Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 15 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 23:15
Over family accounts is zwift al eventjes aan het "nadenken", is een heel forum over. Wij zetten de kids (8/10 jr) op de fiets van mijn vrouw, als ze willen fietsen, zadel kan laag genoeg.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Ik sta eigenlijk op het punt om een smart trainer aan te schaffen.. zit alleen nog in dubio of het een Wahoo Kickr Snap of een Tacx flux smart t2900s gaat worden..
Maar m'n vraag.. is het nu wel het juiste moment om te kopen? Ik hoorde her en der dat er rond deze periode (september) vaak nieuwe modellen uitkomen.. Kortom; even wachten daarop? Want nieuw model is mss weer beter, of anderzijds, "oude" model kan her en der in de aanbieding komen..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rhain schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:11:
Ik sta eigenlijk op het punt om een smart trainer aan te schaffen.. zit alleen nog in dubio of het een Wahoo Kickr Snap of een Tacx flux smart t2900s gaat worden..
Maar m'n vraag.. is het nu wel het juiste moment om te kopen? Ik hoorde her en der dat er rond deze periode (september) vaak nieuwe modellen uitkomen.. Kortom; even wachten daarop? Want nieuw model is mss weer beter, of anderzijds, "oude" model kan her en der in de aanbieding komen..?
Het zijn beiden prima trainers (vrij goeie bang-for-buck) en ik verwacht geen enorme innovaties in nieuwe trainers.

Maarrrr, als je écht het nieuwste van het nieuwste wilt hebben (incl. misschien nog prijsdalingen van bovenstaande twee trainers) dan zou ik deze week even afwachten wat er uit Eurobike komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@MrAcid kijk hier heb ik gelijk wat aan :P. Nieuwe innovatie niet per definitie, een lichte prijsdaling is altijd welkom en het zal balen zijn als ik nu nog net de volle pond betaal.. ik wacht iig Eurobike even af d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 14:51
Nou, er zit toch wel een heel groot verschil in de twee trainers die je noemt. De een is een wheel on trainer en de andere een direct drive. Ik heb een wheel on gehad maar weer van de hand gedaan omdat het constant wisselen van band mij toch erg ging tegenstaan. Tevens is het "gevoel" van een wheel on trainer toch beduidend minder. Maar dat moet je zelf even ervaren.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@Michaelg constant wisselen ivm slijtage of omdat je een band om te trainen had en een band voor buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De Tacx Neo Smart krijgt in elk geval een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Rhain schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:13:
@Michaelg constant wisselen ivm slijtage of omdat je een band om te trainen had en een band voor buiten?
Ik had inderdaad een aparte trainerband (harder rubber Ivm slijtage).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:40
Ook een nieuwe Direto aangekondigd vandaag op Eurobike, de X.

Zelf morgen de indoor-setup maar eens klaar gaan zetten :'( :'( :'( :'( :'( :'(

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 03-09-2019 18:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Tacx Neo bike wordt nu ook verdeeld.
Dat wordt mijn nieuwe trainer, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:07
Ik ben gestopt met kijken toen ik zag dat hij €1.299 zou gaan kosten. Da's duurder dan mijn fiets. Nog maar een jaar langer op mijn Bushido.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:54:
[...]

Ik ben gestopt met kijken toen ik zag dat hij €1.299 zou gaan kosten. Da's duurder dan mijn fiets. Nog maar een jaar langer op mijn Bushido.
Ja, zou ik er ook niet voor over hebben. Maar kan wel interessant zijn als ze daardoor wat andere modellen in prijs verlagen.

De Tacx Flux en Kickr Core zijn nog steeds de beste prijs/kwaliteit wmb. Ik zou sowieso niemand meer aanraden om een wheel-on trainer te kopen.

De Tacx Smart Bike lijkt er nu dan ook (eindelijk) aan te komen trouwens. Benieuwd wat daar de ervaringen mee gaan zijn. Maar die is ook €2500 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Stages komt ook met een Smart bike, alleen pas in Q1 2020. Hij kost ook iets minder.

https://www.dcrainmaker.c...ike-hands-on-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wahoo komt ook met een Kickr Bike.

[ Voor 29% gewijzigd door MrAcid op 04-09-2019 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, en dan wordt er ondertussen 'steering' op Zwift aangekondigd als toekomstige feature. En dan zijn al die vaste bikes dus al niet meer compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
MrAcid schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:09:
Ja, en dan wordt er ondertussen 'steering' op Zwift aangekondigd als toekomstige feature. En dan zijn al die vaste bikes dus al niet meer compatible.

[YouTube: Zwift Steering & MTB Course Hand-on & Details! // Zwift Future Works]
Dan mis ik de force feedback nog 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zou wel vet zijn als er échte mountainbike simulators kwamen, waarbij je dus ook kunt 'hangen' in de bochten enzo. ;)

(Of je gaat gewoon naar buiten en houdt een indoortrainer voor de korte sessies van een uur+ op 'ERG-mode' met een goeie workout en een Netflix filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:02
@MrAcid dat laatste..

en als je toch indoor mtb training wilt doen moet je aan de riprow:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1855/4701/products/RipRowFull_600x600.png?v=1524680660

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:22:
@MrAcid dat laatste..

en als je toch indoor mtb training wilt doen moet je aan de riprow:
[Afbeelding]
Daarop hoef je niet te trappen? Dat is vooral een downhill unit. Wel vet voor in een arcade-hal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MrAcid schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:27:
[...]

Daarop hoef je niet te trappen? Dat is vooral een downhill unit. Wel vet voor in een arcade-hal. :+
Niet per definitie downhill, meer techniek en spieren trainen die je nodig hebt om een juiste bocht techniek te doen (en gewoon met een soepele flow* te rijden )

*Volgens de maker

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05 16:50
MrAcid schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:45:
[...]

Ja, zou ik er ook niet voor over hebben. Maar kan wel interessant zijn als ze daardoor wat andere modellen in prijs verlagen.

De Tacx Flux en Kickr Core zijn nog steeds de beste prijs/kwaliteit wmb. Ik zou sowieso niemand meer aanraden om een wheel-on trainer te kopen.

De Tacx Smart Bike lijkt er nu dan ook (eindelijk) aan te komen trouwens. Benieuwd wat daar de ervaringen mee gaan zijn. Maar die is ook €2500 ofzo.
De NEO 2(zonderT) is nu verlaagd naar €1099 bij Mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 16:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

saeJ7Oxo schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:53:
[...]

De NEO 2(zonderT) is nu verlaagd naar €1099 bij Mantel.
Ik kom er nou niet echt precies achter waar de NEO 2t verschilt van de NEO 2.

Ik wil deze maand een trainer kopen. Is de €200 extra voor de NEO 2T het waard?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Betere magneten, wat krachtiger.
Magneten anders geplaatst.
Geen slipeffect meer bij begin sprints met lage cadans.

• Tjebakka

Tjebakka

fietsbob schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:26:
voor mij de 200 euro verschil niet waard. Ik ga straks naar Mantel en pik er eentje op, plus alle accessoires. Kon m'n vriendin overtuigen van de 'noodzaak' toen ik liet zien hoe stil hij is tegenover de Flux.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-06 14:15
fietsbob schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:26:
En stiller

Hoewel dat in mij ogen geen punt is want de Neo zelf is al enorm stil. Dat het doorglippen is tegen gegaan is wel een enorme vooruitgang vind ik, dat is soms best irritant

• Simbob
  • Niet online
Holkers schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:09:
[...]

En stiller

Hoewel dat in mij ogen geen punt is want de Neo zelf is al enorm stil. Dat het doorglippen is tegen gegaan is wel een enorme vooruitgang vind ik, dat is soms best irritant
YouTube: Tacx NEO 2T Review | Sound Test | Zwift Gear Test

Hier een sound test. Zelf vind ik hem erg luid. Ik heb een neo 1 gehad die veel stiller was.
Het opnemen met een telefoon is ook niet representatief denk ik.

• Prulleman
fietsbob schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:54:
[...]

YouTube: Tacx NEO 2T Review | Sound Test | Zwift Gear Test

Hier een sound test. Zelf vind ik hem erg luid. Ik heb een neo 1 gehad die veel stiller was.
Het opnemen met een telefoon is ook niet representatief denk ik.
hoe weet je dat een neo 1 stiller is dan de 2t? je kan toch niet een youtube filmpje met een andere fiets en drivetrain vergelijken met jou setup?

Gewoon even wachten tot DCR een echte vergelijking maakt met dezelfde fiets op de dezelfde plek met dezelfde camera/mic op dezelfde plek/afstand.

Strava

• Simbob
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:03:
[...]

hoe weet je dat een neo 1 stiller is dan de 2t? je kan toch niet een youtube filmpje met een andere fiets en drivetrain vergelijken met jou setup?

Gewoon even wachten tot DCR een echte vergelijking maakt met dezelfde fiets op de dezelfde plek met dezelfde camera/mic op dezelfde plek/afstand.
Zelf heb ik 2 seizoenen met een Neo gespeeld en ik weet dan wel wat voor geluid deze maakt. En dan was echt niet van deze orde met een Neo 2T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@fietsbob je begrijpt mijn punt niet.. jou oren zijn niet geijkt, de test setup in dit filmpje is niet geijkt. Deze 2 kan je dan ook nooit, maar dan ook nooit vergelijken en zeggen dat de 1 luider is dan de ander.

Strava

• Holk
Ik hoor meer de drivetrain van de fiets dan de Neo. En aan het ventilator geluid te horen staat de microfoon wel erg dichtbij.

Maar het geluid van de Neo (1, 2, t2) is al weinig tov band-versies of andere DR versies. Ik vind het ideaal, kinderen vallen gewoon in slaap als ik ga Zwiften

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Holkers schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:26:
Ik hoor meer de drivetrain van de fiets dan de Neo. En aan het ventilator geluid te horen staat de microfoon wel erg dichtbij.

Maar het geluid van de Neo (1, 2, t2) is al weinig tov band-versies of andere DR versies. Ik vind het ideaal, kinderen vallen gewoon in slaap als ik ga Zwiften
Precies wat ik nodig heb :)

• Prulleman
quote van DCR:
First, it’s quieter. At least in theory, frankly – I can’t tell the difference in my studio. Maybe if I move the whole setup to the podcast recording room with the sound proofing now installed on the walls I’ll be able to hear it.
@fietsbob sorry, maar ik geloof eerder iemand die al jaren lang gestructureerd trainers vergelijkt (in een setup waarmee je ook echt kan vergelijken) dan iemand 1 ervaring vergeleken met een youtube filmpje

Maar de conclusie is dus dat alle NEO's al zo stil zijn dat deze ook gewoon stil is.

Strava

• Holk
Ken de Flux niet qua geluid maar ik had een goedkopere versie waar je de band op drukt en zelfs de buren hoorde me fietsen. Met twee kinderen die moeten (blijven) slapen was dat een No-Go. Een tweedehands Neo gekocht en nooit spijt gehad. Los van het geluid werkt zo’n ding geweldig icm Zwift oid. Nu alleen nog een goedkope fiets vinden voor een dedicated Tacx fiets, met m’n dure dunne carbon bike op de Tacx hou ik me toch in...

• Rhain
De afgelopen dagen toch wat wijzer geworden op dit forum.. (denk ik).. van twijfel tussen Wahoo Kickr Snap en Tacx Flux S Smart T2900S, naar twijfel tussen Tacx Flux S Smart T2900S en een Neo x (wss de 2).

Ook hier vind ik geluidsproductie wel een belangrijke factor, gezien ik op zolder ga trappen met.. jawel.. 2 slapende kinderen 1 verdieping lager. Maar kwa prijs moet het ook wel een beetje leuk blijven..

Als ik het goed begrijp maakt de T2900S weer "meer" geluid tov een Neo, want Neo heeft een zogezegd "virtueel" vliegwiel?

• Michaelg
Ja de T2900S maakt zeker meer geluid, de vraag is echter of je drivetrain en ventilator niet meer geluid maakt dan de trainer zelf.

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05 16:50
Tjebakka schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:23:
[...]

voor mij de 200 euro verschil niet waard. Ik ga straks naar Mantel en pik er eentje op, plus alle accessoires. Kon m'n vriendin overtuigen van de 'noodzaak' toen ik liet zien hoe stil hij is tegenover de Flux.
Ik zelf ga binnenkort als hij uitkomt en er een definitieve review door gplama en dcrainmaker waarschijnlijk wel voor €200 extra de 2T kopen.

Met name omdat ik een fiets heb met steekas die nu native compatibel is.

Voor de verschillen misschien even filmpje van Shane Miller kijken:
YouTube: Tacx NEO 2T Smart Trainer: Details // Unboxing // Initial Review

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb de Tacx Neo 2 net opgehaald bij Mantel (incl cassette, kettingzweep en cassetteafnemer en ANT+ dongeltje).

* Tjebakka hoort nu ook bij de club! ;) Vanavond meteen maar even uitproberen!

• Rhain
Tjebakka schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:13:
Ik heb de Tacx Neo 2 net opgehaald bij Mantel (incl cassette, kettingzweep en cassetteafnemer en ANT+ dongeltje).

* Tjebakka hoort nu ook bij de club! ;) Vanavond meteen maar even uitproberen!
Enjoy! Ben benieuwd naar je ervaring. Waarvoor is die ANT+ dongle ook alweer voor? Verbinding maken met je...

• Holk
Rhain schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:19:
[...]

Enjoy! Ben benieuwd naar je ervaring. Waarvoor is die ANT+ dongle ook alweer voor? Verbinding maken met je...
Tacx...

Je draait Zwift op een laptop oid en dan heb je een connectie nodig. Tevens voor je hartslagsensor

• Rhain
Holkers schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:29:
[...]
Tacx...

Je draait Zwift op een laptop oid en dan heb je een connectie nodig. Tevens voor je hartslagsensor
Je kunt toch ook een verbinding opzetten tussen Neo en laptop m.b.v. bluetooth?
Maar ik weet dan weer niet hoe je je hartslagmeter zou moeten verbinden...

• Prulleman
ligt allemaal een beetje aan je setup, maar de dongle stop je inderdaad in je PC om het ANT+ signaal van je trainer + eventuele andere accessoires op te pikken. (maar ook de weerstand terug te sturen naar je trainer).

Als het via Bluetooth werkt, dan zou dat stabieler zijn (volgens trainerroad althans, die geven de voorkeur aan BT als beide beschikbaar zijn)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
bluetooth voor een fietstrainer is (was in ieder geval zo toen ik in 2016 mijn Neo installeerde) vragen om ellende. Ik zou altijd een ANT+ dongle gebruiken. Eventueel in combinatie met een USB verlengkabel om optimale signaalkwaliteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik heb op mijn racer een speed- en cadanssenor met dual ANT+/BT en via BT zit daar toch vertraging op, vergeleken met ANT+ protocol. Als ik de benen ff stil houdt dan blijft toch voor een seconde de cadans staan, voor deze op '0' springt. Begin ik te fietsen dan duurt dit toch ff eer de correcte cadans RMP te zien is.
Ik geef dus ook de voorkeur aan ANT+.

Ik twijfel tussen de Wahoo Kickr en de Tacx Neo 2T, ik neig meer naar de Kickr, maar ik zie weinig grote verschillen tussen beiden. De reden waarom ik de Kickr verkies is de after support van Wahoo Fitness. Iemand een ander idee hierover?

[ Voor 18% gewijzigd door RigolleM op 06-09-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Gaaf ding hoor, die Neo 2! Moet alleen m'n derailleur een beetje afstellen aangezien hij niet op het laatste kransje wil. Normaliter rijd ik met 11-25 in Nederland en op de Neo heb ik een 11-30 gemonteerd. Kwestie van b-schroef aandraaien toch?

Gebruiken jullie een andere ketting en casette of alleen een andere cassette? En ervaren jullie de overgang van weg naar trainer als vervelend door het afstellen van oa. derailleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Iemand nog ergens een mooie aanbieding gezien voor de Neo 1? De update naar Neo 2 heeft niet veel veranderingen die op mij van toepassing zijn dus ik hoopte een Neo 1 een stuk goedkoper te kunnen krijgen, alleen er lijkt geen enkele shop te zijn die deze nog verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
coelho schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:50:
Iemand nog ergens een mooie aanbieding gezien voor de Neo 1? De update naar Neo 2 heeft niet veel veranderingen die op mij van toepassing zijn dus ik hoopte een Neo 1 een stuk goedkoper te kunnen krijgen, alleen er lijkt geen enkele shop te zijn die deze nog verkoopt.
Marktplaats.nl

(wel oppassen, zit veel scam tussen)

@Tjebakka Heb je een steekas? Dan even oppassen dat je het frame wel op het randje zet ipv de as. Scheelt een paar mm, maar zorgt wel voor dat rare schakelen op het laatste kransje #ervaring

Ik heb dezelfde cassette gekocht en die erop gezet, scheelt aanpassen

[ Voor 23% gewijzigd door Holk op 06-09-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Holkers schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:00:
[...]

Marktplaats.nl

Daar had ik al gekeken maar was het aanbod op het moment erg beperkt (of aan de andere kant vh land, wat ik niet aandurf ivm de scam waar ik inderdaad eerder van gehoord had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
coelho schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:02:
[...]

Daar had ik al gekeken maar was het aanbod op het moment erg beperkt (of aan de andere kant vh land, wat ik niet aandurf ivm de scam waar ik inderdaad eerder van gehoord had).
Zoals die van 555 euro in Nieuw-Scheemda zou ik als een scam bestempelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Holkers schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:00:
[...]

Marktplaats.nl

@Tjebakka Heb je een steekas? Dan even oppassen dat je het frame wel op het randje zet ipv de as. Scheelt een paar mm, maar zorgt wel voor dat rare schakelen op het laatste kransje #ervaring

Ik heb dezelfde cassette gekocht en die erop gezet, scheelt aanpassen
Geen steekas. Kwestie van b-schroef in mijn geval. De derailleurwieltjes komen tegen het grootste kransje aan zag ik al.
Holkers schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:08:
[...]

Zoals die van 555 euro in Nieuw-Scheemda zou ik als een scam bestempelen.
Die heb ik vorige week al gerapporteerd inderdaad. Ik heb dat nummer eens gebeld, kreeg een Lebara-voicemail. Dan weet ik al genoeg. Helaas gebeurt er vanuit MP niks mee, zo lijkt het. Er staat ook een Wahoo Kickr Power + Climb voor 500 of 600 op.

[ Voor 28% gewijzigd door Tjebakka op 06-09-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Tjebakka schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:08:
[...]

Geen steekas. Kwestie van b-schroef in mijn geval. De derailleurwieltjes komen tegen het grootste kransje aan zag ik al.
Dan lijkt me dat je ketting te kort is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:18

Kluus

Gang is alles

Tjebakka schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:08:
[...]

Holkers schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:09:
[...]

Dan lijkt me dat je ketting te kort is
Ketting lengte inderdaad even checken, maar als het bovenste wieltje de cassette raakt kan je dat inderdaad afstellen met de b-schroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Kreeg net een mail van Futurumshop over Direct Drive trainers. Die mensen krijgen geen sponsoring van Tacx of wel? Alsof ze niet eens bestaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Holkers schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:49:
Kreeg net een mail van Futurumshop over Direct Drive trainers. Die mensen krijgen geen sponsoring van Tacx of wel? Alsof ze niet eens bestaan..
Kreeg dat mailtje net zelf ook.. Futurum heeft geen Tacx trainers in het assoritiment. Best jammer, want ik bestel liever bij hun dan bij Mantel (persoonlijke ervaring wss).
Maar dan is het ook vrij logisch dat ze er niet over gaan 'adverteren' toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Van de week mijn Tacx weer aangesloten (na 2-3 jaar ofzo). Heb de eerste 25km van Zwift weer opgebruikt, maar dat is toch niets voor mij.

Ik zit er aan te denken om met TrainerRoad aan de slag te gaan. Samen rijden doe ik liever offline in de buitenlucht, maar een gericht schema spreekt mij wel aan. Grootste verbeteringen in TR t.o.v. 2 jaar geleden lijkt me dat je ook workouts naar je Garmin kunt sturen om buiten te trainen, en Strava ritjes inladen op TR voor de volledigheid.

Het viel me wel op dat TR in prijs is gestegen van $10 naar $20. In het grote geheel peanuts natuurlijk, maar toch een forse stijging. Welke software gebruiken jullie en wat zijn eventuele alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ypuh schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:32:
Van de week mijn Tacx weer aangesloten (na 2-3 jaar ofzo). Heb de eerste 25km van Zwift weer opgebruikt, maar dat is toch niets voor mij.

Ik zit er aan te denken om met TrainerRoad aan de slag te gaan. Samen rijden doe ik liever offline in de buitenlucht, maar een gericht schema spreekt mij wel aan. Grootste verbeteringen in TR t.o.v. 2 jaar geleden lijkt me dat je ook workouts naar je Garmin kunt sturen om buiten te trainen, en Strava ritjes inladen op TR voor de volledigheid.

Het viel me wel op dat TR in prijs is gestegen van $10 naar $20. In het grote geheel peanuts natuurlijk, maar toch een forse stijging. Welke software gebruiken jullie en wat zijn eventuele alternatieven?
SufferFest gebruikte ik vorig seizoen, goede workouts en hun 4d profiel is ook wel geinig. Irritant dat ze besloten hebben dat omdat ze nu ook krachttraining en yoga workouts hebben dat ze een prijsverhoging konden doen... Dus ga ook maar weer rondje trials doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
Het mooie aan Zwift vind ik juist;

- Je fietst met en evt. tegen anderen via races (die lekker competitief zijn)
- Je visuele feedback hebt in een grotere wereld
- Er verschillende events zijn en ook nog special events (zoals nu de Zwift Academy)
- Je verschillende trainingsprogramma's kan volgen, al zijn deze minder specifiek dan een TR

Ik merkte voordat ik ging Zwiften dat ik het vooral saai vond om naar puur cijfers en blokjes te kijken...vooral races stimuleren mij wel echt.

Genieten & genieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Misschien moet ik Zwift nog een keer de kans geven, maar tot dusver zijn mijn ervaringen:
- Ik voel weinig interactie/meerwaarde tussen die andere renners die je voorbij fietsen en
- … de chatbox is nogal 2007
- Races heb ik nog niet geprobeerd, maar heb niet direct de behoefte om 1-2u lang volle bak te gaan (i.t.t. een clubrit waar je je vrienden een loer kunt draaien)
- Workouts in Zwift waarbij het parcours totaal niet matched met de blokken die je aan het doen bent (bijv. een rust moment terwijl je 15% aan het klimmen bent resulteert in een snelheid van virtuele 4 km/u)

Simpelweg een rondje rijden is relatief saai en workouts zijn niet Zwift's sterkste punt. Zijn het dan de XP/sterren/levels/sprints wat iedereen zo bindt of moet ik gewoon een keer een group ride/race gaan doen?

TR (van wat ik me kan herinneren) is gewoon een trainingsschema, blokkentraining en dat alles in een balkje weggestopt onder je film/serie. Simpel maar effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:18

Kluus

Gang is alles

De reden dat Zwift mij vroeger trok (en nog steeds als ik weer indoor ga fietsen wat ik voorlopig niet voorzie) zijn inderdaad de races en in iets mindere mate de groepsritten en dan bij voorkeur wel de groepsritten die over het algemeen SUST zijn maar bij klimmetjes en op het einde de mogelijkheid hebben om je even te testen tegen een paar anderen.

Als ik alleen ging rijden vond ik het vooral leuk om mezelf te testen op de langere klimmen (Epic climb/Alpe du Zwift/Dat Zwarovski bultje in Innsbruck), alleen vlakke rondjes is inderdaad niet veel aan en geeft ook geen interactie met de anderen.

Verder moet ik wel zeggen dat ik redelijk gevoelig ben voor unlockables en virtuele swag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
Je hebt ook TT races tegenwoordig en kortere races...afgelopen week nog een race gedaan van 17minuten (afhankelijk van de groep natuurlijk ook en of je voorin mee komt)

Group rides heb ik het zelf niet direct op, maar group work-outs vind ik dan wel weer leuker.

Films/series vind ik juist teveel afleiding, als je volle bak moet gaan...dan kun je je weer niet goed focussen op de tv etc...terwijl even een glimps van je scherm binnen de race wel gaat. Zal ook wel weer een persoonlijk ding zijn ^^

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Hmmz. moet simpelweg concluderen dat Zwift niet voor mij is ;-).

Film/series i.c.m. een FTP-test werkt inderdaad voor geen ene meter, maar dan zet ik gewoon iets luchtigs op als 'Two and a half man', VI of een aflevering van Top Gear ofzo.

Vandaag of morgen maar weer eens een maandje TrainerRoad aanschaffen en het indoorfietsen rustig oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Ik gebruik Zwift op twee manieren. De eerste is om gewoon lekker rustig kilometers te maken en vrij te fietsen. Dan zet ik m’n laptop neer naast me en m’n laptop van werk voor me met ZiggoGo aan en kijk televisie. Kan het dan een uur of 2 prima volhouden. Af en toe kijken waarom het moeilijker gaat als je een heuveltje op fietst. Prima voor duurritten of als je een keer wilt buffelen een berg op

Anderzijds trainingen, vooral sprint-training of Microburst training. Dit duurt een uur, is intensief en qua tijd veel variatie. Dan gaat de laptop met Zwift voor m’n neus want dan moet ik reageren op de zones. Dan heb ik geen tijd voor tv dus die draait muziek oid.

Ben van plan dit najaar wat ritjes competitie mee te doen, benieuwd of me dat bevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Hier is Zwift ook een manier om bezig te blijven in de winter. Als het koud is, regent of sneeuwt dan heb ik altijd een goed excuus om niet naar buiten te hoeven. Wanneer mijn racefiets toch al op de Tacx staat, dan is de drempel om iets te gaan doen een stuk minder hoog. Afgelopen twee jaar structureel 3x per week met Zwift bezig geweest van grofweg Oktober tot en met April. Meestal 45-90 minuten max, bij hoge uitzondering iets langer.

Vooral met een voetbalwedstrijd (doordeweeks Europacup of competitie in het weekend) of andere sporten ernaast op de iPad kan ik erg gemakkelijk gedachteloos trappen. Nu doe ik buiten ook >95% van mijn ritten alleen, misschien dat dat een verschil maakt voor de mensen die er meer moeite mee hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Zwift is love it or hate it.

Ik heb het 2x geprobeerd maar kan er echt niet aan wennen. Ik vind het veel te cartooneske.

Ik gebruik Trainerroad en incidenteel Big Ring. Vooral het afwerken van gestructureerde trainingen in ERG-mode is trainingstechnisch IMHO stukken beter dan rom rammen in Zwift tegen wildvreemden. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen ;)

Ja, ik weet dat je ook in Zwift gestructureerde trainingen hebt maar dat is echt een heel pak minder dan TR.

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 07-09-2019 07:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 18:14
Het leukste voor mij aan zwift zijn de races, deze duren van 15 minuten tot 2 uur.
Kijk eens op https://zwiftpower.com/ je kan makkelijk plannen en zien wat voor race het is.
In een race doe ik eigenlijk het ftp testen vooral de eerste minuten is het vaak volle bak om in de kopgroep te komen dit voelt mentaal minder zwaar dan 20min tegen jezelf te vechten in in zo'n statische test.
Je vecht dan voor iedere wiel die je kan pakken.
af en toe Alp du zwift voor wat blokken of tegen de Klok. De langere klims skills te oefenen wat in nederland anders onmogelijk is.

Spicy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 10:04

Crazy D

I think we should take a look.

Ik gebruik nu BigRingVR. Je kunt tegenwoordig ook work-outs laden. Net als in Zwift krijg je dan wel het surrealistische dat je toevallig bij een helling van 10% bent en je daar net een heel rustig blok hebt. Maar ik vind Zwift teveel cartoon en uiteindelijk gewoon rete saai, TrainerRoad is echt alleen maar te doen als je tv beeld oid erbij hebt (is echt gemaakt voor het trainingsgedeelte en visueel moet je echt iets anders, hoewel met een interessante podcast het soms nog wel uit te houden is). BigRing zit er tussenin: niet alle opnames zijn even mooi maar er zitten hele mooie bij waardoor je toch even virtueel op vakantie bent. En tv erbij aanzetten is nog altijd een optie.

Vond overigens op zich de trainingen binnen Zift en TR, als je ze zelf maakt, niet zo heel veel verschillen, in Zwift kun je ook best goed workouts maken die of op harde waardes of op % van je FTP blokken inzet, ERG mode vind ik iets trager reageren dan bij TR (wat voor mij alleen onhandig was bij hele korte blokjes). Geloof niet dat je een tekst in beeld kon laten komen in Zwift, dat kan in TR dan weer wel. Dat is wel handig om bv de melding te geven dat je zo moet gaan sprinten. (wat vervolgens weer alleen nuttig is als je TR ook in beeld hebt :P)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
* Ypuh heeft zojuist zijn Tacx Vortex de deur uitgedaan en een Flux S besteld :D

Ook een LifeLine Trainer Table gehaald om de pain cave compleet te maken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bike24.net/i/p/1/2/319421_02_c.jpg?v732128dd8d11dbaab0448ad94b547b2f4b8ed8a6

Laat de winter maar komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ypuh schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:27:
* Ypuh heeft zojuist zijn Tacx Vortex de deur uitgedaan en een Flux S besteld :D

Ook een LifeLine Trainer Table gehaald om de pain cave compleet te maken.

[Afbeelding]

Laat de winter maar komen!
Die heb ik vorige week gehaald! De eerste 4 ritten zitten er al weer op en ik ben positief verrast. Bij 1 rit drukte ik opende verkeerde knop en toen was ie opeens niet opgeslagen :(. Eerste ritten gedaan icm Zwift. Bij aanschaf zit ook nog een maand Tacx premium, die probeer ik in de wintermaanden maar eens. Alleen nog een goede ventilator halen, die is echt nodig!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:32
Hier wordt het ook terug tijd. Om de een of andere manier kan ik het niet meer opbrengen om nu nog veel op de fiets buiten te kruipen.

Dan maar binnen met een serietje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:33
Zit ook te kijken voor een direct drive trainer te kijken op het moment om de winter maanden te overleven. Heb geen thermo gear, dus investeren in 1 goede indoor trainer is dan niet zo heel veel duurder :P.

Vraagje alleen: hoe zinnig is het om de alpe du zwift bijvoorbeeld te doen tov echt klimmen? ben van plan volgend jaar de lange klimmen te gaan doen in de alpen en zou zo mijn klim ervaring een beetje uit te breiden en wat beter geoefend aan zulke ritten te beginnen.

En dan als laatste natuurlijk, wat is een beetje de beste keuze? Zie vaak de tacx trainers voorbij komen maar lees ook goede dingen over de nieuwe elite suito, en dan de kickr core ook nog.. moeilijke keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
saikol schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:27:
hoe zinnig is het om de alpe du zwift bijvoorbeeld te doen tov echt klimmen?
heel zinnig d.w.z. qua inspanning is het bijna 1:1 vergelijkbaar maar parcours is niet 100% hetzelfde. Wel 100% realisme instellen zodat 10% helling ook daadwerkelijk zo aanvoelt. Doe je dat niet dan wen je niet aan het trappen van veel vermogen op realistische trapfrequentie bij het klimmen.
Buiten heb je meer frisse lucht en op echte hoogte wordt het kouder en de lucht ijler en dat simuleert Zwift natuurlijk niet.
En dan als laatste natuurlijk, wat is een beetje de beste keuze? Zie vaak de tacx trainers voorbij komen maar lees ook goede dingen over de nieuwe elite suito, en dan de kickr core ook nog.. moeilijke keuzes.
https://www.dcrainmaker.c...ecommendations-guide.html is objectief vergelijk. Wil je een subjectief advies dan zou ik op dit moment de Tacx Neo2T adviseren :P

[ Voor 6% gewijzigd door BartNL op 08-09-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:33
BartNL schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:37:
[...]

heel zinnig d.w.z. qua inspanning is het bijna 1:1 vergelijkbaar maar parcours is niet 100% hetzelfde. Wel 100% realisme instellen zodat 10% helling ook daadwerkelijk zo aanvoelt. Doe je dat niet dan wen je niet aan het trappen van veel vermogen op realistische trapfrequentie bij het klimmen.
Buiten heb je meer frisse lucht en op echte hoogte wordt het kouder en de lucht ijler en dat simuleert Zwift natuurlijk niet.

[...]

https://www.dcrainmaker.c...ecommendations-guide.html is objectief vergelijk. Wil je een subjectief advies dan zou ik op dit moment de Tacx Neo2T adviseren :P
Klopt, mijn oog is alleen gevallen op de elite suito en die wordt nu pas gereleased en zit dus niet in die vergelijking. Die tacx zou ik wel willen, maar 1200 euro vind ik een beetje te zout. Zover ik kan zien is qua prijs/kwaliteit de elite een goede, 629 incl cassette en kan tot 15% helling/1500W @40km/h.

De goedkopere tacxen kunnen maar tot 10% en de wahoo gaat gelijk naar 700 of nog wat meer zonder cassette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Die Elite trainer is al wel getest zie https://www.dcrainmaker.c...rainer-with-cassette.html en in de review wordt deze ook wel vergeleken met de andere trainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
De Suito is bij onze buren trouwens wel stuk goedkoper:
https://www.bike-componen...ite/Suito-Trainer-p72811/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Is die Suito de directe vervanging van de Direto? En de Suito heeft toch geen ingebouwde powermeter (terwijl ze wel 2.5% accuracy claimen?)

Ik zou voor een Kickr Core, Flux (S of 2) of Direto (X) kiezen. Voor ergens tussen de €500-700 heb je dan een direct drive op het niveau van de topmodellen enkele jaren geleden.

Een beetje rondshoppen loont trouwens! De Kickr Core is bij van Bon voor €699 te krijgen i.c.m. de code 'super' en de Flux S heb ik voor €509 kunnen vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 09-09-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Een beetje rondshoppen loont trouwens! De Kickr Core is bij van Bon voor €699 te krijgen i.c.m. de code 'super' en de Flux S heb ik voor €509 kunnen vinden.
Blijft € 799 met de Superdeal van Van Bon Sport, de superdeals zijn niet van toepassing op de Kickr Core. Wel een deal met K7 maar is bij Futurumshop ook zo.

Ik blijf toch nog even buiten fietsen, zeker met zo'n weer, tot 21 oktober (winteruur), dus ik kan nog wel wat wachten tot er ergens een mooie deal tevoorschijn komt.

[ Voor 20% gewijzigd door RigolleM op 09-09-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ypuh schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:32:
Is die Suito de directe vervanging van de Direto? En de Suito heeft toch geen ingebouwde powermeter (terwijl ze wel 2.5% accuracy claimen?)
Nee de vervanger van de Direto is de Direto X.
De Suito is het kleine broertje. Inderdaad geen ingebouwde powermeter maar volgens DCR geen probleem, aangezien ze de weerstand controle goed op orde hebben.
Mijn voorkeur gaat voor nu uit naar de Suito voor de prijs van 609 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
RigolleM schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:41:
[...]

Blijft € 799 met de Superdeal van Van Bon Sport, de superdeals zijn niet van toepassing op de Kickr Core. Wel een deal met K7 maar is bij Futurumshop ook zo.
Dan is deze deal vanmorgen verlopen, net als de Flux S voor €509. T/m gister kon je de Core voor €699 bestellen.

Het indoortrainer seizoen is weer aangebroken zag ik bij Mantel zaterdag (extreem druk daaro) en de aanbiedingen voor trainers verdwijnen weer als sneeuw voor de zon.

Edit: Kickr Core stond nog in mijn winkelwagentje en prijs van €699 is nog actief op de oude url.

[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 09-09-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De Core is wheel-on toch? Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom je zoveel geld zou uitgeven aan wheel-on. Voor hetzelfde geld heb je tegenwoordig Direct Drive was legio voordelen biedt (en vrijwel geen nadelen).

[edit]

Oh wacht, de Core is tegenwoordig ook DD 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 09-09-2019 10:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

RigolleM schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:41:
[...]

Ik blijf toch nog even buiten fietsen, zeker met zo'n weer, tot 21 oktober (winteruur), dus ik kan nog wel wat wachten tot er ergens een mooie deal tevoorschijn komt.
Eind november is het ook weer Black Friday :)
havana schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:29:
De Core is wheel-on toch? Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom je zoveel geld zou uitgeven aan wheel-on. Voor hetzelfde geld heb je tegenwoordig Direct Drive was legio voordelen biedt (en vrijwel geen nadelen).

[edit]

Oh wacht, de Core is tegenwoordig ook DD 8)7
De Kickr Snap is wheel-on. De Kickr Core is altijd DD geweest afaik.

Inmiddels een aantal kilometers weggetrapt op de Tacx Neo 2. Wegdeksimulatie is een leuke gimmick, maar niet meer dan dat. De Neo 2 fietst verder gewoon goed, connectiviteit is geweldig! Precies wat je mag verwachten.

Helaas krijg ik m'n derailleur niet op het grootste kransje achter. Kettinglengte is goed, maar derailleurwieltje komt niet precies recht onder de krans. Na een paar omwentelingen schakelt Di2 automatisch terug naar het een-na-grootste kransje. B-schroef, H en L schroeven opnieuw afgesteld maar helaas geen succes. Binnenkort achterpatje maar eens vervangen, al lijkt het alsof het deel waar de wieltjes in zitten (naam, iemand?) is verbogen.

Iemand nog suggestief naast Zwift? Het sociale is leuk, het werkt zoals het moet, maar ik vind het enigszins kinderachtig qua look en feel.

[ Voor 60% gewijzigd door Tjebakka op 09-09-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
saikol schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:52:
[...]mijn oog is alleen gevallen op de elite suito
volgens DCR "... this will be the trainer to beat value-wise this year..." dus gebaseerd op jouw wensen een prima koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Edit: Kickr Core stond nog in mijn winkelwagentje en prijs van €699 is nog actief op de oude url.
Kreeg zonet mailtje van zaakvoerder dat ik hem aan die prijs, dus met deze link, mocht bestellen. Bij deze dus in blijde verwachting van de Kickr Core direct drive smart trainer :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• havana
<hele snelle kermit-de kikker-stem>

Hi guys this is Ray Maker from DCRAINMAKER.COM here...

</hele snelle kermit-de-kikker-stem>

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 09-09-2019 15:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:19:
<hele snelle kermit-de kikker-stem>

Hi guys this is Ray Maker from DCRAINMAKER.COM here...

</hele snelle kermit-de-kikker-stem>
Dat is toch vooral het Noord-Amerikaanse accent maar what has been heard cannot be unheard _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hij heeft veel in canada gezeten toch?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
woont nu in Amsterdam https://www.dcrainmaker.c...e-moved-to-amsterdam.html

[ Voor 67% gewijzigd door BartNL op 09-09-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Prulleman schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:14:
hij heeft veel in canada gezeten toch?
Sowieso ligt Seattle niet ver van de Canadese grens vandaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Hij maakt goede content, maar verder vind ik het best wel een mafklapper eerlijk gezegd :+

Zijn vrouw is overigens een Canadese.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 09-09-2019 16:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
wanneer er een objectieve mening wordt gevraagd over smart trainers dan is hij samen met Shane Miller naar mijn mening betrouwbaarder dan iemand die toevallig één smart trainer heeft.

Ik heb de rest van je post bewust niet gequote... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:00
Tjebakka schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:30:
[...]

Eind november is het ook weer Black Friday :)

Inmiddels een aantal kilometers weggetrapt op de Tacx Neo 2. Wegdeksimulatie is een leuke gimmick, maar niet meer dan dat. De Neo 2 fietst verder gewoon goed, connectiviteit is geweldig! Precies wat je mag verwachten.
Hoe connnext je de neo2? Ant +? Bluetooth is bij mij 1 en al ellende. Bluetooth naar Tacx utility telefoon gaat extreem stroef evenals naar Tacx trainer software op computer (met bluetooth) ant+ werkt met zwift wel goed..).

Heb het altijd maar geaccepteerd, gezien ant+ werkt. Maar als t anders kan,,,, ik wil komende winter namelijk Tacx premium films proberen ipv zwift...

Ter info:
Vorig jaar de neo 1 op black Friday (natuurlijk in de sale na arriveren van neo2) bij bol.com voor 890 en na cashback voor 850 gekregen. Mantel en futurumshop zelfde prijs maar daar geen cashback.

Ik vind die dcrainmaker altijd veel te langdradig met zijn reviews. Zeker de geschreven versie... Wie heeft tijd om al die proza van die beste man door te werken?

[ Voor 7% gewijzigd door HBSVDK op 09-09-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

HBSVDK schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:07:
[...]

Hoe connnext je de neo2? Ant +? Bluetooth is bij mij 1 en al ellende. Bluetooth naar Tacx utility telefoon gaat extreem stroef evenals naar Tacx trainer software op computer (met bluetooth) ant+ werkt met zwift wel goed..).

Heb het altijd maar geaccepteerd, gezien ant+ werkt. Maar als t anders kan,,,, ik wil komende winter namelijk Tacx premium films proberen ipv zwift...

Ter info:
Vorig jaar de neo 1 op black Friday (natuurlijk in de sale na arriveren van neo2) bij bol.com voor 890 en na cashback voor 850 gekregen. Mantel en futurumshop zelfde prijs maar daar geen cashback.

Ik vind die dcrainmaker altijd veel te langdradig met zijn reviews. Zeker de geschreven versie... Wie heeft tijd om al die proza van die beste man door te werken?
Ja, alles met ANT+ verbonden.

Gister de Epic KOM gefietst, leuk bergje, zeker de extra klim op het einde! Percentages van 12-14%, heerlijk!

Mijn hartslag is in de pain cave een stukje lager dan in de wijde wereld. Ervaren jullie dat ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Tjebakka op 10-09-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:13
havana schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:38:
Hij maakt goede content, maar verder vind ik het best wel een mafklapper eerlijk gezegd :+

Zijn vrouw is overigens een Canadese.
:+

Als je nu zou moeten kiezen tussen een Flux S voor €509 of een Kickr Core voor €699. Welke zouden jullie dan kiezen en waarom? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
LuPo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 06:21:
[...]

Als je nu zou moeten kiezen tussen een Flux S voor €509 of een Kickr Core voor €699. Welke zouden jullie dan kiezen en waarom? :)
Ik hoop dat je meer respons krijgt op uw vraag dan ik. Je hebt er alvast één meer dan ik ;-)

Ikzelf ben voor Wahoo Kickr Core gegaan. Waarom? Ik twijfelde tussen de Neo 2(t) en de Kickr (Core), en omdat de Kickr Core eigenlijk weinig verschilt met de Kickr voor deze gekozen omdat deze toch € 500 kost. De Flux S heb ik nooit in overweging genomen, na het zien van een paar YT reviews. Qua support zit je volgens mij ook beter bij Wahoo dan Tacx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
LuPo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 06:21:
[...]

Ik heb dezelfde afweging gemaakt en ben voor de Flux S gegaan. Heb op beide een minuutje gefietst en merkte geen verschil in ride feel. Totaal niet representatief, was bijvoorbeeld veel te rumoerig om verschil in geluid te horen, maar geeft wel aan dat de verschillen niet heel groot zijn.

Ben uiteindelijk voor de Flux S gegaan. Mede vanwege de prijs (de Core is toch 30-40% duurder), maar ook omdat Tacx een Nederlands bedrijf is. Heb daarnaast net een Quarq aangeschaft om ook buiten op vermogen te fietsen en samen met een nieuwe fiets begin dit jaar is mijn budget wel even opgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tjebakka schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:18:
Mijn hartslag is in de pain cave een stukje lager dan in de wijde wereld. Ervaren jullie dat ook?
Soms wel soms niet. Buiten heb je altijd wind en dat soort dingen die invloed hebben, maar binnen wordt t gauw weer warmer.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hebben jullie allemaal een vaste setup, of is het ook te doen om de trainer uit een hoek te pakken, fiets uit de schuur en alles op te stellen?

ik ben al heel lang in dubio, zou graag 2 x per week wat structured training doen (met trainerroad, zwift trekt met niet zo), maar heb eigenlijk geen plek voor een vaste setup. Maar ik ben ook bang dat als de motivatie al wat verder te zoeken is (na de eerste paar weken), de extra drempel van alles klaar zetten te hoog is..

Ga maar eens meten of de "werk kamer" (die toch niet gebruikt wordt) omgebouwd kan worden als gym, kan de roeier ook uit onze slaapkamer (maar ik vraag me af of die past, dat eerst maar eens opmeten vanavond)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Tjebakka schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:18:
Bij mij is de hartslag ook een stuk lager. Waar ik buiten relatief makkelijk 175-185+ vol kan houden, loop ik binnen bij 160 al helemaal leeg (trap dan ook 350w+).
Prulleman schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:47:
hebben jullie allemaal een vaste setup, of is het ook te doen om de trainer uit een hoek te pakken, fiets uit de schuur en alles op te stellen?
Heb binnen een vaste setup op de slaapkamer (daar staan mijn fietsen normaal gesproken ook, appartementje). Moet ook bekennen dat alles klaarzetten+opruimen net de drempel kan zijn om niet te gaan trainen.

Het meenemen/aansluiten van de laptop vind ik zelfs al semi-vervelend, waar een dedicated AppleTV mogelijk een oplossing kan bieden (helaas heeft TrainerRoad aangegeven niets met AppleTV te gaan doen en kun je tijdens je Zwift workout niet simultaan Netflix draaien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:47:
Hier ook een afzonderlijke vaste setup, enkel fiets en laptop aansluiten.

Momenteel aan het wachten op de nieuwe ATV5, om dan de ATV4K in te schakelen als Zwift computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ypuh schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:16:
[...]

Bij mij is de hartslag ook een stuk lager. Waar ik buiten relatief makkelijk 175-185+ vol kan houden, loop ik binnen bij 160 al helemaal leeg (trap dan ook 350w+).

[...]

Heb binnen een vaste setup op de slaapkamer (daar staan mijn fietsen normaal gesproken ook, appartementje). Moet ook bekennen dat alles klaarzetten+opruimen net de drempel kan zijn om niet te gaan trainen.

Het meenemen/aansluiten van de laptop vind ik zelfs al semi-vervelend, waar een dedicated AppleTV mogelijk een oplossing kan bieden (helaas heeft TrainerRoad aangegeven niets met AppleTV te gaan doen en kun je tijdens je Zwift workout niet simultaan Netflix draaien).
2 schermen 8) Op mijn laptop draaide Zwift, op het externe scherm iets anders.

Maar vind idd mijn laptop aansluiten eigenlijk al teveel moeite maar om er nou een aparte laptop voor te kopen....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 20:23
Crazy D schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:20:
[...]

2 schermen 8) Op mijn laptop draaide Zwift, op het externe scherm iets anders.

Maar vind idd mijn laptop aansluiten eigenlijk al teveel moeite maar om er nou een aparte laptop voor te kopen....
Hier is het vooral wachten van uit slaapstand komen van de pc, Zwift opstarten en rit starten dat de meeste tijd kost. Over het algemeen combineer ik dat met Tacx aanzetten, fietsbroek aantrekken + bidon vullen.

Deze zomer geinvesteerd in een SSD voor die PC, scheelt weer wat wachttijd :+
Pagina: 1 ... 15 ... 158 Laatste