Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 21 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:05

KipCurreh

Nightcrawler

Sinds een paar weken ook trots bezitter van een Tacx Flux S.
Eerste x ook zonder ventilator gedaan, maar die is er dus echt wel snel bijgekomen 8)

Zie hier mijn (nerdy) paincave
Paincave

Tacx Flux S T2900S
Tacx Ant+ USB Antenne T2028
Ohyama IRIS WooZoo HD18N tafelventilator (topding!)
Specialized Tarmax Expert (SRAM Red 10-spd)

Staat nu nog op een Yoga matje van men vriendin, maar dat ding is wat te smal en drukt nogal drastisch in. Heb maar die van de Decathlon besteld van 20€, aangezien er hier tamelijk wat mensen wel tevreden van waren als ik het topic zo doorlees.. Een mat van Tacx of Wahoo is minstens 2-3x zo duur, naja.

Op dit moment een 3 maand abo voor Zwift, en ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind. Momenteel de Gran Fondo workout aan het volgen.
Alleen de ERG modus was in het begin even wennen, maar heb ik nu helemaal onder de knie.

Enige nadeel gaat nu zijn dat ik op de weg ook een powermeter ga willen 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-05 07:13
Bij mij staan de laptop(s) binnen handbereik, voor als ik iets wil starten of stoppen. Hoe doe jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 21:05

KipCurreh

Nightcrawler

HeleBoel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:13:
Bij mij staan de laptop(s) binnen handbereik, voor als ik iets wil starten of stoppen. Hoe doe jij dat?
ik kan inderdaad niet echt makkelijk aan men muis, das correct.

Meestal zet ik alles op en stap ik dan op men fiets, Zwift begint toch pas te tellen als je begint met trappen.

Verder moet ik zeggen dat ik op men 2de scherm dan enkel maar iets luchtigs opstaan heb, zoals voetbal/NFL of whatever. Ik weet niet of ik echt series of films zou kunnen kijken tijdens men workout, ik kijk tamelijk veel naar het Zwiften zelf (ivm wattages etc)

Dus echt nood aan klikken terwijl ik men workouts doe, heb ik (momenteel) niet. Maar ik begin ook nog maar pas, misschien dat het binnen een aantal weken al anders is 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20
De kids vonden het tacxen toch wel heel leuk, dus op MP een cheap fietsje gekocht (tiagra afmontage, TARGET frame) voor heel weinig (€35). Die prijs had wel een reden, er zit links onder, en rechtsboven een scheurtje in de balhoofdbuis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hu8UkiWIV6hZYpOdb48n4yDG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aPCZpp3Ley9XRVnvCrqWCXc0/thumb.jpg

De fietsenmaker geeft aan dat hij de fiets niet eens meer zou gebruiken om te tacxen, maar ik denk dat dat wel losloopt. Wat zijn jullie meningen?

Hij heeft we wel een adresje gegeven van iemand die het evt zou kunnen lassen; eerst gaatje boren om de scheur te stoppen. Dus misschien doen we dat nog wel, want je zal zien dat de kids straks in de lente zo graag met papa en mama meewillen dat de fiets mee naar buiten moet 8)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Dat lassen lijkt mij een fluitje van een cent dus zou ik wel (laten) doen.
Met die fiets naar buiten lijkt mij een veel slechter idee dan er mee op de Tacx. Er zit mogelijk meer schade in de voorvork. De scheur in de buis zal er op die plek niet zo maar in gekomen zijn. Als je er mee naar buiten wilt zou je het balhoofd, lagers en de voorvork na moeten kijken en zo nodig delen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Aan de las te zien is het een alu frame.. dus dat maakt het een stukje lastiger om te lassen, staal is een stuk makkelijker.

Op een tacx maakt het allemaal niet zoveel uit, maar als je er mee buiten gaat fietsen, dan zou ik toch een beetje oppassen..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Liempd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-05-2020
Ik heb sinds kort een smart trainer (Wahoo kickr snap) en ik vroeg me af hoe belangrijk de kalibratie is.
Er wordt aangegeven dat je eerst 10 min moet fietsen voor je de kalibratie uitvoert. Wat is het verschil indien je zonder deze 10 minuten te fietsen al de kalibratie uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Paul van Liempd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:44:
Ik heb sinds kort een smart trainer (Wahoo kickr snap) en ik vroeg me af hoe belangrijk de kalibratie is.
Er wordt aangegeven dat je eerst 10 min moet fietsen voor je de kalibratie uitvoert. Wat is het verschil indien je zonder deze 10 minuten te fietsen al de kalibratie uitvoert?
temperatuur compensatie. je wilt het 0 punt op een een opgewarmde trainer, als je direct kalibreert dan krijg je een afwijking naar mate je trainer warmer wordt door het trappen.

Als je trainer op een vaste plek in huis staat met een enigzins stabiele temperatuur, dan kan je nog beter 1 keer in de zoveel tijd een opgewarmde trainer kalibreren dan elke rit een koude.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Liempd
Dankjewel. Wat ik hieruit op merk is dat het minder nauwkeurig is.
Zorgt deze afwijking dat ik relatief eenvoudiger wattages trap of juist dat het zwaarder wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ja klopt, in principe heb je een shift in je gemeten power,
In measurement of a set, accuracy refers to closeness of the measurements to a specific value, while precision refers to the closeness of the measurements to each other.
Je meet dus nog steeds gewoon precies, maar niet accuraat/nauwkeurig.

Als een trainer opwarmt, neemt de weerstand af, dus je zal lagere wattages trappen dan wat je op je scherm ziet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10
Prulleman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:17:

[...]

Als een trainer opwarmt, neemt de weerstand af, dus je zal lagere wattages trappen dan wat je op je scherm ziet
interesting, bij mij neemt ook de weerstand af, maar de vermogens nemen dan ook af (bij gelijke versnelling, cadans en weerstandinstelling). Meestal los ik dat op door harder te fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Liempd
Prulleman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:17:

[...]

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
BartNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:35:
Dat lassen lijkt mij een fluitje van een cent dus zou ik wel (laten) doen.
Met die fiets naar buiten lijkt mij een veel slechter idee dan er mee op de Tacx. Er zit mogelijk meer schade in de voorvork. De scheur in de buis zal er op die plek niet zo maar in gekomen zijn. Als je er mee naar buiten wilt zou je het balhoofd, lagers en de voorvork na moeten kijken en zo nodig delen vervangen.
Volgens de lbs was dit een heel typisch beeld bij doorrijden met een loszittend balhoofdlager. Schade aan de vork verwacht ik eigenlijk niet, ik kan er niets aan zien in elk geval. Er zat inderdaad wel speling in (de stuurbuis was te lang dus dat heeft inderdaad nooit goed kunnen zitten volgens mij, dus of een millimeter inkorten of een spacertje ertussen).
Ik zal eens informeren of het te lassen is, als het lukt post ik nog wel een foto.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:38

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Twee slangenklemmen erop en gaan. Zou echt geen probleem moeten geven.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25
Zo, ik heb me even ingschreven voor de nieuwsbrieven van 12GO biking, Futurumshop en Mantel. Ben benieuwd of ze met leuke Black Friday deals komen :).

Als iemand anders nog goede adresjes heeft voor Black Friday en Tacx'en, feel free to share (als dat hier mag?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
Requiem19 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:01:
Zo, ik heb me even ingschreven voor de nieuwsbrieven van 12GO biking, Futurumshop en Mantel. Ben benieuwd of ze met leuke Black Friday deals komen :).

Als iemand anders nog goede adresjes heeft voor Black Friday en Tacx'en, feel free to share (als dat hier mag?).
Zou bol.com ook in de gaten houden, die verkopen die dingen ook en gaan altijd voluit met black friday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tjebakka schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:33:
Twee slangenklemmen erop en gaan. Zou echt geen probleem moeten geven.
Zat ik inderdaad ook al aan te denken (en klein gaatje boren op het eind van de scheur), maar leek me geen echt veilige oplossing om buiten te fietsen.

Ik heb gisteren contact gehad met iemand die aluminium kan lassen. Hij vertelde mij exact hetzelfde als de LBS:
- Ontstaan door langdurig fietsen met speling in de lagers
- Karakteristiek, links en rechts scheur.
- Scheur is zodanig dan het ineens zou kunnen breken

Kortom, ik laat het gewoon lassen, dat zijn de kosten niet.

Gisteren nog eens een poging of 15 gedaan om de MTB te bemachtigen. Het sturen leidt een beetje een eigen leven (trilling in de fiets wordt volgens mij opgepikt door de telefoon), en doordat je niet kunt remmen kan je niet of nauwelijks corrigeren. En het stomme is, dat je ook een "nice line" kunt krijgen als je keihard over een kruis bent gefietst.
Ik kreeg het op den duur gewoon koud, en dat kan toch niet de bedoeling zijn bij een uurtje zwiften...

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Cyclewear
Bike24
Bikediscount
Wiggle
Chainreaction
Cyclestore.uk
Bikeandtravel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Mistraller schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:17:
[...]
Volgens de lbs was dit een heel typisch beeld bij doorrijden met een loszittend balhoofdlager.
dat lijkt mij heel vreemd en kan ik mij ook niets bij voorstellen. Wanneer je met een te los balhoofd doorrijd verniel je je lagers. Dat je balhoofd scheurt zoals op jouw foto lijkt mij onlogisch tenzij bijvoorbeeld het bovenste balhoofdlager er helemaal uitgelopen is. Kan mij niet voorstellen dat dit door normale slijtage op een dergelijke fiets gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Vandaag ben ik aan het werk vanuit huis en tijdens de lunch heb ik de Alpe du Zwift nogmaal gereden en een mooie PR gereden -8:29

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/xd0c4mmlqafj89d/alpeduzwiftpr.JPG?raw=1

In de bochten wanneer de % daalt flink aanzetten om de snelheid er in te houden en een lekkere techno liveset op 130BPM om een goede cadans vast te houden.
Gisteren heb ik benen gedaanin de gym dus er moet meer inzetten wanneer ik uitgerust ben. Er is hoop!
Nu nog 3 keer de Alpe du Zwift voor die achievement unlock en de 42K van de Everest challenge voor die Tron bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
BartNL schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:42:
[...]

dat lijkt mij heel vreemd en kan ik mij ook niets bij voorstellen. Wanneer je met een te los balhoofd doorrijd verniel je je lagers. Dat je balhoofd scheurt zoals op jouw foto lijkt mij onlogisch tenzij bijvoorbeeld het bovenste balhoofdlager er helemaal uitgelopen is. Kan mij niet voorstellen dat dit door normale slijtage op een dergelijke fiets gebeurt.
Twee personen, die zonder het van elkaar te weten, dezelfde conclusie trekken, vond ik toch wel heel opvallend.
Ik had het idee dat ze er wellicht te krap, of schuin in hadden gezeten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 10:30
jspr schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:57:
Vandaag ben ik aan het werk vanuit huis en tijdens de lunch heb ik de Alpe du Zwift nogmaal gereden en een mooie PR gereden -8:29

[Afbeelding]

In de bochten wanneer de % daalt flink aanzetten om de snelheid er in te houden en een lekkere techno liveset op 130BPM om een goede cadans vast te houden.
Gisteren heb ik benen gedaanin de gym dus er moet meer inzetten wanneer ik uitgerust ben. Er is hoop!
Nu nog 3 keer de Alpe du Zwift voor die achievement unlock en de 42K van de Everest challenge voor die Tron bike.
+1 voor de techno set. Helpt mij aanzienlijk om het tempo er in te houden. Check deze ook even. Mooie PR, de sub 1 uur moet toch een keer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Noxa schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:39:
[...]

+1 voor de techno set. Helpt mij aanzienlijk om het tempo er in te houden. Check deze ook even. Mooie PR, de sub 1 uur moet toch een keer lukken.
Ik heb een goed tempo gehouden en goed op de watts gelet, de laatste 3 secties ben ik zelfs nog naar 300 watt gegaan dus er zat nog meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-05 13:35

McMiGHtY

- burp -

Da's wel een idee..goeie playlist aanzwengelen bij een harde workout.

Ik merk bij mezelf dat ik bijvoorbeeld een oude Parijs Roubaix of een serie aanzet..en dat ik een poging doe om die te bekijken maar dat het niet altijd lukt om er alles van te zien. (Als het echt pittig word)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 16:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Na lang twijfelen en merken dat de kou en het slechte weer het aantal dagen dat ik ga fietsen minder word.
Van een vriend een simpele non smart tacx geleend om te kijken hoe dat wass, alleen daar was ik snel op uitgekeken.
Dus besloten om mijzelf een vervroegt verjaardags/kerstcadeau te geven, een Tacx Vortex Smart T2180.

Dus het kan zijn dat ik hier in de toekomst vaker zal binnenvallen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 05-05 16:15
Gezien het droge weer van de afgelopen weken op een zondagochtend hou ik het nog even bij buiten fietsen, het is koud maar ik geniet er nog steeds van. As zondag 6 a 7 graden, zonnetje en O-1.
Zodra het nat wordt ga ik weer naar binnen, twijfel over Zwift of Rouvy, is hier iemand met ervaring met Rouvy?

[ Voor 22% gewijzigd door D.deJong op 23-11-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Iemand ervaring met de ELITE Suito?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 08:26
Ik had gehoopt op 899 voor de Neo 2. Maar alsnog besteld. Wel tijdje getwijfeld omdat de Kickr Core nu zo aantrekkelijk geprijsd is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Thanks voor de tip! Zet eigenlijk te wachten op 699 (kickr core) bij van Bon, maar 639 is nog beter natuurlijk, echt heel laag! Besteld 8)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14

The_Scarabial

MTB for life!

zag net bij 12go 20,- korting op de kickr core, niet echt de moeite

[ Voor 4% gewijzigd door The_Scarabial op 24-11-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Prulleman schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:27:
[...]

Thanks voor de tip! Zet eigenlijk te wachten op 699 (kickr core) bij van Bon, maar 639 is nog beter natuurlijk, echt heel laag! Besteld 8)
hier staat wel 2018 bij is dat niet een oud model dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
The_Scarabial schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:24:
[...]

hier staat wel 2018 bij is dat niet een oud model dan?
Er is geen 2019 model. Heb ook zitten wachten tot Eurobike en hem dan maar in huis gehaald voor € 699 bij Vanbon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
The_Scarabial schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:14:
[...]

zag net bij 12go 20,- korting op de kickr core, niet echt de moeite
Bol.com 639

https://www.bol.com/nl/p/...VO9Q.1_4.5.ProductPageUrl

En de kickr core is technisch vrijwel gelijk aan de high end kickr, maar dan met andere pootjes.
Voor zover ik weet 1 van de meest stille mid end trainers

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 24-11-2019 10:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 19:30
Wat doen een Futurum en een Mantel jaarlijks qua kortingen in jullie ervaring?
Ik fiets nog geen jaar en kan dus moeilijk inschatten of Futurum/Mantel dergelijke korting bij BOL op de Kickr Core kunnen (zullen?) matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Heb hem ook besteld bij bol.com, is wel een goeie deal volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Vandaag even de tutorial gedaan van Bkool, voel me echt zo een prutser, helemaal kapot. Moet nog even gaan spelen met de afstelling op het achterwiel 8)7

Maar met zo een schermpje voor je neus is zo een smart trainer echt super. Dus ik ben klaar voor de winter en regenachtige maanden _/-\o_

Alleen nu nog even een cassette kopen voor op het trainings wiel, dan kan ik me wegband/wiel gewoon ophangen en me trainigswiel erop zetten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
plong schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:54:
Wat doen een Futurum en een Mantel jaarlijks qua kortingen in jullie ervaring?
Ik fiets nog geen jaar en kan dus moeilijk inschatten of Futurum/Mantel dergelijke korting bij BOL op de Kickr Core kunnen (zullen?) matchen.
Black Friday vorig jaar weet ik niet, maar ik hou de core al een paar maanden in de gaten en 699 bij van Bon is de laagste prijs die ik heb gezien. Andere winkels is het af en toe een bundel met een cassette of Swift, maar nog geen betere deals gezien. Ook niet in Duitse shops, daar heb ik nog geen aanbiedingen gezien.
60 euro onder een scherpe aanbieding was voor mij voldoende om nu te beslissen.
Kans bestaat altijd dat er een betere deal voorbij komt, maar groot is die kans naar mijn idee niet. Het is geen product wat binnenkort gedumpt moet worden voor een opvolger.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 06:48
Hier ook de core besteld bij bol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Oja, niks mis met een 2018 model waar de kinderziektes uit zijn... Als je dcr een beetje hebt gevolgd dit jaar is er geen enkele trainer zonder kinderziektes... De core had er ook last van maar inmiddels is dat allemaal opgelost.

De suito heeft ook nog wel op mijn lijstje gestaan, maar toch een beetje afgeknapt op de issues (ook al lijken die inmiddels opgelost)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-05 19:03
Ook zojuist een Kickr Core besteld bij Bol. Had gehoopt op €650 of lager en deze aanbieding pak ik meteen. Kan niet wachten 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 19:30
Hier nog twijfel tussen de Kickr Core en de Neo 2. Vooral omdat DCR bij de Neo 2 spreekt over een "virtual tire slip issue". Zie summary hierzo.

Iemand die ervaring met de Neo 2 heeft en zou kunnen aangeven of je dit echt merkt bij normaal dagdagelijks gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 14:57
Ook de Kickr Core bij Bol besteld, had nog een cadeaubonnetje liggen van 50 euro dus uiteindelijk 589,- betaald. Wat volgens mij echt een prima deal is. Lang gewacht om de suito te bestellen maar toch voor de Wahoo gekozen. Denk wel de betere keus uiteindelijk.

Iemand idee of er een trial zwift bij zit standaard?

Strava Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:06
Zit inderdaad een Zwift trial bij van 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
plong schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:13:
Iemand die ervaring met de Neo 2 heeft en zou kunnen aangeven of je dit echt merkt bij normaal dagdagelijks gebruik?
ik fiets nu een aantal jaren binnen en bij de intensieve gebruikers is de Neo qua fiets gevoel favoriet. Virtuele wiel slip heb je normaal niet. Alleen bij lage cadans en veel vermogen (steil bergop) voel ik het wel eens en dan is het nog subtiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Coolblue doet nu ook mee en heeft de prijs van de Kickr Core ook op € 639 gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
En de kickr core is technisch vrijwel gelijk aan de high end kickr, maar dan met andere pootjes.
Voor zover ik weet 1 van de meest stille mid end trainers
Dit is niet helemaal juist, de Kickr 2017 is qua vliegwiel gelijk aan de Kickr Core. De Kickr 2018 heeft een groter vliegwiel waar je hogere wattages op kwijt kunt. Ik vind die 1500W meer dan voldoende op mijn Kickr Core.

Ook is de Kickr (non Core) in hoogte verstelbaar voor verschillende wielmaten. Ik dacht dat dit ook op de Kickr Core zat maar helaas...

Ik enkel nog op zoek naar een wielsteun zonder mijn voorwiel omhoog te liften. Nu bij een zware klim vind ik mijn voorwiel te onstabiel, waardoor die zich wat verplaatst tijdens de inspanning. Bij het gewoon fietsen heb ik er geen last van, hij zit een klein beetje ingezakt in de mat (Wahoo Kickr mat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
RigolleM schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:16:
[...]

Dit is niet helemaal juist, de Kickr 2017 is qua vliegwiel gelijk aan de Kickr Core. De Kickr 2018 heeft een groter vliegwiel waar je hogere wattages op kwijt kunt. Ik vind die 1500W meer dan voldoende op mijn Kickr Core.

Ook is de Kickr (non Core) in hoogte verstelbaar voor verschillende wielmaten. Ik dacht dat dit ook op de Kickr Core zat maar helaas...

Ik enkel nog op zoek naar een wielsteun zonder mijn voorwiel omhoog te liften. Nu bij een zware klim vind ik mijn voorwiel te onstabiel, waardoor die zich wat verplaatst tijdens de inspanning. Bij het gewoon fietsen heb ik er geen last van, hij zit een klein beetje ingezakt in de mat (Wahoo Kickr mat).
klopt, de core is een stille kickr 2017 met simpelere poten.

belangrijkste verschillen (naast de niet verstelbare of inklapbare poten van de core):
- kickr 2017: 2000 watt, 12,5 lbs vliegwiel, lawaaierige belt drive
- kickr core 2018: 1800 watt, 12 lbs vliegwiel, nieuwe v-shape stille belt
- kickr 2018: 2200 watt, 16lbs vliegwiel, nieuwe v-shape stille belt

Zit er geen steun bij de core? Zal eens op Ali kijken

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 25-11-2019 11:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 16:13
Bedankt voor de kickr core tip, ook aangeschaft!

Vanavond ophalen en dan even kijken voor een goede setup. Cassette, ventilator en mat zijn al in huis dus het begin is er.

Verder even kijken wat handig is qua setup; heb ook een elemnt bolt en die kan volgens mij ook de trainer aansturen. Kan ik paar Limburgse routes opnieuw rijden.

Zwift lijkt me ook leuk, maar eerst maar ff wennen aan de trainer. Internet moet ik ook nog ff verlengen naar zolder, ligt alleen een kale kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
bij cool blue is ie nu overigens uitverkocht en bij bol weer terug op 799. Bij mantel zit ie nog niet in de sale en futurum heeft nog geen echte aanbiedingen (hoewel 25 euro op 125 nog best OK kan zijn is het op een trainer van 500+ te weinig).

ben wel benieuwd of het toch nog lager kan, maar spijt ga ik niet krijgen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 16:44

Flipmo

OMG !!

TrekDr0p schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:14:
Na lang twijfelen en merken dat de kou en het slechte weer het aantal dagen dat ik ga fietsen minder word.
Van een vriend een simpele non smart tacx geleend om te kijken hoe dat wass, alleen daar was ik snel op uitgekeken.
Dus besloten om mijzelf een vervroegt verjaardags/kerstcadeau te geven, een Tacx Vortex Smart T2180.

Dus het kan zijn dat ik hier in de toekomst vaker zal binnenvallen :)
Ik heb ook sinds een maandje de Vortex, vind het echt heerlijk om er even op te fietsen, helemaal als het buiten nat of donker is.
Heb eerst de Tacx Desktop app geprobeerd, maar nu overgestapt naar Zwift.
Zwift vind ik echt super, beetje grouprides doen, of een wedstrijdje.

Denk dat je er wel plezier aan gaat beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:58
Heb al 3 jaar de vortex en heb er al menig uur op versleten. Ik ben er zeer tevreden van en het doet wat het moet doen;
Let wel dat ze nogal gevoelig zijn aan stroompieken. Heb m'n unit al 2x mogen omruilen omdat hij een piekje kreeg en daarna niets meer deed (wel goede garantie van Tacx)

Mocht ik wel geld hebben, zou ik naar een direct drive gaan, maar das eerder voor het gemak en lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tarkin schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:06:
Heb al 3 jaar de vortex en heb er al menig uur op versleten. Ik ben er zeer tevreden van en het doet wat het moet doen;
Let wel dat ze nogal gevoelig zijn aan stroompieken. Heb m'n unit al 2x mogen omruilen omdat hij een piekje kreeg en daarna niets meer deed (wel goede garantie van Tacx)

Mocht ik wel geld hebben, zou ik naar een direct drive gaan, maar das eerder voor het gemak en lawaai.
Direct drive krijg ik er pas doorheen als ik een paar jaar fiets gok ik zo bij de baas in huis :+
En heb nu al 40km ermee gereden in 2 dagen, moet nog erg wennen aan de weerstand enzo maar dat komt wel goed.
Ik heb er wel een piekvanger tussen gezet, om dat op te vangen, dus hopelijk heb ik er geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Gisteren de Kickr Core opgehaald bij het pakketpunt, meteen in elkaar gezet en aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hsBkVRQ/IMG-20191125-WA0004.jpg
Meteen een ritje gemaakt: https://www.strava.com/activities/2890900904
Wat een genot! Zoveel stiller dan de Tacx iGenius die we hiervoor hadden.
Dit is onze dedicated sportkamer, dus alles kan mooi blijven staan. De fiets hebben we ook speciaal voor binnen gekocht.

Binnenkort hang ik er nog een 42" tv voor en er komt nog een vaste computer (i7 2600k, 8gb, rx480) aan te hangen (spullen over na het samenwonen). Moet alleen nog een leuk tafeltje voor een toetsenbord... zo'n Wahoo table van meer dan 100 euro zie ik niet zo zitten. Iemand tips?

[ Voor 15% gewijzigd door Tranze op 26-11-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik was even aan het googlen en kwam deze tegen :D
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/2a/f6/a6/2af6a600f9abb5ba66434e011eefa3ab.jpg

maar kon niet echt goedkope opties vinden..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:56
Helaas de Kickr Core aanbiedingen gemist, wel jammer dat ze nu op marktplaats worden aangeboden door mensen die flink hebben ingekocht :(
Hopelijk vrijdag nieuwe kansen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Tranze schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:37:
Gisteren de Kickr Core opgehaald bij het pakketpunt, meteen in elkaar gezet en aangesloten:
[Afbeelding]
Dit is onze dedicated sportkamer, dus alles kan mooi blijven staan. De fiets hebben we ook speciaal voor binnen gekocht.

Binnenkort hang ik er nog een 42" tv voor en er komt nog een vaste computer (i7 2600k, 8gb, rx480) aan te hangen (spullen over na het samenwonen). Moet alleen nog een leuk tafeltje voor een toetsenbord... zo'n Wahoo table van meer dan 100 euro zie ik niet zo zitten. Iemand tips?
Is 42" niet een beetje te groot als je al met je snufferd op de muur zit? Voor die maat wordt al snel 220-275cm afstand aanbevolen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Hmm een vesa mount plankje is misschien wel een idee inderdaad, thnx!
Prulleman schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:22:
[Afbeelding]

:*) Haha!
coelho schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:25:
[...]

Is 42" niet een beetje te groot als je al met je snufferd op de muur zit? Voor die maat wordt al snel 220-275cm afstand aanbevolen.
Veeeel te groot inderdaad... maarja dat hebben we hier nou eenmaal nog op zolder staan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
Tranze schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:28:
[...]

Veeeel te groot inderdaad... maarja dat hebben we hier nou eenmaal nog op zolder staan :+
Hang 'm in ieder geval laag genoeg. Ik zit hier met mijn voorwiel op 2cm van een dressoir en heb daar een 15" laptop op staan. Daardoor zit ik continu met mijn hoofd omhoog gekanteld. Zeker bij lange ritten zorgt dat voor behoorlijk veel spanning in nek en schouders.

Overigens heb ik er tegenwoordig ook een ipad naast staan voor series of sportwedstrijden. Zwift is leuk maar wordt na de nodige trainingsuren ook saai. Misschien iets om in je achterhoofd te houden als je de TV gaat aansluiten? Wordt het primair een Zwift monitor of blijft het TV en zet je er een kleinere device bij met je Zwift training?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Ik las ergens dat je de onderkant van het scherm gelijk moet doen aan de bovenkant van je stuur. Lijkt me dat ie dan wel laag genoeg zit. Zwift kan eventueel windowed draaien met nog een serie ernaast. Mocht dat niet lekker werken dan kan ik er altijd nog een tablet bij pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat ik na vorige winter met eigenlijk alleen binnen fietste merkte.. nek niet getrained door constant naar het youtube/netflix/film scherm te kijken..

Toen ik een 200km tocht fietste in Februari..was m'n nek helemaal op toen ik klaar was. ik probeer nu mn scherm zo te hebben dat ik mn schouders/nek in dezelfde positie hou als wanneer ik buiten zou fietsen.

Ik zou dus zeker even opletten hoe en op welke hoogte je welk scherm je neerzet. Ik vind m'n Zwift scherm eigenlijk het minst belangrijk, bij verandering van wattages die er getrapt moeten worden krijg ik geluidssignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Heel vreemde manier van Zwift fietsen lijkt mij om niet naar beeldscherm te kijken? Het leuke van Zwift vind ik juist het samen met en tegen anderen fietsen. Ik kijk dus bijna continue naar de TV waar ik Zwift op heb draaien en luister naar Discord wanneer dat tijdens een rit beschikbaar is. Ik gebruik ook een draadloos toetsenbord om berichten te kunnen sturen. Wanneer ik tijdens het Zwiften TV wil kijken doe ik dat via dezelfde PC en kijk dan windowed TV op fullscreen Zwift.
Ik denk dat ik een 42" 4K TV op een dressoir heb staan een ruime meter voor mijn fiets. Is voor mijn beleving niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik zou dus zeker even opletten hoe en op welke hoogte je welk scherm je neerzet. Ik vind m'n Zwift scherm eigenlijk het minst belangrijk, bij verandering van wattages die er getrapt moeten worden krijg ik geluidssignaal.
Ik heb deze statief waar ik mijn TV-scherm kan ophangen en zelf een beetje met de hoogte kan spelen. Een 2de TV-scherm staat gewoon op een tafel waar ik fimpjes kan laten afspelen. Ik moet mij toch wel concenteren in Zwift om geen afslag te missen of een groepje te volgen, dat het 2de scherm puur voor wat afleiding dient. Ik heb het al lastig om Friends te volgen, dus gewoon een YT-channel is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
BartNL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:34:
Heel vreemde manier van Zwift fietsen lijkt mij om niet naar beeldscherm te kijken? Het leuke van Zwift vind ik juist het samen met en tegen anderen fietsen. Ik kijk dus bijna continue naar de TV waar ik Zwift op heb draaien en luister naar Discord wanneer dat tijdens een rit beschikbaar is. Ik gebruik ook een draadloos toetsenbord om berichten te kunnen sturen. Wanneer ik tijdens het Zwiften TV wil kijken doe ik dat via dezelfde PC en kijk dan windowed TV op fullscreen Zwift.
Ik denk dat ik een 42" 4K TV op een dressoir heb staan een ruime meter voor mijn fiets. Is voor mijn beleving niet te groot.
Kunt prima naar het scherm kijken tijdens fietsen, je moet alleen wel je scherm positioneren daar waar je normaal gesproken richting de weg zou kijken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Heb mijn fiets in de garage voor de werkbank staan, Daarop staat dan een 37" tv. Vind de hoogte prima.
En kijk er verder geen tv naast. Want rijd meestal grouprides of wedstrijden.
Dan moet je de gedachten er wel bijhouden anders rijden ze je eraf.. of je fietst opeens voor de "fence" uit :)

Helemaal na een wedstrijd van 25 a 40km ben je echt helemaal gesloopt.
Telefoon heb ik binnen handbereik om via de companion berichten te sturen, of ride ons etc te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

BartNL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:34:
Heel vreemde manier van Zwift fietsen lijkt mij om niet naar beeldscherm te kijken?
Ik maak eigenlijk (tot nu toe) alleen gebruik van de Workoutmode, en dat maakt lawaai als je een nieuw blok start. Dan kijk ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:07
Hier ook voor de werkbank in de garage.
Nu nog voor de laptop maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat dedicated hardware.
Iemand nog tips voor een goedkope oplossing?
En is bijvoorbeeld 4k echt een aanvulling op 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Yohost! schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:35:
Hier ook voor de werkbank in de garage.
Nu nog voor de laptop maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat dedicated hardware.
Iemand nog tips voor een goedkope oplossing?
En is bijvoorbeeld 4k echt een aanvulling op 1080?
een oude flatscreen is al prima.. Ik heb hem op 720 en 480p gehad en vond het er op beiden nog prima uitzien :) Heb me in ieder geval niet gestoord aan de graphics

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 20:44
Tranze schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:37:
[Afbeelding]

LifeLine Trainer Table bij CRC/Wiggle voor zo'n €90 incl.

Afbeeldingslocatie: https://www.wigglestatic.com/product-media/100628969/LifeLine-Trainer-Table-Internal-Black-LLTT.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 00:30

Cis

Prulleman schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:22:
[Afbeelding]

We kunnen er lacherig over doen. Maar thnx voor de tip! Ik ga dit straks even proberen in praktijk!! Ik zit nu altijd te klooien met een stoel naast me. Niet handig.
Zo'n strijkijzer lijkt te ideale oplossing. En aangezien ik onze strijkijzer al 2 jaar niet heb gebruikt: perfect!

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:42
Hier gisteren ook een kickr core binnen gekregen. Wat me opvalt is dat zonder fiets/gewicht op het apparaat niet alle rubberen doppen de vloer raken en dus niet stabiel staat. Met fiets en gewicht erop staat het ding gewoon stabiel maar niet helemaal waterpas, helt een beetje naar rechts. Hebben meer mensen hier last van? Heb zitten spelen met de het anders monteren van de asymmetrische poten maar dat maakt verder niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:28
Bij mij ziet het er zo uit: http://imgur.com/a/Ou4J3B3

Toetsenbord en muis ligt op dat kastje die op de tafel staat. Ondertussen wel vervangen door een draadloos exemplaar zodat ik toetsenbord ook op het stuur kan leggen :)

2 TV's: eentje voor Zwift, de ander met Chromecast voor een serietje of TV :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Eerste ritje op Zwift is hier inmiddels ook een feit! Had loze UTP liggen naar zolder; deze aangesloten en laptop eraan. Daarna alles met Blue Tooth gekoppeld; ging redelijk goed. Moest alleen de firmware van de Kickr downgraden en mis nog cadans. Dat laatste kan ik nog wel oplossen met sensor of ANT+ dongeltje in de toekomst. Laptop stond bij mij gewoon op een hoge kruk voor me; voor nu goed genoeg.

Dan het ritje: gaaf om te doen! Intro was een beetje veel tekst en ik ben de helft weer vergeten, maar komt vast goed. Companion app ook op de telefoon gegooid, want ik kan niet bij m'n laptop als ik op de fiets zit. Dacht leuk even afslagje nemen met de telefoon, maar toen stuurde ik meteen de Epic KOM op en moest ik de berg op... Was ff doorbijten, maar heb 'm uit gefietst :P

Smaakt zeker naar meer, ook maar eens een workout proberen van de week!

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 26-11-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Morrar met de recente firmware zou je toch wel cadence moeten hebben (iig via bluetooth)?
Mijn kickr core blijft nog tot 5 dec in de doos...
:/

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Prulleman schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:58:
@Morrar met de recente firmware zou je toch wel cadence moeten hebben (iig via bluetooth)?
Mijn kickr core blijft nog tot 5 dec in de doos...
:/
Probleem met de nieuw(st)e firmware is dat Windows 10 'm dan niet meer kon vinden met bluetooth... Toen ik downgrade was het wel meteen goed. Vandaar ANT+ in de bestelling. Ik heb ook nog een cadans sensor liggen die ik op schoen / crank zou kunnen doen.

Kun je die Kickr Core op 5 december niet gewoon weer ff inpakken? }) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Morrar Dan zijn de kids ook gelijk een illusie armer :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Vraagje over de shimano body op de Tacx Neo 2. Mijn vriendin wil ook Zwiften. Het lijkt me alleen zoveel makkelijker om de gehele body + cassette te vervangen ipv alleen de cassette. Kan ik iedere Shimano body gebruiken op de Tacx, of is er een specifieke Tacx hub nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:47
Hoorde overigens vanmorgen in de Live Slow Ride Fast podcast dat Futurumshop 150 euro korting gaat geven op de Kickr core met Black Friday. Benieuwd of dat op de adviesprijs is of op de huidige prijs van 779.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Tjebakka schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:37:
Vraagje over de shimano body op de Tacx Neo 2. Mijn vriendin wil ook Zwiften. Het lijkt me alleen zoveel makkelijker om de gehele body + cassette te vervangen ipv alleen de cassette. Kan ik iedere Shimano body gebruiken op de Tacx, of is er een specifieke Tacx hub nodig?
Bodies zijn naaf (merk en of type) specifiek. Dus ook trainers hebben eigen bodies. Bij mijn oude wielset met formula achrernaaf moest de body er met een 12mm inbus afgedraaid worden, bij mijn hope achrernaaf trek je em er zo af (net zoals bij dit geloof ik). Maar dit is allemaal niet uitwisselbaar dus.

Waarom laat je de cassette er niet gewoon op zitten? Of is het 10 vs 11 speed?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Prulleman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:11:
[...]

Bodies zijn naaf (merk en of type) specifiek. Dus ook trainers hebben eigen bodies. Bij mijn oude wielset met formula achrernaaf moest de body er met een 12mm inbus afgedraaid worden, bij mijn hope achrernaaf trek je em er zo af (net zoals bij dit geloof ik). Maar dit is allemaal niet uitwisselbaar dus.

Waarom laat je de cassette er niet gewoon op zitten? Of is het 10 vs 11 speed?
8 vs 11 speed zelfs! Dan wordt het even een spacer plaatsen voor nu + cassette wisselen. Ik bestel dan de freehub van Tacx meteen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Tjebakka schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:35:
[...]

8 vs 11 speed zelfs! Dan wordt het even een spacer plaatsen voor nu + cassette wisselen. Ik bestel dan de freehub van Tacx meteen online.
Ik zit net even een filmpje te kijken en het verwijderen van de freehub is inderdaad vrij simpel, maar in het filmpje zit er natuurlijk geen cassette en belengrijker een lockring op.. Voor je een freehub besteld zou ik eerst een kijken of je de body wel kan verwijderen met de lockring op zijn plek.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Prulleman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:00:
[...]

Ik zit net even een filmpje te kijken en het verwijderen van de freehub is inderdaad vrij simpel, maar in het filmpje zit er natuurlijk geen cassette en belengrijker een lockring op.. Voor je een freehub besteld zou ik eerst een kijken of je de body wel kan verwijderen met de lockring op zijn plek.
Dat kan, laatst nog gedaan :) Vandaar dat ik liever een extra body + cassette bestel. Dat scheelt me toch weer wat minuten en vieze handen iedere keer

[ Voor 11% gewijzigd door Tjebakka op 27-11-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10
Tjebakka schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:09:
[...]

Dat kan, laatst nog gedaan :) Vandaar dat ik liever een extra body + cassette bestel. Dat scheelt me toch weer wat minuten en vieze handen iedere keer
Waarom krijg je vieze handen van je cassette die je alleen binnen gebruikt? ;)

That said, jouw oplossing klinkt wel een stuk practischer inderdaad. Ik ben wel benieuwd hoelang het duurt voordat er een tweede trainer komt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
Prulleman schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:10:
@Morrar Dan zijn de kids ook gelijk een illusie armer :D
Of je maakt van die Kickr een doordeweeks schoenkado en bewaart die manderijn tot 5-12 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
_O-
Helaas is ook daar niet iedereen het mee eens hier in huis, ik had al geopperd om deze gewoon in gebruik te nemen en een fan voor 5 december erbij te doen of zo, maar helaas.. :'(

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Ook ff foto van mijn setup met de LifeLine Trainer Table.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SCj9Bu9.jpg

Heb de winterfiets eraf gehaald om weekends buiten mee te fietsen. De mooiweer fiets blijft de komende maanden binnen op de trainer. Blijft toch een beetje eng, carbon op een Tacx, maar zie geen directe aanleiding waarom het niet zou kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Ypuh op 27-11-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Ypuh schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:33:
Ook ff foto van mijn setup met de LifeLine Trainer Table.

[Afbeelding]

Heb de winterfiets eraf gehaald om weekends buiten mee te fietsen. De mooiweer fiets blijft de komende maanden binnen op de trainer. Blijft toch een beetje eng, carbon op een Tacx, maar zie geen directe aanleiding waarom het niet zou kunnen.
Tacx raadt het af, staat in hun manual. Ik doe het niet met mn goede carbon fietsen maar enkel met een dedicated trainer frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jpjedi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:50:
[...]

Tacx raadt het af, staat in hun manual. Ik doe het niet met mn goede carbon fietsen maar enkel met een dedicated trainer frame.
Dat staat niet in de Neo manual. Het lijkt me sterk dat het dan wel in de Flux manuals staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Carbon op een trainer is geen probleem, als er een keer wat mis gaat dan zat er al en zwakke plek in je frame en dan was ie toch wel een x gebroken. Dan liever met 0 km per uur binnen

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 08:37
En toch zit ik niet heel lekker op m'n 4K carbon frame op de Neo.. Heb een tijdje gezocht naar een alu frame met fatsoenlijke groep maar dat was ook weer te veel van het goede. Ik zit nu lekker te duurtrainen binnen en doe de heftigere dingen wel op de MTB buiten. Sprinten doe ik dus binnen ook niet meer, is meer een gevoel hoor want op m'n vorige 1K carbon racer deed ik het wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
De meeste fietsenfabrikanten zijn toch redelijk gereserveerd. Zie hier bijvoorbeeld Specialized:

https://twitter.com/iamsp...s/824640269089808384?s=20
Specialized Bicycles
@iamspecialized

We do not design or test bicycles for trainer use and do not recommend carbon fiber bikes on a trainer which is rigidly attached
Canyon:
“Strictly speaking using our bikes in a turbo trainer are not consistent with intended use,” says Canyon’s Nick Allen. “Unfortunately, any damage or breakage as a result would not be covered under our standard warranty terms and conditions.”
Denk niet dat het garantie kost en een Amerikaans merk is waarschijnlijk iets meer risico mijdend maar toch. Ik doe het niet met mn beste frames.

Dacht dat het in de manuals van Tacx stond maar dat het eruit verdwenen is een jaar of twee terug omdat het veel discussie opleverde. Maar goed, kan er niets over vinden dus zal wel meevallen uiteindelijk.

Ride on

[ Voor 16% gewijzigd door Jpjedi op 27-11-2019 16:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:42
Canyon heeft juist afgelopen maand het gebruik 'goedgekeurd' voor hun racefietsen.

Bron: https://www.canyon.com/en...kes-in-turbo-trainer.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 10:30
Jpjedi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:50:
[...]

Heb je daar een linkje of fotootje van? Ik geloof er namelijk niks van. De hele wereld zet zijn (peper) dure Carbon racer op de Tacx. Als ze dan bij bosjes zouden sneuvelen zou Tacx binnen de kortste keren op kunnen doeken.

Zo’n carbon frame is echt super sterk. Met de juiste bevestigingsmateriaal en stabiele ondergrond gaat je niks gebeuren. Ik zet zowel mijn racer als de tt fiets zonder een centje pijn op de tacx. Nooit een minuut zorgen gemaakt over evt. Schade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis

Cis

Pff. Had net even een zwaar Zwift ritje met mijn Flux 2. Wist eerst niet waarom het zo moeizaam ging.
Wat bleek: Ik had sinds september mijn banden niet meer opgepompt. Zat nog maar 3,6 bar in. :X Gelijk ff 8 bar in gepompt. Hopelijk gaat volgende ritje makkelijker B)

[ Voor 3% gewijzigd door Cis op 27-11-2019 18:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:15
Cis schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:34:
Pff. Had net even een zwaar Zwift ritje met mijn Flux 2. Wist eerst niet waarom het zo moeizaam ging.
Wat bleek: Ik had sinds september mijn banden niet meer opgepompt. Zat nog maar 3,6 bar in. :X Gelijk ff 8 bar in gepompt. Hopelijk gaat volgende ritje makkelijker B)
Flux 2 is direct drive, je zult met een beter excuus moeten komen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cis

Cis

J-M-T schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:38:
[...]

Flux 2 is direct drive, je zult met een beter excuus moeten komen. ;)
Yeah right. Dan ga je me zeker ook vertellen dat ik geen helm op hoef als ik Zwift?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Noxa schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:55:
[...]

Heb je daar een linkje of fotootje van? Ik geloof er namelijk niks van. De hele wereld zet zijn (peper) dure Carbon racer op de Tacx. Als ze dan bij bosjes zouden sneuvelen zou Tacx binnen de kortste keren op kunnen doeken.

Zo’n carbon frame is echt super sterk. Met de juiste bevestigingsmateriaal en stabiele ondergrond gaat je niks gebeuren. Ik zet zowel mijn racer als de tt fiets zonder een centje pijn op de tacx. Nooit een minuut zorgen gemaakt over evt. Schade.
De comments hierboven bevestigen dat ik niet de enige ben met twijfels. Met een beetje gewenning aan op de trainer rijden denk ik dat het ook wel meevalt. Wanneer je sprint of uit het zadel komt een beetje opletten dat je niet heen en weer aan je fiets loopt te sjorren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
ik betwijfel of de krachten op een trainer zo anders zijn dan op de weg. Een trainer staat nooit helemaal vast en wanneer je IRL een beetje hard door een bocht gaat komen er ook behoorlijke dwars krachten op de achterbrug. Het is meer de angst dat het mis gaat. Persoonlijk denk ik dat de fiets binnen minder te lijden heeft dan buiten.
Amerikanen van Specialized die zich indekken zegt heel weinig over daadwerkelijk gevaren. Het zou me niet verbazen dat ze zelfs adviseren de fiets helemaal niet te gebruiken zodat 'ie niet per ongeluk stuk gaat 😜
Pagina: 1 ... 21 ... 158 Laatste