Tnx Bart! Ik wil een trainer die ik lang ga gebruiken ook als ik afgevallen ben. Ik zat zelf aan de Wahoo Kickr CORE of de ELITE DIRETO X omdat deze stil zijn. Ik ga de Tacx Neo Smart T2800 van marktplaats bestuderen! En het verband tussen vermogen en trapfrequentie!BartNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:59:
qua fiets binnen is aluminium prima. Normale wielen zijn tot 130kg wel gangbaar en inderdaad geen dure lichtgewicht spullen kopen. daar heb je binnen ook niets aan.
Qua trainer heb je misschien juist wel wat aan een wat duurder model. Bij jouw gewicht trap je al bij relatief weinig conditie een hoog absoluut piek vermogen. Wanneer het puur voor de conditie is maakt het niet uit maar wanneer je realisme wilt kun je het beste een trainer kopen die dat hoge vermogen over een zlo breed mogelijke trapfrequentie aan kan. Dat zijn helaas de duurdere trainers.
https://link.marktplaats.nl/m1536937500 lijkt mij prima koop!
Tip; dit soort trainers zijn mega populair bij oplichters, ga hem dus ALTIJD ophalen, ongeacht hoe ver je ervoor moet rijdentombom123 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:12:
[...]
Tnx Bart! Ik wil een trainer die ik lang ga gebruiken ook als ik afgevallen ben. Ik zat zelf aan de Wahoo Kickr CORE of de ELITE DIRETO X omdat deze stil zijn. Ik ga de Tacx Neo Smart T2800 van marktplaats bestuderen! En het verband tussen vermogen en trapfrequentie!
Dat is fijn om te weten! Dank!!!!!!!mvds schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:16:
[...]
Tip; dit soort trainers zijn mega populair bij oplichters, ga hem dus ALTIJD ophalen, ongeacht hoe ver je ervoor moet rijden
Ook bij een wheel-on trainer zit je gewicht niet op het wiel zelf trouwens. En bij een Bushido of Genius bijvoorbeeld, kan je gegarandeerd al je wattjes kwijt hoor.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ook iets waar je rekening mee kan houden is waarmee je hem wilt gebruiken! Veel trainers zijn namelijk erg beperkt qua bluetooth. Mocht je hem willen gebruiken met een apple tv, telefoon of tablet dan moet je vaak kiezen welke sensoren je wilt koppelen omdat je maar 2 verbindingen kan leggen via BT en je trainer er zelf al een nodig heeft en je daarnaast nog cadans en hartslag wilt weten en dan moet je dus kiezen tussen die twee.
Als je een pc gaat gebruiken kan je beter een ANT+ dongel kopen (paar euro via ome Ali) want dan kan je wel alle sensoren koppelen.
De Elite Suito kan zijn sensoren over één BT verbinding sturen en kan je dus wel op een tablet enzo gebruiken naast nog een hartslagmeter.
Als je een pc gaat gebruiken kan je beter een ANT+ dongel kopen (paar euro via ome Ali) want dan kan je wel alle sensoren koppelen.
De Elite Suito kan zijn sensoren over één BT verbinding sturen en kan je dus wel op een tablet enzo gebruiken naast nog een hartslagmeter.
Nee, maar ik zie geen redenen om na 3x oefenen op de fiets te springen en naar buiten te gaan. Tenzij je verkouden bent natuurlijk.tombom123 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:54:
[...]
Tnx! Ik ga niet buiten fietsen met de fiets. Op de Kickr Core of de ELITE DIRETO X gebruik je geen achterwiel. deze haal je eraf. de voorwiel draait niet. Is het dan alsnog belangrijk te investeren in een goed voorwiel?
Wahoo Kickr (Core) stuurt dit ook via één channel door, zodoende je ook een HR BT sensor kunt koppelen. Ik werk toch op deze manier op de Apple TV 4K.mvds schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:26:
Ah, dat de Kickr dit ook kan wist ik niet!RigolleM schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:04:
[...]
Wahoo Kickr (Core) stuurt dit ook via één channel door, zodoende je ook een HR BT sensor kunt koppelen. Ik werk toch op deze manier op de Apple TV 4K.
Via een update vorig jaar in september: YouTube: Wahoo Adds Cadence Support to 2018 Kickr / Kickr Core
Nou, heel veel wielen gaan tot 110 kilo hoor. Maar, op een trainer, die natuurlijk stil staat en zeker geen grindpaden-klinkerweg-asfalt-gatindeweg-drempel-asfalt te verduren heeft maakt dat amper wat uit.BartNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:59:
qua fiets binnen is aluminium prima. Normale wielen zijn tot 130kg wel gangbaar en inderdaad geen dure lichtgewicht spullen kopen. daar heb je binnen ook niets aan.
Qua vermogen trap je als je zwaarder bent niet zozeer meer, alleen krijgt je materiaal wat meer te verduren. Omdat ik zwaar ben en daardoor fietsen meer moeite kost trap ik geen 400 watt hoor. Maar ja, iemand van 70 die 3 watt/kilo trapt zit op 210, als ik 3watt/kilo weet te halen trap ik 300+. Dus in die zin is een stevige trainer die wat meer kan hebben wel de investering waard.
Exact expert nodig?
maar wielen tot 120kg zijn zeker bij de goedkopere wielen wel goed verkrijgbaar. 130 moet je inderdaad wel even zoeken.Crazy D schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:34:
[...]
Nou, heel veel wielen gaan tot 110 kilo hoor. Maar, op een trainer, die natuurlijk stil staat en zeker geen grindpaden-klinkerweg-asfalt-gatindeweg-drempel-asfalt te verduren heeft maakt dat amper wat uit.
Dat laatste is ook wat ik zeg? Daarbij gaat het om piekvermogen. Zelf trap ik 30s ruim 700W en piek 1300W terwijl mijn FTP rond de 2,5-2,7 zit. Iemand van 70 kg met eenzelfde FTP trapt op die korte pieken waarschijnlijk ook 25% mindere vermogens en heeft dus een minder krachtige trainer nodig.Qua vermogen trap je als je zwaarder bent niet zozeer meer, alleen krijgt je materiaal wat meer te verduren. Omdat ik zwaar ben en daardoor fietsen meer moeite kost trap ik geen 400 watt hoor. Maar ja, iemand van 70 die 3 watt/kilo trapt zit op 210, als ik 3watt/kilo weet te halen trap ik 300+. Dus in die zin is een stevige trainer die wat meer kan hebben wel de investering waard.
Zo'n Kickr Core (waar het om ging dacht ik) kan vlgs mij tot 1800 watt.
Ik denk niet dat er veel zolderkamer indoor bikers zijn die dat redden?
die 1800 watt is bij een bepaalde snelheid die je bergop niet gaat halen. Wanneer je maar 5 km/h gaat zal dat maximale vermogen veel lager zijn. Denk wel dat zowel de Kickr Core als Elite Direto X beide op dit punt al prima trainers zijn.Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:10:
Zo'n Kickr Core (waar het om ging dacht ik) kan vlgs mij tot 1800 watt.
Persoonlijk zou ik bij de keuze tussen deze twee de Wahoo kopen.
Die 1800 watt is dan als je een grote versnelling draait bedoel je? En als je een kleine versnelling draait moet er relatief gezien meer weerstand geleverd worden? (ik niet helemaal snap).BartNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:59:
[...]
die 1800 watt is bij een bepaalde snelheid die je bergop niet gaat halen. Wanneer je maar 5 km/h gaat zal dat maximale vermogen veel lager zijn. Denk wel dat zowel de Kickr Core als Elite Direto X beide op dit punt al prima trainers zijn.
Persoonlijk zou ik bij de keuze tussen deze twee de Wahoo kopen.
Qua erg mode zou het sws niet moeten uitmaken denk ik?
@tombom123 Ik durf er wel een 10tje op te zetten dat dit scam is. Uithoek van Nederland, foto’s die mij erg bekent voorkomen van voorgaande jaren, te lage prijs. Ik zou deze buitenkans links laten liggen of iig met 3 man gaan ophalen (kans dat dit niet kan). Geen idee of het zo is, maar rode vlaggetjes gaan omhoog bij dit soort advertentiesmvds schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:16:
[...]
Tip; dit soort trainers zijn mega populair bij oplichters, ga hem dus ALTIJD ophalen, ongeacht hoe ver je ervoor moet rijden
Klopt, diep in Limburg of hoog in Groningen zijn vaak locaties die oplichters kiezen in de hoop dat mensen voor verzenden kiezen.Holk schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:20:
[...]
@tombom123 Ik durf er wel een 10tje op te zetten dat dit scam is. Uithoek van Nederland, foto’s die mij erg bekent voorkomen van voorgaande jaren, te lage prijs. Ik zou deze buitenkans links laten liggen of iig met 3 man gaan ophalen (kans dat dit niet kan). Geen idee of het zo is, maar rode vlaggetjes gaan omhoog bij dit soort advertenties
En deze gaat meestal voor rond de 8 a 900 weg, dus €550 is wel aan de (erg) lage kant
ik heb de link uit mijn post alvast weggehaald. Wat ook verdacht is dat wanneer je op de naam van de verkoper klikt je niet normale link naar zijn Marktplaats advertenties krijgt?Holk schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:20:
[...]
@tombom123 Ik durf er wel een 10tje op te zetten dat dit scam is. Uithoek van Nederland, foto’s die mij erg bekent voorkomen van voorgaande jaren, te lage prijs. Ik zou deze buitenkans links laten liggen of iig met 3 man gaan ophalen (kans dat dit niet kan). Geen idee of het zo is, maar rode vlaggetjes gaan omhoog bij dit soort advertenties
Off-topic: vraag me af of adverteerder weet dat ie de Neo niet zo moet gebruiken..
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
er zijn twee grijze gebieden bij trainers.Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:17:
[...]
Die 1800 watt is dan als je een grote versnelling draait bedoel je? En als je een kleine versnelling draait moet er relatief gezien meer weerstand geleverd worden? (ik niet helemaal snap).
Qua erg mode zou het sws niet moeten uitmaken denk ik?
Eerste is het maximale vermogen. Dit maximale vermogen wordt bij een snelheid (eigenlijk de snelheid van je (virtuele) achterwiel opgegeven. Hoe hoger die snelheid hoe meer weerstand een trainer kan genereren. Bij een heel lage snelheid kunnen ze veel minder vermogen simuleren. Bij de goedkopere wheel-on trainers kun je al makkelijk meer dan het maximale vermogen en minder dan het minimale vermogen bij een bepaalde snelheid trappen. Daardoor voelt zo'n trainer niet realistisch.
Tweede is de maximale helling. Die geldt eigenlijk alleen bij een bepaald gewicht van de berijder. Standaard gaan ze geloof ik uit van 75kg. Stel dat je 1,5 zo zwaar bent en koopt een trainer die zegt 15% te kunnen simuleren zal de maximale helling waarschijnlijk nog maar 10% zijn.
Moderne direct drive trainers zijn wel zo krachtig dat bovenstaande niet snel een issue is maar wanneer je 100+kg bent wel iets om rekening mee te houden. Bij een gesimuleerde steile klim kun je nog steeds wel in probleem gebied (te weinig gesimuleerde weerstand) van je trainer komen. Mijn Tacx Neo heeft in dat gebied last van virtuele wiel slip.
Weer een Bkool ritje gedaan, gaat toch echt niet mijn platform worden. De video’s van beklimmingen zijn leuk, maar ik kan echt niet wennen aan de onrealistische wijze van doorgeven van stijgingspercentages. Zo zat er net in de Aspin opeens een stuk van 33% en ook nog 75 meter van ruim 20%. Duidelijk een fout in het bestand, maar desondanks zit het erin en wordt het niet vantevoren getest en eruit gehaald. Ook heb ik het gevoel dat de percentages te zwaar worden doorberekend. Ik zit bij 7%-8% echt al te harken op het kleinste kransje, en dat is in het echt zeker niet.
Toch maar eens BigRingVR proberen binnenkort
Krijg steeds reclame (maar ben al lid dus verwijder het steeds..) dat ze ritten voor iedereen aanbieden. Of de manier van filmen je bevalt is persoonlijk en hangt erg af van de rit. Maar ik vind het gevoel qua weerstand wel goed overeenkomen met beeld, en als ik de klim ken en 'm herinner, ook wel met de werkelijkheid.Blik1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:28:
Exact expert nodig?
Mijn idee. Ik heb niet gekeken of de Tacx software alleen met Tacx trainers werkt, ik zou haast zeggen van niet, maar je weet 't niet. Maar persoonlijk vind ik dat toch wel erg goed werken allemaal. Mooie routes (1st person view) en realistische feedback, niet van die rare blokken met stijgingspercentages. Enige wat ik mis, al eerder aangegeven, als je een route fiets zie je wel hoeveel andere mensen die route fietsen. Op het overzicht zie ook waar ze zijn, maar in de 'video' niet, dat had de (oude) desktop applicatie wel (gebruik nu iPad, werkt ideaal)Blik1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:28:
Weer een Bkool ritje gedaan, gaat toch echt niet mijn platform worden.
Ik ben van plan om ook nog eens een keer te kijken naar FulGaz (mede omdat die een family abo hebben, scheelt toch weer) maar ik heb 't idee dat dat iets minder 'professioneel' is dan Tacx.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Getest met een Wahoo trainer maar Tacx software werkt niet lekker met de Wahoo. Op zich ziet hij de trainer wel en geeft hij power door maar ik heb geen mogelijkheid gevonden om ERG aan te zetten. En dat is voor mij net het belangrijkste ivm interval en sprint training blokjes.dizzytal schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:52:
[...]
Mijn idee. Ik heb niet gekeken of de Tacx software alleen met Tacx trainers werkt, ik zou haast zeggen van niet, maar je weet 't niet. Maar persoonlijk vind ik dat toch wel erg goed werken allemaal. Mooie routes (1st person view) en realistische feedback, niet van die rare blokken met stijgingspercentages. Enige wat ik mis, al eerder aangegeven, als je een route fiets zie je wel hoeveel andere mensen die route fietsen. Op het overzicht zie ook waar ze zijn, maar in de 'video' niet, dat had de (oude) desktop applicatie wel (gebruik nu iPad, werkt ideaal)
Ik ben van plan om ook nog eens een keer te kijken naar FulGaz (mede omdat die een family abo hebben, scheelt toch weer) maar ik heb 't idee dat dat iets minder 'professioneel' is dan Tacx.
net als @Crazy D ben ik ook BigRingVR gebruiker en ervaar ik het ook als realistisch. Ik gebruik het zoals ik ook wel buiten een rit in mijn eentje doe met als voordeel dat ik direct een aansprekende route kan rijden. Voor mijn gebruik is het enige nadeel dat de video's vanaf een auto worden gefilmd bij een snelheid die ik bergop bij lange na niet haal. Daardoor bewegen wielrenners en voetgangers, die dan toevallig in beeld zijn, in slow motion.Blik1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:28:
Voordeel vind ik dat je direct kunt kiezen uit bijna 400 ritten waaronder aansprekende klassiekers als Alpe dHuez, passo Stelvio, Monte Zoncolan, Amstel Gold en Luik Bastenaken Luik.Laatste beide zijn dan niet de complete rit maar etappe's van 20 tot 60km
Gisteren een auto"ritje" gemaakt van in totaal (heen + terug) ongeveer 500km om een mooie, z.g.a.n. Elite Suito op te halen. Vandaag een heel kort ritje gedaan, prachtig apparaat hoor! Hier ga ik vele plezierige kilometers op maken!
Mooi ding! Welke software ga je gebruiken?mvds schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:28:
Gisteren een auto"ritje" gemaakt van in totaal (heen + terug) ongeveer 500km om een mooie, z.g.a.n. Elite Suito op te halen. Vandaag een heel kort ritje gedaan, prachtig apparaat hoor! Hier ga ik vele plezierige kilometers op maken!
14 rides in a row achievement gehaald op Zwift. Nul XP erbij, en een zere kont
Mijn vrouw snapt er niks van dat ik me gek laat maken door al die worteltjes die Zwift me voorhoudt. Gelukkig hoef ik alleen nog maar de PRL full, Uber Pretzel, 25x de vulkaan en daarna een keer of 15 de alp op.
Mijn vrouw snapt er niks van dat ik me gek laat maken door al die worteltjes die Zwift me voorhoudt. Gelukkig hoef ik alleen nog maar de PRL full, Uber Pretzel, 25x de vulkaan en daarna een keer of 15 de alp op.

---------------
Mooi, dan laat ik die lekker zitten.
De PRL full een paar weken terug gedaan, vorige week de 25x vulkaan. Die vulkaan rondjes zijn vrij eenvoudig te doen in het weekend omdat er meer dan voldoende mensen rijden dus in 3 uurtjes ben je daar wel klaar mee. Die PRL heeft wat meer werk maar ook wel oke.Mistraller schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 00:35:
14 rides in a row achievement gehaald op Zwift. Nul XP erbij, en een zere kont![]()
Voor mij zit nog het meeste werk in het continu herstarten van Zwift om alle routes 1 voor 1 te selecteren en te rijden
@Mistraller 25x de vulkaan is veruit de makkelijkste lijkt me. Daar lopen tal van wedstrijdjes (of workouts) over waar ze meerdere rondjes draaien, dus dan gaat het hard.
Die anderen: jij liever dan ik
Die anderen: jij liever dan ik
If you can see, look. If you can look, observe
Haha, in games was ik daar altijd vrij fanatiek in. In Zwift kunnen alle powerups, jerseys, badges, routes etc. me allemaal weinig schelen. Zo lang je tijdens een race als het tijd is om te shinen maar ergens in de top-10 of top-20 staatMistraller schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 00:35:
14 rides in a row achievement gehaald op Zwift. Nul XP erbij, en een zere kont![]()
Je gebruikt inderdaad de juiste bewoording
Zeg je nou dat je de Tacx Desktop App kunt koppelen aan een Wahoo? En dat de gradient en power etc goed wordt gecommuniceerd? Via Bluetooth? Wat dat zou ik wel heel chill vinden ivm de Kickr Climb_Z3 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:57:
[...]
Getest met een Wahoo trainer maar Tacx software werkt niet lekker met de Wahoo. Op zich ziet hij de trainer wel en geeft hij power door maar ik heb geen mogelijkheid gevonden om ERG aan te zetten. En dat is voor mij net het belangrijkste ivm interval en sprint training blokjes.
Everytime I suffer I become a better man because of it
Ik heb ook wel even getwijfeld om m'n Neo na 3 maanden weer te verkopen. Ze gaan nu voor €200,- meer dan wat ik er in januari voor betaald heb. In theorie koop je dan in september/oktober weer een nieuwer model terug als de prijzen weer wat afgekoeld zijn.mvds schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:08:
[...]
Je gebruikt inderdaad de juiste bewoordingIk heb een tijd geleden een Neo gekocht om te kunnen trainen voor de Alpe d'HuZes. Nadat het trainen erop zat heb ik de Neo weer verkocht (omdat ik ook het geld goed kon gebruiken). Nu toch weer een trainer, omdat ik weer wil gaan trainen (voor de Alpe d'HuZes) en ook omdat ik vaker wil kunnen fietsen dan waar ik buiten aan toe kom
Dat was destijds ook mijn beredenering. Ik had rond augustus 2018 een Neo gekocht van Marktplaats, er een maand of 5 op getrained en vervolgens weer verkocht voor ongeveer hetzelfde bedrag waarvoor ik hem gekocht had. Ook al was in de tussentijd de Neo 2 uitgekomen.Ypuh schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:15:
[...]
Ik heb ook wel even getwijfeld om m'n Neo na 3 maanden weer te verkopen. Ze gaan nu voor €200,- meer dan wat ik er in januari voor betaald heb. In theorie koop je dan in september/oktober weer een nieuwer model terug als de prijzen weer wat afgekoeld zijn.
Nu heb ik bewust gekozen voor een goedkopere trainer omdat ik nooit de volledige potentie van de Neo nodig heb gehad maar ook omdat ik nu via de tablet train ipv via de PC. Deze trainer kan dus gewoon alle sensoren via BT laten lopen, dat kon de Neo niet. (Via BT heb je maar de mogelijkheid tot het leggen van 2 verbindingen, na de trainer zelf en cadans had ik dus niks meer over voor mijn hartslag sensor) Overigens kan de Kickr dat tegenwoordig ook, las ik in dit topic, dat wist ik niet.
Deze trainer hou ik wel gewoon, hij is zo klein op te bergen dat hij zeker niet in de weg gaat staan en ik verwacht er nog wel een tijdje gebruik van te blijven maken.
tja, die races laat ik dan weer liever aan mij voorbij gaan. Ik moet echt zó diep gaan om ook maar iets leuks neer te zetten, dan ga ik liever voor endurance. Maar komt misschien ook omdat Zwiftpower vind dat ik in de B hoor, maar met avq 3.2wkg kom je altijd in de achterhoede.Ypuh schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:
[...]
Haha, in games was ik daar altijd vrij fanatiek in. In Zwift kunnen alle powerups, jerseys, badges, routes etc. me allemaal weinig schelen. Zo lang je tijdens een race als het tijd is om te shinen maar ergens in de top-10 of top-20 staat.
Ik heb inderdaad ook sommige routes van een wereld achter elkaar gefietst. Met Fitfiletools.com wel de bestandjes gemerged zodat er in Strava gewoon 1 activiteit staat.
De volcano die bewaar ik nog even denk ik, want die is idd relatief makkelijk, weinig hoogtemeters. Maar ook nog wel een goeie voor de "bigger than Jensie" haha, als het daar altijd zo druk is. Maar dat is Box Hill overigens ook.
Maar die afstanden zijn al met al wel goede training voor mijn doel van dit jaar: bij gebrek aan vierdaagse nijmegen dit jaar, ga ik het volledige parcours in één dag rijden. (200km)
---------------
De Neo is wel een blijvertje voor mij. Als ik de Neo 1 die ik in januari 2e hands gekocht heb weg zou doen, dan zou daar later dit jaar een Neo 2T voor terug komen. De Flux en Vortex die ik hiervoor had waren ook niet slecht, maar de Neo maakt het indoor fietsen echt leuk (kreeg wat minder fysieke pijntjes door het beetje sway wat de Neo biedt).mvds schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:41:
[...]
Dat was destijds ook mijn beredenering. Ik had rond augustus 2018 een Neo gekocht van Marktplaats, er een maand of 5 op getrained en vervolgens weer verkocht voor ongeveer hetzelfde bedrag waarvoor ik hem gekocht had. Ook al was in de tussentijd de Neo 2 uitgekomen.
Nu heb ik bewust gekozen voor een goedkopere trainer omdat ik nooit de volledige potentie van de Neo nodig heb gehad maar ook omdat ik nu via de tablet train ipv via de PC.
Inmiddels maar besloten dat het verkopen/terugkopen en meerprijs de moeite niet echt waard zal zijn. Verder laat ik mijn Neo gewoon in een vaste setup op de slaapkamer staan. Staat niet in de weg (vrijgezel), ook al zal ik er tot sep/okt niet vaak op rijden waarschijnlijk.
Als ik het geld niet voor andere zaken nodig had zou ik de Neo ook gewoon gehouden hebben hoor. Ik heb hem destijds ook aangeschaft met het idee om hem na het trainen ook weer te verkopen.Ypuh schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:50:
[...]
De Neo is wel een blijvertje voor mij. Als ik de Neo 1 die ik in januari 2e hands gekocht heb weg zou doen, dan zou daar later dit jaar een Neo 2T voor terug komen. De Flux en Vortex die ik hiervoor had waren ook niet slecht, maar de Neo maakt het indoor fietsen echt leuk (kreeg wat minder fysieke pijntjes door het beetje sway wat de Neo biedt).
Inmiddels maar besloten dat het verkopen/terugkopen en meerprijs de moeite niet echt waard zal zijn. Verder laat ik mijn Neo gewoon in een vaste setup op de slaapkamer staan. Staat niet in de weg (vrijgezel), ook al zal ik er tot sep/okt niet vaak op rijden waarschijnlijk.
GCN filmpjes zijn echt leuk
Normaal gebruik ik Zwift, maar m'n abbo was verlopen, en wil wel eens wat andere zaken proberen.
Momenteel ben ik bezig met de Tacx Desktop app, aangezien daar wel wat filmpjes inzitten van ritten die ik ooit echt wil doen.
Gisteren heb ik gewoon een klim op video gereden, en alles werkte zoals verwacht, met simulatie van de grades naar m'n Trainer. Da's heel leuk, maar bij zo'n ritten heb ik direct de neiging om gewoon zo snel mogelijk boven te zijn, en da's niet goed voor m'n gestructureerde intervaltraining. (Zelfs met veel discipline lukt het me op een klim niet om de juiste intervals af te werken...)
Ik zou dus graag m'n workouts in ERG-mode afwerken, maar dan wel met de video erbij, en niet gewoon op een datascherm zitten turen...
Aangezien de Tacx app nu niet bepaald user-friendly is in m'n eerste ervaring vraag ik het liever hier vooraleer ik uren verspil met iets proberen te bereiken dat niet werkt.
Setup:
Tacx Flux
Windows 10 Desktop PC aan de beamer met ANT+ (Geen Bluetooth)
Beschikbaar:
Android Phone in bike-houder die ik normaal gebruik voor Zwift Companion
Is het met deze setup mogelijk om zonder gebruik van de smartphone In ERG mode aan de wattages gedicteerd door de custom workout toch een video file te rijden? (Dus, voor 230W op het vlakke en 230W op een klim kan ik gewoon exact dezelfde cadans blijven trappen met dezelfde gearing, maar op de klim gaat de snelheid natuurlijk naar beneden.)
Indien dit niet kan:
Kan ik mijn Flux via Ant+ laten herkennen als "Sensor" (Power + Cadans) in de Tacx desktop app, en via Bluetooth "Controllen" vanuit de Tacx Training app (of een andere gratis app) waarin ik de workout inlaad?
Momenteel ben ik bezig met de Tacx Desktop app, aangezien daar wel wat filmpjes inzitten van ritten die ik ooit echt wil doen.
Gisteren heb ik gewoon een klim op video gereden, en alles werkte zoals verwacht, met simulatie van de grades naar m'n Trainer. Da's heel leuk, maar bij zo'n ritten heb ik direct de neiging om gewoon zo snel mogelijk boven te zijn, en da's niet goed voor m'n gestructureerde intervaltraining. (Zelfs met veel discipline lukt het me op een klim niet om de juiste intervals af te werken...)
Ik zou dus graag m'n workouts in ERG-mode afwerken, maar dan wel met de video erbij, en niet gewoon op een datascherm zitten turen...
Aangezien de Tacx app nu niet bepaald user-friendly is in m'n eerste ervaring vraag ik het liever hier vooraleer ik uren verspil met iets proberen te bereiken dat niet werkt.
Setup:
Tacx Flux
Windows 10 Desktop PC aan de beamer met ANT+ (Geen Bluetooth)
Beschikbaar:
Android Phone in bike-houder die ik normaal gebruik voor Zwift Companion
Is het met deze setup mogelijk om zonder gebruik van de smartphone In ERG mode aan de wattages gedicteerd door de custom workout toch een video file te rijden? (Dus, voor 230W op het vlakke en 230W op een klim kan ik gewoon exact dezelfde cadans blijven trappen met dezelfde gearing, maar op de klim gaat de snelheid natuurlijk naar beneden.)
Indien dit niet kan:
Kan ik mijn Flux via Ant+ laten herkennen als "Sensor" (Power + Cadans) in de Tacx desktop app, en via Bluetooth "Controllen" vanuit de Tacx Training app (of een andere gratis app) waarin ik de workout inlaad?
volgens mij kun je dit met BigRingVR. Dat heeft meer keus aan ritten, is minder duur en je kunt ZWO files laden en daarmee in ERG mode trainen terwijl je de Stelvio op fietst. En je kunt het eerst 14 dagen gratis proberenFORZAM schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:24:
[ Voor 7% gewijzigd door BartNL op 29-04-2020 20:17 ]
Dan gaan we die maar eens proberen.BartNL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:15:
[...]
volgens mij kun je dit met BigRingVR. Dat heeft meer keus aan ritten, is minder duur en je kunt ZWO files laden en daarmee in ERG mode trainen terwijl je de Stelvio op fietst. En je kunt het eerst 14 dagen gratis proberen
In Tacx lukte m'n eerste optie redelijk, maar dan moet je dus eerst de video downloaden (niet streamen) en krijg je de workout overlay over 90% van de mooie video.
Er zit dan ook geen "GPS" data in de .Tcx file, dus dat staat dan wat minder mooi op strava en Garmin Connect.
De tweede optie, dus de trainer aansturen via Bluetooth vanuit de tacx training app lukte niet.
BigRingVR moet je ook standalone gebruiken dus niet in combinatie met de Tacx desktop app of Tacx training app. Bij mij is het gekoppeld aan Strava en dat werkt prima. Ik gebruik Garmin connect niet voor activiteiten waarbij ik binnen sport (Zwift en BigRingVR) en wet dus ook niet of je BigRing daar mee kunt koppelen.
Standalone heeft altijd de voorkeurBartNL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:38:
BigRingVR moet je ook standalone gebruiken dus niet in combinatie met de Tacx desktop app of Tacx training app. Bij mij is het gekoppeld aan Strava en dat werkt prima. Ik gebruik Garmin connect niet voor activiteiten waarbij ik binnen sport (Zwift en BigRingVR) en wet dus ook niet of je BigRing daar mee kunt koppelen.
Rouvy kan blijkbaar ook wat ik zoek, maar daar had ik bij een eerdere test last van crashes bij het gebruik van de AR functies.
Sinds december in het bezit van een Wahoo Kickr Core en ik zwift nu ongeveer 3 dagen per week. Ook weer begonnen met fietsen op de weg en merk dat Zwift mij echt sterker heeft gemaakt. Ik begon in december met een FTP van 201w en nu eind april zit ik op een FTP van 271w.
Al met al erg bij mee. Ben nu wat meer workouts aan het doen op zwift om nog wat sterker te worden in de eindsprints met races aangezien ik 70kg weeg en het vaak moet afleggen tegen de wat zwaardere mannen op het vlakke. Op de hellende stroken uiteraard weer in het voordeel voor mij.
Al met al erg bij mee. Ben nu wat meer workouts aan het doen op zwift om nog wat sterker te worden in de eindsprints met races aangezien ik 70kg weeg en het vaak moet afleggen tegen de wat zwaardere mannen op het vlakke. Op de hellende stroken uiteraard weer in het voordeel voor mij.
Probleem met koppeling van Garmin hartslagband aan Kickr Core/ wahoo fitness
Het lukt me niet om mijn Garmin hartslagband te koppelen aan mijn wahoo app. De Wahoo app communiceert we met mijn Kickr Core.
Ik heb de nieuwe firmware voor de app geïnstalleerd. De Garmin hartslagband werkt ook met Blue Tooth en ANT. Op de Wahoo fitness app heb ik in de juiste velden aangegeven nog een sensor toe te willen voegen, maar hij kan mijn hrm-band niet vinden.
Wie heeft een advies hoe ik dit kan oplossen? Natuurlijk kan ik mijn Garmin op mijn stuur zetten, maar dat is de weg van de minste weerstand.
Vast bedankt.
Het lukt me niet om mijn Garmin hartslagband te koppelen aan mijn wahoo app. De Wahoo app communiceert we met mijn Kickr Core.
Ik heb de nieuwe firmware voor de app geïnstalleerd. De Garmin hartslagband werkt ook met Blue Tooth en ANT. Op de Wahoo fitness app heb ik in de juiste velden aangegeven nog een sensor toe te willen voegen, maar hij kan mijn hrm-band niet vinden.
Wie heeft een advies hoe ik dit kan oplossen? Natuurlijk kan ik mijn Garmin op mijn stuur zetten, maar dat is de weg van de minste weerstand.
Vast bedankt.
De Über Pretzel zit er op voor mij
.
Rustige daguitstap van gemaakt, 6 uur gefietst en 2 pauzes genomen.
Aangezien ik toch bezig was nog even een ommetje gemaakt naar Titans Grove en de 'platte' vulkaan. Zo heb ik alle Watopiawegen in 1 activiteit gedaan
.
175 km, oftewel 7u30 op de trainer doorgebracht vandaag
.
Aangezien ik toch bezig was nog even een ommetje gemaakt naar Titans Grove en de 'platte' vulkaan. Zo heb ik alle Watopiawegen in 1 activiteit gedaan
175 km, oftewel 7u30 op de trainer doorgebracht vandaag

Ik heb een Wahoo Kickr Snap gekoppeld via ANT, gisteren nog een keer geprobeerd en nu werkte ERG wel goed. Interval training gedaan en dat ging perfect. Voor de zomer als ik alleen af en toe een training binnen doe is dit voor mij een prima oplossing. Climb heb ik niet, dus ik weet niet of dat werkt met Tacx Desktop App. Er zijn een stel free trainingen beschikbaar en je kunt zelf ook een training bijelkaar klikken.MMUilwijk schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:15:
[...]
Zeg je nou dat je de Tacx Desktop App kunt koppelen aan een Wahoo? En dat de gradient en power etc goed wordt gecommuniceerd? Via Bluetooth? Wat dat zou ik wel heel chill vinden ivm de Kickr Climb
De Wahoo climb ontvangt zijn informatie via de Wahoo Kickr/Core... een andere data uitwisseling is er nog niet.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Sinds gisteren mijn oude tweedehands Vortex ingeruild voor een Flux 2. Vandaag meteen de vuurdoop op Zwift en de Mega Pretzel gedaan. Stabiliteit viel me enorm tegen: ik heb een keer of vier gehad dat de Flux zijn bluetooth connectie verloor, en regelmatig dat mijn RPM niet klopte. Stekker er uit/in was de enige optie om weer verbinding te krijgen. Voorheen met de Vortex en een iPad nergens last van. Iemand tips?
Macbook 13" 2019 met OS Catalina (enkel mijn Flux en Tickr geconnecteerd via BT)
Flux direct naar de laatste firmware gezet
Gecalibreerd met de Tacx app
Macbook 13" 2019 met OS Catalina (enkel mijn Flux en Tickr geconnecteerd via BT)
[ Voor 6% gewijzigd door Fasterinside op 03-05-2020 18:11 ]
Creating my own hero.
en via de iPad?Fasterinside schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:10:
Sinds gisteren mijn oude tweedehands Vortex ingeruild voor een Flux 2. Vandaag meteen de vuurdoop op Zwift en de Mega Pretzel gedaan. Stabiliteit viel me enorm tegen: ik heb een keer of vier gehad dat de Flux zijn bluetooth connectie verloor, en regelmatig dat mijn RPM niet klopte. Stekker er uit/in was de enige optie om weer verbinding te krijgen. Voorheen met de Vortex en een iPad nergens last van. Iemand tips?
Hoeveel afstand had je tussen de trainer en je Macbook? Heb je wellicht storingsbronnen in dezelfde ruimte als de trainer?
De laptop stond recht voor de fiets, dus zeg anderhalve meter. Geen andere storingsbronnen, zelfs geen WiFi :-)mvds schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:57:
Hoeveel afstand had je tussen de trainer en je Macbook? Heb je wellicht storingsbronnen in dezelfde ruimte als de trainer?
Morgen even met de iPad proberen.
Creating my own hero.
Via ANT+ zie ik een vermogensmeter (de Wahoo) maar kan niet aangeven deze als trainer in te stellen. Alleen “Power” en “Cadence” zijn beschikbaar. Nog iets wat ik daarin moet veranderen?_Z3 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:50:
[...]
Ik heb een Wahoo Kickr Snap gekoppeld via ANT, gisteren nog een keer geprobeerd en nu werkte ERG wel goed. Interval training gedaan en dat ging perfect. Voor de zomer als ik alleen af en toe een training binnen doe is dit voor mij een prima oplossing. Climb heb ik niet, dus ik weet niet of dat werkt met Tacx Desktop App. Er zijn een stel free trainingen beschikbaar en je kunt zelf ook een training bijelkaar klikken.
Ik heb macbook met Flux maar gebruik Ant+ dongle. Nooit problemen.Fasterinside schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:10:
Voor ik mijn Apple TV 4K in gebruik nam, ook met Macbook, ANT+ & USB verlengkabel gewerkt, nu alles via BT via de AT4K en nooit geen problemen.Jpjedi schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:21:
[...]
Ik heb macbook met Flux maar gebruik Ant+ dongle. Nooit problemen.
Ik ben klaar met GCN en heb me daarom ook maar afgemeld. Na 2-3 jaar is er weinig nieuws meer dat ze melden. Voorheen was het leuk en interessant, nu een en al promotie.mvds schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:41:
[...]
GCN filmpjes zijn echt leuk(dit is geen GCN filmpje, maar die stonden wel in de thumbs)
Geef mij maar GPLama en DCRainmaker
Trainerroad vraagje:
Ik had een heel mooi trainingsplan gebouwd voor 1 jaar en de eerste zes weken braaf het plan gevolgd. Afgelopen 1,5 week was het echter te druk op werk (can you believe it?) en heb ik niet gefietst.
Nu wil ik dus graag m'n hele plan in de calendar 1,5 week opschuiven. Ik ben vast niet de enige die hier tegenaan loopt.. dus weet iemand of dit kan en zoja, hoe ik dit doe?
Ik had een heel mooi trainingsplan gebouwd voor 1 jaar en de eerste zes weken braaf het plan gevolgd. Afgelopen 1,5 week was het echter te druk op werk (can you believe it?) en heb ik niet gefietst.
Nu wil ik dus graag m'n hele plan in de calendar 1,5 week opschuiven. Ik ben vast niet de enige die hier tegenaan loopt.. dus weet iemand of dit kan en zoja, hoe ik dit doe?
Is alleen via de web kalender te doen volgens mij.Requiem19 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:33:
Trainerroad vraagje:
1.5 week is lastig denk ik, maar schuif dan 2 weken en vul het op met een paar leuke workouts om er weer een beetje in te komen en eventueel een nieuwe ramptest
https://support.trainerro...931-Editing-Your-Calendar
Manipulating Entire Weeks
Weeks can be edited altogether by utilizing the ellipsis button on the right side of Calendar. This only applies to the current and all future weeks. When you select the ellipsis, depending on the week, you have the option to Copy Week, Pull Week, Push Week, and Clear Week.
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 05-05-2020 17:11 ]
Held. Ik heb nu twee keer een halfslachtige poging gedaan. Eerste keer afgebroken door externe omstandigheden, vanochtend was ik na 100km en 3 uur rijden wel klaar met dat saaie vlakke tussenstuk en had ik geen zin meer om door te rijden naar de Alp.CedricD schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:22:
De Über Pretzel zit er op voor mij.
Aangezien ik toch bezig was nog even een ommetje gemaakt naar Titans Grove en de 'platte' vulkaan. Zo heb ik alle Watopiawegen in 1 activiteit gedaan.
175 km, oftewel 7u30 op de trainer doorgebracht vandaag.
Ze hadden een veel mooiere “Uber” kunnen maken door de standaard Pretzel te pakken, daar een rondje Jungle in te bouwen,, door naar de de Vulkaan en dan Fuego inclusief Titans Groove En als toetje de Alp. Heftiger? Zeker. Meer klimmen? Zeker. Maar dan heb je tenminste echt alles wel gehad.
Wordt snel tijd dat Zwift eens wat van dit soort veel voorkomende feature requests gaat oppakken. Geld moet het probleem niet zijn, en aangezien de OS en WK niet doorgaan kunnen ze mooi de dev en design capaciteit op dat soort zaken inzetten.
beetje onzin klacht. Op moment dat de Über Pretzel route beschikbaar kwam omvatte dat alle wegen van Watopia. Volgens mij is dat historisch met alle Watopia Pretzel routes zo geweest. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voor er een nieuwe Pretzel uit komt. Tot die tijd kun je natuurlijk zelf gewoon een route rijden die wel alle wegen mee pakt? Of desnoods rij je de KOMonster rebel routeMMUilwijk schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:23:
[...]
Ze hadden een veel mooiere “Uber” kunnen maken door de standaard Pretzel te pakken, daar een rondje Jungle in te bouwen,, door naar de de Vulkaan en dan Fuego inclusief Titans Groove En als toetje de Alp. Heftiger? Zeker. Meer klimmen? Zeker. Maar dan heb je tenminste echt alles wel gehad.
Wordt snel tijd dat Zwift eens wat van dit soort veel voorkomende feature requests gaat oppakken. Geld moet het probleem niet zijn, en aangezien de OS en WK niet doorgaan kunnen ze mooi de dev en design capaciteit op dat soort zaken inzetten.
Ik hoop dat Zwift vooral meer wegen maakt en zich niet te veel bezig houdt met dit soort weinig voorkomende feature request
[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 05-05-2020 19:45 ]
Mwoa, hoeveel werk kan het zijn om een nieuwe route te maken? 
Meer wegen zijn natuurlijk welkom. Ik zou in Watopia graag een klim hebben die wat langer is dan die in Innsbruck. Die daar is net wat te kort voor een FTP test
.
Meer wegen zijn natuurlijk welkom. Ik zou in Watopia graag een klim hebben die wat langer is dan die in Innsbruck. Die daar is net wat te kort voor een FTP test
Wat is er mis met de Alpe? Je hoeft de klim niet af te makenCedricD schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:36:
Mwoa, hoeveel werk kan het zijn om een nieuwe route te maken?
Meer wegen zijn natuurlijk welkom. Ik zou in Watopia graag een klim hebben die wat langer is dan die in Innsbruck. Die daar is net wat te kort voor een FTP test.
Overigens wel eens met meer wegen, ken de wegen van Zwift nu onderhand wel en wat extra mogelijkheden zou erg fijn zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Blik1984 op 05-05-2020 23:02 ]
Die in Innsbruck is meer een tempoklim met een aangenamer stijgingspercentage en is regelmatiger. Kan je gewoon lekker op doortrappenBlik1984 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:59:
[...]
Wat is er mis met de Alpe? Je hoeft de klim niet af te maken
Overigens wel eens met meer wegen, ken de wegen van Zwift nu onderhand wel en wat extra mogelijkheden zou erg fijn zijn.
De Alpe is wat te steil voor me (zeker het begin) waardoor het tempo er bij mij al direct uit is.
Mijn schoonvader heeft nog een Tacx iGenius (non smart) die hij wil verkopen. Alleen Garmin heeft de Tacx Trainer Software 4 de nek omgedraaid... bedankt!
Maargoed, een nieuwe gebruiker kan de software niet meer activeren... trainer is dus eigenlijk zo goed als waardeloos geworden. Weet iemand software die wel compatible is? De trainer heeft alleen ANT, geen BT, dus met de nieuwe Tacx software werkt het sowieso niet.
Dat is ook gewoon pertinent niet waar, want in november ben ik zelf ook begonnen met indoor trainen met die software, onder windows 10.TTS4 is not compatible with Windows 10 and could only be operated on Windows Vista and Windows 7 computers. Microsoft has ended support for Windows 7 as of January 2020.
Maargoed, een nieuwe gebruiker kan de software niet meer activeren... trainer is dus eigenlijk zo goed als waardeloos geworden. Weet iemand software die wel compatible is? De trainer heeft alleen ANT, geen BT, dus met de nieuwe Tacx software werkt het sowieso niet.
Uh zo'n beetje all software werkt Verder, als je een Ant-dongel aan je laptop hangt. Zwift, BigRing, Bkool. Dacht trouwens dat de nieuwste Tacx ook via Ant werkte maar weet ik niet zeker meer, als je dat zo zegt zal t wel niet.Tranze schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 06:38:
Mijn schoonvader heeft nog een Tacx iGenius die hij wil verkopen. Alleen Garmin heeft de Tacx Trainer Software 4 de nek omgedraaid... bedankt!
[...]
Dat is ook gewoon pertinent niet waar, want in november ben ik zelf ook begonnen met indoor trainen met die software, onder windows 10.
Exact expert nodig?
Nee, Zwift doet het zeker niet, dit is echt nog een oudere trainer en nog niet een zogeheten smart trainer.Crazy D schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:26:
[...]
Uh zo'n beetje all software werkt Verder, als je een Ant-dongel aan je laptop hangt. Zwift, BigRing, Bkool. Dacht trouwens dat de nieuwste Tacx ook via Ant werkte maar weet ik niet zeker meer, als je dat zo zegt zal t wel niet.
Dus ik vermoed dar BigRing en Bkool het ook niet doen. Ik zoek dan iets ouders, mag er heel lelijk uitzien
Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? De Mantels en Futurum's hebben nog steeds vrijwel geen voorraad dacht ik.Fasterinside schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:10:
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Enige voorwaarde om Zwift te gebruiken is een snelheid- en cadansmeter via ANT+/BT verbonden op PC, tablet of smartphone, dus in principe zou je elke type van trainer/rollen moeten kunnen gebruiken. Weerstand ga je zelf moet instellen en zo zijn er velen die op die manier rijden met Zwift. Ze noemen dat 'Zwift on a budget'.Tranze schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:29:
[...]
Nee, Zwift doet het zeker niet, dit is echt nog een oudere trainer en nog niet een zogeheten smart trainer.
Dus ik vermoed dar BigRing en Bkool het ook niet doen. Ik zoek dan iets ouders, mag er heel lelijk uitzien
Netjes hoor! Zelf afgelopen zondag de Uber Pretzel gedaan. Vond het vooral pittig om op het einde nog de Alpe op te klimmen. Vooral omdat het pacen op de klimmen daarvoor niet zo goed was geluktCedricD schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:22:
De Über Pretzel zit er op voor mij.
Aangezien ik toch bezig was nog even een ommetje gemaakt naar Titans Grove en de 'platte' vulkaan. Zo heb ik alle Watopiawegen in 1 activiteit gedaan.
175 km, oftewel 7u30 op de trainer doorgebracht vandaag.
Pacen ging bij mij goed, hartslag van net boven de 100 gemiddeld.la_fusion schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:38:
[...]
Netjes hoor! Zelf afgelopen zondag de Uber Pretzel gedaan. Vond het vooral pittig om op het einde nog de Alpe op te klimmen. Vooral omdat het pacen op de klimmen daarvoor niet zo goed was gelukt
Ik wou vooral niet zweten
De Alpe de Zwift ?CedricD schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:36:
Meer wegen zijn natuurlijk welkom. Ik zou in Watopia graag een klim hebben die wat langer is dan die in Innsbruck.
Gek. Wel het dure zwift kopen maar niet voor 3 bankjes een smarttrainer kopen 😅RigolleM schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:26:
[...]
Enige voorwaarde om Zwift te gebruiken is een snelheid- en cadansmeter via ANT+/BT verbonden op PC, tablet of smartphone, dus in principe zou je elke type van trainer/rollen moeten kunnen gebruiken. Weerstand ga je zelf moet instellen en zo zijn er velen die op die manier rijden met Zwift. Ze noemen dat 'Zwift on a budget'.
Haha, ja die spartaanse methode ken ik. Maar het gaat hier om een trainer met ANT die ook de weerstand kan regelen.RigolleM schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:26:
[...]
Enige voorwaarde om Zwift te gebruiken is een snelheid- en cadansmeter via ANT+/BT verbonden op PC, tablet of smartphone, dus in principe zou je elke type van trainer/rollen moeten kunnen gebruiken. Weerstand ga je zelf moet instellen en zo zijn er velen die op die manier rijden met Zwift. Ze noemen dat 'Zwift on a budget'.

Werkt op zich nog prima met Tacx TS4, maar door een move van Garmin dus nooit meer over te dragen aan een nieuwe gebruiker. Ik dacht misschien is er nog een software die ik over het hoofd heb gezien, maar van Zwift to Rouvy, Bkool tot BigRingVr, allemaal hebben ze het nieuwere ANT protocol nodig

Aangezien mijn HR al bijna boven de 100 zit als ik alleen nog maar opgestapt ben voor mij een utopie maar niet zweten.. daar ga ik al helemaal niet aan beginnenCedricD schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:35:
[...]
Pacen ging bij mij goed, hartslag van net boven de 100 gemiddeld.
Ik wou vooral niet zweten
Korte update van de Zwift cave 
Ooit begonnen op iPhone en iPad, al doorgegroeid naar Apple TV 4k/32Gb.
Nu in Corona tijd uit verveling componenten verzameld voor een dedicated Zwift-PC.
Uiteindelijk resultaat:
Wahoo Kickr 2018 & Kickr Climb,
Toshiba 4k 42inch TV
Pc:
intel i7-9700F (3.0GHz),
Fractal design Core 500 case
Asus ROG strix Z-390-i ITX mainboard
Crucial Lxp geheugen DDR4, 2x8 Gb (2666MHz),
Corsair power supply 550W
BeQuiet cpu-cooler dark rock 4 pro
140mm beQuiet PWM fan heeft de fractal design fan (DC) vervangen,
256Gb Adata SSD NVMe (onboard bevestigd),
Msi Nvidea Geforce GTX 1660 Super (6Gb GDDR6) GPU voor vlotte frames op 1440 en 4k (rijd zelf op 1440, hogere resolutie zie ik niet meer). De voorganger (GF1650 Super) werkt prima tot 1080, vanaf 1440 wordt t zwaarder (kleinere databus, GDDR5 geheugen, minder cores).
De cpu fan houdt t goed koel, op normaal profiel in Windows, zijn de temps rond de 55 graden C. 8 cores full load op 4-4.2GHz is rond de 65-70 graden C.
ANT+ dongle is met een usb koord verlengd en ligt onder een pindakaas dop beschut tegen zweet.
Nu in Corona tijd uit verveling componenten verzameld voor een dedicated Zwift-PC.
Uiteindelijk resultaat:
Wahoo Kickr 2018 & Kickr Climb,
Toshiba 4k 42inch TV
Pc:
intel i7-9700F (3.0GHz),
Fractal design Core 500 case
Asus ROG strix Z-390-i ITX mainboard
Crucial Lxp geheugen DDR4, 2x8 Gb (2666MHz),
Corsair power supply 550W
BeQuiet cpu-cooler dark rock 4 pro
140mm beQuiet PWM fan heeft de fractal design fan (DC) vervangen,
256Gb Adata SSD NVMe (onboard bevestigd),
Msi Nvidea Geforce GTX 1660 Super (6Gb GDDR6) GPU voor vlotte frames op 1440 en 4k (rijd zelf op 1440, hogere resolutie zie ik niet meer). De voorganger (GF1650 Super) werkt prima tot 1080, vanaf 1440 wordt t zwaarder (kleinere databus, GDDR5 geheugen, minder cores).
De cpu fan houdt t goed koel, op normaal profiel in Windows, zijn de temps rond de 55 graden C. 8 cores full load op 4-4.2GHz is rond de 65-70 graden C.
ANT+ dongle is met een usb koord verlengd en ligt onder een pindakaas dop beschut tegen zweet.
![]() | ![]() |
[ Voor 27% gewijzigd door NielsTn op 07-05-2020 11:10 . Reden: Fotos added ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
haha. ik heb dat ook hoor. Is me wel laatst gelukt om een rondje met gemiddeld hartslag 130 te fietsen, maar dan fiets ik ook maar 130-140 watt gemiddeld wegla_fusion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:39:
[...]
Aangezien mijn HR al bijna boven de 100 zit als ik alleen nog maar opgestapt ben voor mij een utopie maar niet zweten.. daar ga ik al helemaal niet aan beginnen
Wat levert een PC met 4K meer dan een Apple TV 4K.. gewoon uit interesse.NielsTn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:08:
Korte update van de Zwift cave
Zo'n kant en klare PC zoals jij hebt samengesteld kan je wellicht niet aanschaffen? Is al meer dan 15 jaar geleden dat ik nog een PC in mekaar geknutseld heb en beetje schrik dat het niet zou lukken...
De apple Tv 4k toont alleen de menu structuur in 4k. Verder is het een basic versie van zwift: geen mist, schaduwen etc. De PC versie is grafisch veel gelikter.
Pc heb ik zelf samengesteld en gebouwd. Zelfbouw bespaarde mij ca €300 tov een zelfde kant en klare configuratie.
Pc heb ik zelf samengesteld en gebouwd. Zelfbouw bespaarde mij ca €300 tov een zelfde kant en klare configuratie.
dat vroeg ik me ook af, maar naast wellicht (iets??) betere graphics.. is het gebruiksgemak van de Apple TV niet veel hoger?RigolleM schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:37:
[...]
Wat levert een PC met 4K meer dan een Apple TV 4K.. gewoon uit interesse.
Zo'n kant en klare PC zoals jij hebt samengesteld kan je wellicht niet aanschaffen? Is al meer dan 15 jaar geleden dat ik nog een PC in mekaar geknutseld heb en beetje schrik dat het niet zou lukken...
gebruik zelf geen zwift, maar ik vind trainerroad op mobiel erg prettig, en dan gewoon netflix of youtube op de smart tv erbij
lekker laagdrempelig en ondanks dat mijn accu van mijn S8 erg gaar is kan ik prima een workout van 90 minuten doen met 30% accu (ook weleens zwift op mobiel gedraaid, maar dan moet ie echt aan de lader, anders is ie in 30 minuten leeg
Allright... maar ga er niet sneller door rijden wellichtNielsTn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:46:
De apple Tv 4k toont alleen de menu structuur in 4k. Verder is het een basic versie van zwift: geen mist, schaduwen etc. De PC versie is grafisch veel gelikter.
Heb je een voorbeeld van zo'n kant & klare PC, kan ik eens wat beginnen vergelijken...Pc heb ik zelf samengesteld en gebouwd. Zelfbouw bespaarde mij ca €300 tov een zelfde kant en klare configuratie.
Ik doe bijna alles via de Zwift companion app, de ATV controller heb ik enkel nodig om op te starten... Soms vind ik het scrollen door de menu's met de ATV controller een vreselijke klus om op het juiste vakje te komen, dit zal met PC en klaver/muis wel beter zijn. Maar dan moet ik wel investeren in een tafeltje om die klavier/muis op te kunnen gebruiken, mijn dirigententafeltje is daar te onstabiel voor.Prulleman schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:48:
[...]
dat vroeg ik me ook af, maar naast wellicht (iets??) betere graphics.. is het gebruiksgemak van de Apple TV niet veel hoger?
Ik gebruik ATV4k met 49" 4k smarttv voor Zwift en een oude LEDtv met Chromecast voor YT, Netflix,... Enige dat op batterij werkt is een dedicated iPhone met de Zwift Companion app, maar tegen dat die plat is, moet ik al meer dan 8 uur rijden...gebruik zelf geen zwift, maar ik vind trainerroad op mobiel erg prettig, en dan gewoon netflix of youtube op de smart tv erbij
lekker laagdrempelig en ondanks dat mijn accu van mijn S8 erg gaar is kan ik prima een workout van 90 minuten doen met 30% accu (ook weleens zwift op mobiel gedraaid, maar dan moet ie echt aan de lader, anders is ie in 30 minuten leeg)

Je zou bv bij Alternate een config kunnen samenstellen als idee. Komen kosten voor bouwen en licentie (win10 64bit gekocht voor 10€).
Vandaar evt shoppen
Vandaar evt shoppen
Gave setup! En na het Zwiften kan je zo je bed in duiken?
Thanks. Het is een logeerbed vol met jerseys etc. Maar de badkamer is 4 passen verderTranze schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:09:
[...]
Gave setup! En na het Zwiften kan je zo je bed in duiken?
Ik bedien zwift verder met de compagnion app. Heb verder geen tijd om te chatten tijdens t zwiften.RigolleM schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:06
Ik doe bijna alles via de Zwift companion app, de ATV controller heb ik enkel nodig om op te starten...
Direct bij Tacx zelf via de KNWU voor topsporters die thuis moeten trainen.Stufferdt schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:14:
[...]
Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? De Mantels en Futurum's hebben nog steeds vrijwel geen voorraad dacht ik.
Creating my own hero.
U is topsporter? Geen wielrenner neem ik aan, dan had de ploeg er wel in voorzien?Fasterinside schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:31:
[...]
Direct bij Tacx zelf via de KNWU voor topsporters die thuis moeten trainen.
Je hartslag zet opzich niks. De ene persoon heeft een hogere hartslag van nature dan de andere.la_fusion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:39:
[...]
Aangezien mijn HR al bijna boven de 100 zit als ik alleen nog maar opgestapt ben voor mij een utopie maar niet zweten.. daar ga ik al helemaal niet aan beginnen
Mijn hartslag in rust is 50 (tegen schijndood aan), en mijn max ligt op 180. Terwijl ik genoeg personen ken die ouder dan mij zijn, een rondje gaan fietsen en 196 pieken.
Met fietsen kwam ik vorige week toevallig 4 hartslagen hoger dan wat ik max gehaald heb in de afgelopen 5 jaar.
Nu heb ik een half jaar niks gedaan door blessure, misschien dat het daardoor komt. Maar ik vond het wel gek, op eens 4 slagen hoger dan ooit gehaald.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dat weet ik ook wel hoor maar daarom zijn dat soort doelen voor mij ook absoluut niet haalbaar.mhr-zip schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:24:
[...]
Je hartslag zet opzich niks. De ene persoon heeft een hogere hartslag van nature dan de andere.
Mijn hartslag in rust is 50 (tegen schijndood aan), en mijn max ligt op 180. Terwijl ik genoeg personen ken die ouder dan mij zijn, een rondje gaan fietsen en 196 pieken.
Met fietsen kwam ik vorige week toevallig 4 hartslagen hoger dan wat ik max gehaald heb in de afgelopen 5 jaar.
Nu heb ik een half jaar niks gedaan door blessure, misschien dat het daardoor komt. Maar ik vond het wel gek, op eens 4 slagen hoger dan ooit gehaald.
Mijn max ligt ook vrij hoog maar die haal ik ook niet zomaar gelukkig.
Ongetraind ligt je max vaak hoger gek genoeg. Vermoedelijk omdat je dan hart minder efficient pompt en dus minder bloed per stroke rondpompt.
Bij professionele duurathleten zijn in studies vaak juist lagere max hr’s gevonden dan in non duur athleten. Wordt nog niet helemaal begrepen ook.
Bij professionele duurathleten zijn in studies vaak juist lagere max hr’s gevonden dan in non duur athleten. Wordt nog niet helemaal begrepen ook.
Mocht er nog iemand interesse hebben in Trainerroad. Ik heb nog 6 referrals om weg te geven. Je krijgt dan een maand gratis toegang. DM mee mocht je interesse hebben.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik heb dezelfde trainer gehad. Nadat ik hem op Marktplaats had gekocht (2018) kwam ik er achter dat er een ander protocol werd gebruiktTranze schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:16:
[...]
Haha, ja die spartaanse methode ken ik. Maar het gaat hier om een trainer met ANT die ook de weerstand kan regelen.
[Afbeelding]
Werkt op zich nog prima met Tacx TS4, maar door een move van Garmin dus nooit meer over te dragen aan een nieuwe gebruiker. Ik dacht misschien is er nog een software die ik over het hoofd heb gezien, maar van Zwift to Rouvy, Bkool tot BigRingVr, allemaal hebben ze het nieuwere ANT protocol nodig.

Door een defect aan de motor heb ik de trainer door Tacx laten repareren waarbij de motor is vervangen door een versie met het nieuwe protocol. Sindsdien kon er dus wel gebruik worden gemaakt van Zwift etc.
Echter vorig jaar Tacx verkocht en een Wahoo KICKR gekocht. Had ik eerder moeten doen
https://www.fietselfstedentocht.frl/nl/thuis11
Doe mee op maandag 1 juni 2020 en test jouw skills in de virtuele wereld van Zwift.
In een peloton van ongeveer 50 rijders rijd je de route met in elke stad (het aantal kilometers volgens de stempelkaart) een rustpauze.
Ben benieuwd hoe ze dit precies gaan uitvoeren.
Doe mee op maandag 1 juni 2020 en test jouw skills in de virtuele wereld van Zwift.
In een peloton van ongeveer 50 rijders rijd je de route met in elke stad (het aantal kilometers volgens de stempelkaart) een rustpauze.
Ben benieuwd hoe ze dit precies gaan uitvoeren.
@Yohost! 235 km Tempus Fugit, je moet er maar zin in hebben.