Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 11 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05 16:50
mvds schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:32:
Ga eens kijken bij DC Rainmaker :) Die heeft ze beiden gereviewed
Nee hij heeft de Flux S gereviewed maar de Flux 2 nog niet. Ik heb zelf sinds 19 december een Flux 2 ter vervanging van mijn klikkende/ratelende Genius Smart en ben er erg blij mee. Ik heb ooit een keer heel kort op een Core gezeten bij de Futurumshop dus kan daar niet echt goed mee vergelijken.

@mww
Misschien gewoon zelf gaan testen bij winkel die ze beide heeft staan in test setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:33
MrAngry schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:54:
Ik heb een rare bug met Zwift waarbij het niet opstart als het scherm van mijn laptop gesloten is en hij via een usb dock aan een ander scherm hangt. Kan iemand dat reproduceren?
Start hij helemaal niet op of wordt het misschien op het andere scherm gestart? Daarnaast.. heb je al eens eerst gestart en daarna gesloten of? Ik verwacht zelf dat het misschien met het 'windowed' karakter van Zwift te maken heeft. Ik zou er sowieso even een bugreport van maken, wellicht is het een bekend probleem en heb je snel uitsluitsel.

Morgenvroeg de volgende etappe in de Tour de Zwift, de Alpe.. natuurlijk een flinke klim maar met alle andere routes binnen Zwift toch ook niet heel erg spannend te noemen toch!? Enige wat ik wel mooi zou vinden is het draften uitzetten op dit soort klimmen. Natuurlijk heb je er in het echt ook wel wat voordeel van maar het zou wel wat duidelijker het verschil tussen personen maken. Met name het blijven plakken aan iemand bij een klim is irritant als het snelheidsverschil beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:09
*knip* Zo'n off-topic rant voegt niets toe aan het topic.

[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 18-01-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

mvds

Totally awesome!

Ok, ok, een echte review heeft hij nog niet. Maar hij heeft de Flux 2 al zeker wel besproken en hij geeft ook duidelijk de verschillen aan met de andere versies. Dus de info staat er al wel.

https://www.dcrainmaker.c...flux-2-smart-trainer.html

En zoals eerder aangegeven, de meeste mensen zullen antwoord geven op basis van de overal op internet te vinden specs. Maar dat kan de vraagsteller zelf ook makkelijk opzoeken. Dus daarom maar een verwijzing naar een erg goede reviewer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mww schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:01:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de tacx flux 2 en de kickr core?
Dit zijn de belangrijkste specs:
Kickr CoreTacx Flux 2Duiding
Max. vermogen1800W2000W1800W haal je al niet, dus doet er niet toe.
Hellingsgraad16%16%Alles boven de 10% is prima.
Nauwkeurigheid2%2,5%Ga je niks van merken, alles onder de 5% is prima (mits ze dat in de praktijk ook echt halen - geen reden om daaraan te twijfelen bij beiden).

Daar komen dan nog betrouwbaarheid en geluidsniveau bij - maar eerlijk gezegd zou het me verbazen als ze elkaar daarop ontlopen. Beiden zijn niet goed te beoordelen op basis van specs en ze zijn nog niet head-to-head gezet door bekende reviewers. Tacx heeft in het verleden wat problemen gehad met de eerste versie van de Flux, dat is helemaal opgelost dus geen issue meer.

Wat ik zou doen: ze allebei laten staan en de Tacx Flux S kopen. :+ Scheelt €250 op de adviesprijs en je hebt er net zo veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

MrAcid schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:54:
[...]

Dit zijn de belangrijkste specs:
Kickr CoreTacx Flux 2Duiding
Max. vermogen1800W2000W1800W haal je al niet, dus doet er niet toe.
Hellingsgraad16%16%Alles boven de 10% is prima.
Nauwkeurigheid2%2,5%Ga je niks van merken, alles onder de 5% is prima (mits ze dat in de praktijk ook echt halen - geen reden om daaraan te twijfelen bij beiden).

Daar komen dan nog betrouwbaarheid en geluidsniveau bij - maar eerlijk gezegd zou het me verbazen als ze elkaar daarop ontlopen. Beiden zijn niet goed te beoordelen op basis van specs en ze zijn nog niet head-to-head gezet door bekende reviewers. Tacx heeft in het verleden wat problemen gehad met de eerste versie van de Flux, dat is helemaal opgelost dus geen issue meer.

Wat ik zou doen: ze allebei laten staan en de Tacx Flux S kopen. :+ Scheelt €250 op de adviesprijs en je hebt er net zo veel plezier van.
Hmm wat je in je tabel mist en wat best essentieel is, is bij welke snelheid ze dat vermogen kunnen leveren. Leuk die 1800 of 2000 watt en de opmerking dat je het toch niet haalt. Maar wanneer de trainer pas in staat is om een fatsoenlijk vermogen te leveren als je 20 km/uur gaat dan heb je er niks aan. Ga jij maar eens 10%+ doen bij 20km/u :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
mvds schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Hmm wat je in je tabel mist en wat best essentieel is, is bij welke snelheid ze dat vermogen kunnen leveren. Leuk die 1800 of 2000 watt en de opmerking dat je het toch niet haalt. Maar wanneer de trainer pas in staat is om een fatsoenlijk vermogen te leveren als je 20 km/uur gaat dan heb je er niks aan. Ga jij maar eens 10%+ doen bij 20km/u :D
De reden dat ik een Flux 2 en niet de S gekozen heb is omdat er bij de Flux 2 aandacht gestoken is in de het leveren van goede weerstand bij lage snelheden. Hierdoor kun je realistisch klimmen. Ik heb geen uitgebreide klimervaring met de Core of de S maar kan wel zeggen dat klimmen met de Flux 2 heel goed voelt. Een spec die nog van belang kan zijn is dat de Flux 2 een vliegwiel heeft dat zelfs zwaarder is dan dat van de grote broer van de Core, de Kickr power 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mww
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-11-2024

mww

Dank allen voor de reacties!

@ mvds Had (uiteraard) zelf al het een en ander opgezocht qua specs, maar wat dat betreft lijken de trainers volgens mij nog al op elkaar dus vandaar de vraag wat nou eigenlijk de verschillen tussen de trainers zijn. Reviews van DC Rainmaker gezien maar aangezien hij nog niet op de Flux 2 heeft gezeten ben ik toch ook graag benieuwd naar meningen van mensen die er wel op hebben gezeten en die heb ik vooralsnog zo goed als niet kunnen vinden.

@ saeJ7Oxo Heb je ook de Core overwogen? En zo ja: Waarom ben je voor de Flux 2 gegaan?

Een bezoek aan een winkel die ze heeft staan staat zeker in de planning. Heeft iemand tips voor een winkel in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Op mijn Kickr uit 2017 kan ik 4km/u klimmen bij 300 watt of zo :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55
mww schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:45:

Een bezoek aan een winkel die ze heeft staan staat zeker in de planning. Heeft iemand tips voor een winkel in Amsterdam?
Cor Mantel op het hoofddorpplein profileert zich als Tacx testcenter, maar ik was er van de week nog en het is niet alsof ze zo klaar staan om erop te springen dus ik zou even van te voren bellen wat ze precies voor je kunnen doen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Crazy D schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Op mijn Kickr uit 2017 kan ik 4km/u klimmen bij 300 watt of zo :P
Dat is best netjes! Maar dat is dan ook het topmodel van Wahoo en dan zou je dat ook verwachten, maar kunnen de middenklassers zoals de Core dat ook? (is volgens mij vrij makkelijk op te zoeken hoor als ik het echt wil weten. Maar aangezien ik een Neo heb staan boeit mij dat niet echt ;) )

Mocht daar een verschil in zitten, dan lijkt mij dat best wel iets om mee te nemen en ook wel zwaar te laten wegen, want idd dingen zoals 1800 Watt vs 2000 Watt of een procentje verschil in nauwkeurigheid, dat boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

MrAngry schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Cor Mantel op het hoofddorpplein profileert zich als Tacx testcenter, maar ik was er van de week nog en het is niet alsof ze zo klaar staan om erop te springen dus ik zou even van te voren bellen wat ze precies voor je kunnen doen.
Of een gezellig dagje Den Bosch... was begin januari bij Mantel en daar staan er een stuk of 12 tot 15 opgesteld, met beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dank allen voor de reacties!

@ mvds Had (uiteraard) zelf al het een en ander opgezocht qua specs, maar wat dat betreft lijken de trainers volgens mij nog al op elkaar dus vandaar de vraag wat nou eigenlijk de verschillen tussen de trainers zijn. Reviews van DC Rainmaker gezien maar aangezien hij nog niet op de Flux 2 heeft gezeten ben ik toch ook graag benieuwd naar meningen van mensen die er wel op hebben gezeten en die heb ik vooralsnog zo goed als niet kunnen vinden.

@ saeJ7Oxo Heb je ook de Core overwogen? En zo ja: Waarom ben je voor de Flux 2 gegaan?

Ik denk dat het voor een groot deel ook afhangt van hoe je zelf ook dingen ervaart en hoe belangrijk je zaken vind. Cijfertjes zijn vrij nikszeggend en de mening van een reviewer kan best interessant zijn maar het wil nog steeds niet zeggen hoe JIJ het ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Anoniem: 1131947 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Of een gezellig dagje Den Bosch... was begin januari bij Mantel en daar staan er een stuk of 12 tot 15 opgesteld, met beeldscherm.
Klopt, daar kan je best veel modellen proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Reynouts schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:24:
Bedankt voor de tips. Helaas is het inderdaad niet mogelijk om op die manier internet in de kelderbox te krijgen. Wat betreft de software ga ik Sufferfest eens bekijken en volgens mij heb ik ook de Tacx Software bij mijn trainer gekregen.

Anders toch maar weer terug naar de woonkamer en alles elke keer op/afbouwen.
Zo doe ik het telkens. Wij wonen klein en dan is dat helaas de enige mogelijkheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Het gaat bij die spec om de Flywheel snelheid, niet je 'snelheid in Zwift'.
Het leveren van de gevraagde weerstand kunnen duurdere trainers met een lagere flywheel snelheid.

Hier een aardige toelichting van Tacx, gaat over de Flux S als voorbeeld.

------
Operating range

All bike trainers have an operating range that specify the minimum and maximum power range. This range is determined by the your gear ratio and the cadence your are cycling with. This is represented in the graph below. When you change gears, this graph will change.

Afbeeldingslocatie: https://support.tacx.com/hc/article_attachments/360000910709/mceclip1.png
Graph: power range for the FLUX S with a gear ratio of 39:19.

Important to understand is that when your desired resistance level is out of this range, the bike trainer will not be able deliver the desired resistance. In order to restore this, either the gear ratio needs to be changed or the cadence.
Bron
------

Bovenstaande laat dus zien dat een Flux S, met een verzet van 39-19, bij een cadans van 95, niet een weerstand van 600W haalt (resistance cap). Om dan méér weerstand te gaan voelen moet je sneller gaan trappen, of opschakelen (zwaarder). Je zult het vliegwiel dus sneller moeten laten draaien, om die hogere weerstand te kunnen bereiken.

En andersom: in verzet 39-19, bij een cadans van 95, kan hij niet slechts 100W weerstand geven, de onderkant is dan 150W (de resistance floor). Als je minder weerstand wilt zul je dan dus langzamer moeten gaan trappen. Je zult het vliegwiel dus langzamer moeten laten draaien, om die lagere weerstand te kunnen bereiken.

Wat de duurdere trainers onderscheidt van de wat goedkopere is dat deze bandbreedte ruimer is. Hoeveel ruimer daar kan ik geen grafieken van vinden. Maar het 'blauwe gedeelte' in de grafiek van een Flux 2 zal voor een gegeven cadans breder zijn in hetzelfde verzet (39-19).

Maar in algemene zin en concluderend: je kunt prima de hele weerstandsrange halen met elke smart trainer - alleen in welk verzet/met welke cadans verschilt per trainer en daarin zijn de duurdere 'beter'. Met je virtuele snelheid in software heeft het niks te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
Nee geen Core overwogen wel een Flux S. Ik heb de Flux 2 blind gekocht omdat de reviews er simpelweg niet waren. Hiervoor had ik een Genius Smart. Tot nu toe geen spijt van. Ik vind persoonlijk dat ze bij Tacx mooie dingen maken en ben er ook erg van gecharmeerd dat ze hier in Nederland geproduceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gezien ik de laatste tijd moeilijk tijd vind om buiten te gaan rijden (de vrouw doet moeilijk) ben ik mij aan het verdiepen in de Kickr zodat ik binnen kan Zwiften.
Ik heb rollers maar die maken te veel vibraties waardoor de buren gek worden.

Tijdens de bikefit vorige week heb ik op de Kickr + Kickr climb gereden en dat was echt super (en super still), maar die is 1200€.
De Kickr Core is 800€ dus mijn vraag:

Wat is precies het verschil en is het die 500€ waard?

Volgens de jongen van de bikefit is het enkel de verstel mogelijkheden voor de wiel diameters en online vind ik dat het vliegwiel lichter is.

Tacx neo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dimi83 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Zo doe ik het telkens. Wij wonen klein en dan is dat helaas de enige mogelijkheid.
Vandaag ook maar gedaan om eens echt van Zwift gebruik te maken: de Alpe du Zwift op met Tour du Zwift Stuk beter te doen in de woonkamer in plaats van in de kelderbox. Difficulty wel op 50% gezet, zodat ik geen andere cassette nodig zou hebben en gewoon 90rpm kon draaien.

10 seconden voor het begon was ik als een idioot aan het trappen, snel wegkomen was belangrijk had ik gelezen. 8)7 Maar mijn Tacx Neo begon aardig te stinken, brandachtige geur. Komt iemand dat bekend voor? Misschien dat er stof in zat ofzo.. Later niet meer geroken, alleen eerste minuten.

Toch wel leuk om met zo een tochtje mee te doen, vooral omdat het gebasseerd is op een echte klim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
jspr schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:03:
Tijdens de bikefit vorige week heb ik op de Kickr + Kickr climb gereden en dat was echt super (en super still), maar die is 1200€.
De Kickr Core is 800€ dus mijn vraag:

Wat is precies het verschil en is het die 500€ waard?

Volgens de jongen van de bikefit is het enkel de verstel mogelijkheden voor de wiel diameters en online vind ik dat het vliegwiel lichter is.

Tacx neo?
De core heeft ook geen cadansmeter ingebouwd. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen of gehoord dat Tacx aan het kijken is of ze ook de kickr climb kunnen gaan ondersteunen, maar ik kan het zo snel niet terug vinden. De Neo wordt over het algemeen als beter beschouwd dan de kickr, als je die voor een goede prijs kan vinden zou ik zelf die kopen denk ik.
Ik neem aan dat je vrouw betaald dus dan zou ik gewoon voor de duurste gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

MrAngry schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:09:
De core heeft ook geen cadansmeter ingebouwd. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen of gehoord dat Tacx aan het kijken is of ze ook de kickr climb kunnen gaan ondersteunen, maar ik kan het zo snel niet terug vinden. De Neo wordt over het algemeen als beter beschouwd dan de kickr, als je die voor een goede prijs kan vinden zou ik zelf die kopen denk ik.
Mijn Kickr heeft ook geen ingebouwde cadansmeter, die zat er los bij. Volgens mij was het verschil minimaal, de Kickr is iets kleiner op te bergen of zo, iets zwaarder vliegwiel. Maar niet heel veel reden om niet toch voor de core te gaan.

Wat ik begreep is de Tacx iets stiller, niet zozeer beter geloof dat ze erg aan elkaar gewaagd zijn. Voordeel van de Kickr vond ik dat er een cassette bij zit, waar ik iets aan had :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb een cadans meter op mijn schoen voor als ik "normaal" fiets, dus ik neem aan dat het dan niet nodig is?

Een casette is 35€-40€ dus nog steeds veel goedkoper dan de Kickr.

Neo is 950€
Kickr Core 800€ + 40€ voor de casette
Kickr & Neo 2 1200€

Moet er bij de Neo en Kickr core er nog een "rizer" bij om het wiel omhoog te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Bij mijn Kickr iig niet. Zou ook niet weten waarom, hooguit dat de voorkant van de fiets wat lager staat. Meer airo :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik ben nog steeds in de markt voor een smart trainer en na heel wat research neig ik meer naar de Tacx Flux 2 dan naar de Wahoo Kickr Core, vooral omdat ik deze graag wil combineren met een Apple TV 4K. De Kickr heeft geen cadans meter en moet ik dus ook mijn huidige cadans meter upgraden naar een BT versie. Mijn HR sensor is ook enkel ANT+ dus die moet ik sowieso vervangen.

Daarnaast hebben de Core en Flux 2 geen cassette, de gewone Kickr en Neo wel. Kan een voor- of een nadeel zijn. Maar ik heb nog geen 11-speed drivetrain, dus moet ik die originele 11-speed cassette vervangen door een 10-speed. De kostprijs voor een K7 is nu ook niet onoverkombaar.

Ik wacht nog even de review af van DC Rainmaker ivm Tacx Flux 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 20:52
MrAcid schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Het gaat bij die spec om de Flywheel snelheid, niet je 'snelheid in Zwift'.
Het leveren van de gevraagde weerstand kunnen duurdere trainers met een lagere flywheel snelheid.

Hier een aardige toelichting van Tacx, gaat over de Flux S als voorbeeld.

------
Operating range

All bike trainers have an operating range that specify the minimum and maximum power range. This range is determined by the your gear ratio and the cadence your are cycling with. This is represented in the graph below. When you change gears, this graph will change.

[Afbeelding]
Graph: power range for the FLUX S with a gear ratio of 39:19.

Important to understand is that when your desired resistance level is out of this range, the bike trainer will not be able deliver the desired resistance. In order to restore this, either the gear ratio needs to be changed or the cadence.
Bron
------

Bovenstaande laat dus zien dat een Flux S, met een verzet van 39-19, bij een cadans van 95, niet een weerstand van 600W haalt (resistance cap). Om dan méér weerstand te gaan voelen moet je sneller gaan trappen, of opschakelen (zwaarder). Je zult het vliegwiel dus sneller moeten laten draaien, om die hogere weerstand te kunnen bereiken.

En andersom: in verzet 39-19, bij een cadans van 95, kan hij niet slechts 100W weerstand geven, de onderkant is dan 150W (de resistance floor). Als je minder weerstand wilt zul je dan dus langzamer moeten gaan trappen. Je zult het vliegwiel dus langzamer moeten laten draaien, om die lagere weerstand te kunnen bereiken.

Wat de duurdere trainers onderscheidt van de wat goedkopere is dat deze bandbreedte ruimer is. Hoeveel ruimer daar kan ik geen grafieken van vinden. Maar het 'blauwe gedeelte' in de grafiek van een Flux 2 zal voor een gegeven cadans breder zijn in hetzelfde verzet (39-19).

Maar in algemene zin en concluderend: je kunt prima de hele weerstandsrange halen met elke smart trainer - alleen in welk verzet/met welke cadans verschilt per trainer en daarin zijn de duurdere 'beter'. Met je virtuele snelheid in software heeft het niks te maken.
Volgens mij is dit ook nog eens afhankelijk van je gewicht. Voordat ik mijn trainer kocht, bleek uit onderzoek dat de beloofde wattages alleen van toepassing zijn bij een bepaald gewicht.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

RigolleM schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:02:
Ik ben nog steeds in de markt voor een smart trainer en na heel wat research neig ik meer naar de Tacx Flux 2 dan naar de Wahoo Kickr Core, vooral omdat ik deze graag wil combineren met een Apple TV 4K. De Kickr heeft geen cadans meter en moet ik dus ook mijn huidige cadans meter upgraden naar een BT versie. Mijn HR sensor is ook enkel ANT+ dus die moet ik sowieso vervangen.
Of een Ant+ dongeltje kopen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Crazy D schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Of een Ant+ dongeltje kopen :)
Op een Apple TV 4K? Helaas...
Edit: via NPE CABLE zou het wel lukken om ANT+ te combineren met een Apple TV 4K. Hmm... terug de Kickr Core in het vizier...

[ Voor 34% gewijzigd door RigolleM op 21-01-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
joint_me schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:05:
[...]

Volgens mij is dit ook nog eens afhankelijk van je gewicht. Voordat ik mijn trainer kocht, bleek uit onderzoek dat de beloofde wattages alleen van toepassing zijn bij een bepaald gewicht.
Ik zou niet weten waarom/hoe...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

RigolleM schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:02:

Daarnaast hebben de Core en Flux 2 geen cassette, de gewone Kickr en Neo wel. Kan een voor- of een nadeel zijn. Maar ik heb nog geen 11-speed drivetrain, dus moet ik die originele 11-speed cassette vervangen door een 10-speed. De kostprijs voor een K7 is nu ook niet onoverkombaar.

Ik wacht nog even de review af van DC Rainmaker ivm Tacx Flux 2.
De Neo heeft geen cassette erbij zitten hoor :) Hou er rekening mee dat veel apparaten begrensd zijn op max 2 BT verbindingen tegelijk waarvan de trainer er dus al een nodig heeft. Als je een HR sensor erbij neemt zit je dus al op de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Is het trouwens mogelijk met een smart trainer gereden ritten met de GPX file na te bootsen om zo die klimmetjes te kunnen trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
Je kunt met een Wahoo Element (Bolt) of Garmin ritten afspelen die je eerder buiten gereden hebt en met de headunit de trainer besturen. Is dat wat je bedoelt?
jspr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:19:
Is het trouwens mogelijk met een smart trainer gereden ritten met de GPX file na te bootsen om zo die klimmetjes te kunnen trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

saeJ7Oxo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:23:
Je kunt met een Wahoo Element (Bolt) of Garmin ritten afspelen die je eerder buiten gereden hebt en met de headunit de trainer besturen. Is dat wat je bedoelt?

[...]
Mmm... manueel de weerstand instellen is niet echt wat ik bedoel. Ik bedoel of je een GPS track kan nafietsen en de trainer veranderd de intensiteit gebaseerd op de hellingsgraad zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, dat kan - en jullie zeggen/bedoelen hetzelfde. :+

Nog iets behulpzamer:

[ Voor 72% gewijzigd door MrAcid op 21-01-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 23:24
MrAngry schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:09:
[...]

Ik heb zo'n cheap ass Sunding speed/Cadans sensor, die doet het ook vrij goed vind ik. Al gebruik ik die alleen soms buiten. Zwiften doen we hier met een Tacx Bushido, en die geeft de cadans goed door. Tenminste, vergelijkbaar met de Sunding, en ook als ik naar het knipperende ledje kijk terwijl mijn voet voorbij komt. Ik neem aan dat de manier van Tacx om cadans te meten niet veel zal verschillen tussen direct drive en wheel-on.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:15

McMiGHtY

- burp -

jspr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:19:
Is dit wat? https://chadj.github.io/gpedal/

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Thanks!

Ik denk, gezien ik ook al een Bolt heb, dat een Kickr de "wijze" keuze is vanwege het eco systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door jspr op 22-01-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
jspr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Thanks!

Ik denk, gezien ik ook al een Bolt heb, dat een Kickr de "wijze" keuze is vanwege het eco systeem.
Alle moderne smart trainers communiceren over ANT+ FE-C, dus dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jspr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Thanks!

Even goed lezen

https://www.dcrainmaker.c...ickr-2018-kickr-core.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Ik kopieer deze evn van het grote wielrentopic omdat het voor beide opgaat en ik eigenlijk op zoek ben naar zoveel mogelijk reacties:

Ik ben aan het twijfelen om een 4iiii precision powermeter te kopen. Niet heel duur en mss niet zo accuraat maar dat hoeft ook niet echt voor mij. De cranckarm is compatibel met mijn fiets buiten als mijn rollenfiets en uiteindelijk is een cranckarm verplaatsen geen werk.

Iemand die er zelf mee rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Pedalen verplaatsen is nog minder werk, en dan kun je ook een Favero Assioma UNO kopen voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik zag het vandaag ja..... moeilijk, moeilijk...

Ik kan aan een nieuwe Kickr Core komen voor 538€ en een Neo is 950€, toch een behoorlijk verschil.

[ Voor 14% gewijzigd door jspr op 22-01-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:07

Kluus

Gang is alles

Dimi83 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:05:
Ik kopieer deze evn van het grote wielrentopic omdat het voor beide opgaat en ik eigenlijk op zoek ben naar zoveel mogelijk reacties:

Ik ben aan het twijfelen om een 4iiii precision powermeter te kopen. Niet heel duur en mss niet zo accuraat maar dat hoeft ook niet echt voor mij. De cranckarm is compatibel met mijn fiets buiten als mijn rollenfiets en uiteindelijk is een cranckarm verplaatsen geen werk.

Iemand die er zelf mee rijdt?
Ik rij nu twee jaar met een 4iiii precision en hij bevalt nog altijd prima ik heb hem op een Praxis works crank en dat heb ik niet op mijn andere fietsen dus ik kan het niet omzetten, maar dat zou inderdaad weinig werk zijn.

Het ding doet zijn werk en heeft zowel bluetooth als ant+, wat eventueel fijn kan zijn voor trainer apps. Hoe kom je er op dat deze PM minder accuraat is? Naar mijn ervaring is hij juist erg accuraat en ik heb ook nooit iemand anders zien beweren.

[ Voor 46% gewijzigd door Kluus op 22-01-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Bedankt voor je input. Over de accuraatheid heb ik maar direct misschien niet zo accuraat aan toegevoegd omdat dit voor mij geen absolute vereiste is. Het moet er natuurlijk ook geen 10% naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 22:57

jvp

Ik twijfel al een tijdje om mijn huidige tacx te vervangen door een smart of direct drive trainer. Ik twijfel erg tussen de Tacx Vortex Smart of de Tacx Flux S. Het voordeel van de laatste is dat je het achterwiel niet nodig hebt maar voor de vortex hebben ze een mooie bundel aanbieding. Het prijs verschil tussen de vortex en flux (volgens mij is dit serie 1 á 499,-) is ongeveer 150,-. Over de flux lees ik ook slechte verhalen, apparaat snel kapot of defect. Bij de vortex ben ik dit nog niet tegengekomen.

Normaal gesproken fiets ik, vooral in de zomer, 2 á 3x per week. Wat zou jullie advies zijn? Volgens mij zit het grootste verschil in de stijgingspercentage (vortex max 7% en de flux max 20%(?)) en de maximale weerstand.

Nogmaals, mijn oude tacx werd weinig gebruikt omdat ik de interactiviteit mis. Ik hoop dit met zwift wel terug te vinden maar ben wel een beginner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik sowieso voor een Direct Drive gaan. Niet omdat het een moeite is om die achterband op te pompen zo nu en dan en/of dat de kalibratie lastig is en/of dat hij wel of niet goed werkt en reageert maar vooral vanwege het geluid. Ik kan bijna geen normaal gesprek met iemand voeren als die naast mij staat op de Vortex Smart. Mijn dochter(4 maanden) slaapt er niet minder om gelukkig maar zelf zou ik er nu niet meer voor kiezen.

Qua stijgingspercentage.. ik heb zelf de trainersdifficulty in Zwift op 50%(standaard) staan wat betekend dat een 10% stijging aanvoelt als 5%. Hierdoor moet je nog altijd evenveel watt trappen om boven te komen maar je kunt makkelijker je cadans aanhouden. Hierdoor voel je ook alsnog het verschil in Zwift als je van 10% -> 14% gaat. Dus in zoverre is de Vortex ook nog prima te gebruiken voor de minder fanatieke fietsers.

Ook ligt het er een beetje aan wat je aan vermogen normaal wegtrapt. Door mijn beperkte lengte en gewicht heb ik FTP van +/- 220 watt, wat niet zo hoog is maar wel neerkomt op zo'n 3,2-3,4 watt/kg. Ben je zwaarder en haal je zo'n zelfde watt/kg verhouding, dan zit je al snel een heel stuk hoger wat betreft 'normaal' vermogen. Hierdoor zou je theoretisch eerder tegen de limieten van de Vortex aan kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp

jvp

la_fusion schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:08:
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik sowieso voor een Direct Drive gaan. Niet omdat het een moeite is om die achterband op te pompen zo nu en dan en/of dat de kalibratie lastig is en/of dat hij wel of niet goed werkt en reageert maar vooral vanwege het geluid. Ik kan bijna geen normaal gesprek met iemand voeren als die naast mij staat op de Vortex Smart. Mijn dochter(4 maanden) slaapt er niet minder om gelukkig maar zelf zou ik er nu niet meer voor kiezen.

Qua stijgingspercentage.. ik heb zelf de trainersdifficulty in Zwift op 50%(standaard) staan wat betekend dat een 10% stijging aanvoelt als 5%. Hierdoor moet je nog altijd evenveel watt trappen om boven te komen maar je kunt makkelijker je cadans aanhouden. Hierdoor voel je ook alsnog het verschil in Zwift als je van 10% -> 14% gaat. Dus in zoverre is de Vortex ook nog prima te gebruiken voor de minder fanatieke fietsers.

Ook ligt het er een beetje aan wat je aan vermogen normaal wegtrapt. Door mijn beperkte lengte en gewicht heb ik FTP van +/- 220 watt, wat niet zo hoog is maar wel neerkomt op zo'n 3,2-3,4 watt/kg. Ben je zwaarder en haal je zo'n zelfde watt/kg verhouding, dan zit je al snel een heel stuk hoger wat betreft 'normaal' vermogen. Hierdoor zou je theoretisch eerder tegen de limieten van de Vortex aan kunnen lopen.
Gebruik je de Vortex met of zonder mat en op wat voor ondergrond heb je hem staan? Mijn Tacx Flow stond op een houtenvloer en moet toegeven dat het inderdaad behoorlijk veel herrie maakt. Inmiddels ben ik verhuisd en heb ik een vloer van beton maar wel laminaat. Ik had de verwachting dat het met een goede mat wel redelijk te doen is maar lees in je bericht dat dit best tegenvalt.

De Vortex wordt momenteel als bundel verkocht bij bol.com wat de koop aantrekkelijk maakt. Maar jullie ervaringen kunnen mij misschien overtuigen toch voor een duurdere te gaan.

Overigens vraag ik mij ook af of er groot verschil zit tussen de Tacx, Wahoo en Elite. Ik heb de Wahoo een keer mogen testen en dat beviel prima maar was een opstelling van 1300,- en dat is iets boven budget. Zit er nog veel verschil tussen de SNAP, de Vortex of de Flux behalve het direct drive van de Flux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hij staat bij mij op een laminaat vloer op een beton dekvloer. Een mat zou het eea nog wel stiller kunnen maken maar heb het idee dat het meeste geluid gewoon van de band + roller afkomt en niet zo zeer van de ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Ik heb toch op verscheidende Zwift FB groepen al zeer vaak positieve reacties gehoord over het gebruik van wat rubber matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

yogamatje van de Action werkt prima wat dat betreft :) Wel even kijken welk formaat matje je neemt want je hebt best een flinke mat nodig om het passend te krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 24-01-2019 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvp

jvp

Het is de Vortex Smart Bundel geworden, vooral omdat deze set het meest compleet is. Vanaf morgen kan ik beginnen met Zwiften :) en heb er zin in!! De herrie neem ik dan maar op de koop toe... het is toch de bedoeling dat ik me ga inspannen en geen gesprekken ga voeren op de indoorfiets ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 20:52
mvds schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:14:
yogamatje van de Action werkt prima wat dat betreft :) Wel even kijken welk formaat matje je neemt want je hebt best een flinke mat nodig om het passend te krijgen
Ik heb sinds een week het fietstrainer matje van de Decathlon, mijn vrouw zegt dat ze verschil merkt in het geluidsniveau. Zolang zij dat vind, ben ik tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door joint_me op 24-01-2019 11:16 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Happy wife, Happy life

Ik heb het matje wat ik bij m'n Elite kreeg in gebruik, als ik dit zo hoor ga ik ook is het yogamatje in gebruik nemen wat we hebben liggen.

[ Voor 76% gewijzigd door McMiGHtY op 24-01-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:13
Na een tijd Zwift gebruikt te hebben ben ik eens gestart met Sufferfest. Aan Zwift vind ik wel tof dat je een wereld ziet, je het gevoel hebt met een hoop mensen tegelijk aan de gang te zijn en het gevoel hebt dat ik echt meters maak. De UI vind ik erg slecht en het trainingsaspect vind ik minder prettig. Kort samengevat vind ik Zwift wel leuk om een stukje te fietsen als ik niet naar buiten wil.

Omdat ik wil proberen wat gestructureerder te trainer de nieuwe app van Sufferfest eens geïnstalleerd en een training gedaan. Is me goed bevallen! De sessie (Blender Mini) heeft een mooi verloop, duidelijke interface tijdens het trainen, leuke video/teksten in beeld met afgepaste muziek. Komende week eens de Full Frontal test doen om een 0 meting te doen maar het ziet er wel goed uit. Twijfel op het moment wel of dit voor hele lange termijn motiverend blijft maar goed, het is wat mij betreft vooral bedoeld voor in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
J-M-T schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:14:
Na een tijd Zwift gebruikt te hebben ben ik eens gestart met Sufferfest. Aan Zwift vind ik wel tof dat je een wereld ziet, je het gevoel hebt met een hoop mensen tegelijk aan de gang te zijn en het gevoel hebt dat ik echt meters maak. De UI vind ik erg slecht en het trainingsaspect vind ik minder prettig. Kort samengevat vind ik Zwift wel leuk om een stukje te fietsen als ik niet naar buiten wil.

Omdat ik wil proberen wat gestructureerder te trainer de nieuwe app van Sufferfest eens geïnstalleerd en een training gedaan. Is me goed bevallen! De sessie (Blender Mini) heeft een mooi verloop, duidelijke interface tijdens het trainen, leuke video/teksten in beeld met afgepaste muziek. Komende week eens de Full Frontal test doen om een 0 meting te doen maar het ziet er wel goed uit. Twijfel op het moment wel of dit voor hele lange termijn motiverend blijft maar goed, het is wat mij betreft vooral bedoeld voor in de winter.
Ik gebruik al een maand of 5 Sufferfest en ben er overwegend positief over, goede workouts en ook voldoende afwisseling in het totale aanbod van workouts. Grootste nadeel vind ik dat al hun training plans wel heel erg gericht zijn op 4 a 5 keer per week trainen en dat past niet echt in mijn persoonlijke plan :-) Uiteindelijk met combo van Sufferfest, wegtrainingen etc wel 10% increase in hun 4DP geboekt over een tijdspanne van ca 3 maanden. Ik merk zelf dat als ik train met Sufferfest het door die 4DP altijd lekker intens is, maar maar zelden te waardoor ik gevoel dat trainingseffect hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 16:25
joint_me schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Ik heb sinds een week het fietstrainer matje van de Decathlon, mijn vrouw zegt dat ze verschil merkt in het geluidsniveau. Zolang zij dat vind, ben ik tevreden.
Same here. Matje van de decathlon doet prima werk. Aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:15
Woehoe! Eindelijk kun je (op een normale manier en zonder te hacken) in Zwift zelf kiezen waar je gaat rijden. Watopia staat altijd open en dan kun je kiezen tussen de roulerende werelden zoals London en NYC. Groot plusje voor Zwift imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:48
Holkers schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:14:
Woehoe! Eindelijk kun je (op een normale manier en zonder te hacken) in Zwift zelf kiezen waar je gaat rijden. Watopia staat altijd open en dan kun je kiezen tussen de roulerende werelden zoals London en NYC. Groot plusje voor Zwift imho
ik zag t al op een youtube van Shane Miller... kwestie van geduld, maar nu ook op ipad :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 20:59
Ha allemaal,

Sinds de geboorte van mn zoontje (aug) fiets ik vrijwel niet meer, omdat ik simpelweg te weinig tijd heb om naar buiten te gaan. Als ik dat al doe ga ik in het weekend, maar ik mis het rondje (of 2) door de week. Daarom besloten om een trainer aan te schaffen zodat ik ook 's avonds nog even kan fietsen en aan mijn conditie kan werken. Dit topic een beetje doorgenomen en ik lees dat 45 min tot 1 uur zwiften al snel de max is, dus helemaal prima :)

Mijn budget is niet onbeperkt en ik ben geen enorm fanatieke rijder. Liefst met lekker weer en met bergen heb ik nog nauwelijks ervaring. Een paar maatjes hebben trainers in huis (zowel wheel-on als Direct Drive) en raden vrijwel unaniem een Direct Drive trainer aan. Na wat research lijkt me een Direct Drive ook fijner dan een wheel-on, al heb ik dus nog totaal geen ervaring. Mijn budget staat een direct drive wel toe, dus ik heb eigenlijk al besloten om een direct drive te nemen omdat ik bang ben anders wat te missen en binnenkort weer in te willen ruilen :P

Mijn oog viel in eerste instantie op de Kickr Core, maar eigenlijk vooral omdat ik blij ben met mijn Elemnt fietscomputer. Nadat ik de prijs zag iets minder enthousiast, waardoor ik ook ben gaan kijken naar de Elite Direto en de Tacx Flux S. Eigenlijk zijn die laatste 2 nu mijn shortlist, waarbij de Tacx iets goedkoper te krijgen is en ik in dit topic een aantal positieve verhalen heb gelezen over de garantie en support van Tacx. Zeker omdat er ook mindere verhalen zijn over de Tacx (lijken incidenten) ben ik hier wel gevoelig voor. De Direto heeft ook een aantal mindere verhalen en dan ben je gebonden aan Italiaanse service kennelijk..

Iemand nog tips en ideeën?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik weet dat Mantel in Arnhem er een flink aantal heeft staan zodat je kunt testen..misschien een idee om daar is te kijken? (ZIjn vast een boel andere winkels die dit ook hebben staan maar dat is niet bekend bij mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:09:
Ha allemaal,

Sinds de geboorte van mn zoontje (aug) fiets ik vrijwel niet meer, omdat ik simpelweg te weinig tijd heb om naar buiten te gaan. Als ik dat al doe ga ik in het weekend, maar ik mis het rondje (of 2) door de week. Daarom besloten om een trainer aan te schaffen zodat ik ook 's avonds nog even kan fietsen en aan mijn conditie kan werken. Dit topic een beetje doorgenomen en ik lees dat 45 min tot 1 uur zwiften al snel de max is, dus helemaal prima :)

Mijn budget is niet onbeperkt en ik ben geen enorm fanatieke rijder. Liefst met lekker weer en met bergen heb ik nog nauwelijks ervaring. Een paar maatjes hebben trainers in huis (zowel wheel-on als Direct Drive) en raden vrijwel unaniem een Direct Drive trainer aan. Na wat research lijkt me een Direct Drive ook fijner dan een wheel-on, al heb ik dus nog totaal geen ervaring. Mijn budget staat een direct drive wel toe, dus ik heb eigenlijk al besloten om een direct drive te nemen omdat ik bang ben anders wat te missen en binnenkort weer in te willen ruilen :P

Mijn oog viel in eerste instantie op de Kickr Core, maar eigenlijk vooral omdat ik blij ben met mijn Elemnt fietscomputer. Nadat ik de prijs zag iets minder enthousiast, waardoor ik ook ben gaan kijken naar de Elite Direto en de Tacx Flux S. Eigenlijk zijn die laatste 2 nu mijn shortlist, waarbij de Tacx iets goedkoper te krijgen is en ik in dit topic een aantal positieve verhalen heb gelezen over de garantie en support van Tacx. Zeker omdat er ook mindere verhalen zijn over de Tacx (lijken incidenten) ben ik hier wel gevoelig voor. De Direto heeft ook een aantal mindere verhalen en dan ben je gebonden aan Italiaanse service kennelijk..

Het klinkt alsof je je al redelijk goed hebt ingelezen, en volgens mij kom je met de Flux S op een hele mooie trainer uit waar je super veel plezier van kunt hebben.

Hou er met de aanschaf rekening mee dat er met de Flux S nog een cassette bij komt (tenzij je die van je fiets overzet) en dat je die ook moet (kunnen) installeren - dus wellicht wat gereedschap. Kost niet de wereld, maar het wel weer 60-70€ extra als je zowel een cassette als het gereedschap nog moet hebben.

Overigens heeft Decathlon de vorige versie Tacx Flux nog, voor €519. Dat is een heel klein gokje gezien het feit dat daar in de eerste productiebatches wat problemen mee zijn geweest, maar als je daar niet tegenaan loopt (garantieafhandeling is prima bij Tacx) dan heb je er net zo veel plezier van als de Flux S. Als je een achterderailleur een lange kooi heeft (achter 28+ tandjes op de grootste krans) dan is dit geen goeie optie omdat je dan mogelijk nét tegen het plastic van de voet aan loopt als je op z'n lichtst schakelt.

[ Voor 2% gewijzigd door MrAcid op 29-01-2019 09:53 . Reden: Link naar Decathlon ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimi83
Je kan anders nog eens kijken op de site van DCRainmaker waar hij beide trainers ondertussen goed getest heeft. Alhoewel ik de indruk heb dat je dat misschien al gedaan hebt. Indien niet, de links:

Tacx Flux S
Elite Direto

Zelf ben ik meer geneigd om naar Elite te gaan. Vooreerst omdat ik wel "fan" ben van Elite. (Dat is dus ZEER persoonlijk :P). Maar de hellingsgraad is 14 ipv 10 die hij kan simuleren en max wattage is ook hoger. Dat laatste is vooral afhankelijk van het type renner die je bent en hoeveel power je hebt en denkt nodig te hebben. Ik weeg meer dan 100kg (hopelijk binnen 6 maand niet meer) en power heb ik wel voldoende. Jammer genoeg ook de massa die erbij hoort waardoor ik op de hellingen niet veel aan die power heb. Zelf ben ik aan het sparen om over te stappen naar een Direct Drive trainer maar ik zal proberen om toch eerst om op enkele trainers eerst een Zwift sessie te plannen. Ik vind het iets te veel geld om te kopen zonder eerst eens getest te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:09:
Ha allemaal,

Ik had een Tacx Flux (2018) en nu een Tacx Flux S, de Flux was na 3 maanden kapot en maakte een giga herrie. Door Decathlon geld terug gekregen en besloten voor de Flux S te gaan ivm lange kooi support (had inmiddels 2e fiets met lange kooi). Daar prima tevreden over, geluidsnivo is prima, de ventilator hoor je onderaan de zoldertrap beter dan de Tacx en voor mijn sufferfest workouts voldoet het prima. Getest met zowel goedkoop Ali Express Ant+ dongeltje op Windows 10 laptop maar vooral met iPad in stuurhouder en dan via BT (met ook BT HR, BT Koptelefoon) en dat werkt prima.

Cassette etc is eenmalig en afhankelijk van waar je koopt/besteld zetten ze bijv bij Mantel als je daar in de winkel zou kopen hem er gelijk even voor je op (en dus geen gereedschap nodig).

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 29-01-2019 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Dimi83 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:51:
Je kan anders nog eens kijken op de site van DCRainmaker waar hij beide trainers ondertussen goed getest heeft. Alhoewel ik de indruk heb dat je dat misschien al gedaan hebt. Indien niet, de links:

Tacx Flux S
Elite Direto

Zelf ben ik meer geneigd om naar Elite te gaan. Vooreerst omdat ik wel "fan" ben van Elite. (Dat is dus ZEER persoonlijk :P). Maar de hellingsgraad is 14 ipv 10 die hij kan simuleren en max wattage is ook hoger. Dat laatste is vooral afhankelijk van het type renner die je bent en hoeveel power je hebt en denkt nodig te hebben. Ik weeg meer dan 100kg (hopelijk binnen 6 maand niet meer) en power heb ik wel voldoende. Jammer genoeg ook de massa die erbij hoort waardoor ik op de hellingen niet veel aan die power heb. Zelf ben ik aan het sparen om over te stappen naar een Direct Drive trainer maar ik zal proberen om toch eerst om op enkele trainers eerst een Zwift sessie te plannen. Ik vind het iets te veel geld om te kopen zonder eerst eens getest te hebben.
Mee eens dat de hellinggraad hoger = beter is. Als je Zwift gaat gebruiken kom je makkelijk boven die 10% uit. Zwift compenseert dat wel maar is toch niet hetzelfde. Ook bij het aangaan van een korte sprint zal dat toch minder weerstand geven, ondanks de 1500 watt die de Flux S aan kan. Misschien dat de duurdere Flux 2 een optie is (2000 watt en 16%).

Zelf voor een tweedehandse Neo gegaan. Mede door de hogere wattage en helling maar vooral vanwege m’n gewicht (~100 kilo), stilte en accurate meerwaarden. Pas wel op op marktplaats staan een hoop oplichters die zo’n ding voor 650 aanbieden en alleen verzenden. Althans, de baksteen versturen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik begrijp dat iedereen z'n dure aankoop hier graag goedpraat (:+) maar je hebt echt geen 1500+W of meer dan 10% hellingspercentage nodig om effectief en realistisch indoor te fietsen in Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 20:59
Thanks voor de reacties allemaal. DCR is mij inderdaad bekend en de reviews had ik gelezen. Voor hem zijn de Flux S en de Direto ook al tijden een ‘tie’ dus volgens mij is het om het even. Dit jaar valt de Direto zelfs buiten de vergelijking omdat hij deze te duur vindt ivm de prijsdaling van de Flux S.
Het hellingspercentage en de power ben ik niet zo moeilijk in, als in dat ik toch geen enorme klimmer ben en al helemaal niet zoveel power heb :+
Mijn fiets heeft een lange kooi dus daarom valt de gewone Flux voor mij af. Je kan natuurlijk ervoor zorgen dat je niet op je zwaarste verzet komt maar liever gewoon een trainer die lange kooi ondersteunt :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
MrAcid schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:00:
Ik begrijp dat iedereen z'n dure aankoop hier graag goedpraat (:+) maar je hebt echt geen 1500+W of meer dan 10% hellingspercentage nodig om effectief en realistisch indoor te fietsen in Zwift.
Daarom ook dat ik eerst wil testen. Aangezien ik nu nog een domme trainer gebruik is mijn power sowieso gelimiteerd tot 1200w, die ik wel haal. Maar het kan even goed zijn wanneer ik naar een slimme meter ga, ik zelfs geen 1000w meer haal 8)

Qua hellingspercentage hoor ik anders wel genoeg mensen klagen eens ze boven de 10% uitkomen op Zwift. Er zijn in Zwift genoeg stukken die fors boven de 14% uitkomen en de meeste hebben ook hun difficulty setting niet op 100 staan om die hogere percentages aan te kunnen met hun trainer. Dat is dus een manier om het te counteren.

Eens ik rond de 6 a 700€ bijeen gespaard heb, ga ik ook wel eventjes rondkijken op 2dehands. Ik vermoed dat de 2dehands markt voor Direct Drive trainers toch ook stilaan aan het groeien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Dimi83 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:16:
[...]

Daarom ook dat ik eerst wil testen. Aangezien ik nu nog een domme trainer gebruik is mijn power sowieso gelimiteerd tot 1200w, die ik wel haal. Maar het kan even goed zijn wanneer ik naar een slimme meter ga, ik zelfs geen 1000w meer haal 8)

Qua hellingspercentage hoor ik anders wel genoeg mensen klagen eens ze boven de 10% uitkomen op Zwift. Er zijn in Zwift genoeg stukken die fors boven de 14% uitkomen en de meeste hebben ook hun difficulty setting niet op 100 staan om die hogere percentages aan te kunnen met hun trainer. Dat is dus een manier om het te counteren.

Eens ik rond de 6 a 700€ bijeen gespaard heb, ga ik ook wel eventjes rondkijken op 2dehands. Ik vermoed dat de 2dehands markt voor Direct Drive trainers toch ook stilaan aan het groeien is.
Dit laatste viel mij toch tegen, met name omdat je over bijv Tacx wel regelmatig wat kwaliteitsissues leest en dan heb je als 2e hands koper toch het nakijken. Dat was voor mij uiteindelijk de doorslag om voor nieuw te gaan, zeker icm destijds wat black-friday achtige deals waardoor prijsverschil nieuw vs 2e hands nog maar 100,- was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
De kids waren bij mij zo enthousiast om op moeders racefiets te mogen zwiften; blijkt dat kinderen tot 16jaar een gratis zwift account kunnen aanvragen. Het wordt dus vechten om de tacx, nu we 4 zwift accounts hebben! Misschien toch maar een DD erbij, en de bushido voor de vrouw en kids... :p
Kids account was trouwens snel geregeld. Nu eerst eens kijken of ik ze echt zover krijg om af en toe echt te fietsen. Ze zijn het nu na 30 minuutjes beu, maar ze hebben er gelukkig wel lol in.
Alleen denk ik wel dat Zwift bij laag gewicht niet meer goed weet wat ie voor snelheid moet berekenen. Zonder heel veel moeite te doen, geeft zwift al aan dat ze ruim 30 rijden. Op de site moet je trouwens minimaal 45kg opgeven, in de game of de companion app kan je lager. Ze wegen 26 resp 29KG, maar ik heb inmiddels maar 33 en 35kg ingesteld.
Wel tof dat ze het gewoon toestaan, want bij heel veel andere clouddiensten moet je bij kinderen de leeftijd gaan liegen. (zoals spotify family bijv)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dimi83 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:16:
[...]

Difficulty staat standaard op 50%. Echt: het enige échte verschil is dat je minder hoeft te schakelen. Het is niet een mindere ervaring of wat dan ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Losse post, omdat dit dé Zwift-tip van 2019 is (tot nu toe dan):

KOOP EEN ZWEETBAND!

Banden eigenlijk: hoofd en polsen - superrrr chill. Scheelt enorm veel gedruppel en geveeg met een handdoek. Nog even los van de 80s-streetcred.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAcid op 29-01-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

MrAcid schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:00:
Jij kent mijn wattages helemaal niet :P (of zijn we vriendjes op Zwift :X ) 8) }:O 8)7
Kan me trouwens wel voorstellen dat als het apparaat zelf hogere wattages aan kan, het wellicht wat "nauwkeuriger" aan voelt dan wanneer de trainer "maar" 700 watt of zo aan kan als maximale.
MrAcid schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:48:
Losse post, omdat dit dé Zwift-tip van 2019 is (tot nu toe dan):

KOOP EEN ZWEETBAND!

Banden eigenlijk: hoofd en polsen - superrrr chill. Scheelt enorm veel gedruppel en geveeg met een handdoek. Nog even los van de 80s-streetcred.
Het heeft me 2 maanden binnen trainen gekost, maar of mijn zweet is op, of ik ben eindelijk een beetje gewend maar ik ben gestopt met 10 liter te zweten bij een indoor uurtje. Ik heb (bij toeval...) een ventialor gekocht die ook verticaal kan bewegen, dat is echt zoveel relaxter dan of de ven op 1 plek houden, of eentje die horizontaal af en toe voorbij komt. En afstandsbediening zodat ik nog geen milliseconde hoef te stoppen met trappen om de ven harder te zetten :9

[ Voor 41% gewijzigd door Crazy D op 29-01-2019 22:33 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:31:
[...]

Jij kent mijn wattages helemaal niet :P (of zijn we vriendjes op Zwift :X ) 8) }:O 8)7
Kan me trouwens wel voorstellen dat als het apparaat zelf hogere wattages aan kan, het wellicht wat "nauwkeuriger" aan voelt dan wanneer de trainer "maar" 700 watt of zo aan kan als maximale.
Er zijn weinig mensen die 1500+W (ik zei niet 700W) piekvermogen trappen dus die bewering durf ik hier wel aan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tour de Zwift zit erop. Dat was echt leuk. Nu alleen nog de eerste etappe opnieuw doen zodat ik alles op A heb ;) en dan de reguliere routes en events gaan ontdekken. Oh en een FTP test doen, die heb ik nog niet gedaan.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Mistraller schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:19:
De kids waren bij mij zo enthousiast om op moeders racefiets te mogen zwiften; blijkt dat kinderen tot 16jaar een gratis zwift account kunnen aanvragen. Het wordt dus vechten om de tacx, nu we 4 zwift accounts hebben! Misschien toch maar een DD erbij, en de bushido voor de vrouw en kids... :p
Kids account was trouwens snel geregeld. Nu eerst eens kijken of ik ze echt zover krijg om af en toe echt te fietsen. Ze zijn het nu na 30 minuutjes beu, maar ze hebben er gelukkig wel lol in.
Alleen denk ik wel dat Zwift bij laag gewicht niet meer goed weet wat ie voor snelheid moet berekenen. Zonder heel veel moeite te doen, geeft zwift al aan dat ze ruim 30 rijden. Op de site moet je trouwens minimaal 45kg opgeven, in de game of de companion app kan je lager. Ze wegen 26 resp 29KG, maar ik heb inmiddels maar 33 en 35kg ingesteld.
Wel tof dat ze het gewoon toestaan, want bij heel veel andere clouddiensten moet je bij kinderen de leeftijd gaan liegen. (zoals spotify family bijv)
Je mag wel eens proefrijden op de Kickr hier :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Bananeman schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:02:
Tour de Zwift zit erop. Dat was echt leuk. Nu alleen nog de eerste etappe opnieuw doen zodat ik alles op A heb ;) en dan de reguliere routes en events gaan ontdekken. Oh en een FTP test doen, die heb ik nog niet gedaan.
Of de tekst van je activity gewoon aanpassen :P
Wellicht ook de Alpe nog een keertje doen dan, als nog geen level 12 bent? Dat vond ik toch wel een mooie uitdaging.

FTP was wellicht vooraf al wel handig geweest, dan kloppen je vermogenswaardes wat beter. (Mits je met je FTP test natuurlijk echt tot het gaatje gaat ;) ) Er is ook een starters workout plan, die vond ik ook wel zinvol om te ontdekken. Workouts rijden is een heel andere manier om zwift te gebruiken, ik kies vaak een workout als ik bv max een uur wil rijden. Je krijgt dan ook geen XP voor kilometers maar voor je inspanningen.
NielsTn schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:16:
[...]

Je mag wel eens proefrijden op de Kickr hier :)
Ja en dan meteen een kickr climb erbij zeker ;)
Er komt geen trainer bij, want ze hebben immers ook geen racefiets. Ook die komt er voorlopig niet, dan wil ik eerst zien dat ze het IRL ook écht leuk vinden en dat betwijfel ik, meer dan 20km rustig touren vinden ze al heel ver. (ze zijn pas 8 en 10) Trouwens, we hebben al een non-smart Satori, en beide fietsen hebben een Speed/Cadence sensor, dus daar zouden we al samen mee kunnen rijden. (zPower is prima voor de kids)

Elke keer een nieuwe jersey uitkiezen (met al die unlock codes een heel feestje) en dan een half uurtje fietsen, lijkt me een prima start. Ik Zwift zelf toch alleen als de kids op bed liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mistraller op 30-01-2019 00:56 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Hoe controleert Zwift dat die kids account effectief een kids account is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Mistraller schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:46:
[...]

Ja en dan meteen een kickr climb erbij zeker ;)
Er komt geen trainer bij, want ze hebben immers ook geen racefiets. Ook die komt er voorlopig niet, dan wil ik eerst zien dat ze het IRL ook écht leuk vinden en dat betwijfel ik, meer dan 20km rustig touren vinden ze al heel ver. (ze zijn pas 8 en 10) Trouwens, we hebben al een non-smart Satori, en beide fietsen hebben een Speed/Cadence sensor, dus daar zouden we al samen mee kunnen rijden. (zPower is prima voor de kids)

Elke keer een nieuwe jersey uitkiezen (met al die unlock codes een heel feestje) en dan een half uurtje fietsen, lijkt me een prima start. Ik Zwift zelf toch alleen als de kids op bed liggen.
mijn Wahoo Kickr is model -zeg maar- 2014. misschien al wat verouderd maar nog steeds rock solid, betrouwbaar. En of het vermogen gehaald wordt, dat laat ik aan de Garmin Vector 3 dual wel over ;)

Jammer dat menig fabrikant na 1 jaar zeg maar de ontwikkelingen stopt en per se ee nieuwe (iets uitgebreidere) variant op de markt pusht. Dus al zou ik de Climb leuk vinden, ik heb er niets aan (tenzij ik blijf bedienen met de hand... tijdens de open avond in Amsterdam bij DC Rainmaker december j.l. was het wel gaaf om eea te proberen/ervaren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
MrAcid schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:45:
[...]Difficulty staat standaard op 50%. Echt: het enige échte verschil is dat je minder hoeft te schakelen. Het is niet een mindere ervaring of wat dan ook.
ben ik niet met je eens. Ik zet de difficulty ook vaak wat lager en dat fietst doordat je minder hoeft te schakelen gewoon een stuk makkelijker. Je moet weliswaar hetzelfde vermogen trappen om even hard te gaan maar je voelt de steile stukken een stuk minder omdat je niet zo direct door hebt dat je minder hard gaat.
Wanneer je langere tijd binnen fietst vind ik het wel een toegevoegde waarde om op realistische 100% setting te kunnen fietsen. Doe je dat niet dan gaat het IRL tegen vallen zo gauw je een viaduct op fietst. DAt overkwam mij na mij eerste winter Zwift op 50% |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
In groepsverband zal dit wel meevallen denk ik dan aangezien je in de groep wil blijven en de groep dan zal wegrijden als je even hard blijft trappen. Of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
BartNL schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:47:
[...]

ben ik niet met je eens. Ik zet de difficulty ook vaak wat lager en dat fietst doordat je minder hoeft te schakelen gewoon een stuk makkelijker. Je moet weliswaar hetzelfde vermogen trappen om even hard te gaan maar je voelt de steile stukken een stuk minder omdat je niet zo direct door hebt dat je minder hard gaat.
Wanneer je langere tijd binnen fietst vind ik het wel een toegevoegde waarde om op realistische 100% setting te kunnen fietsen. Doe je dat niet dan gaat het IRL tegen vallen zo gauw je een viaduct op fietst. DAt overkwam mij na mij eerste winter Zwift op 50% |:(
Hoezo valt dat tegen dan? Je moet nog steeds hetzelfde vermogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Doordat je in het echt waarschijnlijk niet dezelfde cadans aan kunt blijven houden tenzij je een stuk lager schakelt waardoor je weer een stuk langzamer gaat. In Zwift gebeurd dat ook maar omdat je toch gewoon stil blijft staan in je huis is dat minder goed te merken.. denk ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:46:
[...]

Of de tekst van je activity gewoon aanpassen :P
Dat klinkt een stuk minder vermoeiend idd ;)
Wellicht ook de Alpe nog een keertje doen dan, als nog geen level 12 bent? Dat vond ik toch wel een mooie uitdaging.
Dat is een goede tip idd! Ik wist niet dat de Alpe alleen toegankelijk is als je minimaal level 12 bent. Ik ben nu 8 of 9, dus ik ga de Alpe zeker nog een keer doen.
FTP was wellicht vooraf al wel handig geweest, dan kloppen je vermogenswaardes wat beter. (Mits je met je FTP test natuurlijk echt tot het gaatje gaat ;) ) Er is ook een starters workout plan, die vond ik ook wel zinvol om te ontdekken. Workouts rijden is een heel andere manier om zwift te gebruiken, ik kies vaak een workout als ik bv max een uur wil rijden. Je krijgt dan ook geen XP voor kilometers maar voor je inspanningen.
FTP test vooraf doen was idd handig geweest. TdZ was mijn start met Zwift, dus was alles nog aan het ontdekken (en eigenlijk nog steeds wel). Ga hem binnenkort doen en dan over een maand of 2, aan het eind van het winterseizoen nog een keer.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:36:
Doordat je in het echt waarschijnlijk niet dezelfde cadans aan kunt blijven houden tenzij je een stuk lager schakelt waardoor je weer een stuk langzamer gaat. In Zwift gebeurd dat ook maar omdat je toch gewoon stil blijft staan in je huis is dat minder goed te merken.. denk ik? :P
Dat is het hele punt, je gaat niet 'langzamer' van een lager/hoger verzet zolang je hetzelfde vermogen blijft leveren.

Of je nou 200W trapt op 53x11 of op 30x32, met 10rpm of met 200rpm, op 20% omhoog of 10% naar beneden: dat boeit niet. 200W is 200W en dat zal worden vertaald naar je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Natuurlijk klopt dat maar in sommige gevallen is het wel eenvoudiger dat vermogen te leveren. Natuurlijk kun je met 10 rpm hetzelfde vermogen leveren maar dat is haast niet te doen, hetzelfde geld voor 200 rpm. Daarnaast heb je buiten nog veel meer last van de psychologische effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

la_fusion schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:36:
Zwift wordt nog saaier als het beeld in slow-motion voorbij komt :o Regelmatig een workout gereden in ERG mode en dan rij je soms virtueel 6km/u bij een klimmetje. In het echt is dat langzaam maar vanwege het uitzicht voor mij iig behapbaar (en, als je weet dat je 8% klimt en dus ook een inspanning levert die hoort bij zo'n stijgingspercentage is dat mentaal ook acceptabel). 5km/u "omhoog" virtueel omdat je toevallig een kwartiertje laag wattage trapt volgens het schema is mentaal best fucked.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dimi83 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:57:
Hoe controleert Zwift dat die kids account effectief een kids account is?
Dat vroeg ik mij dus ook af.
Ik hoefde alleen geboortedatum aan te geven. Wellicht dat de acceptatie bij ons zo vlot ging, doordat we zelf beiden een betaald account hebben?

Zie https://support.zwift.com...child-use-zwift-HyleeRkr7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Thanks for the link! Gelijk een account aangevraagd voor m'n dochter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Mistraller schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Dat vroeg ik mij dus ook af.
Ik hoefde alleen geboortedatum aan te geven. Wellicht dat de acceptatie bij ons zo vlot ging, doordat we zelf beiden een betaald account hebben?

Zie https://support.zwift.com...child-use-zwift-HyleeRkr7
Misschien dat ze het voor nu even aankijken, en als er veel kind-accounts komen, ze wat data gaan checken? Een kind dat 250 watt gemiddeld trapt is wat minder geloofwaardig wellicht, dat soort dingen. Of dat het idd is, als je een betaald account hebt, zou je ook met meerdere mensen dat account kunnen delen (zeker als een koppeling met Strava niet boeit of je verwijdert de ritten van de ander). Dan kun je beter 1 betaler hebben en als service het kind gratis account geven, dan ben je net zoveel kwijt als wanneer je dat niet doet en nog steeds maar 1 betaler hebt (met de kans dat je straks een betaald account neemt voor het kind als het te oud is).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
MrAcid schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Dat is het hele punt, je gaat niet 'langzamer' van een lager/hoger verzet zolang je hetzelfde vermogen blijft leveren.

Of je nou 200W trapt op 53x11 of op 30x32, met 10rpm of met 200rpm, op 20% omhoog of 10% naar beneden: dat boeit niet. 200W is 200W en dat zal worden vertaald naar je snelheid.
het is ook niet dat je sneller gaat maar wanneer je in Zwift op 50% difficulty fietst en daaraan gaat wennen kun je altijd 80-90 rpm rijden. Stel dat je met die trapfrequentie in Zwift 6 km/h rijdt dan is dat zwaar maar de traagheid heb je dan niet door. Ook de variatie in helling gaat dan maar half zo snel.
Wanneer je buiten nog maar 6 kmh rijdt dan val je bijna om en trap je nog maar 50-60 rpm en dat is dan wel een heel andere ervaring.
Is mijn persoonlijke ervaring. Verder zal het wanneer je 5w/kg trapt minder een probleem zijn dan wanneer je 2 w/kg trapt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Ik denk dat het handiger is om te beseffen dat je in een virtuele wereld zit, je fiets vast op de grond staat (mits je rollers gebruikt) en dat dit niet realistisch is voor de echte wereld. Prima voor trainen, tijdverdrijf en zweten maar in het echt is het toch altijd anders (en eerlijker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Nog handiger is om te beseffen wanneer je niet meer in een virtuele wereld zit 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
Ja vooral handig als je dat bedenkt voordat je met 80+ de afdaling in zet zonder handen aan het stuur en dat je er vanuit gaat dat je wel met 80 km/h die haakse bocht kunt nemen zonder te sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

1e keer in BigRingVR in de afdeling schrok ik toch even toen ik met 60 bij een haakse bocht kwam :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Aangezien het makkelijker is om te fietsen met 50% reality in Zwift lijkt het mij dat 100% altijd beter is wanneer je wilt voorbereiden op buiten fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Och ja, ik rij al 4 jaar met een domme trainer. Alsof je dan moet anders gaan trainen eens je weer buiten wil trainen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:07

Kluus

Gang is alles

Crazy D schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:44:
1e keer in BigRingVR in de afdeling schrok ik toch even toen ik met 60 bij een haakse bocht kwam :o
Ik had dat ook bij het uitproberen van FulGaz bij het campalongo filmpje. Sample: https://fulgaz.com/fulgaz...=2a077dd4e8d706c148f1b8dd

Op ongeveer 26:35, terugkijkend met werkelijke snelheid valt het mee, maar zonder af te remmen in de afdaling krijg je wel een wtf momentje. 8)7

Dat vind ik overigens ook het nadeel aan filmpjes rijden, soms ziet het er bij een bepaalde snelheid zó onrealistisch uit, vooral als je andere fietsers "tegenkomt" terwijl je harder rijdt dan de maker van het filmpje.

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 31-01-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Iemand een tip voor het volgende:

Ik merk dat nu ik langer en intensiever op de trainer zit, het zweet zo m'n zeem in loopt en dit zorgt voor irritatie. Wat kan ik hier aan doen? Welke smeersels zijn hiervoor?

Als ik buiten fiets heb ik hier geen last van, ook niet na 6 uur op de fiets te hebben gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn zeem is meestal doorweekt als ik van de trainer kom, maar ik heb daar nooit irritatie van eigenlijk. Wellicht een andere broek proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heb je wel een ventilator bij je trainer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Eeuhm..nee..da's wel een goeie

Pagina: 1 ... 11 ... 158 Laatste