige week ook al gehad had na 10km. Ook zijn eerste Zwift vastloper.
Want anders telt de rit niet en moet je m over doen :P :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 16:15

Flipmo

OMG !!

Crazy D schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Want anders telt de rit niet en moet je m over doen :P :+
Idd ;) Mijn vrouw zei ook al! ooooo! nu heb je niet gefietst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11
Michiel193 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:25:
Ook ik heb vandaag mijn eerste ervaring gehad met Zwift icm Kickr core. 28km gefietst ging best aardig lekker zweten wel binnen😋

De ant+ verbinding tussen de pc en Kickr core + horloge (Garmin) bleek niet stabiel... wanneer ik beide pairde disconnecte de verbinding van beide apparaten. Na het unpairen van het horloge bleef de verbinding wel de Kickr wel stabiel?

Had de ant+ dongle (cyclus) met verlengkabel tot onder het vliegwiel liggen. Na de rit WiFi 2.4 kanaal aangepast van 8 naar 1 en volgende keer bluetooth uit op telefoon om uit te sluiten dat die het signaal verstoort. Ook de Logitech draadloze toetsenbord en muis Logitech k400 zou de storing kunnen veroorzaken.
Ik heb (nog) geen ANT+ dongle dus bij mij lag het daar niet aan. Had wel een (Chinee) toetsenbord en een Microsoft muis via Bluetooth verbonden met mijn W10 laptop. Wellicht dat die twee plus de Kickr Core èn de Wahoo Tickr HR band overkill was voor W10...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Flipmo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Idd ;) Mijn vrouw zei ook al! ooooo! nu heb je niet gefietst :P
Heb jij gevraagd of dat betekent dat jij het nog eens over mag doen?
Flipmo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:57:
Gisteren de eerste vastloper gehad met Zwiften.
Deed mee aan de Flanders coffee ride, een rit van 2 uur op de Petit Boucle route (60km en 400hm)
Tijdens het fietsen bevroor het beeld een paar keer voor een seconde of 10. Was al bang dat ik de groep zou kwijtraken, (ben gewoon blijven doortrappen wat ik normaal ook doe als de wifi verbinding even wegvalt).
Gelukkig kon ik nog aanhaken bij wat achterblijvers en zo weer naar de groep fietsen.
Daarna ging het zeker een half uur goed, zonder bevriezingen. Moest nog 1 km voor de route badge (en nog 20 minuten om de 2 uur vol te maken) en hop... Zwift crashde en ik zat naar mijn bureaublad te kijken..
Had al zware benen, was er al klaar mee.. maar wilde die badge nog even halen. Dat feest ging dus helaas niet door.. Kon uit een mapje nog wel een Fit file halen, deze was 55km en 4 km korter dan toen hij crashde.

Beter iets dan niets op strava.. maar wel kut dat Zwift vastliep. Zag dat een neef van me dit vorige week ook al gehad had na 10km. Ook zijn eerste Zwift vastloper.
Daarom even een kabeltje trekken. Dat merk ik heel erg nu veel onderwijs via Zoom gaat. Je kunt heel goed merken dat eigenlijk iedereen via WiFi verbonden is. Ik heb daarentegen werkelijk nooit haperingen o.i.d. Discord heeft er bijvoorbeeld ook heel veel last van. Ik moest voor de zomer een project via discord doen en dat was één groot haperfestijn. Direct even een kabeltje getrokken en nooit meer problemen gehad.

[ Voor 75% gewijzigd door hoi1234 op 26-10-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:06
@Flipmo Heb het idee dat de Zwift servers het weer zwaar hebben met de massale volksverhuizing van de weg naar online. Ook al een paar keer flinke haperingen gehad.

Advies is altijd door blijven trappen (ook al zie je 5 minuten helemaal niemand). Zwift registreert je rit wel gewoon en als je weer verbinding krijgt wordt je vanzelf teruggezet. Enige nadeel is dat je wel je draft en daarmee aansluiting met de groep verliest en dan is de lol er voor mij al snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

ik weet dat een kabeltje trekken beter werkt :) Dat de andere rijders wegvallen is gelukkig maar heel zelden.
Wat Ypuh zegt doe ik dan ook altijd, even wat harder fietsen als anders om de groep niet te verliezen.
Als je de groep verliest dan is het wel ff kut ja.. dan gaat bij mij de lol er ook wel af. Gelukkig dit nog niet overkomen in een race.

Gisteren was echt een heel ander probleem, ik zag de anderen wel allemaal in beeld. Maar er gebeurde gewoon niks in beeld. paar keer na een paar seconden dat iedereen weer bewoog en ik nog net in de groep zat.
De vastloper was opeens heel het programma (Zwift) weg, net of je een lamp uitzette. Er werd niks afgesloten of een error oid. Gewoon pats boem, zwift weg. Erg irritant en nog nooit meegemaakt (net als die freezes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb thuis een racefiets en een spinning bike (''VirtuFit Etappe 1 Spinningfiets'') deze is uiteraard niet smart.
Is het mogelijk om dan een wahoo snelheid + cadance (https://www.mantel.com/wahoo-rpm-snelheids-cadanssensor) meter te monteren om dan alsnog gebruik te maken van Zwift? ik snap dat ik dan niet de volledige experience krijg maar dit lijkt me een vrij goedkope oplossing om het toch iets leuker te maken?

Of hebben jullie een ander budget idee? wel in het bezit van een Sensa racefiets.
Hoor graag jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
@imbaco ik wilde eigenlijk zeggen, zet er een powermeter op en ga bv trainer road workouts doen, je hebt dan uiteraard geen ERG mode, maar je kan met handmatig de weerstand aanpassen in principe de meeste workouts prima doen.. Het is echter geen budget oplossing aangezien powermeters nog steeds erg prijzig zijn

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Flipmo Dat heb ik dus ook al een keer gehad tijdens een group ride gelukkig. Denk inderdaad dat het iets te maken heeft met overbelaste servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 03:27
Is er voor een budget van 500 een goeie smart trainer te koop, ik zit te denken aan een Kickr Snap. Ik wil graag Zwift gaan doen deze winter, om in het voorjaar weer naar buiten te gaan. Of zijn er (tweedehands?) betere alternatieven? En wat biedt bijvoorbeeld direct drive trainer als extra? Bijvoorbeeld de Flux S of de Kickr Core. Die zijn namelijk wel flink duurder geprijsd. Mijn business case is 6 maand niet naar de sportschool hoeven, dus het kan in die zin best wel uit gok ik. Alleen ik ben niet helemaal zeker of een wheel trainer goed genoeg is. Ik weeg wel redelijk wat en ben explosief, het is wel fijn als een trainer dat aan kan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
NoepZor schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:02:
Is er voor een budget van 500 een goeie smart trainer te koop, ik zit te denken aan een Kickr Snap. Ik wil graag Zwift gaan doen deze winter, om in het voorjaar weer naar buiten te gaan. Of zijn er (tweedehands?) betere alternatieven? En wat biedt bijvoorbeeld direct drive trainer als extra? Bijvoorbeeld de Flux S of de Kickr Core. Die zijn namelijk wel flink duurder geprijsd. Mijn business case is 6 maand niet naar de sportschool hoeven, dus het kan in die zin best wel uit gok ik. Alleen ik ben niet helemaal zeker of een wheel trainer goed genoeg is. Ik weeg wel redelijk wat en ben explosief, het is wel fijn als een trainer dat aan kan.
voor 500 heb je net geen Direct drive, dat begint een beetje bij 550-600 euro voor de instap modellen. Je heb voor dat bedrag wel een goede wheel-on trainer. De nadelen zijn dat je wielen of banden moet wisselen of accepteren dat je (misschien dure) wegbanden iets sneller slijten. Bij een DD is het gewoon je wiel eruit en fiets op de trainer. Verder is een DD in de meeste gevallen wat stiller (zeker een kickr core) en is de power in de meeste gevallen wat betrouwbaarder of in ieder geval meer consistent omdat je niet hoeft te rommelen met banden druk en hoe strak de band op de rol staat.

Qua gewicht en watts voldoen de meeste trainers prima, daar hoef je eigenlijk niet naar te kijken.

Is je plan om een beetje te toeren in zwift, of wil je ook workouts in ERG mode doen (in zwift, TR, sufferfest etc). Als je fanatiek gaat intervallen is het ook wel de moeite om te kijken naar een trainer met betrouwbare consistete power en fatsoenlijk ERG mode (daarom heb ik de kickr code gekozen :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
De Kickr Core voelt wel een beetje duur. De Flux S is een stukje goedkoper, biedt deze voldoende ervaring? Primaire doel is fit blijven in de winter. ERG training ken ik zo niet, maar volgens Google is dat trainen op een vast wattage. Kan denk ik voor progressie wel werken, maar ik probeer ook een stukje plezier te krijgen. Daarom lijkt Zwift mij mooi, het interactieve/wedstrijdelement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
NoepZor schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:26:
De Kickr Core voelt wel een beetje duur. De Flux S is een stukje goedkoper, biedt deze voldoende ervaring? Primaire doel is fit blijven in de winter. ERG training ken ik zo niet, maar volgens Google is dat trainen op een vast wattage. Kan denk ik voor progressie wel werken, maar ik probeer ook een stukje plezier te krijgen. Daarom lijkt Zwift mij mooi, het interactieve/wedstrijdelement.
puur voor zwift denk ik niet dat je veel verschil gaat merken (enkel wat geluid, maar uiteindelijk maakt je ventilator toch meer lawaai :))

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 21:45
De Kickr Core voelt wel een beetje duur. De Flux S is een stukje goedkoper, biedt deze voldoende ervaring?
door je opmerking "...biedt deze voldoende ervaring?" is hier geen antwoord op te geven. Dit zal voor iedereen een andere afweging zijn voor wat betreft mogelijkheden van de trainer en de bereidheid daar voor te betalen.
Met de Tacx Flux S heb je net als met de Kickr Core een complete ervaring. Wel verschillen ze qua mogelijkheden. Nadeel is dat je dat op papier bijna niet ziet omdat daar alleen maximum vermogen wordt opgegeven. Bijvoorbeeld 1500W en die waarde op zich volstaat voor iedereen. Wat er niet bij staat is bij welke snelheid van je achteras dat vermogen gehaald kan worden.
Vooral wanneer je bergop bij serieuze hellingspercentages een realistisch gevoel wilt simuleren zou je 70rpm willen trappen op je lichtste versnelling. Dan kun je bij een Tacx Flux S wellicht wel de grenzen van de trainer halen omdat je trainer dan "nog maar 200W of 300W" kan simuleren.
Dat jij wat zwaarder weegt maakt wel uit voor de keuze van de trainer. Hoe zwaarder je bent hoe hogere vermogens je zult trappen. Stel dat je 125kg weegt dan zul je eerder 250W trappen en mogelijk in grensbereik van de trainer komen. Wanneer iemand die 62,5kg weegt dezelfde trainer koopt kan die twee keer zo hard realistisch diezelfde beklimming doen.
Wanneer je zwaarder bent zou ik dus zeker niet de minst dure trainer kopen maar eerder de beste ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Bekijk evt. ook de Elite Suito, die is standaard voorzien van een cassette. Dat scheelt weer een paar tientjes.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Waus26 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Bekijk evt. ook de Elite Suito, die is standaard voorzien van een cassette. Dat scheelt weer een paar tientjes.
ik heb het idee dat die, na de kinderziektes, zeker niet onderdoet voor de Flux, deze heeft lang bovenaan gestaan bij mij als optie, maar ik heb nog een 10 speed fiets dus het cassette argument ging voor mij niet op (of je moet weer gaan handelen waar ik geen zin in had). Uiteindeljk de core met black friday gekocht voor het schappelijke bedrag van 640 euro. Ik zou er zomaar winst op kunnen maken als ik em nu op MP zet denk ik :D

ik zie biedingen (ruim!) boven de aankoop prijs (voor nieuwe in doos) op MP en 800 voor een gebruikte met mat en cassette..
gekkenhuis...

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 26-10-2020 16:18 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Vind persoonlijk de Core niet heel duur voor wat je krijgt (al reken ik wel met de aanbiedingsprijzen, terwijl je op dit moment blij mag zijn als je uberhaupt een unit voor de adviesprijs kunt bemachtigen). De Flux biedt opzich wel de next-best-thing ervaring, maar ik heb de beperkingen van de S al een aantal keer genoemd in dit topic.

Voor wie vergelijkt met een wheel-on; dan is een Flux wel altijd beter natuurlijk. Als je het een beetje leuk/serieus aan wilt pakken, dan zou ik geen geld meer in een wheel-on investeren. Anderzijds, met een Tacx Vortex kun je ook prima Zwiften.

Beetje mixed feelings dus. Ik heb een Vortex > Flux S > Neo gehad en pas bij die laatste ben ik indoor trainen leuk gaan vinden. Ligt dat dan echt aan het apparaat of omdat je er door het aankoopbedrag meer in geinvesteerd bent is lastig te zeggen.

Hou er ook rekening mee dat je minimaal eigenlijk nog het volgende nodig bent:
- Ventilator
- Trainer mat
- ANT+ dongeltje

Eventueel nog een tafeltje/standaard, zweetvanger, extra cassette of ander klein spul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Vind persoonlijk de Core niet heel duur voor wat je krijgt (al reken ik wel met de aanbiedingsprijzen, terwijl je op dit moment blij mag zijn als je uberhaupt een unit voor de adviesprijs kunt bemachtigen). De Flux biedt opzich wel de next-best-thing ervaring, maar ik heb de beperkingen van de S al een aantal keer genoemd in dit topic.

Voor wie vergelijkt met een wheel-on; dan is een Flux wel altijd beter natuurlijk. Als je het een beetje leuk/serieus aan wilt pakken, dan zou ik geen geld meer in een wheel-on investeren. Anderzijds, met een Tacx Vortex kun je ook prima Zwiften.

Beetje mixed feelings dus. Ik heb een Vortex > Flux S > Neo gehad en pas bij die laatste ben ik indoor trainen leuk gaan vinden. Ligt dat dan echt aan het apparaat of omdat je er door het aankoopbedrag meer in geinvesteerd bent is lastig te zeggen.

- Ventilator
- Trainer mat
- ANT+ dongeltje

Eventueel nog een tafeltje/standaard, zweetvanger, extra cassette of ander klein spul.
Denk dat dit een prima samenvatting is.. aangezien ik in ieder geval de intentie had er serieus mee te gaan trainen (tot nu toe eigenlijk ook wel gelukt :) met ~150 uur in minder dan een jaar/ 3-4 uur gemiddeld per week)) vond ik het de investering van de kickr core wel waard, en indien het niet bevalt, wacht op het juiste moment en je hoeft er nooit veel verlies op te maken.

oja, in het lijstje extra's mag je ook nog 15-20 euro per maand voor Zwift/TR/sufferfest/... mee rekenen :/
(die moet je ook niet vergeten in je sportschool vergelijking ;) hoewel ik er nooit op die manier naar gekeken heb, het voordeel van elk moment zo op kunnen stappen, en na afloop onder je eigen douche is me al veel meer waard)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 26-10-2020 16:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mijn overwegingen zijn gebaseerd op 6 maand gebruik per jaar en dan 5 jaar afschrijven, dan kost de trainer 20 euro per maand. Plus 12 euro zwift kom je op 32 euro. Dat is net iets goedkoper dan de spinninglesjes bij de soortschool. Een ventilator heb ik wel en de rest komt wel denk ik :)

De Elite Suito zal ik ook eens bekijken. Ik vind die 599 van de Flux S wel redelijk voor m’n gevoel mijn maximale budget. Hopelijk doe ik dan niet te veel concessies als ik de verhalen zo lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
NoepZor schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:53:
Mijn overwegingen zijn gebaseerd op 6 maand gebruik per jaar en dan 5 jaar afschrijven, dan kost de trainer 20 euro per maand. Plus 12 euro zwift kom je op 32 euro. Dat is net iets goedkoper dan de spinninglesjes bij de soortschool. Een ventilator heb ik wel en de rest komt wel denk ik :)

De Elite Suito zal ik ook eens bekijken. Ik vind die 599 van de Flux S wel redelijk voor m’n gevoel mijn maximale budget. Hopelijk doe ik dan niet te veel concessies als ik de verhalen zo lees.
voor de 1 voldoet het prima, maar de ander loopt toch tegen de beperkingen aan, lees dit topic nog maar eens door. (bv dit stukje: Prulleman in "Het grote indoor cycling topic")

Als je trainer ineens niet meer weerstand aankan als je in de laatste fase van je ramptest zit.. dan vervloek je die unit wel hoor :X
Maar het hangt van een hoop dingen af of je tegen die limieten aan zal lopen. In mijn geval was ik waarschijnlijk ook tegen die limiet aangelopen en daarom heb ik geen spijt van de core :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Als je overigens niet van plan bent workouts te gaan doen in ERG mode, dan vervalt het grootste nadeel van de Flux S. Het afgelopen jaar heb ik bijv. alleen maar group rides en races gedaan in Zwift, dan speelt dat hele issue van een powerband niet.

Dat gezegd hebbende vind ik budget altijd maar een rekbaar begrip (liever iets duurs wat je met plezier gebruikt dan iets goedkopers met een net-niet gevoel). Heb er uiteindelijk geen spijt van dat ik nog een keer geupgrade ben naar de Neo (heb de Flux S maar zo'n 3 maanden gebruikt). Wel 2e hands gekocht en minder betaald dan wat mensen voor hun Kickr Core betaald hebben, maar dat lukt in deze tijd niet nog een keer.

Bovenstaande blijft lastig. Als je een Flux S vergelijkt met een Snap dan is die upgrade groter dan van de Flux naar de Neo, maar achteraf zou ik het gewoon in 1x goed doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:15

Ik heb de Flux S nu een jaartje, ong. 1800km op gereden. In Zwift zowel races, trainingen als zelf rondrijden. Het kan vast altijd beter maar voor recreatief gebruik is het echt een top ding. Een stuk beter dan een wheel-on trainer imo. Daar zou ik niet meer in investeren. Ook is deze een stuk stiller dan de Tacx Satori die ik in een ver verleden heb gehad.

https://www.dcrainmaker.c...iner-in-depth-review.html

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartNL
.... en dan 5 jaar afschrijven, dan kost de trainer 20 euro per maand...
afschrijven op een trainer is zo 2019, tegenwoordig worden ze alleen maar meer waard :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 16:21
Hey @NoepZor

ik heb ervaring met de Snap en met de Core. De Core is het absoluut waard, mijn ervaring met de Snap is veel lawaai en de Core reageert net even wat directer en beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
pier87 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:01:
Hey @NoepZor

ik heb ervaring met de Snap en met de Core. De Core is het absoluut waard, mijn ervaring met de Snap is veel lawaai en de Core reageert net even wat directer en beter.
Hier dezelfde ervaring. Onlangs van een Tacx Vortex T2180 - > Snap - > Kickr Core gegaan.
Vortex naar Snap was wel een goede stap voorwaarts. Zeer degelijk gebouwd apparaat, redelijk betrouwbare power meter, een stuk stiller dan de Vortex (maar wel duidelijk hoorbaar), goede connectie maar toch een wheel-on. Daar heb ik altijd een soort sleurend gevoel bij tijdens het fietsen wat ik heel hinderlijk vind. Toen de Snap teruggestuurd en een Kickr Core gehaald.
Alle pluspunten van de snap + meer krijg je er voor terug. Veel stiller, betrouwbaarder en vooral een veel directer gevoel tijdens het fietsen. Ik ga niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Ypuh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:39:
Als je overigens niet van plan bent workouts te gaan doen in ERG mode, dan vervalt het grootste nadeel van de Flux S. Het afgelopen jaar heb ik bijv. alleen maar group rides en races gedaan in Zwift, dan speelt dat hele issue van een powerband niet.
Is dat zo? Volgens mij is het issue voornamelijk dat hij de weerstand dus niet kan leveren bij een lage vliegwiel snelheid. Dus volgens mij kun je buiten ERG ook zeker last hebben van de beperkte powerband.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Michaelg schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Is dat zo? Volgens mij is het issue voornamelijk dat hij de weerstand dus niet kan leveren bij een lage vliegwiel snelheid. Dus volgens mij kun je buiten ERG ook zeker last hebben van de beperkte powerband.
Zwift pakt in principe je geleverde vermogen en berekend op basis daarvan je snelheid. Als je aan het einde van de powerband zit zal de cadans omhoog gaan (spin out), maar blijft je vermogensmeting wel gewoon accuraat. Gevolg is natuurlijk dat je gaat schakelen net als dat je dat buiten zou doen (bijv. bij een downhill rij je gewoon 50x11 met 200-300w naar beneden).

Zo lang je cadans ergens tussen de 60-130 RPM zit en vermogen ergens in de range van de weerstand (bij een klim simuleert je trainer een bepaalde weerstand, dus kun je met een lager verzet een hoger vermogen trappen), zit je in de simulatie mode dus altijd wel midden in de powerband. Alleen als je hele hoge vermogen bij een heel klein verzetje en 15% klim gaat doen dan schiet hij nog wel eens door, maar dat komt niet zo vaak voor en leer je wel herkennen (gewoon tandje zwaarder schakelen).

Het is dus wel anders dan met ERG mode waar de gear ratio en cadans fixed zijn, maar de weerstand niet past bij het gekozen verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dank allemaal voor de adviezen. Is het enige 'nadeel' van de Flux dus (los van dat ie minder krachtig is en minder hoogte kan simuleren) dat je in een bepaalde versnelling te maken hebt met een minimum en maximumweerstand. En dat als je bijvoorbeeld van 300 watt ver genoeg wil zakken naar 100 watt, je terug moet schakelen? Voelt voor mij nog niet echt als een groot probleem. Ik heb de Flux S besteld en ben erg benieuwd. Ik denk wel dat het de meerprijs ten opzichte van een wheel on wel waard is. Ik heb ooit een Tacx Satori (gewoon de non smart versie) gekocht en die maakte echt een bult herrie en dat was saai. Met zo'n smart trainer in combinatie met Zwift kun je nog een spelelement en data krijgen. Ook de ERG trainingen heb ik wel eens gedaan op een hometrainer in de sportschool, die kun je er (met wat beperkingen) dus prima mee doen ook. Al is dat niet hoofddoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
NoepZor schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:38:
Is het enige 'nadeel' van de Flux dus (los van dat ie minder krachtig is en minder hoogte kan simuleren) dat je in een bepaalde versnelling te maken hebt met een minimum en maximumweerstand. En dat als je bijvoorbeeld van 300 watt ver genoeg wil zakken naar 100 watt, je terug moet schakelen? Voelt voor mij nog niet echt als een groot probleem.
De quotes mag je weglaten. Misschien is ook vervelend dat je het nu weet en het daardoor eerder opvalt, maar het was voor mij wel 1 van de 2 redenen om hem weg te doen. De andere reden was dat de Flux staat als een huis; ofwel nul bewegingsvrijheid. Hierdoor kreeg ik binnen een uur wel last van m'n zitbotjes en knieën, al vergt dat ook gewoon wat gewenning en veel langer dan een uur zit ik toch nooit op de trainer. De Neo en de ook nieuwe Kickr bieden een klein beetje links/rechts bewegingsvrijheid wat een wereld van verschil maakt in mijn ogen.

Hoe dan ook denk ik dat je een prima keuze gemaakt hebt, zeker t.o.v. een Snap/Vortex/Bushido. Ik ben dan ook wel een beetje een snob/perfectionist als het op fietsspullen aankomt, terwijl het voor 90% vaak prima zijn werk doet. Echt spijt zul je er niet van krijgen en als je toch besluit dat indoor trainen een blijvertje is, kun je bijna zonder verlies je unit weer doorverkopen (die van mij na 3 maanden volop gebruik te hebben voor slechts €40 minder doorverkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik heb de Flux S besteld en ben erg benieuwd.
Ik denk ook voor een Flux S te gaan. Het zou of een kickr core worden, of de flux s.
Echter zijn ze nergens te krijgen en ze hebben niet echt een idee wanneer ze weer binnenkomen.
Oplichters op marktplaats zijn al actief, naast de nvidia 3080 videokaarten, is oplichten met tacx en kickr objecten booming.

Mag ik vragen wat de levertijd verwachting is? (en waar je hem besteld heb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:43
Dank allemaal voor de adviezen. .... Met zo'n smart trainer in combinatie met Zwift kun je nog een spelelement en data krijgen.
Niet te veel nadenken, gewoon lekker fietsen. Ik heb zelf ook de Flux S. Perfect apparaat, doet wat het doen moet, namelijk mij afmatten tijdens een race / training en bovenal mijn fitness level significant verhogen. Enjoy

[ Voor 44% gewijzigd door DoubleP38 op 27-10-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Heren, ik ben momenteel al even bezig met Trainerroad. De ritten zijn automatisch gekoppeld aan Strava. Nu valt me op dat ik na een uurtje trainen op Trainerroad al snel op 40 km zit. Weet iemand hoe ze dit baseren bij TR? Wattage en tijd? Bij Zwift deed ik destijds ook wel trainingen maar kwam ik volgens mij nooit op 40 km uit in een uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pier87 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:13:
Heren, ik ben momenteel al even bezig met Trainerroad. De ritten zijn automatisch gekoppeld aan Strava. Nu valt me op dat ik na een uurtje trainen op Trainerroad al snel op 40 km zit. Weet iemand hoe ze dit baseren bij TR? Wattage en tijd? Bij Zwift deed ik destijds ook wel trainingen maar kwam ik volgens mij nooit op 40 km uit in een uur.
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:43
Ypuh schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

De andere reden was dat de Flux staat als een huis; ofwel nul bewegingsvrijheid. Hierdoor kreeg ik binnen een uur wel last van m'n zitbotjes en knieën, al vergt dat ook gewoon wat gewenning en veel langer dan een uur zit ik toch nooit op de trainer. De Neo en de ook nieuwe Kickr bieden een klein beetje links/rechts bewegingsvrijheid wat een wereld van verschil maakt in mijn ogen.
Ik ben juist van mening dat je hierdoor beter je beenspieren traint. De kracht die je namelijk op je pedalen zet komt puur voort uit je beenspieren ipv gecombineerd met spieren elders uit het lichaam. Wellicht niet zeer comfortable / natuurgetrouw maar zoals je zelf als aangeeft, zitten de meeste, ik iig, niet langer dan 1,5 uur op de trainer.

k heb ooit gehoord dat wanneer je je bovenlichaam zo stil mogelijk houdt bij het klimmen van een berg, je het minste lichaamsenergie verspilt. Juist zo'n indoor trainer helpt mij om dit te simuleren en stimuleren

note: dit alles is puur een gevoelskwestie en niet gebaseerd op wetenschappelijk bewijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa159
  • Laatst online: 16-08 17:48
Zijn er mensen hier de Neo Bike of de Kickr Bike hebben?

Ik twijfel om deze aan te schaffen. Alleen lijkt bouwkwaliteit een beetje amerikaans (dus ruk). Klopt dat?

Ik heb eerder de fout gemaakt door bijvoorbeeld een crosstrainer van NordicTrack te kopen. Op het plaatje online zag het allemaal luxer en steviger uit dan in het echt. Die american products zijn dus niet "great".

voor 2.500,- euro: Is een een Kicker/Neo 2T + goedekope racefiets een betere investering? Is een 105 shimano groep de sweet spot qua prijs/kwaliteit verhouding?

Nuw eet ik zelf ook dat de Kicker/Neo ook amerikaanse producten zijn en van dezelfde leverancier. Alleen hebben ze dan minder om te verpesten dan een complete fiets bouwen.

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa159 op 27-10-2020 09:40 ]

https://vsospecialist.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@DoubleP38 Ben ik het niet helemaal mee eens. Puur vanuit efficiency gezien misschien wel, maar dat is lang niet altijd de 'beste' methode.

Als ik naar Bauke Mollema kijk dan ken ik heel wat mensen die mooier op hun fiets zitten maar nog niet half zo hard rijden als hem. Als amateur moet je daar dan ook niet teveel mee bezig zijn lijkt me.

Bij de Flux kreeg ik eerder het gevoel dat ik mijn knieen soms een beetje aan het forceren was, vooral omdat je indoor vaak ook wat hogere wattages trapt dan wanneer je buiten lekker aan het toeren bent. Met 300-400w komen er flink wat krachten op je gewrichten en zit je snel tegen overbelasting aan, terwijl je buiten uren lang zonder problemen (hard) kunt fietsen. Dan is houding wat mij betreft ondergeschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Alfa159 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:38:
Zijn er mensen hier de Neo Bike of de Kickr Bike hebben?

Ik twijfel om deze aan te schaffen. Alleen lijkt bouwkwaliteit een beetje amerikaans (dus ruk). Klopt dat?

Ik heb eerder de fout gemaakt door bijvoorbeeld een crosstrainer van NordicTrack te kopen. Op het plaatje online zag het allemaal luxer en steviger uit dan in het echt,

voor 2.500,- euro: Is een een Kicker/Neo 2T + goedekope racefiets een betere investering? Is een 105 shimano groep de sweet spot qua prijs/kwaliteit verhouding?
Als je nooit van plan bent om buiten te gaan fietsen is een neo/kickr bike echt wel een mooi apparaat.. of het de prijs waard is.. lastig. Er zijn wat praktische pluspunten t.o.v een trainer+fiets:
- stiller
- makkelijker verstelbaar, als je er met meer personenen gebruik van maakt, hoewel een fiets wisselen op een DD trainer misschien nog wel sneller is dan zadelhoogte envoor-achter + stuur hoogte en voor-achter, maar dan heb je wel 2 fietsen nodig :)
- de kickr heeft gelijk de climb functie erbij wat een leuke gimmick is als je een beklimming simuleert
- virtuele gears, alles mogelijk, nooit gedoe met afstellen

Maar als je op dit moment geen racefiets hebt, zou ik 100% voor een trainer + fiets gaan, het feit dat je daar wel mee buiten kan fietsen zonder meerprijs zou de keuze voor mij heel makkelijk maken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:45:
@DoubleP38 Ben ik het niet helemaal mee eens. Puur vanuit efficiency gezien misschien wel, maar dat is lang niet altijd de 'beste' methode.

Als ik naar Bauke Mollema kijk dan ken ik heel wat mensen die mooier op hun fiets zitten maar nog niet half zo hard rijden als hem. Als amateur moet je daar dan ook niet teveel mee bezig zijn lijkt me.

Bij de Flux kreeg ik eerder het gevoel dat ik mijn knieen soms een beetje aan het forceren was, vooral omdat je indoor vaak ook wat hogere wattages trapt dan wanneer je buiten lekker aan het toeren bent. Met 300-400w komen er flink wat krachten op je gewrichten en zit je snel tegen overbelasting aan, terwijl je buiten uren lang zonder problemen (hard) kunt fietsen. Dan is houding wat mij betreft ondergeschikt.
eens, ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar geforceerd statisch zitten is wat anders dan jezelf trainen om stil/efficient te zitten en te trappen, dat kan je echt niet zo vergelijken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:16
Ik heb gisteren 50 km gefietst in Zwift op de Elite Suito. Ik kreeg wel behoorlijk last van mijn zitbotten en voeten terwijl ik daar buiten niet of nauwelijks last van krijg (met dezelfde racefiets). Dus het statische fietsen zorgt er bij mij wel voor dat ik meer pijntjes krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:12:
Ik heb gisteren 50 km gefietst in Zwift op de Elite Suito. Ik kreeg wel behoorlijk last van mijn zitbotten en voeten terwijl ik daar buiten niet of nauwelijks last van krijg (met dezelfde racefiets). Dus het statische fietsen zorgt er bij mij wel voor dat ik meer pijntjes krijg.
Rockerplate doet wonderen... Buiten heb ik nooit last van mij zitbotten en de tinteltenen kunnen verhelpen door het juiste zadel en afstellingen.

Binnen kreeg ik ook last van me zitvlak en voeten.. nu met de rockerplate reed ik vorige week bijna 2 uur met een stuk minder ongemakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04:21
idd, geforceerd statisch zitten icm non stop peddelen is zeker wel een dingetje.

Gisteren heb ik 1,5 uur TR gedaan, dit is/wordt voor mij echt wel een beetje de max. Je merkt (zeker icm relatief hoge wattages trappen) dat dit toch een kleine aanslag op gewrichten ed. is. En in het niet staat tav ritjes buiten (waarbij de afstand / tijd in veelvoud is).

Hoe is die ervaring bij mensen die een rocker plate (of soortgelijk iets) hebben gemaakt/gekocht? Buiten het vloercontact (wiebelen), blijft het toch nog steeds erg statisch denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
RR46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:18:
idd, geforceerd statisch zitten icm non stop peddelen is zeker wel een dingetje.

Gisteren heb ik 1,5 uur TR gedaan, dit is/wordt voor mij echt wel een beetje de max. Je merkt (zeker icm relatief hoge wattages trappen) dat dit toch een kleine aanslag op gewrichten ed. is. En in het niet staat tav ritjes buiten (waarbij de afstand / tijd in veelvoud is).

Hoe is die ervaring bij mensen die een rocker plate (of soortgelijk iets) hebben gemaakt/gekocht? Buiten het vloercontact (wiebelen), blijft het toch nog steeds erg statisch denk ik?
Door de trillingsdempers in het midden gaat de plaat ook wel lichtelijk voorwaartse / achterwaarts ook. Het statische gaat wel echt een stuk weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Dat zou inderdaad voor verbetering kunnen zorgen. Ik heb alleen geen permanente plaats waar ik de complete setup kan laten staan. Die ruimte gebruiken we ook als kantoorruimte wegens thuis werken en daarom moet ik regelmatig alles verplaatsen. Dan is een rockerplate weer iets extra om te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Met mijn plaat (PVC pijp is kantelpunt en 2 decathlon ballen aan de zijkant) kantelt je fiets echt heel makkelijk iets opzij met trappen. Als je harder aanzet en echt wil sprinten dan kantelt het natuurlijk meer.
Maar het compleet statische fietsen is eraf, ik vind het echt een uitkomst!
Al ben ik er naar 1,5 uur meestal ook wel klaar mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je went er ook aan he, net zoals je de eerste keer buiten op de racefiets ook van meer dingen last had na 1 uur, en dat langzaam hebt opgebouwd, geldt dat ook indoor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 15:52

LGU

Heeft iemand hier al eens gekeken naar de (nieuwe) Elite Directo XR? Ik oriënteer me ook momenteel en deze lijkt prijstechnisch niet wat voordeliger uit te vallen. Idem als (bijna) alle andere smart trainers amper / niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
LGU schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:35:
Heeft iemand hier al eens gekeken naar de (nieuwe) Elite Directo XR? Ik oriënteer me ook momenteel en deze lijkt prijstechnisch niet wat voordeliger uit te vallen. Idem als (bijna) alle andere smart trainers amper / niet leverbaar.
Ja, heb ik ook meegenomen. Maar de Kickr Core is goedkoper.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
de XR valt qua specs en mogelijkheden wel meer in de high end categorie, met name door pedaal analyse wat bv ook de neo kan. maar of dit een deal maker/breaker voor je is..?
de 100 watt en paar procent helling verschil met de kickr... daar hoef je de kickr core niet voor te laten staan.
uiteindelijk zou ik dan eerder voor een kickr core gaan die inmiddels vrij is van kinderziektes (waar eigenlijk alle trainers de laatste jaren erg veel last van hebben gehad)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:29:
je went er ook aan he, net zoals je de eerste keer buiten op de racefiets ook van meer dingen last had na 1 uur, en dat langzaam hebt opgebouwd, geldt dat ook indoor
Precies. Al duurde dit wel iets langer dan verwacht en heb ik daardoor ook wat aan m'n houding gesleuteld. Een te laag/hoog zadel of verkeerd afgesteld schoenplaatje wordt op een trainer snel uitvergroot.

Inmiddels stoor ik me er niet meer aan. De extra belasting voor je knieën/gewrichten moet je ook wel deels accepteren en is inherent aan een uur lang rond je FTP trappen lijkt me. Buiten ben ik eigenlijk niet gewend om spierpijn of last te hebben van iets, maar fiets ik meestal ook rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 22:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Gisteren voor het eerst een rit gemaakt in Zwift.
Dankzij Fortiusant heb ik een oude Tacx Flow interactief weten te maken.
Het is wel een heel verschil met buiten fietsen. Vooral het zweet dat van je af gutst.
Misschien toch maar een ventilator erbij plaatsen.

Ik vond het best een pittig ritje. Vooral omdat af en toe de Zwift snelheid niet overeenstemde met m'n gevoel en de weergave van Fortiusant. Ik had soms dat ik op het scherm nauwelijks vooruit kwam, terwijl ik me suf trapte in een stabiele cadans.

De komende dagen verder experimenteren en dan misschien toch een abonnement afsluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wk3ZW9JQq4X1ZykVJEKnDiDWNro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xyi6ABdo1qUcgNVOmKf83cR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6WqHULNdT9M8niQud25lg-ZU9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrwdUcjQvYUwf1xVaWyithKP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwY6paTru06xBkdFXu98xnuPHFI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zy24ajvaKF8CsatMwqn2dVRp.jpg?f=fotoalbum_tile

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
magic_nl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:41:
wel goed dat je dan een oude Tacx nog kunt gebruiken. Echt interactief lijkt het mij niet. Wanneer je juiste vermogen doorkrijgt van de Tacx naar Zwift kun je wel Zwift gebruiken.
Ik vond het best een pittig ritje. Vooral omdat af en toe de Zwift snelheid niet overeenstemde met m'n gevoel en de weergave van Fortiusant. Ik had soms dat ik op het scherm nauwelijks vooruit kwam, terwijl ik me suf trapte in een stabiele cadans.
dat komt waarschijnlijk doordat het niet interactief is. Zwift kijkt alleen naar je vermogen en op basis daarvan wordt je snelheid berekend. Wanneer er in Zwift dan een virtuele klim is zul jij meer vermogen moeten trappen om vooruit te komen. Op jouw trainer zal dat betekenen dat je sneller moet fietsen terwijl je snelheid in Zwift dan misschien zelfs daalt omdat je bergop rijdt.

Ventilator of ventilatoren is bij indoor fietsen wel een must ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

BartNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

wel goed dat je dan een oude Tacx nog kunt gebruiken. Echt interactief lijkt het mij niet. Wanneer je juiste vermogen doorkrijgt van de Tacx naar Zwift kun je wel Zwift gebruiken.
Ik beschouw het als interactief omdat bij hellingen de motorrem voor een zwaardere belasting zorgde. Ik voelde goed dat ik zwaarder moest trappen en terugschakelen :+ . Bij afdalingen ging het dan weer soepeler. Het vermogen was gelijk bij fortiusant en Zwift. Zal mijn fiets conditie wel zijn die werk nodig heeft. Ben dit voorjaar nl. na 25 jaar weer op de racer gestapt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
badnews.nl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:08:
[...]
Mag ik vragen wat de levertijd verwachting is? (en waar je hem besteld heb?)
Ik heb hem bij de Decathlon besteld, stond levertijd van 7-9 werkdagen. Is momenteel echter niet meer beschikbaar. Mantel heeft hem ook met een verwachting volgende week en daar was hij sowieso niet bestelbaar. Wellicht voorraadalert activeren en dan snel bestellen of even contact opnemen met een shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Zet Zwift trouwens de trainer difficulty voor elke nieuwe rit standaard weer op 50%? Tijdens mijn eerste rit had ik hem handmatig op 100% gezet maar gisteren had ik daar niet op gelet en voelde het klimmen minder steil en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
NoepZor schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Ik heb hem bij de Decathlon besteld, stond levertijd van 7-9 werkdagen. Is momenteel echter niet meer beschikbaar. Mantel heeft hem ook met een verwachting volgende week en daar was hij sowieso niet bestelbaar. Wellicht voorraadalert activeren en dan snel bestellen of even contact opnemen met een shop.
Toevallig zag ik hem vanmorgen op Decathlon, maar was net te laat (tijdens laatste scherm voor ideal sprong ie op niet leverbaar).

Gewoon goed monitoren dus. In de tussentijd eens kijken of ik de oude iflow via usb naar ant+ naar swift kan krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

McMiGHtY

- burp -

Vorig jaar met een BF deal de Kickr Core aangeschaft en eigenlijk geen moment spijt van gehad. Na een jaar op een Elite Qubo digital smart b+ te hebben gefietst was dit een hele mooie upgrade.

2 Weken terug n.a.v. een post in dit topic wat van de "ballen" bij de Action gekocht en die onder de pootjes gestoken. Het geeft iets beweging nu, en voelt iets anders aan dan voorheen (positief).

En qua tijdsduur die je vol kan houden op een indoortrainer.. Ik ben van mening dat het een kwestie is van gewenning, een goede broek (eventueel een lik chamoise cream) en een ventilator en afleiding. Waar ik in het begin na een half uur al aan het aftellen was wanneer m'n trainingblokjes af waren en ik kon afstappen verbaas ik me tegenwoordig wel eens als ik in de cooldown kom.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
The Sufferfest heeft een promotje voor 6 weken gratis icm de lancering van wat nieuwe trainingsplannen: https://thesufferfest.com...-the-suf-transition-plans

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 04-10 13:16

Crazy D

I think we should take a look.

MrAngry schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:24:
The Sufferfest heeft een promotje voor 6 weken gratis icm de lancering van wat nieuwe trainingsplannen: https://thesufferfest.com...-the-suf-transition-plans
Ja maar je moet helaas wel cc info invullen (want je moet een abonnement afsluiten en krijgt 15 euro krediet).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Crazy D schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Ja maar je moet helaas wel cc info invullen (want je moet een abonnement afsluiten en krijgt 15 euro krediet).
dat is eigenlijk overal, in ieder geval ook bij strava en trainerroad (gewoon direct opzeggen en klaar)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
magic_nl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:41:
Gisteren voor het eerst een rit gemaakt in Zwift.
Het is wel een heel verschil met buiten fietsen. Vooral het zweet dat van je af gutst.
Misschien toch maar een ventilator erbij plaatsen.
Hé, een andere tweaker die ook Fortiusant gebruikt!
In het begin had ik ook dat de inspanning die ik leverde niet overeen kwam met de snelheid op Zwift. Ik heb Fortiusant met wat andere parameters gestart en nu komt het beter overeen. De hellingen zijn nog wel pittig, maar dat ligt echt aan mijn conditie.
Dit gebruik ik bij het opstarten: fortiusant.exe -a -g -H1 -m -n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57
Groent schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

In het begin had ik ook dat de inspanning die ik leverde niet overeen kwam met de snelheid op Zwift. Ik heb Fortiusant met wat andere parameters gestart en nu komt het beter overeen. De hellingen zijn nog wel pittig, maar dat ligt echt aan mijn conditie.
Handig om te weten. Misschien ook fijn om te benoemen welke trainer je hebt. Ik heb fortiusant. Nog niet gebruikt. Vorig jaar heb ik antifierer gebruikt. Daar kon je een soort curve fietsen als afstel mogelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groent
Handig om te weten. Misschien ook fijn om te benoemen welke trainer je hebt. Ik heb fortiusant. Nog niet gebruikt. Vorig jaar heb ik antifierer gebruikt. Daar kon je een soort curve fietsen als afstel mogelijkheid
Ik heb een Tacx Flow met een T1932 head unit (wit/blauw).
Om de trainer af te stellen moet ik 40 km/uur fietsen en dan moet de vliegwiel na 7 seconden stil staan.
Een Fortius heeft automatische calibratie, maar de Flow jammer genoeg niet.
Welke trainer heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57
Groent schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Ik heb een Tacx Flow met een T1932 head unit (wit/blauw).
Om de trainer af te stellen moet ik 40 km/uur fietsen en dan moet de vliegwiel na 7 seconden stil staan.
Een Fortius heeft automatische calibratie, maar de Flow jammer genoeg niet.
Welke trainer heb jij?
Exact de zelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa159
Guys & Girls,

Ik heb nu een hybride stadsfiets. De Koga Light Deluxe uit 2013. Ik wil die een paar maanden op een NE0 2T gebruiken, voordat ik een racefiets ga aanschaffen.

Zou dit kunnen werken op de NEO 2T? Wat moet ik precies gaan meten om dat te controleren?

Sorry voor mijn newbie vraagje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJdLQnx_WlDrw2Oz8hgGQq966Nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fblPZtq2f70sI0MdMnqGqWcL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
Alfa159 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:41:
Zou dit kunnen werken op de NEO 2T? Wat moet ik precies gaan meten om dat te controleren?
lijkt mij handigste om een mailtje naar support@tacx.com te sturen met je vraag of naar een winkel te gaan waar je het uit kunt proberen. Op de Tacx website staat wel wat info en o.a. een tabel met passende fietsen maar daar staat jouw Koga vast niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ypuh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
- ANT+ dongeltje
Even een (gestripte) quote nog :) Kun je mij vertellen waar je de ANT+ ontvanger voor nodig hebt? Ik zie namelijk dat de trainer (Flux S) zowel via Bluetooth als ANT+ kan connecten. In dat geval volstaat een (moderne) laptop met bluetooth toch?

Verder heb ik een RideSense op mijn fiets voor snelheid en cadans, heeft het nog nut om deze te connecten? Deze sensor ondersteunt trouwens ook bluetooth. Zelfde geldt voor mijn hartslagband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Alfa159 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:41:
Guys & Girls,

Ik heb nu een hybride stadsfiets. De Koga Light Deluxe uit 2013. Ik wil die een paar maanden op een NE0 2T gebruiken, voordat ik een racefiets ga aanschaffen.

Sorry voor mijn newbie vraagje!

[Afbeelding]
Zo te zien gewoon een QR achterkant met een 10 speed achter derailleur, dus ja, dat gaat gewoon passen op een neo.

(Waarom je 1 van de duurste trainers koopt en er een hybride op zet ontgaat me een beetje, maar het maakt me vooral nieuwsgierig naar de reden van deze combinatie :))

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa159
Prulleman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:25:
[...]

Zo te zien gewoon een QR achterkant met een 10 speed achter derailleur, dus ja, dat gaat gewoon passen op een neo.

(Waarom je 1 van de duurste trainers koopt en er een hybride op zet ontgaat me een beetje, maar het maakt me vooral nieuwsgierig naar de reden van deze combinatie :))
Ik wil een keer een goede racefiets kopen. Die komt er dus wel (waarschijnlijk volgend jaar). Dat is dus de reden. :-)

Ik twijfelde tussen de Neo en de kicker (zowel de kicker als core versie). Doorslaggevend was dat de Neo wel een beetje speling heeft om van links naar rechts mee gegaan wanneer je staand trapt.

De kickr Bike en Neo Bike ook overwogen. Vooral het eenvoudig afstellen als mijn vrouw die ook gebruikt is een grote pluspunt. Alleen voor 1300 die ik bespaar door de Neo 2t te kopen, heb ik 1300 euro voor een racefiets die ook buiten kan gebruiken. Bij de kickr Bike is besparing (zo uit mijn hoofd) zelfs 2100,- euro.

De flux viel af. Zie dat iedereen die heeft geüpgrade naar de Neo blij is met die zet.

Dus zo’n beetje alle populaire opties overwogen. Hopelijk heeft iemand iets aan mijn gedachten gang (commentaar of aanvullingen zijn welkom).

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa159 op 27-10-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Alfa159 prima redenatie, enige opmerking (als kickr core gebruiker ;)) is de 500 euro verschil tussen de core en de neo 2t het waard voor jou gebruik? Als het om de beweging gaat kan je voor die 500 euro betere third party oplossingen vinden en verder zijn er wel dingetjes die de neo beter en completer maken, maar ik 500 euro verschil vind ik een hoop en zou ik persoonlijk liever in die fiets steken. Maar als je waarde hecht aan de pedal stroke analysis, virtuele/smart road feel en dat soort dingetjes dan heb je met de neo wel een compleet pakket

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Nu het toch over de Neo 2T gaat(ik heb hem ook)..

Deze al gezien?

YouTube: Tacx Neo 2T Time Bomb, Garmin Nightmare

En deze hoort erbij..

YouTube: Neo 2T | Final Bearing Rant

[ Voor 24% gewijzigd door MrBarBarian op 27-10-2020 19:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
NoepZor schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Even een (gestripte) quote nog :) Kun je mij vertellen waar je de ANT+ ontvanger voor nodig hebt? Ik zie namelijk dat de trainer (Flux S) zowel via Bluetooth als ANT+ kan connecten. In dat geval volstaat een (moderne) laptop met bluetooth toch?

Verder heb ik een RideSense op mijn fiets voor snelheid en cadans, heeft het nog nut om deze te connecten? Deze sensor ondersteunt trouwens ook bluetooth. Zelfde geldt voor mijn hartslagband.
ANT+ is meer een radio broadcast, waar Bluetooth 1-op-1 verbind. Heb daar recent nog iets over gepost in dit topic, maar komt er op neer dat ik ANT+ wat minder gevoelig vind voor storing (als BT het verliest duurt het ff voor het hersteld is, ANT+ is continu aan en gaat dus altijd wel door).

Zijn ook genoeg mensen die geen problemen hebben met BT, maar in een Zwift race wil je niet dat het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
kwiebus schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:30:
[...]

Ik ben mij aan het oriënteren op een smart trainer en ben aan het kijken naar de Neo en de Kickr.

In onderstaande video wordt letterlijk aangegeven dat je compleet niet goed bij je hoofd moet zijn als je op dit moment voor een Neo gaat gezien de situatie met Garmin en problemen met de Neo.

YouTube: Tacx Neo 2T Time Bomb, Garmin Nightmare
Ja gezien, en ik ben uiteindelijk voor de Kickr gegaan. Tot nu toe bevalt deze mij prima. Aangezien ik in mijn woonkamer train is deze ook een stuk praktischer aangezien deze eenvoudig te verplaatsen is met het handvat, als ik klaar ben klap ik de poten in en zet deze met fiets en al aan de kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 09:32
nog even een vraag over oude tacx trainers.

Ik ga proberen om mijn oude Flow T2200 wat interactiever te maken. De eerste stap is het bemachtigen van een head unit die communicatie met de computer mogelijk maakt. De originele upgrade had als typenummer T1925.

Nu ben ik op marktplaats een t1932 unit tegen gekomen. Die lijkt verdacht veel op de de T1925. Ik kan er superveel vragen over stellen, maar de hamvraag is natuurlijk: werkt de t1932 head unit met de T2200 ergotrainer? Wie kan me helpen, want of Google weet het antwoord niet, of ik stel mijn vraag niet goed aan Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 16:47
Zo vandaag voor het eerst meegereden met de Zwift NL group ride. Helaas geen keyboard en op de app typen ben ik ook niet zo'n held in. Maar was verder wel gezellig en lekker tempootje.

Alleen heb ik wel als een totale lutser vrijwel elke sprint verklooid... Je ziet dat start paaltje bijna niet in een groep en krijgt bovenin ook niet de sprint tijd te zien. Ook een keer veel te vroeg gestopt omdat ik twijfelde of het de sprint sectie wel was omdat ik ineens ver op kop reed...

Nog een keertje gedropt omdat ik even de ramen dicht moest doen vanwege de regen.... Dan moet je wel ff aan de bak om weer terug te komen in de groep :Y

M.a.w. er is nog ruimte voor verbetering :) Wel goed georganiseerd en voor mij is 20:15 perfect. Mijn kleine grote draakje ligt dan hopelijk net op bed!

[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 27-10-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Morrar Dan hebben we samen gefietst Morrar :+. Al doe ik op dinsdag nooit een trap teveel en bungel ik ergens achteraan. De benen sparen voor de race van morgen, en donderdags 'pace and race' is ook altijd leuk (al is 2 dagen achter elkaar volle bak geen aanrader).

Over houding gesproken, merkte dat ik de laatste tijd weer vaker last kreeg van mijn linker knie. Blijft een terugkerend probleem, maar afgelopen weekend m'n schoenplaatje 1-2 millimeter naar voren geschoven (dacht eerder dat hij juist naar achter moest) en het zeurende issue waar ik al maanden last van had is als sneeuw voor de zon verdwenen. Blijkt dus gewoon dat ik hem de verkeerde kant op gecorrigeerd had :X.

Vind het wel bijzonder hoe 1-2mm bij mij klachten oplevert terwijl een ander aangeeft geen verschil te merken als die een keer een andere zadelhoogte probeert of nieuwe schoenen/schoenplaatjes. Heeft dat iets met flexibiliteit te maken? Echt tussen oren zit het niet (al is het eerder irritatie dan langdurige pijn). De trainer is in ieder geval een prima plek om zoiets uit te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 27-10-2020 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Groent schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Ik zal morgen ‘ns met bovenstaande instellingen proberen nadat ik opgezocht heb wat de opties doen. Kijken of ik verschil merk.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
@Ypuh Ik had al zo'n vermoeden, zag je naam een aantal keer voorbij komen :)

Qua houding en knieën: zeer herkenbaar. Heb ook tijden last gehad van zeurend gevoel in vooral mk'n linker knie. Soms ook gevoel alsof het knakte. Vermoed dat het gekomen is door nieuw zadel of door MTBen in FR / DL.

Zadel iets lager en plaatjes iets getuned en nu gaat het langzaam steeds beter. Ook millimeter werk, maar voel het verschil best wel. Nu hopen dat 't snel helemaal wegtrekt, maar nachten van max 4-5 uur zal ook niet helpen.

Zou wel voorzichtig zijn met je knieën; een serieuze blessure daaraan is echt geen pretje.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 27-10-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Heb vanavond m'n tweede Zwift rit gedaan. Mijn laptop pakte eerst de Kickr Core via Bluetooth niet op. Heb toen de andere BT apparaten uit gedaan of disconnected (BT muis en iPhone) en de Core een power cycle geven did the trick gelukkig. Vraag me af of ik met een ANT+ dongle beter af ben?

Had overigens Zwiftpref getest (erg makkelijk in gebruik) en zodoende in New York de 'Everything Bagel' route van 35 km gefietst. Ik moet echt wennen aan het klimmen. Dit was ruim 500 hoogtemeters en ben in Groningen doorgaans met 5 hoogtemeters wel klaar :+

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Waus26 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:12:
Heb vanavond m'n tweede Zwift rit gedaan. Mijn laptop pakte eerst de Kickr Core via Bluetooth niet op. Heb toen de andere BT apparaten uit gedaan of disconnected (BT muis en iPhone) en de Core een power cycle geven did the trick gelukkig. Vraag me af of ik met een ANT+ dongle beter af ben?

Had overigens Zwiftpref getest (erg makkelijk in gebruik) en zodoende in New York de 'Everything Bagel' route van 35 km gefietst. Ik moet echt wennen aan het klimmen. Dit was ruim 500 hoogtemeters en ben in Groningen doorgaans met 5 hoogtemeters wel klaar :+
Als je trainer difficulty op 0 zet is Zwift net zoals Groningen }:O

Maar ja, dan leer je ook nooit klimmen natuurlijk... Zelf heb ik 'm op iets van 70 procent ofzo. Wel beetje het gevoel, maar niet max omdat ik ook geen klim casette erin heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Morrar schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:30:
[...]

Als je trainer difficulty op 0 zet is Zwift net zoals Groningen }:O

Maar ja, dan leer je ook nooit klimmen natuurlijk... Zelf heb ik 'm op iets van 70 procent ofzo. Wel beetje het gevoel, maar niet max omdat ik ook geen klim casette erin heb zitten.
Heb de difficulty nog niet aangepast dus staat daarmee op 50 als het goed is. Ik heb wel een klimcassette er op (11-32) omdat ikde nieuw gekochte cassette (12-25) op m'n achterwiel heb gemonteerd voor de vlakke bedoeling hier.

Merk wel dat ik nog best veel schakel tijdens het Zwift en vanwege de voor mij ideale cadans (~95). Is dat normaal?

Heb af en toe trouwens ook het idee dat ie een minder hoog wattage aangeeft dan dat ik voor mijn gevoel trap (maar heb geen powermeter op m'n fiets voor buiten dus heb geen vergelijkingsmateriaal) en dat de snelheid en HR ook niet altijd kloppen voor m'n gevoel. Wellicht is het wennen..

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Als je gewoon een free ride doet in Zwift en je gaat over heuvels en bergen, dan zul je inderdaad wel moeten schakelen. Althans wel als je de cadans beetje constant wilt houden. Wat dat betreft is de simulatie best realistisch, maar zoals gezegd dus afhankelijk van trainer difficulty (wat ze beter trainer realism hadden kunnen noemen naar mijn mening).

Dat je wattage en hartslag binnen anders zijn of lijken kan wel; had het aan het begin ook. Het stilzitten in een relatief warme omgeving maakt dat de inspanning wel anders aanvoelt. Ik heb toen ff m'n power meter erbij gehouden en er bleek weinig afwijking te zijn.

Nou kan ik jouw trainer natuurlijk niet meten of beoordelen, maar alleen de verandering van omgeving maakt al best wel uit qua gevoel (voor mij althans)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tinusterror
Gisteren ook serieus geklommen sinds tijden. Heb de alp du Zwift opgereden. Met de trainer difficulty op 100% is dit een beste kluif!. Denk zet hem maar op 100% anders is het niet eerlijk tegenover mezelf :)
Wat ik wel mis is dat bij 10% de weerstand limiet van de Flux S is bereikt en het daarna hetzelfde blijft. Toch maar voor een Neo 2 kijken :).
Overigens zwaar zat om te blijven zitten met een lekkere cadans.

Al met al mocht ik niet klagen, in 61 minuten boven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

XxOrpheusxX schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:08:
nog even een vraag over oude tacx trainers.

Ik ga proberen om mijn oude Flow T2200 wat interactiever te maken. De eerste stap is het bemachtigen van een head unit die communicatie met de computer mogelijk maakt. De originele upgrade had als typenummer T1925.

Nu ben ik op marktplaats een t1932 unit tegen gekomen. Die lijkt verdacht veel op de de T1925. Ik kan er superveel vragen over stellen, maar de hamvraag is natuurlijk: werkt de t1932 head unit met de T2200 ergotrainer? Wie kan me helpen, want of Google weet het antwoord niet, of ik stel mijn vraag niet goed aan Google.
Ik heb in het voorjaar voor €20,- een Tacx Flow (T1680) met oranje plastic dingen opgehaald.
Daar zat de T1925 upgrade bij. Via Ali heb ik twee Ant+ dongles besteld voor €14,- en Fortiusant geïnstalleerd. In Fortiusant wordt die headunit herkend als T1932.Kortom, voor minder dan €40,- was ik klaar.

Klopt ook wel met het stikkertje onderop de headunit. Daar zie je enerzijds een sticker T192508, maar op het kleinere stickertje staat duidelijk T1932 Fortius.
Dus ik verwacht dat de unit van Marktplaats wel gaat werken.

Zie ook de vragen bij Futurum (https://www.futurumshop.n...rgotrainer-skyliner.phtml).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1p_kiCDI2Ow_yaONLugYZDw6vg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ed4FedqJVzoyHIhOMgesQMZp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhAY7M42MtwkXFyRIJQEw5DZObE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1GyU3v4lPDGd7uAoA40v7z7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6WqHULNdT9M8niQud25lg-ZU9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrwdUcjQvYUwf1xVaWyithKP.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 28-10-2020 08:55 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ben eigenlijk wel benieuwd?

Hoeveel progressie hebben jullie geboekt tijdens het trainingsprogramma van Trainerroad of Zwift? Wat was jullie FTP eerst en wat is het nu/ laatst gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:10
Iemand hier met een Neo 2T die er last van heeft?

Voordeel van garantie hier in NL, is dat wij dit via de verkopende partij regelen en niet direct met de producent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
loyske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Iemand hier met een Neo 2T die er last van heeft?

Voordeel van garantie hier in NL, is dat wij dit via de verkopende partij regelen en niet direct met de producent.
Vond het een beetje overdreven van de maker van de video en heb hem ook een reactie gestuurd en het e.e.a. uitgewisseld. Zijn probleem is vooral met de service van Garmin die in de states inderdaad bar slecht is. Als Nederlander hebben we het voordeel dat Tacx z'n units hier gewoon produceert en ook de garantie gevallen afhandelt. Met de tussenkomst van Garmin zit er een extra schakel op de lijn en is het niet beter geworden, waar je eerst gewoon rechtstreeks contact had met Tacx (een nieuwe Neo2 van een vriend heeft ook een klein probleem wat ik voor hem poog op te lossen, dus weet inmiddels hoe traag het gaat).

Verder was zijn probleem met het vervangen van een versleten lager. Het is een dik uitgevoerd lager, dus je moet echt wel flink wat kilometers afleggen voordat die richting versleten gaat (vanaf +/- 20.000km verwacht ik) en ze hebben de extractor tool veranderd die je vervolgens niet meer los kon krijgen. Ook dit is inmiddels opgelost en ze kunnen die tool gewoon leveren (zij het via de trage support kanalen).

Kortom; leuk dat het mannetje iets gevonden heeft en daar een filmpje over maakt, maar bij Wahoo of je Volkswagen dealer for that matter gaat het allemaal niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:10
Ypuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Vond het een beetje overdreven van de maker van de video en heb hem ook een reactie gestuurd en het e.e.a. uitgewisseld. Zijn probleem is vooral met de service van Garmin die in de states inderdaad bar slecht is. Als Nederlander hebben we het voordeel dat Tacx z'n units hier gewoon produceert en ook de garantie gevallen afhandelt. Met de tussenkomst van Garmin zit er een extra schakel op de lijn en is het niet beter geworden, waar je eerst gewoon rechtstreeks contact had met Tacx (een nieuwe Neo2 van een vriend heeft ook een klein probleem wat ik voor hem poog op te lossen, dus weet inmiddels hoe traag het gaat).

Verder was zijn probleem met het vervangen van een versleten lager. Het is een dik uitgevoerd lager, dus je moet echt wel flink wat kilometers afleggen voordat die richting versleten gaat (vanaf +/- 20.000km verwacht ik) en ze hebben de extractor tool veranderd die je vervolgens niet meer los kon krijgen. Ook dit is inmiddels opgelost en ze kunnen die tool gewoon leveren (zij het via de trage support kanalen).

Kortom; leuk dat het mannetje iets gevonden heeft en daar een filmpje over maakt, maar bij Wahoo of je Volkswagen dealer for that matter gaat het allemaal niet beter.
Hij komt nogal zuur over ja! En dan in dat laatste stuk over Wahoo beginnen en een kunststof beugeltje wat hij gratis krijgt...

Heb eigenlijk over de support van Garmin ook niet te klagen, maar misschien dat dit voor de afdeling Smart watches anders is ;)

Maar inderdaad tegenwoordig hoor je de meest uiteenlopende verhalen als het over support gaat bij het gros van de grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
loyske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:23:
Heb eigenlijk over de support van Garmin ook niet te klagen, maar misschien dat dit voor de afdeling Smart watches anders is ;)

Maar inderdaad tegenwoordig hoor je de meest uiteenlopende verhalen als het over support gaat bij het gros van de grote bedrijven.
De service is niet slecht, maar vooral traag. En Garmin laat je een dag buiten de garantie gewoon voor iedere reparatie betalen, waar Tacx Support zelf nooit al te veel vragen stelde en je gewoon een nieuwe unit opstuurde of een hele dikke korting bood op een upgrade. Dat zal Garmin ($$$$) nooit doen natuurlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Michaelg
pier87 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:01:
Ben eigenlijk wel benieuwd?

Hoeveel progressie hebben jullie geboekt tijdens het trainingsprogramma van Trainerroad of Zwift? Wat was jullie FTP eerst en wat is het nu/ laatst gemeten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehcA9IKWIxEewPd_V_KgA35phOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0mWLnUkRTqXkavj2ywALnKUT.png?f=user_large

Hier dus van 222 naar 310 en 4 kilo afgevallen in anderhalf jaar.
Wel sinds het hele thuiswerken mijn volume verhoogd. van 4 naar 5 keer per week gegaan. Ook is het laatste half jaar mijn consistentie enorm hoog. Eigenlijk geen workout meer geskipped, waar dat voorheen nog wel eens gebeurde.
Al met al echt enorm blij met mijn progressie en ben erg benieuwd wat er nog in zit.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@Michaelg

Mooi overzicht Michael! Goed bezig ook zie ik! Klasse en mooi om te zien. Je gebruikt Trainerroad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:53
tinusterror schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:35:
Gisteren ook serieus geklommen sinds tijden. Heb de alp du Zwift opgereden. Met de trainer difficulty op 100% is dit een beste kluif!. Denk zet hem maar op 100% anders is het niet eerlijk tegenover mezelf :)
Wat ik wel mis is dat bij 10% de weerstand limiet van de Flux S is bereikt en het daarna hetzelfde blijft. Toch maar voor een Neo 2 kijken :).
Overigens zwaar zat om te blijven zitten met een lekkere cadans.

Al met al mocht ik niet klagen, in 61 minuten boven.
Ik reed hem eerder altijd op 50% (Op een Tacx Bushido overigens) maar met 100% was ik sneller boven en was het voor mijn gevoel uiteindelijk minder zwaar dan op 50%. Het is niet zo dat het percentage alleen maar hellingsimulatie instelt en verder niks; Zwift wil wel gewoon de benodigde power voorbij zien komen voordat je boven bent. 61 minuten is netjes, minuutje eraf rijden dan heb je weer een badge met wat XP te pakken :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michaelg
pier87 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:55:
@Michaelg

Mooi overzicht Michael! Goed bezig ook zie ik! Klasse en mooi om te zien. Je gebruikt Trainerroad?
Ja klopt. Heb eerst 4 weken trial gedaan met Zwift maar vrij snel daarna de overstap gemaakt.

Edit:
Wellicht ook goed om te vermelden dat het niet alleen puur FTP is wat omhoog is gegaan.
Ook de mogelijkheid om meerdere malen aan te zetten en weer te kunnen herstellen is enorm vooruit gegaan.
Daarnaast kan ik ook veel langer op zeg 85% trappen dan voorheen. Dus over het geheel sterker geworden.

[ Voor 32% gewijzigd door Michaelg op 28-10-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:03
magic_nl schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:27:
[...]

Ik heb in het voorjaar voor €20,- een Tacx Flow (T1680) met oranje plastic dingen opgehaald.
Daar zat de T1925 upgrade bij. Via Ali heb ik twee Ant+ dongles besteld voor €14,- en Fortiusant geïnstalleerd. In Fortiusant wordt die headunit herkend als T1932.Kortom, voor minder dan €40,- was ik klaar.

Klopt ook wel met het stikkertje onderop de headunit. Daar zie je enerzijds een sticker T192508, maar op het kleinere stickertje staat duidelijk T1932 Fortius.

Zie ook de vragen bij Futurum (https://www.futurumshop.n...rgotrainer-skyliner.phtml).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zeer interessant dit, aangezien er veel oude Tacx Flow's en Vortex'en voorbij komen op MP voor veel lagere prijzen als de smart varianten.

Zover ik kon vinden zijn de oude Tacx Flow's (T2200/...) standaard niet in staat om met de PC te communiceren maar de oude Tacx Vortex's (T1960/T1962) wel, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mistraller schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
61 minuten is netjes, minuutje eraf rijden dan heb je weer een badge met wat XP te pakken :)
Heh dat wist ik dus niet! Nieuw doel om voor te gaan, thanks!

Hier trouwens een overzicht van de "verborgen" badges:
https://zwiftinsider.com/extra-credit-badges/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Morrar schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Heh dat wist ik dus niet! Nieuw doel om voor te gaan, thanks!

Hier trouwens een overzicht van de "verborgen" badges:
https://zwiftinsider.com/extra-credit-badges/
Als ik dat geweten had :), had ik toch nog even extra aangezet. Andere kant is dat het een mooie uitdaging is voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-10 16:01
Heeft er iemand nog een site waar ze laatst de wahoo kickr core of de tacx flux 2 hebben kunnen bestellen? Ik hoorde dat ze soms nog met een klein aantal online komen maar kan nog niks vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groent
Zeer interessant dit, aangezien er veel oude Tacx Flow's en Vortex'en voorbij komen op MP voor veel lagere prijzen als de smart varianten.

Zover ik kon vinden zijn de oude Tacx Flow's (T2200/...) standaard niet in staat om met de PC te communiceren maar de oude Tacx Vortex's (T1960/T1962) wel, klopt dit?
Het hangt ervan af wat voor headunit erop zit. Ik heb zelf een oude Tacx Flow met een 1932 headunit die wel kan communiceren met de pc. Deze wit/blauw.
Op marktplaats worden genoeg oude Flow's aangeboden met deze headunit, vaak ik combinatie met oude Tacx software TTS 3 of TTS4. De oude software is niet meer bruikbaar, maar betekent wel dat de trainers konden communiceren met de PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Michaelg schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

[Afbeelding]

Hier dus van 222 naar 310 en 4 kilo afgevallen in anderhalf jaar.
Wel sinds het hele thuiswerken mijn volume verhoogd. van 4 naar 5 keer per week gegaan. Ook is het laatste half jaar mijn consistentie enorm hoog. Eigenlijk geen workout meer geskipped, waar dat voorheen nog wel eens gebeurde.
Al met al echt enorm blij met mijn progressie en ben erg benieuwd wat er nog in zit.
Gaaf dat je het ook echt zo bijgehouden hebt! Dat is wel het grote voordeel van een ramp test. Ook al is de test an sich misschien niet perfect, je kunt er prima je voortgang mee meten. Er zit wel een zekere vorm van (mentale) gewenning aan, dus je zult de eerste X keer misschien niet helemaal een realistische groei zien, maar eigenlijk is dat alleen maar positief/motiverend.

En consistency is king! Ik ben het afgelopen 1.5 jaar ook een stuk sneller geworden door TR/Zwiften in de winter. Misschien niet direct op de piek (daar misschien zelfs wel wat ingeleverd), maar vooral bij lagere inspanning trap ik gemiddeld hogere wattages. Daardoor ben je ook meer uitgerust als het wel een keer even wat harder gaat.

Met 310w zit je op het randje van de A/B categorie. Gaat spannend worden wie er wint als @Prulleman, jij en ik een wedstrijdje gaan doen, al doen jullie het met gerichte training in de helft van de tijd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 09:32
magic_nl schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:27:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Super. Ik had van Tacx op Twitter ook al antwoord gehad. Ik ga kijken of ik deze unit kan scoren. Ik heb namelijk twee domme Tacx Flows (een 1680 en een 2200) en ik hoop ook met Fortiusant een goedkope setup werkend te krijgen. Welke ant dongles van ome Ali gebruik jij? Werken ze goed? Ik hoor en lees daar wat wisselend berichten over.

[ Voor 17% gewijzigd door XxOrpheusxX op 28-10-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

TorpedoX_88 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

In een snelle Google zoektocht lijkt de Vortex (T1960) zelf al over Ant+ te beschikken.
Zie https://www.futurumshop.n...x-t1960-ergotrainer.phtml.
Dan heb je alleen een Ant+ dongle op de pc/laptop nodig.

Voor de oudere Flow's heb je twee dongle's nodig. Een om te zenden, de ander om te ontvangen.
Die mogen ook op één pc/laptop ingeplugd zitten. Zie onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knsob0RY8GaX-fcQcv8Olzhaw70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R1mcIHD2Em0D7DNOkMBpZQYD.jpg?f=user_large

Systeemspecificaties

Pagina: 1 ... 51 ... 162 Laatste