ik begrjip je niet helemaal... met ERG mode zou het juist super simpel moeten zijn, (binnen bepaalde grenzen) kan je in erg mode in elke versnelling met elke cadans trappen en de trainer zorgt ervoor dat je hiervoor de ingestelde watts moet leveren. Dus makkelijker kan het eigenlijk niet. Je voorbeeld met 250 wat op de rollers snap ik ook niet.. als je een bepaalde weerstand instelt, is het daadwerkelijke wattage juist erg afhankelijk van je gekozen versnelling..verhto schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:47:
sinds dit weekend rij ik ook op een direct drive (doorvoor ook smarttrainer wheel on) op ZWIFT. Idd een groot verschil!
Heb de indruk dat ik nu meer moet schakelen, daarvoor kon ik gewoon op binnenblad blijven rijden en nam de weerstand van de rol toe...
Nu moet ik schakelen tussen binnen en buitenblad ...
Ik vraag mij ook af of je best de workouts rijdt met ERG MODE OFF? Heb ook een powermeter op fiets...
Is niet zo simpel om de juiste wattages te behouden, daarvoor bleef de rol gewoon gespannen staan op bv 250watt, en had je een rechte lijn op de grafiek
Ik denk dat je ERG mode met name even een paar seconde de tijd moet geven om aan te passen naar hoe je trapt.