Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 159 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:04
Het scheelt 190 euro.

Ik was oorspronkelijk van plan om een mijn huidig fietsstuur te gebruiken icm de Zwift play controllers en deze dummy shifters: https://www.thingiverse.com/thing:6918624

Het enige wat ik dan nog moest doen was een blokje te ontwerpen om het stuur aan de stem te verbinden.

Uiteindelijk heb ik gekozen om hier toch af van te zien en voor een origineel stuur te gaan. De hoofd reden is dat ik een bike fit wil doen alvorens ik een nieuw aero carbon stuur ga kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:52

Roozzz

Plus ultra

Het klinkt als een hoop gedoe, voor een beperkte financiële besparing. Ik denk dat de garantie via zwift die euro's al waard zijn. Laat staan met de uren die je erin moet steken.
De kracht van de zwift fiets zit hem juist in het "it just works".

Maar ieder zo zijn afweging.

[ Voor 21% gewijzigd door Roozzz op 05-08-2025 15:56 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
Wat klinkt als een hoop gedoe?

- het los bestellen van een stuur?
- custom stuur maken?

Custom stuur maken ben ik met je eens. Maar een stuur bestellen was nog geen 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
sir_huxley schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:59:
Wat klinkt als een hoop gedoe?

- het los bestellen van een stuur?
- custom stuur maken?

Custom stuur maken ben ik met je eens. Maar een stuur bestellen was nog geen 5 minuten werk.
Een los stuur bestellen is inderdaad ‘een hoop gedoe’. Mijn mailsessies met Zwift support heb ik ter onderbouwing ;) Op Reddit is het veel mensen ook niet gelukt om een los stuur te bestellen dus het risico dat je met een los frame blijft zitten is aanwezig.. Of het moet je op de 1 of andere manier lukken zoals het jou is gelukt (je hebt alleen een screenshot laten zien maar de voorgeschiedenis nog niet, ben benieuwd hoe het je is gelukt overigens).

Al met al nogal wat gedoe ben ik achter gekomen en voor dat beetje verschil eigenlijk niet de moeite (of je woont in de buurt van waar het frame te koop staat).

Edit: Hebben we het bovendien nog niet gehad over het (wellicht) geen support krijgen op je frame mocht daar iets mis mee gaan binnen de garantieperiode. Een paar studenten in Groningen gaan je niet helpen als iets niet werkt lijkt mij ;)

[ Voor 11% gewijzigd door D-Ed op 05-08-2025 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sir_huxley
@D-Ed vervelend dat het bij jou en een aantal andere mensen niet gelukt is. Ja ik denk dat iemand bij Zwift support een halt heeft toegeroepen.
je hebt alleen een screenshot laten zien maar de voorgeschiedenis nog niet, ben benieuwd hoe het je is gelukt overigens)
Ik had ze oorspronkelijk gevraagd of ik de 2 losse ride frame controllers en het verbindingsblok voor de stem kon bestellen. Zij gaven toen aan dat die onderdelen niet los te bestellen waren. Een heel stuur was wel mogelijk. Dat heb ik toen uiteindelijk maar gedaan. (Nadat ik het zelfbouw project had opgegeven)

Ik woon tijdelijk in zuid Amerika en ik vermoed dat ik sowieso niet op support van Zwift kan rekenen. Ik hoop dat het frame hier uiteindelijk heel aankomt en dat het niet krom is ofzo. (kleine beschadigingen geef ik niet zo om)

Mocht ik in de EU wonen dan zou ik het ook niet zo snel gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
sir_huxley schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:00:
@D-Ed vervelend dat het bij jou en een aantal andere mensen niet gelukt is. Ja ik denk dat iemand bij Zwift support een halt heeft toegeroepen.

[...]

Ik had ze oorspronkelijk gevraagd of ik de 2 losse ride frame controllers en het verbindingsblok voor de stem kon bestellen. Zij gaven toen aan dat die onderdelen niet los te bestellen waren. Een heel stuur was wel mogelijk. Dat heb ik toen uiteindelijk maar gedaan. (Nadat ik het zelfbouw project had opgegeven)

Ik woon tijdelijk in zuid Amerika en ik vermoed dat ik sowieso niet op support van Zwift kan rekenen. Ik hoop dat het frame hier uiteindelijk heel aankomt en dat het niet krom is ofzo. (kleine beschadigingen geef ik niet zo om)

Mocht ik in de EU wonen dan zou ik het ook niet zo snel gedaan hebben.
Dank voor de context.

Dat maakt het verhaal, mijn inziens, dus net wat meer ‘gedoe’ voor die beperkte korting. Succes straks als je frame binnen is en ‘ride on’ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
Ik heb sinds dit weekend een wahoo kickr core zwift (met zwift v2 cog) en eerste indrukken zijn positief... Omdat ik het toch gedoe vond mijn racefiets uit de berging te halen steeds (woon in een flat, steeds 3 trappen op en af, etc) heb ik een simpel decathlon racefietsje op de kop getikt als zwift-fiets... Gaat om een decathlon sport 2 (aka b'twin sport 2).

Punt 1, maat is 51 (ik ben 1.74) maar met het zadel hoog lijkt dit tot nu toe geen probleem.

Punt 2, de fiets heeft nogal een dikke lasnaad die tegen mijn zwift aankomt... Zie foto hieronder. Op zich minder een probleem als hij gewoon staat, het past wel alleen klemt hij wel op die plek (weet niet of dit op de lange termijn kwaad kan) al is hierdoor nu wel al de coating van de zwift beschadigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvGGATQ344XOzS9XeLhzrwOohvQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3OtbokT6HObgNzneWGYLGNj.jpg?f=fotoalbum_medium

Mindere is dat ik de fiets nu niet kan kantelen terwijl hij normaal gesproken vrij kan draaien (als ik hem niet gebruik wil ik hem dan eigenlijk omhoog tegen de muur zetten, heb niet zo veel ruimte).

Heeft iemand hier misschien een tip of idee? De lasnaad wegvijlen lijkt me de enige optie maar nou ja, dat is geen optie?

De fiets toch weer verkopen en een andere zien te vinden die dit niet heeft? (Maar ja, lastig van tevoren in te schatten tenzij ik met de meetlat erlangs ga en dan is het alsnog alleen maar goed te meten met achterwiel eruit etc?)

Hoop dat er toch iets op te bedenken is. Even de quickrelease losdraaien voor ik de racefiets kantel kan ook eventueel? Dan voorzichtig doen en mbv gewicht fiets zorgen dat ie in de zwift blijft zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Als het echt zo'n klein stukje is van een te dikke lasnaad als op de foto lijkt zou ik er gewoon een vijl langs halen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
GWBoes schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:32:
Als het echt zo'n klein stukje is van een te dikke lasnaad als op de foto lijkt zou ik er gewoon een vijl langs halen.
Meh, volgens mij moet er echt wel een aardig stuk van afgeveild worden... Denk dat ik het maar opgeef met deze en hem probeer te verkopen en een ander fietsje op de kop probeer te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:12
m0ridin schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:43:
[...]

Meh, volgens mij moet er echt wel een aardig stuk van afgeveild worden... Denk dat ik het maar opgeef met deze en hem probeer te verkopen en een ander fietsje op de kop probeer te tikken.
Met een "Dremel" haal je het er zo vanaf, lijkt mij. :?

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
orlok schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:53:
[...]

Met een "Dremel" haal je het er zo vanaf, lijkt mij. :?
Lijkt mij ook. Wel even afwerken met wat verf/lakstift/nagellak tegen eventuele roest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Zou even kunnen kijken of ik die kan lenen van iemand... Vroeg me ook af of dat niet de 'stevigheid' kan beinvloeden? Want moet best een stuk af dan, eigenlijk zo'n beetje tot op het frame, dus dacht dat misschien ook daar invloed op kon hebben... Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:56:
Zou even kunnen kijken of ik die kan lenen van iemand... Vroeg me ook af of dat niet de 'stevigheid' kan beinvloeden? Want moet best een stuk af dan, eigenlijk zo'n beetje tot op het frame, dus dacht dat misschien ook daar invloed op kon hebben... Hmmm
Is de fiets 2e hands gekocht? Eventueel weer doorverkopen voor hetzelfde geld en verder doorzoeken? Als hij nieuw is kun je bij decathlon gewoon je geld terug krijgen.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
2e handsje idd en omdat ie qua maat ook aan de kleine kant is (51, ik ben 1.74) neig ik naar weer verkopen, zie nu hier een fietsje in de buurt staan voor 90 euro dus daar ga ik even kijken...

Deze had ik overgenomen voor 150, dus misschien verlies ik er iets op maar ok... is te overzien

*Edit

En inderdaad die fiets van 90 euro opgehaald, frame maat 54 en dat zit wat beter en verder voor genoeg voor dit gebruik (minder om buiten mee te fietsen ;) remmen moet je wat kracht voor zetten, achterband aardig versleten, denk hobbel in band van plakken oid).

Allemaal geen punt voor Indië trainer gebruik en ach, anders een mooi oefen/klusfietsje voor in de toekomst.

[ Voor 99% gewijzigd door m0ridin op 08-08-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
Ik ben bezig met het voorbereidend werk om mijn Zwift Ride frame mee te nemen in het vliegtuig.

Ik hoop dat deze in mijn (fiets)koffer past, aangezien dit makkelijker mee te nemen is dan een kartonnen doos.
(Ik wil de doos zelf nog niet laten uitpakken mocht ik alsnog de hele doos in moeten checken indien het frame niet in mijn koffer past.)

Is er iemand in de gelegenheid om de maten zoals in de onderstaande afbeelding op te meten?

Als het kan de breedte zonder die grote zwarte voet. Als ik het goed begrijp is deze te verwijderen, maar ik ben niet 100% zeker. (ik heb het niet over het kleine stelvoetje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dm1kmEBpSb_C2CV_Qds0oCE3728=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BsfrJnh7SnHb75CHlxHLHGIv.png?f=fotoalbum_large

Mijn laatste vraag heeft met het gewicht te maken. Volgens DC rainmaker weegt het frame 17kg. Klopt dit ongeveer? (Op de zwift website staat namelijk een veel hoger gewicht)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:05
sir_huxley schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:12:
Ik ben bezig met het voorbereidend werk om mijn Zwift Ride frame mee te nemen in het vliegtuig.

Ik hoop dat deze in mijn (fiets)koffer past, aangezien dit makkelijker mee te nemen is dan een kartonnen doos.
(Ik wil de doos zelf nog niet laten uitpakken mocht ik alsnog de hele doos in moeten checken indien het frame niet in mijn koffer past.)

Is er iemand in de gelegenheid om de maten zoals in de onderstaande afbeelding op te meten?

Als het kan de breedte zonder die grote zwarte voet. Als ik het goed begrijp is deze te verwijderen, maar ik ben niet 100% zeker. (ik heb het niet over het kleine stelvoetje)

[Afbeelding]

Mijn laatste vraag heeft met het gewicht te maken. Volgens DC rainmaker weegt het frame 17kg. Klopt dit ongeveer? (Op de zwift website staat namelijk een veel hoger gewicht)
Breedte X is 102 cm.
Hoogte Y 61 cm

De zwarte voet is zoals ik het kan zien en voelen niet te verwijderen. Is enkel zwart geschilderd denk ik. Ik voel wel een soort van dun naadje. Zit in de verpakking ook al gemonteerd. Dat dunne randje/naadje kan zijn dat de voet er nog af kan, of is enkel van het naderhand zwart schilderen.

Er zit wel een zwart schroefje aan de binnenkant van de voorvork. Ongeveer 20cm erboven. Zou niet weten waar die voor dient.

Ik heb recentelijk mijn Zwift Ride meegenomen naar Dubai. Heb deze eerst thuis uitgepakt, gebruikt en getest en 3 weken later weer terug in de doos gedaan. Beetje vogelen en opletten bij het eruit halen en dan schuift alles zo weer in elkaar. Op zich kan het er ook maar op 1 manier in.Totale gewicht van doos en frame is wel 22Kg. Had dit in eerste instantie verkeerd gelezen en de doos nog wat bijgevuld met spullen maar na weging kon dat er zo goed als allemaal weer eruit. Uiteindelijk was het 22.8 kilo. Tot aan 23 kilo komt er geen toeslag bij.

De gehele doos ging voor 100 euro mee met KLM. Moet je wel van te voren aanvragen of het mee mag. Dat is dus bij maximaal 23 kilo. Zwaarder mag wel mee maar moet je bijbetalen. De Zwift doos heeft ook rondom allemaal handvaten dus voor iedereen goed handelbaar.

De kickr core heb ik in een normale koffer gedaan, zoveel mogelijk in zijn eigen doos tegen het heen en weer schuiven. Beetje het restant eraf snijden en op maat maken voor de koffer ging dit prima. Bleef ruim onder de 23 kilo maar weinig ruimte blijft er over om nog meer bagage aan toe te voegen.

Het stuurtje en de 2 stukken pijp (voet) van de kickr en andere losse spullen ging dan weer in koffer 2. En nog wat spullen die je erbij krijgt maar niet direct nodig hebt heb ik de volgende keer pas meegenomen.

Ik heb recentelijk ook een hardschalen fietskoffer gekocht. Maar zo degelijk vindt ik die koffer niet. Leuk voor een 10 kg racefietsje maar die Zwift ride is best loeizwaar en kan best zijn dat je koffer het dan wel begeeft.

Zou het toch lekker in de doos vervoeren. Die is er voor gemaakt. Genoeg handvaten. En op een bagage karretje scheur je er het hele vliegveld mee door. Ik ben er van huis in een taxi mee naar schiphol gegaan. In Dubai weer met een taxi naar huis en ging allemaal prima. Mooie gladde platte doos zonder uitsteeksels.

Ik heb geen intentie meer om de Zwift Ride mee terug te nemen dus alle dozen heb ik weggegooid. Als ik hier weg ga verkoop ik dat ding wel lokaal. Is genoeg animo voor omdat de Zwift Ride hier niet verkocht wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Guido7619 op 11-08-2025 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:38
Op het Zwift Ride owners topic op Facebook is iemand die hem in een koffer vervoerd heeft. Misschien kun je hem PB'en?

Een ervaringsdeskundige hier is natuurlijk nog veel beter ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sanger1981 op 11-08-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
@Guido7619 Dank je wel voor je uitgebreide antwoord en goed om te lezen dat het gelukt is. Als de voorvoet niet te verwijderen is, dan gaat het waarschijnlijk niet passen. Misschien dat het dan toch maar beter is om hem in de standaard doos te vervoeren. De fietskoffer zelf weegt namelijk ook een paar kilo en ik ben bang dat ik dan boven de 23kilo uit ga komen...

@sanger1981 Ik heb momenteel geen Facebook. Wel bedankt voor de tip.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Het lukte mij dus niet om een los frame via MP en nieuw stuur via Zwift aan te schaffen dus vorige week donderdag maar door de zure appel gebeten en besloten het complete frame met stuur rechtstreeks bij Zwift te scoren..

Al met al erg blij met die stap! De volgende dag kwamen de (drie) pakketten al binnen _/-\o_

Ik had al een Zwift Hub One dus installeren was een fluitje van een cent. In eerste instantie met de cog V1 maar die maakte best wat geluid dus aan de slag gegaan en binnen tien minuutjes had ik de V2 eronder hangen.. Vrijwel geruisloos, goede update.

In de tussentijd drie ritjes op de Zwift gedaan en twee ritjes op de MTB met m'n maatjes. De Zwift Ride is echt een top product en zelfs mijn vrouw is er helemaal tevreden over (hij staat op de extra kamer / 'inloop kast') want het ziet er gewoon erg strak uit. Ik heb er de tablethouder bij gekocht om de boel zo clean mogelijk te krijgen op de kamer en dat is gelukt.

Lang verhaal kort. Ga vooral niet via Marktplaats lopen kloten want het kost je meer tijd/energie dan ff door de zure appel heen te bijten.

• sanger1981
Ik overweeg nog steeds de Zwift Ride ter vervanging van de Truebike. Is er iemand met een Zwift Ride die voor mij kan checken of ik hem zo kan afstellen dat hij uitkomt op de resultaten van mijn bikefit (voor zowel weg als tri fiets)? Dat is eigenlijk het enige wat me nog tegenhoudt om de bestelling te plaatsen...

[ Voor 14% gewijzigd door sanger1981 op 14-08-2025 12:03 ]

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:02
sanger1981 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:00:
Ik overweeg nog steeds de Zwift Ride ter vervanging van de Truebike. Is er iemand met een Zwift Ride die voor mij kan checken of ik hem zo kan afstellen dat hij uitkomt op de resultaten van mijn bikefit (voor zowel weg als tri fiets)? Dat is eigenlijk het enige wat me nog tegenhoudt om de bestelling te plaatsen...
Zie mijn eerdere post incl. ChatGPT prompt waarbij je bikefit maten omgezet worden naar de Zwift Ride geometrie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
sanger1981 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:00:
Heb je hier wat aan?
Afbeeldingslocatie: https://global.discourse-cdn.com/gozwift/original/4X/1/a/d/1ad6ae9477a401e6c976393096c2750c5f12e9b3.jpeg

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik kan een 2 maanden zwift ride overnemen, diegene wilde toch wel heel graag de tour de femmes versie hebben. Dus straks niet meer de fiets op en af de trap slepen

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• sanger1981
Dat helpt zeker al iets, maar ik twijfel nog steeds…. Misschien dat ik het gewoon niet begrijp :’)

Ik heb de volgende afmetingen uit de bikefit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLk8f4IMpu0eZhe9tBvvxmeLags=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iJor74lGgvNmwtRPdCfU7ySL.png?f=user_large

Dat zou inhouden dat de Saddle X voor mijn triatlonfiets niet klein genoeg kan, en mijn zadel dus 16mm te ver naar achter staat toch?

Als ik vervolgens verder ga kijken naar de metingen in mijn bikefit zie ik voor de handlebar drop en zadel set back dat de maximale waarden niet overeenkomen. Maar dat lijkt zo op het eerste gezicht alsof deze in rechte lijn zijn gemeten en in mijn bikefit rapport diagonaal?

is het zo simpel dat als de SY, SX, HY en HX afmetingen overeenkomen met de bikefit dat de Zwift Ride automatisch goed staat afgesteld? Uiteraard uitgaande van hetzelfde zadel als van de bikefit?

[ Voor 8% gewijzigd door sanger1981 op 14-08-2025 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_huxley
Bedankt voor het delen. Deze afbeelding had ik ook gevonden, maar de exacte maten die ik zocht staan hier niet in en ik wil het niet riskeren om fouten te maken bij het uitrekenen.

Ik denk overigens dat ik gewoon de doos ga gebruiken. Het gewicht wordt simpelweg te hoog om hem in een fietskoffer mee te nemen...

oeps, koffie nodig. Ik dacht dat dit een reactie op mijn vraag was :o

[ Voor 6% gewijzigd door sir_huxley op 14-08-2025 15:39 ]

• sir_huxley
Heeft iemand ervaring met deze smart fan?
https://www.cycplus.com/p...h-power-smart-fitness-fan

of een andere tip?

Mij lijkt het ideaal om de snelheid van de ventilator automatisch aan te laten passen op basis van je inspanning.

Belangrijk voor mij is dat de ventilator zowel op 110 als 220 volt werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
Ik heb de Wahoo Headwind en die is perfect. Kun je instellen op diverse manieren, bv. snelheid of hartslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido7619
sir_huxley schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:30:

of een andere tip?

Mij lijkt het ideaal om de snelheid van de ventilator automatisch aan te laten passen op basis van je inspanning.

Mijn tip is gewoon een hele goedkope huiskamer ventilator te kopen. Wel met afstandbediening. En een staande ventilator. Ik heb een goedkope van Amazon en na een minuut of 5 doe ik deze aan.

Gewoon standje 1. Nog nooit op stand 2 nodig gehad en oscilierend is ook niet nodig maar kan die dan wel.

Standje 1 geeft meer dan voldoende wind. En mijn vermogen is toch altijd redelijk constant dus geen zin in een zichzelf regulerende fan. Lijkt mij alleen maar irritant.

Kost iets van 30 euro zo'n ding. Die werkt wel enkel op 220 Volt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Guido7619 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:22:
[...]

Mijn tip is gewoon een hele goedkope huiskamer ventilator te kopen. Wel met afstandbediening. En een staande ventilator. Ik heb een goedkope van Amazon en na een minuut of 5 doe ik deze aan.

Gewoon standje 1. Nog nooit op stand 2 nodig gehad en oscilierend is ook niet nodig maar kan die dan wel.

Standje 1 geeft meer dan voldoende wind. En mijn vermogen is toch altijd redelijk constant dus geen zin in een zichzelf regulerende fan. Lijkt mij alleen maar irritant.

Kost iets van 30 euro zo'n ding. Die werkt wel enkel op 220 Volt.
Dan ben je volgens mij geen race of iets aan het doen?

Ik begrijp de wens voor zo'n ding wel.. Mijn hartslag is hoger dan gemiddeld dus heb het snel warm en heb dus ook de 'Vacmaster' in gebruik met remote en dat is toch echt een uitkomst _/-\o_ Ding staat normaal al op de 2e stand maar als ik echt voluit ga is standje drie welkom!

Heeft alleen wel een erg kleine focus van de wind die eraf komt dus ik lonk ook wel naar iets dat meer reach heeft. Maar goed, €250,- of meer uitgeven zit ik ook niet op te wachten voor zo'n ding..

Edit: @sir_huxley Hier wel een toffe review: https://www.treadmillrevi...cycplus-smart-fan-review/

[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 14-08-2025 17:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:43
Ik heb ook een simpele, ben de afstandsbediening kwijt. Maar afhankelijk van de temperatuur en intensiteit zet ik de waaier op stand 1, 2 of 3. Soms begin ik wat koud daardoor maar heb het snel zat warm.

Met afstandsbediening kan je dat tussentijds aanpassen. Scheelt je 90% van de kosten van die smart waaier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
crimby schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:02:
Ik heb ook een simpele, ben de afstandsbediening kwijt. Maar afhankelijk van de temperatuur en intensiteit zet ik de waaier op stand 1, 2 of 3. Soms begin ik wat koud daardoor maar heb het snel zat warm.

Met afstandsbediening kan je dat tussentijds aanpassen. Scheelt je 90% van de kosten van die smart waaier
Die Vacmaster was iets van €80,- prima investing hoor _/-\o_

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:02

of een andere tip?

In die prijscategorie kan ik de Elite Aria aanbevelen. Zie ook de review van DC Rainmaker. Is te koppelen met je hartslagsensor, power meter, of temperatuursensor. Ik vind het zelf prettig als ik vanaf de grond (niet recht in mijn gezicht) een airflow heb. Zal vast voor iedereen verschillend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37

of een andere tip?

Grote fan met 3 standen gekocht voor een paar euro, werkt prima.
Binnen is het meestal toch maar een klein uur om training af te ronden :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
sanger1981 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:56:
[...]

Dat helpt zeker al iets, maar ik twijfel nog steeds…. Misschien dat ik het gewoon niet begrijp :’)

Ik heb de volgende afmetingen uit de bikefit:

[Afbeelding]

Dat zou inhouden dat de Saddle X voor mijn triatlonfiets niet klein genoeg kan, en mijn zadel dus 16mm te ver naar achter staat toch?

Als ik vervolgens verder ga kijken naar de metingen in mijn bikefit zie ik voor de handlebar drop en zadel set back dat de maximale waarden niet overeenkomen. Maar dat lijkt zo op het eerste gezicht alsof deze in rechte lijn zijn gemeten en in mijn bikefit rapport diagonaal?

is het zo simpel dat als de SY, SX, HY en HX afmetingen overeenkomen met de bikefit dat de Zwift Ride automatisch goed staat afgesteld? Uiteraard uitgaande van hetzelfde zadel als van de bikefit?
Iemand die hier nog iets over kan zeggen? Ik wil op bestellen klikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
sanger1981 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:30:
[...]

Al contact opgenomen met je bike fitter en/of Zwift support? Volgens mij moet je echt wel de juiste fit vinden maar je bent wel heeeeeel specifiek met je vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
D-Ed schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:44:
[...]

Al contact opgenomen met je bike fitter en/of Zwift support? Volgens mij moet je echt wel de juiste fit vinden maar je bent wel heeeeeel specifiek met je vraag..
Bikefitter is op vakantie, en Zwift heeft nog niet gereageerd helaas.

Denk dat sowieso de wegfiets geen enkel probleem moet zijn. Dat zadel voor de tribike moet ook wel iets op te vinden zijn (en vind ik misschien ook wel minder erg als dat niet zo is, al was het wel de bedoeling om de trainingsduur in tri positie indoor op te bouwen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

sanger1981 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:30:
[...]

Vergelijk de seat tube angle eens van je twee fietsen. Tien tegen een dat die fors afwijken tussen een weg en triathlon fiets. Typisch is deze van een triathlon fiets aanzienlijk steiler. Daardoor wordt je afstand tot het zadel en stuur kleiner (jouw saddle x). De seat tube angle is een van de dingen die je niet kan verstellen aan het frame, dus zal nooit matchen. Kortom, accepteren en op bestel klikken :+

Kan je in de praktijk even puzzelen hoe dichtbij je kan komen. Qua ruimte lukt dat vast wel, gezien je zadel naar achteren gaat. Met een beetje spelen met clip-on bars (neem ik aan?) zou je dat stukje wel moeten kunnen compenseren. De hip angle is een ander verhaal :P

[ Voor 19% gewijzigd door Roozzz op 15-08-2025 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Roozzz schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Vergelijk de seat tube angle eens van je twee fietsen. Tien tegen een dat die fors afwijken tussen een weg en triathlon fiets. Typisch is deze van een triathlon fiets aanzienlijk steiler. Daardoor wordt je afstand tot het zadel en stuur kleiner (jouw saddle x). De seat tube angle is een van de dingen die je niet kan verstellen aan het frame, dus zal nooit matchen. Kortom, accepteren en op bestel klikken :+

Kan je in de praktijk even puzzelen hoe dichtbij je kan komen. Qua ruimte lukt dat vast wel, gezien je zadel naar achteren gaat. Met een beetje spelen met clip-on bars (neem ik aan?) zou je dat stukje wel moeten kunnen compenseren. De hip angle is een ander verhaal :P
Die wijken inderdaad af van elkaar. En dat stukje snap ik ook wel ;) Maar door (voldoende) verstelbaarheid zou je toch de exacte positie moeten kunnen nabootsen omdat je ten alle tijden uitgaat van je BB als uitgangspunt? Met mijn Truebike kon dat wel in ieder geval, maar die is dan ook mega verstelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

sanger1981 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:13:
[...]

Die wijken inderdaad af van elkaar. En dat stukje snap ik ook wel ;) Maar door (voldoende) verstelbaarheid zou je toch de exacte positie moeten kunnen nabootsen omdat je ten alle tijden uitgaat van je BB als uitgangspunt? Met mijn Truebike kon dat wel in ieder geval, maar die is dan ook mega verstelbaar.
Je kwam toch zelf ook al tot de conclusie dat je er niet kwam? Je zadel kan niet ver genoeg naar voren lijkt het. Qua reach kan je dat compenseren met je bars, qua hip angle niet. Dus exact nabootsen gaat niet lukken. Waar ben je naar op zoek qua antwoord?

Je kan natuurlijk gewoon je tt fiets af en toe op de trainer zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Roozzz schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:42:
[...]

Je kwam toch zelf ook al tot de conclusie dat je er niet kwam? Je zadel kan niet ver genoeg naar voren lijkt het. Qua reach kan je dat compenseren met je bars, qua hip angle niet. Dus exact nabootsen gaat niet lukken. Waar ben je naar op zoek qua antwoord?
Ik zocht eigenlijk jouw antwoord hierboven :P Oftewel de bevestiging dat mijn gedachtengang klopte en mijn zadel dus te te ver naar achter zal staan bij de tribike.
Maar ook dat het zo simpel is als de SY/SX/HY en HX maten instellen en dat het dan op hetzelfde neer moet komen als de wegfiets.
Je kan natuurlijk gewoon je tt fiets af en toe op de trainer zetten...
Hoewel dat niet de gewenste oplossing is (omslachtig omdat de trainer op zolder staat) is dat zeker een goed alternatief!

• raymondw
Door omstandigheden vandaag de indoor trainer gestart.
Grote update van MyWhoosh en de app op de Android telefoon leverde wat vertraging op, maar ik had toch wat tijd nodig om virtual shifting te testen.

Na de updates een rondje gedaan en het werkt nu echt goed, de app connect snel en ook tussendoor kun je opnieuw verbinden (was een ding afgelopen winter).
Mijn setup is nogal complex, maar als het komende winter zo goed werkt teken ik er voor B-)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:36
raymondw schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:58:
Door omstandigheden vandaag de indoor trainer gestart.
Grote update van MyWhoosh en de app op de Android telefoon leverde wat vertraging op, maar ik had toch wat tijd nodig om virtual shifting te testen.

Na de updates een rondje gedaan en het werkt nu echt goed, de app connect snel en ook tussendoor kun je opnieuw verbinden (was een ding afgelopen winter).
Mijn setup is nogal complex, maar als het komende winter zo goed werkt teken ik er voor B-)
Werkt de virtual shift van Zwift met myWhoosh, ik heb het ooit eens voorbij zien komen geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

oNo

DaYwaLkUr schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:45:
[...]Werkt de virtual shift van Zwift met myWhoosh, ik heb het ooit eens voorbij zien komen geloof ik?
De Zwift Play controllers en/of Ride kan je via een bridge met andere apps connecten, I.a. MyWhoosh. Mooi werk van de developer, de sources kan je hier vinden.
https://github.com/jonasbark/swiftcontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@DaYwaLkUr en @oNo
De controllers werken idd via swiftcontrol, je kan controllers ook zelf bouwen, het simuleert virtueel de I en K toetsen.
Had er wel een extra BT dongle voor nodig, de software werkt via een virtueel COM device en myWhoosh heeft graag een eigen BT controller, of W10 vind dat het zo moet....
Eerst de Zwift controller aan de software koppelen en dan de trainer pas starten.

Inmiddels twee keer de unit gebruikt en het werkt goed, geen enkel probleem mee gehad.
De cog vind ik niet perse stiller dan een cassette, maar het is wel makkelijk zo.
Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

raymondw schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:46:
@DaYwaLkUr en @oNo
De controllers werken idd via swiftcontrol, je kan controllers ook zelf bouwen, het simuleert virtueel de I en K toetsen.
Had er wel een extra BT dongle voor nodig, de software werkt via een virtueel COM device en myWhoosh heeft graag een eigen BT controller, of W10 vind dat het zo moet....
Eerst de Zwift controller aan de software koppelen en dan de trainer pas starten.

Inmiddels twee keer de unit gebruikt en het werkt goed, geen enkel probleem mee gehad.
De cog vind ik niet perse stiller dan een cassette, maar het is wel makkelijk zo.
Aanrader!
Welke versie van de cog heb je. Vond die V2 met zwift ride wel een stuk stiller dan V1 met gewone fiets.

Was wel een beetje spelen met de afstelling van V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@fdees moest even zoeken, we hebben een v2 gekregen.
Gezien de verschillen, snap ik dat de v1 niet optimaal functioneert.
Selecteren van een ander blad voor maakte niet heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
V2 is hier ook bijna fluisterstil (op de Zwift ride). Juist dat je de cog kunt oplijnen met je voorblad is super handig 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16
Ik overweeg een tweedehandse Tacx Flux S te kopen (250-300 euro). Nu zie ik dat de Wahoo kickr core nieuw te koop is voor 399 euro. Is dit een gangbare prijs of een hele goede aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Is normaal 499 geloof ik. Dus 100 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
Opperhoof schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:46:
Ik overweeg een tweedehandse Tacx Flux S te kopen (250-300 euro). Nu zie ik dat de Wahoo kickr core nieuw te koop is voor 399 euro. Is dit een gangbare prijs of een hele goede aanbieding?
https://zwiftinsider.com/kickr-core-zwift-one-sale-2/

Ik twijfel zelf ook om er een te kopen. Ik heb nu een Kickr v5 uit 2020. Ik zou namelijk wel graag gebruik maken van de Zwift cog en virtueel schakelen. Het enige waar ik mij een beetje zorgen over maak is of de Kickr Core niet ‘minder’ aanvoelt dan de Kickr. Want de specificaties zijn niet helemaal gelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Torgo op 23-08-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:06

Sevyx

Facta non verba!

Heeft iemand toevallig een idee wanneer die Zwift Cog weer is een keer komt? Dat ding is al zo lang uitverkocht........ :|

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Sevyx schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:27:
Heeft iemand toevallig een idee wanneer die Zwift Cog weer is een keer komt? Dat ding is al zo lang uitverkocht........ :|
Ik heb nog de orginele liggen met aanschaffen van zwiftride heb ik hem omgewisseld voor V2. Mocht je interesse hebben let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:36
fdees schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:32:
[...]

Ik heb nog de orginele liggen met aanschaffen van zwiftride heb ik hem omgewisseld voor V2. Mocht je interesse hebben let me know
de Zwiftride werd toch geleverd met een v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

DaYwaLkUr schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:38:
[...]

de Zwiftride werd toch geleverd met een v2?
Klopt, maar ik had al een kickr core met COG V1 dus toen ik de ride erbij kocht heb ik die omgewisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
fdees schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Klopt, maar ik had al een kickr core met COG V1 dus toen ik de ride erbij kocht heb ik die omgewisseld
Ik heb ook de V1 ‘over’ maar heb dat Bluetooth klikkertje ook op m’n stuur gezet, extra opties om te schakelen is wel fijn zodat je niet iedere keer omlaag hoeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx

Sevyx

Facta non verba!

fdees schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:32:
[...]

Ben zelf opzoek naar de V2 i.c.m. een elite suito Trainer. Maar wel heel aardig! _/-\o_

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik zit al langer na te denken over een indoor setup, maar woon in een gehorig appartement (met eigenlijk ook te weinig ruimte).
Begrijp ik het goed dat fietsen met de COG v2 een stuk stiller is en mogelijk daarmee nu wel een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
BigWillem89 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:51:
Ik zit al langer na te denken over een indoor setup, maar woon in een gehorig appartement (met eigenlijk ook te weinig ruimte).
Begrijp ik het goed dat fietsen met de COG v2 een stuk stiller is en mogelijk daarmee nu wel een optie?
Ik vermoed dat het gebruikte achter tandwiel , maar een klein deel is van de geluidsproductie...

Fans, ketting, vliegwiel, trillingen van de hele setup,... Etc

Een goede mat helpt, extra dempers onder de poten ook, maar het geluid van bv een goede ventilator zal je altijd horen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Sevyx schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:42:
[...]
Ben zelf opzoek naar de V2 i.c.m. een elite suito Trainer. Maar wel heel aardig! _/-\o_
Als je terug kijkt in dit topic zie je best wel wat problemen met de Suito trainer.
Kan je alleen maar adviseren om iets meer geld uit te geven en voor een Tacx te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Ik woonde tot een half jaar geleden ook in een appartement en nooit klachten gehad over geluid. Toen nog met de Zwift Hub One en virtueel schakelen maar wel met mijn buitenfiets.. Dat maakte een stuk meer geluid dan nu met de Zwift Ride maar herrie vond ik het niet.

Wel zoals @Prulleman aangeeft een mat eronder. En de ventilator maakt meer herrie dan de trainer zelf.. (de Alpes du Zwift oprijden zorgt ook voor andere herrie :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Laatst online: 07:39

tomk94

Developer

Ik heb via marktplaats goedkoop de Smart Bike van Basic Fit op de kop getikt en gebruik deze in combinatie met Zwift. Het heeft geen automatische weerstandsregeling maar dat kan dan handmatig met de lever. Is voor mij een manier om te bekijken of indoor cycling wat voor mij is voordat ik een enorme investering doe.

Fiets is extreem stil en zeer rigide. Aanrader voor degene die ook goedkoop wilt instappen in de indoor cycling wereld :).

[ Voor 10% gewijzigd door tomk94 op 26-08-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
tomk94 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:46:
Ik heb via marktplaats goedkoop de Smart Bike van Basic Fit op de kop getikt en gebruik deze in combinatie met Zwift. Het heeft geen automatische weerstandsregeling maar dat kan dan handmatig met de lever. Is voor mij een manier om te bekijken of indoor cycling wat voor mij is voordat ik een enorme investering doe.

Fiets is extreem stil en zeer rigide. Aanrader voor degene die ook goedkoop wilt instappen in de indoor cycling wereld :).
De weerstand binnen Zwift maakt het juist zo tof.. Het is niet alleen weerstand bij heuvels of in trainingsmodus maar ook het gebruik maken van de draft en powerups die je tijdens ritjes ontvangt. Bovendien kun je met zo'n fiets niet meedoen aan races omdat er geen powermeter opzit.

Zeker tof om de Zwift wereld te ontdekken maar volgens mij kom je er met een 2e hands racefiets en 2e hands Zwift Hub One ook wel voor iets van 300 tot 400 Euro en heb je wel die weerstand ;)

In ieder geval, veel plezier gewenst _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
tomk94 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:46:
[...]
zeer rigide is niet altijd een pluspunt bij een indoor setup, zoek maar eens op alle trucjes die er zijn om wat meer beweging te krijgen (zoek maar eens op rocker plates, en dat soort zaken)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk94
  • Laatst online: 07:39

tomk94

Developer

D-Ed schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:57:
[...]

De weerstand binnen Zwift maakt het juist zo tof.. Het is niet alleen weerstand bij heuvels of in trainingsmodus maar ook het gebruik maken van de draft en powerups die je tijdens ritjes ontvangt. Bovendien kun je met zo'n fiets niet meedoen aan races omdat er geen powermeter opzit.

Zeker tof om de Zwift wereld te ontdekken maar volgens mij kom je er met een 2e hands racefiets en 2e hands Zwift Hub One ook wel voor iets van 300 tot 400 Euro en heb je wel die weerstand ;)

In ieder geval, veel plezier gewenst _/-\o_
Eens! Het is ook zeker geen voordeel, echter heeft deze fiets een power en rpm meter dus ik kan wel meedoen met de races :).

Ik heb deze fiets nieuw in doos voor 150 euro. Mocht ik het echt meer wekelijks blijven gebruiken dan kan weet ik of ik een grotere investering aandurf.
Prulleman schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:58:
[...]

zeer rigide is niet altijd een pluspunt bij een indoor setup, zoek maar eens op alle trucjes die er zijn om wat meer beweging te krijgen (zoek maar eens op rocker plates, en dat soort zaken)
Goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Over matten onder de hometrainers. Hier een Wahoo Kickr Core en ik heb daar een 60*60cm rubberen wasmachine mat onderliggen.

Die wasmachine mat ligt dan weer op een fitness mat van de Action.

Die combinatie geeft de trainer de mogelijkheid dat die iets kan kantelen terwijl jij fietst. Zo voelt het natuurlijker aan, en dat alles voor minder dan 25 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx

Sevyx

Facta non verba!

raymondw schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

Als je terug kijkt in dit topic zie je best wel wat problemen met de Suito trainer.
Kan je alleen maar adviseren om iets meer geld uit te geven en voor een Tacx te gaan.
Probleem is dat die suito al 3 jaar staat. Wilde hem dus een upgrade geven met V shifting.

Of bedoel je problemen met Suito i.c.m. COG?

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hier gebruik ik sinds enkele maanden onderstaande, het werkt uitstekend.

https://nl.aliexpress.com...ZjTy&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Die tennisballen heb ik er ook onder zitten. Ook aan de voorkant.

Vond het nu niet direct een wereld van verschil maken, maar je merkt wel dat alles iets flexibeler is geworden.

De hogere op- en afstap ook gauw aan gewend geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Primair voordeel in mijn ogen is dat mijn derrière het beter volhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:38

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ik fiets voornamelijk heuvels of bergen indoor dus dan heb je geen last van geluid. Alleen bij het "afdalen" heb je het vliegwiel wat echt wel herrie maakt...

Misschien die tennisballen ook maar eens bestellen, voor de prijs hoef je het niet te laten zie ik. Kan dit op iedere Kickr?

Ik heb een gewone Kickr (driepoot) en daarop lijkt mij dit niet mogelijk

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-08-2025 21:30 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
@Shadow_Agent voor de driepoot Kickr zijn action sets die je laten bewegen.

https://www.bike24.com/p2...Z.V9iOYGHiy46AxGbX10Jejx8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
Kan je met een Zwift ride eigenlijk ook in Rouvy rijden, met virtual shifting. Ik zit al even met een schuin oog naar die elite square te kijken maar die moest nogal problemen hebben met veranderingen in gradient. Of is hier iemand die daar met tevredenheid mee rijdt ?😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 08:02
Cloclo100 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:19:
Kan je met een Zwift ride eigenlijk ook in Rouvy rijden, met virtual shifting. Ik zit al even met een schuin oog naar die elite square te kijken maar die moest nogal problemen hebben met veranderingen in gradient. Of is hier iemand die daar met tevredenheid mee rijdt ?😅
De Square is imo een veel mooier product. Dus als ik in jouw positie stond zou ik nog even afwachten, dat probleem met de Square is puur software; lijkt me dat het opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
HIer zeer content met de Ride i.c.m. Rouvy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
rgras schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

Gebruik je dan een bridge app voor communicatie tussen de twee, voor het virtual shifting? Of werkt het native?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
3dav0d3 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:38:
[...]

De Square is imo een veel mooier product. Dus als ik in jouw positie stond zou ik nog even afwachten, dat probleem met de Square is puur software; lijkt me dat het opgelost gaat worden.
Die square lijkt ook een mooi product. Iets meer features qua aanpassen.

Is dat wat je bedoeld met 'veel mooier product' of nog meer? Bij Zwift Ride zal de integratie top zijn, denk ik. Maar de square misschien iets universeler?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
rgras schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

Virtual shifting werkt gewoon in Rouvy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Jan_V schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:54:
[...]

Gebruik je dan een bridge app voor communicatie tussen de twee, voor het virtual shifting? Of werkt het native?
Cloclo100 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:48:
[...]

Virtual shifting werkt gewoon in Rouvy?
Native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Native als duur woord voor ja?😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Nu het indoor seizoen er weer aan zit te komen ben ik wel benieuwd hoe jullie de langere ritten aanpakken in Zwift. Ik vind het erg fijn om wekelijks een rit van +/-3 uur te rijden op een relax tempo. Een specifieke training is of heel rustig of gewoon te intensief daarvoor en inmiddels heb ik ook wel de lange routes allemaal een keer gereden. Bovendien zijn die lange routes ook al snel met een flinke klim erin. Dat komt dus totaal niet overeen met gewoon 3 uur op zondagmorgen buiten fietsen hier in de polder.. hoe pakken jullie het aan om het alsnog een beetje leuk te maken om iedere zondagmorgen 3 uur weg te tikken of wellicht hebben jullie een heel andere aanpak om toch aan je uren te komen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:59
Indoor seizoen? Het is eind augustus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Als het donker is dan pak ik binnen ritten die mij leuk lijken.
Doordeweeks 's avonds meestal express 500 a 800hm.
Probeer het op een uur per rit te houden.

In het weekend dan relaxed buiten met mensen die tijd hebben, al word het dan ±2hr. Veel langer fietsen mijn groepjes niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
Duclaasie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:20:
Indoor seizoen? Het is eind augustus…
De dagen worden korter en over een maand of iets dan is het alweer rond 19:00 uur donker. En heb nog steeds niet de mogelijkheid om daarvoor nog te gaan sporten 2 uur buiten. En aangezien meerdere mensen dat hebben is het niet heel gek om deze discussie langzaam aan weer op te starten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:36
la_fusion schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:28:
Nu het indoor seizoen er weer aan zit te komen ben ik wel benieuwd hoe jullie de langere ritten aanpakken in Zwift. Ik vind het erg fijn om wekelijks een rit van +/-3 uur te rijden op een relax tempo. Een specifieke training is of heel rustig of gewoon te intensief daarvoor en inmiddels heb ik ook wel de lange routes allemaal een keer gereden. Bovendien zijn die lange routes ook al snel met een flinke klim erin. Dat komt dus totaal niet overeen met gewoon 3 uur op zondagmorgen buiten fietsen hier in de polder.. hoe pakken jullie het aan om het alsnog een beetje leuk te maken om iedere zondagmorgen 3 uur weg te tikken of wellicht hebben jullie een heel andere aanpak om toch aan je uren te komen..
Rouvy werkt wel ‘ok’ voor rustige ritjes. Maar ik maximeer ze op 2 uur. Moet wel leuk blijven.

Mijn volume in de zomer nu is ong 6-8 uur p/w. Als ik in de winter 3x fiets en in totaal op 4.5 uur kom behoud ik ong 80/90% van m’n zomer niveau.

En dat helpt wel enorm in het voorjaar buiten…

Denk dat stap 1 is om te accepteren dat je in de winter bijna nooit dezelfde uren kunt draaien als in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Als je een vlak rondje wil kun je ook een vlak rondje kiezen en die meerdere keren fietsen toch? Zijn hele volksstammen op Zwift die dat doen, omdat het de meeste XP per km oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:48
Blik1984 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:59:
[...]

Als je een vlak rondje wil kun je ook een vlak rondje kiezen en die meerdere keren fietsen toch? Zijn hele volksstammen op Zwift die dat doen, omdat het de meeste XP per km oplevert.
Tempus Fugit :Y

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
Requiem19 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:43:
[...]

Rouvy werkt wel ‘ok’ voor rustige ritjes. Maar ik maximeer ze op 2 uur. Moet wel leuk blijven.

Mijn volume in de zomer nu is ong 6-8 uur p/w. Als ik in de winter 3x fiets en in totaal op 4.5 uur kom behoud ik ong 80/90% van m’n zomer niveau.

En dat helpt wel enorm in het voorjaar buiten…

Denk dat stap 1 is om te accepteren dat je in de winter bijna nooit dezelfde uren kunt draaien als in de zomer.
Precies dat laatste. Al moet ik zeggen dat het bij mij per jaar verschillend is. Afgelopen 'winter' is het qua tijd aardig gelijkt gebleven. Het jaar daarvoor was het echter naar bijna stilstand

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
3dav0d3 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:38:
[...]

Wat voor problemen zijn er dan met de Square? De gradient wordt toch aangestuurd door de trainer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

Phydomir

Dennis

Wat voor mij goed werkt is een leuke groepsrit vinden. Soms wat lastig aangezien soms de aangegeven watts volledig genegeerd worden.
Ik heb goede ervaringen met de volgende groepen. ZNL, Vikings, ZZRC en 3R. Hebben allemaal voor iedere niveau wel een langere rit.. Meestal niet de volledige 3 uur die je zoekt, maar half uurtje ervoor met een pace partner en dan nog wat uit trappen en de uren vliegen voorbij.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
sanger1981 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:17:
[...]

[...]

Wat voor problemen zijn er dan met de Square? De gradient wordt toch aangestuurd door de trainer?
Zou te traag reageren en soms helemaal wegvallen bij shiften. Heb het natuurlijk ook maar op verschillende fora gelezen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Phydomir schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:57:
[...]

Wat voor mij goed werkt is een leuke groepsrit vinden. Soms wat lastig aangezien soms de aangegeven watts volledig genegeerd worden.
Ik heb goede ervaringen met de volgende groepen. ZNL, Vikings, ZZRC en 3R. Hebben allemaal voor iedere niveau wel een langere rit.. Meestal niet de volledige 3 uur die je zoekt, maar half uurtje ervoor met een pace partner en dan nog wat uit trappen en de uren vliegen voorbij.
Dat is inderdaad wel lastig om een goede te vinden.. Of weinig tot geen deelnemers of totaal niet de juiste insteek in de groep. Ik ga eens kijken!
Blik1984 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:59:
[...]

Mja dat probeer ik dus zoveel mogelijk te voorkomen maar op een gegeven moment zijn de opties over inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
la_fusion schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:52:
[...]

Dat is inderdaad wel lastig om een goede te vinden.. Of weinig tot geen deelnemers of totaal niet de juiste insteek in de groep. Ik ga eens kijken!

[...]

Mja dat probeer ik dus zoveel mogelijk te voorkomen maar op een gegeven moment zijn de opties over inderdaad.
Of gewoon tijdens zo’n ritje ‘in gesprek/chat’ komen met wat lui en een voorstel doen om zo’n ritje op te zetten. Je hebt zo wat lui bij elkaar volgens mij. Ik heb de laatste twee weken ook verschillende ritjes gereden en over het algemeen zitten daar veel mensen tussen die veel vaker (en intensiever) fietsen dan alleen die rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Cloclo100 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:03:
[...]

Native als duur woord voor ja?😁
Lees 'm in de context van de eerste quote. ;)

Ja, het werkt zonder enige beperking indien je de Zwift Ride met de veelal meegeleverde Wahoo Kickr Core gebruikt. Ondersteuning voor andere trainers varieert echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Phydomir schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:57:
[...]

Ik heb een tijdje meegedaan aan een vast groepje waar de initiatiefnemer wekelijks een workout maakte. Dan bleef je als groep altijd bij elkaar, maar de individuele watts maakte niets meer uit. Is helaas ooit eens gestopt, maar dat was echt een stok achter de deur om te gaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-09 15:29
Ik heb zaterdag de Zwift Ride besteld en zie nu dat hij overal opeens uitverkocht is. Op reddit gaan geruchten dat er deze week een nieuwe versie wordt aangekondigd of een nieuwe KICKR CORE komt.

Mijne is vandaag verzonden dus met mijn geluk zal vanavond de nieuwe versie aangekondigd worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Expje87 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:22:
Ik heb zaterdag de Zwift Ride besteld en zie nu dat hij overal opeens uitverkocht is. Op reddit gaan geruchten dat er deze week een nieuwe versie wordt aangekondigd of een nieuwe KICKR CORE komt.

Mijne is vandaag verzonden dus met mijn geluk zal vanavond de nieuwe versie aangekondigd worden :D
Oh ben benieuwd dan. Zag gisteren inderdaad ook dat ie uitverkocht is. Ik ben op zoek naar een 2e Ride zodat ik thuis ook kan doorfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Het frame is nog wel beschikbaar, klinkt dan eerder een nieuwe versie van Kickr Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
rgras schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:53:
Het frame is nog wel beschikbaar, klinkt dan eerder een nieuwe versie van Kickr Core.
Zou wel verklaren waarom deze overal voor bizar lage prijzen wordt aangeboden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Michaelg schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:23:
[...]

Zou wel verklaren waarom deze overal voor bizar lage prijzen wordt aangeboden.
Dat zijn frames zonder stuurtje. En het stuurtje is los moeilijk/niet te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Guido7619 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 04:35:
[...]

Dat zijn frames zonder stuurtje. En het stuurtje is los moeilijk/niet te verkrijgen.
je kan toch gewoon Zwift Ride kopen, volledig?
Pagina: 1 ... 159 ... 161 Laatste