Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 12 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20
McMiGHtY schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:27:
Iemand een tip voor het volgende:

Ik merk dat nu ik langer en intensiever op de trainer zit, het zweet zo m'n zeem in loopt en dit zorgt voor irritatie. Wat kan ik hier aan doen? Welke smeersels zijn hiervoor?

Als ik buiten fiets heb ik hier geen last van, ook niet na 6 uur op de fiets te hebben gezeten.
https://www.futurumshop.nl/assos-chamois-creme.phtml

Waar je het koopt moet jezelf weten.

(en evt je broek soms wassen met een scheutje azijn, dat dood de bacteriën.)

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 31-01-2019 12:34 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sudocreme kan ik aanbevelen. Is ook nog een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:01

McMiGHtY

- burp -

sudo droogt toch uit?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Ik merk dat nu ik langer en intensiever op de trainer zit, het zweet zo m'n zeem in loopt en dit zorgt voor irritatie. Wat kan ik hier aan doen? Welke smeersels zijn hiervoor?

Als ik buiten fiets heb ik hier geen last van, ook niet na 6 uur op de fiets te hebben gezeten.
Had dit vorig jaar ook steeds. Heel irritant en best pijnlijk ook.

Het gaat weg naarmate je meer 'zitvlees' kweekt. Chamoise creme helpt (iets) maar voorkomt het niet volledig. Ik had het met sommige broeken (veel) meer dan met anderen, dus probeer hier een patroon in te ontdekken zodat je bepaalde broeken wel/niet binnen draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ja, het is licht uitdrogend. Maar ik denk niet dat het een probleem zal zijn aangezien het probleem vergelijkbaar is met dat van babybilletjes. Ik ben er in iedergeval tevreden over; ik gebruik het niet preventief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

MrAcid schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:40:
[...]

Had dit vorig jaar ook steeds. Heel irritant en best pijnlijk ook.

Het gaat weg naarmate je meer 'zitvlees' kweekt. Chamoise creme helpt (iets) maar voorkomt het niet volledig. Ik had het met sommige broeken (veel) meer dan met anderen, dus probeer hier een patroon in te ontdekken zodat je bepaalde broeken wel/niet binnen draagt.
Met BTWin broeken vooral..maar die draag ik al een tijdje niet meer. Nu Assos S7 broeken, daar is het al een stuk beter mee, en het duurt nu iig al een stuk langer totdat het irriteert. Misschien ben ik toch al wel bezig met "Binnen Zit Vlees" te kweken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:07

mvds

Totally awesome!

Ik heb een simpele ventilator op de grond staan die schuin langs mij blaast en dat is wel erg prettig en ik merk dat ik het fietsen dan ook veel langer kan uithouden. Veel sites (oa ook DC Rainmaker) raden het ook aan om makkelijker je lichaamstemperatuur onder controle te kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

*Gaat op ventilator jacht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ventilator is voor mij onmisbaar, wordt veel te warm anders. N.a.v. een tip op een ander forum/site heb ik een Vornado 660 gekocht, is aan de prijs (125 euro dacht ik) maar blaast heel goed. Ik zet hem op de hoogste stand en dan is het prima uit te houden.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:04

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/...g-zwart/9200000085203253/

Alleen als het in de woonkamer echt warm is blaast dat ding alleen maar warme lucht, voor de rest heb ik m al diverse keren niet eens op standje 4 gehad. En beweegt ook verticaal toch wel een pluspunt heb ik gemerkt, net even iets meer oppervlak dat afkoelt. Zeker in combinatie met geen-shirt-aan erg comfortabel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Een ventilator is echt onontbeerlijk. Mijn eerste jaar op de trainer dacht ik dit niet nodig te hebben want ik hou wel van de warmte. Dan toch eens getest omdat we een gekocht hadden in de zomer om wat af te koelen op warme dagen. Het verschil was immens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/014481/files/012521589/soler-en-palau-ventilator-turbo-3000-5311001100.jpg

Zo eentje staat er hier, heerlijk windje en daardoor houd ik het langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ventilator wel echt een must inderdaad.

Ik heb deze: Honeywell HT900E - Vloerventilator
https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Die Honeywell is inderdaad een prima alternatief voor de in NL meestal veel te dure Vornado. Ik gebruik zelf twee van dit type vloerventilatoren links en rechts voor de trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 21:38

The_Scarabial

MTB for life!

Hier nu mooi op weg met de workouts van Zwift met een vortex t2180 echt heel erg ideaal. Hiervoor had ik een trainer waarbij ik handmatig de wattages moest regelen met mn weerstand op het stuur. (wel powermeter in crank), maar dit was best lastig om dit constant te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

mvds schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:58:
Aangezien het makkelijker is om te fietsen met 50% reality in Zwift lijkt het mij dat 100% altijd beter is wanneer je wilt voorbereiden op buiten fietsen
Hier wat meer uitleg over de voor- en nadelen van de Difficulty setting https://zwiftinsider.com/...ficulty-setting-in-zwift/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:55
Ik heb een zuiltje als ventilator. Is eigenlijk een kachel, dus je ruikt hem wel een beetje. Wat me vooral opvalt, zonder ventilator ligt er altijd een plasje zweet op de grond, met ventilator niet, maar dan zijn de ramen beslagen en stinkt de garage naar sportschool ;) (Vooral als mijn vrouw en ik achter elkaar een workout rijden.)

Ik zag net dat kickr zelfs een ventilator heeft...
https://www.coolblue.nl/p...wahoo-kickr-headwind.html 230 euro voor een ventilator 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Mistraller op 01-02-2019 14:36 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Mistraller schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:32:
https://www.coolblue.nl/p...wahoo-kickr-headwind.html 230 euro voor een ventilator 8)7
automatisch aangestuurd, moet je binnen bij een afdaling ook je jasje pakken :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Tacoos

i am i

Ik heb wel het idee dat ik op de trainer sneller last heb van zadelpijn dan buiten.
Daarbij moet ik misschien wel vertellen dat vooral aan mountainbiken doe en ik pas sinds october een gravelracer heb. De gravelracer staat nu ook op de trainer, met het zadel wat ik eerst op mijn mtb had.

Hebben meer mensen die ervaring?
Crazy D schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:50:
[...]

automatisch aangestuurd, moet je binnen bij een afdaling ook je jasje pakken :D
230 euro voor een interactief windje? Je kunt ook overdrijven.... 8)7

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik heb wel het idee dat ik op de trainer sneller last heb van zadelpijn dan buiten.
Daarbij moet ik misschien wel vertellen dat vooral aan mountainbiken doe en ik pas sinds october een gravelracer heb. De gravelracer staat nu ook op de trainer, met het zadel wat ik eerst op mijn mtb had.

Je zit veel statischer op een racer dan op een MTB. Op een MTB beweeg je met je lichaam veel meer, dan op de racer, en al zeker als je lange rechtdoor stukken doet. Mijn zadel staat een halve cm lager op mijn racer dan op mijn MTB. Qua houding zit ik perfect op beide fietsen, na opmeting, maar toch ga ik op de racer sneller last krijgen aan het zitvlak, slapende handen, voeten, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
RigolleM schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Je zit veel statischer op een racer dan op een MTB. Op een MTB beweeg je met je lichaam veel meer, dan op de racer, en al zeker als je lange rechtdoor stukken doet. Mijn zadel staat een halve cm lager op mijn racer dan op mijn MTB. Qua houding zit ik perfect op beide fietsen, na opmeting, maar toch ga ik op de racer sneller last krijgen aan het zitvlak, slapende handen, voeten, ...
Intuitief zou ik verwachten dat je op de MTB lager zit dan op de racer, juist doordat je meer beweegt, vaker gaat staan en eerder aan de grond moet kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik heb een zuiltje als ventilator. Is eigenlijk een kachel, dus je ruikt hem wel een beetje. Wat me vooral opvalt, zonder ventilator ligt er altijd een plasje zweet op de grond, met ventilator niet, maar dan zijn de ramen beslagen en stinkt de garage naar sportschool ;) (Vooral als mijn vrouw en ik achter elkaar een workout rijden.)

Zelfs (of juist?) de CEO van Wahoo krijgt de absurde prijs niet uitgelegd/gerechtvaardigd.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 22:30

Voor de lol, uiteraard ook gereviewed
https://www.dcrainmaker.c...-fan-in-depth-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 12:00
MrAcid schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:05:
[...]

Intuitief zou ik verwachten dat je op de MTB lager zit dan op de racer, juist doordat je meer beweegt, vaker gaat staan en eerder aan de grond moet kunnen zijn.
Je hebt gelijk het is omgekeerd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Afgelopen weken 4 Tour de Zwift etappes gedaan (begonnen bij stage 6). Nu proberen om dit weekend de eerste 5 etappes te rijden. Vanochtend meteen begonnen en de eerste drie gereden. Bij de derde kwam ik Keith Hill amper meer op.. Morgen maar verder!

Wie heeft hier alle stages al gereden? Leuk evenement zoiets, mooie stok achter de deur.

Op Reddit las ik dat iemand alle A stages in 1 dag probeert te rijden.. Koekoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimi83
Tacoos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:59:
[...]

Jup.

na wat googlen gevonden dat het kan helpen om je zadel iets lager te zetten. Dat heeft een beetje geholpen bij mij maar nog steeds niet verholpen. Een goed uur, tot anderhalf uur en ik hou het niet meer uit. Zeker niet als ik rustig moet fietsen. Dan zit ik nog statischer dan als je goed doorduwt. Ik ken er die 3 a 4u ritten doen op Zwift met telkens ieder uur een 5 a 10minuten pauze omdat ze het anders ook niet volhouden.

Aan de andere kant ken ik dan ook zotten die het 6u volhouden zonder pauze. Geen idee hoe ze dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Af en toe even uit het zadel, dat helpt zeker.
Maar voor mij is 2 uur ook de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:35
Reynouts schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:05:
Afgelopen weken 4 Tour de Zwift etappes gedaan (begonnen bij stage 6). Nu proberen om dit weekend de eerste 5 etappes te rijden. Vanochtend meteen begonnen en de eerste drie gereden. Bij de derde kwam ik Keith Hill amper meer op.. Morgen maar verder!

Wie heeft hier alle stages al gereden? Leuk evenement zoiets, mooie stok achter de deur.

Op Reddit las ik dat iemand alle A stages in 1 dag probeert te rijden.. Koekoek
Hier alle etappes gedaan :) En nu dus ook de beschikking over een speciaal virtueel tenue.

De 3 etappes die jij morgen hebt zijn goed te doen op 1 dag: de Vulcano after party is 37 kilometer vlak en eindigt met een KOM van 'maar' 3 kilometer. Richmond is een leuk parcours, als je de 3 klimmetjes op het einde van de ronde goed paced is dit ook geen probleem. Innsbruck zal als afsluiter een zware dobber worden, maar ook hiervoor geldt: goed pacen, de klim is 'maar' 12 kilometer, daarna is het uitrollen naar beneden.

Voor mij waren alle afzonderlijke etappes goed te doen, op Alpe du Zwift na. Ik moet er alleen zelf niet aan denken om meerdere etappes op 1 dag te doen, dus petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik vroeg me af of mensen hier in Dollars of euro's betalen aan zwift? Ik heb alles op Nederland staan, dus Zwift zet me meteen in de euro stand. Ook bij creditcard en paypal betaling. Ik zou natuurlijk liever in dollars betalen, maar hoe? En ik wil natuurlijk nog altijd wel het NL vlaggetje naast mijn naam...
Met 2 abbo's scheelt het toch 5 euro iedere keer.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:00
Mistraller schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:42:
Ik vroeg me af of mensen hier in Dollars of euro's betalen aan zwift? Ik heb alles op Nederland staan, dus Zwift zet me meteen in de euro stand. Ook bij creditcard en paypal betaling. Ik zou natuurlijk liever in dollars betalen, maar hoe? En ik wil natuurlijk nog altijd wel het NL vlaggetje naast mijn naam...
Met 2 abbo's scheelt het toch 5 euro iedere keer.
Beide niet. Ik betaal in yen :). Vanaf de 1e keer al direct (afgelopen december). Kon toen gewoon kiezen welke valuta ik wilde betalen. Dit loopt via de creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 22:06
Ik betaal in euro's. Hoe verander ik dat? Altijd in voor een makkelijke besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBrt
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:52
Hoewel het weer vandaag heerlijk is wil ik toch graag een indoor trainer kopen. De Elite Directo+ lijkt me de beste optie op dit moment voor mij (bang/buck). De flux S lijkt toch veel problemen te hebben, en het prijs verschil is vrij klein.

Heeft er iemand toevallig een kortingscode van Futurumshop die ik hiervoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05 16:50
Ik heb je net een dm gestuurd met een code voor €25 korting.
KBrt schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:42:
Hoewel het weer vandaag heerlijk is wil ik toch graag een indoor trainer kopen. De Elite Directo+ lijkt me de beste optie op dit moment voor mij (bang/buck). De flux S lijkt toch veel problemen te hebben, en het prijs verschil is vrij klein.

Heeft er iemand toevallig een kortingscode van Futurumshop die ik hiervoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
KBrt schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:42:
.... De Elite Directo+ lijkt me de beste optie op dit moment voor mij (bang/buck). De flux S lijkt toch veel problemen te hebben...
ik denk dat je de Flux S verwart met de originele Flux? De Flux S is volgens mij probleemloos en zou dan ook mijn voorkeur zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door BartNL op 03-02-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBrt
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:52
@saeJ7Oxo Heel erg bedankt daarvoor!

@BartNL Zou ik mogen vragen waarom de Flux S jouw voorkeur zou hebben? Specificaties gaan vrij gelijk op. Die 14% helling bij de Direto vind ik wel interessant, al snap ik niet precies hoe dat relateerd tot het hogere vermogen van de Flux.
Flux: 1500W@40kph 10% helling <3% accuracy € 599,-
Direto: 1400W@40kph 14% helling +-2% accuracy € 649,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Omdat ik Zwift gebruik en daar van verschillende gebruikers hoor dat de Direto bugs had / heeft met de aansturing vanuit Zwift https://forums.zwift.com/...changing-resistance/13256 . Mogelijk is dat ondertussen verholpen en wanneer je geen Zwift gebruikt is misschien wel helemaal geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Dimi83 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:47:
[...]

Jup.

na wat googlen gevonden dat het kan helpen om je zadel iets lager te zetten. Dat heeft een beetje geholpen bij mij maar nog steeds niet verholpen. Een goed uur, tot anderhalf uur en ik hou het niet meer uit. Zeker niet als ik rustig moet fietsen. Dan zit ik nog statischer dan als je goed doorduwt. Ik ken er die 3 a 4u ritten doen op Zwift met telkens ieder uur een 5 a 10minuten pauze omdat ze het anders ook niet volhouden.

Aan de andere kant ken ik dan ook zotten die het 6u volhouden zonder pauze. Geen idee hoe ze dat doen.
Hier staat het zadel op de Tacx iets lager en de punt wat meer naar beneden gericht, daarnaast het voorwiel nog wat hoger dan de standaard voorwielsteun van de Tacx. Zelf probeer ik tijdens de wat rustigere sessies wat meer af te wisselen tussen links en rechts van het midden van het zadel te zitten.

Zelf ook de Tour de Zwift afgerond dit weekend. Ik moest nog 2 etappes(8 & 9) aangezien ik die wegens verkoudheid had overgeslagen. Die verkoudheid was nog niet helemaal weg helaas.. Nu de Tour voorbij is wil ik eigenlijk wat gerichter gaan trainen en dan voornamelijk voor de 'eindsprint' van onze clubritten. Nog tips daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 12:30
M'n Elite Qubo Digital Smart B+ geeft totaal verkeerde waardes aan in Zwift.
Wou een workout doen en ik kon ineens geen 3 minuten 280W trappen, terwijl mijn FTP (real life) rond de 275 ligt.

Kalibreren dus, maar m'n fiets met powemeter op om dit te doen staat natuurlijk bij de fietsenmaker tot vrijdag :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Weet dat FTP indoor gemakkelijk 20 watt lager kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Dimi83 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 06:15:
Weet dat FTP indoor gemakkelijk 20 watt lager kan liggen.
Ik had FTP op een 'lage' 250W ingesteld.
Kon amper 80 rpm aanhouden, wilde ik rapper trappen voelde ik de weerstand verhogen (erg mode was aan).
Heel vreemd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Nu ben ik net begonnen met Zwift en viel direct met mijn neus in de boter met Tour de Zwift. Ik vond het leuk en motiverend om alle stages te doen maar val nu een beetje in een gat.

Zijn er vaker van dit soort tours/wedstrijden verdeeld over meerdere weken en time slots?

Leuk voordeel was dat er nu secties open waren waar je normaal level 12 voor moet zijn (ben net lvl 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:51
CedricD schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:04:
[...]

Kon amper 80 rpm aanhouden, wilde ik rapper trappen voelde ik de weerstand verhogen (erg mode was aan).
Heel vreemd
Staat de rest allemaal goed? Gewicht bijvoorbeeld? Wat en collega van me ondervond was dat z'n Tacx een andere wattage aangaf dan z'n crank powermeter, tot wel 30w verschil. Bleek dat het kwam door de temperatuur. In z'n garage was het koud en daar kon z'n powermeter niet tegen. Ik zou Zwift zelf de FTP berekenen en daaruit de Z2/Z3/Z4 etc zones laten berekenen. Ja, Z3 gedurende 3 minuten is zwaar maar moet te doen zijn voor iemand die vaak/vaker op een fiets zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

CedricD schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:04:
Heel vreemd
Op FTP-weerstand 90rpm willen trappen vind ik best pittig hoor. In mijn schema's "mag" ik blokken van FTP tot iets erboven, als kracht rijden (dus juist lage cadans). Mijn FTP was vorig jaar 254, in de winter en zomer richting 280 uitgebouwd (allemaal bij benadering, de waarheid ligt vast ergens in het midden maar ergens in de range van 250-280 kan ik ook wel een lange tijd volhouden) maar dan trap ik niet een uurtje op 80rpm dat gaat toch echt langzamer.

Al bedenk ik me nu dat je zegt, dat je FTP op 254 hebt gezet, dat zegt niks over hoeveel je op dat moment trapte :P ik heb laatst de Stelvio bijna helemaal virtueel gereden (laptop viel uit), gemiddeld 235 watt en 63RPM. Kan niet zo makkelijk vergelijken hoe ik diezelfde rit deed in het echt in september, maar als ik de rit bekijk zal het in het echt niet zo heel veel afwijken daarvan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
bazzard schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:23:
Nu ben ik net begonnen met Zwift en viel direct met mijn neus in de boter met Tour de Zwift. Ik vond het leuk en motiverend om alle stages te doen maar val nu een beetje in een gat.

Zijn er vaker van dit soort tours/wedstrijden verdeeld over meerdere weken en time slots?

Leuk voordeel was dat er nu secties open waren waar je normaal level 12 voor moet zijn (ben net lvl 9)
Dat gevoel had ik ook. Ik ga daarom zo beginnen aan het Fondo Workout plan :)
En verder; regelmatig even kijken op zwift.com/events, en jezelf bijtijds inschrijven. Dan kan je je een beetje voorbereiden. Of Zwift vrienden zoeken die op hetzelfde nivo zitten en samen afspreken te gaan rijden.

Ik heb tot nu toe een paar events gedaan (ben ook nog maar 3 maanden bezig) en sommigen zijn zelfs leuker als de tdz, want daar doen de race leaders echt hun best om een pack te vormen. Dan ga je lekker mee in de flow, en dat miste ik bij de tdz. Daar reed iedereen echt voor zich.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vorige week liep ik bij de Lidl ook tegen een rollentrainer aan. Voor die 39,99 maar meegenomen en moet zeggen, dat het niet eens zo slecht bevalt. Het gaat gelijk kriebelen om een interactief apparaat aan te schaffen en ook op vermogen te gaan fietsen. Wordt waarschijnlijk een Flux S :). Maar wel pas aan het einde van het jaar om het impuls aankoop effect weg te nemen.

Op de rollentrainer zitten 8 standen. Heb gisteren op stand 2 gefietst en dat was pittig genoeg. Een uurtje getrapt en het voelde zwaarder dan buiten fietsen. Geen idee hoe de standen overeenkomen met wattages, iemand anders ervaring met de lidl trainer?

Ik heb ook nog een Kettler indoor fietstrainer staan. Het fietsen op je eigen fiets is toch echt wel heel veel fijner. Eerste indruk is dus een stuk positiever dan ik dacht over het indoor fietsen. Al verkies is als het even kan toch de buitenlucht!

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

retlaw schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:49:
Vorige week liep ik bij de Lidl ook tegen een rollentrainer aan. Voor die 39,99 maar meegenomen en moet zeggen, dat het niet eens zo slecht bevalt.
Mijn broer heeft m ook, had eerst een Tacx geleend. Die van de Lidl kan minder zwaar maar hij zei, die van taxc die hij had benadert berg fietsen toch ook niet dus voor gewoon af en toe binnen kunnen rijden is het echt wel een top-aankoop (hij is eigenlijk hardloper en Mountain biket ook, dus het is voor hem ook niet 6 x per week binnen trainen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
https://tacx.com/garmin-acquires-tacx/
Garmin® signs purchase agreement to acquire Tacx, the leading manufacturer of indoor bike trainers

Schaffhausen, Switzerland/February 12, 2019/Business Wire — Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), today announced that one of its affiliates has signed a definitive agreement to acquire all of the outstanding shares of Tacx Onroerend en Roerend Goed B.V (“Tacx”), a privately-held Dutch company that designs and manufacturers indoor bike trainers, tools and accessories, as well as indoor training software and applications. The completion of this acquisition is subject to customary regulatory approvals and closing conditions.
En hier de visie van DC Rainmaker op wat dit voor wie betekent: https://www.dcrainmaker.c...what-it-means-to-you.html

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 21:06

Cis

Cis schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:32:
Voor degene met een klein budget:
Over 1,5 week bij LIDL een simpele indoor fietstrainer (magnetisch) in de aanbieding voor 40 euro. 8 weerstanden.
Staat nog niet op de site
Hij is al een paar keer langsgekomen in dit topic. maar je kunt ;m nu ook via de site bestellen:
https://www.lidl-shop.nl/...r-fietstrainer/p100247426

Gezien de foto's is het echt een domme fietstrainer om in een krachthonk te hebben staan ;) :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Zijn de fietsen op die trainer nou fixies? :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:20
Net een kickr core retourdeal bij bol.com gescoord voor een nette prijs. Was al een hele tijd aan het oriënteren. Hoorde zoveel enthousiaste verhalen van vrienden en collega's over zwift en verschillende wielerpodcasts mooie verhalen over gehoord dat ik het ook maar eens een kans geef :)

Zijn er naast zwift nog programma's die aan te bevelen zijn voor het rijden van echte bergen?

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 19-02-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-06 12:13
Ik lees positieve verhalen over BigRingVR maar heb het zelf nog niet kunnen proberen. 7 dagen gratis trial meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Crazyanz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:46:
Net een kickr core retourdeal bij bol.com gescoord voor een nette prijs. Was al een hele tijd aan het oriënteren. Hoorde zoveel enthousiaste verhalen van vrienden en collega's over zwift en verschillende wielerpodcasts mooie verhalen over gehoord dat ik het ook maar eens een kans geef :)

Zijn er naast zwift nog programma's die aan te bevelen zijn voor het rijden van echte bergen?
Fulgaz voor iOS vind ik heel lekker werken. Heeft ook 4K content voor als je er het scherm voor hebt. Kun je 30 dagen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik vind BigRingVR nice. Niet alle bergen zijn even mooi gefilmd, maar staat tegenover dat er wel superveel ritten zijn om te doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• haakjesluiten
Zo eerste minuten getrapt. Gelijk tot twee conclusies gekomen, ik ben niet fit en dat ik een hele grote ventilator ga kopen :+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Crazyanz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:04:
Zo eerste minuten getrapt. Gelijk tot twee conclusies gekomen, ik ben niet fit en dat ik een hele grote ventilator ga kopen :+
Haha heel herkenbaar, zeker als je net begint is extra zuurstof en koeling zeer aan te raden :D Een ventilator is volgens mij altijd wel fijn hoor!

• mvds

mvds

Totally awesome!

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door mvds op 21-02-2019 12:50 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Ik heb zwift en sufferfest geprobeerd en daarna nog wat van die berg-ritjes met video. Ik merk dat het echt 0 motiverend is voor mij om een uur een berg op te trappen, afwisseling en trainingsprogrammaatje werkt veel lekkerder en met name veel van die berg ritten beginnen aan de voet (Duh want je gaat geen rit van 100km na-rijden op een avondje), en eindigen als je kapot boven komt. Dat is voor mij gewoon te weinig variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik heb nu mijn (enige) racefiets op mijn Tacx Neo staan. Het weer begint weer steeds beter te worden, dus hij zal snel weer naar de schuur verhuizen zodat ik op de weg kan fietsen. Toch verwacht ik dat ik nog wel af en toe gebruik wil blijven maken van de Neo, b.v. als het echt slecht weer is of als ik een specifieke training wil doen.

Daarom zou ik het liefst een extra fiets op de kop tikken, uitsluitend bedoeld om te Zwiften. Heb al even op Marktplaats gekeken, daar valt het aanbod tegen. Nieuw kopen is ook een optie, dan zit je al snel aan de 700 euro.

Iemand tips om (liefst goedkoop) een geschikte fiets te bemachtigen? Daarnaast, heeft iemand ervaring met de Shimano Sora groep? Deze groep zit op de goedkoopste nieuwe fietsen, lijkt me dat deze moet volstaan voor puur indoor gebruik?

edit: zoiets als dit: https://www.12gobiking.nl/merida-scultura-200-2018 € 649. Aardig wat geld voor puur indoorgebruik, maar valt te overwegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bananeman op 24-02-2019 12:29 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:49
Sander schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:41:
[...]

Ik heb zwift en sufferfest geprobeerd en daarna nog wat van die berg-ritjes met video. Ik merk dat het echt 0 motiverend is voor mij om een uur een berg op te trappen, afwisseling en trainingsprogrammaatje werkt veel lekkerder en met name veel van die berg ritten beginnen aan de voet (Duh want je gaat geen rit van 100km na-rijden op een avondje), en eindigen als je kapot boven komt. Dat is voor mij gewoon te weinig variatie.
Ik ben nu van Zwift naar TrainerRoad overgestapt. Precies om de reden die je aangeeft. Op de Tacx moet ik een doel / workout hebben. Gewoon een uurtje rond trappen is saai (zelfs in Zwift) en de trainings schemas gaan vrijwel altijd uit van meer dan 3x op de Tacx zitten. In de losse workouts zit dan weer weinig structuur. TrainerRoad heeft wat mij betreft prima schema's voor 3* in de week fietsen. Doordeweeks zijn de workouts 1 uur en in het weekend 1,5 uur. De weekend training doe ik, als het weer goed is, gewoon buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 12:48
Bananeman schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:09:
Ik heb nu mijn (enige) racefiets op mijn Tacx Neo staan. Het weer begint weer steeds beter te worden, dus hij zal snel weer naar de schuur verhuizen zodat ik op de weg kan fietsen. Toch verwacht ik dat ik nog wel af en toe gebruik wil blijven maken van de Neo, b.v. als het echt slecht weer is of als ik een specifieke training wil doen.

Daarom zou ik het liefst een extra fiets op de kop tikken, uitsluitend bedoeld om te Zwiften. Heb al even op Marktplaats gekeken, daar valt het aanbod tegen. Nieuw kopen is ook een optie, dan zit je al snel aan de 700 euro.

Iemand tips om (liefst goedkoop) een geschikte fiets te bemachtigen? Daarnaast, heeft iemand ervaring met de Shimano Sora groep? Deze groep zit op de goedkoopste nieuwe fietsen, lijkt me dat deze moet volstaan voor puur indoor gebruik?

edit: zoiets als dit: https://www.12gobiking.nl/merida-scultura-200-2018 € 649. Aardig wat geld voor puur indoorgebruik, maar valt te overwegen.
Marktplaats blijven volgen, maar ook rose.de, Mantel (en anderen) hebben vaak uitverkoop. Wellicht dat daar een buitenkansje ligt?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Nu online
NielsTn schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:16:
[...]

Marktplaats blijven volgen, maar ook rose.de, Mantel (en anderen) hebben vaak uitverkoop. Wellicht dat daar een buitenkansje ligt?
Zo heb ik het ook gedaan. Voor 3-400 euro een bijna ongebruikte Apex met volledig 105 afmontage op de kop te getikt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Voor mensen die een powermeter nodig/willen hebben:

https://www.mantel.com/st...2aWV3X2FsbD0xI3N0YXJ0Mg==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 05-06 14:07
Roberttt schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:58:
[...]

Ik ben nu van Zwift naar TrainerRoad overgestapt. Precies om de reden die je aangeeft. Op de Tacx moet ik een doel / workout hebben. Gewoon een uurtje rond trappen is saai (zelfs in Zwift) en de trainings schemas gaan vrijwel altijd uit van meer dan 3x op de Tacx zitten. In de losse workouts zit dan weer weinig structuur. TrainerRoad heeft wat mij betreft prima schema's voor 3* in de week fietsen. Doordeweeks zijn de workouts 1 uur en in het weekend 1,5 uur. De weekend training doe ik, als het weer goed is, gewoon buiten.
Ik volg deze winter het 12-weekse Build Me Up programma van Zwift met trainingen/workouts tussen 1-2 uur. Het aantal trainingen per week varieert van 3 tot 5. Ik heb in een gemiddelde week ook maar 3x tijd. Dan kies ik gewoon zelf welke training ik doe en welke ik oversla, maar ik heb wel de routine van een programma.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Same here, begonnen met de FTP Builder en nu bezig met de Gravel Grinder.
Waar je, als je een hardloop training tussen de bomen het bos niet meer ziet (van 5km tot een marathon training), is het zoeken naar specifieke fietstrainingen wat moeilijker. Ik ben ze nog niet echt tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
NielsTn schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:16:
[...]

Denk dat ik idd vooral Marktplaats maar in de gaten blijf houden. Was gisteren bij Mantel, daar was deze fiets 569 euro maar heb hem toch laten staan. Andere optie is dat ik volgend jaar een nieuwe fiets koop en mijn huidige fiets als dedicated indoorfiets ga inzetten. We'll see.

[ Voor 5% gewijzigd door Bananeman op 25-02-2019 13:14 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Bananeman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:13:
[...]

Denk dat ik idd vooral Marktplaats maar in de gaten blijf houden. Was gisteren bij Mantel, daar was deze fiets 569 euro maar heb hem toch laten staan. Andere optie is dat ik volgend jaar een nieuwe fiets koop en mijn huidige fiets als dedicated indoorfiets ga inzetten. We'll see.
of fietsenmakers in de buurt raadplegen, nu met de trend naar remschijven en elektronisch schakelen kunnen daar ook nog pareltjes ingeruild/achtergelaten worden (wel dan met velgremmen /bekabeld schakelen, maar toch).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 00:02
Ik had me erop verheugd om gister het NK Zwift te rijden (ihkv 'dan kan je toch zeggen dat je aan een NK hebt meegedaan') en los van het feit dat ze natuurlijk als gekken vertrokken en ik al blij was met een resultat in het linkerrijtje zat ik wel lekker in de wedstrijd tot na de 1e ronde m'n achtershifter het begaf. Dat was het eerste moment ooit waarop ik dacht 'hmm, misschien is elektronisch schakelen toch wel handig'. Maar goed, volgend jaar weer een kans...

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Nu online
In hoeverre is zo'n kampioenschap nou ook echt eerlijk? Even los van het feit dat de trainers al anders zijn, zit je toch met een heleboel andere variabelen waardoor het niet helemaal gelijk is of vergis ik mij daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nee, dat klopt helemaal. In de huidige opzet weet je niet eens wie er op dat ding zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

la_fusion schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:50:
In hoeverre is zo'n kampioenschap nou ook echt eerlijk? Even los van het feit dat de trainers al anders zijn, zit je toch met een heleboel andere variabelen waardoor het niet helemaal gelijk is of vergis ik mij daarin?
Correct. Je ziet nu vanwege dit soort problemen nu een shift naar qualifiers voor een real life event. Zoals bijv het Britse kampioenschap. Je kwalificeert via zwift, vervolgens mag je op locatie na een gewichtsmeting en allemaal op hetzelfde materiaal strijden om de titel.

Maar dat wilt niet zeggen dat er per definitie gecheat wordt en het geen leuke ervaring is om mee te doen. De misses baalde toch wel een beetje toen ze de latere top 2 op de kom moest laten gaan en vervolgens de eindsprint voor plek 3 nipt verloor. Je wint er niks mee, maar toch prikkelt zo'n nk. :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
Zwift heeft ook nog een algoritmisch probleem begrijp ik. Kleinere rijders zijn behoorlijk in het voordeel (ik was al verbaasd dat ik zo makkelijk mee kon komen ;) )

Misschien ook de reden dat een grietje van 14 een olympische roeister erop legt bij de vrouwen?

[ Voor 32% gewijzigd door MrAngry op 26-02-2019 09:30 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
DC Rainmaker heeft vorige week een blog post gewijd aan deze problematiek:

The Challenges Ahead for Zwift and ESports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Nu online
Goed om in ieder geval hier te lezen dat de wedstrijden met een korrel zout genomen worden. Even los van het feit dat je buiten tijdens een wedstrijd wat meer moet doen dan puur en alleen vermogen wegtrappen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

la_fusion schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:40:
Goed om in ieder geval hier te lezen dat de wedstrijden met een korrel zout genomen worden. Even los van het feit dat je buiten tijdens een wedstrijd wat meer moet doen dan puur en alleen vermogen wegtrappen natuurlijk.
Qua wedstrijden moet je indoor en outdoor niet eens meer met elkaar proberen te vergelijken wat mij betreft :>
MrAngry schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:26:
Zwift heeft ook nog een algoritmisch probleem begrijp ik. Kleinere rijders zijn behoorlijk in het voordeel (ik was al verbaasd dat ik zo makkelijk mee kon komen ;) )

Misschien ook de reden dat een grietje van 14 een olympische roeister erop legt bij de vrouwen?
Grappig, dat probleem kende ik nog niet. Ik had het gevoel dat dit vooral in het gewicht zit. Wel apart eigenlijk, ik zou niet direct verwachten dat dit hier een heel groot effect is. Vanavond maar eens even filmpje bekijken ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

la_fusion schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:40:
Ik zat gisteren in de auto naar de "Grupetto" podcast te luisteren, en daar waren ze het d'r ook wel overeens. Zwift Race vs IRL Race is niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-06 12:13
Ondanks de heerlijke dagen verwacht ik nog voldoende binnen te fietsen de komende tijd. Even een ervaring delen.

Als indoor trainer had ik ooit een Wahoo Kickr Snap maar in een appartement gaf die toch aardig wat vibratie aan het hele pand door. Die een tijd terug van de hand gedaan en opzoek gegaan naar een direct drive trainer. Veel gelezen over kwaliteitsproblemen bij Wahoo, wat twijfels over Tacx en gemengde verhalen over Direto. Op basis van de beloofde fixes een Wahoo Kickr besteld en met erg veel plezier gebruikt. Fantastisch mooi apparaat, super degelijk, werkt erg handig met thru axle. Na een week of drie alleen een rateltje wat steeds luider werd en op een gegeven ook voelbaar was. Vertrouwen weer weg..

Kickr geretourneerd en nu een Tacx Flux 2 binnen gekregen. Heb wat moeite met het monteren van de fiets in combinatie met alle adapters die er allemaal nodig zijn dus ga daar komend weekend eens naar kijken, nu maar wat meters buiten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
MrAngry schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:26:

Daarom rijden ook mijn kids (8 en 10 jr) mij er met twee vingers in de neus uit denk ik...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Qua binnen trainen de komende tijd:

- Vrouw met avonddiensten
- MiniMe die niet alleen thuis kan blijven en op tijd in bed moet liggen

Ik fiets zelfs 's zomers binnen :)

En heel eerlijk, ik vind dat opzich wel lekker zeker met een gerichte workout en het is goed voor je hitte-adaptie :)

Buiten vind ik het toch moeilijker om me een een workout/training te houden omdat het zulk lekker weer is, je bent aan het ouwehoeren, je moet op de weg letten en op het andere verkeer wat in de weg kan fietsen.
Lange duurritten vind ik daarintegen wel weer heerlijk buiten, en vaak gebruik ik die om bijvoorbeeld naar een verjaardag oid te fietsen, vrouw en kinderen gaan dan met de auto. Van te voren even vragen of je even mag douchen en dan op de terugweg de fiets achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
McMiGHtY schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:58:
Qua binnen trainen de komende tijd:

- Vrouw met avonddiensten
- MiniMe die niet alleen thuis kan blijven en op tijd in bed moet liggen

Ik fiets zelfs 's zomers binnen :)

En heel eerlijk, ik vind dat opzich wel lekker zeker met een gerichte workout en het is goed voor je hitte-adaptie :)

Buiten vind ik het toch moeilijker om me een een workout/training te houden omdat het zulk lekker weer is, je bent aan het ouwehoeren, je moet op de weg letten en op het andere verkeer wat in de weg kan fietsen.
Lange duurritten vind ik daarintegen wel weer heerlijk buiten, en vaak gebruik ik die om bijvoorbeeld naar een verjaardag oid te fietsen, vrouw en kinderen gaan dan met de auto. Van te voren even vragen of je even mag douchen en dan op de terugweg de fiets achterop.
Wij hebben zwift gisteren stopgezet, dus nog een paar weken en dan is het weer even klaar. 1x per maand nog een keertje de gratis kilometers wegtrappen (en hopen dat je dan nog steeds door mag blijven fietsen) maar in november komen we wel weer terug. Hopelijk met een family plan dan.

Wij rijden ook vaak naar vrienden en familie op die manier, vrouwlief heen, en ik terug, of omgekeerd, net hoe het uitkomt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb mijn abbo ook stop gezet. Nog een paar weken en dan alleen nog maar naar buiten. En anders altijd nog een maandje er achter aan plakken. Ben het binnen rijden ook wel zat inmiddels trouwens.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
De vortex rollen zijn vorige week kapot gegaan. Mailtje naar Tacx en ze moesten opgestuurd worden.
Vandaag mailtje dat ze hersteld zijn en terug naar mij komen. Zeer vlot eigenlijk!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden een Vortex besteld. Daar zat een Zwift trial bij en een 3 maanden tacx trial.

Heeft er nog iemand zo'n zwift trial kaartje en wil die ruilen tegen mijn tacx trial. Ik ga nl. sowieso niet de tacx software gebruiken.

www.degroot-it.nl

• Mistraller
degroot schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:07:
Ik heb 2 weken geleden een Vortex besteld. Daar zat een Zwift trial bij en een 3 maanden tacx trial.

Heeft er nog iemand zo'n zwift trial kaartje en wil die ruilen tegen mijn tacx trial. Ik ga nl. sowieso niet de tacx software gebruiken.
Hoe lang is die trial van Zwift dan? Bij mijn Bushido zat dit niet... :?

---------------

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1 maand

www.degroot-it.nl

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mochten mensen nog van plan zijn om een complete Tacx Neo set aan te schaffen. De mijne gaat in de verkoop. Ik fiets weer buiten en ik merk dat ik naast het fitnessen en spinnen vrij weinig tijd/fut heb om nog op de trainer te klimmen.

https://www.marktplaats.n...2800-met-accessoires.html

• NielsTn
zwift gaat nu met drops werken, om gear vrij te fietsen. GPLama heeft al snel een tutorial gepost voor de views ehhh uitleg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:42:
Mochten mensen nog van plan zijn om een complete Tacx Neo set aan te schaffen. De mijne gaat in de verkoop. Ik fiets weer buiten en ik merk dat ik naast het fitnessen en spinnen vrij weinig tijd/fut heb om nog op de trainer te klimmen.

https://www.marktplaats.n...2800-met-accessoires.html
Het is dat ik voorzien ben - maar mooie deal! :)

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

NielsTn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:34:
zwift gaat nu met drops werken, om gear vrij te fietsen. GPLama heeft al snel een tutorial gepost voor de views ehhh uitleg...
Leuk, eindelijk een wijze om je favo gear te krijgen. Het lijkt een transitie van vaste beloningen bij bepaalde levels naar meer keuze waar je je zweetdruppels aan besteed.
Ik ga ervan uit dat naast frames en wielen, binnenkort ook kledingzaken op deze manier beschikbaar gemaakt worden. Eindelijk altijd matchende sokken bij je outfit :+

Er staat ook al een verhelderend artikel op zwiftinsider. Je krijgt drops (a la xp) voor kilometers, maar ook voor hoogtemeters en ride on's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Vet! Vanavond meteen mijn/een Canyon Aeroad halen! 8)

Shiittt - ik moet level 23 zijn en zit op 21. :D

[ Voor 33% gewijzigd door MrAcid op 28-02-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik heb de toegevoegde waarde van die Drop Shop nog niet helemaal vinden.. moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Nu online
Is het niet nu een kwestie van tijd voor je met echt geld die drops kunt kopen? :+

Zelf vind ik het wel leuk nu ik ook kan rijden met het frame waar ik in het echt mee rondjes maak. Sowieso is voor mij de toegevoegde waarde van de gear maar minimaal. Ik weet dat er verschillen zijn in het spel maar ik kan mij daar niet heel druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Tarkin schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:21:
De vortex rollen zijn vorige week kapot gegaan. Mailtje naar Tacx en ze moesten opgestuurd worden.
Vandaag mailtje dat ze hersteld zijn en terug naar mij komen. Zeer vlot eigenlijk!
En vandaag is de nieuwe rem geleverd. Zeer goede service van Tacx. Ik ben gelukkig 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
la_fusion schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:43:
Is het niet nu een kwestie van tijd voor je met echt geld die drops kunt kopen? :+
Was inderdaad het allereerste wat ik dacht, daarnaast ook nog een verdere motivatie om te voorkomen dat mensen van trial naar trial account bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

la_fusion schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:43:
Ik las gisteren ergens dat dit expliciet uitgesloten is door Zwift. Dus zolang ze genoeg centjes overhouden aan de abonnementen komt het goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zwift heel volgens mij enige tijd terug een kapitaal injectie gehad, volgens mij is daar momenteel genoeg geld. Het blijft echter wel een commercieel bedrijf wat winst wil maken, dus dat moet ergens vandaan komen.

Wat vinden we van de nieuwe (kiss?) racing league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Was lekker bezig in zwift, zakt vermogen na half uur ineens naar 0 watt. Bluetooth verbinding verbroken -O- ook niet meer aan de praat te krijgen. Daarna nog wel via mijn iPhone de kickr weer kunnen pairen maar rit was niet meer te herstarten.

Tijdje terug al een Ant+ module besteld, hopelijk is die wat stabieler want dit is een redelijke downer

[ Voor 17% gewijzigd door haakjesluiten op 02-03-2019 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Roozzz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Ik las gisteren ergens dat dit expliciet uitgesloten is door Zwift. Dus zolang ze genoeg centjes overhouden aan de abonnementen komt het goed :+
Die merken betalen gewoon om gepromoot te worden in Zwift. En door te koppelen aan levels, krijgt een bepaald type frame automatisch meer status. Zit dus wel iets commercieels achter. Maar met de prijzen die ze vragen, kan je maar heel af en toe iets kopen, en het blijft virtueel, ik mag toch hopen dat de meesten zwiften om te trainen, niet om hun avatar op het scherm te zien, al dan niet iets sneller dan de rest. 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
McMiGHtY schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:12:
Zwift heel volgens mij enige tijd terug een kapitaal injectie gehad, volgens mij is daar momenteel genoeg geld. Het blijft echter wel een commercieel bedrijf wat winst wil maken, dus dat moet ergens vandaan komen.

Wat vinden we van de nieuwe (kiss?) racing league?
Dat kapitaal gaat er niet in om te verdampen maar om waarde te creëren, dus over het algemeen is aanpassing en uitbreiding van het (verdien) model daar ook onderdeel van aangezien investeerders wel graag een plan zien met voortgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Mistraller schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:45:
[...]

Die merken betalen gewoon om gepromoot te worden in Zwift. En door te koppelen aan levels, krijgt een bepaald type frame automatisch meer status. Zit dus wel iets commercieels achter. Maar met de prijzen die ze vragen, kan je maar heel af en toe iets kopen, en het blijft virtueel, ik mag toch hopen dat de meesten zwiften om te trainen, niet om hun avatar op het scherm te zien, al dan niet iets sneller dan de rest. 8)7
Is dit een reactie op mij?

Dit is toch heel iets anders dan drops kopen voor €? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CedricD
Eens zien of ik het 100 km uithou op Zwift.
Momenteel aan kilometer 51, aftellen is begonnen :+

Edit: na 89 km platte band B).
Had gelukkig nog een oud wiel staan, band opgepompt en in de fiets gestoken.

Heb er uiteindelijk een ritje van 4 uur van gemaakt met 115 km op de teller.
Is eigenlijk echt goed te doen met een serietje, afgewisseld met wat muziek :9.

Voor herhaling vatbaar? Niet direct, ik rij liever 4 uur buiten in het zonnetje 8)

[ Voor 64% gewijzigd door CedricD op 03-03-2019 12:44 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 158 Laatste