Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 34 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:36
McMiGHtY schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Ik denk niet dat Zwift daar heel erg wakker van gaat liggen :)
Zelf denk ik dat die als een dolle aan het opschalen zijn en code aan het aanpassen zijn om meer concurrent zwift sessie's te kunnen gaan ondersteunen.
Volgens mij is het allemaal Cloudbased en kunnen ze naar believen meer hardware opspinnen. Dit is volgens mij al lang heel erg schaalbaar gemaakt. Zolang er maar geen hele grote groepen op 1 kluitje rijden, zodat veel users veel data van anderen moeten ontvangen.

Ik merk na een rit de laatste drie keer nu wel steeds een benauwdheid hoog in de keel. Wie weet zit ik wel corona ritjes te maken hier. Dit gevoel ken ik niet :?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:11
Requiem19 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:18:
Maar ze vond het achteraf leuk en is in de Group ride 140e van de 280 gefinished. Wat ik overigens wel gek vond.. in de Zwift Ramp test kwam voor haar een FTP van 200. Maar de Alpe kon ze maar opfietsen met 150watt gemiddeld.

Was die FTP test dan toch iets te optimistisch?
Dan heb je ook wel direct het grote heikelpunt van FTP te pakken. De effort die iemand 5-10-20 minuten kan doen zegt niet zoveel over wat iemand een uur vol kan houden. De profs maken het verschil ook niet zozeer met hun FTP, maar meer dat ze het meerdere uren en dag in, dag uit op kunnen brengen.

De ramptest vind ik persoonlijk niet zo behulpzaam. Ik ben zelf best goed in korte zware inspanningen van een paar minuten en vertik het simpelweg om op te geven. Dan komt er al snel een FTP uitrollen wat ik vervolgens helemaal niet aan kan in de over-unders of 20m+ blokken. Ik hoop dan ook dat de 4D test van Sufferfest wat breder opgepakt wordt door de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Ja heb er nog even over nagedacht. Mijn vriendin en ik doen veel Crossfit. 5 - 20 minuten max effort inspanningen. Dan ben je eigenlijk automatisch goed in zo'n ramp test. Lekker lang in de verzuring fietsen, typisch iets wat crossfitters kunnen.

Langer fietsen vraagt heel wat anders van je lichaam en dat blijkt maar weer eens.

Aan de andere kant, die FTP van 199 voor haar is denk ik wel goed om aan te houden voor de gestructureerde trainingen, aangezien ze de intensiteit van de zwaardere (korte) intervallen wel zal aankunnen.

Laat idd zoals jij zegt de beperking van FTP zien, of meer precies de beperking van de extrapolatie van een 20 minuten test naar een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ja ik kwam bij de ramp test ook op een te hoog ftp uit, daarna in workouts echt niet vol te houden.

Beetje bijtweaken en nu kan ik wel lekker fietsen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Er is natuurlijk al veel over geschreven. Maar ftp staat bij heel veel mensen niet gelijk aan het wattage dat ze over een heel uur kunnen leveren. Maar voor gestructureerde interval trainingen komt het voor een hele grote groep mensen wel dicht in de buurt van wat zij kunnen leveren.

Ik train nu bijna een jaar indoor met trainerroad, en me ftp is flink gestegen maar wat ook enorm is verbeterd is de tijd dat ik op/rond ftp kan fietsen. Waar een jaar geleden tien minuten op 90% nog als een eeuwigheid voelde, kan ik nu veel langer tegen die grens aan rijden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:34
Net voor het eerst de Alp D’uez op geklommen in Zwift. 1:13:X bij de eerste poging. Aanloop duurde alleen wat lang (30 minuten) waardoor de lengte net iets te veel was voor de hoeveelheid water wat ik op de fiets had. Aan het einde m’n hartslag dus iets te ver omhoog maar al met al tevreden. En ja, even de rit naar beneden voor de kilometertjes (die zijn bijna gratis dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Holkers schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:23:
En ja, even de rit naar beneden voor de kilometertjes (die zijn bijna gratis dan)
Sterker nog, ik kwam er van de week in een race achter dat je zelfs nog sneller op Zwift daalt als je je benen stilhoudt en je avatar in tuck-modus gaat. Vind het zelf best vervelend en hou liever wat spanning op de benen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Michaelg schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:10:
Er is natuurlijk al veel over geschreven. Maar ftp staat bij heel veel mensen niet gelijk aan het wattage dat ze over een heel uur kunnen leveren. Maar voor gestructureerde interval trainingen komt het voor een hele grote groep mensen wel dicht in de buurt van wat zij kunnen leveren.

Ik train nu bijna een jaar indoor met trainerroad, en me ftp is flink gestegen maar wat ook enorm is verbeterd is de tijd dat ik op/rond ftp kan fietsen. Waar een jaar geleden tien minuten op 90% nog als een eeuwigheid voelde, kan ik nu veel langer tegen die grens aan rijden.
Ik ben nu een maand met TR bezig en heb nog geen 2e meting gedaan maar het voelt wel alsof ik klaar ben om mijn FTP wat hoger in te stellen. Een training waar ik vooraf wat tegenop zag deed ik uiteindelijk net iets te gemakkelijk.

Wel krijg ik last van m’n achterste als er weinig afwisseling in de workout zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja. Doordat je erg statisch op je fiets zit, worden alle ongemakken wat vergroot. Wellicht even goed erop letten dat je zit botjes echt goed op het zadel gepland zijn.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ypuh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:21:
[...]

Sterker nog, ik kwam er van de week in een race achter dat je zelfs nog sneller op Zwift daalt als je je benen stilhoudt en je avatar in tuck-modus gaat. Vind het zelf best vervelend en hou liever wat spanning op de benen.
Zeker. Actief herstel is beter dan je benen direct stil houden nadat je 5 kwartier 230+ watt hebt zitten trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
We willen dinsdag met een aantal vrienden samen fietsen in Zwift. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Samen in een group ride gaan? Of gewoon een route kiezen. Kom je dan ook echt bij elkaar uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
SirLenncelot schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:48:
We willen dinsdag met een aantal vrienden samen fietsen in Zwift. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Samen in een group ride gaan? Of gewoon een route kiezen. Kom je dan ook echt bij elkaar uit?
Met de companion app kun je elkaar opzoeken. Dan stuk voor stuk aanmelden en als de laatste er is fietsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
SirLenncelot schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:48:
https://zwiftinsider.com/meetups/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik ben bezig met de 8-weekse Gran Fondo workout van Zwift. Elke week 3 ritten van 50 minuten en een langere rit die opbouwt in lengte. Ik zag op whatsonzwift dat mijn rit van vandaag van 2 uur 55 minuten (week 6) meer stresspoints toegewezen kreeg dan mijn lange rit van volgende week (3 uur 15 minuten). Omdat stresspoints samenhangen met wattage, zou mijn rit van vandaag dus de zwaarste van de Gran Fondo zijn.

Daarom heb ik er voor gekozen om te gaan rijden op het ultravlakke Tempus Fugit parcours. Het streven was 100km in 1 indoor sessie om zo de Zwift badge vrij te spelen. Omdat 100km op een trainer mijns inziens gekkenwerk is, was dit een mooie buitenkans. Onder de noemer van nu we er toch zijn en verder niks te doen hebben...

Uiteindelijk iets over de 101 km en een gemiddelde van 34,7km/u. Eens maar nooit meer :+

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 17:41
Voor diegene die nog een NPE Cable overwegen. Ik had net "buy" geselecteerd, maar was nog even gaan googlen of ik hem niet ergens hier in de buurt kon kopen. Kwam ik na een kwartiertje terug was ie ineens in sale voor iets van 44 dollar, met slow mail kwam ik op een totaal van net geen 59 dollar. Zal nog wel btw over komen als het in Nederland aan komt, maar dat valt me totaal niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Ik had vorig jaar zeer regelmatig problemen met Bluetooth maar sinds een paar updates geleden heb ik deze BT problemen nooit meer gehad met Zwift. Voor mij is ant+ niet echt meer nodig behalve dan dat ik mn oude hr straps cadence enzo helaas nu niet kan gebruiken.

Vandaag een ticket geplaatst bij Elite ik ben toch maar eens gaan vergelijken tussen m'n Wahoo Kickr en Elite suito in Goldencheetah. Blijkt dat ik op vo2max 20% verschil tussen zit. op lagere wattages onder 200 watt is het 8 tot 10%. op mn kickr rijd bij de A's op mn Suito zou het bij de B's zijn gelukkig fiets ik ook buiten en blijkt de Wahoo gelijk te hebben .

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVM5
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-07-2023
Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag betreffende het fietsen op Zwift. Zijn er Wheel-on rollen die zeker een aanrader zijn? En kan dit zonder een reserveband te gebruiken.
Liever koopt ik me een direct drive, maar gezien de kostprijs ben ik toch op zoek naar een betaalbaarder alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:17
Hoe doen jullie dat met het wisselen tussen Zwift en buiten fietsen met dezelfde fiets? Ik heb op mijn Tacx een andere cassette dan op mijn achterwiel, dus ik moet de derailleur elke keer opnieuw instellen als ik wissel.

Kan ik dit eventueel oplossen door dezelfde cassette op de Tacx te gebruiken? Of zit je dan nog steeds met hetzelfde probleem?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

bartosiej schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:55:
Hoe doen jullie dat met het wisselen tussen Zwift en buiten fietsen met dezelfde fiets? Ik heb op mijn Tacx een andere cassette dan op mijn achterwiel, dus ik moet de derailleur elke keer opnieuw instellen als ik wissel.

Kan ik dit eventueel oplossen door dezelfde cassette op de Tacx te gebruiken? Of zit je dan nog steeds met hetzelfde probleem?

Ik heb 2x dezelfde cassette, dat werkt uitstekend. Ik hoef nooit iets af te stellen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17
Tenzij je van 9 naar 10 speed oid gaat zou de spacing precies hetzelfde moeten zijn. Ben je bij een van de twee niet een spacer vergeten te monteren?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Bij mij komt het ook niet exact overeen, beide 10speed. Ik heb het opgelost door een nieuwe fiets te kopen en de oude fiets permanent op de trainer te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Je kunt eerst nog een andere wielset proberen? Dan heb je die alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:17
MrAngry schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Tenzij je van 9 naar 10 speed oid gaat zou de spacing precies hetzelfde moeten zijn. Ben je bij een van de twee niet een spacer vergeten te monteren?
Gaat inderdaad om een 10 en 11 speed, dus zal nooit werken ;) zal eens een nieuwe, identieke, cassette op de Tacx zetten om te kijken of dat het beter maakt.
Roozzz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:03:
[...]

Ik heb 2x dezelfde cassette, dat werkt uitstekend. Ik hoef nooit iets af te stellen.
Fijn dat het in ieder geval mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 20:11
DavidVM5 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:53:
Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag betreffende het fietsen op Zwift. Zijn er Wheel-on rollen die zeker een aanrader zijn? En kan dit zonder een reserveband te gebruiken.
Liever koopt ik me een direct drive, maar gezien de kostprijs ben ik toch op zoek naar een betaalbaarder alternatief.
In welke prijsklasse ben je dan op zoek? Er zit nog een verschil tussen 250 euro of 400 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Hallo iedereen,

Mijn eigen ervaring met wheel-on trainers is beperkt, maar ik zou wel een reserveband gebruiken. Je band slijt er aanzienlijk van en vuiligheid van buiten kan een lelijke streep over je vloer/muur trekken. Volgens mij heb je van die blauwe tacx banden die ook nog eens dikker zijn.

Let er bij wheel-on trainers wel even op dat ze “smart” zijn. Je kunt wel met een “domme” trainer + fietscomputer met snelheid/cadans/vermogens meter fietsen, maar ideaal is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:33

Tacoos

i am i

Wat gebruiken jullie als hartslagmeter tijdens de workouts? Ik denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe en wil liever geen borstband, maar een pols hartslagmeter.
Is een sport horloge als de Garmin Forerunner (45s missschien) een mogelijkheid om te gebruiken voor sufferfest?

Ik gebruik sinds een paar jaar een Mio Velo pols hartslagband, een oud beestje, maar tot voor kort zonder problemen. Voor mij ideaal omdat ik vaak mijn borst hartslagband vergat om te doen en dan weer alles uit moest trekken om dat ding weer om t doen. Indoor snel geregeld natuurlijk, maar als je in de winter buiten gaat rijden nogal gedoe....

Echter de laatste tijd wil de verbinding met sufferfest nogal eens wegvallen tijdens workouts. Er staat de laatst bekende firmware op (ik heb 1.02) maar Mio heeft alle support voor de Velo overboord gegooid.
Daarnaast heeft Strava support voor externe sensoren overboord gegooid, dus buiten heb ik er ook niks meer aan (ik gebruik strava op mijn telefoon en de Mio Velo als hartslagmeter).

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Tacoos schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:51:
Wat gebruiken jullie als hartslagmeter tijdens de workouts?
Ik gebruik mijn Garmin 735xt, die kan via ANT hartslagdata broadcasten naar de pc of fietscomputer :).
Die Forerunner kan dat ook: https://www8.garmin.com/m...79-9DB1-FC95B06F01BA.html

[ Voor 19% gewijzigd door Tranze op 24-03-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
In mijn ervaring zijn pols hartslagmeters zo onbetrouwbaar dat ze nutteloos zijn. Ik heb een Fenix 5x. Die pols hartslagmeter is traag en heeft een veel te grote afwijking om serieus te nemen. Leuk om overdag je hartslag te meten, maar voor sporen compleet nutteloos.

Ik zou het bij een bortband houden dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 20:15
Mijn ervaring met een Fenix 5S is iets minder extreem, daar hij over het algemeen goede resultaten geeft, maar bij verplaatsen van positie op het stuur wil inderdaad nog wel eens drops laten zien. Helemaal wanneer je dan even richting hoge hartslag gaat, krijg ik geregeld waarden die richting mijn rusthartslag gaan op de fenix.

Je zou ook kunnen kijken naar een bicep monitor zoals de Polar OH-1 of Scosche Rhythm (https://www.clevertrainin...o-tickr-fit-vs-polar-oh1/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 07:17
Wat gebruiken jullie als hartslagmeter tijdens de workouts? Ik denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe en wil liever geen borstband, maar een pols hartslagmeter.
Is een sport horloge als de Garmin Forerunner (45s missschien) een mogelijkheid om te gebruiken voor sufferfest?

Ik gebruik sinds een paar jaar een Mio Velo pols hartslagband, een oud beestje, maar tot voor kort zonder problemen. Voor mij ideaal omdat ik vaak mijn borst hartslagband vergat om te doen en dan weer alles uit moest trekken om dat ding weer om t doen. Indoor snel geregeld natuurlijk, maar als je in de winter buiten gaat rijden nogal gedoe....

Echter de laatste tijd wil de verbinding met sufferfest nogal eens wegvallen tijdens workouts. Er staat de laatst bekende firmware op (ik heb 1.02) maar Mio heeft alle support voor de Velo overboord gegooid.
Daarnaast heeft Strava support voor externe sensoren overboord gegooid, dus buiten heb ik er ook niks meer aan (ik gebruik strava op mijn telefoon en de Mio Velo als hartslagmeter).
Ik heb een tijd lang een Garmin forerunner 35 gebruikt, zowel binnen als buiten. Voldeed redelijk, maar was niet altijd nauwkeurig. Vervolgens overgeschakeld naar borstband (Wahoo Tickr) en zou niet meer terug willen naar meten via de pols. Met borstband een stuk stabieler en hartslag werd daarnaast ook wat hoger gemeten door de Tickr en geeft fluctuaties in hartslag sneller door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
het gaat natuurlijk om een extra argument een fancy sporthorloge te kopen :)
Dus loop lekker een fenix/forerunner + een betrouwbare borstband, dat werkt gewoon het beste voor metingen tijdens sporten. (of accepteer dat het minder betrouwbaar is)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Prulleman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:05:
Dus loop lekker een fenix + een betrouwbare borstband, dat werkt gewoon het beste voor metingen tijdens sporten. (of accepteer dat het minder betrouwbaar is)
Nu bizar strakke prijs op de F5S btw

https://www.amazon.de/Gar...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
mooie deal!!
ik heb ook een tijdje naar de fenix serie zitten kijken.. maar uiteindelijk besloten dat een edge toch nuttiger is op de fiets, en aan andere sporten doe ik toch niet echt (enkel mtb, beetje op de racefiets + indoor op de kickr core). Maar met deze prijs wordt het wel aantrekkelijk :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVM5
SirLenncelot schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:34:
[...]

Mijn eigen ervaring met wheel-on trainers is beperkt, maar ik zou wel een reserveband gebruiken. Je band slijt er aanzienlijk van en vuiligheid van buiten kan een lelijke streep over je vloer/muur trekken. Volgens mij heb je van die blauwe tacx banden die ook nog eens dikker zijn.

Let er bij wheel-on trainers wel even op dat ze “smart” zijn. Je kunt wel met een “domme” trainer + fietscomputer met snelheid/cadans/vermogens meter fietsen, maar ideaal is dat niet.
Ik vermoed dat je dan met die blauwe band een reserve achterwiel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Let op die laagste prijs gaat wel gewoon om F5 plus. Maar inderdaad super deal!
Functies hetzelfde alleen grote van wijzerplaat is dus anders 47mm ipv 42. Ik heb aardig smalle polsen en die grootte versie sloot bij mij niet mooi aan.

@Prulleman Use-case is voor mij ook naast de Bolt. Maar hike ook veel en dan is het toch erg interessante dataverzamelaar ;) En dit horloge is iets minder overduidelijk een sporthorloge vind ik persoonlijk, dus ook dagelijks draagt het gewoon prima weg. Nog meer argumenten nodig? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CuttingStorm op 24-03-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Prulleman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:05:
Dus loop lekker een fenix/forerunner + een betrouwbare borstband, dat werkt gewoon het beste voor metingen tijdens sporten. (of accepteer dat het minder betrouwbaar is)
Haha! Nee, dit is geen "help mij aan argumenten om mijn vrouw ervan te overtuigen dat ik echt zo'n mooi sporthorloge nodig heb" vraag :o
Liever hield ik de Velo, maar die lijkt aan het overlijden en is in Strava al nutteloos.

Ik wil daarom 1 apparaat voor loggen hartslag voor buiten en voor binnen ter vervanging van de Velo.

Voor strava heb ik niks meer aan een polsband of borstband, want geen externe devices meer, dus moet ik (strava advies 8)7 ) een andere app gebruiken icm polsband en de data in strava importeren, of een device aanschaffen waar strava integratie op zit, zoals een sporthorloge.
Voor sufferfest is de Velo niet betrouwbaar (meer).
Ik wil liever geen borstband (persoonlijke voorkeur, heb ze wel gebruikt).

Ik wil ook geen 300 euro of meer neertellen nu voor een fancy sporhorloge, vandaar dat ik kijk naar een garmin Forerunner 45s of Huawei Watch GT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Kijk, dat is een mooi prijsje, ik was al een tijdje aan het zoeken naar een opvolger van m'n polar m400 die heel langzaam op aan het raken is. Net voor al het corona gebeuren een bonus@work gehad en die nu mooi (gedeeltelijk) hier aan besteed.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
@Tacoos
In de test van DC Rainmaker (https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html) laat de HR meting een aantal drops zien, maar al met al doet ie het best aardig.. Op zich is het mooie dat ie in het uiterste geval toch verbonden zou kunnen worden met ANT+ sensoren zoals een HR band mocht het toch niet voldoen.. Enige is dat ik niet zo snel kan vinden of je nu HR kan broadcasten naar de device waarop je Sufferfest draait om daar direct feedback op je HR te krijgen (of doet Sufferfest dat niet, sorry gebruik zelf Zwift)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
DavidVM5 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:30:
[...]

Ik vermoed dat je dan met die blauwe band een reserve achterwiel hebt?
Hoeft niet, ik ken ook iemand die steeds de band omlegde. Extra wiel is dan wel iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:24
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn Tacx Flow Smart (2 maanden oud) geen cadans meer laat zien aan zwift. Wattage lijkt (op gevoel) wel normaal door te komen.

Heb het volgende al geprobeerd:

- Tacx meerdere keren opnieuw gestart
- Zwift opnieuw starten
- Nieuwe calibratie gedaan, (na enkele unknown errors was deze ook prima).

Tacx draaide laatste weken zonder issues al op laatste firmware.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en wellicht een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gek probleempje gisteren; steeds als de hellingshoek flink veranderde (en er dus wat data naar mijn Tacx Bushido toegestuurd werd) viel mijn vermogen steeds even weg in zwift. Niet bij elke verandering, maar het viel wel op dat als het vermogen weer terugkwam, dat ik op het specifieke stukje bijv net van 9% naar 1% ging, of omgekeerd, dus met name bij een flinke verandering. Ik gebruik een chinese ant+ die dichtbij mijn tacx zit. HR data, ook via ANT+ kwam nog gewoon binnen. Iemand die dit ook herkent?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12

Hoi, welke trainers kijk je naar? Wat staat er op je lijstje?
Ik ben ook op zoek naar een andere trainer. Had m'n oog laten vallen op een Elite Fietstrainer Qubo Power Bluetooth+ voor 225 euro maar die is niet meer leverbaar.
Ik ben op zoek naar een trainer om dagelijks even 30 minuten op weg te trappen, maar toen ik zag dat de Elite ook met Zwift samenwerkt leek dat me een goede deal.
Nu dus op zoek naar een ander exemplaar met ongeveer dezelfde functionaliteit voor ongeveer dezelfde prijs, maar dat valt nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik zie de discussie over HR meters, en ik heb een keer een meting van mijn HR band vergeleken met mijn Apple Watch. Natuurlijk beetje lastig vergelijken omdat ik de data niet goed onder elkaar kreeg, maar de Apple Watch zat er echt niet heel veel naast. De band was we gevoeliger, daar was de lijn grilliger, maar de vorm van de lijn en de pieken en dalen kwamen gewoon goed overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
SirLenncelot schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:34:
[...]

Ik heb 2 wielen (exact gelijk verder) waarvan 1 met decathlon trainingsband. We hebben een tacx Bushido. Mijn vrouw en kids fietsen er gewoon met hun normale (budget)buitenband op, en eerlijk gezegd zie ik daar geen uitbundige slijtage. Nu zijn dat overigens ook geen honderden kilometers per maand. Ligt dus ook zeker aan de rubbersamenstelling.
Vuiligheid van buiten lijkt me niet zo'n issue, want die banden zijn vrij glad, en als je met een buitenband op de tacx gaat moet je je band wel ff checken op steentjes, want die prikken op een tacx makkelijker door de band heen. De rol van de tacx is immers smaller dan het contactvlak op de weg. (bushido heeft overigens een dikkere rol)

.
Een horloge kán goed werken, maar is niet optimaal. Ik heb met koude armen bijna altijd foute metingen. Zeker sinds ik een ventilator ben gaan gebruiken. Dus ik heb een HR band gekocht en nu gaat het altijd goed.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
miles schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:38:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een andere trainer. Had m'n oog laten vallen op een Elite Fietstrainer Qubo Power Bluetooth+ voor 225 euro maar die is niet meer leverbaar.
Ik ben op zoek naar een trainer om dagelijks even 30 minuten op weg te trappen, maar toen ik zag dat de Elite ook met Zwift samenwerkt leek dat me een goede deal.
Nu dus op zoek naar een ander exemplaar met ongeveer dezelfde functionaliteit voor ongeveer dezelfde prijs, maar dat valt nog niet mee.
Tacx Vortex Smart zou nog kunnen voor 299

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:21
[...]

Ik ben momenteel ook aan het kijken maar het lijkt erop dat de trainers de nieuwe wc rollen zijn. Alles wat ik kan vinden is uitverkocht. En de levertijden zijn vaak 4 weken. Ik heb voor mezelf een max. van €250 en dat is aardig hopeloos momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door soskes op 25-03-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Shit.. laatste stage Tour of Watopia voltooid vliegt Tmobile eruit. Had t niet door dus Zwift kon sessie niet opslaan.. is er mogelijkheid om dat terug te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
CuttingStorm schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:10:
Shit.. laatste stage Tour of Watopia voltooid vliegt Tmobile eruit. Had t niet door dus Zwift kon sessie niet opslaan.. is er mogelijkheid om dat terug te halen?
https://zwiftinsider.com/retrieve-lost-ride/ ik lijk wel een Zwiftinsider link-bot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Had even moeten zeggen dat t op iPad is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
CuttingStorm schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:26:
Had even moeten zeggen dat t op iPad is :)
en dan werken de iOS of AppleTV oplossingen geen van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
soskes schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Ik ben momenteel ook aan het kijken maar het lijkt erop dat de trainers de nieuwe wc rollen zijn. Alles wat ik kan vinden is uitverkocht. En de levertijden zijn vaak 4 weken. Ik heb voor mezelf een max. van €250 en dat is aardig hopeloos momenteel.
Vanmorgen was de vortex nergens meer leverbaar! Net als de andere modellen op mn shortlist.Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
BartNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:04:
[...]

en dan werken de iOS of AppleTV oplossingen geen van beide?
Volgens mij gelukt! Zag eerst alleen de appleTV oplossing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Mistraller schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:03:
[...]

Een horloge kán goed werken, maar is niet optimaal. Ik heb met koude armen bijna altijd foute metingen. Zeker sinds ik een ventilator ben gaan gebruiken. Dus ik heb een HR band gekocht en nu gaat het altijd goed.
Ik lees inderdaad wisselende ervaringen, maar vanwege de wens 1 apparaat voor indoor en outdoor en strava support ga ik de gok toch maar nemen.
Sowieso is het voor mij meer indicatief dan dat ik heel precies op hartslag train; en mocht het toch tegenvallen, kan ik nog altijd een externe hartslagmeter aansluiten.
CuttingStorm schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:24:
@Tacoos
In de test van DC Rainmaker (https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html) laat de HR meting een aantal drops zien, maar al met al doet ie het best aardig.. Op zich is het mooie dat ie in het uiterste geval toch verbonden zou kunnen worden met ANT+ sensoren zoals een HR band mocht het toch niet voldoen.. Enige is dat ik niet zo snel kan vinden of je nu HR kan broadcasten naar de device waarop je Sufferfest draait om daar direct feedback op je HR te krijgen (of doet Sufferfest dat niet, sorry gebruik zelf Zwift)
Zover ik nu kan zien, is Garmin een van de weinige, zo niet de enige, die de HR data naar een 3rd party kan broadcasten. Polar doet dat bijv alleen naar een ander polar product, zo begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 09:54

Kluus

Gang is alles

soskes schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Ik zat ook met een schuin oog te kijken omdat mijn 1st gen Neo een kapotte edco body had en deze met geen mogelijkheid los te krijgen was, maar zelfs de duurdere modellen (Neo, Flux, Kickr's) zijn inderdaad allemaal uit voorraad geloof ik.

Gelukkig heb ik het body uiteindelijk met veel en hard trekwerk er af kunnen krijgen en draait ie nu weer als een zonnetje met een nieuw body. Als de boel nog verder op slot gaat ben ik er klaar voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tacoos schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:19:

Zover ik nu kan zien, is Garmin een van de weinige, zo niet de enige, die de HR data naar een 3rd party kan broadcasten. Polar doet dat bijv alleen naar een ander polar product, zo begrijp ik.
Ant+ is voor zover ik weet altijd broadcast? Het apparaat blért gewoon om de zoveel seconden z'n ID en waarde naar buiten, en verwacht geen respons.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Mistraller in principe wel, maar je garmin horloge kan volgens mij een ant+ signaal opvangen en doorsturen via BT naar een ander gekoppeld aparaat (computer met sufferfest bv)
Garmin has quietly begun offering the ability for users to start re-broadcasting their heart rate over Bluetooth Smart with certain wearables, via an open beta program. While virtually all Garmin wearables made in the last…ever…support re-broadcasting of heart rate over ANT+, none have supported re-broadcasting over Bluetooth Smart.
https://www.dcrainmaker.c...ting-for-fr245-fr945.html

de use case is mijn inziens vrij beperkt tenzij je een ingewikkelde combinatie van devices met beperkingen hebt. in de meeste gevallen is een directe koppeling gewoon handiger (maar niet altijd mogelijk met bv een ANT+ only sensor en een BT only reciever)

Verder klopt het dat ANT+ niet veel meer is dan het roepen van een ID, type, en waarde. tenzij het om de uitbreiding ANT+ FE-C gaat: Fitness Equipment (Trainer) Control. Hiermee is het sensor device (je trainer) die normaal alleen power/cadance/speed over ANT+ tegen de wereld roept, ook ineens een ontvanger voor een aantal values (power target, incline, .. ) Je ANT+ trainer broadcast en ontvangt dus ANT+ signalen, maar officieel is dit een uitbreiding op de normale ANT+ standaard

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:45:
[...]

Ik zat ook met een schuin oog te kijken omdat mijn 1st gen Neo een kapotte edco body had en deze met geen mogelijkheid los te krijgen was, maar zelfs de duurdere modellen (Neo, Flux, Kickr's) zijn inderdaad allemaal uit voorraad geloof ik.

Gelukkig heb ik het body uiteindelijk met veel en hard trekwerk er af kunnen krijgen en draait ie nu weer als een zonnetje met een nieuw body. Als de boel nog verder op slot gaat ben ik er klaar voor. :+
Hah, ik heb die Edco body weten te ruilen voor een nieuwe Shimano body. Die persoon wou graag met een Campa cassette rijden (don't ask me why, want die zijn 2x zo duur en Campa 11s schakelt net zo goed met een Shimano cassette).

Voor Tacx en Wahoo was het al een knallende winter wat trainers betreft, maar tegen de verwachting in krijgen ze deze maand nog even een flinke boost. Ik vind het wel gaaf hoor. Ben inmiddels helemaal om dat indoor trainen óók leuk kan zijn, al ga ik met dit mooie weer wel gewoon naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 09:54

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:33:
[...]

Hah, ik heb die Edco body weten te ruilen voor een nieuwe Shimano body. Die persoon wou graag met een Campa cassette rijden (don't ask me why, want die zijn 2x zo duur en Campa 11s schakelt net zo goed met een Shimano cassette).

Voor Tacx en Wahoo was het al een knallende winter wat trainers betreft, maar tegen de verwachting in krijgen ze deze maand nog even een flinke boost. Ik vind het wel gaaf hoor. Ben inmiddels helemaal om dat indoor trainen óók leuk kan zijn, al ga ik met dit mooie weer wel gewoon naar buiten.
Ja klopt, ik heb er nu ook een shimano body opgezet, mooi dat jij die hebt kunnen ruilen :D.

Bij mij zat dat edco body echt muur en muur vast, in het begin dacht ik dat de palletjes bleven haken, ik kreeg namelijk wel een tikkie speling als ik die borgnok er af draaide, maar na tie-wraps er tussen te frotten om er zeker van te zijn dat de 3 pallen ingedrukt waren lukte het nog niet.

Uiteindelijk gewoon een cassette er op gemonteerd, vingers erachter, voeten tegen de poten van de Tacx, en rukken, zo kwam ie telkens een halve centimeter verder. Zelfs toen het vrijloop deel er helemaal uit was moest ik nog grof geweld blijven gebruiken, hij liep dus gewoon zo gruwelijk stroef over de as...

Het Shimano body gaat wel probleemloos erop en eraf gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Prulleman schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:09:
@Mistraller in principe wel, maar je garmin horloge kan volgens mij een ant+ signaal opvangen en doorsturen via BT naar een ander gekoppeld aparaat (computer met sufferfest bv)

[...]

https://www.dcrainmaker.c...ting-for-fr245-fr945.html

de use case is mijn inziens vrij beperkt tenzij je een ingewikkelde combinatie van devices met beperkingen hebt. in de meeste gevallen is een directe koppeling gewoon handiger (maar niet altijd mogelijk met bv een ANT+ only sensor en een BT only reciever)

Verder klopt het dat ANT+ niet veel meer is dan het roepen van een ID, type, en waarde. tenzij het om de uitbreiding ANT+ FE-C gaat: Fitness Equipment (Trainer) Control. Hiermee is het sensor device (je trainer) die normaal alleen power/cadance/speed over ANT+ tegen de wereld roept, ook ineens een ontvanger voor een aantal values (power target, incline, .. ) Je ANT+ trainer broadcast en ontvangt dus ANT+ signalen, maar officieel is dit een uitbreiding op de normale ANT+ standaard
Ja klopt maar dat was volgens mij niet eens waar het hier om ging toch? Ik zie het met zwift ook vaak, mensen willen het een keer proberen en beginnen eerst met de meest complexe config, om dan te eindigen met een simpel ant+ dongeltje omdat dat nu eenmaal het beste werkt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 07:59
Dag mensen, misschien is dit al gevraagt maar ik kon het niet zo snel vinden: Ik heb net een Tacx Satori Smart gekocht en ik zit te kijken hoe ik het makkelijkst activiteiten kan uploaden naar Strava. Ik weet dat de Satori Smart Bluetooth en ANT+ heeft dus ik kan ook m'n ELEMNT Bolt verbinden.

Nu zag ik dat de Bolt een indoor modus heeft, en nu is mijn vraag dus kan ik beter de Tacx software uploaded naar Strava of gewoon de automatische upload van m'n Bolt laten doen?

Ik zit ook te kijken om in de toekomst met Zwift te rijden dus ik ben blij dit topic gevonden te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
@thijmenketel Kan de tacx app dit niet? Ik heb overigens ook al vaak de Wahoo app gebruikt, die vind ik ook wel handig om activities te uploaden naar strava. Je hoeft die app trouwens niet echt te registreren, fake data bij het opstarten is voldoende, je hoeft je mail niet te verifiëren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVM5
[...]

Ik heb uiteindelijk een Elite Suito gekocht, vandaag geleverd gekregen.
Ik heb wel nogal veel gekraak, ik vrees dat ik een nieuwe ketting ga moeten leggen, iemand hier ervaring mee of zelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
DavidVM5 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:47:
[...]

Ik heb uiteindelijk een Elite Suito gekocht, vandaag geleverd gekregen.
Ik heb wel nogal veel gekraak, ik vrees dat ik een nieuwe ketting ga moeten leggen, iemand hier ervaring mee of zelfde probleem gehad?
Was die nog leverbaar? :D

Ik ben op zoek naar nog een Kickr Core, omdat mijn vriendin ook fietst en we nu steeds de fietsen wisselen. Lijkt me niet top voor de levensduur van de fiets, maar alles is uitverkocht helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavidVM5
Pino112 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:15:
[...]

Was die nog leverbaar? :D

Ik ben op zoek naar nog een Kickr Core, omdat mijn vriendin ook fietst en we nu steeds de fietsen wisselen. Lijkt me niet top voor de levensduur van de fiets, maar alles is uitverkocht helaas..
In België nog een winkel gevonden ja :) en 150€ goedkoper dan bij Futurumshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:44
Een ketting kraakt niet... ben je wel zeker dat het uw ketting is? In de buitenlucht hoor je minder snel gekraak dan binnenshuis. Bij mij waren het de bracket lagers die versleten waren, deze vervangen en gekraak was weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Microkid schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:54:
[...]

Probeer deze eens: https://www.conrad.nl/p/h...6-cm-x-28-cm-zwart-560250
Stuk goedkoper. Heb er 2 op de grond staan, schuin naar boven. Prima oplossing.
Heb 2 van deze jongens gekocht. Echt perfect!

Binnen rijden gaat opeens zoveel makkelijker :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Dat kraken herken ik anders wel een beetje... meestal kom ik er binnen achter dat mijn ketting gewoon heel goor is :X

Afgelopen zaterdag voor het eerst een keertje buiten geZwift. Was leuk! Met die wind had ik niet eens een ventilator nodig haha. Alleen beetje risky met de voetballende buurjongens....er vliegt nog wel eens een bal over de schutting 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck7pbVh7QK1VQm4pBgtrdpie7T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNHgwuIPu96xOCj7O58aXD1P.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Hier in Spanje is recreatief fietsen al sinds 2 weken verboden dus spendeer ik meer tijd in mijn Pain Cave.
Veel fietsclubs en winkels die normaal groep ritten organiseren doen dat nu op Zwift, maar wij doen daar met onze club graag nog een schepje bovenop: Zwift Meetups + Zoom meeting, super leuk!

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/u986ch2w2oeiuwr/2020-03-29%2017.06.13.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:56
Hello mede zwifters,

Voor diegene die Zwift Power gebruiken, ik heb een vraag. Gister een "Groups Ride" rit gereden, Stage 1 ToW, voornamelijk vlak. Nu mijn data aan het bekijken in Zwift Power en zie ik het volgende:

Rijder A 50:06 +09:32 1.8w/kg 155w(Avg) 85.0kg 180cm

Mijzelf: 50:08 +09:33 2.8w/kg 217w(avg) 77.0kg 187cm

Nu mijn vraag,(puur uit interesse), hoe kan het dat iemand met een lager W/kg en een hoger lichaamsgewicht toch uiteindelijk boven mij eindigd (weliswaar 2 seconde sneller)

Zie ik iets over het hoofd?

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@DoubleP38 Als je het over watts/kg hebt, dan kan je het gewicht verder achterwege laten, dat zit al verrekend.

Ik denk dat het meest simpele antwoord "draft" is. Als je meer uit de wind fietst, dan kan je met minder watt/kg net zo snel zijn.
Of het in dit geval ook het juiste antwoord is, is niet met zekerheid te zeggen, maar als je voor jezelf weet dat je stukken solo of op kop hebt gereden, en je weet niks over de andere rijder, dan is het wel aannemelijk. Als je zelf enkel achter in een groepje hebt gezeten.. dan zou je minstens zoveel draft als de ander gehad moeten hebben... en dat is er wat anders (geks) aan de hand)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:56
Prulleman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:26:
@DoubleP38 Als je het over watts/kg hebt, dan kan je het gewicht verder achterwege laten, dat zit al verrekend.

Ik denk dat het meest simpele antwoord "draft" is. Als je meer uit de wind fietst, dan kan je met minder watt/kg net zo snel zijn.
Of het in dit geval ook het juiste antwoord is, is niet met zekerheid te zeggen, maar als je voor jezelf weet dat je stukken solo of op kop hebt gereden, en je weet niks over de andere rijder, dan is het wel aannemelijk. Als je zelf enkel achter in een groepje hebt gezeten.. dan zou je minstens zoveel draft als de ander gehad moeten hebben... en dat is er wat anders (geks) aan de hand)
Thanks! Het gekke was dat tijdens de rit ik geen draft mogelijkheden had. dwz, Zwift gaf niet aan dat ik vlak achter iemand aan fietste. Net ff googled, nu blijkt dat je geen draft mogelijkheid wanneer je een Time Trial fiets geselecteerd hebt. Laat ik nu net enkele races terug voor een tijdrit, een tijdritfiets te hebben geselecteerd en daarna niet meer te hebben gewisseld :+ .

Dus met andere woorden, het verschil in wattage zal inderdaad veroorzaakt zijn door het draft effect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qRYx2s6744kpCzLs680KmRQBi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvS0ziRfFabIPH4lGJAZqVGN.jpg?f=fotoalbum_large
Warning: You cannot use the draft while riding a time trial (TT) bike in Zwift!
https://zwift.com/news/15...e-draft-to-your-advantage

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleP38 op 31-03-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
DoubleP38 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:20:

Nu mijn vraag,(puur uit interesse), hoe kan het dat iemand met een lager W/kg en een hoger lichaamsgewicht toch uiteindelijk boven mij eindigd (weliswaar 2 seconde sneller)

Zie ik iets over het hoofd?

Thanks alvast.
Zoals jezelf aangeeft zal het inderdaad de TT fiets zijn geweest.
Verder laat dit volgens mij perfect het wieleradagium "geen trap teveel doen" zien, m.a.w. lekker hangen tot het moment dat wordt bepaald wie de snelste is ;)

Zelf tijdens de Tour de Wattopia aantal keer weer aan de lijve ondervonden. Zit je achter groepje waarvan je denkt die kan ik bijhalen, maar de effort die je vervolgens moet leveren is zo hoog dat zo'n sprong bijna niet lukt zonder aantal man mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVM5
Ik lees wisselende aanbevelingen, dus vraag ik het hier ook eens. Moet je de trainer eerst kalibreren? Best via Zwift of via de app van de trainer (Elite)? En voor je op Zwift een rit rijdt, doe je dan best een FTP test? Van de trainer of die van Zwift?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@DavidVM5 ik doe het gewoon in de app die ik gebruik (TrainerRoad), de juiste waarde wordt dan in ieder geval daar toegepast.

FTP test is niet nodig voor een rit op zwift, als je workouts gaat doen, dan wel, want de power targets zijn percentages van je FTP, (bv 1 minuut op 120%, of 20 minuten op 95%). Ook hier zou ik de test doen in de app die je gaat gebruiken, gebruik je voornamelijk zwift, doe dan de FTP test in Zwift.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Mensen de nieuwe Live Group workout functie van Trainerroad al getest?

Lijkt me echt heel gaaf :D

https://www.dcrainmaker.c...-workouts-with-video.html

Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2020/03/P1000519-1-2_thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:17:
Mensen de nieuwe Live Group workout functie van Trainerroad al getest?

Lijkt me echt heel gaaf :D

https://www.dcrainmaker.c...-workouts-with-video.html

[Afbeelding]
Nee, nog niet.. persoonlijk vind ik het jammer dat het niet op mobiel werkt, hoewel het ook niet optimaal kan zijn op een klein scherm. Niet zo'n zin om hiervoor over te stappen op een setup met laptop (en dus tafel).

Ook als je midden in een plan zit moet je nu wel je workout aanpassen naar die van de groep (of de rest aanpassen naar jou workout) soms geen probleem, maar een vo2max ipv een een recovery ride heeft toch een ander resultaat..

Verder lijkt het me wel geinig om een keer te doen, maar regelmatig zie ik me dit niet gebruiken. Misschien met disaster day ofzo :D

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Prulleman Lees ik hier tussen neus en lippen dat we met alle Tweakers de disaster day workout gaan doen!?!

* Ypuh besteld alvast z'n shirtje om in het post-Corona-tijdperk te showen aan alle nono's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Ypuh schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:01:
@Prulleman Lees ik hier tussen neus en lippen dat we met alle Tweakers de disaster day workout gaan doen!?!

* Ypuh besteld alvast z'n shirtje om in het post-Corona-tijdperk te showen aan alle nono's.
Ik wil em wel een keer doen. Mijn A race (cimes de Waimes op 21 mei) gaat waarschijnlijk toch niet door

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wat is deze disaster day workout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Requiem19 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:42:
Wat is deze disaster day workout??
Oeh, niet vragen en zeker niet van tevoren zeggen “kan ik meedoen” want die is echt brutal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ja komop jongens... niet zo nieuwsgierig maken en dan niets zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
https://blog.trainerroad.com/workout-of-the-week-disaster/

Onderaan een link naar de workout (heb je een account voor nodig)

Edit: hoe heet die van Sufferfest ook alweer? Dat zijn 10 (?) trainingen achter elkaar

[ Voor 26% gewijzigd door Holk op 31-03-2020 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
zo ziet het power profiel eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9pFJ-sBchG0QTm04OtO95BGCmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lpJp8BHDSmPKlDcxpvd0gfRL.png?f=fotoalbum_large

4,5 4:15 uur met o.a. 4x10 minuten theshhold van 96 tot102%, korte (10) sec pieken tot 200%) en een vo2max blok met 2 minuten blokken van 110-115% (met 2 minuten rust)

@Holk https://thesufferfest.com...our-of-sufferlandria-2020

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 31-03-2020 14:26 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
4:15u duurt ie, dus een kwartiertje voor koffie met een appeltaartje.

Ik betwijfel ten zeerste of de workout lukt als ik mijn laatste FTP estimate van Zwift pak (326w). 20 minuten net iets boven treshold (340w~) lukt nog wel. 2 blokken van 20 minuten denk ik ook nog wel, maar 4 uur lang intervallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Dit is geen training meer, dit is gewoon een koers :).

Ik denk dat ik deze nog even oversla, ook omdat m'n reet 4:15 indoor niet overleefd :D.

Misschien had ik het toch niet moeten vragen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Heb net even de volledige stream bekeken van die Trainerroad aankondiging. Maar dit is pas het begin van nieuwe features mbt groep dynamiek. Zo zitten ze bijvoorbeeld ook te kijken naar shared plans, om zo ervoor te zorgen dat jij en je maten hetzelfde programma volgen en dus iedere keer dezelfde workout hebben.
Denk dat ze hiermee een net wat breder publiek willen aanspreken. Ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Michaelg schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:19:
Heb net even de volledige stream bekeken van die Trainerroad aankondiging. Maar dit is pas het begin van nieuwe features mbt groep dynamiek. Zo zitten ze bijvoorbeeld ook te kijken naar shared plans, om zo ervoor te zorgen dat jij en je maten hetzelfde programma volgen en dus iedere keer dezelfde workout hebben.
Denk dat ze hiermee een net wat breder publiek willen aanspreken. Ben benieuwd in ieder geval.
Ze zijn goed bezig daar.

Maar ik zou juist liever niet hetzelfde plan hebben als m'n vrienden.. dan verdwijnt mn competitive edge op hun :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Ik hou me in ieder geval van harte aanbevolen om de disaster workout als group ride te doen. Misschien kunnen we een soort Tweakers-plan opstellen om er naar toe te werken? Deze week lijkt me een beetje optimistisch, maar met nog 3-4 weken gerichte training moeten we er wel iets draaglijks van kunnen maken?

- Datum: Waarschijnlijk worden vanavond de Corona-maatregelen verlengd. Laten we de laatste week (ergens eind april/mei) als D-day stellen?

- Tussentijdse evaluatie: Halverwege de Disaster -2 als voorproefje?

- Mogelijk nog 1 of 2 TrainerRoad/Zwift groepstrainingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Goed plan, ik ben in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik doe onder voorbehoud mee :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hoe wilde je de group workout precies doen?

[ Voor 76% gewijzigd door McMiGHtY op 31-03-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
McMiGHtY schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:56:
Werkt dat met een TR Trial account?
Trial accounts bestaan niet.. je kan wel een gratis referral code krijgen van een andere gebruiker (ik heb er nog 2 te vergeven). Je moet dan wel je betalings gegevens invullen en optijd opzeggen, want je start gewoon je abo, maar je hoeft met de referral code de eerste maand niet te betalen

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 31-03-2020 14:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hoe werkt dat precies Prulleman? En beantwoord.

Daar wil opzich wel een meedoen !

[ Voor 47% gewijzigd door McMiGHtY op 31-03-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Als je mij je email adres per DM stuurt*, dan krijg je via email een link (geen code zie ik nu) waarmee je de eerste maand niet hoeft te betalen. Je moet wel een volledige account aanmaken (dus met paypal of CC gegevens). + het werkt alleen met een nieuwe account, je kan geen gratis maanden claimen bij bestaande accounts.

(*graag alleen als je de referral ook gaat gebruiken, anders is het zonde)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als de datum geprikt is, zal ik je dan even PM' en? Zou zonde als we nu al linkjes willen mocht ik de gekozen datum helemaal niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Weet iemand of je een 3 maands zwift voucher kunt "pauzeren" als je hem eenmaal geredeemed hebt? Ik koop er misschien eentje over van iemand, maar ik weet niet of het handig is om deze nu te activeren of beter pas in November.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Mistraller schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:26:
Weet iemand of je een 3 maands zwift voucher kunt "pauzeren" als je hem eenmaal geredeemed hebt? Ik koop er misschien eentje over van iemand, maar ik weet niet of het handig is om deze nu te activeren of beter pas in November.
Lijkt me niet nee. Ik weet dat je bij TrainerRoad wel contact op kunt nemen met support als je bijvoorbeeld een blessure hebt. Dan kan hun klantenservice het tijdelijk stopzetten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Hank van GCN is 24 uur aan het Zwiften... as we speak 22 uur en 15 minuten, 723 kilometer... auw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Holk schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:00:
Hank van GCN is 24 uur aan het Zwiften... as we speak 22 uur en 15 minuten, 723 kilometer... auw
Amateur ;)

https://zwiftinsider.com/michael-knudsen-5000km/

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

24 uur? Ik denk na 1,5 uur al, wtf doe ik hier 8)7

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 34 ... 161 Laatste