Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 22 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 18:36
Toevallig is dit onderwerp niet lang geleden besproken in de Podcast "Ask a Cycling Coach - TrainerRoad podcast" en daarbij geven de 3 hosts aan nog geen enkele keer een gebarsten frame hebben gezien door gebruik op een trainer. Wat BartNL ook al aangeeft, de krachten op een trainer zijn niet zozeer anders dan op de weg. Gewoon doen dus.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Zelfde verhaal in de fitfile podcast

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:08
Officiële Refurbished Kickr Core voor 550 euro:
https://eu.wahoofitness.c...rainer-reconditioned-euuk

Misschien niet verkeerd als je goedkoper uit wilt zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 28-11-2019 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:23
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:59:
Hoorde overigens vanmorgen in de Live Slow Ride Fast podcast dat Futurumshop 150 euro korting gaat geven op de Kickr core met Black Friday. Benieuwd of dat op de adviesprijs is of op de huidige prijs van 779.
Krijg net mail van FS en de Blackfriday prijs voor de Kickr Core is dus € 679,- -O-

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:55

McMiGHtY

- burp -

Same hier, is opzich een goede trainer toch?
Zit er toch wel naar te eyeballen nu..

(Stille trainer die opzich goed uit de reviews komt toch?)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:49:
[...]

Krijg net mail van FS en de Blackfriday prijs voor de Kickr Core is dus € 679,- -O-
niet de 639 van bol en coolblue.. maar nog steeds een behoorlijke korting.. ik heb em tot vorige week niet onder de 699 gezien.

als je graag de core wilt zou ik niet gokken op een goedkopere aanbieding, ik vermoed dat ze eerder op zijn dan dat ze echt veel goedkoper verkocht worden
McMiGHtY schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:14:
Same hier, is opzich een goede trainer toch?
Zit er toch wel naar te eyeballen nu..

(Stille trainer die opzich goed uit de reviews komt toch?)
ja.. als je in de mid range zit te zoeken zit deze wel aan de bovenkant, normaal ook qua prijs (799)
Het feit dat ie wat ouder is, vind ik geen probleem, zoals ik eerder zei hier, liever de kinderziektes eruit dan een drama trainer die net op de markt is (zoals alle trainers inc de kickr core, het afgelopen jaar)

[ Voor 36% gewijzigd door Prulleman op 28-11-2019 11:11 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:58
Bij 12gobiking €679,- inclusief 3 maanden Zwift zo te zien
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:49:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Eddddd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:42:

[...]
dat is toch 45 euro waard, voor zover ik kan zien heeft dit niks met een trial te maken en kan je eerst 7, 14 of 30 dagen free trial starten en daarna de 3 maanden (normaal abo)

Dus een prima deal als je toch wilt zwiften

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Elite Suito is wellicht ook nog een optie om te overwegen? Heb zelf wel getwijfeld toen de Kickr niet echt in de aanbieding kwam. Suito komt ook met cassette inbegrepen en is goedkoper dan de Core:

https://www.12gobiking.nl/elite-suito-fietstrainer

Eerste indruk is behoorlijk goed volgens DCRainmaker:

YouTube: Hands-on: Elite Suito Smart Trainer // $799 with cassette

https://www.dcrainmaker.c...rainer-with-cassette.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
De suito heeft ook wel een tijdje op mijn shortlist gestaan, maar uitgesteld vanwege de kinderziektes (welke nu wel opgelost lijken te zijn). ondertussen verder gaan kijken en zo toch bij de core uitgekomen. Dus een keuze die vooral een beetje afhankelijk is van je budget, nu heb ik een 10 speed racefiets en daarom is de suito al niet zo handig, maar ik fiets eigenlijk vrij weinig op de racer.. ik ga dus gewoon de cassette van de fiets op de trainer zetten. Heb je wel een 11 speed en vind je de core net te duur, dan is de suite zeker een mooie optie!

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Net de bullet gebeten..en besteld. (de Core that is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:23
Eddddd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:42:

[...]
Dat is een betere deal idd. Hmmm, nu de wederhelft nog overtuigen dat mijn Bkool pro 2 (die het eigenlijk prima doet) best aan vervanging toe is :Y

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik zie em overigens bij 12go enkel met 30 day trial.. . https://www.12gobiking.nl...r-core-fietstrainer-87056

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:55

_Z3

Prulleman schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:59:
ik zie em overigens bij 12go enkel met 30 day trial.. .https://www.12gobiking.nl/wahoo-kickr-core-fietstrainer-87056
Volgens mij hebben ze dat aangepast, ik had de Kickr Snap in de mand zitten en toen ik wilde bestellen lukte dat niet meer. Vanochtend stond de prijs nog op 499 met 3 maanden Zwift. Nadat Futurum de prijzen heeft aangepast hebben ze ook de prijs aangepast omdat ze de laagste beweren te zijn dit weekend. Daarna hebben ze 3 maanden Zwift eraf gehaald. Maar bij Mantel is de Kickr Snap nu 439, dus daar maar besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hmmmz..even een vraagje tussendoor.. Kickr Core..kan met lange kooi toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
McMiGHtY schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:30:
Hmmmz..even een vraagje tussendoor.. Kickr Core..kan met lange kooi toch?
ja, volgens mij is dat alleen een probleem bij de flux met de hoge/schuine poten. De poten van de Core zijn gewoon plat bij de grond dus zitten de kooi nooit in de weg

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-06 14:49

KipCurreh

Nightcrawler

Ondertussen al wel wat uurtjes op de Flux S doorgebracht, en zit nu in week 3 van de Gran Fondo Workout..

Heb wel een lichte ratel ergens in de ketting drive.
Ik heb samen met de flux S een nieuwe cassette (10x) en ketting gemonteerd, met bijhorende Tacx spacer.
Rijd meest van de tijd klein vooraan, maar achteraan is er maar 1-2 tandwielen (de grootste) waarbij ik geen 'slecht' geluid heb..

Heb ook wel gezien als ik de fiets erop zet en de snelspanner aanspan, mijn derailleurpad een beetje naar binnen neigt te plooien. Ik veronderstel dat dit niet normaal is ?

Zou het gewoon een kwestie zijn van de derailleur wat bij te stellen (hoogte, L, H) ? Stond nl afgesteld op een andere cassette, dus ik veronderstel dat hier wel het probleem zit.
Lijkt mij ook net iets te dicht opeen te zitten om goed te zijn

Ik ben niet zo'n wonder in het afstellen van de versnellingen, zoals je wel kan merken 8)

[ Voor 5% gewijzigd door KipCurreh op 28-11-2019 16:31 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
KipCurreh schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:31:
Ondertussen al wel wat uurtjes op de Flux S doorgebracht, en zit nu in week 3 van de Gran Fondo Workout..

Heb wel een lichte ratel ergens in de ketting drive.
Ik heb samen met de flux S een nieuwe cassette (10x) en ketting gemonteerd, met bijhorende Tacx spacer.
Rijd meest van de tijd klein vooraan, maar achteraan is er maar 1-2 tandwielen (de grootste) waarbij ik geen 'slecht' geluid heb..

Heb ook wel gezien als ik de fiets erop zet en de snelspanner aanspan, mijn derailleurpad een beetje naar binnen neigt te plooien. Ik veronderstel dat dit niet normaal is ?

Zou het gewoon een kwestie zijn van de derailleur wat bij te stellen (hoogte, L, H) ? Stond nl afgesteld op een andere cassette, dus ik veronderstel dat hier wel het probleem zit.
Lijkt mij ook net iets te dicht opeen te zitten om goed te zijn

Ik ben niet zo'n wonder in het afstellen van de versnellingen, zoals je wel kan merken 8)
H en L hebben geen invloed op het schakelen, dit zijn echt enkel limiters, het kan zijn dat deze iets anders moeten staan op je trainer t.o.v je wiel, maar dat zou je enkel moeten merken in je grootste of kleinste kransje (je krijgt je ketting daar dan net niet op, of je gooit em er juist overheen).

Een ratel is in het meest simpele geval een kabel spanning die net niet goed is. Als de boel net wat moeilijker een tandje groter schakelt, dan mag je de spanning wat verhogen (tonnetje uitdraaien), als ie lastig een tandje kleiner gaat mag je de kabelspanning verminderen.

Als je dezelfde cassette gebruikt als op je wiel kan je de b schroef ook met rust laten, maar als je nu van een 25 naar een 30 or 32 als grootste kransje gaat, (of andersom) dan moet je de b schroef opnieuw afstellen. (de afstand tussen je cassette en je bovenste derailleur wieltje).

Als verder alles goed staat en het schakelt nog steeds niet goed, dan is de kans inderdaad groot dat je je padje moet richten, met een scheve pad ga je nooit lekker schakelen.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 17:49
+1 @Prulleman

Niet aan je H+L schroeven zitten. Liever een beetje spelen met kabelspanning (die draaiknop achterop je derailleur). Als je erachter staat kun je het wel goed zien. Zit je derailleur wat te ver naar binnen, draai dan rechtsom en vice versa. Ongeveer een kwart of halve slag per keer en als je er recht achter staat kun je wel goed zien of je ketting recht over het kransje loopt of niet. Als je het eenmaal weet is het dodelijk simpel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 27-06 14:49

KipCurreh

Nightcrawler

Prulleman schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:39:
[...]

H en L hebben geen invloed op het schakelen, dit zijn echt enkel limiters, het kan zijn dat deze iets anders moeten staan op je trainer t.o.v je wiel, maar dat zou je enkel moeten merken in je grootste of kleinste kransje (je krijgt je ketting daar dan net niet op, of je gooit em er juist overheen).

Een ratel is in het meest simpele geval een kabel spanning die net niet goed is. Als de boel net wat moeilijker een tandje groter schakelt, dan mag je de spanning wat verhogen (tonnetje uitdraaien), als ie lastig een tandje kleiner gaat mag je de kabelspanning verminderen.

Als je dezelfde cassette gebruikt als op je wiel kan je de b schroef ook met rust laten, maar als je nu van een 25 naar een 30 or 32 als grootste kransje gaat, (of andersom) dan moet je de b schroef opnieuw afstellen. (de afstand tussen je cassette en je bovenste derailleur wieltje).

Als verder alles goed staat en het schakelt nog steeds niet goed, dan is de kans inderdaad groot dat je je padje moet richten, met een scheve pad ga je nooit lekker schakelen.
Ypuh schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:59:
+1 @Prulleman

Niet aan je H+L schroeven zitten. Liever een beetje spelen met kabelspanning (die draaiknop achterop je derailleur). Als je erachter staat kun je het wel goed zien. Zit je derailleur wat te ver naar binnen, draai dan rechtsom en vice versa. Ongeveer een kwart of halve slag per keer en als je er recht achter staat kun je wel goed zien of je ketting recht over het kransje loopt of niet. Als je het eenmaal weet is het dodelijk simpel.
Super bedankt kerels _/-\o_

Het was idd een een grotere cassette, dus een beetje afstellen van de b schroef in combinatie met de kabelspanning en het is al pakken beter

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 17:14
Suito voor 539.95 bij Van Bon Sport, zeer nette deal incl casette

Strava Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:34
apexia0087 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:08:
Suito voor 539.95 bij Van Bon Sport, zeer nette deal incl casette
Tien euro minder dan bij futurum maar niet op voorraad levering eind november. Dat staat er al bijna de hele maand. Ik heb m dus besteld bij futurum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:55
Kickr Core voor 679 of Tacx Neo 2 voor 999...

Ik geloof dat de meeste mensen in dit topic voor de Core gegaan zijn. Zouden er nog argumenten zijn om voor de Tacx te gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
@Requiem19 De Tacx is op papier (qua specs en qua features) een betere trainer, dus het is meer een kwestie van hoeveel geld je uit wil geven, 320 euro verschil is namelijk behoorlijk..

1800 vs 2200 watt (probeer eerst maar een 1800 te halen, op een trainer..)
16% vs 25% helling (komt in de praktijk bijna nergens voor)
2% vs 1 % accuracy
Voor de gemiddelde fietstourist ga je het veschil in deze specs niet merken, maar de extra features zouden het wel waard kunnen zijn:
- Roadfeel zal iets beter zijn bij de neo, door het zware virtuele vliegwiel
- Pedal stroke analysis
- Downhill drive
- Road pattern (trillingen bij verschillende ondergronden).

Dus je krijgt wel degelijk wat extra voor die 320 euro.
Voor mij persoonlijk begon de zoektocht met een budget van 600 euro (liefst minder) voor een midrange trainer. De Core in de aanbieding (had em zondag bij bol voor 639) bied dan het meeste in die range..
De Neo is zeker een mooie trainer, maar voor mij persoonlijk te duur. Voor 1000 is het echter een mooie trainer.

De Saris H3 is misschien ook nog het overwegen waard (nu een deal die er een beetje tussen in zit), ook een high end trainer, met de beste ERG mode implementatie (afhankelijk van hoe je wilt gaan trainen, bv met trainerroad is bijna alles ERG gedreven): https://www.futurumshop.n...NaL_JmhYb1NAaAiY0EALw_wcB

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:36:

Ik geloof dat de meeste mensen in dit topic voor de Core gegaan zijn. Zouden er nog argumenten zijn om voor de Tacx te gaan?
Neo is in alle opzichten beter. De Core is veruit de beste (en duurste) van het middensegment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb altijd de neiging om 'het duurste' te kopen omdat ik dan me geen zorgen maak of ik wel de beste keuze gemaakt heb.

Als ik echter het lijstje lees van @Prulleman, is het maar de vraag hoeveel van die betere features ik daadwerkelijk ga gebruiken.

Voorlopig zet ik de Core even op pole position voor mn aanschafkeuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@Requiem19 Ik heb dezelfde neiging, maar als ik dan even realistisch ben is indoor trainen niet mijn hobby en beleef ik er ook niet heel veel plezier aan. Voor die pak hem beet 50 uur die ik er per winter op door ga brengen, ga ik er geen 1.000e aan uitgeven (en ook geen 680e).

Zelf heb ik ervoor gekozen om een losse powermeter en Flux S te kopen voor samen iets meer dan een Neo. Dan kun je zowel binnen als buiten met vermogen rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
@Requiem19 herkenbaar :) tel daar een voorkeur voor "mooie/fancy spullen" bij op en elke hobby wordt erg duur :/

Vandaar goed om realistisch te kijken wat je "nodig" hebt. Slecht is de core in ieder geval niet.

Voor het geval je deze nog niet had gezien:
https://www.dcrainmaker.c...ide-winter-2019-2020.html

De core en neo zitten wel in andere categoriën, zegt ook al wat..

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
Ypuh schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:10:

Zelf heb ik ervoor gekozen om een losse powermeter en Flux S te kopen voor samen iets meer dan een Neo. Dan kun je zowel binnen als buiten met vermogen rijden.
Deze keuze heb ik 2 jaar terug ook gemaakt, ik fiets zelfs nog op een dumb trainer (Elite turbo muin), maar dus wel met power. Het kriebelt wel om hem te vervangen voor een trainer die automatisch de weerstand regelt, maar krijg het bij de wederhelft nog niet goed verkocht dat ik weer 500-600 euro moet uitgeven.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ik wil er vooral mee zwiften, dus dan is een slimme trainer in ieder geval het minimale wat ik nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:24:
@Requiem19 herkenbaar :) tel daar een voorkeur voor "mooie/fancy spullen" bij op en elke hobby wordt erg duur :/
Mijn expenditure is ook een beetje overboard gegaan dit jaar. Het nieuwe frame en Quarq waren wel redelijk gepland, maar de Zipp's en eTap groep van afgelopen week zijn misschien iets teveel van het goede :$.

In my defence voelde ik me deels gedwongen door goede aanbiedingen en het feit dat de 11s eTap groepen schaars geworden zijn (was al zeker een maand of 6 aan het rondkijken en sinds de komst van AXS leken ze van de aardbodem verdwenen).

Heb gelukkig maar één hobby en dit is mijn droomfiets dus geen behoefte meer om te upgraden. Mijn naaste omgeving is allang blij dat ik geen motor heb, maar alles in fietsen stop.

[ Voor 25% gewijzigd door Ypuh op 29-11-2019 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 18:19

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Requiem19 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:36:

De Neo is een stuk stiller. Handig met kinderen in de kamer ernaast.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Tjebakka schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 05:15:
[...]

De Neo is een stuk stiller. Handig met kinderen in de kamer ernaast.
Bij beide komt de trainer niet boven je drivetrain uit (en al helemaal niet boven een fan). Dus in de praktijk maakt het minimale verschil niet uit (de core is namelijk ook serieus stil, itt de kickr 2017)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
De kickr core nu ook bij van Bon voor 639:
https://vanbon-sport.nl/t...ordhj6Wm-tVwaAvHEEALw_wcB

Vooralsnog de bodemprijs

Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:36
Paincave update:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1rd12h7.jpg

- Kickr Core
- Kickr floor mat
- Cannondale Caad10
- 49" 4K LG tv for Zwift
- Apple TV 4K for Zwift
- 32" old LED tv for Chromecast
- Chromecast Ultra for Netflix, Youtube, Yelo,...
- On Stage dirigentenlessenaar
- Fochea ventilator met afstandsbediening

[ Voor 6% gewijzigd door RigolleM op 30-11-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat wordt ‘m!

1 vraagje nog. Ik heb een Campagnolo Chorus 4b set (11speed).

Wat voor casette kan ik er dan het beste bijkopen? En welke andere dingen zijn nog handig om gelijk te kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:19
Yogamat, maar die moet je gewoon bij de Action kopen. Ventilator haal je bij de kringloop of online. En dan nog een tafeltje o.i.d om je laptop op te kwakken. Google plantenkruk voor een goedkope oplossing (eventueel één spant verwijderen om plek te creëren voor het voorwiel).

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/2322/2322866.jpg

Gewoon een goedkope 11-32 cassette van Shimano 105 erop kwakken, werkt prima met Campa.

https://www.mantel.com/shimano-105-r7000-11-speed-cassette

Als je geen lockring tool hebt voor Shimano.... stuur maar een PB ik heb er hier nog een stuk of 200 liggen...

[ Voor 45% gewijzigd door havana op 30-11-2019 17:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Thanks!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

w00t

Kickr vrijdagavond afgeleverd..op de zaak #hoedan

Vanavond meenemen naar huis en opbouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:47
Elke keer wanneer ik een rit gedaan heb in Zwift en klaar ben kies ik voor Exit & Save.
Ik wordt dan helemaal uit het programma gegooid.

Misschien zie ik het niet hoor maar heb dacht ik wel goed gezocht.
Is er niet ergens ook een optie om terug in begin menu te komen zodat ik nog een rit kan starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Niet dat ik weet..dit is volgens mij "By design"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Yohost! schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:55:
Elke keer wanneer ik een rit gedaan heb in Zwift en klaar ben kies ik voor Exit & Save.

Is er niet ergens ook een optie om terug in begin menu te komen zodat ik nog een rit kan starten?
Ik kwam deze unlock code al eens tegen: "Enter “ITS2018FFS” and you no longer have to quit the program to do another ride." 8)7

Technisch zou het geen bal uit moeten maken dat je weer in het main screen terugkomt. Als je immers aanhaakt in een race of event, terwijl je al aan het rijden bent, dan schrijft ie ook gewoon de activiteit weg, en begint in-game de volgende.

Meer geluk dan wijsheid; maar ik heb Repack Ridge voltooid, dus eindelijk de MTB in mijn virtuele garage :) Vooral niet te hard fietsen, gevoeligheid fors naar beneden gooien en een paar keer oefenen. De eerste 3 zijn eigenlijk het lastigste. Als het dan al mis gaat kan je snel quit geven, 2 keer omkeren op het asfalt en opnieuw proberen. Uiteindelijk ben ik alles bij elkaar wel een keer of 30/40 opnieuw begonnen denk ik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Donderdag een 2e Shimano/SRAM body besteld bij Tacx. Geen orderbevestiging, geen verzendbevestiging, helemaal niks. Iemand anders ervaring met bestellen bij Tacx? Heb inmiddels support al gemaild, uiteraard.
Yohost! schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:55:

Klopt. Dat hoort zo te gaan. Maar UX-wise is het een vervelende feature (not a bug).
plong schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:13:
Hier nog twijfel tussen de Kickr Core en de Neo 2. Vooral omdat DCR bij de Neo 2 spreekt over een "virtual tire slip issue". Zie summary hierzo.

Iemand die ervaring met de Neo 2 heeft en zou kunnen aangeven of je dit echt merkt bij normaal dagdagelijks gebruik?
Merk je vrijwel niks van. Heel af en toe misschien, maar storend is het niet. Het duurt ook maar max. een seconde áls het al gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@plong je kan meer info vinden bij de neo 2 review (ipv de 2t review die jij linked):
https://www.dcrainmaker.c...iner-in-depth-review.html
The one area I have seen challenges with though is if the trainer is at a low speed (such as a low-speed climb), and then I apply a significant sprint-like force to the pedals, it’ll slip. By ‘slip’, I mean it feels like for a split second you out-power the trainer. As if you pulled too fast on the toilet paper roll and things went flying.

It only lasts under a second, and *only* occurs if you’re going very slowly and apply a ton of power. It won’t happen if you’re already pedaling along nicely and then go into a sprint. So the use case is rare, but it’s the same behavior as the NEO 1 had.
Ik zou me er niet te druk om maken.. ik zou de beslissing tussen de neo 2 en de kickr core laten afhangen of je 260 euro wilt betalen voor de extra features:
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

RigolleM schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:03:
Paincave update:

[Afbeelding]

- Kickr Core
- Kickr floor mat
- Cannondale Caad10
- 49" 4K LG tv for Zwift
- Apple TV 4K for Zwift
- 32" old LED tv for Chromecast
- Chromecast Ultra for Netflix, Youtube, Yelo,...
- On Stage dirigentenlessenaar
- Fochea ventilator met afstandsbediening
Nice, die tweede ventilator gaat er snel komen :+ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Mogelijk nog interessant voor iemand:
https://www.lidl-shop.nl/...oerbeschermmat/p100244938

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/e682081d53ec47f3a5969362c62ad30f.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/8049409f8d3d116ba5de456917e0330e.jpeg

15,-
Ik moest nog meer dingen hebben, dus verzendkosten kwamen er niet meer bij. Leek me een goede deal voor een merkmatje

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 21:39

The_Scarabial

MTB for life!

Hier zeer content met KICKR Core, doet wat ie moet doen in workout mode op zwift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die heb ik gisteren even in elkaar geschroefd..vergeleken met een Elite Qubo Smart B+ weegt deze echt heeeeel veel.

Firmware update gedaan en klaar gezet om vanavond m'n fiets op te zetten en de spindown/calibratie te doen. Ben zeer benieuwd naar de ervaring die ik er op heb.

Hier nog mensen die morgenavond mee gaan doen met de Fiets.nl wedstrijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-06 10:17
Cis schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:12:
Mogelijk nog interessant voor iemand:
https://www.lidl-shop.nl/...oerbeschermmat/p100244938

15,-
Ik moest nog meer dingen hebben, dus verzendkosten kwamen er niet meer bij. Leek me een goede deal voor een merkmatje
Bedankt voor de tip, ik heb er een besteld! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

McMiGHtY schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:42:
Die heb ik gisteren even in elkaar geschroefd..vergeleken met een Elite Qubo Smart B+ weegt deze echt heeeeel veel.

Firmware update gedaan en klaar gezet om vanavond m'n fiets op te zetten en de spindown/calibratie te doen. Ben zeer benieuwd naar de ervaring die ik er op heb.

Hier nog mensen die morgenavond mee gaan doen met de Fiets.nl wedstrijd?
Ik moet met mijn kat naar de dierenarts om 18:15, dus ik ga het helaas niet redden. Leek me wel eens leuk voor de afwisseling!

Na wat omwegen eindelijk Tacx support aan de lijn gekregen. Mijn bestelling was vorige week wel betaald, maar in hun systeem ging eea mis. Nu is de extra body eindelijk onderweg :) .

[ Voor 13% gewijzigd door Tjebakka op 03-12-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

zwiftpower herkend m'n zwift id niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

McMiGHtY schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:30:
Ik heb hetzelfde probleem.

@McMiGHtY ik heb het opgelost. Je moet in My.Zwift.com (https://my.zwift.com/profile/connections) opt-in consent geven voor ZwiftPower. Dat ziet er na opt-in zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GQ1nRZD/Screenshot-2019-01-02-Connections-My-Zwift.png

Vervolgens kun je connecten. Dit is nu mijn ZP Profiel: https://www.zwiftpower.com/profile.php?z=1359509

[ Voor 52% gewijzigd door Tjebakka op 03-12-2019 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 20:20
@Tjebakka, @Prulleman
Uiteindelijk voor de Kick Core gegaan bij BOL voor 639 EUR. Gisteren geleverd; moet nog met de build starten. De meerkost (tov de 999 EUR promotie op de Neo 2) van 360 EUR was mij de extra features op de Neo 2 klasse niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@plong veel plezier ermee! (was ie nog voor die prijs bij bol te krijgen? ik dacht alleen vorige week zondag..)
Nog 2 dagen en dan kan ik die van mij uitpakken :D dan nog tijd zien te vinden om em te gebruiken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 20:20
Prulleman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:43:
@plong veel plezier ermee! (was ie nog voor die prijs bij bol te krijgen? ik dacht alleen vorige week zondag..)
Nog 2 dagen en dan kan ik die van mij uitpakken :D dan nog tijd zien te vinden om em te gebruiken...
Heb 'm die zondag inderdaad ingekocht en een latere leverdatum gevraagd... die uiteraard 2x opgeschoven is wegens de drukte.
Jij ook het amusement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:49
Gisteren de Wahoo Kickr Power al binnen gekregen maar vandaag pas mijn fiets terug van de winterbeurt :-)
Vraag : opstelling met Apple TV 4k en dan de wahoo cadans en wahoo heart meter.
Hoe zie ik alles op het scherm ? Het pairen van max 2 devices is de limiet maar ik lees dat de heart-meter dat wel kan doorgeven ? Hoe doe ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kevertje1977 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:07:
Gisteren de Wahoo Kickr Power al binnen gekregen maar vandaag pas mijn fiets terug van de winterbeurt :-)
Vraag : opstelling met Apple TV 4k en dan de wahoo cadans en wahoo heart meter.
Hoe zie ik alles op het scherm ? Het pairen van max 2 devices is de limiet maar ik lees dat de heart-meter dat wel kan doorgeven ? Hoe doe ik dat ?
Met een firmware update (als die er nog niet op staat) zou de kickr 2018 en de kickr core de cadans ook zelf kunnen berekenen aan de hand van je pedalstroke/powercurve. En dan wordt de cadans dus gewoon meegestuurd in hetzelfde bluetooth kanaal. De cadans sensor dus gewoon in de doos laten en het 2e kanaal voor de HR gebruiken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Thanks, ik heb de cadans sensor sowieso in de doos gelaten maar heb een cadans meter op mijn fiets al zitten van Wahoo.

De update failed trouwens. (Connecting, Updating en dan failed)

[ Voor 21% gewijzigd door kevertje1977 op 03-12-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kevertje1977 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:13:
Thanks, ik heb de cadans sensor sowieso in de doos gelaten maar heb een cadans meter op mijn fiets al zitten van Wahoo.

De update failed trouwens. (Connecting, Updating en dan failed)
Dan die niet pairen met je Apple tv :) enkel de kickr, HR band en je Apple remote en je zou alles moet hebben.

https://www.dcrainmaker.c...-firmware-update.html/amp

Update je via pc of telefoon? Misschien dat de andere optie beter werkt

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Prulleman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:21:
[...]

Dan die niet pairen met je Apple tv :) enkel de kickr, HR band en je Apple remote en je zou alles moet hebben.

https://www.dcrainmaker.c...-firmware-update.html/amp

Update je via pc of telefoon? Misschien dat de andere optie beter werkt
Top ! Ik heb hem geupdate. Reden was denk ik dat de iPhone ook met mijn Garmin gepaired was en de update daardoor faalde. Even weglopen hielp ;-)
Bedankt voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 21:51
Mijn Kickr Core vind ik toch maar een wat raar geluid maken. Er zijn ook anderen met dit probleem, hij klinkt namelijk zoals in dit filmpje, dus echt alsof er ergens iets aanloopt wat een laag geluid veroorzaakt.
YouTube: Wahoo KickR Core 2019 - Spindown - Noise

Meer mensen hier daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Tjebakka schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:50:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.

@McMiGHtY ik heb het opgelost. Je moet in My.Zwift.com (https://my.zwift.com/profile/connections) opt-in consent geven voor ZwiftPower. Dat ziet er na opt-in zo uit:

[Afbeelding]

Vervolgens kun je connecten. Dit is nu mijn ZP Profiel: https://www.zwiftpower.com/profile.php?z=1359509
Opgelost:

https://boltrace.team/zwi...1hDQT_P7zlCAD3jqGlyBdvupQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Tranze schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:11:
Mijn Kickr Core vind ik toch maar een wat raar geluid maken. Er zijn ook anderen met dit probleem, hij klinkt namelijk zoals in dit filmpje, dus echt alsof er ergens iets aanloopt wat een laag geluid veroorzaakt.
YouTube: Wahoo KickR Core 2019 - Spindown - Noise

Meer mensen hier daar last van?
in de comments staat dat het mogelijk het label van de belt is die ergens langs gaat (de spanner/tensioner). Je zou eens kunnen kijken of het elke belt rotatie voorkomt.

Je kan 2 dingen doen, hopen dat het minder wordt (als het inderdaad een label op de belt is, dan zou dat wel kunnen slijten tot het weg is. Of je neemt contact op met Wahoo (of de winkel)
In de comments zijn er mensen die afgewimpeld zijn, maar ook die nieuwe hebben gekregen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:33
Hallo, ik heb momenteel een spinningfiets (tomahawk ic3) om lekker in de winter mijn conditie bij te houden. Nu heb ik probleem dat tijdens een rotatie van de trappers er een heel raar geluid op treed. Het lijkt erop dat het aan de recht kant zit, bij de snaar. Na ongeveer 10 minuten fietsen wordt het probleem minder en later houdt het gekraak op. Heel vreemd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of wil mij helpen meedenken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Remtronica schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:51:
Hallo, ik heb momenteel een spinningfiets (tomahawk ic3) om lekker in de winter mijn conditie bij te houden. Nu heb ik probleem dat tijdens een rotatie van de trappers er een heel raar geluid op treed. Het lijkt erop dat het aan de recht kant zit, bij de snaar. Na ongeveer 10 minuten fietsen wordt het probleem minder en later houdt het gekraak op. Heel vreemd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of wil mij helpen meedenken?

Alvast bedankt!
een filmpje met geluid helpt vaak met dit soort problemen.. :)
Maar voel je ook iets als je enkel de trapper ronddraait? dan zou het een lager in de trapper kunnen zijn. Voel je iets als je de cranks draait? dan kan het de trapas zijn. maar het kan ook een beschadiging van de riem zijn.
heb je een geluid bij elke trap rotatie of bij elke belt rotatie (voor zover zichtbaar)?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remtronica
Dank voor je antwoord

Ik heb een filmpje toegevoegd, zie onderstaande:
YouTube: Tomahawk ic3

Nee, je voelt niets als je de trapper of de crank rond draait. Het lijkt bij elke trap rotatie. Hopelijk dat het filmpje wat kan verduidelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
klinkt als iets wat zit te wringen, zoals een stuk van de behuizing ofzo, maar ik kan er eigenlijk niet zo veel mee.. misschien is het duidelijker voor anderen die het apparaat kennen..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
Inderdaad maar de riem ziet er verder wel goed uit. Wel vreemd dat het geluid later weer minder wordt of zelfs even verdwijnt?

Wellicht dat iemand bovenstaande herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
Wahoo Kickr core aangeschaft via bol. 7 dagen van Zwift kunnen genieten via de trial die je krijgt van Zwift bij het aanmaken van een nieuw account. Via Wahoo krijg je ook 30 dagen zwift trial na het registreren van de trainer via de Wahoo App. Nu meer dan 9 dagen later heb ik nog steeds niets gekregen en ben al 7 dagen met wahoo support bezig over email wanneer ik deze code ontvang. Meer mensen hier problemen mee?

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
apexia0087 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:10:
Wahoo Kickr core aangeschaft via bol. 7 dagen van Zwift kunnen genieten via de trial die je krijgt van Zwift bij het aanmaken van een nieuw account. Via Wahoo krijg je ook 30 dagen zwift trial na het registreren van de trainer via de Wahoo App. Nu meer dan 9 dagen later heb ik nog steeds niets gekregen en ben al 7 dagen met wahoo support bezig over email wanneer ik deze code ontvang. Meer mensen hier problemen mee?
Nee, die code kreeg ik na 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
is die 30 dagen misschien alleen voor nieuwe accounts? (dus niet meer geldig als je al een account met 7 dagen free trial heb aangemaakt)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Prulleman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:53:
is die 30 dagen misschien alleen voor nieuwe accounts? (dus niet meer geldig als je al een account met 7 dagen free trial heb aangemaakt)
Ik kreeg de code in een "Congrats On Your New KICKR!" email van Wahoo op het moment dat ik de KICKR aan een Wahoo account koppelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
Prulleman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:53:
De code zou via wahoo moeten komen, de 7day trial is van zwift zelf. Vreemd, dan zal ik wel gewoon pech hebben gehad. Hoop dat ik de code alsnog krijg via de support.

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Laatst online: 27-06 13:03
McMiGHtY schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:30:
ben je zeker dat je zwift ID nummer helemaal achteraan je naam staat, dus na je achternaam zonder spacie of punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

apexia0087 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:21:
[...]

De code zou via wahoo moeten komen, de 7day trial is van zwift zelf. Vreemd, dan zal ik wel gewoon pech hebben gehad. Hoop dat ik de code alsnog krijg via de support.
Is het registreren van de Kickr wel gelukt? Ik heb meerdere pogingen gedaan om de registratie vanuit de App te doen en daar krijg je dus niet echt feedback van (in ieder geval niet in de Android app). De registratie optie verdwijnt maar was later gewoon weer zichtbaar in mijn geval. Mijn conclusie was dan dat het kennelijk niet gelukt was.
Ik heb behoorlijk wat keren de registratie gedaan (ook nog een keer via de iPad) en na een dag of 2 kreeg ik de mail met codes zoals hierboven ook genoemd. Op welk moment de registratie echt doorgekomen is en of de iPad dan het verschil gemaakt heeft weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:19

Phydomir

Dennis

Toen ik mijn kickr kocht werkte het hele registreren via de app überhaupt niet. Ik kreeg toen vrijwel direct via support een lijst met codes. Toen later het wel werkte via de app kreeg ik ze nog een keer, beide werkte :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Vandaag mijn eerste C groep rit/race gereden en he was best leuk eigenlijk.
UIteindelijk 64 van de 120 geworden, maar de volgende keer toch even iets langer opwarmen (was nu 2 min.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-06 20:06
Zou ik eigenlijk ook eens moeten doen.
Vandaag gemerkt dat ik bijna 5000 Zwift kilometers heb en nog nooit een race meegedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
jspr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:23:
Vandaag mijn eerste C groep rit/race gereden en he was best leuk eigenlijk.
UIteindelijk 64 van de 120 geworden, maar de volgende keer toch even iets langer opwarmen (was nu 2 min.)
Hier ook eerste keer vandaag. De EVR Europe Race. Ik werd eerste van het D groepje. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gisteren m'n eerste ritje op de Kickr. Wat een verschil met de Elite die ik hiervoor gebruikte.

Had een over-under training, van de over naar de under's qua wattages...waar ik op de Elite terug moest schakelen en even moest freewheelen om de wattages te krijgen..nu gewoon doortrappen en binnen 2 seconden was het vermogen veranderd, wat een verademing.

Ik heb wel het gevoel/idee dat er een behoorlijk verschil zit in wat de Elite meet qua vermogen en wat de Kickr meet. Heel snel maar weer een ramp test doen om de ftpwaarde juist te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lansovic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-02-2022
Goedemorgen, kun je met Zwift trail ook meedoen met wedstrijden? Ik kan me wel inschrijven voor de match maar niet joinen :N

Grazie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Dat weet ik eerlijk gezegd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Prulleman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:44:
[...]

in de comments staat dat het mogelijk het label van de belt is die ergens langs gaat (de spanner/tensioner). Je zou eens kunnen kijken of het elke belt rotatie voorkomt.

Je kan 2 dingen doen, hopen dat het minder wordt (als het inderdaad een label op de belt is, dan zou dat wel kunnen slijten tot het weg is. Of je neemt contact op met Wahoo (of de winkel)
In de comments zijn er mensen die afgewimpeld zijn, maar ook die nieuwe hebben gekregen.
Ja ik ga maar contact opnemen met Wahoo, kijken wat ze zeggen.
Had nog een filmpje gevonden van precies hetzelfde geluid:
YouTube: Kickr Core rattling noise
Dus het probleem komt echt vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tranze schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:32:
[...]

Ja ik ga maar contact opnemen met Wahoo, kijken wat ze zeggen.
Had nog een filmpje gevonden van precies hetzelfde geluid:
YouTube: Kickr Core rattling noise
Dus het probleem komt echt vaker voor.
Dit is volgens mij 1 van de kinderziektes, waarbij ze vrij snel een stukje hardware hebben vervangen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07

Flipmo

OMG !!

Lansovic schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:04:
Goedemorgen, kun je met Zwift trail ook meedoen met wedstrijden? Ik kan me wel inschrijven voor de match maar niet joinen :N
Als je begint te fietsen, staat er dan niet links onderaan in beeld race starts in xx:xx
Click here to join?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lansovic
Flipmo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:02:
[...]

Als je begint te fietsen, staat er dan niet links onderaan in beeld race starts in xx:xx
Click here to join?
Als ik in het hoofdmenu zit, zie ik rechtsboven bij Upcoming Events de race staan met Going √.
Starting in 5432... Daarna is die weg bij Events 8)7

Ik krijg links onderaan niks mbt de race...

Grazie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25

Roozzz

Plus ultra

Lansovic schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:29:
[...]

Als ik in het hoofdmenu zit, zie ik rechtsboven bij Upcoming Events de race staan met Going √.

En als je "ingame" bent, lees op de fiets?

Normaal verschijnt het hier namelijk. Als dat niet het geval is dan ben je kennelijk als trial niet welkom :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07

Flipmo

OMG !!

Lansovic schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:29:
[...]

bekijk dit eens vanaf 5:15, dit bedoelen we :)

YouTube: Zwift For Beginners - Joining a Group Race/Ride/Workout

[ Voor 49% gewijzigd door Flipmo op 05-12-2019 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lansovic
Roozzz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:34:
[...]

En als je "ingame" bent, lees op de fiets?

Normaal verschijnt het hier namelijk. Als dat niet het geval is dan ben je kennelijk als trial niet welkom :P
Haha ik mag blijkbaar niet joinen.. zal het morgen even proberen met betaald Zwift account ;)
Ja thanks! Dat stukje mis ik inderdaad, ga het proberen met een volledig account. Laat wel even weten of het is gelukt, bedankt voor de reacties allen _/-\o_

Grazie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53
Ik heb een paar kleine irritaties met Zwift waarvan ik hoop dat jullie ze kennen en wellicht een oplossing hebben:

- Na een paar minuten (tot nu toe ergens tussen 5-10 minuten, minimaliseert Zwift ineens naar de taakbalk van mijn laptop. Ik kijk full screen en dan ineens zie ik mijn bureaublad weer en moet ik terug op de knop op de taakbalk klikken.

- Na 43 minuten (exact tussen 43:00 - 43:20) heb ik altijd een 2 seconde freeze in mijn beeld. Daarna gaat het weer gewoon verder.

Voor beiden: Laptop is aangesloten op het lichtnet en screensavers/slaapmodus staan uit.

Dan nog:

- Als ik om redenen weggeroepen wordt tijdens een training, waarbij ik de workout pauzeer, lukt het daarna niet meer om alle sensoren werkend te krijgen. Van de HRM zou ik het me nog kunnen voorstellen omdat je buiten bluetooth bereik komt, maar gisteravond (meest recent) deed de cadans het ineens niet meer na het hervatten. Ook gebeurt het wel eens dat na een hervatting ERG wel aan staat, maar niet meer functioneert, waardoor je aan het 'freewheelen' bent.

De enige oplossing is alles compleet uitschakelen en weer opstarten.

Iemand iets zinnigs bij te dragen over bovenstaande punten? Dat wordt gewaardeerd!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ant dongletje helemaal in orde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOOS
coelho schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:29:
Ik heb een paar kleine irritaties met Zwift waarvan ik hoop dat jullie ze kennen en wellicht een oplossing hebben:

Als ik om redenen weggeroepen wordt tijdens een training, waarbij ik de workout pauzeer, lukt het daarna niet meer om alle sensoren werkend te krijgen. Van de HRM zou ik het me nog kunnen voorstellen omdat je buiten bluetooth bereik komt, maar gisteravond (meest recent) deed de cadans het ineens niet meer na het hervatten.
Ik heb dit ook een keer gehad. De sensoren waren toen met mijn iPhone verbonden i.p.v. de pc. Om dit te voorkomen zet ik nu de Bluetooth op mijn iPhone uit als ik ga Zwiften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53
MOOS schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:58:
[...]

Ik heb dit ook een keer gehad. De sensoren waren toen met mijn iPhone verbonden i.p.v. de pc. Om dit te voorkomen zet ik nu de Bluetooth op mijn iPhone uit als ik ga Zwiften.
Inderdaad BT connectie via iPhone (Zwift Companion). Eens zien of ik het ook rechtstreeks aan mijn laptop kan connecten.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOOS
coelho schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:42:
[...]

[...]

Inderdaad BT connectie via iPhone (Zwift Companion). Eens zien of ik het ook rechtstreeks aan mijn laptop kan connecten.
Ja, beter direct op de laptop! (y)
Ik koppel ze alleen aan de iPhone voor firmware updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Prulleman schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:58:
[...]

Dit is volgens mij 1 van de kinderziektes, waarbij ze vrij snel een stukje hardware hebben vervangen
Wat een kabaal zeg, mijn Tacx Bushido (wheel-on) is een heel stuk stiller, als je je hiermee laat afwimpelen... 8)7
coelho schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:29:

- Na een paar minuten (tot nu toe ergens tussen 5-10 minuten, minimaliseert Zwift ineens naar de taakbalk van mijn laptop. Ik kijk full screen en dan ineens zie ik mijn bureaublad weer en moet ik terug op de knop op de taakbalk klikken.
Heb ik soms ook wel eens, en komt vrijwel altijd omdat windows met een of ander proces bezig is waarbij windows of spotify oid het nodig vind om de focus terug te halen. Het gebeurt bij mij lang niet altijd overigens. Draadloze muis ligt echter onder handbereik, dus terugklikken is snel gebeurd.
- Na 43 minuten (exact tussen 43:00 - 43:20) heb ik altijd een 2 seconde freeze in mijn beeld. Daarna gaat het weer gewoon verder.

Voor beiden: Laptop is aangesloten op het lichtnet en screensavers/slaapmodus staan uit.
Check eens wat er dan aan processen gaat lopen op de laptop?
Dan nog:

- Als ik om redenen weggeroepen wordt tijdens een training, waarbij ik de workout pauzeer, lukt het daarna niet meer om alle sensoren werkend te krijgen. Van de HRM zou ik het me nog kunnen voorstellen omdat je buiten bluetooth bereik komt, maar gisteravond (meest recent) deed de cadans het ineens niet meer na het hervatten. Ook gebeurt het wel eens dat na een hervatting ERG wel aan staat, maar niet meer functioneert, waardoor je aan het 'freewheelen' bent.

De enige oplossing is alles compleet uitschakelen en weer opstarten.

Iemand iets zinnigs bij te dragen over bovenstaande punten? Dat wordt gewaardeerd!
Laatste punt; elke goedkope BT/ant+ dongle voldoet. En nooit problemen eigenlijk. Ik kan ook gewoon een activity starten met alleen de tacx gekoppeld, en later besluiten om toch mijn HR uit te laten zenden op Ant+ en dat wordt on-the-fly keurig opgepikt. Ik gebruik dus inderdaad niet mijn telefoon voor de sensors. Denk dat je daarmee je grootste irritatie wel weg kunt werken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
CedricD schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:20:
Zou ik eigenlijk ook eens moeten doen.
Vandaag gemerkt dat ik bijna 5000 Zwift kilometers heb en nog nooit een race meegedaan :P
Holy moly. Wat doe je dan vooral in Zwift (serieuze vraag)? Rij je gewoon een uurtje wat rond, of stel je jezelf als doel X laps te rijden, of volg je een workout programma?

Zelf kan ik maar niet wennen aan Zwift, maar heb het ook nooit een serieuze kans gegeven. Maak vooral gebruik van TrainerRoad, maar kijk soms best wel op tegen bepaalde workouts en het is ook wel lekker om niet gericht te trainen. Buiten rij ik meestal ook gewoon doelloze blokjes om, soms gaat het hard met sprints, maar meestal gewoon lekker uitwaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
zo, gisteren de kickr core geregistreerd via de android app, en kreeg vrijwel direct de mail met de trial codes. Best een indrukwekkende set.. bij elkaar voor meer dan een half jaar aan free trials + 2 maanden strava premium. Gisteren ivm met sinterklaas visite geen tijd meer om verder te testen dan enkel even connecten. Vanavond de cassette en fiets erop en kijken of alles verder goed werkt :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
Ypuh schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:04:
[...]

Holy moly. Wat doe je dan vooral in Zwift (serieuze vraag)? Rij je gewoon een uurtje wat rond, of stel je jezelf als doel X laps te rijden, of volg je een workout programma?

Zelf kan ik maar niet wennen aan Zwift, maar heb het ook nooit een serieuze kans gegeven. Maak vooral gebruik van TrainerRoad, maar kijk soms best wel op tegen bepaalde workouts en het is ook wel lekker om niet gericht te trainen. Buiten rij ik meestal ook gewoon doelloze blokjes om, soms gaat het hard met sprints, maar meestal gewoon lekker uitwaaien.
Zelf vind ik TrainerRoad juist erg saai. Ik zou zeggen probeer de Het is Koers of Zwift NL ritten op Zwift bijvoorbeeld vanavond https://zwifthacks.com/app/events/?key=5dea302f3b398.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Prulleman schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:36:
zo, gisteren de kickr core geregistreerd via de android app, en kreeg vrijwel direct de mail met de trial codes. Best een indrukwekkende set.. bij elkaar voor meer dan een half jaar aan free trials + 2 maanden strava premium. Gisteren ivm met sinterklaas visite geen tijd meer om verder te testen dan enkel even connecten. Vanavond de cassette en fiets erop en kijken of alles verder goed werkt :)
Haha kan je eindelijk los! oOo Met Zwift eerst je 7 dagen opmaken voor je Wahoo code invoert, scheelt toch weer!

Hier inmiddels halverwege het 101 workout plan; niet heel uitdagend, maar wel geinig om te doen. Eerste workout ging power wild op en neer. Na firmware update en spin down ging het gisteren in ERG wel stuk beter, maar blijft wel opletten / wennen. Vind die ERG mode wel heerlijk verder.

Laatste dingetje is dat m'n drive train wel vrij luidruchtig lijkt... Gebruikte KMC ketting op nieuwe Ultegra cassette. De cassette lijkt echter niet helemaal goed en kleinste tandwieltje zwalkt een heel klein beetje; strakker aandraaien helpt niet...

Voor m'n gevoel zit de cassette ook wat dichter tegen het frame dan die op m'n wiel; moest de derailleur ook opnieuw stellen.

Al met al niet helemaal zo gemakkelijk gegaan als gehoopt, maar kan in ieder geval fietsen.
Pagina: 1 ... 22 ... 158 Laatste