Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:26
haha ik heb hem op 100% omdat ik klimmen niet fijn vind. Eerste winter had ik hem onbewust op 50% en dacht dat ik door Zwift leerde klimmen. Dat viel in het voorjaar extreem tegen toen ik in Limburg een heuveltje op reed dus nu lat ik hem maar lekker op 100% zodat ik met mijn afkeer van klimmen om leer gaan :) .

20TB+

• BartNL
Ypuh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:16:
[...]Hoe doe je dat? Ik heb ook zo'n Withings weegschaal, waarmee synchroniseer je hem dan om deze gegevens op Zwift te krijgen? Ik sync nu alleen met die Health Mate app van Withings.
zie link in antwoord van jspr :)

20TB+

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:10
Okee, laat ik deze even delen. Ik heb gister geprobeerd mijn road installatie te koppelen aan d'n PC voor wat Zwiftplezier. Ik had nog een BT4.0 dongle liggen, en al mijn censoren zijn compatibel dus....

Maar, neen. Mijn 4iiii Precision powermeter - toch centraal in zo'n opstelling - blijkt, ondanks alle BLE symbolen, niet compatible met BLE. Mijn contact met de fabrikant:
(…)

I am stuck here. I bought a 4iiii precision (left crank) earlier this year, and connected it to your app, as well as my Elemnt Bolt.

Today, I tried to connect it to my computer through a Bluetooth connection, and I am prompted to give a PIN. I don't remember ever setting one, and there is zero information on all that on the internet.

I'm stuck. Please help.

(…)
En hun reactie:
(…)

Thank you for reaching out.

Our powermeters will not connect directly to your computer. The BLE protocol used for our powermeters (and most fitness sensors) is different than the Bluetooth protocol of a computer. The only way to get it to work with a computer is with an ANT+ dongle orusing our Viiiiva heart rate monitor as an ANT+ to Bluetooth bridge.

Please let me know if you have any further questions.

(…)
En daar baal ik best van. Ik kan niet spreken over andere merken, maar dit lijkt me wel een puntje van aandacht voor de liefhebbers.

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 21:58
@Helixes Vreemd. Mijn Quarq's maken volgens mij ook gebruik van het BLE protocol en kunnen wel gewoon rechtstreeks met Bluetooth verbinden op mijn oude MacBook.

Ik gebruik overigens gewoon een ANT+ dongle ook al ondersteunen mijn trainer, HRM en PM allen Bluetooth.

• Helixes
@Ypuh: Ja, ik vind het ook een raar verhaal. Al mijn Wahoo telemetriesensoren werken gewoon perfect op BLE, geen enkel probleem. Het lijkt mij een beetje een slinkse manier om hartslagmeters te verkopen, maar wat weet ik er van?

Anyway, ik kon nergens op internet informatie vinden over die situatie, dus ik dacht dat het wellicht de moeite waard was dan in ieder geval de eerste zijn.

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Mijn 4iiii werkt zonder problemen via de bluetooth op mijn laptop (via de TrainerRoad app). Zelfde geldt voor de Kickr Core en mijn TickR hartslagmeter.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11:08
Is het niet zo dat je in de 4iiii een optie heby voor verzenden van seperate data via bluetooth?

Maar heb je ook trainer met powermeter? Want als je die bijvoorbeeld aan wil sturen (power voor blokken bijv) via zwift moet je volgens mij niet je losse powermeter gaan verbinden.. of zie ik dat verkeerd?

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

CuttingStorm schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:39:
Is het niet zo dat je in de 4iiii een optie heby voor verzenden van seperate data via bluetooth?

Maar heb je ook trainer met powermeter? Want als je die bijvoorbeeld aan wil sturen (power voor blokken bijv) via zwift moet je volgens mij niet je losse powermeter gaan verbinden.. of zie ik dat verkeerd?
Ik weet niet precies hoe dat in Zwift zit maar bijvoorbeeld in de TrainerRoad app kan je powermatch aanzetten. Dan gebruikt hij je 4iiii om je trainer aan te sturen. Ik neem aan dat er Zwift ook zoiets zit.

Herinneren me wel dat je in de 4iiii app een setting moet aanzetten zodat 3rd party apps gebruik mogen maken van die data. Ben nu niet bij mijn fiets dus weet niet meer precies de naam. Dat moet wel aan staan wil je er fatsoenlijk mee verbinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• CuttingStorm
Die setting bedoel ik ook @Phydomir :) over uurtje zit ik op de trainer en kan ik t eens checken al gebruik ik iPad met ANT kan even kijken of ik kan forceren

• renemax
  • Laatst online: 12-11 13:16
Zwift op mijn wahoo kickr core is ideaal!
Als kersverse vader is het een prima methode om mijn fietsconditie op peil te houden.

• Rhain
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:46
Heb net een abo op Zwift. Maar over een maand ofzo wil ik misschien een ander programma proberen. Ik zag BigRingVR al voorbij komen. Lijkt me leuk om alle bekende klimmen te doen. Een vriend van mij kwam ook nog met Fulgaz aanzetten (maar had geen eigen ervaring ermee). Iemand ervaring in BigRingVR vs Fulgaz? Uiteraard heb ik al een paar YouTube filmpjes gekeken, maar ben meer benieuwd of er iemand van jullie ervaring mee heeft.

Rhain wijzigde deze reactie 08-10-2019 17:50 (4%)

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:47
jspr schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:26:
[...]

Weet je het zeker? Ik heb nog nooit zo hard gezweet dan op wanneer ik binnen een goede harde sessie doe. Ik zit er zelfs aan te denken een 2e ventilator te halen....
Vanuit de zolder maar de garage, waar de tacx staat :).

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:42

jspr

Bianchi Aria

maar nog steeds is een beetje wind wel lekker :-)

Strava

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-11 21:06
Heb ondertussen de eerste 200km weggetrapt op de kickr core icm zwift. Echt een hele verbetering en super handig, ik klim graag en zou volgend jaar met alpe d'Huzes mee willen doen dus is het voor mij een ideale manier om wat hoogtemeters te kunnen maken.

Vanmiddag op de fiets gesprongen voor de "three sisters" route, pittig rondje met bijna 900hm op 48km en het stuk van bovenop de epic KOM tot aan de radio tower met ruim 1km lang 14% omhoog was echt zwaar, maar wel leuk om zoiets in je eigen paincave te kunnen doen.

Nu draait alles soepel en werkt alles prima, maar ik heb een hoop geluid van mijn drive train. Ketting is compleet ontvet en gewaxt, klein beetje wax op de cassette maar na 200km inslijten maakt hij nog veel geluid. Schakel met di2 dus met de micro adjust geprobeerd om het te verstellen maar ook dit hielp niet, iemand een idee of dit normaal is?

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

@saikolwelke ketting heb je erop liggen? Sommige Shimano kettingen zijn directioneel en moet je monteren met het opschrift naar de buitenkant. (Hoewel ik zo uit mijn hoofd niet weet of dit ook voor qq speed van toepassing is)

(En check ook hoe je ketting langs je derailleur loopt, de meeste van ons hebben vast wel eens de fout gemaakt de ketting langs de verkeerde kant van het nokje te laten lopen... Ik wel iig)

• saikol
Prulleman schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:20:
@saikolwelke ketting heb je erop liggen? Sommige Shimano kettingen zijn directioneel en moet je monteren met het opschrift naar de buitenkant. (Hoewel ik zo uit mijn hoofd niet weet of dit ook voor qq speed van toepassing is)

(En check ook hoe je ketting langs je derailleur loopt, de meeste van ons hebben vast wel eens de fout gemaakt de ketting langs de verkeerde kant van het nokje te laten lopen... Ik wel iig)
Het is geen nieuwe ketting, zodra ik mijn achterwiel in de fiets zet is het allemaal stil en soepel, het is echt alleen maar op de trainer

• Ypuh
Ketting maakt altijd veel geluid, alleen buiten en met rijwind hoor je het nauwelijks.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14-11 22:47
Juiste spacers voor je cassette gebruikt?

• Dwarlor
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 06-11 07:13
saikol schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:35:
[...]

Het is geen nieuwe ketting, zodra ik mijn achterwiel in de fiets zet is het allemaal stil en soepel, het is echt alleen maar op de trainer
Wellicht wel een nieuwe cassette op de trainer met een "oude" ketting? Die combinatie kan ook nogal eens wat geluid veroorzaken.

• BartNL
Rhain schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:49:
Heb net een abo op Zwift. Maar over een maand ofzo wil ik misschien een ander programma proberen. Ik zag BigRingVR al voorbij komen. Lijkt me leuk om alle bekende klimmen te doen. Een vriend van mij kwam ook nog met Fulgaz aanzetten (maar had geen eigen ervaring ermee). Iemand ervaring in BigRingVR vs Fulgaz? Uiteraard heb ik al een paar YouTube filmpjes gekeken, maar ben meer benieuwd of er iemand van jullie ervaring mee heeft.
zowel op Zwift als BigRingVR abonnement en voor de afwisseling prima aanvulling op elkaar. Zwift vooral groepsritten (momenteel Pack en TeamNL) en BigRingVR om bekende klassiekers (en vooral bekende beklimmingen) te rijden. In Zwift kun je alleen Alpe d'Huez redelijk realistisch narijden terwijl er in BigRingVR honderden bekende en minder bekende routes na te rijden zijn.

20TB+

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 14:51
Gisteren toch maar binnen gaan rijden omdat mijn vrouw er niet van houdt als ik in het donker ga rijden... Maar zwift zwengel ik in november pas aan, een mijn oktober trial was alweer op. Dus toch maar even tacx training geprobeerd. Allemaal heel leuk tot de eerste heuvel, en je erachter komt dat de difficulty op 100% staat. Wel lekker buffelen, maar da's toch echt ff andere koek dan de standaard 50% die ze in zwift hanteren. En inderdaad, je gear heeft het zwaar met 100%. Je schakelt je rot, ik denk nog meer dan in het echt omdat je niet goed kunt inschatten wat eraan komt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava profile

• renemax
Die difficulty setting is toch meer bedoeld hoe realistisch de klim is? Als jij 260watt de alpe du zwift op trapt op het meest easy niveau of 260watt op het meeste harde dan is je tijd het zelfde.

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

renemax schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 06:38:
Die difficulty setting is toch meer bedoeld hoe realistisch de klim is? Als jij 260watt de alpe du zwift op trapt op het meest easy niveau of 260watt op het meeste harde dan is je tijd het zelfde.
Zo begrijp ik het ook. Al zal het voor het gevoel natuurlijk wel heel anders zijn of hij 7% of 14% simuleert.

• juhet
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:20
Gisteren de Elite Suito ontvangen van vanbon-sport. Het heeft geduurd voordat er voorraad was, maar goed. Ik vond het uiteindelijk toch wel spannend omdat er nog weinig over deze trainer bekend is. Er zijn een aantal mensen die een wiebelend vliegwiel hebben en enorme power-afwijkingen. Dat is bij allemaal niet het geval. Het vliegwiel heeft misschien een minieme afwijking, maar daar merk ik niks van tijdens het fietsen. De wattages in Zwift lijken volgens mij prima. Ik heb geen powermeter, maar op gevoel lijkt het gewoon goed.
Opgelucht dus!
En nu dan ook maar serieus aan de bak. Mijn conditie kan wel een boost gebruiken.. :-)

strava - Volg mijn challenge!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

goed om te horen dat er toch nog goede suito's uitgeleverd worden.. alhoewel ik steeds meer naar de kickr core neig..

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-11 22:51
Ik snap niet waarom je met minder dan 100% difficulty zou rijden. Het idee is toch om een training te simuleren die lijkt op de werkelijkheid. Alles minder dan 100% is jezelf voor de gek houden. Dan valt en Alpe d'huez toch vies tegen als je hem in het echt op moet.

Veel schakelen lijkt me ook geen probleem, daar is het wel op gemaakt.

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Exact mijn idee!

Strava

• Helixes
Phydomir schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:11:
Mijn 4iiii werkt zonder problemen via de bluetooth op mijn laptop (via de TrainerRoad app). Zelfde geldt voor de Kickr Core en mijn TickR hartslagmeter.
That's….. weird. Ze zeggen zelf dus dat dit niet kan :p
CuttingStorm schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:39:
Jazeker wel. Maar mijn Tacx Cycleforce Basic heeft geen directe connectiviteit met enige PC :p

En nee, sorry. Ik ga niet nog etterlijke honderden euro's investeren in een nieuwe opstelling wanneer ik alle basiscomponenten heb om op Zwift bezig te gaan. Ik heb een ANT+ dongle besteld om dit probleem op te lossen. Ik ben niet ontevreden over mn huidige opstelling.

• Ypuh
Tjebakka schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:25:
[...]

Dat had ik in het begin ook, maar nu ik een maandje op de trainer fiets is dat al heel anders geworden. Daar moet je m.i. echt aan wennen.
Inmiddels zo'n 4 weken verder en de statische houding is al een stuk comfortabeler. Geen gekke pijntjes tijdens het fietsen, al durf ik nog niet helemaal 100% te gaan op de trainer (blijf toch een beetje de knieeen en hamstrings voelen).

Afgelopen weekend ook 2x op de racer buiten gezeten en dan merk je ook weer hoeveel fijner dat is en dat je je daardoor ook sterker voelt.

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14-11 20:22
Mistraller schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:58:
Gisteren toch maar binnen gaan rijden omdat mijn vrouw er niet van houdt als ik in het donker ga rijden... Maar zwift zwengel ik in november pas aan, een mijn oktober trial was alweer op. Dus toch maar even tacx training geprobeerd. Allemaal heel leuk tot de eerste heuvel, en je erachter komt dat de difficulty op 100% staat. Wel lekker buffelen, maar da's toch echt ff andere koek dan de standaard 50% die ze in zwift hanteren. En inderdaad, je gear heeft het zwaar met 100%. Je schakelt je rot, ik denk nog meer dan in het echt omdat je niet goed kunt inschatten wat eraan komt.
Soms zie ik gewoon niet goed of het omhoog of omlaag gaat, daar mogen ze nog wel wat aan werken.
Dat schakelen is dan inderdaad wel een uitdaging met Zwift. Je bent dan meestal net te laat.

• renemax
Phydomir schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:19:
[...]

Zo begrijp ik het ook. Al zal het voor het gevoel natuurlijk wel heel anders zijn of hij 7% of 14% simuleert.
Check YouTube: Zwift Trainer Difficulty: Faster Climbing on Zwift? // 350W Lama Lab...

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:52

• BartNL
Noxa schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:02:
Ik snap niet waarom je met minder dan 100% difficulty zou rijden. Het idee is toch om een training te simuleren die lijkt op de werkelijkheid. Alles minder dan 100% is jezelf voor de gek houden. Dan valt en Alpe d'huez toch vies tegen als je hem in het echt op moet.

dat is ook zo. Goede reden zou kunnen zijn dat je geen klein genoeg verzet op je fietstrainer hebt. Door de difficulty lager te zetten simuleer je een lichter verzet.
Andere reden (en ik denk ook de reden waarom Zwift dit default doet) kan zijn dat je fietstrainer alleen bij hogere trapfrequentie voldoende weerstand kan simuleren. Dit was zeker in het verleden een gangbare beperking.

20TB+

• CuttingStorm
YouTube: Zwift Trainer Difficulty - Does Climbing at 100% Make You Climb Faster?

Kijk deze er gelijk achteraan. Heerlijk ook dat onbegrip naar elkaar in de discussie.. maar hij heeft gelijk, 10% moet voelen als 10% en je moet ervoor werken als je geen versnelling over hebt. Mooi om te zien hoe veel moeite grinden kost trouwens

CuttingStorm wijzigde deze reactie 09-10-2019 14:15 (17%)

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:59
BartNL schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

dat is ook zo. Goede reden zou kunnen zijn dat je geen klein genoeg verzet op je fietstrainer hebt. Door de difficulty lager te zetten simuleer je een lichter verzet.
Andere reden (en ik denk ook de reden waarom Zwift dit default doet) kan zijn dat je fietstrainer alleen bij hogere trapfrequentie voldoende weerstand kan simuleren. Dit was zeker in het verleden een gangbare beperking.
Volgens mij klopt dat niet helemaal. De meeste trainers kunnen bij een hoog toerental een hogere weerstand simuleren. Wat je trapfrequentie is hangt af van welke versnelling je kiest. Je trainer "ziet" daar natuurlijk niets van.

• BartNL
nu ik het teruglees heb je inderdaad gelijk, het tweede deel m.b.t. de trapfrequentie klopt zelfs helemaal niet 🤐. Het is wel zo dat je met een beperkte trainer met lagere difficulty bij steilere klim nog steeds een varierende weerstand hebt en niet dat alles boven de 7% gelijk voelt en dat je alleen maar langzamer gaat.

BartNL wijzigde deze reactie 09-10-2019 14:41 (65%)

20TB+

• renemax
CuttingStorm schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

YouTube: Zwift Trainer Difficulty - Does Climbing at 100% Make You Climb Faster?

Kijk deze er gelijk achteraan. Heerlijk ook dat onbegrip naar elkaar in de discussie.. maar hij heeft gelijk, 10% moet voelen als 10% en je moet ervoor werken als je geen versnelling over hebt. Mooi om te zien hoe veel moeite grinden kost trouwens
Haha dit filmpje kende ik niet, mooi om te zien idd. Ik ben het er ook mee eens, gewoon 100% difficulty. Een 10% klim doe je niet op het buitenbladje, dat is gewoon binnenblad met een laag RPM.

Ik zwift (train) voor mijzelf, dus maakt mij niet uit wat de anderen doen. Maar ik kan begrijpen dat bij een race het oneerlijk is. 300 watt met 90 rpm is langer vol te houden dan 300 watt met 60 rpm idd. Klopt wel ja.

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:18
Dat laatste is natuurlijk gewoon een gearings issue en heeft niks met Trainer Difficulty te maken.

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:15

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Michaelg schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:57:
Dat laatste is natuurlijk gewoon een gearings issue en heeft niks met Trainer Difficulty te maken.
Down hill gaat dat niet op! ;)

If it aint fixed, it's broken.

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 12:07
Iemand een betere optie voor een tafeltje dan deze optie ?

Nee, ik ga geen 270$ voor een Wahoo tafeltje betalen. 8)7

Maar ik kan het mis hebben

• Gurby
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:05
havana schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:04:

Ik heb sinds kort deze...eeuhm, op de Wahoo geïnspireerde tafel, nadat iemand anders die hier of op het fiets.nl forum had getipt. Voldoet prima, en heeft alle handigheidjes aan boord!

• renemax
Ik maak gebruik van een ipad en een ipad-houder met flexibele draad van 8 euro op ali :) https://nl.aliexpress.com...01602_,searchweb201603_53

• Ruggero
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10-11 17:43
Ik maak gebruik van een bladmuziek houder. Werkt ook top. Zowel voor laptop als voor iPad.

https://www.thomann.de/nl...tJ5ykv6Tjfr0aAlBhEALw_wcB

• ZieMaar!
renemax schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:23:
Ik maak gebruik van een ipad en een ipad-houder met flexibele draad van 8 euro op ali :) https://nl.aliexpress.com...01602_,searchweb201603_53
Ik zet nu mijn laptop in de garage omdat je op veel plekken leest dat verschillende BT apparaten (trainer, HR, cadans) niet lekker werkt soms. Maar dat werkt dus wel? Misschien moet ik btw gewoon ff proberen, maar misschien zijn hier wat ervaringen (met Zwift en Flux S).

Ik wil eigenlijk niet de ant+ adapter gebruiken met mijn ipad maar em aan de lader hangen...

• renemax
ZieMaar! schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:56:
[...]

Ik zet nu mijn laptop in de garage omdat je op veel plekken leest dat verschillende BT apparaten (trainer, HR, cadans) niet lekker werkt soms. Maar dat werkt dus wel? Misschien moet ik btw gewoon ff proberen, maar misschien zijn hier wat ervaringen (met Zwift en Flux S).

Ik wil eigenlijk niet de ant+ adapter gebruiken met mijn ipad maar em aan de lader hangen...
Werkt perfect. Na zo'n uur fietsen verliest de ipad zo'n 10% batterij.
Verder geen adapters nodig. Wahoo tickr sluit gelijk aan op ipad en de wahoo kickr core ook.
Zat eerst te kijken naar een simpel pc-tje, maar dan heb je best wat nodig. Daarbij staat de trainer bij mij in het tuinhuisje, weet niet of het goed is voor een pc als hij elk seizoen meemaakt :)
Een tv of computer scherm moet dan ook weer op een blad of iets dergelijks staan, kost ook weer geld.

Enige dingetje is, is dat ik een ipad air 1e generatie heb. GFX zijn niet top :)

• ZieMaar!
Tnx @renemax ik ga het vanavond denk ik gewoon eens proberen. Ik heb ook nog een ipad air 1, maar op zich interesseert met de kwaliteit van de graphic niet heel erg (en met de wat oudere laptop was dat ook niet top).

Volgens mij is sowieso de beste optie als je dingen gaat aanschaffen een Apple tv plus tv, al zit je dan volgens mij wel met max 2 BT verbindingen, al kan je dat volgens mij dan ook wel weer fixen via de Companion app. Maar om nou een tv in de garage op te hangen...

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:07
renemax schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:00:
[...]

Werkt perfect. Na zo'n uur fietsen verliest de ipad zo'n 10% batterij.
Verder geen adapters nodig. Wahoo tickr sluit gelijk aan op ipad en de wahoo kickr core ook.
Zat eerst te kijken naar een simpel pc-tje, maar dan heb je best wat nodig. Daarbij staat de trainer bij mij in het tuinhuisje, weet niet of het goed is voor een pc als hij elk seizoen meemaakt :)
Een tv of computer scherm moet dan ook weer op een blad of iets dergelijks staan, kost ook weer geld.

Enige dingetje is, is dat ik een ipad air 1e generatie heb. GFX zijn niet top :)
Gaat jouw ipad slechts 10% omlaag in een uur fietsen?

Die van mij ongeveer 1% per minuut, zelfde setting als jij met 2 BT-verbindingen

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-11 21:54

Lijkt mij een mooi, stabiel houten tafeltje!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Als je het hebt over "overpriced" ... gaat helemaal nergems over 8)7

Strava

• Ypuh

Ik heb de LifeLine trainer table van CRC/Wiggle. Een exacte kopie als die van Wahoo en ben er zeer content mee.

https://www.chainreaction...to-lifeline/rp-prod171892

Prijs was iets van 80e met de welkomstkorting.

• Deo_Volente
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 21:19

Ik ben ook met een paincave bezig, het idee voor de vaste plek is mijn telefoon (pixel 2XL) te gebruiken met een oude monitor voor zwift en een oude tel voor companion. Daarnaast ben ik van plan ook om buiten onder het afdakje te gaan trappen icm een laptop: daar heb ik deze week deze laptophouder van Thomann besteld voor $22,40 , die ik in mijn paincave als tafeltje hoop te gaan gebruiken. Uit de reviews lees je dat dit niet de ferrari onder de laptopstands is, maar ik hoop voldoende voor wat klein grut.

• ST10©DE
  • Laatst online: 12:10

ST10©DE

Dus.............

Ik heb op het moment een Tacx T2270 i-Flow te leen. Maar ik krijg de software maar niet aan de praat.

Hij blijft hangen op:

De tip om de driver te verwijderen en opnieuw te installeren heb ik al geprobeerd en werkt niet. Weet iemand hoe ik het wel aan de praat krijg?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• renemax
Blik1984 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:18:
[...]

Gaat jouw ipad slechts 10% omlaag in een uur fietsen?

Die van mij ongeveer 1% per minuut, zelfde setting als jij met 2 BT-verbindingen
Ja mijn iPhone 7+ gaat wel vrij snel, maar de ipad air houdt het echt goed vol!

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:07

Muziekstandaard misschien een idee? Wel minder stabiel maar stuk goedkoper

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:00

coelho

VanTheManFan

renemax schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:46:
[...]

Ja mijn iPhone 7+ gaat wel vrij snel, maar de ipad air houdt het echt goed vol!
Mijn set up is met een laptop met bluetooth voor Zwift. Hangt doorlopend aan de draad want de batterij is al even dood. iPhone 8 met Zwift Companion voor de connectie. Kickr Core en Wahoo Candans sensor worden altijd direct herkend. Voor de Tickr moet ik even de bluetooth van mijn telefoon uit en weer aan zetten. Waarom weet niemand, maar het werkt. Telefoon loopt zo'n 12-15% per uur leeg, afhankelijk van scherm felheid, want met Companion blijft het de hele tijd aan.

Tot slot nog een iPad ernaast voor live sport of Netflix, maar die telt verder niet mee in het aantal connecties.

Overigens sta ik op de logeerkamer, mijn voorwiel zo'n 10cm van de dressoirkast af. Perfecte hoogte voor alle schermen en dus hier geen extra tafels nodig.

coelho wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:52 (9%)

• jspr

jspr

Bianchi Aria

coelho schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:51:
[...]
Voor de Tickr moet ik even de bluetooth van mijn telefoon uit en weer aan zetten. Waarom weet niemand,
Inmiddels lig ik in de clinch met Wahoo m.b.t. een falende Tickr. Eerst waren het de contact punten die loskwamen van de band. Onder garantie vervangen en binnen 5 maanden hetzelfde probleem. Nu valt de Tickr ook steeds weg en ik wordt er echt gek van.

Strava

• havana
Ik heb dat houten geval van Bol.com besteld. Eens kijken of dat wat is, voor dat geld kun je er geen buil aan vallen. Misschien hang ik er nog een fan in.

Ik vind deze nog wel wat uitstraling hebben, i.t.t. al die plastic-fantastic dingen.

havana wijzigde deze reactie 10-10-2019 16:25 (35%)

• BartNL
nadeel lijkt mij dat door de dwarsbalk je voorwiel niet onder de tafel kan en je er wat verder af zit. Maar valt hopelijk mee :)

20TB+

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 14:51
Noxa schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:02:

Als je een difficulty lager instelt dan duurt je klim ook gewoon evenredig langer. De hoeveelheid watts die nodig zijn om boven te komen zijn uiteindelijk gelijk.
Ik rij met een wheel-on trainer en heel zware weerstand rijdt niet zo lekker. Bovendien vind ik het vele schakelen in een wisselend terrein niet fijn.
Als je traint om IRL te gaan klimmen dan is 100% difficulty zeker aan te raden! Ik ben echter een "flat-rider" dus de enige keer dat ik aan het klimmen ben, is in zwift.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava profile

• Michaelg
Evenredig langer ? De snelheid bij gelijk aantal watts is exact hetzelfde. Dus je doet er even lang over. Enige verschil is het gevoel op de benen. Trap maar eens 300 watt vlak of 300 watt tegen een bult op. Gevoel in de benen is enorm anders (constante stress op de benen ipv momentum ). En dat is precies datgene wat je instelt met de difficulty.

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik merk dat het binnen rijden langzaam verbeteringen met zich mee brengt.
Gisteren (na het eten nog wel) een rondje gereden en 2 min. van mijn tijd op de epic kom afgereden.

Strava

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:09

racoon

mooowwww

ik ga binnenkort een spinningbike kopen, iemand ervaring met een app die ik hiervoor kan gebruiken, ik ken alleen kinomap en iconsole+, wat ik zoek is een app die aangeeft wanneer je je weerstand moet aanpassen en ook kan aangeven dat je moet gaan staan op de fiets en dat soort zaken.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Ypuh
jspr schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:55:
Gisteren (na het eten nog wel) een rondje gereden en 2 min. van mijn tijd op de epic kom afgereden.
Het is ook gelukt om mijn Withings aan Zwift te koppelen. Easy peasy met de Companion app (y)

• Ma®tin
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:48
M.b.t. trainer difficulty, de hoeveelheid benodigde energie om een bepaalde afstand af te leggen is altijd gelijk, ongeacht de trainer difficulty instelling.

Hier een mooie uitleg, YouTube: Zwift Trainer Difficulty: Faster Climbing on Zwift? // 350W Lama Lab...

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Het komt dus neer op persoonlijke voorkeur (als je trainer de % aankan). Voor sommige zal 100% misschien wel makkelijkere zijn. Ik weet dat op de weg ik bult op makkelijker 5min 300w volhoud dan op het vlakke.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-11 17:35
jspr schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:55:
Denk er ook aan dat drafting in Zwift best wel verschil maakt ;-)

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:37

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik ben nu ook aan het rondkijken voor een fietstrainer, en kwam een Tacx Blue Motion fietstrainer T2600 tegen voor een leuk prijsje.
Is deze fietstrainer iets? Let wel voor een starter.

• Proxzor
  • Laatst online: 12-11 23:09
Weet er toevallig iemand wat voor quick release er op de Giant TCR Advanced 2 2019 zit? Ik wil hem later vandaag op de Kickr Core knallen maar ik heb geen idee of het 130mm of 135mm is. Op internet word ik ook niet veel wijzer. Ik weet dat het wielset een Giant PR-2 is, maar ik kan alleen vinden wat er precies gebruikt word bij de duurdere modellen fietsen...

iRP

• havana
TrekDr0p schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:46:
Ik ben nu ook aan het rondkijken voor een fietstrainer, en kwam een Tacx Blue Motion fietstrainer T2600 tegen voor een leuk prijsje.
Op zich een prima ding als je binnen wat wil trappen, maar het is een dumb-trainer en dat is niet te vergelijken met waar we het in dit topic eigenlijk over hebben....

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

havana schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 06:26:
[...]

Op zich een prima ding als je binnen wat wil trappen, maar het is een dumb-trainer en dat is niet te vergelijken met waar we het in dit topic eigenlijk over hebben....
Oke dat wist ik niet aangezien in de TS dit staat.
MrAngry schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:16:
Hardware
Om te beginnen met binnen fietsen heb je naast een fiets (uitzonderingen van volledige fietsvervangende trainers daargelaten) minimaal een trainer nodig. Het budget voor een nieuwe trainer loopt uiteen van zo’n 100 euro voor de meest rudimentaire non-smart trainer tot meerdere duizenden euro's voor een volledige smart binnenfiets en alles daar tussenin. Hieronder staan een aantal keuzes om rekening mee te houden bij de aanschaf:
Maar toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om antwoord te geven.

• eddemans
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-11 22:52
TrekDr0p schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:15:

[...]
Goed dat je het aansnijdt. Nu blijkt dat het introstukje voor mensen die helemaal nog geen materiekennis hebben een beetje verwarrend is. Maar goed, we hebben het over smart trainers. Dat zijn trainers die door middel van een draadloze verbinding met je telefoon/tablet/computer worden gekoppeld zodat apps/software de weerstand van je trainer kunnen bepalen.

De goedkoopste smart trainer van Tacx is de Vortex, die ik zelf ook heb. Let op dat de goedkopere modellen (Satori, Booster) wel spreken over een verbinding met de computer maar dat gaat dan alleen om je trapfrequentie richting je computer, géén beïnvloeding van de weerstand van je trainer. Dat moet je zelf doen met een schakelaar die je op je stuur schroeft.

• ZieMaar!
TrekDr0p schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:46:
Wij hadden hier vorig jaar ook een 'domme' trainer staan, een oude Tacx die wel instelbare weerstand had, maar alleen via het bijgeleverde computertje en alleen met een oude versie van de Tacx software kon je een beetje met extra weerstand fietsen. Mijn vriendin kon zo af en toe de discipline opbrengen om er een half uurtje op te zitten, ik vond dat heel lastig.

Wij hebben nu een smarttrainer, een goede, dus alle software werkt prima, de weerstand gaat goed (en directdrive is fijner dan met zo'n rolband) en we hebben er nu al meer opgezeten dan heel vorig jaar.

Het is wel (flink) duurder en als je goed gedisciplineerd kan trappen dan is een wat dommere trainer prima, maar een 'echte' smarttrainer voegt voor mij veel toe. Maar da's persoonlijk.

• Ypuh
Proxzor schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 04:15:
Weet er toevallig iemand wat voor quick release er op de Giant TCR Advanced 2 2019 zit? Ik wil hem later vandaag op de Kickr Core knallen maar ik heb geen idee of het 130mm of 135mm is. Op internet word ik ook niet veel wijzer. Ik weet dat het wielset een Giant PR-2 is, maar ik kan alleen vinden wat er precies gebruikt word bij de duurdere modellen fietsen...
Racefietsen zijn altijd 130mm. 135mm is voor MTB's en sommige gravelbikes.

• havana
TrekDr0p schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:15:
[...]

[...]

Maar toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om antwoord te geven.
Ik bedoelde het niet kwaad, ik geef alleen wat context :) Dat iemand niet denkt dat alles wat hier besproken wordt dus ook kan met een simpel trainertje van 100 piek.

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

Valt nog steeds onder indoor cycling ;)
Maar over "dumb" trainers valt weinig te melden verder, vandaar dat het hier vooral over smart trainers gaat.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

havana schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:37:
[...]

Ik bedoelde het niet kwaad, ik geef alleen wat context :) Dat iemand niet denkt dat alles wat hier besproken wordt dus ook kan met een simpel trainertje van 100 piek.
Geen probleem, ik legde ook alleen uit dat het niet duidelijk was dat jullie het hier eigenlijk alleen over de smart versies hebben.

En ik ben pas een paar maanden begonnen met fietsen, ivm een gescheurde kruisband, dus wil niet meteen de jackpot betalen voor iets wat ik nog niet ken :)
Maar het is uiteraard wel de bedoeling dat als ik verder ga er ook een smart trainer komt.

@derest ook bedankt voor alle info :)

Ik kan in ieder geval weer even verder en een keuze maken

• BartNL
TrekDr0p schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:32:
[...]Maar het is uiteraard wel de bedoeling dat als ik verder ga er ook een smart trainer komt.
dan zou ik geen geld verspillen aan een domme trainer. Een domme trainer moet je niet kopen om te kijken of een slimme trainer je gaat bevallen ;)

20TB+

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:00

coelho

VanTheManFan

BartNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

dan zou ik geen geld verspillen aan een domme trainer. Een domme trainer moet je niet kopen om te kijken of een slimme trainer je gaat bevallen ;)
Eens. Die domme trainer geeft je hetzelfde gevoel als de oude hometrainer van je oma waar je met een knop een riem aandraaide om het vliegwiel. Een smart trainer verhoogt je weerstand als je op je scherm in Zwift of andere software de weg ziet stijgen. Zie het als het verschil tussen een racespelletje spelen op je mobiel en vervolgens hetzelfde spelletje op een playseat met pedalen, stuur en force feedback. Dan kun je ook niet zeggen dat je de playseat niet wilt omdat het op je telefoon niet bevalt.

Ik snap wel dat je nu voor een wheel on trainer kiest ipv een direct drive. Maar ook daar heb je smart varianten. Kijk eens op marktplaats als je niet direct de kosten van een nieuwe wil hebben. Genoeg mensen die doorschuiven van wheel on naar direct drive, dus daar moet je een mooie deal kunnen sluiten.

• Tjebakka

Tjebakka

Tjebakka schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:10:
Gaaf ding hoor, die Neo 2! Moet alleen m'n derailleur een beetje afstellen aangezien hij niet op het laatste kransje wil. Normaliter rijd ik met 11-25 in Nederland en op de Neo heb ik een 11-30 gemonteerd. Kwestie van b-schroef aandraaien toch?

Gebruiken jullie een andere ketting en casette of alleen een andere cassette? En ervaren jullie de overgang van weg naar trainer als vervelend door het afstellen van oa. derailleur?
Kluus schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:15:
[...]

[...]

Ketting lengte inderdaad even checken, maar als het bovenste wieltje de cassette raakt kan je dat inderdaad afstellen met de b-schroef.
Holkers schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:00:
[...]
@Tjebakka Heb je een steekas? Dan even oppassen dat je het frame wel op het randje zet ipv de as. Scheelt een paar mm, maar zorgt wel voor dat rare schakelen op het laatste kransje #ervaring

Ik heb dezelfde cassette gekocht en die erop gezet, scheelt aanpassen
Holkers schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:09:
[...]
Dan lijkt me dat je ketting te kort is
Ik kon na een dikke maand nog steeds niet op de grootste krans achter schakelen. Aan de andere kant kwam ik overal virtueel omhoog waar ik omhoog wilde, ook in 100% reality.

Maar toch. Het is vervelend als iets niet helemaal naar behoren werkt. Daarom heb ik de fiets op de montagestandaard gezet en de derailleurhanger vervangen. En toen ... schakelde hij ook niet op de 25t die op mijn achterwiel zit :-( .

Daarna nog een keer de H en L schroeven afgesteld en *O* alles werkt nu zoals het hoort. Ook op de 11-30t die op m'n Tacx zit. Ik heb de oude derailleurhanger gecontroleerd en er lijkt niet veel mee aan de hand te zijn. Achteraf gezien heb ik de L-schroef te strak aangedraaid gehad O-) .

• Basfr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-11 20:05
Sinds dit jaar ben ik wat serieuzer gaan fietsen, en dit wil ik in de winter graag binnen blijven doen (i.c.m. zwift). Ben dus op zoek naar een DD trainer, maar kom er na veel lezen niet uit waarom ik juist een Tacx Flux (S) of Kickr core zou moeten pakken.

Als de Tacx Flux T2900 tegenwoordig een lange kooi aan kan (en zo ziet het er wel uit) lijkt dat me de meeste bang for buck (a € 489). Anders wordt het waarschijnlijk de Flux S (€ 599) of Kickr core (€ 799). Geen idee of de Kickr overkill is, of dat ik over 2 jaar toch wil upgraden als ik nu een Flux (S) zou kopen. Vind het een bak geld, dus ik geef het het liefst maar 1x uit :)

Daarnaast: dezelfde cassette als de huidige erop zetten, of gebruikt het merendeel een klimcassette? Klimcassette lijkt me wellicht handig aangezien Zuid-Limburg maar een dik halfuur rijden is.

• Tjebakka

Tjebakka

Basfr schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:37:
Sinds dit jaar ben ik wat serieuzer gaan fietsen, en dit wil ik in de winter graag binnen blijven doen (i.c.m. zwift). Ben dus op zoek naar een DD trainer, maar kom er na veel lezen niet uit waarom ik juist een Tacx Flux (S) of Kickr core zou moeten pakken.

Als de Tacx Flux T2900 tegenwoordig een lange kooi aan kan (en zo ziet het er wel uit) lijkt dat me de meeste bang for buck (a € 489). Anders wordt het waarschijnlijk de Flux S (€ 599) of Kickr core (€ 799). Geen idee of de Kickr overkill is, of dat ik over 2 jaar toch wil upgraden als ik nu een Flux (S) zou kopen. Vind het een bak geld, dus ik geef het het liefst maar 1x uit :)

Daarnaast: dezelfde cassette als de huidige erop zetten, of gebruikt het merendeel een klimcassette? Klimcassette lijkt me wellicht handig aangezien Zuid-Limburg maar een dik halfuur rijden is.
Wat rijd je nu? Ik heb op de weg (omgeving Utrecht/Utrechtse Heuvelrug) 50-34 11-25. Op mijn Tacx zit een 11-30.

• Ypuh
Basfr schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:37:
De 1e Flux (€489) kan geen lange kooi aan, dat kunnen alleen de Flux S (€509-599) en Flux 2 (ca. €720-799). Een Kickr Core (€699-799) zal iets beter zijn dan de Flux S. De Flux 2 ken ik niet maar heeft ook een verbeterde motor ten opzichte van de Flux (S).

Ik vond het prijsverschil van €200 met de Core te groot en ben voor een Flux S gegaan. Tot dusver nog geen spijt van. Bevalt een stuk beter dan de wheel-on Vortex die ik hiervoor had maar om nou te zeggen dat indoor trainen ineens 'leuk' is, is overstated.

• LuPo
  • Laatst online: 14-11 21:54
Ypuh schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:05:
[...]

De 1e Flux (€489) kan geen lange kooi aan, dat kunnen alleen de Flux S (€509-599) en Flux 2 (ca. €720-799). Een Kickr Core (€699-799) zal iets beter zijn dan de Flux S. De Flux 2 ken ik niet maar heeft ook een verbeterde motor ten opzichte van de Flux (S).

Ik vond het prijsverschil van €200 met de Core te groot en ben voor een Flux S gegaan. Tot dusver nog geen spijt van. Bevalt een stuk beter dan de wheel-on Vortex die ik hiervoor had maar om nou te zeggen dat indoor trainen ineens 'leuk' is, is overstated.
Same here. Ik had een wheel-on Tacx Satori waar ik geen klap aan vond + veel trillingen en geluid.

Ik vind indoor trainen met Zwift nu wel écht leuk! :D Ik heb al een mooie wielset (Enve SES 3.4) bij elkaar gespaard met drops (= punten). Ondertussen vanaf het begin bezig met de Mt. Everest challenge zodat ik de Trek Emonda krijg. Erg aanstekelijk spel/trainingsprogramma :*)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

LuPo wijzigde deze reactie 13-10-2019 05:46 (4%)

• Michaelg
De eerste flux is ook aangepast waardoor deze ook lange kooi aan kan. Maar nog wel met hetzelfde binnenwerk als bij de release.

Ik ben uiteindelijk ook voor de flux s gegaan en bevalt goed. Stil, past snel aan in ERG en accuraat (vergeleken met me 4IIII).

• ZieMaar!
Voor mij is het ook de flux s geworden, beste prijs voor wat ik zocht. Ook ik vind het niet zowaar leuk te vinden.

• Basfr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-11 20:05
Tjebakka schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:33:
[...]

Wat rijd je nu? Ik heb op de weg (omgeving Utrecht/Utrechtse Heuvelrug) 50-34 11-25. Op mijn Tacx zit een 11-30.
50-34 11-28.
Michaelg schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:09:
De eerste flux is ook aangepast waardoor deze ook lange kooi aan kan. Maar nog wel met hetzelfde binnenwerk als bij de release.
Thanks, straks ff checken bij Mantel :) kan alleen nergens vinden wat het verschil in het binnenwerk is, gezien de specs hetzelfde lijken.

Neig naar de Flux S, zeker als deze (nog) ergens voor € 509 te krijgen is.

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Is er trouwens geen Tweakers Zwift group ride?
(of ergens waar we onze gebrukersnamen kunnen delen?)

Strava

• ZieMaar!
Ok, gister (en deels vandaag) heb ik met pijn en moeite een utp kabel naar de garage getrokken (door de kruipruimte en tuin). Accespointje opgehangen, en nu overal in de tuin wifi en belangrijker, ook in de garage!

Toch heb ik een probleem. Ik Zwift op een laptop, t/m gisteren via hotspots op onze telefoons. Dat ging bij mij goed, maar bij mijn vriendin verdwenen opeens alle anderen (wijst op een verbindingsprobleem). Ik gag de hotspot maar de schuld. Ik stapte dus net ff op de fiets, laptop op de nieuwe verbinding en gaan met die banaan. Maar na een paar minuten verdween ook iedereen bij mij (en slaat hij je rit niet meer goed op). De wifi is heel sterk, de kabel goed (tenminste, dat denk ik, hij draait nu een extra test), dus verbindigsproblemen kunnen het bijna niet zijn. Ik ga de volgende sessie helemaal bekabeld doen, of probeer de ipad, om daarmee de wifi van de laptop ook uit te sluiten, maar heeft iemand nog andere suggesties?

De laptop is niet heel nieuw, maar draait Zwift op zich nog redelijk soepel.

Aanvulling: imperf heeft 10 minuten gedraaid en geen bitje verloren :s. Kan ergens ook de hoeveelheid verschillende netwerken, alle BT en ant+ etc voor haperingen zorgen? Want dan weet ik iig zeker dat een kabel helpt (ga ik sowieso proberen)...

ZieMaar! wijzigde deze reactie 13-10-2019 14:58 (10%)

• saikol
ZieMaar! schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:51:
Ok, gister (en deels vandaag) heb ik met pijn en moeite een utp kabel naar de garage getrokken (door de kruipruimte en tuin). Accespointje opgehangen, en nu overal in de tuin wifi en belangrijker, ook in de garage!

Toch heb ik een probleem. Ik Zwift op een laptop, t/m gisteren via hotspots op onze telefoons. Dat ging bij mij goed, maar bij mijn vriendin verdwenen opeens alle anderen (wijst op een verbindingsprobleem). Ik gag de hotspot maar de schuld. Ik stapte dus net ff op de fiets, laptop op de nieuwe verbinding en gaan met die banaan. Maar na een paar minuten verdween ook iedereen bij mij (en slaat hij je rit niet meer goed op). De wifi is heel sterk, de kabel goed (tenminste, dat denk ik, hij draait nu een extra test), dus verbindigsproblemen kunnen het bijna niet zijn. Ik ga de volgende sessie helemaal bekabeld doen, of probeer de ipad, om daarmee de wifi van de laptop ook uit te sluiten, maar heeft iemand nog andere suggesties?

De laptop is niet heel nieuw, maar draait Zwift op zich nog redelijk soepel.

Aanvulling: imperf heeft 10 minuten gedraaid en geen bitje verloren :s. Kan ergens ook de hoeveelheid verschillende netwerken, alle BT en ant+ etc voor haperingen zorgen? Want dan weet ik iig zeker dat een kabel helpt (ga ik sowieso proberen)...
Vorige groupride dit probleem ook gehad, maar iedereen had het toen, vanochtend ook 1 keer heel even maar dat kunnen dus ook de servers zijn. Maw is het niet een probleem vanuit zwifts server zijde.

Vandaag weer een lekker rondje getourd met de DiRT lange groupride. 1.5-2.0 w/kg stond er maar ben geëindigd met 2.6W/kg en n km of 72 in net meer dan 2 uur.

Lekker gezweet dus :P

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Mocht er trouwen hier nog iemand een maand TrainerRoad willen proberen dan heb ik een code voor de eerste maand gratis (alleen voor nieuwe leden). Mocht je dat willen, DM me dan even met je voor en achternaam + mailadres en dan kun je het een maand proberen.

*Code vergeven.

Phydomir wijzigde deze reactie 14-10-2019 14:51 (4%)

• Christyverkerk
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-10 13:02
Sinds een week of drie heb ik een Tacx flux in huis. De eerste twee trainingen gingen perfect; vrije rit en een event. Alles met de Samsung S8, bluetooth en dan scherm spiegelen op de televisie. Vervolgens ontstonden er problemen. Diverse malen opnieuw opstarten, etc etc en het werkte weer. Inmiddels zo'n vijf ritten normaal kunnen trainen (workout programma FTP Builder van Zwift). Sinds de laatste twee ritten heb ik mijn telefoon met een HDMI kabel aan de tv verbonden. Dat geeft een veel hogere kwaliteit beeld. Vandaag wilde ik na mijn workout nog mee met een groepje dat een echt rustige hersteltraining zou doen... ik schreef me in, zat startklaar, werd omgeschakeld naar Watopia en k*t, ik zag het al tijdens het warm rijden: ik viel elke keer met mijn voet van het pedaal... De start ging vervolgens weer goed om na 2 minuten rijden volledig stil te vallen.
Waar ligt dit aan? De workout van 54 minuten vanmorgen zonder problemen kunnen doen, uurtje pauze gehouden, opnieuw opstarten en aan een event deelnemen... werkt niet meer.
Kan het zijn dat een event te "zwaar" is? Teveel graphics? Of wordt mijn telefoon te warm? Ik heb gevoeld maar was niet noemenswaardig warm te noemen. Andere bluetooth verbindingen in de omgeving? Het zou knap balen zijn als ik alleen maar workouts Kan doen en niet kan deelnemen aan events (terwijl dat de allereerste rit op de flux wél werkte).

• ZieMaar!
saikol schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:12:
[...]

Vorige groupride dit probleem ook gehad, maar iedereen had het toen, vanochtend ook 1 keer heel even maar dat kunnen dus ook de servers zijn. Maw is het niet een probleem vanuit zwifts server zijde.

..
Dat zou ook nog kunnen, maar dan is 3x in 2 workouts wel wat veel, toch? Ik heb de logfile eens in Zwiftalizer gegooid en ik zie dat de FPS max 10 is in groepsritten...Misschien dat het dus ook wel gewoon aan de laptop ligt, die het niet (goed) meer aan kan...

• racoon

racoon

mooowwww

Gister een heerlijke les rpm gehad van 45 minuten,zit er sterk aan te denken dit thuis ook te gaan doen, echter zoek ik wel een app waarbij ik ook een soort online instructeur heb die aangeeft wat ik moet doen, iemand een idee welke het meest geschikt is?

Ik ken kinomap en iconsole+

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 07-11 11:01
Ik heb een aantal trainingen van Zwift gedaan waarin gewoon vermeld word welke cadans je moet voeren, bedoel je dat?

• racoon

racoon

mooowwww

McMiGHtY schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:09:
Ik heb een aantal trainingen van Zwift gedaan waarin gewoon vermeld word welke cadans je moet voeren, bedoel je dat?
Nee, het liefst zoek ik een app met instructeur die aangeeft of de weerstand hoger\lager moet en wanneer je moet gaan staan\zitten.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:50

Roozzz

Plus ultra

racoon schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:11:
[...]

Nee, het liefst zoek ik een app met instructeur die aangeeft of de weerstand hoger\lager moet en wanneer je moet gaan staan\zitten.
Als je echt een instructeur wilt hebben dan is zover ik weet peloton de enige optie. Zelf nooit geprobeerd, maar ziet er wel uitermate strak uit. Of moet je daar nu ook specifiek "hun" fiets bij aanschaffen? 8)7

• jspr

jspr

Bianchi Aria

racoon schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:11:
[...]

Dat klinkt meer als een spinning klas in de sportschool.

Strava

• racoon

racoon

mooowwww

jspr schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:18:
[...]

Dat klinkt meer als een spinning klas in de sportschool.
Die volg ik al maar wil dit ook thuis gaan doen

• Corpii
  • Nu online

Corpii

Le Tostie

Youtube? Ik meen dat GCN een aantal video's heeft die wel voldoen aan wat jij volgens mij wilt:
YouTube: HIIT Indoor Cycling Workout | 45 Minute VO2 Max Intervals

• racoon

racoon

mooowwww

Corpii schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:26:
Youtube? Ik meen dat GCN een aantal video's heeft die wel voldoen aan wat jij volgens mij wilt:
YouTube: HIIT Indoor Cycling Workout | 45 Minute VO2 Max Intervals
Dat lijkt er wel op, alleen jammer dat dit niet via een app gaat.

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True