Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 38 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 09:29
Of in iedere stad een rustpauze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
Yohost! schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:52:
https://www.fietselfstedentocht.frl/nl/thuis11
Doe mee op maandag 1 juni 2020 en test jouw skills in de virtuele wereld van Zwift.

In een peloton van ongeveer 50 rijders rijd je de route met in elke stad (het aantal kilometers volgens de stempelkaart) een rustpauze.
Ben benieuwd hoe ze dit precies gaan uitvoeren.
Ik doe mee!
Knettergek, maar ach, lachen toch 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14
Tranze schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:31:
[...]

Ik doe mee!
Knettergek, maar ach, lachen toch 😂
Ik heb mij ook aangemeld. Aangezien je denk ik snel tussen de 35 en 40 per uur rijdt is het een uurtje of zes op de trainen. Doable.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
MMUilwijk schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:13:
[...]

Ik heb mij ook aangemeld. Aangezien je denk ik snel tussen de 35 en 40 per uur rijdt is het een uurtje of zes op de trainen. Doable.
Ja het is gelukkig altijd wind mee daar in Watopia :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 19:12
13 rustpauzes tijdens een groupride op zwift? Ain't gonna happen B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik moet zeggen dat na veel Zwiften tijdens de lock down ik echt veel sterker ben geworden op de weg gezien mijn normalized power heel erg omhoog is gegaan en ik kan veel beter wattages vasthouden tijdens het klimmen.

Heel erg tevreden :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:18
Voor iedereen die mee heeft gedaan met de AGR op Bkool, vergeet niet je subscription te cancellen als je dat wilt. De gratis maand verloopt over een paar dagen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
235 km op een trainer... waanzin.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:37

McMiGHtY

- burp -

Wat dacht je van het om 05:00 uur beginnnen, ik weet niet hoe mijn onderburen daar over denken.En 13 rustpauzes?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
McMiGHtY schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:16:
Wat dacht je van het om 05:00 uur beginnnen, ik weet niet hoe mijn onderburen daar over denken.En 13 rustpauzes?
Dat is gelukkig maar een uurtje vroeger dan vandaag (https://www.strava.com/activities/3447955779) en de onderburen hebben hier nog nooit geklaagd :o
Tranze schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 06:38:
Mijn schoonvader heeft nog een Tacx iGenius (non smart) die hij wil verkopen. Alleen Garmin heeft de Tacx Trainer Software 4 de nek omgedraaid... bedankt!
Ondertussen heeft m'n schoonvader van Tacx een aanbod gekregen van 40% korting op een nieuwe trainer. Hij had eigenlijk een Kickr Snap gekocht van het andere kamp, die is nog onderweg en gaat meteen retour. Voor 2 tientjes extra gaat het nu een Flux 2 worden.

[ Voor 44% gewijzigd door Tranze op 14-05-2020 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
@Tranze jij hebt echt een bizar schema....

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:37

McMiGHtY

- burp -

Triathleet zeker? :D

Naja..ik denk ook niet dat m'n onderburen zouden gaan klagen, laatst nog gevraagd of ze er last van hadden, en dat hadden ze niet. En 5 uur is wel een mooie tijd om wakker te worden tijdens het Pinksterweekeinde.

(denk alleen dat mijn vrouw me vermoord als ik om 5uur begin met fietsen.. #indekken)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 16:16
Ik ben er vrij zeker van dat mijn Tacx het nog niet doet om 6:00u. Die zegt gewoon "Bekijk het maar Ypuh".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb ooit zitten twijfelen om vroege workouts te doen, maar ik hou het toch bij avond.. de kids slapen om 21:00 een stuk vaster dan om 06:00 (ik maak mezelf gewoon zolang mogelijk wijs dat dat de reden is :D)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 09:30
Tranze schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:01:

Ondertussen heeft m'n schoonvader van Tacx een aanbod gekregen van 40% korting op een nieuwe trainer. Hij had eigenlijk een Kickr Snap gekocht van het andere kamp, die is nog onderweg en gaat meteen retour. Voor 2 tientjes extra gaat het nu een Flux 2 worden.
Gewoon mailen naar Tacx dat je niet meer weg kan met je [insert dumb trainer] omdat hun software niet meer te installeren is en ze geven je korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
demol88 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Gewoon mailen naar Tacx dat je niet meer weg kan met je [insert dumb trainer] omdat hun software niet meer te installeren is en ze geven je korting?
Daar komt het wel op neer :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
nou dan ga ik het maar gewoon proberen, 1 juni om 05:00. Weet wel vrij zeker dat ik geen 40/uur ga trappen. Ik gok op 8 uurtje op de fiets exclusief pauze. Al kan het in een pelotonnetje op Zwift wel eens wat sneller gaan.

Heb al met mijn vriendin afgesproken dat ze elke twee uur wat eten komt brengen. Benieuwd hoe lang ik het vol houd. Misschien ook geen slecht idee om een keer van bib te wisselen. Op een trainer waarschijnlijk toch anders dan een dag buiten op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout19935
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-06-2020
Hallo, iemand ervaring met volgend probleem: ik heb sinds 2 maanden een flux S gekocht. Ondertussen heb ik er al heel wat meegereden. De laatste week heb ik volgend probleem: wanneer ik gewoon rondfiets wordt het lastiger als ik klim fiets. Maar wanneer ik klim tijdens een wedstrijd past mijn taxc de weerstand plots niets meer aan, heel frusterend. Iemand? De taxc is via bluetooth verbonden met mijn imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40

mvds

Totally awesome!

Wout19935 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:33:
Hallo, iemand ervaring met volgend probleem: ik heb sinds 2 maanden een flux S gekocht. Ondertussen heb ik er al heel wat meegereden. De laatste week heb ik volgend probleem: wanneer ik gewoon rondfiets wordt het lastiger als ik klim fiets. Maar wanneer ik klim tijdens een wedstrijd past mijn taxc de weerstand plots niets meer aan, heel frusterend. Iemand? De taxc is via bluetooth verbonden met mijn imac.
Beiden doe je in hetzelfde programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Ik denk erover een direct drive trainer te kopen (Tacx, weet nog niet welke). Deze zou door mijn vrouw (MTB, Deore 9-speed) en door mij (Wegfiets, 105 11-speed) gebruikt gaan worden.Kan ik dit met 1 cassette op de direct drive trainer combineren? Steeds wisselen lijkt me niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-05 14:56
Zapato schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:03:
Ik denk erover een direct drive trainer te kopen (Tacx, weet nog niet welke). Deze zou door mijn vrouw (MTB, Deore 9-speed) en door mij (Wegfiets, 105 11-speed) gebruikt gaan worden.Kan ik dit met 1 cassette op de direct drive trainer combineren? Steeds wisselen lijkt me niet handig.
Nee dat gaat echt niet! Wordt of iedere keer uitwisselen of een andere fiets voor je vrouw kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
tinusterror schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Nee dat gaat echt niet! Wordt of iedere keer uitwisselen of een andere fiets voor je vrouw kopen :P
En zou iedere keer wisselen een beetje realistisch zijn? Ik heb zelf nog nooit een cassette vervangen, maar op YouTube filmpjes ziet het er erg eenvoudig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Is 2 minuten werk. Probleem is vaker dat deze zaken wel een drempel gaan worden om even snel op de indoor trainer te stappen. Maar dat hangt samen met je motivatie :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 13:50
Michaelg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:47:
Is 2 minuten werk. Probleem is vaker dat deze zaken wel een drempel gaan worden om even snel op de indoor trainer te stappen. Maar dat hangt samen met je motivatie :)
Persoonlijk vind ik het best lastig om de kransjes er goed op te krijgen, maar ik ben zelf niet heel handig. Ik ben het met Michaelg eens en dit zou best een drempel kunnen worden om de trainer te gaan gebruiken. Ik zou zelf een fiets kiezen die op de trainer wordt gezet als jullie qua lichaamsbouw niet te ver van elkaar verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Ik had een 'domme' indoor trainer van Elite, maar die begon binnen de garantieperiode van 2 jaar vreemde geluiden te maken. Futurum kon hem niet vervangen, daarom geld terug.. Op zich prima afgehandeld! Maar geen indoor trainer meer.. Met baby'tje in huis en Corona buiten wou ik toch iets; 2 weken terug een Neo 2T aangeschaft. :) Ik heb er erg veel lol van moet ik zeggen, echt veel leuker dan non-interactieve trainer. Heb even twee Zwift ritten geprobeerd binnen de trial periode, maar dat is denk ik niet mijn ding. Ik ben tot nu toe prima te spreken over de Tacx Premium software. Leuke ritten met video van de omgeving. Paar cols in Frankrijk gedaan en vanmorgen Cap de Formentor op Mallorca. Komend weekend maar eens een FTP test doen en er echt voor gaan..
Zijn er groepstrainingen / groepsritten vanuit tweakers op Zwift of een ander platform?

https://www.strava.com/athletes/10490675

[ Voor 8% gewijzigd door estorino op 18-05-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
estorino schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:52:
... Cap de Formentor op Mallorca ...
totaal off-topic, maar deze kan ik zeer aanraden om real-life te fietsen, fantastische route over bergen in een zeearm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
SirLenncelot schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:51:
[...]

totaal off-topic, maar deze kan ik zeer aanraden om real-life te fietsen, fantastische route over bergen in een zeearm.
Ik weet het, prachtig ritje :) Al een paar keer op Mallorca geweest, daarom vond ik het extra leuk om hem vandaag virtueel te fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 06:43
Zapato schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:42:
[...]

En zou iedere keer wisselen een beetje realistisch zijn? Ik heb zelf nog nooit een cassette vervangen, maar op YouTube filmpjes ziet het er erg eenvoudig uit.
Wij kochten een Flux S met het idee om telkens de cassette te wisselen, maar dat is nog best een gedoe. Met name doordat de kransjes los komen en je die niet in een keer er op kan zetten (althans dat lukte ons niet). Dus nu fiets ik op de fiets van mijn vrouw (die iets groter is, maar verschil is met binnen fietsen te doen), waardoor ik alleen het zadel naar beneden hoef te zetten. Ik denk dat het wel een belemmering gaat zijn om er even snel op te stappen, maar dat is natuurlijk persoonlijk en niet per se voor jullie ook het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:28
Je kunt dan beter een tweede naaf kopen, dan kun je je cassette gewoon laten zitten en hoef je alleen de adapter los te halen en trek je het geheel er vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik moet ook de derailleur iets afstellen als ik wissel tussen trainer en wiel. Dat vind ik zo’n tering werk dat ik voor een 2e fiets gegaan ben 😨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Sinds een paar weken overgestapt van een Tacx trainingsband(3 jaar oud) naar een Schwalbe Insider performer en verbaas mij enorm over de hoeveelheid troep die er vanaf komt. Het initiele kan ik mij nog wel voorstellen maar de band lijkt nu al vierkant te worden. Hebben jullie hier ervaring mee en/of is dit normaal gedrag van de Schwalbe?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k1q62SW/20200519-161931.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
@la_fusion Dat ziet er niet best uit... lijkt wel of je door het Smurfendorp bent gereden :o. Staat je trainer niet te strak tegen de band aan?

Tour for All Stage 4 ging best lekker. Een mooi PR van 52:38 op de Alpe du Zwift :D. Ik kan trouwens wel goed merken dat het warmer begint te worden, fietsbroek was aardig aan het soppen in het zweet :/

[ Voor 17% gewijzigd door Tranze op 19-05-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 19:51
ik krijg volgende week mijn 4e! vervangende wahoo trainer :/ wel prima klantenservice daar maar ik zou wel eens gewoon willen doortrappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:25
Nu Strava stopt met het vrije inzicht in segmenten lijkt me dit een goed moment voor Zwift om leaderboards te ontwikkelen voor de belangrijkste segmenten in Zwift (maar Zwift kennende krijg je een dikke middelvinger en laten ze nooit wat horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
haakjesluiten schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:28:
ik krijg volgende week mijn 4e! vervangende wahoo trainer :/ wel prima klantenservice daar maar ik zou wel eens gewoon willen doortrappen :+
Tegen welke issues loop je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Tranze schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Tegen welke issues loop je aan?
ze gaan allemaal stuk, ratelende geluiden, tikken. Lagers waarvan je hoort dat ze versleten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Balen zeg! Hopelijk nu de laatste keer omruilen, want als het werkt zijn het leuke apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ja zeker, maar vertrouwen wel een beetje kwijt als je 3 trainers achter elkaar krijgt die kapot zijn/gaan. Laatste heb ik gelijk weer ingepakt die was uit de doos al niet inorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Tranze schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:21:
@la_fusion Dat ziet er niet best uit... lijkt wel of je door het Smurfendorp bent gereden :o. Staat je trainer niet te strak tegen de band aan?

Tour for All Stage 4 ging best lekker. Een mooi PR van 52:38 op de Alpe du Zwift :D. Ik kan trouwens wel goed merken dat het warmer begint te worden, fietsbroek was aardig aan het soppen in het zweet :/
Niet strakker dan wat ik met de Tacx band deed en de eerste keer slipte de band ook een beetje. Tussen alle goede recensies over de band lees ik echter ook wat mindere berichten die overeenkomen met mijn ervaring helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 11:08
haakjesluiten schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:16:
Ja zeker, maar vertrouwen wel een beetje kwijt als je 3 trainers achter elkaar krijgt die kapot zijn/gaan. Laatste heb ik gelijk weer ingepakt die was uit de doos al niet inorde
Grappig - ik heb precies daarom geen Tacx gekocht maar wacht tot de Kickr Core weer op voorraad is.. maar als ik dit zo lees zit je nergens echt veilig (of jij trapt gewoon de hele dag 600 watt, dat kan natuurlijk ook!).

Wel fijn om te horen dat de klantenservice het goed oplost. Dat deed Tacx ook toen mijn 1e smart trainer stuk ging in 2016. Ze stuurden zonder overbodig gedoe gewoon een nieuwe 'motor' op en die deed het tot vorige maand prima :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wout19935 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:33:
Beetje vaag verhaal. Hoe bedoel je "past de tacx de weerstand niet meer aan"? Blijft deze dan staan? op 0? of op de laatste waarde? Welke software gebruik je? Heb je de laatste firmware op de Tacx staan? Wat gebeurt er als je handmatig de weerstand instelt? (indien je software dat kan).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ja filmpje opsturen en zonder gedoe gelijk aanbieden om hem te vervangen. Zelfs gratis upgrade van core naar kickr ‘18. Wel benieuwd wat ik nu krijg want ik kreeg een kickr 18’ omdat ze geen cores meer hadden

[ Voor 27% gewijzigd door haakjesluiten op 20-05-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 11:08
Ik zou gewoon lekker door blijven gaan tot je de KICKR BIKE krijgt ;-)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Haha ik ben op dit moment al heel blij met iets dat blijft werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Toch benieuwd wat voor onderhoud er aan een trainer moet plaatsvinden. Af en toe iets smeren of schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
SirLenncelot schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:51:
Toch benieuwd wat voor onderhoud er aan een trainer moet plaatsvinden. Af en toe iets smeren of schoonmaken?
ligt er aan welke trainer je hebt. Tacx Neo is in principe onderhoudsvrij maar dan nog kun je volgende wel doen https://support.garmin.co...oductID=701670&tab=topics
Ook via google kun je een boel tips vinden en dan mogelijk meer specifiek voor jouw setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik heb de knoop doorgehakt en van mijn vakantiegeld een Tacx Neo 2t gekocht. Ik ben nu de cassette aan het monteren en twijfel. Hopelijk vind ik hier hulp. Ik heb exact dezelfde cassette als mijn fiets Shimano 105 R7000 11 Speed 11-34. In de handleiding staat dat ik geen bijgeleverde spacer moet gebruiken. Bij de cassette zelf zit wel als eerst een ringetje en vervolgens het grootste tandwiel (en vervolgens steeds kleiner). Moet ik dat ringetje wel of niet mee monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Zapato schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:31:
Ik heb de knoop doorgehakt en van mijn vakantiegeld een Tacx Neo 2t gekocht. Ik ben nu de cassette aan het monteren en twijfel. Hopelijk vind ik hier hulp. Ik heb exact dezelfde cassette als mijn fiets Shimano 105 R7000 11 Speed 11-34. In de handleiding staat dat ik geen bijgeleverde spacer moet gebruiken. Bij de cassette zelf zit wel als eerst een ringetje en vervolgens het grootste tandwiel (en vervolgens steeds kleiner). Moet ik dat ringetje wel of niet mee monteren?
Nee, hoeft niet, is voor race 10 speed of MTB 10/11 speed.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayne_
  • Laatst online: 18-05 09:48
Hier staat wat meer gedetailleerde uitleg over het installeren van een cassette op de Tacx. Bij sommige 11-speed cassettes heb je wel een spacer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 13:12
Nu het toch over cassettes gaat:

Ik heb een tweedehands tacx voor een aardig prijsje kunnen inslaan.
Deze werd geleverd met een 10-speed cassette.
Op mijn racefiets staat een 11-speed (11-34).

Kan ik de cassette van de tacx laten staan (voor ERG-mode lijkt me dat wel, anders niet?) of monteer ik best ook gewoon een 11-speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe denk je dat een 10-speed cassette gaat werken op een 11-speed fiets? De afstand tussen de kransjes is immers anders. Gooi er gewoon een 11-speed cassette op.

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 23-05-2020 09:47 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 16:42
https://www.gta5-mods.com/scripts/gt-bike-v

Met deze mod is het mogelijk om je smart trainer te koppelen aan GTA V 😂

Iemand die dit wellicht eens kan testen?

Zie ook YouTube: Grand Theft Bike V - Bicycle training in GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 13:20
Vandaag maar voorlopig het Zwift abonnement bevroren/gepauzeerd. Mooie motivatie om verder buiten te rijden: frisse lucht, nieuwe routes... wie gaat ook zijn/haar Zwift abo pauzeren?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb er juist vandaag een genomen 😋 Maar dat komt vooral omdat ik nog steeds met Canyon bezig ben over een probleem met mijn buiten fiets. En mijn binnenfiets bezit inmiddels geen achterwiel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Tranze heb jij al iets gehoord van de fietselstedentocht binnen-editie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
SirLenncelot schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 06:44:
@Tranze heb jij al iets gehoord van de fietselstedentocht binnen-editie?
Nee nog niks :/, maar ze hebben nog een paar dagen.
In de week van 25 t/m 30 mei krijg je via de mail de laatste informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:55
NielsTn schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:55:
Vandaag maar voorlopig het Zwift abonnement bevroren/gepauzeerd. Mooie motivatie om verder buiten te rijden: frisse lucht, nieuwe routes... wie gaat ook zijn/haar Zwift abo pauzeren?
Dit verbaasd mij, in algemene zin, echt. Hoeveel mensen ondanks het prachtige weer nog steeds zitten te zweten op zwift. Ik fiets al 2 maanden buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Noxa schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:32:
[...]

Dit verbaasd mij, in algemene zin, echt. Hoeveel mensen ondanks het prachtige weer nog steeds zitten te zweten op zwift. Ik fiets al 2 maanden buiten.
Omdat het voor sommige mensen makkelijker is om binnen te fietsen, ze wellicht wat klachten hebben, ze wellicht een slapend kind hebben liggen, omdat ze geen zin hebben om door de drukte te moeten fietsen. Volgens mij vergeet ik nu nog een groot gedeelte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxcgRae5r2urWful3I0Q-8WQmTU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fNEI75g65ne3cUbCDHLrmiQI.jpg?f=user_large

Nee gekheid, ik heb momenteel dus even geen fiets voor buiten. Ben eigenlijk wel van plan om het indoor seizoen te beperken van november tot en met maart.

Al is het wel een stuk sneller en makkelijker om even een uurtje binnen op te stappen...

[ Voor 20% gewijzigd door SirLenncelot op 27-05-2020 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Ik vind het indoor is het een stuk makkelijker om een gestructureerd trainingsprogramma te draaien, vooral 's ochtends rond de klok van 6, dan heb ik echt nog geen zin om m'n hele kloffie aan te trekken, naar de schuur achter ons appartementencomplex te gaan etc... Nu is het bib aan én gaan! Soms zelfs nog even het ontbijt wegwerken tijdens de warming up van een workout. Lekker hard muziek aan via m'n oordoppen helpt ook enorm voor de motivatie. Oh en dan zijn er natuurlijk nog de virtuele bergen... hier in de buurt zijn wel wat heuveltjes in de duinen, maar dat haalt het niet bij de Alpe Du Zwift :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Fiets ook al ruim 2 maanden alleen nog maar buiten. Er zijn in die tijd misschien 3-4 buitjes gevallen, dus dat is geen reden om binnen te blijven.

Moet wel zeggen dat ik stiekem wel weer een beetje zin heb in dat het september/oktober wordt om weer te gaan Zwiften. Tot die tijd zal ik waarschijnlijk alleen maar buiten fietsen i.v.m. dat het binnen te warm is, maar ben het binnen trainen (competitie/races!!!) wel echt leuk gaan vinden.

Voor veel mensen kan ik me voorstellen dat binnen trainen ook in de zomer nog een goed alternatief is, jonge kids/weinig tijd. Een uurtje binnen kost je netto misschien 1:15u en geeft je een trainingwaarde alsof je 2u onderweg bent. Een buitenrit heeft meestal een lagere trainingswaarde en kost gewoon meer tijd met omkleden, fiets pakken, schoonmaken, onderhoud etc.

Misschien een idee om deze winter wat leuke Tweakers activiteiten te plannen? De Disaster Day workout staat nog op de planning, maar leuker is misschien een Tweakers sub-competitie in de Zwift NL races o.i.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:48:
[...]

Omdat het voor sommige mensen makkelijker is om binnen te fietsen, ze wellicht wat klachten hebben, ze wellicht een slapend kind hebben liggen, omdat ze geen zin hebben om door de drukte te moeten fietsen. Volgens mij vergeet ik nu nog een groot gedeelte.
Inderdaad dat.

Twee kleine kinderen hier en een vrouw die veel 's avonds werkt. Dan is zelfs soms al kunst en vliegwerk; eten, af/opruimen, kid1 naar bed, half uurtje to uurtje later kid2 naar bed, dan is 't zo half negen/negen.. omkleden.. als ik dan nog een uur-anderhalf uur wil trappen. Nu loop ik naar zolder, en kan ik los, als er iets is sta ik zo beneden.

Jaren geleden (pre-Zwift hype) ben ik dus eigenlijk alleen maar binnen gaan fietsen, paar maanden geleden de Neo Bike neergezet want net zo (misschien wel makkelijker) als je alleen binnenfiets (moest sowieso een nieuwe direct drive trainer komen).

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik Zwift, omdat ik en mijn vrouw vaak op hetzelfde tijdstip willen rijden en we kunnen de kids nog niet zo lang alleen laten. Bovendien ben ik eens per 4 weken standby voor het werk, dus als er issues zijn moet ik kunnen acteren. Ik ben bovendien een avondmens, dus als er eindelijk rust in de tent is, heb ik pas de rust om ff lekker wat te fietsen.
Abbo is al wel een poos geleden stopgezet inderdaad, begint nu echt wel heel warm te worden. Ik heb al een paar ritjes de tacx buiten gezet, met een briesje is dat wel okee.
Met de heel lange ritten is het wel handig dat je gewoon kunt afstappen, met gezin samen lunchen, en weer door.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
geek: Mod laat gamers op echte fiets met fietstrainer rondrijden in GTA V

Hoewel nog niet online, dan valt de wereld van Zwift toch flink tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik hoop wel dat Zwift (of een concurrent) de komende jaren flink af gaan kijken bij de game industrie. Hoe vet zou het zijn om een matchmaking systeem a la Counter Strike te hebben in Zwift, waarbij je gewoon een map kunt kiezen en o.b.v. je w/kg en gewenste intensiteit een race kunt joinen. De leukste races ontstaan toch als je met gelijkwaardige renners rijdt en het op koersen aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Half juni verloopt mijn Zwift account, dan laat ik het wel even gaan voor een paar maanden. Dan is het ook 's avonds lang genoeg licht om gewoon buiten te kunnen fietsen. Maar een druk werk en gezinsleven is voor mij wel de reden waarom ik nu nog steeds Zwift heb. Kost toch een pak minder tijd en je kunt ook een stuk gerichter en intensiever trainen in een kort tijdsbestek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:25:
[...]

Ik hoop wel dat Zwift (of een concurrent) de komende jaren flink af gaan kijken bij de game industrie. Hoe vet zou het zijn om een matchmaking systeem a la Counter Strike te hebben in Zwift, waarbij je gewoon een map kunt kiezen en o.b.v. je w/kg en gewenste intensiteit een race kunt joinen. De leukste races ontstaan toch als je met gelijkwaardige renners rijdt en het op koersen aankomt.
ik doe nooit races, maar dit kan volgens mij toch via de companion app? Dan kun je je inschrijven op een watt/kg categorie. Of is je punt juist dat je je dan ook voor zwakkere categorieën kunt inschrijven terwijl dat in games vaak niet mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
SirLenncelot schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:17:
[...]

ik doe nooit races, maar dit kan volgens mij toch via de companion app? Dan kun je je inschrijven op een watt/kg categorie. Of is je punt juist dat je je dan ook voor zwakkere categorieën kunt inschrijven terwijl dat in games vaak niet mogelijk is?
Klopt. Het nummer #1 issue in Zwift op dit moment (naast mensen die de boel bewust flessen door een foutief gewicht in te vullen of één of andere mod/hack te gebruiken) is dat mensen zich inschrijven in lagere categorieën. De gedachtegang is vaak dat een A of B renner het een keer rustig aan wil doen en zich daarom inschrijft voor de C of D categorie. 15 seconds in en de adrealine/verleiding neemt de overhand, of de renner spaart zich tot de finale en legt dan iedereen erop.

Dat is gewoon uitermate vervelend en elke race zijn er wel 2 of 3 wat genoeg is om een eerlijk wedstrijdverloop te verstieren.

D.m.v. een matchmaking systeem o.b.v. Zwiftpower lijkt me dat relatief simpel te voorkomen. Mogelijk kun je dan nog steeds aangeven dat je rustig aan wilt doen (daar zijn naar mijn mening group rides voor), maar als je dan halverwege besluit er toch een wedstrijd van te maken dan rijdt je in ieder geval nog met potentieel gelijkwaardige renners.

Deze matchmaking issues kun je volgens mij 1-op-1 bijna overnemen uit Battlefield, Counter-Strike etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Weet iemand heel toevallig of er een winkel is die de Tacx Neo bike snel kan leveren? Lijkt echt lastig te zijn om die dingen geleverd te krijgen (net als de Wahoo Kickr bike etc)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Requiem19 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:52:
Weet iemand heel toevallig of er een winkel is die de Tacx Neo bike snel kan leveren? Lijkt echt lastig te zijn om die dingen geleverd te krijgen (net als de Wahoo Kickr bike etc)....
Je kan correct even bellen: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=585236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Die heb ik toevallig gesproken. Ik zag 'direct leverbaar', maar hij gaf telefonisch aan begin juli pas.

Op zich beter dan '12go biking', die gaven aan dat het pas najaar zou worden. Krijgen er af en toe wat binnen, maar hebben flinke rij aan back orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Requiem19 Zou je niet nog even wachten tot de volgende generatie?

Vind die Tacx en met name Wahoo bikes ook wel interessant maar er vanuitgaande dat je al 1 of 2 fietsen hebt staan, nog wel flink aan de prijs voor wat je krijgt. De Wahoo lijkt me al iets meer future proof met de ingebouwde climb, maar ik verwacht dat de komende jaren er nog wel een paar slagen te maken zijn op de interactieve trainer markt (o.a. het sturen) en/of dat de prijzen gaan dalen. Met Stages, Wattbike, Wahoo, Tacx etc. zijn er ineens al flink wat merken die zullen vechten voor marktaandeel.

Op fiets.nl is er al iets meer info rondom bestellingen en vanuit gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Het is voor mn moeder en niet voor mij haha.

Wil haar aan het Zwiften krijgen, maar nu ik verder zit te zoeken zie ik ook andere trainers die Zwift compatible zijn en wat minder kosten (maar nog steeds veel :()

Kettler Racer S, Life Fitness IC6, Life Fitness IC7, Life Fitness IC8 & de Kettler ERGO C12

https://fitwinkel.nl/blog/13/blogzwift.html

Zo'n Life Fitness IC6 is ook al 2300. Kettler Racer S is het goedkoopste, maar dan moet je geloof ik zelf de weerstand aanpassen de hele tijd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Haha, daar ga ik mijn vingers niet aan branden :+.

Tenzij je per se wilt Zwiften, zijn er volop goedkopere alternatieven. Ik snap wel dat iets als Zwift juist een middel kan zijn om te gaan fietsen, maar ik vind het allemaal nog niet op een dusdanig niveau dat een niet-liefhebber er makkelijk mee om kan gaan of zo'n investering zou moeten doen. In de sportscholen staan ook al jaren machines met ingebouwde workouts die ongetwijfeld goedkoper zijn.

Tel daarbij op het oerwoud aan programma's, maandelijkse kosten, kleding, schoenen, defecte hardware, niet meest gebruiksvriendelijke software en het feit dat Wahoo/Tacx kort geleden nog betrokken zijn geweest bij de overnames van/door Garmin en Sufferfest etc. en ik zou simpelweg nog even wachten tot de markt zich iets gevormd heeft. Tot die tijd koop je voor €2.5k een oké racefiets, powermeter en Core/Neo zodat je binnen én buiten gericht kunt trainen.

Eén voordeel is dat die Tacx bikes erg in trek zijn en hun waarde wel redelijk vasthouden de komende jaren (maar datzelfde geld voor een racefiets+powermeter+Neo). Als het over 2 jaar niet bevalt of er komt iets beters kun je zonder al te veel afschrijving alsnog upgraden.

Edit: Ik vraag me ook af hoe leuk Zwift is voor een niet-wielrenner(?) als je er vervolgens genadeloos hard afgereden wordt. Zonder doel doet niemand die workouts voor z'n plezier, dus je moet al wel een enthousiasteling zijn om plezier uit Zwift of TR te halen lijkt mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 27-05-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik stond op een geven moment overal wel op een lijst, behalve bij 12Go die belde ik praktisch elke week omdat die niet lijstjes doen (officieel, misschien als je naar de winkel rijd, maar die is niet direct om de hoek) dat is op dit moment de manier om er een te krijgen. Uit eindelijk heb ik hem via een zaken relatie ergens anders vandaan gehaald (en prompt krijg ik o.a. van Van Bon een mailtje dat ze er een hadden :? ) Uitlevering is dramatisch zal je van iedereen horen en zaken weten zelf ook niet echt wanneer ze komen...

Ik ben er blij mee, maar zoals al gezegd, als ‘t voor ‘een beginner’ is weet ik niet of ik die 2700 neer zou leggen. Begin dan eens met een eenvoudige wheel-on en een leuke fiets en dan misschien met ‘echte’ routes ipv Zwift anders is de lol er misschien snel vanaf. (persoonlijk vind ik real life videos leuker om te rijden)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dank voor het delen van je ervaring!

Goede punten dat het misschien voor een beginner wel echt overkill is. Als tweaker neig je er stiekem gewoon naar om maar gelijk iets 'goeds' te kopen. Ik vind het moeilijk om mn geld uit te geven aan medium dingen.

Ik heb de oplossing bedacht, denk ik.

Ik ga voor de Concept2 Ergbike. Die kan ook met Zwift. Kan ik af en toe samen met mn moeder virtueel rondje fietsen. Je moet wel zelf de weerstand veranderen, maar voor haar maakt dat allemaal niet zoveel uit misschien. Daarnaast is zo'n Conceptbike lekker degelijk, weinig frutsels en kun je er ook eenvoudig zonder Zwift op fietsen.

Mocht ze hem niet gebruiken, dan heb ik alvast het eerste apparaat voor m'n eigen Crossfit gym in mn garage...

Afbeeldingslocatie: https://www.concept2.nl/files/images/bikeerg/slides/bikeerg-female.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
@SirLenncelot Ik kreeg zojuist de info binnen. Niemand minder dan Berber Bergsma is mijn ride leader. Ga mijn best doen om haar bij te houden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19-05 14:11

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien zou ik eerlijk gezegd dat eerder voor een watt bike gaan eigenlijk, hoewel die volgens mij niet met Big Ring of Zwift samen gaan, is mijn ervaring dat dat wel veel meer 'echt trainen' is. Maar goed, sowieso heel persoonlijk, en als 1e indoor set-up net zo overkill als de Neo Bike of soortgelijke. Ik heb de Neo Bike vooral 'omdat het kan', is een stuk stiller dan het geratel met van de ketting en vooral dat was erg fijn (vind mijn vrouw, maakt voor mij weinig uit...). En het is een mooi apparaat hoor, maar als de Kickr die ik had wat stiller was geweest was dat ook ruim voldoende geweest.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Watt bike atom bedoel je? Of zo'n Wattbike abbo?

Beiden volgens mij niet leverbaar op dit moment..

Die Concept2 bike was ook al uitverkocht, maar kon nog een gebruik model op de kop tikken met wat korting. Kortom, geregeld. Erg benieuwd of een dame van 63 dit überhaupt wat gaat vinden, ze heeft nog geen idee dat deze fiets haar kant op komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumste
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-12-2024
Foutje, zag te laat dat het over een bike ging... heb enkel een NEO2T trainer.
Excuses.... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Tumste op 27-05-2020 18:39 ]

Tesla M3 LR AWD 19" | Solid Black | Black Interior | FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:18
Requiem19 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:16:
Erg benieuwd of een dame van 63 dit überhaupt wat gaat vinden, ze heeft nog geen idee dat deze fiets haar kant op komt :P
Heeft je moeder eigenlijk ooit de wens uitgesproken dat ze met je mee wil fietsen? Want het komt een beetje over alsof je haar probeert te veranderen en dat eindigt natuurlijk in teleurstellingen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
MrAngry schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:50:
[...]

Heeft je moeder eigenlijk ooit de wens uitgesproken dat ze met je mee wil fietsen? Want het komt een beetje over alsof je haar probeert te veranderen en dat eindigt natuurlijk in teleurstellingen.
De dokter heeft het advies uitgesproken dat ze moet gaan fietsen en wandelen. Nu de dokter het zegt is ze overstag, dus dit is het moment denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Tranze schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:48:
@SirLenncelot Ik kreeg zojuist de info binnen. Niemand minder dan Berber Bergsma is mijn ride leader. Ga mijn best doen om haar bij te houden :D
Yes, ik fiets met Lieuwe Westra. Maar had me voor de 2,5w/kg groep ingeschreven, dus bijhouden zal wel te doen zijn.

Vind de pauzes wel vreemd verdeeld, sommige heel dicht bij elkaar, kijken of ik die gewoon over kan slaan. Ook denk ik dat ik ergens halverwege een wat langere pauze neem... heb er in ieder geval veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
SirLenncelot schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Yes, ik fiets met Lieuwe Westra. Maar had me voor de 2,5w/kg groep ingeschreven, dus bijhouden zal wel te doen zijn.

Vind de pauzes wel vreemd verdeeld, sommige heel dicht bij elkaar, kijken of ik die gewoon over kan slaan. Ook denk ik dat ik ergens halverwege een wat langere pauze neem... heb er in ieder geval veel zin in!
haha Lieuwe Westra, ik heb ooit een ZwiftNL groepsrit gedaan die ook 2,5W/kg was met Lieuwe als groepsleider. Na een paar minuten 4-5 w/kg getrapt te hebben was Lieuwe de hele groep kwijt. Het is maar de vraag of je hem bij gaat houden en als echte Fries lijkt hij ook geen Nederlands te verstaan wanneer je hem vraagt om zich aan de 2,5w/kg te houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Haha daar was ik al bang voor, maar met 200 man die hetzelfde rondje van 17 km 14 keer gaan rijden kan ik vast wel iemand vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
SirLenncelot schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:45:
Haha daar was ik al bang voor, maar met 200 man die hetzelfde rondje van 17 km 14 keer gaan rijden kan ik vast wel iemand vinden
Ik moet tussen de 2.5 en 3 trappen, dus als ik het niet meer trek dan kom je mij wel tegen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Net oefenrondje gedaan met het groepje voor maandag. Ging uitstekend met 2,49 watt/kg gemiddeld. Wel lastig, blijkbaar zat er ook iemand van 60kg in de groep, die moest echt flink trappen, op zo’n vlak parcours zorgT watt/kg voor veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
In de nieuwe Zwift update wel wat prima features. https://forums.zwift.com/t/game-update-may-28th-2020/465450

Met name het filteren van chat tot event only is een fijne toevoeging.

Maakt het selecteren van een andere bike veel verschil in Zwift? Er zijn ook nog veel bikes met exact dezelfde sterren-stats.

Edit: zijn er nu opeens veel meer bikes in het spel?

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 29-05-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik zit te wachten tot ze een nieuwe wereld openen... is wel weer eens tijd eigenlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Niet onder de indruk, merendeel van de updates zijn gerelateerd aan nieuwe events danwel bugfixes. Maar een nieuwe menu-structuur hebben ze nog steeds niet opgezet

Iets nieuws zou wel weer een keer fijn zijn, er is volgens mij genoeg mogelijk in Watopia qua uitbreiding. Rondje om de Alpe met daarbij een nieuwe beklimming omhoog bijvoorbeeld

[ Voor 32% gewijzigd door Blik1984 op 29-05-2020 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
het lijkt mij juist goed dat ze eerst de bugs zo veel mogelijk oplossen. Door het recent toegenomen aantal gebruikers had Zwift weer ouderwets veel problemen. Persoonlijk baal ik 10x meer wanneer ik een keer niet kan Zwiften dan dat er niet meer routes zijn of dat het menu nog steeds ruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb nog noit problemen met toegang of connectiviteit ondervonden moet ik bekennen.
De Meetup functies vind ik wel heel interessant maar als betalend lid (meer dan een jaar nu) wil ik meer dan een paar bug fixes en die Meetup functionaliteit.

Inderdaad een normaal "game landing menu" is echt een must nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
BartNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:38:
het lijkt mij juist goed dat ze eerst de bugs zo veel mogelijk oplossen. Door het recent toegenomen aantal gebruikers had Zwift weer ouderwets veel problemen. Persoonlijk baal ik 10x meer wanneer ik een keer niet kan Zwiften dan dat er niet meer routes zijn of dat het menu nog steeds ruk is.
Ik heb nog nooit problemen gehad met opstarten, en heb er eigenlijk ook alleen maar wat van gehoord toen er 20.000+ man tegelijk aan het Zwiften waren. En uiteraard hoort bugfixing er ook bij, maar dat is ongeveer het enige wat ze doen tegenwoordig. Ik vind dat je bugfixes gewoon tussendoor via een update moet oplossen, en maandelijkse updates mogen echt wel wat meer inhoud bevatten dan wat het nu is. Het feit dat er al maanden geleden is vermeldt dat ze aan een nieuw menu aan het werk zijn en er nu nog steeds niks verbeterd is, vind ik als betaling lid best wel een farce. Er zijn ook een aantal features waar al maandenlang om gevraagd wordt op het Zwift forum, en waar uberhaupt nog nooit een reactie is gekomen vanuit Zwift.

En ik zal het nog maar niet hebben over mijn customer service ervaring de afgelopen maand omdat ze onterecht mijn account hadden afgesloten. 1.5 maand en 7 mailtjes verder en het is nog steeds niet volledig opgelost. Terwijl het niet veel moeilijker had moeten zijn dan account verlengen met 2 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Blik1984 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:16:
[...] Er zijn ook een aantal features waar al maandenlang om gevraagd wordt op het Zwift forum, en waar uberhaupt nog nooit een reactie is gekomen vanuit Zwift. En ik zal het nog maar niet hebben over mijn customer service ervaring
dat is zeker zo maar naar mijn idee wel in lijn met de ontwikkeling van Zwift. Zwift draait sinds 2016 commercieel en ontwikkeld zich denk ik sneller dan ze gedroomd hadden. Aanvankelijk ging er heel veel mis en leek de ontwikkeling traag. In 2019 hadden ze de boel denk ik redelijk onder controle totdat in 2020 het aantal Zwift gebruikers explodeerde.
Ik denk dat ze nu een heel andere uitdaging hebben dan in 2019. In 2019 was het streven om Zwift aantrekkelijker te maken door nieuwe features, social events en verbeteringen. In 2019 zag je dat ook terug. Nu hebben ze ineens zo veel meer gebruikers dat ze vooral moeten zorgen dat de basis werkt. Dat de customer service nu overbelast is lijkt mij ook wel logisch. Anderzijds zou je denken dat ze de PR en marketing nu veel minder nodig hebben en dat ze die mensen nu voor customer services kunnen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
BartNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:32:
[...]

dat is zeker zo maar naar mijn idee wel in lijn met de ontwikkeling van Zwift. Zwift draait sinds 2016 commercieel en ontwikkeld zich denk ik sneller dan ze gedroomd hadden. Aanvankelijk ging er heel veel mis en leek de ontwikkeling traag. In 2019 hadden ze de boel denk ik redelijk onder controle totdat in 2020 het aantal Zwift gebruikers explodeerde.
Ik denk dat ze nu een heel andere uitdaging hebben dan in 2019. In 2019 was het streven om Zwift aantrekkelijker te maken door nieuwe features, social events en verbeteringen. In 2019 zag je dat ook terug. Nu hebben ze ineens zo veel meer gebruikers dat ze vooral moeten zorgen dat de basis werkt. Dat de customer service nu overbelast is lijkt mij ook wel logisch. Anderzijds zou je denken dat ze de PR en marketing nu veel minder nodig hebben en dat ze die mensen nu voor customer services kunnen inzetten.
Je kunt het niet alleen maar ophangen aan de huidige drukte op Zwift. Het merendeel van de populaire feature requests staan al meer dan een jaar open zonder dat daar ooit een reactie op is gekomen vanuit Zwift (denk aan flexibele trainingsplannen, family plans, betere menustructuur, etc.). De explosie van members is pas vanaf maart op gang gekomen.

En een vertraagde reactie op een case vanuit Customer Care vind ik niet raar, ik heb 2 weken moeten wachten tot ik een reactie kreeg. Dat vind ik helemaal niet zo erg. Maar drukte bij Customer Care is geen excuus voor een werkelijk waar belabberde afhandeling. Ik bedoel, een case behandelen van iemand waarbij zijn account per abuis anderhalve maand te vroeg is afgesloten moet niet zo heel moeilijk zijn. Je geeft hem 2 promocodes van een maand via de mail en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Volgens diverse geruchten stonden er allerlei nieuwe courses gepland rondom de grote rondes en het WK. Wellicht dat zie die samen met de events uitgesteld hebben.

En ik ben al blij met dat de. Hat gefilterd kan worden tijdens events, maar ze zouden nog een hoop kunnen doen aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van anderen tijdens social rides. Of workouts beter op het parcours afstemmen. Of meer challenges/gamification toevoegen. En nog 1000 dingen inderdaad.

En die menu structuur is wel heel schraal inderdaad, dat kan echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Blik1984 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:05:
[...]Je kunt het niet alleen maar ophangen aan de huidige drukte op Zwift.
behalve dan dat de drukte ook een succesindicator is. Mijn idee is waarom zou Zwift wat veranderen als het al storm loopt?
Dat er van alles mis is en beter kan begrijpt iedereen die Zwift gebruikt. Maar wanneer ik een concurrerend platform probeer weet ik niet hoe vlug ik weer terug ben bij Zwift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
BartNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:18:
[...]

behalve dan dat de drukte ook een succesindicator is. Mijn idee is waarom zou Zwift wat veranderen als het al storm loopt?
Dat er van alles mis is en beter kan begrijpt iedereen die Zwift gebruikt. Maar wanneer ik een concurrerend platform probeer weet ik niet hoe vlug ik weer terug ben bij Zwift ;)
Begrijp me goed, Zwift is leuk en voor mij het te preferen platform. Maar je moet ook de voorsprong vast weten te houden, en dat doe je niet door je userbase te verkwanselen en te negeren. Het zijn namelijk geen onlogische verbeteringen die worden voorgesteld. Ik ken mensen die gestopt zijn met Zwift omdat ze geen flexibel trainingsplan kunnen afmaken omdat de training die ze wilden doen nog gelocked was voor een uurtje.

Maar voorlopig ga ik gewoon in september weer Zwiften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Naja er komt nu ook wel wat concurrentie om de hoek kijken hoor. Zwift kan niet stil blijven staan. Overigens heb ik het grootste deel van de winter sowieso al met TrainerRoad doorgebracht. Dat is wel een heel ander concept dan Zwift maar ik ken weinig mensen die beide tegelijk aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Voor mensen die nog op zoek zijn naar een nieuwe ventilator, bol.com heeft een aantal ventilatoren (en airco’s) in de aanbieding vandaag
Pagina: 1 ... 38 ... 158 Laatste