Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 13 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:07
Hondenweer buiten dus rondjes rond de vulkaan gedraaid op Zwift. 17 keer de vulkaan rond uiteindelijk, 70 km, prima workout voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CedricD schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:51:
Eens zien of ik het 100 km uithou op Zwift.
Momenteel aan kilometer 51, aftellen is begonnen :+

Edit: na 89 km platte band B).
Had gelukkig nog een oud wiel staan, band opgepompt en in de fiets gestoken.

Heb er uiteindelijk een ritje van 4 uur van gemaakt met 115 km op de teller.
Is eigenlijk echt goed te doen met een serietje, afgewisseld met wat muziek :9.

Voor herhaling vatbaar? Niet direct, ik rij liever 4 uur buiten in het zonnetje 8)
Platte band?! Hoe krijg je dat voor elkaar?

Die 100km sessies doen ik overigens het liefst in een groep en relatief vlak parcours. Dan ben je met 2,5/3uur klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 12:30
MrAcid schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:06:
[...]

Platte band?! Hoe krijg je dat voor elkaar?

Die 100km sessies doen ik overigens het liefst in een groep en relatief vlak parcours. Dan ben je met 2,5/3uur klaar. ;)
Ik vraag het me ook af :+.

Ik wou er een lange, rustige duurtraining van maken.
In een groepsrit lukt dat meestal niet :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Vanmorgen In wattopia de four horseman route gedaan, maar dan wel met een extra lusje om op 100km uit te komen.
Had sinds gisteren een nieuw zadel, deze is direct goed getest en bevalt best.

Doe deze ritjes liever buiten, maar had geen zin in regen plus dat je hier in noord holland nooit aan 2100 hoogtemeters gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 14:11

McMiGHtY

- burp -

CedricD schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:51:
Eens zien of ik het 100 km uithou op Zwift.
Momenteel aan kilometer 51, aftellen is begonnen :+

Edit: na 89 km platte band B).
Had gelukkig nog een oud wiel staan, band opgepompt en in de fiets gestoken.

Heb er uiteindelijk een ritje van 4 uur van gemaakt met 115 km op de teller.
Is eigenlijk echt goed te doen met een serietje, afgewisseld met wat muziek :9.

Voor herhaling vatbaar? Niet direct, ik rij liever 4 uur buiten in het zonnetje 8)
Pfft..netjes hoor..ik vond vorig jaar 2,5 uur al lang genoeg..
Had je nog een bepaalde route genomen?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
McMiGHtY schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:30:
[...]

Pfft..netjes hoor..ik vond vorig jaar 2,5 uur al lang genoeg..
Had je nog een bepaalde route genomen?
Gestart met Road to Ruins, maar de kilometers gingen wat te traag daar.
Daarna wat lokale platte rondjes gedaan met wat afwisseling van richting etc

Hartslag ook bewust heel laag gehouden (111 avg) om het zweten tot een minimum te beperken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik heb een kortingscode van Mantel ontvangen voor 5% korting op Tacx fietstrainers die 2 weken geldig is.
Mocht iemand interesse hebben, PM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:26
Vraagje aan mensen die workouts in Zwift doen. Ik heb het al een paar keer gehad dat ik workouts waarin je een bepaalde tijd echt dik over je FTP moet trappen dat totaal niet te doen is. Bijvoorbeeld gisteren the Wringer gestart (https://whatsonzwift.com/...hour-to-burn/the-wringer/). Die 205% FTP kan ik een aantal keren wegtrappen maar na 4-5x krijg ik het niet voor elkaar om het 30 secondes vast te houden. Na zo'n 20 sec zakt mijn cadans terug naar 60-70 waarna ik natuurlijk helemaal niet meer de vermogens weg kan trappen. Nu snap ik dat dit een kwestie is van meer trainen maar ik zit zelf ook te denken dat dit wellicht te maken heeft met hoe de trainer er mee omgaat.

Ik kan mij namelijk voorstellen dat je in het echt nog wel de cadans op een normaal niveau kunt houden maar dat als gevolg daarvan je vermogen inzakt. Op de trainer is het precies andersom. Is dit gewoon inherent aan de manier van hoe de trainer werkt die anders is dan 'normaal' buiten of gaat er mogelijk iets anders verkeerd?

Daarnaast de vraag of er mensen van hier zijn die dit soort trainingen wel fatsoenlijk kunnen afwerken. FTP waarde staat goed, deze training is slechts een voorbeeld.. er zijn meer trainingen(met >150%FTP) die voor mij eindigen op dezelfde manier :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:53:
Vraagje aan mensen die workouts in Zwift doen. Ik heb het al een paar keer gehad dat ik workouts waarin je een bepaalde tijd echt dik over je FTP moet trappen dat totaal niet te doen is. Bijvoorbeeld gisteren the Wringer gestart (https://whatsonzwift.com/...hour-to-burn/the-wringer/). Die 205% FTP kan ik een aantal keren wegtrappen maar na 4-5x krijg ik het niet voor elkaar om het 30 secondes vast te houden. Na zo'n 20 sec zakt mijn cadans terug naar 60-70 waarna ik natuurlijk helemaal niet meer de vermogens weg kan trappen. Nu snap ik dat dit een kwestie is van meer trainen maar ik zit zelf ook te denken dat dit wellicht te maken heeft met hoe de trainer er mee omgaat.

Ik kan mij namelijk voorstellen dat je in het echt nog wel de cadans op een normaal niveau kunt houden maar dat als gevolg daarvan je vermogen inzakt. Op de trainer is het precies andersom. Is dit gewoon inherent aan de manier van hoe de trainer werkt die anders is dan 'normaal' buiten of gaat er mogelijk iets anders verkeerd?

Daarnaast de vraag of er mensen van hier zijn die dit soort trainingen wel fatsoenlijk kunnen afwerken. FTP waarde staat goed, deze training is slechts een voorbeeld.. er zijn meer trainingen(met >150%FTP) die voor mij eindigen op dezelfde manier :+
Ja, dit is hoe de trainer werkt. Die gaat de weerstand blijven bieden ongeacht jouw cadans. 'In het echt' zou je terugschakelen - en daarmee je cadans gelijk houden maar je vermogen doen dalen. Dat gaat niet op een trainer. De (een) truc is overigens om zo lang mogelijk goed op je zadel te blijven zitten, vrij 'ronde' trapbewegingen te blijven maken en ontspanning te zoeken/vinden in je benen. Dus niet gaan verstijven/aanspannen/stoempen maar in relatieve ontspanning goed rond blijven draaien. Eventueel de laatste 10s op de pedalen staan om hem af te maken.

The Wringer heb ik ook één keer gedaan. Erg zwaar. Die 205% (615W) haal ik ook niet - ik kwam tot ongeveer 175% (550-500W). Op de een of andere manier lijken de bandbreedtes wel wat ruimer als je dit soort extreme waardes moet trappen - waardoor hij wel in ERG mode blijft.

Uit mijn workout notes: "The Wringer | 12x 30s @ 205% FTP aka: “how to die in 44mins”. https://www.strava.com/activities/1961050320 Deze moet ik dus weer eens doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:20
Dat is ook wel een vrij extreme workout, geen schande dat je die niet vol houdt. Je kan dan het beste de trainer gewoon uit ERG mode halen (ik doe geen Zwift workouts, dus weet niet of Zwift dat ondersteund).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Er is nog een andere training waarbij je 200% van je FTP moet trappen, de microburst training. Die is daadwerkelijk leuk om te doen en ook vol te houden (mits je wat kilometer in de benen hebt).

Dit is 10 minuten warm worden, dan 20 sets van 10 sec 200% FTP gevolgd door 20 seconden 50% FTP. Dan 5 minuten free ride (130 watt om en nabij), gevolgd door 10 sets van 20 sec 200% en 40 seconden 50% FTP. Dan weer 5 minuten rust en een blok van 20 sets 10 sec 200% en 20 sec 50%, gevolgd door 10 minuten uitfietsen. Uurtje dood gaan, maar geeft wel voldoening (en lijkt op een MTB rit imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hoe heet deze @Holkers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Deze zit in de CRIT crusher, maar heb hem overgenomen en zelf een workout aangemaakt op basis van die gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MrAcid schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:09:
[...]

Ja, dit is hoe de trainer werkt. Die gaat de weerstand blijven bieden ongeacht jouw cadans. 'In het echt' zou je terugschakelen - en daarmee je cadans gelijk houden maar je vermogen doen dalen. Dat gaat niet op een trainer. De (een) truc is overigens om zo lang mogelijk goed op je zadel te blijven zitten, vrij 'ronde' trapbewegingen te blijven maken en ontspanning te zoeken/vinden in je benen. Dus niet gaan verstijven/aanspannen/stoempen maar in relatieve ontspanning goed rond blijven draaien. Eventueel de laatste 10s op de pedalen staan om hem af te maken.

The Wringer heb ik ook één keer gedaan. Erg zwaar. Die 205% (615W) haal ik ook niet - ik kwam tot ongeveer 175% (550-500W). Op de een of andere manier lijken de bandbreedtes wel wat ruimer als je dit soort extreme waardes moet trappen - waardoor hij wel in ERG mode blijft.

Uit mijn workout notes: "The Wringer | 12x 30s @ 205% FTP aka: “how to die in 44mins”. https://www.strava.com/activities/1961050320 Deze moet ik dus weer eens doen. :+
Zoiets had ik ook maar graag zou ik dan gewoon op 175% die 30 seconde afmaken zonder dat mijn trainer mij forceerd naar die 205% te gaan. Al snap ik dat dat niet het principe is zoals het werkt maar dat zou er wel voor zorgen dat ik alsnog doodga maar dan wel de training voltooi.

Overigens probeer ik ook relatief te ontspannen maar goed dat blijft maar tot zekere hoogte goed gaan :+

Ik zal eens naar die andere workout gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Holkers schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Deze zit in de CRIT crusher, maar heb hem overgenomen en zelf een workout aangemaakt op basis van die gegevens
Care to share the .zwo file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

Crazy D

I think we should take a look.

MrAngry schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:19:
Dat is ook wel een vrij extreme workout, geen schande dat je die niet vol houdt. Je kan dan het beste de trainer gewoon uit ERG mode halen (ik doe geen Zwift workouts, dus weet niet of Zwift dat ondersteund).
Dat doe ik in trainerroad. ERG mode is superfijn voor gewone blokken, maar als het gewoon "heel zwaar" moet (of juist een sprintblok) vind ik zonder ERG mode juist handiger.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 00:41

In dat soort situaties "probeer" ik altijd de cadans wat te verhogen zodat de weerstand in elk geval daalt, en in het ergste geval ram ik snel op de ERG off knop ;) Liever te lage waarde dan stilvallen.

Ik vind het vooral bij de aanzet van dat soort blokken wel lastig, want dan krijg ik wat wielspin als ik te abrupt erin ga (vaak als ik al half aan sterven ben en de aanzet naar het blok niet goed getimed heb). En slip is vermogen wat mijn Bushido niet ziet... dus gaat ie nog zwaarder. 8)7

In ERG mode probeer ik liever niet te schakelen, maar de ervaring leert wel dat je sneller weer op gewenst vermogen zit als je wel schakelt. Zeker als de verschillen tussen de blokken groot zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Zoiets had ik ook maar graag zou ik dan gewoon op 175% die 30 seconde afmaken zonder dat mijn trainer mij forceerd naar die 205% te gaan. Al snap ik dat dat niet het principe is zoals het werkt maar dat zou er wel voor zorgen dat ik alsnog doodga maar dan wel de training voltooi.

Overigens probeer ik ook relatief te ontspannen maar goed dat blijft maar tot zekere hoogte goed gaan :+

Ik zal eens naar die andere workout gaan kijken :)
Anders een custom workout maken. Hij is niet erg ingewikkeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MrAcid schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Anders een custom workout maken. Hij is niet erg ingewikkeld! :)
Klopt maar ik vind de online tool fijner om te gebruiken, behalve dat hij de afgelopen keren de workout niet meer wilde laden die ik had gemaakt. Vanavond ga ik echter een rustige rit rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mocht je trainingen zoeken trouwens:

https://www.ergdb.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 23:03

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
McMiGHtY schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:56:
[...]

Care to share the .zwo file?
https://www.dropbox.com/s...lljn/Microbursts.zwo?dl=0

Als het goed is moet dit werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:56

Ja die is ook echt niet te doen man. Ik krijg dat vermogen buiten wel voor elkaar maar op de Tacx lukt dat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 11:41
Bol.com heeft tot 20% korting op diverse indoor trainers!
Deze dagdeal is nog een paar uur actief.

[ Voor 26% gewijzigd door NielsTn op 06-03-2019 18:32 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
la_fusion schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:50:
[...]
je kunt tijdens de workout het doel vermogen met maximaal 10% verlagen/verhogen. Dat werkt voor mij prima wanneer een workout te zwaar of te makkelijkj voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
BartNL schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:55:
[...]

je kunt tijdens de workout het doel vermogen met maximaal 10% verlagen/verhogen. Dat werkt voor mij prima wanneer een workout te zwaar of te makkelijkj voelt.
Klopt en dat heb ik op een mindere dag ook wel eens gedaan maar ik doelde erop om echt tijdens een bepaalde sectie het vermogen te verlagen tot een bepaald niveau. Dat ga ik niet voor elkaar krijgen als ik volle bak vermogen eruit aan het stoempen ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 10:28
la_fusion schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:59:
[...]

Klopt en dat heb ik op een mindere dag ook wel eens gedaan maar ik doelde erop om echt tijdens een bepaalde sectie het vermogen te verlagen tot een bepaald niveau. Dat ga ik niet voor elkaar krijgen als ik volle bak vermogen eruit aan het stoempen ben :P
Zou het niet rond krijgen van wattages 2x FTP niet een dingetje specifiek voor wheel on trainers zijn en dat die iets van vast slaat bij zoon plots weestandverschil? Met mijn Tacx neo in ERG kan ik prima enkele seconden 800w fietsen. Onlangs microbursts gedaan en de 20sec 550w gingen me ook prima af. Krachtpatser ben ik niet, vooral duurfietser. (FTP ca 270) bij 68kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Hebben mensen hier ook dat er bij het starten van zwift op windows, het forum opent in een scherm (pop-under onder zwift zelf)? Ik gebruik het tooltje van zwifthacks, maar het is begonnen sinds de update van de dropshop, dus volgens mij is het zwift zelf. Geen groot probleem uiteraard, maar ik wil graag zelf bepalen welk scherm er opengaat :|

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
HBSVDK schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:49:
[...]

Zou het niet rond krijgen van wattages 2x FTP niet een dingetje specifiek voor wheel on trainers zijn en dat die iets van vast slaat bij zoon plots weestandverschil? Met mijn Tacx neo in ERG kan ik prima enkele seconden 800w fietsen. Onlangs microbursts gedaan en de 20sec 550w gingen me ook prima af. Krachtpatser ben ik niet, vooral duurfietser. (FTP ca 270) bij 68kg
Nou bij mij in ieder geval niet, meerdere malen die 30 sec. op 205% wel vol kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
la_fusion schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:59:
[...]

je kunt met de TAB ook naar volgende interval gaan wat dan een herstel zal zijn. Tijdens dat rustige interval zou je dan 10% terug kunnen in vermogen. Dat is in ieder geval hoe ik het doe wanneer een heftig interval te zwaar voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik zie nu dat dat in trainer road ook kan, handig!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:38
Eerste wat langere rit gedaan in watopia, zou eigenlijk de cpc lopen maar die ging niet door. 31KM met 686 hoogte meters. Merk wel dat ik eigenlijk consequent te hoog zit met mijn hartslag omdat er steeds wel weer iets is dat mij motiveert om even extra aan te zetten. Is dit zelfbeheersing of hebben jullie dat ook?

Ook gelijk succesvol de aliexpress ANT+/Bluetooth ontvanger en de magene cadans meter getest. Heb nog een simpele sigma die wel cadans doet maar geen ant. Misschien van de zomer voor het buiten fietsen ook maar eens een nieuwe computer halen :+

[ Voor 28% gewijzigd door haakjesluiten op 10-03-2019 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
Crazyanz schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:02:
Eerste wat langere rit gedaan in watopia, zou eigenlijk de cpc lopen maar die ging niet door. 31KM met 686 hoogte meters. Merk wel dat ik eigenlijk consequent te hoog zit met mijn hartslag omdat er steeds wel weer iets is dat mij motiveert om even extra aan te zetten. Is dit zelfbeheersing of hebben jullie dat ook?
Ik beperk me meestal tot ritjes van ongeveer 1 uur op Zwift, dan doe ik eigenlijk wat ik wil en zie ik het meer als intervaltraining als ik ergens door getriggerd wordt :).

Als je 600 HM in 30 km doet dan weet je dat er 'echt' klimwerk in zit dus is het normaal dat de hartslag wat hoger is.
Als je echt in de zone wil blijven is een vlakke rit aangeraden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Crazyanz schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:02:
Zelfbeheersing :P Al vind ik het zonder ERG mode ook lastig hoor, maar net als buiten: als je in een bepaalde zone wilt rijden, gewoon je eigen gang gaan en de rest negeren. Of accepteren, en gewoon lekker gaan :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als je het jezelf een beetje makkelijk wil maken..maar een training..die je qua wattage zodanig inschat dat je je hartslag in de juiste zone kan houden..

Primeur trouwens gisteravond. Lekke band op de trainer.

Qua duur op de trainer..ik vond eerst 45min al killing..dat werd uiteindelijk steeds makkelijker en nu vind ik 1,5~2 uur goed te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door McMiGHtY op 11-03-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
zal van de week eens een wat vlakkere rit doen, voel de hoogte meters wel vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 15:11
BartNL schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:48:
[...]

je kunt met de TAB ook naar volgende interval gaan wat dan een herstel zal zijn. Tijdens dat rustige interval zou je dan 10% terug kunnen in vermogen. Dat is in ieder geval hoe ik het doe wanneer een heftig interval te zwaar voelt.
Tip van de dag!
Laatst weer een training afgebroken omdat ik niet helemaal fit was en moeite had met de hoge FTP pieken. Terwijl er daarna nog een blok kwam wat ik qua FTP wel gered zou hebben.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
McMiGHtY schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:41:
Als je het jezelf een beetje makkelijk wil maken..maar een training..die je qua wattage zodanig inschat dat je je hartslag in de juiste zone kan houden..

Primeur trouwens gisteravond. Lekke band op de trainer.

Qua duur op de trainer..ik vond eerst 45min al killing..dat werd uiteindelijk steeds makkelijker en nu vind ik 1,5~2 uur goed te doen.
HIK ride toevallig?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nee niet eens.. Zwift Workout Plan ritje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Gisteren tijdens de HIK ride reed er ook 1 lek

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gisteren een mail binnen gekregen van Zwift:

L’Etape du Tour Training Club

Iemand ervaring met dit? Volgens mij was er vorig jaar ook zoiets..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Super vage mail en programma wat mij betreft. Lijkt me vooral een poging om mensen nu een x-aantal maanden aan indoor trainingen te laten committeren terwijl we bijna weer massaal naar buiten toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ja 4 maanden indoor trainen terwijl het buiten seizoen elk moment los kan gaan. Nee dank je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:24
Vanmorgen gedaan. Doodgaan in een uurtje... :S

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Klopt, is er eentje om daarna even rust te nemen. Handdoek vol zweten, 2 bidons leeg drinken en de temperatuur in de kamer verhogen. Maar leuke training wel waarbij je vooral in de tweede set goed kunt zien hoe je conditie is; gaat je hartslag naar beneden tussen de sets of krijg je een drift.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Holkers schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:52:
Klopt, is er eentje om daarna even rust te nemen. Handdoek vol zweten, 2 bidons leeg drinken en de temperatuur in de kamer verhogen. Maar leuke training wel waarbij je vooral in de tweede set goed kunt zien hoe je conditie is; gaat je hartslag naar beneden tussen de sets of krijg je een drift.
Zit wel goed dan denk ik ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7zn0Qbw/heartrate.jpg

bij de 5e interval in de 2e set had mijn trainer een hikje...

[ Voor 9% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 15-03-2019 13:31 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Keelontsteking hier, dus verstandig geweest en een anderhalf uurtje op de rollen gekropen voor een rustig ritje ipv buiten de wind te gaan trotseren.

Tegen midden volgende week beter weer, dus hopelijk tegen dan volledig genezen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Welke cassette configuratie gebruiken jullie op de indoor trainer? Ik rij op de weg/buiten met 11-25, evenals op de indoor trainer (Wahoo Kickr).
Ik denk er over na om over te gaan naar 11-30, ook met het oog op de Marmotte in juli dit jaar.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
NielsTn schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:59:
Welke cassette configuratie gebruiken jullie op de indoor trainer? Ik rij op de weg/buiten met 11-25, evenals op de indoor trainer (Wahoo Kickr).
Ik denk er over na om over te gaan naar 11-30, ook met het oog op de Marmotte in juli dit jaar.
In Nederland rijd ik met een 12-25 rond. Op de Tacx zit mijn berg cassette een 11-32. Ik train daar veel klim werk mee. Ook in aanloop naar de Marmotte. Als je nog geen berg cassette hebt kan ik het zeker aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Heb een 32-11 gekocht voor op de trainer (Tacx Neo, dus eigen cassette), dezelfde als die op m’n achterwiel zit. Daarmee heb ik dezelfde verzetten en dus gevoel. Na deze langdurige herfstperiode (einde lijkt in zicht), gaat die op m’n Chinese carbon wielen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
Noxa schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:31:
[...]

In Nederland rijd ik met een 12-25 rond. Op de Tacx zit mijn berg cassette een 11-32. Ik train daar veel klim werk mee. Ook in aanloop naar de Marmotte. Als je nog geen berg cassette hebt kan ik het zeker aanbevelen.
Precies dit. 12-25 is in nederland perfect. En 11-32 klim cassete die ik nu op de wahoo kickr heb zitten. Ook niet voor niets want in watopia zitten wat heftige klimmetje waarbij je de kleine verzetten best kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Crazyanz schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Precies dit. 12-25 is in nederland perfect. En 11-32 klim cassete die ik nu op de wahoo kickr heb zitten. Ook niet voor niets want in watopia zitten wat heftige klimmetje waarbij je de kleine verzetten best kan gebruiken.
Past een 11-32 wel op een Shimano Ultegra di2 achterderailleur? Heb de standard model zoals BMC zijn timemmachine uitrust voor dit modeljaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
NielsTn schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:12:
[...]

Past een 11-32 wel op een Shimano Ultegra di2 achterderailleur? Heb de standard model zoals BMC zijn timemmachine uitrust voor dit modeljaar
Je moet inderdaad wel de medium kooi hebben om de 32 we in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Noxa schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:38:
[...]

Je moet inderdaad wel de medium kooi hebben om de 32 we in te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qXcMdyXs7wVEV3QJlQ42NgUt/thumb.jpg

Volgens mij is de afstand tussen de twee wieltjes ca 74mm en dus een medium kooi rear derailleur. Een max van 32 tanden op de cassette zou dus werken?

[ Voor 18% gewijzigd door NielsTn op 17-03-2019 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
NielsTn schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:23:
[...]

[Afbeelding]

Volgens mij is de afstand tussen de twee wieltjes ca 74mm en dus een medium kooi rear derailleur. Een max van 32 tanden op de cassette zou dus werken?
Oei dat zou ik zo niet weten. De nieuwe Ultegra groupset kan sowieso tot 30 tandjes hebben, ook bij de korte kooi. De lange gaat nu zelfs tot 34 tanden, je zou de papieren van je fiets er even op na moeten slaan welke het precies is. Het is de RD-R8000SS (kort) of de RD-R8000GS (lang). Maar met die 30 ziet je sowieso safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Noxa schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:41:
[...]

Oei dat zou ik zo niet weten. De nieuwe Ultegra groupset kan sowieso tot 30 tandjes hebben, ook bij de korte kooi. De lange gaat nu zelfs tot 34 tanden, je zou de papieren van je fiets er even op na moeten slaan welke het precies is. Het is de RD-R8000SS (kort) of de RD-R8000GS (lang). Maar met die 30 ziet je sowieso safe.
Ik zie dat BMC standaard 11-30 achter afmonteerd, maar heb bij bikefit/bestellen voor 11-25 gekozen. Dus t wordt zowiezo 11-30 met nieuwe ketting...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Heb gisteren weer eens aan een social ride mee gedaan op Zwift. Ik doe dat eigenlijk nooit maar buiten training was afgelast en wilde toch een wat langere rit maken.

Ingeschreven voor Audax 100km ride bij de A's. Dat zou zo'n 2,5 a 3u pakweg 3-3,5 watt/kg zijn. Na avondje pilsen vrolijk opgestapt om er na zo'n 10 minuten achter te komen dat het tempo wel redelijk hoog bleef. Meestal gaat iedereen vlot van start en zakt het tempo daarna wat. Maar nu bleef iedereen maar gaan. Ja en wat dan.... Voelde me wel goed eigenlijk en zat nog goed van voren dus heb de rit uit gezeten.

Die 100km zat er op in 2u en 14 minuten. Maar tering jantje, wat was ik naar de klote zeg. Goede trainings impuls zullen we maar zeggen.
NielsTn schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:45:
[...]

Ik zie dat BMC standaard 11-30 achter afmonteerd, maar heb bij bikefit/bestellen voor 11-25 gekozen. Dus t wordt zowiezo 11-30 met nieuwe ketting...
Is je ketting op? Zo ja dan zou ik hem inderdaad vervangen, anders is het niet nodig. Ik swap deze ketting over 2 verschillende cassette's en merk er niks van.

[ Voor 23% gewijzigd door Noxa op 17-03-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 20:16
Een vraagje van een absolute leek op het gebied van indoor-training betreffende aanschaf van een trainer

Situatie: vader van 2 en vrouw met onregelmatige uren. En die (dringend) aan zijn conditie moet beginnen werken. Ik heb in het verleden wel bij een club gereden, maar dat is met de komst van kinderen totaal gestopt. Nu rij ik enkel nog met de fiets naar het werk.

Welk model heb ik op het oog: Bkool Smart Pro 2
Waarom?: zou stiller moeten zijn dan bv. Tacx. Prijs van +/-380 euro in promo lijkt me goede deal?
Wat doet me twijfelen?: ik word helemaal gek van welke trainingssoftware te gebruiken. De Bkool lijkt geen ondersteuning te hebben via bluetooth voor zwift (maar wel voor TrainingRoad). Maar misschien is de bijgeleverde software wel goed genoeg.

Wat is een absolute must: zo min mogelijk geluid, zo min mogelijk kabels, zo makkelijk mogelijk op te bergen.

Wat moet ik nog overwegen:
- Aanschaf trainingsmat, reservewiel

Suggesties en tips welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Noxa schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:46:
[...]

Is je ketting op? Zo ja dan zou ik hem inderdaad vervangen, anders is het niet nodig. Ik swap deze ketting over 2 verschillende cassette's en merk er niks van.
Een andere ketting ivm het grotere blad op de cassette (van 11-25 naar bv 11-30), denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Myri schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:37:
Een vraagje van een absolute leek op het gebied van indoor-training betreffende aanschaf van een trainer

Situatie: vader van 2 en vrouw met onregelmatige uren. En die (dringend) aan zijn conditie moet beginnen werken. Ik heb in het verleden wel bij een club gereden, maar dat is met de komst van kinderen totaal gestopt. Nu rij ik enkel nog met de fiets naar het werk.

Waarom?: zou stiller moeten zijn dan bv. Tacx. Prijs van +/-380 euro in promo lijkt me goede deal?
Wat doet me twijfelen?: ik word helemaal gek van welke trainingssoftware te gebruiken. De Bkool lijkt geen ondersteuning te hebben via bluetooth voor zwift (maar wel voor TrainingRoad). Maar misschien is de bijgeleverde software wel goed genoeg.

Wat is een absolute must: zo min mogelijk geluid, zo min mogelijk kabels, zo makkelijk mogelijk op te bergen.

Ik heb zelf een Tacx Bushido, ik heb geen problemen met het geluid. Enige wat je eigenlijk hoort is de band op de rol, dus dat zal met die Bkool niet anders zijn. (En ok, soms komt het geluid van de cooling fan in de tacx erbij maar da's alleen als je wat meer vermogen levert) De Tacx is in elk geval fijn op te bergen, maar goed, hij staat bij ons altijd in de garage, en we gebruiken ook geen trainingsmat.
Als je binnen gaat rijden is een ventilator ook wel heel erg fijn, dat maakt ook geluid.
Als een trainer een open protocol gebruikt dan kan je hem met alle software gebruiken. Je moet denk ik vooral bepalen hoe je jezelf motiveert. Voor mij werkt Zwift erg goed in elk geval. Ik neem aan dat ze allemaal wel een trialmogelijkheid hebben, dus ik zou zorgen dat je ze allemaal kunt uitproberen, als je twijfelt. Overigens denk ik dat de meeste trainers naast Bluetooth werken met ANT+. Dongeltje is van harte aan te bevelen dus... Ik heb een usb verlengkabeltje en een ANT+ dongel in China gekocht (ali/ebay etc) werkt perfect en kost nog geen 10 euro.
Extra achterwieltje op de kop tikken op marktplaats wellicht? Ik heb er een trainingsband van decathlon op liggen. Bandje voldoet tot nu toe perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 18-03-2019 01:03 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 07:40
Ik zou er nog 200 bijleggen en voor Direct Drive gaan. Dat fietst zoveel fijner en is ook nog eens veel stiller.

Ik leg mijn zoontje soms in bed en zit 5 minuten daarna in de kamer daarnaast op mijn Neo. Zelfs met beide deuren op en geen enkel probleem.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
havana schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:59:
Ik zou er nog 200 bijleggen en voor Direct Drive gaan. Dat fietst zoveel fijner en is ook nog eens veel stiller.

Ik leg mijn zoontje soms in bed en zit 5 minuten daarna in de kamer daarnaast op mijn Neo. Zelfs met beide deuren op en geen enkel probleem.
Wellicht gewoon eens in een demo opstelling gaan proberen en luisteren. Wellicht hebben ze er ook verschillende trainingssoftware.

Gisteren eens goed opgelet wat er gebeurt als je membership op Zwift verloopt;
Je krijgt dan dus eerst 25 Trial kilometers. Als je tijdens de rit die kilometers verbruikt hebt, krijg je 2 opties: Join, of "Not Now". Klik je dus op Not Now, dan kan je gewoon doorrijden. Je XP telt door, de challenge die je hebt geselecteerd ook. De drops voor de dropshop staan echter stil. Ik heb nog ongeveer 30km doorgereden, dat was geen probleem. Pas nadat je je Zwift rit beëindigt en opnieuw start, ligt je membership er echt uit. Iedere eerste van de maand krijg je weer 25km en zodoende kan je dus 1x per maand een rit doen, in feite ongeacht de lengte, mits je de drops kunt missen natuurlijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Mistraller op 18-03-2019 10:14 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten

hmm echt? ik heb een wahoo kickr core. Niet dat die veel lawaai maakt maar je hoort het wel. soort hum en gewoon ketting en tandwielen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 07:40
Je hoort wel wat geluid maar het is minimaal.

Het is ook een kwestie van opvoeden, wij zijn nooit MEGA zachtjes geweest als de kinderen gingen slapen. Je moet ze juist laten wennen aan het feit dat er nog wat geluid kan zijn. IMHO dan ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd

ik heb deze trainer nu een jaar en vooral afgelopen winter zeer regelmatig gebruikt (2 tot 3 ritten per week). Hiervoor had ik een Tacx vortex smart, maar nadat deze een flinke val niet overleefde de Bkool gekocht, met name vanwege verwachte gunstige prijs / kwaliteit verhouding (flink hogere weerstand dan de vortex).

Ondanks dat de trainer redelijk goed functioneerd met Zwift en een prima weerstand levert vind ik de bouwkwaliteit wat tegen vallen. Er komt af en toe een vreemde rammel uit, met name bij wat hogere snelheden. Daarnaast reageert de Bkool trager als de Tacx. Zeker bij flinke cadans wisselingen heeft hij moeite om de boel bij te houden en de weerstand aan te passen.
Wanneer de Bkool eens vervangen moet worden zal ik dan ook zeker weer een Tacx of wellicht Wahoo halen, en dan een direct drive. Geen gedoe meer met een achterwiel wisselen en stiller. Dat laatste heb ik zelf bij een vriend kunnen constateren.
Waar je tevens even aan moet wennen is dat je door je eigen gewicht de band op de roller drukt. Op zich werkt dit prima, maar wanneer je een sprint doet of uit het zadel komt op een klim, kan de druk op het achterwiel minder worden omdat je naar voren leunt. Hierdoor kan het wiel wat slippen en trap je dus minder effectief. Stabiliteit is overigens prima. De poten zijn uitschuifbaar en houden de trainer zelfs tijdens flink sprinten stabiel.

De ondersteuning van Bkool is overigens echt waardeloos. Er is ooit 1 software update uitgekomen voor FE-C ondersteuning in Zwift en dat was het. De Vortex (die na reparatie ook nog dienst doet als trainer voor mijn vrouw) krijgt regelmatig updates voor de firmware.
Wat wel netjes is, is dat er een ANT+ dongle meegeleverd wordt, die extra aanschaffen is dus niet nodig.

Maar als ik mag adviseren: geef die paar 100 euro extra uit en koop gewoon een direct drive van één van de leidende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik heb zelf een klein jaartje terug voor een Elite Qubo Smart gekozen, met het gevoel/bedoeling om te kijken of ik er inderdaad gebruik van zou maken zonder er gelijk een shitload aan geld voor neer te leggen.

Nu ik een jaar gefietst heb binnen op de Elite, zou ik, met wat ik nu weet, iets meer budget vrij gemaakt hebben voor een ander direct drive type.

Door mijn werkuren, en een vrouw met avond- en weekeinddiensten (en een dochter die niet alleen thuis kan blijven), fiets ik eigenlijk het hele jaar binnen (ook hartje zomer) als dit zo uitkomt, naast m'n ritten buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion

Met mijn Tacx Vortex Smart slapen ze hier anders ook gewoon door hoor :+ Echter zou ik zelf nu ook liever voor direct drive gaan. Niet zo zeer vanwege andere mensen maar wel voor jezelf. Het maakt naar mijn idee gewoon echt een hoop geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
la_fusion schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:45:
[...]

Met mijn Tacx Vortex Smart slapen ze hier anders ook gewoon door hoor :+ Echter zou ik zelf nu ook liever voor direct drive gaan. Niet zo zeer vanwege andere mensen maar wel voor jezelf. Het maakt naar mijn idee gewoon echt een hoop geluid.
Ik snap eerlijk gezegd de discussie over evt rolgeluid niet zo. Mijn ketting hoor ik eerlijk gezegd al meer dan trainer zelf, maar ik heb ook nog een spotify playlist 160 of 180 BPM aanstaan :) Nu heeft de Bushido overigens ook een dikkere rol dus een lager toerental.
Als je voor directdrive kiest, dan doe je dat voor het fietsgevoel toch.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
McMiGHtY schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:36:
Ik heb zelf een klein jaartje terug voor een Elite Qubo Smart gekozen, met het gevoel/bedoeling om te kijken of ik er inderdaad gebruik van zou maken zonder er gelijk een shitload aan geld voor neer te leggen.
met diezelfde basis gedachte heb ik een Tacx Neo gekocht. Mijn idee was dat wanneer deze niet bevalt de Tacx Neo makkelijk door te verkopen is. Heb nog steeds veel plezier van mijn aankoop van 2,5 jaar geleden en is eigenlijk een van mijn betere aankopen ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
BartNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:40:
[...]

met diezelfde basis gedachte heb ik een Tacx Neo gekocht. Mijn idee was dat wanneer deze niet bevalt de Tacx Neo makkelijk door te verkopen is. Heb nog steeds veel plezier van mijn aankoop van 2,5 jaar geleden en is eigenlijk een van mijn betere aankopen ooit :)
Euh...? :) Dat is dan toch echt wel eentje van de duurdere reeks, niet? Al begrijp ik je redenering wel. Je geeft dan weliswaar meer uit, maar de eventuele herverkoopwaarde is praktisch gelijk.

Sowieso lijkt het me moeilijk een directdrive te vinden die niet onmiddelijk 2x de prijs van de BKool is...
Al lijkt directdrive me wel interessanter ondertussen... Grrrrr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
ja was de idee dat ik er hooguit €200 op zou verliezen. Goed doorverkopen zou nu al wel lastiger zijn omdat er meer keuze is in direct drive trainers. Bijvoorbeeld de Tacx Flux S is direct drive en voor €599 te koop. Op vergelijkingssites zoals https://www.dcrainmaker.c...ecommendations-guide.html kun je nalezen wat de verschillen zijn tussen de diverse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Situatie: vader van 2 en vrouw met onregelmatige uren. En die (dringend) aan zijn conditie moet beginnen werken. Ik heb in het verleden wel bij een club gereden, maar dat is met de komst van kinderen totaal gestopt.

Wat doet me twijfelen?: ik word helemaal gek van welke trainingssoftware te gebruiken. D

Goh, ik zou het zelf een paar jaar geleden hebben kunnen schrijven.. (toen was 't trouwens nog vader van 1 ;-) ) Op dit moment rijden we (vrouw & ik beiden) nog op een wheel-on trainer van Tacx, echter kijken we nu toch/wel naar een direct drive (Flux S Smart, Flux 2 Smart) Waarom.. meerdere redenen, waarvan geluid er zeker een is, daarnaast betere simulatie van stijlere klimt.

Bij ons staat de trainer boven op zolder, probleem hier is: houten vloeren (oud huis) dat is echt wel iets om rekening mee te houden, als je een beetje gehorig huis hebt en houten vloeren kan je de trainer (eigenlijk 't wiel) beneden horen, (onze kinderen slapen er wel door heen) maar 't kan iets zijn om rekening mee te houden. Als je dan naar het prijs verschil kijkt, doe jezelf, je buren (?) dan een plezier en kijk naar een DD, heb je op termijn veel meer plezier van..

Kies je toch voor een wheel-on, is een trainingsband een must, je wil niet eens je normale wegband oprijden (jaren later vind je nog rubber, ja echt). Trainingsmat, tja ligt er aan met welk doel je 't ding er onder legt. Wij hebben van die grote rubbertegels onder de trainer, scheelt tocht nog wat qua geluid en een handdoekje doet dan verder wonderen voor 't zweet.

Met de Tacx kwam de (oude, eind van de maand niet meer ondersteunde) TTS software, om de zoveel tijd wat reallife films aangeschaft en doordat je meer profielen kan gebruiken is 't ideaal (omdat we met z'n tweeën fietsen) Persoonlijk vind ik de films echt een geweldige toevoeging aan de beleving, vandaar dat ik weer zou kiezen voor Tacx (ja dat hebben ze goed gedaan) (voor ons is 't even een nadeel dat er geen family plan oid is, dus 't is dan 2x 140 voor Premium HD neertellen... terwijl we nu gewoon losse films kunnen kopen die die beide gebruiken aangezien de TTS software meer gebruikers ondersteund, lang leve subscribtion based software)...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
dizzytal schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:56:
[...] (voor ons is 't even een nadeel dat er geen family plan oid is, dus 't is dan 2x 140 voor Premium HD neertellen... terwijl we nu gewoon losse films kunnen kopen die die beide gebruiken aangezien de TTS software meer gebruikers ondersteund, lang leve subscribtion based software)...
gewoon overgaan naar https://bigringvr.com/pricing.aspx is een stuk minder duur en meer ritten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik vind BigRing tof maar wat ik van de filmpjes van de demo van Tacxc wel zag is dat meer meer (alles?) is gefilmd vanaf de motor en dat je ook gewoon normale vlakke ritten hebt. Bij BigRing is het wel zo'n beetje allemaal berg-achtige ritten, nooit eens een echt vlak rondje. Of ik heb verkeerd gekeken dat kan natuurlijk ook. Zit de laatste tijd vooral in TrainerRoad.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
BartNL schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:59:
gewoon overgaan naar https://bigringvr.com/pricing.aspx is een stuk minder duur en meer ritten :)
Thanks, die had ik nog niet gezien, zal eens kijken of dit een beetje vergelijkbaar is en wat de ervaringen verder zijn...
Crazy D schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:23:
Ik vind BigRing tof maar wat ik van de filmpjes van de demo van Tacxc wel zag is dat meer meer (alles?) is gefilmd vanaf de motor en dat je ook gewoon normale vlakke ritten hebt. Bij BigRing is het wel zo'n beetje allemaal berg-achtige ritten, nooit eens een echt vlak rondje. Of ik heb verkeerd gekeken dat kan natuurlijk ook. Zit de laatste tijd vooral in TrainerRoad.
Tacx heeft wel een stel vlakke(re) rondjes (online, volgens mij minder dan in de oude TTS app), vaak de meer 'city-trips' en bijv. de Tourstart in Utrecht met Lars Boom. Je kan via https://worldmap.tacx.com wel filteren. In TTS kan je ook een (voor gedefinieerde sectie) van een route rijden, geen idee of dat in de ' on-line' versie ook kan, maar op die manier kan je ook een vlak stuk pakken uit een grote rit en alleen die sectie rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:32
Ik zou nu graag Trainerroad eens proberen maar zie dat het met referrals werkt, iemand hier nog een code over om eens te kunnen testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

J-M-T schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:24:
Ik zou nu graag Trainerroad eens proberen maar zie dat het met referrals werkt, iemand hier nog een code over om eens te kunnen testen?
DM even je naam en email ik heb er nog eentje.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Crazy D schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:23:
Ik vind BigRing tof maar wat ik van de filmpjes van de demo van Tacxc wel zag is dat meer meer (alles?) is gefilmd vanaf de motor en dat je ook gewoon normale vlakke ritten hebt. Bij BigRing is het wel zo'n beetje allemaal berg-achtige ritten, nooit eens een echt vlak rondje.
dat laatste is zo maar je kunt wel zoeken op "difficulty" en dat zij dan geen zware klimmen. Ook kun je stukken van klassiekers zoals de Amstel Gold Race rijden en dan rijd je wel hoogtemeters maar dat zijn dan geen lange klimmen en wat mij betreft leuke afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
BartNL schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:36:
[...]

dat laatste is zo maar je kunt wel zoeken op "difficulty" en dat zij dan geen zware klimmen. Ook kun je stukken van klassiekers zoals de Amstel Gold Race rijden en dan rijd je wel hoogtemeters maar dat zijn dan geen lange klimmen en wat mij betreft leuke afwisseling.
Ah, dus dat heeft BigRingVR ook, de mogelijkheid om een sectie te rijden.. nice. Dat is wel lekker, je kan dan ook gewoon een klim uit een etappe nemen, zonder de hele aanloop te moeten doen, zeker voor even snel 's avond een eindje fietsen vind ik dat ideaal. Wellicht ook lange ritten in een x-aantal voor gedefinieerde secties..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Zo, de Zwift Marathoner badge is binnen. 40km verreden in 1 rit, mooi als duurtraining ingestoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
Welke direct drive trainer zouden jullie aanraden? De Elite Directo voor €599 of de Wahoo Kickr Core voor €699?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 10:28
LuPo schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:06:
Welke direct drive trainer zouden jullie aanraden? De Elite Directo voor €599 of de Wahoo Kickr Core voor €699?
Natuurlijk de Tacx neo ;).
Om terug te komen op je vraag: elite zou ik niets over kunnen zeggen. Kickr core lees ik veel verhalen dat mensen er ellende mee hebben. Productiefouten etc (wellicht nu verholpen?) En Tacx flux s en 2 schijnen goed te werken voor hetzelfde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
uit die twee de Kickr Core maar ik zou ook naar de hiervoor genoemde Tacx trainers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb een kickr core waar ik nu 225 zwift km's op heb gelogd sinds afgelopen maand ik weet niet hoe de andere trainers het doen maar ik ben er blij mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haakjesluiten
Keek net voor de grap even naar mijn temp/humidity sensor in de kamer waar ik zwift.

50 min zwiften heeft de temp 1c en humidity met 10% verhoogt :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lYAZHc7.png?1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Crazyanz schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:08:
Keek net voor de grap even naar mijn temp/humidity sensor in de kamer waar ik zwift.

50 min zwiften heeft de temp 1c en humidity met 10% verhoogd :+

[Afbeelding]
Dat kon ik altijd al wel zien aan de condens op het dakraam van mijn garage :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Heb net de Wahoo Kickr Core aangeschaft voor 739 euro, waar haal je die 699 vandaan?

Straks wel eens verder mee proberen. Ik geraakte bij Zwift totaal niet boven 130 watt en ik heb me echt de ziel uit mijn lijf getrapt :P

Ook met de calibratie ging het niet helemaal goed. Moet je 2x tot 38km/h geraken om dan terug uit te bollen. Maar bij het 2e uitbollen kreeg ik steeds timeout error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 16:03
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een goedkope fiets op te bouwen om die vast op een directdrive trainer te zetten?

Ik heb momenteel één fiets, een Cannondale Caad10, die ik gebruik om binnen & buiten te trainen.
Ik ben het gedoe wat beu om hem telkens van de trainer te halen als ik wat buiten wil rijden of omgekeerd.

Voor mezelf heb ik eens opgelijst wat ik nodig heb qua materialen:
* Frame
* Voorwiel (maakt niet uit)
* Crankset + 1 tandwiel
* Stuur
* 2x shifter (mag defect)
* zadel + zadelpen
* derraileur/kettingspanner (ik rij altijd ERG, dus ik heb geen nood om te schakelen)
* (cassette zit al op de rollen)

Alles mag eigenlijk vrij goedkoop zijn, de aandrijving is het belangrijkste. Het frame wil ik liefst zo goed mogelijk laten lijken op m'n Cannondale qua geometrie, maar een CAAD frame kopen kost al makkelijk €300 en ik zou het geheel toch graag onder de €400 houden... Is dat realistisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb toentertijd een frame uit China laten komen voor een laag bedrag en die opgebouwd voor op de Tacx Neo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zou een tweedehandsje van Marktplaats pakken, denk niet dat je daar tegenop kunt met “nieuw” opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-06 13:09
Ik ben prima tevreden met mijn Elite. Setup etc geen enkel probleem mee gehad. Het fietsen zelf vind ik erg prettig. Enige wat ik aan te merken zou hebben is dat de app iets minder is (all heb ik geen ervaring met andere apps). Is prima functioneel, maar vind de interface beetje outdated aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Brecht.A schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:13:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een goedkope fiets op te bouwen om die vast op een directdrive trainer te zetten?

Ik heb momenteel één fiets, een Cannondale Caad10, die ik gebruik om binnen & buiten te trainen.
Ik ben het gedoe wat beu om hem telkens van de trainer te halen als ik wat buiten wil rijden of omgekeerd.

Voor mezelf heb ik eens opgelijst wat ik nodig heb qua materialen:
* Frame
* Voorwiel (maakt niet uit)
* Crankset + 1 tandwiel
* Stuur
* 2x shifter (mag defect)
* zadel + zadelpen
* derraileur/kettingspanner (ik rij altijd ERG, dus ik heb geen nood om te schakelen)
* (cassette zit al op de rollen)
Ook in ERG is het soms wel handig om te schakelen toch? Met mijn wheel-on (tacx bushido) vind het ik met sommige workouts toch prettig, beetje schakelen zit je bij een zonewissel toch sneller op het gewenste vermogen/cadans naar mijn idee, dan dat de ERG mode van de tacx het regelt. Maar wellicht is een directdrive daar veel beter in...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Mistraller schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:16:
[...]

Ook in ERG is het soms wel handig om te schakelen toch? Met mijn wheel-on (tacx bushido) vind het ik met sommige workouts toch prettig, beetje schakelen zit je bij een zonewissel toch sneller op het gewenste vermogen/cadans naar mijn idee, dan dat de ERG mode van de tacx het regelt. Maar wellicht is een directdrive daar veel beter in...
Ik heb ook een Bushido, maar zelfs bij switches van base naar piekvermogen (zeg 120W naar 350W) zit ik binnen 2 seconden op de juiste weerstand zonder te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik schakel toch echt nog wel regelmatig, ook in ERG-mode (Tacx Flux). Zou sowieso geen fiets aanraden waarbij je helemaal niet kunt schakelen, want dan beperk je jezelf wel.

Zie ook: MrAcid in "Het grote indoor cycling topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
het hele idee dat het zo realistisch mogelijk is betekend naar mijn idee ook dat je liefst dezelfde versnellingen gebruikt als buiten.
In ERG mode gebruik ik dan weer juist geen versnellingen omdat de ERG mode van mijn Tacx NEO daar van in de war raakt 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
coelho schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:56:
[...]

Ik heb ook een Bushido, maar zelfs bij switches van base naar piekvermogen (zeg 120W naar 350W) zit ik binnen 2 seconden op de juiste weerstand zonder te schakelen.
Vooral naar de recovery fase terugkeren duurt me soms te lang, en dan vond zwift steeds dat ik maar een half sterretje verdiende en dus minder XP. (juist op de recovery een minpunt 8)7 ) Ook tijdens een low-cadence workout is schakelen naar mijn idee wel nodig. (55RPM op 95% FTP... afzien!) Ook hier met name vanwege de interval overgangen. Ik schakel ook echt alleen op de overgangsfase, dus de bushido moet dan toch aan de slag.
Maar denk ook gewoon persoonlijke voorkeur en een stukje gewenning. Ik gebruik trouwens ook maar een kransje of 3 in ERG volgens mij. (Let er nooit zo op)

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 09-04-2019 22:53 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Mistraller schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:51:
... (55RPM op 95% FTP... afzien!) ...
Maar is het niet zo dat schakelen in dit geval niet uitmaakt? Je kunt wel zwaarder of lichter schakelen, maar volgens mij zal je trainer de weerstand zo aanpassen dat het exact hetzelfde aanvoelt. Je weerstand per omwenteling blijft tenslotte gelijk.

Sterker, door te schakelen duurt het juist weer langer voor het systeem gecorrigeerd heeft en je de juiste weerstand laat voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:21
MrAcid schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:01:
Ik schakel toch echt nog wel regelmatig, ook in ERG-mode (Tacx Flux). Zou sowieso geen fiets aanraden waarbij je helemaal niet kunt schakelen, want dan beperk je jezelf wel.

Zie ook: MrAcid in "Het grote indoor cycling topic"
Ik schakel enkel op m'n vortex smart als ik meer vermogen moet trappen dan m'n huidige steek aankan bij 100RPM. Normaal zit ik op het kleine blad maar alles boven de 450watt moet ik naar het grote blad wil ik aan de juiste nummers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Schakelen in ERG mode? Het idee is juist dat de trainer de weerstand aanpast, erg veel zin heeft schakelen dan ook niet want na een tel is de weerstand weer aangepast en is die net zo zwaar als dat ie was voordat je schakelde. Misschien dat het aanpassen van de weerstand bij mijn Wahoo Kickr sneller is dan bij Vortex of andere apparaten... ik heb op mijn binnenfiets een paar geschakeld dit seizoen: naar het lichtste verzet voor de virtuele Alpe d'Huez, en weer terug naar een rechte ketting voor de workouts :+

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 13 ... 158 Laatste