sir_huxley schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:12:
Ik ben bezig met het voorbereidend werk om mijn Zwift Ride frame mee te nemen in het vliegtuig.
Ik hoop dat deze in mijn (fiets)koffer past, aangezien dit makkelijker mee te nemen is dan een kartonnen doos.
(Ik wil de doos zelf nog niet laten uitpakken mocht ik alsnog de hele doos in moeten checken indien het frame niet in mijn koffer past.)
Is er iemand in de gelegenheid om de maten zoals in de onderstaande afbeelding op te meten?
Als het kan de breedte zonder die grote zwarte voet. Als ik het goed begrijp is deze te verwijderen, maar ik ben niet 100% zeker. (ik heb het niet over het kleine stelvoetje)
[Afbeelding]
Mijn laatste vraag heeft met het gewicht te maken. Volgens DC rainmaker weegt het frame 17kg. Klopt dit ongeveer? (Op de zwift website staat namelijk een veel hoger gewicht)
Breedte X is 102 cm.
Hoogte Y 61 cm
De zwarte voet is zoals ik het kan zien en voelen niet te verwijderen. Is enkel zwart geschilderd denk ik. Ik voel wel een soort van dun naadje. Zit in de verpakking ook al gemonteerd. Dat dunne randje/naadje kan zijn dat de voet er nog af kan, of is enkel van het naderhand zwart schilderen.
Er zit wel een zwart schroefje aan de binnenkant van de voorvork. Ongeveer 20cm erboven. Zou niet weten waar die voor dient.
Ik heb recentelijk mijn Zwift Ride meegenomen naar Dubai. Heb deze eerst thuis uitgepakt, gebruikt en getest en 3 weken later weer terug in de doos gedaan. Beetje vogelen en opletten bij het eruit halen en dan schuift alles zo weer in elkaar. Op zich kan het er ook maar op 1 manier in.Totale gewicht van doos en frame is wel 22Kg. Had dit in eerste instantie verkeerd gelezen en de doos nog wat bijgevuld met spullen maar na weging kon dat er zo goed als allemaal weer eruit. Uiteindelijk was het 22.8 kilo. Tot aan 23 kilo komt er geen toeslag bij.
De gehele doos ging voor 100 euro mee met KLM. Moet je wel van te voren aanvragen of het mee mag. Dat is dus bij maximaal 23 kilo. Zwaarder mag wel mee maar moet je bijbetalen. De Zwift doos heeft ook rondom allemaal handvaten dus voor iedereen goed handelbaar.
De kickr core heb ik in een normale koffer gedaan, zoveel mogelijk in zijn eigen doos tegen het heen en weer schuiven. Beetje het restant eraf snijden en op maat maken voor de koffer ging dit prima. Bleef ruim onder de 23 kilo maar weinig ruimte blijft er over om nog meer bagage aan toe te voegen.
Het stuurtje en de 2 stukken pijp (voet) van de kickr en andere losse spullen ging dan weer in koffer 2. En nog wat spullen die je erbij krijgt maar niet direct nodig hebt heb ik de volgende keer pas meegenomen.
Ik heb recentelijk ook een hardschalen fietskoffer gekocht. Maar zo degelijk vindt ik die koffer niet. Leuk voor een 10 kg racefietsje maar die Zwift ride is best loeizwaar en kan best zijn dat je koffer het dan wel begeeft.
Zou het toch lekker in de doos vervoeren. Die is er voor gemaakt. Genoeg handvaten. En op een bagage karretje scheur je er het hele vliegveld mee door. Ik ben er van huis in een taxi mee naar schiphol gegaan. In Dubai weer met een taxi naar huis en ging allemaal prima. Mooie gladde platte doos zonder uitsteeksels.
Ik heb geen intentie meer om de Zwift Ride mee terug te nemen dus alle dozen heb ik weggegooid. Als ik hier weg ga verkoop ik dat ding wel lokaal. Is genoeg animo voor omdat de Zwift Ride hier niet verkocht wordt.
[
Voor 19% gewijzigd door
Guido7619 op 11-08-2025 16:41
]