Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 16 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:21
Prulleman schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:47:
hebben jullie allemaal een vaste setup, of is het ook te doen om de trainer uit een hoek te pakken, fiets uit de schuur en alles op te stellen?

ik ben al heel lang in dubio, zou graag 2 x per week wat structured training doen (met trainerroad, zwift trekt met niet zo), maar heb eigenlijk geen plek voor een vaste setup. Maar ik ben ook bang dat als de motivatie al wat verder te zoeken is (na de eerste paar weken), de extra drempel van alles klaar zetten te hoog is..

Ga maar eens meten of de "werk kamer" (die toch niet gebruikt wordt) omgebouwd kan worden als gym, kan de roeier ook uit onze slaapkamer (maar ik vraag me af of die past, dat eerst maar eens opmeten vanavond)
Ik heb een kamer over en dus geclaimed voor de setup. Wel is het nu nog zo dat ik m'n racer er elke keer op moet zetten en daar wil ik vanaf. Heb een dure racefiets met dun carbon en op een Taxc zit ik dan toch niet lekker als ik sprintjes wil doen of even aan wil zetten. Wil dus nog een n+1 fiets kopen voor weinig en die er op schroeven als vaste setup. Heb zo'n tablet standaard waar ik m'n laptop op zet en tv kijk, andere laptop er naast voor Zwift.

Daarbij, het kost gewoon tijd. Fiets pakken, wiel er uit met steekas, netjes in de Tacx zetten, Di2 is iets kutter daarin, blokje tussen de remblokken omdat er geen schijf in zit. Is net dat kleine beetje extra werk wat ervoor kan zorgen dat je niet gaat fietsen

[ Voor 9% gewijzigd door Holk op 13-09-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Duidelijk :D

Kijken of het net de roeier past, en anders verhuizen O-)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben ooit begonnen met een Kinetic Rock en Roll op Zwift. Daarop werd de weerstand niet op aangepast.
Een volgende stap werd een Elite trainer die niet heel erg nauwkeurig was. Daarna volgde een Tacx Vortex die een hele stap vooruit was met Zwift. Weerstand was prima, maar de nauwkeurigheid was niet alles.
En elke keer een wiel er in en eruit met trainingsband vond ik op den duur erg irritant worden.

De stap daarna is een direct drive trainer. 2 winters gefietst met een Tacx Neo. Het eerste jaar met de fiets waarmee ik ook buiten reed. Ik moest dan altijd de derailleur aanpassen wat best wel irritant was. Het 2de jaar met de Neo was op een China fiets. Wat dus al een hoop ellende scheelde. De ergernis die toen volgde was het geluid van de drivetrain die overstemde het geluid van de Neo.

Als het goed staat er volgende week een Tacx Neo bike. Geen irritante geluiden meer, geen setup dingetjes en nooit meer iets afstellen.
Er staat een dikke 4K tv die werkt als 2de scherm op de pc en een grote ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:26
@fietsbob, logische stappen. Denk ook dat de fabrikanten wel blij met je zijn, het is de natte droom van elke fabrikant dat je met ze meegroeit (zie VW met hun Up, Polo, Golf, T-Cross, Tiguan etc) :9. Achteraf is het mooi wonen natuurlijk, maar een Wattbike was dan 2 jaar geleden eventueel ook een leuke optie geweest?

Ik heb 2 jaar geleden een Vortex aangeschaft en nu dan een Flux S. Daarmee loop je een paar jaar achter de markt aan (zoals ik met bijna alles doe), maar het scheelt wel in de kosten. Op termijn misschien ook wel een Wahoo/Tacx bike, maar dan moeten ze eerst wel onder de prijsniveau uitkomen van een nieuwe fiets + trainer. Voor nu geldt dat ik 2 racefietsen heb en er in de winter dus altijd wel eentje op de Tacx kan laten staan. Heb begin dit jaar mijn eerste alu racefiets verkocht, dat was eigenlijk een ideale bike om dedicated op de Tacx te hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:43

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Mijn grootste ergernis op dit moment is het aantrekken van de fietsschoenen. Giro met veters. Wellicht dat ik m'n Specialized schoenen aan de pedalen geklikt laat zitten. Dat scheelt weer kinderen die wakker worden van de harde klik :+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 08:20

Crazy D

I think we should take a look.

fietsbob schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:33:
Als het goed staat er volgende week een Tacx Neo bike. Geen irritante geluiden meer, geen setup dingetjes en nooit meer iets afstellen.
Er staat een dikke 4K tv die werkt als 2de scherm op de pc en een grote ventilator.
Die ziet er wel vet uit maar denk dat ik toch ruzie krijg met de vrouw :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 11:56
Vandaag toch maar een keuze gemaakt en voor de elite suito gekozen bij van bon met 10% introductiekorting. Gelijk een ant+ dongel erbij gekocht. Nu wachten tot hij begin volgende week binnen komt.

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Die Van Bon zie ik wel vaker voorbij komen.. tot mijn verbazing zie ik dat daar de Kickr Core nu ook voor 690,- staat ipv 800,-. Ik ken Van Bon verder niet, is dit een beetje een fijne winkel wanneer het op problemen met het product aan komt? Ik lees her en der nog wel eens dat Smart Trainers mankementen op kunnen lopen..

edit: okeej.. en nu is hij weer 799,- :(

[ Voor 6% gewijzigd door Rhain op 14-09-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Rhain schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:14:
Die Van Bon zie ik wel vaker voorbij komen.. tot mijn verbazing zie ik dat daar de Kickr Core nu ook voor 690,- staat ipv 800,-. Ik ken Van Bon verder niet, is dit een beetje een fijne winkel wanneer het op problemen met het product aan komt? Ik lees her en der nog wel eens dat Smart Trainers mankementen op kunnen lopen..

Bij Futurumshop krijg je bij aankoop van een trainer >€700 een cadeaubon van €100 dit weekend - wellicht wat voor je? Code 20J-FRN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cafaro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-03 12:12
Iemand nog suggesties voor een goede fan? Ik zweet van nature veel en blijf het lastig vinden om binnen in de buurt te komen van de wattages die ik buiten haal.
Prijs van de Wahoo Headwind vind ik toch iets te gortig... In buitenlandse fora wordt de Lasko Pro-Performance fan vaak aangeraden, maar deze is helaas niet in Nederland verkrijgbaar (of iig niet met Nederlandse stekker). Na een tijdje doorzoeken lijkt een radiaalventilator de beste optie omdat je daarmee efficient een klein oppervlak kan verkoelen. Ik zat te overwegen om iets als een tapijtdroger uit te proberen. De Dryfast DRF 1250 lijkt vergelijkbaar qua vermogen aan de Headwind, maar wel voor de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:41
Ik heb laatste deze erbij gekocht :

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71ztUlyZ5KL._SL1500_.jpg

en heb daarnaast een oude vloerventilator, niet perse deze maar een soort gelijke :

Afbeeldingslocatie: https://www.blumatshop.nl/themes/blumatshop/image/product/600x600/8712184013654-bestron-dfa30-vloerventilator-35-cm-zwart-55-watt.jpg

Ik schakel ze apart met een klik aan klik uit afstandbediening, werkt echt top! Heb het eerste jaar altijd met 1 ventilator gefietst, dat ging prima maar vind het wel prettig om lijf en hoofd beiden te kunnen koelen. Vooral nu het de laatste tijd in huis nog wat warm was maar ik niet de kans heb om buiten te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
tomtom137 schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:50:
[...]
Bij Futurumshop krijg je bij aankoop van een trainer >€700 een cadeaubon van €100 dit weekend - wellicht wat voor je? Code 20J-FRN
Ja klopt, vanochtend besteld bij Futurum. Nu wachten want hij is (zoals ik al verwachtte) niet meer uit voorraad leverbaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:51
Rhain schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:06:
[...]

Ja klopt, vanochtend besteld bij Futurum. Nu wachten want hij is (zoals ik al verwachtte) niet meer uit voorraad leverbaar :|
Ik heb hem gister eind van de middag besteld en zojuist binnen gekregen, denk dus dat je pech hebt :(

Nu nog een dagje wachten op de casette en een ketting, wilde de cadeaubon daarvoor gebruiken dus kon het niet tegelijk bestellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
unex154 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:03:
[...]
Ik heb hem gister eind van de middag besteld en zojuist binnen gekregen, denk dus dat je pech hebt :(

Nu nog een dagje wachten op de casette en een ketting, wilde de cadeaubon daarvoor gebruiken dus kon het niet tegelijk bestellen 8)7
Hopen dat het idd maar 2 a 6 dagen is en niet > 1 week, maar goed het is niet anders.
Had uiteraard ook nog wat extra spullen nodig, dus had ik nog gemaild of ik de bon niet direct kon verzilveren, scheelt ze immers een verzending, maar daar wilden ze niet aan mee werken. Ik moest het in 2 bestellingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Waarschijnlijk werkt hun couponsysteem dusdanig dat je de cadeaubon anders zou kunnen uitgeven zonder daadwerkelijk een trainer te bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik wilde de fiets van m'n vriendin op de Tacx zetten. Zij heeft een 8-speed Shimano groep die zou moeten passen. Dat past ook, maar wel met speling. Welke spacer moet ik bestellen om hem passend te maken?

1.85mm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:51
Rhain schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:20:
[...]

Hopen dat het idd maar 2 a 6 dagen is en niet > 1 week, maar goed het is niet anders.
Had uiteraard ook nog wat extra spullen nodig, dus had ik nog gemaild of ik de bon niet direct kon verzilveren, scheelt ze immers een verzending, maar daar wilden ze niet aan mee werken. Ik moest het in 2 bestellingen doen.
De coupon kwam zelfs in een eigen doosje, eigen track en trace nummer, inclusief cadeauhoesje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
unex154 schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:30:
[...]
De coupon kwam zelfs in een eigen doosje, eigen track en trace nummer, inclusief cadeauhoesje _O-
.. zodat je hem kado kunt geven aan iemand anders ..
..
.
juist, maar niet in mijn geval.. en bij de meeste niet denk ik zo :X

[ Voor 3% gewijzigd door Rhain op 16-09-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nee, zit ook even te kijken wat er allemaal nog bij komt kijken, maar met alleen een trainer ben je er meestal niet (en dan heb ik het niet eens over de cassette, ik ga denk ik voor de suito).

Nou hoef je natuurlijk niet alles van wahoo of tacx te kopen, maar meestal heb toch wel een paar zaken nodig:
- mat
- ant+ dongle
- iets om je laptop of tablet op te zetten
- fan
- ..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
- cassette (vaak niet bij geleverd.. toevallig bij de Suito wel)

Zo'n mat betaal je in de shops al snel 50-70 Euro voor, maar kun je hier niet gewoon een yoga mat voor pakken? wat is er zo speciaal aan die matten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rhain schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:16:

Zo'n mat betaal je in de shops al snel 50-70 Euro voor, maar kun je hier niet gewoon een yoga mat voor pakken? wat is er zo speciaal aan die matten?
ja, ik zit ook al naar alternatieven te kijken, ant+ van ali, yoga mat, en een ventilator moet ook voor een mooi prijsje kunnen.
Verder moet ik nog even kijken hoe ik het 2.30 x 2,50 hok ga inrichten met een roeitrainer + bike trainer.. misschien een TV ertussen die makkelijk van links naar rechts kan en een plankje voor een laptop ofzo.

al met al wordt het dan toch wel een aardige investering, en de koppeling van mijn auto is gisteren stuk gegaan... eerst maar eens kijken wat dat gaat kosten en dan plannen voor de cave gaan maken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 18:16
[Zo'n mat betaal je in de shops al snel 50-70 Euro voor, maar kun je hier niet gewoon een yoga mat voor pakken? wat is er zo speciaal aan die matten?
Moet van mijn vrouw naast de Tacx mat ook 2 yoga matten leggen, voor alle zweetdruppels die er naast vallen :)

Op mijn wenslijste staat:

- Apple TV 5 (Apple TV 4K voor Zwift en de 5 in de woonkamer)
- 4K scherm
- 2de racefiets, al valt het swappen nog mee met een snelsluiter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Deze is ook heel prima, €19,90 bij Decathlon.

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1056400/k$abef843a9227ac3e86a4177c382c0357/sq/Beschermmat+voor+rollentrainer+B+TWIN.webp?f=1000x1000

https://www.decathlon.nl/...trainer-b-twin/_/R-p-1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Rhain schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:16:

Zo'n Yoga mat is te smal voor een Tacx Neo. Als in: de pootjes staan buiten de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Kan ik bevestigen, heb hem zelf ook al een paar jaar, en heeft al vele uren dienst gedaan, en is nog in prima staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
borft schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:23:
[...]

Kan ik bevestigen, heb hem zelf ook al een paar jaar, en heeft al vele uren dienst gedaan, en is nog in prima staat.
+1 hier, maar tegelijkertijd bij een sprintje komen er wel een paar druppeltjes naast. Van de andere kant dempt hij wel en valt het meeste mooi erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Laatst online: 22:10
Rhain schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:14:

Rhain,

ik heb gewoon een even de stoute schoenen aangetrokken. Hem een mailtje gedaan dat hij vorige week 699 was en nu opeens 799 en of ik de kickr core nog voor de actie prijs kon hebben. een uurtje later reactie met een link waar ik hem juist kon kopen voor 699.
de link: https://vanbon-sport.nl/t...o-kickr-core-fietstrainer

succes er mee.

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
brogel schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:21:
[...]
Rhain,

ik heb gewoon een even de stoute schoenen aangetrokken. Hem een mailtje gedaan dat hij vorige week 699 was en nu opeens 799 en of ik de kickr core nog voor de actie prijs kon hebben. een uurtje later reactie met een link waar ik hem juist kon kopen voor 699.
de link: https://vanbon-sport.nl/t...o-kickr-core-fietstrainer

succes er mee.
Ik was ook aan het twijfelen om er achteraan te mailen.. had ik dat maar even gedaan. Heb nu de bestelling bij Futurum staan en met 100 Euro couponbon komt het op het zelfde neer..

• Rhain
..Vol verwachting klopt ons hart.. PostNL staat zo voor de deur met m'n trainert.
Even nog een vraagje;
Hoe benaderen jullie eten/drinken? Net zoals buiten? Dus 1 bidon per uur vocht naar binnen?

Kwa cassette heb ik er afgelopen zomer een 12/30 achter op gezet zodat ik de heuvels iets beter door kom. Fiets je hiermee ook makkelijker de heuvels op in bv Zwift? Of is dit een heel andere benadering?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
Rhain schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:21:
Hoe benaderen jullie eten/drinken? Net zoals buiten? Dus 1 bidon per uur vocht naar binnen?
Ik begin met 1 bidon, en als die leeg is, stuur ik iMessage naar beneden :-)
Kwa cassette heb ik er afgelopen zomer een 12/30 achter op gezet zodat ik de heuvels iets beter door kom. Fiets je hiermee ook makkelijker de heuvels op in bv Zwift? Of is dit een heel andere benadering?
Momenteel wiel buiten en direct trainer dezelfde K7 namelijk 12-25, gewoon voor het gemak om te wisselen. Nog te goed weer buiten om nu 100% voor de direct trainer te gaan. Ik rij er buiten alle heuvels (max. 10% hellingsgraad) mee op, dus zal bij Zwift ook wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:56
Rhain schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:21:
..Vol verwachting klopt ons hart.. PostNL staat zo voor de deur met m'n trainert.
Even nog een vraagje;

onder de 2u op de rollen enkel een bidon met water, tenzij het echt HIIT trainingen zijn.

Alles daarboven eigenlijk een beetje zoals buiten. Iets erbij voor te eten en sportdrank

• Ypuh
Eerste 2 ritjes met de Flux S zitten erop. Ben erg content met de vooruitgang t.o.v. de wheel-on Vortex. De ride feel is stukken beter, het apparaat staat als een huis en het geluid is niet nul maar wel een stuk minder storend. Ik kan mij voorstellen dat de Kickr Core nog ietsjes soepeler zou lopen, maar ik heb er vrede mee dat ik die 200 euro bespaard heb.

Heb alleen nog een vraag over de ERG-mode in TR. Heb gister een recovery ride gedaan met 4 blokken van 450w. Tijdens deze blokken moest ik nog wel gewoon opschakelen om on target te raken, anders zou ik een cadans van 130-150 moeten vasthouden voor 45 seconden.

Ik was in de veronderstelling dat je in ERG mode nooit hoefde te schakelen? Hooguit 1 of 2 tandjes om de cadans naar wens te krijgen? Ik rij op het binnenblad (36t) en ergens halverwege de cassette (18/19t ofzo).

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 19-09-2019 10:57 ]

• Simbob
  • Niet online
In ERG hoef je nooit te schakelen. De trainer wisselt zelf van de hoeveelheid weerstand als het goed is.
In jouw geval zou de Flux de weerstand moeten verhogen tot dat jij 450W in je scherm hebt staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Simbob op 19-09-2019 11:12 ]

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Nee niet helemaal waar. De ERG mode van goedkopere trainers kunnen vaak moeilijk deze wattage leveren bij lage snelheid.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
Ypuh schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:54:

Heb gister een recovery ride gedaan met 4 blokken van 450w.
Wacht even... recovery ride, blokken van 450w? Error.

• Ypuh
Noxa schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:58:
[...]

Wacht even... recovery ride, blokken van 450w? Error.
High Intensity Recovery workout. Oftewel een uur lang niks doen op 4 korte blokjes na halverwege (anders is't ook zo saai :D).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:54:
Eerste 2 ritjes met de Flux S zitten erop. Ben erg content met de vooruitgang t.o.v. de wheel-on Vortex. De ride feel is stukken beter, het apparaat staat als een huis en het geluid is niet nul maar wel een stuk minder storend. Ik kan mij voorstellen dat de Kickr Core nog ietsjes soepeler zou lopen, maar ik heb er vrede mee dat ik die 200 euro bespaard heb.

Heb alleen nog een vraag over de ERG-mode in TR. Heb gister een recovery ride gedaan met 4 blokken van 450w. Tijdens deze blokken moest ik nog wel gewoon opschakelen om on target te raken, anders zou ik een cadans van 130-150 moeten vasthouden voor 45 seconden.

Ik was in de veronderstelling dat je in ERG mode nooit hoefde te schakelen? Hooguit 1 of 2 tandjes om de cadans naar wens te krijgen? Ik rij op het binnenblad (36t) en ergens halverwege de cassette (18/19t ofzo).
Zie: MrAcid in "Het grote indoor cycling topic"

• Ypuh
Ah, dan gaat de wheelspeed bij 36x21 @ 90-100rpm inderdaad niet genoeg zijn om de jump van 150w naar 450w te maken. Zal dus betekenen dat je af en toe wel moet schakelen om in de vermogensrange te blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 19-09-2019 13:39 ]

• Simbob
  • Niet online
Maar waarom op het binnenblad in ERG mode? Voor het geluid van de drivetrain?
Misschien moet hij wel op het buitenblad rijden om meer power te ontwikkelen voor een betere omwenteling.

Zelf alleen ervaring in ERG mode met een Neo. En daarmee reed ik elke workout in 1 versnelling en kon elk vermogensblok halen voor een bepaalde periode.

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-06 12:22
Ik sta ook op het punt om een fietstrainer te kopen en twijfel tussen de volgende modellen;
- elite suito
- kickr core
- tacx flux s

Elite suito is het nieuwste model en lijkt prijstechnisch het meest interessant, maar ik heb begrepen dat er best wat speling op het apparaat zit. Iemand daar ervaring mee? De prestaties van de kickr core zijn weer beter dan de flux s.

Over de flux 2 lees ik slechte verhalen mbt de ERG mode.

Het zou mij erg helpen als jullie wat input hebben om de keuze te kunnen maken.

• Michaelg
Als je de reacties leest op de review van Dcrainmaker dan kom je best wat negatieve verhalen tegen. Vliegwiel welke speling bevat, verre van accuraat en in erg mode erg traag (45 seconde voordat hij power vast houdt). Deze is voor mij daardoor nu afgevallen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• RigolleM
@Ruggero Zonder twijfel de Kickr Core. Is in feite de Kickr 2017 (zelfde vliegwiel), stiller, rechte poten ipv schuine poten en zonder K7. Bekijk maar eens de YT-kanalen van GPLama en DCR, hoe enthousiast ze waren bij de release van de Core. Geen enkel smart trainer in die prijscategorie heeft de Core al kunnen overstijgen, ook al is het model van 2018! Enkel de Kickr 2018 en de Tacx Neo 2t zijn beter, maar zijn voor mij die € 300 niet waard!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Zojuist opgehaald bij Mantel

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/9/21/52799bce27cea305c5262653418645de-full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/9/21/c6b764a488b59b271129988539ee2f37-full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/9/21/501ebd5e723aca50cfa3d53d83b04e92-full.jpg

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-06 12:22
RigolleM schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:42:
@Ruggero Zonder twijfel de Kickr Core. Is in feite de Kickr 2017 (zelfde vliegwiel), stiller, rechte poten ipv schuine poten en zonder K7. Bekijk maar eens de YT-kanalen van GPLama en DCR, hoe enthousiast ze waren bij de release van de Core. Geen enkel smart trainer in die prijscategorie heeft de Core al kunnen overstijgen, ook al is het model van 2018! Enkel de Kickr 2018 en de Tacx Neo 2t zijn beter, maar zijn voor mij die € 300 niet waard!
Dank voor je reactie. De kickr core spreekt mij ook het meest aan. Net besteld bij van Bon voor 699, ook nog mooie deal. Nu ff wachten 😅

• saikol
Michaelg schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:55:
Als je de reacties leest op de review van Dcrainmaker dan kom je best wat negatieve verhalen tegen. Vliegwiel welke speling bevat, verre van accuraat en in erg mode erg traag (45 seconde voordat hij power vast houdt). Deze is voor mij daardoor nu afgevallen.
Ik heb er een in bestelling welke deze week geleverd zou worden, maar na arriveren bij shimano benelux is deze tegen gehouden en hebben ze het met een week uitgesteld. Waarschijnlijk om die flywheel issues aan te pakken. Verder is die ERG mode waarschijnlijk iets wat ze de komende week met een firmware update fixen. Ik ga het iig eind volgende week hopelijk zien, is het niks gaat ie gewoon weer retour

• brogel
Ik heb ondertussen ook mijn kickr core opgezet.
Eerste probleempje al opgelost. Ik kreeg de firmware niet geupdate met mijn gsm , een oneplus 5t. Met de gsm van de vriendin, oneplus 3t, ging het van de eerste keer.

Maar nu nog een vraagje. Kennen jullie een gratis app waarmee ik een simpele workout kan samenstellen en rijden. Gewoon 5minuten 100w en dan 1 minuut 200w ...
Swift en al de andere zijn natuurlijk fijn voor de lange trainingen en koude maanden.maar nu zoek ik gewoon iets simpel en gratis. In bijvoorbeeld de wahoo fitness app kan ik tijdens het fietsen de weerstand aanpassen, maar niet op voorhand een workout maken.
Er zou een mogelijkheid moeten zijn met mijn Edge 820. Normaal moet ik een workout kunnen maken met vaste wattages. Maar als ik het nu probeer kan ik enkel trainingen maken met een boven en onder vermogen grens. Wat natuurlijk logisch is voor buiten te fietsen met vermogen meters.

Hebben jullie nog een mogelijke oplossing?

[ Voor 19% gewijzigd door brogel op 22-09-2019 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoahimu
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-08-2020
brogel schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 23:16:
Kennen jullie een gratis app waarmee ik een simpele workout kan samenstellen en rijden. Gewoon 5minuten 100w en dan 1 minuut 200w ...
Ik gebruik https://app.ergdb.org/workouts/create. Workout maken, en de ERG file importeren in de Bolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
het probleem is dat ik en mijn vriendin beide op de kickr willen rijden en ik maar 1 edge 820 heb.
Ik ben momeneel wel aan het kijken naar golden cheetah. Dit is ook wel heel mooi, maar dan moet er weer een extra handeling gebeuren.
Ik zelf vind dit niet zo erg als nerd. maar mijn vriendin wil gewoon een workout maken en trainen, ondertussen kijkt ze dan netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:15

Roozzz

Plus ultra

@brogel Ik begrijp dat jij ergens een probleem hebt, maar wat is nu exact het probleem?

Als ik het goed begrijp wil je geen software gebruiken zoals Zwift, trainerroad, sufferfest etc; maar ook geen fietscomputer gebruiken om e.e.a. aan te sturen? Wat wil je dan wel? :?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
@Roozzz Ik wil tijdens de echte wintermaanden wel gebruik maken van bv zwift. Maar tijdens de maanden dat je veel minder rijd is het fijn om op een simpele manier nog workout te kunnen doen.

Hoe lossen jullie dit dan op? misschien zijn jullie de enige welke thuis rond rijden? of hebben jullie heel het jaar 2 zwift abbonementen?
ERGDB samen met goldencheeta is misschien wel een goede mogelijkheid.

ik had gehoopt op een 'simpele' android app welke bv ERGDB workouts kan openen en dit dan door stuurt naar de trainer. loggen en visualiseren moet allemaal zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
brogel schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:46:
@Roozzz ik had gehoopt op een 'simpele' android app welke bv ERGDB workouts kan openen en dit dan door stuurt naar de trainer. loggen en visualiseren moet allemaal zelfs niet.
maar dat kun je dan toch prima met je Edge 820 doen? Die kan de ERG mode van je trainer aansturen op basis van een training. Zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=QYK2BKG6hBE

[ Voor 8% gewijzigd door BartNL op 22-09-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Ik gebruik gewoon Zwift (meerdere gebruikers lijkt me niet direct een probleem of je moet fanatiek wedstrijden gaan rijden...).
Maar zoals @BartNL al zegt; is die "simpele app" niet gewoon gebruik maken van je edge? Pas als je geen van beide wilt/kan, dan wordt het lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Vanavond m'n Kickr Core verder in elkaar zetten.

Ik zag dat je (bij Futurum) bij aankoop van de Core voor sommige software x-dagen gratis krijg..
- strava premium 60
- zwift 7 dagen
etc.
Hoe kun je deze claimen? In m'n verpakking zat niet echt promotiemateriaal/codes o.i.d. voor de software, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
poe... ik kijk nog even aan hoe het met de suito gaat lopen.. in eerste instantie dacht ik "het zal wel" met de negatieve ervaringen, die heb je altijd wel bij een nieuwe release, maar het lijkt toch echt wel een product wat niet helemaal af was.. en in hoeverre kan je daar in de toekomst nog last van krijgen... Dan lijkt de Kickr Core inderdaad een veel betrouwbaardere keuze (waar in ieder geval alle kinderziektes al lang uit zijn.

de roeitrainer past in ieder geval in de "studeerkamer" (soon to be gym) met een trainer ernaast, maar even een tegevaller met een kapotte koppeling van de auto.. Maar ik heb besloten dat er een trainer gaat komen, zal alleen iets langer duren dan dat ik vorige week dacht/hoopte.

Wel een lekker vooruitzicht om een mooie setup te gaan maken, met een tv-tje, matten etc.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
Rhain schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:07:
Vanavond m'n Kickr Core verder in elkaar zetten.

Ik zag dat je (bij Futurum) bij aankoop van de Core voor sommige software x-dagen gratis krijg..
- strava premium 60
- zwift 7 dagen
etc.
Hoe kun je deze claimen? In m'n verpakking zat niet echt promotiemateriaal/codes o.i.d. voor de software, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Van zodra je de Kickr koppelt met Zwift krijg je 7 dagen, koppel je Strava in Zwift, krijg je 60d premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Dan lijkt de Kickr Core inderdaad een veel betrouwbaardere keuze (waar in ieder geval alle kinderziektes al lang uit zijn.
De aftersales/support is ook in orde bij Wahoo. Geen idee hoe dit is bij andere merken, maar je leest dat vaak mindere zaken met Tacx bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
RigolleM schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:20:
[...]

De aftersales/support is ook in orde bij Wahoo. Geen idee hoe dit is bij andere merken, maar je leest dat vaak mindere zaken met Tacx bv.
Die mindere verhalen van Tacx zijn met name Amerikaanse klanten die een Tacx bij een Europese winkel (Bike24, Wiggle, CRC etc.) bestellen vanwege het prijsvoordeel. Terugsturen is dan niet snel en niet gratis. In Nederland wordt je over het algemeen goed geholpen als je een Tacx hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 23-09-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja.. geen idee hoe dat bij elite is, op DCR reageren ze vrij vlot met stuur maar terug en je krijgt een nieuwe, maar dan lees je ook weer dat deze wobble binnen de toleranties valt: https://photos.google.com...5VFY4RkprU0N3RlZHN3VadURn
nou heb ik er zelf geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat je dit ook gewoon voelt, net zoals een slag in je wiel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
Rhain schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:07:

Ik heb eigenlijk de zelfde vraag.
Op de mantel site staat dat je moet registreren : klik
Op de Wahoo site staat dat je op 'register' moet drukken in de app, maar die knop krijg ik niet. Er staat in de app wel iets van 'register status: checking', maar dat blijft gewoon knipperen.
Heb nog wel niet geprobeerd om aan te melden bij bv trainerroad, maar heb het gevoel dat dit nog niet goed gaat lopen.
BartNL schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:17:
[...]

maar dat kun je dan toch prima met je Edge 820 doen? Die kan de ERG mode van je trainer aansturen op basis van een training. Zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=QYK2BKG6hBE
Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Je kan inderdaad beginnen rijden en dan de weerstand manueel aanpassen. Maar als ik een echte workout maak in garmin connect app kan ik enkel vermogen grenzen ingeven (je moet fietsen tussen 170W en 200W) maar ik kan geen vast waarde ingeven die de trainer wel nodig heeft.
Ik heb het nog niet geprobeerd wat het effect is als ik zo een 'foute' workout opstart op de kickr.Iemand ervaring?

Ik heb wel de android app 'indoor cycling workout' gevonden, voor 3 euro doet die wat ik wil. In de gratis versie zijn de trainingen beperkt tot 45minuten.
Blijf het toch jammer vinden dat je op een trainer van meer dan 1000euro niet een simpele workout kan doen zonder dat je iets extra moeten bij kopen. Maar dat zal de negatieve ik zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
brogel schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:03:
Blijf het toch jammer vinden dat je op een trainer van meer dan 1000euro niet een simpele workout kan doen zonder dat je iets extra moeten bij kopen. Maar dat zal de negatieve ik zijn..
Negatief niet -ergens heb je gelijk- maar ik zou de vraag omdraaien. Waarom koop je een trainer van 1.000 euro als je geen geld uit wil geven aan degelijke software of als je alleen simpele workouts wil draaien?

Ik snap je uitleg dat je de komende weken nog lekker buiten fietsen wil, maar die 2 tientjes voor TR krijg je ook geen spijt van en is uiteindelijk te verwaarlozen bij wat je jaarlijks waarschijnlijk aan fietsen uitgeeft (fietsvakanties, onderdelen, kleding, tourtochten, sportvoeding etc).

Zo zat ik me ook druk te maken om dat TR in een jaar tijd van 10 naar 15 naar 20 euro gestegen is, maar al met al gaat het om 4-5 maanden per jaar en zeg ik het in de zomer toch op. Als ze nog duurder worden stap ik gewoon over naar een concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja... ik moet ook zeggen dat ik wel schrok van de prijs van TR.. maar inderdaad als je het afzet tegen wat je allemaal nog meer aan fiets gerelateerde zaken uitgeeft.. dan is het peanuts. Maar een goedkoper alternatief met een vergelijkbare insteek zou voor mij ook voldoende zijn.. Bij TR zijn ze prima aan het doorontwikkelen, maar ik zou met aan een light versie ook wel genoeg hebben. (zonder outdoor workouts, performance analytics, wellicht minder workouts en enkel low/mid volume plans ofzo..)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13
Sinds ik dit weekend een powermeter heb leek het mij wel leuk om eens te kijken wat ik minimaal nodig heb om bijvoorbeeld te kunnen Zwiften of een ander stukkie software te gebruiken. Nu gaat het inderdaad van smarttrainers tot complete fietsen maar moet het volgens mij ook al prima werken vanaf de meest basic trainers zoals de vroegere Tacx Satori die ik gehad heb met een weerstandhendel op het stuur.

Mis ik nog iets als ik het volgende zou hebben:
- Fiets met vermogensmeter + cadansmeter op ANT+
- Hartslagmeter op ANT+
- Simpele trainer zoals een Tacx Satori / Lidl trainer of ander goedkoop ding met een vliegwiel(tje)
- ANT+ dongle voor computer
- Abo op dienst

Kijk, ik kan me voorstellen dat het met een interactieve trainer die de weerstand vanuit de software regelt heel prettig kan zijn en je iets meer de ervaring geeft van dat je echt tegen een bultje op zou fietsen. Nu moet ik dus in principe zelf de weerstand verhogen of opschakelen ipv terugschakelen zeg maar om een lagere cadans / meer weerstand te krijgen, of misschien zelfs een combinatie van opschakelen op zowel fiets als de trainer. Qua geluid hou ik niet zo van herrie maar ik denk dat een beetje dempen op de vloer al helpt en misschien iets van een kistje bouwen voor over dat herrieding kan helpen. Daarnaast zal ik wel met dopjes of koptelefoon opzitten.

Dit zou de eerste winter zijn dat ik zelf op een trainer doorfiets in plaats van een spinabonnement neem. De kosten daarvoor zijn ongeveer €200,- voor een half jaar en daar tegenover staat de aanschaf van een simpele trainer (€25-€50) + 6 maanden Zwift a €90. De dongle en sensors heb ik dan allemaal dus al.

Het doel dat er is is om het binnenfietsen vooral een beetje leuk te houden, dus door middel van Zwift wat verschillende workouts te kunnen doen vergezeld van wat beelden. Of desnoods een video van GCN pakken. Daarnaast misschien wat blokkentraining doen en zo af en toe een FTP test voor de progressie bijvoorbeeld. Iets dat met een powermeter en op de weg toch wel lastiger is gezien de omgeving.

Wellicht zeg ik voor een volgend jaar dat er een andere trainer moet komen maar voor instap is dit toch wel prima? Misschien een trainerband er bij al heb ik nog best wat oude buitenbanden liggen die nog wel wat kilometers kunnen rollen. Zou zoiets veel in geluid nog schelen?

[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 23-09-2019 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
orange.x schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:59:
Wellicht zeg ik voor een volgend jaar dat er een andere trainer moet komen maar voor instap is dit toch wel prima?
Een ventilator is nog wel noodzakelijk.

Verder zou ik Zwift overslaan als je voor een trainer zonder automatische weerstand kiest. Zwift is al vrij saai met automatische weerstand. Als je dan ook nog blokken trainingen gaat doen (de blokken komen dan al niet overeen met wat je poppetje op het scherm aan het doen is), dan is Zwift helemaal zinloos, dan kun je beter wat koersen terug gaan kijken.

Mocht je bovenstaande setup wel willen dan heb je een snelheidsensor nodig die je wheelspeed vertaald naar iets in Zwift. Beter kies je voor de GCN videos of Sufferfest ofzo. Dan heb je in ieder geval nog een coach die tegen je schreeuwd en verteld wat je moet doen.

Een aparte band voor een wheelon trainer is ook onzin. Of je nou een blauwe band van 25 euro verslijt, of een zwarte band van 25 euro. Met de een kun je wel buiten rijden en met de ander niet, maar qua slippen of slijtage zit er weinig/geen verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 23-09-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@Ypuh Ah, ja een ventilator hebben we nog over van de zomer. Of dat direct voldoende is moet dan maar even blijken :) Snelheidssensor heb ik nu ook al wel trouwens en is nog een magene onderweg omdat ik nu cadans via de vermogensmeter heb en ik dan dat extra blokje op de achterbrug niet meer nodig heb. Maar dat is dus ook nog geen probleem.

Qua software was het een voorbeeld inderdaad. Het is gewoon even gaan kijken wat er op de markt is. Zullen vast wel wat gratis maandjes hier en daar op te pikken zijn om te bepalen wat handig is om te gebruiken denk ik.

Van die band is ook goed dan. Het zal wel gewoon echt een slickband zijn die totaal niet op lekpreventie is gemaakt maar puur op duurzaamheid. Maar wat ik zeg, heb nog genoeg banden die ik kan slijten in dat opzicht :)

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 23-09-2019 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 28-05 14:07
orange.x schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:59:
Sinds ik dit weekend een powermeter heb leek het mij wel leuk om eens te kijken wat ik minimaal nodig heb om bijvoorbeeld te kunnen Zwiften of een ander stukkie software te gebruiken. Nu gaat het inderdaad van smarttrainers tot complete fietsen maar moet het volgens mij ook al prima werken vanaf de meest basic trainers zoals de vroegere Tacx Satori die ik gehad heb met een weerstandhendel op het stuur.

Mis ik nog iets als ik het volgende zou hebben:
- Fiets met vermogensmeter + cadansmeter op ANT+
- Hartslagmeter op ANT+
- Simpele trainer zoals een Tacx Satori / Lidl trainer of ander goedkoop ding met een vliegwiel(tje)
- ANT+ dongle voor computer
- Abo op dienst

Kijk, ik kan me voorstellen dat het met een interactieve trainer die de weerstand vanuit de software regelt heel prettig kan zijn en je iets meer de ervaring geeft van dat je echt tegen een bultje op zou fietsen. Nu moet ik dus in principe zelf de weerstand verhogen of opschakelen ipv terugschakelen zeg maar om een lagere cadans / meer weerstand te krijgen, of misschien zelfs een combinatie van opschakelen op zowel fiets als de trainer. Qua geluid hou ik niet zo van herrie maar ik denk dat een beetje dempen op de vloer al helpt en misschien iets van een kistje bouwen voor over dat herrieding kan helpen. Daarnaast zal ik wel met dopjes of koptelefoon opzitten.

Dit zou de eerste winter zijn dat ik zelf op een trainer doorfiets in plaats van een spinabonnement neem. De kosten daarvoor zijn ongeveer €200,- voor een half jaar en daar tegenover staat de aanschaf van een simpele trainer (€25-€50) + 6 maanden Zwift a €90. De dongle en sensors heb ik dan allemaal dus al.

Het doel dat er is is om het binnenfietsen vooral een beetje leuk te houden, dus door middel van Zwift wat verschillende workouts te kunnen doen vergezeld van wat beelden. Of desnoods een video van GCN pakken. Daarnaast misschien wat blokkentraining doen en zo af en toe een FTP test voor de progressie bijvoorbeeld. Iets dat met een powermeter en op de weg toch wel lastiger is gezien de omgeving.

Wellicht zeg ik voor een volgend jaar dat er een andere trainer moet komen maar voor instap is dit toch wel prima? Misschien een trainerband er bij al heb ik nog best wat oude buitenbanden liggen die nog wel wat kilometers kunnen rollen. Zou zoiets veel in geluid nog schelen?
Voor mij is het 'smart' deel een deel van de beleving. Of dat nou een route is op Zwift waar mijn weerstand overeenkomt met het beeld, of een ERG training waarbij de trainer het doelwattage constant houdt maakt niet uit. Met een standaard trainer met weerstandshendel zou ik het zo beu zijn en mezelf het mezelf snel makkelijker maken als de weerstand te hoog zou worden (ruggegraat van een weekdier 8) ).

Wat je zou kunnen doen als je het toch een jaar wilt aankijken, is een smart rollertrainer op marktplaats kopen. Daar staan er genoeg en met 100-150 euro moet je al een eind kunnen komen. Dan betaal je niet de hoofdprijs en heb je toch meer beleving dan op een 'domme' trainer.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
coelho schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:15:
[...]

Voor mij is het 'smart' deel een deel van de beleving. Of dat nou een route is op Zwift waar mijn weerstand overeenkomt met het beeld, of een ERG training waarbij de trainer het doelwattage constant houdt maakt niet uit. Met een standaard trainer met weerstandshendel zou ik het zo beu zijn en mezelf het mezelf snel makkelijker maken als de weerstand te hoog zou worden (ruggegraat van een weekdier 8) ).

Wat je zou kunnen doen als je het toch een jaar wilt aankijken, is een smart rollertrainer op marktplaats kopen. Daar staan er genoeg en met 100-150 euro moet je al een eind kunnen komen. Dan betaal je niet de hoofdprijs en heb je toch meer beleving dan op een 'domme' trainer.
Mijn ruggegraat is wel ietsje beter dan denk ik :+. Ik denk, maar dat is vooralsnog een aanname, dat ik door die vermogensmeter nog beter me er toen kan zetten om bepaalde doelen te halen.

Heb je nog een specifiek merk of serie wat dan een aanrader is om naar te kijken of maakt het niet zo gek veel uit zolang het maar een interactieve is in die zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
orange.x schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:18:
[...]

Mijn ruggegraat is wel ietsje beter dan denk ik :+. Ik denk, maar dat is vooralsnog een aanname, dat ik door die vermogensmeter nog beter me er toen kan zetten om bepaalde doelen te halen.

Heb je nog een specifiek merk of serie wat dan een aanrader is om naar te kijken of maakt het niet zo gek veel uit zolang het maar een interactieve is in die zin?
Geen idee wat aanraders betreft. Heb zelf een Tacx Bushido gehad, maar die doet tweedehands ook nog wel €250-300. Je zou eens op Tacx Vortex T2180 kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb mijn vrijwel nieuwe Vortex T2180 onlangs verkocht aan een Fiets.nl forumlid voor 175e (vriendenprijsje in mijn ogen). Dat is een prima instaptrainer waar ik eigenlijk best tevreden mee was. Lager (Tacx Flow) zou ik niet gaan en de meeste andere modellen in die prijsrange zijn niet echt smart.

De Bushido lijkt me wel fijn omdat je geen stroomsnoer nodig bent maar hij zijn eigen energie opwekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

En dan de hamvraag: hoe issie? :D
Vrouwlief vind t prima als ik er eentje bestel, als ie makkelijk ook voor haar (20 cm kleiner) in te stellen is _/-\o_

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Crazy D schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:29:
[...]

Vrouwlief vind t prima als ik er eentje bestel, als ie makkelijk ook voor haar (20 cm kleiner) in te stellen is _/-\o_
Dcr heeft al een uitgebreide review, je kan alle zaken via een inbus of een hendel verstellen, overal zitten mooie maat schalen op, dus je hoeft alleen maar de maten op te schrijven of te onthouden en dan kan je zonder tools snel switchen. Als je alles meepakt voor een perfecte bike fit, dan ben je wel even bezig, maar als het niet zo nauw komt met stuur hoogte en reach tov je BB, dan is het wellicht maar 1 of 2 dingen aanpassen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:29:
[...]

Meer dan prima.
Hiervoor had ik een Neo 1 en deze is een pak stiller. Dat komt mede omdat je nu geen geluid hebt van de drivetrain. Super!
Afstellen gaat inderdaad erg fijn en snel.
Schakelen is snel en het voelt als op de racefiets. Een kleine tik van de motor als je schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
brogel schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:03:
[...]Blijf het toch jammer vinden dat je op een trainer van meer dan 1000euro niet een simpele workout kan doen zonder dat je iets extra moeten bij kopen. Maar dat zal de negatieve ik zijn..
nee de luie jij want het kan zeker wel gewoon met je Garmin en ja dat heb ik zelf (Tacx Neo en Garmin 1000) geprobeerd...

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 23-09-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Dcrainmaker heeft het artikel van de Suito aangepast.

Update – Sept 23rd – 2019: At this point Elite appears to having some pretty substantial teething pains for initial units now just hitting the market. I’d be hesitant to recommend this unit as of today based on these initial reports, though, that could and likely will change if/when Elite can address these hardware manufacturing and software accuracy issues. As noted early on, this post wasn’t a review and I really needed to see final hardware and software and to see it fully fleshed out. Unfortunately, I don’t yet have what I’d consider acceptable software stability, though the hardware unit I do have is fine. I’ll continue to watch all the comments down below and will update once I have something new from Elite.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
BartNL schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:51:
[...]

nee de luie jij want het kan zeker wel gewoon met je Garmin en ja dat heb ik zelf (Tacx Neo en Garmin 1000) geprobeerd...
Rustig rustig, je hebt gelijk, het werkt. Ik had het nog niet geprobeerd.
Ter info voor de andere: als je een training hebt voor buiten met een boven en ondergrens wattage. Kun je deze op je indoor trainer kiezen en dan stuurt hij het midden van de 2 grenzen naar je trainer.
Het blijft natuurlijk een moeilijk gegeven om met 2 mensen 1 Edge te gebruiken. De vriendin moet dan mijn telefoon gebruiken voor de workout te maken en te syncen en nadien komt haar training in mijn connect/Strava the staan.
Maar ik zal maar niet meer te veel klagen.
Om met een positief iets te eindigen. Juist een uurtje zwift gedaan en dat was wel heel fijn allemaal. Dus toch tevreden van mijn aankoop hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
brogel schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:42:
[...]Rustig rustig, je hebt gelijk, het werkt. Ik had het nog niet geprobeerd.
Ter info voor de andere: als je een training hebt voor buiten met een boven en ondergrens wattage. Kun je deze op je indoor trainer kiezen en dan stuurt hij het midden van de 2 grenzen naar je trainer.
Het blijft natuurlijk een moeilijk gegeven om met 2 mensen 1 Edge te gebruiken. De vriendin moet dan mijn telefoon gebruiken voor de workout te maken en te syncen en nadien komt haar training in mijn connect/Strava the staan.
je kunt een volledige training met intervallen samenstellen en dan doet de indoor trainer in ERG mode het gevraagde wattage zie ook https://www8.garmin.com/m...F9-89BB-D93C1E8534CF.html en https://www8.garmin.com/m...A4-B961-58FD70A431A0.html
Juist een uurtje zwift gedaan en dat was wel heel fijn allemaal. Dus toch tevreden van mijn aankoop hoor.
ik doe bijna alleen maar Zwift en een klein beetje BigRingVR (y)

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 23-09-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Nog even vergeten dat ik denk dat de Tacx desktop app dit in de gratis versie ook ondersteund. Dan zou je zelfs geen Garmin Edge nodig hebben. Weet dit alleen niet zeker omdat ik Zwift-a-holic ben 🤗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik had Zwift in 2016 met rollers gebruikt maar dat was het toch nét niet.
Nu ik een Tacx NEO2 heb is het toch heeeel anders :o

Inmiddels in 2 weken tijd 240Km gefietst en het bevalt beter en beter. Ik wen aan de positie op de fiets (statisch is het heel anders dan dynamisch buiten) en ik ben super gemotiveerd door de Everest challenge en het komen naar Level 12 om zo de Alpe du Zwift te kunnen doen.

Vandaag "The Pretzel" gereden en 3 uur op de Tacx gezeten met 72Km. Wel 3-5 korte stopjes gemaakt om te zien of alles goed was met mijn dochter die ziekjes thuis was en om wat fris water in het gezicht te gooien.

Het enige nadeel van Zwift is dat ik nu ook een powemeter op mijn fiets voor buiten wil :roll:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
BartNL schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:05:
[...]
ik doe bijna alleen maar Zwift en een klein beetje BigRingVR (y)
Hoe bevalt dat BigRingVR? Wil namelijk van hetzelfde. Voornamelijk Zwift, maar wat van die klimmetjes van BigRingVR lijkt me ook leuk. Al is het maar dat ik de Ventoux nog een keer kan beleven. Komt het een beetje realistisch over?
Heb je trouwens ook gewoon 2 abonnementen of wissel je de ene maand met de ander af?

Gisteren avond cassette op m'n Core gezet, hopelijk vanavond m'n eerste meters maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Heb hier een beetje mijn zinnen gezet op een Tacx Booster. Geen zin, vooralsnog, in al die fancy dure dingen. Op MP een gezien die redelijk goedkoop lijkt, maar ben benieuwd hoe oud die is en of het de 2500 is.
Anders ga ik denk ik voor een hele nieuwe via Merlin Cycles:
https://www.merlincycles....olding-trainer-55112.html
Prima aanbieding! Wel even dus deze week beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

fietsbob schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:02:
[...]

Meer dan prima.
Hiervoor had ik een Neo 1 en deze is een pak stiller. Dat komt mede omdat je nu geen geluid hebt van de drivetrain. Super!
Afstellen gaat inderdaad erg fijn en snel.
Schakelen is snel en het voelt als op de racefiets. Een kleine tik van de motor als je schakelt.
Hoe is de ERG modus? Ik begreep van de review dat die niet altijd even stabiel is, wat wel zou moeten bij ERG mode.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:07:
[...]

Hoe is de ERG modus? Ik begreep van de review dat die niet altijd even stabiel is, wat wel zou moeten bij ERG mode.
Die heb ik nog niet uitgetest. Wat ik begreep zijn ze er wel mee bezig om dat op te lossen in de aankomende firmware upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Rhain schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:09:
[...]Hoe bevalt dat BigRingVR? Wil namelijk van hetzelfde. Voornamelijk Zwift, maar wat van die klimmetjes van BigRingVR lijkt me ook leuk. Al is het maar dat ik de Ventoux nog een keer kan beleven. Komt het een beetje realistisch over?
Heb je trouwens ook gewoon 2 abonnementen of wissel je de ene maand met de ander af?

Gisteren avond cassette op m'n Core gezet, hopelijk vanavond m'n eerste meters maken
BigRingVr bevalt mij goed en ik heb daar een jaar abonnement op. Vind het zeker de moeite waard naast Zwift.
In mijn beleveing geeft het een realistisch beeld van de beklimmingen. Wat je natuurlijk mist zijn de weersomstandigheden en de steeds ijlere en koude lucht op hoogte. Daar staat tegenover dat de beklimmingen op elk moment thuis te fietsen zijn. Wanneer je thuis de Ventoux goed op kunt rijden zal dat in de praktijk ook zo zijn (moet je wel realisme op 100% laten staan en eerlijk je gewicht invullen).

Mijn afwisseling is dat ik door de week meestal Zwift en in het weekend een BigRingVR rit doe. Zwift doe ik ook bijna het hele jaar door terwijl ik BigRingVR vooral in de winter gebruik wanneer het weer minder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

Peetman

Tjah....

Michaelg schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:11:
Dcrainmaker heeft het artikel van de Suito aangepast.

Update – Sept 23rd – 2019: At this point Elite appears to having some pretty substantial teething pains for initial units now just hitting the market. I’d be hesitant to recommend this unit as of today based on these initial reports, though, that could and likely will change if/when Elite can address these hardware manufacturing and software accuracy issues. As noted early on, this post wasn’t a review and I really needed to see final hardware and software and to see it fully fleshed out. Unfortunately, I don’t yet have what I’d consider acceptable software stability, though the hardware unit I do have is fine. I’ll continue to watch all the comments down below and will update once I have something new from Elite.]
Jammer dat er blijkbaar veel problemen mee zijn. Ik heb die van mij vorige week binnen gekregen en van het weekend 2 ritjes gedaan. Ik kan weinig uitspraak doen over de nauwkeurigheid van de powermeter, ERG mode ook nog niet geprobeerd. Mijn unit lijkt in ieder geval geen hardware problemen te hebben bij het vliegwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zolang je geen hardware issues hebt, dan moet het wel goed komen, ik vermoed dat de gare ERG misschien ook wel met hardware te maken heeft, aangezien DCR wel wat issues zag, maar geen 30 seconden voor een change of 50% afwijking.

Strava

• Rhain
Gisteren avond de eerste meters op m'n Core gemaakt tijdens de Zwift inrij rit (of hoe je het wilt noemen).. staat na 5 minuten m'n oudste dochter onder aan de te trap miepen of het geluid niet zachter kan 8)7 (de andere sliep vrolijk verder)
Je raad het al.. daarna niet meer ontspannen gezeten en na 20 minuten maar gestopt -O-
Vanavond of morgen avond maar eens aan m'n vrouw vragen of het daadwerkelijk zo doorklinkt vanaf zolder naar de 1e verdieping.
Herkenbaar voor sommige? Heb er al een mat onder liggen.. al schoof ik er tijdens het fietsen met Kickr en al van af :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Rhain schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:13:
Herkenbaar voor sommige? Heb er al een mat onder liggen.. al schoof ik er tijdens het fietsen met Kickr en al van af :?
Nee. Wat was je dan aan het doen? Mijn trainers bewegen vrijwel niets als ik aan het trainen ben. Hooguit tijdens een sprint uit het zadel dat ze wat heen en weer wiebelen.

Qua geluid heb ik geen idee. Ik woon in een appartementje en mijn buurmeisje lacht nog altijd lief.

[ Voor 31% gewijzigd door Ypuh op 25-09-2019 09:24 ]

• orange.x
Gisteren avond de eerste meters op m'n Core gemaakt tijdens de Zwift inrij rit (of hoe je het wilt noemen).. staat na 5 minuten m'n oudste dochter onder aan de te trap miepen of het geluid niet zachter kan 8)7 (de andere sliep vrolijk verder)
Je raad het al.. daarna niet meer ontspannen gezeten en na 20 minuten maar gestopt -O-
Vanavond of morgen avond maar eens aan m'n vrouw vragen of het daadwerkelijk zo doorklinkt vanaf zolder naar de 1e verdieping.
Aiii, ja dat is ook voor hier nog een puntje wat ondervonden moet gaan worden tzt. Maar heb je betonnen vloeren of anders? Ik zit zelf te overwegen, maar eerst even testen, om bij teveel herrie er een soort houten kist overheen te gaan zetten met wat van dat eierfoam aan de binnenkant zodat de meeste herrie in die kist blijft. Daarnaast dus wel proberen om zoveel mogelijk te dempen richting de vloer ook maar het is hier beton dus dat zou allicht mee moeten vallen. Overigens ligt er wel laminaat wat niet het beste van het beste dempt omdat we de wasmachine soms ook beneden horen. Goed, nou is 1400 toeren wel iets anders + ik ben de zolder aan het verbouwen en wandjes etc aan het plaatsen dus als het goed is moet ook dat allemaal meer gedempt gaan worden.

• Rhain
@Ypuh De inrij rit van Zwift.. waarbij je iedere minuut steeds meer een x-aantal watt vast moet houden... Door het kracht zetten schoof ik denk ik beetje bij beetje naar achteren.

@orange.x Het is een houten vloer. Het probleem zit hem denk ik vooral in de overdracht van het lage geluid naar die vloer. De Core zelf maakt eigenlijk amper geluid. Vooral bij het kracht zetten heuveltje op hoor je een wat lager aanzet geluid, wat dan denk ik de verdieping er beneden waarneembaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Rhain op 25-09-2019 09:29 ]

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Hier gelukkig geen enkel probleem met geluid (maar laminaat op betonnen vloer). Maar het schuiven is wel vreemd. Heb je toevallig een hele gladde mat oid? Of staat ie niet goed stabiel? Of schud jij alle kanten op? :P Het is mij zelfs niet gelukt om noemenswaardig te verschuiven bij volle bak sprinten al staand op de pedalen...

• Rhain
Roozzz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:51:
[...]
Hier gelukkig geen enkel probleem met geluid (maar laminaat op betonnen vloer). Maar het schuiven is wel vreemd. Heb je toevallig een hele gladde mat oid? Of staat ie niet goed stabiel? Of schud jij alle kanten op? :P Het is mij zelfs niet gelukt om noemenswaardig te verschuiven bij volle bak sprinten al staand op de pedalen...
Het is deze mat (klik). Wellicht heb ik hem verkeerd om liggen :? Maar volgens mij zijn beide zijdes hetzelfde.. De mat zelf ligt weer op vloerbedekking. Overigens ben ik denk ik max 5cm naar achteren geschoven tijdens het fietsen. Ik had m'n Core vrij dicht bij de rand staan.. Maar goed, volgende keer mee aan de slag

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:29
Ypuh schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:46:
[...]

Ik heb dezelfde afweging gemaakt en ben voor de Flux S gegaan. Heb op beide een minuutje gefietst en merkte geen verschil in ride feel. Totaal niet representatief, was bijvoorbeeld veel te rumoerig om verschil in geluid te horen, maar geeft wel aan dat de verschillen niet heel groot zijn.

Ben uiteindelijk voor de Flux S gegaan. Mede vanwege de prijs (de Core is toch 30-40% duurder), maar ook omdat Tacx een Nederlands bedrijf is. Heb daarnaast net een Quarq aangeschaft om ook buiten op vermogen te fietsen en samen met een nieuwe fiets begin dit jaar is mijn budget wel even opgedroogd.
Ik heb ook de Flux S gekocht. :)

Nu nog even een Shimano 105 11-28 cassette kopen, een trainingsmat (van Decathlon) en moet ik ook nog een ANT+ dongle kopen voor de laptop? Mijn laptop heeft bluetooth.

Ik heb verder een Garmin Edge 820 en een Garmin GSC-10 snelheids/cadanssensor + Garmin hartslagband op ANT+ (denk ik).

Zo ja, welke ANT+ dongle raden jullie aan? Hoe goedkoper hoe beter :*) :+

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 25-09-2019 10:03 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• coelho
Mocht er iemand nog een mooie aanbieding weten voor een Kickr Core of een Tacx Neo (ik ben er nog steeds niet uit welke ik wil / de beste is), dan hoor ik het graag. De regen begint me aardig de keel uit te hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:04
Gisteren ook weer mijn 1e ritje gereden op Zwift, laatste was in mei. Het turbo trainer seizoen is weer gestart zullen we maar zeggen.

Viel me erg op dat indoor trainen toch echt afzien is t.o.v. buiten. Was wel zo 'dom' geweest om mijn FTP instelling van buiten mee naar binnen te nemen. Heb mezelf echt suf gefietst tijdens 1e blokje, daarna besloten om de intensiteit wat af te schalen. Moet wellicht toch eens kijken naar een betere koelmethode, al staat er al een flinke waaier op mijn lichaam.

Binnnenkort start de bouw van mijn pain cave (nieuw huis). Train nu binnen nog erg omslachtig (met de Kickr snap), iedere keer mijn setup opbouwen i.v.m. beperkte ruimte in tijdelijke woning. Gelukkig wel een vriendin die de herrie gedoogd (middels Videoland app) :+

@LuPo iedere ANT+ dongle voldoet, zelfs een van Ali. Als je bij de Decathlon bent wellicht ook een zweetvanger meenemen. Al mijn devices ondersteunen zowel BT als ANT+. Pair echter altijd via ANT+, heb het idee dat dit betrouwbaarder is, al is het maar om het feit dat het speciaal ontwikkeld is voor 'fitness doeleinden' zoals Zwift i.c.m. trainer/hrm/power meter.

[ Voor 22% gewijzigd door Dix0r op 25-09-2019 10:43 ]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Rhain schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:55:
[...]

Het is deze mat (klik). Wellicht heb ik hem verkeerd om liggen :? Maar volgens mij zijn beide zijdes hetzelfde.. De mat zelf ligt weer op vloerbedekking. Overigens ben ik denk ik max 5cm naar achteren geschoven tijdens het fietsen. Ik had m'n Core vrij dicht bij de rand staan.. Maar goed, volgende keer mee aan de slag
Ik heb de goedkope mat van de Decathlon (is iets van 2 tientjes denk ik) en in meer dan 40 ritjes is mijn tacx niet verschoven ;) Overigens heb ik mijn fiets beneden staan, op een houten vloer op beton en dat klinkt helemaal niet door. Tis voornamelijk de herrie van het vliegwiel. Zodra het vermogen boven de 250W komt, komt er redelijk wat herrie van af, maar ergens geeft dat ook wel wat voldoening ;)

• Rhain
Ik zal het nog even aankijken wat betreft mat.
Even een andere vraag (weer).. ik was in de veronderstelling dat bij de Core ook zo'n blokje zat om je voorwiel vast te zetten, maar dat is dus niet het geval. Is dit alsnog aan te raden? Moet zeggen dat m'n stuur wel redelijk stabiel stond hoor (dus heb ik m'n antwoord wss al)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Rhain schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:04:
Ik zal het nog even aankijken wat betreft mat.
Even een andere vraag (weer).. ik was in de veronderstelling dat bij de Core ook zo'n blokje zat om je voorwiel vast te zetten, maar dat is dus niet het geval. Is dit alsnog aan te raden? Moet zeggen dat m'n stuur wel redelijk stabiel stond hoor (dus heb ik m'n antwoord wss al)
Even goed kijken naar je zitpositie. Het hangt een beetje af van je trainer. Ik heb het een tijdje zonder gedaan, maar merkte dat de achterkant hoger stond dan normaal op de weg. Dat leverde dus meer belasting om handen en rug op, wat bij langere ritjes vervelend werd. Toen zo'n blokje aangeschaft en probleem opgelost...

Stabiliteit was voor mij ook geen probleem, het zat hem meer in de andere belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
Vandaag mijn bestelde elite suito geannuleerd en omgewisseld voor de kickr core met cassette, na al die negativiteit had ik er weinig vertrouwen meer in.

Nu dus morgen een mooie kickr core in huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Ik woon in een huis met houten plafonds en fiets op de 1e verdieping op mijn Tacx Neo. Met een houten vloer hoor je de trainer een verdieping lager wel maar of het storend is zal persoonlijk zijn. Bij mij thuis krijg ik alleen terugkoppeling dat er te horen is wanneer ik een sprint heb gedaan.

Wat je kunt doen is je derailleur zo goed mogelijk af te stellen en te zorgen dat alles optimaal gesmeerd is. Het geluid komt naar mijn ervaring vooral uit de aandrijflijn van mijn fiets.
Stel dat dat niet helpt zou ik overwegen een plaat op wasmachinedempers onder de trainer te plaatsen. Wanneer je die plaat dezelfde afmeting maakt als een eventuele mat hoeft dat niet heel storen of ingewikkeld te zijn.
Pagina: 1 ... 16 ... 158 Laatste