Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 157 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 13:41
Na 3 maanden is mijn kerstcadeau eindelijk binnen!

Na jaren trouwe dienst is mijn oude Elite Drivo vervangen. Hoewel de Drivo 1 een fijne trainer was, had hij een trage weerstandsaanpassing, waardoor HIIT-trainingen in ERG-modus een ramp waren. Destijds beloofde Elite een update, maar in plaats daarvan brachten ze simpelweg de Drivo II uit met het probleem verholpen terwijl de eerste kopers in de kou bleven staan.

Dat was voor mij de laatste keer Elite. Tijd voor iets nieuws!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCuAcLHPZ21pDBkS2s8IgSOVLh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sdIkZkVZHSI5YjfTkM4Axxe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Greybeard op 19-03-2025 13:21 ]

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:59
Greybeard schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:49:
Na 3 maanden is mijn kerstcadeau eindelijk binnen!

Na jaren trouwe dienst is mijn oude Elite Drivo vervangen. Hoewel de Drivo 1 een fijne trainer was, had hij een trage weerstandsaanpassing, waardoor HIIT-trainingen in ERG-modus een ramp waren. Destijds beloofde Elite een update, maar in plaats daarvan brachten ze simpelweg de Drivo II uit met het probleem verholpen terwijl de eerste kopers in de kou bleven staan.

Dat was voor mij de laatste keer Elite. Tijd voor iets nieuws![Afbeelding]
Nice! Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Kickr v5 en de JetBlack Victory + Zwift Frame lijkt me een erg mooie en relatief betaalbare optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
Torgo schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:46:
[...]

Nice! Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Kickr v5 en de JetBlack Victory + Zwift Frame lijkt me een erg mooie en relatief betaalbare optie. :)
Bedankt, ik zal over een maandje hitt trainen een update/review achterlaten op tweakers:). Qua het Zwift frame kan ik alleen maar zeggen, lees er wat reddit posts over want de ervaringen met de bouwkwaliteit zijn gemengd hoewel het mij ook een super set lijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
Greybeard schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:25:
[...]

Bedankt, ik zal over een maandje hitte trainer een update/review achterlaten op tweakers:). Qua het Zwift frame kan ik alleen maar zeggen, lees er wat reddit posts over want de ervaringen met de bouwkwaliteit zijn gemengd hoewel het mij ook een super set lijk!
Ik hou het in de gaten. Ik kan nog even door op de Kickr v5 + mijn fiets al loopt zowel de Kickr als de fiets richting het einde van hun levensduur. Maar nu eerst een nieuwe buitenfiets en dan na de zomer eens kijken wat we gaan upgraden voor de indoor setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 08:11
@Torgo hoe weet jij dat je Kickr V5 aan het eind van zn levensduur is? Krijgt ie kuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
pier87 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:28:
@Torgo hoe weet jij dat je Kickr V5 aan het eind van zn levensduur is? Krijgt ie kuren?
Nou op zich niet, maar ben er wel mee omgevallen tijdens een sprint en hij is een beetje afgeschuurd maar lijkt verder ok. Het grootste minpunt is dat hij geen update krijgt om schakelen met de Zwift Cog te ondersteunen en dat is wel iets wat ik graag zou willen. Ook omdat de fiets voor Zwift al redelijk oud aan het worden is en de versnellingen afgesteld moeten worden en uiteindelijk ook nieuwe ketting enzo dus wil op een gegeven moment overstappen naar een combo met minder componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 15:20

Flipmo

OMG !!

(jarig!)
@Torgo Als je een cog koopt, met de click dan hoeft je Kickr niet geupdate te worden hoor.
Je start gewoon zwift / Rouvy en verbind je click met zwift / rouvy en je kan fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RappeDoper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-05 16:38
Flipmo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:41:
@Torgo Als je een cog koopt, met de click dan hoeft je Kickr niet geupdate te worden hoor.
Je start gewoon zwift / Rouvy en verbind je click met zwift / rouvy en je kan fietsen :)
Zeker? Want lange tijd zou Wahoo de v5 niet updaten om dat te ondersteunen. Is dat ondertussen anders?

De Kickr is natuurlijk none the wiser als jij die Cog installeert, maar moet wel de signalen van de Click verwerken om de weerstand aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
ja, dat dacht ik dus ook, dus ik zat even te lezen, maar er vallen toch heel wat mensen over het feit dat wahoo geen update uitbrengt voor de kickr v5 (en wel voor goedkopere core van zelfs een oudere generatie).

ik zou ook denken.. je schakelt met extra knopjes toch niet met je eigen shifters (of het nou elektronisch is of mechanisch). wat doet de trainer dan nog ertussen, de knopjes vertellen zwift toch gewoon hoe de weerstand aangepast moet worden...? Maar het lijkt toch anders te werken..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
RappeDoper schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:46:
[...]

Zeker? Want lange tijd zou Wahoo de v5 niet updaten om dat te ondersteunen. Is dat ondertussen anders?

De Kickr is natuurlijk none the wiser als jij die Cog installeert, maar moet wel de signalen van de Click verwerken om de weerstand aan te passen.
ik snap het eigenlijk niet meer.. ik dacht dat de (cog/)click alleen met zwift werkt, maar als het rechtstreeks de weerstand van de trainer aanpast, dan zou het ook in andere apps moeten werken...
ik zie niet hoe het via de trainer alleen in zwift werkt..

Ik ben benieuwd of iemand dat kan uitleggen

het werkt natuurlijk prima als je gewoon iets in ERG mode doet en niet hoeft te schakelen. Zelf rij ik eigenlijk alles in ERG mode, voorheen TR workouts, nu eigen workouts vanaf mijn garmin. Daarvoor zou een cog op een een kickr v5 zonder click ook werken, dan is het gewoon een dom enkel kransje ipv een complete cassette

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 31-03-2025 15:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 30-04 15:20

Flipmo

OMG !!

(jarig!)
100% zeker niet, maar weet wel dat ik mijn "oude" kickr core nog nooit een update gegeven heb.
Maar dat hij vlekkeloos werkt met de cog en click zonder iets gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Dit is niet supported, zie:

https://support.wahoofitn...with-Wahoo-smart-trainers

Alleen de v6 is supported, ondanks eerdere berichten dat dit wél supported zou zijn. De reden zou zijn dat de v5 niet genoeg memory heeft voor deze functionaliteit.
Will virtual shifting be available on other KICKR models?

We have reviewed the hardware and firmware capabilities of KICKR v5 (2020) and preceding KICKR versions. Unfortunately, these older models are unable to support the required protocols for Zwift Virtual Shifting and will not be receiving a future update for this functionality.

[ Voor 22% gewijzigd door Torgo op 31-03-2025 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greybeard
Prulleman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:51:
[...]

ik snap het eigenlijk niet meer.. ik dacht dat de (cog/)click alleen met zwift werkt, maar als het rechtstreeks de weerstand van de trainer aanpast, dan zou het ook in andere apps moeten werken...
ik zie niet hoe het via de trainer alleen in zwift werkt..

Ik ben benieuwd of iemand dat kan uitleggen

het werkt natuurlijk prima als je gewoon iets in ERG mode doet en niet hoeft te schakelen. Zelf rij ik eigenlijk alles in ERG mode, voorheen TR workouts, nu eigen workouts vanaf mijn garmin. Daarvoor zou een cog op een een kickr v5 zonder click ook werken, dan is het gewoon een dom enkel kransje ipv een complete cassette
Dit is hoe ik het begrijp:

Click-->Zwift-->Commando-->trainer
De trainer moet firmware hebben die deze specifieke commando’s van Zwift begrijpt, zolang je trainer niet de update krijgt werkt het dus niet.

Persoonlijk denk ik dat het een marketing technisch iets is met het "Zwift Ready" certificaat te willen reserveren voor nieuwere modellen.

ERG kan je denk ik idd met de COG doen, want dan shift je niet virtueel tijdens een training.

[ Voor 4% gewijzigd door Greybeard op 31-03-2025 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

oNo

Torgo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Dit is niet supported, zie:

https://support.wahoofitn...with-Wahoo-smart-trainers

Alleen de v6 is supported, ondanks eerdere berichten dat dit wél supported zou zijn. De reden zou zijn dat de v5 niet genoeg memory heeft voor deze functionaliteit.

[...]
Het is ook wat je wil geloven.

Wahoo heeft een samenwerking met Zwift. De Zwift Hub One moest er uit, te veel concurrentie voor de Kickr Core.

De Kickr Core is van 2018. Het instapmodel.

De Kickr v5 is van 2020, ondersteunt oa race mode en auto calibration.

De Kickr Core krijgt wel ondersteuning voor virtueel schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
oNo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:11:
[...]

Het is ook wat je wil geloven.

Wahoo heeft een samenwerking met Zwift. De Zwift Hub One moest er uit, te veel concurrentie voor de Kickr Core.

De Kickr Core is van 2018. Het instapmodel.

De Kickr v5 is van 2020, ondersteunt oa race mode en auto calibration.

De Kickr Core krijgt wel ondersteuning voor virtueel schakelen.
Inderdaad, ben er ook niet blij mee. Is best bizar dat een high end trainer van destijds 1.299 EUR geen update krijgt waardoor hij minder relevant wordt. Mede daarom overweeg ik over te stappen naar een Jetblack Victory tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 22:47

Kluus

Gang is alles

Ojee, Zwift heeft de troef gevonden om mijn abbonnement aan te houden in de zomer… Buitenritten tellen nu voor xp en je streak! Alleen even in de gaten houden, mijn streak zou deze week verlopen dus misschien een heel klein ritje om deze te overbruggen tot de change in gaat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:19:
Ojee, Zwift heeft de troef gevonden om mijn abbonnement aan te houden in de zomer… Buitenritten tellen nu voor xp en je streak! Alleen even in de gaten houden, mijn streak zou deze week verlopen dus misschien een heel klein ritje om deze te overbruggen tot de change in gaat…
:X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:41
Kluus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:19:
Is het een trainingstool of een spelletje?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
mhr-zip schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:57:
[...]

Dit is nu een stap om je training load in Zwift te krijgen, ipv enkel je indoor data te hebben. De volgende stap is natuurlijk betere en adaptieve trainingsschema's.
Ik ben benieuwd hoe het er over half jaar voorstaat. Als ze goede trainingsprogramma's hebben en je die trainingen naast Zwift ook buiten kunt uitvoeren kan ik me best voorstellen dat er veel meer mensen in de zomer hun abonnement aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:57:
[...]

Spelletje, maar dat is buiten fietsen ook, ik ben nog steeds geen prof namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stevie-P schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:11:
[...]

Dit is nu een stap om je training load in Zwift te krijgen, ipv enkel je indoor data te hebben. De volgende stap is natuurlijk betere en adaptieve trainingsschema's.
Ik ben benieuwd hoe het er over half jaar voorstaat. Als ze goede trainingsprogramma's hebben en je die trainingen naast Zwift ook buiten kunt uitvoeren kan ik me best voorstellen dat er veel meer mensen in de zomer hun abonnement aanhouden.
Ja dit maar ik vind het een redelijk geniale zet ook om te zorgen dat mensennzoals ik die vanaf ongeveer nu tot oktober niet meer op zwift zitten toch hun abbo aanhouden. Op mij werkt het in ieder geval ;).

Trainingsgeneuzel kan me gestolen worden want ik fiets voor mijn plezier en dit zie ik al in genoeg andere apps. Ik hoop wel dat ze de data van het buitenseizoen straks gebruiken om direct een betere indeling te maken voor de zwift wedstrijdjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:31
Kluus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:40:
[...]

Spelletje, maar dat is buiten fietsen ook, ik ben nog steeds geen prof namelijk. ;)
Dus je bent bereid 20 euro per maand te betalen voor je streak? Wauw!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

La1974 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:47:
[...]

Dus je bent bereid 20 euro per maand te betalen voor je streak? Wauw!
En xp. Het is wel minder want ze hebben een jaar abbo met een maand of twee korting.

Edit: Gaan we het nou in een fietstopic over rationele uitgaven hebben trouwens? Ik ben denk ik verkeerd verbonden. ;)

En ja misschien wordt het nog wel eens slecht weer komende maanden, het is nu even moeilijk voor te stellen maar goed…

[ Voor 30% gewijzigd door Kluus op 05-04-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25
Goed marktomderzoek gedaan ok te realiseren dat mensen 160€ p/j over hebben voor XP en streaks.

Want het blijft natuurlijk een nadeel dat hun omzet zo fluctueert door het jaar heen. Dus slim om zo verschillende behoeftes te bespelenbvan ze. Zou nog slimmer zijn om de mensen die doorbetalen en XP blijven rijden toegang te geven tot nog meer extra dingen dan iedereen die z’n abbo stilzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nou 160 euro per jaar/20 euro per maand klopt ook niet echt natuurlijk. Het grootste deel van het jaar maak ik er gewoon actief gebruik van.

Normaal had ik denk ik netto 2 volle maanden per jaar mijn abbo op inactief dus dan scheelt het niets voor een jaarabbo tot hooguit een maand. Zo zal dat voor meer zijn.

Eerder was het echter niet voldoende voor mij om me een jaar op zwift te committen, nu wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 05-04-2025 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:13
schilderstape schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:37:
[...]

Nu een jaar later ben ik maar weer in contact met de helpdesk. De Suito heeft het een jaar prima gedaan na vervanging van het moederbord, maar nu weer problemen met de weerstand..

De magneten die de weerstand regelen, bewegen nog maar heel beperkt, het schroefdraad waarover ze bewegen lijkt beschadigd. Iemand ervaring hier mee?
Helaas moet ik mezelf nogmaals quoten in de kwestie van mijn Suito...

De nieuwe printplaat heeft een paar maanden goed gewerkt, maar vorige week stond het apparaat weer vast. Nu in de laagste weerstand.

Wederom goed en snel contact met de helpdesk van Elite, maar nu blijkt de elektromotor die de weerstand moet aansturen defect en dit mag je niet zelf repareren. Het apparaat mag opgestuurd worden en wordt dan in Italie gerepareerd voor €200,-. Er wordt niks vermeld over garantie o.i.d. Ik ga dus maar op zoek naar een alternatief voor komende winter. Waarschijnlijk iets van Wahoo of Garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48
schilderstape schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:45:
[...]

Helaas moet ik mezelf nogmaals quoten in de kwestie van mijn Suito...

De nieuwe printplaat heeft een paar maanden goed gewerkt, maar vorige week stond het apparaat weer vast. Nu in de laagste weerstand.

Wederom goed en snel contact met de helpdesk van Elite, maar nu blijkt de elektromotor die de weerstand moet aansturen defect en dit mag je niet zelf repareren. Het apparaat mag opgestuurd worden en wordt dan in Italie gerepareerd voor €200,-. Er wordt niks vermeld over garantie o.i.d. Ik ga dus maar op zoek naar een alternatief voor komende winter. Waarschijnlijk iets van Wahoo of Garmin
Balen...
Na m'n Elite sprookje ben ik erg tevreden met de Tacx Neo 2 :)
De aankoop was wel een investering, maar sinds dag 1 geen enkel issue gehad.

Hopelijk kun je het goed oplossen (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:13
raymondw schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:59:
[...]

Balen...
Na m'n Elite sprookje ben ik erg tevreden met de Tacx Neo 2 :)
De aankoop was wel een investering, maar sinds dag 1 geen enkel issue gehad.

Hopelijk kun je het goed oplossen (y)
De garantie is al lang en breed verlopen, dus dit wordt even doorbijten en een nieuwe kopen. Ik verwacht geen coulance o.i.d.

Het zal wel een Tacx Flux S worden of een Kickr Core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-05 11:49
vraag betreffende de Zwift Ride. Wellicht al ter sprake gekomen maar ik kom net kijken in deze indoor fietswereld en het topic is al 630 pagina's lang.

Ik werk in Dubai maar hier is de Zwift Ride niet te koop en de Wahoo Kickr Core is uitverkocht en ook nog eens 2 keer zo duur als in Nederland.

Ik vlieg elke 4 weken heen en weer naar Nederland. Klm rekent ongeveer 100 euro voor het vervoeren van een fiets. Dat is nog minder als 1 stuks ruimbagage.

Ik heb elke keer 3 stuks ruimbagage bij mijn ticket. Het stuur en dergelijke past wel in een koffer.

Maar hoe ga ik die Kickr Core meenemen?

Als ik plaatjes kijk vouwt het geheel zich nog enigzins op. Is er iemand die eens zou willen meten wat de maximale breedte is van dit ding? En de hoogte zonder de poten?

Zou zomaar eens kunnen passen.

Ik zie nu trouwens dat een ruimbagage max 158 cm mag zijn. B+H+D bij elkaar ogpeteld. De doos van de Kicker core 153 cm bij elkaar opgeteld en 18 kilo. Dus dit valt binnen de marges.

Ik heb eigenlijk nog nooit een gewone kartonnen doos meegenomen in het vliegtuig. Ook even navragen dus. Maar het liefst neem ik het "gedemonteerd" mee in een koffer en goed opvullen tegen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Guido7619 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:30:
vraag betreffende de Zwift Ride. Wellicht al ter sprake gekomen maar ik kom net kijken in deze indoor fietswereld en het topic is al 630 pagina's lang.

Ik werk in Dubai maar hier is de Zwift Ride niet te koop en de Wahoo Kickr Core is uitverkocht en ook nog eens 2 keer zo duur als in Nederland.

Ik vlieg elke 4 weken heen en weer naar Nederland. Klm rekent ongeveer 100 euro voor het vervoeren van een fiets. Dat is nog minder als 1 stuks ruimbagage.

Ik heb elke keer 3 stuks ruimbagage bij mijn ticket. Het stuur en dergelijke past wel in een koffer.

Maar hoe ga ik die Kickr Core meenemen?

Als ik plaatjes kijk vouwt het geheel zich nog enigzins op. Is er iemand die eens zou willen meten wat de maximale breedte is van dit ding? En de hoogte zonder de poten?

Zou zomaar eens kunnen passen.

Ik zie nu trouwens dat een ruimbagage max 158 cm mag zijn. B+H+D bij elkaar ogpeteld. De doos van de Kicker core 153 cm bij elkaar opgeteld en 18 kilo. Dus dit valt binnen de marges.

Ik heb eigenlijk nog nooit een gewone kartonnen doos meegenomen in het vliegtuig. Ook even navragen dus. Maar het liefst neem ik het "gedemonteerd" mee in een koffer en goed opvullen tegen schuiven.
Mijn Kickr 2018 past ingeklapt in een normale koffer (die wel diep genoeg is), cassette even er afhalen scheelt ook. Dus ik vermoed dat de Core dat ook wel red. De doos is voorzien van piepschuim etc dus stuk meer volume dan de Core zelf

Everytime I suffer I become a better man because of it

Pagina: 1 ... 157 158 Laatste