Toen ik in augustus mijn sleutelbeen brak was het ook weer een welkome uitkomst. Kortom, die 200 euro meer dan waard imo.
T waait altijd wel, dus jij fietst altijd binnen 😂😉Torgo schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:58:
En als het waait of regent ga ik ook niet naar buiten.
Edwin987 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:30:
[...]
T waait altijd wel, dus jij fietst altijd binnen 😂😉
:strip_exif()/f/image/1ijuXoXNcjcsJWDTsMSXEak5.jpg?f=fotoalbum_large)
Komende dagen lekker Zwiften
[ Voor 39% gewijzigd door Torgo op 02-10-2025 17:05 ]
https://www.zwift.com/eu/home
Hoe langer ik er naar kijk hoe slechter de pagina eruit ziet.Torgo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:31:
Er is dit weekend uitverkoop bij Zwift. Je kan de Zwift ride kopen voor 999,- EUR.
En uitverkoop is het ook niet echt, alleen de combo is goedkoper, maar de Ride zelf is niet goedkoper.
Laatste modellen van de oude unit waarschijnlijk.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Heel Veel Dank hiervoor. Scheelt weer 200 euro.Torgo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:31:
Er is dit weekend uitverkoop bij Zwift. Je kan de Zwift ride kopen voor 999,- EUR.
Ik heb er al 1 hier op het werk(Dubai) staan en zit er bijna elke dag op. Wilde er 1 van marktplaats halen voor thuis in Nederland.
Had er bijna ook al 1 gekocht voor 975 euro. Dat was wel met mat en tablethouder erbij, maar met de oude Kickr en op het laatst zag ik dat er nog een Zwift Cog V1 op zat. Dus die maar geannuleerd met het idee dan maar gewoon een nieuwe te bestellen. Maar hou niet elke dag bij wat de prijzen zijn gezien ik komende 4 weken toch niet thuis ben.
Deze mooie aanbieding dus direct besteld. Mijn membership ook gelijk maar omgezet van maandelijks naar jaarlijks.
Buurman vindt het geen probleem om het even tijdelijk in zijn garage te stallen tot ik weer thuis ben.
Er staat toch duidelijk dat het met de Kickr Core 2 is?raymondw schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:58:
[...]
Hoe langer ik er naar kijk hoe slechter de pagina eruit ziet.
En uitverkoop is het ook niet echt, alleen de combo is goedkoper, maar de Ride zelf is niet goedkoper.
Ik kon meekomen tot de eerste klim, maar viel op die eerste klim 10+ seconde terug en kon daarna ook niet meer aanhaken. Verschil werd ook alleen maar groter en eindigde uiteindelijk ook op bijna 2 minuten in een race van 24km 200hm op p17 van 22.
Daarna zag ik dat mijn racescore zelfs omhooggevallen ging naar 400, hoe dan, hoe kan ik volgende keer wel meekomen? Harder kon ik niet met 3.1 watt/kg gemiddeld over bijna 40minuten.
(77kg, ftp op zwift 262watt = 3,4w/kg)
Op de foto's is wel degelijk de nieuwe Kickr te zien..raymondw schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:58:
[...]
Hoe langer ik er naar kijk hoe slechter de pagina eruit ziet.
Ik denk dat het systeem zich nog wat moet instellen nu iedereen terug komt, geef het even wat tijd. Ikzelf zat eerst op score 640 vanuit de resultaten van vorig seizoen en ben inmiddels ook terug gevallen naar 504 ofzo, nog geen idee of dat een passende categorie is voor mij want ik heb tot nu toe alleen nog ZRL races en WTRL TTT gedaan, die nog niet naar deze score kijken.silencedead schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:02:
Vanmorgen sinds lange tijd weer eens een race gedaan op Zwift en zag dat het tegenwoordig ingedeeld wordt op racescore. In mijn geval bleek dat 340 te zijn en werd ik ingedeeld in een categorie waarbij ik aan de onderkant zou zitten (weet niet de exacte indeling meer), en dat bleek ook.
Ik kon meekomen tot de eerste klim, maar viel op die eerste klim 10+ seconde terug en kon daarna ook niet meer aanhaken. Verschil werd ook alleen maar groter en eindigde uiteindelijk ook op bijna 2 minuten in een race van 24km 200hm op p17 van 22.
Daarna zag ik dat mijn racescore zelfs omhooggevallen ging naar 400, hoe dan, hoe kan ik volgende keer wel meekomen? Harder kon ik niet met 3.1 watt/kg gemiddeld over bijna 40minuten.
Als het goed is kijkt die score ook naar de punten van degenen achter je en voor je, dus dan zouden degenen die voor je zijn geeindigd in theorie nog harder omhoog moeten zijn gegaan met hun scores en heb je waarschijnlijk toch wat mensen met een score van 340 en hoger achter je hebben gelaten gezien je upgrade.
[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 03-10-2025 14:36 ]
Kan in een race echt niet harder en ging van 330 richting 400, na 4 weken en 5 races zit ik rond de 380.
Gisteren reed de top10 zonder problemen net geen 2min weg.
Nu deed ik de races alleen voor de Enve wielen
Meedoen is belangrijker dan winnen...
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Dat lijkt een hele mooie deal!Torgo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:31:
Komt eigenlijk 3 weken te vroeg voor mij ivm cashflow.
Toch even over nadenken dit weekend.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Zelf geen fan van, maar je mag hem ook in drie termijnen betalen tegen 0% rente (Klarna). Denk dat dat in jouw geval dan wel een optie kan zijn? Of anders een credit card als je die hebt, die einde maand geïncasseerd wordt?Jan_V schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:09:
[...]
Dat lijkt een hele mooie deal!
Komt eigenlijk 3 weken te vroeg voor mij ivm cashflow.
Toch even over nadenken dit weekend.
Ik heb de Zwift Ride sinds december en de nieuwe Kickr core sinds die uitkwam, zeer tevreden met beiden
Ik zag het ja, daar ga ik even over nadenken. De dikke bonus komt namelijk deze maand als het goed is en anders pas volgende...Fyodor schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:17:
[...]
Zelf geen fan van, maar je mag hem ook in drie termijnen betalen tegen 0% rente (Klarna). Denk dat dat in jouw geval dan wel een optie kan zijn? Of anders een credit card als je die hebt, die einde maand geïncasseerd wordt?
Ik heb de Zwift Ride sinds december en de nieuwe Kickr core sinds die uitkwam, zeer tevreden met beiden
Is toch 200 euro korting, wat best veel geld is.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Het vorige model Zwift Ride met Kickr 1 gaat nog steeds vlot voor 950,- op marktplaats. Vaak binnen 1 a 2 dagen al weg zo'n advertentie.
Die prijs zal na dit weekend wel moeten dalen. Blij toe dat ik niet die 2ehandse heb gekocht voor 975,-. Dan had ik er behoorlijk van gebaald.
Anderzijds heb ik geen enkele klacht over de Kickr 1 en verder is alles hetzelfde gebleven. Ik heb daar nog 1300 voor betaald maar kreeg wel 10% korting met zo'n code. Die werkte helaas niet nog een keer.
999,- is echt een goede deal. Hou er rekening mee dat er nog 100,- aan verzendkosten bijkomt.
Update: ik zag hier Klarna en daar zou het wel mee moeten lukken.
[ Voor 13% gewijzigd door esphome op 03-10-2025 20:56 ]
Kunnen ze er niets mee dan stuur ik het frame terug en bestel ik een frame incl kickr.
Omgerekend kost de kickr dan 250 euro.
Lijkt me de moeite waard
Neem in jouw berekening ook mee de leveringskosten van € 100 als ik het hier goed heb gelezen en retour kosten voor een frame is € 40.Smeerkeezz schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:06:
2 weken geleden helaas voor de hoofdprijs een los frame besteld, nu met de klantenservice aan het mailen wat ze met de prijs kunnen.
Kunnen ze er niets mee dan stuur ik het frame terug en bestel ik een frame incl kickr.
Omgerekend kost de kickr dan 250 euro.
Lijkt me de moeite waard
Als je dan retour aanvraag en op nieuw besteld dan zijn totale verzendkosten dan €240 i.p.v. nu € 100.
Het mooist zou zijn dat ze een Kick Core 2 met COG zenden tegen een schappelijke prijs.
Je zou ook PayPal kunnen gebruiken. Werkt ook met een Nederlandse betaalpas.esphome schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:30:
Leuke aanbieding van Zwift. Het enige probleem is dat hun betalingswijzes helemaal gericht zijn op abonnementen. Ik zie zie geen iDeal of bankoverschrijving er tussen staan. Of komen die verderop tijdens het afreken tevoorschijn?
Update: ik zag hier Klarna en daar zou het wel mee moeten lukken.
Hier zeer slechte ervaringen met PayPal in het verleden. Het aanvragen van een nieuwe bankpas is ook een optie voor langere termijn omdat dat dan een Visa Debit Card is. Een soort kredietkaart maar dan zonder krediet en geen toereikend saldo, dan geen aankoop.La1974 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:51:
[...]
Je zou ook PayPal kunnen gebruiken. Werkt ook met een Nederlandse betaalpas.
Ik heb gisteren een race gedaan van 87 km met 462 hm en ben op plaats 29 van 37 geëindigd op 16m18s van de winnaar. De winnaar deed 4.6w/kg@185W en zelf deed ik 2.7w/kg@258W. De winnaar steeg 10 punten naar 554 en zelf daalde ik 4 punten naar 450. Een rijder die op plaats 9 eindigde op 4m31s met 3.4w/kg@269W daalde 132 punten naar 412. Dan vraag ik mij toch wel af hoe dat werkt met die scores?Kluus schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:34:
[...]
Als het goed is kijkt die score ook naar de punten van degenen achter je en voor je, dus dan zouden degenen die voor je zijn geeindigd in theorie nog harder omhoog moeten zijn gegaan met hun scores en heb je waarschijnlijk toch wat mensen met een score van 340 en hoger achter je hebben gelaten gezien je upgrade.
Als dit beter in het algemene fietstopic kan hoor ik het wel
[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 05-10-2025 16:46 ]
Niet teveel naar die scores kijken zou ik zeggen? Heb je lekker getraind en ben je er zelf blij mee?Webgnome schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:46:
Vandaag weer een training met Join in de sportschool ( op de handbike daar ) en het viel mij weer eens op dat de RPE die ik invulde en stuk lager was dan wat er verwacht werd. Verwacht was 5 en ik dacht eerder aan 3. Voor de mensen die join gebruiken, hoe gaan jullie daar mee om? Het voelt altijd een beetje 'raar' omdat dan de workout score ook naar beneden gaat.offtopic:
Heb zelf ook weleens een training waar de score onvoldoende is, maar kan me er eigenlijk niet heel druk om maken.
MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB
Join schat het vaak te laag in qua gevoel, dat hoor je wel vaker.Webgnome schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:46:
Vandaag weer een training met Join in de sportschool ( op de handbike daar ) en het viel mij weer eens op dat de RPE die ik invulde en stuk lager was dan wat er verwacht werd. Verwacht was 5 en ik dacht eerder aan 3. Voor de mensen die join gebruiken, hoe gaan jullie daar mee om? Het voelt altijd een beetje 'raar' omdat dan de workout score ook naar beneden gaat.offtopic:
Ze gaan meer voor de langdurige lage hartslag, lang en langzaam etc.
Je kan er voor kiezen je FTP hoger te zetten en uitdagender te trainen.
Aan de andere kant, Join is meer gericht op de "gemiddelde persoon" en daar val jij net niet in
Dus misschien Join nemen als leidraad en zelf wat meer invulling er aan geven?
Afgezien van die scores, de winnaar woog dus net iets meer dan 40 kg? Zegt dat niet al genoeg?kwiebus schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:39:
[...]
Ik heb gisteren een race gedaan van 87 km met 462 hm en ben op plaats 29 van 37 geëindigd op 16m18s van de winnaar. De winnaar deed 4.6w/kg@185W en zelf deed ik 2.7w/kg@258W. De winnaar steeg 10 punten naar 554 en zelf daalde ik 4 punten naar 450. Een rijder die op plaats 9 eindigde op 4m31s met 3.4w/kg@269W daalde 132 punten naar 412. Dan vraag ik mij toch wel af hoe dat werkt met die scores?
Als je het vergelijk met bijvoorbeeld Trainerroad dan was ik daar veel meer tevreden over dan Join, meer variatie en ook betere resultaten na trainen.
Ben het er opnzich wel mee eens. Join is meer voo buiten, Trainerroad meer voor binnen. Dit voegen wat meer variatie toe.pier87 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:32:
Join, ik heb daar ook een abonnementje op genomen dit jaar... maar eigenlijk weggegooid geld. Ben er gewoon niet zo tevreden over, weinig variatie, veel gericht op lange duurritten...
Als je het vergelijk met bijvoorbeeld Trainerroad dan was ik daar veel meer tevreden over dan Join, meer variatie en ook betere resultaten na trainen.
Heb zelf geen zin om langer dan 2 uur binnen te fietsen, dus pak dan vooral (gedownloade) workouts van Zwifts. 40/20s, over/unders en SST, die zijn toch wel top.
MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB
Zojuist dezelfde race weer gedaan en kon met heel veel pijn en moeite met de eerste klim dichtbij genoeg blijven om het gat op de top en begin van de afdaling weer te dichten. Bij de 2e klim werd ik echt helemaal weggereden en kon ik niet meer terugkomen. Uiteindelijk op iets van 1:30 achter de winnaar gefinisht.silencedead schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:02:
Vanmorgen sinds lange tijd weer eens een race gedaan op Zwift en zag dat het tegenwoordig ingedeeld wordt op racescore. In mijn geval bleek dat 340 te zijn en werd ik ingedeeld in een categorie waarbij ik aan de onderkant zou zitten (weet niet de exacte indeling meer), en dat bleek ook.
Totaal tijd was ook iets van 1 minuut sneller dan vorige keer en kwam nu op 3.2 watt/kg gemiddeld uit.
Ging dus al een heel stuk beter, maar ik zie het nog niet gebeuren in een zelfde wedstrijd meerdere van dit soort klimmen te overleven en in de kopgroep te blijven.
Racescore is blijkbaar iets gedaald van 400 naar 394 en lijkt nu dus stabiel te blijven en ik zat dus in de juiste categorie.
Er zitten genoeg kinderen op hoor.. zeker op bepaalde 'kindertijden'marcel3 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:28:
[...]
Afgezien van die scores, de winnaar woog dus net iets meer dan 40 kg? Zegt dat niet al genoeg?
Uiteraard heb je ook weer sneuneuzen die zich voordoen als mager kind, maar dat is weer een ander verhaal. Als je echt wat serieuzer gaat racen moet je ook wegen en video's daarvan uploaden. Jammer dat zoiets niet heel gemakkelijk voor iedereen te implementeren valt.
Ja aan die weigh-ins heb ik ook een tijdje mee gedaan maar dat vond ik toch ook niet echt een heel gezond fenomeen eigenlijk. Je stimuleert daarmee wel heel erg op de focus op gewicht en we weten waar dat toe kan leiden.Biohazzard21 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:40:
[...]
Er zitten genoeg kinderen op hoor.. zeker op bepaalde 'kindertijden'. Een jochie van een jaar of 12-13 kan makkelijk 40 kilo wegen.
Uiteraard heb je ook weer sneuneuzen die zich voordoen als mager kind, maar dat is weer een ander verhaal. Als je echt wat serieuzer gaat racen moet je ook wegen en video's daarvan uploaden. Jammer dat zoiets niet heel gemakkelijk voor iedereen te implementeren valt.
Ik hou het gewoon maar lekker op hobby en een leuke wortel voor mijn neus tijdens het binnen trainen en als er dan nog valsspelers tussen zitten waarvan ik verlies, so what? Ik heb een goede workout gedaan en mezelf weer lekker moe gemaakt.
Ik heb in het echt ook best wat (trainings)koersjes en criteriums gereden en dan eindigde ik ook maar als pelotonvulling en haalde ik er al voldoening uit als ik de hele rit mee had kunnen spelen. Dus waarom op Zwift niet?
[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 06-10-2025 16:47 ]
Ik ben nieuwsgierig wat je er van maaktWebgnome schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:05:offtopic:
Is een apart topic over training apps een idee? Of is die er al?
Heeft iemand anders deze setup? Ik vind de video's van Tacx wel leuk als afleiding, heb geen zin om alleen een workout via de Fenix af te werken. Zijn er tips of alternatieven waardoor ik de kracht van de fenix8 icm. de Flux met een online abo kan maximaliseren?
Maar, je gebruikt toch je pc/laptop om alle data te verzamelen via ANT+ of bluetooth? Waarom zou dat via een horloge moeten gaan. Daarnaast is een hartslagband veel accurater dan eeen horloge.dnhelle schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:23:
Had een HR-band, een Tacx Flux en vind de Tacx Desktop App wel leuk om routes te rijden. Nu ik een Fenix8 heb, wil ik alles centraal hebben en merk ik gisteren na een ritje dat bij een Tacx Desktop App ritje, de fenix8 alleen HR doorgeeft. Een veredelde HR-band, zonde ;-)
Heeft iemand anders deze setup? Ik vind de video's van Tacx wel leuk als afleiding, heb geen zin om alleen een workout via de Fenix af te werken. Zijn er tips of alternatieven waardoor ik de kracht van de fenix8 icm. de Flux met een online abo kan maximaliseren?
Het praktisch nut ontgaat me een beetje.
[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 07-10-2025 14:32 ]
If it aint fixed, it's broken.
Op je Fenix zie je vervolgens alleen afstand, tijd & gem. Snelheid inzichtelijk. Ik mis daar gegevens zoals HR in HS-zones, cal-verbruik of training-effect.
Die zie je die wel in garmin connect toch..?dnhelle schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:00:
Klopt, ik snap je punt. Nu is het zo dat de Tacx Desktop App richting Garmin Connect alle details deelt.
Op je Fenix zie je vervolgens alleen afstand, tijd & gem. Snelheid inzichtelijk. Ik mis daar gegevens zoals HR in HS-zones, cal-verbruik of training-effect.
Als je meer details op je Fenix wil, zal je de trainer met de Fenix moeten connecten en een workout vanaf de Fenix starten (die dan de trainer aanstuurt, ERG of anders). Dan neem je een volledige activiteit met je Fenix op en heb je alles beschikbaar
Ik vraag me af of dat goed genoeg blijft werken. Een horloge maakt veel minder goed connectie met een trainer dan een laptop met ANT+ dongel bijvoorbeeld.Prulleman schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:31:
[...]
Die zie je die wel in garmin connect toch..?
Als je meer details op je Fenix wil, zal je de trainer met de Fenix moeten connecten en een workout vanaf de Fenix starten (die dan de trainer aanstuurt, ERG of anders). Dan neem je een volledige activiteit met je Fenix op en heb je alles beschikbaar
Is dat zo? Ik run mijn kickr core vanaf mijn edge 840... Zonder problemenTjebakka schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:42:
[...]
Ik vraag me af of dat goed genoeg blijft werken. Een horloge maakt veel minder goed connectie met een trainer dan een laptop met ANT+ dongel bijvoorbeeld.
Gebruik je ook Ant+ voor de verbinding met je horloge of BT? Dat wil ook nog wel eens verschil maken. (bij mijn horloge en ook edge kan beide geloof ik maar ik kies standaard voor ant+ en dat geeft nooit problemen).Tjebakka schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:30:
Dat vind ik wel wat anders dan een horloge. Laat ik het zo zeggen, mijn Garmijn horloge vertikt het om een stabiele verbinding met mijn hartslagmeter te houden. Dus ik kan me voorstellen dat dat ook voor een fietstrainer niet lekker werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 08-10-2025 13:57 ]
Ik heb al jaren een Magene HR band, werkt altijd.
Tijdens indoor ritjes pikt mijn Fenix de Tacx, en HR gewoon op, geen enkel probleem. (Buiten overigens ook maar dan geen tacx maar een pwr sensor en spd sensor)
Ik zet de fenix indoor ook altijd aan omdat ie anders in de daggrafiek de HR band niet laat zien, maar de polsHR. (Fenix moet als het ware wel weten dat je in activity modus wilt recorden). Na de workout zelf sla ik de activity op het horloge overigens niet op, want dat doe ik in zwift. (met een koppeling naar garmin)
My 2 cents is dat je gewoon interferentie op de 2.4Ghz band hebt. Aangezien ANT+ broadcast doet, is er geen retransmit en moet het ontvangende apparaat gewoon wachten op de volgende dataset. Meerdere failures achter elkaar kan mogelijk een disconnect geven.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Het systeem doet wel rare dingen met rijders die terug komen. Vandaag een race gedaan waarbij de winnaar 4.1 w/kg reed en zijn score daalde met 115 punten naar 533. Zelf eindigde ik met 3.2 w/kg op plaats 11 van de 16 die de race uit reden (waren 25 gestart) en mijn score steeg met 1 punt naar 451. Als ik naar de eerder resultaten van de winnaar kijk dan reed hij in februari van dit jaar zijn races in de A cat. Bij slechts 3 van de finishers daalde de score waaronder dus die van de winnaar.Kluus schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:34:
[...]
Ik denk dat het systeem zich nog wat moet instellen nu iedereen terug komt, geef het even wat tijd. Ikzelf zat eerst op score 640 vanuit de resultaten van vorig seizoen en ben inmiddels ook terug gevallen naar 504 ofzo, nog geen idee of dat een passende categorie is voor mij want ik heb tot nu toe alleen nog ZRL races en WTRL TTT gedaan, die nog niet naar deze score kijken.
Wat denken jullie van deze fietstrainer?
Momenteel heb ik een 'omgebouwde' non-smart trainer die daardoor smart is geworden. Maar wel wheelon met regelmatig wat slip als gevolg.
Daarom zou ik graag naar directdrive willen, zonder al te veel uit te geven.
https://www.decathlon.nl/...y/_/R-p-355194?mc=8883242
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Volgens mij is het een prima oplossing.
Als je gaat voor de unit icm Zwift dat is het een kwestie van kopen en gaan.
Wil je MyWhoosh of iets anders gebruiken, dan is een cassette wel een vereiste.
DC Rainmaker heeft er een review van gemaakt, ik zou er even goed naar kijken, vooral de missende cadans is wel een ding imho.
Als ik naar deze review kijk voldoet ie aan al m'n wensen.raymondw schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:47:
@magic_nl
Volgens mij is het een prima oplossing.
Als je gaat voor de unit icm Zwift dat is het een kwestie van kopen en gaan.
Wil je MyWhoosh of iets anders gebruiken, dan is een cassette wel een vereiste.
DC Rainmaker heeft er een review van gemaakt, ik zou er even goed naar kijken, vooral de missende cadans is wel een ding imho.
[YouTube: Decathlon Van Rysel D100 In-Depth Review: What's the catch?]
Cadans haalde ik toch al van een aparte sensor.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Nu heb ik de Elite Direct XR-T en de Kickr Core hiervoor op het oog. Heeft er iemand van jullie nog andere aanbevelingen hiervoor of een sterke voorkeur voor een van beide? Het platform heb ik nog niet besloten maar waarschijnlijk Rouvy of Zwift.
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
kickr core is voor zover ik weet het meest betrouwbaar (hoewel die van mij een keer vervangen is, maar dat ging dan ook zonder gedoe, zelfs net buiten de garantie termijn).EdwinC schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:46:
Ik wil volgend jaar graag meedoen aan de Alpe D'Huzes en wil langs mijn buitenritjes op mijn gravelbike ook graag indoor trainingen meepakken en dan metname het klimmen simuleren.
Nu heb ik de Elite Direct XR-T en de Kickr Core hiervoor op het oog. Heeft er iemand van jullie nog andere aanbevelingen hiervoor of een sterke voorkeur voor een van beide? Het platform heb ik nog niet besloten maar waarschijnlijk Rouvy of Zwift.
Mijn Elite is na meerdere problemen retour genomen, daarna een Tacx gekocht.
Ik was niet de enige met issues.....
Qua software vind ik Zwift lekkerder dan Rouvy, maar dat is geheel persoonlijk.
Heb Alpe du Zwift (AdH) inmiddels +10x gefietst indoor, Road to Sky heet de route.
Erg leuk om te doen
Bij 25+ krijg je een badgeraymondw schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:49:
@EdwinC kickr!
Mijn Elite is na meerdere problemen retour genomen, daarna een Tacx gekocht.
Ik was niet de enige met issues.....
Qua software vind ik Zwift lekkerder dan Rouvy, maar dat is geheel persoonlijk.
Heb Alpe du Zwift (AdH) inmiddels +10x gefietst indoor, Road to Sky heet de route.
Erg leuk om te doen
Er zijn nog veel meer routes met de AdZ erin, al dan niet met andere bulten erbij.
Route Length Elevation Lead-In
Accelerate to Elevate 41 km (25.5 miles) 1153 m (3,783‘) 2.3 km (1.4 miles)
Four Horsemen 88.7 km (55.1 miles) 2113 m (6,932‘) 0.5 km (0.3 miles)
Quatch Quest 46.7 km (29.0 miles) 1710 m (5,610‘) 0 km ( miles)
Road to Sky 17.3 km (10.7 miles) 1045 m (3,428‘) 0.1 km (0.1 miles)
The Über Pretzel 128.3 km (79.7 miles) 2335 m (7,661‘) 0.5 km (0.3 miles)
Tour of Fire and Ice 25.3 km (15.7 miles) 1167 m (3,829‘) 2.7 km (1.7 miles)
---------------
Ja, doe mijn bestMistraller schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:52:
[...]
Bij 25+ krijg je een badge
Er zijn nog veel meer routes met de AdZ erin, al dan niet met andere bulten erbij.
Route Length Elevation Lead-In
Accelerate to Elevate 41 km (25.5 miles) 1153 m (3,783‘) 2.3 km (1.4 miles)
Four Horsemen 88.7 km (55.1 miles) 2113 m (6,932‘) 0.5 km (0.3 miles)
Quatch Quest 46.7 km (29.0 miles) 1710 m (5,610‘) 0 km ( miles)
Road to Sky 17.3 km (10.7 miles) 1045 m (3,428‘) 0.1 km (0.1 miles)
The Über Pretzel 128.3 km (79.7 miles) 2335 m (7,661‘) 0.5 km (0.3 miles)
Tour of Fire and Ice 25.3 km (15.7 miles) 1167 m (3,829‘) 2.7 km (1.7 miles)
Maar aangezien ik maar paar maanden per jaar binnen fiets en niet altijd Zwift, schiet het niet op....
Pak meestal Road to Sky, btje infietsen en dan ben ik met 1h30 wel weer beneden.
Tegen die tijd ben ik wel weer klaar met mijn enthousiasme
[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 09-10-2025 17:14 ]
12xraymondw schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:02:
[...]
Ja, doe mijn best![]()
Maar aangezien ik maar paar maanden per jaar binnen fiets en niet altijd Zwift, schiet het niet op....
Pak meestal Road to Sky, btje infietsen en dan ben ik met 1h30 wel weer beneden.
Tegen die tijd ben ik wel weer klaar met mijn enthousiasme
---------------
Check gedaan in Strava, zit op 10....Mistraller schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:20:
[...]
12x. Die 25x Masochist badge komt er ooit nog wel eens, maar de LiftOff badge (onder het uur) dat heb ik wel een beetje opgegeven haha
Heb de badge de laatste keer gehaald
Had al een paar keer 60.x tot 66 min gedaan, maar steeds kakte ik in bij segment 5 oid.
De voorlaatste had ik zelfs een mega tijd op 3/4 en ineens was ik helemaal klaar, spaghetti benen...
Spiekbriefje gemaakt met tijden en wattage per segment, rustiger starten en uiteindelijk 58m57s
Die laatste minuut had ik als reserve gehouden, maar niet nodig gehad
Helaas daarna covid, ga er zelfs vanuit dat er dit winter seizoen niets beters gaat komen dan deze tijd
PR Alpe du Zwift is 47:37, dus die badge is al wel binnen hierMistraller schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:20:
[...]
12x. Die 25x Masochist badge komt er ooit nog wel eens, maar de LiftOff badge (onder het uur) dat heb ik wel een beetje opgegeven haha
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Met de laatste update is de aanwezigheid van gepairde click buttons de toggle om virtueel shiften aan/uit te zetten en werkt mijn aanpassing niet meer. Enige oplossing hiervoor nu is om mijn Tacx via ANT+ te koppelen ipv BT maar zou graag de Tacx gewoon weer via BT aansluiten. Zie ik iets over het hoofd wat jullie wel weten?
de meeste mensen gebruiken de click in combinatie met de zwift COG, dus dan heb je maar 1 tandwiel (geloof de 14 of de 18).MrAngry schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:20:
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar maakt het uit dat het aanstaat als je gewoon handmatig schakelt en die knoppen verder niet gebruikt?
Dan valt er handmatig weinig te schakelen
[ Voor 4% gewijzigd door Flipmo op 10-10-2025 14:29 ]
Cog is er af maar door de click denkt Zwift dat je perse virtueel wil schakelen en is iedere echte versnelling gewoon dezelfde versnelling voor Zwift.MrAngry schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:03:
Ehm ja, maar als je handmatig wilt schakelen dan haal je die cog er ook af natuurlijk.
https://github.com/jonasbark/swiftcontrol
Enige wat dat doet is keyboard commandos emuleren, maar heb het zelf (nog) niet getest....
Ja maar afgelopen weken niet binnen gefietst. 28-9 kreeg ik de laatste mail na mn workout.Webgnome schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:42:
Zijn er mensen die join indoor gebruiken via de workout player? Ik heb al twee dagen dat ik geen mail meer krijg nadat ik de workout heb afgerond.
Hebben meer mensen hier last van?
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Nu heb ik mijn indoor trainer vervangen door een directe drive met Zwift cog. Ik denk dat het 14t is. Is het nu slim om ook een 42t op de Zwift-fiets te plaatsen? Het is nu een antieke 3x voorbladen.
Het doel zou zijn om dezelfde omstandigheden binnenshuis als buiten zo nauwkeurig mogelijk te simuleren.
Systeemspecificaties
De accu van de iPad die ik gebruik om te Zwiften is inmiddels in zo’n slechte staat dat hij zelfs met oplader erin leegloopt.
Mijn idee is nu om een TV (43 inch) op te hangen met een Apple TV om Zwift op te draaien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vraag me af of dit een duurzame oplossing is of dat ik beter voor een klein PC’tje kan gaan.
Kan allebei, hier vind je een goede uiteenzetting.Louislouislouis schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:51:
Goedemorgen!
De accu van de iPad die ik gebruik om te Zwiften is inmiddels in zo’n slechte staat dat hij zelfs met oplader erin leegloopt.
Mijn idee is nu om een TV (43 inch) op te hangen met een Apple TV om Zwift op te draaien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vraag me af of dit een duurzame oplossing is of dat ik beter voor een klein PC’tje kan gaan.
https://zwiftinsider.com/...e%20RTX%20graphics%20card.
Onlangs de switch gemaakt om wat minder afhankelijk te worden van amerikaanse diensten en ik graag een Europees alternatief wil steunen.
Ik ben positief verrast, Rouvy is er echt op vooruit gegaan de laatste jaren.
- Realistische routes, echt prachtig. Leuk om bekende beklimmingen, gravel routes, ironmans, WK/EK's te fietsen.
- Geen muziek
- Fijne UI, reageert goed op verandering van stijging/daling.
- Veel verschillende workouts en via trainingspeaks integratie met Join
- Leuke challenges met winacties
- Compagnion app met veel trainingsdata en integratie met garmin/strava zodat je ook je outdoorritten meeneemt.
- Steeds meer rijders
- Interessant geprijsd, abonnement voor duo's of groepen en abonnement kan je op pauze zetten.
Nadelen:
- Sociale aspect is minder.
- Niet compatibel met zwift play controllers
Je zou kunnen kijken naar swift_control, er word eea als ondersteunt op de pagina weergegeven.DaDude schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:20:
Nadelen:
- Sociale aspect is minder.
- Niet compatibel met zwift play controllers
Met een custom keymap zou je zelf de details kunnen aanvullen
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Volgens mij is het juist omgekeerd qua grafische capaciteit vraagt Zwift meer.EdwinC schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:41:
Ik ben ook nog in twijfel tussen Zwift of Rouvy. Maar vraagt Rouvy veel meer grafische capaciteit van je device? Of moet mijn oude laptop dit prima kunnen draaien?
je hebt wel een goede internetverbinding nodig voor Rouvy om de video's te laden. (Je kan ook vantevoren downloaden indien nodig)
Koop voor een €75 - €125 een dedicated Zwift PC, er staan er genoeg te koopEdwinC schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:41:
Ik ben ook nog in twijfel tussen Zwift of Rouvy. Maar vraagt Rouvy veel meer grafische capaciteit van je device? Of moet mijn oude laptop dit prima kunnen draaien?
[ Voor 7% gewijzigd door sanger1981 op 16-10-2025 16:32 ]
Kan je eens een voorbeeld geven?sanger1981 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:32:
[...]
Koop voor een €75 - €125 een dedicated Zwift PC, er staan er genoeg te koopDan weet je zeker dat je stabiele performance hebt
Zoiets
Ik heb overigens nog een HP ProDesk 400 G4 SFF (1JJ60EA) met GT1030 LP videokaart, die niets staat te doen en tegen een leuk bod weg mag
Is niet helemaal de voordeligste oplossing.
Zitten ook nog een soort mini games in, maar daar moet ik nog induiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 17-10-2025 05:45 ]
Leuke tip, ik ga eens kijken!Kluus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 05:44:
Ik gebruik tegenwoordig pedal games om bepaalde extra velden te hebben, zoals draft. Deze kijkt gewoon mee met het Zwift proces dus geen extra account nodig en je spiekt ook niet met anderen hun data mee zoals bij Sauce.
Maar eerst wachten tot de 22ste dan heeft futurumshop een aanbieding m.b.t. fietstrainers, wat precies stond er niet bij maar die paar dagen wacht ik wel met bestellen.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Tacx Neo Bike hier, die had ik in eerste instantie ingesteld aan de hand van mijn racefiets maar volgens mij vond ik de reach te groot voor binnen, terwijl ik hier buiten geen probleem mee heb. Gelukkig is zo'n indoor bike makkelijk te tunen inmiddels zet ik hem geloof ik iets korter (stuur verder naar achter) maar wel dieper (dus niet per se relaxter) en dat voelt nu goed.blitzkrieg schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:52:
Mensen die een aparte fiets of een Swift ride op de trainer hebben staan, hoe doen jullie dat qua afstelling tov. je gewone fiets? Alles gelijk aan de gewone fiets, of iets relaxter zitten op de trainer?
Zit dat met die groepen er ook in? Dat je kan zien hoeveel personen op hoeveel sec. er voor of achter je fietsen en met hoeveel w/kg? Wat je met Sauce for zwift kan zien.Kluus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 05:44:
Ik gebruik tegenwoordig pedal games om bepaalde extra velden te hebben, zoals draft. Deze kijkt gewoon mee met het Zwift proces dus geen extra account nodig en je spiekt ook niet met anderen hun data mee zoals bij Sauce.
Dat is met races wel echt een pluspunt lijkt me.
Heb een oud klein pc'tje van het werk mee genomen en die geupgrade via een omweg naar Windows 11.
Daar draait Zwift redelijk op met 1080p.
Maar eerst eens testen of dat met pedal games ook nog vloeiend blijft werken.
(wilde net van het weekend Sauce eens testen voor een maandje
Nee dat zit er niet in, daarvoor moet je denk ik ook de gegevens van de anderen op kunnen halen wat Sauce dus doet met die extra gebruiker. Ik heb nooit Sauce gebruikt tijdens races dus ik mis het niet maar ik ken deze feature wel en ik kan me voorstellen dat die erg handig is voor het overzicht en dat je hem gaat missen als je hem eenmaal gebruikt hebt ja.Flipmo schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:03:
[...]
Zit dat met die groepen er ook in? Dat je kan zien hoeveel personen op hoeveel sec. er voor of achter je fietsen en met hoeveel w/kg? Wat je met Sauce for zwift kan zien.
Dat is met races wel echt een pluspunt lijkt me.
Heb een oud klein pc'tje van het werk mee genomen en die geupgrade via een omweg naar Windows 11.
Daar draait Zwift redelijk op met 1080p.
Maar eerst eens testen of dat met pedal games ook nog vloeiend blijft werken.
(wilde net van het weekend Sauce eens testen voor een maandje)
Wat ik vooral gebruik is de draft indicator, eigenlijk vind ik dat Zwift dit zelf ook in een veld of ander UI ding zou mogen stoppen, Pedal Games praat met/luistert af van het locale Zwift proces dus die weet alleen wat dat weet. In het echt merk je namelijk duidelijk het effect van in het wiel rijden, maar indoor blijft het maar een abstract iets, dan helpt een visuele indicatie (en dan niet zoiets binairs als je poppetje zit recht of niet) wel veel vind ik.
Mocht je nou alleen Zwift op dat ding hebben draaien dan is het ook niet perse een probleem om op W10 door te draaien. Hij zit achter je router en alleen aan als je Zwift aan hebt, geen enorme kans op ellende als je er verder niet mee naar dubieuze websites gaat surfen of dubieuze apps downloaden.la_fusion schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:23:
Ik baal eerlijk gezegd wel een beetje van het hele W11 verhaal; De PC voor Zwift is nog meer dan prima en ook met een GTX970 draait Zwift nog uitstekend. Alleen door het ontbreken van TPM en officiele support voor de 970 is W11 niet echt een optie.
Ik draai zelf trouwens Zwift op een M1 macbook air (van werk), die ik meeneem naar de schuur. Draait prima.
Mywhoosh heeft veel hetzelfde als zwift alleen mist Mywhoosh wel echt nog het aantal gebruikers. Plus ik mis de robo pacers van zwift. Wat je ook niet hebt mede door het aantal gebruikers is voldoende races. Verder als je gewoon wil fietsen met een workout dan is Mywhoosh prima. Plus het is gratis.
een ander nadeel van Mywhoosh is dat (bij mij dan) ik geen fietstrainer en hartslagband tegelijk gekoppeld kan hebben. Het is dus of de hartslagband of de fietstrainer. Dus fiets ik zonder hartslagband en check mijn hartslag via mijn smartwatch... (omslachtig en stom ja).
Je kan alles met alles koppelen in mywhoosh...aaaido schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:54:
Hier sinds kort overgestapt van zwift naar Mywhoosh. Met swift control zelfs virtual shifting werend gekregen.
Mywhoosh heeft veel hetzelfde als zwift alleen mist Mywhoosh wel echt nog het aantal gebruikers. Plus ik mis de robo pacers van zwift. Wat je ook niet hebt mede door het aantal gebruikers is voldoende races. Verder als je gewoon wil fietsen met een workout dan is Mywhoosh prima. Plus het is gratis.
een ander nadeel van Mywhoosh is dat (bij mij dan) ik geen fietstrainer en hartslagband tegelijk gekoppeld kan hebben. Het is dus of de hartslagband of de fietstrainer. Dus fiets ik zonder hartslagband en check mijn hartslag via mijn smartwatch... (omslachtig en stom ja).
Iets verder terug in dit topic staat mijn setup en ik ben er verbaasd over dat alles zo goed werkt en gekoppeld blijft...
Tacx ondersteunt ook een rebroadcast, misschien een idee.
Soms als de HR band leeg is laat ik mijn horloge broadcasten en dat kan ook weer de Zwift/Mywhoosh in.