Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 24 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
Blik1984 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:48:
Gisteren ramp-test gedaan, toch een beetje een onwerkelijk uitkomst eruit gekregen. Oude ftp (gemeten op de Alpe) was 215 en nu is die uitgekomen op 261! Maximale hartslag van 202!

Kan me haast niet voorstellen dat die klopt. Heeft iemand hier ervaringen met de accuraatheid van de metingen die uit de ramp test komen?

Nog ter informatie. Ik ben de ramp test begonnen met een start wattage van 100 watt, om vervolgens met 20 watt per minuut te stijgen. Volgehouden tot 340W en bij de 360W moest ik na een paar seconden stoppen. Kwam uiteindelijk op 348 uit, dat x 0,75 geeft 261 Watt
Ik had een vergelijkjbare score, maar dat was ook de eerste test die ik deed. (ramp test in zwift). Ik wil em wel een keer vergelijken na wat meer ervaring op de trainer (en een fan die vandaag binnen komt) met een 20 minuten test.
Wat ik ervan heb begrepen is dat de ramp test voor de gemiddelde atleet redelijk betrouwbaar zou moeten zijn, maar is gevoeliger voor afwijkingen van de standaard. Hier wat meer ervaringen:
https://forum.trainerroad...-test-vs-ramp-test/9297/8
ik denk dat dit een goede samenvatting is:
If ones FTP is at different percentage of VO2max than it is for the majority of population then ramp test may be wildly inaccurate. It will underestimate FTP for diesel type of riders (with good aerobic fitness but lower anaerobic capacity and therefore flat power curve) and overestimate it for more explosive riders (high VO2max and/or anaerobic capacity, steep power curve).
Ik denk dat ik (vanwege vooral kortere rondjes op de MTB) op dit moment wat meer explosiviteit heb dan aerobic fitness, dus de ramp test zal wat hoger uitvallen dan een 20 minuten test.

Als ik wat meer gesettleld ben in de indoor training, en de zwift trial af is en ik trainerroad ga proberen, dan zal ik ze eens beide doen en vergelijken..
(de vraag is dan, ga je voor de hoge of ga je voor de meer realistische, als de workouts structuereel op een te rampt test FTP niet lukken, dan zal ie wel te hoog zijn.)

ik heb nu 3 zift workouts gedaan, de laatste, the gorby (5 x 5 min 110%, afgewisseld met 5x 5min 55%) was net te doen, maar The McCarthy Special met 100/110/120% FTP blokken was aan het einde niet te doen.

Kortom. Een FTP cijfertje is leuk, maar uiteindelijk wil je het kunnen gebruiken als tool voor je training, daarom is een realistische waarde beter dan een hoge :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:33
Prulleman schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:23:
[...]

ik denk dat dit een goede samenvatting is:

If ones FTP is at different percentage of VO2max than it is for the majority of population then ramp test may be wildly inaccurate. It will underestimate FTP for diesel type of riders (with good aerobic fitness but lower anaerobic capacity and therefore flat power curve) and overestimate it for more explosive riders (high VO2max and/or anaerobic capacity, steep power curve).

Kortom. Een FTP cijfertje is leuk, maar uiteindelijk wil je het kunnen gebruiken als tool voor je training, daarom is een realistische waarde beter dan een hoge :)
Denk dat dit ook wel precies mijn situatie is, ik ben best explosief maar kan qua aerobic fitness echt wel verbeteren (zie je ook in dat mijn hartslag snel omhoog schiet bij een inspanning). Aangezien ik aan het trainen ben voor de Marmotte is dat echter wel een belangrijk aandachtspunt voor mijn training de komende maanden.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Idem met mijn sportmedische test (is in feite vlgs mij ook een ramp test)

FTP kwam echt veel te hoog uit. FTP van Garmin kwam uit op 235 toen ik echt veel fietste van de zomer. Met de sportmedische test kwam het uit op 280w...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 10:51
Je merkt het vanzelf tijdens de trainingen. Indien je helemaal kapot gaat op 80-95% van ftp, dan weet je dat hij te hoog is. Voelt rijden op FTP niet echt uitdagend, dan is hij te laag.
Daarnaast zit je ook nog met de verschillende power curves. Dus mensen die makkelijk paar minuten op 120% kunnen rijden, Maar tien minuten op 100% helemaal kapot gaan. Belangrijker daarbij is welk doel je met je trainingen hebt. Wil je een hogere constant wattage kunnen leveren, dan zal je meer aan je 100% power moeten werken. Wil je echter explosiever worden , dan zul je meer aan de 120% zaken moeten werken. Uiteindelijk gaan deze twee wel hand in hand samen. Kun je eenvoudig op 100% van je ftp rijden, dan zul je meer aan je Vo2 moeten werken om het plafond te verhogen en andersom.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 14:19
Ik heb een aantal jaren terug toen ik al 5-6 maand aan het trainen was (70% lopen, 30% fietsen) een FTP-test gedaan. Toen met het 20-min protocol en ik kwam uit op 237W FTP.
Nu in het begin van mijn training dit jaar (lang niet doorgetraind), heb ik opnieuw een FTP getest, deze keer de ramp test van Zwift.
Resultaat: ook 237W FTP! Zonder iets doen, kwam ik dus evenhoog uit als toen ik al getraind was.
Ik stelde me er al vragen bij en toen ik achteraf een workout deed (SST), schoot mijn HR grotendeels naar zone 5!
Ik ben ook eerder een explosief type en denk dat ik gewoon die ramp test beter verteer en goe in het rood kan gaan voor een kortere tijd.
Heb mijn ftp nu handmatig verlaagd naar 225W op Zwift en mijn HR zones komen al een pak beter overeen met mijn power zones! (Referentie: vorig jaar FTP uit de losse pols gezet op 205W, zat ongeveer goed met mijn HR zones, maar was misschien wat aan de lage kant toen)

Veel hangt af van type persoon, maar ik denk dat een 20 minuten test nog altijd een juister beeld geeft over u FTP tov die ramp test.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:15

Roozzz

Plus ultra

Herkenbaar verhaal. Mijn vriendin scoort in de 20 minuten test (of in een uurtje racen) zo maar 50 watt meer dan in een ramp test, terwijl ik hoger scoor met behulp van de ramp test. Ik denk dat het sterk te maken heeft met een stukje explosiviteit.

Persoonlijk heb ik gewoon een keer een baseline bepaald welke qua inspanning klopte en ben ik gewoon gaan fietsen. Gedurende de winter is deze gaandeweg steeds een stukje automatisch verhoogd aan de hand van de resultaten in trainingen of races.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:11
Blik1984 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:48:
Gisteren ramp-test gedaan, toch een beetje een onwerkelijk uitkomst eruit gekregen. Oude ftp (gemeten op de Alpe) was 215 en nu is die uitgekomen op 261! Maximale hartslag van 202!

Kan me haast niet voorstellen dat die klopt. Heeft iemand hier ervaringen met de accuraatheid van de metingen die uit de ramp test komen?

Nog ter informatie. Ik ben de ramp test begonnen met een start wattage van 100 watt, om vervolgens met 20 watt per minuut te stijgen. Volgehouden tot 340W en bij de 360W moest ik na een paar seconden stoppen. Kwam uiteindelijk op 348 uit, dat x 0,75 geeft 261 Watt
Bij mij is het juist andersom, ftp buiten is 322w en binnen 288w. Max. hartslag haal ik niet tijdens een ftp test (maar ligt ook zo rond de 205+).

De wat slimmere mensen kunnen adhv van je Strava gegevens en een klimtijd wel ongeveer opmaken wat je ftp toen was. 215w lijkt me aan de lage kant, dus mocht dat bijvoorbeeld 235w dan is het verschil al een stuk realistischer.

Ftp betekend ook niet automatisch dat je dat vermogen ook daadwerkelijk een uur vast kunt houden, het blijft theoretisch. Voor mij is een 20m effort x0.95 veel makkelijker dan een 60m effort x1.0. Daar zit ook een groot verschil met de profs die consistent (zie analyse van Dumoulin) hun ftp 6 uur per dag over 21 dagen en meerdere grote rondes per jaar vol kunnen houden.

Grootste voordeel van de ramptest is dat hij vrij consistent is. Je kunt de waarde dus goed gebruiken om je voortgang te meten en je trainingszwaarte op af te stemmen. Nadeel is dat je er op kunt trainen, of de specifieke test kan je gewoon liggen (mtb'ers en sprinters zullen mogelijk boven hun niveau presteren). Ook kun je de waarde nauwelijks vergelijken met andere renners (andere trainer, kalibratie, koeling, gewenning, vermoeidheid etc).

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 12-12-2019 18:41 ]

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Sowieso is de meetnauwkeurigheid van die meters discussiewaardig. Ik meet na calibratie op mn tt totaal andere waardes op de tacx dan met mn koersfiets die beiden gemiddeld weer een watt of 20 afwijken van de tacx.

Ik gebruik het vooral als ijkpunt maar niet als absolute waarde. En ftp instellingen voor workouts evolueren op gevoel. Ik vind het vermogen op mijn omslagpunt het meest interessant. Dat kijk ik na elke workout na om ftp in te schatten en progressie te zien.

Ramptest zat overigens bij mij een 20w hoger dan mn drempelvermogen op 1 uur.

• Ypuh
Jpjedi schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:34:
Sowieso is de meetnauwkeurigheid van die meters discussiewaardig. Ik meet na calibratie op mn tt totaal andere waardes op de tacx dan met mn koersfiets die beiden gemiddeld weer een watt of 20 afwijken van de tacx.

Ik gebruik het vooral als ijkpunt maar niet als absolute waarde. En ftp instellingen voor workouts evolueren op gevoel. Ik vind het vermogen op mijn omslagpunt het meest interessant. Dat kijk ik na elke workout na om ftp in te schatten en progressie te zien.

Ramptest zat overigens bij mij een 20w hoger dan mn drempelvermogen op 1 uur.
Maar ook je omslagpunt is van talloze factoren afhankelijk toch? Vermoeidheid, tijdstip, hoeveelheid koffie die dag, temperatuur etc. Daar kan zo 10 slagen tussen zitten.

Het verschil tussen trainer en fiets heb ik geneutraliseerd door op beide gewoon met een Quarq te rijden. Het verschil tussen in- en outdoor zit hem bij mij dus in koeling en houding waarschijnlijk.

Ook ik maak me er niet druk om. Vermogenswinst is niet per se het doel, ik wil gewoon vanaf maart m'n vriendjes er weer af kunnen rijden en mezelf niet opblazen op een rit van 6 uur. Daarnaast heb ik één cyclo (Velomediane) waar ik elk jaar iets sneller probeer te zijn.

• Michaelg
Consistentie is hierin het belangrijkste. Doe de testen iedere keer hetzelfde (kies voor ramp of 8/20min test en blijf daarbij) en liefst ook iedere keer op hetzelfde apparaat. Zolang je zo veel mogelijk variabelen uit sluit, kun je hiermee het meest effectieve trainen. Als dat je doel is natuurlijk.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Jpjedi
Ypuh schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:35:
[...]

Maar ook je omslagpunt is van talloze factoren afhankelijk toch? Vermoeidheid, tijdstip, hoeveelheid koffie die dag, temperatuur etc. Daar kan zo 10 slagen tussen zitten.

Het verschil tussen trainer en fiets heb ik geneutraliseerd door op beide gewoon met een Quarq te rijden. Het verschil tussen in- en outdoor zit hem bij mij dus in koeling en houding waarschijnlijk.

Ook ik maak me er niet druk om. Vermogenswinst is niet per se het doel, ik wil gewoon vanaf maart m'n vriendjes er weer af kunnen rijden en mezelf niet opblazen op een rit van 6 uur. Daarnaast heb ik één cyclo (Velomediane) waar ik elk jaar iets sneller probeer te zijn.
Ik pak daarom ook een gevoelsgemiddelde. Na 10 ritjes weet ik doorsnee wel hoe de vlag erbij hangt. Al is omslagpunt een redelijk stabiele waarde.

Houding is idd ook erg van invloed, op een TT frame produceer je minder vermogen maar de aero overcompenseert. Dit was bij episode 231 of 232 van de TR podcast ook toevallig een onderwerp onlangs.

Voor mij is voor progressie belangrijk ivm pieken op juiste moment in een tijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:46
Zo hehé gister eindelijk weer eens 1,5 uur vol kunnen houden. (In september een tour ride gedaan van 120km en sindsdien last van mijn rechterknie. Hoogstwaarschijnlijk een pees aanhechting.) Voorzichtig opbouwen en opnieuw beginnen. Nu de vragen:

1- Ik heb een bike fit laten doen aan hand van ervaring (zonder comp tech enz...) 1 en ander aangepast. Zat te laag en zooltjes in me schoenen. Zadel aangepast en afstand naar het stuur veranderd. Iemand een idee waardoor mijn zeurende knieën komen? Onder het rijden bijna tot geen last. Nu achter de comp een soort van stijven/zeurende knieën. Misschien toch verstandig om onderstaand te laten doen? Heb overigens altijd na max een half uur dooie tenen :(.
http://www.van-scheijndel...it-voor-meer-fietsplezier.

2- Gelukkig heb ik een tablet houder aan me stuur om tussen het Zwiften door lekker iets van tv of serie te kijken. Nu las ik gister over een rockerplate, iemand hier ervaring mee? Ben best handig misschien iets van zelfbouw.
https://www.fiets.nl/2019...oor-indoor-fietstrainers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:40

Flipmo

OMG !!

tinusterror schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:06:

2- Gelukkig heb ik een tablet houder aan me stuur om tussen het Zwiften door lekker iets van tv of serie te kijken. Nu las ik gister over een rockerplate, iemand hier ervaring mee? Ben best handig misschien iets van zelfbouw.
https://www.fiets.nl/2019...oor-indoor-fietstrainers/
Ik ben vorige week lid geworden van die facebook groep. Staan echt een hele zooi aan verschillende rocker plates op.
Heb in de planning dit weekend de allersimpelste (goedkoopste) te gaan maken: een plaat met daaronder 2 afgeronde planken. Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen..
Beetje als onderstaande video, alleen dan minder hoog en met een veel grotere diameter zodat je op de maximale uitslag een graad of 7 als helling hebt. (en hij ook niet zo instabiel in het centrale punt is)

YouTube: Indoor bike trainer rocker platform mock-up test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 14:36
even een vraagje voor de kenners hier:

gisteren had ik samen met een vriend afgesproken om bij hem thuis een ritje op de rollen te gaan rijden met de tacx app.
Hij heeft een tacx vortex en ik gebruik de tacx flux s smart.

als we buiten samen fietsen zitten we meestal op hetzelfde niveau, echter was hij gisteren 7 minuten sneller als mij binnen op dezelfde rit.
als ik naar de wattages kijk dan heb ik gemiddeld 234watt getrapt wat neerkomt op 3.2w/kg, en hij had gemiddeld 202watt wat neerkomt op 2.9w/kg.

hoe kan het dan dat hij zoveel sneller is? ik had wel het gevoel dat mijn weerstand hoger lag,zelfs als het gewoon vlak is, kan dit zijn omdat mijn rollen meer weerstand bieden?
ik had net voor de rit een calibratie gedaan, onze gewichten staan correct in de app en de slope modifier staat ook bij ons beide hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Flipmo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:15:
[...]

Ik ben vorige week lid geworden van die facebook groep. Staan echt een hele zooi aan verschillende rocker plates op.
Heb in de planning dit weekend de allersimpelste (goedkoopste) te gaan maken: een plaat met daaronder 2 afgeronde planken. Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen..
Beetje als onderstaande video, alleen dan minder hoog en met een veel grotere diameter zodat je op de maximale uitslag een graad of 7 als helling hebt. (en hij ook niet zo instabiel in het centrale punt is)

Die op de video lijkt niet heel stabiel, dan lijkt me het filmpje op fiets.nl met de tennisballen beter, of inderdaad de simpele versie, maar dan lager.
Leuk project :) ben benieuwd naar je resultaat!

@vekie had je maat ook gekalibreerd? en bij jou, los van de kalibratie, was je bandendruk en druk op de roller goed? (heb verder geen verstand van rollers.. )

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:46
Flipmo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:15:
[...]

Bijna kerst. 2 weken vrij _/-\o_ Ik ga ook voor de tennisballen oplossing. Rij even langs de decathlon voor goedkope ballen en een plank heb ik nog wel in de schuur staan.. Post wel een foto van het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
@vekie had je maat ook gekalibreerd? en bij jou, los van de kalibratie, was je bandendruk en druk op de roller goed? (heb verder geen verstand van rollers.. )
ja hij had ook gekalibreerd, en mijn rollen zijn met een vaste casette ,dus ik moet mijn achterwiel eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Same here, ook 2 weken vrij *D
Op de video is het niet heel stabiel nee, in de besloten rockerplate groep staat een video van Michael Arend.
Die heeft hem een stuk lager (cm of 3 hoog) en met een straal van +/- 250cm. Daar pak je dan het onderste stukje van.
Als je dat ziet is het heel stabiel, en al sprintend gaat je fiets ook natuurlijk heen en weer.
Heb nog wat materiaal thuis liggen, dus kost me niks zo.. en anders haal ik ook een paar tennisballen bij de decathlon mocht dit niet fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
vekie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:57:
[...]

ja hij had ook gekalibreerd, en mijn rollen zijn met een vaste casette ,dus ik moet mijn achterwiel eruit halen.
ah ok, ff gezocht op de vortex.. die is gewoon niet accuraat... uit verschillende bronnen is deze berucht om zijn gebrek aan accuracy (tot wel ~15% verschil met een betrouwbare powermeter).

Prima om standalone op te trainen (als ie maar wel enigzins precies is... dus een constante afwijking heeft), maar waardeloos als je wilt vergelijken met anderen

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 13-12-2019 10:42 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Prulleman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:40:
[...]

ah ok, ff gezocht op de vortex.. die is gewoon niet accuraat... uit verschillende bronnen is deze berucht om zijn gebrek aan accuracy (tot wel ~15% verschil met een betrouwbare powermeter).

Prima om standalone op te trainen (als ie maar wel enigzins precies is... dus een constante afwijking heeft), maar waardeloos als je wilt vergelijken met anderen
ik heb ook de Vortex, en 2 andere fietsvrienden van me.
Met de 1 komt het aardig overeen, die is IRL ook sterker als mij en trapt ook wat hogere wattages.
De ander is ook wat sterker, maar moet gigantisch trappen om boven de 200 Watt uit te komen.
Beiden zijn gecalibreerd via de tacx app en bandenspanning is ook goed.

Ik zorg er gewoon voor dat mijn instellingen hetzelfde blijven (fiets staat er "vast" op in de garage)
Dus kan voor mezelf wel zien of de ene dag meer wattage trap dan de andere :)
En dat lijkt de afgelopen maand aardig te kloppen :)

https://www.zwiftpower.com/profile.php?z=1401419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
vekie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:42:

gisteren had ik samen met een vriend afgesproken om bij hem thuis een ritje op de rollen te gaan rijden met de tacx app.

als we buiten samen fietsen zitten we meestal op hetzelfde niveau, echter was hij gisteren 7 minuten sneller als mij binnen op dezelfde rit.
als ik naar de wattages kijk dan heb ik gemiddeld 234watt getrapt wat neerkomt op 3.2w/kg, en hij had gemiddeld 202watt wat neerkomt op 2.9w/kg.

hoe kan het dan dat hij zoveel sneller is? ik had wel het gevoel dat mijn weerstand hoger lag,zelfs als het gewoon vlak is, kan dit zijn omdat mijn rollen meer weerstand bieden?
ik had net voor de rit een calibratie gedaan, onze gewichten staan correct in de app en de slope modifier staat ook bij ons beide hetzelfde.
Heh?? Jij trapt meer wattage, maar bent trager in een virtuele wereld?? Dan klopt er iets in de app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
vekie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:42:

Kan verschillende redenen hebben:

-drafting
-je bent lichter en trapt dus op het vlakke minder absoluut vermogen waar het relatieve vermogen geen rol speelt?

Dus als je niet draft en ook nog lichter bent dan kun je dus met hoger relatief vermogen, minder snel gaan. Meer info over de berekening van snelheid in Zwift:
https://zwiftinsider.com/how-does-zwift-calculate-my-speed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Hmmm ik lees tacx app. Kan dat die snelheid berekent aan de hand van virtual speed ipv alleen wattage te gebruiken (vliegwiel snelheid enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
Michaelg schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:25:
Hmmm ik lees tacx app. Kan dat die snelheid berekent aan de hand van virtual speed ipv alleen wattage te gebruiken (vliegwiel snelheid enzo).
ja het gaat hier niet over zwift nzo, we gebruiken de tacx app, ik denk niet dat hier een drafting effect inzit.
ik weet ook niet hoe die snelheid daar in berekent word.(redelijk nieuw met al die apps enzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik zou er niet teveel achter zoeken.. ik geloof nooit dat de tacx app voor "competitie" doeleinden is gemaakt en daar dus ook betrouwbaar voor ingezet kan worden. Dat is met zwift al een hele uitdaging (https://www.bicycling.com/news/a28912281/zwift-hacking/ en https://www.bikeradar.com...ers-esports-disqualified/), terwijl die er een profesionele e-sport van maken.

Dat in combinatie met 2 totaal verschillende trainers (wheel on vs direct drive) waarvan 1 ook nog onbetrouwbaar is qua powermeting....

Je kan gewoon lekker je eigen rondje riiden op je eigen trainer, en kijken of je volgende week sneller bent, voor meer zou ik de tacx app niet gebruiken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-06 20:56
tinusterror schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:06:
Zo hehé gister eindelijk weer eens 1,5 uur vol kunnen houden. (In september een tour ride gedaan van 120km en sindsdien last van mijn rechterknie. Hoogstwaarschijnlijk een pees aanhechting.) Voorzichtig opbouwen en opnieuw beginnen. Nu de vragen:

1- Ik heb een bike fit laten doen aan hand van ervaring (zonder comp tech enz...) 1 en ander aangepast. Zat te laag en zooltjes in me schoenen. Zadel aangepast en afstand naar het stuur veranderd. Iemand een idee waardoor mijn zeurende knieën komen? Onder het rijden bijna tot geen last. Nu achter de comp een soort van stijven/zeurende knieën. Misschien toch verstandig om onderstaand te laten doen? Heb overigens altijd na max een half uur dooie tenen :(.
http://www.van-scheijndel...it-voor-meer-fietsplezier.
Je trapt nu waarschijnlijk een te lage cadans. Ik krijg ook last van m'n knie en die klachten als ik rond de 70 RPM draai, maar niet bij 80-90 RPM (daarboven hou ik niet lang vol, ben geen koffiemolen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Oh Tacx app.. nee die is niet zo verfijnd inderdaad, dat is gewoon weerstand rammen met een plaatje erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
https://www.dcrainmaker.c...smart-trainer-review.html

Haha, briljant!
Of course – I know of only one way to review a smart trainer, or an indoor smart bike. And that way I shall review. If you’re a regular here, then you’ll find this review on-point with my normal ones. If however you’ve just landed on this page due to the magic of Google, god help you. You have no idea what you just stepped into.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Vraagje,

Ik heb een wat oudere vortex en helaas gaat deze niet meer aan.
Probleem was waarschijnlijk dar de ventilator op het zelfde stekkerblok (met aan uit schakelaar) tegelijk op vol vermogen aanging met de tacx. Ik hoorde toen namelijk een niet zo aantrekkelijk geluid op de tacx komen.

Nu zat ik even te kijken en blijkt wel een bekend issue te zijn.
Weet iemand op spare part S2180.08 voldoende is om het op te lossen (van tacx nog niks mogen vernemen)? Het lijkt namelijk wel het onderdeel te zijn waar in iedergeval de weerstand kapot is gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door bazzard op 14-12-2019 16:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
Requiem19 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:12:
[...]

Heel cool, like I said, houdt ons op de hoogte :).
Zo. Gisteren de testen gedaan bij Jessica Gal. Heb de Cardiovasculair SMO met
ademgasanalyse gedaan.
Leuk om te doen en voor ons datanerds erg interessant.
Het onderzoek is opgebouwd uit drie verschillende onderdelen. Uit het globale onderzoek is weinig naar voren gekomen. Mijn bloedwaardes (hemoglobine, cholesterol en suikers) zagen er prima uit. Me vetpercentage en gewicht (16,8% bij 77 kilo) waren prima. Daarna hebben ze me longen getest en ondanks dat ik jaren gerookt heb (nu twee jaar gestopt) was daar gelukkig niets van terug te zien. Me longinhoud en de mogelijkheden om die lucht weer uit te blazen waren prima in orde.

Daarna de ECG in rust gehad en ook de hartfunctie zag er allemaal normaal uit. Rusthartslag was 50. Voor iemand die actief sport niet bijzonder laag.

Dan het meest boeiende van de testen; de fietstest.
Heb een ramp test gedaan daarbij iedere minuut de weerstand 30w omhoog ging. Start wattage was 60 watt. Volgens de arts is dit protocol echter niet erg bruikbaar om RER fatsoenlijk te meten. Dit omdat het wattage te snel te hoog wordt. Wellicht volgende keer een andere test doen zodat ik daar een beter beeld van krijg. Start RER was 0.75. Rond de 140 watt ging dit richting de 0.90 en vanaf 180 watt boven de 1.
Maximale gemeten RER was 1.26 bij 392 watt. De 392 watt zou uitkomen op een FTP van 292. Beetje aan de hoge kant als je het mij vraagt. Of me eigen Tacx wijkt zoveel af natuurlijk. #wishfullthinking

Vo2 max is 53. Dit vond ik echt verbazingwekkend aangezien me Garmin Vivoactive exact hetzelfde aangeeft. Die hebben ze bij Garmin dus goed geschat.
Tot 200 watt maakte me lichaam nauwelijks lactaat aan. Tussen 200 watt en de 312 watt steeg het wel, maar kon me lichaam het nog goed verwerken/hergebruiken als brandstof. Boven de 312 watt (Hartslag 168) steeg het enorm en kon me lichaam het niet meer goed verwerken. Qua RPE kwam dit goed overeen. Wattages vergeleken met de Tacx waren echter wat aan de hoge kant.

Verder heb ik nog een bijlage gekregen met trainingzones maar deze zal ik in praktijk niet gebruiken aangezien ik dmv Trainerroad train, en dus andere zones gebruik.
Wel leuk natuurlijk voor de wetenschap:
Trainingzones

Ook de ECG tijdens de fietstest zag er goed uit. Eenmaal had me hart een extra slag, maar dat is volgens de arts heel normaal en geen reden tot verder onderzoek.

Zeker een leuke ervaring en zal het eind volgend jaar gaan herhalen om resultaten te vergelijken. Wel zal ik dan ook graag meer willen weten over de RER waardes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Gisteren de Rocker plate gemaakt en vandaag getest met de tour of London met Zwift.
Het werkt echt super fijn. Normaal staat mijn fiets gewoon knetter vast in de tacx. Nu heb je al iets beweging als je normaal trapt. Met flink aanzetten voelt het ook veel natuurlijker. Ben erg blij met het resultaat!
Let niet op de rotzooi in de garage ;)

https://photos.app.goo.gl/5HEkpQmUmNcPcd7U9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Michaelg schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:32:
[...]

Zo. Gisteren de testen gedaan bij Jessica Gal. Heb de Cardiovasculair SMO met
ademgasanalyse gedaan.
Leuk om te doen en voor ons datanerds erg interessant.
Het onderzoek is opgebouwd uit drie verschillende onderdelen. Uit het globale onderzoek is weinig naar voren gekomen. Mijn bloedwaardes (hemoglobine, cholesterol en suikers) zagen er prima uit. Me vetpercentage en gewicht (16,8% bij 77 kilo) waren prima. Daarna hebben ze me longen getest en ondanks dat ik jaren gerookt heb (nu twee jaar gestopt) was daar gelukkig niets van terug te zien. Me longinhoud en de mogelijkheden om die lucht weer uit te blazen waren prima in orde.

Daarna de ECG in rust gehad en ook de hartfunctie zag er allemaal normaal uit. Rusthartslag was 50. Voor iemand die actief sport niet bijzonder laag.

Dan het meest boeiende van de testen; de fietstest.
Heb een ramp test gedaan daarbij iedere minuut de weerstand 30w omhoog ging. Start wattage was 60 watt. Volgens de arts is dit protocol echter niet erg bruikbaar om RER fatsoenlijk te meten. Dit omdat het wattage te snel te hoog wordt. Wellicht volgende keer een andere test doen zodat ik daar een beter beeld van krijg. Start RER was 0.75. Rond de 140 watt ging dit richting de 0.90 en vanaf 180 watt boven de 1.
Maximale gemeten RER was 1.26 bij 392 watt. De 392 watt zou uitkomen op een FTP van 292. Beetje aan de hoge kant als je het mij vraagt. Of me eigen Tacx wijkt zoveel af natuurlijk. #wishfullthinking

Vo2 max is 53. Dit vond ik echt verbazingwekkend aangezien me Garmin Vivoactive exact hetzelfde aangeeft. Die hebben ze bij Garmin dus goed geschat.
Tot 200 watt maakte me lichaam nauwelijks lactaat aan. Tussen 200 watt en de 312 watt steeg het wel, maar kon me lichaam het nog goed verwerken/hergebruiken als brandstof. Boven de 312 watt (Hartslag 168) steeg het enorm en kon me lichaam het niet meer goed verwerken. Qua RPE kwam dit goed overeen. Wattages vergeleken met de Tacx waren echter wat aan de hoge kant.

Verder heb ik nog een bijlage gekregen met trainingzones maar deze zal ik in praktijk niet gebruiken aangezien ik dmv Trainerroad train, en dus andere zones gebruik.
Wel leuk natuurlijk voor de wetenschap:
[Afbeelding: Trainingzones]

Ook de ECG tijdens de fietstest zag er goed uit. Eenmaal had me hart een extra slag, maar dat is volgens de arts heel normaal en geen reden tot verder onderzoek.

Zeker een leuke ervaring en zal het eind volgend jaar gaan herhalen om resultaten te vergelijken. Wel zal ik dan ook graag meer willen weten over de RER waardes.
Gaaf man!

Ik trapte tot 350 Watt en had V02 max van 50. Rer begon bij mij al (dacht ik bij 140watt) boven de 1.0.

Kortom, jij hebt iets beter vermogen om je vetten te verbranden (dus beter duurmetabolisme) en overal een stukje fitter :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:23

McMiGHtY

- burp -

D'r waren hier mensen bezig met een Rockerplate.. Ik kwam dit tegen: https://www.bikeacces.com...3do-it-yourself-kits.html

Misschien hebben er mensen wat aan.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Beginnersvraagje: hoe connect ik m’n Garmin ANT hartslagband met Zwift / Trainerroad?

Ik heb een Kickr core dus. Gisteren even snel met iphone app gefietst met Zw/TR. Ik had gehoopt dat de kickr wel kon connecten met de Garmin hr band, of met de Edge 530 (die dan weer HR signaal doorstuurt). Maar helaas..

Zit ik vast aan een Ant dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 21:51
Requiem19 schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:21:
Beginnersvraagje: hoe connect ik m’n Garmin ANT hartslagband met Zwift / Trainerroad?

Ik heb een Kickr core dus. Gisteren even snel met iphone app gefietst met Zw/TR. Ik had gehoopt dat de kickr wel kon connecten met de Garmin hr band, of met de Edge 530 (die dan weer HR signaal doorstuurt). Maar helaas..

Als je apparaat hr via ANT stuurt, dan idd een ANT dongle kopen (goedkoop ding van 10eu volstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik ben wel benieuwd of TR het op mijn s8 wel kan.. ik heb namelijk dezelfde band en zit nu in mijn zwift trial. zwift zoekt expliciet naar BT decives, maar ik heb ergens in documentatie gelezen dat TR in principe ook ANT+ ondersteund. Ik heb al wel zitten testen met een losse android HR app, en mijn telefoon pakt gewoon de garmin HR band goed op via ANT+ (en de s8 heeft en ondersteund dus native ant+). Als ik binnenkort de TR trial ga starten zal ik er wel achter komen of het daadwerkelijk werkt,

Een iPhone heeft overigens geen ANT+ hardware aan boord, dus dan zit je aan een dongle vast, maar in zwift gaat het dan volgens mij nog steeds niet werken..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Iemand de TR Disaster Day meegedaan? (ben wel benieuwd hoe die precies is opgebouwd qua % ftp)

update: Found it https://app.trainerday.com/workouts/diabolical-4hrs

[ Voor 27% gewijzigd door McMiGHtY op 16-12-2019 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Zie hier een screenshot van iemand zijn Disaster workout:

https://aws1.discourse-cd...dab849991eabb7bb549c.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Michaelg op 16-12-2019 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 22:57
Requiem19 schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:21:

Prulleman schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:37:
ik ben wel benieuwd of TR het op mijn s8 wel kan.. ik heb namelijk dezelfde band en zit nu in mijn zwift trial. zwift zoekt expliciet naar BT decives, maar ik heb ergens in documentatie gelezen dat TR in principe ook ANT+ ondersteund. Ik heb al wel zitten testen met een losse android HR app, en mijn telefoon pakt gewoon de garmin HR band goed op via ANT+ (en de s8 heeft en ondersteund dus native ant+). Als ik binnenkort de TR trial ga starten zal ik er wel achter komen of het daadwerkelijk werkt,

Een iPhone heeft overigens geen ANT+ hardware aan boord, dus dan zit je aan een dongle vast, maar in zwift gaat het dan volgens mij nog steeds niet werken..
Op een android phone met ant+ werkt dit! Mogelijk pas sinds de android update van begin deze maand als ik de exclamation mark bij de release notes zie dat er Ant+ ondersteuning nu is.

Ik ben ook net begonnen (Kickr Core) en zat met hetzelfde probleem; alleen een ant+ HR (Garmin) en wilde maar meteen een FTP test doen, maar zonder HR monitoring vond ik dat wat vreemd... Wel heel vervelend op zo'n klein schermpje vond ik, maar het is gelukt. (Ik
heb ook nog een tablet met ant+, maar android 6... en die disconnecte de hele tijd. Daar begon ik mee de Kickr Core te testen, dus ik zweette al voordat ik begon omdat ik dacht dat die Core defect was)

Ik was enigszns teleurgesteld dat ik niet kon Zwiften op de PC en dan de Galaxy S8 Companion app kon gebruiken om mijn HR via ant+ te monitoren/capturen >:) Maar achteraf mag ik denk ik blij zijn dat android app van Zwift dus nu ant+ ondersteuning heeft. En dat dat prima werkte op de S8.

iPhones hebben zover ik weet nooit ant+ ondersteuning gehad, dus dan een ant+ dongle, of je HR band vervangen voor eentje die ook BT/BLE doet. Dat laatste heb ik gedaan. ANt+ HR ben ik heel blij mee, maar heb toch het idee dat BT/BLE de toekomst heeft.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik ben vooral beetje teleurgesteld dat de Kickr geen Ant+ ondersteunt.

Was het makkelijkste geweest om alles gewoon via de Kickr te koppen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:34:
Ik ben vooral beetje teleurgesteld dat de Kickr geen Ant+ ondersteunt.

Was het makkelijkste geweest om alles gewoon via de Kickr te koppen....
wat bedoel je? de kickr doet gewoon alles via BT en ANT+... het zijn de apps en devices die je koppelt aan je kickr die de beperking hebben.

(je kan de kickr echter niet als hub gebruiken om bv ANT+ HR op te vangen en via BT door te sturen naar je tablet of computer met ziwft met enkel BT... maar dat lijkt me eigenlijk logisch dat dat niet kan)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Prulleman schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:43:
[...]

wat bedoel je? de kickr doet gewoon alles via BT en ANT+... het zijn de apps en devices die je koppelt aan je kickr die de beperking hebben.

(je kan de kickr echter niet als hub gebruiken om bv ANT+ HR op te vangen en via BT door te sturen naar je tablet of computer met ziwft met enkel BT... maar dat lijkt me eigenlijk logisch dat dat niet kan)
Dat laatste bedoel ik - poorly phrased from my side.

Waarom is het logisch dat de Kickr dat niet kan? Hij geeft toch ook vermogen etc door aan aan je tablet of computer? Dan zou ik het niet heel gek vinden dat hij ook HR kan broadcasten.

Nu moet ik weer een extra apparaatje kopen etc. Ik vind sws dat het hele trainer ding best wel iets gebruiksvriendelijker had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:49:
[...]

Dat laatste bedoel ik - poorly phrased from my side.

Waarom is het logisch dat de Kickr dat niet kan? Hij geeft toch ook vermogen etc door aan aan je tablet of computer? Dan zou ik het niet heel gek vinden dat hij ook HR kan broadcasten.

Nu moet ik weer een extra apparaatje kopen etc. Ik vind sws dat het hele trainer ding best wel iets gebruiksvriendelijker had gekund.
Hij geeft zijn eigen vermogen en cadance door, geen vermogen of cadance van andere sensoren. Als je dat wilt, dan moet je die zelf koppelen in je gebruikte app, Zo kan je bv prima met je eigen power meter rijden, maar dan moet je dat in je app aangeven.

Ja ik vind het ook jammer dat ik mijn HR strap van 60 euro op dit moment niet kan gebruiken in zwift zonder extra investeringen te doen, maar daar had ik eigenlijk al wel rekening mee gehouden.. Het zal mij een meevaller zijn als het in TR wel zonder extra's gaat werken.

en wat betreft gebruiksvriendelijkheid.. wat wil je nog meer..? een trainer moet standaarden ondersteunen zodat je met -alle- apps kan werken. Als je een alles in 1 oplossing zoekt, dan moet je een peleton bike of iets dergelijks kopen. maar dat is veel minder flexibel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Prulleman schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:58:
[...]

Hij geeft zijn eigen vermogen en cadance door, geen vermogen of cadance van andere sensoren. Als je dat wilt, dan moet je die zelf koppelen in je gebruikte app, Zo kan je bv prima met je eigen power meter rijden, maar dan moet je dat in je app aangeven.

Ja ik vind het ook jammer dat ik mijn HR strap van 60 euro op dit moment niet kan gebruiken in zwift zonder extra investeringen te doen, maar daar had ik eigenlijk al wel rekening mee gehouden.. Het zal mij een meevaller zijn als het in TR wel zonder extra's gaat werken.

en wat betreft gebruiksvriendelijkheid.. wat wil je nog meer..? een trainer moet standaarden ondersteunen zodat je met -alle- apps kan werken. Als je een alles in 1 oplossing zoekt, dan moet je een peleton bike of iets dergelijks kopen. maar dat is veel minder flexibel
Als hij zijn eigen data kan doorgeven, zou het broadcasten van andere sensoren toch softwarematig op te lossen te moeten zijn? Alle Garmin apparatuur kan dat ook automatisch (broadcasting).

Ik ben pas sinds kort een fietser. Dus ik kijk hier met wat meer noob ogen naar dan de meeste gewinterde fietsers. Als fietsnewbie is het hele proces van een trainer uitzoeken en installeren echt heel erg old school.

- Er komt bijv geen cassette bij je trainer, moet je weer los bestellen
- Om die casette te installeren heb je weer speciale tools nodig, moet je ook weer achter komen
- Hoe je die casette installeert staat niet eens in de handleiding
- De trainer heeft wel bluetooth en ant+, maar kan dus niet connecten met je HR ANT+ band
- Moet je weer een aparte dongle voor gaan kopen

Een trainer kopen en installeren vergt voor iemand die hier nieuw mee is redelijk wat tijd (research + installatie). Ik denk dat hier flink wat te winnen is door het benodigde instapniveau te verlagen.

Zou mijn vader van 63 dit kunnen? No way josé. De trainermarkt is nu echt gericht op fanatieke fietsers voor wie de helft van bovenstaande stappen gesneden koek is. Met de Neo Bike etc gaan ze misschien meer de richting op van een kant en klare oplossing. Dat lijkt me wel slim als je een grotere markt wil aanboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
Requiem19 schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:18:
[...]
Zou mijn vader van 63 dit kunnen? No way josé. De trainermarkt is nu echt gericht op fanatieke fietsers voor wie de helft van bovenstaande stappen gesneden koek is. Met de Neo Bike etc gaan ze misschien meer de richting op van een kant en klare oplossing. Dat lijkt me wel slim als je een grotere markt wil aanboren.
Indoor fietsen met een trainer app inderdaad gericht op de meer fanatieke fietsers. Dat heeft niets met leeftijd te maken. Iemand van 63 die nog op een racefiets wil trainen heeft waarschijnlijk geen enkel probleem met het installeren van een cassette. Of die persoon is gewend dat zelf te doen of is nog van de generatie die spullen in de winkel koopt.
Het ligt zo te lezen aan jezelf dat jij blijkbaar een trainer online wilt kopen en dan verwacht dat alles vanzelf werkt. Veel logischer is om wanneer je er geen verstand van hebt zoiets in een winkel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zo jongens, waarom voelt iedereen zich beetje aangevallen hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Requiem19 ik snap je punt.. Ik denk dat het in theorie ook wel mogelijk zou moeten zijn, maar dan zou je dus bv in de wahoo app je trainer de opdracht moeten geven een ant+ hr band te koppelen, aan de trainer en niet aan je telefoon... en een vinkje zetten dat ie dat mee moet broadcasten. maakt het niet makkelijker.
Tenzij je een schermpje en knoppen aan je trainer gaat toevoegen.

Uiteindelijk komt het er op neer dat iemand als je vader dus niet een trainer op blackfriday koopt en verwacht dat ie uit de doos kan trainen.

De markt is inderdaad veel meer gericht op de fanatiekelingen, die zich erin verdiepen. Doe je dit niet zal je naar een goede LBS moeten gaan die je goed voorlicht wat je nodig hebt. die zal dus ook moeten vragen op welk device (android phone, iPad, apple tv, pc/laptop) je gaat trainen en er dan gelijk een ant+ stick of BT HR band bij verkoopt.. kan de LBS gelijk de cassette monteren

Op dit moment is het niet anders. en je hebt gelijk dat er genoeg te verbeteren valt. De Neo bike (of welke complete fiets dan ook) is dit in ieder geval nog niet.. dit zijn nog steeds gewoon huidige generatie trainers, met een vaste fiets erop. enige verschil is dat je geen cassette nodig hebt, maar dat heb je bij een elite suito ook niet.

Ik heb overigens een 10 speed racefiets.. dus een trainer met een gemonteerde 11 speed cassette zou voor mij (en een hoop andere) al lastig zijn. Dan heb je nog mensen die ondanks dat het technisch geen probleem is, toch een sram of campa cassette willen hebben.of een dura ace ipv 105...
Dus de LBS bied een oplossing voor de meeste problemen. Een kant en klare oplossing voor iedereen is er gewoon niet.

Het alternatief is zoals ik eerder aangaf een alles in 1 oplossing zoals peleton, of gewoon naar een spinning klasje gaan.

Je koopt ook niet alleen een trainer... je moet ook beseffen dat als je niet bereid bent 10-20 euro per maand extra uit te geven voor een app abo, je beter gewoon een spin fiets of hometrainer kan kopen.

ofwel, het is echt wel iets om je in te verdiepen.
(ik ben zelf ergens in de zomer begonnen met me erin te verdiepen en pas na 5 maanden iets gekocht.. dus voor mij geen verassingen)
Requiem19 schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:49:
Zo jongens, waarom voelt iedereen zich beetje aangevallen hier?
denk eerder andersom..

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 16-12-2019 10:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:41
Ik heb mijn Kickr Core gewoon online inclusief gemonteerde cassette gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik ben pas sinds kort een fietser. Dus ik kijk hier met wat meer noob ogen naar dan de meeste gewinterde fietsers. Als fietsnewbie is het hele proces van een trainer uitzoeken en installeren echt heel erg old school.

- Om die casette te installeren heb je weer speciale tools nodig, moet je ook weer achter komen
- De trainer heeft wel bluetooth en ant+, maar kan dus niet connecten met je HR ANT+ band
- Moet je weer een aparte dongle voor gaan kopen
En dan nog ben je er niet, met Zwift, TrainerRoad of de 100 andere applicaties, zero offsets etc.

Toch zijn trainers afgelopen jaar en helemaal dit jaar niet aan te slepen. Schijnbaar is er toch voldoende animo voor en bedrijven als Tacx en Wahoo zitten redelijk aan hun limiet qua schaalbaarheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 16-12-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Misschien een beetje flauw maar ik had geen enkel probleem om mijn HR meter te koppelen en standen door te krijgen op zwift. Maar das dan ook een TICKR van Wahoo.

Ik draai nu al een tijdje de Core + Zwift op iPad en een Elemnt Bolt tegelijk en wat mij opvalt is dat de zwift app echt een flinke vertraging heeft mbt de input. Daarnaast fluctueert het wattage echt enorm terwijl ik gevoelsmatig geen verschil merk.

En als je een FTP test doet dan zet je ERG mode uit, doen jullie dat ook wanneer je trainingen volgt?

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 16-12-2019 12:11 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
SirLenncelot schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:06:
Misschien een beetje flauw maar ik had geen enkel probleem om mijn HR meter te koppelen en standen door te krijgen op zwift. Maar das dan ook een TICKR van Wahoo.

Ik draai nu al een tijdje de Core + Zwift op iPad en een Elemnt Bolt tegelijk en wat mij opvalt is dat de zwift app echt een flinke vertraging heeft mbt de input. Daarnaast fluctueert het wattage echt enorm terwijl ik gevoelsmatig geen verschil merk.

En als je een FTP test doet dan zet je ERG mode uit, doen jullie dat ook wanneer je trainingen volgt?
power smoothing aan of uit in zwift? en op de bolt?

en wat betreft ERG mode, dat is specifiek bedoeld voor FTP based (interval)trainingen. Ik nam aan ook voor de FTP test, maar het lijkt erop dat Trainer road aanraad dit juist niet in erg mode te doen.. Ik heb em zelf wel in ERG gedaan en volgens mij klopt het aardig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 21:51
Contact gehad met Wahoo support en ze gaan me een nieuwe Kickr Core toesturen :*) .

Hier nog even een filmpje van de herrie die ik ervaar:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:01

Phydomir

Dennis

Prulleman schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:24:
[...]

power smoothing aan of uit in zwift? en op de bolt?

en wat betreft ERG mode, dat is specifiek bedoeld voor FTP based (interval)trainingen. Ik nam aan ook voor de FTP test, maar het lijkt erop dat Trainer road aanraad dit juist niet in erg mode te doen.. Ik heb em zelf wel in ERG gedaan en volgens mij klopt het aardig.
Ligt er aan welke test je doet. Ramp test in ERG. 8/20min normaal.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Phydomir schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:41:
[...]

Ligt er aan welke test je doet. Ramp test in ERG. 8/20min normaal.
Had inderdaad de ramp test gedaan, vroeg me al af hoe dat beter zou zijn zonder ERG :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
SirLenncelot schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:06:

Waarom de Bolt tegelijkertijd aan, wat is de toegevoegde waarde daarvan?

En zoals hierboven ook al gezegd, bij een ramptest is het makkelijker om ERG aan te hebben staan. Bij de 8/20 minuten test niet, maar beide gebeurt in principe automatisch. Overigens wel van belang om je FTP op 100 te zetten bij de ramptest, anders gaat het fout en krijg je een veel te hoge ftp-waarde eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:15:
[...]

Waarom de Bolt tegelijkertijd aan, wat is de toegevoegde waarde daarvan?

En zoals hierboven ook al gezegd, bij een ramptest is het makkelijker om ERG aan te hebben staan. Bij de 8/20 minuten test niet, maar beide gebeurt in principe automatisch. Overigens wel van belang om je FTP op 100 te zetten bij de ramptest, anders gaat het fout en krijg je een veel te hoge ftp-waarde eruit.
Omdat zwift op de ipad draait (houdertje op stuur) kan ik de waardes bijna niet lezen door de kleine bewegingen. De Bolt is voor mij veel duidelijker. Tevens kan ik hier aan de hand van de ledjes makkelijker zien in welke HR-zone ik fiets. Ook leuk om data te kunnen vergelijken. En om dubbele ritten te kunnen loggen in strava en zo vreselijk opscheppen over mijn kilometers natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
SirLenncelot schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:07:
[...]

Omdat zwift op de ipad draait (houdertje op stuur) kan ik de waardes bijna niet lezen door de kleine bewegingen. De Bolt is voor mij veel duidelijker. Tevens kan ik hier aan de hand van de ledjes makkelijker zien in welke HR-zone ik fiets. Ook leuk om data te kunnen vergelijken. En om dubbele ritten te kunnen loggen in strava en zo vreselijk opscheppen over mijn kilometers natuurlijk >:)
Ok duidelijk, ik gebruik gewoon mijn telefoon daarvoor, maar je Bolt kan natuurlijk (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dat is wel een nadeel van zwift op je telefoon.. de interface scaled niet echt specifiek voor kleine schermen.. als ik zwift op mijn s8 draai, dan is bv de remaining time erg lastig te lezen, of wat de volgende interval gaat worden. I know, voor normale ritten of wedstrijden niet van toepassing, maar voor trainingen net irritant. De TV bewaar ik liever voor entertainment.

Waar iemand anders een tijdje terug moeite mee had, werkt bij mij overigens wel, scherm van de samsung s8 casten naar de TV en op die manier zwift op je tv tonen. Gaat niet supersmooth, en als je echt voor de zwift experience gaat ook niet toereikend denk ik, maar voor mij voldoende. (als alternatief kan je ook nog een usb-c hdmi dinges van ali halen voor 10 euro)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik zet soms ook mijn Garmin aan om het vermogen af te kunnen lezen. Vooral wanneer je een beetje in aero/sprint houding zit wil ik mijn hoofd niet omhoog houden om naar de laptop te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 06:31
[...]

[...]
Ik heb vorige week een Tacx Neo 2 gekocht met een bijbehorende 105 cassette (ik wilde eigenlijk een Ultegra kopen, maar dat raadde ze me af "stop liever die 3 tientjes in je eigen zak"). Met deze toolset van Mantel (https://www.mantel.com/bbb-cycling-kettingzweep-cassette-afnemer) was hij er in 5 minuten opgezet met de hulp van een youtube video, door deze Noob...

Je kan ook een (dure) Kickr (niet core) kopen en dan zit de cassette er al op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 10:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

@Requiem19

Ik voel me niet aangevallen maar wil toch even reageren :)

Klopt. Maar de HR ANT+ band koppel je dan ook niet aan je trainer maar aan je PC/Mac/Apple TV. Net zoals je de trainer aan je device.

- Ik denk dat hier flink wat te winnen is door het benodigde instapniveau te verlagen.

Daar komt de wheel-on trainer om de hoek kijken toch? Trainer neerzetten, complete fiets met achterwiel erin en gaan.Tot slot zou ik iedereen willen aanraden zich te verdiepen in de materie bij een aanschaf met hoge kosten ;) En dat beperkt zich zeker niet alleen tot fietstrainers.

[ Voor 50% gewijzigd door Tjebakka op 16-12-2019 16:08 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:57
Steeds meer trainers komen met pre-installed cassette. Zoals de nieuwe Suito van Elite en in principe zal dit de standaard worden.

Punt is dat je dan altijd nog mensen hebt die Campagnolo willen of 12 speed, dan moet je alsnog gaan sleutelen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21
Tjebakka schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:04:

- Ik denk dat hier flink wat te winnen is door het benodigde instapniveau te verlagen.

Daar komt de wheel-on trainer om de hoek kijken toch? Trainer neerzetten, complete fiets met achterwiel erin en gaan.
Ook letterlijk :)
Wij hebben hier thuis 4 zwift accounts (de kids een gratis zwift account, mijn vrouw en ik betaald) en 3 fietsen. (2x 10speed en de kidsbike 9 speed)

Gisteren hebben we allevier gereden. Fiets erin en gaan, geen gedoe met afstellen. Sinds kort ook een Magene HR sensor gekocht, met name op de Tacx heb ik de eerste 10 minuten veel last van cadence-lock met mijn garmin horloge. (In het begin nog koude armen en dan stroomt het bloed nog niet lekker 8) )
Voordeel; dan kunnen de kids ook hun HR eens bekijken op de fiets :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tjebakka schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:04:
Daar komt de wheel-on trainer om de hoek kijken toch? Trainer neerzetten, complete fiets met achterwiel erin en gaan.
Nee, wel even een trainerbandje erop zetten, anders slijt je band te snel of klapt hij.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Of apart achterwiel met trainerband. Iedere keer die band wisselen gaat echt snel vervelen (been there...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:18
havana schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:20:
Steeds meer trainers komen met pre-installed cassette. Zoals de nieuwe Suito van Elite en in principe zal dit de standaard worden.
Er vanuit gaande dat je fiets een 11 speed is... Mijn smart trainer fiets heeft 10 speed en dan was die K7 dus overbodig geweest. Heel pak vrienden van mij hebben geen racer en rijden met een MTB op hun smart trainer.
SRAM is nu al 12 speed en sowieso zal Shimano bij hun volgende DA ook volgen naar 12 speed. Gaan ze dan allemaal 12 speed K7 meeleveren? Ik vind het idee van een losse K7 beter en laat iedereen de vrije keuze...

@Requiem19 Als je echt een noob in het fietswereldje bent, dan zijn al die zaken die jij opsomt inderdaad ingewikkeld. Ik rij al jaren met MTB en racer, heb een cursus fietsmechanica gevolg om zelf te kunnen sleutelen. Ik stond er dus ook niet bij stil om die K7 te monteren, mijn HR te koppelen met mijn Macbook via ANT+ met een extra USB dongle. Ik heb zelfs een Dual HR band gekocht om te kunnen koppelen met mijn Apple TV 4K, terwijl ik al een dure Garmin ANT+ HRM had... Een recreatieve fietser gaat niet zo snel investeren in een smart trainer, en daar gaan ze allemaal (Tacx, Wahoo, Elite,...) vanuit, maar uiteindelijk is het allemaal geen rocket science.

De YT-filmpjes van DC Rainmaker en GPLama zijn voor de noobs/leken ideaal, daar vertellen ze alles over monteren en afstellen van uw smart trainer en fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Microkid schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:23:
[...]

Nee, wel even een trainerbandje erop zetten, anders slijt je band te snel of klapt hij.
Niet nodig.

Het nut van die trainer banden ontgaat me volledig. Nee, ze zijn niet (merkbaar) slijtvaster, duurzamer of hebben meer grip. Of je nou een blauwe Tacx band van €20~ verslijt of je alledaagse rubber, over een heel seizoen gezien win je er hooguit een tientje mee. Daar koop je geen extra wiel + cassette voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 16-12-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Tenzij je een prof bent die traint voor de Milaan - San Remo of Lombardije is dit wel een zinloze training zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Is volgens mij ook niet als training bedoeld maar meer als wedstrijd / challenge. Dat laatste is het zeker... Dik 4 uur op de trainer zitten... Man wat een ellende haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Ja.. kwam ook in de podcast voorbij. De halve versie levert nog wel wat op, maar de full disaster enkel TSS.

Oja, dit zou voor mij nog wel een reden zijn om mee te doen:
Afbeeldingslocatie: https://vangogh.teespring.com/v3/image/0nCQ14f4gg26hH_5vnFtiHMZhSE/480/560.jpg
Met name omdat er echt maar weinig mensen een idee hebben waar het over gaat :D

[ Voor 53% gewijzigd door Prulleman op 16-12-2019 20:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Je moet wat doen om het minder saai te maken op een indoor trainer maar 4 uur en een kwartier je de tering trappen (want dat is het) is voor weinige weggelegd. Ik zou dit niet (of misschien net) redden, die blokken zijn echt lang en killing. Valt me op dat z’n hartslag redelijk stabiel blijft, persoon heeft echt een goede basis om dit vol te houden.

@Prulleman T-Shirt niet ergens op Ali te vinden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Holkers is gewoon voor iedereen te koop, je krijgt em helaas niet. Maar om em te dragen moet je em wel verdiend hebben uiteraard ;)
https://teespring.com/wwd...llenge?pid=389&cid=100029

Geen idee trouwens of ik het zou redden, weinig 3+ uur outdoor ritten, laat staan indoor (pas 2 weken de kickr :)) vandaarz misschien volgend jaar. Vind het wel een "leuke" uitdaging

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Naja..beetje het zelfde als een century (km danwel miles) indoor te trappen.
Gewoon omdat het kan. (Zie daar wel eens mensen indoor parties van houden, paar man bij elkaar, alle ramen en deuren open en dan ieder 100..of 160km trappen, en daarna 4 bussen deo leeg pompen..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

(jarig!)
Maar ff serieus, 4 uur binnenfietsen.... :o 4 uur fietsen vind ik niet heel bijzonder, 4 uur bergen fietsen ook niet, maar 4 uur indoor :X _/-\o_ Ik ben er echt na anderhalf uur wel serieus klaar mee hoor.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ach, beetje lange film opzetten en peddelen? edit: ik zou het niet voor de lol doen

Ik dacht een maand geleden trouwens dat ik op de fietstrainer wel met goedkope bibs zou kunnen doen maar ik krijg echt onzettend snel last van mijn achterste. Ook een beetje last van mijn voeten. Ik vermoed omdat de demping van de achterband mist. Iets wat op te lossen is met een zacht zadel of inleg zooltjes?

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 17-12-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

3uur 25min langste wat ik ooit volgehouden heb..

Vond het wat deprimerend om het buiten langzaam donker te zien worden.. Maar een lange (niet al te moeilijke) film of een serie die je al een keer gezien heb.

Ik wil nog wel eens een complete uitzending van een Ronde van Vlaanderen, of Parijs Roubaix op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lansovic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-02-2022
Goedemorgen,
Gisteren een rit (Fast 'n' Furious Team CLS Racing S3 Ep7) gereden en tot 10 km niks aan de hand, na 10km reed ik opeens alleen..
Rit uitgereden en de rit normaal opgeslagen, maar ik kan mijn tijden nergens vinden(ook op Strava geen rit zichtbaar).

Op Zwiftpower zie ik alleen onder het kopje Live mijn naam staan, maar niet bij de uitslag ;(

Ik vermoed dat mijn internetverbinding niet optimaal is, alleen zou die dan de race toch ook niet kunnen verbinden? |:(

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Grazie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
SirLenncelot schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:44:
Ach, beetje lange film opzetten en peddelen? edit: ik zou het niet voor de lol doen

Ik dacht een maand geleden trouwens dat ik op de fietstrainer wel met goedkope bibs zou kunnen doen maar ik krijg echt onzettend snel last van mijn achterste. Ook een beetje last van mijn voeten. Ik vermoed omdat de demping van de achterband mist. Iets wat op te lossen is met een zacht zadel of inleg zooltjes?
misconceptie om je goedkoopste kleren aan te doen binnen, juist eerder andersom. Je fiets staat heel statisch en daarom kun je maar beter je beste broek aandoen. Verder ook een geval van wennen, gaat me nu al een stuk beter af om anderhalf uur te Zwiften dan in het begin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Simpele rockerplate maken, heb je iets wat meer beweging in je fiets en zit je dus niet meer zo statisch :)

(vanavond rit 2 met mijn homemade rocker plate)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lansovic schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:50:
Goedemorgen,
Gisteren een rit (Fast 'n' Furious Team CLS Racing S3 Ep7) gereden en tot 10 km niks aan de hand, na 10km reed ik opeens alleen..
Rit uitgereden en de rit normaal opgeslagen, maar ik kan mijn tijden nergens vinden(ook op Strava geen rit zichtbaar).

Op Zwiftpower zie ik alleen onder het kopje Live mijn naam staan, maar niet bij de uitslag ;(

Ik vermoed dat mijn internetverbinding niet optimaal is, alleen zou die dan de race toch ook niet kunnen verbinden? |:(

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Waarschijnlijk is je internetverbinding halverwege (even) weggevallen waardoor je uit de race bent gegaan. Het feit dat je ineens 'alleen' reed (riders list aan de rechterkant leeg?) doet dat vermoeden.

Je rit staat ook niet op Strava zeg je, dan is het mogelijk nog een 'in progress' activiteit. Zie: https://zwiftinsider.com/retrieve-lost-ride/ dat is nog wel op te lossen.

Om te achterhalen wat er precies gebeurd is zou je hier je log file kunnen uploaden: https://zwiftalizer.com/ Zelf nog nooit gebruikt maar het schijnt de issues te kunnen achterhalen (of het een ANT+ of Bluetooth dropout was of je internetverbinding).

Of je nog in de uitslag van de race kunt komen op ZwiftPower weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Flipmo schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:40:
Simpele rockerplate maken, heb je iets wat meer beweging in je fiets en zit je dus niet meer zo statisch :)

(vanavond rit 2 met mijn homemade rocker plate)
Heb je het niet snel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

jazeker :+
klakske is wel fijn om het zweet op te vangen, druppelt het niet zo snel op je frame.
Normaal ook korte bib shorts aan, en heb altijd 1 of 2 ventilatoren aan staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lansovic
MrAcid schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:46:
[...]

Waarschijnlijk is je internetverbinding halverwege (even) weggevallen waardoor je uit de race bent gegaan. Het feit dat je ineens 'alleen' reed (riders list aan de rechterkant leeg?) doet dat vermoeden.

Je rit staat ook niet op Strava zeg je, dan is het mogelijk nog een 'in progress' activiteit. Zie: https://zwiftinsider.com/retrieve-lost-ride/ dat is nog wel op te lossen.

Om te achterhalen wat er precies gebeurd is zou je hier je log file kunnen uploaden: https://zwiftalizer.com/ Zelf nog nooit gebruikt maar het schijnt de issues te kunnen achterhalen (of het een ANT+ of Bluetooth dropout was of je internetverbinding).

Of je nog in de uitslag van de race kunt komen op ZwiftPower weet ik niet.
Ja daar was ik al bang voor internetverbinding is niet sterk(zit in de schuur op wifi) riders list was inderdaad leeg.

Zal is proberen of ik de rit nog boven water kan krijgen, bedankt voor de info d:)b

Grazie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Is die opgelsagen in Zwift? Dan kun je een fitfile downloaden via my.zwift.com en eventueel handmatig naar strava uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lansovic
McMiGHtY schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:26:
Is die opgelsagen in Zwift? Dan kun je een fitfile downloaden via my.zwift.com en eventueel handmatig naar strava uploaden
Nee de rit is niet zichtbaar in Zwift..

Grazie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-06 16:29
Flipmo schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:45:
[...]

jazeker :+
klakske is wel fijn om het zweet op te vangen, druppelt het niet zo snel op je frame.
Normaal ook korte bib shorts aan, en heb altijd 1 of 2 ventilatoren aan staan :)
Ik zit altijd met enkel een korte bib op de Tacx, ventilator vol op mijn lichaam en nog zweet ik mij een ongeluk ;)

Wat betreft lange ritten op Zwift, heb ik eenmalig de Mega Pretzel gereden, 3:45 uur met daarin 110+ km en bijna 1700 hm. Daarnaast een stuk of 3 ritten van meer dan 2:30 uur. Niet echt leuk maar het traint ook een beetje het mentale stukje :+

Over lange workouts: https://thesufferfest.com/pages/knights-of-sufferlandria mocht je ooit hebben afgevraagd waarom sommige mensen KoS in hun Zwift naam hebben staan. Kort filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

la_fusion schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:03:
[...]

Ik zit altijd met enkel een korte bib op de Tacx, ventilator vol op mijn lichaam en nog zweet ik mij een ongeluk ;)

Wat betreft lange ritten op Zwift, heb ik eenmalig de Mega Pretzel gereden, 3:45 uur met daarin 110+ km en bijna 1700 hm. Daarnaast een stuk of 3 ritten van meer dan 2:30 uur. Niet echt leuk maar het traint ook een beetje het mentale stukje :+

Over lange workouts: https://thesufferfest.com/pages/knights-of-sufferlandria mocht je ooit hebben afgevraagd waarom sommige mensen KoS in hun Zwift naam hebben staan. Kort filmpje:

[YouTube: Laura's Sufferfest Knighthood attempt]
ik zweet me ook helemaal kapot hoor haha, shirtje hangt na een paar minuten ook open :)
De mega pretzel heb ik iets van gelezen. wat een rit man! Daar zou ik buiten al genoeg moeite mee hebben. Mijn langste rit is tot nu toe de UKzwifters 2 hour sportive van je raad het al.. 2 uur ;)
Laatste half uur was ik er wel klaar mee, maar eigenwijs toch uitgereden. Nu met de rockerplate zal het vast wat comfortabeler zijn.. Al denk ik niet dat ik ritten ga maken van 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zwift - Gran Fondo - The Long Ride - Intervals & Progressive SST 3uur28min zie ik.

MegaPretzel staat nog wel op een lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:58:
[...]

Zwift android is recent geupdate met een ANT+ toevoeging, ik zag zojuist het ANT+ logo in het startscherm, en ik kan nu wel connecten met mijn ANT+ garmin strap :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b3DPCQJO3jcdKBSwFifrbfHs/full.jpg

https://forums.zwift.com/t/ant-heart-rate-monitors/169767

ik heb ook gekeken of de trainer nu via ant+ gevonden word, maar zoals je in de link hierboven kan lezen lijkt het enkel om HR via ANT+ te gaan. Nou maakt dat verder niet veel uit zolang het werkt, maar mooie toevoeging!

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 18-12-2019 09:48 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Prulleman schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:47:
[...]

Zwift android is recent geupdate met een ANT+ toevoeging, ik zag zojuist het ANT+ logo in het startscherm, en ik kan nu wel connecten met mijn ANT+ garmin strap :)
[Afbeelding]

https://forums.zwift.com/t/ant-heart-rate-monitors/169767

ik heb ook gekeken of de trainer nu via ant+ gevonden word, maar zoals je in de link hierboven kan lezen lijkt het enkel om HR via ANT+ te gaan. Nou maakt dat verder niet veel uit zolang het werkt, maar mooie toevoeging!
Zo gek was mijn verzoek dus niet :D.

Ik heb helaas net een Wahoo BT HR band gekocht. Maar anders had ik een Android tablet moet kopen.. dus alsnog goedkoper uit.

Ik vind het in mijn Amsterdamse appartementje best wel gehorig nog, eigenlijk 90% de drivetrain. Heb wat schoonmaakspulletjes gekocht en vanavond eens kijken of dat de boel stiller maakt...

Heb ook zo'n best wel dure dempende mat gekocht, hoop dat dat ook iets helpt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:58:
@Holkers is gewoon voor iedereen te koop, je krijgt em helaas niet. Maar om em te dragen moet je em wel verdiend hebben uiteraard ;)
https://teespring.com/wwd...llenge?pid=389&cid=100029

Geen idee trouwens of ik het zou redden, weinig 3+ uur outdoor ritten, laat staan indoor (pas 2 weken de kickr :)) vandaarz misschien volgend jaar. Vind het wel een "leuke" uitdaging
Haha, ik zie de uitdaging er ook wel van in. Zoveel dat ik hem misschien begin volgend jaar wel een keer op de planning zet wanneer het een weekend écht slecht weer is.

Ben van plan om in April een leuk tochtje zoals LBL of de AGR te rijden, dan is zo'n 4 urige training wel een goede voorbereiding.

Waar komt dit initiatief vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:04:
[...]

Haha, ik zie de uitdaging er ook wel van in. Zoveel dat ik hem misschien begin volgend jaar wel een keer op de planning zet wanneer het een weekend écht slecht weer is.

Ben van plan om in April een leuk tochtje zoals LBL of de AGR te rijden, dan is zo'n 4 urige training wel een goede voorbereiding.

Waar komt dit initiatief vandaan?
een stel gestoorde TR users:
https://forum.trainerroad...the-official-launch/22422

@Requiem19 drivetrain noise los je denk ik niet op met een mat.. schoonmaken en afstellen zal het meeste helpen, en dan een versnelling kiezen met een rechte kettinglijn (voor ERG mode in ieder geval). Mocht dat allemaal niet genoeg zijn, upgraden naar een duurdere groepset ;)

(een oude ketting en nieuwe cassette wil ook niet altijd helpen, als spullen op elkaar zijn ingesleten werkt het meestal ook wat stiller)

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 18-12-2019 10:19 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mocht je die zoeken: https://app.trainerday.com/search?s=disaster hier heet íe Diabolical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat een belachelijke training. Dat is echt puur voor de (non-)streetcred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nogmaals een quote:

"een stel gestoorde TR users:
https://forum.trainerroad...the-official-launch/22422"

Knights of Sufferfest is hetzelfde, volgens mij gewoon om te kunnen zeggen dat je hem gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:22
Knight of Sufferlandria is wel ooit begonnen als middel om geld op te halen voor goede doelen door (toen nog) alle Sufferfest workouts achter elkaar te doen. The Sufferfest heeft een vrij actieve community waar dat toendertijd erg gestimuleerd werd. Tegenwoordig is het een fast track voor toegang tot het beta programma, dus eerder de beschikking over de nieuwste features als je wilt. Net iets meer dan street cred dus, maar het speelt wel een grote rol.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik volg iemand op Strava die ik tegengekomen ben tijdens mijn fietsvakantie in Noorwegen. Die rijdt gemiddeld 5-7 dagen per week 100+ (zelfs achtereenvolgende dagen van 170k+) op Zwift.

https://www.strava.com/at...ure=last-4-weeks-calendar

Nu is Noorwegen in de winter ook wat anders en traint hij om prof te worden. Z'n maatje woont in de winter op Mallorca.

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 18-12-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

20 uur per week trainen..is profwaardig volgens mij..ook 23k km's in de benen zie ik al wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De echte profs rijden zo'n ~35u per week, maar deze jongens zijn nog maar 18/19 en gaan daarnaast dus ook gewoon naar school. Zou het wel geinig vinden als ze één van hen over een paar jaar in het profpeleton rijdt.

Komend voorjaar komen ze naar Belgie om een aantal wedstrijden te rijden, dus waarschijnlijk ook wel ff een rondje samen trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Je hebt een groep uit Amerika ( Williams Racing Academy )die ook elk jaar naar België komt, daar een huis heeft en naast gestructureerd trainen ook een flink aantal kermiskoersen te rijden.

Leren ze in 1 seizoen meer als 5 seizoenen in de States

[ Voor 5% gewijzigd door McMiGHtY op 18-12-2019 11:31 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 158 Laatste