Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 156 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:07
Bedankt voor het posten ik heb de Zwift ride frame, kom je dan niet schuiner te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:47
DaYwaLkUr schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:26:
Bedankt voor het posten ik heb de Zwift ride frame, kom je dan niet schuiner te liggen?
Ik heb die 3D geprinte tennisbal houders onder de Zwift Ride geplaatst waardoor je iets meer helling naar voren krijgt. Ik heb er aan de voorkant een boek onder gelegd. Ik hoop dat er tzt iemand een insert gaat aanbieden die je in die poot kan steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:15

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

crimby schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:05:
Ik werk ook met Rouvy, heb wel een andere vraag.
In de companion app heb je "ride later". Ik kan echter geen workouts opslaan voor later... doe ik iets fout?
Zou wel moeten kunnen volgens de FAQ.
Ik sla de workouts op als favorite omdat ik ook geen ride later heb bij work outs.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:48
Sparhawk schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:51:
[...]

Ik weet dat dit een hele oude post is, maar ik lees hier niet zovaak bij en wil toch even reageren.
Sinds afgelopen december ben ik serieus aan het traininen (3x week) op onze indoor trainer (stages SB20)

Ik kreeg ook ineens last van pijn in / bovenop mijn knieen. Wat googlen bracht mij op een topic bij reddit waar meerdere mensen zeiden dat ze buiten geen, en binnen wel last hebben, ondanks dezelfde maten en afstelling

Idee was daar dat het komt omdat het binnenfietsen vele malen meer statisch is dan het buiten fietsen, omdat de trainer zo rigide is. Er waren meerdere mensen die daar goede ervaring hadden met een rocker plate.

Ik heb de proef op som genomen, grote plank hout, twee dwarsbalken op het begin en einde eronder, en daaronder op elk hoekpunt een halve tennisbal met veel constructielijm vastgezet. Nachtje laten drogen, en de 60kg trainer erop.

Bijna gelijk zijn mijn knieklachten als sneeuw voor de zon verdwenen.

Uiteraard, N=1, en misschien is het heel iets anders geweest, maar wilde deze ervaring wel even delen.
Note: Bouwfoto's op aanvraag beschikbaar ;-)
Thanks! Dat kan zeker wel kloppen dat dit iets is waar ik last van heb. De laatste tijd geen last meer van gehad, maar ik fiets mijn ritten vaak tussen 1.8w/kg en 2.2w/kg met een RoboPacer voor een uurtje. Daar houd ik het ook wel even bij,

Ik fiets vaak ook maar 1x per week. De rest doe ik aan hardlopen, dus het zal ook gewenning moeten zijn.

Ik wil die tennisballen nog wel proberen, maar ik vind ze nog relatief duur voor een stukje 3dprint. Ik heb nu in mijn omgeving eens nagevraagd of iemand hem kan printen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
Rhahyrion schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:18:
[...]

ik fiets mijn ritten vaak tussen 1.8KW en 2.2KW met een RoboPacer voor een uurtje. Daar houd ik het ook wel even bij,
1800-2200W?! Als je het daar bij laat hoop ik dat je de rest van de tijd bezig bent je sponsorcontracten en prof deals te regelen. :+

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Laatst online: 19:48
GWBoes schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:21:
[...]

1800-2200W?! Als je het daar bij laat hoop ik dat je de rest van de tijd bezig bent je sponsorcontracten en prof deals te regelen. :+
Oeps. 1.8W per KG is het. Ik weeg circa 80kg, dus reken uit. Dat zal inderdaad nooit 1800W worden. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
het is toch ook allemaal heel persoonlijk hoor... ik doe regelmatig ritten van 3-3.5 uur op een kickr core, zonder extra's en een oude alu fiets. Ken genoeg mensen die ook wel vaker een 3+ rit doen indoor zonder problemen.

Het is ook een stukje gewenning en opbouwen (specifiek indoor....).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Ik ken echt heullll weinig mensen die prettig langer dan 1.5 uur binnen fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:35:
Ik ken echt heullll weinig mensen die prettig langer dan 1.5 uur binnen fietsen.
https://www.velominati.com/
Rule #5

(en als alternatief mag je je ook aan Rule #9 houden, maar ik geef de voorkeur aan indoor en #5)

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 06-02-2025 14:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik ben wel fan van die regels ....

Maar het is zo lastig om ze allemaal toe te passen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:38
Cloclo100 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:04:
[...]

Ik heb dit ook en weeg 84kg op 1m86. Houdt prima en heel steady met sprints. Ik heb wel iets zachtere oefentennisballen gestoken en voor mij is het alleszins een game changer!

[Afbeelding]
Ik heb ook ooit een rockerplate gemaakt voor mijn (toen nog) Tacx. Was even zoeken met de druk in de ballen maar je merkte heel duidelijk verschil. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlbNkonHUYy-EJqhwXsG1S_dq1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAE6O4ENhUv0pm4H8qaeQMwb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Kk295ZLEqbi9TdwjQrKF3nolVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlqRRVKQRPL14ystHscFSSY9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UScKH-1LLuIP9p8uNgh39p5v-h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPhW8R7tLsiAdV2st1YHH8Pp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oP9YwtrLMsVgRnOGH5aG3DvPeqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiL2lxGX3Hwz14TEiTIVZI6v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

Reginas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:16:
@McMiGHtY Als ik me het goed herinner, ben jij ook een wat zwaardere renner. ;)
Hoe houdt deze constructie het? Profiteer je van de demping of zakken de ballen snel door onder je lichaamsgewicht? Voelt het stevig?
Ik ben zeker geen lichtgewicht, de constructie houd zich goed, profiteer zeker van de dempping en mijn ballen zakken niet snel door, door het gewicht. Het voelt zeker stevig en veilig aan.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:23
McMiGHtY schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:03:
[...]
en mijn ballen zakken niet snel door, door het gewicht. Het voelt zeker stevig en veilig aan.
Welk topic zit ik in, in godsnaam? :o

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:56
Prulleman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:34:
het is toch ook allemaal heel persoonlijk hoor... ik doe regelmatig ritten van 3-3.5 uur op een kickr core, zonder extra's en een oude alu fiets. Ken genoeg mensen die ook wel vaker een 3+ rit doen indoor zonder problemen.

Het zal mij ook wel lukken hoor zonder problemen of hooguit een plaspauze van 2 minuutjes.
Maar de motivatie zakt behoorlijk na 1,5 uur en na 2 uur ben ik er mentaal wel klaar mee..

Gelukkig begint de toertocht agenda voor dit voorjaar alweer lekker vol te raken en maak ik de lange tochten het liefst weer lekker buiten.
Nu hopen op mooi weer.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
@verstappen33 herkenbaar inderdaad. Fysiek zouden meer mensen het gewoon moeten kunnen om indoor uren te trappen echter mentaal is dat gewoon een ding. Doet mij denken aan de voorbereiding op de marathon van Berlijn (2018). Mijn trainer gaf aan dat ik gedurende het jaar dat ik had niet de afstand hoef te doen echter dat hij het wel had ingepland. De gedachte was hier hetzelfde. Fysiek gaat het lukken, mentaal moet je gewoon weten hoe en wat het is. En voor indoor training gaat mijn 1,5 uur / 2 uur lukken langer gewoon echt niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Tip.. gebruik geen Zwift maar Netflix 🤪

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

2 uur..ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
McMiGHtY schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:38:
2 uur..ik zie het probleem niet.
Echt he. Ik heb laatst nog de 100mijl badge gehaald in Zwift, dat duurde 4u25m.
In de tussentijd heb ik getelefoneerd met wat familieleden, podcast geluisterd en een flinke stapel boterhammen naar binnen gewerkt. Halverwege heb ik een plaspauze genomen van 2 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
En zo is iedereen anders @McMiGHtY /@Stevie-P . Wanneer ik 4 uur indoor aan het fietsen zou gaan (langste tot nu toe is 2,5 uur ) ga ik echt niet bellen aangezien ik mijn hoofd er dan niet bij heb en het gewoon mis gaat. Heb zelf van alles geprobeerd podcasts, films, series, muziek you name it. Op den duur is de fun er gewoon vanaf. Ik houd er van om buiten gewoon een training te doen en dan onderdtussen ook op plekken te komen waar ik nog nooit ben geweest en dat kan binnen niet. Ieder zijn ding zeg maar :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Als je een kamer goed ingericht hebt op indoor fietsen/trainen dan is het misschien een stuk makkelijker..
Ik fiets in een koude garage bij de wasmachine en overige fietsen..
Qua schermpje heb ik alleen mijn telefoon en evt een Ipad om wat filmpjes te kijken..

Zou ik een mooie fietscave hebben met een 55" TV, en alle faciliteiten om ontspannen te fietsen bij de hand dan zou het misschien leuker blijven na 2-3 uur.
Maarja, die luxe heb ik nog niet.. Mogelijk volgend indoor seizoen wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:11
Rhahyrion schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:18:
[...]
....
Ik wil die tennisballen nog wel proberen, maar ik vind ze nog relatief duur voor een stukje 3dprint. Ik heb nu in mijn omgeving eens nagevraagd of iemand hem kan printen.
Heb/had deze insteek ook een beetje. Maar heb ze nu toch maar besteld. Via Aliexpress nu via Cashbackxl iets van €15. Dus wil het wel gokken.
Ben benieuwd hoe/of ze bevallen.

spoiler:
Trouwens, vrouwlief zou het enorm waarderen als die dingen ook nog de $@*$#^&(@@herrie beneden verminderen. (Houten vloer, toppertje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14

Roozzz

Plus ultra

Taedium schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Heb/had deze insteek ook een beetje. Maar heb ze nu toch maar besteld. Via Aliexpress nu via Cashbackxl iets van €15. Dus wil het wel gokken.
Ben benieuwd hoe/of ze bevallen.

spoiler:
Trouwens, vrouwlief zou het enorm waarderen als die dingen ook nog de $@*$#^&(@@herrie beneden verminderen. (Houten vloer, toppertje)
Voor trillingen hebben wij goede ervaringen met zo'n soort oplossing: https://www.akoestiekwinkel.nl/tips/hometrainer-isoleren/

Basis setje schuim (unidemper basic) en een paar houten plaatjes waarop je de poten van de trainer zet, en de reductie was aanzienlijk. En je krijgt er ook meteen een beetje beweging bij.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:16:
Als je een kamer goed ingericht hebt op indoor fietsen/trainen dan is het misschien een stuk makkelijker..
Qua schermpje heb ik alleen mijn telefoon en evt een Ipad om wat filmpjes te kijken..

Zou ik een mooie fietscave hebben met een 55" TV, en alle faciliteiten om ontspannen te fietsen bij de hand dan zou het misschien leuker blijven na 2-3 uur.
Mijn werkkamer en tevens paincave is niet supergroot, mijn monitor is een 34"breedbeeld en ik heb een tabletje als secundaire monitor. Dit alles op een zit/sta bureau van de ikea, de fiets staat standaard achterover achter me (geeft soms nog wel is opmerkingen tijdens een meeting). Ga ik fietsen, dan gaat het bureau omhoog, het raam erachter open, en de ventilator op de stoel gericht op me. Links staat op een kastje een andere fan. Fiets naar beneden geklapt met het wiel onder het bureau geschoven en that's it.

Monitor voor me, voor de afleiding, en op de tablet mn trainerroad scherm, bureau heeft ruimte zat voor een paar bidons, plaspauze kan ook zonder probleem gedaan worden, welgeteld 2meter lopen, en een bidon opnieuw vullen is ook zo gedaan (en anders zet je er een paar neer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taedium
Roozzz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:02:
[...]

Voor trillingen hebben wij goede ervaringen met zo'n soort oplossing: https://www.akoestiekwinkel.nl/tips/hometrainer-isoleren/

Basis setje schuim (unidemper basic) en een paar houten plaatjes waarop je de poten van de trainer zet, en de reductie was aanzienlijk. En je krijgt er ook meteen een beetje beweging bij.
Ja, dit soort oplossingen ken ik ook. Ik heb al wat rubbergranulaat tegeldragers onder de fiets geplaatst. Dit hielp al een hoop hoor. Maar of ik fiets te wild of vrouwlief zeikt gewoon :P

En omdat ik haar toch wel best liev vind *; , probeer ik dit ook nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
verstappen33 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:16:

In de schuur kan je wellicht een tv houder met tv plaatsen. Kan je nog aan de kant rollen als je wil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLjuvqT1j1dMl3dLK0XZKEQWQjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u03O3EiMI3A41kmtHefgGxhR.jpg?f=fotoalbum_large

Prima vol te houden, al vind ik meer dan 1,5 uur ook niet chil. Of nja niet met intervals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
McMiGHtY schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:24:
[...]

Mijn werkkamer en tevens paincave is niet supergroot, mijn monitor is een 34"breedbeeld en ik heb een tabletje als secundaire monitor. Dit alles op een zit/sta bureau van de ikea, de fiets staat standaard achterover achter me (geeft soms nog wel is opmerkingen tijdens een meeting). Ga ik fietsen, dan gaat het bureau omhoog, het raam erachter open, en de ventilator op de stoel gericht op me. Links staat op een kastje een andere fan. Fiets naar beneden geklapt met het wiel onder het bureau geschoven en that's it.

Monitor voor me, voor de afleiding, en op de tablet mn trainerroad scherm, bureau heeft ruimte zat voor een paar bidons, plaspauze kan ook zonder probleem gedaan worden, welgeteld 2meter lopen, en een bidon opnieuw vullen is ook zo gedaan (en anders zet je er een paar neer)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laH2dUTuWNn1P5gawqGQ18ElFuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B55yIJXNCq8dnYAAAwxf6hHj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn paincave, niet echt uitnodigend voor een lange rit..
Rechts zit de achterdeur naar buiten, dus genoeg ventilatie en ook nog een ventilator voor mij..
Maar geen mooi scherm om een serie te kijken of leuke aankleding van de ruimte die het leuk maakt om 2-3 uur te verblijven..
crimby schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:41:
[...]

In de schuur kan je wellicht een tv houder met tv plaatsen. Kan je nog aan de kant rollen als je wil.

[Afbeelding]

Prima vol te houden, al vind ik meer dan 1,5 uur ook niet chil. Of nja niet met intervals.
Ja dat kan, maar het indoor seizoen is gelukkig bijna ten einde..
Deze zomer maar eens kijken wat ik kan regelen met vrouwlief.
Ze wilde mijn dochter een grotere slaapkamer geven, dus misschien gaan we wat schuiven met kamers en komt er een ruimte vrij voor mijn paincave.

[ Voor 40% gewijzigd door verstappen33 op 07-02-2025 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taedium
verstappen33 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]

Rechts zit de achterdeur naar buiten, dus genoeg ventilatie en ook nog een ventilator voor mij..
Maar geen mooi scherm om een serie te kijken of leuke aankleding van de ruimte die het leuk maakt om 2-3 uur te verblijven..

[...]

Ze wilde mijn dochter een grotere slaapkamer geven, dus misschien gaan we wat schuiven met kamers en komt er een ruimte vrij voor mijn paincave.
:D

Dat is wel een erge paincave.
Ben ik toch blij met mijn ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dsVoI2Vvyq-IswMifSIr_qmbqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyNRFHSTRlAmRDBU9VI54IJc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vergelijkbare setup als @verstappen33 . Echter met de 'toevoeging' dat er geen internet is. Ik ga niet voor de wintermaanden een extra grote databundel bij mijn mobiel nemen. Dan maar wat minder fietsen. (en het indoorseizoen is toch bijna voorbij dus nog even een paar weekjes aanklooien lukt nog wel )

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 07-02-2025 11:44 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Ik ben ook blij dat ik er zo kan opspringen, motivatie is vaak ver te zoeken binnen.

Edit: de ruimte is hoog, alleen de luchtstroom is alleen een Velux raam. Voor temperatuur (warmte) zou een garage wel lekker zijn denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSmc4uzrDhsgWVy__f43zpOwT84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8U7SoaA566CGu7PlcpjVNfs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door DialOut op 07-02-2025 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Jij word naar voren gezogen, zo kan ik het ook :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:39
Ik heb bijna 10.000 binnen kilometers, maar mijn langste rit is 1.5u. Ben best gemotiveerd en vind het ook wel leuk, maar na het halve uur begint de motivatie af te nemen en na het uur voel ik mijn hersencellen afbreken.

Het enige dat helpt is een leuke koers/finale, maar steady lage inspanning groepsritten of een blokkentraining lukt mij niet langer dan een uur. Ook Netflix of andere afleiding werken maar in beperkte mate. Solo is helemaal een onbegonnen mentale strijd.

Ik denk dat alles valt of staat met motivatie, maar zie geen scenario voor me waarin ik 4u op een Tacx kan zitten zonder ervoor betaald te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32

Kluus

Gang is alles

Daarom hier gewoon de leuke intensieve ritjes (koersjes) binnen en al het andere buiten. Werkt al jaren prima voor mij... Binnen fietsen is voor mij dan ook een optie en geen must, ik ga in bijna alle weersomstandigheden ongeveer net zo graag naar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:34:

kortom ^^ allemaal heel persoonlijk..

ik heb ook geen geweldige pain cave.. gewoon een 32" tv aan de muur, een vacmaster en een 2e fan.. de rest komt inderdaad simpelweg uit motivatie. Als je die nergens vandaan kan halen, zal het niet werken, al heb je nog zo'n mooie paincave.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:17:
[...]

kortom ^^ allemaal heel persoonlijk..

ik heb ook geen geweldige pain cave.. gewoon een 32" tv aan de muur, een vacmaster en een 2e fan.. de rest komt inderdaad simpelweg uit motivatie. Als je die nergens vandaan kan halen, zal het niet werken, al heb je nog zo'n mooie paincave.
Motivatie != discipline, je kan de discipline hebben om binnen te fietsen als je de motivatie mist om buiten te fietsen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:24:
[...]

Motivatie != discipline, je kan de discipline hebben om binnen te fietsen als je de motivatie mist om buiten te fietsen. ;)
Dat is ook goed omschreven inderdaad (y)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Dat is ook goed omschreven inderdaad (y)
En andersom werkt ie ook gewoon natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:32
Ypuh schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:51:
Ik heb bijna 10.000 binnen kilometers, maar mijn langste rit is 1.5u. Ben best gemotiveerd en vind het ook wel leuk, maar na het halve uur begint de motivatie af te nemen en na het uur voel ik mijn hersencellen afbreken.

Het enige dat helpt is een leuke koers/finale, maar steady lage inspanning groepsritten of een blokkentraining lukt mij niet langer dan een uur. Ook Netflix of andere afleiding werken maar in beperkte mate. Solo is helemaal een onbegonnen mentale strijd.

Ik denk dat alles valt of staat met motivatie, maar zie geen scenario voor me waarin ik 4u op een Tacx kan zitten zonder ervoor betaald te worden.
Helemaal met je eens, ik heb ook nog nooit langer dan 1.5 uur binnen gefietst... heb daar gewoon geen motivatie voor. Kan me daar ook niet toe zetten. Wel respect hoor voor mensen waarbij dit wel lukt.

Overigens wat ik niet begrijp op de foto's van de paincaves, de ventilatoren die echt enorm dicht op de fiets staan. Wanneer ik dit zou doen ben ik binnen 2 dagen verkouden, ik heb een grote vloerventilator maar deze staat op circa 3 a 4 meter van mijn smarttrainer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 00:25
pier87 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:47:
[...]

Helemaal met je eens, ik heb ook nog nooit langer dan 1.5 uur binnen gefietst... heb daar gewoon geen motivatie voor. Kan me daar ook niet toe zetten. Wel respect hoor voor mensen waarbij dit wel lukt.

Overigens wat ik niet begrijp op de foto's van de paincaves, de ventilatoren die echt enorm dicht op de fiets staan. Wanneer ik dit zou doen ben ik binnen 2 dagen verkouden, ik heb een grote vloerventilator maar deze staat op circa 3 a 4 meter van mijn smarttrainer.
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer een echt lange rit gemaakt met Zwift. Wat voor mij goed werkt is om niet vooraf te bedenken om drie uur lang te gaan Zwiften maar dit spontaan te doen.

Zo was ik van plan om een twee uur durende groepsrit te doen, die doe ik vaker op zaterdag. Eigenlijk wilde ik in Zone 2 blijven maar toch weer twee sprint segmenten gedaan en de laatste 10 minuten flink lopen pushen. Toen de groepsrit afgelopen was zag ik dat ik 80km had gereden. Ik voelde mij verassend goed en dacht, ik plak er nog een stukje aan tot 100km. Uiteindelijk 3 uur gereden.

Dat vind ik ook wel fijn aan indoor fietsen, je hoeft niet van te voren een plan te maken en je hieraan vast te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNsdRGBvYpD_EwopJ2dwVcOLwfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2HfRmvuNz2Sec3D2CLGH2fi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:57
pier87 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:47:
[...]

Dat is wel bijzonder. Normaal krijg je een verkoudheid door een virus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 22:36
Grappig, ik bedacht dit gouden idee een keer onder de douche en nu heeft AliExpress het al gejat! Het enige waar ik geen goed idee voor had is hoe je dan het voorwiel omhoogbrengt. Is daar ook iets voor bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19
nomar109 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:18:
[...]

Grappig, ik bedacht dit gouden idee een keer onder de douche en nu heeft AliExpress het al gejat! Het enige waar ik geen goed idee voor had is hoe je dan het voorwiel omhoogbrengt. Is daar ook iets voor bedacht?
Dat zou dan een wheelblock moeten zijn 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Langer dan 2 uur nog nooit getraind, maar geen probleem om binnen heat training te doen met regenpak :-).

Iedereens motivatie werkt anders, als je maar iets vindt waardoor je tellens weer op de fiets springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 22:36
Cloclo100 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Dat zou dan een wheelblock moeten zijn 😀
Zo'n gleufje? Maar dat is niet hoog genoeg denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:35
nomar109 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Heb ook de kickr core achter ook de tennisbalupdates. Dat bevalt prima.
Wat betreft het voorwiel zat ik te denken om iets van een plaatje met 4 gaten voor tennisballen te maken zodat daar ook beweging in zit.
Heb nu namelijk het idee dat als je redelijk aan zet het achterste gedeelte van de fiets prima meebeweegt maar dat de krachten op de voorvork nogal statisch zijn. En lijkt me dat de voorvork/balhoofd dat niet echt tof vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Smeerkeezz schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:42:
[...]

Heb ook de kickr core achter ook de tennisbalupdates. Dat bevalt prima.
Wat betreft het voorwiel zat ik te denken om iets van een plaatje met 4 gaten voor tennisballen te maken zodat daar ook beweging in zit.
Heb nu namelijk het idee dat als je redelijk aan zet het achterste gedeelte van de fiets prima meebeweegt maar dat de krachten op de voorvork nogal statisch zijn. En lijkt me dat de voorvork/balhoofd dat niet echt tof vind.
Gewoon niet teveel druk op de voorband ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
nomar109 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Je hebt die in alle geuren en kleuren. De mijne is zeker hoog genoeg .. heb 1 van BBB cycling .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:48

Reginas

Queen of Core Stability

Weet iemand hoe het schema van Join kan worden gesynchroniseerd met Apple Cal?
Workouts van Garmin komen netjes in mijn agenda, maar voor Join heb ik dit niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

nomar109 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:18:
[...]

Een boek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:46
Reginas schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:51:
Workouts van Garmin komen netjes in mijn agenda, maar voor Join heb ik dit niet kunnen vinden.
Volgens mij kan dit nog niet, lijkt me inderdaad handig. Ik zag wel dat ze bezig zijn met de integratie met Intervals, dat is wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Reginas schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:51:
Join syncen met Garmin en Garmin met je cal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ben wel benieuwd waar dit heen gaat. Ik ken Relive eigenljik alleen van het maken van suffe fly-overs van je ritten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zitilites
  • Laatst online: 17-09 09:09
Misschien nog een tip voor de Zwifters hier: de Zwift Play controllers zijn momenteel in de aanbieding voor 50,-

Voegt het sturen iets toe? nee niet echt
Zijn de knoppen handig? ja maar (voor mij) zeker niet onmisbaar

Maar het is de goedkoopste optie om virtueel te kunnen schakelen en dat is voor mij de reden geweest deze aan te schaffen. Ik heb de ketting nu standaard op het kleine blad vanwege de geluidsproductie. Hier moet ik overigens nog wel aan wennen het lijkt alsof ik minder vermogen kwijt kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Zitilites schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:14:
Misschien nog een tip voor de Zwifters hier: de Zwift Play controllers zijn momenteel in de aanbieding voor 50,-

Maar het is de goedkoopste optie om virtueel te kunnen schakelen en dat is voor mij de reden geweest deze aan te schaffen. Ik heb de ketting nu standaard op het kleine blad vanwege de geluidsproductie. Hier moet ik overigens nog wel aan wennen het lijkt alsof ik minder vermogen kwijt kan.
op het kleine blad heb je en lagere vliegwiel snelheid, als je even de druk van de pedalen haalt, voel je de weerstand sneller toenemen dan op het grote blad en hogere vliegwielsnelheid. Soepel rond trappen en je cadans stabiel (en niet te laag) houden is de beste tip.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:48

Reginas

Queen of Core Stability

Requiem19 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:09:
[...]

Join syncen met Garmin en Garmin met je cal?
Ook dat krijg ik niet fatsoenlijk aan de praat. Ik heb de synchronisatie wel aan staan en ik kan wel trainingen pushen, maar dan worden ze niet toegevoegd aan mijn kalender. Garmin pikt het ook niet automatisch op als ik de training heb voltooid. Moet handmatig in de desktopversie van Connect de .tcx bestanden toevoegen.
Als iemand het vloeiender laat werken: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Eens, maar het is helaas een soort vereiste geworden om competitief te blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 17-09 11:08
Ik kan het hier even niet meer vinden maar volgens mij vroeg iemand zich hier laatst af of er een tennisballen upgrade is voor de Zwift Ride Bike: https://www.etsy.com/nl/l...en-kickr-core-compatibele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 17-09 11:08
https://forums.zwift.com/...able-february-2025/647905

It’s official! Zwift and TrainerRoad have joined forces to bring AI-powered coaching to your favorite training playground. Your TrainerRoad workouts will sync seamlessly with Zwift, visible in the For You carousel—that means better fitness, more time with community, and personalized training sessions backed by data-driven insights.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
En dat voor maar 40 euro per maand 7(8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo

Leuk, dank je 🙌. Helaas ondersteund mijn KICKR v5 geen virtual shifting maar knopjes op mijn fiets om Zwift te bedienen is wel echt fijn. Ook werkt mijn Companion app vaak niet bij grote evenementen zoals TdZ dus fijn om de telefoon niet meer nodig te hebben behalve om te chatten. En steering ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Martinique schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:48:
https://forums.zwift.com/...able-february-2025/647905

It’s official! Zwift and TrainerRoad have joined forces to bring AI-powered coaching to your favorite training playground. Your TrainerRoad workouts will sync seamlessly with Zwift, visible in the For You carousel—that means better fitness, more time with community, and personalized training sessions backed by data-driven insights.
Ik las het inderdaad, goede zaak!!
Maarja wel dik 40 euro gezamenlijk. :-(
Indoor seizoen is bijna voorbij, dus voor dit seizoen een beetje te laat.

Straks na de zomer maar eens een maandje proberen of het wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59

Dat zijn ze toch al maanden volgens mij? Je krijgt ze gratis bij een Kickr Core Zwift One. Alleen heb ik die nog steeds niet gekocht omdat mijn credits thuis kennelijk op zijn.. :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
Martinique schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:38:
Ik kan het hier even niet meer vinden maar volgens mij vroeg iemand zich hier laatst af of er een tennisballen upgrade is voor de Zwift Ride Bike: https://www.etsy.com/nl/l...en-kickr-core-compatibele
Je kunt ze kennelijk ook met een 3D printer printen, dus het lijkt me een koud kunstje om dat design een beetje aan te passen. Ik las op reddit diverse mensen die met geprinte rockerball steuntjes rijden, dus kennelijk zijn ze sterk genoeg. Scheelt een boel geld in elk geval.

Over de ervaringen wisselen de meningen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:54
verstappen33 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:25:
[...]

Ik las het inderdaad, goede zaak!!
Maarja wel dik 40 euro gezamenlijk. :-(
Indoor seizoen is bijna voorbij, dus voor dit seizoen een beetje te laat.

Straks na de zomer maar eens een maandje proberen of het wat is.
Kan het zo niet vinden, maar is dit ook incl de teksten die je normaal in TR krijgt te zien bij bepaalde workouts, of zitten die er niet bij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
Nou wat een nieuws, TrainerRoad en Zwift een samenwerking. Iets waar veel indoortrainers naar uit hebben gekeken (waaronder ik) maar de prijs.

Je mag dan toch verwachten dat ze hier ook een soort actie van maken? Een gezamenlijk account oid, als je beide platformen gebruikt dat je dan 75% betaald per platform oid.

Het is toch te gek om 2 van die dure abonnementen te nemen? Ik vraag me af wat het beide partijen oplevert... En welke partij hier nou echt beter van wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Zwift: Ik vermoed dat ze het in eerste instantie zien als een feature waar de mensen die toch al twee abbo's hebben van profiteren. Zo blijven mensen die op zoek zijn naar gestructureerde training en dit niet in Zwift vinden wellicht toch hun Zwift abbo houden in plaats van dan maar helemaal over te gaan naar TR en daarbij ander vermaak te zoeken.

TR: Dit zal mogelijk ook interessant zijn voor mensen die van een andere betaalde leverancier in Zwift rijden, zoals Join... Dus mogelijk winnen ze hier wat zieltjes.

TR heeft ook Netflix integratie maar levert voor zo ver ik weet ook geen gebundeld abbonnement. Zo moet je dit ook zien denk ik.

[ Voor 44% gewijzigd door Kluus op 11-02-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
Gisteren de 54 km durende Shisa Shakedown gedaan. Lang geleden dat ik langer dan 1.5u op de trainer zat. Blijft toch niet mijn favoriete hobby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Tsja je hebt een punt hoor @Kluus maar ik zie voor nu geen enkel voordeel voor deze dure combinatie. Je kunt volgens mij veel voordeliger Zwift nemen icm Join jaarabonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:46:
Tsja je hebt een punt hoor @Kluus maar ik zie voor nu geen enkel voordeel voor deze dure combinatie. Je kunt volgens mij veel voordeliger Zwift nemen icm Join jaarabonnement.
Ja dat denk ik ook hoor, ik behoor zelf ook niet tot de doelgroep. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Begin van dit indoor seizoen bewust gekozen voor TR vanwege de structuur en de adaptieve training, dit miste ik toch wel in Zwift, de workouts zijn maar beperkt en te statisch..

Maarja nu zit ik te kijken naar blokjes ipv een leuk virtueel poppetje en leuke omgevingen en moet ik mij wat vermaken met een 2e scherm op netflix of wat muziek.
En het nadeel van TR vind ik dat het puur workout gericht is en niet echt een free-ride functie heeft als je bijvoorbeeld de Ven-Top op wilt fietsen in Zwift

Maarja 2 abbonnementen vind ik wel behoorlijk aan de prijs, ik had ook liever een combikorting gezien.

Misschien dat ik het binnenkort een maandje de kans geef, maar vanaf eind maart zal ik toch weer 90% buiten te vinden zijn en stop ik alle abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
verstappen33 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:01:
Begin van dit indoor seizoen bewust gekozen voor TR vanwege de structuur en de adaptieve training, dit miste ik toch wel in Zwift, de workouts zijn maar beperkt en te statisch..

Maarja nu zit ik te kijken naar blokjes ipv een leuk virtueel poppetje en leuke omgevingen en moet ik mij wat vermaken met een 2e scherm op netflix of wat muziek.
En het nadeel van TR vind ik dat het puur workout gericht is en niet echt een free-ride functie heeft als je bijvoorbeeld de Ven-Top op wilt fietsen in Zwift

Maarja 2 abbonnementen vind ik wel behoorlijk aan de prijs, ik had ook liever een combikorting gezien.

Misschien dat ik het binnenkort een maandje de kans geef, maar vanaf eind maart zal ik toch weer 90% buiten te vinden zijn en stop ik alle abbo's.
Je kan veel zeggen over Join, maar "statisch" hoort daar niet bij imo. Door die schuivers pas je elke trainingsweek af op je leven in plaats van omgekeerd. Ik ben net van TR afgestapt vanwege de geringe flexibiliteit in de app om een bepaalde trainingsdag langer of korter te maken, je moest dan heel je schema aanpassen naar beschikbaarheid. In de browser kon je dan weer meer dan in de app, waardoor het voor mij niet flexibel genoeg was. Dat er misschien wat te weinig variatie in trainingen is bij Join akkoord, maar statisch neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Cloclo100 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Je kan veel zeggen over Join, maar "statisch" hoort daar niet bij imo. Door die schuivers pas je elke trainingsweek af op je leven in plaats van omgekeerd. Ik ben net van TR afgestapt vanwege de geringe flexibiliteit in de app om een bepaalde trainingsdag langer of korter te maken, je moest dan heel je schema aanpassen naar beschikbaarheid. In de browser kon je dan weer meer dan in de app, waardoor het voor mij niet flexibel genoeg was. Dat er misschien wat te weinig variatie in trainingen is bij Join akkoord, maar statisch neen.
hij heeft het over zwift, niet over join ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Cloclo100 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb het niet over Join.

In TR kun je altijd kiezen voor een alternate training, je kunt de duur en intensiteit aanpassen naar eigen inzicht.
Ook kun je makkelijk workouts verwijderen en toevoegen, het is in mijn ogen wel flexibel.

Wat ik met statisch in Zwift bedoel is dat er geen algoritme is die je fitheid in de gaten houdt.. Het geeft een schema af op basis van je FTP en of je de workouts nu wel of niet haalt of uberhaupt doet, je schema en workouts lopen gewoon door..
In TrainerRoad als je een paar workouts niet haalt of je RPE is te hoog of je skipt een paar workouts dan gaat de intensiteit al snel naar beneden.. Andersom werkt natuurlijk ook..

Ik heb geen ervaring met Join, maar dat zal op een soort gelijke manier werken..
Zwift helaas niet, en dat was voor mij een groot gemis vorig jaar.
Maarja nu mis ik af en toe de free-ride functie of lekker in een groepje een endurance ritje doen.

Eigenlijk zouden de platformen moeten fuseren.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Hoe werkt dat nu in Zwift als je een training doet: stel je moet een paar minuten een V02 max blok trappen maar toevallig gaat je avatar net bergaf de Alpe d'huez af. Dan past Zwift via erg mode de weerstand aan neem ik? Ook al ga je in de virtuele wereld bergaf?

Dat was vroeger zo althans en dan haak ik volledig af, want 400watt trappen met zware weerstand terwijl ik 9% naar beneden ga zorgt voor een disconnect in m'n brein. Zou het leuker vinden als Zwift de parcours kan tailoren op je training.

Of wellicht kan dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:00:
Hoe werkt dat nu in Zwift als je een training doet: stel je moet een paar minuten een V02 max blok trappen maar toevallig gaat je avatar net bergaf de Alpe d'huez af. Dan past Zwift via erg mode de weerstand aan neem ik? Ook al ga je in de virtuele wereld bergaf?

Dat was vroeger zo althans en dan haak ik volledig af, want 400watt trappen met zware weerstand terwijl ik 9% naar beneden ga zorgt voor een disconnect in m'n brein. Zou het leuker vinden als Zwift de parcours kan tailoren op je training.

Of wellicht kan dat al?
Nee dat kan nog niet.. Als je 400W moet trappen en je gaat toevallig met 9% de berg af, dan ga je gewoon met 90km/u naar beneden..
Als je hier slecht tegen kunt dan kun je beter een vlakke route selecteren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
verstappen33 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Nee dat kan nog niet.. Als je 400W moet trappen en je gaat toevallig met 9% de berg af, dan ga je gewoon met 90km/u naar beneden..
Als je hier slecht tegen kunt dan kun je beter een vlakke route selecteren..
Of Zwift kan de route dynamisch maken, zodat je blokjes altijd bergop gaan en aansluiten bij de lengte van je blokje.

Dat zou het veel leuker maken om te gebruiken voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:03:
[...]

Of Zwift kan de route dynamisch maken, zodat je blokjes altijd bergop gaan en aansluiten bij de lengte van je blokje.

ja zeg... straks krijg je nog nuttige features voor 20 euro per maand...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
whoeps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:03:
[...]

In de originele virtuele werelden van Zwift gaat dat natuurlijk niet want dat staat vast. Het zou denk ik wel kunnen in een soortgelijke interface als de climb portal, maar persoonlijk trekt me dat niet zo.
Prulleman schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:13:
[...]

ja zeg... straks krijg je nog nuttige features voor 20 euro per maand...
Meh, ik weet ondertussen wel dat jij het niks vind maar wat mij betreft heeft Zwift voldoende features voor die 20 euro, veel meer dan trainerroad voor hetzelfde geld imo, maar ook mijn mening is natuurlijk maar subjectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Wat mij betreft investeert Zwift vooral aandacht en geld naar races en community features, daar zit de kracht van Zwift. Dat ze dan voor degenen die een combinatie willen wat integratie regelen, prima! Maar verder houden ze zich wat mij betreft liever bij de virtuele ervaring.

Voor de trainingsadepten onder ons die gestructureerd blokjes willen afwerken zijn er andere platforms die veel geschikter zijn. Persoonlijk heb ik daar helemaal geen interesse in.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 11-02-2025 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:38:
[...]

In de originele virtuele werelden van Zwift gaat dat natuurlijk niet want dat staat vast. Het zou denk ik wel kunnen in een soortgelijke interface als de climb portal, maar persoonlijk trekt me dat niet zo.

[...]

Meh, ik weet ondertussen wel dat jij het niks vind maar wat mij betreft heeft Zwift voldoende features voor die 20 euro, veel meer dan trainerroad voor hetzelfde geld imo, maar ook mijn mening is natuurlijk maar subjectief.
Maar ze gaan nu wel overduidelijk proberen om ook de 'trainingsmensen' markt aan te boren door in zee te gaan met TR. Dat heeft niets met jouw of mijn voorkeuren te maken, maar dat is een commerciële richting van Zwift. M.i. gaat deze nieuwe richting alleen goed werken als je het concept van Zwift voor dit soort mensen ook een beetje gaat tunen. In de huidige set-up is het voor veel mensen suf om blokken training te doen in Zwift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:45:
[...]

Maar ze gaan nu wel overduidelijk proberen om ook de 'trainingsmensen' markt aan te boren door in zee te gaan met TR. Dat heeft niets met jouw of mijn voorkeuren te maken, maar dat is een commerciële richting van Zwift. M.i. gaat deze nieuwe richting alleen goed werken als je het concept van Zwift voor dit soort mensen ook een beetje gaat tunen. In de huidige set-up is het voor veel mensen suf om blokken training te doen in Zwift.
Dat valt toch wel mee? De feature is dat je workouts vanuit TR automatisch worden gesynchroniseerd naar Zwift. Je kon altijd al je TR trainingen in Zwift rijden als je beide abbo's had maar dan moest je dit handmatig overzetten, of voor sommige platforms zoals Join kon je via Trainingspeaks werken waar Zwift al langer een sync mee heeft.

Nu kan dat ook rechtstreeks vanuit TR, that's it. We moeten het denk ik niet groter maken dan het is door te denken dat Zwift ineens een nieuwe markt gaan aanboren, het is een nice to have voor gebruikers van beide platforms, voor hen wordt het ineens een stukje makkelijker.

Edit: Ja oke, ze hebben ook de mogelijkheid toegevoegd om RPE feedback terug te syncen naar TR, dat is ook wel handig voor diezelfde groep gebruikers maar nog steeds geen biggie.

Nogmaals, ik ben er zeker voorstander van dit soort integraties, maar volgens mij gaat het nooit zo worden dat Zwift een trainingsplatform a la TR wordt in de toekomst.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 11-02-2025 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:51:
[...]

Dat valt toch wel mee? De feature is dat je workouts vanuit TR automatisch worden gesynchroniseerd naar Zwift. Je kon altijd al je TR trainingen in Zwift rijden als je beide abbo's had maar dan moest je dit handmatig overzetten, of voor sommige platforms zoals Join kon je via Trainingspeaks werken waar Zwift al langer een sync mee heeft.

Nu kan dat ook rechtstreeks vanuit TR, that's it. We moeten het denk ik niet groter maken dan het is door te denken dat Zwift ineens een nieuwe markt gaan aanboren, het is een nice to have voor gebruikers van beide platforms, voor hen wordt het ineens een stukje makkelijker.

Edit: Ja oke, ze hebben ook de mogelijkheid toegevoegd om RPE feedback terug te syncen naar TR, dat is ook wel handig voor diezelfde groep gebruikers maar nog steeds geen biggie.
Het lijkt erop dat het wel iets meer is zoals je in je edit ook zegt. En zie ook DCRainmakers laatste comment hieronder.
The underpinnings of this integration is the newer Zwift structure workout API that the company announced last spring, and started implementing last summer/fall. That’s since been used by numerous platforms, including FasCat, Xert, and more. However, the big difference here is that you’ll now get a post-workout survey within Zwift, something that TrainerRoad considered critical to the integration.
DCRainmaker verder:
It’ll be interesting to see the relationship grow here over time. Obviously, as we saw today, this wasn’t just another integration like each of the other platforms added over the past 9 months. Instead, it was additive. And likewise, I don’t remember any other dual-CEO launch group rides happening either. So it wouldn’t surprise me to see deeper integrations down the road. And as a long-time paying member of both platforms, I’m looking forward to that.
Nogmaals, ik ben er zeker voorstander van dit soort integraties, maar volgens mij gaat het nooit zo worden dat Zwift een trainingsplatform a la TR wordt in de toekomst.
Dat vraag ik ook niet en dat verwacht ik ook niet. Maar ik zie eerder voor me dat ze op termijn een nieuwe wereld launchen die dynamisch met je trainingen omgaat. Kan iedereen die trainen niet boeiend vindt gewoon de normale Zwift features blijven gebruiken en kan Zwift beter de synergie met TR uitbouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 11-02-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Misschien een rare vraag. Wat ik zoek is een manier om spotify on the fly the kunnen beheren. Waar ik wel eens tegenaan loop tijdens trainingen is dat ik in een rustige periode een snel muzieknummer krijg en bij een zware interval een rustig nummer. Zou er software bestaan die dit on the fly kan aanpassen?

Nu zat ik te denken om een training te pakken, en dan met spotify playlists aan de gang te gaan ( met t handje ), dat zou toch geautomatiseerd moeten kunnen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:45:
[...]

Voor mij zou de winst puur in de wisselingen tussen gestructureerde workouts van TR en de "free-rides" die Zwift aanbied..

Ik doe bijvoorbeeld 2-3 interval gerelateerde trainingen per week, en 2 endurance trainingen..
Die endurance trainingen zijn nogal saai in TR, maar wel leuker in Zwift, je kunt dan meefietsen in een pacer groepje of gewoon zelf leuke nieuwe routes rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Het lijkt erop dat het wel iets meer is zoals je in je edit ook zegt. En zie ook DCRainmakers laatste comment hieronder.

[...]

DCRainmaker verder:

[...]

[...]

Dat vraag ik ook niet en dat verwacht ik ook niet. Maar ik zie eerder voor me dat ze op termijn een nieuwe wereld launchen die dynamisch met je trainingen omgaat. Kan iedereen die trainen niet boeiend vindt gewoon de normale Zwift features blijven gebruiken en kan Zwift beter de synergie met TR uitbouwen.
Mja op zich zouden ze denk ik de climb portal functionaliteit kunnen uitbouwen naar zoiets als jij zegt. Die is gemaakt zodat Zwift makkelijk "IRL" klimmen kwa hoogteprofiel en layout kan importeren zonder daar een hele wereld met huisjes, boompjes en beestjes omheen te ontwerpen.

Inmiddels kan je die ook al aanpassen naar verschillende moeilijkheden (dus echt -/+ stijgingspercentages, niet zoals "Trainer Difficulty", je kunt nu bijvoorbeeld een "heroic" versie van de Monee du Chinaillon of Hardknott Pass rijden op 125% van de werkelijke steigingspercentages :) ) dat is dus al vrij adaptief dmv settings.

Lijkt me dus dat zoiets als jij zegt redelijk makkelijk ook dynamisch obv workouts ook moet kunnen. Je krijgt dan zoiets als dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.smartbiketrainers.com/wp/wp-content/uploads/2023/06/Zwift-Climb-Portal-4.jpg

Maarja geen idee wat ze verder voor plannen hebben natuurlijk. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 11-02-2025 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
verstappen33 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Voor mij zou de winst puur in de wisselingen tussen gestructureerde workouts van TR en de "free-rides" die Zwift aanbied..

Ik doe bijvoorbeeld 2-3 interval gerelateerde trainingen per week, en 2 endurance trainingen..
Die endurance trainingen zijn nogal saai in TR, maar wel leuker in Zwift, je kunt dan meefietsen in een pacer groepje of gewoon zelf leuke nieuwe routes rijden.
Maar waarom zou je TR nodig hebben voor die endurance rides? Je kunt nu toch ook al een Zwift endurance ride doen en dan zonder ERG mode gezellig mee trappen? Wat is de toegevoegde waarde van de intregratie tussen de platformen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Mja op zich zouden ze denk ik de climb portal functionaliteit kunnen uitbouwen naar zoiets als jij zegt. Die is gemaakt zodat Zwift makkelijk "IRL" klimmen kwa hoogteprofiel en layout kan importeren zonder daar een hele wereld met huisjes, boompjes en beestjes omheen te ontwerpen.

Inmiddels kan je die ook al aanpassen naar verschillende moeilijkheden (dus echt -/+ stijgingspercentages, niet zoals "Trainer Difficulty", je kunt nu bijvoorbeeld een "heroic" versie van de Monee du Chinaillon of Hardknott Pass rijden op 125% van de werkelijke steigingspercentages :) ) dat is dus al vrij adaptief dmv settings.

Lijkt me dus dat zoiets als jij zegt redelijk makkelijk ook dynamisch obv workouts ook moet kunnen. Je krijgt dan zoiets als dit te zien:
[Afbeelding]

Ah ja, dat kende ik niet en dat klinkt al iets meer in de richting waar het 'TR volk' blij van wordt (denk ik). Maar dan wellicht in de normale Zwift setting en niet zo 'Tron-achtig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Ah ja, dat kende ik niet en dat klinkt al iets meer in de richting waar het 'TR volk' blij van wordt (denk ik). Maar dan wellicht in de normale Zwift setting en niet zo 'Tron-achtig'.
Ja maar dat bedoelde ik dus ook met dat ik niet weet of men daar op zit te wachten eigenlijk. Dit tron (mij doet het trouwens meer denken aan het klassieke PS3 startscherm) achtige wordt inderdaad niemand echt heel blij van, maar het lijkt me dan weer lastig om een beetje vermakelijk aandoende "gamewereld" dynamisch te tekenen. Je krijgt dan toch snel een statisch aandoende wereld met wat random boompjes langs de kant denk ik (beetje zoals wat bkool (volgens mij) al eens heeft gedaan met het importeren van gpx routes naar "virtual roads").

Maar goed ik ben geen game developer, dus wie weet! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 11-02-2025 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
Kluus schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:00:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk dat het grootste struikelblok is dat Zwift een shared wereld is waarbij het sociale aspect heel belangrijk is. Dus als je individuele werelden gaat renderen dan mis je dat sociale aspect. Ze hebben natuurlijk groepsworkouts waarbij al een soort van rubberbanding plaats vindt. Op zich zou je die wel kunnen koppelen aan een gerenderde wereld waarbij de intensiteit gekoppeld is aan klimmen/afdalen en je dat dan als groep kan rijden. Je moet dan wel rubber banding toepassen zodat iedereen op het juiste moment op de juiste plek is (bij het begin van de berg als de intensiteit omhoog gaat).

Ik denk overigens dat een Anaerobic HITT training wel een beetje maf wordt met een gegenereerde wereld dan rij je als een malloot de bergen op en af :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Torgo inderdaad, dat lijkt me ook lastig. Daarbij zijn de huidige details in de Zwiftwereld echt landmarks en punten van herkenning langs de virtuele route. Je klimt naar de radio tower bijvoorbeeld, of de volcano KOM of segmenten zoals de intestines en iedereen die een beetje bekend is binnen de Zwift wereld weet dan waar je het over hebt omdat het herkenningspunten zijn. Of zoals Michael Boogerd over de Camerig, "Bij de dode boom moet je gaan!", dat effect. ;)

Als je gewoon random of AI gegenereerde content hebt dan wordt het al snel net zo saai en nietszeggend als die regenboogweg in de climb portal denk ik (of minder nog, want die kleuren hebben tenminste nog een visuele relatie tot de intensiteit van het blokje).

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 11-02-2025 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Het hoeft natuurlijk ook niet met dynamisch gegenereerde conent, het zou ook kunnen met bepaalde routes / werelden die heel erg geschikt zijn voor trainingen van 1 tot max 2 uur.

En ongetwijfeld zijn er nog slimmere (/ leukere) oplossingen te vinden door de creatieve mensen van Zwift. Ben in ieder geval benieuwd waar ze mee komen. Na een wintertje Trainerroad in m'n schuur ben ik mentaal altijd wel weer 10% overleden. Maar een winter Zwift kan ik m'n fiets niet voor opstappen.

Dus zo'n combi met best of both worlds (punt not intendend :D), lijkt me wel cool.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:54
Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:00:

Of wellicht kan dat al?
Na een keer AdZ weet je wel ongeveer hoeveel kJ/kCal oid je nodig hebt om boven te komen en ik fiets best vaak mijn TrainerRoad vo2max intervallen de Alpe op (maar kijk van te voren even of het een beetje past, omdat ze bij mij allemaal in intervals.icu staan). Als je conditie beter wordt en het niet meer past pak je dan ipv road to sky tour of fire and ice bv. Bergaf Vo2max intervallen stoempen is echt heel tegennatuurlijk, ook al is het gesimuleerd.

Over TR gesproken, iemand recent nog een FTP verbetering gehad en bijgehouden wat de impact daarvan was op hun progression levels? (is 5% meer FTP ongeveer van 6.5 naar 5.0 Vo2Max oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bastard schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:59:
[...]

Na een keer AdZ weet je wel ongeveer hoeveel kJ/kCal oid je nodig hebt om boven te komen en ik fiets best vaak mijn TrainerRoad vo2max intervallen de Alpe op (maar kijk van te voren even of het een beetje past, omdat ze bij mij allemaal in intervals.icu staan). Als je conditie beter wordt en het niet meer past pak je dan ipv road to sky tour of fire and ice bv. Bergaf Vo2max intervallen stoempen is echt heel tegennatuurlijk, ook al is het gesimuleerd.

Over TR gesproken, iemand recent nog een FTP verbetering gehad en bijgehouden wat de impact daarvan was op hun progression levels? (is 5% meer FTP ongeveer van 6.5 naar 5.0 Vo2Max oid?)
Ja dit is sowieso een goede om een beetje de route te plannen. Wat ik ook nog had willen zeggen, @Requiem19, in de periode dat ik met Join werkte zocht ik ook gewoon de route een beetje uit bij de workout zodat er geen al te gekke dingen in zitten en de eventuele afdalingen een in de rust momenten zitten.

Zelf zou ik voor Vo2max en andere kortere intervallen overigens gewoon een vlakke route pakken, dan heb je dit hele probleem niet echt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 12-02-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In Rouvy deed ik het ook zo, maar dan koos ik gewoon de Stelvio of de Ventoux oid, wist ik zeker dat het heel de tijd omhoog ging.

Bij Zwift iets lastiger vond ik. Bij de ADH route moest ik eerst iedere keer stuk vlak ernaartoe rijden etc. (ja, warming up maar ik wil zelf bepalen hoe lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:47:
In Rouvy deed ik het ook zo, maar dan koos ik gewoon de Stelvio of de Ventoux oid, wist ik zeker dat het heel de tijd omhoog ging.

Bij Zwift iets lastiger vond ik. Bij de ADH route moest ik eerst iedere keer stuk vlak ernaartoe rijden etc. (ja, warming up maar ik wil zelf bepalen hoe lang).
Ik ken rouvy niet goed maar ik heb altijd het idee dat je daar voornamelijk veel routes met klimmen hebt, of is dat niet zo?

In Zwift kan je gewoon een workout starten op zo'n route:
https://zwiftinsider.com/route/big-flat-8/
https://zwiftinsider.com/route/tempus-fugit/
https://zwiftinsider.com/route/london-flat/

En nog vele anderen, een klim oprijden voegt toch niet zo veel toe in non-sim mode vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
In Rouvy is het van alles wat, maar omdat het echte routes zijn weet je als fietser zonder kennis en ervaring met Rouvy gelijk wat een handige route is.

Bij Zwift moet je dat een beetje ontdekken en wat tips krijgen zoals nu bijvoorbeeld. Maar het idee dat we nu bespreken is dat je toch juist geen echte workout start, maar gewoon zelf een bergroute oprijdt en met je Garmin laptimer je blokjes doet (in sim mode)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:59:
In Rouvy is het van alles wat, maar omdat het echte routes zijn weet je als fietser zonder kennis en ervaring met Rouvy gelijk wat een handige route is.

Bij Zwift moet je dat een beetje ontdekken en wat tips krijgen zoals nu bijvoorbeeld. Maar het idee dat we nu bespreken is dat je toch juist geen echte workout start, maar gewoon zelf een bergroute oprijdt en met je Garmin laptimer je blokjes doet (in sim mode)?
Oh ik dacht dat we het over ERG hadden omdat je dan volle bak moet trappen in een eventuele afdaling (visueel) ;). Anders kan je inderdaad met de road to sky eerste stukje ook wel even warmup doen in de afdaling...

Tegenwoordig heb je ook de Ven-Top route trouwens, die begint wel direct te klimmen:
https://zwiftinsider.com/route/ven-top/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Laatst online: 17-09 11:53
Requiem19 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:59:

Je kunt daarvoor ook de route met The Grade pakken. 5-10 minuten warming up, daarna kan je 15-20 min klimmen en zo dus ook wat intervallen doen. Daarna kan je ook weer de radio Tower op. Dan draai je om, daal je af en kan je het weer opnieuw doen. Zo kan je bijna elke blok training doen.

Andere optie is Ven Top, die duurt makkelijk 1.5 uur waarbij je dus ook voldoende mogelijkheden hebt om te intervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:06:
[...]

Maar waarom zou je TR nodig hebben voor die endurance rides? Je kunt nu toch ook al een Zwift endurance ride doen en dan zonder ERG mode gezellig mee trappen? Wat is de toegevoegde waarde van de intregratie tussen de platformen dan?
Mijn schema wordt door TR bepaald, dit is ook mijn primaire focus.
Ik kan in TR ook wisselen tussen ERG en resistance mode tijdens een workout, als TR mij dus een endurance workout voorschrijft dan kan ik kiezen tussen ERG of resistance-mode als ik wil, maar aangezien het allemaal redelijk laag in intensiteit zit is het nogal saai als je verder niets interactief hebt (behalve netflix of wat muziek)..

In Zwift heb je dan nog een beetje de luxe voor een leuke route of een groepsritje, beetje chatten etc..

Zwift zou voor mij dus een aanvulling zijn om de langere endurance ritjes indoor te doen.

Pagina: 1 ... 156 ... 161 Laatste