Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pipo de C
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-01 22:56
Als je Zwift gebruikt, gelijk ook de companion app op je telefoon zetten, daarin kan je ook makkelijk de ERG mode uitzetten. Heb overigens nu 1x meegemaakt tijdens een workout dat ERGmode zichzelf uitschakelde, inschakelen is me niet gelukt via de companion app. Het schijnt dat tijdens een workout, dit automagisch gebeurt bij de volgende interval.
Fromz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:15:
[...]

Waar pas je precies erg mode aan? Heb het nog niet gevonden namelijk.

Wat mij aan de andere kant opvalt is dat ik geen echt verschil in weerstand voel of ik nou 0% of 6% afleg, behalve dat de snelheid gewoon omlaag gaat bij dezelfde inspanning.

Heb je nog andere instellingen aangepast?

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:19

Crazy D

I think we should take a look.

Fromz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:15:
Wat mij aan de andere kant opvalt is dat ik geen echt verschil in weerstand voel of ik nou 0% of 6% afleg, behalve dat de snelheid gewoon omlaag gaat bij dezelfde inspanning.
Dat is precies wat ERG mode doet, die houdt je weerstand gelijk en daardoor boeit de helling niet meer. Als die op 150 watt staat trap je gewoon altijd +- 150 watt en ga je idd alleen langzamer als je berg op gaat, maar is het niet zwaarder.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Fromz
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-01 20:08
Heb het gevonden! Opnieuw de pairing gedaan en eindelijk verschil in weerstand, ondanks de Companion app zag ik niet de erg button daarin. Maar soit, eindelijk wat meer belasting in de heuvels!

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-01 15:39
pipo de C schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:12:
Zijn er hier mensen die hun Zwift data naar Garmin connect willen/kunnen syncen? Ik heb inmiddels in Zwift ingesteld dat ik naar Strava en Garmin connect wil uploaden en naar Strava gaat dat prima.

Iemand nog een idee?
Gister ingesteld en bij mij komt het wel goed aan.

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Vanavond om 19:10 een goedbezochte race Alp du Zwift op - ik ga proberen om mee te doen (net een beetje een rottijd qua eten, maar moet lukken)! Inmiddels meer dan 1000 inschrijvingen.

Zwift Event details: https://zwift.com/events/view/125848

Twitter | Strava

• crowke
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-01 17:35
Ik heb weer drie nog twee referral codes voor een maand gratis TrainerRoad. Mensen die geïnteresseerd zijn kunnen me eventjes een DM sturen met voornaam, naam en e-mailadres.

crowke wijzigde deze reactie 03-01-2019 09:19 (4%)

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:54

Roozzz

Plus ultra

MrAcid schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:39:
Vanavond om 19:10 een goedbezochte race Alp du Zwift op - ik ga proberen om mee te doen (net een beetje een rottijd qua eten, maar moet lukken)! Inmiddels meer dan 1000 inschrijvingen.

Zwift Event details: https://zwift.com/events/view/125848
Nice! Hoe ging het? De misses had hiervoor de trainer geclaimd dus ik kon gelukkig niet meedoen ;)

1:18 trouwens, in 54 boven :+

• MrAcid
  • Niet online
Roozzz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:46:
[...]

Nice! Hoe ging het? De misses had hiervoor de trainer geclaimd dus ik kon gelukkig niet meedoen ;)

1:18 trouwens :+
Had niet de beste benen, maar was net onder de 49min boven. 155e van de 951.

Blijft bizar hoe hard er gestart wordt trouwens. Niet te doen. Reed op plek 350 na de start en begon als 250e aan de klim.

Twitter | Strava

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

MrAcid schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:32:
[...]

Had niet de beste benen, maar was net onder de 49min boven. 155e van de 951.

Blijft bizar hoe hard er gestart wordt trouwens. Niet te doen. Reed op plek 350 na de start en begon als 250e aan de klim.
Ondanks niet de beste benen, toch een strakke tijd! Ik ben tegenwoordig blij als ik onder het uur zit. Conditie is nog steeds waardeloos...

Start is altijd volle bak weg ja. Het hebben van een goede groep is nogal belangrijk op de vlakke delen en dit lijkt met de introductie van doubledraft nog belangrijker te zijn. Dus iedereen "investeert" bij de start. >6 w/kg voor de eerste minuten is helemaal niet vreemd voor mensen die finishen met een gemiddelde van 3... Hoe hard het meer aan de voorkant gaat durf ik niet te vragen ;)

• 19Joost85
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-01 14:13
Heb me ingeschreven voor de 1ste etappe van TDZ vanavond om 21.00 uur. Ben benieuwd hoe de benen zijn...

• MrAcid
  • Niet online
Ben ook van plan om de Tour de Zwift te rijden komende weken - dus zal vanavond ook aan de bak moeten! :)

Twitter | Strava

• MazZz
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 09:51
Doe ook mee met de TDZ. Heb gisteren de 1e etappe gereden en was direct vol gas. Is dan wel geen race, maar merk wel dat ik probeer mee te komen met de vele groepen met snellere rijders waardoor ik mezelf toch wel aardig aan het opblazen ben. Was wel enorm druk. Gingen meer dan 2600 man/vrouw tegelijk van start.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• unfold
  • Laatst online: 14-01 08:38
Sinds kort staat er een Elite Direto in mijn huis. Als Tweaker wil ik daar natuurlijk graag mee spelen.

Wat me ook opviel is dat alle bestaande trainer software behoorlijk duur is. Zelfs de standaard software die bij de Direto hoort vereist een abonnement van 20 euro per jaar voor basic functionaliteit die wat mij betreft gratis had moeten zijn.

Gelukkig ondersteunt dit apparaat (en vele anderen) de Bluetooth 4.0 smart standaard volledig. Gisteravond kon ik daardoor gratis de hele wereld over fietsen dankzij GPedal. Dit is een web-based tool die via web bluetooth verbinding maakt, en je vervolgens door Google Streetview laat fietsen. Dat werkt op basis van .gpx files. Met andere woorden: je kunt eerder gefietste routes opnieuw fietsen door Google Streetview.

Als je een Chrome browser hebt hun je het hier zelf meteen uitproberen:

PROBEER HET ZELF

Heel gaaf, toch?

Nu wil ik eigenlijk deze software, die onder MIT license beschikbaar is op GitHub, uitbreiden.

Mijn vragen:
- Is er open source software zoals GPedal die ik over het hoofd heb gezien die nog beter is?
- Zijn er mede tweakers die het leuk lijken om aan deze upgrade mee te knutselen?

Dingen die ik allereerst in gedachten had:
- Een uitgebreider begin scherm dat meerdere opties biedt. Daarbinnen:
- - 1. De huidige functionaliteit om .gpx files opnieuw te fietsen uitbreiden:
- - - Een aantal ingebouwde routes meeleveren (en uiteraard de optie houden om je eigen route te uploaden).
- - 2. Onderzoeken of er een optie is om door youtube filmpjes heen te fietsen, en daarbij de framerate aanpassen op basis van de snelheid waarmee je fietst. Je zou bijvoorbeeld door de Powers of Ten video (YouTube: Powers of Ten™ (1977)) heen kunnen fietsen :-)
- - 3. Op basis van jullie kennis: een eenvoudige training optie inbouwen.
- - 4. Het geheel iets privacy vriendelijker maken (geen third party JS inladen, maar dat gewoon lokaal maken).

Het is me nog niet duidelijk of deze tool ook de weerstand van je fiets aanpast, maar zo niet, dan zou ook dat in theorie moeten kunnen.

Dan toekomstmuziek:
- Een website eronder waar mensen accounts kunnen aanmaken, routes kunnen uploaden en erop kunnen stemmen. Je zou dan ook data op de server kunnen opslaan in plaats van in de browser. Bijvoorbeeld via Drupal is dit snel te bouwen.
- Een web-based 3D wereld waar je doorheen kan fietsen. Dat kan een normale wereld zijn, maar je zou ook door 3D kunst heen kunnen fietsen. Ik moet bijvoorbeeld denken aan de Legible City van Jeffrey Shaw. Misschien kan de tool ook verbinding leggen met een bluetooth gamecontroller zodat je keuzes kan maken in welke richting je fietst.

Verre toekomstmuziek:
- Via websockets met meerdere mensen samen fietsen. Dan eindig je dus ergens in een 'open source Zwift' gebied.

Benieuwd naar jullie gedachten.

unfold wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:17 (7%)

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:59
Ik zou misschien zelf eerder beginnen aan ANT+ ondersteuning, dat lijkt me richting volwassenheid belangrijker.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• unfold
  • Laatst online: 14-01 08:38
MrAngry schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:31:
Ik zou misschien zelf eerder beginnen aan ANT+ ondersteuning, dat lijkt me richting volwassenheid belangrijker.
Ik begrijp het verlangen, maar dat wordt moeilijk in een web-based oplossing als dit. Helaas is er been "web ant" (los van de vraag of de gemiddelde laptop ANT hardware heeft).

• Noxa
  • Laatst online: 21-01 22:07
19Joost85 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:44:
Heb me ingeschreven voor de 1ste etappe van TDZ vanavond om 21.00 uur. Ben benieuwd hoe de benen zijn...
Heb die van 20u gereden gisteren. Als 10e geëindigd. Voelde niet top fit en werd dan ook hard gelost in het laatste heuveltje op.

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:36
unfold schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:13:
Sinds kort staat er een Elite Direto in mijn huis. Als Tweaker wil ik daar natuurlijk graag mee spelen.

Wat me ook opviel is dat alle bestaande trainer software behoorlijk duur is. Zelfs de standaard software die bij de Direto hoort vereist een abonnement van 20 euro per jaar voor basic functionaliteit die wat mij betreft gratis had moeten zijn.

Gelukkig ondersteunt dit apparaat (en vele anderen) de Bluetooth 4.0 smart standaard volledig. Gisteravond kon ik daardoor gratis de hele wereld over fietsen dankzij GPedal. Dit is een web-based tool die via web bluetooth verbinding maakt, en je vervolgens door Google Streetview laat fietsen. Dat werkt op basis van .gpx files. Met andere woorden: je kunt eerder gefietste routes opnieuw fietsen door Google Streetview.

[Afbeelding]

Als je een Chrome browser hebt hun je het hier zelf meteen uitproberen:

PROBEER HET ZELF

Heel gaaf, toch?

Nu wil ik eigenlijk deze software, die onder MIT license beschikbaar is op GitHub, uitbreiden.

Mijn vragen:
- Is er open source software zoals GPedal die ik over het hoofd heb gezien die nog beter is?
- Zijn er mede tweakers die het leuk lijken om aan deze upgrade mee te knutselen?

Dingen die ik allereerst in gedachten had:
- Een uitgebreider begin scherm dat meerdere opties biedt. Daarbinnen:
- - 1. De huidige functionaliteit om .gpx files opnieuw te fietsen uitbreiden:
- - - Een aantal ingebouwde routes meeleveren (en uiteraard de optie houden om je eigen route te uploaden).
- - 2. Onderzoeken of er een optie is om door youtube filmpjes heen te fietsen, en daarbij de framerate aanpassen op basis van de snelheid waarmee je fietst. Je zou bijvoorbeeld door de Powers of Ten video (YouTube: Powers of Ten™ (1977)) heen kunnen fietsen :-)
- - 3. Op basis van jullie kennis: een eenvoudige training optie inbouwen.
- - 4. Het geheel iets privacy vriendelijker maken (geen third party JS inladen, maar dat gewoon lokaal maken).

Het is me nog niet duidelijk of deze tool ook de weerstand van je fiets aanpast, maar zo niet, dan zou ook dat in theorie moeten kunnen.

Dan toekomstmuziek:
- Een website eronder waar mensen accounts kunnen aanmaken, routes kunnen uploaden en erop kunnen stemmen. Je zou dan ook data op de server kunnen opslaan in plaats van in de browser. Bijvoorbeeld via Drupal is dit snel te bouwen.
- Een web-based 3D wereld waar je doorheen kan fietsen. Dat kan een normale wereld zijn, maar je zou ook door 3D kunst heen kunnen fietsen. Ik moet bijvoorbeeld denken aan de Legible City van Jeffrey Shaw. Misschien kan de tool ook verbinding leggen met een bluetooth gamecontroller zodat je keuzes kan maken in welke richting je fietst.

Verre toekomstmuziek:
- Via websockets met meerdere mensen samen fietsen. Dan eindig je dus ergens in een 'open source Zwift' gebied.

Benieuwd naar jullie gedachten.
Voor de training optie zou je kunnen kijken naar Golden Cheetah. Dit is een opensourcee analyse tool maar heeft ook de mogelijkheid tot doen van trainingen en volgens mij wordt nu ook ERG mode ondersteund.

Ziet er grappig uit verder, voelt het ook goed aan om op deze manier te fietsen? Voor de UI hebben ze wel heel erg goed naar Zwift gekeken ;).

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-01 15:52
Noxa schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:53:
[...]
Heb die van 20u gereden gisteren. Als 10e geëindigd. Voelde niet top fit en werd dan ook hard gelost in het laatste heuveltje op.
Bij de A? Ik reed mee bij de B en was ergens 480ste van de 2200.
Ik ben niet in vorm, maar vond dat ik redelijk mee kon komen.

Steun ook Klimmen tegen MS

• MrAngry
unfold schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Ik begrijp het verlangen, maar dat wordt moeilijk in een web-based oplossing als dit. Helaas is er been "web ant" (los van de vraag of de gemiddelde laptop ANT hardware heeft).
Ik had nog niet op je link geklikt, maar ondertussen wel, maar er zit een soort van ant+ ondersteuning in met een lokale relay server (knopje switch to ant+ sensors onder de bt sensor connect).

e; Wat de kosten betreft, ik ben begonnen in het tijdperk van eenmalig voor je software betalen (dwz gratis bij je trainer), maar ik ben vreselijk blij dat het nu naar een subscription model is, want de software is nu zoveel beter en ontwikkeld zich zoveel sneller. Bovendien wordt er zo geen content meer los verkocht (Tacx alpe dhuez dvd a 20 euro) maar heb je gelijk de beschikking over alle content. Ik vind het een zegen, en ja, dat kost me 120+ euro 100 dollar per jaar (The Sufferfest), maar dat vind ik niet zo erg.

MrAngry wijzigde deze reactie 04-01-2019 12:56 (34%)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

unfold schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat het een gevalletje zonde van de moeite is om hier veel tijd en energie in te gaan steken zonder dat ANT+ FE-C er mee mogelijk is. Hiermee kan je namelijk de trainer besturen. Dat lijkt me dus puntje 1 om in te verdiepen. ANT+ FE-C is gewoon een standaard, dus dat werkt voor vrijwel alle trainers.

Er is geloof ik ook een bluetooth protocol bedacht voor het besturen van trainers, maar dat is volgens mij nog verre van gestandaardiseerd.

• coelho
  • Laatst online: 01:10

coelho

VanTheManFan

MrAngry schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Ik had nog niet op je link geklikt, maar ondertussen wel, maar er zit een soort van ant+ ondersteuning in met een lokale relay server (knopje switch to ant+ sensors onder de bt sensor connect).

e; Wat de kosten betreft, ik ben begonnen in het tijdperk van eenmalig voor je software betalen (dwz gratis bij je trainer), maar ik ben vreselijk blij dat het nu naar een subscription model is, want de software is nu zoveel beter en ontwikkeld zich zoveel sneller. Bovendien wordt er zo geen content meer los verkocht (Tacx alpe dhuez dvd a 20 euro) maar heb je gelijk de beschikking over alle content. Ik vind het een zegen, en ja, dat kost me 120+ euro per jaar (The Sufferfest), maar dat vind ik niet zo erg.
De kosten van een software abonnement kan ik voor mezelf heel gemakkelijk goed praten door terug te denken aan een paar winters terug toen ik ging spinnen bij de locale fitness. Daar betaalde ik €35 per maand voor 1x per week een uur of €45 per maand voor 3x per week. Bij het 1x per week abo schreef je je in voor een vaste dag+tijd en als je niet kon dan verviel die les. Nu klim ik zo vaak ik wil op de Tacx en op tijdstippen die mij uitkomen voor een fractie van de prijs.

• Noxa
joint_me schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Bij de A? Ik reed mee bij de B en was ergens 480ste van de 2200.
Ik ben niet in vorm, maar vond dat ik redelijk mee kon komen.
Nee bij de B's, korte rondje :)

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:03
Ik heb straks meegedaan met de A, sowieso was de informatie vooraf niet kloppend.. het was 45 km en zo'n 450 meter klimmen ipv 55 of 52 km incl een ander aantal HM maar ook nu weer erg jammer dat het zoveel verschil maakt waar je fietst. Zoals eerder gezegd, gigantisch hard weg, waardoor je eigenlijk direct een stuk terugvalt als je niet meedoet in die gekte. Daarna win je zeg een halve minuut op de klim maar verlies je een minuut op de afdaling afhankelijk of je in een groep zit of niet.

Dat het eea het gevolg is van de manier van snelheid berekenen snap ik maar zorgt er wel voor dat het meer een kwestie is van proberen in de groep te blijven dan gewoon zelf fietsen.

Eens zien of ik het voor elkaar krijg de komende dagen de ritten mee te blijven doen.

• MrAcid
  • Niet online
Ik zou die Tour ook niet als races zien maar gewoon een leuke manier/uitdaging om consequent ritjes te doen de komende weken, met steeds als doel om gewoon lekker je uren te maken. :)

Twitter | Strava

• Kluus
Maar dat is toch ook gewoon realistisch (behalve dan dat je nergens naar hoeft te kijken in de afdaling)? Een echt criterium gaat ook als een gek van start en wordt na een paar rondjes pas rustiger. Als je dan in het begin gelost wordt kom je ook nooit meer terug.

En zoals MrAcid al zei, je hoeft het niet als wedstrijd te zien, maar een aantal doen dat wel. Als je gewoon zelf je ronde wil fietsen zou ik de mannen die er een wedstrijd van maken gewoon laten schieten.

Kluus wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:54 (28%)

• la_fusion
Om nee ik zie het zelf ook absoluut niet als race maar wil wel graag in een groepje blijven fietsen :+ Als je met die gedachte kijkt, gaat de link met een criterium ook niet op. Ik zou het zelf liever zien als een rit met bekenden of als clubrit. Daarin ga je ook gewoon ontspannen weg en blijf je bij elkaar.

Of ik de ritten mee kan blijven doen heeft meer te maken met hoe laat ik klaar ben met werk/avondeten/dochter eten geven en of ik het nog wel leuk vind om als onderdeel van een 'groepsrit' zo te 'moeten' rijden om erbij te blijven.

• MrAcid
  • Niet online
Opzich is er wel voor elk niveau een groepje. Kwestie van even wat gas terug nemen en wachten op de volgende die langskomt.

Overigens was het vanavond in de Jungle gewoon één lange sliert in de 3e en 4e ronde.

Twitter | Strava

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Vanavond meegedaan met de TdZ etappe. Was mijn eerste etappe ooit in Zwift, gebruik Zwift pas sinds een paar dagen. Moet zeggen dat het me uitstekend is bevallen, erg leuk en prima vol te houden op deze manier. Had nog wel wat langer mogen duren, had gekozen voor de B groep en doe volgende keer de A denk ik.

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motormeuk.nl Motorstek.nl

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-01 21:26
la_fusion schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:03:
Om nee ik zie het zelf ook absoluut niet als race maar wil wel graag in een groepje blijven fietsen :+ ... en of ik het nog wel leuk vind om als onderdeel van een 'groepsrit' zo te 'moeten' rijden om erbij te blijven.
MrAcid schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:56:
Opzich is er wel voor elk niveau een groepje. Kwestie van even wat gas terug nemen en wachten op de volgende die langskomt.

Overigens was het vanavond in de Jungle gewoon één lange sliert in de 3e en 4e ronde.
Inderdaad volgens mij ligt helemaal aan jezelf als je je zo op laat naaien. Er rijden zoveel mensen mee dat er altijd wel groepjes rijden die een voor jou ontspannen tempo rijden.

BartNL wijzigde deze reactie 04-01-2019 21:46 (40%)

20TB+

• MrAngry
Na alle enthousiasme hier ook maar eens een zwift trial geinstalleerd en gelijk even meegedaan aan de TdZ. Over opnaaien gesproken. Holy shit, zo'n groep is echt mijn kryptonite, echt totaal mijn ballen eraf gedraaid. Uiteindelijk 70e ofzo, maar das denk ik vooral omdat ik niet echt lekker automatisch in het event kwam (geen idee waarom) en dus een minuut te laat startte.

• Kluus
MrAcid schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:56:

Ja precies, dat is ook wat ik bedoelde. Al heb ik het zelf nooit geprobeerd. Ik ben juist zo iemand die zich "op liet naaien" ;) omdat daar voor mij de toegevoegde waarde van Zwift juist ligt, maar ik zie het wel bij activiteiten van anderen op Strava.

Kluus wijzigde deze reactie 05-01-2019 10:32 (6%)

• Noxa
MrAngry schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:55:
Na alle enthousiasme hier ook maar eens een zwift trial geinstalleerd en gelijk even meegedaan aan de TdZ. Over opnaaien gesproken. Holy shit, zo'n groep is echt mijn kryptonite, echt totaal mijn ballen eraf gedraaid. Uiteindelijk 70e ofzo, maar das denk ik vooral omdat ik niet echt lekker automatisch in het event kwam (geen idee waarom) en dus een minuut te laat startte.
Die etappes zijn zo druk bezet dat de server er van kraakt. Ik werd van de week ook niet automatisch toegevoegd.

Eens kijken of ik morgen de 2e mee kan doen.

• MrAcid
  • Niet online
Ik laat me ook opnaaien hoor. Ik zeg alleen dat het opzich niet hoeft. :+

Twitter | Strava

• la_fusion
Zojuist etappe 2 gedaan in een groepsrit van 3500+ personen :+ Weer erg fanatiek meegedaan en dat toch evengoed wel de sport hoor.. rustig zelf mijn rondes rijden kan altijd wel ;)

Wel veel geklaag over rijders waarbij de iOS app crashte, routes verkeerd waren(verkeerde afslagen, andere kant op etc) en algemeen klagers.. terwijl er bij mij niets aan de hand was. Wel vlak na de start al plek 900+ en uiteindelijk ook rond die koers(830) gefinished. Dan merk je wel het voordeel van een groep, de totale rit (35 km 550 hm) in minder dan een uur gefinished, dat haal ik normaal niet. Vergelijkbaar natuurlijk met buiten waar je met een groep makkelijk 33+ haalt waar je alleen 30+ rijdt.

• BartNL
zeker nu #doubledraft vaak gebruikt wordt merk je nog beter dat je uit de wind in een grote groep voordeel hebt. Volgens Zwift is dit het realistische model en dat zou zo maar kunnen. Voor mij voelt het wel als erg veel voordeel maar ik heb IRL geen ervaring met het fietsen in een zo groot peloton.

20TB+

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-01 21:40

Tacoos

i am i

Via MP heb ik mezelf op een Elite Qubo Digital smart B+ getrakteert; Ondanks dat het vandaag best mooi weer is, ben ik daarom binnen in de weer met de gravelracer op de Elite Qubo.

Ik ben er nog niet uit welke app ik ga gebruiken; Ik dacht de Qubo en mijn Mio Velo HR monitor via BT aan mijn HP Elitebook laptopje te koppelen:

Dankzij #crowke heb ik een referral voor Trainerroad. Maar in trainerroad op de laptop krijg ik de Qubo niet aan de gang. Op mijn Mobiel (Sony XZ2c) dan weer wel, dus daar kan ik mee aan de slag.
Bij de Qubo zat een jaar gratis Elite My Etraining wat de vorige eigenaar niet heeft gebruikt, dat werkt.
Zwift herkent de Qubo niet als smart trainer, alleen als powersource.

Overall vind ik het met BT nogal geklungel, wordt ik gelukkiger van een ant+ dongle?

MX-5 10th anniversary, Rumblefish Elite, Master Touch GBS

• Kluus
BartNL schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:58:
zeker nu #doubledraft vaak gebruikt wordt merk je nog beter dat je uit de wind in een grote groep voordeel hebt. Volgens Zwift is dit het realistische model en dat zou zo maar kunnen. Voor mij voelt het wel als erg veel voordeel maar ik heb IRL geen ervaring met het fietsen in een zo groot peloton.
Het voordeel bij dergelijk grote groepen in bijvoorbeeld een wat minder selectieve cyclo (Schleck Gran Fondo ofzo) is ook gigantisch, volgens mij is de snelheidsberekening van Zwift vrij realistisch.

• arcanis
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-01 14:08
Ik fiets al een tijdje niet meer op Zwift, maar de weergeven snelheid is wel een stuk hoger dan wat ik buiten zou doen met dezelfde watts.

• MrAcid
  • Niet online
Uit de meeste analyses blijkt het een goede benadering van de werkelijke snelheid te zijn - maar dat geldt voor mij helaas ook niet. :+ Op Zwift ga ik een stuk harder.

Twitter | Strava

• Kluus
Ook als je wind buiten beschouwing laat en de voordelen van drafting meeteld (vooral in dergelijk grote groepen als bij de meeste events)? Ik zit er ook al een paar maanden niet meer op, maar ik vond dat toch altijd redelijk realistisch overkomen, natuurlijk ging ik vaak harder dan buiten, maar volgens mij komt dat vooral door wind tegen, ongelijke ondergrond, alleen fietsen etc..

Kluus wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:54 (21%)

• Noxa
Vergeet niet dat je in zwift rijd op een snelle bolide met hoge velgen, maximaal kan draften en geen tegenwind hebt. Als je het zo bekijkt klopt het wel denk ik.

• Sharkware
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-01 18:49
la_fusion schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:21:
...
Daarna win je zeg een halve minuut op de klim maar verlies je een minuut op de afdaling afhankelijk of je in een groep zit of niet.
...
Dit komt waarschijnlijk ook door het verschil van smart trainer vs. dumb trainer. Op een smart trainer merk je het percentage oplopen dus ga je automatisch harder werken. Misschien heb je zelfs een cassette waardoor je niet langzamer kunt met een fijne cadans... De persoon op de dumb trainer fiets gewoon een stabiel wattage waardoor deze niet harder bergop gaat fietsen als op het vlakke. Zelfde geldt andersom, zodra je met een smart trainer berg af gaat, ga je automatisch rustiger aan doen, ff de benen wat tijd gunnen na het harde werken. De dumb trainer fietser blijft echter stabiel zijn wattage fietsen.

De oplossing hiervoor is om de trainer difficulty wat lager te zetten. Dan voelen de hoogteverschillen allemaal iets minder zwaar... Maar ja, daarvoor koop je natuurlijk geen trainer die realistisch een stijgingspercentage van 14% kan simuleren ;)

• ZorbaR
  • Laatst online: 06:20
Zat zonet helemaal klaar voor Tour de Zwift maar de companion app blijft maar crashen : :(
Het is ook maar erg dat je nog steeds geen smart trainer kan verbinden met Bluetooth op Winows 10. Werkt naar mijn gevoel helemaal niet stabiel.

12x Sunpower X21-350 + SolarEDGE 3000 (226°) PV Output

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-01 18:09
Qua wattage/snelheid lijkt Zwift me ook wel te kloppen.
Zondag ritje aan avg 190 watt gedaan buiten in groep: 34 km/u gemiddeld.

Op 1 januari buiten solo ritje gedaan aan 175 watt avg en gemiddelde snelheid was net geen 28 km/u.

Afstand van beide ritten waren quasi identiek (goeie 100 km).
In groep 15W extra getrapt en 6 km/u sneller.

Het draften en geen (tegen)wind hebben heeft dus zowel in real life als in Zwift voordelen.
Zwift lijkt me dus ook wel realistisch :)

• BartNL
ZorbaR schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:41:
Het is ook maar erg dat je nog steeds geen smart trainer kan verbinden met Bluetooth op Winows 10. Werkt naar mijn gevoel helemaal niet stabiel.
ANT+ werkt al jaren stabiel dus waarom klooien met BT?

20TB+

• ZorbaR
Omdat het op iOS wel goed werkt.

• MrAngry
ZorbaR schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:41:
Zat zonet helemaal klaar voor Tour de Zwift maar de companion app blijft maar crashen : :(
Jij niet alleen, we zaten met 11k+ man in de server en 4800 in het evenement. Ging volgens mij wel meer mis, zo kwam ik als 5xx over de streep en sta als 7xx in de uitslag en een hoop geklaag in de chat.

• MrAcid
  • Niet online
Zat om 19:55 klaar, kon met geen mogelijkheid joinen. Ik kon na 10 keer herstarten om 20:24 beginnen aan het 20:00 event van de Tour. Uiteindelijk via de iOS app op de iPhone i.p.v. op mijn Mac (zal wel toeval geweest zijn dat die wel werkte). Werd vrijwel achterin het veld gedropt (op 12km in de race). Vervolgens maar hard Keith Hill op geknald en rustig uitgereden tot 60min/38km.

Hij heeft ‘m wel geteld als Completed Stage - maar alles behalve smooth en niet zo leuk als gewoon vanaf de start meedraaien. Hoop dat ze dit snel kunnen bijschalen want dit is niet top.

Twitter | Strava

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-01 07:21
Ik rij regelmatig met een collega in Zwift. Nu reed hij gisteren een race en kon ik helaas niet joinen (nog aan het herstellen van de dag ervoor :+). Ik wilde hem graag 'spectaten' maar kreeg dat niet voor elkaar. Iemand enig idee of dit mogelijk is?

• MrAcid
  • Niet online
Dix0r schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:09:
Ik rij regelmatig met een collega in Zwift. Nu reed hij gisteren een race en kon ik helaas niet joinen (nog aan het herstellen van de dag ervoor :+). Ik wilde hem graag 'spectaten' maar kreeg dat niet voor elkaar. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Zoals alles is Zwift is dit niet straightforward, maar het kán wel.
  1. Zwift opstarten (:+)
  2. Geen devices pairen maar op Skip of Just Watch klikken
  3. Vriend selecteren in de lijst met rijders*
  4. Op 'Ride' klikken
  5. Op de naam van je vriend/vijand/collega klikken aan de rechterkant (in grote events moet je snel zijn als ze al rijden!)
Je zit hiermee zelf ook 'in' het spel, maar blijft na een paar seconde gewoon stil staan.

*Mogelijk moet je zelf het event ook joinen waar diegene aan meedoet, dat weet ik niet (denk het wel).

Twitter | Strava

• la_fusion
MrAcid schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:24:
Zat om 19:55 klaar, kon met geen mogelijkheid joinen. Ik kon na 10 keer herstarten om 20:24 beginnen aan het 20:00 event van de Tour. Uiteindelijk via de iOS app op de iPhone i.p.v. op mijn Mac (zal wel toeval geweest zijn dat die wel werkte). Werd vrijwel achterin het veld gedropt (op 12km in de race). Vervolgens maar hard Keith Hill op geknald en rustig uitgereden tot 60min/38km.

Hij heeft ‘m wel geteld als Completed Stage - maar alles behalve smooth en niet zo leuk als gewoon vanaf de start meedraaien. Hoop dat ze dit snel kunnen bijschalen want dit is niet top.
Ik had mij ook aangemeld en heb Zwift rond 1940 aangezet. In totaal zo'n 5000 starters en de eerste 4-5 minuten waren redelijk stotterig waarbij de eerste 2 minuten er bij mij alleen maar fietsen rondreden zonder rijders :+ Gelukkig bij mij geen crash maar zoals gezegd niet erg soepel allemaal.

Het rijden is zo toch minder leuk omdat het gewoon te veel deelnemers zijn. Moeite doen om in een groep te blijven is eigenlijk niet nodig want het is 1 grote lange slang van fietsers, tot aan de finish aan toe. Ook gingen er weer de nodige fietsers van de weg(dit maal door het water :+) en later ook van de route. Aangezien er tussentijds geen update is geweest ook niet gek natuurlijk.

Ik denk dat Zwift er goed aan doet om het aantal deelnemers per rit te beperken en dan meerdere ritten per uur te doen. Al denk ik dat er iets in de software voor zorgt dat dat niet mogelijk is aangezien ze het nu iedere 2 uur doen.

Nu moet ik erbij zeggen dat voor mij het allemaal niet zo'n probleem is(want geen crash) en ik sowieso wel zou betalen voor Zwift, met of zonder tour, maar er waren gisteren wederom weer een hoop klagers online. Dit doet in ieder geval wel afbreuk aan de kwaliteit die Zwift zou moeten uitstralen, zeker als je bedenkt dat er zoveel mensen online zijn, die allen een abbonement hebben. Benieuwd wat ze ermee gaan doen de komende weken.

• coelho

coelho

VanTheManFan

Ik had afgelopen zondag (in de middag, dus voor de drukte) een workout waarbij op een bepaald moment mijn beeld en de kleuren wazig werden met een soort van scan lines door het beeld heen. Gek genoeg bleven de diverse dashboards wel 'helder', waardoor ik twijfel of het wel een connectieprobleem was. Ook was dit issue van het ene op het andere moment weer weg. Misschien wordt het tijd dat ze een paar servers gaan bijplaatsen...

• bazzard
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-01 18:53
coelho schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:52:
Ik had afgelopen zondag (in de middag, dus voor de drukte) een workout waarbij op een bepaald moment mijn beeld en de kleuren wazig werden met een soort van scan lines door het beeld heen.
Is dit niet het Workout pain effect?

• coelho

coelho

VanTheManFan

bazzard schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Is dit niet het Workout pain effect?
Die kende ik nog niet, maar dat lijkt het inderdaad te wezen!

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-01 07:21
MrAcid schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:38:
[...]

Zoals alles is Zwift is dit niet straightforward, maar het kán wel.
  1. Zwift opstarten (:+)
  2. Geen devices pairen maar op Skip of Just Watch klikken
  3. Vriend selecteren in de lijst met rijders*
  4. Op 'Ride' klikken
  5. Op de naam van je vriend/vijand/collega klikken aan de rechterkant (in grote events moet je snel zijn als ze al rijden!)
Je zit hiermee zelf ook 'in' het spel, maar blijft na een paar seconde gewoon stil staan.

*Mogelijk moet je zelf het event ook joinen waar diegene aan meedoet, dat weet ik niet (denk het wel).
Holy shit, behoorlijk complex! Volgens mij hebben de zwift ontwikkelaars de komende jaren nog een behoorlijke kluif aan doorvoeren van UX verbeteringen.

• MrAngry
Ik kan nu na een weekje trial al concluderen dat ze qua kwaliteit en functionaliteit wel wat meer te verbeteren hebben dan alleen de UI, maar ze lijken qua strategie helaas meer in te zetten op nieuwe dingen (bv hardlopen) en minder op verdiepen van het fiets gedeelte.
Ik word trouwens helemaal leip van het muziekje op het pair screen. Is er een manier om dat te vermijden? Ik zet namelijk graag de boel al klaar voordat ik me omkleed en een bidon vul etc, maar dan staat de hele tijd die schijtmuziek aan. Kan ik dat scherm skippen en dan later mijn sensors pairen als ik begin met fietsen?

• la_fusion
Ik heb geen speakers aan mijn Tacx-pc hangen dus ik weet gelukkig niet waar je het over hebt; ook niet hoe de andere geluiden in Zwift zijn. Zijn die er?

• breaq
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21-01 21:27
MrAngry schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:41:
Ik kan nu na een weekje trial al concluderen dat ze qua kwaliteit en functionaliteit wel wat meer te verbeteren hebben dan alleen de UI, maar ze lijken qua strategie helaas meer in te zetten op nieuwe dingen (bv hardlopen) en minder op verdiepen van het fiets gedeelte.
Ik word trouwens helemaal leip van het muziekje op het pair screen. Is er een manier om dat te vermijden? Ik zet namelijk graag de boel al klaar voordat ik me omkleed en een bidon vul etc, maar dan staat de hele tijd die schijtmuziek aan. Kan ik dat scherm skippen en dan later mijn sensors pairen als ik begin met fietsen?
Bij Settings en dan bovenaan: Title Music op Off zetten. Daar kan je ook de achtergrond herrie uitzetten.

breaq wijzigde deze reactie 09-01-2019 14:35 (5%)
Reden: Screenshot toegevoegd

• MrAcid
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:41:
Wat zou je nog meer willen zien qua fietsen? Ben wel benieuwd naar de ideeën/mogelijkheden! :)

Twitter | Strava

• MrAngry
De functionaliteit van Zwift Power geintegreerd (dus meer focus direct in Zwift op races, DQ van onmogelijke tijden, A,B,C,D,E etc)
Voicechat mogelijkheden.
Duidelijker wat er nog gaat komen qua parkoers in een race.
Duidelijker maken waar je vrienden zitten.
Duidelijker hoeveel watt je moet trappen om in een groep te blijven hangen.

De kracht ligt volgens mij in racing en social, maar ik zat gisteren in de Tour de Zwift met een fietsmaat en ik had geen idee waar die jongen zat, voor me of achter me of uberhaupt waar.

MrAngry wijzigde deze reactie 09-01-2019 14:57 (4%)

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik heb een oude domme tacx. Ik fiets ook liever buiten maar aangezien ik 2 jonge kinderen heb lijkt het mij wel eens handig om toch binnen een training te doen.

Iemand hier tips voor?

Ik was dit al youtube video's tegen gekomen: YouTube: Strength & Power Indoor Cycling Workout – 40 Minute High Inten...

Maar heeft iemand ook bijv. een blokschema om te trainen?

Ik snap dat zwift en al die fancy trainers veel beter zijn, maar eerst maar eens kijken of dit bevalt.

• Kluus
mhr-zip schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:55:
Ik heb een oude domme tacx. Ik fiets ook liever buiten maar aangezien ik 2 jonge kinderen heb lijkt het mij wel eens handig om toch binnen een training te doen.

Iemand hier tips voor?

Ik was dit al youtube video's tegen gekomen: YouTube: Strength & Power Indoor Cycling Workout – 40 Minute High Inten...

Maar heeft iemand ook bijv. een blokschema om te trainen?

Ik snap dat zwift en al die fancy trainers veel beter zijn, maar eerst maar eens kijken of dit bevalt.
The Sufferfest had voorheen altijd filmpjes op basis van een inspanning schaal (0-10 ofzo) ik verwacht dat ze dat nog steeds wel hebben, en dan zijn dat wel leuke trainingen die goed te doen zijn op een normale trainer.

• Corpii
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:21

Corpii

Le Tostie

Die inspanningsschaal hebben ze nog steeds. Dan heb je inderdaad geen smart trainer nodig

• BartNL
ZorbaR schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:36:
Omdat het op iOS wel goed werkt.
Als ik het al zou willen begrijpen denk ik dat je liever wat extra geld uitgeeft voor iets wat wel werkt. In dat licht is een ANT+ dongle een koopje vergeleken met een willekeurig iOS apparaat >:)

20TB+

• BartNL
MrAngry schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:56:
De kracht ligt volgens mij in racing en social, maar ik zat gisteren in de Tour de Zwift met een fietsmaat en ik had geen idee waar die jongen zat, voor me of achter me of uberhaupt waar.
wanneer je je fietsmaat in Zwift volgt via de companion app kan het volgens mij niet zo moelijk zijn d.w.z. kun je via de app zo zien hoe ver hij voor of achter je ligt. Je kunt ook berichten naar elkaar sturen en je positie doorgeven.
Meer algemeen denk ik dat er altijd mensen zijn die Zwift niet leuk genoeg vinden. Wat ik minder vind is de interface / menu structuur. Voor mij persoonlijk werkt Zwift zo goed dat ik mij vaak moet verdedigen omdat ik dankzij Zwift meer binnen dan buiten fiets :*)

20TB+

• ZorbaR
BartNL schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:22:
[...]

Als ik het al zou willen begrijpen denk ik dat je liever wat extra geld uitgeeft voor iets wat wel werkt. In dat licht is een ANT+ dongle een koopje vergeleken met een willekeurig iOS apparaat >:)
Mijn vriendin heeft al een iPad dus dat is het probleem niet.
Maar heb me dus inderdaad een ANT+ dongle gekocht :) zal wel een stuk beter werken zonder alles via de Companion app te sturen.

• la_fusion
ZorbaR schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:51:
[...]

Mijn vriendin heeft al een iPad dus dat is het probleem niet.
Maar heb me dus inderdaad een ANT+ dongle gekocht :) zal wel een stuk beter werken zonder alles via de Companion app te sturen.
Hopelijk heb je ook een usb verlengkabel gekocht.. ik vond het bij mij nogal frustrerend dat hij soms last had van wegvallende signalen(HR in mindere mate, Watt is nogal belangrijk tijdens een workout :+)

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:04

mvds

Totally awesome!

MrAcid schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Wat zou je nog meer willen zien qua fietsen? Ben wel benieuwd naar de ideeën/mogelijkheden! :)
Een hele goede verbetering zou al zijn dat je gewoon dingen zoals Alpe du Zwift kan fietsen zonder eerst lvl 10 te moeten zijn. Dat vind ik zo'n kolder....

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• la_fusion
mvds schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:25:
[...]

Een hele goede verbetering zou al zijn dat je gewoon dingen zoals Alpe du Zwift kan fietsen zonder eerst lvl 10 te moeten zijn. Dat vind ik zo'n kolder....
Level 12 ;) De reden hiervoor is denk ik dat ze zo willen voorkomen dat mensen continu een nieuwe account aanmaken. Zelf heb ik dat vorig jaar ook steeds gedaan en hoewel het wat extra moeite kost iedere week, scheelt het natuurlijk wel knaken ;)

Als dit echter hun manier is van het probleem oplossen.. dan kunnen ze beter de focus leggen op het echte probleem oplossen van meerdere trailaccounts en dat kan eenvoudig door:
- emailverificatie
- ip check
- devicecheck

Maar goed ik denk dat dit eenvoudiger is ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat ze dan die "extra's" uitsluiten van trial accounts. Dan is het toch ook al goed? En alleen de mogelijkheid om de op dat moment actieve route rijden, dus niet kunnen kiezen.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

mvds schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:25:
[...]

Hoeft ook niet. Als je deelneemt aan een groepsrit of wedstrijd kan je de afgeschermde gebieden al rijden.

En tbh, lvl 12 is nog geen 1000km volgens mij. Daar ben je zo :> ik vond het juist wel leuk om ergens naar toe te werken...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Roozzz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Hoeft ook niet. Als je deelneemt aan een groepsrit of wedstrijd kan je de afgeschermde gebieden al rijden.

En tbh, lvl 12 is nog geen 1000km volgens mij. Daar ben je zo :> ik vond het juist wel leuk om ergens naar toe te werken...
Nou, zo... Ik vind het best langzaam gaan. Zeker omdat je best moet opletten dat je zoveel mogelijk vlakke stukken fietst, anders ben je zo een uur aan het fietsen zonder echt kilometers te maken.

En ik ben helemaal niet geïnteresseerd in groepsritten of wedstrijden, ik wil op de fiets kunnen stappen wanneer het mij uitkomt en ik fiets voor mijzelf, niet om mij te bewijzen tegenover mensen die ik niet ken.

• MrAngry
mvds schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:56:
En ik ben helemaal niet geïnteresseerd in groepsritten of wedstrijden, ik wil op de fiets kunnen stappen wanneer het mij uitkomt en ik fiets voor mijzelf, niet om mij te bewijzen tegenover mensen die ik niet ken.
Maar dan kan je toch beter naar een andere app kijken?

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:56
Haak gewoon eens aan bij een race die over de Alp gaat en rijd hem gewoon op je eigen tempo. Dan kan je toch over de Alp.

• mvds

mvds

Totally awesome!

MrAngry schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:33:
[...]
Maar dan kan je toch beter naar een andere app kijken?
Waarom? Het is volgens mij niet zo dat Zwift volledig is gebouwd rond het sociale aspect. Het is prima mogelijk om solo te trainen/fietsen. En ik zou niet zo een alternatief weten die dezelfde mogelijkheden biedt als Zwift. Als die er is dan hoor ik dat graag. Dus veel keuze in trainingsschema's, veel keuze in routes (zonder voor elke route apart te moeten betalen), uitstekende samenwerking met mijn hardware (iPad Air 2 met de Zwift app of PC met ANT+ dongel en mijn Tacx Neo)

• MrAngry
Nou omdat er specifiek op het gebied van effectief trainen wel betere apps zijn (zie TS, Sufferfest, Trainerroad, FulGaz, Xert). Het is inderdaad prima mogelijk om in Zwift solo te fietsen, maar het is niet waar de kracht ligt. Als je geen andere mensen wilt zien zie ik ook niet gelijk in waarom het belangrijk is dat je in een virtuele wereld met verschillende routes kan fietsen. Dan kan je toch ook gewoon naar een site met verschillende workouts?

Ik zou zeggen dat Sufferfest veel beter aansluit bij een solo beleving. Heb je ook gelijk Yoga, strength en mental training erbij.

MrAngry wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:24 (20%)

• MrAcid
  • Niet online
Ik vind het ook solo/free ride behoorlijk wat toevoegen dat je gewoon leuke, afwisselende omgevingen hoor. Of er wel/niet andere mensen rijden boeit me niet zo veel - maar de afwisseling en de voelbare invloed van de zichtbare omgevingsveranderingen is wel tof!

Als je nou specifiek géén mensen wilt op Zwift (en dus ook geen draft) dan moet je gewoon je Wifi uitzetten nadat je bent gestart - en weer aan op het moment dat hij je activiteit moet gaan uploaden.

Twitter | Strava

• mvds

mvds

Totally awesome!

Even voor de duidelijkheid; Ik heb nooit gezegd dat ik geen mensen wil zien in de virtuele wereld, alleen dat ik fiets voor mijzelf, op mijn tempo (nou ja, hartslag eigenlijk), op tijden dat het mij uitkomt en ook geen drang voel om mijzelf te bewijzen tegenover anderen en om die redenen dus ook geen groepsritten of wedstrijden doe...

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:27
Gebruik je dan geen workouts oid voor je trainingen? Mij maakt het persoonlijk niet heel veel uit waar ik rij,kilometers die gemaakt worden vallen soms idd wat tegen omdat er een hoogtemeters gemaakt worden (waar je niks van merkt als je in erg mode zit).

Ik heb nog niet meegedaan aan een groupride of een wedstrijd en ik weet heel eerlijk niet of ik daar blij van word. Social Rides doe ik meestal met m'n toerclubbie of met kennisen/vrienden/collega's als we ons ingeschreven hebben voor een toertocht, en dat is lekker buiten.

Ik gebruik Zwift vooral:
- Om toch te fietsen als ik niet naar buiten kan. (Een vrouw met avonddiensten en kinderen die in bed liggen).
- Het ontzettend pleurisweer en ik toch wil fietsen.

Dit deed ik voorheen ook met hardlopen, kutweer -> naar de sportschool op de loopband.

Ik merk wel sinds ik nu een gestructureerde training van Zwift gebruik dat ik hier wel wat aan heb en dat ik het buiten ook echt merk. Ben nu bezig met een FTP Builder programm en ga binnenkort starten met 13 weken Gravel Grinder Workout: https://whatsonzwift.com/workouts/gravel-grinder/

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• Andy2125
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-01 10:22
Je kan ook prima meedoen aan zo’n groupsride, zonder je iets aan te trekken van andere.

Op dit moment loopt die tour de Zwift. Ik ben zelf een zeer beginnend fietser, en die ritten zijn al behoorlijk pittig voor mij. Toch vind ik leuk om er aan deel te nemen. Ik zie het meer als een uitdaging. De eerste twee stages hing ik gewoon ergens achteraan in mijn eentje, maar maakt niet uit. Laatste rit zat ik dan toch in een groepje met 3 andere. Halverwege gingen ze versnellen, en ben ik afgehaakt (om dan toch weer in te halen op de berg op het einde :+).

Weet alleen nog niet hoe ik stage 6 ga overleven, maar dat zien we dan wel :)

iRacing Profiel

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:27
Just Keep on Pedaling

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• MrAngry
la_fusion schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat Zwift er goed aan doet om het aantal deelnemers per rit te beperken en dan meerdere ritten per uur te doen. Al denk ik dat er iets in de software voor zorgt dat dat niet mogelijk is aangezien ze het nu iedere 2 uur doen.
Vandaag lijkt er 1 TdZ per uur te zijn, het kan dus wel.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

MrAngry schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Vandaag lijkt er 1 TdZ per uur te zijn, het kan dus wel.
Jup, en geen live klassement meer. Ik schat dat ze de druk op de server wat proberen te reduceren.

Hier geen problemen gehad, maar ik zag een hoop klachten langskomen. Lijkt vandaag allemaal weer soepeltjes te lopen.

• la_fusion
Hier zie ik nog altijd maar eens per 2 uur een rit hoor.. Wel inderdaad dat ze het klassement weggehaald hebben. Volgens mij zorgt dat voor gigantisch veel minder load maar alsnog zag ik op bepaalde momenten nog van de route afgaan en in mijn rit(16:00) waren er 'maar' 1800 deelnemers.

Wel weer een uurtje lekker kunnen knallen en na een uur waren de 40 km al voorbij :+

• MrAcid
  • Niet online
Vandaag ging allemaal heel soepel (stage 4)! Lekker easy meegereden (200W, maar dan ga je al 40km/h met deze drukte) en vervolgens redelijk voluit de vulkaan op.

Mooi nieuw PR de Volcano KOM op (7:07 was 8:08!).

Geen klassement is wel jammer, maar als het de problemen helpt oplossen: prima. :)

MrAcid wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:40 (18%)

Twitter | Strava

• Noxa
MrAcid schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:39:
Vandaag ging allemaal heel soepel (stage 4)! Lekker easy meegereden (200W, maar dan ga je al 40km/h met deze drukte) en vervolgens redelijk voluit de vulkaan op.

Mooi nieuw PR de Volcano KOM op (7:07 was 8:08!).

Geen klassement is wel jammer, maar als het de problemen helpt oplossen: prima. :)
Even aanmelden bij zwiftpower.com, dan krijg je een fair klassement van je races.

• MrAcid
  • Niet online
Oja top, gevonden, die was ik alweer vergeten. Maar onderweg is toch leuker!

Twitter | Strava

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
Aangezien ik helaas geen internet heb in mijn kelder waar mijn trainer staat (verre van ideaal: kelderbox in een appartementencomplex, geen telefoonbereik, weinig ventilatie, ben al blij met stroom.. ), ben ik op zoek naar nieuwe mogelijkheden.

Ik gebruik nu een tijdje Zwift offline, maar dat is toch redelijk saai en wil eens gaan kijken naar iets met realtime films.

Ik lees dingen over bigringvr, fulgaz en tts4, maar ik kan er niet achter komen of deze kunnen werken zonder internet connectie. Iemand die dat zo weet? Zou het wel eens willen proberen!

• Crazy D
  • Laatst online: 08:19

Crazy D

I think we should take a look.

Reynouts schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:58:
Aangezien ik helaas geen internet heb in mijn kelder waar mijn trainer staat (verre van ideaal: kelderbox in een appartementencomplex, geen telefoonbereik, weinig ventilatie, ben al blij met stroom.. ), ben ik op zoek naar nieuwe mogelijkheden.

Ik gebruik nu een tijdje Zwift offline, maar dat is toch redelijk saai en wil eens gaan kijken naar iets met realtime films.

Ik lees dingen over bigringvr, fulgaz en tts4, maar ik kan er niet achter komen of deze kunnen werken zonder internet connectie. Iemand die dat zo weet? Zou het wel eens willen proberen!
BigRing kan de video's downloaden maar heb nooit getest of je dan ook helemaal geen internet nodig hebt, denk dat ie bij het starten wel even wat checks doet (licentie, versies, nieuwe ritten) maar je kunt volgens mij gewoon een trial afnemen.

Edit:
Unable to check user account. Please check your internet connection. Press OK to check again, Cancel to ignore and continue in offline mode.

Even getest zonder wifi en ik kan m starten heb alleen geen rides gedownload staan. Dat ging vorige winter niet zo lekker (hij pakte toch steeds de online Alpe D'huez...) en ik had schijfruimte nodig :P denk dat het wel een trial waard is. Binnenkort ondersteunen ze ook schema's, zodra die versie er is en ik snap waar ik dan mijn schema's moet tekenen gaat TrainerRoad er weer uit.

Crazy D wijzigde deze reactie 13-01-2019 21:23 (22%)

Exact expert nodig? itwize.nl

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-01 20:25

Sufferfest heeft veel beeldmateriaal in hun workouts en kan offline.
mvds schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Waarom? Het is volgens mij niet zo dat Zwift volledig is gebouwd rond het sociale aspect. Het is prima mogelijk om solo te trainen/fietsen. En ik zou niet zo een alternatief weten die dezelfde mogelijkheden biedt als Zwift. Als die er is dan hoor ik dat graag. Dus veel keuze in trainingsschema's, veel keuze in routes (zonder voor elke route apart te moeten betalen), uitstekende samenwerking met mijn hardware (iPad Air 2 met de Zwift app of PC met ANT+ dongel en mijn Tacx Neo)
Ik doe dus alleen Sufferfest, ook geen zin in het sociale gedoe van Zwift met name omdat weinig mensen om me heen erop zitten, anders zou dat snel veranderen denk ik. Maar Sufferfest heeft leuke rides en met hun 4DP test passen ze de intensiteit volledig aan op jouw profiel. Zitten ook aardig wat training plans bij die je met of zonder yoga en kracht training kunt doen. Merk zelf dat ik de plans wat teveel vindt met meestal minimaal vijf ritten in de week. Maar net als met andere software is er natuurlijk een trial.

Ik gebruik het overigens met een iPad 2017 Tacx flux S en BT HR en oordopjes en dat werkt prima

• FORZAM
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-01 16:57

Ik kan je niet helpen met een alternatief, want gebruik enkel Zwift, maar is in dit geval een Powerline geen optie? Snelheid zal sowieso bedroevend zijn, maar Zwift lijkt me niet echt veeleisend naar verbinding toe als ik zie hoe vlot het draait op de belabberde Wifi hier.

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Een powerline werkt (goed) als je op dezelfde fase zit binnen je huis. Op een appartement een powerline inpluggen en beneden in de kelder die andere, dat lijkt me toch een mission impossible.

Strava | Blogje

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-01 18:09
Powerline zal idd niet werken.
WiFi Bridge is mss wel een optie:

code:
1
2
Internet -> AP ))) ether ((( AP -> PC
Appartement                  Kelder

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:30

Cis

That's what she said!

Voor degene met een klein budget:
Over 1,5 week bij LIDL een simpele indoor fietstrainer (magnetisch) in de aanbieding voor 40 euro. 8 weerstanden.
Staat nog niet op de site

• mvds

mvds

Totally awesome!

CedricD schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:20:
Powerline zal idd niet werken.
WiFi Bridge is mss wel een optie:

code:
1
2
Internet -> AP ))) ether ((( AP -> PC
Appartement                  Kelder

Meestal heb je te maken met aardig wat (gewapend) beton in zulke complexen en dat is echt kiling voor je wifi signaal.

mvds wijzigde deze reactie 17-01-2019 08:26 (20%)

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Helaas is het inderdaad niet mogelijk om op die manier internet in de kelderbox te krijgen. Wat betreft de software ga ik Sufferfest eens bekijken en volgens mij heb ik ook de Tacx Software bij mijn trainer gekregen.

Anders toch maar weer terug naar de woonkamer en alles elke keer op/afbouwen.

• pdukers
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
Telefoon als hotspot?

• mww
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-01 13:14
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de tacx flux 2 en de kickr core?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ga eens kijken bij DC Rainmaker :) Die heeft ze beiden gereviewed

• MrAngry
Ik heb een rare bug met Zwift waarbij het niet opstart als het scherm van mijn laptop gesloten is en hij via een usb dock aan een ander scherm hangt. Kan iemand dat reproduceren?

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True