Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 18 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45
verhto schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:47:
sinds dit weekend rij ik ook op een direct drive (doorvoor ook smarttrainer wheel on) op ZWIFT. Idd een groot verschil!
Heb de indruk dat ik nu meer moet schakelen, daarvoor kon ik gewoon op binnenblad blijven rijden en nam de weerstand van de rol toe...
Nu moet ik schakelen tussen binnen en buitenblad ...

Ik vraag mij ook af of je best de workouts rijdt met ERG MODE OFF? Heb ook een powermeter op fiets...

Is niet zo simpel om de juiste wattages te behouden, daarvoor bleef de rol gewoon gespannen staan op bv 250watt, en had je een rechte lijn op de grafiek :)
ik begrjip je niet helemaal... met ERG mode zou het juist super simpel moeten zijn, (binnen bepaalde grenzen) kan je in erg mode in elke versnelling met elke cadans trappen en de trainer zorgt ervoor dat je hiervoor de ingestelde watts moet leveren. Dus makkelijker kan het eigenlijk niet. Je voorbeeld met 250 wat op de rollers snap ik ook niet.. als je een bepaalde weerstand instelt, is het daadwerkelijke wattage juist erg afhankelijk van je gekozen versnelling..

Ik denk dat je ERG mode met name even een paar seconde de tijd moet geven om aan te passen naar hoe je trapt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:59
Dwarlor schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:45:
[...]

Hier hetzelfde. Geen geluk met de Android app, maar wel via iOS. Maar dan? Hoe verkrijg je de maand gratis Swift?
Ik heb geen Android, maar met mijn daiy driver iPhone werkt het updaten ook niet, wel via de iPad.

Een account aanmaken is niet voldoende, je moet ook de volledige registratie afronden, daarna krijg je pas je 30d.
coelho schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:38:
[...]

Vorig seizoen reed ik op een Bushido roller en na een redelijke zomer met zo'n 4 uur per week fietsen vandaag de eerste langere rit (2x WK parcours) op mijn Kickr Core. Na de rit ineens de melding dat mijn FTP van 227 naar 260 gegaan was. Die 227 had ik in maart getest net voor ik weer naar buiten ging. Om nou te zeggen dat ik buiten 15% bij gewonnen heb geloof ik ook niet, zou het ook voor een deel het verschil in trainer zijn?
Werd je FTP aangepast na een rit? Moet je hiervoor de FTP test niet opnieuw doen?

[ Voor 41% gewijzigd door RigolleM op 30-09-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12
RigolleM schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:06:

Werd je FTP aangepast na een rit? Moet je hiervoor de FTP test niet opnieuw doen?
Tijdens een reguliere rit (en dus geen geprogrammeerde FTP test) pakt Zwift de beste 20 minuten en berekent je nieuwe FTP door 0,95 x gemiddeld Wattage.

Daar blijkt wat kritiek tegen te zijn, omdat een geprogrammeerde FTP test van 20 minuten begint met een warm up met wattage pieken om de anaerobe component uit je meting te halen. Vraag me niet hoe dat technisch werkt, maar dit is een discussie die op sommige fora gevoerd wordt. Het zou dus kunnen dat de FTP tijdens een rit bepaald te hoog is.

Iets anders, mijn eerste jaar Zwift heb ik alleen willekeurige parcours gereden. Afgelopen winter heb ik met name trainingsprogramma's gevolgd (Build FTP), waarbij je dus volledig in ERG mode rijdt. Ik zou liever een combinatie van dingen doen, dan eens een rit (met klim), dan eens een vermogenstraining en zo af en toe een race of TT. Nu kan ik zelf wel wat aanrommelen, maar ik vind het altijd prettig als daar wat (van buitenaf opgelegde) structuur in zit.

Volgens mij is bovenstaande wat de afgelopen 8 weken Zwift Academy deed, alleen die is gisteren gestopt. Zijn er nog andere training programma's die een variatie aanbieden?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn ervaring is dat een Ramptest makkelijker is dan een FTP test. De resultaten van deze 2 testen komen aardig overeen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 21:24
Dix0r schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:39:
Wat betreft powermeter op mijn crank t.o.v. mijn Kickr snap:
Mijn crank power meter geeft ~ 10 a 15 watt meer dan mijn Kickr snap. :/

Best irritant om te weten dat dit 'verschil' bestaat. Aangezien ik een dedicated fiets heb voor de trainer en hiervoor geen powermeter ga aanschaffen.
Logisch, je crank PM zit veel dichter bij de bron van het vermogen (=je voeten) terwijl de trainer helemaal achteraan zit (=naaf of bij een wheel-on zelfs de band). Op volgorde van nauwkeurigheid heb je pedaal > crankarm > spider > bracket > naaf powermeters. Onderweg verlies je een paar watt d.m.v. frictie/absorptie.

Je kunt stellen dat je drivetrain ongeveer 12w absorbeerd en je beide PM's ieder ongeveer 2% afwijken. Dan kom je op een range van zo'n 8-16w. afwijking in het nadeel van de Core. Dit is er vanuitgaande dat je bij een left-only meting een 50/50 L/R balans hebt. Met 49/51 kun je die afwijking er nog bij op tellen.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als de Core hogere waardes afgeeft dan de 4iii.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:10
De Flux S is binnen. Ff installeren en dan fietsen :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 09:15
Iemand al Sufferfest geprobeerd? Ben benieuwd naar hun trainingsprogramma's ivm Trainerroad.

Sinds de kalender, de outdoor implementatie (alleen voor Garmin), de prijsverhoging voor functies die ik niet kon gebruiken is de liefde voor Trainerroad een beetje over.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:34
Ypuh schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:29:
[...]

Logisch, je crank PM zit veel dichter bij de bron van het vermogen (=je voeten) terwijl de trainer helemaal achteraan zit (=naaf of bij een wheel-on zelfs de band). Op volgorde van nauwkeurigheid heb je pedaal > crankarm > spider > bracket > naaf powermeters. Onderweg verlies je een paar watt d.m.v. frictie/absorptie.

Je kunt stellen dat je drivetrain ongeveer 12w absorbeerd en je beide PM's ieder ongeveer 2% afwijken. Dan kom je op een range van zo'n 8-16w. afwijking in het nadeel van de Core. Dit is er vanuitgaande dat je bij een left-only meting een 50/50 L/R balans hebt. Met 49/51 kun je die afwijking er nog bij op tellen.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als de Core hogere waardes afgeeft dan de 4iii.
Idd, is ook mijn ervaring. Mijn Neo geeft ongeveer 10w minder aan dan m'n 2 Quarqs.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
joint_me schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:04:
Iemand al Sufferfest geprobeerd? Ben benieuwd naar hun trainingsprogramma's ivm Trainerroad.

Sinds de kalender, de outdoor implementatie (alleen voor Garmin), de prijsverhoging voor functies die ik niet kon gebruiken is de liefde voor Trainerroad een beetje over.
Ik ben een weekje onderweg. Heb afgelopen weekend de Full Frontal gedaan.
Filmpjes en trainingen zijn prima, ik vind het alleen wennen dat je voor je schema's weer gebruik moet maken van TrainingPeaks. Dus: kijken in TrainingPeaks wat je moet doen, en dat dan opzetten in de Sufferfest app.
Het verwerken naar TrainingPeaks (resultaten syncen) gaat wel automatisch gelukkig.

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
Eerste ritje met de Tacx Flux S T2900S zit erop. Ik gebruik Zwift. 50km en 400hm. Echt super gaaf! :D

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Na de foto heb ik de trainer in zijn geheel een stuk naar achteren geschoven en het beeldscherm nog veel dichter naar de rand en haaks op het bureau gezet zodat je amper schuin hoeft te kijken, en het bureau een stuk omhoog gedaan (elektrisch verstelbaar bureau). Voor nu prima oplossing tot ik een dedicated hoekje zou kunnen maken in een ander huis. Bijv. op zolder.

Ik ga zo nog ff een ritje maken! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 18:36
Ik zou alleen ff het beschermplastic van het vliegwiel afhalen ;)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:52
LuPo schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:45:
Eerste ritje met de Tacx Flux S T2900S zit erop. Ik gebruik Zwift. 50km en 400hm. Echt super gaaf! :D

Members only:

Na de foto heb ik de trainer in zijn geheel een stuk naar achteren geschoven en het beeldscherm nog veel dichter naar de rand en haaks op het bureau gezet zodat je amper scheef hoeft te kijken, en het bureau een stuk omhoog gedaan (elektrisch verstelbaar bureau). Voor nu prima oplossing tot ik een dedicated hoekje zou kunnen maken in een ander huis. Bijv. op zolder.

He kek matje! Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Noxa schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:08:
[...]

He kek matje! Welke is dat?
Die van 20 euro van de Decathlon zo te zien.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05 16:50

Members only:

Na de foto heb ik de trainer in zijn geheel een stuk naar achteren geschoven en het beeldscherm nog veel dichter naar de rand en haaks op het bureau gezet zodat je amper scheef hoeft te kijken, en het bureau een stuk omhoog gedaan (elektrisch verstelbaar bureau). Voor nu prima oplossing tot ik een dedicated hoekje zou kunnen maken in een ander huis. Bijv. op zolder.

Misschien wel even die sticker van je vliegwiel halen voordat hij eraan vastgesmolten is... Vliegwiel van mijn Flux2 warmt in ieder geval aardig op van een ritje ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Prulleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:22:
[...]

Die van 20 euro van de Decathlon zo te zien.
Klopt, het is die van Decathlon! @Noxa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
LuPo schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:33:
[...]

Klopt, het is die van Decathlon! @Noxa
Ik maar zoeken bij Yoga matjes. Het is een dedicated fiets trainer mat van Decathlon. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 15:07
@LuPo Hoe doet die mat het qua geluidsisolatie?
Wij wonen in klein oud huisje en wil proberen trillingsgeluid zover mogelijk te beperken ook ivm de buurvrouw.

Iemand nog de goude tip? Zag al iets over die wasmachine isolators..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Vandaag 2e hands een rollerbank gekocht van Tacx, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

CuttingStorm schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:59:
Wij wonen in klein oud huisje en wil proberen trillingsgeluid zover mogelijk te beperken ook ivm de buurvrouw.

Geluid is eigenlijk nooit echt het probleem het zijn de vibraties die tot overlast zorgen.
Ik had voor mijn rollers was rubberen matten gekocht die je onder een wasmachine kan doen en dat helpte enigszins, nu met de Tacx Neo heb ik het bijna niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
CuttingStorm schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:59:

Amper geluid en vibraties! Echt een wereld van verschil met de Tacx Satori die ik jaren geleden had en die keihard resoneerde en geluid maakte.

Als er al vibraties zijn dan werkt de mat iig erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Voor mijn moeder wil ik een hometrainer kopen waar ze lekker op kan Zwiften (of iets vergelijkbaars).

Korte blik op internet vind ik alleen van die fietstrainers waar alleen je racefiets op gezet kan worden.

Heeft iemand advies waar ik moet kijken voor een kant en klare hometrainer die 'zwift ready' is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:13

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Requiem19 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:25:
Voor mijn moeder wil ik een hometrainer kopen waar ze lekker op kan Zwiften (of iets vergelijkbaars).

Korte blik op internet vind ik alleen van die fietstrainers waar alleen je racefiets op gezet kan worden.

Heeft iemand advies waar ik moet kijken voor een kant en klare hometrainer die 'zwift ready' is?
Een Tacx Neo Bike (linkje) of deze BKool Smart bike (linkje)

[ Voor 9% gewijzigd door ohno_nl op 01-10-2019 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:25:

Omdat niet alle moeders gelijk zijn.. is het om een beetje in beweging te blijven of is het echt bedoeld als fietstraining?

Bedenk een paar dingen:
- zwift is niet gratis, zo goed als alle alternatieven ook niet, 10-15 euro per maand is heel normaal
- de meeste software heeft een specifieke toegevoegde waarde, maar weliicht wordt je moeder meer happy van netflix ipv trainerroad of zwift (de 2 bekendste en uiteenlopende indoor apps)

de tacx bike die hier net genoemd is, is een heel mooi product, maar behoorlijk prijzig en high end.. als je hier een beetje op gaat zitten trappen dan mis je het doel van de fiets. (als geld geen rol speelt, maakt het niet veel uit natuurlijk...) (edit, die bkool is een stuk betaalbaarder, maar helaas uitverkocht, wel een mooi alternatief aangezien een redelijke direct drive trainer + 2ehands fiets al snel duurder is)

je kan ook een trainer kopen + een 2e hands fiets van marktplaats, fiets hoeft niet in perfecte staat te zijn, slijtage binnen is minimaal als je met een schone drivetrain start.

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 01-10-2019 14:39 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Omdat niet alle moeders gelijk zijn.. is het om een beetje in beweging te blijven of is het echt bedoeld als fietstraining?

Bedenk een paar dingen:
- zwift is niet gratis, zo goed als alle alternatieven ook niet, 10-15 euro per maand is heel normaal
- de meeste software heeft een specifieke toegevoegde waarde, maar weliicht wordt je moeder meer happy van netflix ipv trainerroad of zwift (de 2 bekendste en uiteenlopende indoor apps)

de tacx bike die hier net genoemd is, is een heel mooi product, maar behoorlijk prijzig en high end.. als je hier een beetje op gaat zitten trappen dan mis je het doel van de fiets. (als geld geen rol speelt, maakt het niet veel uit natuurlijk...)

je kan ook een trainer kopen + een 2e hands fiets van marktplaats, fiets hoeft niet in perfecte staat te zijn, slijtage binnen is minimaal als je met een schone drivetrain start.
Is het handiger als ik deze discussie voortzetn in het Indoor cycling topic (wist niet dat dat er was, goede tip hierboven!)?

Maar het is voor mijn moeder (62) vooral om gewoon beetje in beweging te blijven en ook gemotiveerd blijven om in beweging te blijven. Ik had het idee dat het met Zwift wel op een speelse manier gemotiveerd wordt.

De Tacx bike is idd te duur voor wat zij nodig heeft, iets rond de 1000EUR zou beter zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11:23

Crazy D

I think we should take a look.

Requiem19 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Is het handiger als ik deze discussie voortzetn in het Indoor cycling topic (wist niet dat dat er was, goede tip hierboven!)?

Maar het is voor mijn moeder (62) vooral om gewoon beetje in beweging te blijven en ook gemotiveerd blijven om in beweging te blijven. Ik had het idee dat het met Zwift wel op een speelse manier gemotiveerd wordt.

De Tacx bike is idd te duur voor wat zij nodig heeft, iets rond de 1000EUR zou beter zijn...
Mijn vader had ergens een home trainer gehuurd. Dat had een sensor die detecteerde dat hij bewoog, waardoor filmpje op dat apparaat sneller of langzamer ging. Aangezien hij is overleden kan ik niet meer vragen welke dat was, maar wellicht kun je er wat op rondzoeken. Ding was verder heel simpel, voornaamste was dus dat je een ritje kon kiezen (geloof op de iPad dat je die met bluetooth moest linken) en dat de snelheid wel more-or-less aan je trapsnelheid was gelinkt.

Maar misschien is het leuker voor je moeder om een hometrainer te hebben en ondertussen de 5 uur show of hoe dat anno 2019 heet te kijken :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Zwift lijkt me een vrij dure oplossing voor een niet-wielrenner?

Ik heb al moeite om de 20 euro p/m van TrainerRoad te verklaren aan iemand die niet van wielrennen houdt; "Voor dat geld kan je ook gewoon naar de sportschool toch, dan heb je ook niet zo'n dure Tacx nodig". Dat is er dan vanuit gaande dat je al een racefiets hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wat zou je dan aanraden ipv Zwift?

Het moet een beetje speels en toegankelijk zijn, maar wel motiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 19:28

McMiGHtY

- burp -

Ben ik de enige die lekke banden krijgt bij het binnenfietsen?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:27:
Wat zou je dan aanraden ipv Zwift?

Het moet een beetje speels en toegankelijk zijn, maar wel motiveren.
Je zou eens naar Rouvy kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

Phydomir

Dennis

McMiGHtY schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:30:
Op de trainer of als je gewoon rondjes door de woonkamer rijdt? Eens kijken of er geen splinters in het laminaat zitten :+

Maar zonder gein. Wheel on trainer neem ik aan? Dat wordt behoorlijk warm, kan zijn dat je binnenband dat niet fijn vind. Zo snel via google kom ik dan vooral op problemen met een te strak afgestelde trainer.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Denk het wel ja. Net als rondvliegend rubber lijken lekke banden me totaal niet nodig met een wheelon trainer.

Aandachtspunten:
- Zorg voor voldoende druk en hou deze ook constant (bijv. altijd 7 bar als je een rit op de trainer maakt)
- De klemming moet gewoon voldoende zijn, de rol hoeft niet extreem zwaar tegen de band te drukken
- Zorg dat de calibratie klopt, eerst in de Tacx app dat ie in het groene gebied zit tussen de 2 balkjes (hoeft niet precies in de midden, je kunt het om ook iets lichter afstellen)
- Vervolgens de spin down, dit bepaald het 0-punt o.b.v. bovenstaande factoren

Zo lang je alle bovenstaande punten constant houdt is je trainer ook consistent. Als je continue lekke banden of rondvliegen rubber krijgt, dan moet je 1 van de bovenstaande aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 19:28

McMiGHtY

- burp -

Ik heb geen Taxc maar een Elite. Samen met een rode trainerband..
Dacht dat ik het probeem opgelost had middels de rode trainerband..Vanavond maar is kijken hoe makkelijk die er weer af en op gaat..was een redelijk gevecht de vorige keer..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
Lekke banden heb ik hier gelukkig nooit gehad. Wel trainingsbanden waar de scheuren dwars doorheen liepen. Waarschijnlijk te droog gelegen in de zomermaanden.

Wat ik overigens ook doe, is mijn voorwiel voor elke rit een kwartslag doordraaien zodat ik niet continu op hetzelfde stuk steun. Geen idee of het nodig is, maar het voelt beter om de druk wat gelijkmatiger te verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VenkmanNL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 14:41
Dwarlor schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:45:
[...]

Hier hetzelfde. Geen geluk met de Android app, maar wel via iOS. Maar dan? Hoe verkrijg je de maand gratis Swift?
Via wahoo account kreeg ik een mail in mijn inbox met alle codes voor zwift, strava, sufferfest e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
Hier verliep verificatie ook niet vlekkeloos. Heb wahoo support gemaild en kreeg alle codes alsnog toegestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:19
Mijn vrouw onlangs. Biba was gescheurd onder een reparatieplakker, vermoedelijk door de puntbelasting door de rol.
Ik heb overigens een 2e achterwiel bijgekocht waar de (decathlon) trainingsband op ligt, dus ik kan zo heel snel wisselen tussen binnen en buiten rijden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:42
YouTube: ZWIFT Mountain Bike Route and Steering: First Look // Ride-Through

Daarnet even getest, is wel leuk. Daar zit potentie in (dudududu dudu dudududu) :9 !

Je zou enkel nog de sensivity moeten kunnen aanpassen en mocht er een mogelijkheid komen om het op alle parcoursen in te schakelen dan is het echt een nieuwe beleving!
Zou je wel zelf moeten kunnen activeren want een serietje kijken tijdens het Zwiften is dan niet echt meer aan de orde :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Vandaag stopte mijn bluetooth signaal op mijn telefoon (Zwift Companion) toen ik aan het rijden was. Alle metertjes gingen naar 0. Binnen een paar seconden deed het signaal het weer en alles leek te werken. Het enige wat niet meer terug 'up' kwam, was de automatische weerstand in mijn Core. Ik heb de rest van de training uitgereden in een soort van ERG mode, constant hetzelfde tempo/Wattage, waarbij de virtuele snelheid fluctueerde afhankelijk van het stijgingspercentage.
Ik heb dit voorheen ook wel eens op mijn Tacx gehad.

Iemand die dit herkent en weet hoe je in een training alles weer kunt heractiveren? Het enige wat me voorheen hielp was alles uit en weer aan zetten/opnieuw opstarten. Wel balen dat je dan je ritgeschiedenis kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:57
CedricD schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:36:

Daarnet even getest, is wel leuk. Daar zit potentie in (dudududu dudu dudududu) :9 !

Je zou enkel nog de sensivity moeten kunnen aanpassen en mocht er een mogelijkheid komen om het op alle parcoursen in te schakelen dan is het echt een nieuwe beleving!
Zou je wel zelf moeten kunnen activeren want een serietje kijken tijdens het Zwiften is dan niet echt meer aan de orde :P.
Er hoort een sensitivity slider linksonder in je zwift scherm te komen die je aan kunt passen (de game, niet de companion app dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 12:52
CuttingStorm schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:08:
Hier verliep verificatie ook niet vlekkeloos. Heb wahoo support gemaild en kreeg alle codes alsnog toegestuurd.
Uiteindelijk ook maar gemaild en ik kreeg te horen dat de registratie wel gelukt was. Codes inderdaad ontvangen per e-mail. Zwift echter alleen een download link. Volgens de Wahoo website zou er vervolgens na koppelen 30 dagen trial zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dwarlor schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:10:
[...]

Uiteindelijk ook maar gemaild en ik kreeg te horen dat de registratie wel gelukt was. Codes inderdaad ontvangen per e-mail. Zwift echter alleen een download link. Volgens de Wahoo website zou er vervolgens na koppelen 30 dagen trial zijn?
Ik heb via de support uiteindelijk ook de kortingscodes gehad omdat het via de app niet werkt. Ook voor Zwift is dat een code die je kan toevoegen zodat je een maand credit krijgt. Daarnaast codes voor Sufferfest, Trainerroad, Fulgaz en Rouvy. Voor Strava is het wel een link.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlor
Phydomir schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 07:35:
[...]

Ik heb via de support uiteindelijk ook de kortingscodes gehad omdat het via de app niet werkt. Ook voor Zwift is dat een code die je kan toevoegen zodat je een maand credit krijgt. Daarnaast codes voor Sufferfest, Trainerroad, Fulgaz en Rouvy. Voor Strava is het wel een link.
Dank voor de bevestiging. Maar weer gemaild naar Wahoo support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dwarlor schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

Dank voor de bevestiging. Maar weer gemaild naar Wahoo support...
Verre van ideaal dat ze hun Android app niet in orde hebben maar ik ben wel positief over de snelheid van hun support. Heb steeds dezelfde dag nog antwoord van ze gehad. It's something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
CedricD schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:36:

Lijkt me leuk in de afdaling van Alpe du Zwift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
En anders is het einde training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
coelho schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:42:
Vandaag stopte mijn bluetooth signaal op mijn telefoon (Zwift Companion) toen ik aan het rijden was. Alle metertjes gingen naar 0. Binnen een paar seconden deed het signaal het weer en alles leek te werken. Het enige wat niet meer terug 'up' kwam, was de automatische weerstand in mijn Core. Ik heb de rest van de training uitgereden in een soort van ERG mode, constant hetzelfde tempo/Wattage, waarbij de virtuele snelheid fluctueerde afhankelijk van het stijgingspercentage.
Ik heb dit voorheen ook wel eens op mijn Tacx gehad.

Iemand die dit herkent en weet hoe je in een training alles weer kunt heractiveren? Het enige wat me voorheen hielp was alles uit en weer aan zetten/opnieuw opstarten. Wel balen dat je dan je ritgeschiedenis kwijt bent.
Ik had dit van de week ook met mijn Tacx Neo dat de automatische weerstand het even niet deed.
Op dat moment was ik wel even met meerdere apps in de weer.
Ik heb Zwift op mijn laptop draaien, is het niet zo dat de laptop de Tacx aanstuurt via Bluetooth?
Als die verbinding er even niet meer is werkt het natuurlijk dan niet.

ps: Iemand Road feel al werkend op de Neo 2T icm Zwift?
Of komt dit pas in de aankomende firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Op mijn Neo 2 werkt de roadfeel perfect met Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:57
Na de toptips hier ook mn kickr geregistreerd voor de 30 dagen gratis zwift. Gewoon voa de website onder billing kun je de promo code invoeren voor degenen die nog zoekende zijn.

Dinsdag mn eerste echte goede rit van 50km gedaan, normaal ben ik het indoor binnen een kwartier beu maar dit is veel meer entertaining en afwisselender. Een hele verbetering dis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Gisteren iets minder lekker gereden voor m'n gevoel.. op Zwift had ik workout The Wringer gedaan (dwz 2.5 minuut rust, 0.5 minuut hoog aantal watt trappen en dat 10x ofzo).
Klopt het dat de weerstand (en of ERG) dan puur bepaald wordt op basis van workout en helemaal niet meer op basis van de weg (klimmen/dalen)? Dit voelde heel onnatuurlijk aan namelijk. Vooral in het stukje warming up en cooldown en dan heuveltje op heuveltje af. Gemiddeld aantal km/u klopte volgens mij ook helemaal niks meer van.

[ Voor 7% gewijzigd door Rhain op 04-10-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Rhain schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:52:
Gisteren iets minder lekker gereden voor m'n gevoel.. op Zwift had ik workout The Wringer gedaan (dwz 2.5 minuut rust, 0.5 minuut hoog aantal watt trappen en dat 10x ofzo).
Klopt het dat de weerstand (en of ERG) dan puur bepaald wordt op basis van workout en helemaal niet meer op basis van de weg (klimmen/dalen)? Dit voelde heel onnatuurlijk aan namelijk. Vooral in het stukje warming up en cooldown en dan heuveltje op heuveltje af. Gemiddeld aantal km/u klopte volgens mij ook helemaal niks meer van.
Yup. Dat is ook de reden dat ik Zwift niets aan vind. Het doelloos rondje rijden vind ik net iets te saai, en bij workouts matcht hetgene wat je ziet totaal niet met wat je doet (dus kun je net zo goed Netflix opzetten i.p.v. naar een virtueel poppetje kijken). Ik gebruik nu TrainerRoad voor de workouts en 1-2x per maand de trail van Zwift om doelloos een rondje te rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 09-10-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rhain schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:52:
ken de workout niet, maar als ik de beschrijving lees is het volledig FTP based (50% / 205% afwisselend, dus bij een FTP van 300: 150 watt, 610 watt 8)7 ). Dit wordt via ERG aangestuurd en is leading voor de weerstand. de rest is beeldvulling. De warmup/cooldown is ook % FTP based.

En het is ook normaal dat dit soort workouts zwaar zijn, beetje toeren is een stuk makkelijker dan 12x 205% FTP hitten

https://whatsonzwift.com/...hour-to-burn/the-wringer/

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 04-10-2019 10:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@Ypuh & @Prulleman Bedankt voor de toelichting, makes sense. Dan weet ik waar ik voortaan rekening mee kan houden. Afgelopen maandag overigens gewoon free roam gefietst. Al vrij snel reed ik met een Duitser en hadden we er een flink tempo in en gingen we om beurten kop over kop min of meer.
Bij m'n rit op Strava zag ik dat ik met hem gereden had, ook op zijn Strava stond deze rit. Dat vond ik toch ook wel weer wat hebben. Maar snap het volkomen dat als je puur voor workouts traint niet voor Zwift kies.

edit: Oja.. en wat is zwaar.. Bij de pieken moest ik 385w aanhouden voor 30 seconden en dat ging me best goed af. De hele training wel. Tijdens rust momenten moest ik 95w aanhouden. Maar in beide sectoren bleef ik wel heel verdacht allemaal rond die wattages hangen. Bij 1 piek trapte ik echt aanzienlijk meer door dan bij de andere, maar kwam slechts rond de 400w.. :?

[ Voor 26% gewijzigd door Rhain op 04-10-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rhain schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:09:
@Ypuh & @Prulleman Bedankt voor de toelichting, makes sense. Dan weet ik waar ik voortaan rekening mee kan houden. Afgelopen maandag overigens gewoon free roam gefietst. Al vrij snel reed ik met een Duitser en hadden we er een flink tempo in en gingen we om beurten kop over kop min of meer.
Bij m'n rit op Strava zag ik dat ik met hem gereden had, ook op zijn Strava stond deze rit. Dat vond ik toch ook wel weer wat hebben. Maar snap het volkomen dat als je puur voor workouts traint niet voor Zwift kies.

edit: Oja.. en wat is zwaar.. Bij de pieken moest ik 385w aanhouden voor 30 seconden en dat ging me best goed af. De hele training wel. Tijdens rust momenten moest ik 95w aanhouden. Maar in beide sectoren bleef ik wel heel verdacht allemaal rond die wattages hangen. Bij 1 piek trapte ik echt aanzienlijk meer door dan bij de andere, maar kwam slechts rond de 400w.. :?
Heb je wel je best gedaan bij de FTP test? of heeft zwift je FTP misschien gebaseerd op een willekeurige rit? Misschien heb ik het mis hoor, want ik heb geen powermeter en de trainer is ook nog niet besteld (maar moet er deze winter echt van komen :D) maar een workout als deze zou volgens mij echt wel pittig moeten zijn, dus wellicht is je FTP (190) te laag, en daardoort de workout te licht.

ERG mode zorgt ervoor dat je de weerstand gelijk blijft, los van de versnelling en cadans die je trapt. Dus dan werkt het goed. (meestal zit er wel 1-3 seconden vertraging in om de weestand aan te passen). Het kan ook zijn dat power smoothing aan staat en dat het daarom wat vlakker lijkt dat het in werkelijkheid is. Dit is op zich wel prettig volgens mij, want dan ben je zelf en de trainer minder bezig met continu corrigeren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja inderdaad. Het klinkt mij alsof je FTP te laag is ingeschat. Want dit soort workouts zouden echt brutal moeten zijn op het einde.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Oke.. 2 vingers in de neus is ook weer overdreven.. de laatste 2 piekjes waren wel iets zwaarder.
Ik heb de Zwift FTP test afgelopen zaterdag gedaan. Tijdens de warm-up/ramp-up netjes alle voorgeschotelde wattages aangehouden (wellicht zat daar het probleem).. Maar had niet helemaal het gevoel dat ik echt, maar dan ook echt tot t gaatje ben gegaan.. Maar dat is een gevoel dat ik vrijwel altijd na een rit heb. Wellicht over 2 weken nog eens de FTP test opnieuw doen. Was ook enigszins teleurgesteld dat ik in categorie D zit.. of moet je van hoge huizen komen om in C (of A/B) te vallen?

[ Voor 11% gewijzigd door Rhain op 04-10-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Aan het einde van een FTP test moet je van je fiets vallen ;) als je daar niet tot het gaatje gaat, dan zijn de FTP based workouts ook niet tot het gaatje (wat uiteraard wel het doel is)
  • A: 4.0 w/kg FTP or higher
  • B: 3.2 w/kg to 4.0 w/kg FTP
  • C:: 2.5 w/kg to 3.2 w/kg FTP
  • D: Under 2.5 w/kg FTP
met een FTP van 190 val je in D tot ~75KG, daaronder ga je naar C, maar volgende x gewoon beter je best doen bij de test :)

Ik denk dat C voor de meeste wel haalbaar is, B wordt al lastiger

[ Voor 49% gewijzigd door Prulleman op 04-10-2019 10:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat je waardes die worden weergegeven heel erg vlak en stabiel zijn komt doordat trainers standaard de boel heel erg afvlakken. Hierdoor ziet het er allemaal heel strak uit maar in werkelijkheid zit je er misschien steeds 5 onder of boven. Echter is dat voor je workout niet zo interessant. Uit je zelf is het haast onmogelijk om echt vlak constant x watt te trappen.

Ik ben het er ook niet mee eens dat iedere ftp based workout je helemaal tot het gaatje zouden moeten laten gaan. Ze moeten pittig zijn maar niet zo dat je er meerdere dagen van moet herstellen. Al zou 30s op 380w met een ftp van 190 al moeten voelen alsof je behoorlijk diep moet gaan. Laat staan als je daar 6 of meer repeats van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Inderdaad wat Phydomir zegt. Lang niet alle FTP based workouts hoeven tot het gaatje te gaan. Je hebt eigenlijk verschillende workouts, die verschillende doelen proberen te bewerkstelligen. Zo heb ik zelf gisteren een "Threshold" workout gedaan waarbij ik 40 minuten lang precies op FTP moest fietsen. Daar moest ik wel echt tot het gaatje gaan. Herstel van zo'n workout is ook relatief lang.

Ga je echter een endurace workout of een sweet spot workout (Endurace 56-76% Sweet Spot 70 / 95% van FTP), dan hoef je daarbij echt niet tot het gaatje te gaan (verre van zelfs). Het idee erachter is dat je verschillende zones aan spreekt, die weer verschillende doelen hebben.

Het volgende artikel legt het goed uit. Vooral met de tabellen wat verder op de pagina:

https://www.trainingpeaks.com/blog/power-training-levels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
niet alle FTP workouts inderdaad, maar 12 x 30 sec @200% wel hoor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Haha ja daarbij moet je wel het gevoel hebben dat je tot het gaatje gaat. Liefst zonder je maaginhoud te hoeven legen. Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Rhain schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:38:
Oke.. 2 vingers in de neus is ook weer overdreven.. de laatste 2 piekjes waren wel iets zwaarder.
Ik heb de Zwift FTP test afgelopen zaterdag gedaan. Tijdens de warm-up/ramp-up netjes alle voorgeschotelde wattages aangehouden (wellicht zat daar het probleem).. Maar had niet helemaal het gevoel dat ik echt, maar dan ook echt tot t gaatje ben gegaan.. Maar dat is een gevoel dat ik vrijwel altijd na een rit heb. Wellicht over 2 weken nog eens de FTP test opnieuw doen. Was ook enigszins teleurgesteld dat ik in categorie D zit.. of moet je van hoge huizen komen om in C (of A/B) te vallen?
Het idee is dat je tijdens de FTP-test helemaal tot het gaatje gaat om zo je ftp daaruit te kunnen berekenen. Als jij uiteindelijk niet tot het gaatje gaat dan wordt je FTP dus te laag ingeschat. Wat dus weer tot gevolg heeft dat work-outs die daarop gebaseerd zijn minder effectief zijn.

Dus doe nog een keer de (lange) FTP-test en ga voluit, ben benieuwd waar je op uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Nadat iemand hier mij op de Tacx Neo Bike heeft gewezen zit ik elke dag verlekkerd naar de plaatjes en filmpjes te kijken.

Zo'n Neo bike lijkt me veel handiger dan een trainer waar je je normale racefiets in moet zetten. Je normale racefiets kun je gewoon nog buiten gebruiken, het maakt minder geluid, is waarschijnlijk ook wat preciezer en heeft meer mogelijkheden.

Enige nadeel is de echt forse prijs.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:41

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:43:

Het ruimt wat minder makkelijk op buiten het seizoen. Een reguliere trainer kan je vrij aardig opruimen als de fiets er uit is, hier blijft het een vrij groot ding dat potentieel in de weg staat.

Verder lijkt het me inderdaad tal van voordelen hebben :) Ik heb er voor nu niet de ruimte voor en geld voor over... Maar ik zie er ooit wel eentje komen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:21

Kluus

Gang is alles

Bij ons staat het hele jaar de fiets van mijn vriendin op de Neo, die er gewoon het hele jaar (incl zomer) 2x per week op zit. Ik rij zelf bijna alleen buiten aangezien ik wielerforens ben, maar het moeten ombouwen van de constructie (incl cassette wissel op de Neo) maakt het nu te veel gedoe terwijl ik best soms op Zwift zou willen rijden, gewoon omdat ik het leuk vind.

Voor onze situatie zou zo'n bike dus echt wel ideaal zijn, bovendien kan ik de Neo dan verkopen en haar racefiets klaarmaken voor buitengebruik, zodat ik haar misschien nog ooit zo ver krijg mee te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 04-10-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Om terug te komen op de verhalen over gestructureerde trainingen hier (FTP training etc.), maar goede literatuur hierover is onder andere geschreven door Joe Friel (Cyclists Trainings bible).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

@Kluus, wellicht een idee?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/p4nvgn13d8gqr4r/Screenshot_20191004-133748__01.jpg?raw=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
jspr schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:58:
Op mijn Neo 2 werkt de roadfeel perfect met Zwift.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Op een hobbelweg/kasseien krijg je meer weerstand t.o.v. goede weg?

Las laatst ook een suggestie van iemand waar ik me wel in kon vinden t.o.v. draften (in groepen rijden). Gevoel dat je dan ook minder weerstand krijgt wanneer je hierin aanpikt.
Nadat iemand hier mij op de Tacx Neo Bike heeft gewezen zit ik elke dag verlekkerd naar de plaatjes en filmpjes te kijken.
Dan zou ik ook even kijken naar de KICKR Bike wat ik daarvan lees qua specs is die nog net iets geavanceerder dan de Tacx Neo Bike

Voor degene die Zwiften saai vinden (met name workouts) kan ik races toch wel aanraden. Afgelopen week nog een race gedaan waarbij ik weliswaar niet in de kopgroep zat maar chasing group. Met drie aan het draaien. Onderweg nog een 4e losser uit de kopgroep opgepikt en samen naar de finish / laatste ronde. In de laatste ronde flink wat aanvallen in de groep waarna we met 3 over bleven. Op de laatste berg voor de finish zelf er nog een klap opgegeven waarna ik los was. Helemaal total loss naar de finish gereden met m'n view naar achteren gericht om te zien of ik niet alsnog werd bijgehaald. :+

Geeft je toch een voldaan gevoel, ook mede omdat je na de rit via Strava kudo's ontvangt van personen waarmee ik in de groep zat. Daarnaast serious gaming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Dix0r schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:41:
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Op een hobbelweg/kasseien krijg je meer weerstand t.o.v. goede weg?
Als je over kasseien of over die houten flonders (bruggen) heen gaat "voel" je de ondergrond.
Het is moeilijk uit te leggen maar het is een mooie aanvulling op Zwift. Verder is het gewoon een gimick en heb je er eigenlijk niks aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Zo'n Neo bike lijkt me veel handiger dan een trainer waar je je normale racefiets in moet zetten. Je normale racefiets kun je gewoon nog buiten gebruiken, het maakt minder geluid, is waarschijnlijk ook wat preciezer en heeft meer mogelijkheden.

Ik heb er hier thuis op zolder een staan. Hiervoor had ik Neo 1 en het verschil hiermee is dat ik nu 0,0 irritatie heb van een ketting/cassette. Er is wel wat geluid, meer een zoemend iets. Maar dat is niets vergeleken met een Neo 1.
De instelbaarheid is super. Je kan heel makkelijk de fiets aanpassen. Voor het geval als een ander de fiets wilt gebruiken is dat je gewoon de nummers aan de zadelpen, stuurunit en zadelunit opschrijft zodat je die later zo terug kan zetten.
Van de week een TT Bolonga gereden in Zwift en dan merk je dat het schakelen van groot naar klein en terug heel snel gaat, sneller dan op een buitenfiets. Je voelt het ook wat erg realistisch is.

Toen ik het prototype zag op Eurobike 2017 en dat Tacx deze ook daadwerkelijk ging uitbrengen ben ik elke maand geld apart gaan zetten. Dan valt het aankoopbedrag wel mee.
En hobby's kosten eenmaal geld en hier heb ik wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online

Als ik een dedicated "pain cave" zou hebben zou het zeker ideaal zijn. Helaas heb ik die niet, dus voor mij is juist het feit dat het weer opgeruimd kan worden een keiharde eis. Dus een direct drive is voor mij the way to go tot nog toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expwaste
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-05 14:03
Zojuist mijn Kickr Core binnengekregen. En nu probeer ik de firmware up te daten en de trainer te registreren.

Als ik de firmware wil updaten geeft hij achteraf telkens een niks zeggende error. Het valt wel op dat de lichtjes van ant+ en bluetooth weer gaan branden tijdens het updaten en hij hierna crasht, zou dit er wat mee te maken kunnen hebben?

En betreffende het registreren, hij blijft aangeven dat hij de registratiestatus aan het controleren is. Iemand hier ervaring mee?

PSN: xxpwaste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

In een ander huis met dedicated paincave gaat er zeker zo’n unit komen. Maar nog niet van deze generatie en
niet de Tacx. Ik zou dan voor de Wahoo kickr bike gaan (denk ik nu) want die simuleert ook heuvels. En wat mij betreft moeten de toekomstige generaties met 1 druk op de knop aan kunnen passen aan de renner die er op wil stappen. Zoiets als de afstelling van de autostoel die in luxe modellen automatische gaat. Dat moet kunnen.

Wat me ook super handig lijkt aan dergelijke fietsen is dat je je positie tot op de millimeter kan finetunen. Normaal moet je elke keer je zadel net iets hoger, een andere stuurpen of een totaal andere framemaat proberen. Nu kun je gewoon gaan zitten en in 2 u al fietsend je positie uit dokteren. Handig voor als je een nieuwe fiets wilt kopen. Eerst even zo’n kickr of tacx kopen..... oh wacht......

[ Voor 16% gewijzigd door Noxa op 04-10-2019 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlor
Expwaste schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:11:
Zojuist mijn Kickr Core binnengekregen. En nu probeer ik de firmware up te daten en de trainer te registreren.

Als ik de firmware wil updaten geeft hij achteraf telkens een niks zeggende error. Het valt wel op dat de lichtjes van ant+ en bluetooth weer gaan branden tijdens het updaten en hij hierna crasht, zou dit er wat mee te maken kunnen hebben?

En betreffende het registreren, hij blijft aangeven dat hij de registratiestatus aan het controleren is. Iemand hier ervaring mee?
Yup, in ieder geval ervaring met de registratie.
Android? Toevallig een iOS apparaat in de buurt?
Bij mij lukt het enkel met een iPad. Alle drie voorgaande pogingen met Android mislukten.
De registratie email kreeg ik vervolgens niet. Met behulp van de helpdesk van Wahoo uiteindelijk de codes voor Zwift etc verkregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 18:14
Rhain schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:38:
Probeer constant te trainen en een ftp test om de 2 weken is overdreven en alleen maar demotiverend wanneer je niet het resultaat behaald. Probeer steeds 3 weken constant te trainen dan een weekje rust en dan alleen ontspannende ritjes van max 1 uur. Probeer eens in een zwift wedstrijd dan eens in een gezamenlijk peloton dus abcd in 1 groep zolang mogelijk mee te draaien in een groep waarin je nog net wat adem over heb. Dit is veel leuker en ervaar je de ftp stress veel minder. Voor echt goede tips kan ik je dit kanaal op youtube aanbevelen. https://www.youtube.com/channel/UCIf1xvRN8pzyd_VfLgj_dow/featured
BV deze video

Na verloop bouw je een soort basis wat je niveau permanent verhoogt zolang je maar af en toe trained.
Zelf had ik afgelopen week mezelf na 3 weken nauwelijks trainen in Cat B ingedeeld. Foutje ik won de zwift race in CAT B en werd 12e tussen de CAT A rijders ( 350 deelnemers totaal) met 4.1wpk helaas kreeg ik hierdoor DQ. :X ;w normaal draai ik 4.4 wpk dus het verval is 0.1 wpk per week

https://www.strava.com/activities/2757689811

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expwaste
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-05 14:03
Dwarlor schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:07:
[...]

Yup, in ieder geval ervaring met de registratie.
Android? Toevallig een iOS apparaat in de buurt?
Bij mij lukt het enkel met een iPad. Alle drie voorgaande pogingen met Android mislukten.
De registratie email kreeg ik vervolgens niet. Met behulp van de helpdesk van Wahoo uiteindelijk de codes voor Zwift etc verkregen.
Jup Android, zondag eens opnieuw proberen als mn broer met z'n iPhone langs komt.
Firmware updaten lukte gelukkig wel met een andere oudere telefoon :)

PSN: xxpwaste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:18

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Hoe vaak passen jullie je gewicht (indien veranderd) aan in bijvoorbeeld Zwift? Ik ben nu al twee weken* een kilo lichter sinds ik ben begonnen. Is het nuttig om dat continue aan te passen zodat je wattages kloppend blijven?

*zodat ik zeker weet dat het geen gewichtsverlies door vochtafdrijving is.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Tjebakka schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:29:
Hoe vaak passen jullie je gewicht (indien veranderd) aan in bijvoorbeeld Zwift? Ik ben nu al twee weken* een kilo lichter sinds ik ben begonnen. Is het nuttig om dat continue aan te passen zodat je wattages kloppend blijven?

*zodat ik zeker weet dat het geen gewichtsverlies door vochtafdrijving is.
Je wattage wat je levert op het vlakke zal waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde zijn bij 1 kilo afvallen dus daar ga je het niet of minimaal merken. Eerder bergop waar w/kg telt.

Wil je een zo echt mogelijke beleving is aanpassen een must idd. Mijn gewicht flippert de laatste maanden tussen 69/70/71. Blijf dat niet continu iedere week aanpasen, in dat geval hou ik gewoon 70 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Dix0r schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Je wattage wat je levert op het vlakke zal waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde zijn bij 1 kilo afvallen dus daar ga je het niet of minimaal merken. Eerder bergop waar w/kg telt.

Wil je een zo echt mogelijke beleving is aanpassen een must idd. Mijn gewicht flippert de laatste maanden tussen 69/70/71. Blijf dat niet continu iedere week aanpasen, in dat geval hou ik gewoon 70 aan.
Ik heb een weegschaal van de Aldi die middels Bluetooth mijn gewicht met Apple Health synchroniseert. Ik heb Zwift ook toestemming gegeven om gewicht uit te lezen en ga ervan uit dat het goed gaat.

Het grootste issue met gewicht is bij mij fluctuatie, met name over het weekend met wat feestjes. Dan kan vrijdagochtend vs. maandagochtend zo maar 2.5-3kg schelen. Dat zal vast voornamelijk vocht zijn, maar als dat handmatig zou moeten dan blijf je aan het corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
coelho schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Ik heb een weegschaal van de Aldi die middels Bluetooth mijn gewicht met Apple Health synchroniseert. Ik heb Zwift ook toestemming gegeven om gewicht uit te lezen en ga ervan uit dat het goed gaat.

Het grootste issue met gewicht is bij mij fluctuatie, met name over het weekend met wat feestjes. Dan kan vrijdagochtend vs. maandagochtend zo maar 2.5-3kg schelen. Dat zal vast voornamelijk vocht zijn, maar als dat handmatig zou moeten dan blijf je aan het corrigeren.
hier hetzelfde gebruik om dezelfde reden een Nokia Withings weegschaal die met Zwift synchroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
+1. Deze gast geeft niet zomaar training tips. Hij zoekt er wetenschappelijk onderzoek bij een smijt met cochrane reviews. Goed onderbouwd dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo

Members only:

Na de foto heb ik de trainer in zijn geheel een stuk naar achteren geschoven en het beeldscherm nog veel dichter naar de rand en haaks op het bureau gezet zodat je amper schuin hoeft te kijken, en het bureau een stuk omhoog gedaan (elektrisch verstelbaar bureau). Voor nu prima oplossing tot ik een dedicated hoekje zou kunnen maken in een ander huis. Bijv. op zolder.

In de 7 dagen trial van Zwift heb ik 180,4km gereden. Zwift bevalt tot nu toe erg goed! De Tacx T2900S doet het ook perfect. Hij is echt héél erg stil, trilt niet en wisselt direct van weerstand bij heuvel op/heuvel af. Top product zo'n direct drive trainer, en zeker voor deze prijs (510 incl. verzending, nogmaals thanks voor de tip @Ypuh ). _/-\o_
Jaren geleden heb ik een Tacx Satori gehad, maar die heb ik na een aantal maanden verkocht. Het was saai, de trainer maakte een takkeherrie en hij resoneerde heel erg.

Ik heb een abo op Zwift afgesloten per maand. Na de winter zeg ik weer op. Ik merk vooral dat ik voor 1 tot 1,5 uur heel snel even op de Tacx stap, terwijl ik daar de moeite niet voor neem als ik buiten ga wielrennen.

I'm addicted :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:31

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hier ook een 2900s aangeschaft. Ik had een oude tacx via marktplaats maar daarmee kon ik met pijn en moeite verbinding maken met een oude tacx app en verder niets. Mijn vriendin trapt dan nog steeds zo een uur weg, maar ik niet, ik moet wat meer bezig gehouden worden :).

Gisteren dus de flux ontvangen, geïnstalleerd, zwift geregeld en het eerste rondje gefietst. Ik onderschrijf wat @LuPo zegt, het fietst lekker, realistischer dan een rolband en de weerstand gaat heel soepel. Ik dacht, wederom, dat in de garage met de deur open, het zweten wel mee zo vallen maar de ventilator gaat toch de garage in.

Enige probleem is nu nog een stabiele internet verbinding. De extender staat op een meter of vijf, maar helaas is de muur te dik om goed doorheen te komen. Gisteren dus maar via 4g verbinding gemaakt, maar da’s niet helemaal optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

ZieMaar! schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:57:
Ik dacht, wederom, dat in de garage met de deur open, het zweten wel mee zo vallen maar de ventilator gaat toch de garage in.
Weet je het zeker? Ik heb nog nooit zo hard gezweet dan op wanneer ik binnen een goede harde sessie doe. Ik zit er zelfs aan te denken een 2e ventilator te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
jspr schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:26:
[...]

Weet je het zeker? Ik heb nog nooit zo hard gezweet dan op wanneer ik binnen een goede harde sessie doe. Ik zit er zelfs aan te denken een 2e ventilator te halen....
ik heb 1 grote unit staan. Zoiets, die is ook fijn voor in de zomer. Lekker in de woonkamer of op het terras.

[ Voor 4% gewijzigd door Noxa op 08-10-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Zet iedereen hier de Trainer Difficulty wel naar 100%?
Voor mij moet het wel zo realistisch mogelijk voelen :)
En ja dat is behoorlijk zweten ondanks een ventilator op je hoofd.

Trouwens best lastig om te staan op mijn fiets icm met een Tacx Neo.
Geeft toch niet helemaal een stabiel gevoel, ervaren jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja staand fietsen is niet ideaal. Voornamelijk omdat ik op de weg wat meer de fiets zijdelings gooi. Het leert je wel goed overigens om je gewicht niet volledig op het stuur te laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb hem sinds het begin op 100% staan omdat wanneer je buiten fietst je dit ook niet kan doen.
Waarom zou je anders een direct drive kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Yohost! schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:45:
Zet iedereen hier de Trainer Difficulty wel naar 100%?
Huh.. Ho.. wacht.. wat? Waar zou ik dit moeten zien? Zwift? Wahoo app? En staat dit standaard niet op 100%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
Nee staat standaard op 50%.
Zie ook: https://zwiftinsider.com/...ficulty-setting-in-zwift/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@Yohost! Bedankt voor de tip! dat gaan we vanavond dan eens even omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
BartNL schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:33:
hier hetzelfde gebruik om dezelfde reden een Nokia Withings weegschaal die met Zwift synchroniseert.
Hoe doe je dat? Ik heb ook zo'n Withings weegschaal, waarmee synchroniseer je hem dan om deze gegevens op Zwift te krijgen? Ik sync nu alleen met die Health Mate app van Withings.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 08-10-2019 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Mijn Nokia weegschaal synchroniseerd met Strava maar voor Zwift heb ik dt nog niet gevonden.
Waar doe je dat?

Never mind.... https://zwiftinsider.com/linking-your-smart-scales-to-zwift/ en de connectie zat er al in voor mij :X :X

[ Voor 36% gewijzigd door jspr op 08-10-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:29
Rhain schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:09:
@Yohost! Bedankt voor de tip! dat gaan we vanavond dan eens even omzetten
Er is een reden voor dat deze standaard op 50% staat. Lees anders ook even het artikel en de comments. Heb ook eens met de difficulty setting lopen spelen en ben terug naar 50% gegaan. Alles tussen de 75 en 100% geeft naar mijn mening een totaal onrealistisch gevoel en te grote en plotselinge wisselingen in weerstand. Je bent dan alleen maar aan het schakelen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlor
Goeie link, dank je wel.
Nu heb ik gisteren een race gereden met difficulty op 50%. Bergop kon ik aardig mee, maar bergaf moest ik juist lossen. Zie ik net in de link dat ik dan mijn difficulty near 25 to 40% zou moeten zetten... :?
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:24:
[...]
Er is een reden voor dat deze standaard op 50% staat. Lees anders ook even het artikel en de comments. Heb ook eens met de difficulty setting lopen spelen en ben terug naar 50% gegaan. Alles tussen de 75 en 100% geeft naar mijn mening een totaal onrealistisch gevoel en te grote en plotselinge wisselingen in weerstand. Je bent dan alleen maar aan het schakelen.
Ik heb inderdaad niet verder gekeken dan m'n neus lang is.. overigens zie ik niks over issues met een Core. Daarnaast zijn het gros van de comments uit 2016 :? kan zijn dat het e.e.a. in de tussentijd verbeterd is toch? Gewoon een kwestie van proberen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:29
Rhain schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Gewoon een kwestie van proberen toch?
Uiteraard. Zelf ook gedaan en weer op de standaard instelling uit gekomen :D

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:59
Staat bij mij op 50% en het is al lastig genoeg... De Box Hill klim vond ik realistisch genoeg, was blij dat ik boven was na 3 km klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ik vind 50% ook goed genoeg, Alpe du Zwift kostte me 85 minuten terwijl die mij in het echt 80 minuten kostte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Gezien ik wil dat 10% als 10% voelt heb ik de weerstand op 100% staan. Natuurlijk ben je dan veel aan het schakelen, maar hoe kun je anders gewend raken aan dat terrein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb hem gewoon op 50% omdat ik klimmen niet fijn vind. Zeker indoor vind ik het maar een nutteloze bedoening. Volgens mij compenseert Zwift ook je km/u aan de hand van je instellingen, dus echt valsspelen is het niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Ypuh op 08-10-2019 13:22 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 158 Laatste