Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 162 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05
@EdwinC en @la_fusion installeer op de wat oudere zwift pc, Windows 10 IoT LTSC (ondersteuning tot 13 jan 2032).

ISO's voor de installatie zijn wel her en der te vinden..(bijvoorbeeld iets met MAS ...)

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
mountainbiker schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:15:
@EdwinC en @la_fusion installeer op de wat oudere zwift pc, Windows 10 IoT LTSC (ondersteuning tot 13 jan 2032).

ISO's voor de installatie zijn wel her en der te vinden..(bijvoorbeeld iets met MAS ...)
I know maar dan moet ik alsnog een licentie regelen, goedkoper dan een andere W11 PC maar dan kan ik net zo goed naar een andere W11 PC.

@MrAngry Ja ik verwacht ook niet snel problemen qua virussen maar gebruik de PC toch ook wel om het eea soms kort op te zoeken en in principe is het risico laag maar gewoon het idee dat het niet meer kan is gewoon jammer terwijl het prima HW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
raymondw schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Je kan alles met alles koppelen in mywhoosh...
Iets verder terug in dit topic staat mijn setup en ik ben er verbaasd over dat alles zo goed werkt en gekoppeld blijft...

Tacx ondersteunt ook een rebroadcast, misschien een idee.
Soms als de HR band leeg is laat ik mijn horloge broadcasten en dat kan ook weer de Zwift/Mywhoosh in.
Ik zal binnenkort eens testen. Ben ook zeker positief te spreken over Mywhoosh tov Zwift wat betreft dat Mywhoosh meer realistisch overkomt. Met Zwift heb ik wel eens een ritje van 50km met een gemiddelde snelheid van 38km per uur. Nou ik kan je vertellen dat haal ik in real life niet (ook niet in groepritjes maar alleen op parcours met afgesloten weg). Mywhoosh snelheid komt dan beter en eerlijker overeen met buiten. Daarnaast vind ik dat het soepeler loopt dan zwift als in een tempo versnelling verloopt gelijkmatiger met Mywhoosh. Met zwift heb je snel dat je uit het niets ineens veel extra weerstand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
EdwinC schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:26:
Same here, heb nog een andere prima laptop liggen met mooie specs, maar de processor wordt niet meer ondersteund in W11, dus dan ben je wel een beetje klaar......
Sowieso heb je nog een jaar gratis updates inmiddels, daarna kan je nog met rufus aan de slag en als dat niet mogelijk meer is, tja, je bent pas onveilig als er echt een lek gevonden wordt. En reken maar dat dat online bekend wordt gemaakt. En als het echt ernstig is wordt het alsnog wel gepatched, dat deden ze met XP ook.
Als je verder alleen zwift draait op dat ding, dan zorg je toch gewoon dat ie op een aparte netwerkzone zit. We zijn op tweakers toch ;)
Ik heb hier ook een prima laptop met Secure boot, TPM2.0 etc alleen cpu is net te oud. No way dat ik iets nieuws ga kopen de komende jaren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
blitzkrieg schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:52:
Mensen die een aparte fiets of een Swift ride op de trainer hebben staan, hoe doen jullie dat qua afstelling tov. je gewone fiets? Alles gelijk aan de gewone fiets, of iets relaxter zitten op de trainer?
Aparte fiets voor Zwift of ander platform is voor mij wel een vereiste wil ik vaker binnen rijden. Weinig zin om steeds mijn buiten fiets naar de zolder te tillen.. Verder heb ik de afstelling binnen wat relaxer gemaakt door bijvoorbeeld een kortere stuurpen en relaxer zadel want ik trek langer dan 1 uur binnen slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09
blitzkrieg schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:52:
Mensen die een aparte fiets of een Swift ride op de trainer hebben staan, hoe doen jullie dat qua afstelling tov. je gewone fiets? Alles gelijk aan de gewone fiets, of iets relaxter zitten op de trainer?
Voor het moment een aparte fiets, omdat ik de fiets niet speciaal gekocht heb voor de trainer is het de juiste maat en afstelling :+
Binnen maakt mijn vriendin ook gebruik van de setup, het briefje van de bikefit ligt dan ook altijd redelijk in de buurt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:04

McMiGHtY

- burp -

Mijn 1ste fiets staat vast op de trainer, op die manier kan ik zonder veel gedoe beginnen met een indoor training.

Setup is ooit gemaakt op die fiets n.a.v. een bikefit, daar is niks aan veranderd toen die naar binnen kwam.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:39
Oops verkeerde topic!

[ Voor 91% gewijzigd door 3dav0d3 op 18-10-2025 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26
Louislouislouis schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:51:
Goedemorgen!

De accu van de iPad die ik gebruik om te Zwiften is inmiddels in zo’n slechte staat dat hij zelfs met oplader erin leegloopt.

Mijn idee is nu om een TV (43 inch) op te hangen met een Apple TV om Zwift op te draaien. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vraag me af of dit een duurzame oplossing is of dat ik beter voor een klein PC’tje kan gaan.
Zo doe ik dat al jaren hier! Prima setup en niet te duur! Apple TV 4K van vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:03
Louislouislouis schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:51:
Goedemorgen!

De accu van de iPad die ik gebruik om te Zwiften is inmiddels in zo’n slechte staat dat hij zelfs met oplader erin leegloopt.

Mijn idee is nu om een TV (43 inch) op te hangen met een Apple TV om Zwift op te draaien. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vraag me af of dit een duurzame oplossing is of dat ik beter voor een klein PC’tje kan gaan.
Ligt er ook aan welke beeldkwaliteit je wilt ervaren. Zwift wijst en bepaald graphics profiel toe aan bepaalde hardware. Basic, High en Ultra. Hoe hoger hoe mooier beeld en meer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
Vanmorgen tijdens een rit in Zwift ineens geen verbinding en weerstand meer bij mijn Tacx Neo 2T. Geen enkele lampje meer aan, ventilator die vol aan het blazen is. Conclusie is dat hij waarschijnlijk is oververhit en met ruim 5 jaar oud ook geen coulance bij Tacx/Garmin meer. Nu ben ik van plan gewoon een nieuwe Neo 2T aan te schaffen maar zou het wel fijn vinden om de andere toch te kunnen repararen.

1. Iemand van hier ooit hetzelfde gehad en zelf het probleem verholpen?
2. Is er voor het geld van een Neo 2T(860 euro) inmiddels een beter alternatief te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik nu een jaar Zwift omdat er bij mijn Kickr een -50% voucher zat, maar ik hoef die virtuele wereld of community niet & kijk liever Netflix. Het is toch altijd een gedoe & ik ben afgeleid met Zwift op de achtergrond. MyWhoosh is ook niet slecht en gratis, maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Ideaal zou ik een HUD overlay hebben over mijn Netflix film, zoals de FPS bij een game. Dat bestaat nog niet denk ik, of toch niet gevonden. Al zijn er wat GITHUB initiatieven om data uit te lezen en weer te geven op de PC.

De Wahoo APP voldoet bijna volledig aan mijn vereisten: weergave van hartslag + cadans + watt en koppeling met Apple Health. Voor workouts (zelf gemaakte workouts) moet ik echter Wahoo System nemen. Als ik mijn iPhone goed positioneer (onderaan de PC monitor), is het wel zoals een HUD over een Netflix film.

Iemand nog tips? Andere software of software combinaties dat ik kan proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:04
poing schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:33:

Je zou https://auuki.com/ kunnen proberen. Meer info staat op https://github.com/dvmarinoff/Auuki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Ik gebruik nu een jaar Zwift omdat er bij mijn Kickr een -50% voucher zat, maar ik hoef die virtuele wereld of community niet & kijk liever Netflix. Het is toch altijd een gedoe & ik ben afgeleid met Zwift op de achtergrond. MyWhoosh is ook niet slecht en gratis, maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Ideaal zou ik een HUD overlay hebben over mijn Netflix film, zoals de FPS bij een game. Dat bestaat nog niet denk ik, of toch niet gevonden. Al zijn er wat GITHUB initiatieven om data uit te lezen en weer te geven op de PC.

De Wahoo APP voldoet bijna volledig aan mijn vereisten: weergave van hartslag + cadans + watt en koppeling met Apple Health. Voor workouts (zelf gemaakte workouts) moet ik echter Wahoo System nemen. Als ik mijn iPhone goed positioneer (onderaan de PC monitor), is het wel zoals een HUD over een Netflix film.

Jaren TrainerRoad gebruikt. app op je telefoon, 2e hoesje met garmin mount sticker en telefoon op je stuur.
Nu al een tijdje gewoon eigen workouts vanaf de garmin (edge 840), die kan ook gewoon workouts afdraaien en je trainer aansturen via ERG (of resistance als dat je voorkeur heeft).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

Zwift op je telefoon en die wegleggen?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat ik misschien TrainerDay eens ga proberen, lijkt me misschien wel te voldoen aan de vereisten.
Op de iPhone/IPad, onder mijn PC scherm dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09
la_fusion schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:49:
Vanmorgen tijdens een rit in Zwift ineens geen verbinding en weerstand meer bij mijn Tacx Neo 2T. Geen enkele lampje meer aan, ventilator die vol aan het blazen is. Conclusie is dat hij waarschijnlijk is oververhit en met ruim 5 jaar oud ook geen coulance bij Tacx/Garmin meer. Nu ben ik van plan gewoon een nieuwe Neo 2T aan te schaffen maar zou het wel fijn vinden om de andere toch te kunnen repararen.

1. Iemand van hier ooit hetzelfde gehad en zelf het probleem verholpen?
2. Is er voor het geld van een Neo 2T(860 euro) inmiddels een beter alternatief te koop?
Als FYI : Morgen zijn er fiets trainer deals bij Futurum, misschien te combineren met een extra korting voucher?

Heb Elite units gehad en die waren direct na aankoop cq reparatie stuk, dat is geen aanrader.
Zelf nu een Neo 2, familie heeft een Kickr maar dat is dezelfde prijs klasse.
Vind die 2 units redelijk vergelijkbaar

Jetblack heeft de Victory, die schijn ook wel goed te zijn, maar is slecht op voorraad.
Decathlon is een rebrand, maar de reviews van DC Rainmaker waren wel oké.
Aan de andere kant, als de Tacx beviel... waarom iets ander?

Er staan wel wat reparatie opties online, lijkt mij nog wel te doen.
De electronica is redelijk simpel met 1 board, eenvoudig te vervangen

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Pagina: 1 ... 162 163 Laatste