Net weer een race gereden en ik begin het leuker te vinden!
Ik net de bologna TT... Die was niet zo leukjspr schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:06:
Net weer een race gereden en ik begin het leuker te vinden!

Morgen ook weer Zwift NL race op Reverse Richmond. Dat parcours schijnt nieuw te zijn sinds de laatste update (niet de wereld maar de route).
Kon wel eens de laatste race in de B-categorie gaan worden
Kon wel eens de laatste race in de B-categorie gaan worden
Bij mijn laatste ramptest zat ik de laatste minuut op 175, max ligt ruim 10 slagen hoger.. Maar dat kan ook een moment opname zijn, je hartslag is niet altijd goed te vergelijken van dag tot dag. Afgelopen zondag de 181 aangetikt in een outdoor wedstrijd.
De automatische berekening is vaak op je beste 20 minuten, een ramptest is een stuk makkelijker, daarbij hoef je niet 20 minuten lang te pacen. Het werkt uiteraard niet voor iedereen goed, maar voor mezelf krijg ik er in ieder geval een waarde uit waar ik goed mijn workouts mee kan doen, sommige zijn echt zwaar en maar net te doen, maar tot nu toe lukt het allemaal, dus voor training is ie niet te hoog geschat door de test en naar mijn idee ook niet te laag.
De automatische berekening is vaak op je beste 20 minuten, een ramptest is een stuk makkelijker, daarbij hoef je niet 20 minuten lang te pacen. Het werkt uiteraard niet voor iedereen goed, maar voor mezelf krijg ik er in ieder geval een waarde uit waar ik goed mijn workouts mee kan doen, sommige zijn echt zwaar en maar net te doen, maar tot nu toe lukt het allemaal, dus voor training is ie niet te hoog geschat door de test en naar mijn idee ook niet te laag.
Die Bologna TT inderdaad aan het einde. Damn.Tranze schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:13:
[...]
Ik net de bologna TT... Die was niet zo leukEcht een nasty klim op het einde, flink op verkeken. Wel FTP omhoog van 240 naar 253. En ook weer wat gewicht kwijt ondertussen, dus nu 70kg
Zaterdag geprobeerd de 2x Three Sisters te fietsen. Qua tijd en afstand zou dat geen probleem moeten zijn, en hoogtemeters zou ook wel moeten lukken op eigen tempo. Na iets meer dan 1 ronde de brui er aan moeten geven. He-le-maal op. Leeg.
Daarna een paar dagen milde griep gehad inclusief keelontsteking. Vanavond maar weer even op de fiets klimmen want ik kan Alpe Du Zwift eindelijk doen! Met alle XP van 1 keer Three Sisters gelukkig wel een level up gedaan
Daarna een paar dagen milde griep gehad inclusief keelontsteking. Vanavond maar weer even op de fiets klimmen want ik kan Alpe Du Zwift eindelijk doen! Met alle XP van 1 keer Three Sisters gelukkig wel een level up gedaan
If it aint fixed, it's broken.
Alpe du Zwift is lekker zwaar! Genieten!
mooi werk die wedstrijden he @jspr
Zat gisteren ook te twijfelen om dezelfde race als jou te rijden.
Maar benen waren te dood van het laminaat leggen. Heb eerst maar een routebadge gehaald en daarna nog half uurtje met Zwift NL - rustig aan - gereden.
Je kan de 4 cijfers wel weer achter je naam halen als alles gekoppeld is
Alpe du Zwift heb ik paar weken geleden gereden met een wedstrijdje.. route Fire and ice was het geloof ik.
Leuk om eens gereden te hebben
Maar benen waren te dood van het laminaat leggen. Heb eerst maar een routebadge gehaald en daarna nog half uurtje met Zwift NL - rustig aan - gereden.
Alpe du Zwift heb ik paar weken geleden gereden met een wedstrijdje.. route Fire and ice was het geloof ik.
Leuk om eens gereden te hebben
[ Voor 18% gewijzigd door Flipmo op 04-03-2020 11:06 ]
Ah ok, beter! Thanks!Flipmo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:04:
Prachtig nagemaakt maar inderdaad wel zwaar. Zeker toen ik hem onverwachts 2x moest doen tijdens Tour De ZwiftTranze schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:13:
[...]
Ik net de bologna TT... Die was niet zo leukEcht een nasty klim op het einde, flink op verkeken.
Keep on running
Ik vond Bologna echt leuk, jammer dat die alleen via events te rijden is en niet onderdeel van bijvoorbeeld Watopia
Volgens mij kan je in een event starten, en dan uit het event stappen met quit en in de wereld blijven. Dan kan je voor zover ik weet een free ride doen in een event-only omgeving. (Bologna of CritCity)Blik1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:14:
Ik vond Bologna echt leuk, jammer dat die alleen via events te rijden is en niet onderdeel van bijvoorbeeld Watopia
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
@Ypuh Gefeliciteerd met de overwinning in de B klasse gisteren!
Was het een pittige race?
Heb zelf niet gefietst, maar af en toe keek ik even op Zwiftpower om te zien hoe de zaak ervoor stond.
Zag je op de helft in de kopgroep zitten, maar op 2/3 had je volgens Zwiftpower 6 minuten achterstand en zat je in het middenveld ?!? weer helemaal teruggekomen.. of was het een foutje in ZP?
Heb zelf niet gefietst, maar af en toe keek ik even op Zwiftpower om te zien hoe de zaak ervoor stond.
Zag je op de helft in de kopgroep zitten, maar op 2/3 had je volgens Zwiftpower 6 minuten achterstand en zat je in het middenveld ?!? weer helemaal teruggekomen.. of was het een foutje in ZP?
Thanks!Flipmo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:17:
@Ypuh Gefeliciteerd met de overwinning in de B klasse gisteren!
Was op het nieuwe parcours, 3 laps Richmond reverse. Echt een heerlijk rondje, beetje vergelijkbaar met Harrogate maar dan iets makkelijker. Vanaf de start heb je gelijk twee steile pukkeltjes dus het was direct aanpoten. Volgens mij waren we los met een groep van ~20 man (er deden 59 mee).
De eerste lap even gekeken hoe het parcours liep en in de 2e lap meteen gedemarreerd op de eerste klim waardoor de groep in tweeen spleet. Op de wat langere klim werd ik iets te enthousiast en reed ik op vol vermogen door waardoor we nog met z'n 3'en over waren. Dat was te weinig om de resterende 22km uit te rijden en de 2 groepen achter ons konden zo weer samensmelten en lieten ons spartelen.
Na een paar kilometer hebben we het maar opgegeven om de volgende lap precies hetzelfde te doen (die andere 2 hadden ook erg goede benen). Nu waren we met nog 6 man over, waarvan er eentje na de laatste klim vol doorreed. Voor het eerst in mijn leven heb ik volgens mij iemand op een heel klein gaatje zien rijden wat ik gewoon niet dicht kreeg en vervolgens af moest laten zakken. Dat was dan ook de uiteindelijke winnaar. Wel nog het sprintje kunnen winnen van die 5 en daardoor als 2e geeindigd in Zwift. De winnaar is uit de ZP uitslag gehaald omdat hij geen HRM droeg en (veel) te hard reed.
Al met al een échte koers op een leuk nieuw parcours (nieuwe favoriet?) en dan boeit de uitslag me eigenlijk niet zo
Die 6 minuten achterstand in Zwift was iets vreemds inderdaad. Het leek alsof er nog een paar mensen voor zaten terwijl wij de kop van de B-categorie waren.
Mooi verslag! De race goed hardgemaakt zo te horen
ZP zat er dus naast, het leek me ook al gek dat je opeens 6 minuten achterstand zou hebben.. Dat was dus ook niet het geval..
Vind het wel jammer dat die NL ritten zo laat op de avond zijn. Wie weet dat ik volgende week weer eens mee kan rijden
Vanavond ben ik weer alleen met de kinderen en ik ben nu al aan het kijken welke race ik ga doen (hopelijk slapen de kinderen rond 20:00 zodat ik om 20:15-20:20 kan starten)
@jspr
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=353965
race om 20:20, niet teveel hoogtemeters.. in het begin zorgen dat je bij de kopgroep blijft op de klimmetjes.
Daarna redelijk vlak met 4x een klimmetje waar je niet gelost moet worden
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=353970
race om 20:35 op inssbruck, 3x een lekker rondje met de legsnapper waar je niet gelost wil worden.
daar volle bak, en door blijven trappen tot je de bocht om bent
na 3 rondjes nog een pittige innsbruck KOM met finish bergop.. zorg dat je voor deze klim nog wat over hebt... erg onregelmatige klim waar je lastig in een fijn ritme komt
Succes
race om 20:20, niet teveel hoogtemeters.. in het begin zorgen dat je bij de kopgroep blijft op de klimmetjes.
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=353970
race om 20:35 op inssbruck, 3x een lekker rondje met de legsnapper waar je niet gelost wil worden.
daar volle bak, en door blijven trappen tot je de bocht om bent
na 3 rondjes nog een pittige innsbruck KOM met finish bergop.. zorg dat je voor deze klim nog wat over hebt... erg onregelmatige klim waar je lastig in een fijn ritme komt
Succes
Innsbruck heb ik net dinsdag gedaan dus liever die om 20:35 (en dan heb ik minder stress om de kinderen in slaap te krijgen want je zult net zien dan wanneer je plannen maakt zij niet mee werken...)
dan zou ik voor de race van 20:45 gaan
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=353977
Heb je eerst nog even om warm te fietsen en daarna 8 rondjes op crit city die werkelijk voorbij vliegen!
erg leuk om daar op te races
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=353977
Heb je eerst nog even om warm te fietsen en daarna 8 rondjes op crit city die werkelijk voorbij vliegen!
erg leuk om daar op te races
Ook een goede optie ja, ik heb Crit city nog niet gedaan
dan zou ik ervoor gaan, is ook een event only circuit..
8 rondjes heb ik vorige week nog gefietst in 22 minuten.
5de geworden van de 26
/chatbox mode uit
8 rondjes heb ik vorige week nog gefietst in 22 minuten.
5de geworden van de 26
/chatbox mode uit
[ Voor 8% gewijzigd door Flipmo op 05-03-2020 13:21 ]
Ik ga vanavond de Zwift NL Gaan met die banaan rit doen: https://www.zwift.com/events/view/353964
7 ronden Seaside Sprint Circuit met elke ronde een sprint en de laatste ronde(s) koers met hoofdzakelijk Nederlanders en Belgen.
7 ronden Seaside Sprint Circuit met elke ronde een sprint en de laatste ronde(s) koers met hoofdzakelijk Nederlanders en Belgen.
Ik ga deze doen in de C-class. Ik wil toch Km's maken en die Innsbruck is net iets te lang en die Crit city is "maar"16 Km.Flipmo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:55:
@jspr
De weegschaal, mijn benen en het parcours (Innsbruck) op Zwift waren vandaag de ideale combinatie voor een ongeplande FTP increase 

= 4.04 W/kg. Was stiekem een doel, maar niet verwacht om dat op een druilerige donderdagavond te kunnen bereiken
.

= 4.04 W/kg. Was stiekem een doel, maar niet verwacht om dat op een druilerige donderdagavond te kunnen bereiken
Lekker, het is wel een hele grote slag trouwens.
Ik ben zonet 13e gewonden in de BRT Criterium Racing League C-klasse van de 27 finishers.
Ik ben zonet 13e gewonden in de BRT Criterium Racing League C-klasse van de 27 finishers.
[ Voor 7% gewijzigd door jspr op 05-03-2020 21:48 ]
Mooi!jspr schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:11:
Lekker, het is wel een hele grote slag trouwens.
Daar was ik wel en werd 18e in de B cat op ZP. https://strava.app.link/ikOUFGzhC4
Mijn FTP schoot warempel ook nog weer om hoog... naar 265
Heb voor mezelf 300 als doel gesteld vóór oktober.
[ Voor 12% gewijzigd door Tranze op 06-03-2020 07:41 ]
Het is echt leuk dat racen omdat je telkens toch even iets meer geeft dan aleen rijden.
Ik fietste normaal altijd op een goedkope spinfiets van de Makro, maar ik heb van de week mijn as gebroken. Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe as kwam ik Zwift tegen. Dit lijkt me eigenlijk veel leuker! Maar ik heb nog geen racefiets of mountainbike.
Naar de winkel rennen en direct een trainer + wielrenfiets kopen durf ik nog niet helemaal aan.
Ik heb wel een prima Gazelle Ultimate S1 sportive trekking fiets met 30 versnellingen. Zou ik daarmee goed kunnen starten en de sfeer proeven samen met een Tacx flux s? Als dat bevalt (en het vakantiegeld gestort) wil ik er een fiets bij aanschaffen
Naar de winkel rennen en direct een trainer + wielrenfiets kopen durf ik nog niet helemaal aan.
Ik heb wel een prima Gazelle Ultimate S1 sportive trekking fiets met 30 versnellingen. Zou ik daarmee goed kunnen starten en de sfeer proeven samen met een Tacx flux s? Als dat bevalt (en het vakantiegeld gestort) wil ik er een fiets bij aanschaffen
@Tijsje In principe zou dat gewoon moeten passen, tenzij er een hele gekke maat achteras gebruikt is, maar meestal is dat gewoon dezelfde maat als een MTB of racefiets. Als je twijfelt kan je gewoon je fiets meenemen naar een winkel en dan kunnen ze het daar wel voor je checken. Als je online wilt kopen moet je zelf even kijken wat voor as er gebruikt wordt (bv 135 mm QR).
Hou er wel rekening mee dat je of de cassette van je achterwiel op de trainer moet zetten (maar dan kan je dus niet meer snel je fiets van de trainer pakken en je wiel terug steken en buiten fietsen). Of een extra 10 speed cassette kopen.
Hou er wel rekening mee dat je of de cassette van je achterwiel op de trainer moet zetten (maar dan kan je dus niet meer snel je fiets van de trainer pakken en je wiel terug steken en buiten fietsen). Of een extra 10 speed cassette kopen.
Ga denk ik wel ff meedoen :-).
Best gaaf hoor om zo tussen al die grote namen te fietsen. Was ook wel duidelijk dat iedereen voor Annemiek kwam
.
Edit: Zojuist met de Michelton Scott rit meegedaan. Annemiek alleen even bij de start gezien en weg was ze. Verder waren Adam en Simon Yates erbij, Matthew Hayman, Daryl Impey, Jack Haig, Esteban Chavez, Jack Bauer, Michael Albasini en dan mis ik er waarschijnlijk ook nog wel een paar. Ook GPLama en Eric Min (CEO van Zwift) nog voorbij zien komen.Mitchelton-SCOTT Gravel Group Ride - ZONDAG 11:00U AM
Ter ere van de afgelaste Strade Bianche organiseert Mitchelton Scott deze zondag een gravel groupride! Niemand minder dan Daryl Impey is rideleader, maar ook rijdt onder andere onze eigen Annemiek van Vleuten en kopman Simon Yates mee. Hoe vet!
Aanmelden kan via:
https://www.zwift.com/events/view/361337
Best gaaf hoor om zo tussen al die grote namen te fietsen. Was ook wel duidelijk dat iedereen voor Annemiek kwam
[ Voor 46% gewijzigd door Ypuh op 08-03-2020 12:34 ]
Denk misschien omdat het International Women's Day is?
Klopt blijkbaar: https://www.reddit.com/r/...purple_route_with_flower/Ypuh schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:55:
Denk misschien omdat het International Women's Day is?
Volgens mij mag er eender wat in de description staan en past hij het dan aan. Ben wel de enige in m'n feed die dit heeft
Zo, de eerste race zit erop
ftp meteen omhoog geschoten. Te fanatiek begonnen en die groep laten gaan, tijdje gezwommen en toen leuke groep gevonden.
Bij zwiftpower een 'wkg' voor mn naam dus volgende keer maar categorie hoger pakken.
Die start was even wennen, wat vliegt iedereen er vandoor zeg
maar wel heel gaaf om te doen, ik snap de aantrekkingskracht wel!
Bij zwiftpower een 'wkg' voor mn naam dus volgende keer maar categorie hoger pakken.
Die start was even wennen, wat vliegt iedereen er vandoor zeg
Hehe de start is altijd hard
, daarna meestal iets beter.
Ikzelf was vandaag nét te laat voor de group ride. Men was gestart en ik moest nog m'n schoenen aantrekken. Direct halve minuut aan m'n been en de eerste 10 minuten vrij hard moeten peddelen om enigszins vooraan te belanden.
Leuke interval was het wel
Ikzelf was vandaag nét te laat voor de group ride. Men was gestart en ik moest nog m'n schoenen aantrekken. Direct halve minuut aan m'n been en de eerste 10 minuten vrij hard moeten peddelen om enigszins vooraan te belanden.
Leuke interval was het wel
Mochten er trouwens nog mensen zijn die TrainerRoad willen proberen, ik heb nog een aantal codes waarmee je de eerste maand gratis kunt proberen k(geld alleen voor nieuwe leden).
Als je mij een DM stuurt met je naam en email dan kan ik het in orde maken.
Als je mij een DM stuurt met je naam en email dan kan ik het in orde maken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ben nu een paar weken met TR aan het fietsen. Minder “leuk” dan het social en de virtuele omgeving van Zwift maar wel lekkerder trainen en oké tips tussendoor. Ik vind vooral de regelmaat van het schema erg fijn. Heb echt het gevoel dat ik goed aan het trainen ben itt de workouts in Zwift die vooral heel raar voelen door je relatieve snelheid in-game.
Wel loopt de vertaling naar Strava niet helemaal lekker. Vandaag een ritje van 1:30 met 165 Watt gemiddeld die door Strava vertaald wordt naar 44,3km/u gemiddeld. Dat zou ik op de weg, ook niet zonder verkeer of volkomen vlak, kunnen volhouden.
Nu heb ik dit topic gevonden.
Conclusie:
Heeft iemand al ervaring met het beter instellen van de wielomtrek in TR zodat de waarde op Strava realistischer wordt?
Ja ik kreeg er commentaar op...
Wel loopt de vertaling naar Strava niet helemaal lekker. Vandaag een ritje van 1:30 met 165 Watt gemiddeld die door Strava vertaald wordt naar 44,3km/u gemiddeld. Dat zou ik op de weg, ook niet zonder verkeer of volkomen vlak, kunnen volhouden.
Conclusie:
In de TR app staat mijn wielomtrek ingesteld als 2096. Geen idee wat voor maat dat moet voorstellen maar komt niet echt overeen met tabellen die ik online kan vinden. Voorbeeld.
[...]
I just tested this myself, and changing the circumference in your TrainerRoad settings will alter the speed registered within TrainerRoad. This is useful if you prefer using a larger gear because it allows you to reduce your speed by simply altering a setting in the app.
Heeft iemand al ervaring met het beter instellen van de wielomtrek in TR zodat de waarde op Strava realistischer wordt?
[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 16-03-2020 23:14 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
in welke versnelling zit je? Voor de meeste trainers raden ze kleine blad/midden cassette aan. Dan kom ik altijd onder de 20km/u uit.SirLenncelot schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:12:
Ben nu een paar weken met TR aan het fietsen. Minder “leuk” dan het social en de virtuele omgeving van Zwift maar wel lekkerder trainen en oké tips tussendoor. Ik vind vooral de regelmaat van het schema erg fijn. Heb echt het gevoel dat ik goed aan het trainen ben itt de workouts in Zwift die vooral heel raar voelen door je relatieve snelheid in-game.
Conclusie:
[...]
In de TR app staat mijn wielomtrek ingesteld als 2096. Geen idee wat voor maat dat moet voorstellen maar komt niet echt overeen met tabellen die ik online kan vinden. Voorbeeld.
Op het grote blad zit ik zo tegen de 40 aan.
hmm, het liefst schakel ik voren niet. Als ik niet het buitenblad gebruik dan heb ik het idee dat ik bij hogere cadans sneller stuiter. Zelfs in ERG mode. Kan overigens best gewoon psychisch zijn, zal het vanavond eens proberen.
Ik gebruik in ERG altijd het buitenblad en dan ergens midden in de cassette. Laatste workout was 90Min met 215W gemiddeld en dat kwam neer op 27KPH gemiddeld. Zelfde standaard settings in TR.
Blijft natuurlijk dat het eigenlijk niets uit maakt. Binnen gaat het om tijd, niet afstand. (voor buiten geld trouwens eigenlijk hetzelfde)
Blijft natuurlijk dat het eigenlijk niets uit maakt. Binnen gaat het om tijd, niet afstand. (voor buiten geld trouwens eigenlijk hetzelfde)
[ Voor 7% gewijzigd door Phydomir op 17-03-2020 08:51 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Test ook eens met Sufferfest trial, ik vind Trainerroad dodelijk saai en Sufferfest is voor mij goede mix tussen voldoende motivatie vanuit de video's en muziekSirLenncelot schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:12:
Geen link met het bedrijf op wat voor manier dan ook, heb alleen recent alles weer gehad met trials, bigringVR, Sufferfest, Zwift, TrainerRoad etc en kwam toch hier weer op uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 17-03-2020 09:02 ]
door de hoge(re) vliegwiel snelheid op het grote blad zou je volgens mij eerder moeten stuiteren bij hoge cadans.. je trapt sneller zonder weerstand bij kleine schommelingen, omdat je vliegwiel de snelheid hoger houdt.SirLenncelot schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:48:
hmm, het liefst schakel ik voren niet. Als ik niet het buitenblad gebruik dan heb ik het idee dat ik bij hogere cadans sneller stuiter. Zelfs in ERG mode. Kan overigens best gewoon psychisch zijn, zal het vanavond eens proberen.
Op het kleine blad heb je een wat constantere druk op de pedalen.
En verder in ERG niet schakelen, tenzij je de grenzen van je trainer bereikt.
(welke trainer heb je eigenlijk?)
Strava zou eigenlijk een onderscheid moeten maken en die virtuele ritten posten zonder snelheid. Althans toch bij sufferfest/trainerroad.
bij Zwift kan je nog een case maken dat het "accuraat" is, maar bij de andere toch echt niet.
bij Zwift kan je nog een case maken dat het "accuraat" is, maar bij de andere toch echt niet.
Ik gebruik in ERG ook het kleine blad voor en dan achter in het midden (kickr core). Dat maakt gewoon het minste geluid en werkt prima
Ik heb een kickr Core. Zal de komende dagen eens proberen wat ik allemaal kan doen om de metric iets realistischer over te laten komen.
@Tarkin Strava draait volgens mij vooral om afstand momenteel. Die wordt wel goed berekend, omwentelingen van wiel x omtrek van wiel. Neem je daar de tijd bij dan krijg je ook een snelheid metric. Die klopt wel als je in een perfecte wereld zou fietsen zonder variaties in rolweerstand, helling, wind, verkeer etc. Juist Zwift laat imho een meer "verzonnen" resultaat zien. Het verzonnen resultaat is dan weer realistischer en makkelijker te accepteren.
Ook interessant: https://support.trainerro...ance-on-an-Indoor-Trainer
@Tarkin Strava draait volgens mij vooral om afstand momenteel. Die wordt wel goed berekend, omwentelingen van wiel x omtrek van wiel. Neem je daar de tijd bij dan krijg je ook een snelheid metric. Die klopt wel als je in een perfecte wereld zou fietsen zonder variaties in rolweerstand, helling, wind, verkeer etc. Juist Zwift laat imho een meer "verzonnen" resultaat zien. Het verzonnen resultaat is dan weer realistischer en makkelijker te accepteren.
@SirLenncelot ik heb ook een kickr core, in de wahoo app standaard wielomtrek. Op het kleine blad heb ik dus een lage snelheid op strava.
Het issue is dat je op het grote blad kan trappen bij TR, de remweerstand wordt quasi nul en dan zit je daar met je omwentelingen. Das een snelheid die je nooit op het vlakke zou kunnen trappen. Ook je artikel van TR zegt hetzelfde, speed/afstand is niet relevant bij TR, dus waarom Strava het dan perse wilt tonen?SirLenncelot schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:56:
Ik heb een kickr Core. Zal de komende dagen eens proberen wat ik allemaal kan doen om de metric iets realistischer over te laten komen.
Bij Zwift kan je het nog zeggen dat het cv is, je kan je eigen gewicht instellen en dan berekent het. ok, je kan cheaten maar dat is dan echt je eigen issue.
In de praktijk komt het vooral erop neer dat volgens strava in de winter iedereen semi prof is (gemiddelde ritten met Hm van >32 gemiddeld) maar eens ze buiten komen valt het toch dik tegen...
In Zwift heb je als het ware altijd wind mee. Daarmee rekening houdend vind ik de snelheden van zwift eigenlijk best realistisch.
---------------
Gereden afstand zou per definitie 0 moeten zijn indoor. Een trainer beweegt immers niet.
Als ik mezelf aftrek, tel ik toch ook niet 1 op bij het aantal vrouwen met wie ik het mee gedaan heb of wel?
Als ik mezelf aftrek, tel ik toch ook niet 1 op bij het aantal vrouwen met wie ik het mee gedaan heb of wel?

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 17-03-2020 14:15 ]
Hopelijk niet tijdens het fietsen!havana schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:14:
Gereden afstand zou per definitie 0 moeten zijn indoor. Een trainer beweegt immers niet.
Het is een van die dingen waarvan je had gehoopt dat Strava in de kiem zou smoren, maar helaas, op Strava kan je niet rekenen.havana schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:14:
[ Voor 44% gewijzigd door MrAngry op 17-03-2020 14:16 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
havana schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:14:
Maar ik denk dat voor degenen die de afstand wel een dingetje is dat wel op een andere manier er toch in krijgen. En de rest kiest gewoon virtuele rit of desnoods een andere fiets om de virtuele ritten op te registreren.
Ik vind de km's buiten al niet eens heel boeiend, reken over het algemeen in tijd. De afstand die daar dan bij hoort hangt van diverse variabelen af.
Exact expert nodig?
Je rit wordt toch al volautomatisch geregistreerd als virtueel? Er zijn tal van factoren waardoor afstand "maar een waarde is". Als ik een enkele rit rij (geen rondje dus) met windkracht 5 in de rug, of op kop, laat strava dat net zo min zien.
Verschillen hou je toch. Als iemand lekker bezig is geweest en ik zie dat op strava, dan krijgt ie van mij een duimpje, of het nou een binnen- of een buitenritje is. Het gaat om de inspanning en het lekker bezig zijn toch.
Verschillen hou je toch. Als iemand lekker bezig is geweest en ik zie dat op strava, dan krijgt ie van mij een duimpje, of het nou een binnen- of een buitenritje is. Het gaat om de inspanning en het lekker bezig zijn toch.
---------------
Ja dat afstaand en snelheid erg irrelevant zijn op een trainer ben ik helemaal met jullie eens.
Ik heb vandaag op de cassette wat kleiner geschakeld. Strava vond het 33km/uur gemiddeld, dat ziet er al iets realistischer uit. Heb ik iig de strava zeikerds van m’n rug...
Ik heb vandaag op de cassette wat kleiner geschakeld. Strava vond het 33km/uur gemiddeld, dat ziet er al iets realistischer uit. Heb ik iig de strava zeikerds van m’n rug...
[ Voor 48% gewijzigd door SirLenncelot op 17-03-2020 21:27 ]
in die analogie zouden groepsritten buiten ook niet moeten tellen wanneer je niet zelf de hele tijd op kop rijdt? Of alleen dat stukje dat je wel op kop hebt gereden?havana schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:14:
Het gaat nog druk worden op Zwift zo.... vandaag in de Volkskrant een flink artikel aan gewijd.
---------------
https://www.volkskrant.nl...gefietst-worden~b3c212da/Mistraller schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 01:38:
Het gaat nog druk worden op Zwift zo.... vandaag in de Volkskrant een flink artikel aan gewijd.
SirLenncelot schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:05:
Ja dat afstaand en snelheid erg irrelevant zijn op een trainer ben ik helemaal met jullie eens.
vast wel een aantal in je wiel, lekker mee-draften
Exact expert nodig?
Gisteren wel bijzonder veel mensen gezien uit Frankrijk, Italie en Spanje op zwift.
Ik heb een Wahoo kickr met een 11 speed ultegra casette. Ik heb ook een MTB met een 11 speed XT groep. Kan ik deze op mijn kickr zetten zonder mijn aandrijving kapot te rijden?
Heeft iemand hier ervaring met een piepend systeem bij de Elite Volare? Bij weerstand 3, 4 en 5 zit er een repeterend piepend/aanlopend geluid in het systeem. Gek genoeg is deze niet bij 1 en 2 aanwezig. Wellicht dat ik wat simpel onderhoud kan plegen om het te verhelpen?
[ Voor 3% gewijzigd door HansPatat050 op 18-03-2020 13:33 . Reden: Typo ]
Ja, dat kan, maar er zit net 1,8mm verschil in de breedte van de cassette.. hierdoor kan het zijn dat je limieten en indexing niet lekker werkt. Als je ERG mode gebruikt geen probleem, dan pak je gewoon een verzet met een goede ketting lijn en als de boel wat ratelt draai je wat aan je barrel adjuster.nurdo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:17:
Ik heb een Wahoo kickr met een 11 speed ultegra casette. Ik heb ook een MTB met een 11 speed XT groep. Kan ik deze op mijn kickr zetten zonder mijn aandrijving kapot te rijden?
Als je wilt gaan zwiften kom je met een 1x11 al snel tekort op hoge snelheden (bergaf met draften met bv 32x11 is niet zo handig) + schakelen kan suboptimaal werken en het nodige getweak om het aan de praat te krijgen.
Ik rijd in ERG mode op trainerroad, ik heb er dan vertrouwen in dat het moet lukken zonder extra slijtage aan mijn tandwielen/ketting.Prulleman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Als je ERG mode gebruikt geen probleem, dan pak je gewoon een verzet met een goede ketting lijn en als de boel wat ratelt draai je wat aan je barrel adjuster.
Tour de Watopia gedaan om 20:00, doel was de Alpe onder het uur. En dat is ruimschoots gelukt, PR aangescherpt van 1:05 naar 58 minuten
Nice! Bij mij ging het niet zo best....Blik1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:41:
Tour de Watopia gedaan om 20:00, doel was de Alpe onder het uur. En dat is ruimschoots gelukt, PR aangescherpt van 1:05 naar 58 minuten
Als schrale troost wel de wielen te pakken! Tweede beklimming dus dat valt niet tegen
Ook lekker, die heb ik nog nietErnstMid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:52:
[...]
Nice! Bij mij ging het niet zo best....
Als schrale troost wel de wielen te pakken! Tweede beklimming dus dat valt niet tegen
---------------
dat is balen!Requiem19 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:14:
Wil mn vriendin een keer Zwiften... is alles down
Heb Zwift om 18:30 opgestart, geen problemen gehad met de verbinding.
(om 20:00 was ik klaar)
Het was volgens mij vooral een inlog issue.Flipmo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:13:
[...]
dat is balen!
Heb Zwift om 18:30 opgestart, geen problemen gehad met de verbinding.
(om 20:00 was ik klaar)
Vanavond gaat ze weer een poging wagen om de Alpe du Zwift te beklimmen.
Als het nu niet werkt is Zwift denk ik wel een potentiële klant kwijtgeraakt
Zie op de Zwift Nederland facebookpagina meerdere inlogproblemen voorbij komen, maar tegelijkertijd staat m'n hele Strava vol met mensen die wel geZwift hebben. Er waren op de piek ook ruim 16.000 mensen online, dus misschien net even pech gehad.
Ik denk niet dat Zwift daar heel erg wakker van gaat liggenRequiem19 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:22:
[...]
Als het nu niet werkt is Zwift denk ik wel een potentiële klant kwijtgeraakt
Zelf denk ik dat die als een dolle aan het opschalen zijn en code aan het aanpassen zijn om meer concurrent zwift sessie's te kunnen gaan ondersteunen.
We kunnen niet allemaal als een Oliver Naessen een rondje van 300+ km's gaan maken zo door de week.
Ben benieuwd of, nadat al het Corona gebeuren voorbij is, en we weer normaal buiten mogen fietsen het gesteld is met de vorm van "de wielrenner" , als iedereen nu als een dolle losgaat op Zwift gaan straks zelfs de tourpeletonnetjes hun rondjes draaien met 35 gemiddeld.
Jep, ik denk dat iedereen inderdaad wel extra extra fit is straks. Meeste mensen zullen nu veel meer fietsen dan ze eigenlijk buiten zouden doen.
Wat betreft mijn vriendin. Ik probeer haar enthousiast te maken voor binnen fietsen. Eerste sessie op Zwift ging mis omdat de Companion app via Bluetooth ook met de Kickr connecte. De laptop waarop Zwift draaide had wel verbinding met Zwift, maar ontving geen data (omdat je via BT maar naar 1 device data kan sturen).
Dat was dus ervaring 1. Opgelost en even intro rondje gefietst. Ervaring twee zou een groepsride worden waar ze de hele dag al zenuwachtig voor was. 19:30 ingeschreven, zat op 19:05 al op de fiets om alles in te stellen. Inloggen etc werkte niet en uiteindelijk kon ze ook niet fietsen.
Dat was dus ervaring 2.
Toen heb ik haar maar op mijn Trainerroad account een rondje laten fietsen (app op haar tel geinstalleerd), maar op de een of andere manier kon de ERG mode het wattage niet stabiel houden in ERG mode via haar Trainerroad app. Echt enorme watt spikes de hele tijd (ondanks calibratie in Trainerroad).
Dat was dus ervaring 3.
Na 20 minuten stik chagerijnig van de fiets gestapt. Niet gesport en boos op alle apparatuur
.
Maar vanavond dus nog een poging, hopelijk wordt ervaring 4 een beter succes voor haar.
Wat betreft mijn vriendin. Ik probeer haar enthousiast te maken voor binnen fietsen. Eerste sessie op Zwift ging mis omdat de Companion app via Bluetooth ook met de Kickr connecte. De laptop waarop Zwift draaide had wel verbinding met Zwift, maar ontving geen data (omdat je via BT maar naar 1 device data kan sturen).
Dat was dus ervaring 1. Opgelost en even intro rondje gefietst. Ervaring twee zou een groepsride worden waar ze de hele dag al zenuwachtig voor was. 19:30 ingeschreven, zat op 19:05 al op de fiets om alles in te stellen. Inloggen etc werkte niet en uiteindelijk kon ze ook niet fietsen.
Dat was dus ervaring 2.
Toen heb ik haar maar op mijn Trainerroad account een rondje laten fietsen (app op haar tel geinstalleerd), maar op de een of andere manier kon de ERG mode het wattage niet stabiel houden in ERG mode via haar Trainerroad app. Echt enorme watt spikes de hele tijd (ondanks calibratie in Trainerroad).
Dat was dus ervaring 3.
Na 20 minuten stik chagerijnig van de fiets gestapt. Niet gesport en boos op alle apparatuur
Maar vanavond dus nog een poging, hopelijk wordt ervaring 4 een beter succes voor haar.
Ik betaal het Zwift abonnement voor m'n vriendin. Uit schuldgevoel doet ze minimaal 1 keer in de week een sessie
. Group ride daar was ze helaas op afgeknapt. Target was 1.5w/kg en toen schoot iedereen in het begin weg met 3w/kg

Dat is ook mijn ervaring met Zwift groepsritten. Zijn meestal wel wat sneller dan staat aangegeven. Heb nu wel een groep gevonden die het in ieder geval probeert: zzrc - we pace-not race. Doen geloof ik 4 ritjes per week waarbij iedere rit ene ander doel (wattage) heeft.Tranze schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:12:
Ik betaal het Zwift abonnement voor m'n vriendin. Uit schuldgevoel doet ze minimaal 1 keer in de week een sessie. Group ride daar was ze helaas op afgeknapt. Target was 1.5w/kg en toen schoot iedereen in het begin weg met 3w/kg
ZZRC : https://www.facebook.com/groups/989786737711497/
This Club is about people who just want to use Zwift for pure fitness purposes with no competition involved
This club is for people who are,Disabled, older, semi disabled (like me)or even the younger generation.
We can arrange one to one rides for company and encouragement.
Also people undergoing physiotherapy, or new beginners to cycling.
Some guys just cannot do 20- 80k a day.
So we have a do what you can attitude and encourage each other.Basically anyone who cannot do loads of miles but wish to be part of a club without embarrassment.This will cover all kinds of people wishing to keep fit comfortably and help them to get fitter.
Please feel free to chat on this site about your experiences and improvements.
Het klinkt iig als iets wat wellicht voor je vriendin een juist groepje is.
Andere die ik vaak langs zie komen is Danish Bike Riders..
Ik ben zelf op zoek naar iets om langere endurance ritjes iets leuker te maken. Iemand?
This Club is about people who just want to use Zwift for pure fitness purposes with no competition involved
This club is for people who are,Disabled, older, semi disabled (like me)or even the younger generation.
So we have a do what you can attitude and encourage each other.Basically anyone who cannot do loads of miles but wish to be part of a club without embarrassment.This will cover all kinds of people wishing to keep fit comfortably and help them to get fitter.
Ik ben zelf op zoek naar iets om langere endurance ritjes iets leuker te maken. Iemand?
Ja, dat doe ik opzich al, bedoelde meer een event oid
Enige manier om Trainerroad te overleven is voor mij een leuke Netflix serie te vinden die ik kan bingen.McMiGHtY schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:27:
ZZRC : https://www.facebook.com/groups/989786737711497/
Laatste serie was 'You', daar fietste ik wel lekker op
Ik vond 3R 100 Steady Ride @3.0/2.5w/kg avg wel een leuk event.McMiGHtY schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:34:
Ja, dat doe ik opzich al, bedoelde meer een event oid
Er was natuurlijk geen fence meer, maar hier vroeg de ride leader aan de deelnemers om flyers via hun profiel te flaggen als flyers. Zo bleef iedereen wel rond de 3w/kg zitten
[ Voor 13% gewijzigd door Tranze op 20-03-2020 09:41 ]
Haha, die aanloop problemen van alles goed werkend te krijgen komen mij ook bekend voor. De hele week uitkijken naar een race en dan na 3 minuten een power drop waarmee je aansluiting met de groep verliest is voor mij genoeg buzzkill om Zwift af te sluiten en de sessie als verloren te beschouwen.
Nu ben ik alleen IT'er en train ik 3, 4 soms 5x in de week en waren die problemen dus vrij snel opgelost (o.a. telefoon op vliegtuigmodus zetten
). Conclusie is wel; het is allemaal nog niet zo user friendly als je eigenlijk zou willen. Ook in-game bij o.a. Zwift zijn vaak nog wel wat gekke dingetjes die we laatst ook al een keer opgesomt hebben in dit topic.
Nu ben ik alleen IT'er en train ik 3, 4 soms 5x in de week en waren die problemen dus vrij snel opgelost (o.a. telefoon op vliegtuigmodus zetten
Nou ben ikzelf ook IT' er maar wat jij beschrijft heb ik absoluut niet gehad.
- Elite trainer aangeschaft, die had wat problemen met connecten via Bluetooth. 5 Min zoeken, Companion app gebruikt en klaar.
- ANT dongeltje in China besteld, en toen was het helemaal simpel.
Momenteel staat m'n fiets in m'n thuiswerkkamer, en door het thuiswerkprotocol dat in getreden is, heb ik nu ook een docking e.d. thuis. Dongeltje zit standaard in de docking. Werk klaar, zwift starten, ondertussen de trainer op de stroom zetten, bidonnetje vullen, omkleden en gaan met die banaan. Heb mezelf gisteren een rustdag gegeven, maar vanavond gaan we gewoon weer
Al m'n ggeplande tochtjes zijn tot nu toe gecanceld en hoop dat m'n belangrijkste wel doorgaat, gelukkig is die pas in juli, dus ik houd hoop.
- Elite trainer aangeschaft, die had wat problemen met connecten via Bluetooth. 5 Min zoeken, Companion app gebruikt en klaar.
- ANT dongeltje in China besteld, en toen was het helemaal simpel.
Momenteel staat m'n fiets in m'n thuiswerkkamer, en door het thuiswerkprotocol dat in getreden is, heb ik nu ook een docking e.d. thuis. Dongeltje zit standaard in de docking. Werk klaar, zwift starten, ondertussen de trainer op de stroom zetten, bidonnetje vullen, omkleden en gaan met die banaan. Heb mezelf gisteren een rustdag gegeven, maar vanavond gaan we gewoon weer
Al m'n ggeplande tochtjes zijn tot nu toe gecanceld en hoop dat m'n belangrijkste wel doorgaat, gelukkig is die pas in juli, dus ik houd hoop.
mijn powerdrops zijn ook verleden tijd.. wat ik gedaan heb:
de ANT dongle in een andere USB poort
en denk het belangrijkste.. de Tacx niet aangesloten in het verlengsnoer waar ook de laptop / tv / ventilator / luidsprekers zitten, maar op een ander stopcontact aangesloten.
Waar ik voorheen "bang" was dat ik een korte powerdrop had in een groep heb ik er nu totaal geen omkijken meer naar.. Spul aanslingeren en fietsen maar
de ANT dongle in een andere USB poort
en denk het belangrijkste.. de Tacx niet aangesloten in het verlengsnoer waar ook de laptop / tv / ventilator / luidsprekers zitten, maar op een ander stopcontact aangesloten.
Waar ik voorheen "bang" was dat ik een korte powerdrop had in een groep heb ik er nu totaal geen omkijken meer naar.. Spul aanslingeren en fietsen maar
Kun je me uitleggen wat je hiermee bedoelt?McMiGHtY schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:57:
Met de companion app kan je de firmware updaten, dat zal nodig geweest zijn om de connectie issues te verhelpen
Als ik het lees bedoelt hij de de Companion app van Zwift? Kun je daar ook connecties mee leggen? Ik heb namelijk het idee dat de meeste connectie problemen ontstaan door het teveel tegelijkertijd openstaande bluetooth connecties (telefoon-laptop, trainer-laptop, HR-meter-laptop, etc).Prulleman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:31:
[...]
Met de companion app kan je de firmware updaten, dat zal nodig geweest zijn om de connectie issues te verhelpen
Als je de Companion-app als 'hub' kunt gebruiken heb je nog maar 1 connectie richting de laptop.
[ Voor 35% gewijzigd door Smultie op 20-03-2020 11:35 ]
Zwift Companion app op je telefoon installeren en BT aanzetten, op een of andere manier word het dan een bridge zodat je trainer ook smart dingen blijft doen.
Voor mij was de oplossing juist alles op ANT+ zetten. Bluetooth bleek niet stabiel genoeg.
Ook zit ik op het randje van mijn Wifi bereik en blijkt de telefoon wel wat te storen op de verbinding (zowel BT die verbinding probeert te maken op de Tacx als dat de telefoon iets doet waardoor het internet niet helemaal lekker loopt).
Die laatste problemen zijn situationeel, maar de ervaringen met ANT+ vs. Bluetooth worden wel regelmatig gedeeld.
Ook zit ik op het randje van mijn Wifi bereik en blijkt de telefoon wel wat te storen op de verbinding (zowel BT die verbinding probeert te maken op de Tacx als dat de telefoon iets doet waardoor het internet niet helemaal lekker loopt).
Die laatste problemen zijn situationeel, maar de ervaringen met ANT+ vs. Bluetooth worden wel regelmatig gedeeld.
Hier ging het ook vrij soepel met alles installeren.
Eerst Kickr Core firmware geüpdatet en idd ook met een Porcelein 😉 ANT stick geconnect.
Zojuist onder het uur de Alpe op geweest!
Eerst Kickr Core firmware geüpdatet en idd ook met een Porcelein 😉 ANT stick geconnect.
Zojuist onder het uur de Alpe op geweest!
https://zwifthacks.com/app/events/?key=5e74ab3630b87
Pack leaders houden zich 100% aan de opgegeven vermogens en beginnen vaak juist wat langzamer om op te warmen. Doen ritten vanaf 1.5 w/kg tot 2.2 w/kg dus ideaal voor beginner of wanneer je rustig tempo wilt rijden.
Dan fiets je hopelijk meer endurance? Mijn TR workouts bestaan vooral uit intervallen, daar moet ik me wel op concentreren.Requiem19 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:34:
[...]
Enige manier om Trainerroad te overleven is voor mij een leuke Netflix serie te vinden die ik kan bingen.
Laatste serie was 'You', daar fietste ik wel lekker op.
Voor mij Sweet Spot focus, dus ook veel intervallen. Maar dat gaat voor mij prima met een serie op de achtergrond.SirLenncelot schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:00:
[...]
Dan fiets je hopelijk meer endurance? Mijn TR workouts bestaan vooral uit intervallen, daar moet ik me wel op concentreren.
Heel klein beetje multitasken :-).
Knap, dat lukt mij echt niet...
Wat ik ook lastig vind, is om de cadans omlaag te krijgen in een rust-interval. Dan valt in 1x de weerstand weg en dan zitten mijn benen gewoon “vast in het ronddraaien”.
Wat ik ook lastig vind, is om de cadans omlaag te krijgen in een rust-interval. Dan valt in 1x de weerstand weg en dan zitten mijn benen gewoon “vast in het ronddraaien”.
Je bent niet de enige.
Mijn vriendin fietste gisteren Alpe du Zwift eindelijk op (technisch geen issues gelukkig!). Maar ik mocht absoluut niet tegen haar praten, dan was ze volledig uit haar concentratie en werd ze kwaad 😄.
Gelijk verkeerd schakelen en vloeken.
Maar ze vond het achteraf leuk en is in de Group ride 140e van de 280 gefinished. Wat ik overigens wel gek vond.. in de Zwift Ramp test kwam voor haar een FTP van 200. Maar de Alpe kon ze maar opfietsen met 150watt gemiddeld.
Was die FTP test dan toch iets te optimistisch?
Mijn vriendin fietste gisteren Alpe du Zwift eindelijk op (technisch geen issues gelukkig!). Maar ik mocht absoluut niet tegen haar praten, dan was ze volledig uit haar concentratie en werd ze kwaad 😄.
Maar ze vond het achteraf leuk en is in de Group ride 140e van de 280 gefinished. Wat ik overigens wel gek vond.. in de Zwift Ramp test kwam voor haar een FTP van 200. Maar de Alpe kon ze maar opfietsen met 150watt gemiddeld.
Ik doe meestal de social rides. En idd gaan ze harder dan aangegeven. Dus ik fiets meestal met de bezemwagen meeTranze schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:12:
Ik betaal het Zwift abonnement voor m'n vriendin. Uit schuldgevoel doet ze minimaal 1 keer in de week een sessie. Group ride daar was ze helaas op afgeknapt. Target was 1.5w/kg en toen schoot iedereen in het begin weg met 3w/kg
Gisteren de McCarthy Special gedaan. Dat is een leuke training!! Leuke lunchpauze met dat thuiswerken!
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Vermoeid. Ander voedsel gegeten. Etc. Diverse mogeljikheden. Maar wellicht ook wat te optimistisch. RAMP test is toch 20 minuten? Als je 20 minuten kunt afzien, maar geen 45 of 50 minuten, zo dat een verklaring kunnen zijn.Requiem19 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:18:
Je bent niet de enige.
Exact expert nodig?
waarscijnlijk stond haar vriend haar toen niet uit de concentratie te halenRequiem19 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:18: