Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 25 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Microkid schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:23:
[...]

Nee, wel even een trainerbandje erop zetten, anders slijt je band te snel of klapt hij.
Valt reuze mee, wel zorgen dat je buitenbandje steentjesvrij is, anders rij je lek op je tacx!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-05 10:35
Ik heb absoluut geen verstand van fietsen maar heb enkele jaren geleden een retrofiets uit de kelder gehaald bij mijn peter. Deze fiets heb ik naar de fietsenboer gebracht en wat laten opnieuw in orde zetten en een klein beetje mee getoerd. Inmiddels staat die fiets toch alweer een tijdje in onze kelder.

De voorbije dagen heb ik me redelijk zitten verdiepen in smart trainers en heb ik een pak filmpjes van DCR en de Lama gekeken. Ik zou nu graag een Elite Suito aanschaffen omdat dit de plug-and-playoplossing lijkt waar ik naar op zoek ben om binnen goed te kunnen sporten, hetgeen meer iets voor mij is dan mijn leven te riskeren door weer en wind op gebrekkige of onbestaande Vlaamse fietspaden.

https://www.futurumshop.n...n-11-speed-cassette.phtml

Voor ik dat doe, zou ik graag willen weten of mijn fiets gegarandeerd 'compatibel' is?

Foto's vinden jullie hier: https://imgur.com/a/68CHz8n

Als ik het goed begrijp ga ik gewoon m'n ketting op deze Suito moeten gooien en kan ik van start? Of zijn er zaken waar ik voor moet opletten? Ik veronderstel dat ik naar de toekomst toe ga klikpedalen willen installeren? Is het een probleem dat ik moet schakelen op het frame of is dit gewoon een kwestie van gewenning?

Alvast bedankt voor jullie expertise ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Th1x4nG op 18-12-2019 19:49 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 20:57
Zolang je oude fiets geschikt is voor een 11-speed cassette is er niets wat je nog tegen kan houden.. Echter betwijfel ik dat ten zeerste ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-05 10:35
Wil dat zeggen dat ik beter een trainer koop zonder cassette, genre Kickr Core, en dan de cassette van mijn fiets daarop kan monteren? Of kan dat niet?

Edit: die Kickr Core kan 9/10/11 speed en ik zie dat ik 5 versnellingen heb achteraan. Wat zijn mijn opties dan? :D

Of ben ik verplicht naar een wheel on trainer te gaan? Over de Elite Tuo is nog weinig geweten maar voorlopig is het internet er wel enthousiast over, zoiets hoort gegarandeerd te werken?

[ Voor 39% gewijzigd door Th1x4nG op 18-12-2019 21:19 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 06:48
Th1x4nG schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:52:
Wil dat zeggen dat ik beter een trainer koop zonder cassette, genre Kickr Core, en dan de cassette van mijn fiets daarop kan monteren? Of kan dat niet?

Edit: die Kickr Core kan 9/10/11 speed en ik zie dat ik 5 versnellingen heb achteraan. Wat zijn mijn opties dan? :D

Of ben ik verplicht naar een wheel on trainer te gaan? Over de Elite Tuo is nog weinig geweten maar voorlopig is het internet er wel enthousiast over, zoiets hoort gegarandeerd te werken?
Misschien dat je het met wat getweak nog wel voor elkaar kan krijgen als je het echt heel graag wil... maar een wheel-on trainer is een veel makkelijkere optie in dit geval.

Als je wielen de juiste maat hebben, dan werkt het. Dus 24” tot en met 29” inch.

[ Voor 5% gewijzigd door Tranze op 19-12-2019 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-05 10:20
Als je in Zwift een training doet met ERG mode aan dan hoef je in principe niet te schakelen en zou je er mee weg kunnen komen. De trainer past z’n weerstand dan aan (althans, een Tacx Neo doet dat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
Holkers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:34:
Als je in Zwift een training doet met ERG mode aan dan hoef je in principe niet te schakelen en zou je er mee weg kunnen komen. De trainer past z’n weerstand dan aan (althans, een Tacx Neo doet dat)
klopt, de kickr core ook (en alle trainers die ERG ondersteunen, dus ook de suito). Toch zou ik hier niet aan beginnen.. een 5 speed ketting gaat echt niet lekker lopen op een 11 speed cassette, de kransjes zitten dichter op elkaar zodat een ketting die ~2mm breder is daar gaat rubben (enkel in het grootste kransje zou je ermee weg komen). Daarnaast beperk je je jezelf wel behoorlijk als je een dure trainer koopt en vervolgens deze enkel in erg gaat gebruiken, misschien prima voor trainerroad, maar voor zwift eigenlijk al geen optie.

Voor 2-300 euro koop je op marktplaats wel een 10 speed racefiets, voor een beetje meer een 11 speed.
Als je 600 euro voor een trainer uit gaat geven + 10-20 euro per maand aan een abo, dan kan je het beter goed doen (en misschien dus nog wel meer investeren). Dat hoeft ook niet heel veel te zijn, zelf rij ik nu op een cube met 10 speed tiagra op de trainer, en dat is meer dan prima. heb ooit wel zitten kijken naar een betere racefiets, maar kon toen deze cube gratis uitproberen en besloten om die 1500 euro die ik eigenlijk wilde uitgeven in mijn zak te houden.. ik rij ook 95% of meer op de MTB, maar nu wordt de racefiets prima gebruikt indoor. (ik heb de 10 speed cassette ook gewoon overgezet op de trainer, ....voorlopig toch een fixed setup.

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 19-12-2019 08:23 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 20:33

Ik vrees dat de fiets al te oud is om compatibel te zijn met welk een trainer dan ook, denk aan de cassette en de wielspanners. Ik zou eens goed op marktplaats of de Belgische versie zoeken naar een kompleet setje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
hoe schakel je met die 5 versnellingen. Is dat al geindexeerd (klikt de derailleur in de juiste stand) of verstel je de schakel hendel handmatig op gehoor? In dat laatste geval zou je best kunnen proberen of dat met een 7 of 8 speed cassette werkt op een trainer. Dit zou je dan wel moeten kunnen proberen voordat je de trainer koopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:14
Vraagje, een drie maand oude Wahoo Kickr Core (200-250km) mee gefietst en staat de laatste maand stil, inclusief gelijktijdig aangeschafte 105 cassette (+ ultegra ketting waar zo’n 500km mee is gemaakt)... wat is hiervoor een realistische vraagprijs?

Ik merk dan mijn drang naar buiten veel groter is dan zwiften. Ik ga liever 3x per week hardlopen dan Zwiften. Alternatief is het geld te steken in een mtb of gravelfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Koenbr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:52:
Vraagje, een drie maand oude Wahoo Kickr Core (200-250km) mee gefietst en staat de laatste maand stil, inclusief gelijktijdig aangeschafte 105 cassette (+ ultegra ketting waar zo’n 500km mee is gemaakt)... wat is hiervoor een realistische vraagprijs?

Ik merk dan mijn drang naar buiten veel groter is dan zwiften. Ik ga liever 3x per week hardlopen dan Zwiften. Alternatief is het geld te steken in een mtb of gravelfiets.
650 - 700 misschien... Op MP staat een nieuwe voor 670.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-05 07:47
Koenbr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:52:

Ik had precies hetzelfde! Heb die van mij weer verkocht voor 660 incl cassette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:14
Thanks voor de reacties, zal de advertentie aanmaken.

Ps; geïnteresseerden graag PM’en.
Edit: verkocht!

[ Voor 35% gewijzigd door Koenbr op 27-12-2019 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Holkers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:34:
Gisteren een workout gedaan; ERG aan, (Tempo to sprints).
Omdat er naast de 50% cq 200% FTP ook nog een bepaalde rpm gevraagd wordt (85 vs 110rpm) is het onmogelijk om deze workout zonder schakelen te doen. In de recovery zone was zwift aan het klagen: "Lager vermogen+hogere cadans." 8)7
Dus er zijn wel degelijk situaties waarin je gewoon moet schakelen omdat je buiten de powercurve van je trainer zit.
Ik rij op een Tacx Bushido overigens.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ligt ook aan het "bereik" van de trainer.. een neo doet dit beter dan een flux bv

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:19
@Mistraller grootste verschil tussen de goedkopere en duurste (direct drive) trainers is de vermogensrange. Dit Plaatje zou je wel iets duidelijk moeten maken.

Afbeeldingslocatie: https://mk0tacxpwbcps2mf5.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2018/01/FLUX-diagram-1-003.jpg

Max. vermogen zegt niet zoveel, maar een trainer met een hoger max vermogen heeft doorgaans ook een bredere range. Op mijn Flux moest ik hier aan het begin ook even aan wennen (mede omdat de vermogenswissel ook niet vliegensvlug is), maar inmiddels valt er prima mee te leven.

Bij de extremen (blokken van 150 - 400 - 150 - 400) schakel ik vaak wel een tandje bij om het proces te versnellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Ondertussen mijn vervangende Kickr Core binnen. Net even in elkaar gezet want toch vroeg wakker... En wat denk je. Nog meer herrie dan de vorige, dus deze gaat ook terug 😭
Ik snap er echt niks van. Zelfs gewoon het vliegwiel draaien zonder fiets levert bij deze al een bak herrie op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:09
Mss is de Core niet zo stil?

Ik vind die van mij ook best lawaaiig :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Het geluid van mijn Flux S is minder dan van de drivetrain (al is dat met een nieuwe Red ketting wel een stuk stiller geworden). De Core staat bekend als nog stiller, dus ik zou er mijn twijfels bij hebben.

In welke versnelling train je? Een hogere wheelspeed zorgt voor meer geluid terwijl de ERG mode het wattage bepaald. Voor een stille trainer kun je dus beter op het middenblad en ergens halverwege de cassette je workouts doen. Op sprints na moet dat prima binnen het vermogensbereik passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Tranze schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:48:
Ondertussen mijn vervangende Kickr Core binnen. Net even in elkaar gezet want toch vroeg wakker... En wat denk je. Nog meer herrie dan de vorige, dus deze gaat ook terug 😭
Ik snap er echt niks van. Zelfs gewoon het vliegwiel draaien zonder fiets levert bij deze al een bak herrie op.
op basis van je eerdere filmpje het lijkt mij vooral de vrijloop in de naaf te zijn die geluid maakt? Dat zal bij alle trainers die dezelfde naaf gebruiken vergelijkbaar zijn. In theorie zou je de naaf kunnen servicen en in kunnen vetten maar dat doet tegenwoordig (bijna) niemand nog (tenzij je met duurdere naven rijdt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Requiem19 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:59:
Mss is de Core niet zo stil?

Ik vind die van mij ook best lawaaiig :(.
de huidige Core is zolang je trapt veel stiller dan je ketting en tandwielen. Misschien je ketting eens nakijken, schoonmaken en invetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Volgens.mij schuurt de las van de belt een beetje.. ik hoor het bij de mijne heel licht, maar niet storend. Doe het meeste in ERG, dus zolang je blijft trappen hoor je het niet eens. Heb ook het idee dat het iets minder wordt (las zal een beetje afvlakken)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 01:23
Tranze schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:48:
Aan welk geluid stoor je je in je filmpje (van de eerste) ? Tijdens het fietsen of tijdens het stil houden van je benen?

Ik vond mijn Core (net paar weekjes in gebruik) ook kabaal maken als je de benen stil houdt, identiek aan zoals in je filmpje. Ik dacht ook, wat raar, niet goed. In de praktijk blijk ik iig de benen zelden stil te hebben en stoor ik me er niet aan.

En terugsturen.. Even over gedacht, maar er zijn genoeg normale wielen die idem geluid produceren of nog meer tijdens benen stil houden. De freehub doet dat.

Ik ben eerlijk gezegd door je filmpje er nu meer zeker van dat dat normaal is en meer gerust dat mijn Core gelukkig gewoon normaal is. :)

Dus ik zou er even goed over nadenken of opnieuw retourneren iets gaat verbeteren. Ik ben geen expert, dus ik kan niwt stellen dat het normaal is, maar ik denk inmiddels van wel. ;)

Edit: iets beter geluisterd en je eerdere posts bekeken: het gaat je vast niet om de freehub ratel, maar idd alsof er iets aanloopt los daarvan wat in vrijloop en tijdens fietsen hoorbaar is neem ik aan. Dàt herken ik inderdaad niet. My bad.

[ Voor 8% gewijzigd door dinkelover op 26-12-2019 14:57 ]

pepernooot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
dinkelover schreef op donderdag 26 december 2019 @ 09:52:
[...]

Aan welk geluid stoor je je in je filmpje (van de eerste) ? Tijdens het fietsen of tijdens het stil houden van je benen?

Ik vond mijn Core (net paar weekjes in gebruik) ook kabaal maken als je de benen stil houdt, identiek aan zoals in je filmpje. Ik dacht ook, wat raar, niet goed. In de praktijk blijk ik iig de benen zelden stil te hebben en stoor ik me er niet aan.

En terugsturen.. Even over gedacht, maar er zijn genoeg normale wielen die idem geluid produceren of nog meer tijdens benen stil houden. De freehub doet dat.

Ik ben eerlijk gezegd door je filmpje er nu meer zeker van dat dat normaal is en meer gerust dat mijn Core gelukkig gewoon normaal is. :)

Dus ik zou er even goed over nadenken of opnieuw retourneren iets gaat verbeteren. Ik ben geen expert, dus ik kan niwt stellen dat het normaal is, maar ik denk inmiddels van wel. ;)

Edit: iets beter geluisterd en je eerdere posts bekeken: het gaat je vast niet om de freehub ratel, maar idd alsof er iets aanloopt los daarvan wat in vrijloop en tijdens fietsen hoorbaar is neem ik aan. Dàt herken ik inderdaad niet. My bad.
toon volledige bericht
Ging me inderdaad om het aanlopen van de belt oid bij iedere omwenteling. Bij deze nieuwe is dat nog luider, zeker niet vergelijkbaar met het geluid in bijv filmpjes van DC rainmaker.

Die freehub ratel vind ik persoonlijk wel mooi, heb ook zo'n harde sound op m'n wegfiets 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Tranze schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:44:
[...]zeker niet vergelijkbaar met het geluid in bijv filmpjes van DC rainmaker.
maar die krijgt mogelijk een optimaal afgesteld test exemplaar omdat Wahoo weet dat ze daar mede op beoordeeld worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Kickr en fiets meegenomen naar mn ouders, buiten op de veranda geïnstalleerd en nu eindelijk paar dagen achter elkaar goed getest.

Ketting ook goed schoongemaakt met zo’n setje van bol.com. Is nu iets stiller, maar nog wel lawaaiig qua drive train. Vliegwiel v/d Kickr liep beetje aan tegen het plastic beschermkapje. Beetje gebogen en nu issie goed stil.

Zwift is geinig, maar beetje onoverzichtelijk en ongestructureerd. Trainerroad lijkt me een stuk effectiever :-).

Ik doe mu Base Phase, sweet spot training mid volume. Erg leuk! Serietje aan en gaan. Als je progressie wil maken lijkt me dit the way to go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Requiem19 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:41:Zwift is geinig, maar beetje onoverzichtelijk en ongestructureerd. Trainerroad lijkt me een stuk effectiever :-).

Ik doe mu Base Phase, sweet spot training mid volume. Erg leuk! Serietje aan en gaan. Als je progressie wil maken lijkt me dit the way to go.
Zwift af doen als 'geinig' is wel erg voorbarig. Structuur zul je op Zwift zelf moeten creëren en dan werkt dat prima.
Naarmate je meer training gericht bent denk ik dat je je eerder Trainerroad of Sufferfest zult waarderen terwijl wanneer je het indoorfietsen zelf leuk wilt vinden Zwift logischer is. Ik weet zeker dat ik Trainerroad nooit lang vol zou houden terwijl ik al 3 jaren Zwift gebruik. Maar ik fiets IRL dan ook toertochten en geen wedstrijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
BartNL schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:05:
[...]

Zwift af doen als 'geinig' is wel erg voorbarig. Structuur zul je op Zwift zelf moeten creëren en dan werkt dat prima.
Naarmate je meer training gericht bent denk ik dat je je eerder Trainerroad of Sufferfest zult waarderen terwijl wanneer je het indoorfietsen zelf leuk wilt vinden Zwift logischer is. Ik weet zeker dat ik Trainerroad nooit lang vol zou houden terwijl ik al 3 jaren Zwift gebruik. Maar ik fiets IRL dan ook toertochten en geen wedstrijden :)
Het is een eerste indruk van Zwift :-).

Hoe creëer je dan zelf structuur in Zwift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:59

Crazy D

I think we should take a look.

Requiem19 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:26:
Het is een eerste indruk van Zwift :-).

Hoe creëer je dan zelf structuur in Zwift?
Workouts volgen of zelf maken. Precies de reden waarom ik weer TrainerRoad ga gebruiken trouwens. Maar je kunt prima schema's rijden in Zwift.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Inderdaad zoals @Crazy D aangeeft kun je zelf een trainingsplan samenstellen en de workouts die daarvoor nodig zijn uitzoeken of zelf maken.
Op https://whatsonzwift.com/workouts/ kun je veel te veel Zwift workouts vinden en uitzoeken die helaas vaak onnodig veelzijdig en ingewikkeld van opzet zijn. Via http://zwofactory.com/ kun je ze ook zelf maken (wat ook in Zwift kan). Je kunt daar elk willekeurige workout maken die je dan voor je specifieke doel in elkaar zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
BartNL schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:11:
Inderdaad zoals @Crazy D aangeeft kun je zelf een trainingsplan samenstellen en de workouts die daarvoor nodig zijn uitzoeken of zelf maken.
Op https://whatsonzwift.com/workouts/ kun je veel te veel Zwift workouts vinden en uitzoeken die helaas vaak onnodig veelzijdig en ingewikkeld van opzet zijn. Via http://zwofactory.com/ kun je ze ook zelf maken (wat ook in Zwift kan). Je kunt daar elk willekeurige workout maken die je dan voor je specifieke doel in elkaar zet.
Dat is wmb het mooie van Trainerroad: daar hoef ik niets in elkaar te zetten, maar kies ik een bepaald plan en geef ik aan hoeveel tijd ik per weel heb. Vervolgens komt TR met een heel schema aan workouts. Daarnaast krijg je veel kleine ‘side quests’, wat het leuk houdt.

Ik zal nog wat meer tijd in Zwift steken, want er is vast meer uit te halen. Voor nu zie ik Zwift vooral als leuk voor de social rides en wedstrijden en TR om gestructureerd te trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Requiem19 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:08:
[...]Dat is wmb het mooie van Trainerroad: daar hoef ik niets in elkaar te zetten, maar kies ik een bepaald plan en geef ik aan hoeveel tijd ik per weel heb. Vervolgens komt TR met een heel schema aan workouts.
het bestaat ook niet voor niets en is wanneer je gestructureerd trainen wilt ook makkelijker. Voor mijzelf probeer ik het aantal abonnementen te beperken en dan kies ik voor Zwift. Iemand met andere prioriteit (lees gestructureerd trainen) is beter af met Trainerroad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ypuh schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:04:
@Mistraller grootste verschil tussen de goedkopere en duurste (direct drive) trainers is de vermogensrange. Dit Plaatje zou je wel iets duidelijk moeten maken.

[Afbeelding]

Max. vermogen zegt niet zoveel, maar een trainer met een hoger max vermogen heeft doorgaans ook een bredere range. Op mijn Flux moest ik hier aan het begin ook even aan wennen (mede omdat de vermogenswissel ook niet vliegensvlug is), maar inmiddels valt er prima mee te leven.

Bij de extremen (blokken van 150 - 400 - 150 - 400) schakel ik vaak wel een tandje bij om het proces te versnellen.
De bushido is de duurdere wheel-on van tacx. Het zit hem inderdaad meer in de vrij extreme verschillen die soms in Zwift trainingen zitten, waardoor je toch beter even kunt schakelen. (En naar mijn idee vooral om in een recovery phase het vermogen laag genoeg te krijgen als je wel een fixed rpm moet trappen)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

12-1 start de Tour weer, inschrijven is weer mogelijk: https://zwift.com/eu/tdzride
Dit jaar met races en group rides, wordt weer knallen in de schuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:40
Even een vraagje voor de wheel-on gebruikers of mensen met ervaring. Heb gisteren mijn eerste ritje er mee gereden en ben nog even aan het zoeken naar hoe strak de roller tegen de band moet staan. Kon in de handleiding niets vinden en ook niet zo 123 een videootje. Heb een Tacx Booster.

Ik had de indruk dat je de weerstandshendel een beetje in het midden moet zetten en dat je dan "normaal" moet kunnen trappen. Maar ik heb gisteren dus een beetje getest en gedaan en volgens mij wordt de weerstand wel groter als hij te strak staat. Goed, te los is ook niet alles voor wat betreft doorslippen.. Maar wat is een beetje het idee? Moet de achterband juist harder of wat zachter zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:13
orange.x schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:06:
Ik had de indruk dat je de weerstandshendel een beetje in het midden moet zetten en dat je dan "normaal" moet kunnen trappen. Maar ik heb gisteren dus een beetje getest en gedaan en volgens mij wordt de weerstand wel groter als hij te strak staat. Goed, te los is ook niet alles voor wat betreft doorslippen.. Maar wat is een beetje het idee? Moet de achterband juist harder of wat zachter zijn ...
Eigenlijk wil je dat hij net niet doorslipt, bij een bepaalde bandenspanning en het dan zo houden. Die bandenspanning maakt niet zoveel uit, maar als je de ene sessie met de andere wilt vergelijken dan wil je de weerstand zo constant mogelijk houden. Om dat te bereiken kan je hem bv altijd op 7 bar zetten, zonder de weerstand aan te passen. Het dan is makkelijker om de band op spanning te zetten dan elke keer de weerstandshendel aan te passen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
MrAngry schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:25:
[...]

Eigenlijk wil je dat hij net niet doorslipt, bij een bepaalde bandenspanning en het dan zo houden. Die bandenspanning maakt niet zoveel uit, maar als je de ene sessie met de andere wilt vergelijken dan wil je de weerstand zo constant mogelijk houden. Om dat te bereiken kan je hem bv altijd op 7 bar zetten, zonder de weerstand aan te passen. Het dan is makkelijker om de band op spanning te zetten dan elke keer de weerstandshendel aan te passen.
Dus de band moet niet zeg maar 1cm ingeduwd worden (even overdreven gezien) maar de band moet de roller raken en bij gewoon met de hand bewegen niet al heel snel doorslippen als ik het goed begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 16:00
orange.x schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:06:
Even een vraagje voor de wheel-on gebruikers of mensen met ervaring. Heb gisteren mijn eerste ritje er mee gereden en ben nog even aan het zoeken naar hoe strak de roller tegen de band moet staan. Kon in de handleiding niets vinden en ook niet zo 123 een videootje. Heb een Tacx Booster.

Ik weet het oko niet precies ;) Bij mijn eigen setup (tacx satori) heb ik het als volgt:
- band opgepompt tot 6 bar
- roller staat precies strak genoeg dat ie niet doorslipt

Ik fiets eigenlijk altijd op weerstand 1 of 2 (dat zijn de lichtste standen). Bij 35km/u zit ik dan rond de 250W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:13
orange.x schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:33:
[...]

Dus de band moet niet zeg maar 1cm ingeduwd worden (even overdreven gezien) maar de band moet de roller raken en bij gewoon met de hand bewegen niet al heel snel doorslippen als ik het goed begrijp :)
Nee, hij moet net niet doorslippen als jij de tacx geselt met de rauwe kracht uit je sprinterpoten. Dus de band moet wel indeuken. (geen zorgen, doet hij op de weg ook).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
MrAngry schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:49:
[...]

Nee, hij moet net niet doorslippen als jij de tacx geselt met de rauwe kracht uit je sprinterpoten. Dus de band moet wel indeuken. (geen zorgen, doet hij op de weg ook).
Ja, oke, maar! Ik vind dat ik ondanks op mijn fiets en met de schakelhendel ik toch al vrij snel zwaar trap in die zin. Opzich niet super erg maar gevoelsmatig heb je op de weg net wat betere range zeg maar. Maar dat is dan misschien gewoon zo met indoor fietsen :) Heb gisteren bijvoorbeeld mijn buitenblad niet aangeraakt. Ik denk dat als ik de hendel dus maximaal zo zetten ik al niet eens meer vooruit kom.

Misschien is het ook even zoeken naar een goede basis qua verzet op de echte tandjes en de hendel ofzo. Wat ik het liefst zou willen is dat ik dus niet aan die hendel hoef te komen maar kan schakelen. Alleen vermoed dus dat dat vooral ermee te maken heeft dat het een wheel-on trainer is. Al zou je wel kunnen stellen dat als jij met een beenomwenteling ipv 2 rondjes je achterwiel 4 rondjes laat draaien dat de weerstand dan ook wel zou moeten stijgen, misschien niet x2, omdat de weerstand uit de roller komt :)

Ik zal vanavond wel eens een beetje stoeien met wat standen van zowel de roller op de band als de hendel icm verzet van mijn fiets :)

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 03-01-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 16:00
orange.x schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Ja, oke, maar! Ik vind dat ik ondanks op mijn fiets en met de schakelhendel ik toch al vrij snel zwaar trap in die zin. Opzich niet super erg maar gevoelsmatig heb je op de weg net wat betere range zeg maar. Maar dat is dan misschien gewoon zo met indoor fietsen :) Heb gisteren bijvoorbeeld mijn buitenblad niet aangeraakt. Ik denk dat als ik de hendel dus maximaal zo zetten ik al niet eens meer vooruit kom.

Misschien is het ook even zoeken naar een goede basis qua verzet op de echte tandjes en de hendel ofzo. Wat ik het liefst zou willen is dat ik dus niet aan die hendel hoef te komen maar kan schakelen. Alleen vermoed dus dat dat vooral ermee te maken heeft dat het een wheel-on trainer is. Al zou je wel kunnen stellen dat als jij met een beenomwenteling ipv 2 rondjes je achterwiel 4 rondjes laat draaien dat de weerstand dan ook wel zou moeten stijgen, misschien niet x2, omdat de weerstand uit de roller komt :)

Ik zal vanavond wel eens een beetje stoeien met wat standen van zowel de roller op de band als de hendel icm verzet van mijn fiets :)
Op welke weerstand heb je de trainer staan? (dus niet de druk op de band, maar de weerstand van het ding zelf?) En hoeveel Watt trap je als je vindt dat het heel zwaar gaat? Misschien is het gewoon zwaar namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
borft schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:18:
Op welke weerstand heb je de trainer staan? (dus niet de druk op de band, maar de weerstand van het ding zelf?) En hoeveel Watt trap je als je vindt dat het heel zwaar gaat? Misschien is het gewoon zwaar namelijk ;)
Ik heb nog maar 1 referentieritje maar dan stond de hendel gemiddeld denk ik rond de 4-5. De roller stond best wel gedrukt op de band. En qua verzet reed ik 39 voor en achter op de grootste 4-5 denk ik, 25 max dus 25-23-21-19. En dan reed ik bijvoorbeeld 1km lang met een cadans van gem 92 en een vermogen van gem 233W.

Vergelijk ik dat dan met buiten, dan rij ik meestal op de 39/14 of 39/13, gewoon rondrijden. En dat is dan vergelijkbaar of "iets" hoger aantal W.

Misschien is het probleem dat je probeert te vergelijken. Moet gewoon even op zoek naar de sweet spot voor wat betreft hendel + druk van de roller + bandendruk en verzet waarmee ik zonder aan de hendel te zitten en met alleen schakelen het meeste kan doen, een beetje natuurgetrouw zoals op de weg. Wat dat dan qua snelheid in Zwift doet boeit me niet, als het maar zo dicht mogelijk op het wattage van de weg komt bij wijze van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Ik weet niet of de tacx utility (ik gebruik hem voor IOS) ook voor die van jou is maar daar zit een calibratie tool in. Optrekken tot 30km/h en stoppen met trappen. Daarna krijg je een indicatie of hij strakker of losser moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
bazzard schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:45:
Ik weet niet of de tacx utility (ik gebruik hem voor IOS) ook voor die van jou is maar daar zit een calibratie tool in. Optrekken tot 30km/h en stoppen met trappen. Daarna krijg je een indicatie of hij strakker of losser moet.
Was een mooie geweest maar deze is niet geschikt voor de Booster helaas! Wordt dus gewoon even een boel af- en opstappen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Wij hebben twee tacxen (een smart, de Bushido, en een niet smart, tacx blue motion) dus we hebben het al eens een beetje vergeleken.
De blue motion moet op weerstand 4 staan volgens Zwift. Dan komt de snelheid en vermogen overeen en dat lijkt redelijk te kloppen. We gebruiken een speed/cadans sensor (goedkoop ding van ebay) bij die niet-smart tacx. Ik weet niet in welke weerstand de andere tacxen moeten staan, Zwift heeft niet alle tacxen gecalibreerd. Maar denk dat je met stand 2 aan de lage kant zit. Als je iedereen voorbij scheurt zonder zweetdruppels, dan staat ie te licht ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
bazzard schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 06:49:
12-1 start de Tour weer, inschrijven is weer mogelijk: https://zwift.com/eu/tdzride
Ik heb me ingeschreven maar kan nu geen datum kiezen voor de eerste stage?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
SirLenncelot schreef op zondag 5 januari 2020 @ 01:03:
[...]Ik heb me ingeschreven maar kan nu geen datum kiezen voor de eerste stage?
de Zwift ritten kalender wordt voor de meeste events 'pas' een week van te voren bekend gemaakt. Het zou mij verbazen wanneer je je voor een specifieke rit ook vooraf moet inschrijven. Tot dusver kun je bij dergelijke grote Zwift events op de geplande dagen voor de etappe bijna elk uur die etappe starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:52
Bij mij ging de fondo helemaal mis vanochtend, wilde de korte variant doen maar werd automatisch bij de lange fondo ingedeeld. Uiteindelijk maar zelf een rondje gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Blik1984 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:15:
Bij mij ging de fondo helemaal mis vanochtend, wilde de korte variant doen maar werd automatisch bij de lange fondo ingedeeld. Uiteindelijk maar zelf een rondje gedaan
ik denk dat het komt doordat je in Zwift de event hebt gekozen. Het is dan niet duidelijk dat je direct de juiste catergorie moet selecteren. Je moet dan ook direct echt op de letter 'C' klikken om de korte variant te doen. Waarschijnlijk heb je dichter bij de 'A' geklikt en dan doe je de lange variant. Vervelende is ook dat de 'A' veel dichter bij de tekst 'join' staat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 05-01-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

SirLenncelot schreef op zondag 5 januari 2020 @ 01:03:
[...]

Ik heb me ingeschreven maar kan nu geen datum kiezen voor de eerste stage?
Dat kan later, 12-1 begint het.

Vanmorgen met de Uber pretzel begonnen, maar na 113 km was het op, stond aan de voet van de alpe maar was door mijn water en voedsel heen. 😔
Volgende keer 4 x 750 en meer eten, unfinished business...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
BartNL schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:01:
[...]

ik denk dat het komt doordat je in Zwift de event hebt gekozen. Het is dan niet duidelijk dat je direct de juiste catergorie moet selecteren. Je moet dan ook direct echt op de letter 'C' klikken om de korte variant te doen. Waarschijnlijk heb je dichter bij de 'A' geklikt en dan doe je de lange variant. Vervelende is ook dat de 'A' veel dichter bij de tekst 'join' staat ;)
Via companion app voor de c-categorie ingeschreven, dus waarom dat niet goed ging begrijp ik niet. Je gaat automatisch naar je event toe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 07-05 11:48
bazzard schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 06:49:
Er staan volgens mij alleen nog maar etappe pagina's gelinkt, maar nog geen specificaties van de inhoud van de etappes. Ben benieuwd naar traject, lengte enz.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 19:12
Gisteravond voor het eerst de alpe du zwift gedaan.
Ik deed mee aan een mountainbike race en daar zat deze ineens in :D

Is dit nu ook zwaarder dan op een racefiets of maakt dat in Zwift niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Flipmo

OMG !!

Blik1984 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:57:
[...]

Via companion app voor de c-categorie ingeschreven, dus waarom dat niet goed ging begrijp ik niet. Je gaat automatisch naar je event toe toch?
Ik heb me 's middags (15:00) via de companion app ingeschreven voor de korte versie en deze ook gereden.
Heb er dus geen problemen mee ondervonden.
Was wel een pittig rondje overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Flipmo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:55:
[...]

Ik heb me 's middags (15:00) via de companion app ingeschreven voor de korte versie en deze ook gereden.
Heb er dus geen problemen mee ondervonden.
Was wel een pittig rondje overigens ;)
Ter compensatie heb ik een soortgelijk rondje gereden, iets korter in km maar meer hoogtemeters (Big Loop in Watopia). Vind m.n. dat stuk jungle rete-irritant sinds ze het hebben aangepast aan de weerstand op gravel ondergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Er zat idd een flink stuk gravel in, hoop mensen die toen switchten naar een MTB of een gravelbike.
Zelf gewoon op de racefiets doorgegaan. Ik vond Jungle altijd erg leuk stuk met die korte klimmetjes.

op de companion app stond overigens start 15:00, maar hij begon 10 minuten later. Denk om niet met de A en B in de knoop te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gisteren Gran Fondo workout "The Long ride"van 2u:35m gedaan. Meestal pak ik dan meteen een passende route voor de extra XP puntjes. Dit keer The Pretzel gepakt, maar toen ik klaar was met de workout sessie moest ik nog ca 7km voor The Pretzel, en ik moest mijn zoon wegbrengen. Dus.... laptop open laten staan en de rit niet opgeslagen. Paar uur later thuisgekomen en de laatste 7km weggepeddeld. Dat ging prima. Waardoor ik me dus afvraag; Als je een workout, of route pauzeert, zit daar een maximum tijd aan? Ik heb nu voor The Pretzel een totaaltijd van 7 uur, terwijl ik natuurlijk maar ca 3u echt gefietst heb.
Op die manier is het immers niet zo moeilijk om bv een MegaPretzel te rijden. Gewoon verdelen over twee sessies en hopen dat je pc niet crashed ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Flipmo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:40:
Er zat idd een flink stuk gravel in, hoop mensen die toen switchten naar een MTB of een gravelbike.
Zelf gewoon op de racefiets doorgegaan. Ik vond Jungle altijd erg leuk stuk met die korte klimmetjes.

op de companion app stond overigens start 15:00, maar hij begon 10 minuten later. Denk om niet met de A en B in de knoop te komen
Was denk ik met iedere sessie, de bambino die ik wilde doen zou om 10:10 beginnen. Was netjes online om 10:05 en kreeg de melding dat het al begonnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Flipmo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:40:

Ahh lag dus niet aan mij. Ik ben sinds een jaar weer terug in Zwift en dacht al te merken dat er weerstand in zat. 8)
En is het mogelijk om tussendoor van fiets te veranderen? Wanneer dit het geval maakt het sommige zaken iets gemakkelijker.
Aero fiets voor het vlakke werk en de kleine klimmetjes, een lichte voor het klimmen en een mtb of Gravel voor de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

bazzard schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:53:
[...]

Ahh lag dus niet aan mij. Ik ben sinds een jaar weer terug in Zwift en dacht al te merken dat er weerstand in zat. 8)
En is het mogelijk om tussendoor van fiets te veranderen? Wanneer dit het geval maakt het sommige zaken iets gemakkelijker.
Aero fiets voor het vlakke werk en de kleine klimmetjes, een lichte voor het klimmen en een mtb of Gravel voor de jungle.
Het is mogelijk ja, zag berichten voorbijkomen dat mensen iets van 20 plekken verloren door de fietswissel.. en er toen weer 100 goedmaakten op de MTB..

Ben zelf maar door 1 persoon op een MTB ingehaald, (en door 10 anderen)..
Heb geen klimmerslichaam met mijn 88kg haha..
uiteindelijk wel 227ste van de 1255, meer als prima voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
bazzard schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:53:
[...]

Ja, je moet je benen even een paar seconden stilhouden. Dan zie je bij de Garage dat de optie voor de fietskeuze weer enabled is.
Als je actief trapt dan kun je de fiets niet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 07-05 11:48
Speed24 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:42:
[...]
Ja, je moet je benen even een paar seconden stilhouden. Dan zie je bij de Garage dat de optie voor de fietskeuze weer enabled is.
Om in het menu te kunnen moet je toch helemaal tot stilstand komen? Soms stop ik mijn sessie en dan blijkt de weg naar beneden te lopen. Dan blijf je dus rollen en komt het menu niet omhoog. Ik heb nog geen remknopje gevonden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

coelho schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:28:
[...]

Om in het menu te kunnen moet je toch helemaal tot stilstand komen? Soms stop ik mijn sessie en dan blijkt de weg naar beneden te lopen. Dan blijf je dus rollen en komt het menu niet omhoog. Ik heb nog geen remknopje gevonden.
bij mij niet, ik klik op het scherm (al fietsend) en het blokje "menu" komt naar voren.
zo al een paar keer mijn sokken gewisseld tijdens een groeprit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
Hier nog even een update op het herrie verhaal van mijn Kickr Core. Wat over en weer gepingeld met Wahoo en ze zeiden dat het geluid af zou nemen... en warempel na zo'n 100km fietsen is de herrie grotendeels verdwenen! :o Nu een tevreden gebruiker.

Begonnen met het Build Me Up trainingsprogramma op Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Gisteren nog even bij de buurman geweest om een mat te halen voor het testen. Bleek dat de buren het wel konden horen als ik aan het trappen ben boven bepaalde wattages. Nu bleek dat als ze gewoon aan de eettafel zaten en er verder geen geluid was ze bij een 150W het hoorde.

Is hier nog wat anders aan te doen? Huis heeft allemaal betonnen vloeren, er zit een ondervloer tussen het laminaat en de betonvloer (oke, dit is in theorie niet de MEEST beste optie weet ik :)). Wil dus in ieder geval een trainermat halen en die van B'TWIN van Decathlon lijkt me prima. Zou het nou uit kunnen maken wat voor bandje je gebruikt? Ik heb nu een, oudere maar weet niet hoe oud, blauwe Tacx band. Dus het is het nog wel waard om met een ander bandje te testen.

Mijn vrouw vond het met mat in ons huis in ieder geval beter te handelen. Goed. Over een kleine week zit er ook een deur om de ruimte af te sluiten wat binnen het huis wel zal helpen maar vraag me nog af of ik wat kan doen tegen het geluid richting de buren.

Zou een houten plaat die richting de vloer voorzien is van rubberen pootjes nog verschil kunnen maken bijvoorbeeld? Gaat dus om een Tacx Booster.

Gisteren voor de fun ook even een FTP Ramp test gedaan. Kwam tot de 400W en heb er toen de brui aan gegeven. Lastige op zo'n niet smarttrainer is dat ik zelf het wattage EN cadans moet zoeken. Als wattage voor je geregeld wordt hoef je alleen op je cadans te letten en wordt de weerstand daar naar aangepast. Ik moet dus en schakelen en evt met hendeltje klooien en dan OOK nog mijn cadans rond de 90 houden :+
Resultaat was volgens Zwift 297W, niet geheel onaardig.

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 07-01-2020 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:31

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

orange.x schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:33:
Gisteren nog even bij de buurman geweest om een mat te halen voor het testen. Bleek dat de buren het wel konden horen als ik aan het trappen ben boven bepaalde wattages. Nu bleek dat als ze gewoon aan de eettafel zaten en er verder geen geluid was ze bij een 150W het hoorde.

Is hier nog wat anders aan te doen? Huis heeft allemaal betonnen vloeren, er zit een ondervloer tussen het laminaat en de betonvloer (oke, dit is in theorie niet de MEEST beste optie weet ik :)). Wil dus in ieder geval een trainermat halen en die van B'TWIN van Decathlon lijkt me prima. Zou het nou uit kunnen maken wat voor bandje je gebruikt? Ik heb nu een, oudere maar weet niet hoe oud, blauwe Tacx band. Dus het is het nog wel waard om met een ander bandje te testen.

Mijn vrouw vond het met mat in ons huis in ieder geval beter te handelen. Goed. Over een kleine week zit er ook een deur om de ruimte af te sluiten wat binnen het huis wel zal helpen maar vraag me nog af of ik wat kan doen tegen het geluid richting de buren.

Zou een houten plaat die richting de vloer voorzien is van rubberen pootjes nog verschil kunnen maken bijvoorbeeld? Gaat dus om een Tacx Booster.

Gisteren voor de fun ook even een FTP Ramp test gedaan. Kwam tot de 400W en heb er toen de brui aan gegeven. Lastige op zo'n niet smarttrainer is dat ik zelf het wattage EN cadans moet zoeken. Als wattage voor je geregeld wordt hoef je alleen op je cadans te letten en wordt de weerstand daar naar aangepast. Ik moet dus en schakelen en evt met hendeltje klooien en dan OOK nog mijn cadans rond de 90 houden :+
Resultaat was volgens Zwift 297W, niet geheel onaardig.
toon volledige bericht
Een direct drive trainer lost al een hoop op. Een deur helpt niks, het is namelijk resonantie. Je zou geluiddempende ondervloer kunnen plaatsen, maar een trainermat moet ook het nodige aan trillingen wegnemen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Ik heb voor mijn trainer een geluidsdempende mat https://www.bol.com/nl/p/...9UjaDl-M2E1QaAlErEALw_wcB eronder liggen. Houdt al erg veel resonatie tegen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@Tjebakka Ja, een direct drive trainer kost ook wel even iets meer, vooralsnog is het dit "voorseizoen" testen met Zwift en of trainerroad dus wil me nog niet wagen aan zo'n grote uitgave.
Michaelg schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:52:
Ik heb voor mijn trainer een geluidsdempende mat https://www.bol.com/nl/p/...9UjaDl-M2E1QaAlErEALw_wcB eronder liggen. Houdt al erg veel resonatie tegen.
Had al bedacht dat ik in plaats van zo'n mat ook een hardhouten multiplex plaat op maat kan maken voor de steun en daaronder speakerrubbers plaatsen. Maar als ik deze mat op maat op de bovenkant vastmaak dan werkt et mogelijk nog extra. Zijn dus nog wel wat alternatieven inderdaad!

Heb de mat besteld, maar dan bij de Toolstation, was hij 8,50 :) Tube kit erbij, komt altijd wel van pas en gratis verzending :P Als ik nu een mooie uitsnede maak van die mat voor de trainer dan hou ik nog wel wat stukken over, kan ik ook daar nog wel "pootjes" van maken. Dan heb ik dus stukjes mat waarop die plaat komt waarop weer die mat komt. Nou, als het dan nog resoneert! Moet ik alleen nog wel even iets voor mijn voorwiel gaan regelen want die staat nu al iets te laag en komt zo in verhouding alleen nog maar lager!

[ Voor 31% gewijzigd door orange.x op 07-01-2020 10:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Net m'n ftp verhoogd van 253 naar 273. Nu zit ik op 3,4W/Kg 💪. Nu nog 5 kg afvallen dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tjebakka schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:53:
Net m'n ftp verhoogd van 253 naar 273. Nu zit ik op 3,4W/Kg 💪. Nu nog 5 kg afvallen dit jaar :)
Hoe heb je die 20 watt erbij verdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:56
@orange.x mijn Tacx staat op trildempers voor wasmachines. Bijvoorbeeld https://www.praxis.nl/ger...emper-wit-4-stuks/5360556.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Requiem19 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Hoe heb je die 20 watt erbij verdiend?
Sinds september regelmatig trainen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:57

_Z3

Tjebakka schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:53:
Toevallig net ook een test gedaan, 209W hier. 3W/Kg. Ik moet opletten dat ik niet teveel afval... 8)7 Maar FTP binnen is gelijk aan FTP buiten van een paar maanden terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Speed24 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:42:
[...]
Je kunt remmen door A in te drukken, dan kom je in het pairing screen.

Van zwiftinsider: There’s a simple brake hack for anyone using a keyboard on Zwift: just hit “A” to bring up the pairing screen. This immediately applies the brakes, stopping you within a few seconds.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Iemand ervaring met de Garmin horloges in combinatie met Zwift (Wahoo Kickr) en Strava ?

Ik lees op garmin dat de VO2 alleen berekend word als je 20 minuten een hartslag boven 70% hebt van je max.

Als ik de grafiek bekijk in Garmin Connect zie ik dat de laatste meting qua VO2 op 23 december.
Gisteren had ik een mooie Zwift activiteit met pieken maar inderdaad niet 20 minuten lang boven 70%.

tekst van Garmin :
Om VO2 Max te berekenen voor fietsen, moet u een activiteit opnemen met hartslaginformatie en vermogen van een vermogensmeter voor minimaal 20 minuten boven 70% van uw maximale hartslag. Het wordt aangeraden om dit te doen op een indoor trainer om variabelen als hoogteveranderingen en lucht weerstand uit te sluiten. De VO2 Max waarde voor het fietsen kan alleen berekend worden wanneer het Fietsen of Fiets Binnen activiteit profiel gebruikt wordt. Het Mountainbike activiteitsprofiel zal geen VO2 Max waarde genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@kevertje1977 ik ben er achter gekomen (met de edge 530) dat je garmin de activiteit moet opnemen om VO2Max te berekenen. Als zwift of trainerroad de activiteit naar garmin connect stuurt gebeurd er niks. Als je garmin de activiteit opneemt, pas dan vind de berekening plaats. (waarschijnlijk doet je device de berekening en niet connect.. zoals met meer metrics). Gisteren een trainerroad workout gedaan en daar kwam 51 uit, geen slechte score voor 40 jaar oud (en pas begonnen met indoor training, wel genoeg km op de MTB gemaakt afgelopen jaar).

Je garmin moet dus gekoppeld zijn met een hartslag meter en powermeter om de berekening te kunnen doen tijdens een activiteit.

Je krijgt dan wel dubbele activiteiten op strava en garmin connect.. dus eigenlijk helemaal niet handig, nu heb ik gisteren de opgenomen garmin activiteit weggegooid en die van TR laten staan, maar connect heeft nu geen vo2max waarde, ik zag deze enkel aan het einde van de rit op de edge voorbij komen. Ben er dus ook nog niet uit hoe ik hier het handigst mee om kan gaan..

/edit, nu geeft connect wel de vo2 max waarde aan in de app, je kan dus dubbel opnemen en de garmin rit weggooien

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 08-01-2020 11:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Nu online
Prulleman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:13:
@kevertje1977 ik ben er achter gekomen (met de edge 530) dat je garmin de activiteit moet opnemen om VO2Max te berekenen. Als zwift of trainerroad de activiteit naar garmin connect stuurt gebeurd er niks. Als je garmin de activiteit opneemt, pas dan vind de berekening plaats. (waarschijnlijk doet je device de berekening en niet connect.. zoals met meer metrics). Gisteren een trainerroad workout gedaan en daar kwam 51 uit, geen slechte score voor 40 jaar oud (en pas begonnen met indoor training, wel genoeg km op de MTB gemaakt afgelopen jaar).

Je garmin moet dus gekoppeld zijn met een hartslag meter en powermeter om de berekening te kunnen doen tijdens een activiteit.

Je krijgt dan wel dubbele activiteiten op strava en garmin connect.. dus eigenlijk helemaal niet handig, nu heb ik gisteren de opgenomen garmin activiteit weggegooid en die van TR laten staan, maar connect heeft nu geen vo2max waarde, ik zag deze enkel aan het einde van de rit op de edge voorbij komen. Ben er dus ook nog niet uit hoe ik hier het handigst mee om kan gaan..

/edit, nu geeft connect wel de vo2 max waarde aan in de app, je kan dus dubbel opnemen en de garmin rit weggooien
Ik ben benieuwd want als ik terug zoek naar de laatste vo2-max meting is die inderdaad met een heart rate die voor langere duur boven de gemiddelde heart rate was.

Als het lukt ga ik vanavond eens een berg op fietsen zorgen dat ik een behoorlijke heart-rate heb voor 20+min. Dan zou de vo2 dus door moeten komen ZONDER de garmin activiteit te starten op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@kevertje1977 ben ook benieuwd...volgens mij moet je echt de activiteit op je garmin starten (+ aan de andere voorwaarden voldoen, zoals HR + power + de juiste tijden in de juiste zones). Ik heb enkel power van indoor ritten (geen power meter, alleen een kickr core), en van geen enkele rit heb ik in connect een v02max, pas gisteren voor het eerst toen ik naast de activiteit in zwift of TR, deze ook met de garmin opnam

/edit
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=MyIZ05OMpu6wSl95UVUjp7
Om VO2 Max te berekenen voor fietsen, moet u een activiteit opnemen met hartslaginformatie en vermogen van een vermogensmeter voor minimaal 20 minuten boven 70% van uw maximale hartslag. Het wordt aangeraden om dit te doen op een indoor trainer om variabelen als hoogteveranderingen en lucht weerstand uit te sluiten.

De VO2 Max waarde voor het fietsen kan alleen berekend worden wanneer het Fietsen of Fiets Binnen activiteit profiel gebruikt wordt. Het Mountainbike activiteitsprofiel zal geen VO2 Max waarde genereren.
Wanneer de bovenstaande criterea behaald zijn zal de VO2 Max berekend worden door het toestel. Het kan echter voorkomen dat deze niet weergegeven wordt wanneer de activiteit opgeslagen wordt. VO2 Max wordt alleen weergegeven na een activteit als ere en nieuw beste VO2 max behaald is. Om VO2 Max na een activiteit na te zien moet deze activiteit naar Garmin Connect ge-upload worden waar de waarde bij de rapporten ingezien kan worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Prulleman op 08-01-2020 14:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb problemen met mijn tacx vortex verbonden met een ipad en trainerroad over bluetooth welke nu zijn 4e seizoen ingaat. Als ik intervallen wil rijden in ERG mode en boven de 300 watt kom dan faalt na een tijdje de powermeting. De meting valt terug tot +-140 watt en ik krijg deze niet meer hoger. Ik heb al eens gewisseld tussen groot/klein blad en de trainer helemaal zuiver gemaakt. Heeft nog iemand dergelijk probleem ervaren? Is deze unit versleten?

[ Voor 6% gewijzigd door nurdo op 08-01-2020 20:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Gister samen met een collega mijn eerste Zwift race gedaan van de Zwift Nederland Series (categorie C).

Begreep de fun-factor van Zwift eigenlijk nooit zo goed met het doelloos rondjes rijden of waar de work-outs totaal niet matchen met wat je op je scherm ziet. Die ene keer dat ik een groupride deed vond ik wel oke, het uur ging in ieder geval een stuk sneller voorbij dan op TrainerRoad of een andere workout.

Tijdens de race viel het kwartje. Vanaf de start volle bak om bij het eerste groepje te blijven, het tussenstuk was consolideren en controleren om in de laatste kilometers weer een groepje met ~12 man te vormen en volle bak Keith Hill op te knallen. In de laatste kilometer kon ik nog net de nummer 3 inhalen die me daar zelfs nog kudos en een Ride On voor gaf :+.

Een uurtje 280w gemiddeld en met een voldaan gevoel op bed. Weer een ervaring rijker en voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:23:
Gister samen met een collega mijn eerste Zwift race gedaan van de Zwift Nederland Series (categorie C).

Begreep de fun-factor van Zwift eigenlijk nooit zo goed met het doelloos rondjes rijden of waar de work-outs totaal niet matchen met wat je op je scherm ziet. Die ene keer dat ik een groupride deed vond ik wel oke, het uur ging in ieder geval een stuk sneller voorbij dan op TrainerRoad of een andere workout.

Tijdens de race viel het kwartje. Vanaf de start volle bak om bij het eerste groepje te blijven, het tussenstuk was consolideren en controleren om in de laatste kilometers weer een groepje met ~12 man te vormen en volle bak Keith Hill op te knallen. In de laatste kilometer kon ik nog net de nummer 3 inhalen die me daar zelfs nog kudos en een Ride On voor gaf :+.

Een uurtje 280w gemiddeld en met een voldaan gevoel op bed. Weer een ervaring rijker en voor herhaling vatbaar.
nette prestatie!, ik ben in oktober begonnen met Zwift en eigenlijk direct begonnen met de races.
Snapte mensen ook al niet waarom ze Zwift niet leuk vonden ;)
Je probeert toch bij een groep te blijven, want je wil niet gelost worden ;) en er op het laatst nog een eindsprint uit te gooien.
Doelloos rondrijden in Zwift doe ik eigenlijk niet, naja alleen soms om de route achievements te halen. Maar ook alleen als er geen grouprides of wedstrijden zijn waar ik aan mee kan doen.

Zou je wel aanraden om je te registreren bij Zwiftpower, Daar staat ook altijd de "officiele" uitslag en mensen die in verkeerde klasses starten zijn daaruit gefilterd. (bijv iemand met 3,5 w/kg die in de D mee rijd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 13:50
Zwift is enorm leuk met wat competitie. Ik heb meegedaan met de Tour de London en dat zijn maar group rides en geen race, maar toch wil je niet gelost worden uit de groep. Eerste etappe veel te hard gestart en daardoor compleet kapot op het eind. De andere etappes mijn energie veel beter verspreid.

En hoe leuk het ook is, ik ga toch voornamelijk workouts doen. Ik heb de neiging om te hard en te diep te gaan met wat competitie. Na de TdL was ik een paar dagen echt heel vermoeid. Ik haal er meer uit met gestructureerde workouts, zeker over langere periode. De beloning van het volgen een workout is dan een race compleet knallen. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Met een koude, natte januari en februari op komst en een baby on the way, heb ik ook besloten om indoor te gaan fietsen. Mijn fiets heeft al een powermeter (4iiii precision, 1-sided, linkercrankarm) en ik weet nog niet of ik het heel leuk ga vinden, dus heb een basic trainer gekocht: Elite Qubo Fluid, met kortingsbonnetje 200,- bij futurum.

Dankzij de 4iiii heb ik toch power en cadans en ik begrijp dat Zwift op basis daarvan zelf ook afstand invult, dus aan metrics geen gebrek. Ik heb ook nog een Wahoo Tickr bluetooth hartslagband liggen.

Tot nu toe alleen ff trainer in elkaar gezet en kort getest, morgen ga ik denk ik eens Zwift proberen via iPad. powermeter en hartslagband via bluetooth koppelen en dan trappen...

Oh ja, ook een trainerband gekocht, want viel mij al op hoeveel rubber er van mijn GP4000S II afkwam na een kort testritje 8)7

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Solkram schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:56:
Zwift is enorm leuk met wat competitie. Ik heb meegedaan met de Tour de London en dat zijn maar group rides en geen race, maar toch wil je niet gelost worden uit de groep. Eerste etappe veel te hard gestart en daardoor compleet kapot op het eind. De andere etappes mijn energie veel beter verspreid.

En hoe leuk het ook is, ik ga toch voornamelijk workouts doen. Ik heb de neiging om te hard en te diep te gaan met wat competitie. Na de TdL was ik een paar dagen echt heel vermoeid. Ik haal er meer uit met gestructureerde workouts, zeker over langere periode. De beloning van het volgen een workout is dan een race compleet knallen. 😁
Haha, herkenbaar. Ik voelde mijn benen wel toen ik vanochtend de trap opliep (mag ook wel). Zo'n race is niet iets wat je elke dag gaat doen, maar 1-2 races per week aangevuld met 2-3 workouts/buiten fietsen is wel prima.

Volgende week loopt mijn TrainerRoad af en stap ik voor jan/feb over naar Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:23:

Inderdaad aanmelden op zwiftpower en ik denk dat je de volgende keer beter bij de A of B categorie mee kan doen als je dat wattage een uur lang trapt. Tenmiste als je niet boven de 90kg weegt en niet als sandbagger gezien wil worden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
maar dat is toch het hele probleem met zwift races... iedereen pakt een categorie lager, dus het is nog steeds pittig en iedereen vind het de juiste keuze behalve die onnozele die wel de "echte" categorie heeft gekozen..

(geen ervaring mee, maar wel een aantal dingen over gelezen, dus misschien heb ik het wel mis)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 13:50
Prulleman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:26:
maar dat is toch het hele probleem met zwift races... iedereen pakt een categorie lager, dus het is nog steeds pittig en iedereen vind het de juiste keuze behalve die onnozele die wel de "echte" categorie heeft gekozen..

(geen ervaring mee, maar wel een aantal dingen over gelezen, dus misschien heb ik het wel mis)
Met gewicht wordt ook gesjoemeld, maar boeiend. Ik zal toch nooit de beste zijn, zolang ik voor mijzelf maar een goede prestatie lever. Ik ben zelf 105kg en heb dus een enorm nadeel. Als ik mijn gewicht op 60kg zet dan zal ik veel meer van voren zitten. Sommige zullen daar een goed gevoel van krijgen, maar ik niet. Ik ben liever eerlijk en minder goed. Dat anderen dat doen, ach. Doe het gerust en houd jezelf voor de gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Reynouts @Prulleman Weet dat het niet persoonlijk bedoelt is, maar dit was mijn eerste race in Zwift. Geen idee dus welke categorie o.i.d.

In de chat stond na 10 minuten ook de opmerking of de eerste 60 renners zich voortaan graag inschrijven voor de B categorie. Uiteindelijk zag ik in de leaderboards dat de B-categorie niet veel sneller reed en ik misschien ook wel top-10 kon rijden aangezien ik alleen de finale 100% ging. De A-categorie is echt nog wel een stapje hoger en zou ik eerder ~50e worden.

Het is wel jammer dat ik op die manier niet samen met mijn collega kan rijden. Hij kan wel redelijk meekomen, maar in de finale 10km voor het einde moest hij wel passen.

Ps. Ik heb zo'n Withings schaal die ik via een tip hier laat synchroniseren met Strava en vervolgens Zwift. Wat een ander doet boeit me niet zoveel, als je op zo'n manier vals wil spelen ben je per definitie sneu.

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 09-01-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Ypuh je gaf zelf aan dat je in cat c mee deed. Dat zou 2.5 tot 3.1 w/kg moeten zijn. Met een uur gemiddelde van 280 ligt je ftp wellicht nog hoger, anders was het een uur flat out geweest.. dus of je bent heel zwaar of je hebt je net zoals een hoop andere een categorie te laag ingeschreven.
No offence, want de 2 die voor je zijn gefinisht en waarschijnlijk de 20 of meer achter je hebben hetzelfde gedaan, maar het is een raar systeem..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:58

Roozzz

Plus ultra

Prulleman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:26:

En dat is precies waarom zwiftpower bestaat. Helaas doet zwift zelf niet aan regulatie, maar de community wel. De cheats zijn snel genoeg geflagged en verwijderd.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 17:04
Zwiftpower is de oplossing idd.

Ben recent gepromoveerd naar de B klasse. Wanneer ik nu in C (of D) start kom ik niet in de uitslag op zwiftpower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 15:14
Vandaag voor het eerst meegedaan aan een Group Workout. Beetje een teleurstelling.
Zit je intervallen te doen aan 400W en kom je amper boven de 30 km/u uit. Voelt echt niet realistisch aan.

Geëindigd met 207W gemiddeld en 27 km/u op een ronde met 200 hoogtemeters. Is toch +/- 5 km/u trager dan dat je zoiets solo zou doen.

Volgende keer toch maar weer solo :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:20:
@Ypuh je gaf zelf aan dat je in cat c mee deed. Dat zou 2.5 tot 3.1 w/kg moeten zijn. Met een uur gemiddelde van 280 ligt je ftp wellicht nog hoger, anders was het een uur flat out geweest.. dus of je bent heel zwaar of je hebt je net zoals een hoop andere een categorie te laag ingeschreven.
No offence, want de 2 die voor je zijn gefinisht en waarschijnlijk de 20 of meer achter je hebben hetzelfde gedaan, maar het is een raar systeem..
Tja, waarschijnlijk wel waar. Wou vooral ook even samen rijden met mijn collega. Hij heeft onlangs dezelfde Flux S gekocht en stelde voor om eens een Zwift race te gaan doen.

Vandaag deed ik mee met de fast group ride van Zwift Nederland en daar deed ene F. Schleck gewoon mee in de B-categorie (er was geen A). Dat was wel even andere koek en toen viel (gelukkig/helaas) mijn PM verbinding uit en lag ik eraf. Beetje een deceptie na gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
CedricD schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:34:
Vandaag voor het eerst meegedaan aan een Group Workout. Beetje een teleurstelling.
Zit je intervallen te doen aan 400W en kom je amper boven de 30 km/u uit. Voelt echt niet realistisch aan.

Geëindigd met 207W gemiddeld en 27 km/u op een ronde met 200 hoogtemeters. Is toch +/- 5 km/u trager dan dat je zoiets solo zou doen.

Klinkt voor mij vreemd. Gisteren in een workout gemiddeld 185 watt (2.4 w/kg gemiddeld) gereden, 31.7 km gemiddeld met 250 hoogtemeters. Hoe zwaar ben je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
CedricD schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:34:

Afbeeldingslocatie: https://aws1.discourse-cdn.com/business5/uploads/trainerroad/original/3X/8/1/81fda3a703613699fb87337b3ea6d252d8d65bdd.jpeg

:P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 15:14
@Blik1984 78 kg
Ik ben alleszins niet de enige met die ervaring: https://forums.zwift.com/...workout-speed-topic/13846 :9

@Prulleman
In Zwift wel, op 'domme' trainers niet :P
Is ook gewoon een mentaal dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Haha nou dan zou ik maar geen Trainerroad gaan doen :P regelmatig workouts waarbij ik niet boven de 20km/h uit komt met een wattage gemiddeld hoger dan 200 :P. Uiteindelijk is het doel van de workouts toch dat je er beter van wordt :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Michaelg schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:24:
Haha nou dan zou ik maar geen Trainerroad gaan doen :P regelmatig workouts waarbij ik niet boven de 20km/h uit komt met een wattage gemiddeld hoger dan 200 :P. Uiteindelijk is het doel van de workouts toch dat je er beter van wordt :)
TrainerRoad rekent kilometers weer op een andere manier, wheelspeed heeft daar invloed. Ik heb wel trainingen gedaan van 250w gemiddeld dat je na een uur op 20km uitkomt, of trainingen met 200w en 30km in een uur. Aangezien ik TR workouts afwerk op het binnenblad (=minder geluid) krijg je altijd minder kilometers.

Overigens zit ik in het kamp 'Indoor miles matter'. Een uurtje indoor is vaak een zwaardere inspanning dan 1.5-2u buiten (buiten fiets ik dan meestal ook met de club/vrienden). Wel vind ik dat waar TR iets te zuinig is met kilometers (ca. 25km/u) Strava vaak weer iets te rijk rekent (~35km/u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Nu online
Dix0r schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:44:
Zwiftpower is de oplossing idd.

Ben recent gepromoveerd naar de B klasse. Wanneer ik nu in C (of D) start kom ik niet in de uitslag op zwiftpower.
Ik zie trouwens niet bij elke activiteit alle gegevens.
Komt dat door de activiteit of door iets wat ik niet goed heb ingesteld ?

https://zwiftpower.com/profile.php?z=1543056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

kevertje1977 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Ik zie trouwens niet bij elke activiteit alle gegevens.
Komt dat door de activiteit of door iets wat ik niet goed heb ingesteld ?

https://zwiftpower.com/profile.php?z=1543056
je ziet daar alleen de group rides en races waar je aan deelgenomen hebt.
Als je bovenaan in de balk kijkt zie je ook activities staan, daar staan je ritten ook waar je vrij gefietst hebt.
(je naam - power - activities)
de blauwe klikbare workouts zijn dan de grouprides / races waar je aan meegedaan hebt.

kan zijn dat het niet zichtbaar is bij jou, want zo te zien heb je je strava niet gelinkt aan zwiftpower
(willekeurig plaatje van google)

Afbeeldingslocatie: https://zwiften.de/wp-content/uploads/2018/12/25-ZwiftPower-Activities-1024x498.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Flipmo op 10-01-2020 10:51 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 158 Laatste