Niet elke trainer kan elk vermogen (in ERG-mode) op elk verzet goed vasthouden (of überhaupt halen). Het kán dus wel degelijk nodig zijn, of zin hebben, om te schakelen. Zie de post die ik linkte met een uitleg van Tacx (incl. grafiek) over de vermogensbandbreedte op 39x19 als voorbeeld.
Bij de overgang van 55rpm 95%ftp naar de recovery fase (85rpm 50% ftp of zo??) bleef zwift naar mijn idee te lang klagen dat ik minder power moest geven. Op het moment dat je de boog passeert een ander kransje pakken scheelde echt veel.coelho schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:15:
[...]
Maar is het niet zo dat schakelen in dit geval niet uitmaakt? Je kunt wel zwaarder of lichter schakelen, maar volgens mij zal je trainer de weerstand zo aanpassen dat het exact hetzelfde aanvoelt. Je weerstand per omwenteling blijft tenslotte gelijk.
Sterker, door te schakelen duurt het juist weer langer voor het systeem gecorrigeerd heeft en je de juiste weerstand laat voelen.
Ik schakel in elk geval nooit in het midden van een sectie, dat is inderdaad vrij zinloos in ERG. Het kan overigens wel helpen om bij een wheel-on trainer slippen te voorkomen, als je daar last van hebt bij lage wielomwentelingen. Al is dat een lapmiddel natuurlijk.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Heeft iemand een tip of het te voorkomen is dat je de achterderailleur opnieuw moet stellen als je met een direct drive (flux2) wisselt tussen trainer en buiten (achterwiel)
Vroeg me gewoon af of iedereen hiermee aan het prutsen is of dat ik iets verkeerd doe. (Ik heb steekassen en schijfremmen op flux2)
Ben inmiddels projectje gestart om Mn oude stalen van tuyl frame van nieuwe groep zonder remmen te voorzien als vaste fiets voor op de tacx. Dan kan de “nieuwe” gewoon lekker het hele seizoen weer klaar staan voor buiten.
Vroeg me gewoon af of iedereen hiermee aan het prutsen is of dat ik iets verkeerd doe. (Ik heb steekassen en schijfremmen op flux2)
Ben inmiddels projectje gestart om Mn oude stalen van tuyl frame van nieuwe groep zonder remmen te voorzien als vaste fiets voor op de tacx. Dan kan de “nieuwe” gewoon lekker het hele seizoen weer klaar staan voor buiten.
Zit dezelfde cassette erop (evenveel speed)? Zitten de spacers correct op je trainer?saeJ7Oxo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:44:
Heeft iemand een tip of het te voorkomen is dat je de achterderailleur opnieuw moet stellen als je met een direct drive (flux2) wisselt tussen trainer en buiten (achterwiel)
Gisteren weer eens een rondje Watopia gedaan zonder workout, sinds wanneer is Italian Village -> Italian Villas geworden? Of heb ik nooit goed genoeg gelezen? 
Daarnaast wel gemerkt dat de graphics de laatste weken geupgrade zijn, kan dat kloppen?
Daarnaast wel gemerkt dat de graphics de laatste weken geupgrade zijn, kan dat kloppen?
Ik merkte dat bij mijn fiets ook, als ik de snelspanner (ook steekassen/schijfremmen) opspande de derailleur iets naar buiten gedrukt werkt. Je moet even je fiets erop hangen zonder de spanner volledig aan te spannen en dan kijken, wanneer je deze opspant, of de derailleur verplaatst of niet. Zou niet moeten gebeuren, ik heb het opgelost door een andere adapter te gebruiken in het schroefdraad aan de derailleurkant.saeJ7Oxo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:44:
Shane Miller/GP Lama had hier recent een uitleg over gefilmd op Youtube.Mistraller schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:12:
[...]
Bij de overgang van 55rpm 95%ftp naar de recovery fase (85rpm 50% ftp of zo??) bleef zwift naar mijn idee te lang klagen dat ik minder power moest geven. Op het moment dat je de boog passeert een ander kransje pakken scheelde echt veel.
Ik schakel in elk geval nooit in het midden van een sectie, dat is inderdaad vrij zinloos in ERG. Het kan overigens wel helpen om bij een wheel-on trainer slippen te voorkomen, als je daar last van hebt bij lage wielomwentelingen. Al is dat een lapmiddel natuurlijk.
Het terugschakelen van vermogen vergt dan weer even 1-2 seconden tijd nodig om te stabiliseren.
YouTube: Swift Zwift Tip: ERG Mode Zone Changes // Hitting Wattage Targets
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Thanks, ik ga dat eens testen/proberen met de adapters. Zal er ook eens aan meten met de schuifmaat of ik inderdaad een positieverschil kan meten tov de dropout.J-M-T schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:41:
[...]
Ik merkte dat bij mijn fiets ook, als ik de snelspanner (ook steekassen/schijfremmen) opspande de derailleur iets naar buiten gedrukt werkt. Je moet even je fiets erop hangen zonder de spanner volledig aan te spannen en dan kijken, wanneer je deze opspant, of de derailleur verplaatst of niet. Zou niet moeten gebeuren, ik heb het opgelost door een andere adapter te gebruiken in het schroefdraad aan de derailleurkant.
Ik gebruik op de tacx een ultegra 11sp cassette en op het wiel een 105 11sp. Zelfde maten kransjes.
Maar heb het ook met een dezelfde cassette geprobeerd op tacx en wiel en moest toen ook opnieuw stellen.
Ik pak gewoon een kransje meer of minder. Als me dat extra XP oplevert, doordat ik halve sterretjes voorkom, why not.NielsTn schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:20:
[...]
Shane Miller/GP Lama had hier recent een uitleg over gefilmd op Youtube.
Het terugschakelen van vermogen vergt dan weer even 1-2 seconden tijd nodig om te stabiliseren.
YouTube: Swift Zwift Tip: ERG Mode Zone Changes // Hitting Wattage Targets
2 seconden is op 20 seconden immers al 10% buiten de target.
[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 12-04-2019 15:23 ]
---------------
Halve sterretjes?? Ik weet niet beter dan dat Zwift óf een sterretje geeft, óf niet. En als je >85% van de sterretjes hebt wordt je training gewoon als volledig geregistreerd.Mistraller schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:22:
[...]
Ik pak gewoon een kransje meer of minder. Als me dat extra XP oplevert, doordat ik halve sterretjes voorkom, why not.
2 seconden is op 20 seconden immers al 10% buiten de target.
Zo, de 11-30 cassette en ketting is onderweg (ipv 11-25) . Hopelijk morgen meer fun met Alpe du Zwift
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Je kan ook halve sterretjes krijgen. En dan krijg je een beetje XP voor de moeite. Ik meen me te herinneren dat een half sterretje niet meetelde in het totaal.coelho schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:11:
[...]
Halve sterretjes?? Ik weet niet beter dan dat Zwift óf een sterretje geeft, óf niet. En als je >85% van de sterretjes hebt wordt je training gewoon als volledig geregistreerd.
En inderdaad wordt de training wel meegeteld, want bij mij gebeurde dit alleen af en toe op korte intervalletjes, dus dan bestaat het totaal van de workout toch uit veel sterren waarvan ik de meeste wel haalde.
---------------
Na precies 10uur met de wahoo kickr core gezwift te hebben had ik vandaag aan het einde van mijn training ineens een raar geluid uit de wahoo alsof er iets aanloopt 
Net maar berichtje gestuurd naar wahoo eens kijken wat ze zeggen, anders even bij bol.com aankloppen die doen gelukkig ook niet al te moeilijk in mijn ervaring.

Net maar berichtje gestuurd naar wahoo eens kijken wat ze zeggen, anders even bij bol.com aankloppen die doen gelukkig ook niet al te moeilijk in mijn ervaring.
[ Voor 32% gewijzigd door haakjesluiten op 14-04-2019 12:25 ]
Update: aanbod gehad na opsturen van een filmpje, zelf maken en 100 euro retour of een nieuwe trainer. Ik heb de handleiding even bekeken en je moet de riem los halen, en de pulley er recht inzetten. Ik ben nog wat huiverig, maar ik ga vanavond denk even een en ander open schroeven kijken wat ik aantref en hoe de onderdelen eruit zien je hebt geen vervangende onderdelen nodig het is puur uitlijnen van de pulley en alles goed vast zetten.
Gegeven dat ik ook een Wahoo Kickr Core heb, ben ik wel benieuwd naar je bevindingen. Hou ons op de hoogte :-)Crazyanz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:37:
Ik ben nog wat huiverig, maar ik ga vanavond denk even een en ander open schroeven kijken wat ik aantref en hoe de onderdelen eruit zien je hebt geen vervangende onderdelen nodig het is puur uitlijnen van de pulley en alles goed vast zetten.
Toch gekozen voor een nieuwe, met name omdat de 100 euro een voucher voor hun webshop is en ik nu even niet in de mood ben nog meer uit te geven bij zeMyri schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:09:
[...]
Gegeven dat ik ook een Wahoo Kickr Core heb, ben ik wel benieuwd naar je bevindingen. Hou ons op de hoogte :-)
Ik ben ook aan het rondkijken voor een (eerste) fietstrainer. Bedoeling is om hier redelijk veel op te trainen met Trainerroad & in mindere mate Zwift. Stil zijn is een vereiste.
Ik twijfel tussen de Tacx Flux 2 en de Wahoo KICK Core. (en eventueel de flux s en elite direto).
Tussen de Tacx en de KICKR core vind ik weinig verschillen...
Normaal kan ik beide ook gebruiken met men 29er MTB?
Ik twijfel tussen de Tacx Flux 2 en de Wahoo KICK Core. (en eventueel de flux s en elite direto).
Ik weet niet hoe het met de kwaliteit van de Tacx is gesteld maar aangezien ze nagenoeg hetzelfde kosten evenveel geluid produceren en hetzelfde presteren zou ik voor de tacx gaan.Sparco schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:52:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een (eerste) fietstrainer. Bedoeling is om hier redelijk veel op te trainen met Trainerroad & in mindere mate Zwift. Stil zijn is een vereiste.
Ik krijg vrijdag een nieuwe vervangende kickr core toegestuurd hopelijk gaat die langer mee dan 10 uur
bij de kickr core kreeg ik wel verschillende verstel stukjes om verschillende achterbruggen te kunnen faciliteren, ook voor een MTB
[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 24-04-2019 15:14 ]
Zojuist een nieuwe update van Zwift gespot en geinstalleerd. Deze zou ERG problemen bij Wahoo en andere trainers voorkomen. Shane Miller /GPlama heeft ook net een youtube post hierove geupload
Hi seeKo,
ik maak ook gebruik van Rouvy en ben er ook zeer tevreden over. En volgens mij ook 1 van de goedkopere.
ik maak ook gebruik van Rouvy en ben er ook zeer tevreden over. En volgens mij ook 1 van de goedkopere.
Toch wel leuk nieuws van Zwift! De timetrial / proloog van de Giro (start) wordt aankomende zaterdag gelanceerd! Exacte kopie van het parcours IRL
Was eigenlijk sinds maart gestopt met Zwiften maar door het mindere weer van de laatste weken toch weer geabonneerd voor een ritje indoor zo nu en dan. Ga hem zaterdag denk ik wel even verkennen
https://zwiftinsider.com/giro-bologna/
https://www.fiets.nl/2019...de-giro-proloog-op-zwift/
Was eigenlijk sinds maart gestopt met Zwiften maar door het mindere weer van de laatste weken toch weer geabonneerd voor een ritje indoor zo nu en dan. Ga hem zaterdag denk ik wel even verkennen
[ Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 08-05-2019 15:42 ]
Ja, ik wil die ook zeker wel een keer opknallen eigenlijk - heb ik wel €15 voor over voor weer een maandje.
Jammer dat het een event-only iets is. Voor mij zijn dit soort dingen leuk om een keer te doen maar niet perse zin om aan een event deel te nemen.
Wat mij trouwens wel leuk lijkt, of ze draften uitzetten in deze wereld. Dat is bij een echte TT natuurlijk ook niet de bedoeling..
Wat mij trouwens wel leuk lijkt, of ze draften uitzetten in deze wereld. Dat is bij een echte TT natuurlijk ook niet de bedoeling..
Tis toch kak weer komend weekend dus... Ik heb 2 weken gelden mijn inschrijving nog maar eens verlengd met een maande. Na dit weekend weer lekker buiten fietsen!MrAcid schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:44:
Ja, ik wil die ook zeker wel een keer opknallen eigenlijk - heb ik wel €15 voor over voor weer een maandje.
Super vet, op deze momenten mis ik Zwift wel. Veel plezier komend weekend!
dat werkt in Zwift ook zo. Wanneer je op een TT fiets rijdt dan staat draft uit.la_fusion schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:12:
Ja precies, als je op een TT fiets zit wel ja. Ik denk alleen dat je met een groep op 'normale' fietsen en wel draft je vlotter het parcours hebt voltooid dan alleen op een TT fiets.BartNL schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:13:
[...]
dat werkt in Zwift ook zo. Wanneer je op een TT fiets rijdt dan staat draft uit.
Ik ben benieuwd of je de koers kan blijven rijden. Op een van de screenshots zie je tegenliggers op de fiets dus misschien kan dat wel.
Denk dat het event-only is zodat ze iedereen ook op de TT-bike kunnen zetten en er (dus) geen drafting is.la_fusion schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:12:
Jammer dat het een event-only iets is. Voor mij zijn dit soort dingen leuk om een keer te doen maar niet perse zin om aan een event deel te nemen.
Vervangende trainer binnen van Wahoo, gister eerste digitale test km gemaakt. Deze lijkt een stukje stiller te zijn maar hoor wel weer andere geluiden. Overall doet ie wat ie moet doen dus ik zie wel wanneer die weer uitelkaar valt maar echt veel vertrouwen heb ik niet meer in de kwaliteit van Wahoo trainers
Bijzonder. Ik rij met een 2e hands kickr snap. Buiten dat het kalibreren altijd een gedoe is geen klachten.Crazyanz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:12:
Vervangende trainer binnen van Wahoo, gister eerste digitale test km gemaakt. Deze lijkt een stukje stiller te zijn maar hoor wel weer andere geluiden. Overall doet ie wat ie moet doen dus ik zie wel wanneer die weer uitelkaar valt maar echt veel vertrouwen heb ik niet meer in de kwaliteit van Wahoo trainers
Moet je die bij elke rit kalibreren? Of na elke keer je de fiets er op- en afhaalt?
Mag je die klem altijd "aan" hebben staan, of moet je die telkens lossen na elke rit?
Mag je die klem altijd "aan" hebben staan, of moet je die telkens lossen na elke rit?
.
Een Kickr Snap moet iedere rit gekalibreerd worden inderdaad omdat je bandenspanning kan wisselen; hoe minimaal ook. Klem lijkt me niets uit te maken.Lulukai schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:31:
Moet je die bij elke rit kalibreren? Of na elke keer je de fiets er op- en afhaalt?
Brrr... moet dat of zou dat in principe moeten? Ik moet er niet aan denken dat voor iedere rit te moeten doen.. Ik begrijp dat er verschil in zit als de bandenspanning wisselt maar scheelt het nu zoveel? Bij mijn Tacx kalibratie moet hij tussen 2 streepjes zitten en die zitten nog best ver van elkaar van dus eens per 4-5 maanden een keer kalibreren zo ongeveer.
In principe
. De documentatie van Wahoo schrijft het wel voor. Na 1 a 2 dagen zal je bandenspanning relatief gezien nog niet zoveel zijn afgenomen dus zal het verschil waarschijnlijk ook minimaal zijn. Ik hou echter van realiteit en gezien het feit dat ik voorlopig nog altijd m'n trainer moet opbouwen bij iedere Zwift sessie kalibreer ik altijd. Je aandraaimoment van de knop wisselt ook, dus voor mij sowieso een must.
Gisteren trouwens voor het eerst Alpe Du Zwift opgereden (eindelijk level 12). Wat een kloteberg is dat. Op dat soort momenten vraag je jezelf echt af waarom je zo idioot indoor bezig bent en je dit nog als hobby doet.
Achteraf wel goed om de beentjes even op spanning te zetten aangezien ik over een maand de Ventoux opnieuw ga beklimmen.
Gisteren trouwens voor het eerst Alpe Du Zwift opgereden (eindelijk level 12). Wat een kloteberg is dat. Op dat soort momenten vraag je jezelf echt af waarom je zo idioot indoor bezig bent en je dit nog als hobby doet.
Achteraf wel goed om de beentjes even op spanning te zetten aangezien ik over een maand de Ventoux opnieuw ga beklimmen.
[ Voor 30% gewijzigd door Dix0r op 10-05-2019 08:28 ]
Ah ja, mijn Tacx + fiets staan gewoon steeds op dezelfde plek, ik zet alleen de klem op het wiel en de stroom aan als ik ga fietsen maar verder niets. In de tijd dat ik kleding aantrek, start Zwift op en als ik terugkom kan ik beginnen.Dix0r schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:44:
In principe. De documentatie van Wahoo schrijft het wel voor. Na 1 a 2 dagen zal je bandenspanning relatief gezien nog niet zoveel zijn afgenomen dus zal het verschil waarschijnlijk ook minimaal zijn. Ik hou echter van realiteit en gezien het feit dat ik voorlopig nog altijd m'n trainer moet opbouwen bij iedere Zwift sessie kalibreer ik altijd. Je aandraaimoment van de knop wisselt ook, dus voor mij sowieso een must.
Gisteren trouwens voor het eerst Alpe Du Zwift opgereden (eindelijk level 12). Wat een kloteberg is dat. Op dat soort momenten vraag je jezelf echt af waarom je zo idioot indoor bezig bent en je dit nog als hobby doet.![]()
Ik vind de Alpe du Zwift ook vreselijk indoor.. dan liever gewoon buiten een uur stuk gaan maar goed de tijd die er voor nodig is om naar de echte Alpe te gaan is natuurlijk niet te doen voor een donderdagavond
Je kan toch elke maand 1 rit maken....aan het eind van de 25km trial kan je gewoon doorfietsen. Laatste keer dat ik getest had ging het goed, je spaart dan alleen geen drops meer.Kluus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:22:
Super vet, op deze momenten mis ik Zwift wel. Veel plezier komend weekend!
---------------
Vanochtend aan event deelgenomen, erg leuk die massastart. Uiteindelijk 6km flat, 2 km klimmen tot 16%....Dix0r schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:39:
Toch wel leuk nieuws van Zwift! De timetrial / proloog van de Giro (start) wordt aankomende zaterdag gelanceerd! Exacte kopie van het parcours IRL![]()
Was eigenlijk sinds maart gestopt met Zwiften maar door het mindere weer van de laatste weken toch weer geabonneerd voor een ritje indoor zo nu en dan. Ga hem zaterdag denk ik wel even verkennen![]()
Maar toch, na de finish unlock je in elk geval Giro 2019 sokken en een helm
Ja klopt, maar tegenwoordig is de fiets mijn primaire woon-werk verkeer (30km heen en terug) dus ik kom aan meer dan voldoende buiten kilometers.Mistraller schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:21:
[...]
Je kan toch elke maand 1 rit maken....aan het eind van de 25km trial kan je gewoon doorfietsen. Laatste keer dat ik getest had ging het goed, je spaart dan alleen geen drops meer.
Luxe probleem maar voor de training heb ik zwift dus niet meer nodig, de gamer en gadgetfreak in mij blijft echter wel geinteresseerd in dit doort dingen
Zwift upgrade voltooid:

Van ipad naar 43 inch in combinatie met Apple TV
Straks deze ervaring eens ondergaan 😋
update 14-mei:
Uiteindelijk de televisie toch nog zo'n 20cm hoger gemonteerd, dat lijkt mij beter te bevallen.
Gisteren dan eens er goed voor gaan zitten en Road to the Sky (Alpe du Zwift) gefietst.
heb afgezien maar ook genoten van de uitzichten op weg naar de top.
Achteraf wel een vreemde storing gekregen: op ca bocht 5 van de top bevroor het vermogen op 196Watt (ook al stopte ik met trappen: 196W is wat 'ik'deed). Vreemd. Maar misschien een glitch, of juist een probleem tussen Zwift en de Wahoo Kickr.
Al met al, na de top een set handschoenen gewonnen bij het Rad van Fortuin, en daarna lekker coastend naar beneden. Dit smaakt naar meer

update 14-mei:
Uiteindelijk de televisie toch nog zo'n 20cm hoger gemonteerd, dat lijkt mij beter te bevallen.
Gisteren dan eens er goed voor gaan zitten en Road to the Sky (Alpe du Zwift) gefietst.
Achteraf wel een vreemde storing gekregen: op ca bocht 5 van de top bevroor het vermogen op 196Watt (ook al stopte ik met trappen: 196W is wat 'ik'deed). Vreemd. Maar misschien een glitch, of juist een probleem tussen Zwift en de Wahoo Kickr.
Al met al, na de top een set handschoenen gewonnen bij het Rad van Fortuin, en daarna lekker coastend naar beneden. Dit smaakt naar meer
[ Voor 139% gewijzigd door NielsTn op 14-05-2019 08:16 ]
Wat ik begrijp wint iedereen die stomme handschoenen na de 1e keer beklimmen van Alpe du Zwift. Ik had ze namelijk ook.
Mooie setup wel!
Mooie setup wel!
Nice! Nog wel even stofzuigen na het ophangen van die TV!NielsTn schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:06:
Zwift upgrade voltooid:
[Afbeelding]
update 14-mei:
Hoe gaat het met die steekassen op de Kickr trouwens? Heb voor mijn Flux ook andere assen gekocht voor mijn Canyon - maar mijn oude Bulls staat er eigenlijk nog altijd op, dus nog ongebruikt.
dat stofzuigen is inmiddels gebeurd, boven en onder de mat en plintenMrAcid schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:45:
[...]
Nice! Nog wel even stofzuigen na het ophangen van die TV!
Hoe gaat het met die steekassen op de Kickr trouwens? Heb voor mijn Flux ook andere assen gekocht voor mijn Canyon - maar mijn oude Bulls staat er eigenlijk nog altijd op, dus nog ongebruikt.
De steekassen heb ik later eens besteld, toen mijn toenmalige racefiets (Specialized Roubaix, quick release) vervangen werd door de BMC.
Gewoon aan de linkerzijde (non-drive) een zwarte spacer, aan de drive-side een kunststof schroef/moer. En en dan de through-axle er door heen en vast zetten.
Heb zelfs nog een kalibratie set (soort hockey stick vorm met een gekalibreerd gewicht) van Wahoo om evt. fysiek te kalibreren. Maar die mag weg ovor de liefhebbers.
vanavond weer een poging AdZ doen
[ Voor 12% gewijzigd door NielsTn op 14-05-2019 14:50 ]
Je hebt verschillende opties. Ik kreeg bij de 1e keer een of andere helm, dus het is niet standaard die handschoenen. De absolute hoofdprijs is een setje Meilenstein wielen. Hoe groot de kans daarop is weet ik niet, maar ik was zeker 10x verderDix0r schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:28:
Wat ik begrijp wint iedereen die stomme handschoenen na de 1e keer beklimmen van Alpe du Zwift. Ik had ze namelijk ook.
Mooie setup wel!
If you can see, look. If you can look, observe
ik wil zowiezo toch veel vaker de AdZ beklimmen, als training naar de Marmotte (=veel en langdurig klimmen).Roozzz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:39:
[...]
Je hebt verschillende opties. Ik kreeg bij de 1e keer een of andere helm, dus het is niet standaard die handschoenen. De absolute hoofdprijs is een setje Meilenstein wielen. Hoe groot de kans daarop is weet ik niet, maar ik was zeker 10x verder
Dus sooner or later... komen die meilensteins wel
Maar ook de Tron bike en daar kan je geen andere wielsets op gebruikenNielsTn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:48:
[...]
ik wil zowiezo toch veel vaker de AdZ beklimmen, als training naar de Marmotte (=veel en langdurig klimmen).
Dus sooner or later... komen die meilensteins wel
Sinds een 3tal weken heb ik een Wahoo KICKR Core gekocht. Op hetzelfde moment een Canyon roadlite AL 6 met 10 speed Shimano 105 montage tweedehands gekocht.
Ik merkte bij het fietsen op de wahoo redelijk veel lawaai/lage vibraties op. Ik heb zelfs de indruk dat deze vibraties, desondanks de fietstrainer mat, tot in de vloer/muren te horen zijn. Deze herrie/lawaai komt enkel voor bij het opbouwen van wattage of hoger wattage. Het geluid is niet echt waarneembaar in een video.
Ik heb een nieuwe casette met ketting gekocht (ultegra) maar nog steeds merkte ik het geluid op. Na wat luisteren heb ik vol goede moed de bottom bracket ook vervangen, maar het is nog steeds niet opgelost.
Is dit normaal bij een Wahoo KICKR core/smart trainer, heb ik een defecte unit? Kan het aan de afstelling liggen?
Ik merkte bij het fietsen op de wahoo redelijk veel lawaai/lage vibraties op. Ik heb zelfs de indruk dat deze vibraties, desondanks de fietstrainer mat, tot in de vloer/muren te horen zijn. Deze herrie/lawaai komt enkel voor bij het opbouwen van wattage of hoger wattage. Het geluid is niet echt waarneembaar in een video.
Ik heb een nieuwe casette met ketting gekocht (ultegra) maar nog steeds merkte ik het geluid op. Na wat luisteren heb ik vol goede moed de bottom bracket ook vervangen, maar het is nog steeds niet opgelost.
Is dit normaal bij een Wahoo KICKR core/smart trainer, heb ik een defecte unit? Kan het aan de afstelling liggen?
Het verbaast me een beetje dat ik nog steeds zoveel issues lees met de (kwaliteit van) directdrive trainers. We kunnen verdorie naar Mars en naar 10km onder zeeniveau.
Aangezien ik vanwege kinderen deze winter wat vaker thuis zal moeten zijn, zit ik wederom te denken aan een trainer. Maar de issues die ik lees (alle reviewsites en fora over het algemeen, en dcrainmaker), de-enthousiasmeren me een beetje
Aangezien ik vanwege kinderen deze winter wat vaker thuis zal moeten zijn, zit ik wederom te denken aan een trainer. Maar de issues die ik lees (alle reviewsites en fora over het algemeen, en dcrainmaker), de-enthousiasmeren me een beetje

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik kan niet anders zeggen dat ik 100 procent tevreden ben met mijn Tacx neo (gen 1), gekocht in november 2018. Denk dat vooral de probleemverhalen online gezet wordenCis schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:07:
Het verbaast me een beetje dat ik nog steeds zoveel issues lees met de (kwaliteit van) directdrive trainers. We kunnen verdorie naar Mars en naar 10km onder zeeniveau.![]()
Ik heb nu ruim 1,5 jaar de Wahoo Kickr (niet de Core, maar die dureCis schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:07:
Het verbaast me een beetje dat ik nog steeds zoveel issues lees met de (kwaliteit van) directdrive trainers. We kunnen verdorie naar Mars en naar 10km onder zeeniveau.![]()

Exact expert nodig?
Met bovenstaande, de Direto hier heeft in de afgelopen 2 winters een paar duizend probleemloze kilometers gemaakt.
Er zijn vast issues, maar de tevreden meerderheid waarbij het gewoon prima werkt hoor je niet.
Er zijn vast issues, maar de tevreden meerderheid waarbij het gewoon prima werkt hoor je niet.
If you can see, look. If you can look, observe
Hier helaas wel wat Tacx Flux issues gehad - maar allemaal netjes onder garantie opgelost (en geen issues waardoor ik niet heb kunnen fietsen).
Hier een Wahoo Kickr (model 2014), sinds een jaar of 3-4 in gebruik. Vooral dit jaar fanatieker geworden, nu met Zwift en een dedicated zwift-kamer met breedbeeld TV & AppleTV.Cis schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:07:
Geluid hoor ik wel : van de ketting en kettingwielen, van mijzelf (afzien), de ventilator. Maar de Wahoo Kicker snort op normale wijze door. Eea staat wel op een parketvloer met rubberen trainermat.
Ok, dank voor jullie reacties ,:)
Misschien valt het toch wel -relatief- mee.
Ik zal de koop wel gaan doen bij een nederlandse shop. Liefst fysiek bereikbaar, of met gratis verzend- en retourdienst. Dat scheelt weer een hoop sores als ik tóch problemen krijg
Misschien valt het toch wel -relatief- mee.
Ik zal de koop wel gaan doen bij een nederlandse shop. Liefst fysiek bereikbaar, of met gratis verzend- en retourdienst. Dat scheelt weer een hoop sores als ik tóch problemen krijg
Hier nog een ervaring van mij van enkele maanden terug. Die Tacx Flux 2 bevalt inmiddels nog steeds, mijn vriendin heeft rond die tijd een Tacx Flux S gekocht, gaat ook nog steeds lekker.
J-M-T schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:53:
Ondanks de heerlijke dagen verwacht ik nog voldoende binnen te fietsen de komende tijd. Even een ervaring delen.
Als indoor trainer had ik ooit een Wahoo Kickr Snap maar in een appartement gaf die toch aardig wat vibratie aan het hele pand door. Die een tijd terug van de hand gedaan en opzoek gegaan naar een direct drive trainer. Veel gelezen over kwaliteitsproblemen bij Wahoo, wat twijfels over Tacx en gemengde verhalen over Direto. Op basis van de beloofde fixes een Wahoo Kickr besteld en met erg veel plezier gebruikt. Fantastisch mooi apparaat, super degelijk, werkt erg handig met thru axle. Na een week of drie alleen een rateltje wat steeds luider werd en op een gegeven ook voelbaar was. Vertrouwen weer weg..
Kickr geretourneerd en nu een Tacx Flux 2 binnen gekregen. Heb wat moeite met het monteren van de fiets in combinatie met alle adapters die er allemaal nodig zijn dus ga daar komend weekend eens naar kijken, nu maar wat meters buiten maken.
Als ik men oor te luisteren leg nabij het vliegwiel van de kick core hoor ik vreemde geluiden. Het vliegwiel lijkt ook een beetje te "zwalpen".
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en deze aangemeld voor retour.
Misschien eens een Tacx flux s of 2 proberen...
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en deze aangemeld voor retour.
Misschien eens een Tacx flux s of 2 proberen...
Wahoo Kickr Snap is momenteel 349,- bij bol.com. Ben ergens wel benieuwd, vanavond maar eens kijken of er lange termijn ervaringen te vinden zijn...
[ Voor 51% gewijzigd door estorino op 22-05-2019 16:24 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Het betreft de 2017 versie. De genoemde adviesprijs is de normale prijs voor de nieuwere versie zie ik op internet. Weet niet goed wat de verschillen zijn, buiten het verschil in maximum wattage en of deze het verschil in prijs van €200 rechtvaardigen.estorino schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:23:
Wahoo Kickr Snap is momenteel 349,- bij bol.com. Ben ergens wel benieuwd, vanavond maar eens kijken of er lange termijn ervaringen te vinden zijn...
Tycno schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:28:
[...]
Het betreft de 2017 versie. De genoemde adviesprijs is de normale prijs voor de nieuwere versie zie ik op internet. Weet niet goed wat de verschillen zijn, buiten het verschil in maximum wattage en of deze het verschil in prijs van €200 rechtvaardigen.
Deze aanbieding bij bol betreft de '2017' versie == de nieuwste versie. Kost elders 549,-, dus het is wel degelijk een scherpe prijs...
https://www.strava.com/athletes/10490675
Excuus, te snel gekeken. Dacht te lezen dat het wattage 1100 watt was en las overal verder 1500 watt. Was daarom in veronderstelling dat het mogelijk een oudere variant betrof. Vond het anders namelijk (al) te goed om waar te zijn.
Zeker een scherpe prijs, recensies zijn ook wel goed zo te lezen.
edit:
Verkeerde topic
Verkeerde topic
[ Voor 146% gewijzigd door Kluus op 12-06-2019 06:51 ]
De nieuwe kickr core die ik had gekregen als vervanging heeft ook weer een ratel ontwikkeld minder dan uur plezier van gehad 🤐 Zo denk even contact opnemen met bol.com kijken of ik geld terug kan krijgen dan haal ik een tacx.
[ Voor 30% gewijzigd door haakjesluiten op 25-05-2019 18:54 ]
Uiteindelijk overstag gegaan, een direct drive gekocht en ook meteen een knappe fiets. Man man, wat geweldig icm zwift. Heb er nu 4 ritten mee gemaakt en dit is de ideale thuis workout voor mij
Ik heb pas net gekeken wat het inhoudAnoniem: 1216406 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:39:
Iemand al ervaring met of getest met de nieuwe TrueBike?
Jij hebt dit gevonden: https://truebikes.eu/Bierbal schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:33:
[...]
Ik heb pas net gekeken wat het inhoudNiets voor mij en heeft volgens mij niets te maken met indoor cycling. 36 inch banden.. misschien iets voor echt lange afstanden maar voor in de stad waardeloos.
Er wordt dit bedoeld: https://truekinetix.com/
Ik kende het niet, maar heb er even 15min naar gekeken.
Vind het persoonlijk nogal grote claims en grote verschillen (indoor/outdoor power output zou 20-30% uit elkaar liggen?! Wuuut?) die ze opgeven. Komt in elk geval (totaal) niet overeen met mijn ervaring - ik kan binnen en buiten nagenoeg hetzelfde wattage trappen.
Toch even snel de studie erbij gepakt waar ze naar refereren want het is nogal een claim. Studie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/244. Op die studie valt volgens mij wel e.e.a. aan te merken op basis van common-sense.
1: Participanten (12 mannen, 'recreationally trained') zijn op RPE (rate of perceived effort) weggestuurd - ze hadden dus onderweg géén feedback (bijv. dmv een power meter, hartslag of over hoe hard ze aan het trappen waren (qua wattage). Anders dan hun 'gevoel'. Echter, op de weg heb je natuurlijk wél allemaal feedback je hebt immers een snelheidsgevoel. Op een indoor trainer zit je zonder allerlei van dat soort feedback te beuken.
2: Wind speed in de outdoor sessie was hoger - veel mensen zullen herkennen dat je windtegen geneigd bent om wat harder te gaan trappen om snelheid te houden en om die 'natuurlijke weerstand' te overwinnen.
3: Gemiddelde power output indoor: 163W, outdoor: 208W. Niet écht heel competitief wat mij betreft.
Maar het mooiste: de (enige mogelijke/juiste) conclusie van het onderzoek is ook helemaal niet dat je binnen minder power output kúnt doen, maar: binnen zal het waarschijnlijk wat zwaarder aanvoelen (dezelfde RPE ligt op een niveau van lagere wattages) dan buiten!
Hoe het 'fietsgevoel' is op hun trainer kan ik natuurlijk niks over zeggen - maar die 20-30% minder efficient heeft (a) wmb geen reet met het type trainer te maken (b) is geen juiste conclusie uit het onderzoek dat ze aanhalen maar (c) wel het belangrijkste marketing/selling point... Hmmmm.
Gevalletje WTF? Vanavond the Vätternrundan event in Zwift gereden, krijg ik geen finishline op het einde, maar ik zie alleen alle andere deelnemers verdwijnen, en de afstand weer oplopen ipv aftellen. Doorgereden tot een kilometer of 84, ik was nog de enige met de event-jersey, toen vond ik het wel welletjes. Nu vraag ik me af; ik ben wel in trial mode begonnen, en dan op 25km op "not now" geklikt, maar ik heb nergens gezien dat je dan geen events kan finishen...
Wel lekker gefietst, dat wel.
---------------
Als ik wil traininen voor relatief korte klimmetjes (lees: de klimmetjes van de RvV), welke trainingen zou ik dan het beste kunnen doen?
Blokjes van 3-4 minuten met volledig herstel (4min minimaal). En dan een setje van 5-6 stuks. Als je een powermeter hebt zou ik die op 110-115% FTP doen.McMiGHtY schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:06:
Als ik wil traininen voor relatief korte klimmetjes (lees: de klimmetjes van de RvV), welke trainingen zou ik dan het beste kunnen doen?
Als je wel echt het event bent begonnen(er begint dan een nieuwe rit vanaf 0 km normaal gesproken), dan zou ik even een support ticket aanmaken met daarin een link naar je activiteit. Mocht je niet echt het event begonnen zijn denk ik dat je gewoon niet hebt deelgenomen aan het event.Mistraller schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:45:
Gevalletje WTF? Vanavond the Vätternrundan event in Zwift gereden, krijg ik geen finishline op het einde, maar ik zie alleen alle andere deelnemers verdwijnen, en de afstand weer oplopen ipv aftellen. Doorgereden tot een kilometer of 84, ik was nog de enige met de event-jersey, toen vond ik het wel welletjes. Nu vraag ik me af; ik ben wel in trial mode begonnen, en dan op 25km op "not now" geklikt, maar ik heb nergens gezien dat je dan geen events kan finishen...
Nee ik ben gewoon gestart vanuit het start "eiland" en de counter was zichtbaar, andere deelnemers, racepositie...la_fusion schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:49:
[...]
Als je wel echt het event bent begonnen(er begint dan een nieuwe rit vanaf 0 km normaal gesproken), dan zou ik even een support ticket aanmaken met daarin een link naar je activiteit. Mocht je niet echt het event begonnen zijn denk ik dat je gewoon niet hebt deelgenomen aan het event.
Ik heb al antwoord op het ticket; deelname konden ze verder niet alsnog aanpassen, maar ik heb wel de jersey ontvangen. Ze denken dat het een connectivity probleem was, dat mijn laptop rond de periode van finishen geen verbinding had of zo.
---------------
Meer consolidatie, Wahoo neemt The Sufferfest over:
https://thesufferfest.com...isition-of-the-sufferfest
https://thesufferfest.com...isition-of-the-sufferfest
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
N/m
[ Voor 109% gewijzigd door Cis op 19-07-2019 20:23 ]
Op dcr staat een eerste hands-on van een nieuwe elite trainer (vervanger van de direto)
Lijkt me een prima mid range betaalbare DD trainer!
https://www.dcrainmaker.c...rainer-with-cassette.html
Ik heb sinds een week ook een Elite Qubo Digital in m'n bezit, vorige week al een aantal keer gefietst icm Zwift en het concept is wel grappig. Moet wel zeggen dat het met 1 ventilator nog steeds vrij warm was, weet niet of ik het deze week aandurf
Mocht je woensdag of donderdag gaan indoortrainen, laat dan meteen ff je naam aanpassen naar "stoombak"shoombak schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:00:
Ik heb sinds een week ook een Elite Qubo Digital in m'n bezit, vorige week al een aantal keer gefietst icm Zwift en het concept is wel grappig. Moet wel zeggen dat het met 1 ventilator nog steeds vrij warm was, weet niet of ik het deze week aandurf
Volgens mij is fietsen zowel indoor als outdoor niet ideaal komende dagen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cis op 28-07-2019 10:08 ]
Iemand toevallig een TrainerRoad trial voor mij beschikbaar?

Zag deze 'topiclijst' in de podcast van DC Rainmaker van deze week:
Geen zin om te luisteren - maar iemand een idee wat ermee bedoeld wordt? Ik kan zo snel niks vinden.Episode 83 of the podcast is up!
– TrainerRoad price increases – twice in under 12 months.
– Zwift also increases their price
Blijkbaar moeten ze in bepaalde regio's BTW gaan heffen over de abonnementen. Voor NL lijkt het geen impact te hebben.MrAcid schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:34:
Zag deze 'topiclijst' in de podcast van DC Rainmaker van deze week:
[...]
Geen zin om te luisteren - maar iemand een idee wat ermee bedoeld wordt? Ik kan zo snel niks vinden.
More details (als je wel zin hebt om te lezen
https://support.zwift.com...pricing-update-HygeG0ybH7
Best een goede deal. Inmiddels voor zo'n 600 euro te koop, vergelijkbaar met de Tacx Flux want je krijgt er een cassette bij. Wel een aantal weken levertijd nog.Prulleman schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:16:
Op dcr staat een eerste hands-on van een nieuwe elite trainer (vervanger van de direto)
Ik wacht nog even af. Mogelijk dat er in september nog een aantal nieuwe trainers worden aangekondigd.
Nog relevant? Ik heb ze wel...Cis schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:43:
Iemand toevallig een TrainerRoad trial voor mij beschikbaar?![]()
Hmmm ik vraag me het volgende af. Ik wil zowel een DD smart trainer kopen als een powermeter voor buiten. Nu kan ik in trainerroad doen aan powermatch waardoor het wattage wordt gemeten via de powermeter ipv de smart trainer en is accuracy dus niet belangrijk meer van de trainer. Momenteel een ftp van 266 en vraag me af of ik met een Flux S dan niet meer dan voldoende heb, of ik toch even wat meer geld moet uitgeven voor bijvoorbeeld een kickr Core. De flux s kan ik momenteel kopen voor 519 euro. Dus 280 euro goedkoper dan de Core. Iemand advies hierin?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Dat kan prima met een Flux S. In Trainerroad, Zwift, Sufferfest kun je dan inderdaad ook je power meter gebruiken om je Flux aan te sturen.
Ben sinds deze week ook een Zwifter, met 3 kinderen in huis de ideale manier om toch een beetje getraind te blijven. Vanavond eens een poging wagen om de Alpe du Zwift te gaan beklimmen
Goed te doen, zolang je lekker van bocht naar bocht blijft rijden. En tipje probeer te starten op 95% van je omslagpunt.Blik1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:23:
Ben sinds deze week ook een Zwifter, met 3 kinderen in huis de ideale manier om toch een beetje getraind te blijven. Vanavond eens een poging wagen om de Alpe du Zwift te gaan beklimmen

Heb er zelf gisteren 46.23 over gedaan. Helaas voor de 4x de gloves ging voor de Meilenstein wielen.
Heb je wel snel gedaan dan naar level 12 in een week ?
[ Voor 5% gewijzigd door jekker op 21-08-2019 16:49 ]
Spicy!
Er is een event vanavond waarbij hem kan doen, ben nog level 1jekker schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:48:
[...]
Goed te doen, zolang je lekker van bocht naar bocht blijft rijden. En tipje probeer te starten op 95% van je omslagpunt.. Hoofdband is ook wel lekker als je geen zout in je ogen wilt krijgen.
![]()
Heb er zelf gisteren 46.23 over gedaan. Helaas voor de 4x de gloves ging voor de Meilenstein wielen.
Heb je wel snel gedaan dan naar level 12 in een week ?
Heb hem overigens in het echt een aantal keer opgefietst, dus weet wel wat ik kan verwachten
[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 21-08-2019 17:16 ]
Nou, gisteren opgefietst en die ervaring van de vorige keer heb ik helemaal te grabbel gegooid. Veel te hard van start gegaan en na een aantal kilometer stortte ik compleet in elkaar en strompelde ik verder omhoog. UIteindelijk net onder de 90 minuten boven gekomen, maar dat moet een stuk beter kunnenBlik1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:15:
[...]
Er is een event vanavond waarbij hem kan doen, ben nog level 1. Heb pas 1 ritje gedaan, afgelopen maandag
Heb hem overigens in het echt een aantal keer opgefietst, dus weet wel wat ik kan verwachten
Was wel leuk om te doen, dus dat smaakt naar meer. Heb wel de fout gemaakt om niet ook nog even de afdaling mee te pakken, dat waren natuurlijk "gratis" xp die ik nu gemist heb.
Tip: Kinderen tot 15 jaar mogen gratis zwiftenBlik1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:23:
---------------
en hoe doen ze dat? wat zijn dan de beperkingen (ik neem aan dat je niet zomaar een accountje kan maken met een ander geboortejaar en dan overal gebruik van kan maken)Mistraller schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:08:
[...]
Tip: Kinderen tot 15 jaar mogen gratis zwiftenDus als je een passende fiets hebt kan je ze alvast een beetje gek maken
/edit, zal wel als toevoeging zijn op een betaalde hoofdaccount??
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 22-08-2019 13:18 ]
Hier vind je alle informatie.Prulleman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:17:
[...]
en hoe doen ze dat? wat zijn dan de beperkingen (ik neem aan dat je niet zomaar een accountje kan maken met een ander geboortejaar en dan overal gebruik van kan maken)
/edit, zal wel als toevoeging zijn op een betaalde hoofdaccount??
https://support.zwift.com...ts-for-children-HyleeRkr7
---------------
De oudste is 7, dus dat duurt nog even voordat hij hieraan mee kan doenMistraller schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:08:
[...]
Tip: Kinderen tot 15 jaar mogen gratis zwiftenDus als je een passende fiets hebt kan je ze alvast een beetje gek maken
juist niet, die kan meteen meedoen en dat de komende 8 jaar gratis en voor niksBlik1984 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:04:
[...]
De oudste is 7, dus dat duurt nog even voordat hij hieraan mee kan doen

Het valt zo op, een 80kg zware 7-jarigeBartNL schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:02:
[...]
juist niet, die kan meteen meedoen en dat de komende 8 jaar gratis en voor niks
nou wanneer dat het probleem is sla dan twee vliegen in één klap en wordt gelijk ook Zwift weight & length doper
Thnx! Maar heb m ondertussen via Trainerroad forum gefixt.
Bedoel eigenlijk voordat die ook een fiets heeft en dus echt mee kan doenBartNL schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:02:
[...]
juist niet, die kan meteen meedoen en dat de komende 8 jaar gratis en voor niks
Kan zijn paspoort wel misbruiken om een account voor mijn vrouw aan te maken... vind het hoogst opmerkelijk dat er geen familie-optie in zit waarbij je partner dus korting kan krijgen
is wat mij betreft ook onbegrijpelijk en je bent zeker niet de enige die dat opmerkt. Volgens mij spiegelt Zwift zich qua kosten aan fitness en bij bijvoorbeeld Basic Fit kun je bij het duurdere abonnement een huisgenoot meenemen. Nu is dat duurde Basic Fit abonnement dan ook weer wel 2x zo duur als ZwiftBlik1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:17:
[...]Kan zijn paspoort wel misbruiken om een account voor mijn vrouw aan te maken... vind het hoogst opmerkelijk dat er geen familie-optie in zit waarbij je partner dus korting kan krijgen